SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:
quote:ja ik dacht in eerste instantie ook "wat een rare broccoli"Op vrijdag 22 oktober 2010 20:06 schreef AKnynke het volgende:
boerekool lijkt trouwens wel wat op broccoli! in de verte dan..
quote:Het is nog geen 23:30
quote:huh? waar heb ik overheen gelezen?Op vrijdag 22 oktober 2010 20:33 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ook moe en brak en hoofdpijn, toevallig!Ga zo maar eens koken... *luiwammes-modus in pyjama*
![]()
En hoera, gemiste oproep van dudeface. Nouja ik heb geen zin om er duur beltegoed aan te verspillen.
quote:Jawel, dat was gisteren. Iets van: 'bedankt voor het antwoorden, met mij gaat het goed, en met jou? Hoe was je dag? Geweldig, goed, dus je vriend mist je veel... he? Nou dan moet je idd met hem op MSN zijn. take care". Daarop had ik niet meer geantwoord. Maar goed vandaag belde ie maar 1x dus er zit al progressie inOp vrijdag 22 oktober 2010 20:39 schreef Blurred86 het volgende:
had hij verder niet meer op je smsje gereageerd Maria?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk beetje duidelijk en te volgen. Meneer zit nu in zak en as en is werkloos.![]()
En ik heb vandaag alleen 2 broodjes een appel, chips en patat gegeten. Rotdag!Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 21:09 schreef j.t het volgende:
Wat een KUTdag!
Moesten naar de rechtbank (lang verhaal)Jeetje JT wat een verhaal! En wat verschrikkelijk naar voor je vriend... bah wat een rot situatie. Is er een manier om aan te tonen dat die rechter partijdig is? Wat zegt het UWV? En ook echt kinderachtig hoe dat het bedrijf hem behandeld heeft....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk beetje duidelijk en te volgen. Meneer zit nu in zak en as en is werkloos.![]()
En ik heb vandaag alleen 2 broodjes een appel, chips en patat gegeten. Rotdag!
![]()
quote:UWV nam partij voor mijn meneer en collega. Die vond dat de baas de werksituatie moest verbeteren.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:14 schreef Perruche het volgende:
[..]
Jeetje JT wat een verhaal! En wat verschrikkelijk naar voor je vriend... bah wat een rot situatie. Is er een manier om aan te tonen dat die rechter partijdig is? Wat zegt het UWV? En ook echt kinderachtig hoe dat het bedrijf hem behandeld heeft....
quote:Is je essay nou ingeleverd?Op vrijdag 22 oktober 2010 21:28 schreef motorbloempje het volgende:
lekker biertjegenomen en zo een cracotte met port salut!
quote:welke?Op vrijdag 22 oktober 2010 21:30 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Is je essay nou ingeleverd?
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 18:02 schreef Goodbye het volgende:![]()
Lijstje van vandaag, kan beter..
O: 2 crackers filet americain, yakult, mandarijntje
T: mandarijntje, plakje ontbijtkoek
L: bruin bolletje met ham, cracker kaas, cracker jam, kiwi, glaasje melk
T: mandarijntje, cappuccino, 2 koffiekoekjes, plakje ontbijtkoekD: wraps met kip, guacamole en van alles en nog watBrood met aioli, droge witte wijn, gamba's met gegrilde groenten en bami, cappuccino en een chocolaatje![]()
Maar met een onbeperkt luncbuffet (met vette happen) en onbeperk koekjes vind ik het nog best aardig
quote:dat werd ons gezegd. Maar ik lees nu dat je wel in beroep kunt gaan, alleen direct bij gerechtshof.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:27 schreef Ewelina het volgende:
Wat een verhaal jtKun je geen wrakingsverzoek doen? En waarom niet in hoger beroep?
quote:Ja, ik dacht alOp vrijdag 22 oktober 2010 21:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mo: nee uiteraard nietMijn vriendje is ook geen dudeface, maar mijn vriendje, vriend, mister, etcetera
![]()
Ging om eerdergenoemde dudeface waar het smsje heen was gegaan
Maar nu heeft ie maar 1x gebeld en ik hou mezelf voor dat ik in dit geval geen sociaal wenselijk gedrag hoef te vertonen door terug te bellen
![]()
![]()
quote:Ja zat het me net al af te vragen, wat is dat voor gekkigheid dat hij niet in beroep mag gaan?Op vrijdag 22 oktober 2010 21:36 schreef j.t het volgende:
[..]
dat werd ons gezegd. Maar ik lees nu dat je wel in beroep kunt gaan, alleen direct bij gerechtshof.
En dat wrakingsverzoek klinkt wel interessant, alleen moet je wel heel goede (bewijsbare!) redenen hebben. En een gevoel van partijdigheid, zal dat genoeg zijn??!
quote:Hoe bedoel je verhouding boterhammen/eiwitten?Op vrijdag 22 oktober 2010 19:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Verhouding boterhammen/eiwitten + groente is te scheef.
En snelle jelle hoort in de kliko, maar dat leren we je nog wel
quote:Ja klopt hij doet de pabo, loopt beetje erg achter nu door al dat gestress en gekut met zn werk, UWV, advocaat rechter etc.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:58 schreef AKnynke het volgende:
gewoon in beroep gaan, JT. Dat mag altijd, en kan altijd.
Wraken komt echt maar heel sporadisch voor, dus daar zou ik m'n geld niet opzetten. Maar wat belachelijk van de rechter zeg! Als ik je vriend was zou ik niet meer voor deze organisatie willen werken, maar ik snap dat er geld nodig is. Vertelde je laatst niet dat hij de pabo deed?
quote:Oh!Op vrijdag 22 oktober 2010 21:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, ik dacht almaar 't kwartje was inmiddels gevallen!
Oh, en ik ga 'n cadeautje voor je meenemen![]()
quote:Het is een slimme zet van de werkgever om dit te doen en het is algemeen bekend dat sommige rechters inderdaad hun voorkeur hebben helaas.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:54 schreef j.t het volgende:
Het lullige is, zitting was eind vd middag vandaag en maandag moet meneer zn beslissing hebben door gegeven en meer de advocaat is nu op vakantie. Dus ... vragen wordt lastig, al lijkt me dat wel verstandiger. Ik heb er geen verstand van.
De advocaat bestempelde deze rechter als pro werkgever. Dus denk de rest niet.
Maar ja, misschien wil iemand van dat advocatenkantoor even gauw kijken of beroep of wraking zin heeft en mogelijk is.
En anders erbij neerleggen.
Denk alleen dat het vet lastig wordt voor meneer om werk te vinden. 4 jaar terug is hij vanwege een cyste in zijn knie (tijdelijk contract) ook losgelaten toen zijn contract vernieuwd moest worden. Toen is hij een jar werkeloos gebleven. Hij was te oud, geen relevante opleidingen etc. Dus toen besloot hij ook weer te gaan studeren, wat hij nu dus doet. En nu is hij nog ouder (bijna 34), nog steeds zonder relevante opleiding en de banen liggen nu nog minder voor het oprapen. Dus ik vrees het ergste
@ MI-tje, net website gevonden met voorwaarden waaraan je moet voldoen om beroep te tekenen. Waaronder bv als een boete boven de 1750 euro ligt. En de andere 2 voorwaarden waren ook niet van toepassing. Dus ik denk daarom.
quote:Kan hij niet een baan zoeken alvast in het onderwijs?Op vrijdag 22 oktober 2010 22:01 schreef j.t het volgende:
[..]
Ja klopt hij doet de pabo, loopt beetje erg achter nu door al dat gestress en gekut met zn werk, UWV, advocaat rechter etc.
En ik werk ook in het basisonderwijs, helaas maar 3 dagen, met geen uitzicht op uitbreiding.
quote:Volgens mij is dat best lastig in het basisonderwijs.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:01 schreef AKnynke het volgende:
Hoe lang moet hij nog? En hoe groot is de kans dat hij direct een baan vind na zijn afstuderen?
quote:Hij moet in principe dit jaar nog. Maar hij is beetje down laatste tijd en loopt al achter. Maar ik heb geëist dat hij alleen dit jaar nog zou doen. Want anders moet hij weer zoveel collegegeld betalen. En ik wil verhuizen richting mijn baan. Ik wordt echt letterlijk moe van het heen en weer reizen. Het kost me teveel energie.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:01 schreef AKnynke het volgende:
Hoe lang moet hij nog? En hoe groot is de kans dat hij direct een baan vind na zijn afstuderen?
quote:Je hebt voornamelijk boterhammen en koolhydraten op, beetje soep erbij, weinig eiwitten en groente. Voor sport is eiwit goed om te eten (voor je spieren), erna wat langzame carbs. Wortels zijn op zich prima, btw. Ze hebben wel een iets hoge GI (glycemic index), maar een lage GL (glycemic load). Je moet een hoop wortels knagen voor je te veel suiker binnenkrijgt.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:57 schreef Siral het volgende:
[..]
Hoe bedoel je verhouding boterhammen/eiwitten?
En groente eet ik normaal meer, maar het was vandaag improviseren omdat de koelkast leeg is
Normaal neem ik ook altijd andere dingen mee maar er was gewoon niet meer zoveel keus, ik neem ook liever wat anders mee dan peperkoek, maar soms is het wel es lekker.
Na het fitnessen heb ik een stuk of 7 worteltjes opgegetenDus m'n groente heb ik al met al nog wel.
quote:Neem aan dat die eis na zo'n tegenslag geen keiharde eis is?Op vrijdag 22 oktober 2010 22:08 schreef j.t het volgende:
Hij moet in principe dit jaar nog. Maar hij is beetje down laatste tijd en loopt al achter. Maar ik heb geëist dat hij alleen dit jaar nog zou doen.
quote:Ik heb nu net een vaste baan en daar wil ik erg aan blijven hangen. Banen in het onderwijs liggen voor het oprapen:Op vrijdag 22 oktober 2010 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
En een baan zoeken in de buurt? Ik dacht dat in het onderwijs de werkgelegenheid wel redelijk tot goed was?
quote:Wel een beetje wel. Geld voor nog een college jaar is er niet, helemaal nu niet. En hoe eerder hij van de studie af is, hoe eerder de ellende ophoudt.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Neem aan dat die eis na zo'n tegenslag geen keiharde eis is?
quote:Nog erger zelfs. Kom vers uit noord-holland. Spreek de taal niet en versta er ook geen donder van
quote:Uurtje per week ofzo. En in de eerste klas krijg je het ook nogOp vrijdag 22 oktober 2010 22:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
Woh, ik wist heul niet dat je nog Fries moest leren op de basisschool in Friesland!
quote:Wat tof!Op vrijdag 22 oktober 2010 22:21 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Uurtje per week ofzo. En in de eerste klas krijg je het ook nog
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 22:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wat tof!
I hold grudges. Ik vind dat mn ouders, omdat ze me niet ook Spaans wilden laten spreken, op zn minst naar Friesland hadden moeten verhuizenDan was ik toch nog bilingual geweest!
quote:Jij ook al van oorsprong daarvandaanOp vrijdag 22 oktober 2010 22:37 schreef Goodbye het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Wel erg jammer dat je geen Spaans hebt leren spreken!
quote:Spanje? JahaaaaOp vrijdag 22 oktober 2010 22:38 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jij ook al van oorsprong daarvandaan
quote:
quote:Ja he! Ik wil het gaan opvijzelen, want basiskennis heb ik wel! Misschien ga ik als ik terug ben wel een cursus doen!Op vrijdag 22 oktober 2010 22:37 schreef Goodbye het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Wel erg jammer dat je geen Spaans hebt leren spreken!
quote:Doen!Op vrijdag 22 oktober 2010 22:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja he! Ik wil het gaan opvijzelen, want basiskennis heb ik wel! Misschien ga ik als ik terug ben wel een cursus doen!![]()
En jaaa jij bent stiekem mijn blonde tweelingzusje uit het Spaanse deel van Friesland
quote:Teh plot thickens!Op vrijdag 22 oktober 2010 22:47 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Doen!![]()
Uhuh, ons haar lijkt wel een béétje op elkaar (qua kapsel/model dan) Allebei kleintjes! Zou zomaar kunnen
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 22:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Teh plot thickens!![]()
Ik heb heel veel blonde en roodharige familieleden dus hee, waarom niet
quote:En wat is daar mis mee?Op vrijdag 22 oktober 2010 22:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
*mistroostig naar heul donkerbruin haar kijkt
quote:Leuk!Op vrijdag 22 oktober 2010 21:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
welke?
die voor American Literature wel jadonderdag zelfs al! Deadline was vandaag.
Ging 'm gisteren inleveren en heb nog even met de docente staan praten. Wat een schat is dat, ben helemaal fan van haaren ze was bezorgd om me, dat ik er zo moe uitzag de laatste tijd en niet zovaak meer actief mee deed
Maar dat laatste was vooral vanwege het feit dat ik 't soms moe ben om de enige te zijn die wat zegt tijdens college als er vragen worden gesteld of een discussie wordt opgestart door de docent. En toen zei ze dat ik dat niet meer moest doen en dus weer meer moest gaan meedoen want wat ik zei was altijd zo nuttig en interessant en ze vond me altijd heel tof en gezellig enzo, en daar zou ik me vast ook minder moe van gaan voelen
En maandag moet ik nog 'n andere invullen, die over in het buitenland studeren
quote:So trueOp vrijdag 22 oktober 2010 22:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee?![]()
Toevallig zijn wij twee heul hete brunettes XMert, noks aan te doen!(spelfout intended)
quote:Boobs hebben betekent niet dat je dik bent. Het betekent dat je boobs hebt.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:08 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik ben dik trouwens![]()
Nee oke ik ben niet dik maar ik voel me vandaag een vies, vet varken. Ik heb een nieuw jurkje gekocht dat prima past alleen bij de boobz openschiet, en ik weet niet of dat komt omdat ik ineens een cupmaat groter heb of omdat die knoopjes niet goed dichtkunnen. Stom
quote:Niks mis mee, ik verf het niet voor niets regelmatig bruinOp vrijdag 22 oktober 2010 22:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
*mistroostig naar heul donkerbruin haar kijkt
quote:Wij kennen 'm al, maar blijven kijken omdat de wijn nog niet op is.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:54 schreef motorbloempje het volgende:
Topgear van net hadden we al gezien in Wales tijdens de huwelijksreis
nu kijken of we die erna nog niet gezien hadden
quote:Ik wil ook terug verhuizen. Maar ik werk in zo'n klein rotdorpje op een school. Ik wil niet in dat dorpje wonen i.v.m. privacy.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:15 schreef Tinkepink het volgende:
Waarom verhuizen jullie niet -terug?- naar de noord-kop jt? De huizen zijn goedkoop, ze spreken er geen Fries en werk is er volgens mij best te vinden: Alkmaar, Schagen, Hoorn, Den Helder en eventueel zelfs A'dam zijn prima bereikbaar. Ook met het openbaar vervoer. Waarom zou je in Friesland blijven als het zo lastig is een baan te vinden?
quote:Eerst uitzieken, dan sporten!Op vrijdag 22 oktober 2010 23:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmm.. twijfel.. zal ik gaan sporten morgenochtend. Het is de Hoogste Tijd om weer eens te gaan, maar ben nog wel verkoudig... hmz hmz. Ga er zo maar eens een nachtje over slapen!
quote:ga je dan elke dag de afsluitdijk over?Op vrijdag 22 oktober 2010 23:20 schreef j.t het volgende:
[..]
Ik wil ook terug verhuizen. Maar ik werk in zo'n klein rotdorpje op een school. Ik wil niet in dat dorpje wonen i.v.m. privacy.
Dus dan heb ik een auto nodig om naar mn werk te komen. Mijn meneer zijn opleiding zit hier in Leeuwarden, zijn stage zelfs in Drachten. Dus dan heeft hij ook een auto nodig. Twee auto's kunnen we niet betalen.
We hebben nu een huurwoning en ik wil als ik verhuis naar een koopwoning. Maar ik werk maar 3 dagen, dus kan een hypotheek krijgen van rond de 97.000. Dat is weer te weinig om een huis te kopen (ga gen appartement kopen, dat vind ik zoo zonde van mn geld)
Dus als meneer klaar is met zn studie en ook weer werkt, dan kunnen we samen een hypotheek dragen, zodat we iets kunnen kopen waar we ook daadwerkelijk op vooruit gaan.
Het is allemaal stom, praktisch onmogelijk en ingewikkeld.
quote:Dat dus. Als je verhuist zou je er waarschijnlijk ook op vooruit gaan. Omdat je meneer makkelijker een baan vindt. Heeft hij geen OV? Is overstappen van school een optie?
quote:Niks, zolang je huurt ofzo. Maar waar ik wil gaan wonen in NH heb je een bepaald gebied met koop appartementen. En daar staan er zo veel van te koop. Dat je er volgens mij nooit vanaf komt, zonder verlies te draaien.
quote:Ja ik rijd al een jaar lang heen en weer elke dag. Maar ik merk dat het me echt veel energie kost.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:23 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ga je dan elke dag de afsluitdijk over?
quote:Ja, maar die 50k meer krijg je niet rond, dus...?Op vrijdag 22 oktober 2010 23:24 schreef j.t het volgende:
[..]
Niks, zolang je huurt ofzo. Maar waar ik wil gaan wonen in NH heb je een bepaald gebied met koop appartementen. En daar staan er zo veel van te koop. Dat je er volgens mij nooit vanaf komt, zonder verlies te draaien.
Plus, die appartementen staan ook voor rond de 100d te koop. En dat vind ik belachelijk terwijl je voor 50d meer een vet (rijtjes)huis met grote tuin kan kopen in dat gebied.
quote:Ik zeg ook niet dat ik de waarheid spreek hoor en bedoel het ook niet verkeerd. Maar persoonlijk vind ik dat niet echt een carrieremove op de huizenmarkt.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tjonge hee, zitten wij even verkeerd in ons gekochte appartement.
quote:maar je werkt maar 3 dagen in de week? Kun je proberen om werk t evinden voor die andere 2 dagen? zodat jullie het financieel wat ruimer krijgen?Op vrijdag 22 oktober 2010 23:25 schreef j.t het volgende:
[..]
Ja ik rijd al een jaar lang heen en weer elke dag. Maar ik merk dat het me echt veel energie kost.
quote:Jawel, je bouwt vermogen op.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:27 schreef j.t het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik de waarheid spreek hoor en bedoel het ook niet verkeerd. Maar persoonlijk vind ik dat niet echt een carrieremove op de huizenmarkt.
quote:Ja, veel reizen voor werk kost idd bakken energie. Daarom zit ik er ook aan te denken om als ik terug ben op zoek te gaan naar een bijbaantje dichterbij! Nieuwe uitdaging enzo!Op vrijdag 22 oktober 2010 23:25 schreef j.t het volgende:
[..]
Ja ik rijd al een jaar lang heen en weer elke dag. Maar ik merk dat het me echt veel energie kost.
quote:Nee, maar daar hebben we dus nog een jaar de tijd voor. Zodra meneer werkt na zn studie, komt het allemaal wel goed. Dat denk ik echt.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar die 50k meer krijg je niet rond, dus...?
quote:hee kom, je bent wel heel hard tegen jt, vind ik. Ik kan me voorstellen dat in sommige situaties en op sommige plekken een huis aanlokkelijker is dan een appartement. Dat hoeft niet op jou te slaan!Op vrijdag 22 oktober 2010 23:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tjonge hee, zitten wij even verkeerd in ons gekochte appartement.
quote:Ik denk dat je een wat beperkt beeld hebt.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:27 schreef j.t het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik de waarheid spreek hoor en bedoel het ook niet verkeerd. Maar persoonlijk vind ik dat niet echt een carrieremove op de huizenmarkt.
quote:Je kan hardly van een 'move' spreken als het je eerste koop'huis' is. Maar goed, ons appartement staat ook niet in NH. Voor het bedrag dat wij hiervoor betaald hebben, kopen we in Friesland een vrijstaand huis. Maar ja. Daar willen wij weer niet wonenOp vrijdag 22 oktober 2010 23:27 schreef j.t het volgende:
[..]
quote:nee, jij woont in engeland!Op vrijdag 22 oktober 2010 23:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kweenie. Ik woon in een koopappartementje in NH en volgens mij gingen die allemaal best rap, vooral de goedkopere.
Veel grote rijtjeshuizen voor een vergelijkbaar bedrag heb ik niet gezien, behalve als er grote nadelen aan zaten.
En ikons appartementje!
quote:Bedenk wel dat bij een eigen huis ook al het onderhoud voor eigen rekening is, en dat dat bij goedkope huizen nou juist het punt is dat het huis goedkoop maakt. Met een appartement kun je mazzel hebben met een goede vereniging van eigenaren die er voor hebben gezorgd dat de onderhoudstoestand goed is.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:27 schreef j.t het volgende:
[..]
Nee, maar daar hebben we dus nog een jaar de tijd voor. Zodra meneer werkt na zn studie, komt het allemaal wel goed. Dat denk ik echt.
quote:Ik heb de afgelopen 2 maanden extra gewerkt op de donderdagmiddag. En ik zou het niet erg vinden om meer te werken, maar dan wel op mijn eigen school. Heb in mijn tijd als invaller gemerkt, dat verschillende klassen draaien ook heul veul energie vergt.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:27 schreef AKnynke het volgende:
[..]
maar je werkt maar 3 dagen in de week? Kun je proberen om werk t evinden voor die andere 2 dagen? zodat jullie het financieel wat ruimer krijgen?
quote:Ik weet, maar ik hoef me gelukkig de komende tijd niet erg te gaan verdiepen in koophuizen en zulks. Dat gaat toch niet lukkenOp vrijdag 22 oktober 2010 23:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bedenk wel dat bij een eigen huis ook al het onderhoud voor eigen rekening is, en dat dat bij goedkope huizen nou juist het punt is dat het huis goedkoop maakt. Met een appartement kun je mazzel hebben met een goede vereniging van eigenaren die er voor hebben gezorgd dat de onderhoudstoestand goed is.
quote:Als je het later niet kwijt komt zal het ook wel niet meer waard worden, of bedoel je dat niet?
quote:'t Was ook niet hard bedoeld Nynke, maar ik vind het jammer van het vooroordeel over appartementenOp vrijdag 22 oktober 2010 23:28 schreef AKnynke het volgende:
[..]
hee kom, je bent wel heel hard tegen jt, vind ik. Ik kan me voorstellen dat in sommige situaties en op sommige plekken een huis aanlokkelijker is dan een appartement. Dat hoeft niet op jou te slaan!
quote:Nee ik heb alleen nooit problemen gehad in die area dus het was even verassendOp vrijdag 22 oktober 2010 23:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
XM: eensch!Twee hete brunettes die gekke dansjes doen, imagine de verwarring!
![]()
![]()
Shinyface:*los knuffels* is kut als je je zo voelt, maar laat het niet afhangen van 1 kledingstuk he! Vaak genoeg dat topjes/jurkjes niet gemaakt zijn voor teh boobs. Dan maar een topje eronder, problem solved! En je bent voor zover ik weet heul niet vies
![]()
for teh purty shiny.
quote:Jamaar das maar heel eventjes!
quote:Omdat meneer nog 2-3 dagen hier in Friesland moet zitten. Dus hoe komt hij hier als ik mijn auto al gebruik voor mijn werk?Op vrijdag 22 oktober 2010 23:33 schreef Tinkepink het volgende:
Om heel eerlijk te zijn vind ik de argumenten van jt allemaal niet echt steekhoudend (maar goed, dat is mijn mening he, niet de waarheid). Wat is de echte reden waarom je niet tijdelijk op zoek wilt naar een huurwoning in de noordkop? Dan kan vriendje ook een (bij)baan vinden, jij kan meer werken en jullie gaan er waarschijnlijk financieel op vooruit, waardoor een tweede auto er ook in zit. En het is makkelijker zoeken naar een leuk koophuis als je al in de regio woont.
quote:En jij met OV, in plaats van hij?Op vrijdag 22 oktober 2010 23:35 schreef j.t het volgende:
[..]
Omdat meneer nog 2-3 dagen hier in Friesland moet zitten. Dus hoe komt hij hier als ik mijn auto al gebruik voor mijn werk?
Openbaar vervoer is mega duur. Hij heeft dan in totaal op een enkele reis nodig:
bus naar DH > 2,50
bus naar DO > 2,50
bus naar Lwd > 11
bus naar Dr > 5
===================
tot 21 euro x retour = 42 per dag.
Ook niet echt te doen
quote:Ja, oh zusterlief?
quote:In mijn werkdorp komt geen OVOp vrijdag 22 oktober 2010 23:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
En jij met OV, in plaats van hij?
quote:Ook geen bushalte in de buurt waar je een fiets kan neergooien ofzo?
quote:Jij op een scooter naar je werk als het redelijk in de buurt is? Paar vrienden van me hebben zo'n ding en vergeleken met een auto kost het geen drol aan benzine en onderhoud.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:35 schreef j.t het volgende:
[..]
Omdat meneer nog 2-3 dagen hier in Friesland moet zitten. Dus hoe komt hij hier als ik mijn auto al gebruik voor mijn werk?
quote:Carpoolen? Brom/Scoot?Op vrijdag 22 oktober 2010 23:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ook geen bushalte in de buurt waar je een fiets kan neergooien ofzo?
quote:Nee, maar wel vanaf een naburig (bus)station o.i.d.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:43 schreef Goodbye het volgende:
Met de scooter over de Afsluitdijk lijkt me nou ook weer niet zo'n puik plan
quote:Ah nee das niet handig.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:43 schreef Goodbye het volgende:
quote:Heb je meteen al je T's binnen!Op vrijdag 22 oktober 2010 23:43 schreef Goodbye het volgende:
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 23:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Heb je meteen al je T's binnen!
quote:T's ?Op vrijdag 22 oktober 2010 23:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Heb je meteen al je T's binnen!
quote:Op 5 km afstand ofzo. Maar ja, we hebben geen eens geld om te verhuizen, want verhuizen is ook geld. Dus het is sowieso geen optieOp vrijdag 22 oktober 2010 23:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ook geen bushalte in de buurt waar je een fiets kan neergooien ofzo?
quote:Zou jij een scooter daar 's nachts laten staan? Volgens mij heb je in die regio niet eens een 'echt' busstation.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, maar wel vanaf een naburig (bus)station o.i.d.
quote:Mais oui, mademoiselle! Je hoeft er dan niet eens je stuur voor los te laten om het te pakken
quote:Dat bestaat daar wel, Breezanddijk heet dat. Een caravan parkjeOp vrijdag 22 oktober 2010 23:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Of óp de Afsluitdijk gaan wonen. Caravan neerzetten ofzo
.
quote:Ja, een scooter zo naast een bushalte lijkt me niet alles!Op vrijdag 22 oktober 2010 23:47 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Zou jij een scooter daar 's nachts laten staan? Volgens mij heb je in die regio niet eens een 'echt' busstation.
Verhuizen lijkt me nog steeds de beste optie, dus
quote:Nou, problem solvedOp vrijdag 22 oktober 2010 23:49 schreef j.t het volgende:
[..]
Dat bestaat daar wel, Breezanddijk heet dat. Een caravan parkje
quote:Ik las Breezah-dijk!Op vrijdag 22 oktober 2010 23:49 schreef j.t het volgende:
[..]
Dat bestaat daar wel, Breezanddijk heet dat. Een caravan parkje
quote:Ja, en als je je vuilnis buitenzet is het 'trailer trash'Op vrijdag 22 oktober 2010 23:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik las Breezah-dijk!![]()
Caravans zijn wel makkelijker te kopen dan appartementen of huisjes!![]()
Oei ik moet zo maar gaan slapen, ik word megaflauw![]()
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 23:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, en als je je vuilnis buitenzet is het 'trailer trash'![]()
quote:Harharhar!Op vrijdag 22 oktober 2010 23:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, en als je je vuilnis buitenzet is het 'trailer trash'![]()
quote:Jouw appartement vind ik meer een huis dan een appartement eigenlijk. Want jullie hebben zelfs een tuin! Appartementen zijn vaak op een hogere verdieping, als je ze in Amsterdam zoekt tenminste. Ik zou de tuin wel missenOp vrijdag 22 oktober 2010 23:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kweenie. Ik woon in een koopappartementje in NH en volgens mij gingen die allemaal best rap, vooral de goedkopere.
Veel grote rijtjeshuizen voor een vergelijkbaar bedrag heb ik niet gezien, behalve als er grote nadelen aan zaten.
En ikons appartementje!
quote:Dat is waar, we noemen het gewoon een minihuis!Op zaterdag 23 oktober 2010 00:03 schreef Chicolate het volgende:
Wat rot jt![]()
[..]
Jouw appartement vind ik meer een huis dan een appartement eigenlijk. Want jullie hebben zelfs een tuin! Appartementen zijn vaak op een hogere verdieping, als je ze in Amsterdam zoekt tenminste. Ik zou de tuin wel missen.
quote:Bikkel jij!Op zaterdag 23 oktober 2010 00:15 schreef AKnynke het volgende:
tss..ik heb een kamer waarin ik slaap, leef en kook. En een badkamer van 2m2.
quote:Het was toch gewoon de mening van Jt? ze zegt alleen dat zij liever in 1x in een huis gaan zitten, dan nu in een appartement, wat wellicht moeilijk is kwijt te raken daar, das dan toch verder helemaal geen oordeel over jullie appartement?Op vrijdag 22 oktober 2010 23:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
't Was ook niet hard bedoeld Nynke, maar ik vind het jammer van het vooroordeel over appartementen. Ik zou ook het liefst in een vrijstaand huis met uitzicht over de Reeuwijkse plassen wonen, maar ja, dat kan ik niet betalen. Wat Duuf zegt, het zijn niet allemaal flutwoningen uit '55
.
quote:Maar wel inOp zaterdag 23 oktober 2010 00:15 schreef AKnynke het volgende:
quote:*boks* Hoeveel m2 heb je?Op zaterdag 23 oktober 2010 00:15 schreef AKnynke het volgende:
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 00:13 schreef j.t het volgende:
ik woon atm in een flat.
- ruime woonkamer2227 m2
- slaapkamer 12 m2
-sllaapkamer 9 m2- keuken
- douche
- 2balkons1 tuin,1 terrasje
Vind het hier prima wonen. Buren in portiek ook leuk en normaal.
quote:ik boks mee, tot een goede maand geleden had ik dat ookOp zaterdag 23 oktober 2010 00:19 schreef Ewelina het volgende:
[..]
*boks* Hoeveel m2 heb je?
Al heb ik nog een bergingshok van wel 0,9m2 erbij!
quote:ik heb geen idee. Ik weet wel dat ik hier nog 2 maand kan wonen, dan moet ik weer opzoek naar wat anders. onderhuur ftw.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:19 schreef Ewelina het volgende:
[..]
*boks* Hoeveel m2 heb je?
Al heb ik nog een bergingshok van wel 0,9m2 erbij!
quote:Damn, is dat pas zo kort geleden?Op zaterdag 23 oktober 2010 00:20 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
ik boks mee, tot een goede maandgeledenvoordat ik hierheen kwam had ik dat ook
quote:Had ik gemist! Whot happened?Op zaterdag 23 oktober 2010 00:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Oh man, ik had net de meest frustrerende ontmoeting met mijn collega.
Maar, weekend!
quote:Ik bedoelde mijn eigen verhuizing, mijn hele besef van tijd gaat eraan hier.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:27 schreef _Calimero_ het volgende:
nouuu oke, ruim anderhalve maand.
6 sept ging ik definitief over. Daarvoor was ik al wel aan het klussen
quote:Fijn om te weten.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
Aw mini, ik heb ook vaak van die awkward dingenJoeeee ar nooooot eloooon!
Maar nu ga ik wel echt slapies doen! Trusten slankiefaces!
quote:Oh ja, daar heb ik ook last van. Altijd leuk aan het eind van de vakantie...Op zaterdag 23 oktober 2010 01:10 schreef j.t het volgende:
uhm, ik ben gewoon nog wakker enzo. Vakantie en dan wordt ik langzaamaan en nachtpersoonen jij?
quote:Haha ja, dat probleem op zondagavond is altijd een crime. Maar eigenlijk onontkoombaar. Want zonder echte reden, als in ik moet ergens heen, druk ik mn wekker uit en ga ik toch slapen. Dus ik wordt langzaamaan nocturnal.Op zaterdag 23 oktober 2010 01:12 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh ja, daar heb ik ook last van. Altijd leuk aan het eind van de vakantie...
Hier is het pas 7 uur.
quote:Same here, de eerste jaren dat ik studeerde ging ik maanden achter elkaar om 2 uur 's nachts slapen. Nu heb ik alleen nog een haat-liefdeverhouding met de snooze-knop.Op zaterdag 23 oktober 2010 01:14 schreef j.t het volgende:
[..]
Haha ja, dat probleem op zondagavond is altijd een crime. Maar eigenlijk onontkoombaar. Want zonder echte reden, als in ik moet ergens heen, druk ik mn wekker uit en ga ik toch slapen. Dus ik wordt langzaamaan nocturnal.
Ow haha, ik raak altijd beetje de draad kwijt, wie nou precies waar woont en waarom enzo ... ben beetje vergeetachtig de laatste jarendrukte in mn hoofd past niet vel meer bij
quote:Jeej ik ook. Alleen hebben ze de badkamer in het midden gezet waardoor het 2 kamers lijken.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:15 schreef AKnynke het volgende:
quote:ik ook! al heb ik wel een entresol dus toch een soort van aparte slaapkamerOp zaterdag 23 oktober 2010 00:15 schreef AKnynke het volgende:
quote:Ja, was leuk feestje. In dirndl dus. Ben benieuwd naar de foto's
quote:Nodig ze binnen voor een kopje koffieOp zaterdag 23 oktober 2010 10:18 schreef Goodbye het volgende:
We hebben twee jehova's aan de deur atm
quote:Ze waren in augustus of september ook een keer langs geweest en toen was mijn vriend in de tuin aan de gang (daar achter loopt wel meer volk langs als ze naar onze buren gaan ofzo). Dus ze waren al helemaal een praatje aan het maken en na vijf minuten was het ineens duidelijkOp zaterdag 23 oktober 2010 10:23 schreef Merel het volgende:
[..]
Nodig ze binnen voor een kopje koffie
Ik lig op een bank in een slaapzak te wachten tot de rest hun roes heeft uitgeslapen en we gaan ontbijten
quote:wel mooi!Op zaterdag 23 oktober 2010 10:43 schreef Merel het volgende:
-edit-
Oh ik dacht dat de foto die ik hier gepost had iets kleiner was
quote:Die kost toch een euro?Op zaterdag 23 oktober 2010 10:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Jehova's lopen hier op straat stiekem een krantje in je handen te stoppen! Heel sneaky op je af lopen en dan heb je ineens een wachttoren!
quote:Ik kreeg ze altijd gratis bij het metrostation in Rotterdam. Een wachttoren en nog zo'n krantje.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Die kost toch een euro?
quote:Hoera, ze willen hem mij gratis geven!Op zaterdag 23 oktober 2010 10:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Die kost toch een euro?
quote:Ja maar dat maakt niet uit, de blijde boodschap is al 2000 jaar het zelfde.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:18 schreef Blurred86 het volgende:
ik wil ook de foto zien!
en ik krijg de wachttoren ook altijd gratis hoor? vaak wel een hele oude
quote:gebruik maken van de mogelijkhedenOp zaterdag 23 oktober 2010 11:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh en Mo, dat is misbruik maken van je moderator zijn
quote:Geniet er nog even van want dat wordt ook wegbezuinigdOp zaterdag 23 oktober 2010 11:16 schreef progje het volgende:
Het Noord Nederlands Symfonie orkest is ook echt geweldig
quote:Je moet dan ook een behoorlijk pittige les lopen! Les 20 toch, las ik in het hardlooptopic. 4 x 8Op zaterdag 23 oktober 2010 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga wel zo hardlopenen ik heb geen zin
maar ik ga wel!
quote:oh dat ben ik ook al tijden van plan.. heb je tips voor goede websites? als groot Stephen Fry fan wil ik ook dit boek nog kopen daarvoor: http://www.bookdepository(...)y-of-Classical-MusicOp zaterdag 23 oktober 2010 11:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Geniet er nog even van want dat wordt ook wegbezuinigd.
Ik ga me trouwens verdiepen in klassieke muziek. Nu nog even uitzoeken waar ik zal beginnen. Gelukkig zijn er beginnerswebsites
.
quote:Spotify radio heeft ook fijne klassieke muziek in de roulatie staanOp zaterdag 23 oktober 2010 11:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ga me trouwens verdiepen in klassieke muziek. Nu nog even uitzoeken waar ik zal beginnen. Gelukkig zijn er beginnerswebsites
.
quote:Stimmt! 20.80 voor twee enkeltjes, terwijl je maar 25 minuten ofzo in de trein zit (samen dus 50 oids). En een dagretour is 10.40Op zaterdag 23 oktober 2010 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
OV in de UK is zo stom duurnou ja, vooral treinen
quote:Uhm, nee. Zodra ik wat weet laat ik het je wel even weten!Op zaterdag 23 oktober 2010 09:46 schreef Merel het volgende:
Oh en jt, als het rechtbankverslag gepubliceerd wordt, ben ik wel nieuwsgierig.. Weet je het zaaknummer?
quote:No problemo, ik val van nature graag in herhaling!Op zaterdag 23 oktober 2010 13:08 schreef Daph_ het volgende:
Maria lijkt me zo tof he, wonen in de UKHoe bevalt het? (Ik weet dat je dit vast al 23823764734 keer verteld hebt...)
quote:oeh leuk!Op zaterdag 23 oktober 2010 11:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
quote:dat is echt een ge-ni-aal boek!Op zaterdag 23 oktober 2010 11:50 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
oh dat ben ik ook al tijden van plan.. heb je tips voor goede websites? als groot Stephen Fry fan wil ik ook dit boek nog kopen daarvoor: http://www.bookdepository(...)y-of-Classical-Music
quote:Ook lief dat het geen vraag is, maar een aanname die nog even bevestigd moet wordenOp zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef Daph_ het volgende:
M'n zusje is chagrijnig omdat het regent. Ze moet naar haar werk over twee uur en zei tegen mij "je kunt me wel brengen toch" - dat doet ze iedere keer en irriteert me mateloos dat ze er maar gewoon vanuit gaat dat ik haar breng - dat ik heb gezegd dat ik haar niet ga brengen. Ik moet van te voren tanken dan en daar heb ik eigenlijk nu geen geld voorEn ik snap niet waarom ze niet gewoon de bus neemt - maar dat wil ze niet
quote:Simpel. De bus kost haar geld en het kost haar meer tijd. Ze denkt er niet aan dat de auto je jouw tijd kost. Je zou een uurtarief kunnen rekenenOp zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef Daph_ het volgende:
M'n zusje is chagrijnig omdat het regent. Ze moet naar haar werk over twee uur en zei tegen mij "je kunt me wel brengen toch" - dat doet ze iedere keer en irriteert me mateloos dat ze er maar gewoon vanuit gaat dat ik haar breng - dat ik heb gezegd dat ik haar niet ga brengen. Ik moet van te voren tanken dan en daar heb ik eigenlijk nu geen geld voorEn ik snap niet waarom ze niet gewoon de bus neemt - maar dat wil ze niet
quote:Dat is ook voornamelijk mijn probleem, ze vraagt het (bijna) nooit, maar het is altijd een aanname. En als ik niet kan/wil, is er paniek in de tent - zoals nu. Nu heeft ze mijn vader overgehaald om haar te brengen, terwijl die arme man het al zo druk heeft.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:49 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ook lief dat het geen vraag is, maar een aanname die nog even bevestigd moet worden![]()
. Maar uhm, als jij haar niet wil brengen, is het verder toch gewoon haar probleem hoe ze op dr werk komt? Zeker als er ook gewoon een bus komt.
Mijn plannen om hele hoge cijfers te halen deze tentamenweek vallen een beetje in het water vrees ik.
quote:Ja dat is wss haar gedachte.. Ik heb inmiddels al een halve tank leeggereden om haar naar haar werk te brengen en weer op te halen iedere keer, maar vaak is een bedankje nog teveel gevraagdOp zaterdag 23 oktober 2010 14:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Simpel. De bus kost haar geld en het kost haar meer tijd. Ze denkt er niet aan dat de auto je jouw tijd kost. Je zou een uurtarief kunnen rekenen![]()
Hoe oud is ze?
quote:Wat een uitgebreide post!Op zaterdag 23 oktober 2010 14:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oeh leuk!
dingen die makkelijk in t gehoor liggen
-brahms
-mozart
-chopin
-sibelius (finlandiaswan of tuonela
)
-tchaikovski notnekraker suite
-mussorgski schiolderijententoonstelling
-britten - the young people's guide to the orchestra
-peter en de wolf
-elgar
-dvorzak
spannende muziek die je misshcien twee keer moet horen maar die echt diepte heeft:
-mahler
-shostakovitsch
-rachmaninoff
moderne muziek, beetje meditatief:
-pärt
-williams
-glass
er is bij het RO in Den Haag een serie van 3 concerten voor dummies (met uitleg en een presentator, en ongedwongen sfeer) http://www.residentieorkest.nl/index.php?pageID=86 maar dat kost wel 60 euro.
ik zou als ik jou was gewoon naar een gewoon concert gaan, als je jonger dan 27 bent kun je altijd een kaartje voor 10 euro kopen! gewoon aan de kassa. of CJP korting als je dat hebt, dan kan t tot je 30e
bijvoorbeeld naar het familieconcert van Peter en de Wolf, voor 10 euro (wel bijna uitverkocht allemaal) http://www.residentieorkest.nl/index.php?pageID=9&concertID=17465
of bij de reguliere concerten
http://www.residentieorkest.nl/index.php?pageID=9&concertID=17470 deze. is klein ensemble in de nieuwe kerk. stravinsky is wel een uitdaging, maar dit is een leuk concert omdat er veel verschillende stijlen in dit stuk zitten.
http://www.residentieorkest.nl/index.php?pageID=9&concertID=17469 dit is een los concert uit de "dummie" serie, met de young person's guide to the orchestra. kaartje bestellen kan ook van te voren gewoon voor een tientje.
echt, het RO is heerlijk met zijn kaartjes voor jongeren. en er is geen betere manier om klassiek te ontdekken dan naar concerten te gaan
quote:+ wonen in Groningen ftwOp zaterdag 23 oktober 2010 14:58 schreef LadyBlack het volgende:
j.t., wat een klote situatie voor je vriend! En voor jullie samen trouwens ook.....
Ooit is het allemaal beter en ben je deze lastige tijd vergeten(hou ik mezelf dan ook maar voor
)
Oh, en jullie waren over huizen aan het praten, mag ik dan ook nog even pimpen?
Eengezinswoning met 5 kamers hiersupergrote woonkamer, studeerkamer en 3 slaapkamers
Sociale woningbouw FTW!
quote:Dat wisten we nog nietOp zaterdag 23 oktober 2010 15:03 schreef kwakz0r het volgende:
@ vik: vriendin van me doet stage bij de afdeling educatie van het RO / communicatie, dus vandaar dat ik er nu best wel inzit wat voor soort "beginners" concerten er zijn.
en ikklassiek
![]()
quote:So true.... naja misschien dat de sociale huurwoningen daar ook wel te betalen zijn, maar ja wachttijd he?Op zaterdag 23 oktober 2010 15:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
+ wonen in Groningen ftw.
Das kut: goedkope huizen te over in het noorden, maar geen banen en hier is t andersom.
quote:Klinkt als de jongste! Mn broertje kan er ook veel meer van uitgaan dat ie van alles voor elkaar krijgt.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:56 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Dat is ook voornamelijk mijn probleem, ze vraagt het (bijna) nooit, maar het is altijd een aanname. En als ik niet kan/wil, is er paniek in de tent - zoals nu. Nu heeft ze mijn vader overgehaald om haar te brengen, terwijl die arme man het al zo druk heeft.
[..]
Ja dat is wss haar gedachte.. Ik heb inmiddels al een halve tank leeggereden om haar naar haar werk te brengen en weer op te halen iedere keer, maar vaak is een bedankje nog teveel gevraagd![]()
Ze wordt over twee weken 20, trouwens
quote:Ja, maar Dido's lament was een hippe uitvoering, dan is de overstap naar het 'origineel' niet zo grootOp zaterdag 23 oktober 2010 15:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
So true.... naja misschien dat de sociale huurwoningen daar ook wel te betalen zijn, maar ja wachttijd he?
Leuk voornemen trouwens om klassiek te gaan verkennenik zag je laatst al posten over een stuk. Van Purcell?
Eens met de post van Kwak trouwens, alleen vind ik Chopin dan weer niet om aan te horen en ook niet echt makkelijk in het oor
quote:Bij mij mag het Deutsches requiem van Brahms of het Requiem van Mozart gedraaid worden, die zijn zoooo mooiOp zaterdag 23 oktober 2010 15:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, maar Dido's lament was een hippe uitvoering, dan is de overstap naar het 'origineel' niet zo groot.
Nachtwacht wil de Funeral March van Chopin op z'n begrafenis.
quote:Koormuziek ftwOp zaterdag 23 oktober 2010 15:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Welke game, XMert?
En ik ben een leek op gebied van klassieke muziek, ik hou van tekstDus het enige instrumentale wat ik nog wel eens luister is game-muziek of filmmuziek
![]()
quote:Paradise, van Sokal dus.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Welke game, XMert?
En ik ben een leek op gebied van klassieke muziek, ik hou van tekstDus het enige instrumentale wat ik nog wel eens luister is game-muziek of filmmuziek
![]()
quote:Ja dat doet ze dus niet. Ze is nogal een krent dus dat hoef ik ook nooit te verwachten. Ze werkt ja, maar ze klaagt altijd dat ze weinig geld heeft enzovoorts - maargoed ik zal niet teveel doorgaan met klagen want dan zit ik hier chagrijnig te zijn in dit topicOp zaterdag 23 oktober 2010 15:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Daph, kan je haar niet uitleggen dat een auto niet op lucht rijdt en naast benzine ook verzekering, onderhoud en belasting betaald moeten worden? Ik vind dat als jij haar regelmatig rijdt, zij dan wel een keer op z'n minst een tank benzine zou mogen betalen. Ze werkt toch?
quote:Ziet er mooi uitOp zaterdag 23 oktober 2010 15:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Paradise, van Sokal dus.
[ afbeelding ]
Kijk, dat soort mooie plaatjes ga ik dus niet zien.
quote:Het zou dan typisch iets voor mij zijn om dat niet te denken, maar ook gewoon te zeggen. Maar ik ben dan ook een botte bijl als ik chagarijnig benOp zaterdag 23 oktober 2010 15:18 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ja dat doet ze dus niet. Ze is nogal een krent dus dat hoef ik ook nooit te verwachten. Ze werkt ja, maar ze klaagt altijd dat ze weinig geld heeft enzovoorts - maargoed ik zal niet teveel doorgaan met klagen want dan zit ik hier chagrijnig te zijn in dit topic
Ik vind het gewoon niet leuk dat nu iedereen chagrijnig is, mijn vader heeft toegezegd haar te brengen maar nu zit ze dus de hele tijd tegen mij "Ja papa was not amused dat ie me moest brengen hoor!" dan denk ik mens, hou je klep, je kunt ook met de busIk haat het als mensen me proberen een schuldgevoel aan te praten
[/klaagzang]
quote:De games van Sokal zijn echt schitterend
quote:ik ook nietOp zaterdag 23 oktober 2010 15:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
So true.... naja misschien dat de sociale huurwoningen daar ook wel te betalen zijn, maar ja wachttijd he?
Leuk voornemen trouwens om klassiek te gaan verkennenik zag je laatst al posten over een stuk. Van Purcell?
Eens met de post van Kwak trouwens, alleen vind ik Chopin dan weer niet om aan te horen en ook niet echt makkelijk in het oor
quote:Psies, gewoon zéggen.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:22 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het zou dan typisch iets voor mij zijn om dat niet te denken, maar ook gewoon te zeggen. Maar ik ben dan ook een botte bijl als ik chagarijnig ben.
quote:niks bot, duidelijkOp zaterdag 23 oktober 2010 15:22 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het zou dan typisch iets voor mij zijn om dat niet te denken, maar ook gewoon te zeggen. Maar ik ben dan ook een botte bijl als ik chagarijnig ben.
quote:Jaaaa ik zag het al, Vik da's echt een héél mooi stuk! En het NSK kennende zingen ze het ook prachtigOp zaterdag 23 oktober 2010 15:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ook nietmaar ik ken veel klassiek-noobs die wel van chopin houden...
ik luister instumentaal en koor, ik kan niet werken als muziek tekst heeft (teveel afleiding) dus daarom ook vaak instrumentaal.
we gaan met t NSK-projectje brahms requiem doen in utrecht, das misschien wel een leuke kennismaking Vik
quote:Jaaa, die is leukOp zaterdag 23 oktober 2010 15:26 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind dit heel mooi / cool (leuk demootje om te doen, puzzelspelletje)
http://machinarium.net/demo/
quote:"Er wat van."Op zaterdag 23 oktober 2010 15:39 schreef Viking84 het volgende:
Nachtwacht noemt jullie nerds. Zeg er wat van.
quote:Als ik chagarijnig ben is de woordkeuze meestal niet al te vriendelijk en zeg ik het soms op een zo bot mogelijke manier als ik echt van iemand af wil
quote:dat is opzwepend met een groot koorOp zaterdag 23 oktober 2010 15:48 schreef Chicolate het volgende:
Ik vind van die filmmuziek (zoals bij Pirates) echt heel erg mooi, maar valt dat ook nog onder het kopje klassiek? Want het is geen pop zegmaar. Of van die opzwepende muziek met grote koren. Van 'echt' klassiek vond ik het requiem van mozart wel mooi. Maar het is lang geleden dat ik dat gehoord heb, dus zou niet meer weten waarom ik dat ook alweer mooi vond.
[..]
Als ik chagarijnig ben is de woordkeuze meestal niet al te vriendelijk en zeg ik het soms op een zo bot mogelijke manier als ik echt van iemand af wil.
quote:Wanneer is dat? IkOp zaterdag 23 oktober 2010 15:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ook nietmaar ik ken veel klassiek-noobs die wel van chopin houden...
ik luister instumentaal en koor, ik kan niet werken als muziek tekst heeft (teveel afleiding) dus daarom ook vaak instrumentaal.
we gaan met t NSK-projectje brahms requiem doen in utrecht, das misschien wel een leuke kennismaking Vik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |