Het mag volgens het CB als vleesvervanger en "zo" en volgens Kleintjes mag beide niet tot hij 9-10 maanden isquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:20 schreef ymme het volgende:
Vind het zo raar. Waarom mag het dan wel door het avondeten als 'vleesvervanger'.
Maar niet zo. Nu hebben we inderdaad het geluk dat Mart tot nu toe dan, nergens allergisch voor lijkt te zijn.
Oei, dat gaat nog lastig worden. Melk zit al ongeveer overal in en dan ook nog op ei moeten letten (en op soja ook dan zeker?)quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:34 schreef freecell het volgende:
Hier mag ei in principe niet voor hij 2 is
Hoezo voorzichtig...
jup. Maar Soja mogen we vanaf 1 jaar proberen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:51 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oei, dat gaat nog lastig worden. Melk zit al ongeveer overal in en dan ook nog op ei moeten letten (en op soja ook dan zeker?)
Nou ja, dat is dus de reden dat Senna van mij wel vitamine D druppels krijgt: dat kun je met voeding niet ondervangen, en zeker in de winter ook niet met voldoende zon/daglichturen buiten. Dus vond ik het een raar advies dat je geen vit D hoefde te geven als je op de voeding let. Vandaar mijn vraagquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:20 schreef Claudia_x het volgende:
miss_sly: zou goed kunnen, ik weet niets van vitamines! Het kan ook zijn dat ik het verhaal van de consultatiebureau-arts niet goed samenvat, want ik zat met een half oor te luisteren.
Huisarts zei hier: vit D geven als de R in de maand zit.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus de reden dat Senna van mij wel vitamine D druppels krijgt: dat kun je met voeding niet ondervangen, en zeker in de winter ook niet met voldoende zon/daglichturen buiten. Dus vond ik het een raar advies dat je geen vit D hoefde te geven als je op de voeding let. Vandaar mijn vraag
Ow ja, in kv zit dat natuurlijk ook, niet aan gedacht. Dan hoef je het iid nog niet bij te geven. Daarna is het advies volgens mij tot 4 jaar dagelijks 10 druppels, niet alleen in de winter eigenlijk, maar dat is een afweging die je zelf kunt maken, denk ik danquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Huisarts zei hier: vit D geven als de R in de maand zit.
Lars krijgt het nog niet omdat het wel in de pepti zit, maar zo gauw ze geen KV meer krijgen maar gewone melk dan moet je meen ik tot 6 jaar Vit D geven. Of moet....nou ja, je weet wel.
Mijn arts zei dat als ze een uur per dag buiten spelen ze voldoende vitamine D "opdoen" Dat doen ze hier echt wel.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, in kv zit dat natuurlijk ook, niet aan gedacht. Dan hoef je het iid nog niet bij te geven. Daarna is het advies volgens mij tot 4 jaar dagelijks 10 druppels, niet alleen in de winter eigenlijk, maar dat is een afweging die je zelf kunt maken, denk ik dan
Ik geloof dat het advies mbt vitamine D nogal varieert. Een uur buiten spelen is op zich wel te doen, zeker voor grotere kinderen. Kleinere wordt dat toch lastiger. Bovendien heb ik dus ook adviezen gelezen dat het om meerdere uren per dag buiten zijn zou gaan en dat je dan vooral ook veel onbedekte huid moet hebben. Dat gaat in de winter natuurlijk nooit, alleen in de zomer met lekker weer.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:18 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Mijn arts zei dat als ze een uur per dag buiten spelen ze voldoende vitamine D "opdoen" Dat doen ze hier echt wel.
Ik geef daarnaast elke winter een multivitje. Ik kreeg dus hetzelfde advies als XXXkarinXXX. met de uur buiten toevoeging dus.
Hij zat laatst op de deur van de vaatwasserquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mooi ondernemend mannetje dus! haalt hij ook al ondeugd uit?
Oh heerlijk! We moeten maar eens gauw afspreken, dan leert Lars Rienk nog wel wat andere ondeugende trics!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:40 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hij zat laatst op de deur van de vaatwasserEn klimt dus de trap op als we niet uitkijken. Pakt de katten bij de staart en gooit alles om wat niet mag..
![]()
Bedoel je zoiets?![]()
Je komt ook naar de Utrecht Meet toch? En je hebt nog ergens een PM in je box voor vandaagquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Oh heerlijk! We moeten maar eens gauw afspreken, dan leert Lars Rienk nog wel wat andere ondeugende trics!
Mijn gewaardeerde bron raadt vitaminesupplementen aan (voor volwassenen), dus ik sta er niet afkerig tegenover. Ik geloof niet dat je lichaam er "lui" van wordt. Je kunt er hooguit sceptisch over zijn omdat je denkt dat het overbodig is om supplementen te slikken. De Keuringsdienst van Waarde heeft daar eens een uitzending aan gewijd, maar die kan ik zo snel niet meer vinden. In de link post iemand: "De huisarts had nog nooit iemand met vitaminengebrek gezien (afgezien van kleine kinderen en oudere mensen die nooit buitenkomen en dus vitamine D nodig hebben)."quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:27 schreef Vlindur het volgende:
Ik had het er laatst met McLaura over; Ik ben een beetje tegen extra vitamines geven want 'dan wordt je lichaam lui om ze zelf goed aan te maken' Hoe denken jullie hier over?
-Vroeger kregen we toch ook niet van die dingen er bij?
- Hebben ze aan alleen vitamine D niet genoeg?
-Zijn al die extra's wel echt nodig? Als je je kindje nou gewoon vaak buiten komt en goed kan spelen is er toch niks aan de hand?
Of denk ik nou echt heel raar?
Ai, die zit.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Het argument "vroeger kregen ze X toch ook niet?" vind ik trouwens vrij irrelevant. Vooruitgang betekent nieuwe inzichten en nieuwe voorschriften. Je hebt Rienk toch ook niet de eerste maanden sinaasappelsap gegeven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |