abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87579872
Ze moeten het hebben tot het 4e jaar geloof ik :Y Mijn CB heeft het ook niet over de vitamines gehad, maar ik ook niet ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:33:47 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87580213
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:59 schreef Poppejans het volgende:
Ik ben maandag nog bij het CB geweest, die hebben het nog nooit over Vitamine D gehad. Ik heb het ook nooit gegeven trouwens, heb alleen maar fv gegeven en daar zit het al in.
Ik zal het eens aankaarten of me wat beter inlezen als hij 12 maanden is en dus gewone halfvolle melk drinken gaat.
Fabi drinkt al bijna 10 maanden borst, en sinds een maad of wat ook kv.
eva bijna 3 heeft het ook nooit gehad.
Ze zijn allebei nooit ziek, komen normaal buiten enzo.
Is gewoon niet aan mij besteed :@
pi_87582700
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:33 schreef amaranta het volgende:

[..]

Fabi drinkt al bijna 10 maanden borst, en sinds een maad of wat ook kv.
eva bijna 3 heeft het ook nooit gehad.
Ze zijn allebei nooit ziek, komen normaal buiten enzo.
Is gewoon niet aan mij besteed :@
Ik denk eigenlijk aan mij ook niet zo nee
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:57:06 #54
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87583036
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:47 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Oh pfffff, ik ben daar ook redelijk slecht in :') .

S heeft nu de hele zomer al geen vitamine D gehad, maar ze is gelukkig wel echt heel veel buiten (weer of geen weer). R heeft nog kv, daar zit het gelukkig in. In de eerste vijf maanden bv was ik er ook niet goed in. Ik deed het vaker niet dan wel. Mijn kinderen zijn trouwens ook eigenlijk nooit ziek, gelukkig! Ik ga het voor S toch maar weer eens in huis halen. Elke keer dat ik er wel aan denk is natuurlijk toch mooi meegenomen.

En poppejans, hulde aan je zoon, hij loopt aan een tafel/bank/ofzo toch? _O_
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:57:22 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87583043
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:47 schreef Poppejans het volgende:

[..]

haha vergeet jij ook altijd luiers te verwisselen, of dat dan weer wel
;)
Ik kwam er laatst na ruim een week achter ;)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:58:48 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87583096
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Oh pfffff, ik ben daar ook redelijk slecht in :') .

S heeft nu de hele zomer al geen vitamine D gehad, maar ze is gelukkig wel echt heel veel buiten (weer of geen weer). R heeft nog kv, daar zit het gelukkig in. In de eerste vijf maanden bv was ik er ook niet goed in. Ik deed het vaker niet dan wel. Mijn kinderen zijn trouwens ook eigenlijk nooit ziek, gelukkig! Ik ga het voor S toch maar weer eens in huis halen. Elke keer dat ik er wel aan denk is natuurlijk toch mooi meegenomen.
Ik heb thuis volgens mij 2 onaangebroken potjes staan.
Ik neem er binnenkort wel een mee.

vandaag kwam ik minibuurvrouw tegen op de gang, glinsterende oogjes, zo van, ik weet dat jij niet op school woont! Zwaait! Lacht!
Ik steek mn arm uit en High Five!
Met de allergrootste glimlach ging ze de trap af.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:51:33 #57
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87585288
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

;)
Dat geeft toch niks? Die gaan toch tot 7kg :{w

Hier wel een trouwe vitD gever. Ook neem ik ze zelf :Y
Zit gewoon in het patroon.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:20:35 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87586695
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:51 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dat geeft toch niks? Die gaan toch tot 7kg :{w

Hier wel een trouwe vitD gever. Ook neem ik ze zelf :Y
Zit gewoon in het patroon.
ja klopt, 7 kg poep is best veel!
pi_87590981
Ik heb mezelf wel in het hele vaccinatie gebeuren verdiept toen. Wij hebben besloten haar gewoon mee te laten doen met het programma. Een tante van mijn vriend heeft besloten hun kinderen pas na het eerste jaar te laten inenten ( dus het hele programma een jaar uitstellen) en 1 prik achterwegen te laten.

Er zijn verschillende insteken om bezwaren te hebben. Alle punten hebben wel een kern van waarheid en er zitten zeker interessante vraagstukken tussen (zoals door te veel hygiëne dat het immuumsysteem niet goed ontwikkeld) en dat vaccinaties auto-immuun ziektes kan triggeren.

Ik ben niet medisch onderbouwd dus vond het erg moeilijk hier beslissingen over te maken. Ik ben de hele boel ook alweer bijna vergeten. Wij hebben besloten gewoon te kijken hoe Mette reageerde op de prikken. Ze heeft er eigenlijk geen last van, vorige week heb ik zelfs niks aan haar gemerkt.

Ik heb gisteren een super leuke avond gehad ( altijd leuk om m'n mannetje te zien optreden <3 ) Met Mette gaat het ook steeds beter.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87597450
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef Groofsken3 het volgende:
Mijn kinderen zijn trouwens ook eigenlijk nooit ziek, gelukkig! Ik ga het voor S toch maar weer eens in huis halen. Elke keer dat ik er wel aan denk is natuurlijk toch mooi meegenomen.

En poppejans, hulde aan je zoon, hij loopt aan een tafel/bank/ofzo toch? _O_
Of dat vitamine D nou echt iets doet betwijfel ik, sowieso met vitamines vraag ik me dat af.Ik heb trouwens wel keurig foliumzuur geslikt, daar geloof ik wel in.Daarnaast ook zwangerschapsvitamines meer van ''baat het niet, schaadt het niet'' dus misschien dat ik ze Wolf wel ga geven, ik weet het nog niet.

en :Y hij loopt heel voorzichtig een paar pasjes achter de kinderstoel, die schuift met hem mee.Of hij steekt een handje naar ons uit als hij van de bank naar tafel wil om vervolgens een paar zijdelingse pasjes aan tafel te maken.

Goedemorgen trouwens :O
Wolf vond het om 2.00 leuker om in bed te staan springen en jengelen dan slapen. Uiteindelijk bij ons in bed rond 3.45 pas in slaap gevallen, daarna om 7.15 wakker.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87597456
vaccinaties heb ik ook wel even goed over nagedacht. Met name omdat ik zelf heel allergisch reageerde op het kinkhoest vaccin (anafylactisch enzo :X )
Na een tijdje wroeten kwam ik erachter dat ze dt vaccin wat ik gehad heb niet meer gebruiken in Nederland vanwege het risico... Dus dat scheelde al :)

Verder is in je eentje niet inenten niet zo'n drama, want je bent nog wel beschermt door de groep. En juist dat groepsgebeuren maakte dat ik het wél gedaan heb.
Stel dat niemand het doet... Krijg je polio-uitbraken en dergelijke en dat wil je echt niet.

quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

;)
Whehe :')

Hier naast me zit een dichtgeplakt oogje een broodje te eten :P Lekker ventje! Heb hem net even in de box gezet en razendsnel een dweil door de kamer gehaald voor zijn broer wakker wordt :+ Want dan is de kans verkeken natuurlijk.
pi_87597459
Oeh Poppejans :X Kan je overdag nog ergens bijslapen?
pi_87597480
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 07:54 schreef freecell het volgende:
Oeh Poppejans :X Kan je overdag nog ergens bijslapen?
Wolf slaapt deze week overdag bijna niet meer (lees:1x een uurtje is veel..) maar mn man is eind van de ochtend vrij dus dan kan ik 's middags wel effe liggen, zo voor een keertje geeft het niks maar hij was eerder deze week ook al rechtop in bed aan het feesten geweest om 4.00
Ik probeer eens een luiermaat groter voor de nacht, die zat wel erg vol.Tja ik zoek dan een verklaring maar die is er volgens mij niet.Zo lang hij er maar geen gewoonte van maakt vind ik het best
pi_87597482
Mja, soms zijn ze gewoon wakker :X
Maar ik vond het beter te trekken als het wel een gewoonte was :D Dan ben je er op ingesteld dat je geen slaap krijgt :P
pi_87597743
ik heb er geen moment over getwijfeld om Thomas NIET in te laten enten.
Mensen vergeten erg snel hoe verschrikkelijk de ziektes zijn waarvoor we geent worden, omdat ze nu juist bijna nooit meer voorkomen. En dat moet zo blijven...
pi_87597853
Vermoeiend Poppejans :* helemaal als je lijf er niet op ingesteld is. Hopelijk kun je nog wat bijslapen (lukt mij nooit overdag helaas).

Vitamine D heb je nodig voor de botaanmaak, het zorgt ervoor dat kalk opgenomen wordt. Het is juist belangrijk voor zulke jonge kinderen omdat het kraakbeen omgezet wordt in volwassen botweefsel en daar is veel kalk voor nodig. Een tekort aan vitamine D zorgt er bij jonge kinderen voor dat de botten vergroeien (rachitis), ze zakken als het ware door hun benen en ruggengraat die daardoor krom groeien. Als je over je hele jeugd te weinig vitamine D binnengekregen hebt, maar genoeg om rachitis te voorkomen, heb je als oudere een grotere kans op botontkalking waardoor je je botten snel breekt.
Het is dus niet zo dat je door vitamine D gebrek meer ziek bent als in vaker verkouden ofzo.
Je maakt vitamine D zelf aan wanneer je voldoende zonlicht krijgt, maar we zitten met z'n allen teveel binnen, we hebben kleding aan en het is winter. Ik neem dus wel het zekere voor het onzekere en neem zelf een vitaminepreparaat met vitamine D en Niels krijgt druppeltjes. Het zit ook in vette vis (en levertraan :P) en is toegevoegd aan margarine/halvarine.

quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:05 schreef Aoraki het volgende:
ik heb er geen moment over getwijfeld om Thomas NIET in te laten enten.
Mensen vergeten erg snel hoe verschrikkelijk de ziektes zijn waarvoor we geent worden, omdat ze nu juist bijna nooit meer voorkomen. En dat moet zo blijven...
psies!

Ik ben ook moe, zie borstvoedingstopic :'(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87598316
Twinkly, ik zag het al in het bv-topic (waar ik soms lurk :P )
Je hebt het wel echt serieus zwaar. Zeker die nachten. Als Thomas een week lang een keer 's nachts wakker is, ben ik al moe. Ik vind het echt heel rot voor je...
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:01:10 #68
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87598358
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:17 schreef Twinkly het volgende:
Vermoeiend Poppejans :* helemaal als je lijf er niet op ingesteld is. Hopelijk kun je nog wat bijslapen (lukt mij nooit overdag helaas).

Vitamine D heb je nodig voor de botaanmaak, het zorgt ervoor dat kalk opgenomen wordt. Het is juist belangrijk voor zulke jonge kinderen omdat het kraakbeen omgezet wordt in volwassen botweefsel en daar is veel kalk voor nodig. Een tekort aan vitamine D zorgt er bij jonge kinderen voor dat de botten vergroeien (rachitis), ze zakken als het ware door hun benen en ruggengraat die daardoor krom groeien. Als je over je hele jeugd te weinig vitamine D binnengekregen hebt, maar genoeg om rachitis te voorkomen, heb je als oudere een grotere kans op botontkalking waardoor je je botten snel breekt.
Het is dus niet zo dat je door vitamine D gebrek meer ziek bent als in vaker verkouden ofzo.
Je maakt vitamine D zelf aan wanneer je voldoende zonlicht krijgt, maar we zitten met z'n allen teveel binnen, we hebben kleding aan en het is winter. Ik neem dus wel het zekere voor het onzekere en neem zelf een vitaminepreparaat met vitamine D en Niels krijgt druppeltjes. Het zit ook in vette vis (en levertraan :P) en is toegevoegd aan margarine/halvarine.
[..]

psies!

Ik ben ook moe, zie borstvoedingstopic :'(
Hierbij aansluit...
:* voor de beroerde nacht
pi_87599217
Ik wil nuanaceren dat ik nooit heb getwijfeld Mette niet te laten inenten. Ik heb vooral gekeken en gelezen over de effecten van inenten op zo'n jonge leeftijd en vooral over babies met lager geboorteggewicht. En inderdaad over allergische reacties. Maar zoals eerder gezegd was ik niet overtuigd over de bezwaren en draait ze gewoon mee het programma.

Ik vind inenten belangrijk, het zijn nare ziektes, met nare gevolgen. Maar ik vind het ook belangrijk om kritisch naar dingen te kijken. En naar individuele gevallen te kijken ( zoals freecell verteld over het allergisch reageren). De tante van Remco heeft vanwege het allergisch reageren op de prikken van het eerste kind, het vaccinatie programma uitgesteld(dus niet afgesteld!). Ik heb daar met haar toen over gepraat en dat is de 1 van de redens waarom ik me erin ben gaan verdiepen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87599803
Even een :* voor alle slechte nachten. IK had verwacht dat Daan ook wel weer wat lastiger zou slapen kna een week in een ander bed, maar gelukkig herkent hij zijn eigen bedje nu wel meteen (was na de vakantie 2 maanden terug wel anders, toen moest hij echt weer even wennen).

Hier overigens ook niet getwijfeld over vaccinatie programma, maar ik heb destijds wel erg getwijfeld over de mexicaanse griepprik. Het 'reguliere' vaccinatieprogramma is bewezen veilig maar met die griepprik was er zoveel discussie en tegenstellingen dat ik het op het laatst echt niet meer wist. Uiteindelijk toch gedaan omdat ik precies in de kritieke fase zat.

Daan heeft overigens de hele week ongeveer tot een uur of 8 uitgeslapen. Zal wel tegenvallen voor 'm als hij maandag weer om kwart voor 7 zijn bed uit moet (en voor ons ook :{ ) :'(
pi_87602934
Even een egopost. Maar oh wat een verschikkelijk nieuws.
Een neefje van Antoine, 17 jaar. Hersenbloeding en overleden. Wel hebben zijn ouders alle organen beschikbaar gesteld voor donatie. Dit is dus ook eerst gebeurd en daarna is hij overleden.

Je moet er toch niet aan denken, je kind te overleven.

En verder weet ik even niets ontopics te melden. Moest het even kwijt. :(
pi_87603075
Och Ymme, wat verschrikkelijk!! :'( :'( Gecondoleerd en sterkte :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87603254
Gecondoleerd, dat zijn echt van die schrikbeeld momenten. Veel sterkte Ymme en ook voor Antoine.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:33:13 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87603470
ymme, met recht verschrikkelijk! Veel sterkte met het verwerken van dit verlies!
pi_87603799
Jeetje Ymme, 17 jaar pas...wat verschrikkelijk.
Gecondoleerd en heel veel sterkte...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')