abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88518700
JA het heet gellof ik Help mijn kind is te dik

ofzo.

Ik kreeg er een heel naar gevoel van.
pi_88518707
Ik vind dat programma over paranormale kinderen ook bijzonder stuitend. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:51:43 #53
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88518879
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:38 schreef wickie het volgende:

[..]

Ik heb vorige week bijvoorbeeld echt zacht zitten snikken toen ze gewoon bij mij op de bank wilde zitten lekker tutten en dat ze tegen me aan kwam liggen, saampjes met haar favoknuffel. Dat was voor het eerst, en dat was zo fijn.

knip

Dat herken ik ook heel erg, Jorja was helemaal niet zo van het knuffelige en we hebben in september een vrij heftige vakantie gehad waar de nodige tranen zijn gevloeid en sindsdien heb ik een totaal ander kind. Ze kwam toen, als ze zag dat ik verdriet had, naar me toe en gaf me een knuffel en ging niet weg voordat ik stopte met huilen. Dat deed ze voorheen nooit, ze kwam nooit zomaar knuffelen of kusjes geven of bij ons op de schoot zitten.
Dat knuffelige komt er echt wel ooit, en misschien is ze ook wel niet zo knuffelig aangelegd. Kan toch ook? Maar geniet lekker van die kleine momentjes! :*

Helaas, over dat contact maken kan ik geen ervaringen delen, want Jorja is een klein aandachtzoekertje wat zeker wil weten dat iedereen naar haar kijkt en bewondert hoe lief ze aan het spelen is....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88518880
Het kan zijn dat ik dat 'help' er zelf bij verzonnen heb. Bijna alle programma's op dat soort zenders beginnen volgens mij met 'help'

Claudia, dat is inderdaad ook erg. En dan mijn moeder gelijk weer aan de telefoon dat ik wel een lichtje moet laten branden op de kamer van Isabeau, ivm geesten... }:|

Het ergste vind ik nog dat ik er als ik slaperig naar de kamer van Isabeau strompel 's nachts er soms onwillekeurig nog de kriebels van krijg ook.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:52:51 #55
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88518915
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:51 schreef Sorbootje het volgende:
En dan mijn moeder gelijk weer aan de telefoon dat ik wel een lichtje moet laten branden op de kamer van Isabeau, ivm geesten... }:|

:D :@

Ik heb het programma nog niet bekeken, maar het kan niet veel soeps zijn.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 15:53:41 #56
5428 crew  miss_sly
pi_88518949
Ik vind dat soort programma's over kinderen sowieso niets. Alsof die kinderren een keus hebben en indien ze wel zelf mogen bepalen of ze meedoen, kunnen overzien wat de gevolgen kunnen zijn op termijn.

En ja, voorleven, dat vind ik een mooie term die ik ook probeer toe te passen. En in dat kader klopt het ongetwijfeld wat je zegt, Claudia, dat de ouders wel zullen denken dat ze zelf goed eten en bewegen, maar zijn ze dan niet wat gemakkelijk? Ik bedoel: een klein beetje informatie zoeken over wat nou gezond leven is, is tegenwoordig toch niet zo heel moeilijk? En dan moeten ze toch al snel tot de ontdekking komen dat ze helemaal neit zo gezond leven?

wickie :* lastig lijkt me. Ik heb er ook niet echt iets verstandigs over te zeggen, alleen dat ik het wel eens ben met wat Claudia post.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88518953
Wat lief zo knuffelen op de bank samen Wickie, *;

En, oh wat ben ik blij dat we alleen 1,2,3 kunnen ontvangen en zelfs daar nauwelijks naar kijken. Het klinkt allemaal behoorlijk naar. :{
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88518961
Even wat gegoogled, brrrr...
Moet je je kind nou zo te kijken gaan zetten op tv omdat jij hem/haar verkeerd voedsel aanbiedt? Rillingen over mn lijf.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88519049
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat soort programma's over kinderen sowieso niets. Alsof die kinderren een keus hebben en indien ze wel zelf mogen bepalen of ze meedoen, kunnen overzien wat de gevolgen kunnen zijn op termijn.
Nou, precies! En ik erger me er ook aan dat die kinderen een zekere status ontlenen aan hun bijzondere gave. Ik wil in het midden laten of er zoiets bestaat als het paranormale, maar hoe kun je nu weten dat je kind zo'n talent heeft? Welk deel is mogelijk fantasie, welk deel is mogelijk aangepraat door de ouders? Gaat een kind niet op een bepaald moment dingen zien en horen juist omdat de ouders dat verwachten, gewoon om zich maar bijzonder te blijven voelen?

Het is allemaal zo problematisch dat ik ernstig twijfel aan de integriteit van zulke programmamakers, al ligt de hoofdverantwoordelijkheid vanzelfsprekend bij de ouders.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:56:38 #60
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88519055
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:51 schreef Sorbootje het volgende:

Claudia, dat is inderdaad ook erg. En dan mijn moeder gelijk weer aan de telefoon dat ik wel een lichtje moet laten branden op de kamer van Isabeau, ivm geesten... }:|

Het ergste vind ik nog dat ik er als ik slaperig naar de kamer van Isabeau strompel 's nachts er soms onwillekeurig nog de kriebels van krijg ook.
Wij keken eerst weleens van die geesten programma's, maar ondanks dat ik er weinig mee heb (het zal wel, ik zie/voel ze niet), werd ik er toch lichtelijk gestressed van. En de man ook....

Wel zei zijn moeder dat van die stuiplachjes bij van die hele kleine beebies is omdat ze nog engelen kunnen zien... Dat vind ik dan wel weer lief ofzo, maar ik heb er weinig mee.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88519272
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:56 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Wij keken eerst weleens van die geesten programma's, maar ondanks dat ik er weinig mee heb (het zal wel, ik zie/voel ze niet), werd ik er toch lichtelijk gestressed van. En de man ook....

Wel zei zijn moeder dat van die stuiplachjes bij van die hele kleine beebies is omdat ze nog engelen kunnen zien... Dat vind ik dan wel weer lief ofzo, maar ik heb er weinig mee.
oh ja zo zegt mijn vriendinnetje altijd dat het kuiltje dat iedereen tussen zn neus en lip heeft, dat dat komt omdat een engel daar zn vinger legt voor het kind geboren wordt.

De cynicus in mij denkt dan gelijk aan kindjes met een schisis enzo :') maar schattig is het wel.

En ja wickie dat is dus ook precies waar ik jeuk van krijg, je zet je kind te kijk terwijl het probleem bij jóu ligt. Dat idee. Nouja goed. Gelukkig maar dat ik niet hóef te kijken :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88519322
Jawel hoor Huup, je moet kijken hoe érg het is! :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:07:23 #63
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88519385
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:05 schreef Sorbootje het volgende:
Jawel hoor Huup, je moet kijken hoe érg het is! :P
Psies, en het er dan dagen over hebben met de buurvrouw EN online... :) SCHANDALUG.

Een integer voorbeeld:

pi_88519464
OMG. :{
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 16:16:55 #65
5428 crew  miss_sly
pi_88519692
Ik moet er echt bijna van huilen, als ik dat filmpje zie :'(
Wat een arme kindjes. Ik vind het gewoonweg kindermishandeling. Niemand, werkelijk niemand, kan toch denken dat dat voedingspatroon voor een klein kind gezond is? Of zelfs maar een beetje normaal?
pi_88519803
:'(
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen....
Ik werd vooral intens kwaad op die vrouw die riep dat het goed was dat haar kind zo dik is.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88519859
Ik ben opgehouden met kijken na het intro, ik word er gewoon echt ziek van...
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:23:09 #68
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88519910
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet er echt bijna van huilen, als ik dat filmpje zie :'(
Wat een arme kindjes. Ik vind het gewoonweg kindermishandeling. Niemand, werkelijk niemand, kan toch denken dat dat voedingspatroon voor een klein kind gezond is? Of zelfs maar een beetje normaal?
De sensatie.... :( Echt heel triest, en ipv die kindjes leuke kleren aan te trekken ofzo, moeten ze met ontbloot bovenlijf hotdogs naar binnenwerken terwijl ze in de andere hand een cupcake met extra icing hebben ofzo.... Zo triest, en zo jammer met name... Kan niet goed zijn voor de ouders, de kinderen of wie er dan ook bij betrokken is. En dit is bijna dagelijkse kost bij deze show, naast de 'you are NOT the father' shows... Daar worden kinderen ook al zo leuk geprofileerd: HOW CAN THAT BE MY CHILD, HE AIN'T HISPANIC, HE IS BLACK! LOOK AT THE NOSSSSSSSEEEEEEEEEEEE....
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 16:24:06 #69
5428 crew  miss_sly
pi_88519944
Ik heb alleen beeld, geen geluid hier op mijn werk, en dat vond ik al erg genoeg.

Ik heb ze wel gezien bij bijv Dr Phil ofzo ouders met een zo dik kind. En dat kind kreeg zoveel slecht eten, en ze konden het maar niet weigeren, want dan werd ze zo verdrietig. Maar volgens mij wordt zo'n kind nog veel verdrietiger als ze niet mee kan doen met leeftijdsgenootjes, als ze straks diabetes2 ontwikkelt en allerlei andere gezondheidsklachten die niet horen bij een kleuter.

Ik vond het altijd al erg triest, maar sinds ik zelf moeder ben, voel ik mijn hart bijna letterlijk breken bij zulke beelden en verhalen.
pi_88520077
Dat tv programma :'( hoe kunnen ouders zo wreed zijn.

Esmeetje O+ haha dat eigenwijze koppie, zo droog "ja", "nee".
Waar staat dat filmpje van de macaroni-etende Mette?

Wickie, Niels wil ook pas sinds heel kort soms even bij ons op de bank zitten en dan alleen maar als Sesamstraat aanstaat :) Wij hebben ons altijd verbaasd over kindjes die rustig bij hun ouders op schoot liggen of zitten.
Knuffelen of kusjes geven is altijd op zijn verzoek ;)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88520168
Poeh zeg, wat ontzettend afschuwelijk gewoon. :'(
Ik kan het niet eens afkijken, zo naar werd ik ervan.
En zo bizar als je bedenkt dat mijn vriend en ik al discussie hebben over hoe vaak hij een doosje rozijntjes mag in de week.
Ik zie daar baby's gewoon kipkluiven en hamburgers naar binnen werken. Hoe is de mensheid op zo'n punt gekomen?
Die kinderen zullen de rest van hun leven in hun lichaam voelen hoe ze volgepropt zijn als kleintje.
pi_88520196
Knuffelen was hier ook uitgesloten, kost veel te veel tijd... maar sinds een paar weken komt ze ineens op schoot zitten en geeft ze zelf knuffels. Lekker die armpjes om me heen en haar hoofdje in mijn nek begraven. Dan kun je me wegdragen hoor... <3
pi_88520251
Dat filmpje kon ik niet aanzien
pi_88520890
Ik begrijp niet waarom ouders hun kind dat aandoen :( Zelf zijn wij echt bewust om met voeding voor onze meisjes. Ik doe er ook niet krampachtig over, maar snoep is hier geen dagelijkse kost. Gelukkig zijn zowel Merel als Sara goede groente eters en vinden ze gezonde tussendoortjes prima!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88521332
Weet je wat we ons wel moeten realiseren, wij zijn allemaal heel bewust bezig met het ouderschap. Wij vinden het ook normaal om daaar zo bewust mee bezig te zijn, maar in -hoe zeg ik dit zonder snobistisch te klinken- andere kringen is dat helemaal niet zo vanzelfsprekend. De ouders van die dikke kinderen zijn zelf misschien ook wel opgegroeid met het slechte eetgewoonten en een slecht voorbeeld. Staan misschien niet zo sterk in hun schoenen en vinden het moeilijk hun kinderen dingen te weigeren.

Ze hebben waarschijnlijk het beste met hun kinderen voor, maar weten niet beter.
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:03:48 #76
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88521564
Esmee O+

Zo was er maanden terug toch ook een filmpje van die peuter die zoveel rookte, tot 2 pakjes per dag, ondertussen is hij wel gestopt met roken....
Was overgens in het buitenland.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 17:13:47 #77
5428 crew  miss_sly
pi_88521931
Sorbootje, gedeeltelijk denk ik wel dat je gelijk hebt. En zeker in de VS is het toch weer heel anders dan hier. Gezond boodschappen doen is daar al veel moeilijker en duurder. Ongezond voedsel is goedkoper en gemakkelijker te verkrijgen. Maar toch, he, als je dan ziet dat je kind echt dik begint te worden, dan ga je toch nadenken? En info zoeken? En artsen, die zullen toch ook wel aan de bel trekken? Er is toch wel een punt VOOR dit punt van vreselijk overgewicht dat ouders zouden moeten gaan dneken: hier gaat iets niet goed, dit moet anders.
pi_88522395
En er is natuurlijk ook een enorm verschil tussen een stevig en een dik kind. Maar als je kind zo ontzettend dik wordt doordat je er als ouder verkeerd eten instopt dan staat dat voor mij toch wel gelijk aan een vorm van kindermishandeling.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88522579
Inderdaad, nou ja, ik zou het verwaarlozing noemen. En dan je kind tentoonstellen op de televisie :X
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88522700
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:21 schreef sproet-je het volgende:
Ik ben opgehouden met kijken na het intro, ik word er gewoon echt ziek van...
ik ook!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:49:31 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88528429

Ik kan hier wel naar blijven kijken! O+
pi_88528513
je kind te veel en slecht eten geven, is naar mijn idee ook gewoon een vorm van mishandeling. Of je je kind nou een gebroken arm bezorgd of diabetes door slecht eten, ik zie het verschil niet echt.

We hebben hier het eerste echt kdv ongelukje gehad. Driekus heeft ruzie gehad met de klep van een graafmachine met een bloedneus al gevolg. Hij is het zelf al weer vergeten want sinds hij thuis is heb ik em drie keer van zijn speeltafel moeten vissen en al twee keer van de salontafel. Het grote klimseizoen is dus begonnen. Ook sleept ie nou een stoeltje mee door de woonkamer, dat ie kan gebruiken om en te lopen en op andere dingen te klimmen. Fijn joh, zo'n ondernemend kind.

en nou ga ik even bijlezen...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:58:58 #83
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88528914
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:13 schreef miss_sly het volgende:
Sorbootje, gedeeltelijk denk ik wel dat je gelijk hebt. En zeker in de VS is het toch weer heel anders dan hier. Gezond boodschappen doen is daar al veel moeilijker en duurder. Ongezond voedsel is goedkoper en gemakkelijker te verkrijgen. Maar toch, he, als je dan ziet dat je kind echt dik begint te worden, dan ga je toch nadenken? En info zoeken? En artsen, die zullen toch ook wel aan de bel trekken? Er is toch wel een punt VOOR dit punt van vreselijk overgewicht dat ouders zouden moeten gaan dneken: hier gaat iets niet goed, dit moet anders.
Nou, ik heb dus een véél te dik buurmeisje, en die man en vrouw zelf zijn ook veel te dik. Maar zij wekken de indruk dik te worden van lucht. of zo geboren. duizend smoezen en excuses. "ze werd van te weinig flesvoeding al te dik" nou kan ik me alleen nog levendig herinneren hoe ze zat te forcefeeden als het kind aangaf vol te zijn.
En echt verbaal supersterk, altijd woordje klaar. Maar puntje bij paaltje is toch dat er meer energie ingaat dan er verbruikt wordt. Het feit dat ze met een caloriebeperkt dieet best snel afvalt geeft dat voor mij ook aan. Tuurlijk sommige mensen zijn eerder dik dan anderen, maar 60 of 70 kilo overgewicht, dat eet je er toch echt zelf aan.
Maar goed, mijn punt, er is dus geen redelijk woord mee te wisselen, want dan gaat ze meteen opsommen wat voor verantwoorde dingen en hoe weinig dat meisje eet. maar als ik haar dan 4 (!!!) restaurantpannekoeken zie eten tijdens afsluiting van het schooljaar waar de grote jongens er maar 2 opkonden, en bijna zonder kauwen en zonder proeven, dan vermoed ik toch wel iets anders hoor. :X :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88529091
Haha, Mef, Lente klimt ook echt overal op en in. Op de kinderopvang hoor ik het ook wekelijks, vooral als er een nieuwe leidster is die haar nog niet kende.

En thuis wil ze de hele dag alles 'aa' (aan) wat ze tegenkomt. Jas, vest, schoenen, noem maar op. Ook komt ze elke keer mijn jas brengen. En brullen als het niet mag! :o

Ze vindt zichzelf sowieso nog steeds erg zielig als ze 'nee' te horen krijgt. Het grappige is dat het dan ook geen kwaad, maar een echt verdrietig huiltje is. Ze kan echt intens bedroefd huilen als ze vindt dat 'r onrecht wordt aangedaan. En ook als ik de boosdoener ben, komt ze alsnog naar me toe om getroost te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 09-11-2010 20:36:29 ]
pi_88529108
Oscar O+ O+ wat is het toch een heerlijk ventje BE!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88529111
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:13 schreef miss_sly het volgende:
Voor mijn werk heb ik regelmatig te maken met kinderen met overgewicht/obesitas. Het verbaast me echt dat het gros van de ouders de verantwoordelijkheid op het kind schuift. Ja, hij vind snoepjes/chips zo lekker. Nou en.... dan haal je het niet of een stuk minder in huis zodat hij het ook niet kan eten. Het gaat hier om kinderen van een jaar of 6, dus die gaan nog niet zelf naar de supermarkt om snoep te kopen. En als je ze dan voorlicht over een gezond eet en beweegpatroon zitten ze heel hard te knikken dat ze het wel begrijpen, 3 maanden later komen ze weer en er zit weer 3 kilo bij.

O, buuf die verhalen over dik worden van de lucht :') Nee, hij eet echt nooit wat ongezonds, ondertussen drinkt het kind zijn tweede beker met warme chocolademelk en gooit een paar liga's (maar dat is toch gezond!!) naar binnen.

De een wordt echt wel makkelijker zwaarder dan de ander maar meestal heeft het toch echt wel te maken met voeding.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_88529181
Oscar, wat doe jij dat goed zo. En als het niet gaat met de lepel heb je gelukkig je ook je handen nog als het niet lukt.
Esmee, wat ben je groot geworden! En dat filmpje is echt heel schattig.

Driekus was ook helemaal niet van de knuffels tot voor kort. Mijn zusje was hier twee weken geleden en was bezig met Driekus op het aankleedkussen. INeens kwam ie overeind en sloeg zijn armen om haar heen. Mijn zusje was zo verbaasd dat ze me er bij riep, ze dach dat er iets was. Het is gewoon geen knuffeldier. Nou ja, niet met ons. Wel met knuffels, die krijgen knuffels genoeg.
Over die dikke kinderen. Ik denk dat Sorbo gelijk heeft. Wij hebben de tijd en de mogelijkheden om heel bewust met onze kinderen bezig te zijn, maar dat is natuurlijk lang niet overal zo. En ja, er zijn kinderen met aanleg en dus pech, maar dat zijn er zo weinig.

Driekus komt ook nog niet zo ver met praten, papa en mama is het meest gehoord. En de rest is japans of koeterwaals, maar iig niet te verstaan. Vanochtend lag ie met zijn knuffelhond op het aankleedkussen. Dus ik "hondje doet woef". Driekus: woe? Nee, Woef..woe? En uiteindelijk ging ie een heel verhaal tegen me houden waarin nog wel drie keer woe naar voren kwam, maar wat ie nou bedoelde, geen idee.
pi_88529472
de kindjes van mijn nichtje zijn van die handvol kinderen: zet er op een verjaardag een schaaltje kaas/worst/tomaat/chips whatever voor en ze eten het leeg. En dan niet netjes 1 voor 1, maar met handen tegelijk. En dan verbaasd zijn dat die kinderen zo fors zijn. Nou, sorry, maar dat vind ik dan echt niet vreemd.
Zo krijgt Driekus eigenlijk niet anders dan water thuis. Kreeg ik laatst ook de vraag of dat niet zielig was. Want er is zoveel anders dat lekker is. Ja, dat zal best. Maar hij lust dat water prima en dan ga ik em niet wennen aan iets zoets. Of afgelopen zondag bij zijn opa en oma. Er stond chips op tafel, van de kaasdingen. Opa eet die dingen dus met bakken tegelijk (en dan nog smekkend ook :X ) en Driekus jatte er 1 van tafel. Die ene krijgt ie dan van me, laat em maar proeven. Maar daarna is het over en uit. En dat zei ik dus hardop. Waarop opa em vervolgens gewoon nog een keer wat geeft, want Driekus pakt het uit zijn hand. Dus ik zeg daar wat van, krijg ik commentaar, zo van maakt niet uit toch. Maakt wel uit. Kei zout en ik wil het niet hebben. Simpel zat. Maar ja, zo is natuurlijk niet iedereen.
pi_88529728
Dat filmpje van Oscar O+ Wat kan ie dat al goed zeg! En dat commentaar van Sasha tussendoor O+ "Is wel koud hoor!"

