quote:Ja maar ik weet gewoon hoe het bij ons in het dorp eraan toe gaat. Ben ze dus gewoon een 'stapje voor' zeg maar. Gaat vooral om een punt te maken tegen bepaalde personen in onze vriendenkring. Die hadden toen steeds van die opmerkingen over Bailey. Maar goed off-topic. Heb er heel veel verdriet van dat we afstand van onze lieve hond hebben gedaan. Gelukkig loopt er hier nog een kleine jackrussel rondOp vrijdag 22 oktober 2010 08:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp je toon niet zo goed, ymme. Wij hebben ook afstand gedaan van onze hond en ik heb hier niets dan begripvolle reacties gehad. Het is heel jammer dat het niet ging, maar je hebt toch een fijn onderkomen gevonden? Dat is voor hem beter dan telkens maar in de garage gezet worden. Bovendien heb je je aan niemand te verantwoorden: jouw gezin, jouw keuzes.
quote:Mooie spam hoor!Op vrijdag 22 oktober 2010 11:04 schreef Twinkly het volgende:
Dankjewel allemaal!!
Asyniur dankjewel voor de mooie en lieve kaart![]()
Ok, zitten jullie allemaal? Zet je schrap voor De Spam!![]()
Tot heel gauw in het dreumesjestopic lieve kindjes en mama's!!![]()
quote:JoepieeeeOp vrijdag 22 oktober 2010 11:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
en tatatataaaa; na het tandenleed van een week of 2-3 geleden heeft Evie niet 1, maar 2 (!!) tanden!!
juejjjjjj! het komt toch nog goed, gebitje hoeft nog niet besteld
quote:LIES!!!
quote:Ik vind het gezellig als je hier blijft rondhangen, evenals Ssserpente. Laat freecell maar uit d'r nek kletsenOp vrijdag 22 oktober 2010 11:47 schreef Twinkly het volgende:
[..]
LIES!!!
pas om 21.51 uur hoorrrrrrrrr
quote:Wah! We vieren het morgenOp vrijdag 22 oktober 2010 12:35 schreef Poppejans het volgende:
ah dat dansje op Never ending StoryDie bakfiets is echt zo gaaf!
Wolf net in zn outfit gehezen, zo op weg naar Twinkly
quote:Ja, echt welOp vrijdag 22 oktober 2010 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik Twinkly was geweest dan was ik nu waarschijnlijk als een gek onder de douche gesprongen en had nog snel een stofzuiger door het huis gehaald.
quote:Het is maar goed dat we hier allebei zoveel lezen en posten want Twinkly belde me meteen op nadat ik had gepost dat ik er zo aankwam.Ik heb me echt een dag vergist!Op vrijdag 22 oktober 2010 14:16 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Poppejans nu bij twinkly zit.
quote:jaaaOp vrijdag 22 oktober 2010 15:04 schreef Meimeltje het volgende:
Hihi ach onverwachte visite, altijd gezellig toch...zeker als het Wolf is!
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 20:53 schreef Groofsken3 het volgende:
Ooooooh jongens, ik heb de box, de mand met babyspeelgoed en de wipstoel opgeruimd. Ik hikte ertegenaan, en toen ik eraan begon moest ik echt een traantje wegpinken. Was dit het dan? Nooit meer die knusse box in mijn woonkamer? Nooit meer een klein friemelbabietje? Of mag ik van mezelf blijven hopen? Mag ik het als een mogelijkheid zien, de overweging blijven maken? Zodat ik in ieder geval nu geen periode hoef af te sluiten. De toekomst ligt altijd open toch?
quote:Meeten wil ik best maar zuiderlijk ben ik niet hoorOp vrijdag 22 oktober 2010 20:53 schreef Groofsken3 het volgende:
Poppejans, jij overwoog toch een zuiderlijke meet? heb je geen zin om hier langs te komen? Ik heb zo'n zin om jou en Wolf te meetenen ik ben zuiderlijk
.
quote:Bwa 2 uur vind ik nog redelijk meevallenOp zaterdag 23 oktober 2010 12:25 schreef ymme het volgende:
Maar ja, moeder ben je 7 dagen 2 uur per week. En heb ik geen problemen mee alleen vandaag wel....
quote:2 uur maar? Ontaarde moeder!Op zaterdag 23 oktober 2010 12:25 schreef ymme het volgende:
Oh het is alweer het 3de tandje. Van mij mag morgen ALLES door zijn. Vind het zo zielig. Voor Mart maar ook voor mezelfHeb me dag gewoon niet. Manlief is werken (werkt 6 dagen per week) en morgen voetballen. En ik heb behoefte aan rust. Even tijd voor mezelf. Maar ja, moeder ben je 7 dagen 2 uur per week. En heb ik geen problemen mee alleen vandaag wel....
quote:Ohhh wat is ze grootOp vrijdag 22 oktober 2010 10:09 schreef DaviniaHR het volgende:
Niels, gefeliciteerd met je verjaardag!
De mijnes heeft 4 tanden, komt vooruit en is gewoon HEEL schattig. Kijk maar
[ afbeelding ]
Oke, en nu hou ik op met spammen
quote:Kun je haar niet afleiden? Door een kiekeboe spelletje te gaan doen of door te stoeien ofzo?Op zaterdag 23 oktober 2010 19:00 schreef Marlinde het volgende:
En dat is juist hetgeen wat ik wil voorkomen, de hele dag dr speen in... Maar Tessa heeft hem sowieso elk moment in bed in en de laatste dagen wilt ze de speen ook tussendoor en het maakt niet uit hoelang je haar laat huilen, maar ze stopt pas als ze dr speentje heeft...
Aan de ene kant wil ik hem nog niet wegpakken, maar aan de andere kant wil ik er toch ook wel weer vanaf...
quote:Ja, die heb ik ook al eerder gehoord! Vind ik persoonlijk een hele goede! Op de Sint kan je toch niet boos worden...Op zaterdag 23 oktober 2010 19:32 schreef leonieke het volgende:
Wat betreft het afstaan van de speen. Ik hoor mijn ma altijd vertellen dat mijn zus en ik onze speen aan de Sint hebben gegeven toen we (ik denk) 2 jaar waren (we hadden ze alleszins niet meer toen we naar school gingen en dat is vanaf 2,5 jaar).
quote:Misschien wel nog even meegeven dat de sint de speen wel terug gaf aan mama of papa aan de deurOp zaterdag 23 oktober 2010 19:34 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Ja, die heb ik ook al eerder gehoord! Vind ik persoonlijk een hele goede! Op de Sint kan je toch niet boos worden...
quote:Sneu voor Ivan. Maar een nachtmerrie zou kunnenOp zaterdag 23 oktober 2010 23:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan werd om 22:00 uur bij wijze van hoge uitzondering huilend wakker en wilde niet meer slapen. Ik heb hem maar uit bed gehaald, een schone luier en paracetamol gegeven, even bij me in bed genomen, weer in zijn eigen bed gelegd en ben een tijdje bij hem blijven zitten. Nu (1 à 1,5 uur later) lijkt hij weer lekker te slapen.
Ik vraag me dan toch af wat er nou toch zou zijn. Een nachtmerrie misschien?
quote:Ik heb geduimd en ik heb er zelfs een scheve vinger aan overgehouden. Het is lastig om die dingen te voorspellen. Maar ik begrijp je overwegingen wel, vooral als ze nu zo vaak de speen heeft. Dat is straks ook niet goed voor de spraakontwikkeling.Op zondag 24 oktober 2010 01:23 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Ik ben bang dat ik dalijk de speen niet meer kan afbouwen/weglaten. Het terug'stoppen' in dr mondje vind ik niet zo'n ramp. Ook bang voor scheve tandjes (gezien dr neefjes)
quote:Als ik wist dat het om een nachtmerrie zou gaan zou ik hem geen paracetamol geven. Ik heb het wel gedaan omdat hij ook wat andere symptomen vertoont: hij kwijlt wat meer de laatste dagen, hij heeft wat luieruitslag, hij is verkouden en wat hangerig. Bij hem kan dit duiden op een doorkomend tandje of iets onder de leden hebben. Ik heb hem een tijdje in bed geobserveerd en ik vond hem erg onrustig en vaak naar zijn hoofd grijpen: dat kan een teken zijn van vermoeidheid maar ook van oorpijn. Het blijft giswerk en dus heb ik hem maar een paracetamol gegeven. Hij krijgt bijna nooit pijnstilling en dus vind ik het niet zo erg om er op zulke momenten naar te grijpen. Bovendien krijgt hij een vrij lage dosering voor zijn gewicht en leeftijd.Mag ik dan nog even zo brutaal zijn om te vragen waarom je Ivan een paracetamol gegeven hebt? Gewoon uit nieuwschierigheid hoor, maar mag je als je kindje zit te huilen/mopperen (in de nacht) en je hebt een flesje gegeven, speentje zit erin, en het kindje blijft mopperen/huilen een paracetamol geven of is dat echt alleen de bedoeling als ze verhoging hebben?
quote:Hoe is het uiteindelijk gegaan vannacht?Ik bedoel zoals nu dan, Tessa huilt, flesje heeft ze gekregen, speentje in dr snoetje, maar ze ligt nog in bed te huilen en verder geen idee wat ik kan doen
quote:Het ouderschap is toch een constant improviseren. Wij hadden Ivan al vroeg van de speen af, maar later kwam de speen toch wel erg goed van pas (aanpassing aan vakantieritme en vreemde omgeving, doorkomende tandjes, algehele onrust). Ivan is sinds een paar weken een rustigere slaper geworden, ongeveer vanaf 10 maanden dus. Daarvoor is hij maandenlang heel onrustig en zelfs driftig geweest als we hem in bed legden en stond afwennen van de speen niet hoog op ons prioriteitenlijstje. We zouden er nu wel aan kunnen beginnen, maar ik wil eerst wel eens afwachten hoe dat straks met doorkomende kiezen gaat.Op zondag 24 oktober 2010 09:37 schreef Marlinde het volgende:
Ik heb er nog even goed over nagedacht en ik blijf haar voorlopig gewoon nog de speen geven. Over een maand of wat kijk ik wel verder. Wie weet word ze een wat rustiger meisje als ze wat meer dingen zelf kan doen en is het makkelijk om de speen weg te halen
quote:Ik vond de eerste keer koorts ook heel eng. Toen heb ik Ivan in zijn eigen bed gelegd en ben ik hem regelmatig wezen controleren. Tegenwoordig ga ik zelf gewoon slapen als hij een hogere temperatuur heeft. Ik merk wel dat ik dan wat vaker wakker word en dan kijk ik maar even hoe het met hem gaat. Dat heb ik vannacht bijvoorbeeld ook gedaan. Hij sliep mij net iets te lekker en daar kan ik weer niet van slapen.Tessa heeft gisteren nog flink zitten draaien en 'klagen' in dr bedje, was er even bijgebleven en toen ik dr een kus wilde geven om zelf weer terug naar bed te gaan, merkte ik op dat ze wel heel erg warm was! Dus rustig wakker gemaakt om even de temp op te nemen en ze had 38,7Dus paracetamol erin en lekker bij mij in bed genomen. Ze is wel vaak wakker geweest, maar ik kon haar zo iig in de gaten houden. Vond het zelf heel moeilijk om in slaap te komen, was bang dat ze hogere koorts zou krijgen.
quote:Dat heb ik dus ook en tot nu toe mag Thomas bij ons slapen als hij een pijnstiller heeft gekregen (onder luid protest van P.Op zondag 24 oktober 2010 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond de eerste keer koorts ook heel eng. Toen heb ik Ivan in zijn eigen bed gelegd en ben ik hem regelmatig wezen controleren. Tegenwoordig ga ik zelf gewoon slapen als hij een hogere temperatuur heeft. Ik merk wel dat ik dan wat vaker wakker word en dan kijk ik maar even hoe het met hem gaat. Dat heb ik vannacht bijvoorbeeld ook gedaan. Hij sliep mij net iets te lekker en daar kan ik weer niet van slapen.
quote:Idem hier...Op zondag 24 oktober 2010 10:16 schreef Marlinde het volgende:
Ik ben zo bang voor koortsstuipenDaarom heb ik haar gisteren mee naar mijn bed genomen, kan ik haar de hele nacht in de gaten houden en bij elk geluidje kan ik meteen kijken of het allemaal nog goed gaat
quote:En ik ben helemaal meeLeonieke: Het is niet zozeer dat ik haar anders niet kan troosten, want dat is gewoon een kwestie van wiegen/zingen/wandelen etc. Normaal lukte me dat overdag ook wel hoor, maar de laatste tijd wilde ze overdag ook steeds de speen, ze werd anders echt niet stil! Nu snap ik waarom, ze voelde zich gewoon echt helemaal niet lekker en dan is niks of niemand goed, maar een tut in en lekker tegen mama aanhangen is dan het liefste wat ze wilt. Ik had gewoon niet door dat ze zich niet lekker zou voelen, maar dat ze de tut gewoon wilde, omdat ze het wil... Snap je m nog
quote:Dat heb ik nu precies hetzelfde!Op zondag 24 oktober 2010 10:30 schreef happyme28 het volgende:
Opvallend om te lezen dat veel hun kindje in bed nemen als hij/zij zich niet lekker voelt c.q. slecht slaapt. Wij doen dat eigenlijk consequent niet. Het is nog niet voorgekomen maar ik zou wel bij hem op de kamer blijven indien nodig, maar niet uit zijn bedje halen om bij ons te nemen en daar te gaan slapen. Slapen doet hij in zijn eigen bedje. Daarnaast zou ik trouwens geen oog dicht doen omdat ik bang ben om in slaap te vallen en op hem te rollen ofzo.
quote:Als er één ding is wat je al gauw leert doort hier mee te lezen dan is het wel dat ouders worstelen met manieren om hun kind te troosten. Een speen kan daaraan bijdragen en het is héél fijn als zoiets werkt.Op zondag 24 oktober 2010 09:58 schreef leonieke het volgende:
Ik snap niet waarom je de speen niet zou afbouwen omdat je dan anders een andere manier van troosten moet gaan zoeken.
quote:Precies, lekker even ravotten in ons bed.Op zondag 24 oktober 2010 10:39 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Wij nemen Thomas in het weekend 's ochtends bij ons in bed. Dan kunnen we lekker stoeien en spelen. Hij ziet ons bed ook als speelruimte, slapen doet hij er niet.
quote:Nee, dat heb ik helemaal niet geïnsinueerd (als je het zelf zo wenst te interpreteren, is dat jouw keuze).Op zondag 24 oktober 2010 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als er één ding is wat je al gauw leert doort hier mee te lezen dan is het wel dat ouders worstelen met manieren om hun kind te troosten. Een speen kan daaraan bijdragen en het is héél fijn als zoiets werkt.
Toen wij de Puckababy gingen afbouwen en geen speen meer hadden was dat heel lastig. Als Ivan eerder wakker werd dan goed voor hem was konden we niets meer doen om hem nog te laten slapen. Erbij blijven zitten, vasthouden, terugleggen - het werkte allemaal niet. Het enige wat erop zat was hem uit bed halen en de dag door zien te komen met een vermoeid kind. Als de speen toen een oplossing was geweest was ik er dolblij mee geweest. (We durfden toen geen speen te gebruiken omdat we dramatische nachten achter de rug hadden van elk uur speen ploppen.)
Hoe dan ook, ik begrijp eigenlijk niet waarom je je onbegrip zo sterk uit zou willen spreken. Sterker nog, je geeft mij met je posting het gevoel dat ik te beroerd zou zijn om mijn kind vast te houden, een liedje voor hem te zingen en hem heen en weer te wiegen. Het gaat niet om gemakzucht; het gaat erom dat je als ouder dolblij bent als je een manier hebt om je kind te troosten.
quote:Hier merken we dat ook als er een tand zit aan te komen. Maar hij steekt eigenlijk maar een paar seconden een vinger in zijn mond en dan geven we hem een bijtring en is hij "tevreden".Op zondag 24 oktober 2010 10:45 schreef Asyniur het volgende:
Marlinde, als je denkt dat Tessa overdag vaker de speen wil omdat ze mogelijk last heeft van haar doorkomende tandjes, kun je haar misschien een bijtring geven. Kan ze dan ook lekker op knagen en sabbelen.
Hier zijn we gewoon nooit begonnen aan een speen. Hij heeft in het begin op onze pink gesabbeld en toen hij zijn eigen handjes kon vinden heeft hij heel even op zijn vingers gesabbeld, maar daar is hij snel meegestopt. Als hij moe is, stopt hij heel af en toe zijn duim of vingers in de mond, maar nu ik het 'opschrijf', bedenk ik me dat het meer iets is van de laatste tijd. Eigenlijk sinds hij tanden krijgt dus volgens mij 'kauwt' hij op zijn vingers/duim dan (draait ze dan ook rond).
quote:Wat het in bed slapen betreft, is het wel zo dat Thomas dan meestal op de buik van P. ligt te slapen. Is ook de enige manier waarop we alledrie kunnen slapen. Tussen ons in werkt enkel voor Thomas (maar hij zou ook wel in zijn bed slapen, het is eerder ter geruststelling van mijHarry heeft nog nooit een paracetamol gehad en bij ons in bed slapen doen we ook niet. Dan slaap ik niet meer
Arme Rienk met zijn kapotte billen
quote:Ivan slaapt ook nooit bij ons in bed. Wij zouden er niet door kunnen slapen, echt veilig is het niet en hij zou waarschijnlijk de tijd van z'n leven hebben met ons in de neuzen knijpen. Ik haal Ivan in de regel niet uit bed, maar als hij paniekerig is dan pieker ik er niet over om hem te laten liggen. Wat bij hem het beste werkt is om hem even uit de situatie te halen. Ik probeer dan in zijn kamer te blijven, maar omdat ikzelf nu gammel ben heb ik hem gister met mij mee naar bed genomen tot ik het idee had dat hij weer rustig genoeg was om het nog eens te proberen.Op zondag 24 oktober 2010 10:30 schreef happyme28 het volgende:
Opvallend om te lezen dat veel hun kindje in bed nemen als hij/zij zich niet lekker voelt c.q. slecht slaapt. Wij doen dat eigenlijk consequent niet. Het is nog niet voorgekomen maar ik zou wel bij hem op de kamer blijven indien nodig, maar niet uit zijn bedje halen om bij ons te nemen en daar te gaan slapen. Slapen doet hij in zijn eigen bedje. Daarnaast zou ik trouwens geen oog dicht doen omdat ik bang ben om in slaap te vallen en op hem te rollen ofzo.
quote:Zulke dingen werken heel basaal. Als Ivan bijvoorbeeld bijna zit te hyperventileren en tot rust komt als hij ergens op kan sabbelen dan weet ik wel wat ik de volgende keer doe. Zien hoeveel rust en tevredenheid even sabbelen hem brengt doet me erg goed.Het is overigens nog nooit in mij op gekomen om een speen in Daan's mond te stoppen als hij huilt. Wij gebruiken 'm helemaal niet als troostmiddel maar alleen als hij moe is. Troosten doen we inderdaad 'gewoon' door knuffelen, wiegen etc.
quote:Ik heb alle redenen al gegeven. Voeg er nog aan toe dat een kind op een bepaald moment gehecht raakt aan een speen (zou je een knuffel zomaar afpakken?), dat kinderen veranderen (bijvoorbeeld rustiger kunnen worden) en dat je een ouder kind iets uit kunt leggen.Op zondag 24 oktober 2010 10:49 schreef leonieke het volgende:
Het ging er mij om om dat als reden te gebruiken om nu niet af te bouwen. Als je binnen een jaar afbouwt, zit je opnieuw met hetzelfde probleem. Het is in mijn ogen dus eerder uitstel ipv afstel.
quote:Ik heb de indruk dat je, ondanks het feit dat ik heb gezegd niets te willen insinueren, het toch als een persoonlijke aanval blijft zien. Vind ik wel jammer, want ik 'ken' je eigenlijk zo niet.Op zondag 24 oktober 2010 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb alle redenen al gegeven. Voeg er nog aan toe dat een kind op een bepaald moment gehecht raakt aan een speen (zou je een knuffel zomaar afpakken?), dat kinderen veranderen (bijvoorbeeld rustiger kunnen worden) en dat je een ouder kind iets uit kunt leggen.
Het is met een beetje inlevingsvermogen echt niet zo moeilijk te bedenken allemaal.
quote:Nou inderdaad! Een pratend kind met speen vind ik geen gezicht, sowieso een kind van een jaar of 2/3 met een speen hoeft van mij niet.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:33 schreef Aoraki het volgende:
Ik vind het persoonlijk nu nog wat vroeg om de speen weg te houden.
quote:Precies. Er is toch wel een groot verschil tussen een kind van nog geen jaar en een kind van 2 dat zelf zijn speen weggeeft.Op zondag 24 oktober 2010 11:47 schreef Poppejans het volgende:
Maar ze zijn nu nog zo ontzettend klein! ''moet'' er nou al zoveel dan? wat mij betreft echt niet.
quote:Ben ik helemaal met je eens.Op zondag 24 oktober 2010 12:46 schreef octopussy het volgende:
Poppejans, ik ben het helemaal met je eens. Ze zijn nog zo klein! Ik vind het ook geen gezicht als een peuter met een speen rondloopt, maar aan de andere kant: lekker belangrijk wat ik er van vind. Ze worden er heus geen slecht mens van ofzo. Soms vind ik dat er hier zo stellig en principieel opgevoed wordt. Over zaken als speentjes ga ik me echt niet druk maken. Als mijn kind blij is ben ik blij, en soms dan maar op een wat minder pedagogisch verantwoorde manier.
quote:Ooh wat een gaaf ding! Daar zal ze vast nog jaren plezier van hebben fietsje,poppenwagen,boodschappenkar,loopkar in 1. Wat een enorm leuk kado zegOp zondag 24 oktober 2010 14:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik geloof dat ik Evie haar verjaardagscadeau heb gevonden!!!
http://www.deals2u.com.au/Mishi-Design-Grow-Up-P22039.aspx
quote:Die had ik ook gezien, erg leuk ding!!Op zondag 24 oktober 2010 14:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik geloof dat ik Evie haar verjaardagscadeau heb gevonden!!!
http://www.deals2u.com.au/Mishi-Design-Grow-Up-P22039.aspx
quote:Dat zou ik een geschikte tijd vinden om het speentje weg te doen, als hij zelf begrijpt waarom.Op zondag 24 oktober 2010 12:10 schreef Twinkly het volgende:
Precies. Er is toch wel een groot verschil tussen een kind van nog geen jaar en een kind van 2 dat zelf zijn speen weggeeft.
quote:Dat zal toch echt niet heel lang meer gaan durenOp zondag 24 oktober 2010 16:31 schreef leonieke het volgende:
Wat zien al die spullen er zo schattig uitIk kan me echt nog niet voorstellen dat Thomas hier achter zo'n wagentje zal lopen
quote:Ah neeOp zondag 24 oktober 2010 20:51 schreef Groofsken het volgende:
Leuk Incantrix.
Mijn eigen Groofsken (kat) krijgt morgen waarschijnlijk een spuitje. De goeie ouwe zak is uitgeleefd.
quote:Duidelijk wel! Het is dat het nog best een kostbare grap zou zijn om 2 feestjes te vieren, anders zou ik zo een soort van baby-kinderfeestje in Ballorig doen voor Stefś eerste verjaardagOp zondag 24 oktober 2010 20:51 schreef Groofsken het volgende:
Leuk Incantrix.
Mijn eigen Groofsken (kat) krijgt morgen waarschijnlijk een spuitje. De goeie ouwe zak is uitgeleefd.
quote:Ja precies. Hij is gewoon 17 jaar bij me geweest. Dat is zo ongeveer de helft van mijn leven.Op zondag 24 oktober 2010 21:08 schreef Incantrix het volgende:
Naar, Groofsken.. Ookal heb je een tijdlang niet de ruimte in je hoofd gehad om hem alle aandacht te geven, dat betekent niet dat je het niets kan schelen.. En juist nu dit, dat is gewoon verdrietig
quote:De voorspelling is dat er woensdag nog 1 over is. Kun je niet bellen of ze er 1 apart willen leggen? Of doen ze dat niet bij de Ikea...Op zondag 24 oktober 2010 21:22 schreef Incantrix het volgende:
Groofsken![]()
![]()
Sabine, hey, thnx! Ik hoop dat ze er woensdag nog zijn, dan rij ik anders zelf wel even.. Het is wel te doen vanaf hier
quote:Oh verschrikkelijk, dat lijkt mij ook veel erger. Bah. Ik kan er goed mee leven hoor. Het is ook 'maar'een kat, en dat bedoel ik niet eens cru. Maar verdrietig is het wel, maar goed, eerst maar even afwachten wat de dierenarts zegt.Op zondag 24 oktober 2010 21:26 schreef Meimeltje het volgende:
Dat is idd lang Groof, lijkt me er wennen als hij er niet meer is...
Mijn kat is vorig jaar vlak na onze verhuizing verdwennen. Ik denk er nog regelmatig aan. Ze was 14 jaar bij me geweest. Ik had eerlijk gezegd nog liever dat ze thuis was overleden. Geen idee wat er nu gebeurd is, alhoewel ik niet verwacht dat ze nog leeft.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 22:03 schreef Ssserpente het volgende:
He Trix, kom je nou al bijna naar het dreumestopic? Het lijkt eeeuwen te duren, net als bij Ivan!
quote:Als je op 'controleer voorraad' klikt bij Vestiging Barendrecht zie je dit:Op zondag 24 oktober 2010 22:02 schreef Incantrix het volgende:
Meimeltje, voorspelling? Hoe weet je dat?
quote:Nu willen we natuurlijk ook alle PM roddels weten!!Op zondag 24 oktober 2010 22:12 schreef Incantrix het volgende:
Komt inderdaad voort uit een gesprekje per PM en is een beetje zo uitegekomen..
quote:Ow ik vond het een geweldig dingOp zondag 24 oktober 2010 22:31 schreef Incantrix het volgende:
Bizar he?
Overigens, die bal in je ava, die heeft Stef ook. Enorm onding, maar het apparaat staat al sinds hij ermee kan spelen in zijn favo-speeltjes-top-3 ofzo
quote:ik weet van niksOp zondag 24 oktober 2010 22:24 schreef Meimeltje het volgende:
Nounounou wat een roddels![]()
Die Noorderlingen toch ook he!
quote:Hetzelfde probleem dus, behalve dat hij zichzelf probleemloos kan recht trekken en kan blijven staan van zodra zijn voeten goed staan, maar dat laatste snapt hij dus niet. Frustraties alom dusOp maandag 25 oktober 2010 07:53 schreef freecell het volgende:
Maar meneer hier is gefrustreerdHij wil STAAN de hele dag. Maar hij weet niet hoe hij moet gaan staan.
Zijn methode: zodra ik iets van steun tegen mijn rug of hoofd voel, trek ik mezelf tot een plankje (is dan ook niet meer te 'vouwen') en dan sta ik vanzelf toch?
Met als resultaat dat hij dus steeds gaat liggen en dan helemaal woest wordt, want hij kan ook nog niet zelf gaan zitten
Nuja, hij leert het vanzelf, maar tot die tijd heeft hij niet echt een schitterend humeur gok ikJe merkt hem echt 'belemmerd' zijn....
quote:Ik word er steeds uitgeknikkerd of heb andersoortige probelem met mijn internet
quote:Herkenbaar. Je schrijft zo'n beestje ook niet af als je het nog een fijn jaar kunt geven bijvoorbeeld. Helaas heeft de ervaring mij geleerd dat het vaak toch nodeloos rekken is. Zo hebben wij onze oude kat nog opgekalefaterd met een infuus en antibicakuur waarop hij nog een half jaar gammel doorleefde. De keer daarop dat hij snel achteruitging was het wat ons betreft genoeg.Op maandag 25 oktober 2010 09:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb de dierenarts gebeld. We gaan toch een soort klein basisonderzoekje doen om te kijken of het nog zin heeft hem ergens mee te helpen zeg maar.![]()
quote:Misschien als Ivan wat ouder is. Hij vermaakt zich nu toch nog overal, dus dan ga ik liever ergens heen waar ik het ook naar m'n zin heb. Hebben jullie ook dat andere ouders en hun kinderen helemaal niet zo leuk zijn als je je voorstelt op basis van het OUD-forum?Op maandag 25 oktober 2010 09:54 schreef Vlindur het volgende:
Waarom niet? Het was helemaal niet zo heel druk en het is heel overzichtelijk en er is geen mechanisch speelgoedDuizenden ballen en zachte klimdingen
quote:Weet je wat grappig is, mijn dochter haar beste vriendjes in de groep zijn ook de kinderen (en de ouders) die ik zou uitzoekenOp maandag 25 oktober 2010 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig, die verschillen tussen kinderen. Aan de ene kant heb ik me voorgenomen om zoveel mogelijk te blijven doen wat ik altijd deed, maar aan de andere kant ben ik toch geneigd de weg van de minste weerstand te zoeken en merk ik dat ik juist het leuk vind om iets te doen wat Ivan ook leuk vindt.
Met die opmerking over andere ouders bedoelde ik trouwens niet de OUD-ouders! Het valt me in het algemeen op dat op plekken waar veel jonge ouders met hun kinderen komen ik me er niet op mijn gemak voel. Het forum trekt waarschijnlijk toch een bepaald type ouder aan (ookal lijken we allemaal zo verschillend te zijn). In bijvoorbeeld een dierentuin word ik ermee geconfronteerd dat ik nog jaren tegemoet ga van contacten met mensen waar ik helemaal niets mee heb alleen omdat onze kinderen wel iets met elkaar hebben.
quote:Grappig dat je dat zegt! Mijn schoonzus zei bijvoorbeeld dat haar zoontje een lievelingsleidster heeft op de kinderopvang en dat het precies de vrouw is die ze zelf ook het leukst vindt. Het zal mij benieuwen.Op maandag 25 oktober 2010 14:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Weet je wat grappig is, mijn dochter haar beste vriendjes in de groep zijn ook de kinderen (en de ouders) die ik zou uitzoeken. Dus wie weet valt het je alles mee.
quote:Ik vind dat juist best wel moeilijk, hoe weet ik nou of Noortje de dingen die ik normaal ook altijd al deed, ook leuk vindt.Op maandag 25 oktober 2010 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig, die verschillen tussen kinderen. Aan de ene kant heb ik me voorgenomen om zoveel mogelijk te blijven doen wat ik altijd deed, maar aan de andere kant ben ik toch geneigd de weg van de minste weerstand te zoeken en merk ik dat ik juist het leuk vind om iets te doen wat Ivan ook leuk vindt.
quote:Ik kijk juist ook altijd graag naar mensen als ik bij zoiets ben.Heeeerlijk mensen kijken!Op maandag 25 oktober 2010 14:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je gaat toch naar een dierentuin voor wat daar allemaal te zien is, toch niet voor wildvreemde ouders met hun kinderen.![]()
quote:Kinderen geven daar geen snars om.Op maandag 25 oktober 2010 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Met die opmerking over andere ouders bedoelde ik trouwens niet de OUD-ouders! Het valt me in het algemeen op dat op plekken waar veel jonge ouders met hun kinderen komen ik me er niet op mijn gemak voel. Het forum trekt waarschijnlijk toch een bepaald type ouder aan (ookal lijken we allemaal zo verschillend te zijn). In bijvoorbeeld een dierentuin word ik ermee geconfronteerd dat ik nog jaren tegemoet ga van contacten met mensen waar ik helemaal niets mee heb alleen omdat onze kinderen wel iets met elkaar hebben.
quote:Ik ben er ondertussen helemaal aan gewend maar ik vond dat ook vaker een gedoe. Mijn zonen spreken af met de halve klas en dan moet je ze daar gaan ophalen en sta je weer ergens in een woonkamer een praatje te maken met iemand waar je (haast) niks gemeen mee hebt.Op maandag 25 oktober 2010 14:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Weet je wat grappig is, mijn dochter haar beste vriendjes in de groep zijn ook de kinderen (en de ouders) die ik zou uitzoeken. Dus wie weet valt het je alles mee.
quote:Dat heb ik ook, dat ik bij sommige mensen denk 'hmmmmm'Op maandag 25 oktober 2010 18:46 schreef lily het volgende:
[..]
Ik ben er ondertussen helemaal aan gewend maar ik vond dat ook vaker een gedoe. Mijn zonen spreken af met de halve klas en dan moet je ze daar gaan ophalen en sta je weer ergens in een woonkamer een praatje te maken met iemand waar je (haast) niks gemeen mee hebt.
Ik moest er echt aan wennen.
maar dat zegt dan ook meer over mij natuurlijk
quote:O, wacht even. Begrijp me niet verkeerd. Ik denk niet hmmmm. Ik veroordeel verder niemand.Op maandag 25 oktober 2010 18:49 schreef freecell het volgende:
Dat heb ik ook, dat ik bij sommige mensen denk 'hmmmmm'
Wat dat betreft moet ik een voorbeeld nemen aan mijn moeder. Zelf ontzettend intelligent en heel veel levenservaring en die gaat serieus door het leven zónder 'aanziens des persoons' ik vind het soms zó knap! Iedereen is er welkom en voelt zich ook welkom. Bij mijn moeder is altijd wel een plekje voor je!
quote:Daar heb ik het ook niet overOp maandag 25 oktober 2010 18:52 schreef lily het volgende:
[..]
O, wacht even. Begrijp me niet verkeerd. Ik denk niet hmmmm. Ik veroordeel verder niemand.
Ik heb het alleen maar over iets gemeen hebben samen of niet, verder niks hoor.
En ik heb het totaal niet over wel of geen geld hebben of wel of niet gestudeerd hebben of niet.
I couldn't care less
quote:Op maandag 25 oktober 2010 19:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn ouders hebben ook nooit commentaar gehad op met wie ik omging. Ik ben ze daar nog dankbaar voor.
Ik heb voor S best wel een tijdje gepiekerd over welke basisschool het zou gaan worden. Ik hou van gewoon (dus geen vrije school enzo), en de twee scholen hier in de buurt waren een (van oorsprong) rijkeluisschool en een zwarte school. Ik had bij allebei geen prettig gevoel. Nu heb ik (hemelsbreed even ver, maar officieel in een andere wijk) een fijne basisschool gevonden. Ze zit daar in de buurt door toeval ook op het kdv en gaat dan straks met haar groepsgenootjes straks naar dezelfde school (en eventueel de bso). Het voelt helemaal goed zo. En het is een school voor de gewone middenklasse. Ik voel me er thuis als moeder en ik denk dat mijn dochter gewoon lekker door kan stromen zo, met de bups mee.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 20:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Behalve bij één docent op die tijkeluisschool, daar had ik zo'n verschrikkelijk goed gevoel bij
.
![]()
quote:Op maandag 25 oktober 2010 20:03 schreef amaranta het volgende:
ze zei docent tegen mij
iedereen noemt me altijd juf
quote:dat is het ook een beetje, een tokkieschoolOp maandag 25 oktober 2010 20:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
![]()
. Zie je trouwens hoe ik rijkeluissschool, nu het over jou gaat, langzaam verbaster naar tokkieschool
.
quote:Jij krjigt ook een keerste keer.Op maandag 25 oktober 2010 20:27 schreef leonieke het volgende:
Asyniur, misschien is het dan hetzelfde als wat wij hadden met Thomas een tijdje terug. Eens de tanden erdoor waren, waren de problemen ook opgelost
En van dat rechtstaan, heel leuk natuurlijk, alleen vind ik het zo jammer dat hij het nu de eerste keer helemaal alleen heeft gedaan bij de onthaalmoeder. Zielig van mij, I know, maar het was wel super geweest om hem opeens recht te zien staan
quote:Ja, tuurlijkOp maandag 25 oktober 2010 21:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij krjigt ook een keerste keer.
De eerste keer dat jij hem recht ziet staan is toch ook heel bijzonder.
quote:Implantaten kan ook altijd nogOp dinsdag 26 oktober 2010 12:29 schreef freecell het volgende:
Emma met tand!
Ik oriënteer me op de prijzen van kunstgebitjes
quote:En het 'stomme' ervan is. Door al die gebeurtenissen ga je zelf het leven steeds meer waarderen.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:42 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Emma, wat goed!Die tellen zeker hoor... Het beginnetje is toch het moeillijkst in geval van tanden.
Ymme,sterkte maar weer... jullie krijgen het wel voor je kiezen zeg.
Trix, dikke... hopelijk knapt Stef snel ene beetje op.
quote:ja keshet, een puntje/streepje telt echt als tandOp dinsdag 26 oktober 2010 12:29 schreef freecell het volgende:
Emma met tand!
Ik oriënteer me op de prijzen van kunstgebitjes
quote:Misschien is dat hetOp dinsdag 26 oktober 2010 13:30 schreef Lijnloos het volgende:
Free, heb je hem niet per ongeluk op standby gezet? Anders even de reset-knop ingedrukt houden...
quote:Emma wat goedOp dinsdag 26 oktober 2010 10:27 schreef Keshet het volgende:
Ik ben me nog niet zo aan het verdiepen in de scholen. In de wijk waar we nu wonen zit een leuke, maar ik heb geen idee waar we over drie jaar wonen. Wij zijn niet zo honkvast! (Al willen we wel op 1 plek blijven tijdens de basisschool- en middelbareschoolperiode.)
Maarreh:
Emma heeft een tand!(Miniscuul scherp randje telt als tand, toch?)
Vlindur, ik duim voor een goede uitslag!
quote:jeej voor de goede uitslagOp dinsdag 26 oktober 2010 15:58 schreef Keshet het volgende:voor de goede uitslag!
![]()
![]()
Ik kneep 'm best even toen ik las dat jullie langs moesten komen voor de uitslag.
quote:FijnOp dinsdag 26 oktober 2010 15:51 schreef Vlindur het volgende:
Er kwam niks engs uit de Punctie! Wat ijzerpigment wat kon duiden op een oude bloeduitstorting. Volgend jaar wordt de bult er uit gesneden. Dat zal gebeuren in een dagbehandeling en het herstel zal zo'n 2/3 weken duren.
Ik ben zo opgelucht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |