abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:01:25 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87843126

Groooote boerenkooooooleeeeee!

Het vorige deel: Slank #1223 - 2 voor 12 voorbij

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:01:58 #2
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87843145
fipo
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:02:23 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_87843165
sepo
Confidence through competence
  Vis een optie? vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:02:26 #4
70532 loveli
N
pi_87843169
Over de boerenkool!
crap in = crap out
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:04:11 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87843235
quatropo
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:06:13 #6
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87843319
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 20:02 schreef Stereotomy het volgende:
sepo
:9
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:06:33 #7
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87843333
boerekool lijkt trouwens wel wat op broccoli! in de verte dan..
pi_87843405
Wij hadden vroeger zo eentje door de boerenkool hupsen. Een Hollander, die we Willem-Alexander gedoopt hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:08:51 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87843451
Eindstand:
O: bak biogarde met scheut aardbeienyoghurt en beetje muesli
T: paar koekjes
L: sandwich geroosterde kip en een smoothie vd AH togo
T: 1/2 banaan
D: iets meer dan een halve pizza. Was verse pizza met veul groenten in het koelvak. Wel ok, maar een beetje flauw van smaak.

Morgen ga ik lekker nasi maken *O*.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_87843509
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:02 schreef loveli het volgende:
Over de boerenkool!
;(.

Ik weet het, het is mijn eigen dirty mind, maar toch...
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:12:15 #11
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87843595
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:06 schreef AKnynke het volgende:
boerekool lijkt trouwens wel wat op broccoli! in de verte dan..
ja ik dacht in eerste instantie ook "wat een rare broccoli" :') !

dat krijg je er van als de supermarkt alleen voorgesneden boerenkool verkoopt!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_87843601
De wekker van morgenochtend blijkt opnieuw om 2 uur te staan, dus ik ga zo maar eens naar bed.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87843716
de kip was ver te zoeken in de ladingen groente, maar 't was wel lekker O+ :9
Ja doei.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:19:24 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87843933
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:02 schreef loveli het volgende:
Over de boerenkool!
Ja eroverheen idd.

TT-faal :6.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:19:57 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87843958
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 20:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja eroverheen idd.

TT-faal :6.
Het is nog geen 23:30 :{w.
pi_87844010
TT fixed O-)
Ja doei.
pi_87844109
Zo, net thuis van een drukke (maar leuke O+ ) dag! Perspresentatie gehad, leuke nieuwe dingetjes bekeken en vervolgens winkelen + uit eten. Ikkes is moe!

O: twee beschuit met boter en hagelslag, beker optimel
T: cupcake, kop thee
L: klein bolletje met rookvlees en tuinkers
T: glas champagne :D, tijdens het winkelen een halve liter Aquarius
D: tricolorepasta met zalm en roomsaus, een flinke bups salade en een glas cassis. En twee frietjes :+ Toe een flensje met een bol ijs en een aardbei. Nom!

Niet achterlijk veel gegeten, vind het netjes! Heb van 15.00 - 17.15 door de stad gelopen dus ook niet op m'n kont gezeten :)
pi_87844392
Ik ben zo moe, brak en hoofdpijn dat ik niet op jullie kan reageren :') Tot morgen, ik ga naar bed! :@
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:33:07 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87844484
Ik ook moe en brak en hoofdpijn, toevallig! :D Ga zo maar eens koken... *luiwammes-modus in pyjama* 8-)

En hoera, gemiste oproep van dudeface. Nouja ik heb geen zin om er duur beltegoed aan te verspillen.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:33:31 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87844510
Willem Alexander konijnemans O+
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:39:06 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87844783
http://www.nu.nl/gezondhe(...)n-minder-bitter.html

*O*

Ben benieuwd of ik die wel lust!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:39:10 #22
229513 Blurred86
Live Positive
pi_87844786
had hij verder niet meer op je smsje gereageerd Maria?
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_87845301
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 20:33 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ook moe en brak en hoofdpijn, toevallig! :D Ga zo maar eens koken... *luiwammes-modus in pyjama* 8-)

