abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:12:12 #251
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88538620
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's het voordeel aan een stevig kind. :7

Mijn schoonmoeder maakte me vanavond nog wel even ongerust door te bellen om te melden dat hij één (!) droge luier had vandaag en te vragen of hij wel genoeg vocht binnenkrijgt. Stom is dat eigenlijk. Ik weet dat het wel goed zit maar daar laat ik me dan toch door van m'n stuk brengen.
Kun je nagaan hoe moeders zich voelen die overtuigd zijn van hun kwaliteiten zich voelen als ze hier lezen dat ze hun kind bekant aan het vergiftigen zijn met krentenbollen en sinaasappelsap.
Het gaat over je kind, dat is een gevoelige snaar.
Ik ben het met Memmel eens, er wordt gedaan of je totaal onverantwoord bezig bent als je je kind eens een krentenbol geeft.
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:14:42 #252
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88538772
Oh ik quote nu toevallig claudia..maar ik bedoel niet alleen jou. Ik bedoel 'in het algemeen'
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:16:14 #253
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88538867
Hè bah, Claudia, dan ga je je idd toch een beetje onbewust bezorgd maken daarover.

Las hier vanmiddag over de dreumussen met een broertje of zusje op komst, hier dus ook nog 1. Ik denk niet dat Bram er veel van snapt, maar hij beseft wel dat er iets aan de hand is. Mijn buik wordt regelmatig ontbloot om te knuffelen, kusjes te geven en te aaien.
Gisteravond hing hij lekker tegen me aan (gebeurt hier ook niet zo vaak) en de baby was flink aan het schoppen. Af en toe kwam er dan zo'n verontwaardigd 'Nouhou' uit.
We proberen Bram wel overal in te betrekken, hebben het regelmatig over zijn broertje of zusje, hij gaat gewoon mee naar de verloskundige, enz. Op het kdv laten ze hem ook lekker met de allerkleinsten spelen. Volgens de meiden is hij zo voorzichtig en lief voor ze.
pi_88539087
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:

Ik ben het met Memmel eens, er wordt gedaan of je totaal onverantwoord bezig bent als je je kind eens een krentenbol geeft.
Welnee, er wordt juist ontzettend genuanceerd om maar te voorkomen dat iemand aanstoot kan nemen aan een uitspraak. Ik begrijp best dat het een gevoelig punt is, daarom ageerde ik ook tegen labels als 'verwaarlozing' en 'kindermishandeling'. Er wordt wel benadrukt dat 'ach, eens een keertje moet kunnen' al gauw aantikt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:22:50 #255
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88539232
Ik vind niet dat er genuanceerd wordt.
Als mensen al bezorgd zijn omdat hun kind sinaasappelsap heeft gedronken vraag ik me af hoe hoog de lat lijkt te liggen.
pi_88539341
Ik vond het anders best een nuttige discussie hoor. Nu weet ik wel dat yogho en sultana's veeeeel meer calorien bevatten dan ik dacht :@ Blijkbaar trap ik dus ook in de "gezonde" reclames :Y En ik heb ook nooit nagedacht over een boterham met vette kaas en daarna een boterham met hagelslag. Dat dat eigenlijk dubbelop is. Niet op nu rigoreus te schrappen, maar wel handige info

Tsja en verder eten we hier alles, maar met mate (helaas behalve ik dan :') ) en dat lijkt me prima :)
pi_88539374
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Als mensen al bezorgd zijn omdat hun kind sinaasappelsap heeft gedronken vraag ik me af hoe hoog de lat lijkt te liggen.
En wat was mijn nuance daarop? Van een keer sinaasappelsap krijgt je kind heus geen diabetes, maar het is beter er geen gewoonte van te maken. Daar gaf ik ook duidelijke redenen voor (nuance op nuance) en ik kwam met alternatieven (constructief meedenken).

Ik vind de 'gaan we hier niet te geforceerd mee om?'-discussie heel zinvol en ook begrijpelijk als tegenreactie op zo'n discussie. Ik vind het alleen jammer dat de discussie die eraan voorgaat - die ook heel zinvol is - afgedaan wordt als 'gewauwel'.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:27:53 #258
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88539476
Je nuance daarop was inderdaad dat het wel meeviel..maar het komt toch niet uit de lucht vallen dat mensen denken dat het wel schadelijk is?
Kan me ook nog iemand herinneren die geschokt was over dat haar kind een krentenbol had gekregen.
Ik vind het goed dat er kritisch gekeken wordt naar wat men geeft aan het kind, maar denk dat je ook niet te ver moet doorslaan.
Een kind zal geen overgewicht krijgen van af en toe een snoepje. Ik denk dat een kind wat stelselmatig snoep verboden is een grotere kans heeft om overgewicht te krijgen.
pi_88539825
Ik denk dat mensen ervan schrikken om te lezen dat iets waarvan ze niet vermoedden dat het wel eens slecht zou kunnen zijn dat toch is. Daardoor ga je je al gauw afvragen of er niet meer slechte dingen zijn waar je je niet bewust van bent. Het programma De Keuringsdienst van Waarde roept dat gevoel bijvoorbeeld bij mij op. Aan de ene kant wil ik het niet weten (er is echt al-tijd wel weer iets waarvan je dacht dat het goed was terwijl het toch anders blijkt te zitten) en aan de andere kant vind ik het ontzettend interessant.

De voedseldiscussie is denk ik relevanter dan je nu voor doet komen omdat het eetpatroon van 'de moderne mens' leidt tot een modern maatschappelijk probleem, namelijk overgewicht. Er wordt hevig over gespeculeerd wat de redenen kunnen zijn die eraan ten grondslag liggen, en een van de diagnoses luidt dat we (zonder dat we het doorhebben) meer suikers en ongezonde vetten binnenkrijgen dan we denken. Daarom gaf ik dat voorbeeld van een Liga Milkbreak. Het probleem zit niet in die liga, maar in de liga én het sapje én de slavink én het snoepje én de kaas op brood. Anyhow, ik vind het een vrij beredeneerd en genuanceerd verhaal.
pi_88539826
Sorry TF, maar ik begrijp er niks van. Niemand heeft gezegd dat zij snoep stelselmatig zal verbieden. Ikzelf heb wel gezegd dat dat wat mij betreft nu nog niet hoeft.
Maar ik heb ook gezegd dat ik vroeger elke dag 1 snoep mocht uitkiezen en dat ik daar goede herinneringen aan heb.
Ik heb echt het gevoel dat je de discussie niet goed gelezen hebt.

Bovendien vind ik het jammer dat mensen zich aangevallen voelen of bang gemaakt voelen door een discussie terwijl het maar een gesprek is tussen een aantal mensen.
Dat moet toch kunnen, je kunt eruit halen wat je wil, maar nu lijkt het alsof dit soort gesprekken niet gevoerd mogen worden omdat andere mensen er bang van worden.
dan kunnen we wel met zijn allen naar de buren gaan maar daar is alles zo zijig. Ik vind het fijn om te horen wat een ander te zeggen heeft.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:40:45 #261
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88540014
Mijn man kijkt dat programma vaak, Keuringsdienst van Waarde, en ik pik dus ook het een en ander mee.

Ik heb ooit wel eens een interessante stelregel gehoord, die kan helpen in deze tijd: 'Eet niets dat jouw (over)grootmoeder niet zou herkennen.' Best een handig regeltje... :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88540161
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:16 schreef Sugarsnap het volgende:
We proberen Bram wel overal in te betrekken, hebben het regelmatig over zijn broertje of zusje, hij gaat gewoon mee naar de verloskundige, enz. Op het kdv laten ze hem ook lekker met de allerkleinsten spelen. Volgens de meiden is hij zo voorzichtig en lief voor ze.
Vind je het ook spannend hoe hij straks met de baby om zal gaan? Het blijft een groot raadsel. We hadden Ivan pas mee op kraambezoek en hij was ontzettend lief voor de baby daar. Dat deed me erg deugd.

Tegelijkertijd had ik het volstrekt begrijpelijk gevonden als hij roekelozer was geweest. Hij is nog niet oud genoeg om te begrijpen dat hij mij met bepaalde dingen pijn doet, dus waarom zou hij wel begrijpen dat hij voorzichtig moet doen met een baby? Van honden zeggen ze dat ze onbewust en als vanzelfsprekend voorzichtiger omgaan met jongere honden. Ik vraag me wel eens af of dat bij mensen net zo werkt. Als ik de dreumes- en peuterverhalen her en der mag geloven is die theorie niet houdbaar. :+
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:46:08 #263
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88540218
Het gaat niet alleen om de discussie nu en of ik die wel of niet goed gelezen heb.
Je zegt dat je niet bij de buren wil met dit topic omdat het daar zo zijig is..nou ja ik heb het gevoel dat er hier een hele club moeder is die het vreselijk met elkaar eens is en dat komt minstens zo zijig over.
Ik zeg niet dat de voedseldiscussie niet relevant is, het is voornamelijk de toon waarop die discussie gevoerd wordt.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:50:32 #264
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88540366
Nu moet ik denken aan mijn compleet ver-Alzheimerde oma :'(
Haar hele leven maakte ze zich druk om haar uiterlijk en figuur, ijdeltuit dat ze was. In tijden van crisis beknibbelen op de boodschappen want ja, een dame moet er toch modieus bij blijven lopen.
En nu is ze volledig de weg kwijt, heeft al haar passies en interesses moeten opgeven en vreet en snoept ze zich een slag in de rondte :P

Ik heb de hele voedseldiscussie gelezen en moest er flink van zuchten.
Maar nog harder moest ik zuchten van het filmpje, echt zo sneu :{

Je zou willen zeggen: iedereen heeft het beste voor met z'n kind. Wat "het beste" is daar verschillen de meningen over en dat zal ook altijd zo blijven.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik zielsgelukkig ben sinds ik vorige week de koemelk-vrije krentenbollen heb ontdekt voor Toby :Y)
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:52:46 #265
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88540456
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vind je het ook spannend hoe hij straks met de baby om zal gaan? Het blijft een groot raadsel. We hadden Ivan pas mee op kraambezoek en hij was ontzettend lief voor de baby daar. Dat deed me erg deugd.

Tegelijkertijd had ik het volstrekt begrijpelijk gevonden als hij roekelozer was geweest. Hij is nog niet oud genoeg om te begrijpen dat hij mij met bepaalde dingen pijn doet, dus waarom zou hij wel begrijpen dat hij voorzichtig moet doen met een baby? Van honden zeggen ze dat ze onbewust en als vanzelfsprekend voorzichtiger omgaan met jongere honden. Ik vraag me wel eens af of dat bij mensen net zo werkt. Als ik de dreumes- en peuterverhalen her en der mag geloven is die theorie niet houdbaar. :+
Ik vind het enorm spannend, ben dan ook bang dat hij echt jaloers kan gaan worden. Maar hij schijnt wel door te hebben dat hij voor de wilde stoeispelletjes op dit moment bij papa moet zijn en het rustig tv kijken of boekje lezen bij mij.
Maar er zit natuurlijk wel ruim een half jaar tussen Ivan en Bram, dat kan ook wel een beetje verschil maken.
Bram is van zichzelf absoluut geen rustig en voorzichtig kindje, juist een roekeloze stuntman. Maar hij schijnt zich bij de baby's echt heel rustig te gedragen, ze kunnen bij hem op de grond liggen spelen en Bram komt dan de weggeworpen knuffels teruggeven.
Ik zou eigenlijk wel eens stiekem een halve dag op het kdv mee willen kijken, gewoon om te zien hoe zich daar staande houdt tussen de echt kleine baby's en de grote peuters. Hij valt echt een beetje tussen wal en schip daar.
pi_88543707
-laat ook maar-

innepin :') :D

En ik was gisteren ineens weg, want Senna bleef maar huilen en voelde erg warm. Uiteindelijk is ze bij ons in bed beland. Nu slaapt ze nog, dadelijk eens zien of ze nog verhoging heeft.

wickie, fijn!

[ Bericht 60% gewijzigd door miss_sly op 10-11-2010 08:37:12 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 10 november 2010 @ 08:23:45 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88544072
Wickie, wat fijn! :Y
  woensdag 10 november 2010 @ 08:46:36 #268
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88544402
zo, over al dat "gezond" ik ben toen ik uit huis ging 20 kilo aangekomen. Zo ook mijn zussen. Reden? wij zijn met linksomgeroerde yoghurt, gierstsoufflé, en sojabrokken opgevoed oh, en zelfgebakken zuurdesembrood waarmee je na één dag al iemand kon doodgooien.. Nóóit chips, mijn moeder gooide mijn Sint Maarten snoep weg ( :'( ) we kregen enkel water of idd een drupje diksap.
Und jawohl, ál die verboden vruchten, waar je dus niet mee hebt leren omgaan, die zijn er wel gewoon als je "los" mag.

Dus leer ik mijn kinderen om keuzes te maken uit álles wat er nu is. Dat het heerlijk is om op school een kaasbroodje te kopen, maar elke dag niet zo verstandig. voeder ik ze gewoon knakworst en krentebollen (waarvoor ik mijzelf dagelijks sweepslagen geef hoor, don't worry) en krijgen ze ook wel eens yogi mee naar de overblijf.
Wat ik níet doe is eisen dat ze hun bord leeg eten. Als ze na een halve boterham vol zitten mag de rest blijven liggen. Ik heb zelf ook wel eens een dag dat het niet lekker valt, eten. Ze krijgen elke dag twee snoepjes, uit te kiezen uit een royaal gevulde trommel en een koekje, bij de thee (met suiker! *O* ) of ranja. en weet je, ze doseren het eten heel goed nu, weten keuzes te maken en zo hoop ik dat ze later ook bestand zijn tegen het bombardement aan eten wat je buiten opgedrongen wordt.
ook leer ik ze koken, zonder en met pakje. Ik hoef geen halve heiligen af te leveren hoor.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 10 november 2010 @ 08:48:27 #269
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88544426
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:46 schreef debuurvrouw het volgende:
zo, over al dat "gezond" ik ben toen ik uit huis ging 20 kilo aangekomen. Zo ook mijn zussen. Reden? wij zijn met linksomgeroerde yoghurt, gierstsoufflé, en sojabrokken opgevoed oh, en zelfgebakken zuurdesembrood waarmee je na één dag al iemand kon doodgooien.. Nóóit chips, mijn moeder gooide mijn Sint Maarten snoep weg ( :'( ) we kregen enkel water of idd een drupje diksap.
Und jawohl, ál die verboden vruchten, waar je dus niet mee hebt leren omgaan, die zijn er wel gewoon als je "los" mag.

Dus leer ik mijn kinderen om keuzes te maken uit álles wat er nu is. Dat het heerlijk is om op school een kaasbroodje te kopen, maar elke dag niet zo verstandig. voeder ik ze gewoon knakworst en krentebollen (waarvoor ik mijzelf dagelijks sweepslagen geef hoor, don't worry) en krijgen ze ook wel eens yogi mee naar de overblijf.
Wat ik níet doe is eisen dat ze hun bord leeg eten. Als ze na een halve boterham vol zitten mag de rest blijven liggen. Ik heb zelf ook wel eens een dag dat het niet lekker valt, eten. Ze krijgen elke dag twee snoepjes, uit te kiezen uit een royaal gevulde trommel en een koekje, bij de thee (met suiker! *O* ) of ranja. en weet je, ze doseren het eten heel goed nu, weten keuzes te maken en zo hoop ik dat ze later ook bestand zijn tegen het bombardement aan eten wat je buiten opgedrongen wordt.
ook leer ik ze koken, zonder en met pakje. Ik hoef geen halve heiligen af te leveren hoor.
slechts een woord hiervoor, AMEN _O_
Al was het bij ons thuis nog niet zo erg, maar met een moeder die altijd op dieet was, waren de lekkere 'ongezonde' dingen schaars.

Hier nog steeds een koortsig ventje, papa blijft nog maar lekker een dagje met hem thuis.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sugarsnap op 10-11-2010 08:53:37 ]
pi_88544492
Wickie wat fijn! O+ :*

Jammer dat de discussie zo eenzijdig opgevat werd, andere meningen waren wat mij betreft zeer welkom :{ De opmerkingen over mishandeling en verwaarlozing waren bedoeld voor de extreem obese peuters in het filmpje. Daarna gingen we verder over gezond eten en o.a. over hoe we misleid worden. Ik denk veel na en lees veel over gezond eten, dat vind ik gewoon leuk en interessant.
Het is hier extra belangrijk om op de inname van voedingsstoffen te letten omdat we vegetarisch eten, Niels (en wij natuurlijk ook) moet wel voldoende ijzer, vitaminen en eiwitten binnenkrijgen en daar zorg je voor door bepaalde voedingsmiddelen te combineren.
Ik ben het eens met de buurvrouw dat je niet moet doorslaan in gezond eten omdat je dan nooit met lekkere dingen om leert gaan, dat heb ik zelf ook zo ervaren. Hoe daar thuis bij Oeke mee om werd gegaan zie ik wel zitten: iedere dag wat lekkers uitkiezen na schooltijd en dan bijvoorbeeld in het weekend een bakje chips.
Aan de andere kant is het wel belangrijk om te beseffen dat ons Westerse eetpatroon bizar veel afwijkt van wat eigenlijk gezonde voeding is voor de mens. Al zou ik niet vertrouwen op wat mijn oma at, dan heb ik volgende week dichtgeslibde aderen :+

Kiekeboe!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88544595
Mee eens boor, buuf, maar onze kinvderen in dit topic zijn nog geen twee. Misschien dat dan de insteek nog een tikje anders is?
pi_88544664
Voor sommigen, en voor anderen niet. Het lijkt wel alsof het mishandeling is als je de eerste jaren rustig op wil bouwen.
pi_88544730
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 23:22 schreef De_Taartjesfee het volgende:
nee, ik was niet bezorgd, vroeg me gewoon af of het mocht. Driekus wil weinig anders dan water, ik weet dat er veel suiker in sap zit, dan is het toch niet raar om je af te vragen wat vers sap bevat?
Tis maar net hoe je de discussie wilt lezen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 10 november 2010 @ 09:07:46 #274
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88544734
nou, bij mijn oudste was ik ook zo'n rijstewafel freak.tot ik merkte dat hij al op de peuterzaal zijn vriendjes uitzocht op snoepjespotentie. :') Tuurlijk geef je gezonde voeding, tuurlijk ga je niet gelijk handen vol snoep uitdelen.

Maar van de rel raken van een verdwaalde krentebol of een glaasje sinaasappelsap? Ik bedoel, als het nou cola was... Ik denk dat je met dat hele strikte, nee mijn kind mág dat niet ook al bij jonge kinderen verboden vruchten maakt.

Door het zo nu en dan toe te staan, er samen van te genieten, gaat de angel er een beetje uit. Uiteraard is de basisvoeding gewoon gezond. Maar de extra's moet je je kinderen óók leren.
Het lijkt hier soms wel een wedstrijd "meest verantwoorde ouder" :@ en dat voelt soms erg denigrerend. Iedereen heeft het allerbeste met zijn kind voor. Sommigen zijn slecht geinformeerd. En elkaar informeren is goed. Maar op de rem staan bij doorslaan ook. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:15:58 #275
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88544894
ben ik het niet met je eens, Miss. Tuurlijk mag je het de eerste jaren rustig aan doen. Ik heb er ook voor gekozen om Bram in zijn eerste jaar geen snoep of zoetigheid (suiker) te geven. Pas na zijn eerste verjaardag ben ik soepeler erin geworden. Maar het kwam op mij best veroordelend over. Ik zal eens een schema neerzetten wat Bram nu op een dag krijgt:

's ochtends:
Boterham (volkoren, soms wit) met pindakaas of jam en soms hagelslag en ong 100 cc yoghurtdrink (varierend van goedkope yoghi tot optimel drink)
Tussendoor:
1-2 stuks fruit, het liefst mandarijnen, banaan, appel of druiven
Lunch:
2 boterhammen met hetzelfde beleg als 's ochtends. Als ik vleeswaren of kaas op zijn brood doe, eet hij alleen dat op en laat het brood liggen.
Tussendoor:
rozijntjes/koekje/stukje cake (zelfgemaakt)/lange vinger/ in het weekend soms nibbit
's avonds:
Hij eet met de pot mee, dat is 3 x per week aardappels, groente, vlees en zeker 1 x pasta/rijst. Ook eten we 1x per week friet, tot voor kort kreeg hij iets anders, sinds een maand ongeveer eet hij een paar patatjes mee en een frikandelletje.
Als toetje krijgt hij yoghurt/vla.

Als drinken staat er altijd een beker/tuitbeker met ranja klaar (sterk verdund) en 's avonds voor hij naar bed gaat, krijgt hij nog weer ong 100 cc yoghurtdrink.

En toch weegt onze beer ruim 14 kilo bij 84 cm...
pi_88544925
Maar tot de tijd dat hij er mee in aanraking gaat komen door vriendjes, de peutertijd of later, ben ik niet van plan hem zelf snoep aan te gaan bieden om te voorkomen dat hij het als verboden vruchten gaat zien. Als ik het hem nu niet aanbied, kent hij het niet en mist hij het ook niet.
Hij wordt nu nog helemaal hyper van af en toe druifjes en rozijntjes: "prop prop prop".
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88545010
Sugarsnap, Merel is ook stevig (spekkies :P). Maar Sara was dat ook, en toen ze de lengte in schoot (bij 3 en 4 jaar) ging dat er echt vanaf. Nu is ze een spriet!
Merer wordt volgende maand 2, ze is 81 cm lang en weegt 11,5 kilo. Maar ik maak me juist niet druk omdat ik weet dat ze gezond eet en genoeg beweegt. Meer dan dat kun je niet doen. En als ik zo zie wat Bram eet, dan lijkt me dat toch heel netjes?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 10 november 2010 @ 09:22:12 #278
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88545028
ja, ik heb ze ook geen snoep gegeven hoor. Nergens voor nodig. Maar mijn schoonmoeder wel. En dat mocht gewoon van mij! Gingen we gewoon iets minder vaak naar oma toe. :+

Maar zonder dollen, het gaat denk ik om hoe rigide je ermee omgaat. Dus ook hoe je reageert als anderen iets aan je kind geven. En dan heb ik het niet over slokjes bier en hapje advocaat of een pinda aan een klein kind.
Maar ook dat je gerust een snoepje kunt aannemen, maar bijvoorbeeld zeggen"je hebt zopas ook al een koekje op, dan bewaren we het snoepje voor morgen." kind leert doseren, de gever leert dat ook jij geen stress, kind dus ook niet, iedereen gelukkig.

en ja, ik was echt een hele extreme rijstwafelfreak in den beginne. :P
  woensdag 10 november 2010 @ 09:24:26 #279
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88545068
ik durf het bijna niet meer te vragen Sugarsnap, maar waarom standaard yoghurtdrink? Hier drinken ze dat alleen op zon en feestdagen, vanwege vet en suiker. (en omdat ik een zoetstofobsessie heb :') ik heb ook zo mijn hangups. :+
pi_88545199
Mijn kind weegt ergens rond de 13 kilo maar ik kan zijn ribben tellen. Ik heb geen idee wat veel is of wat niet op deze leeftijd.
Ik let eigenlijk niet heel erg op wat hij eet. Thuis (mijn ouders) hebben we nooit chips of zo in huis en altijd alleen maar droge biscuitjes, dus daar valt niet veel te halen. _O-
Bij de andere oma krijgt hij weleens een koekje maar die heeft altijd chocola en dat mag hij niet van mij. Niet eens echt om de suiker maar meer om de teringzooi die het daarna is. Maar ja, het is natuurlijk moeilijker als we er niet bij zijn. Maar zolang hij niks krijgt wat gevaarlijk is voor hem kan het weinig kwaad voor een keer denk ik dan maar. Hij is een beetje als de gelaarsde kat uit Shrek, hoeft bij een ander maar lief met zijn ogen te knipperen en ze zijn om.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88545296
Jee... ik ga een hele nacht slapen en ik kom terug...gaat het nog steeds over hetzelfde onderwerp. Ik heb er niet echt meer iets aan toe te voegen.

Moest gisteravond zo lachen om mijn smurfje. Ik bracht haar naar bed en toen ik de kamer verliet zwaaide ze en riep ze DOEI!

En nu is DOEI helemaal hip.

Ze heeft vandaag DOEI geroepen tegen haar bedje, tegen haar papa, tegen de poezen en tegen mij. En dan dat zwaaiende handje erbij :')
pi_88545374
Ik vraag me hetzelfde af Sugarsnap, ik snap niet zo goed waarom je limonade sterk verdund maar wel yoghurtdrank met veel suiker geeft ;) en zoetstoffen durf ik zelf ook niet te geven nog

Isabeau! O+ Ik blijf maar aan het "wow"-en over jouw taalontwikkeling!! "Doei" en "hoi" _O_

Heej! Niels "zegt" "kiekeboe" tegen jullie hoorrrr :P ;)
pi_88545411
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:34 schreef Sorbootje het volgende:
Jee... ik ga een hele nacht slapen en ik kom terug...gaat het nog steeds over hetzelfde onderwerp. Ik heb er niet echt meer iets aan toe te voegen.

Moest gisteravond zo lachen om mijn smurfje. Ik bracht haar naar bed en toen ik de kamer verliet zwaaide ze en riep ze DOEI!

Ze heeft vandaag DOEI geroepen tegen haar bedje, tegen haar papa, tegen de poezen en tegen mij. En dan dat zwaaiende handje erbij :')
Ow wat lief O+ doei

mijn kind zegt houdoe :{w brabander
pi_88545440
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:07 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, bij mijn oudste was ik ook zo'n rijstewafel freak.tot ik merkte dat hij al op de peuterzaal zijn vriendjes uitzocht op snoepjespotentie. :') Tuurlijk geef je gezonde voeding, tuurlijk ga je niet gelijk handen vol snoep uitdelen.

Maar van de rel raken van een verdwaalde krentebol of een glaasje sinaasappelsap? Ik bedoel, als het nou cola was... Ik denk dat je met dat hele strikte, nee mijn kind mág dat niet ook al bij jonge kinderen verboden vruchten maakt.

Door het zo nu en dan toe te staan, er samen van te genieten, gaat de angel er een beetje uit. Uiteraard is de basisvoeding gewoon gezond. Maar de extra's moet je je kinderen óók leren.
Het lijkt hier soms wel een wedstrijd "meest verantwoorde ouder" :@ en dat voelt soms erg denigrerend. Iedereen heeft het allerbeste met zijn kind voor. Sommigen zijn slecht geinformeerd. En elkaar informeren is goed. Maar op de rem staan bij doorslaan ook. ;)
Komt die verdraaide krentenbol weer aan. Dat was ik en Senna was 8 maanden en we hadden andere afspraken. Klaar met die krentenbol, please.

Ik vind niet dat ik rigide ben, en zelfs al zou ik dat in de ogen van anderen wel zijn, dan hoeft dat toch veroordeeld te worden? net zo min als de mensen veroordeeld hoeven te worden die het anders doen?

Zien jullie, verkondigers van meer vrijheid en lossere teugels, nou echt niet dat jullie nu net zo hard bezig zijn om andere te veroordelen als dat jullie zelf niet veroordeeld willen worden :?

Ik ga me niet verdedigen met lijstjes en gevallen dat ik met de hand over mijn te strenge hart streek en Senna wel wat lekkers-dat-van-mij-nog-niet-hoeft gegeten heeft.

Sorbootje, wat leuk! Ik vond de Hoi waarmee ze je begroet 's morgens ook zo leuk O+
pi_88545462
Dat filmpje van NIels O+
  woensdag 10 november 2010 @ 09:42:56 #286
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88545529
Buuv, wil je met me trouwen? Een rijstwafelfreak... _O-

Ik ben blij dat ik, na mijn knuppel in het hoenderhok (ok, misschien niet het meest genuanceerde dat ik de afgelopen dagen heb gedaan), kan constateren dat ook anderen nu voor hun mening durven uit te komen. Maar soms kun je zó opgaan in je eigen overtuiging, dat het bijna voelt alsof je een missionarissendrang hebt om anderen ook te overtuigen. Terwijl een ander misschien ook wel goede ideeën heeft.

Verder gaat het hier een beetje zoals bij Sugarsnap. En Morris zit zo rond de 90 cm met 12,5 kilo, dus ik vind het ook wel prima.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88545577
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:34 schreef Sorbootje het volgende:

:D
Merel zegt ook doei, en soms vergist ze zich en zegt ze dioe O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88545587
Gaan er nog mensen met hun dreumessen naar een sinterklaasintocht? Ik zit nog te twijfelen. Hij snapt er niks van maar ja, het is wel weer leuk met andere kindjes en zo. En een beetje bonding met onze nieuwe woonplaats, leek me ook niet weg.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:47:47 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88545662
Wij gaan niet. Idd snappen ze er nog niks van. Zelfs voor Sasha speelt het nog niet echt, dus voor Oscar al helemaal niet.
We gaan wel naar het Sinterklaasfeest bij F. op zijn werk, maar dat is wat minder massaal enzo.

Ik ben zelf sws niet zo'n fan van dat soort dingen met mensen rijendik etc. In de kou. Voor die kleintjes allemaal behoorlijk intimiderend enzo.
pi_88545663
Ja, wij gaan wel. Niels snapt het natuurlijk nog niet, maar ik vind het zelf zo leuk :P Ik hou van de Sinterklaassfeer O+
We gaan ook naar het Sinterklaasfeest op mijn man's werk, maar voor mijn gevoel is dat juist massaler, omdat hij dan los loopt tussen de andere mensen, ipv dat hij bij mij in de doek zit.
pi_88545680
Ik weet het nog neit, Estrys. Denk er wel over, maar dat is hier in Amsterdam zondag en dan moet schaap weg naar Finland voor de week. En het is wel leuker om het met drieen te doen, lijkt me. Dus ik denk dat we dit jaar maar gewoon overslaan.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:48:44 #292
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88545697
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:44 schreef Estrys het volgende:
Gaan er nog mensen met hun dreumessen naar een sinterklaasintocht? Ik zit nog te twijfelen. Hij snapt er niks van maar ja, het is wel weer leuk met andere kindjes en zo. En een beetje bonding met onze nieuwe woonplaats, leek me ook niet weg.
Ik niet, maar Anna vond het toen ze 1 was wel erg leuk om te zien. Ik weet niet hoe Morris erop zou reageren.
Ik doe het nu niet omdat Anna anders echt niet meer ophoudt met zeuren over waar Klaasje zich op dat moment van de dag bevindt.

En Miss_Sly, het gaat niet om jouw krentenbol specifiek. Zie de krentenbol maar als symbool voor de hele discussie.

En ik heb niemand veroordeeld over het al dan niet gezond voeden van de kinderen. Ik heb me alleen bijzonder gestoord aan de zendingsdrang die er steeds van uit gaat.
Als ik hier steeds maar weer zou komen verkondigen hoe geweldig het was toen Morris zijn eerste frikandel speciaal naar binnen schoof en dat ik nooooit had verwacht dat ie daar zó van zou genieten, zouden anderen ook gek worden van mij.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:49:17 #293
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88545712
Idd, de yoghurtdrink komt een beetje raar over, maar dat is omdat meneer hier verder alle andere vormen van zuivel (melk/karnemelk/zelfs met ranja of diksap of peutermelk) weigert. En om dat een beetje te compenseren dan maar ranja sterk verdund of thee. Water weigert hij ook.

Ik denk dat we zondag gaan kijken of er een intocht in de buurt is. Vind vooral de sfeer altijd heel leuk.
pi_88545814
Sugarsnap, en yoghurt of zoiets? Mijn oudste drinkt ook geen melk (die stopte ermee toen ze 8 maanden was, vertikte het en nu gruwelt ze er nog van). Zij krijgt een bakje yoghurt en soms 's morgens yoghurt met muesli o.i.d.

Wij gaan hier in de straat wel even kijken, daar komt Sint altijd langs. Is niet zo druk (gaat gewoon de wijk door). In de stad doen we niet, te druk voor Merel.
Sara
Merel
Ukje
pi_88545816
Ik zie nu wel dat het een beetje een vervelende tijd is. 13:30 uur -O- Dan slaapt meneer. Ik zal eens vragen of hij ook op het kdv komt. Mijn moeder heeft wel het plan opgevat om in iedere winkel waar het kan de schoen te gaan zetten met Seb :') Dat is echt mijn moeder, als iets gratis is dan wil ze het wel.
pi_88545840
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:48 schreef Memmel het volgende:

[..]

Ik niet, maar Anna vond het toen ze 1 was wel erg leuk om te zien. Ik weet niet hoe Morris erop zou reageren.
Ik doe het nu niet omdat Anna anders echt niet meer ophoudt met zeuren over waar Klaasje zich op dat moment van de dag bevindt.

En Miss_Sly, het gaat niet om jouw krentenbol specifiek. Zie de krentenbol maar als symbool voor de hele discussie.

En ik heb niemand veroordeeld over het al dan niet gezond voeden van de kinderen. Ik heb me alleen bijzonder gestoord aan de zendingsdrang die er steeds van uit gaat.
Als ik hier steeds maar weer zou komen verkondigen hoe geweldig het was toen Morris zijn eerste frikandel speciaal naar binnen schoof en dat ik nooooit had verwacht dat ie daar zó van zou genieten, zouden anderen ook gek worden van mij.
Nou ja, met de binnenkomer "gewauwel" maak je wel een negatieve statement, zou je kunnen zeggen :')

Ik zie de zendingsdrang niet, maar kennelijk is voeding een onderwerp waar niet gewoon over gepraat kan worden.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:02:00 #297
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88546067
Fuente, we gaan het eens proberen! Moet zeggen dat het op dit moment ook vooral gemakzucht is :@ , maar over een week of 3 heb ik verlof en wat meer tijd 's ochtends
pi_88546316
Ik wilde wel bij de intocht gaan kijken maar het ziet er naar uit dat we niet kunnen dan.
De buren hier huren met zn allen altijd een sinterklaas maar ik weet nog niet helemaal wat we daarmee doen. Op zich is het heel leuk enzo maar t is wel zo'n gebeuren waarbij kind dan bij sint op schoot moet en zulks. Ze is niet altijd zo gezellig met vreemden zeg maar :') dus ik weet nog niet of ik het nodig vindt om dat op te zoeken, misschien handiger als we eea wat beter uit kunnen leggen ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88546411
Niels, wat ben je toch een scheetje. Heerlijk!

En Sorbootje, wat lief, Doei! O+

En Buurvrouw, hate to say it, maar mijn opvoeding was als hoe jij het nu aanpakt met je kinderen, en toen ik op kamers ging heb ik me ongans gevroten. Tot een paar jaar geleden zelfs. Avondeten met zakken chips en ontbijten met zakken drop.
Ik was zo'n gelukkige twintiger die alles kon eten zonder ook maar een grammetje vet extra.
Dat is nu wel anders. :'(

Volgens mij slaat er niemand door in een te gezond of te ongezond eetpatroon hier. Tenzij nadenken over wat je erin schuift al doorslaan is. :{

Wij gaan wel naar de intocht, vorig jaar ook geweest en Ko vond het machtig mooi!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 10 november 2010 @ 10:44:31 #300
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88547361
Hier hoop ik wel naar de intocht te gaan, maar dat komt omdat ik de sinterklaas persoonlijk ken. Ik heb hem al tijden niet meer gezien, de laatste keer was ik zwanger. Maar ik beschouw hem nog steeds als een goede vriend en zou hem graag kennis laten maken met Annicka. :)

En we gaan naar het sinterklaasfeest van opa's werk, omdat ik weet dat hij zijn kleindochter wil showen... :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')