ik ook!!quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:21 schreef sproet-je het volgende:
Ik ben opgehouden met kijken na het intro, ik word er gewoon echt ziek van...
Nou, ik heb dus een véél te dik buurmeisje, en die man en vrouw zelf zijn ook veel te dik. Maar zij wekken de indruk dik te worden van lucht. of zo geboren. duizend smoezen en excuses. "ze werd van te weinig flesvoeding al te dik" nou kan ik me alleen nog levendig herinneren hoe ze zat te forcefeeden als het kind aangaf vol te zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:13 schreef miss_sly het volgende:
Sorbootje, gedeeltelijk denk ik wel dat je gelijk hebt. En zeker in de VS is het toch weer heel anders dan hier. Gezond boodschappen doen is daar al veel moeilijker en duurder. Ongezond voedsel is goedkoper en gemakkelijker te verkrijgen. Maar toch, he, als je dan ziet dat je kind echt dik begint te worden, dan ga je toch nadenken? En info zoeken? En artsen, die zullen toch ook wel aan de bel trekken? Er is toch wel een punt VOOR dit punt van vreselijk overgewicht dat ouders zouden moeten gaan dneken: hier gaat iets niet goed, dit moet anders.
Voor mijn werk heb ik regelmatig te maken met kinderen met overgewicht/obesitas. Het verbaast me echt dat het gros van de ouders de verantwoordelijkheid op het kind schuift. Ja, hij vind snoepjes/chips zo lekker. Nou en.... dan haal je het niet of een stuk minder in huis zodat hij het ook niet kan eten. Het gaat hier om kinderen van een jaar of 6, dus die gaan nog niet zelf naar de supermarkt om snoep te kopen. En als je ze dan voorlicht over een gezond eet en beweegpatroon zitten ze heel hard te knikken dat ze het wel begrijpen, 3 maanden later komen ze weer en er zit weer 3 kilo bij.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:13 schreef miss_sly het volgende:
Sorbootje, gedeeltelijk denk ik wel dat je gelijk hebt. En zeker in de VS is het toch weer heel anders dan hier. Gezond boodschappen doen is daar al veel moeilijker en duurder. Ongezond voedsel is goedkoper en gemakkelijker te verkrijgen. Maar toch, he, als je dan ziet dat je kind echt dik begint te worden, dan ga je toch nadenken? En info zoeken? En artsen, die zullen toch ook wel aan de bel trekken? Er is toch wel een punt VOOR dit punt van vreselijk overgewicht dat ouders zouden moeten gaan dneken: hier gaat iets niet goed, dit moet anders.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef sproet-je het volgende:
O, buuf die verhalen over dik worden van de luchtNee, hij eet echt nooit wat ongezonds, ondertussen drinkt het kind zijn tweede beker met warme chocolademelk en gooit een paar liga's (maar dat is toch gezond!!) naar binnen.
Oh, ik dacht dat iedereen het specifiek over deze kinderen had. In nederland heb ik zulk buitensporig overgewicht nog niet gezien.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:39 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb het natuurlijk ook niet over die extreme gevallen uit dat filmpje. Meer over de 'gewoon' te dikke kinderen in NL. Ik wil het zéker niet goedpraten, ik vind alleen dat het niet altijd mishandeling genoemd kan worden. Dat gaat me te ver.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |