Een sapcentrifuge of een fiets?quote:
Sapcentrifuge.quote:
Wel wat, denk ik, maar uiteindelijk wordt er toch nog best veel gefilterd. Een smoothie gemaakt met de blender is inderdaad ook erg lekker! Maar de sapjes uit de centrifuge, man, wat een smaakexplosie! Ik ben echt geen groentemens maar ik kan ineens lyrisch worden van worteltjessap. En als je een goede centrifuge hebt zijn de sapjes heerlijk luchtig en schuimig.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:33 schreef oeke het volgende:
[..]
Hou je met een sapcentrifuge ook niet meer vezels erbij? Oh nee dat is bij een blender waarschijnlijk.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:36 schreef mikoxx het volgende:
En Mefke, als je aan eten denkt is het niet handig om over misselijk zijn na te denken.![]()
Beterschap!
Dat is ook heerlijk. Helaas staat hij hier ook vaak werkeloos.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:38 schreef Claudia_x het volgende:
Wel wat, denk ik, maar uiteindelijk wordt er toch nog best veel gefilterd. Een smoothie gemaakt met de blender is inderdaad ook erg lekker! Maar de sapjes uit de centrifuge, man, wat een smaakexplosie! Ik ben echt geen groentemens maar ik kan ineens lyrisch worden van worteltjessap. En als je een goede centrifuge hebt zijn de sapjes heerlijk luchtig en schuimig.
Een nadeel is dat het een rotwerk is om dat ding elke keer schoon te maken. En het kost allemaal zoveel geld, verse groenten en vers fruit. Je moet er echt een gewoonte van maken om naar de markt of de Turkse groenteboer te gaan en ik merk dat die gewoontes hier ook (nog) niet zijn wat ze zouden moeten zijn.
Hier hetzelfde. Fijn dat er nog een mama is hier die vegetarisch leeft, kunnen we tips uitwisselen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:49 schreef Twinkly het volgende:
Klinkt goed OekeIk geef Niels amandelpasta op brood, dat is ook al zo lekker en super gezond.
Ik geef hem nu veel producten die noten bevatten, zoals gemengde notenpasta en babymuesli door de yoghurt. Omdat we geen vlees eten vind ik het belangrijk dat hij de smaak van noten leert kennen.
Alleen vermalen, anders kunnen ze er in stikken. Vooral met pinda's moet je oppassen, als er een stukje in de keel blijft steken, zorgt een stof die afgescheiden wordt ervoor dat de keel dicht gaat zitten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:51 schreef mefke79 het volgende:
amandelen mag dus gewoon? En mogen ze nu ook pinda's en andere noten? Kijk, dat soort dingen weet ik dan dus echt niet. We kwamen er net trouwens achter dat Driekus mandarijn lust. Of nou ja, denken we. We vonden restjes in zijn luier.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:53 schreef oeke het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Fijn dat er nog een mama is hier die vegetarisch leeft, kunnen we tips uitwisselen.![]()
Niels is lief! Ik vind hem zo leuk als hij lacht en zo ondeugend kijkt!![]()
Oh dat is nog heftiger dan ik dacht!quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:53 schreef Twinkly het volgende:
Alleen vermalen, anders kunnen ze er in stikken. Vooral met pinda's moet je oppassen, als er een stukje in de keel blijft steken, zorgt een stof die afgescheiden wordt ervoor dat de keel dicht gaat zitten.
Ik wil nog wel even benadrukken dat het bij mij vooral kennis over eten is die me interesseert maar dat dat in praktijk uitvoeren niet altijd makkelijk is.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zie ook wel een beetje het gevaar van overbewust met eten omgaan en ik heb twee mensen gezien die daar helemaal in doorsloegen. Nou, dat is niet gezond kan ik je wel vertellen.
Wij eten niet principieel vegetarisch, maar het komt er in de praktijk wel vaak op neer, omdat ik zelf geen vleeseter ben. (Ik koos altijd bloemkool als verjaardagsetenquote:Op dinsdag 9 november 2010 21:49 schreef Twinkly het volgende:
Klinkt goed OekeIk geef Niels amandelpasta op brood, dat is ook al zo lekker en super gezond.
Ik geef hem nu veel producten die noten bevatten, zoals gemengde notenpasta en babymuesli door de yoghurt. Omdat we geen vlees eten vind ik het belangrijk dat hij de smaak van noten leert kennen.
Haha. Gisteren kwam je ook al zo lekker uit de hoekquote:Op dinsdag 9 november 2010 22:16 schreef Memmel het volgende:
Worden jullie nou nooit eens moe van dat geneuzel over wat je kleine wel of niet binnen krijgt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |