quote:Nodig ze binnen voor een kopje koffieOp zaterdag 23 oktober 2010 10:18 schreef Goodbye het volgende:
We hebben twee jehova's aan de deur atm
quote:Ze waren in augustus of september ook een keer langs geweest en toen was mijn vriend in de tuin aan de gang (daar achter loopt wel meer volk langs als ze naar onze buren gaan ofzo). Dus ze waren al helemaal een praatje aan het maken en na vijf minuten was het ineens duidelijkOp zaterdag 23 oktober 2010 10:23 schreef Merel het volgende:
[..]
Nodig ze binnen voor een kopje koffie
Ik lig op een bank in een slaapzak te wachten tot de rest hun roes heeft uitgeslapen en we gaan ontbijten
quote:wel mooi!Op zaterdag 23 oktober 2010 10:43 schreef Merel het volgende:
-edit-
Oh ik dacht dat de foto die ik hier gepost had iets kleiner was
quote:Die kost toch een euro?Op zaterdag 23 oktober 2010 10:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Jehova's lopen hier op straat stiekem een krantje in je handen te stoppen! Heel sneaky op je af lopen en dan heb je ineens een wachttoren!
quote:Ik kreeg ze altijd gratis bij het metrostation in Rotterdam. Een wachttoren en nog zo'n krantje.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Die kost toch een euro?
quote:Hoera, ze willen hem mij gratis geven!Op zaterdag 23 oktober 2010 10:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Die kost toch een euro?
quote:Ja maar dat maakt niet uit, de blijde boodschap is al 2000 jaar het zelfde.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:18 schreef Blurred86 het volgende:
ik wil ook de foto zien!
en ik krijg de wachttoren ook altijd gratis hoor? vaak wel een hele oude
quote:gebruik maken van de mogelijkhedenOp zaterdag 23 oktober 2010 11:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh en Mo, dat is misbruik maken van je moderator zijn
quote:Geniet er nog even van want dat wordt ook wegbezuinigdOp zaterdag 23 oktober 2010 11:16 schreef progje het volgende:
Het Noord Nederlands Symfonie orkest is ook echt geweldig
quote:Je moet dan ook een behoorlijk pittige les lopen! Les 20 toch, las ik in het hardlooptopic. 4 x 8Op zaterdag 23 oktober 2010 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga wel zo hardlopenen ik heb geen zin
maar ik ga wel!
quote:oh dat ben ik ook al tijden van plan.. heb je tips voor goede websites? als groot Stephen Fry fan wil ik ook dit boek nog kopen daarvoor: http://www.bookdepository(...)y-of-Classical-MusicOp zaterdag 23 oktober 2010 11:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Geniet er nog even van want dat wordt ook wegbezuinigd.
Ik ga me trouwens verdiepen in klassieke muziek. Nu nog even uitzoeken waar ik zal beginnen. Gelukkig zijn er beginnerswebsites
.
quote:Spotify radio heeft ook fijne klassieke muziek in de roulatie staanOp zaterdag 23 oktober 2010 11:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ga me trouwens verdiepen in klassieke muziek. Nu nog even uitzoeken waar ik zal beginnen. Gelukkig zijn er beginnerswebsites
.
quote:Stimmt! 20.80 voor twee enkeltjes, terwijl je maar 25 minuten ofzo in de trein zit (samen dus 50 oids). En een dagretour is 10.40Op zaterdag 23 oktober 2010 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
OV in de UK is zo stom duurnou ja, vooral treinen
quote:Uhm, nee. Zodra ik wat weet laat ik het je wel even weten!Op zaterdag 23 oktober 2010 09:46 schreef Merel het volgende:
Oh en jt, als het rechtbankverslag gepubliceerd wordt, ben ik wel nieuwsgierig.. Weet je het zaaknummer?
quote:No problemo, ik val van nature graag in herhaling!Op zaterdag 23 oktober 2010 13:08 schreef Daph_ het volgende:
Maria lijkt me zo tof he, wonen in de UKHoe bevalt het? (Ik weet dat je dit vast al 23823764734 keer verteld hebt...)
