abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87948273
In Amsterdam is de segregatie op schoolniveau vrij groot. Wil je je kind op een goede school doen met weinig achterstandsleerlingen dan kom je bij vrijwel volledig blanke scholen uit met kinderen van hoogopgeleide ouders. Om eerlijk te zijn klinkt me dat ongezelliger in de oren dan het dorpsschooltje waar ikzelf op gezeten heb. Sta ik daar straks bij het hek te wachten tussen Wouter Bos en Susan Smit. :{ Nu ja, misschien is het ook wel valse romantiek van me als ik het over mijn dorpsschool heb. En waarschijnlijk is Wouter Bos een heel aardige man met leuke kinderen. Note to self: begin NIET over politiek.

Ik mocht vroeger vaak niet met mijn nichtje spelen omdat mijn moeder en haar moeder het niet met elkaar konden vinden. Ik weet nog goed hoe ik me daarbij voelde - dat wil ik mijn kind zeker niet aandoen! Het moet wel heel bont worden wil ik mijn kind ontmoedigen om met bepaalde kinderen af te spreken na schooltijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87948438
Actief contact ontmoedigen zou ik niet zo snel doen. Hooguit als ik zie dat het vriendje/vriendinnetje en mijn kind op een manier met elkaar omgaan die voor één van beiden slecht is.

Actief aanmoedigen ook niet zo snel :D Ik had een kennisje vroeger en onze moeders vonden elkaar erg gezellig en die moedigden ons allebei aan 'om toch lekker met de ander te gaan spelen' mèn, wat heb ik vaak gebaald van dat kind en dat was absoluut wederzijds _O-
pi_87948476
och. wij wonen in drenthe. hier is het heel luxe. twee scholen: een christelijke en een openbare. we kiezen tzt wel, naar ik begrepen heb van een vriendin is het prima acceptabel om bij beide scholen een 'proefronde' te draaien :)

geld of geen geld maakt ons niet uit. we hebben zelf tenslotte ook geen zak te makken ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87948609
Ok, ik haak hier gewoon maar weer in :)

Mette drinkt weer bijna niet, iniedergeval weer helemaal geen melk.. Hoop dat het wel bijtrekt de komende dagen, anders wordt het woensdag een lekkere drama verjaardag :')
Maarrr ik kreeg wel een lik op m'n wang, als begroeting, toen ik haar kwam ophalen op het KDV. Hoe grappig is dat!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87949231
wickie -O- zo vervelend dat Mette weer zo weinig drinkt. Ik kan echt geen tips geven, vrees ik :N Hier is het weer verbeterd nu de tand is doorgekomen en drinkt Thomas momenteel weer zijn flessen zoals voorheen (2 flessen van 210cc/7 scheppen).

En mag ik ff apetrots wezen? Toen we vandaag bij de onthaalmoeder arriveerden, kregen we onmiddellijk te horen dat Thomas zich vandaag voor het eerst helemaal alleen heeft recht getrokken. Mijn kleine baby O+ En de andere kindjes hebben zo zitten discussiëren wie het mocht vertellen en dan kwamen we pas toe als alle andere kindjes al waren opgehaald. Zo sneu natuurlijk voor hen.
pi_87949909
Mijn ouders hebben ook nooit commentaar gehad op met wie ik omging. Ik ben ze daar nog dankbaar voor.

Ik heb voor S best wel een tijdje gepiekerd over welke basisschool het zou gaan worden. Ik hou van gewoon (dus geen vrije school enzo), en de twee scholen hier in de buurt waren een (van oorsprong) rijkeluisschool en een zwarte school. Ik had bij allebei geen prettig gevoel. Nu heb ik (hemelsbreed even ver, maar officieel in een andere wijk) een fijne basisschool gevonden. Ze zit daar in de buurt door toeval ook op het kdv en gaat dan straks met haar groepsgenootjes straks naar dezelfde school (en eventueel de bso). Het voelt helemaal goed zo. En het is een school voor de gewone middenklasse. Ik voel me er thuis als moeder en ik denk dat mijn dochter gewoon lekker door kan stromen zo, met de bups mee O+.
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:59:13 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87950188
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn ouders hebben ook nooit commentaar gehad op met wie ik omging. Ik ben ze daar nog dankbaar voor.

Ik heb voor S best wel een tijdje gepiekerd over welke basisschool het zou gaan worden. Ik hou van gewoon (dus geen vrije school enzo), en de twee scholen hier in de buurt waren een (van oorsprong) rijkeluisschool en een zwarte school. Ik had bij allebei geen prettig gevoel. Nu heb ik (hemelsbreed even ver, maar officieel in een andere wijk) een fijne basisschool gevonden. Ze zit daar in de buurt door toeval ook op het kdv en gaat dan straks met haar groepsgenootjes straks naar dezelfde school (en eventueel de bso). Het voelt helemaal goed zo. En het is een school voor de gewone middenklasse. Ik voel me er thuis als moeder en ik denk dat mijn dochter gewoon lekker door kan stromen zo, met de bups mee O+.
o|O
He!
pi_87950309
Behalve bij één docent op die tijkeluisschool *; , daar had ik zo'n verschrikkelijk goed gevoel bij O+ .

o|O :*
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:03:00 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87950378
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Behalve bij één docent op die tijkeluisschool *; , daar had ik zo'n verschrikkelijk goed gevoel bij O+ .

o|O :*
O+
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:03:45 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87950413
ze zei docent tegen mij O+
iedereen noemt me altijd juf
pi_87950493
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:03 schreef amaranta het volgende:
ze zei docent tegen mij O+
iedereen noemt me altijd juf

:D :') . Zie je trouwens hoe ik rijkeluissschool, nu het over jou gaat, langzaam verbaster naar tokkieschool :o .
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:08:25 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87950684
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:D :') . Zie je trouwens hoe ik rijkeluissschool, nu het over jou gaat, langzaam verbaster naar tokkieschool :o .
dat is het ook een beetje, een tokkieschool
we hadden jou nodig om het niveau weer een beetje op te krikken, maar helaas.
pi_87951149
Poeh, ik denk nog helemaal niet na over 'vriendjespolitiek'. Ik had wel hoop dat ik zelf wat meer mensen zou leren kennen als Hannah eenmaal naar het KDV zou gaan. Niet dus -O- Alle ouders komen op andere tijdstippen hun kinders halen en willen dan vaak snel naar huis (want dan is het meestal ook laat natuurlijk). Ik had bij het babyzwemmen op een gegeven moment wel gezellig contact met de andere mama's omdat we na het zwemmen koffie gingen drinken. Nu ik weer werk kan ik niet meer met Hannah gaan babyzwemmen -O-

Wickie, wat vervelend dat Mette weer niet goed drinkt :{ Heeft ze last van haar mondje misschien? Gaan pap en yoghurt er wel in?
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:25:11 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87951681
Thomas, wat goed van je! *O*

wickie, balen zeg dat ze zo slecht drinkt. :{

Hier ook eentje die slecht drinkt de laatste week. Vooral fles en borst belieft meneer niet meer. Uit een beker gaat het nog wel maar dat kost hem veel energie dus na zo'n 50cc haakt hij af. Dus nu zitten we zo'n beetje elk uur te proberen er wat in te laten lopen...
Vandaag voor de zekerheid maar even langs de huisarts geweest om lichamelijke oorzaken uit te sluiten maar niks aan de hand. Geen spruw, geen keelproblemen, geen oorproblemen, geen koorts, buik/hart/longen in orde. Het enige wat ze kon vinden, waren 2 tanden die op doorkomen staan...
pi_87951808
Asyniur, misschien is het dan hetzelfde als wat wij hadden met Thomas een tijdje terug. Eens de tanden erdoor waren, waren de problemen ook opgelost :Y

En van dat rechtstaan, heel leuk natuurlijk, alleen vind ik het zo jammer dat hij het nu de eerste keer helemaal alleen heeft gedaan bij de onthaalmoeder. Zielig van mij, I know, maar het was wel super geweest om hem opeens recht te zien staan :@
pi_87951877
Misschien is het de leeftijd? Hier gaan ook niet alle flessen op op het moment en aangezien we normaal een hongerlapje hebben is dat ook wel wat maf.

En vandaag liet hij zelfs wat broccoli liggen :o Normaal eet hij alles op, tot het laatste splintertje groen!
pi_87952247
:* voor alle slecht etende en drinkende kindjes.

Hier gisteren familiedag gehad. Ik ben later met Thomas gegaan, zodat hij zijn slaapje nog kon doen. Hij heeft zich echt keurig gedragen met al die drukte. Alleen dat kwam er vannacht dus uit. Hij was erg onrustig en werd om 4.00 wakker. Troosten hielp niet, toen maar een klein flesje gegeven. Dat had ik wel een uur eerder kunnen doen, want hij sliep direct weer verder.

Nu komende weken even flink behelpen, ze hebben er vandaag de badkamer uitgeramd.... Pffffffff, das echt niet leuk, geen badkamer :N
pi_87952367
Oh nee, geen badkamer is idd niet leuk. Afgelopen zomer hadden we opeens geen warm water meer en dat vond ik al zo vervelend, terwijl we ons nog een beetje met een waterkoker konden behelpen (al ben ik op dag 3 wel in de auto gestapt en ben ik naar mijn schoonouders gereden om met z'n allen in bad te gaan).
pi_87953976
Oh Aoroki, geen badkamer, dat wordt dus afzien voor jullie de komende weken. Maar ik neem aan dat er een hele mooie badkamer voor in de plaats komt?

Mette wil geen pap, ook geen pap met een smaakje. Wel yoghurt. Ze drinkt deze keer wer diksap enzo, wel minimaal. we houden het gewoon weer in de gaten, hopelijk draait ze weer snel bij :)
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:15:34 #245
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87954377
Arme Mette, zo weinig drinken.

En Thomas staan, wat goed, wel jammer dat het dan bij de onthaalmoeder moet ipv thuis. Maar hij zal het vast snel ook thuis doen denk ik zo.

Aoraki, geen badkamer, jeetje, das best lastig! En wanneer moet ie er weer in zitten?

Hier gaat Noortje wel naar een volgens mij kdv met welgestelde ouders. Het kdv zit in de binnenstad van Delft en wil je daar een huis kopen moet je wel veel centjes hebben en volgens mij hebben de meeste ouders dat ook wel. Ik ben ook 1 van de jongste moeders met mijn 31, de rest moest nog langer carriere maken.
Hier in Delfgauw kunnen we kiezen tussen een christelijke, een katholieke en een openbare meer vrij school. Ik neig naar de vrije school met meer zelfstandig onderwijs of de katholieke school. Het ligt er een beetje aan wat voor kindje Noortje is/wordt.
Verder is de wijk heeeel erg wit, de scholen dus ook. Ik ben niet anders gewend wat basisschool betreft maar ik ben dan ook opgegroeid in een gehucht met 900 inwoners en een basisschool met toentertijd 80 leerlingen in totaal. Ik zat met 4 andere kinderen in de klas. Moet er dus wel aan wennen dat de katholieke school nu 7 kleuterklassen heeft (!!).
Verder zal ik Noortje niet aanmoedigen of ontmoedigen om bepaalde vriendschappen te ontwikkelen hoop ik. Dat moet ze helemaal zelf weten, maar ik ben bang dat ik over 4 a 5 jaar toch anders over denk.
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:37:37 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87955526
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:27 schreef leonieke het volgende:
Asyniur, misschien is het dan hetzelfde als wat wij hadden met Thomas een tijdje terug. Eens de tanden erdoor waren, waren de problemen ook opgelost :Y

En van dat rechtstaan, heel leuk natuurlijk, alleen vind ik het zo jammer dat hij het nu de eerste keer helemaal alleen heeft gedaan bij de onthaalmoeder. Zielig van mij, I know, maar het was wel super geweest om hem opeens recht te zien staan :@
Jij krjigt ook een keerste keer.
De eerste keer dat jij hem recht ziet staan is toch ook heel bijzonder.
pi_87958184
Vlindur, wat vervelend voor jullie zeg.. nog een dag moeten wachten op de uitslag.
Heel succes morgen !! :*
pi_87967254
Pfoee.... jullie gaan me nu echt te snel. Heb eindelijk wat te doen op mijn werk en de avonden zijn wat meer voor gezin dus reageren is wat lastig soms. Heb een beetje het gevoel dat ik achter de feiten aanhobbel, maar doe toch een summiere poging.

Mette, meiske, je moet wel drinken hoor... anders wordt je geen grote sterke jarige meid... (nog een dagje *O* )

Thomas kan staan!!! *O* En Leo, de eerste keer dat ie het thuis doet wordt ook speciaal hoor... Minke heeft ook voor de eerste keren een weekend uitgezocht dat ze uit logeren was bij opa en oma. Wij hebben het dus ook gemist. :@

Vlindur, succes/sterkte vandaag! :*

@andere moeders/ouders/kdv/psz/school... Ik had er niet veel van verwacht om andere contacten op te doen nav mijn kindje nu ze ook naar het kdv gaat, en dat is ook wel zo uitgekomen eigenlijk. Soms zie ik wel ouders als ik Minke ophaal, maar meestal zijn die ook aan het haasten/graag naar huis willen en velen hebben ook meer dan 1 kindje daar rondlopen. Daarbij komt dat het kdv helemaal niet bij ons huis in de buurt is, dus echt handig is het ook niet om daar contacten op te doen. Wat ik wel merk is dat we steeds meer om gaan met de andere ouders bij de kerk van mijn man. De contacten daar zijn wel aangewakkerd zeg maar, da's wel heel leuk. Over scholen hebben wij nog niet nagedacht, maar vooral ook omdat we binnen een jaar of 2 willen verhuizen terug naar het oosten, waar mijn ouders ook wonen (niet vanwege hun, maar vanwege veel vrienden en bekenden daar en het idee van een iets kleiner dorp). Ik denk dat Minke daar naar de katholieke school zal gaan, puur vanwege goede ervaringen van vrienden en uitstraling zeg maar... niet vanwege het "katholieke". En in dat dorp is er weinig "zwart" te bekennen, zal dus hooguit lichtbruin worden ;)

Verder gaat het hier prima... Minke heeft nu echt lekker de vrijheid in huis nu we de boel wat meer baby-proof (lees: sloop-proof) hebben gemaakt. Ze kan nu heerlijk haar gang gaan in de woonkamer en dat doet ze dus ook graag.
pi_87967312
Mette en Harry wat is dat nou, gaan jullie eens lekker drinken joh! *strenge smiley* :*

Vlindur ik duim voor een goede uitslag :* ^O^ :* Hopelijk bellen ze snel zodat jullie uit de spanning zijn, sterkte!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87967494
Vlindur, heel veel sterkte vandaag...ik zal duimen op voor een goede uitslag.

Op het kdv hebben we ook nooit echt contacten opgedaan. Heb wel met 1 ouder van het vorige kdv van de oudste nog contact via Hyves.
De leukste contacten hebben we eigenlijk door de zwangerschapscursus tijdens zwangerschap van Kyllian opgedaan en dat ontstond eigenlijk pas na de cursus. Twee daarvan zijn goede vriendinnen geworden en onze kids worden nu alweer 4 :)

Harry en Mette, wel goed drinken he en niet ziek worden.

Ik ga de kids naar het kdv brengen. Kyllian heeft daar vandaag zijn afscheid, de traktaties zitten al in de auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')