abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87566176
Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 56

22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

En morgen is Jamie jarig!

[ Bericht 2% gewijzigd door RockabeIIa op 17-10-2010 11:44:31 ]
pi_87566261
Het duurde even, excuus ;)
pi_87566384
Omdat er in het CB boekje staat qua avondeten. vlees of een gekookt ei.
Het is nu al te laat. Hij heeft al een half hard gekookte eitje mee gesmikkeld met mij.... Is dit heel erg dan? :@
pi_87566562
Ymme misschien is dit een handig schema? Het staat dan wel op de borstvoeding.com site, maar het is natuurlijk toepasbaar op alle kindjes. Kleintjes gaat heel voorzichtig om met de introductie van sterk allergene voedingsmiddelen (zoals ei).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87566566
Zolang hij niet snel allergisch is, lijkt het me geen drama... en als hij het kennelijk lekker vond och..
pi_87566602
Vind het zo raar. Waarom mag het dan wel door het avondeten als 'vleesvervanger'.
Maar niet zo. Nu hebben we inderdaad het geluk dat Mart tot nu toe dan, nergens allergisch voor lijkt te zijn.
pi_87566912
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:20 schreef ymme het volgende:
Vind het zo raar. Waarom mag het dan wel door het avondeten als 'vleesvervanger'.
Maar niet zo. Nu hebben we inderdaad het geluk dat Mart tot nu toe dan, nergens allergisch voor lijkt te zijn.
Het mag volgens het CB als vleesvervanger en "zo" en volgens Kleintjes mag beide niet tot hij 9-10 maanden is ;) Kleintjes is wat voorzichtiger.
Het is heus geen ramp hoor dat hij het nu wel gehad heeft, dat schema neemt het zekere voor het onzekere :) Maar bij kleintjes die bijvoorbeeld KMA hebben of eczeem moet je wat voorzichtiger zijn.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87566965
Hier mag ei in principe niet voor hij 2 is -O-
Hoezo voorzichtig...
pi_87567484
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:34 schreef freecell het volgende:
Hier mag ei in principe niet voor hij 2 is -O-
Hoezo voorzichtig...
Oei, dat gaat nog lastig worden. Melk zit al ongeveer overal in en dan ook nog op ei moeten letten (en op soja ook dan zeker?) -O-
pi_87567840
weet iemand die site nog waar je die sokhoudertjes kan kopen zodat de sokjes niet meer steeds uitgaan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87568267
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:51 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oei, dat gaat nog lastig worden. Melk zit al ongeveer overal in en dan ook nog op ei moeten letten (en op soja ook dan zeker?) -O-
jup. Maar Soja mogen we vanaf 1 jaar proberen.
Melk en ei is wel te doen om te omzeilen :) Het helpt dat ik sowieso altijd al zonder pakjes kook en de meeste koekjes ed toch al zelf bak :)
Dus ik moet een paar dingen aanpassen en dan lukt het wel.
pi_87568508
miss_sly: zou goed kunnen, ik weet niets van vitamines! Het kan ook zijn dat ik het verhaal van de consultatiebureau-arts niet goed samenvat, want ik zat met een half oor te luisteren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87569972
Hallo allemaal,

Wij zijn weer terug van een lekker midweekje Center Parcs. Was heerlijk! We hebben echt genoten. Lekker weer gehad, Daan vond het zwemmen geweldig en we hebben heerlijk gewandeld en uitgerust. Opa en oma zijn ook nog een dagje langs geweest dus toen hebben Marky en ik ook nog even lekker met z'n 2-en kunnen zwemmen. 's avonds uit eten geweest en Daan heeft zich super gedragen en lekker zitten smikkelen.

Zeer goed bevallen dus!

Hier las ik ook vooral goede verhalen.

Claudia, Ivan heeft een flinke spurt gemaakt zeg! En gaaf die wishbonebike hoor!

Marlinde nog gecondoleerd!

Sorbo nog gefeliciteerd met je inmiddels dreumes. Ziet eruit als een heerlijk verjaardag en een geweldig feest!

Vast al weer een heleboel vergeten, maar ga 't vanaf nu weer een beetje proberen bij te houden. Het gaat soms zo snel hier in dit topic!
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:00:36 #14
5428 crew  miss_sly
pi_87570058
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:20 schreef Claudia_x het volgende:
miss_sly: zou goed kunnen, ik weet niets van vitamines! Het kan ook zijn dat ik het verhaal van de consultatiebureau-arts niet goed samenvat, want ik zat met een half oor te luisteren.
Nou ja, dat is dus de reden dat Senna van mij wel vitamine D druppels krijgt: dat kun je met voeding niet ondervangen, en zeker in de winter ook niet met voldoende zon/daglichturen buiten. Dus vond ik het een raar advies dat je geen vit D hoefde te geven als je op de voeding let. Vandaar mijn vraag :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87570260
Happy, klinkt als een super vakantie!
:) Fijn dat jullie zo genoten hebben.
pi_87570432
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, dat is dus de reden dat Senna van mij wel vitamine D druppels krijgt: dat kun je met voeding niet ondervangen, en zeker in de winter ook niet met voldoende zon/daglichturen buiten. Dus vond ik het een raar advies dat je geen vit D hoefde te geven als je op de voeding let. Vandaar mijn vraag :)
Huisarts zei hier: vit D geven als de R in de maand zit.
Lars krijgt het nog niet omdat het wel in de pepti zit, maar zo gauw ze geen KV meer krijgen maar gewone melk dan moet je meen ik tot 6 jaar Vit D geven. Of moet....nou ja, je weet wel.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:13:44 #17
5428 crew  miss_sly
pi_87570601
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Huisarts zei hier: vit D geven als de R in de maand zit.
Lars krijgt het nog niet omdat het wel in de pepti zit, maar zo gauw ze geen KV meer krijgen maar gewone melk dan moet je meen ik tot 6 jaar Vit D geven. Of moet....nou ja, je weet wel.
Ow ja, in kv zit dat natuurlijk ook, niet aan gedacht. Dan hoef je het iid nog niet bij te geven. Daarna is het advies volgens mij tot 4 jaar dagelijks 10 druppels, niet alleen in de winter eigenlijk, maar dat is een afweging die je zelf kunt maken, denk ik dan :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:18:52 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87570803
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow ja, in kv zit dat natuurlijk ook, niet aan gedacht. Dan hoef je het iid nog niet bij te geven. Daarna is het advies volgens mij tot 4 jaar dagelijks 10 druppels, niet alleen in de winter eigenlijk, maar dat is een afweging die je zelf kunt maken, denk ik dan :)
Mijn arts zei dat als ze een uur per dag buiten spelen ze voldoende vitamine D "opdoen" Dat doen ze hier echt wel.
Ik geef daarnaast elke winter een multivitje. Ik kreeg dus hetzelfde advies als XXXkarinXXX. met de uur buiten toevoeging dus.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:25:39 #19
5428 crew  miss_sly
pi_87571056
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:18 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Mijn arts zei dat als ze een uur per dag buiten spelen ze voldoende vitamine D "opdoen" Dat doen ze hier echt wel.
Ik geef daarnaast elke winter een multivitje. Ik kreeg dus hetzelfde advies als XXXkarinXXX. met de uur buiten toevoeging dus.
Ik geloof dat het advies mbt vitamine D nogal varieert. Een uur buiten spelen is op zich wel te doen, zeker voor grotere kinderen. Kleinere wordt dat toch lastiger. Bovendien heb ik dus ook adviezen gelezen dat het om meerdere uren per dag buiten zijn zou gaan en dat je dan vooral ook veel onbedekte huid moet hebben. Dat gaat in de winter natuurlijk nooit, alleen in de zomer met lekker weer.
Ook kom ik regelmatig berichten tegen dat vitamine D ook voor volwassenen erg gezond is, en dat er een verband lijkt (!) te zijn met het voorkomen van bepaalde vormen van kanker.
Ik geef het Senna dus vrijwel dagelijks en neem het zelf ook een aantal keer per week.
pi_87571091
Welkom terug Happy :W

Even een kleine spam van Rienk;

Mijn uitzicht als hij weer bij de box staat (helaas onscherp)

Mijn held O+

Van het klimmen op de trap durf ik geen foto te nemen hoor, ben bang dat hij er af valt als ik niet vlakbij sta :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_87571164
Oeh Vlindur, ik vind dit anders ook wel eng hoor :o wat een klimaapje!
Hoe is hij daar zo gekomen? Vanaf de bank erop gekropen?
Maar dat stralende koppie.... O+
pi_87571371
Karin;

Hij loopt zo van mij (ik zit met mn laptop aan de rechterkant) of hij kruipt er heen.

Ik vind het ook wel wat engig hoor :) Maar dit doet ie nu al een poosje dus ik durfde wel snel een foto te maken :)
En hij zit dan op mn schoot, na een fles of gewoon even zomaar. Zelf klimmen kan hij nog niet gelukkig! Dat is nog te hoog :)
pi_87571514
Mooi ondernemend mannetje dus! haalt hij ook al ondeugd uit?
pi_87571624
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mooi ondernemend mannetje dus! haalt hij ook al ondeugd uit?
Hij zat laatst op de deur van de vaatwasser }:| En klimt dus de trap op als we niet uitkijken. Pakt de katten bij de staart en gooit alles om wat niet mag.. :')

Bedoel je zoiets? :D :P
pi_87571690
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:40 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hij zat laatst op de deur van de vaatwasser }:| En klimt dus de trap op als we niet uitkijken. Pakt de katten bij de staart en gooit alles om wat niet mag.. :')

Bedoel je zoiets? :D :P
Oh heerlijk! We moeten maar eens gauw afspreken, dan leert Lars Rienk nog wel wat andere ondeugende trics! :P
pi_87572713
Als Ivan straks op halfvolle melk overgaat krijgt hij er ook gewoon vitamine D bij. Kan in ieder geval geen kwaad, dus ach, waarom niet.
pi_87572769
Daar wil ik tegen die tijd ook aan gaan denken. Indien geen kv meer. Vit D of een soort van multivit voor kids.
Vind dat altijd wel belangrijk.
pi_87572925
Rienk :o Wat doe je nu?

Hij vindt het wel geslaagd zo, Vlindur! Ik vind het maar eng.

Thomas is net met zijn vinger ONDER de deur gekomen. Hij vindt deuren mega-interessant. (wij hebben gewoon van die lichte kartonnen deuren). Ben ik de hele tijd aan het opletten of hij niet te dicht bij het kozijn zit zodat zijn vingers er tussen komen, trekt hij de deur over zijn andere handje heen.
Resultaat: schaafwondje en wat bloed en een hele verdrietige Thomas. Gelukkig was hij het weer snel vergeten.
pi_87573361
Lekker hè Vlindur, zo'n ondeugend maar ondernemend mannetje. Klinkt bekend :D De hele dag voorkomen dat er ongelukken gebeuren (met de kleine of met de spullen)

Hier met bijkomend nadeel dat Daan nog niet zelf kan gaan zitten en als hij dus moe is, zich gewoon laat vallen.
pi_87573608
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Oh heerlijk! We moeten maar eens gauw afspreken, dan leert Lars Rienk nog wel wat andere ondeugende trics! :P
Je komt ook naar de Utrecht Meet toch? En je hebt nog ergens een PM in je box voor vandaag ;)
Komt wel een keer, maar ik heb nu al zin om je de 30e te zien! *O* Dan hebben je kinders en ik nog even de zelfde naam ;)

Ai Thomas! Dat zal vast zeer doen zeg -O- *kusjeerop* :*

Ik had het er laatst met McLaura over; Ik ben een beetje tegen extra vitamines geven want 'dan wordt je lichaam lui om ze zelf goed aan te maken' Hoe denken jullie hier over?
-Vroeger kregen we toch ook niet van die dingen er bij?
- Hebben ze aan alleen vitamine D niet genoeg?
-Zijn al die extra's wel echt nodig? Als je je kindje nou gewoon vaak buiten komt en goed kan spelen is er toch niks aan de hand?

Of denk ik nou echt heel raar?
pi_87573666
Nee Vlindur, je denkt helemaal niet raar.
En nu ben ik wel aan het nadenken of extra vitamines straks wel echt nodig zijn :)
pi_87573670
:o Rienk.... (wel erg herkenbaar trouwens.... Minke's favoriete dolplek is onze bank, kan ze lekker tegen de achterleuning op gaan staan en koprollen...)

:* Thomas... da's naar om je handje open te halen aan de deur. (trouwens,. kartonnendeur? :? *ziet soort poppenhuisconstructie voor zich)

Happy, wat een heerlijke vakantie! *O*

Vitamine D... checken als we klaar zijn met kv... toch vind ik al die dingen zo ver van mijn bed, maar het gaat echt niet heel lang meer duren. Ik was net ook helemaal :o toen ik zag dat Niels alweer bijna jarig is...
pi_87573967
Lijnloos, dat zijn gewoon van die normale binnendeuren, die zijn van binnen van karton
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:38:45 #34
5428 crew  miss_sly
pi_87573996
als het over de meeste vitamines gaat, ben ik het met je eens, maar vitamine D nou net niet.

zie ook hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D
pi_87574041
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:27 schreef Vlindur het volgende:
Ik had het er laatst met McLaura over; Ik ben een beetje tegen extra vitamines geven want 'dan wordt je lichaam lui om ze zelf goed aan te maken' Hoe denken jullie hier over?
-Vroeger kregen we toch ook niet van die dingen er bij?
- Hebben ze aan alleen vitamine D niet genoeg?
-Zijn al die extra's wel echt nodig? Als je je kindje nou gewoon vaak buiten komt en goed kan spelen is er toch niks aan de hand?

Of denk ik nou echt heel raar?
Mijn gewaardeerde bron raadt vitaminesupplementen aan (voor volwassenen), dus ik sta er niet afkerig tegenover. Ik geloof niet dat je lichaam er "lui" van wordt. Je kunt er hooguit sceptisch over zijn omdat je denkt dat het overbodig is om supplementen te slikken. De Keuringsdienst van Waarde heeft daar eens een uitzending aan gewijd, maar die kan ik zo snel niet meer vinden. In de link post iemand: "De huisarts had nog nooit iemand met vitaminengebrek gezien (afgezien van kleine kinderen en oudere mensen die nooit buitenkomen en dus vitamine D nodig hebben)."

Nog meer informatie over vitamine D.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 15-10-2010 15:46:48 ]
pi_87574139
Het argument "vroeger kregen ze X toch ook niet?" vind ik trouwens vrij irrelevant. Vooruitgang betekent nieuwe inzichten en nieuwe voorschriften. Je hebt Rienk toch ook niet de eerste maanden sinaasappelsap gegeven?

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 15-10-2010 15:48:42 ]
pi_87574474
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Het argument "vroeger kregen ze X toch ook niet?" vind ik trouwens vrij irrelevant. Vooruitgang betekent nieuwe inzichten en nieuwe voorschriften. Je hebt Rienk toch ook niet de eerste maanden sinaasappelsap gegeven?
Ai, die zit.

Maar als jullie goed lezen, ben ik niet tegen vit. D, maar tegen die andere 'multivitamines'. En ik bent niet eens tegen, maar ze lijken me minder nodig. Straks als de KV klaar is krijgt Rienk ook gewoon vitamine D :Y
pi_87574908
Oh, ik begrijp goed dat je gezond verstand zegt dat het niet nodig is als alles verder goed zit, hoor, om wat voor soort vitamines het ook gaat. Dat heb ik namelijk ook! Ik vind het wel interessant om erover te lezen en ik merk dat ik in het geval van Ivan liever het zekere voor het onzekere neem. Zelf slik ik geen multivitamines, zelfs niet nu ik zwanger ben. Ik heb er nog niet over nagedacht wat ik t.z.t. met Ivan ga doen (of hij dus wel multivitamines krijgt en of ik ze zelf alsnog ga slikken).
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:06:32 #39
5428 crew  miss_sly
pi_87575047
Ook geen foliumzuur geslikt, claudia? en jij Vlindur?

Ik ben ook niet zo'n fan van het argument "vroeger....ook niet/wel". Voortschrijdend inzicht enzo :)

Ikslik standaard een multivitaminetablet in de ochtend. Gewoon, just in case, terwijl we best gezond leven. Ik neem dus ook regelmatig vitamine D druppeltjes, tegelijk met Senna. Oa vanwege de vermoede positieve bijdrage tegen osteoperose, een (vrouwen)ziekte die op latere leeftijd de kop op kan steken en erg vervelende gevolgen kan hebben.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:08:15 #40
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87575123
Emma krijgt KV en 30 druppels vitamine D per dag voor haar botontwikkeling. (Advies neonatoloog, niet zelf bedacht. ;) )

Als ze ouder is krijgt ze ook een vitaminesupplement, ik zie er alleen maar de voordelen van in. Ik neem ze zelf ook (1 keer per week ofzo, ik vergeet het steeds. :') )
Volgens mij kun je ook niet snel te veel binnen krijgen van vitamines en mineralen, in ieder geval niet als je probeert gezond en gevarieerd te eten en die voeding aanvult met 1 zo'n pilletje per dag.

Ymme, Mart lijkt nergens allergisch op te reageren tot nu toe toch? Dan kan dat stukje ei echt geen kwaad hoor!

Rienk! Klimgeitje! :D Wat een lekker ventje is 't toch zeg!
A grand adventure has begun.
pi_87575124
Heb je indertijd wel (weer) foliumzuur geslikt trouwens? Ik vergat dat voor Rienk altijd..

Hoe gaat het met je? En met je zwangerschap? Je zit nu thuis begreep ik? Hoelang moet je nog?
pi_87575243
Foliumzuur wel! Supplementen waarvan het voordeel is aangetoond slik ik zonder morren. Ik ben een scepticus in hart en nieren, maar ik ga in de regel met standaardvoorschriften mee. Dat is ook een vorm van (in mijn ogen gepaste) bescheidenheid: ik heb er niet voor gestudeerd, dus waarom zou ik het beter weten dan mijn specialisten?

Iets anders waar ik me nooit in verdiept heb is de zin en onzin van vaccinaties. Ik vind het best erg van mezelf dat ik niet eens weet welke prikken Ivan krijgt als ik naar het consultatiebureau ga.

Ik ben 27,5 week zwanger, Vlindur! Ik zit nu inderdaad thuis en dat bevalt prima. Ik heb goede en slechte dagen.
pi_87575245
30 druppels Keshet!? :o Dan heb jij die potjes gauw leeg!

Ik heb ook echt wel es geprobeerd om vitamines te slikken, maar ik hou er elke keer maar weer mee op omdat ik het toch steeds vergeet :')
pi_87575423
Ik ga ook meestal met de voorschriften mee

Ik heb me daar zo boos over kunnen maken tijdens de mexicaanse griep. Uit elk donker hol kwam een viroloog gekropen met weer een andere mening. Daarvoor hebben we toch het RIVM?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:16:32 #45
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87575455
Ja, die potjes gaan vrij hard hier inderdaad! :D

Claudia, ik heb me er ook niet ontzettend in verdiept. Op het internet zwerven echt van die spookverhalen rond op van die wazige sites zonder bronvermelding enzo. Op een gegeven moment zag ik door de bomen het bos niet meer. Ik ga wat dat betreft maar op het advies van de kinderartsen af, die zijn absoluut voorstander van de vaccinaties.
De manier waarop Ticootje het aanpakt vind ik trouwens wel heel interessant; zij laat haar kinderen niet 2 vaccinaties tegelijk geven maar zorgt dat er 2 weken tussen zitten.

Ik heb het idee dat ik die vitaminesupplementen ook echt even nodig heb op het moment, we hebben echt ontzettend ongezond geleefd toen Emma in het ziekenhuis lag, er begint nu heel voorzichtig weer een gezond ritme in te komen.
A grand adventure has begun.
pi_87575550
Ik begrijp wel dat mensen kritisch zijn en niet blind op (staats)autoriteiten durven te varen. (Om dan maar indianenverhalen van het internet te geloven is natuurlijk het andere uiterste.) Ik zit zelf bijvoorbeeld wel met de melkvoorschriften. Ik blijf Ivan na zijn eerste jaar zuivel geven terwijl ik er voor mezelf de zin niet van inzie. De voornaamste reden dat ik dat doe is omdat ikzelf te weinig kennis erover heb om de voorschriften aan m'n laars te lappen.
pi_87577908
woeps :@

het CB zou een rolberoerte krijgen denk ik. na ravi zn flesje van 4 uur wilde ik ff in de keuken de fles omspoelen. selene liep ook hier rond, dus ik dacht: "och, hoef niet op die 2 katjes te letten die hier ook rondlopen dan"

na 2 minuten kom ik terug: zitten er 2 katjes heel zielig bij de keukendeur om er als een speer vandoor te gaan en zit selene blij bij ravi in de box onder de mededeling: 'lene ook box' *)

wb vitamines: de CB arts hier zegt: het heeft allemaal heus nut en is geen onzin, maar als je het vergeet of niet wilt geven om wat voor reden dan ook is het ook geen ramp hoor. we zijn zelf allemaal groot geworden zonder. maar beter is het wel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:40:46 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87578529
Mijn k'n krijgen allebei geen vitD :@
pi_87579192
Ik ben maandag nog bij het CB geweest, die hebben het nog nooit over Vitamine D gehad. Ik heb het ook nooit gegeven trouwens, heb alleen maar fv gegeven en daar zit het al in.
Ik zal het eens aankaarten of me wat beter inlezen als hij 12 maanden is en dus gewone halfvolle melk drinken gaat.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87579703
Wist ik niet dat ze Vit. D ook nog extra nodig hebben na het 1e jaar. Tijdens mijn BV periode wel gegeven, maar sinds de fv eigenlijk nooit meer bij stil gestaan omdat het daar al in zit.
pi_87579872
Ze moeten het hebben tot het 4e jaar geloof ik :Y Mijn CB heeft het ook niet over de vitamines gehad, maar ik ook niet ;)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:33:47 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87580213
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:59 schreef Poppejans het volgende:
Ik ben maandag nog bij het CB geweest, die hebben het nog nooit over Vitamine D gehad. Ik heb het ook nooit gegeven trouwens, heb alleen maar fv gegeven en daar zit het al in.
Ik zal het eens aankaarten of me wat beter inlezen als hij 12 maanden is en dus gewone halfvolle melk drinken gaat.
Fabi drinkt al bijna 10 maanden borst, en sinds een maad of wat ook kv.
eva bijna 3 heeft het ook nooit gehad.
Ze zijn allebei nooit ziek, komen normaal buiten enzo.
Is gewoon niet aan mij besteed :@
pi_87582700
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:33 schreef amaranta het volgende:

[..]

Fabi drinkt al bijna 10 maanden borst, en sinds een maad of wat ook kv.
eva bijna 3 heeft het ook nooit gehad.
Ze zijn allebei nooit ziek, komen normaal buiten enzo.
Is gewoon niet aan mij besteed :@
Ik denk eigenlijk aan mij ook niet zo nee
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:57:06 #54
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87583036
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:47 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Oh pfffff, ik ben daar ook redelijk slecht in :') .

S heeft nu de hele zomer al geen vitamine D gehad, maar ze is gelukkig wel echt heel veel buiten (weer of geen weer). R heeft nog kv, daar zit het gelukkig in. In de eerste vijf maanden bv was ik er ook niet goed in. Ik deed het vaker niet dan wel. Mijn kinderen zijn trouwens ook eigenlijk nooit ziek, gelukkig! Ik ga het voor S toch maar weer eens in huis halen. Elke keer dat ik er wel aan denk is natuurlijk toch mooi meegenomen.

En poppejans, hulde aan je zoon, hij loopt aan een tafel/bank/ofzo toch? _O_
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:57:22 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87583043
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:47 schreef Poppejans het volgende:

[..]

haha vergeet jij ook altijd luiers te verwisselen, of dat dan weer wel
;)
Ik kwam er laatst na ruim een week achter ;)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:58:48 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87583096
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Oh pfffff, ik ben daar ook redelijk slecht in :') .

S heeft nu de hele zomer al geen vitamine D gehad, maar ze is gelukkig wel echt heel veel buiten (weer of geen weer). R heeft nog kv, daar zit het gelukkig in. In de eerste vijf maanden bv was ik er ook niet goed in. Ik deed het vaker niet dan wel. Mijn kinderen zijn trouwens ook eigenlijk nooit ziek, gelukkig! Ik ga het voor S toch maar weer eens in huis halen. Elke keer dat ik er wel aan denk is natuurlijk toch mooi meegenomen.
Ik heb thuis volgens mij 2 onaangebroken potjes staan.
Ik neem er binnenkort wel een mee.

vandaag kwam ik minibuurvrouw tegen op de gang, glinsterende oogjes, zo van, ik weet dat jij niet op school woont! Zwaait! Lacht!
Ik steek mn arm uit en High Five!
Met de allergrootste glimlach ging ze de trap af.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:51:33 #57
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87585288
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

;)
Dat geeft toch niks? Die gaan toch tot 7kg :{w

Hier wel een trouwe vitD gever. Ook neem ik ze zelf :Y
Zit gewoon in het patroon.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:20:35 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87586695
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:51 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dat geeft toch niks? Die gaan toch tot 7kg :{w

Hier wel een trouwe vitD gever. Ook neem ik ze zelf :Y
Zit gewoon in het patroon.
ja klopt, 7 kg poep is best veel!
pi_87590981
Ik heb mezelf wel in het hele vaccinatie gebeuren verdiept toen. Wij hebben besloten haar gewoon mee te laten doen met het programma. Een tante van mijn vriend heeft besloten hun kinderen pas na het eerste jaar te laten inenten ( dus het hele programma een jaar uitstellen) en 1 prik achterwegen te laten.

Er zijn verschillende insteken om bezwaren te hebben. Alle punten hebben wel een kern van waarheid en er zitten zeker interessante vraagstukken tussen (zoals door te veel hygiëne dat het immuumsysteem niet goed ontwikkeld) en dat vaccinaties auto-immuun ziektes kan triggeren.

Ik ben niet medisch onderbouwd dus vond het erg moeilijk hier beslissingen over te maken. Ik ben de hele boel ook alweer bijna vergeten. Wij hebben besloten gewoon te kijken hoe Mette reageerde op de prikken. Ze heeft er eigenlijk geen last van, vorige week heb ik zelfs niks aan haar gemerkt.

Ik heb gisteren een super leuke avond gehad ( altijd leuk om m'n mannetje te zien optreden <3 ) Met Mette gaat het ook steeds beter.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87597450
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef Groofsken3 het volgende:
Mijn kinderen zijn trouwens ook eigenlijk nooit ziek, gelukkig! Ik ga het voor S toch maar weer eens in huis halen. Elke keer dat ik er wel aan denk is natuurlijk toch mooi meegenomen.

En poppejans, hulde aan je zoon, hij loopt aan een tafel/bank/ofzo toch? _O_
Of dat vitamine D nou echt iets doet betwijfel ik, sowieso met vitamines vraag ik me dat af.Ik heb trouwens wel keurig foliumzuur geslikt, daar geloof ik wel in.Daarnaast ook zwangerschapsvitamines meer van ''baat het niet, schaadt het niet'' dus misschien dat ik ze Wolf wel ga geven, ik weet het nog niet.

en :Y hij loopt heel voorzichtig een paar pasjes achter de kinderstoel, die schuift met hem mee.Of hij steekt een handje naar ons uit als hij van de bank naar tafel wil om vervolgens een paar zijdelingse pasjes aan tafel te maken.

Goedemorgen trouwens :O
Wolf vond het om 2.00 leuker om in bed te staan springen en jengelen dan slapen. Uiteindelijk bij ons in bed rond 3.45 pas in slaap gevallen, daarna om 7.15 wakker.
pi_87597456
vaccinaties heb ik ook wel even goed over nagedacht. Met name omdat ik zelf heel allergisch reageerde op het kinkhoest vaccin (anafylactisch enzo :X )
Na een tijdje wroeten kwam ik erachter dat ze dt vaccin wat ik gehad heb niet meer gebruiken in Nederland vanwege het risico... Dus dat scheelde al :)

Verder is in je eentje niet inenten niet zo'n drama, want je bent nog wel beschermt door de groep. En juist dat groepsgebeuren maakte dat ik het wél gedaan heb.
Stel dat niemand het doet... Krijg je polio-uitbraken en dergelijke en dat wil je echt niet.

quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

;)
Whehe :')

Hier naast me zit een dichtgeplakt oogje een broodje te eten :P Lekker ventje! Heb hem net even in de box gezet en razendsnel een dweil door de kamer gehaald voor zijn broer wakker wordt :+ Want dan is de kans verkeken natuurlijk.
pi_87597459
Oeh Poppejans :X Kan je overdag nog ergens bijslapen?
pi_87597480
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 07:54 schreef freecell het volgende:
Oeh Poppejans :X Kan je overdag nog ergens bijslapen?
Wolf slaapt deze week overdag bijna niet meer (lees:1x een uurtje is veel..) maar mn man is eind van de ochtend vrij dus dan kan ik 's middags wel effe liggen, zo voor een keertje geeft het niks maar hij was eerder deze week ook al rechtop in bed aan het feesten geweest om 4.00
Ik probeer eens een luiermaat groter voor de nacht, die zat wel erg vol.Tja ik zoek dan een verklaring maar die is er volgens mij niet.Zo lang hij er maar geen gewoonte van maakt vind ik het best
pi_87597482
Mja, soms zijn ze gewoon wakker :X
Maar ik vond het beter te trekken als het wel een gewoonte was :D Dan ben je er op ingesteld dat je geen slaap krijgt :P
pi_87597743
ik heb er geen moment over getwijfeld om Thomas NIET in te laten enten.
Mensen vergeten erg snel hoe verschrikkelijk de ziektes zijn waarvoor we geent worden, omdat ze nu juist bijna nooit meer voorkomen. En dat moet zo blijven...
pi_87597853
Vermoeiend Poppejans :* helemaal als je lijf er niet op ingesteld is. Hopelijk kun je nog wat bijslapen (lukt mij nooit overdag helaas).

Vitamine D heb je nodig voor de botaanmaak, het zorgt ervoor dat kalk opgenomen wordt. Het is juist belangrijk voor zulke jonge kinderen omdat het kraakbeen omgezet wordt in volwassen botweefsel en daar is veel kalk voor nodig. Een tekort aan vitamine D zorgt er bij jonge kinderen voor dat de botten vergroeien (rachitis), ze zakken als het ware door hun benen en ruggengraat die daardoor krom groeien. Als je over je hele jeugd te weinig vitamine D binnengekregen hebt, maar genoeg om rachitis te voorkomen, heb je als oudere een grotere kans op botontkalking waardoor je je botten snel breekt.
Het is dus niet zo dat je door vitamine D gebrek meer ziek bent als in vaker verkouden ofzo.
Je maakt vitamine D zelf aan wanneer je voldoende zonlicht krijgt, maar we zitten met z'n allen teveel binnen, we hebben kleding aan en het is winter. Ik neem dus wel het zekere voor het onzekere en neem zelf een vitaminepreparaat met vitamine D en Niels krijgt druppeltjes. Het zit ook in vette vis (en levertraan :P) en is toegevoegd aan margarine/halvarine.

quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:05 schreef Aoraki het volgende:
ik heb er geen moment over getwijfeld om Thomas NIET in te laten enten.
Mensen vergeten erg snel hoe verschrikkelijk de ziektes zijn waarvoor we geent worden, omdat ze nu juist bijna nooit meer voorkomen. En dat moet zo blijven...
psies!

Ik ben ook moe, zie borstvoedingstopic :'(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87598316
Twinkly, ik zag het al in het bv-topic (waar ik soms lurk :P )
Je hebt het wel echt serieus zwaar. Zeker die nachten. Als Thomas een week lang een keer 's nachts wakker is, ben ik al moe. Ik vind het echt heel rot voor je...
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:01:10 #68
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87598358
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:17 schreef Twinkly het volgende:
Vermoeiend Poppejans :* helemaal als je lijf er niet op ingesteld is. Hopelijk kun je nog wat bijslapen (lukt mij nooit overdag helaas).

Vitamine D heb je nodig voor de botaanmaak, het zorgt ervoor dat kalk opgenomen wordt. Het is juist belangrijk voor zulke jonge kinderen omdat het kraakbeen omgezet wordt in volwassen botweefsel en daar is veel kalk voor nodig. Een tekort aan vitamine D zorgt er bij jonge kinderen voor dat de botten vergroeien (rachitis), ze zakken als het ware door hun benen en ruggengraat die daardoor krom groeien. Als je over je hele jeugd te weinig vitamine D binnengekregen hebt, maar genoeg om rachitis te voorkomen, heb je als oudere een grotere kans op botontkalking waardoor je je botten snel breekt.
Het is dus niet zo dat je door vitamine D gebrek meer ziek bent als in vaker verkouden ofzo.
Je maakt vitamine D zelf aan wanneer je voldoende zonlicht krijgt, maar we zitten met z'n allen teveel binnen, we hebben kleding aan en het is winter. Ik neem dus wel het zekere voor het onzekere en neem zelf een vitaminepreparaat met vitamine D en Niels krijgt druppeltjes. Het zit ook in vette vis (en levertraan :P) en is toegevoegd aan margarine/halvarine.
[..]

psies!

Ik ben ook moe, zie borstvoedingstopic :'(
Hierbij aansluit...
:* voor de beroerde nacht
pi_87599217
Ik wil nuanaceren dat ik nooit heb getwijfeld Mette niet te laten inenten. Ik heb vooral gekeken en gelezen over de effecten van inenten op zo'n jonge leeftijd en vooral over babies met lager geboorteggewicht. En inderdaad over allergische reacties. Maar zoals eerder gezegd was ik niet overtuigd over de bezwaren en draait ze gewoon mee het programma.

Ik vind inenten belangrijk, het zijn nare ziektes, met nare gevolgen. Maar ik vind het ook belangrijk om kritisch naar dingen te kijken. En naar individuele gevallen te kijken ( zoals freecell verteld over het allergisch reageren). De tante van Remco heeft vanwege het allergisch reageren op de prikken van het eerste kind, het vaccinatie programma uitgesteld(dus niet afgesteld!). Ik heb daar met haar toen over gepraat en dat is de 1 van de redens waarom ik me erin ben gaan verdiepen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87599803
Even een :* voor alle slechte nachten. IK had verwacht dat Daan ook wel weer wat lastiger zou slapen kna een week in een ander bed, maar gelukkig herkent hij zijn eigen bedje nu wel meteen (was na de vakantie 2 maanden terug wel anders, toen moest hij echt weer even wennen).

Hier overigens ook niet getwijfeld over vaccinatie programma, maar ik heb destijds wel erg getwijfeld over de mexicaanse griepprik. Het 'reguliere' vaccinatieprogramma is bewezen veilig maar met die griepprik was er zoveel discussie en tegenstellingen dat ik het op het laatst echt niet meer wist. Uiteindelijk toch gedaan omdat ik precies in de kritieke fase zat.

Daan heeft overigens de hele week ongeveer tot een uur of 8 uitgeslapen. Zal wel tegenvallen voor 'm als hij maandag weer om kwart voor 7 zijn bed uit moet (en voor ons ook :{ ) :'(
pi_87602934
Even een egopost. Maar oh wat een verschikkelijk nieuws.
Een neefje van Antoine, 17 jaar. Hersenbloeding en overleden. Wel hebben zijn ouders alle organen beschikbaar gesteld voor donatie. Dit is dus ook eerst gebeurd en daarna is hij overleden.

Je moet er toch niet aan denken, je kind te overleven.

En verder weet ik even niets ontopics te melden. Moest het even kwijt. :(
pi_87603075
Och Ymme, wat verschrikkelijk!! :'( :'( Gecondoleerd en sterkte :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87603254
Gecondoleerd, dat zijn echt van die schrikbeeld momenten. Veel sterkte Ymme en ook voor Antoine.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:33:13 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87603470
ymme, met recht verschrikkelijk! Veel sterkte met het verwerken van dit verlies!
pi_87603799
Jeetje Ymme, 17 jaar pas...wat verschrikkelijk.
Gecondoleerd en heel veel sterkte...
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:44:28 #76
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87603809
He jakkes Ymme! Gecondoleerd en veel sterkte voor jullie! :*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_87605090
Gecondoleerd Ymme, wat verschrikkelijk!
Dat lijkt me inderdaad het allerergste wat er is, je kind te overleven
pi_87605120
yemme en fam gecondoleerd :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:31:38 #79
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87605218
Oh jezus wat naar en verdrietig Ymme. Daar draait mijn maag zich van om. Gecondoleerd :* .
pi_87615482
Ontzettend verdrietig nieuws, ymme. :*

Ik ben de laatste dagen zo mogelijk nog verrukter met Ivan dan ik al was. Hij wijst de hele dag door telkens naar een object en ik moet dan zeggen wat het is. Meestal gaat het om een lamp of schilderij. Ivan zegt "die!", ik zeg "Andy Mouse!" en dan zegt hij met een heel lief stemmetje "aaaah". Dat doet hij alleen bij Andy Mouse en het is zó schattig! O+

Het spelen wordt ook steeds leuker. Vandaag was hij 2 uur lang - ik overdrijf niet - zoet met blokjes uit zijn loopwagen halen, erin stoppen, er weer uit halen, in de boekenkast leggen, weer in de loopwagen leggen, op de grond sorteren, enzovoort. Ik heb er 2 uur lang - ik overdrijf niet - ademloos naar zitten kijken.
pi_87615747
Heerlijk hè Claudia. Daan kan ook zo heerlijk zelf spelen. Ik kan daar ook naar blijven kijken. Wat knap van Ivan dat hij al zo bezig is met aanwijzen en communiceren op die manier. Klinkt ook echt aandoenlijk 'aaaahh'
pi_87616111
Ik vind het vooral heel wonderlijk dat hij zo zoet is. Waarom schrijven ze in boekjes nooit dat kinderen zó lief kunnen zijn? :Y)

Ik zag leuke foto's van Daan in het fototopic. Wat ziet hij er groot uit! En bevalt het hem in de nieuwe autostoel? Ivan kijkt zijn ogen uit. Ik vind het een heel groot verschil met de eerste MaxiCosi.
pi_87616203
Ivan wat klink je al wijs O+

Hier wordt ook steeds langer alleen gespeeld. Sinds hij kan gaan staan eigenlijk. Hij is echt in een paar weken tijd zo verandert. Van een rustige baby naar een zeer ondernemende baby. Afgelopen week ook 10 min gesprekje op kdv gehad en ook zei stonden er versteld van wat hij ineens allemaal kan. Ze zei dat hij het liefst naar de peuters buiten zat te kijken (en zn broer natuurlijk) en als er een baby op de groep begint te huilen kijkt hij met een blik van 'wat is er nou weer?'. En als de deur open staat is hij zo buiten om met zn broer te kunnen knuffelen ;) Het viel ze ook erg op dat hij veel contact met anderen probeert te maken.

Helaas horen bij het ondernemende ook de blauwe plekken.... Hij valt zeer regelmatig omdat hij denkt wel los te kunnen gaan staan. Vandaag met het keukentje en al achterover gevallen. Gelukkig probeert hij zich nu wel zelf op te vangen door op zn billen neer te komen, maar dat lukt dus niet altijd.
pi_87616549
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het vooral heel wonderlijk dat hij zo zoet is. Waarom schrijven ze in boekjes nooit dat kinderen zó lief kunnen zijn? :Y)

Ik zag leuke foto's van Daan in het fototopic. Wat ziet hij er groot uit! En bevalt het hem in de nieuwe autostoel? Ivan kijkt zijn ogen uit. Ik vind het een heel groot verschil met de eerste MaxiCosi.
Daan vindt 't prachtig in zijn autostoel. Het is wel wat vroeg, maar hij zat echt helemaal opgepropt in de maxi cosi. Hij zit hier veel beter in en hij kijkt zijn ogen uit.

Hij is de laatste tijd inderdaad flink gegroeid, maar hij is nog steeds aan de kleine kant voor zijn leeftijd.

Meimeltje, dat vallen is herkenbaar. Daan heeft het staan prima onder de knie, schuivelt lekker door de box, langs de bank en salontafel, maar het weer gaan zitten wil nog niet erg, ergo: hij laat zich steeds vallen als hij moe is :{ Vaak zijn we in de buurt om 'm op te vangen, maar soms ook niet en dan is het boem en auw! Zo sneu, maar helaas niet altijd te voorkomen.

Hij heeft nu trouwens erg veel last van zijn boventandjes die doorkomen. Er zitten echt 4 grote bulten bovenin en ik lijk er al 1 te voelen maar die is nog niet helemaal door. Hij is vanavond al 2 keer huilend wakker geworden dus ik hoop dat hij toch zijn slaap weet te pakken nu en er doorheen slaapt. Zo sneu :'(
  zondag 17 oktober 2010 @ 00:06:32 #85
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_87621039
Haaihaai!

Poging 2 alhier, vanmiddag had ik een enorme post gemaakt, en toen deed Stef *trek* en toen was de stekker van de laptop eruit, en tja, de accu is rag dus toen was het allemaal weg :')

Ik moet even heel hard nadenken hoor, het is laat en ik ben moe..

Maar in elk geval een dikke :* voor Ymme, wat een enorme schok, wat ontzettend naar en verdrietig :'( Heel erg veel sterkte voor jullie en jullie familie, je moet er inderdaad niet aan denken zeg!

BJ, ook voor jou een dikke :* , wat enorm dubbel is het om afscheid te gaan nemen.. Weten wat er komen gaat is aan de ene kant geruststellend, je hebt echt een afscheid, kunt elkaar nog zeggen wat je wil zeggen.. Maar hemel, wat zijn zulke momenten toch loeizwaar. Het moment dat je omschrijft dat Evie je opa's hand pakte is echt een tearjerker, maar ben vooral blij voor jullie dat hij ook echt bij was. Sterkte met wat komen gaat meis..

Twinkly, dikke dikke :* voor jou ook, ik hoop dat het vanavond beter gaat. Je weet me te vinden als ik iets kan doen he? Klinkt een beetje loos ofzo, maar echt, laat het me weten lieverd!

Octo, wat fijn dat het beter gaat met Hannah's uitslag! Hiero ongeveer hetzelfde verhaal, het vuur is eruit en de huid is eigenlijk bijna helemaal tot rust gekomen, alleen die wonden zitten er nog. Maar ook die gaan beter en zijn niet meer constant vochtig. Superfijn!

*denkdenk*

Claudia, wat geweldig van Ivan <3 Ik vind de momenten dat je denkt 'oh wat SCHATTIG!!' echt bizar eigenlijk, ik had me nooit, maar dan ook nóóit in kunnen denken wat voor gevoel dat geeft :) Groot gelijk ook dat je zo naar hem hebt zitten kijken terwijl hij speelde :) Ik las overigens dat je niet meer werkt? Sorry, heb ik even gemist, wazzup? Alles ok? :* !

Daan, arme kerel, dikke :* ook.. Wat vervelend om dat zo mee te maken he Happy? Ik vind het echt lastig hoor, je wil zo graag meer doen voor je kleintje.. Het hoort erbij, maar écht, ik vind dat kinders maar gewoon met kant-en-klare gebitjes danwel voorgeponste gaten uit d'n mams moeten komen hoor :P

En ik vergeet mensen, ik weet het heel zeker.. Sorry, maar ik ga zo mijn bedje in. Wilde alleen nog even vertellen dat ik ondertussen wel even heb gesproken met een leidster die die dag dat het verhaal van de wasbare luiertjes speelde niet aanwezig was, maar heb het niet meer ter sprake gebracht. Ik begreep van mijn lief dat ze die dag een invalster hadden en die was er gisteren dus ook en eh, hoe zal ik het zeggen?Ze treffen het niet qua invalster, laat ik het daar maar op houden. Daarnaast begreep ik dus van deze leidster dat de juf die er dinsdag was ook nog eens zwanger is en veel last van buikpijn heeft, dus ik begrijp nu een stuk beter waarom ze het niet op heeft kunnen brengen. Ik ben weer gerustgesteld.

Ik haalde Stef gisteren overigens op met een dik, rood wangetje en een beetje lodder-oogjes, hij had namelijk nauwelijks geslapen. On a hunch heb ik in zijn mondje gevoeld en ja hoor :o Een enórme bobbel op de plek waar ik dénk dat er een kies zou moeten gaan komen. In één keer door van tandjesleed naar kiezenleed, hoezee! Alhoewel het een stuk hanteerbaarder is met onze homeopatische pijnstiller! _O_

Dan ga ik nu écht tukken, morgen hebben we het verjaardagsfeestje van Stef's vriendje! *O*

:* mensen, sweet dreams..
3!
pi_87624708
Hey, een kies al :o Dat gaat echt hard! Arm ventje!

En dan is het wel te begrijpen van het kdv inderdaad... Wel balen dat ze zo met de bezetting zitten...
  zondag 17 oktober 2010 @ 08:18:39 #87
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_87624727
Jah, het was echt sneu ook, de vaste leidster met wie ik sprak zat dus met twee krijsende kinderen op schoot terwijl de invalster een soort van bezemwagentje-achtige bewegingen om haar heen aan het maken was, de andere kindjes als een stel dolle mina's door de gang aan het schuimen waren en ze structureel de verzoeken van de vaste leidster niet verstond/begreep. De vaste leidster was helemaal rood aangelopen en ze stuiterde helemaal van de stress, want zo ging het de hele dag al.. :')

Hey, en hoe is het met Florian's oogje? :*
3!
pi_87625451
Hey, ik heb jullie teruggevonden :W :)

Ik ben alweer een heel deel vergeten, maar ymme, wat een naar bericht. Mijn maag keerde even om toen ik het las.

Hier wachten we nog eventjes met het geven van een (half) ei aan Thomas. Hij zal het waarschijnlijk wel lekker vinden, maar om de één of andere reden ben ik nog niet overtuigd om het al te geven. Maar het scheelt ook wel dat wij per week maar voor 3 dagen eten moeten bedenken voor onze kleine vriend :) (en ik nog massa's potjes in de diepvries heb zitten aangezien ik altijd voor meer dan één keer maak O-) )

freecell: het lijkt me toch moeilijk om altijd de reflex te hebben "mag hij dat wel eten?" Er zit in zoveel producten melk en ei. Maar wel handig om hem geen dingen te laten eten waar jullie niet achter staan ;)
Hoe gaat het met zijn oogje? Al beterschap?

Happy: wat leuk dat de vakantie zo goed is meegevallen. En dat hij zijn bedje direct herkende :Y

Wat gaan Rienk en Harry zo vlug :o Ik blijf me er steeds om verbazen.

En Ivan zo flink aan het spelen O+

Hier heeft Thomas weer 3 flessen goed uitgedronken *O* (verspreid over anderhalve dag, hé, hij drinkt er maar twee meer op een dag) En hij is daarmee begonnen net nadat zijn 4e tand is doorgebroken. Het zal dus waarschijnlijk daaraan gelegen hebben. Maar ik ben zo blij dat hij zijn flessen weer drinkt. Komt hij toch bijna weer aan de 500cc die hij nodig heeft.
En voor de rest: heel veel frustraties hier bij Thomas. Hij wil zich recht trekken in zijn park, maar hij kan zijn voetjes nog niet goed zetten waardoor hij niet kan recht staan. Drama's dus. Maar als we zijn voeten goed zetten, krijgen we dit te zien:
pi_87625803
Thomas wat ben je een scheetje O+ Wat sta je daar parmantig in de box!

Daan al in de grote autostoel, wow wat ga je hard! :D

Ivan wat ben je heerlijk aan het spelen, heel herkenbaar O+ Dat vraagt om een filmpje Claudia!

Icantrix :* Alles komt achter elkaar he, ik kan me voorstellen dat jullie nu wel eens toe zijn aan rust.
Arme Stef nu al een kies, ik vind die krengen maar gemeen hoor.

Florian hoe is het nu met je oogje? En is je oortje nu echt over? :*

Ik heb vannacht gedroomd dat Niels kon lopen en overal alles aftrok en instopte, handdoeken in de vaatwasser enzo _O- Het is vast een voorspellende droom :P
Oh, en ik heb jullie tactiek overgenomen Icantrix. Niels mag van mij alleen zitten op het aankleedkussen als ik dat aangeef en hij mag absoluut niet meer gaan staan. Ook heb ik alle speeltjes van de commode weggehaald, die gebruikte ik om hem af te leiden maar dat werkte dus averechts.
Omdat Niels niet wilde rollen van rug naar buik, maar het sinds twee weken wel doet op de commode, liet ik het steeds toe. Ik vond het zo knap.
En hij blijft nu veel beter liggen. Duidelijkheid was dus de manier 8)7 Dankjewel voor de tip!
  zondag 17 oktober 2010 @ 10:26:39 #90
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87625811
Hé Leo, long time no see! Maar wat stoer van Thomas dat het hem af en toe lukt om te gaan staan in z'n park. Nog even en hij gaat overal staan waar hij maar kan.... (sprak zij uit ervaring...)

Inca, een kies lijkt me helemaal drama. Inderdaad, zo sneu voor die kleintjes. Wat is dat middeltje wat bij jullie zo goed helpt? Dentinox is bij ons nog niet heel erg succesvol zo lijkt het.

Daan is gelukkig maar 1 keer wakker geworden om 2 uur vannacht. Gelukkig ging hij toen ook weer redelijke snel slapen en toen kwam hij pas weer om 8 uur vanmorgen dus ben trots op mijn kleine man.

HIer een en al frustratie omdat Daan de hele tijd gaat staan maar geen idee heeft hoe dan verder. Zitter komt niet bij 'm op of durft hij niet. Hij is natuurlijk niet zo groot en gaat aan best hoge dingen staan, dus dan is de afstand naar de grond best lang voor zijn korte armpjes.
pi_87626167
Hebben jullie vooral gelet op de klerencombinatie? :') Pyjamavest en broek van twee verschillende pyjama's _O- Ah, het is weekend hé ;)
Maar voor alle duidelijkheid: hij kan nog niet zelf staan, hoor :) Hij trekt zichzelf wel recht, maar aangezien hij de truc nog niet doorheeft over hoe hij zijn voeten moet plaatsen, is hij er nog lang niet. Dus we zijn hier nog lekker gerust :Y
pi_87626328
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:49 schreef leonieke het volgende:
Hebben jullie vooral gelet op de klerencombinatie? :') Pyjamavest en broek van twee verschillende pyjama's _O- Ah, het is weekend hé ;)
ik vind het wel leuk staan hoor :D
pi_87626743
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:59 schreef Twinkly het volgende:

[..]

ik vind het wel leuk staan hoor :D
Ik ook, maar niet leuk genoeg om hem op facebook te gooien ;) En nu ligt hij natuurlijk te slapen en kan ik geen nieuwe foto nemen :D
Straks samen in bad met Thomas. Wat kan ik echt genieten van die momenten in het weekend O+ In de week hebben we er allemaal wat te weinig tijd voor en moet het allemaal snelsnel gaan waardoor ik altijd extra uitkijk naar het weekend: samen in bad, samen in de zetel, samen spelen, samen op stap :)
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:53:40 #94
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87629154
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 11:22 schreef leonieke het volgende:

Straks samen in bad met Thomas. Wat kan ik echt genieten van die momenten in het weekend O+ In de week hebben we er allemaal wat te weinig tijd voor en moet het allemaal snelsnel gaan waardoor ik altijd extra uitkijk naar het weekend: samen in bad, samen in de zetel, samen spelen, samen op stap :)
Ja leuk is dat he, als je daar dan echt de tijd voor kan nemen! Wij doen dat in het weekend ook. Dan spelen we vaak ook nog ff op ons bed met Tirza of we geven haar in ons bed de fles. En lekker samen er op uit, gezellig! :)
Zometeen gaan we naar de kermis hier in de stad! Ben benieuwd wat Tirza ervan vindt, al die geluiden en lampjes en heel veel mensen! Ook maar eens checken hoe ze de draaimolen vindt!!

Verder niet echt bijgelezen,sorry, zal ik straks eens doen! Tot laters!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  zondag 17 oktober 2010 @ 13:13:51 #95
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87629793
Veel plezier op de kermis Elmo en Tirza O+ gezellig!!!

Ymme een dikke :* , wat een enorme nare situatie... en bah, ik dacht dat de storm bij jullie nu wel eens zou gaan liggen..... *het lijkit niet op te houden he??*

Marlinde; hoe gaat het met jullie???

ik ben een beetje bleeeegghhh de laatste dagen; mede door de nachtdiensten die ik heb gehad en natuurlijk het afscheid van opa, en ik ben voor het allereerst weer heftig ongesteld... voel me niet echt happy dus... ben moe, brak en het liefst bleef ik een paar dagen in bed... :@
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_87634325
Stoer Thomas!

Uhm.. hier oortjes bijna over en oog 2 ook ontstoken :')
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:46:47 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87634913
Gecondoleerd Ymme. Je hoort inderdaad niet je kinderen te overleven.
17, in de bloei van zijn leven .

Ik had nog nooit gehoord dat iemand zijn organen nog in leven doneert, vind ik een beetje engig. Ik dacht dat altijd direct na overlijden gebeurde.

Edit:
Ik heb even gewikid, en het zal wel iets zijn met hersendoodprotocol
pi_87635553
Weet je wat er trouwens überschattig is?

Mamamam! Mama...mam :)

O+
  zondag 17 oktober 2010 @ 16:19:42 #99
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87636051
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 16:04 schreef leonieke het volgende:
Weet je wat er trouwens überschattig is?

Mamamam! Mama...mam :)

O+
Ahhh zeker! Hier is het alleen Papapapapa... papa... pap :( ;)

En natuurlijk... babababa, tatatatata, titititititi, pprrrrrr, bebebebe, ieeeeieieieeeee etc O+
pi_87636223
hier dadadadèdèdè.... helpt ook niet mee :P
  zondag 17 oktober 2010 @ 17:10:36 #101
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87637601
hersendoodprocedure inderdaad; dat doen wij op de IC ook. Mensen en organen in leven houden, maar patient is dan al hersendood; en ook al klopt je hart nog en haal je nog adem (weliswaar door een beademingsmachine), als je hersenen niet meer werken ben je dood. Procedure kost heel veel tijd en energie, maar is zo ontzettend belangrijk, er worden soms wel 5 of 6 andere levens mee gered.. (na zo'n procedure krijgen we een aantal weken later een brief, waar in staat welke patienten welke organen hebben gekregen; dus bijvoorbeeld een 46 jarige man kreeg de longen, een 38 jarige vrouw de nieren etc etc).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_87641690
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
Veel plezier op de kermis Elmo en Tirza O+ gezellig!!!

Ymme een dikke :* , wat een enorme nare situatie... en bah, ik dacht dat de storm bij jullie nu wel eens zou gaan liggen..... *het lijkit niet op te houden he??*

Marlinde; hoe gaat het met jullie???

ik ben een beetje bleeeegghhh de laatste dagen; mede door de nachtdiensten die ik heb gehad en natuurlijk het afscheid van opa, en ik ben voor het allereerst weer heftig ongesteld... voel me niet echt happy dus... ben moe, brak en het liefst bleef ik een paar dagen in bed... :@
:*

En idd. Wanneer gaat de storm liggen. Het is nu wel genoeg geweest!
Maar dat heb je helaas niet voor het zeggen...... :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')