quote:oeh leuk!Op zaterdag 23 oktober 2010 11:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
quote:dat is echt een ge-ni-aal boek!Op zaterdag 23 oktober 2010 11:50 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
oh dat ben ik ook al tijden van plan.. heb je tips voor goede websites? als groot Stephen Fry fan wil ik ook dit boek nog kopen daarvoor: http://www.bookdepository(...)y-of-Classical-Music
quote:Ook lief dat het geen vraag is, maar een aanname die nog even bevestigd moet wordenOp zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef Daph_ het volgende:
M'n zusje is chagrijnig omdat het regent. Ze moet naar haar werk over twee uur en zei tegen mij "je kunt me wel brengen toch" - dat doet ze iedere keer en irriteert me mateloos dat ze er maar gewoon vanuit gaat dat ik haar breng - dat ik heb gezegd dat ik haar niet ga brengen. Ik moet van te voren tanken dan en daar heb ik eigenlijk nu geen geld voorEn ik snap niet waarom ze niet gewoon de bus neemt - maar dat wil ze niet
quote:Simpel. De bus kost haar geld en het kost haar meer tijd. Ze denkt er niet aan dat de auto je jouw tijd kost. Je zou een uurtarief kunnen rekenenOp zaterdag 23 oktober 2010 14:44 schreef Daph_ het volgende:
M'n zusje is chagrijnig omdat het regent. Ze moet naar haar werk over twee uur en zei tegen mij "je kunt me wel brengen toch" - dat doet ze iedere keer en irriteert me mateloos dat ze er maar gewoon vanuit gaat dat ik haar breng - dat ik heb gezegd dat ik haar niet ga brengen. Ik moet van te voren tanken dan en daar heb ik eigenlijk nu geen geld voorEn ik snap niet waarom ze niet gewoon de bus neemt - maar dat wil ze niet
quote:Dat is ook voornamelijk mijn probleem, ze vraagt het (bijna) nooit, maar het is altijd een aanname. En als ik niet kan/wil, is er paniek in de tent - zoals nu. Nu heeft ze mijn vader overgehaald om haar te brengen, terwijl die arme man het al zo druk heeft.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:49 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ook lief dat het geen vraag is, maar een aanname die nog even bevestigd moet worden![]()
. Maar uhm, als jij haar niet wil brengen, is het verder toch gewoon haar probleem hoe ze op dr werk komt? Zeker als er ook gewoon een bus komt.
Mijn plannen om hele hoge cijfers te halen deze tentamenweek vallen een beetje in het water vrees ik.
quote:Ja dat is wss haar gedachte.. Ik heb inmiddels al een halve tank leeggereden om haar naar haar werk te brengen en weer op te halen iedere keer, maar vaak is een bedankje nog teveel gevraagdOp zaterdag 23 oktober 2010 14:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Simpel. De bus kost haar geld en het kost haar meer tijd. Ze denkt er niet aan dat de auto je jouw tijd kost. Je zou een uurtarief kunnen rekenen![]()
Hoe oud is ze?
quote:Wat een uitgebreide post!Op zaterdag 23 oktober 2010 14:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oeh leuk!
dingen die makkelijk in t gehoor liggen
-brahms
-mozart
-chopin
-sibelius (finlandiaswan of tuonela
)
-tchaikovski notnekraker suite
-mussorgski schiolderijententoonstelling
-britten - the young people's guide to the orchestra
-peter en de wolf
-elgar
-dvorzak
spannende muziek die je misshcien twee keer moet horen maar die echt diepte heeft:
-mahler
-shostakovitsch
-rachmaninoff
moderne muziek, beetje meditatief:
-pärt
-williams
-glass
er is bij het RO in Den Haag een serie van 3 concerten voor dummies (met uitleg en een presentator, en ongedwongen sfeer) http://www.residentieorkest.nl/index.php?pageID=86 maar dat kost wel 60 euro.
ik zou als ik jou was gewoon naar een gewoon concert gaan, als je jonger dan 27 bent kun je altijd een kaartje voor 10 euro kopen! gewoon aan de kassa. of CJP korting als je dat hebt, dan kan t tot je 30e
bijvoorbeeld naar het familieconcert van Peter en de Wolf, voor 10 euro (wel bijna uitverkocht allemaal) http://www.residentieorkest.nl/index.php?pageID=9&concertID=17465
of bij de reguliere concerten
http://www.residentieorkest.nl/index.php?pageID=9&concertID=17470 deze. is klein ensemble in de nieuwe kerk. stravinsky is wel een uitdaging, maar dit is een leuk concert omdat er veel verschillende stijlen in dit stuk zitten.
http://www.residentieorkest.nl/index.php?pageID=9&concertID=17469 dit is een los concert uit de "dummie" serie, met de young person's guide to the orchestra. kaartje bestellen kan ook van te voren gewoon voor een tientje.
echt, het RO is heerlijk met zijn kaartjes voor jongeren. en er is geen betere manier om klassiek te ontdekken dan naar concerten te gaan
quote:+ wonen in Groningen ftwOp zaterdag 23 oktober 2010 14:58 schreef LadyBlack het volgende:
j.t., wat een klote situatie voor je vriend! En voor jullie samen trouwens ook.....
Ooit is het allemaal beter en ben je deze lastige tijd vergeten(hou ik mezelf dan ook maar voor
)
Oh, en jullie waren over huizen aan het praten, mag ik dan ook nog even pimpen?
Eengezinswoning met 5 kamers hiersupergrote woonkamer, studeerkamer en 3 slaapkamers
Sociale woningbouw FTW!
quote:Dat wisten we nog nietOp zaterdag 23 oktober 2010 15:03 schreef kwakz0r het volgende:
@ vik: vriendin van me doet stage bij de afdeling educatie van het RO / communicatie, dus vandaar dat ik er nu best wel inzit wat voor soort "beginners" concerten er zijn.
en ikklassiek
![]()
quote:So true.... naja misschien dat de sociale huurwoningen daar ook wel te betalen zijn, maar ja wachttijd he?Op zaterdag 23 oktober 2010 15:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
+ wonen in Groningen ftw.
Das kut: goedkope huizen te over in het noorden, maar geen banen en hier is t andersom.
quote:Klinkt als de jongste! Mn broertje kan er ook veel meer van uitgaan dat ie van alles voor elkaar krijgt.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:56 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Dat is ook voornamelijk mijn probleem, ze vraagt het (bijna) nooit, maar het is altijd een aanname. En als ik niet kan/wil, is er paniek in de tent - zoals nu. Nu heeft ze mijn vader overgehaald om haar te brengen, terwijl die arme man het al zo druk heeft.
[..]
Ja dat is wss haar gedachte.. Ik heb inmiddels al een halve tank leeggereden om haar naar haar werk te brengen en weer op te halen iedere keer, maar vaak is een bedankje nog teveel gevraagd![]()
Ze wordt over twee weken 20, trouwens
quote:Ja, maar Dido's lament was een hippe uitvoering, dan is de overstap naar het 'origineel' niet zo grootOp zaterdag 23 oktober 2010 15:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
So true.... naja misschien dat de sociale huurwoningen daar ook wel te betalen zijn, maar ja wachttijd he?
Leuk voornemen trouwens om klassiek te gaan verkennenik zag je laatst al posten over een stuk. Van Purcell?
Eens met de post van Kwak trouwens, alleen vind ik Chopin dan weer niet om aan te horen en ook niet echt makkelijk in het oor
quote:Bij mij mag het Deutsches requiem van Brahms of het Requiem van Mozart gedraaid worden, die zijn zoooo mooiOp zaterdag 23 oktober 2010 15:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, maar Dido's lament was een hippe uitvoering, dan is de overstap naar het 'origineel' niet zo groot.
Nachtwacht wil de Funeral March van Chopin op z'n begrafenis.
quote:Koormuziek ftwOp zaterdag 23 oktober 2010 15:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Welke game, XMert?
En ik ben een leek op gebied van klassieke muziek, ik hou van tekstDus het enige instrumentale wat ik nog wel eens luister is game-muziek of filmmuziek
![]()
quote:Paradise, van Sokal dus.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Welke game, XMert?
En ik ben een leek op gebied van klassieke muziek, ik hou van tekstDus het enige instrumentale wat ik nog wel eens luister is game-muziek of filmmuziek
![]()
quote:Ja dat doet ze dus niet. Ze is nogal een krent dus dat hoef ik ook nooit te verwachten. Ze werkt ja, maar ze klaagt altijd dat ze weinig geld heeft enzovoorts - maargoed ik zal niet teveel doorgaan met klagen want dan zit ik hier chagrijnig te zijn in dit topicOp zaterdag 23 oktober 2010 15:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Daph, kan je haar niet uitleggen dat een auto niet op lucht rijdt en naast benzine ook verzekering, onderhoud en belasting betaald moeten worden? Ik vind dat als jij haar regelmatig rijdt, zij dan wel een keer op z'n minst een tank benzine zou mogen betalen. Ze werkt toch?
quote:Ziet er mooi uitOp zaterdag 23 oktober 2010 15:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Paradise, van Sokal dus.
[ afbeelding ]
Kijk, dat soort mooie plaatjes ga ik dus niet zien.
quote:Het zou dan typisch iets voor mij zijn om dat niet te denken, maar ook gewoon te zeggen. Maar ik ben dan ook een botte bijl als ik chagarijnig benOp zaterdag 23 oktober 2010 15:18 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ja dat doet ze dus niet. Ze is nogal een krent dus dat hoef ik ook nooit te verwachten. Ze werkt ja, maar ze klaagt altijd dat ze weinig geld heeft enzovoorts - maargoed ik zal niet teveel doorgaan met klagen want dan zit ik hier chagrijnig te zijn in dit topic
Ik vind het gewoon niet leuk dat nu iedereen chagrijnig is, mijn vader heeft toegezegd haar te brengen maar nu zit ze dus de hele tijd tegen mij "Ja papa was not amused dat ie me moest brengen hoor!" dan denk ik mens, hou je klep, je kunt ook met de busIk haat het als mensen me proberen een schuldgevoel aan te praten
[/klaagzang]
quote:De games van Sokal zijn echt schitterend
quote:ik ook nietOp zaterdag 23 oktober 2010 15:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
So true.... naja misschien dat de sociale huurwoningen daar ook wel te betalen zijn, maar ja wachttijd he?
Leuk voornemen trouwens om klassiek te gaan verkennenik zag je laatst al posten over een stuk. Van Purcell?
Eens met de post van Kwak trouwens, alleen vind ik Chopin dan weer niet om aan te horen en ook niet echt makkelijk in het oor
quote:Psies, gewoon zéggen.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:22 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het zou dan typisch iets voor mij zijn om dat niet te denken, maar ook gewoon te zeggen. Maar ik ben dan ook een botte bijl als ik chagarijnig ben.
quote:niks bot, duidelijkOp zaterdag 23 oktober 2010 15:22 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het zou dan typisch iets voor mij zijn om dat niet te denken, maar ook gewoon te zeggen. Maar ik ben dan ook een botte bijl als ik chagarijnig ben.
quote:Jaaaa ik zag het al, Vik da's echt een héél mooi stuk! En het NSK kennende zingen ze het ook prachtigOp zaterdag 23 oktober 2010 15:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ook nietmaar ik ken veel klassiek-noobs die wel van chopin houden...
ik luister instumentaal en koor, ik kan niet werken als muziek tekst heeft (teveel afleiding) dus daarom ook vaak instrumentaal.
we gaan met t NSK-projectje brahms requiem doen in utrecht, das misschien wel een leuke kennismaking Vik
quote:Jaaa, die is leukOp zaterdag 23 oktober 2010 15:26 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind dit heel mooi / cool (leuk demootje om te doen, puzzelspelletje)
http://machinarium.net/demo/
quote:"Er wat van."Op zaterdag 23 oktober 2010 15:39 schreef Viking84 het volgende:
Nachtwacht noemt jullie nerds. Zeg er wat van.
quote:Als ik chagarijnig ben is de woordkeuze meestal niet al te vriendelijk en zeg ik het soms op een zo bot mogelijke manier als ik echt van iemand af wil
quote:dat is opzwepend met een groot koorOp zaterdag 23 oktober 2010 15:48 schreef Chicolate het volgende:
Ik vind van die filmmuziek (zoals bij Pirates) echt heel erg mooi, maar valt dat ook nog onder het kopje klassiek? Want het is geen pop zegmaar. Of van die opzwepende muziek met grote koren. Van 'echt' klassiek vond ik het requiem van mozart wel mooi. Maar het is lang geleden dat ik dat gehoord heb, dus zou niet meer weten waarom ik dat ook alweer mooi vond.
[..]
Als ik chagarijnig ben is de woordkeuze meestal niet al te vriendelijk en zeg ik het soms op een zo bot mogelijke manier als ik echt van iemand af wil.
quote:Wanneer is dat? IkOp zaterdag 23 oktober 2010 15:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ook nietmaar ik ken veel klassiek-noobs die wel van chopin houden...
ik luister instumentaal en koor, ik kan niet werken als muziek tekst heeft (teveel afleiding) dus daarom ook vaak instrumentaal.
we gaan met t NSK-projectje brahms requiem doen in utrecht, das misschien wel een leuke kennismaking Vik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |