Het mag volgens het CB als vleesvervanger en "zo" en volgens Kleintjes mag beide niet tot hij 9-10 maanden isquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:20 schreef ymme het volgende:
Vind het zo raar. Waarom mag het dan wel door het avondeten als 'vleesvervanger'.
Maar niet zo. Nu hebben we inderdaad het geluk dat Mart tot nu toe dan, nergens allergisch voor lijkt te zijn.
Oei, dat gaat nog lastig worden. Melk zit al ongeveer overal in en dan ook nog op ei moeten letten (en op soja ook dan zeker?)quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:34 schreef freecell het volgende:
Hier mag ei in principe niet voor hij 2 is
Hoezo voorzichtig...
jup. Maar Soja mogen we vanaf 1 jaar proberen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:51 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oei, dat gaat nog lastig worden. Melk zit al ongeveer overal in en dan ook nog op ei moeten letten (en op soja ook dan zeker?)
Nou ja, dat is dus de reden dat Senna van mij wel vitamine D druppels krijgt: dat kun je met voeding niet ondervangen, en zeker in de winter ook niet met voldoende zon/daglichturen buiten. Dus vond ik het een raar advies dat je geen vit D hoefde te geven als je op de voeding let. Vandaar mijn vraagquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:20 schreef Claudia_x het volgende:
miss_sly: zou goed kunnen, ik weet niets van vitamines! Het kan ook zijn dat ik het verhaal van de consultatiebureau-arts niet goed samenvat, want ik zat met een half oor te luisteren.
Huisarts zei hier: vit D geven als de R in de maand zit.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus de reden dat Senna van mij wel vitamine D druppels krijgt: dat kun je met voeding niet ondervangen, en zeker in de winter ook niet met voldoende zon/daglichturen buiten. Dus vond ik het een raar advies dat je geen vit D hoefde te geven als je op de voeding let. Vandaar mijn vraag
Ow ja, in kv zit dat natuurlijk ook, niet aan gedacht. Dan hoef je het iid nog niet bij te geven. Daarna is het advies volgens mij tot 4 jaar dagelijks 10 druppels, niet alleen in de winter eigenlijk, maar dat is een afweging die je zelf kunt maken, denk ik danquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Huisarts zei hier: vit D geven als de R in de maand zit.
Lars krijgt het nog niet omdat het wel in de pepti zit, maar zo gauw ze geen KV meer krijgen maar gewone melk dan moet je meen ik tot 6 jaar Vit D geven. Of moet....nou ja, je weet wel.
Mijn arts zei dat als ze een uur per dag buiten spelen ze voldoende vitamine D "opdoen" Dat doen ze hier echt wel.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, in kv zit dat natuurlijk ook, niet aan gedacht. Dan hoef je het iid nog niet bij te geven. Daarna is het advies volgens mij tot 4 jaar dagelijks 10 druppels, niet alleen in de winter eigenlijk, maar dat is een afweging die je zelf kunt maken, denk ik dan
Ik geloof dat het advies mbt vitamine D nogal varieert. Een uur buiten spelen is op zich wel te doen, zeker voor grotere kinderen. Kleinere wordt dat toch lastiger. Bovendien heb ik dus ook adviezen gelezen dat het om meerdere uren per dag buiten zijn zou gaan en dat je dan vooral ook veel onbedekte huid moet hebben. Dat gaat in de winter natuurlijk nooit, alleen in de zomer met lekker weer.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:18 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Mijn arts zei dat als ze een uur per dag buiten spelen ze voldoende vitamine D "opdoen" Dat doen ze hier echt wel.
Ik geef daarnaast elke winter een multivitje. Ik kreeg dus hetzelfde advies als XXXkarinXXX. met de uur buiten toevoeging dus.
Hij zat laatst op de deur van de vaatwasserquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mooi ondernemend mannetje dus! haalt hij ook al ondeugd uit?
Oh heerlijk! We moeten maar eens gauw afspreken, dan leert Lars Rienk nog wel wat andere ondeugende trics!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:40 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hij zat laatst op de deur van de vaatwasserEn klimt dus de trap op als we niet uitkijken. Pakt de katten bij de staart en gooit alles om wat niet mag..
![]()
Bedoel je zoiets?![]()
Je komt ook naar de Utrecht Meet toch? En je hebt nog ergens een PM in je box voor vandaagquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Oh heerlijk! We moeten maar eens gauw afspreken, dan leert Lars Rienk nog wel wat andere ondeugende trics!
Mijn gewaardeerde bron raadt vitaminesupplementen aan (voor volwassenen), dus ik sta er niet afkerig tegenover. Ik geloof niet dat je lichaam er "lui" van wordt. Je kunt er hooguit sceptisch over zijn omdat je denkt dat het overbodig is om supplementen te slikken. De Keuringsdienst van Waarde heeft daar eens een uitzending aan gewijd, maar die kan ik zo snel niet meer vinden. In de link post iemand: "De huisarts had nog nooit iemand met vitaminengebrek gezien (afgezien van kleine kinderen en oudere mensen die nooit buitenkomen en dus vitamine D nodig hebben)."quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:27 schreef Vlindur het volgende:
Ik had het er laatst met McLaura over; Ik ben een beetje tegen extra vitamines geven want 'dan wordt je lichaam lui om ze zelf goed aan te maken' Hoe denken jullie hier over?
-Vroeger kregen we toch ook niet van die dingen er bij?
- Hebben ze aan alleen vitamine D niet genoeg?
-Zijn al die extra's wel echt nodig? Als je je kindje nou gewoon vaak buiten komt en goed kan spelen is er toch niks aan de hand?
Of denk ik nou echt heel raar?
Ai, die zit.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Het argument "vroeger kregen ze X toch ook niet?" vind ik trouwens vrij irrelevant. Vooruitgang betekent nieuwe inzichten en nieuwe voorschriften. Je hebt Rienk toch ook niet de eerste maanden sinaasappelsap gegeven?
Fabi drinkt al bijna 10 maanden borst, en sinds een maad of wat ook kv.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:59 schreef Poppejans het volgende:
Ik ben maandag nog bij het CB geweest, die hebben het nog nooit over Vitamine D gehad. Ik heb het ook nooit gegeven trouwens, heb alleen maar fv gegeven en daar zit het al in.
Ik zal het eens aankaarten of me wat beter inlezen als hij 12 maanden is en dus gewone halfvolle melk drinken gaat.
Ik denk eigenlijk aan mij ook niet zo neequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Fabi drinkt al bijna 10 maanden borst, en sinds een maad of wat ook kv.
eva bijna 3 heeft het ook nooit gehad.
Ze zijn allebei nooit ziek, komen normaal buiten enzo.
Is gewoon niet aan mij besteed
Oh pfffff, ik ben daar ook redelijk slecht inquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:47 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk aan mij ook niet zo nee
haha vergeet jij ook altijd luiers te verwisselen, of dat dan weer welquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:47 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk aan mij ook niet zo nee
Ik heb thuis volgens mij 2 onaangebroken potjes staan.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef Groofsken3 het volgende:
[..]
Oh pfffff, ik ben daar ook redelijk slecht in.
S heeft nu de hele zomer al geen vitamine D gehad, maar ze is gelukkig wel echt heel veel buiten (weer of geen weer). R heeft nog kv, daar zit het gelukkig in. In de eerste vijf maanden bv was ik er ook niet goed in. Ik deed het vaker niet dan wel. Mijn kinderen zijn trouwens ook eigenlijk nooit ziek, gelukkig! Ik ga het voor S toch maar weer eens in huis halen. Elke keer dat ik er wel aan denk is natuurlijk toch mooi meegenomen.
Dat geeft toch niks? Die gaan toch tot 7kgquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
haha vergeet jij ook altijd luiers te verwisselen, of dat dan weer wel
Ik kwam er laatst na ruim een week achter
ja klopt, 7 kg poep is best veel!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:51 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dat geeft toch niks? Die gaan toch tot 7kg![]()
Hier wel een trouwe vitD gever. Ook neem ik ze zelf
Zit gewoon in het patroon.
Of dat vitamine D nou echt iets doet betwijfel ik, sowieso met vitamines vraag ik me dat af.Ik heb trouwens wel keurig foliumzuur geslikt, daar geloof ik wel in.Daarnaast ook zwangerschapsvitamines meer van ''baat het niet, schaadt het niet'' dus misschien dat ik ze Wolf wel ga geven, ik weet het nog niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef Groofsken3 het volgende:
Mijn kinderen zijn trouwens ook eigenlijk nooit ziek, gelukkig! Ik ga het voor S toch maar weer eens in huis halen. Elke keer dat ik er wel aan denk is natuurlijk toch mooi meegenomen.
En poppejans, hulde aan je zoon, hij loopt aan een tafel/bank/ofzo toch?![]()
Whehequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
haha vergeet jij ook altijd luiers te verwisselen, of dat dan weer wel
Ik kwam er laatst na ruim een week achter
Wolf slaapt deze week overdag bijna niet meer (lees:1x een uurtje is veel..) maar mn man is eind van de ochtend vrij dus dan kan ik 's middags wel effe liggen, zo voor een keertje geeft het niks maar hij was eerder deze week ook al rechtop in bed aan het feesten geweest om 4.00quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 07:54 schreef freecell het volgende:
Oeh PoppejansKan je overdag nog ergens bijslapen?
psies!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:05 schreef Aoraki het volgende:
ik heb er geen moment over getwijfeld om Thomas NIET in te laten enten.
Mensen vergeten erg snel hoe verschrikkelijk de ziektes zijn waarvoor we geent worden, omdat ze nu juist bijna nooit meer voorkomen. En dat moet zo blijven...
Hierbij aansluit...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:17 schreef Twinkly het volgende:
Vermoeiend Poppejanshelemaal als je lijf er niet op ingesteld is. Hopelijk kun je nog wat bijslapen (lukt mij nooit overdag helaas).
Vitamine D heb je nodig voor de botaanmaak, het zorgt ervoor dat kalk opgenomen wordt. Het is juist belangrijk voor zulke jonge kinderen omdat het kraakbeen omgezet wordt in volwassen botweefsel en daar is veel kalk voor nodig. Een tekort aan vitamine D zorgt er bij jonge kinderen voor dat de botten vergroeien (rachitis), ze zakken als het ware door hun benen en ruggengraat die daardoor krom groeien. Als je over je hele jeugd te weinig vitamine D binnengekregen hebt, maar genoeg om rachitis te voorkomen, heb je als oudere een grotere kans op botontkalking waardoor je je botten snel breekt.
Het is dus niet zo dat je door vitamine D gebrek meer ziek bent als in vaker verkouden ofzo.
Je maakt vitamine D zelf aan wanneer je voldoende zonlicht krijgt, maar we zitten met z'n allen teveel binnen, we hebben kleding aan en het is winter. Ik neem dus wel het zekere voor het onzekere en neem zelf een vitaminepreparaat met vitamine D en Niels krijgt druppeltjes. Het zit ook in vette vis (en levertraan) en is toegevoegd aan margarine/halvarine.
[..]
psies!
Ik ben ook moe, zie borstvoedingstopic![]()
Daan vindt 't prachtig in zijn autostoel. Het is wel wat vroeg, maar hij zat echt helemaal opgepropt in de maxi cosi. Hij zit hier veel beter in en hij kijkt zijn ogen uit.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het vooral heel wonderlijk dat hij zo zoet is. Waarom schrijven ze in boekjes nooit dat kinderen zó lief kunnen zijn?
Ik zag leuke foto's van Daan in het fototopic. Wat ziet hij er groot uit! En bevalt het hem in de nieuwe autostoel? Ivan kijkt zijn ogen uit. Ik vind het een heel groot verschil met de eerste MaxiCosi.
ik vind het wel leuk staan hoorquote:Op zondag 17 oktober 2010 10:49 schreef leonieke het volgende:
Hebben jullie vooral gelet op de klerencombinatie?Pyjamavest en broek van twee verschillende pyjama's
Ah, het is weekend hé
Ik ook, maar niet leuk genoeg om hem op facebook te gooienquote:
Ja leuk is dat he, als je daar dan echt de tijd voor kan nemen! Wij doen dat in het weekend ook. Dan spelen we vaak ook nog ff op ons bed met Tirza of we geven haar in ons bed de fles. En lekker samen er op uit, gezellig!quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:22 schreef leonieke het volgende:
Straks samen in bad met Thomas. Wat kan ik echt genieten van die momenten in het weekendIn de week hebben we er allemaal wat te weinig tijd voor en moet het allemaal snelsnel gaan waardoor ik altijd extra uitkijk naar het weekend: samen in bad, samen in de zetel, samen spelen, samen op stap
Ahhh zeker! Hier is het alleen Papapapapa... papa... papquote:Op zondag 17 oktober 2010 16:04 schreef leonieke het volgende:
Weet je wat er trouwens überschattig is?
Mamamam! Mama...mam
quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
Veel plezier op de kermis Elmo en Tirzagezellig!!!
Ymme een dikke, wat een enorme nare situatie... en bah, ik dacht dat de storm bij jullie nu wel eens zou gaan liggen..... *het lijkit niet op te houden he??*
Marlinde; hoe gaat het met jullie???
ik ben een beetje bleeeegghhh de laatste dagen; mede door de nachtdiensten die ik heb gehad en natuurlijk het afscheid van opa, en ik ben voor het allereerst weer heftig ongesteld... voel me niet echt happy dus... ben moe, brak en het liefst bleef ik een paar dagen in bed...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |