abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88544925
Maar tot de tijd dat hij er mee in aanraking gaat komen door vriendjes, de peutertijd of later, ben ik niet van plan hem zelf snoep aan te gaan bieden om te voorkomen dat hij het als verboden vruchten gaat zien. Als ik het hem nu niet aanbied, kent hij het niet en mist hij het ook niet.
Hij wordt nu nog helemaal hyper van af en toe druifjes en rozijntjes: "prop prop prop".
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88545010
Sugarsnap, Merel is ook stevig (spekkies :P). Maar Sara was dat ook, en toen ze de lengte in schoot (bij 3 en 4 jaar) ging dat er echt vanaf. Nu is ze een spriet!
Merer wordt volgende maand 2, ze is 81 cm lang en weegt 11,5 kilo. Maar ik maak me juist niet druk omdat ik weet dat ze gezond eet en genoeg beweegt. Meer dan dat kun je niet doen. En als ik zo zie wat Bram eet, dan lijkt me dat toch heel netjes?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 10 november 2010 @ 09:22:12 #278
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88545028
ja, ik heb ze ook geen snoep gegeven hoor. Nergens voor nodig. Maar mijn schoonmoeder wel. En dat mocht gewoon van mij! Gingen we gewoon iets minder vaak naar oma toe. :+

Maar zonder dollen, het gaat denk ik om hoe rigide je ermee omgaat. Dus ook hoe je reageert als anderen iets aan je kind geven. En dan heb ik het niet over slokjes bier en hapje advocaat of een pinda aan een klein kind.
Maar ook dat je gerust een snoepje kunt aannemen, maar bijvoorbeeld zeggen"je hebt zopas ook al een koekje op, dan bewaren we het snoepje voor morgen." kind leert doseren, de gever leert dat ook jij geen stress, kind dus ook niet, iedereen gelukkig.

en ja, ik was echt een hele extreme rijstwafelfreak in den beginne. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:24:26 #279
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88545068
ik durf het bijna niet meer te vragen Sugarsnap, maar waarom standaard yoghurtdrink? Hier drinken ze dat alleen op zon en feestdagen, vanwege vet en suiker. (en omdat ik een zoetstofobsessie heb :') ik heb ook zo mijn hangups. :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88545199
Mijn kind weegt ergens rond de 13 kilo maar ik kan zijn ribben tellen. Ik heb geen idee wat veel is of wat niet op deze leeftijd.
Ik let eigenlijk niet heel erg op wat hij eet. Thuis (mijn ouders) hebben we nooit chips of zo in huis en altijd alleen maar droge biscuitjes, dus daar valt niet veel te halen. _O-
Bij de andere oma krijgt hij weleens een koekje maar die heeft altijd chocola en dat mag hij niet van mij. Niet eens echt om de suiker maar meer om de teringzooi die het daarna is. Maar ja, het is natuurlijk moeilijker als we er niet bij zijn. Maar zolang hij niks krijgt wat gevaarlijk is voor hem kan het weinig kwaad voor een keer denk ik dan maar. Hij is een beetje als de gelaarsde kat uit Shrek, hoeft bij een ander maar lief met zijn ogen te knipperen en ze zijn om.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88545296
Jee... ik ga een hele nacht slapen en ik kom terug...gaat het nog steeds over hetzelfde onderwerp. Ik heb er niet echt meer iets aan toe te voegen.

Moest gisteravond zo lachen om mijn smurfje. Ik bracht haar naar bed en toen ik de kamer verliet zwaaide ze en riep ze DOEI!

En nu is DOEI helemaal hip.

Ze heeft vandaag DOEI geroepen tegen haar bedje, tegen haar papa, tegen de poezen en tegen mij. En dan dat zwaaiende handje erbij :')
pi_88545374
Ik vraag me hetzelfde af Sugarsnap, ik snap niet zo goed waarom je limonade sterk verdund maar wel yoghurtdrank met veel suiker geeft ;) en zoetstoffen durf ik zelf ook niet te geven nog

Isabeau! O+ Ik blijf maar aan het "wow"-en over jouw taalontwikkeling!! "Doei" en "hoi" _O_

Heej! Niels "zegt" "kiekeboe" tegen jullie hoorrrr :P ;)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88545411
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:34 schreef Sorbootje het volgende:
Jee... ik ga een hele nacht slapen en ik kom terug...gaat het nog steeds over hetzelfde onderwerp. Ik heb er niet echt meer iets aan toe te voegen.

Moest gisteravond zo lachen om mijn smurfje. Ik bracht haar naar bed en toen ik de kamer verliet zwaaide ze en riep ze DOEI!

Ze heeft vandaag DOEI geroepen tegen haar bedje, tegen haar papa, tegen de poezen en tegen mij. En dan dat zwaaiende handje erbij :')
Ow wat lief O+ doei

mijn kind zegt houdoe :{w brabander
pi_88545440
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:07 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, bij mijn oudste was ik ook zo'n rijstewafel freak.tot ik merkte dat hij al op de peuterzaal zijn vriendjes uitzocht op snoepjespotentie. :') Tuurlijk geef je gezonde voeding, tuurlijk ga je niet gelijk handen vol snoep uitdelen.

Maar van de rel raken van een verdwaalde krentebol of een glaasje sinaasappelsap? Ik bedoel, als het nou cola was... Ik denk dat je met dat hele strikte, nee mijn kind mág dat niet ook al bij jonge kinderen verboden vruchten maakt.

Door het zo nu en dan toe te staan, er samen van te genieten, gaat de angel er een beetje uit. Uiteraard is de basisvoeding gewoon gezond. Maar de extra's moet je je kinderen óók leren.
Het lijkt hier soms wel een wedstrijd "meest verantwoorde ouder" :@ en dat voelt soms erg denigrerend. Iedereen heeft het allerbeste met zijn kind voor. Sommigen zijn slecht geinformeerd. En elkaar informeren is goed. Maar op de rem staan bij doorslaan ook. ;)
Komt die verdraaide krentenbol weer aan. Dat was ik en Senna was 8 maanden en we hadden andere afspraken. Klaar met die krentenbol, please.

Ik vind niet dat ik rigide ben, en zelfs al zou ik dat in de ogen van anderen wel zijn, dan hoeft dat toch veroordeeld te worden? net zo min als de mensen veroordeeld hoeven te worden die het anders doen?

Zien jullie, verkondigers van meer vrijheid en lossere teugels, nou echt niet dat jullie nu net zo hard bezig zijn om andere te veroordelen als dat jullie zelf niet veroordeeld willen worden :?

Ik ga me niet verdedigen met lijstjes en gevallen dat ik met de hand over mijn te strenge hart streek en Senna wel wat lekkers-dat-van-mij-nog-niet-hoeft gegeten heeft.

Sorbootje, wat leuk! Ik vond de Hoi waarmee ze je begroet 's morgens ook zo leuk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88545462
Dat filmpje van NIels O+
  woensdag 10 november 2010 @ 09:42:56 #286
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88545529
Buuv, wil je met me trouwen? Een rijstwafelfreak... _O-

Ik ben blij dat ik, na mijn knuppel in het hoenderhok (ok, misschien niet het meest genuanceerde dat ik de afgelopen dagen heb gedaan), kan constateren dat ook anderen nu voor hun mening durven uit te komen. Maar soms kun je zó opgaan in je eigen overtuiging, dat het bijna voelt alsof je een missionarissendrang hebt om anderen ook te overtuigen. Terwijl een ander misschien ook wel goede ideeën heeft.

Verder gaat het hier een beetje zoals bij Sugarsnap. En Morris zit zo rond de 90 cm met 12,5 kilo, dus ik vind het ook wel prima.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88545577
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:34 schreef Sorbootje het volgende:

:D
Merel zegt ook doei, en soms vergist ze zich en zegt ze dioe O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88545587
Gaan er nog mensen met hun dreumessen naar een sinterklaasintocht? Ik zit nog te twijfelen. Hij snapt er niks van maar ja, het is wel weer leuk met andere kindjes en zo. En een beetje bonding met onze nieuwe woonplaats, leek me ook niet weg.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:47:47 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88545662
Wij gaan niet. Idd snappen ze er nog niks van. Zelfs voor Sasha speelt het nog niet echt, dus voor Oscar al helemaal niet.
We gaan wel naar het Sinterklaasfeest bij F. op zijn werk, maar dat is wat minder massaal enzo.

Ik ben zelf sws niet zo'n fan van dat soort dingen met mensen rijendik etc. In de kou. Voor die kleintjes allemaal behoorlijk intimiderend enzo.
pi_88545663
Ja, wij gaan wel. Niels snapt het natuurlijk nog niet, maar ik vind het zelf zo leuk :P Ik hou van de Sinterklaassfeer O+
We gaan ook naar het Sinterklaasfeest op mijn man's werk, maar voor mijn gevoel is dat juist massaler, omdat hij dan los loopt tussen de andere mensen, ipv dat hij bij mij in de doek zit.
pi_88545680
Ik weet het nog neit, Estrys. Denk er wel over, maar dat is hier in Amsterdam zondag en dan moet schaap weg naar Finland voor de week. En het is wel leuker om het met drieen te doen, lijkt me. Dus ik denk dat we dit jaar maar gewoon overslaan.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:48:44 #292
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88545697
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:44 schreef Estrys het volgende:
Gaan er nog mensen met hun dreumessen naar een sinterklaasintocht? Ik zit nog te twijfelen. Hij snapt er niks van maar ja, het is wel weer leuk met andere kindjes en zo. En een beetje bonding met onze nieuwe woonplaats, leek me ook niet weg.
Ik niet, maar Anna vond het toen ze 1 was wel erg leuk om te zien. Ik weet niet hoe Morris erop zou reageren.
Ik doe het nu niet omdat Anna anders echt niet meer ophoudt met zeuren over waar Klaasje zich op dat moment van de dag bevindt.

En Miss_Sly, het gaat niet om jouw krentenbol specifiek. Zie de krentenbol maar als symbool voor de hele discussie.

En ik heb niemand veroordeeld over het al dan niet gezond voeden van de kinderen. Ik heb me alleen bijzonder gestoord aan de zendingsdrang die er steeds van uit gaat.
Als ik hier steeds maar weer zou komen verkondigen hoe geweldig het was toen Morris zijn eerste frikandel speciaal naar binnen schoof en dat ik nooooit had verwacht dat ie daar zó van zou genieten, zouden anderen ook gek worden van mij.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:49:17 #293
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88545712
Idd, de yoghurtdrink komt een beetje raar over, maar dat is omdat meneer hier verder alle andere vormen van zuivel (melk/karnemelk/zelfs met ranja of diksap of peutermelk) weigert. En om dat een beetje te compenseren dan maar ranja sterk verdund of thee. Water weigert hij ook.

Ik denk dat we zondag gaan kijken of er een intocht in de buurt is. Vind vooral de sfeer altijd heel leuk.
pi_88545814
Sugarsnap, en yoghurt of zoiets? Mijn oudste drinkt ook geen melk (die stopte ermee toen ze 8 maanden was, vertikte het en nu gruwelt ze er nog van). Zij krijgt een bakje yoghurt en soms 's morgens yoghurt met muesli o.i.d.

Wij gaan hier in de straat wel even kijken, daar komt Sint altijd langs. Is niet zo druk (gaat gewoon de wijk door). In de stad doen we niet, te druk voor Merel.
Sara
Merel
Ukje
pi_88545816
Ik zie nu wel dat het een beetje een vervelende tijd is. 13:30 uur -O- Dan slaapt meneer. Ik zal eens vragen of hij ook op het kdv komt. Mijn moeder heeft wel het plan opgevat om in iedere winkel waar het kan de schoen te gaan zetten met Seb :') Dat is echt mijn moeder, als iets gratis is dan wil ze het wel.
pi_88545840
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:48 schreef Memmel het volgende:

[..]

Ik niet, maar Anna vond het toen ze 1 was wel erg leuk om te zien. Ik weet niet hoe Morris erop zou reageren.
Ik doe het nu niet omdat Anna anders echt niet meer ophoudt met zeuren over waar Klaasje zich op dat moment van de dag bevindt.

En Miss_Sly, het gaat niet om jouw krentenbol specifiek. Zie de krentenbol maar als symbool voor de hele discussie.

En ik heb niemand veroordeeld over het al dan niet gezond voeden van de kinderen. Ik heb me alleen bijzonder gestoord aan de zendingsdrang die er steeds van uit gaat.
Als ik hier steeds maar weer zou komen verkondigen hoe geweldig het was toen Morris zijn eerste frikandel speciaal naar binnen schoof en dat ik nooooit had verwacht dat ie daar zó van zou genieten, zouden anderen ook gek worden van mij.
Nou ja, met de binnenkomer "gewauwel" maak je wel een negatieve statement, zou je kunnen zeggen :')

Ik zie de zendingsdrang niet, maar kennelijk is voeding een onderwerp waar niet gewoon over gepraat kan worden.
  woensdag 10 november 2010 @ 10:02:00 #297
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88546067
Fuente, we gaan het eens proberen! Moet zeggen dat het op dit moment ook vooral gemakzucht is :@ , maar over een week of 3 heb ik verlof en wat meer tijd 's ochtends
pi_88546316
Ik wilde wel bij de intocht gaan kijken maar het ziet er naar uit dat we niet kunnen dan.
De buren hier huren met zn allen altijd een sinterklaas maar ik weet nog niet helemaal wat we daarmee doen. Op zich is het heel leuk enzo maar t is wel zo'n gebeuren waarbij kind dan bij sint op schoot moet en zulks. Ze is niet altijd zo gezellig met vreemden zeg maar :') dus ik weet nog niet of ik het nodig vindt om dat op te zoeken, misschien handiger als we eea wat beter uit kunnen leggen ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88546411
Niels, wat ben je toch een scheetje. Heerlijk!

En Sorbootje, wat lief, Doei! O+

En Buurvrouw, hate to say it, maar mijn opvoeding was als hoe jij het nu aanpakt met je kinderen, en toen ik op kamers ging heb ik me ongans gevroten. Tot een paar jaar geleden zelfs. Avondeten met zakken chips en ontbijten met zakken drop.
Ik was zo'n gelukkige twintiger die alles kon eten zonder ook maar een grammetje vet extra.
Dat is nu wel anders. :'(

Volgens mij slaat er niemand door in een te gezond of te ongezond eetpatroon hier. Tenzij nadenken over wat je erin schuift al doorslaan is. :{

Wij gaan wel naar de intocht, vorig jaar ook geweest en Ko vond het machtig mooi!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 10 november 2010 @ 10:44:31 #300
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88547361
Hier hoop ik wel naar de intocht te gaan, maar dat komt omdat ik de sinterklaas persoonlijk ken. Ik heb hem al tijden niet meer gezien, de laatste keer was ik zwanger. Maar ik beschouw hem nog steeds als een goede vriend en zou hem graag kennis laten maken met Annicka. :)

En we gaan naar het sinterklaasfeest van opa's werk, omdat ik weet dat hij zijn kleindochter wil showen... :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')