abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88531872
Claudia, ik heb die ervaring dus anders gehad dan jij. Ik was een dik kind, dikke tiener en een nog dikkere volwassene. Mijn ouders hadden dat heel goed door (want, commentaar genoeg) maar ze hielpen me niet, schoven me steeds eten voor. Dus ja, ik persoonlijk, vind het kindermishandeling wanneer je je kind laat overeten en volstopt met slecht voedsel. Ik begrijp je wel, en je gevoel (denk ik) ook, maar ik zie het anders. En natuurlijk bedoel ik niet elk stevig kind, of een wat dikkig kind. Maar zeker wel de kinderen die op hun 3e al 50 kilo wegen, ik vind dat echt niet kunnen.

Het is absoluut waar dat veel mensen niet weten wat gezond is en wat niet. Ik weet zelf ook niet alles, maar ik vind dat je als ouder de taak hebt om je daarin toch iets te verdiepen. Tuurlijk eten mijn kinderen ook hagelslag op brood, maar niet op elke boterham. En ze eten ook wel eens patat, of 2 dagen geen groenten. Volgens mij kennen we dat allemaal.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:04:33 #127
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88531880
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:02 schreef oeke het volgende:
Oh Mikoxx, ik vind je natuurlijk geen ontaarde moeder. Dat is altijd zo'n term waar ik niks mee kan. Je doet het op jouw manier en ik op mijn manier. Prima toch? :)
:* Oeke, zo bedoelde ik het niet hoor. Niet naar jou, naar niemand... :*
pi_88531881
Het allermoeilijkst vind ik dat miss, dat eeuwige uitleggen dat het helemaal niet erg is dat ze een doosje krentjes eet in plaats van chips ofzo. En ja Esmee krijgt ook wel eens wat snoeperigs. Vanmiddag pepernoten gebakkken met Linde... tsja die kan ik ook moeilijk achter haar rug gaan opeten. Dus ze krijgen er allebei een paar, en dat is het dan. Verder nemen ze maar een mandarijntje want dat vinden ze ook heerlijk :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:05:22 #129
108648 cattie
lieve moeder
pi_88531910
Volgens mij is het ook gewoon lastig om een grens te stellen. Een keer friet met fristi is oké. Maar wat is een keer? 1x per jaar? 1x per maand? 1x per week? Daar heeft iedereen ook een andere mening over.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:05:40 #130
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88531922
Dat dus Stiemie.... :Y)
pi_88531967
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:05 schreef cattie het volgende:
Volgens mij is het ook gewoon lastig om een grens te stellen. Een keer friet met fristi is oké. Maar wat is een keer? 1x per jaar? 1x per maand? 1x per week? Daar heeft iedereen ook een andere mening over.
Ja dat oma 1 ze op 1e kerstdag volstopt met chocolade en snoepjes enzo want "het is maar 1x kerst!" Helaas denkt oma 2 daar op 2e kerstdag dan net zo over :D
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:07:33 #132
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532010
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:05 schreef cattie het volgende:
Dat klopt, en er zijn ook grenzen. Kinderen worden gevolgd hoor, eerst door het cb, later door de schoolarts. En ook de schoolarts houdt gewicht in de gaten. Als ouder moet je de grens bepalen, en hulp inschakelen als je daar moeite mee hebt. Het is lastig voor hulpverleners om te bepalen wanneer zij in moeten stappen, want als zij signaleren is het vaak al (te) laat.
Dat je je dikke kind op tv showt, dat kan ik niet snappen. Maar goed, da's mijn mening.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:07:46 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_88532019
Oh ja, oma's en chocola, breek me de bek niet open..
pi_88532037
En als ze groter worden, wordt het alleen maar moeilijker. Want je moet zelf dan ook gewoon goed opletten. Als Esmee in de box zit, stop je zelf makkelijk even een dropje in je mond. Maar Linde heeft dat natuurlijk meteen door :')
pi_88532043
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:03 schreef mikoxx het volgende:
Miss, en daarin sta ik vierkant achter je! Want soms lijkt het gek te zijn als je kind voorkeur heeft voor gezond. Dat ben ik helemaal met je eens. Alsof je je kind van alles verbiedt, en hem/haar alleen dingen geeft die hij/zij juist niet lekker vindt ofzo. En de tussendoortjes die jij noemt gaan er hier ook in als zoete koek. Zo had oma van die fruitreepjes (van danone ?) gekocht, die leken haar oz lekker voor de jongens. Hmhm.... ik houd daar dus niet zo van, fruit is fruit en volgens mij haal je dat niet uit zo'n koekje. Daar zitten volgens mij alleen maar overbodige hulpstoffen in, maar goed. De heren hadden een duidelijke voorkeur hoor: vers fruit en dat koekje eet je zelf maar op. :X

Wat ik bedoelde te zeggen; als wij onze kindjes gaan leren om overal op te gaan letten, op wat er wel of niet in zit qua suikers of dikmaker of whatever, dat dat ook geen gezond eetpatroon gaat opleveren. Ik heb (helaas) van heel dichtbij meegemaakt wat anorexia met je doet en wat dat met je omgeving doet. En dat wens je echt niemand toe, geloof mij.
Da's wel weer het andere uiterste natuurlijk. Wij snoepen ook nauwelijks. En da's niet omdat we dagelijks calorieen tellen, maar simpelweg omdat we geen snoep in huis halen. Wel fruit. Dus als we 's avonds trek krijgen, pakken we een bakje druiven. We leren Lente hiermee niet om 'overal op te letten' maar om gewoon gezond te snacken. Ik denk dat het belangrijk is om daar een gewoonte van maken en 'voor te leven' (is ie weer ;)) Ik geloof niet dat je dara anorexia mee kweekt, hoor.
pi_88532076
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:03 schreef mikoxx het volgende:
Wat ik bedoelde te zeggen; als wij onze kindjes gaan leren om overal op te gaan letten, op wat er wel of niet in zit qua suikers of dikmaker of whatever, dat dat ook geen gezond eetpatroon gaat opleveren. Ik heb (helaas) van heel dichtbij meegemaakt wat anorexia met je doet en wat dat met je omgeving doet. En dat wens je echt niemand toe, geloof mij.
Maar dat is toch het andere uiterste? Er zit ook nog zoiets tussen als gewoon normaal gezond eten.
Zoals Sserpente zegt, tot een bepaalde leeftijd mis je niks hoor.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88532112
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:08 schreef Stiemie het volgende:
En als ze groter worden, wordt het alleen maar moeilijker. Want je moet zelf dan ook gewoon goed opletten. Als Esmee in de box zit, stop je zelf makkelijk even een dropje in je mond. Maar Linde heeft dat natuurlijk meteen door :')
Dat is alleen maar goed voor mij! :7
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:10:11 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532131
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:08 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Da's wel weer het andere uiterste natuurlijk. Wij snoepen ook nauwelijks. En da's niet omdat we dagelijks calorieen tellen, maar simpelweg omdat we geen snoep in huis halen. Wel fruit. Dus als we 's avonds trek krijgen, pakken we een bakje druiven. We leren Lente hiermee niet om 'overal op te letten' maar om gewoon gezond te snacken. Ik denk dat het belangrijk is om daar een gewoonte van maken en 'voor te leven' (is ie weer ;)) Ik geloof niet dat je dara anorexia mee kweekt, hoor.
Dat laatste geloof ik ook niet. Ik ben alleen wel van mening dat je als ouder voorbeeld geeft aan je kinderen (en die mening deel jij en velen met mij geloof ik wel) en dat je dus laat zien wat wel en niet kan. En daarbij hoort ook beweging, naar mijn idee. En anorexia kan je volgens mij niet 'kweken' hoor, dat is ook deels genetisch.
pi_88532161
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:09 schreef oeke het volgende:

[..]

Ja voor mij ook :@ maar ook moeilijk :@
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:11:12 #140
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532163
Oeke, je onderschrift is wel treffend in deze discussie :D
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:11:43 #141
108648 cattie
lieve moeder
pi_88532183
Mikoxx, ik ben het met je eens. Het stond er wat ongelukkig van mijn kant. Eerste zin kan wel weg.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 21:11:52 #142
5428 crew  miss_sly
pi_88532187
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:09 schreef oeke het volgende:

[..]

Nou precies, daar ben ik ook alleen maar blij mee. Alleen is Senna zo ver nog neit -O- :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:11:55 #143
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532191
Ìk krijg trouwens honger van deze discussie :P
pi_88532246
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:11 schreef mikoxx het volgende:
Oeke, je onderschrift is wel treffend in deze discussie :D
Haha! Ja he. Ik vind wel dat je mag genieten van eten hoor! Lekker eten is gewoon heel belangrijk. Maar aan tafel met het gezin en inderdaad een uur erover doen. O+
pi_88532261
Wat ik moeilijk vind, is dat mijn stiefkinderen ie-der weekend weer vragen of Isabeau alsjeblieft een chipje mag...en waarom dan niet? Waarom geen hapje van een koek? Dat geeft toch niets enz.. enz...

Ik heb afgelopen weekend maar weer eens heel uitvoerig uitgelegd wat mijn visie daarop is en ik had voor het eerst het gevoel dat de boodschap aankwam.. Maar ja, de jongste is nog geen negen en ik hóóp maar dat hij haar niet stiekem dingen toestopt.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 21:13:58 #146
5428 crew  miss_sly
pi_88532285
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:10 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Dat laatste geloof ik ook niet. Ik ben alleen wel van mening dat je als ouder voorbeeld geeft aan je kinderen (en die mening deel jij en velen met mij geloof ik wel) en dat je dus laat zien wat wel en niet kan. En daarbij hoort ook beweging, naar mijn idee. En anorexia kan je volgens mij niet 'kweken' hoor, dat is ook deels genetisch.
Daar hoort ook beweging bij, dat klopt. En dat is ook iets dat je nu bij de kleine kinderen zelf in de hand hebt. Als jij gaat wandelen, gaan ze met je mee. En straks kun je ze nog een tijdje op sport doen, omdat jij vindt dat dat goed is. Maar als jij straks een kind hebt dat niet van sport en beweging houdt, maar wel heel erg van lezen, wat doe je dan? Natuurlijk een bepaalde mate van bewegen stimuleren, maar lezen is ook hartstikke goed. Dus dan wordt het oppassen met eten en vooral snoepen, toch?
pi_88532327
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:04 schreef Fuente het volgende:
Het is absoluut waar dat veel mensen niet weten wat gezond is en wat niet. Ik weet zelf ook niet alles, maar ik vind dat je als ouder de taak hebt om je daarin toch iets te verdiepen. Tuurlijk eten mijn kinderen ook hagelslag op brood, maar niet op elke boterham. En ze eten ook wel eens patat, of 2 dagen geen groenten. Volgens mij kennen we dat allemaal.
Ik vind dit niet zo vanzelfsprekend. Er zijn genoeg mensen die denken dat hun kind gezond eet als op de ene boterham hagelslag wordt gedaan en op de andere boterham kaas. Het tikt aan: ongezonde vetten bij het avondeten (slavinkje, karbonade, gehakt), een liga als tussendoortje, zoet en vet broodbeleg, een keertje patat moet kunnen, elk kind snoept wel eens, volkoren brood vinden we niet zo lekker, en sap wordt toch gemaakt van fruit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:15:01 #148
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88532328
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar hoort ook beweging bij, dat klopt. En dat is ook iets dat je nu bij de kleine kinderen zelf in de hand hebt. Als jij gaat wandelen, gaan ze met je mee. En straks kun je ze nog een tijdje op sport doen, omdat jij vindt dat dat goed is. Maar als jij straks een kind hebt dat niet van sport en beweging houdt, maar wel heel erg van lezen, wat doe je dan? Natuurlijk een bepaalde mate van bewegen stimuleren, maar lezen is ook hartstikke goed. Dus dan wordt het oppassen met eten en vooral snoepen, toch?
Helemaal zoals ik dat ook zie! :Y
pi_88532379
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dit niet zo vanzelfsprekend. Er zijn genoeg mensen die denken dat hun kind gezond eet als op de ene boterham hagelslag wordt gedaan en op de andere boterham kaas. Het tikt aan: ongezonde vetten bij het avondeten (slavinkje, karbonade, gehakt), een liga als tussendoortje, zoet en vet broodbeleg, een keertje patat moet kunnen, elk kind snoept wel eens, volkoren brood vinden we niet zo lekker, en sap wordt toch gemaakt van fruit.
Ja maar dat is precies wat ik bedoel. Ik vind dat je je daar als ouders in zou moeten verdiepen en op het cb (hier in ieder geval wel) wordt er ook echt uitleg over gegeven.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 21:17:31 #150
5428 crew  miss_sly
pi_88532442
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goed voorbeeld, want zo werkt het idd vaak.

Maar toch he: er zijn zoveel mensen die ook voor zichzelf al vaker zich verdiept hebben in eten, dieten, calorieen, etc., die hebben toch ook een basale kennis hiervan die ze kunnen toepassen op het eten van hun kind?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')