En wat een lieve reacties op mijn kleine Esmee. O+ Voel me nu echt zo'n trotse moeder :@

Die dikke kinderen discussie :'( Zien die mensen dan niet dat hun dikke kind gewoon zoveel meer kans heeft om ziek te worden en om gepest te worden? Zo zielig. Hier mogen ze veel dingen wel eten, ook snoepjes, maar alles echt met mate. Vooral om verkeerde dingen ook niet te spannend te maken. Maar geen suiker over aardbeien, in de yoghurt, in de thee etc. En na een dagje met snoep, is het de volgende dag tijd voor snacktomaatjes ofzo...
pi_88530047
Ik heb dat filmpje niet gezien, maar los hiervan vind ik het naar om van verwaarlozing en kindermishandeling te spreken. Dat heeft er alles mee te maken dat ik een dik kind was en als student al 60 kg overgewicht had. Mijn ouders hebben me verwaarloosd noch mishandeld.

Het is lastig om uit te leggen hoe het zover kan komen. Mijn ouders hadden slechte gewoontes waar ze zich niet echt bewust van waren. Aan vaderskant van de familie was iedereen dik en dus werd mijn overgewicht gerationaliseerd door van aanleg te spreken. Aan slechte gewoontes kon het niet liggen, want mijn broertje was een spriet. Ook wilden mijn ouders hun kind niet op dieet doen. Het gezonde eten werd daarbij beridiculiseerd ('Ik ben geen konijn! Als ik zo moet eten dan hoeft het voor mij niet meer. Je moet wel een beetje genieten van het leven.')

Het heeft mij heel veel tijd gekost om afstand van de situatie te nemen en te zien wat er verkeerd is gegaan op dit gebied in mijn jeugd. Het was echt niet zo simpel als 'me gewoon een beetje verdiepen in gezond eten'. Sterker nog, wat me opvalt is dat zo weinig mensen weten wat gezond eten is. De voorschriften van Sonja Bakker worden vaak als gezond eten gezien terwijl zij juist een bizar lage calorie-inname propageert en ook niet de werkelijk gezonde keuzes in haar menu's laat prevaleren.

Nou ja, al met al reden genoeg voor mij om minder hard te denken over ouders van dikke kinderen.
pi_88530306
Da's nou precies wat ik bedoelde Claudia. Het is niet allemaal zo zwart wit.
Zoals gewoonlijk weet jij het weer beter onder woorden te brengen. In dit geval helaas doordat je ervaring hebt met het onderwerp.

:*
pi_88530357
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:03 schreef sproet-je het volgende:

O, buuf die verhalen over dik worden van de lucht :') Nee, hij eet echt nooit wat ongezonds, ondertussen drinkt het kind zijn tweede beker met warme chocolademelk en gooit een paar liga's (maar dat is toch gezond!!) naar binnen.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 20:33:24 #93
5428 crew  miss_sly
pi_88530440
Ik snap wel wat je bedoelt te zeggen, Claudia, maar die kinderen waar het hier over gaat, die hebben op 3-4 jarige leeftijd al tientallen kilo's overgewicht. En dat is toch echt iets heel anders. En kinderen die zich volproppen (letterlijk!) met hamburgers, chips, snoep, frisdrank, patat, worstjes, etc, de hele dag door, daar kunnen ouders imo echt wel iets aan doen. Ik vind dat bij een kind van 3 toch echt iets heel anders dan bij grotere kinderen. Bovendien was jij wel in een andere tijd jong dan deze kinderen. De aandacht voor (gezonde) voeding en bewegen is tegenwoordig toch veel groter. Sonja Bakker is inderdaad geen goede dieet, maar het feit dat ze zo populair is, geeft wel aan dat in deze tijd gewicht en gezondheid in de belangstelling staan. Kijk ook maar naar de diverse spotjes en instanties als het voedingscentrum.

Nu wil ik helemaal niet zeggen dat deze instanties het helemaal goed doen, maar het kan in ieder geval een opstap zijn naar informatie over voeding en beweging.
pi_88530560
Claudia, wat lijkt me dat zwaar om daaruit te komen. :*
En ik snap heel goed wat jij en Sorboo bedoelen. Maar een van deze kinderen weegt 51 kilo op 3 jarige leeftijd.
Oh, ik zie wat Miss schrijft, nouja, wat Miss zegt dus. :D
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:36:56 #95
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88530606
Wat ik meekrijg van dit soort programma's is juist vaak dat het vaak (bijvoorbeeld) alleenstaande moeders zijn, die veel werken en vaak gewoon hun kind een 'pleziertje' willen doen, uit een soort van schuldgevoel/onmacht, want veel tijd met ze doorbrengen dat zit er gewoon niet voor ze in, met 3 banen etc..

Ook hebben we hier geen cb, en veel dames in de VS gaan niet met hun kinderen regelmatig naar de arts, geen verzekering en vooral geen tijd. Ze weten dan echt niet beter, en als er op van die kaasstengels staat: VOL CALCIUM, maar niet VOL VET EN ROTZOOI, dan geloven ze dat ook meteen, en wie zegt dat het niet zo is?

Natuurlijk, je hoopt dat mensen beter weten, en ook echt willen/kunnen veranderen, maar voor sommige mensen is een McDonald happy meal gewoon echt een dagelijkse maaltijd en het komt totaal niet bij ze op dat brood, vlees, aardappelen en een blaadje sla slecht voor je kunnen zijn. Vertellen ze er in de Mac ook niet bij natuurlijk. En dan is 'buiten de deur' eten hier ook nog eens vreselijk goedkoop, en gezond koken (lijkt) vaak gewoon duurder....
pi_88530721
Ik heb het natuurlijk ook niet over die extreme gevallen uit dat filmpje. Meer over de 'gewoon' te dikke kinderen in NL. Ik wil het zéker niet goedpraten, ik vind alleen dat het niet altijd mishandeling genoemd kan worden. Dat gaat me te ver.
pi_88530729
Claudia :* Wat rot dat je dat meegemaakt hebt.

Ik heb dat filmpje niet helemaal afgekeken ( :X enzo ) maar er kwam een moeder in voor die gewoon trots was op het gewicht van haar veel te zware kind (driejarige van 50 kg). Als je dat dan ook nog op de televisie gaat zitten showen, dat kind was zich ondertussen enorm aan het volstouwen met junk food, vind ik dat wel wreed.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:41:25 #98
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88530841
nou, dát was voor mij een eye-opener! Dat een pakje yogi en een pakje sultana samen de voor één dag aanbevolen calorieen hebben voor kinderen. :o

En Claudia, hoe rot ook, je legt precies de vinger op de zere plek. Het is danwel geen mishandeling of verwaarlozing, ze hebben wel nagelaten om adequate hulp te aanvaarden of om kritisch naar hun voedingspatroon te kijken. en ja, dat is pijnlijk en rot en naar.

Ik ben zelf echt niet hyperslank, en mijn familie ook niet en juist dat maakt dat ik er juist bij mijn kinderen nog bewuster naar kijk en mee bezig ben. Maar ook dat ik slecht tegen dat gekwaak kan dat het kind zo gezond eet en toch 60 kilo weegt. (meisje wordt 8 deze week) néém dan ook je verantwoordelijkheid als ouder! het kind zit maar op de bank te DS-en... Echt hoor ik kan me daar toch kwaad over maken, sorry. :@
*uitdreumestopic wegsluipt* :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88530868
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:39 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb het natuurlijk ook niet over die extreme gevallen uit dat filmpje. Meer over de 'gewoon' te dikke kinderen in NL. Ik wil het zéker niet goedpraten, ik vind alleen dat het niet altijd mishandeling genoemd kan worden. Dat gaat me te ver.
Oh, ik dacht dat iedereen het specifiek over deze kinderen had. In nederland heb ik zulk buitensporig overgewicht nog niet gezien.
Dikke kinderen wel hoor, maar niet zo. Dat vind ik echt wat anders.
pi_88530977
Oh, dan heb ik het misschien verkeerd begrepen Oeke. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')