En hoera, gemiste oproep van dudeface. Nouja ik heb geen zin om er duur beltegoed aan te verspillen.
huh? waar heb ik overheen gelezen? :o
Ja doei.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:52:43 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87845431
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:39 schreef Blurred86 het volgende:
had hij verder niet meer op je smsje gereageerd Maria?
Jawel, dat was gisteren. Iets van: 'bedankt voor het antwoorden, met mij gaat het goed, en met jou? Hoe was je dag? Geweldig, goed, dus je vriend mist je veel... he? Nou dan moet je idd met hem op MSN zijn. take care". Daarop had ik niet meer geantwoord. Maar goed vandaag belde ie maar 1x dus er zit al progressie in :+

Mo: volgens mij heb je niks gemist hoor! :P Ik ben gewoon een beetje te brak om aardig ende sociaal te zijn :@
pi_87845764
owh, ik dacht dat dit over je vriendje ging! :o
Ja doei.
pi_87846289
Wat een KUTdag!
Moesten naar de rechtbank (lang verhaal)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk beetje duidelijk en te volgen. Meneer zit nu in zak en as en is werkloos. -O-

En ik heb vandaag alleen 2 broodjes een appel, chips en patat gegeten. Rotdag!
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_87846395
Hoi!

Lijstje:

O: 4 boterhammen (kip, jam, pindakaas)
T: 4 speculaasjes
L: veel bloemkool en kaassaus, stoofpeertje
T: 2 handjes cashewnoten
D: rijsttafel: witte rijst, gestoofd vlees, groenten
T: 2 stoofpeertjes

Niet slecht m.u.v. de speculaasjes! Ik eet ze maar snel op :P
pi_87846513
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:09 schreef j.t het volgende:
Wat een KUTdag!
Moesten naar de rechtbank (lang verhaal)
SPOILER
Hopelijk beetje duidelijk en te volgen. Meneer zit nu in zak en as en is werkloos. -O-

En ik heb vandaag alleen 2 broodjes een appel, chips en patat gegeten. Rotdag!
Jeetje JT wat een verhaal! En wat verschrikkelijk naar voor je vriend... bah wat een rot situatie. Is er een manier om aan te tonen dat die rechter partijdig is? Wat zegt het UWV? En ook echt kinderachtig hoe dat het bedrijf hem behandeld heeft....
:{
pi_87846672
Als de relatie tussen werkgever en werknemer eenmaal verstoord is (wat ook wel blijkt uit het verhaal, dat ze hem zo tegenwerken) zal de rechter volgens mij niet snel oordelen dat je er moet blijven werken, want er valt dan toch niet meer samen te werken. Da's het nadeel als zo'n zaak voor de rechter komt, dan is de verhouding alleen daardoor vaak al zo slecht dat je niks anders kunt dan opstappen.
Maar goed, dan hadden ze hem wel een leuke vergoeding kunnen meegeven ofzo. :{ Wat een rotsituatie, j.t!
pi_87846686
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:14 schreef Perruche het volgende:

[..]

Jeetje JT wat een verhaal! En wat verschrikkelijk naar voor je vriend... bah wat een rot situatie. Is er een manier om aan te tonen dat die rechter partijdig is? Wat zegt het UWV? En ook echt kinderachtig hoe dat het bedrijf hem behandeld heeft....
:{
UWV nam partij voor mijn meneer en collega. Die vond dat de baas de werksituatie moest verbeteren.
Maar de rechter besloot ander, compleet anders!!!
pi_87846693
Ja, dat klinkt heel erg rot, j.t. Veel sterkte voor jullie, hopelijk vindt hij snel iets waar hij wèl gewaardeerd wordt.
pi_87846799
Nou, even op adem komen en dan maar uitkijken naar een nieuwe baan inderdaad. Hopelijk krijgt hij ook wat hulp van het UWV daarbij. Sterkte :)
pi_87847180
Wat een verhaal j.t. :{
Sterkte iig voor jou en je vriend, begrijp dat je een niet zo fijne dag hebt!
pi_87847348
Wat een verhaal jt :{Kun je geen wrakingsverzoek doen? En waarom niet in hoger beroep?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_87847386
lekker biertje :9 genomen en zo een cracotte met port salut! O+
Ja doei.
pi_87847476
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:28 schreef motorbloempje het volgende:
lekker biertje :9 genomen en zo een cracotte met port salut! O+
Is je essay nou ingeleverd?
pi_87847539
J.t., onbegrijpelijk! :N Sterkte voor jou en je vriendje :*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:31:38 #38
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87847541
Klinkt goed Mo! Top Gear begint *O*.
pi_87847632
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 21:30 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Is je essay nou ingeleverd?
welke? :+

die voor American Literature wel ja :+ donderdag zelfs al! Deadline was vandaag.
Ging 'm gisteren inleveren en heb nog even met de docente staan praten. Wat een schat is dat, ben helemaal fan van haar _O_ en ze was bezorgd om me, dat ik er zo moe uitzag de laatste tijd en niet zovaak meer actief mee deed O+ Maar dat laatste was vooral vanwege het feit dat ik 't soms moe ben om de enige te zijn die wat zegt tijdens college als er vragen worden gesteld of een discussie wordt opgestart door de docent. En toen zei ze dat ik dat niet meer moest doen en dus weer meer moest gaan meedoen want wat ik zei was altijd zo nuttig en interessant en ze vond me altijd heel tof en gezellig enzo, en daar zou ik me vast ook minder moe van gaan voelen O+

*)

En maandag moet ik nog 'n andere invullen, die over in het buitenland studeren :+
Ja doei.
pi_87847803
Change of plans, ik ben uit eten geweest :P

quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:02 schreef Goodbye het volgende:
:W

Lijstje van vandaag, kan beter..

O: 2 crackers filet americain, yakult, mandarijntje
T: mandarijntje, plakje ontbijtkoek
L: bruin bolletje met ham, cracker kaas, cracker jam, kiwi, glaasje melk
T: mandarijntje, cappuccino, 2 koffiekoekjes, plakje ontbijtkoek
D: wraps met kip, guacamole en van alles en nog wat Brood met aioli, droge witte wijn, gamba's met gegrilde groenten en bami, cappuccino en een chocolaatje :9~

Maar met een onbeperkt luncbuffet (met vette happen) en onbeperk koekjes vind ik het nog best aardig :P
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_87847843
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:27 schreef Ewelina het volgende:
Wat een verhaal jt :{Kun je geen wrakingsverzoek doen? En waarom niet in hoger beroep?
dat werd ons gezegd. Maar ik lees nu dat je wel in beroep kunt gaan, alleen direct bij gerechtshof.
En dat wrakingsverzoek klinkt wel interessant, alleen moet je wel heel goede (bewijsbare!) redenen hebben. En een gevoel van partijdigheid, zal dat genoeg zijn??!
pi_87848523
Ligt het dan specifiek aan deze rechter, of zijn alle kantonrechters "voor de werkgever"? Want dan heeft dat wrakingsverzoek weinig zin. Heb je dat al met je advocaat besproken? Ik zou de juridische overwegingen eerlijk gezegd aan de expert overlaten.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:49:20 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87848593
Mo: nee uiteraard niet :D Mijn vriendje is ook geen dudeface, maar mijn vriendje, vriend, mister, etcetera :9 O+ Ging om eerdergenoemde dudeface waar het smsje heen was gegaan ;) Maar nu heeft ie maar 1x gebeld en ik hou mezelf voor dat ik in dit geval geen sociaal wenselijk gedrag hoef te vertonen door terug te bellen :@ :P

J.t :o wat ongelooflijk kut zeg! Sterkte voor jou en vriendlief, dat ie maar snel een leukere baan kan vinden waar er goed met hem wordt omgesprongen!
pi_87848703
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 21:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mo: nee uiteraard niet :D Mijn vriendje is ook geen dudeface, maar mijn vriendje, vriend, mister, etcetera :9 O+ Ging om eerdergenoemde dudeface waar het smsje heen was gegaan ;) Maar nu heeft ie maar 1x gebeld en ik hou mezelf voor dat ik in dit geval geen sociaal wenselijk gedrag hoef te vertonen door terug te bellen :@ :P
Ja, ik dacht al :+ maar 't kwartje was inmiddels gevallen!

Oh, en ik ga 'n cadeautje voor je meenemen O+ *)
Ja doei.
pi_87848769
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 21:36 schreef j.t het volgende:

[..]

dat werd ons gezegd. Maar ik lees nu dat je wel in beroep kunt gaan, alleen direct bij gerechtshof.
En dat wrakingsverzoek klinkt wel interessant, alleen moet je wel heel goede (bewijsbare!) redenen hebben. En een gevoel van partijdigheid, zal dat genoeg zijn??!
Ja zat het me net al af te vragen, wat is dat voor gekkigheid dat hij niet in beroep mag gaan?
Hoe kom je daarbij.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87848853
Het lullige is, zitting was eind vd middag vandaag en maandag moet meneer zn beslissing hebben door gegeven en meer de advocaat is nu op vakantie. Dus ... vragen wordt lastig, al lijkt me dat wel verstandiger. Ik heb er geen verstand van.
De advocaat bestempelde deze rechter als pro werkgever. Dus denk de rest niet.
Maar ja, misschien wil iemand van dat advocatenkantoor even gauw kijken of beroep of wraking zin heeft en mogelijk is.
En anders erbij neerleggen.
Denk alleen dat het vet lastig wordt voor meneer om werk te vinden. 4 jaar terug is hij vanwege een cyste in zijn knie (tijdelijk contract) ook losgelaten toen zijn contract vernieuwd moest worden. Toen is hij een jar werkeloos gebleven. Hij was te oud, geen relevante opleidingen etc. Dus toen besloot hij ook weer te gaan studeren, wat hij nu dus doet. En nu is hij nog ouder (bijna 34), nog steeds zonder relevante opleiding en de banen liggen nu nog minder voor het oprapen. Dus ik vrees het ergste -O-

@ MI-tje, net website gevonden met voorwaarden waaraan je moet voldoen om beroep te tekenen. Waaronder bv als een boete boven de 1750 euro ligt. En de andere 2 voorwaarden waren ook niet van toepassing. Dus ik denk daarom.
pi_87849015
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 19:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Verhouding boterhammen/eiwitten + groente is te scheef.

En snelle jelle hoort in de kliko, maar dat leren we je nog wel ;)
Hoe bedoel je verhouding boterhammen/eiwitten?

En groente eet ik normaal meer, maar het was vandaag improviseren omdat de koelkast leeg is :P
Normaal neem ik ook altijd andere dingen mee maar er was gewoon niet meer zoveel keus, ik neem ook liever wat anders mee dan peperkoek, maar soms is het wel es lekker.

Na het fitnessen heb ik een stuk of 7 worteltjes opgegeten :9 Dus m'n groente heb ik al met al nog wel.
pi_87849104
Jee j.t., wat een klote situatie. Weet er niks zinnigs op te zeggen, maar vind het wel echt kut voor jullie ;(
:*
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:58:53 #49
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87849108
gewoon in beroep gaan, JT. Dat mag altijd, en kan altijd.

Wraken komt echt maar heel sporadisch voor, dus daar zou ik m'n geld niet opzetten. Maar wat belachelijk van de rechter zeg! Als ik je vriend was zou ik niet meer voor deze organisatie willen werken, maar ik snap dat er geld nodig is. Vertelde je laatst niet dat hij de pabo deed?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:00:36 #50
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87849221
check dit: Hoger beroep en dit Gerechtshof
pi_87849265
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:58 schreef AKnynke het volgende:
gewoon in beroep gaan, JT. Dat mag altijd, en kan altijd.

Wraken komt echt maar heel sporadisch voor, dus daar zou ik m'n geld niet opzetten. Maar wat belachelijk van de rechter zeg! Als ik je vriend was zou ik niet meer voor deze organisatie willen werken, maar ik snap dat er geld nodig is. Vertelde je laatst niet dat hij de pabo deed?
Ja klopt hij doet de pabo, loopt beetje erg achter nu door al dat gestress en gekut met zn werk, UWV, advocaat rechter etc.
En ik werk ook in het basisonderwijs, helaas maar 3 dagen, met geen uitzicht op uitbreiding.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:01:21 #52
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87849271
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, ik dacht al :+ maar 't kwartje was inmiddels gevallen!

Oh, en ik ga 'n cadeautje voor je meenemen O+ *)
Oh! :o Wat heul erg lief! O+ Maar waarom dan? :o

En jeetee: hij zoekt een bijbaantje neem ik aan? Dat is ook niet makkelijk te vinden, zeker niet als je wat ouder bent al, maar er zijn zeker wel werkgevers die hem vast wel willen met de kennis die hij nu opdoet bij zijn studie! :Y Zo werkte bij de uni-administratie waar ik werk(te) ook een wat oudere dude die nog studeerde. Houdt moed, er is vast wel ergens een plekje voor hem!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:01:45 #53
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87849295
Hoe lang moet hij nog? En hoe groot is de kans dat hij direct een baan vind na zijn afstuderen?
pi_87849561
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 21:54 schreef j.t het volgende:
Het lullige is, zitting was eind vd middag vandaag en maandag moet meneer zn beslissing hebben door gegeven en meer de advocaat is nu op vakantie. Dus ... vragen wordt lastig, al lijkt me dat wel verstandiger. Ik heb er geen verstand van.
De advocaat bestempelde deze rechter als pro werkgever. Dus denk de rest niet.
Maar ja, misschien wil iemand van dat advocatenkantoor even gauw kijken of beroep of wraking zin heeft en mogelijk is.
En anders erbij neerleggen.
Denk alleen dat het vet lastig wordt voor meneer om werk te vinden. 4 jaar terug is hij vanwege een cyste in zijn knie (tijdelijk contract) ook losgelaten toen zijn contract vernieuwd moest worden. Toen is hij een jar werkeloos gebleven. Hij was te oud, geen relevante opleidingen etc. Dus toen besloot hij ook weer te gaan studeren, wat hij nu dus doet. En nu is hij nog ouder (bijna 34), nog steeds zonder relevante opleiding en de banen liggen nu nog minder voor het oprapen. Dus ik vrees het ergste -O-

@ MI-tje, net website gevonden met voorwaarden waaraan je moet voldoen om beroep te tekenen. Waaronder bv als een boete boven de 1750 euro ligt. En de andere 2 voorwaarden waren ook niet van toepassing. Dus ik denk daarom.
Het is een slimme zet van de werkgever om dit te doen en het is algemeen bekend dat sommige rechters inderdaad hun voorkeur hebben helaas.
Maar ga inderdaad maandagmorgen first thing het kantoor bellen en aangeven onze advocaat is op vakantie wie neemt hem waar en wij willen een advies.
Tijd afspreken voor het advies (niet het einde vd middag) en heb je dan nog niets meteen bellen.
pi_87849621
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 22:01 schreef j.t het volgende:

[..]

Ja klopt hij doet de pabo, loopt beetje erg achter nu door al dat gestress en gekut met zn werk, UWV, advocaat rechter etc.
En ik werk ook in het basisonderwijs, helaas maar 3 dagen, met geen uitzicht op uitbreiding.
Kan hij niet een baan zoeken alvast in het onderwijs?
pi_87849686
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:01 schreef AKnynke het volgende:
Hoe lang moet hij nog? En hoe groot is de kans dat hij direct een baan vind na zijn afstuderen?
Volgens mij is dat best lastig in het basisonderwijs.
pi_87849732
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:01 schreef AKnynke het volgende:
Hij moet in principe dit jaar nog. Maar hij is beetje down laatste tijd en loopt al achter. Maar ik heb geëist dat hij alleen dit jaar nog zou doen. Want anders moet hij weer zoveel collegegeld betalen. En ik wil verhuizen richting mijn baan. Ik wordt echt letterlijk moe van het heen en weer reizen. Het kost me teveel energie.

In principe is de kans groot op een baan. Invalwerk is er altijd en in overvloed. Een vaste baan zal misschien iets langer op zich laten wachten. Maar dat lost de inval dus weer op, alleen moet hij dan eerst 2 mnd wachten, want in de zomervakantie kan je dus even niks! :)
  Vis een optie? vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:08:39 #58
70532 loveli
N
pi_87849761
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:57 schreef Siral het volgende:

[..]

Hoe bedoel je verhouding boterhammen/eiwitten?

En groente eet ik normaal meer, maar het was vandaag improviseren omdat de koelkast leeg is :P
Normaal neem ik ook altijd andere dingen mee maar er was gewoon niet meer zoveel keus, ik neem ook liever wat anders mee dan peperkoek, maar soms is het wel es lekker.

Na het fitnessen heb ik een stuk of 7 worteltjes opgegeten :9 Dus m'n groente heb ik al met al nog wel.
Je hebt voornamelijk boterhammen en koolhydraten op, beetje soep erbij, weinig eiwitten en groente. Voor sport is eiwit goed om te eten (voor je spieren), erna wat langzame carbs. Wortels zijn op zich prima, btw. Ze hebben wel een iets hoge GI (glycemic index), maar een lage GL (glycemic load). Je moet een hoop wortels knagen voor je te veel suiker binnenkrijgt.

En ontbijtkoek en z'n vriendjes bevatten veel suiker en suiker, da's ideaal als je een bloedsuikerschommeling en vreetkick wilt.
crap in = crap out
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:09:53 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87849848
En een baan zoeken in de buurt? Ik dacht dat in het onderwijs de werkgelegenheid wel redelijk tot goed was? :?
  Vis een optie? vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:10:09 #60
70532 loveli
N
pi_87849864
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:08 schreef j.t het volgende:
Hij moet in principe dit jaar nog. Maar hij is beetje down laatste tijd en loopt al achter. Maar ik heb geëist dat hij alleen dit jaar nog zou doen.
Neem aan dat die eis na zo'n tegenslag geen keiharde eis is?
crap in = crap out
pi_87849954
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
En een baan zoeken in de buurt? Ik dacht dat in het onderwijs de werkgelegenheid wel redelijk tot goed was? :?
Ik heb nu net een vaste baan en daar wil ik erg aan blijven hangen. Banen in het onderwijs liggen voor het oprapen:

- in de randstad
- in voortgezet onderwijs (iig meer dan primair onderwijs)

Ik ga never nooit niet naar de randstad. En hier in Friesland is het een drama met banen. Helemaal omdat ika l praktisch nergens terecht kan ivm taalbarriere.
Mn meneer is ooit van stage weggestuurd. Hij is Fries, verstaat het wel, maar spreekt het niet zo goed. Dat was dus de reden om hem weg te sturen :')
pi_87850040
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Neem aan dat die eis na zo'n tegenslag geen keiharde eis is?
Wel een beetje wel. Geld voor nog een college jaar is er niet, helemaal nu niet. En hoe eerder hij van de studie af is, hoe eerder de ellende ophoudt.

Vind het fijn dat iedereen even meedenkt trouwens O+
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:13:28 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87850047
En jij hebt diezelfde taalbarrière?
pi_87850055
In Friesland moet je natuurlijk ook Friese les geven aan de kinderen, enigszins logisch. Nouja, ik had in groep 8 ook een juf die slecht was in de uitspraak :D _O- Dus alléén daarom is wel een slechte reden, ja.
pi_87850106
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
En jij hebt diezelfde taalbarrière?
Nog erger zelfs. Kom vers uit noord-holland. Spreek de taal niet en versta er ook geen donder van :D
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:16:16 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_87850177
Nou, dan is de prognose voor zijn carrière in het onderwijs ook niet al te ideaal en zou ik richting NH gaan inderdaad.
pi_87850227
Hmm dat is wel heel jammer ja want banen in het onderwijs zijn best goed te vinden normaal.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:19:56 #68
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87850359
Woh, ik wist heul niet dat je nog Fries moest leren op de basisschool in Friesland! :o
pi_87850411
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
Woh, ik wist heul niet dat je nog Fries moest leren op de basisschool in Friesland! :o
Uurtje per week ofzo. En in de eerste klas krijg je het ook nog :D
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:27:01 #70
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_87850645
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:21 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Uurtje per week ofzo. En in de eerste klas krijg je het ook nog :D
Wat tof!

I hold grudges. Ik vind dat mn ouders, omdat ze me niet ook Spaans wilden laten spreken, op zn minst naar Friesland hadden moeten verhuizen }:| Dan was ik toch nog bilingual geweest!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')