abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87820157
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 57

*O* 22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly *O*
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87820160
Niels wordt vandaag één! Gefeliciteerd, Twinkly!

pi_87820169
Oh Twinkly, van harte gefeliciteerd met je mooie grote knappe Niels. *O* Maak er een leuke dag van en tot snel bij de dreumessen... we gaan jullie missen hier!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:19:58 #4
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_87820396
Niels (en Twinkly & man), van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *O* O+ Een hele fijne dag!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87820504
Niels (en papa en mama) heel heel hartelijk gefeliciteerd :* En een hele fijne dag met maar veel cadeautjes! :)
pi_87820515
Niels van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Papa en mama natuurlijk ook van harte! *O*

pi_87820537
Kijk eens:
Nog meer verdrietig zijn dan we al waren. (vanaf hyves)

Zo even een blogje met het verhaal van onze kant. Voordat het domme gelul weer losbarst (zal toch wel want andere weten het toch altijd beter).

We hebben gisteren afstand van Bailey gedaan.
Met heel heel veel pijn in ons hart. Bailey is een fanatieke jonge boxer, met heel veel energie en die heel heel veel bewegining nodig heeft. Nu is het natuurlijk zo dat we wisten dat het na de komst van Mart een stukje minder zou worden, maar dat Bailey zich hierop wel zou aanpassen.
In het begin leek dit ook goed te gaan. Maar sinds een paar weken begon Bailey te veranderen. En als baas merk je dat meteen. Als hij in de woonkamer was, liep hij Mart niet meer voorbij. Nee er tegenop springen of met de voorpoten 'slaan' van hé ga jij eens met mijn spelen.

Mart wordt natuurlijk steeds bewegelijker en dit vond Bailey LEUK!!! En niets in hem was dan ook van kwade bedoelingen. Maar hij begreep gewoon niet dat Mart geen 'speeltje' is voor hem. Dus hierdoor hadden we Bailey veel in de garage. Want een ongeluk met je kind en hond wil je voorkomen. Voor beide partijen. Maar hierdoor werd Bailey ongelukkiger en ongelukkiger.

Nu is hij naar een gezin waar de kinderen groot zijn (13-15 jaar) die met hem kunnen gaan wandelen, stoeien en spelen. En wij worden elke dag op de hoogte gehouden door kids en mama. Ook lopen daar al 4! boxers rond, dus lekker hele dagen spelen spelen. Dat is wat Bailey wilt. Met al zijn energie. Ook elke dag lekkere verre wandelingen! Alles wat die lieve hond verdient! En hier niet meer kon krijgen.

Puk mist hem wel dat is te merken. Maar het gaat wel goed. Mart en puk zijn dikke maatjes. Puk komt naast hem liggen. Af en toe een aai en likje over Mart zijn handje. Geen wilde spelletjes en dergelijke. Dat is toch wel een fijn gevoel.

Nou, zo zit het dus in elkaar!!!

En kom maar op met alle vooroordelen en zie dan wel. Er komt een kind, hond weg dadelijk Mart ook weg??? Ik zit te wachten op deze opmerkingen. Maar wij hebben een goede beslissing genomen. Het beste voor ons allemaal. Soms moet je even niet egoistisch zijn.

En nu zit Mart op de grond te spelen met puk (onze jack russel) naast zich. Mart en hij zijn echt dikke vrienden. Af en toe een kusje en een aai. Mart begon vanochtend al te lachen toen hij puk zag lopen. Dit verzacht het allemaal wel een beetje.
pi_87820553

*O* Niels Gefeliciteerd!!!! *O*

Twinkly en Twinkly-man, heel veel plezier vandaag. We zullen jullie hier missen, tot over een klein weekje!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87820594
Ik begrijp je toon niet zo goed, ymme. Wij hebben ook afstand gedaan van onze hond en ik heb hier niets dan begripvolle reacties gehad. Het is heel jammer dat het niet ging, maar je hebt toch een fijn onderkomen gevonden? Dat is voor hem beter dan telkens maar in de garage gezet worden. Bovendien heb je je aan niemand te verantwoorden: jouw gezin, jouw keuzes.
pi_87820635
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 08:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp je toon niet zo goed, ymme. Wij hebben ook afstand gedaan van onze hond en ik heb hier niets dan begripvolle reacties gehad. Het is heel jammer dat het niet ging, maar je hebt toch een fijn onderkomen gevonden? Dat is voor hem beter dan telkens maar in de garage gezet worden. Bovendien heb je je aan niemand te verantwoorden: jouw gezin, jouw keuzes.
Ja maar ik weet gewoon hoe het bij ons in het dorp eraan toe gaat. Ben ze dus gewoon een 'stapje voor' zeg maar. Gaat vooral om een punt te maken tegen bepaalde personen in onze vriendenkring. Die hadden toen steeds van die opmerkingen over Bailey. Maar goed off-topic. Heb er heel veel verdriet van dat we afstand van onze lieve hond hebben gedaan. Gelukkig loopt er hier nog een kleine jackrussel rond :) Wat echt super gaat met Mart.
pi_87820741
Wat een moeilijke keuze hebben jullie moeten maken. En wat fijn dat jullie een gezin hebben gevonden die bij hem past. Ik snap heel goed waarom jullie tot deze beslissing zijn gekomen.
Het is een moeilijke periode voor jullie zo :*
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:53:51 #12
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87820804
Simmu,wat goed dat Ravi rolt, en 700 euro aan een auto kwijt zijn is niet fijn. Helemaal niet als je dan daar je vakantie voor moet opgeven.

Jeej Stef loopt!

Nikki, je meisje een tand! Zo eentje beneden in d’r kaak? Lijkt me zo grappig. Maar balen he, dat ze daar zo van slag kan zijn.

Niels, je bent geen baby meer! Gefeliciteerd! En jou papa en mama natuurlijk ook.

Keshet, wil nog even terug komen op jouw vraag. We zijn uiteindelijk niet meer bij een kinderpsycholoog terecht gekomen, wel op de huilpoli bij een kinderarts. Die heeft ons toen geadviseerd een compleet melkvrij dieet te houden en Noortje in te bakeren. Dat hebben we gedaan en we hadden binnen een dag een ander kind. Vervolgafspraken met kinderpsycholoog en kinderfysio waren niet meer nodig.

Ymme, balen zeg, van je hond, het is het beste maar niet leuk.

Het huishouden, wij werken alletwee vier/vijf dagen, vriend vaak gedeeltelijk overdag en gedeeltelijk ’s avonds en altijd op zaterdagochtend. Het was voor mij altijd strijd om het schoonmaken, ik deed alles en vriend alleen stofzuigen. Sinds kort hebben we eens per 2 weken een schoonmaakster. En dat bevalt wel. Zij doet vooral de eerste en tweede verdieping helemaal, beneden houden we het wel bij maar boven was een ramp.

Verjaardagen, ik vind ze leuk maar ik hou ook wel van een feestje. Dit jaar hebben we onze verjaardagen niet gevierd maar aankomende januari gaan we weer een feestje geven.
En als Noortje 1 wordt is het natuurlijk ook groot feest.
pi_87820823
Ik heb een hekel aan jack russels, die bijten me altijd in mijn broekspijpen :+ (serieus áltijd!)

Balen Ymme, maar als het niet anders kan, dan kan het nou eenmaal niet anders...

Ik legde net Florian in bed en was even weer verwonderd over hoe makkelijk dat gaat. Florian is moe, ik houd hem nog even blij. Dan is het echt over. Leg hem in bed met speentje en doekje (en vertel hem dat), aai over zijn wang, welterusten vent! gordijnen dicht en weglopen....

En dan hoor je hem een uur later pas weer :+

Het is een superkort ritueeltje, want overdag loopt er beneden een sloopkogel peuter rond en daar wil ik snel terug kunnen zijn én van meer ritueel wordt hij wakkerder. Maar het werkt zó goed!
pi_87820830
gefeliciteerd niels en familie *O*

ymme, jammer dat het echt niet ging met de hond. trek je toch niks aan van anderen. jullie hebben de moeite genomen om dingen netjes te regelen voor jullie allemaal (hond incluus) en daar zijn jullie allemaal tevreden mee. da's goed geregeld en een ander heeft dan maar zn toet te houden :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87821167
Hoera Niels is 1 *O* *O* *O*

Ik ga je missen met je mama hier! :Y

Ymme, als het niet anders kan is dat toch jouw keuze en bij voorbaat al je gaan lopen verdedigen is ook wel weer wat he.. :{

Rienk is niet meer achter zn walker weg te krijgen en als hij dan niet verder kan gaat hij huilen omdat hij weer verder lopen wil :P Goed voor mijn conditie ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_87821291
Gefeliciteerd Niels *O*

Ymme, let je wel op met jullie jackrussel? Vanuit het niets wou mijn ma haar jackrussel geen kinderen meer om zich heen, terwijl hij er jaren wel rond hem heeft gehad (wat dus ook onmiddellijk de reden is waarom het zo lastig is om bij mijn ma langs te gaan want dan moet de hond de hele dag in de garage en zit hij constant te blaffen. Fijn voor de buren...)
pi_87821326
Niels, gefeliciteerd kleine grote man! Tot in het volgende topic Twinkly.

Ymme, wat een moeilijk besluit hebben jullie genomen. Je hebt het in ieder geval geprobeerd en dat zegt heel wat. Toen Mart net geboren was leek het me ook niet zo'n goed idee om je honden weg te doen, maar nu heb je er goed over nagedacht. Het is ook fijn dat je al geschikte baasjes hebt gevonden voor hem.

Hier gaat het wel ok. Hannah heeft wel ontstoken oogjes en haar slaap patroon is veranderd. Misschien ook wel vanwege het willen kruipen, maar nog niet kunnen. We geven haar nu geen fles voor het slapen gaan, maar maken haar wakker wanneer we zelf naar bed gaan als ze dan niet al wakker geworden is.
Ik heb gisteren de Bellphoto foto's opgehaald. Ze zijn zo mooi geworden! Voorlopig mogen de opa's en oma's niet meer klagen dat ze geen foto's hebben om op te hangen.
Oh en mijn bestelde autostoeltje is binnen *O*
Het is de maxi cosi Opal geworden. Die kan je zowel achteruit als vooruit gebruiken, maar ze gaan hem niet op de Nederlandse markt brengen. Vanavond kijken hoe hannah er in zit.
pi_87821359
Klinkt goed Octo *O*

Voor die ontstoken oogjes: ik ben er even mee naar de HA geweest: oogcrème! Twee dagen en het was weg! :)
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:30:16 #19
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87821565
Niels, kereltje, van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag! Twinkly en man, van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie zoon! Maak er een superdag om nooit meer te vergeten van! *O* *O* *O*

Ymme, het lijkt me een moeilijk besluit om te nemen; het 'wegdoen' van je hond. Hopelijk heb je snel vrede met je keuze. :*

Trixie, veel plezier met het koken, de wijn en je vrije tijd! *O*

Fijn dat de huilpoli zo'n uitkomst voor jullie was Becky! ^O^

Hier alles ok! Emma komt nog steeds geen milimeter vooruit maar fladdert lekker in het rond. :')
Knisberboekjes zijn de bom. Ze heeft een knispersinterklaas (ja, je kan niet vroeg genoeg zijn he!) en als ze die ziet gaat ze helemaal los.
Woensdag zijn we op controle geweest bij de neonatoloog. Specs: 5180 gram & 60 centimeter. Helemaal goed! Qua ontwikkeling loopt ze netjes op schema, wel gecorrigeerd natuurlijk! O+

Freecell, lekker toch, dat het zo'n kort ritueel is? Als dat hetgene is wat werkt voor jullie allewee/drie/vrier dan moet je dan lekker zo doen! *O*

Octo, hopelijk zijn Hannahs oogjes snel weer ok! Lastig lijkt me dat, als ze wil kruipen maar het nog niet wil lukken. Weet je ook waarom die autostoel niet op de markt gebracht wordt hier? Enne, wanneer krijgen we weer eens foto's van je muppetje te zien? O+
Hoe gaat het eigenlijk met jou? Jij hebt ook heel wat voor je kiezen gekregen!

Rienk wandelt het hele huis door. Wat stoer! :D
A grand adventure has begun.
pi_87821655
Niels! Kleine grote jongen! Gefeliciteerd! *O* *O*

Ymme, ik kan me voorstellen dat je bang bent voor reacties, ik heb het een tijdje terug allemaal gadegeslagen in fauna. Maar toen kwam het er een beetje ongelukkig uit aan jouw kant, waardoor iedereen dacht daar even zijn mening over te geven.
Maar wat Claudia zegt: jouw gezin, jouw keuzes. Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk, maar je hebt toch een goed thuis voor hem gevonden?
pi_87822175
de mijnes loopt achter een loopwagen!! :o *O* *O*
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:09:24 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87822539
Niels, gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

De mijnes heeft 4 tanden, komt vooruit en is gewoon HEEL schattig. Kijk maar O+

Oke, en nu hou ik op met spammen :@
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_87822571
Oh ik sloot de vorige :@ gooi ik gewoon nog een keer felicitaties hier

Twinkly en R. gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Niels!!! *O* *O* *O*
alweer/pas 1 jaar geleden werden jullie mama en papa!
Fijne dag gewenst en tot vanmiddag. En tot gauw in het dreumestopic

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:15:40 #24
265732 Keshet
pi_87822693
Aviva! O+ O+ O+ O+ O+ Wat een prachtige foto Davinia! Ik vond die van Aviva laatst in de box al geweldig, maar deze! Wow!
Die ogen! Die blik! Dat gezicht! Die oortjes! Dat haar! Die mond! Die neus! O+ O+ O+
Echt, ik wil een Aviva. O+

PS: Ik zie geen tanden. }:| Pics or it didn't happen. :+
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:18:49 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87822786
Allereerst: Niels van harte gefeliciteerd met je verjaardag! w/
was het eerste waar ik aan moest denken vanmorgen toen ik wakker werd

Claudia, is je mooie hond weg? Ik dacht dat hij en Ivan zo goed met elkaar konden opschieten?
Jammer ymme dat je deze beslissing moest nemen. Fijn dat je een mooi plekkie voor hem gevonden hebt.
Zonder oordeel/kritiek te leveren: wij hebben het opgelost door deurhekken te plaatsen. Honden in de keuken als Harry rondkruipt in de kamer 'zonder toezicht' of honden in de kamer met strikt toezicht van ons. En ik verbaas me nog elke dag hoe lief onze herder voor Harry is, terwijl we dus overwogen hebben om haar in te laten slapen toen ik zwanger was omdat ze echt totaal niet kan met (vreemde) kinderen. Ik ben nog eerder bang dat onze ooit zo grote kindervriend (Jack Russell) Harry iets doet, dan de herder.

freecell, onze JRT doet dat niet hoor! Die komt alleen naast je liggen op de bank om geaaid te worden zolang als je er bent :D. En fijn dat je zo'n heerlijk ritueeltje hebt!
HIer ook: moe, naar boven, slaapzak aan (hij begint al te miemelen als hij de slaapzak aan moet), in bed, deken erover, muziekje aan en weg. Ik zeg niet eens zoveel.

fladderende Emma met haar Sinterklaas :D
Waar is de bijbehorende foto/film?

octo, dat klinkt goed joh! ^O^

Goed zo Thomas! *O*

Aviva O+

Even een vraag nog van mijn kant: ik wil pap gaan geven 's morgens van bv. Kan ik dan gewone bambix gebruiken of moet ik dan ook weer de biobim variant?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:22:32 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87822893
Keshet dit is de derde tand
Vierde tand is vanochtend doorgekomen, nog geen foto's van dus :)
pi_87823167
Oh Aviva, wat ben je toch een heerlijk popje O+

Keshet, wat lief dat je naar me vraagt. Het gaat met mij op een paar kleine dingetjes na heel goed. Ik ben nu weer aan het wennen om 4 dagen te werken en de boel een beetje op de rit te krijgen. Is best pittig, want we hebben nu dus nog wel gebroken nachten en het inpassen van het huishouden gaat ook nog niet helemaal soepel :') Maar dit ritme zullen we aan moeten gaan wennen. Ik ben zelfs al stiekem aan het rammelen voor een tweede kindje :@ Eerst maar eens wachten tot Hannah 1 is.

Foto's komen snel :)
pi_87824078
Dankjewel allemaal!!
Asyniur dankjewel voor de mooie en lieve kaart O+

Ok, zitten jullie allemaal? Zet je schrap voor De Spam! :P

Tot heel gauw in het dreumesjestopic lieve kindjes en mama's!! O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:12:27 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87824349
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:04 schreef Twinkly het volgende:
Dankjewel allemaal!!
Asyniur dankjewel voor de mooie en lieve kaart O+

Ok, zitten jullie allemaal? Zet je schrap voor De Spam! :P
Tot heel gauw in het dreumesjestopic lieve kindjes en mama's!! O+
Mooie spam hoor! O+
Graag gedaan hoor! en er is nog een kleinigheidje onderweg :@
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:14:36 #30
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87824416
*O* Hieperdepiep hoeraaaa, Niels 1 jaar!! *O*
Twinkly en Twinklyman ook van harte gefeliciteerd!!
Maak er een gezellige dag van en veel plezier als/met dreumes!!

Aviva!! O+ Cutie!!

Oh, ik wilde op van alles reageren, maar ben het weer vergeten! 8)7
Dan maar ff zo: een *O* voor alle lopers/staanders/tandjes enz!
En een: :* voor iedereen die er een kan gebruiken!

Dan nog ff een ego *O* want Tirza is vandaag 9 maanden!!

[ Bericht 75% gewijzigd door Elmo76 op 22-10-2010 11:29:31 ]
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:23:27 #31
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87824707
jaaaaaah we hebben vandaag een jarige!!! gefeliciteerd NIels en Twinkly!! een hele fijne dag gewenst!
en wat een ontzettend leuke spam!
O+ *O* *O* *O*

en aaaaaaaaaaaah Aviva O+ O+ O+ *smelt*
geloof dat ik ook maar eens met Evie naar de fotograaf moet....

en tatatataaaa; na het tandenleed van een week of 2-3 geleden heeft Evie niet 1, maar 2 (!!) tanden!!
juejjjjjj! het komt toch nog goed, gebitje hoeft nog niet besteld :+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_87824994
Wauww wat een leuke fotoserie zo Twinkly!! O+

Ymme wat jammer dat jullie die keus hebben moeten maken. Lijkt me erg moeilijk, maar als het niet gaat dan houdt het toch op, daar hebben vast al lang over nagedacht.

Aviva wat ben je cute O+

Rienk die zo actief is met zn loopkar hihi. Ik gha hm zo ook maar even van zolder halen, denk dat Dyon het ook wel geweldig gaat vinden. Het is alleen niet zo'n stevige (zo'n houten van de Ikea), dus hoop dat hij er wel achter kan lopen al. Voor zn verjaardag krijgt hij een andere, maar die hij dan ook kan gebruiken als loopfietsje.

Dyon die kruipt nu ook echt stukjes¤ op zn knietjes! Hij heeft heel lang getijgert, dus is wel erg snel daarmee geworden en gaat na een stukje kruipen dus al snel weer over in tijgeren.
pi_87825047
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:23 schreef Beessie-Jen het volgende:

en tatatataaaa; na het tandenleed van een week of 2-3 geleden heeft Evie niet 1, maar 2 (!!) tanden!!
juejjjjjj! het komt toch nog goed, gebitje hoeft nog niet besteld :+
Joepieeee :D
Hier nu 8 tandjes.
pi_87825205
oh, tandjes erbij! wat leuk :)

geen tand te bekennen hier. wel rode wangetjes (doorgaans aan een kant) en zure luiers ;)
pi_87825295
NIELS! Gave fotoserie!

Hier geen tanden en geen tekenen van bijna tanden :+ Behalve dan dat je ze op de voorkant van zijn tandvlees kan zien zitten. En zo te zien duurt het nog even ;)
pi_87825327
Ik ga jullie wel missen hoor, ik blijf gewoon net als Ssserpente lekker hier rondhangen :Y) Wat nou dreumes, hij is gewoon een heule grote baby :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87825397
DREUMES!

Zo :P
pi_87825601
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:42 schreef freecell het volgende:
DREUMES!

Zo :P
LIES!!!

pas om 21.51 uur hoorrrrrrrrr :P
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:52:26 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87825774
Niels is jarig, hoera! gefeliciteerd Twinkly! wat een leuke foto-reeks! O+ en dat dansje van 'm op de film! O+ O+
in de haak.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:14:09 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87826584
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:47 schreef Twinkly het volgende:

[..]

LIES!!!

pas om 21.51 uur hoorrrrrrrrr :P
Ik vind het gezellig als je hier blijft rondhangen, evenals Ssserpente. Laat freecell maar uit d'r nek kletsen :6

Hellup, mijn baby slaapt al 2 uur en een kwartier! :o
pi_87827354
ah dat dansje op Never ending Story O+ Die bakfiets is echt zo gaaf!
Wolf net in zn outfit gehezen, zo op weg naar Twinkly *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87827555
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:35 schreef Poppejans het volgende:
ah dat dansje op Never ending Story O+ Die bakfiets is echt zo gaaf!
Wolf net in zn outfit gehezen, zo op weg naar Twinkly *O*
Wah! We vieren het morgen :o :D
pi_87828393
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:41 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Wah! We vieren het morgen :o :D
Dan is ze in ieder geval op tijd :D
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:14:02 #44
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87828653
Twinkly, gefeliciteerd met je lieve leuke Niels *O* O+ :* .

Heerlijke fotoreeks en wat een lekker knus filmpje, zo'n fijn keuvelsfeertje O+ .

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken3 op 22-10-2010 13:44:53 ]
pi_87829646
Wauw, wat een mooie foto van Aviva!

Asyniur, Ivan en de hond konden ook prima met elkaar opschieten! De hond was echt een schatje. Tuurlijk, hij was wel ondeugend, maar hij was ook nog erg jong. De reden dat we hem weg hebben gedaan is dat het mijn lief te veel werd, zijn werk, de zorg voor Ivan en de hond en het idee van een kleine op komst. Hij zag niet voor zich hoe dat allemaal moest. Via de fokker hebben we meteen een nieuwe baas voor hem gevonden met oudere kinderen en een reeds aanwezige hond. Hij heeft er de tijd van zijn leven (we volgen hem via hun weblog). Het heeft vooral mij veel verdriet gedaan om de hond weg te doen, maar ik ben heel blij dat mijn lief tijdig aan de bel heeft getrokken. Vooral nu mijn zwangerschap moeizaam verloopt en ik gestopt ben met werken zou ik niet weten hoe we het allemaal hadden moeten rooien. Dat was lastig om toe te geven aan onszelf.

Wat een geweldig overzicht van Niels! O+ Hij ziet er op die laatste foto ineens zo lang uit. Dat vind ik nu van Ivan ook. Ik heb helemaal niet meer het gevoel een baby te verschonen als ik hem op de commode leg. Wij volgen jullie snel! :*

Wat fijn dat de tanden van Evie door zijn! Hoeveel heeft ze er nu? We vermoeden dat er bij Ivan weer iets op doorkomen staat; hij is een beetje hangerig. Ik weet ook niet wat me bezielde om erwtensoep te maken terwijl ik me toch al niet zo goed voelde. Net toen er vanalles moest gebeuren vond Ivan het helemaal niet leuk in de box en moest ik hem laten wachten. Hij was erg klagerig en ik voelde me maar rotter en rotter. Gelukkug ligt hij nu lekker te slapen.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:16:49 #46
313287 Groofsken3
pi_87830758
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Poppejans nu bij twinkly zit :o .
pi_87831165
Als ik Twinkly was geweest dan was ik nu waarschijnlijk als een gek onder de douche gesprongen en had nog snel een stofzuiger door het huis gehaald.
pi_87831569
quote:
10.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik Twinkly was geweest dan was ik nu waarschijnlijk als een gek onder de douche gesprongen en had nog snel een stofzuiger door het huis gehaald.
Ja, echt wel :D
pi_87832275
Hihi ach onverwachte visite, altijd gezellig toch...zeker als het Wolf is! ;)
pi_87839589
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:16 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Poppejans nu bij twinkly zit :o .
Het is maar goed dat we hier allebei zoveel lezen en posten want Twinkly belde me meteen op nadat ik had gepost dat ik er zo aankwam.Ik heb me echt een dag vergist! :@ en morgen moet ik helaas werken dus ik ga volgende week alsnog met Wolf kadootjes brengen bij Niels.
Kwam daarna vanmiddag Twinkly nog tegen in het centrum, lekker toevallig.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:53:22 #51
313287 Groofsken3
pi_87845451
Ooooooh jongens, ik heb de box, de mand met babyspeelgoed en de wipstoel opgeruimd. Ik hikte ertegenaan, en toen ik eraan begon moest ik echt een traantje wegpinken. Was dit het dan? Nooit meer die knusse box in mijn woonkamer? Nooit meer een klein friemelbabietje? Of mag ik van mezelf blijven hopen? Mag ik het als een mogelijkheid zien, de overweging blijven maken? Zodat ik in ieder geval nu geen periode hoef af te sluiten. De toekomst ligt altijd open toch?

Maar nu, nu hij opgeruimd is, wauw!!!! Ik heb weer ruimte in mijn kleine woonkamer *O*. Het voelt zo heerlijk opgeruimdtelijk :P . Bijna alsof ik het eerder had moeten doen. Ik voel me gewoon bijna opgelucht. :o

Sjongejonge :+ .

Poppejans, jij overwoog toch een zuiderlijke meet? heb je geen zin om hier langs te komen? Ik heb zo'n zin om jou en Wolf te meeten O+ en ik ben zuiderlijk :7 .

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken3 op 22-10-2010 21:06:20 ]
pi_87846148
Oh, die foto van Aviva O+ O+ Wat een mooi kind!

quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:04 schreef Meimeltje het volgende:
Hihi ach onverwachte visite, altijd gezellig toch...zeker als het Wolf is! ;)
jaaa O+ Alleen hadden ze nu echt voor een dichte deur gestaan

Wat fijn he die ruimte Groofsken! Wij hebben de box ook opgeruimd vandaag en het voelt ook wel heel maf. En ik zie jou nog wel met een ieniemieniefriemelbaby'tje O+
pi_87846302
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:53 schreef Groofsken3 het volgende:
Ooooooh jongens, ik heb de box, de mand met babyspeelgoed en de wipstoel opgeruimd. Ik hikte ertegenaan, en toen ik eraan begon moest ik echt een traantje wegpinken. Was dit het dan? Nooit meer die knusse box in mijn woonkamer? Nooit meer een klein friemelbabietje? Of mag ik van mezelf blijven hopen? Mag ik het als een mogelijkheid zien, de overweging blijven maken? Zodat ik in ieder geval nu geen periode hoef af te sluiten. De toekomst ligt altijd open toch?
:Y Tuurlijk. Je kunt nooit weten wat er in de toekomst gebeurd.

Maar ik snap dat je er tegenop zag!

Twinkly, hier spuit 11 om nog even te jompelen voor Niels. Niels, gefeliciteerd met je 1e verjaardag *O* *O* *O*

Ymme, ik denk dat als het voor jullie voelt als de juiste beslissing, dan is het gewoon de juiste beslissing ongeacht wat een ander daar van vindt. Maar ik snap dat je je :'( voelt.

Wat een mooie foto van Aviva trouwens (en de hele serie is overigens prachtig zag ik in het fototopic).

Ooohhhhh, nog helemaal niet *O* voor Stef die loopt, Ravi die rolt, Rienk die loopt achter de wagen en en en en ik vergeet weer van alles.
pi_87846303
Groofsken, waarom zou je niet nog een friemelbaby krijgen? Wat is een reden om het niet te doen?
pi_87846992
Groof: de optie gewoon open laten ;) Ik probeer het wel af te sluiten, maar hou nog altijd die 1% ofzo open :P Ik ga er met de spullen alleen geen rekening meer mee houden, alles gaat hier weg....
De box is hier al weg, maar toevallig dacht ik er vanmiddag ook over om de wipstoel op MP te zetten.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:41:19 #56
313287 Groofsken3
pi_87848130
Haha, jullie geven precies de goede reacties :* .

Stiekem maak ik de overweging wel, en durf ik het ook al een beetje als een mogelijkheid te zien omdat mijn broertje en mijn ouders zo fijn open reageren erop. Ik heb oprecht altijd gedacht 'in mijn eentje niet meer dan twee'. Maar ik heb nog even (ervanuitgaande dat het nog een derde keer mag lukken) en ik denk dat ik eventueel wel een mogelijkheid zie straks over een jaartje of 3 als S en R allebei naar school gaan. Maar er zijn wel heel basale dingen waar ik heel goed over na moet denken. Kan ik met mijn eenmansdeeltijdlerareninkomen drie kinderen dat geven wat ik belangrijk vind in het leven? Nou ja, dat soort dingen dus ;) .

Ik heb mezelf altijd gezien als moeder van een groot gezin :o. Het is gewoon onderdeel van mijn identiteit geloof ik :+ .
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:46:03 #57
313287 Groofsken3
pi_87848394
Wat grappig Twinkly, dat jullie ook net de box weggehaald hebben. En bij meimel is ie ook al weg. Ik ben er wat R betreft ook wel klaar mee hoor. Hij wilde er echt niet meer in, dus hup, weg ermee.

Oh, en haha meimel 1 % hè. Ik ben benieuwd dan :P ;) .
pi_87860761
goedemorgen allemaal!!

@groofs; de deur kan altijd op een kiertje blijven natuurlijk!
en jeetje de box de kamer uit; ik heb ook in de overweging gestaan deze week; want Evie zit noooooit in de box, en dient nu als opslagplaats voor al Evie dr speelgoed ;) maar moet eerst maar eens een kastje kopen voor het speelgoed, dan kan daarna ook onze box naar boven...
(de wipstoel is ook al een poos boven, evenals de maxicosi)

wat gaat het toch snel he?? mijn babietje; is al geen echt babietje meer.... ze gaat zo hard en wordt al echt zo'n minimensje O+
pi_87861309
whehe, ik heb selene's box pas vorige maand weggehaald ;)
was wel zo handig om der even in te stallen terwijl ik ravi haal of breng ofzo. zij vond het prima, want ze was niet anders gewend.

en groof: wat iedereen zegt: de toekomst is nooit in steen geschreven hoor! voor niemand :)
pi_87861495
Ik deed net wat Dentinox op Mart zijn boventandje. En ik voelde een puntje. Hij is nu echt aan het doorkomen.

Verder lekker aan het wassen. Vanochtend tot 2 keer toe, dunne poep. Alles onder incl slaapzak en bed. :(
pi_87861557
Vervelend van die dunne poep. Aan hoeveel tanden zitten jullie dan al, ymme?

Ik denk dat we hier weer een hangdagje tegemoet gaan. Rond 5u wou Thomas niet meer slapen. Na een half uur is hij dan maar bij ons in bed komen liggen. Tot 8u geslapen. Dan fles en weer moe en tot 10u in zijn bed. En sinds 11u ligt hij er weer in. Ik denk niet dat we ergens naartoe moeten vandaag ;)
pi_87861738
Leonieke, wel lekker cerplicht rustig dagje zo ;)

Ymme, succes met de wasjes ;) En dat het tandje maar snel door mag komen.

Hier probeerden we Dyon vanmorgen juist even wakker te houden, zodat hij nu (papa brengt hm nu naar bed) lekker lang gaat slapen want om half 3 moeten we naar een verjaardag. Normaal slaapt hij dus tussen 2 en 4. Soms wel lastig die verplichte dingen.

Niels, veel plezier op je feestje!!
pi_87862009
Mart heb ik ook weer op bed gelegd. Pfff heftig hoor die tandjes. Is niets aan. :(
Hij slaapt gelukkig wel.
pi_87862886
ahhhh arme mart; ook al tandjesleed... :*

Evie dr 2e is net door; maar van de 1ste had ze veeeeeel last, van deze veel minder gelukkig... :Y

En wij hebben ook een verjaardag vandaag; mijn zwager. Moeten dus zo richting Friesland; Evie doet nu dr dutje; en hoop dat ze einde van de middag bij mijn schoonouders ook nog ff wil slapen...
(zitten toch ook nog 2 kee rvijf kwartier in de auto)
pi_87862956
Oh het is alweer het 3de tandje. Van mij mag morgen ALLES door zijn. Vind het zo zielig. Voor Mart maar ook voor mezelf ;) Heb me dag gewoon niet. Manlief is werken (werkt 6 dagen per week) en morgen voetballen. En ik heb behoefte aan rust. Even tijd voor mezelf. Maar ja, moeder ben je 7 dagen 2 uur per week. En heb ik geen problemen mee alleen vandaag wel....
pi_87863021
Ymme, dat is wel herkenbaar hoor, soms kan ik even heel erg genieten van een uurtje op bed NIETS doen...
dus geniet van Mart zijn dutje en doe even alleen dingen voor jezelf... :Y
en kruip vanavond lekker op de bank met een koppie thee, plaidje en een lekkere film.. :*
pi_87863104
Hij is alweer wakker :)
pi_87863454
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:53 schreef Groofsken3 het volgende:

Poppejans, jij overwoog toch een zuiderlijke meet? heb je geen zin om hier langs te komen? Ik heb zo'n zin om jou en Wolf te meeten O+ en ik ben zuiderlijk :7 .
Meeten wil ik best maar zuiderlijk ben ik niet hoor :o ik woon in het midden van het land.

Wat grappig om te lezen, ik ben bezig met opruimen nu en ruim de box op.
Binnenkort maar eens een groot opbergding kopen wat er toonbaar uit ziet voor in de woonkamer, man wat heeft dat kind een speelgoed!

Groofsken, ik las je verhalen mee in het rammelaarstopic, gaaf om te lezen dat er misschien ooit een derde komt!
Hier willen we graag nog een tweede (nu nog niet)als het lukken mag en dan is ons gezin compleet.
Ik fantaseer er wel vaak over, ben benieuwd of het dan een meisje of jongetje zou zijn en hoe het zal zijn om mama te zijn van twee.
pi_87863606
ooo Poppejans ik ook; ik rammel soms echt al, maar eigenlijk wil ik ook nog wel ff wachten, maar een 2e lijkt me zoooooooo leuk!!!
en ook hier is het gezinnetje dan wel compleet; ik zie mezelf niet als mama van een groot gezin...
vind een gezellig knus gezinnetje prima... lekker van en met mekaar genieten... O+ O+ O+
pi_87863848
Een 2e is ook heel leuk!!! ;)
Ik vind 2 ook goed. Zou er best nog 1 bij willen, maar het is met 2 praktisch wat makkelijker lijkt me.
pi_87864295
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 12:25 schreef ymme het volgende:
Maar ja, moeder ben je 7 dagen 2 uur per week. En heb ik geen problemen mee alleen vandaag wel....
Bwa 2 uur vind ik nog redelijk meevallen ;)

En dat rammelen vind ik eigenlijk best moeilijk. Ik dacht echt dat het met Thomas compleet ging zijn, maar soms zit ik echt te fantaseren over hoe het zou zijn met Thomas als grote broer. En dan mag dat van mij nu al ;) Maar dan heb ik ook periodes dat het nog helemaal niet moet voor mij en dat het nu wel heerlijk genieten is en ik deze periode niet wil "belasten" met ziekenhuisbezoeken en hormonen spuiten en controles, ...

We zitten hier eigenlijk een beetje in de problemen wat Thomas zijn eten betreft. Hij kan wel blijven eten van zijn groenten :@ en eet nu al meer dan wat hij zou "mogen" eten. Maar hem te veel laten eten lijkt me ook geen goed idee, ook al zou hij wel nog bij willen.
pi_87864467
Hier gaan we zeker voor een 2de. En daar wachten we zeker niet te lang mee (mocht het voorspoedig gaan).
En heel misschien nog wel een 3de. Wie zal het zeggen. :)
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:12:40 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87865513
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:25 schreef ymme het volgende:
Oh het is alweer het 3de tandje. Van mij mag morgen ALLES door zijn. Vind het zo zielig. Voor Mart maar ook voor mezelf ;) Heb me dag gewoon niet. Manlief is werken (werkt 6 dagen per week) en morgen voetballen. En ik heb behoefte aan rust. Even tijd voor mezelf. Maar ja, moeder ben je 7 dagen 2 uur per week. En heb ik geen problemen mee alleen vandaag wel....
2 uur maar? Ontaarde moeder! :o o|O :+

Hier komt er hoogstwrs geen derde, al is het maar omdat het niet kan icm m'n medicatie.

Een kusje voor alle tandjesleedbaby's!
pi_87866350
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:09 schreef DaviniaHR het volgende:
Niels, gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

De mijnes heeft 4 tanden, komt vooruit en is gewoon HEEL schattig. Kijk maar O+
[ afbeelding ]

Oke, en nu hou ik op met spammen :@
Ohhh wat is ze groot :o en leuk O+ Wat een schatje en gewoon al 4 tanden!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:49:43 #75
300054 Marlinde
pi_87866502
Mama's van baby's met een speen/tut, ik heb een vraag aan jullie :D
Hebben jullie al nagedacht wanneer jullie de tut gaan afleren en hoe jullie dat gaan doen? Ik twijfel momenteel heel erg of ik het haar nu al zal afleren.
Zoekwerk via google leverde op dat het het 'beste' was tussen de 6 en 9 maanden aangezien ze dan minder zuigbehoefte hebben. Ik wil sowieso niet dat ze met 3 jaar nog aan de speen is, dus iig voor die tijd wil ik haar ervanaf hebben, maar ik ben benieuwd met welke leeftijd jullie gaan stoppen en hoe jullie dat gaan aanpakken en mocht ik nu stoppen, hoe ik dat het beste zou kunnen doen. Overdag eerst geen tut geven, maar 's nachts wel of in 1 keer gewoon geen tut meer......
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87868164
Daan krijgt alleen zijn speen als hij gaat slapen en dan gooit ie 'm gedurende de slaap zelf uit. Nu met de tandjespijn houdt hij 'm soms langer in in bed, maar buiten zijn bed vraagt hij er eigenlijk nooit om (en huilt ook eigenlijk zelden). In de auto geef ik 'm nog wel eens zodat hij wat kan slapen.

Ik zie nog niet echt noodzaak de speen in bed af te bouwen, maar verder heeft hij eigenlijk nooit een speen in (en ook geen duim overigens).

Marlinde, heb je al een geprobeerd wat er gebeurd als je haar gewoon geen speen geeft? Gaat ze dan huilen ofzo?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:07:22 #77
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87868553
Tirza krijgt eigenlijk alleen haar speen als ze overdag gaat slapen. Voor de avond/nacht geven we haar eigenlijk nooit de speen. Nu een enkele keer als ze last heeft van d'r doorkomende tandjes, krijgt ze 's avonds wel eens het speentje, maar meestal ligt het 5 minuten nadat ze in slaap is gevallen naast haar hoofd en anders pakken we 'm weg. Ik merk dat ze nu overdag niet meer zo'n behoefte heeft aan de speen, ze vindt het leuk om mee te spelen (lees: weggooien). :+ Zoals het nu gaat vind ik het prima, maar het is niet de bedoeling dat ze dat nog jaren gaat doen.

Ik zou, als ik jou was, overdag eens proberen zonder tut en kijken hoe dat gaat. ^O^ Succes! Ben wel benieuwd, laat je even weten als je wat geprobeerd hebt?!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:20:21 #78
300054 Marlinde
pi_87868944
Tessa is nogal een pittig meiske en dan bedoel ik eigenlijk echt super driftig! Als ze bv in de box zit en dr speelgoed is net iets buiten haar bereik, dan doet ze een poging om het te pakken, maar lukt het niet dan zet ze het echt direct op heel hard gillen/schreeuwen/huilen :D Ook met bv brood eten, als het even niet lukt om een stukje op te pakken dan word ze echt heel boos...
Zonder speen in bed leggen alleen al is een groot probleem, ook direct gillen. In principe heeft ze de speen alleen in bed in, maar ik merk dat ze de laatste tijd steeds meer de speen wilt en ook echt niet eerder stopt met gillen/huilen totdat ze m heeft en dat is dus niet hetgeen wat ik in gedachte had over een speen. Toch wil ik er wel rustig aan vanaf, maar hoe zal ze dan in slaap komen? Ik gok dat ze het niet kan/wil, maar ik denk dat dat over een paar maanden, een jaar en zelfs na 3 jaar ook het geval gaat zijn gezien haar karakter.
Zodra dr speen tijdens haar slaap uitvalt gaat ze huilen (altijd wanneer ik ga kijken heeft ze m nog in, zeker weet ik het niet, maar ik denk dat ze echt geen moment zonder speen in bedje ligt)

Ik ben benieuwd of iemand toch nog tips heeft of kan aangeven wat jij in die situatie zou doen, of juist niet doen :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87870050
Thomas heeft zijn speen echt nodig als hij gaat slapen. Ik ben niet van plan om hem dat binnenkort te ontnemen. Misschien regelen ze het zelf ook wel een beetje, want tot 7 maanden had hij hem overdag ook vaak in, en nu heeft hij dat niet meer nodig. Als hij hem ziet, wil hij hem wel hebben, maar zo niet, dan is het ook prima. Dus ik wacht nog maar even af. Misschien ga ik anders veel moeite doen en verdriet veroorzaken terwijl hij een half jaar later zelf niet meer omkijkt naar de speen.
pi_87872557
Grappig die spenendiscussie, kom net van een verjaardag terug waar we dus de opmerking kregen "he Dyon heeft nu pas zn speentje in'. Dat was dus toen we naar huis gingen uurtje geleden en hij moe was. Kindje van 3 wat daar zeer regelmatig komt heeft dus continu een speen in.
Hier probeer ik het overdag gewoon niet, behalve als hij moe is en we ergens onderweg zijn. Als hij thuis de behoefte heeft aan een speentje dan is het meestal gewoon bedtijd. Voor hier dus ip alleen in bed.
pi_87873864
Rienk heeft zijn speen nodig bij het in slaap vallen, zodra hij slaapt laat hij de speen los en heeft hem dan ook niet meer nodig. Hij snapt nog steeds niet dat hij hem zelf in zijn mond kan doen en dat laten we ook lekker zo.
Hij heeft er 2 in bed, voor als we 1 zo gauw niet kunnen vinden en er hangt één aan een spenenkoord en die gaat mee als we weggaan. Hij zit eigenlijk standaard aan zijn jas vast. Verder krijgt hij hem alleen als hij hangerig is of als ie even zijn mond moet houden. Ideale geluidsdemper is het :P

En over dat zelf in zijn mond doen; zijn spenenkoord trekt hij los en dan stopt hij de achterkant in zijn mond 8)7 Heel soms stopt hij de goeie kant in zijn mond, maar hij speelt er liever mee dan dat hij er op zuigt, hij gebruikt hem echt alleen voor het in slaap vallen of als troost als hij zich niet lekker voelt. En nee, ik ga het hem ook echt niet afpakken. Dat komt wel als het tijd is :Y

En ik snap het trouwens echt niet als ik soms zie dat kinderen de hele dag met die speen in lopen. Soms zelfs nog als ze ouder zijn! :X
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:00:51 #82
300054 Marlinde
pi_87874033
En dat is juist hetgeen wat ik wil voorkomen, de hele dag dr speen in... Maar Tessa heeft hem sowieso elk moment in bed in en de laatste dagen wilt ze de speen ook tussendoor en het maakt niet uit hoelang je haar laat huilen, maar ze stopt pas als ze dr speentje heeft... :?
Aan de ene kant wil ik hem nog niet wegpakken, maar aan de andere kant wil ik er toch ook wel weer vanaf...
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87874088
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 19:00 schreef Marlinde het volgende:
En dat is juist hetgeen wat ik wil voorkomen, de hele dag dr speen in... Maar Tessa heeft hem sowieso elk moment in bed in en de laatste dagen wilt ze de speen ook tussendoor en het maakt niet uit hoelang je haar laat huilen, maar ze stopt pas als ze dr speentje heeft... :?
Aan de ene kant wil ik hem nog niet wegpakken, maar aan de andere kant wil ik er toch ook wel weer vanaf...
Kun je haar niet afleiden? Door een kiekeboe spelletje te gaan doen of door te stoeien ofzo?
Ze speelt nu een machtsspelletje "ik blijf lekker schreeuwen want dan krijg ik mijn speen!" Lastige situatie hoor, succes!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:06:26 #84
300054 Marlinde
pi_87874176
Ik probeer van alles, maar mn meiske laat zich niet voor de gek houden :P
Maar als ik het echt afpak van dr, hoelang blijf ik dan met een baby zitten die enorm overstuur is....is dat het echt waard. Ik weet gewoon niet wanneer het een goed moment is om hem weg te nemen, nu, over een paar maanden, als ze 2 is... :?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87874841
Bij de onthaalmoeder zijn er 6 kinderen, 5 hebben er overdag heel vaak (ik durf niet zeggen: constant, omdat ik er niet constant ben ;) ) een speen in en dan heb je Thomas :')
Ik vraag me ook echt af hoe ouders van sommige kinderen het binnenkort gaan oplossen, want binnen 3 weken gaan er twee naar school en die lopen echt nog gigantisch vaak met de speen in hun mond (en het bijkomende drama als de speen weg is).
Ik kan er geen tips over geven, maar vind het eigenlijk ook geen zicht om oudere kinderen met een speen te zien rondlopen.

Wat betreft het afstaan van de speen. Ik hoor mijn ma altijd vertellen dat mijn zus en ik onze speen aan de Sint hebben gegeven toen we (ik denk) 2 jaar waren (we hadden ze alleszins niet meer toen we naar school gingen en dat is vanaf 2,5 jaar).
pi_87874876
Ik vind het persoonlijk nu nog wat vroeg om de speen weg te houden. Maar de vraag is natuurlijk of het Tessa echt alleen om de speen te doen is, of dat ze aan het testen is of mama toegeeft. Maar misschien voelt ze zich deze week ook wel niet lekker. Als Thomas niet lekker is, dan heeft hij er ook meer behoefte aan.
pi_87874910
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 19:32 schreef leonieke het volgende:

Wat betreft het afstaan van de speen. Ik hoor mijn ma altijd vertellen dat mijn zus en ik onze speen aan de Sint hebben gegeven toen we (ik denk) 2 jaar waren (we hadden ze alleszins niet meer toen we naar school gingen en dat is vanaf 2,5 jaar).
Ja, die heb ik ook al eerder gehoord! Vind ik persoonlijk een hele goede! Op de Sint kan je toch niet boos worden...
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:39:29 #88
300054 Marlinde
pi_87875049
Leonieke, dat vind ik een hele goede! :D Die onthou ik zeker! :)

Aoraki: ik bedenk me net dat ze sinds gisteren heerlijke luiers heeft :@ maar tandje nr 3 is toch echt nog niet te bekennen? Ze zal zich inderdaad niet lekker voelen, vandaag ook erg huilerig. Ik kijk het gewoon nog even aan met speen en over een maand of wat kijk ik wel hoe het dan gaat :)

Bedankt voor de reacties :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87875118
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 19:34 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Ja, die heb ik ook al eerder gehoord! Vind ik persoonlijk een hele goede! Op de Sint kan je toch niet boos worden...
Misschien wel nog even meegeven dat de sint de speen wel terug gaf aan mama of papa aan de deur ;) Kwestie dat grote drama's vermeden kunnen worden.

Mijn zus heeft ze nog een week terug gebruikt en vond zichzelf een week later dan veel te groot om een speen te gebruiken en heeft ze zelf in de vuilbak gegooid (en mijn ma achter haar rug in de vuilbak grabbelen _O- maar ze heeft ze toen nooit meer gevraagd). Ikzelf heb ze nooit meer terug gevraagd.
Ik vermoed dat mijn zus ze onder iets grotere dwang heeft afgegeven aan de sint in vergelijking met mezelf.

Wel grappig trouwens dat het bij ons echt ingeburgerd is om de speen aan de sint te geven en dat bij jullie blijkbaar niet zo is :D Zo leuk, die verschillen :)
pi_87875935
Hier vanaf een maand of speen alléén voor in bed. Dat gaat prima, hij speelt en sabbelt even en gaat dan slapen. Ook 's nachts kan je hem ermee troosten.

Bij Leander hebben we de speen op een gegeven moment gewoon niet meer vervangen toen hij anderhalf was oid. En met kinderen met tanden en kiezen gaan ze dan vanzelf stuk. Heel vervelend O-)
En dan moet je dreumes van nog geen twee zélf maar zijn speentje in de prullebak gooien, want mama kan hem niet meer maken. ;)

Is prima gegaan en mijn kinderen zijn overdag dus nóóit met speen te spotten geweest. Hooguit bij ziek en met dekentje op de bank ;)
pi_87878795
Ik begrijp alleen nog niet echt wat het probleem is, Marlinde? Kost het je te veel werk om haar elke keer de speen weer te geven, of twijfel je gewoon over het beste moment om af te bouwen? In het laatste geval zou ik er nog even mee wachten. Je kunt de strijd nu wel aangaan en dat is theoretisch bekeken misschien wel de beste oplossing, maar ik denk ook dat er nog veel momenten gaan komen waarop je blij bent dat de speen even de rol van troost van je over kan nemen.

Ivan heeft de speen alleen nodig bij het inslapen, overdag en 's nachts. Als hij 's nachts wakker wordt valt hij meestal zelf zonder speen weer in slaap. Soms is dat niet het geval en dan geven we hem de speen even aan (die is dan uit bed gevallen, want als de speen nog in bed ligt dan pakt hij hem zelf). Verder gaat de speen mee als we op pad gaan. Ik maak er geen gewoonte van om de speen aan zijn jas te hangen, maar houd de speen achter de hand tijdens lastige momenten. Vandaag duurde het afrekenen bij de Ikea bijvoorbeeld erg lang en bleek hij na een banaantje nog honger te hebben. Toen was een speen even heel fijn om bij de hand te hebben. Eens in de paar weken/maanden is hij wat hangerig en dan geef ik hem een speen als ik hem even in de box wil zetten om mijn handen vrij te hebben.

Kortom: hier gaan we voorlopig niet afbouwen. Het speengebruik vind ik acceptabel en hij ontleent er veel troost aan.
pi_87879240
Claudia, zo gaan wij er ook mee om inderdaad (alleen in bed en achter de hand houden als we onderweg zijn). Van de week pakte hij zomaar de speen van de salontafel (die lag daar toevallg nog) en stopte hem correct in zijn mond (itt andere keren dat hij 'm achterstevoren in zijn mond stopt). Maar als hij 'm niet ziet, taalt hij er niet naar.

Daan werd vandaag trouwens pas om 8.45 uur wakker dus hoefde hij geen ochtendslaapje en is hij pas na de lunch om 12.30 uur naar bed gegaan. Toen mooi 2 uur geslapen, maar toen was de periode tussen 14.30 en 19.00 uur toch wel lang voor 'm. Da's best lastig in het weekend, 1 of 2 slaapjes. Hij wil niet slapen om 10.30 of 11.00 uur en later kom ik in de knoop met de lunch. Na de lunch gaat hij heerlijk slapen (zo'n 2 uur) maar dan wordt het om 17.00/17.30 uur weer lastig maar dan kom ik weer in de knoop met het avondeten.
Door de week geen probleem want dan maak ik 'm al om 6.45 uur wakker (muv woensdag maar dan gaan we zwemmen om 9 uur dus dan wil ie daarna wel slapen). Toch los ik het maar op met 1 slaapje en dan het laatste uurtje/2 uur 'm flink bezighouden en dan trekt ie het wel, zeurt af en toe wat, maar huilt eigenlijk niet al zie je wel dat hij moe is. Hoe lossen anderen dit op of hoe zouden jullie dit oplossen in mijn geval?
pi_87881284
Happyme, ik ken het probleem (behalve dan dat we dit vaak ook doordeweeks hebben). Ik wilde eigenlijk Hannah betrekken bij het avondeten, maar dat is eigenlijk geen doen als ze dan moe is. Wanneer ik merk dat ze het niet gaat halen dan geef ik haar te eten en leg haar gewoon lekker in bed wanneer ze moe is. Ze krijgt dan laat op de avond een fles melk.
Wanneer ze niet zo moe is dan doet ze gewoon gezellig mee met het avondeten bij ons aan tafel. Als dat niet lukt, soit. Volgens mijn moeder komt dat vanzelf wel als ze wat ouder is.

Over het gebruik van een speen: het gaat hier een beetje zoals bij Claudia. speen is meestal nodig bij het slapengaan. Wanneer we onderweg zijn en Hannah vecht tegen haar slaap, dan helpt een speentje haar om de rust te vinden. Wanneer ze wakker is dan heeft ze hem niet nodig, dus ik vind het wel prima.
pi_87881399
Ik zou precies hetzelfde doen, Happy, namelijk de laatste uren wat actiever vermaken en op die manier rekken. Oké, het kost wat werk, maar als het lukt dan is dat toch geen ramp? Het alternatief is zelf vroeger opstaan en hem dan uit bed halen, dat kan natuurlijk ook.

Iemand (ik geloof freecell?) zei het pas al, maar het is vrij normaal dat het voor kinderen aan het einde van de dag lastiger is om vrolijk te blijven en zich zelfstandig te vermaken. Dat zal waarschijnlijk nog wel een tijd lastig blijven, want ze gaan steeds minder slapen. En ach, ik voel me zelf ook niet de hele dag door even fit.
pi_87881584
Ivan werd om 22:00 uur bij wijze van hoge uitzondering huilend wakker en wilde niet meer slapen. Ik heb hem maar uit bed gehaald, een schone luier en paracetamol gegeven, even bij me in bed genomen, weer in zijn eigen bed gelegd en ben een tijdje bij hem blijven zitten. Nu (1 à 1,5 uur later) lijkt hij weer lekker te slapen.

Ik vraag me dan toch af wat er nou toch zou zijn. Een nachtmerrie misschien?
pi_87881893
Claudia, dat hebben wij hier ook. Mette wordt delaatste weken soms zomaar wakker helemaal overstuur en er is niks van ziekte of tandjes te bespeuren. Even troosten en soms een halfuurtje bij ons en daarna slaapt ze dan weer rustig verder. Ze huilt ook in haar slaap soms. Dat stopt dan ook meestal weer vanzelf.
Ik vroeg me laatst dus ook af of het niet dromen of nachtmerries zijn.

Ik ben zo trots op m'n meisie, nou ja trots klinkt misschien stom. We zijn fijn bij vrienden geweest (kinderloze) en dat ging weer zo goed :) lekker spelen, goed gegeten, heel charmant en vertederend gesjanst en toen heel braaf zonder te mokken gaan slapen in haar tentje. Zelfs braaf zwaaien nadat ze ruw uit haar slaap werd gehaald toen we naar huis gingen. Ik hou zo veel van m'n meisie <3
pi_87881907
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 23:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan werd om 22:00 uur bij wijze van hoge uitzondering huilend wakker en wilde niet meer slapen. Ik heb hem maar uit bed gehaald, een schone luier en paracetamol gegeven, even bij me in bed genomen, weer in zijn eigen bed gelegd en ben een tijdje bij hem blijven zitten. Nu (1 à 1,5 uur later) lijkt hij weer lekker te slapen.

Ik vraag me dan toch af wat er nou toch zou zijn. Een nachtmerrie misschien?
Sneu voor Ivan. Maar een nachtmerrie zou kunnen :{

Hier het zelfde.. Maar Rienk heeft weer luieruitslag bleek -O- Hij was niet stil te krijgen en toen ik een schone luier gaf omdat ik een poepbroek rook was het weer knalrood :{ We hebben gelijk maar weer met het wonderzalfje van de dokter gesmeerd en een paracetamol gegeven.
Hij heeft beneden een pyjamapap gehad en nu ligt hij na wéér een poepbroek in bed.. Ik hoop dat hij niet weer elke paar uur wakker wordt met een poepbroek.. Arm kind..
pi_87881930
Mette O+ Wat heerlijk dat het zo liep :Y
pi_87882238
Arme Rienk ;( hopelijk is het weer snel over. We smeren hier nog steeds 2x per dag het zalfje want de uitslag is nog niet helemaal weg. Maar Hannah heeft er geen last meer van.

Ik was dus zojuist ook boven om haar te troosten want ze zette het ook spontaan op een krijsen :? Zit het in de lucht ofzo? Kwam geen boertje uit en madam sliep meteen weer in op mijn arm dus wat het nou was...geen idee. Volgens de kinderarts hebben kinderen pas echt nachtmerries zo rond anderhalf a 2 jaar. Maar eerlijk gezegd heb ik wel het idee dat Hannah soms wakker wordt uit een nare droom. Het kan toch bijna niet anders dan dat ze vreselijk veel indrukken van overdag moeten verwerken in hun slaap?

Nouja, ik duik er ook maar eens in. Vermoedelijk heb ik morgenochtend (vanaf een uur of 7) 'entertainmentdienst' :O
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:23:14 #100
300054 Marlinde
pi_87884739
Pfoeh, het lijkt erop dat Tessa niet meer verder wilt slapen, maar ik zou nog wel erg graag willen! :P Heb al een klein flesje gegeven.

Claudia: Ik ben bang dat ik dalijk de speen niet meer kan afbouwen/weglaten. Het terug'stoppen' in dr mondje vind ik niet zo'n ramp. Ook bang voor scheve tandjes (gezien dr neefjes)
Mag ik dan nog even zo brutaal zijn om te vragen waarom je Ivan een paracetamol gegeven hebt? Gewoon uit nieuwschierigheid hoor, maar mag je als je kindje zit te huilen/mopperen (in de nacht) en je hebt een flesje gegeven, speentje zit erin, en het kindje blijft mopperen/huilen een paracetamol geven of is dat echt alleen de bedoeling als ze verhoging hebben?
Ik bedoel zoals nu dan, Tessa huilt, flesje heeft ze gekregen, speentje in dr snoetje, maar ze ligt nog in bed te huilen en verder geen idee wat ik kan doen :?

Ivan en Hannah (en andere kindjes die wakker zijn/werden hoop dat jullie lekker doorslapen :*

Mette wat ben je toch een knappe meid O+

Arme Rienk :'(
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87887695
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 01:23 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Ik ben bang dat ik dalijk de speen niet meer kan afbouwen/weglaten. Het terug'stoppen' in dr mondje vind ik niet zo'n ramp. Ook bang voor scheve tandjes (gezien dr neefjes)
Ik heb geduimd en ik heb er zelfs een scheve vinger aan overgehouden. Het is lastig om die dingen te voorspellen. Maar ik begrijp je overwegingen wel, vooral als ze nu zo vaak de speen heeft. Dat is straks ook niet goed voor de spraakontwikkeling.

Het is alleen iets om in je hoofd te houden, dat je straks geen 'hulpmiddel' meer hebt en op andere manieren troost moet gaan bieden. Dat kan heel vermoeiend voor je zijn, vooral bij doorkomende tanden of algehele malaise. Als je bereid bent om die gevolgen te accepteren dan zou ik toch eerst proberen of afbouwen werkt. Je kunt haar bijvoorbeeld eerst in slaap laten vallen met speen en de speen dan na een tijdje (een kwartier of een half uur) uit haar mond halen. Ze zal wel gaan protesteren als ze wakker wordt en ontdekt dat ze geen speen meer heeft. Misschien is het zinvol om eerst met de slaapjes overdag te beginnen, want als ze dan een drama gaat maken kun je haar altijd nog gewoon uit bed halen. Als het overdag goed gaat kun je met de nachten beginnen.

Het zal een aardige test voor je zijn, of je haar ook kunt troosten zonder speen. Ik kan je niet vertellen hoe je dat moet doen, want wat bij Ivan werkt hoeft bij Tessa niet te werken. Misschien moet je haar even laten huilen, misschien moet je erbij blijven zitten. Als ze straks geen speen meer heeft zul je ook 'iets' moeten doen!

quote:
Mag ik dan nog even zo brutaal zijn om te vragen waarom je Ivan een paracetamol gegeven hebt? Gewoon uit nieuwschierigheid hoor, maar mag je als je kindje zit te huilen/mopperen (in de nacht) en je hebt een flesje gegeven, speentje zit erin, en het kindje blijft mopperen/huilen een paracetamol geven of is dat echt alleen de bedoeling als ze verhoging hebben?
Als ik wist dat het om een nachtmerrie zou gaan zou ik hem geen paracetamol geven. Ik heb het wel gedaan omdat hij ook wat andere symptomen vertoont: hij kwijlt wat meer de laatste dagen, hij heeft wat luieruitslag, hij is verkouden en wat hangerig. Bij hem kan dit duiden op een doorkomend tandje of iets onder de leden hebben. Ik heb hem een tijdje in bed geobserveerd en ik vond hem erg onrustig en vaak naar zijn hoofd grijpen: dat kan een teken zijn van vermoeidheid maar ook van oorpijn. Het blijft giswerk en dus heb ik hem maar een paracetamol gegeven. Hij krijgt bijna nooit pijnstilling en dus vind ik het niet zo erg om er op zulke momenten naar te grijpen. Bovendien krijgt hij een vrij lage dosering voor zijn gewicht en leeftijd.

Achteraf denk ik ook wel: was een paracetamol nodig geweest? Tja, ik weet het echt niet. Feit is wel dat hij na 1-1,5 uur lekker is gaan slapen en is blijven slapen. Ik geloof dat ik slaap belangrijker vind dan geen pijnstilling gebruiken.

quote:
Ik bedoel zoals nu dan, Tessa huilt, flesje heeft ze gekregen, speentje in dr snoetje, maar ze ligt nog in bed te huilen en verder geen idee wat ik kan doen :?
Hoe is het uiteindelijk gegaan vannacht?
pi_87887846
Goedemorgen! Hier lijken onze nachten na de oor- en oogontstekingen toch echt weer teruggekeerd :) relaxed!

Paracetamol bij algemeen ongemak doe ik ook wel eens. Als je niet over de dosering heengaat is het echt een heel onschuldig middel :) En vaak helpt het wel wat :Y
  zondag 24 oktober 2010 @ 08:29:28 #103
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87887873
Goedemorgen! Bedankt voor de tips en opmerkingen. Denk ik dat ik maar volhou zoals ik het nu doe. Vandaag overigens het 'probleem' niet want Daan was om 7 uur wakker (inclusief snottebel en hoesten). Hij is dus verkouden ;( maar hij lijkt er geen last van te hebben, want hij is vrolijk als altijd.

Hij gaat dus straks om een uur of half 10 / 10 uur weer z'n bedje in. We hebben vanmiddag 2 verjaardagen, maar op die 2e kan hij lekker een slaapje doen, dus moet goed komen.

Claudia, fijn dat Ivan uiteindelijk nog goed heeft geslapen. PCM kan in principe geen kwaad hoor en helpt niet alleen bij koorts, dus ik zou hetzelfde gedaan hebben.

Daan was toevallig ook gisteravond/vannacht 2 keer wakker. Eerst had hij echt een dichte neus, dus mijn man heeft 'm Otrivin gegeven. Om 0.30 uur werd hij weer wakker, maar kon niet echt ontdekken wat er was. Neus was open, luier verschoont en toen even getemperatuurd. Hij had 36.3 en hij voelde wat koud aan dus heb 'm een dikke slaapzak met mouwen aangedaan. Dat leek de truc, want toen ging hij lekker slapen en werd dus om 7 uur wakker.

Marlinde, ik hoop dat Tessa uiteindelijk ook nog goed geslapen heeft.
pi_87887882
Ben benieuwd of er nog meer wakkere kindjes zijn geweest.

Marlinde, als je denkt dat Tessa ook pijn kan hebben mag je ook een pil geven he.
Claudia, ik denk dat er bij Rienk een kies doorkomt, volgens mij duwt er links onder één..

Rienk is lekker gaan slapen en we hebben hem niet meer gehoord, vanochtend om 04:30 vond hij het nodig om al te doen alsof hij wakker mocht worden, maar daar was ik het niet mee eens :) Speen er in en muziek aan en hij sliep door tot 7:40. Zelfde trucje nog een keer geprobeerd maar om 08:10 vond hij het mooi geweest :) Helemaal blij en lachen en bij het verschonen was de grote rode plek zo goed als weg! Ik ben ZO blij met die zalf _O_ Na een dikke papfles is hij nu lekker aan het spelen. Straks samen douchen en dan vertrekken we naar Ballorig. Vanmiddag om 16:00 gaan we op visite bij zn oom en tante dus we hebben weer een druk dagje. Maar maandag= bijslaapdag, dus het mag!
  zondag 24 oktober 2010 @ 09:37:25 #105
300054 Marlinde
pi_87888249
Claudia: Ook in heb geduimd en zelfs zolang dat mijn tanden helemaal scheef waren en ik dus aan de beugel moest. Dat wil ik graag voorkomen bij Tessa.
Ik heb er nog even goed over nagedacht en ik blijf haar voorlopig gewoon nog de speen geven. Over een maand of wat kijk ik wel verder. Wie weet word ze een wat rustiger meisje als ze wat meer dingen zelf kan doen en is het makkelijk om de speen weg te halen :)

Vlindur: Wat fijn dat het zalfje lijkt te werken! :)

Tessa heeft gisteren nog flink zitten draaien en 'klagen' in dr bedje, was er even bijgebleven en toen ik dr een kus wilde geven om zelf weer terug naar bed te gaan, merkte ik op dat ze wel heel erg warm was! Dus rustig wakker gemaakt om even de temp op te nemen en ze had 38,7 :'( Dus paracetamol erin en lekker bij mij in bed genomen. Ze is wel vaak wakker geweest, maar ik kon haar zo iig in de gaten houden. Vond het zelf heel moeilijk om in slaap te komen, was bang dat ze hogere koorts zou krijgen.

Sorry even verder geen tijd om te reageren, tijd om fruit te maken voor ukje :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87888305
Wat fijn dat Rienk toch nog goed heeft geslapen, Vlindur! Dat vele poepen klinkt erg zielig. Het is wel heel fantastisch dat de zalf van de huisarts werkt, houzee! Jullie hebben dus veel afleiding vandaag. Mooi! Ik duim voor een goede uitslag morgen.

En bij jou is het dus ook een rustige nacht geweest, freecell. Kon je zelf wel een beetje slapen? :+

Ik ben benieuwd of je hebt kunnen uitslapen, octo. Ik denk trouwens dat het afhangt van je definitie van 'dromen'. Ik heb er gister over gelezen en het schijnt dat baby's nog niet dromen in beelden maar in basisbehoeften (contact, honger, dat soort dingen). Tja, ik weet het niet. Ivan klinkt soms heel paniekerig als hij wakker wordt en hij heeft dan ook echt tijd nodig om weer rustig adem te halen. Ik vind dat snikken (d.w.z., dat happen naar lucht) ook heel zielig. Dat is voor mij een teken dat er iets serieus is en dat ik hem echt even moet troosten.

Wickie, fijn zijn zulke momenten, he? Ik heb het omgekeerd ook. Als Ivan niet helemaal in goede doen is als we op bezoek zijn dan vind ik het jammer dat die mensen hem niet meemaken zoals hij echt is. En soms vinden mensen hem een schatje omdat hij zo blij is, maar dan zien wij dat hij manisch aan het doen is en voelen we er ons wat ongemakkelijk bij. :Y)
pi_87888374
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 09:37 schreef Marlinde het volgende:
Ik heb er nog even goed over nagedacht en ik blijf haar voorlopig gewoon nog de speen geven. Over een maand of wat kijk ik wel verder. Wie weet word ze een wat rustiger meisje als ze wat meer dingen zelf kan doen en is het makkelijk om de speen weg te halen :)
Het ouderschap is toch een constant improviseren. Wij hadden Ivan al vroeg van de speen af, maar later kwam de speen toch wel erg goed van pas (aanpassing aan vakantieritme en vreemde omgeving, doorkomende tandjes, algehele onrust). Ivan is sinds een paar weken een rustigere slaper geworden, ongeveer vanaf 10 maanden dus. Daarvoor is hij maandenlang heel onrustig en zelfs driftig geweest als we hem in bed legden en stond afwennen van de speen niet hoog op ons prioriteitenlijstje. We zouden er nu wel aan kunnen beginnen, maar ik wil eerst wel eens afwachten hoe dat straks met doorkomende kiezen gaat.

quote:
Tessa heeft gisteren nog flink zitten draaien en 'klagen' in dr bedje, was er even bijgebleven en toen ik dr een kus wilde geven om zelf weer terug naar bed te gaan, merkte ik op dat ze wel heel erg warm was! Dus rustig wakker gemaakt om even de temp op te nemen en ze had 38,7 :'( Dus paracetamol erin en lekker bij mij in bed genomen. Ze is wel vaak wakker geweest, maar ik kon haar zo iig in de gaten houden. Vond het zelf heel moeilijk om in slaap te komen, was bang dat ze hogere koorts zou krijgen.
Ik vond de eerste keer koorts ook heel eng. Toen heb ik Ivan in zijn eigen bed gelegd en ben ik hem regelmatig wezen controleren. Tegenwoordig ga ik zelf gewoon slapen als hij een hogere temperatuur heeft. Ik merk wel dat ik dan wat vaker wakker word en dan kijk ik maar even hoe het met hem gaat. Dat heb ik vannacht bijvoorbeeld ook gedaan. Hij sliep mij net iets te lekker en daar kan ik weer niet van slapen. :')
pi_87888489
Ik snap niet waarom je de speen niet zou afbouwen omdat je dan anders een andere manier van troosten moet gaan zoeken. Ik snap uiteraard best wel dat je een andere manier van troosten moet gaan zoeken, maar begrijp niet dat je daarom niet zou afbouwen.
Het doet me een beetje herinneren aan de reactie van mijn vriendin toen ik zei dat Thomas geen speen had: "Maar, wat doe je dan als hij weent?" Euh, come again? :? Hem vasthouden, een liedje voor hem zingen, hem laten voelen dat je er voor hem bent, hem wiegen, wat over en weer lopen met hem, ...

Het lijkt me dat een speen enorm makkelijk is als troostmiddel, maar het is niet dat we Thomas hier niet stil krijgen zonder (al heeft het bij ons waarschijnlijk langer geduurd vooraleer we de truc hadden gevonden, daar ben ik wel van overtuigd :Y )
pi_87888509
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vond de eerste keer koorts ook heel eng. Toen heb ik Ivan in zijn eigen bed gelegd en ben ik hem regelmatig wezen controleren. Tegenwoordig ga ik zelf gewoon slapen als hij een hogere temperatuur heeft. Ik merk wel dat ik dan wat vaker wakker word en dan kijk ik maar even hoe het met hem gaat. Dat heb ik vannacht bijvoorbeeld ook gedaan. Hij sliep mij net iets te lekker en daar kan ik weer niet van slapen. :')
Dat heb ik dus ook en tot nu toe mag Thomas bij ons slapen als hij een pijnstiller heeft gekregen (onder luid protest van P. ;) ).
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:16:05 #110
300054 Marlinde
pi_87888705
Ik ben zo bang voor koortsstuipen :@ Daarom heb ik haar gisteren mee naar mijn bed genomen, kan ik haar de hele nacht in de gaten houden en bij elk geluidje kan ik meteen kijken of het allemaal nog goed gaat :@

Leonieke: Het is niet zozeer dat ik haar anders niet kan troosten, want dat is gewoon een kwestie van wiegen/zingen/wandelen etc. Normaal lukte me dat overdag ook wel hoor, maar de laatste tijd wilde ze overdag ook steeds de speen, ze werd anders echt niet stil! Nu snap ik waarom, ze voelde zich gewoon echt helemaal niet lekker en dan is niks of niemand goed, maar een tut in en lekker tegen mama aanhangen is dan het liefste wat ze wilt. Ik had gewoon niet door dat ze zich niet lekker zou voelen, maar dat ze de tut gewoon wilde, omdat ze het wil... Snap je m nog :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:17:34 #111
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87888730
speenperikelen; die hebben we hier niet, Evie heeft al vanaf een maand of 2 geen speen meer gehad, en eerlijk gezegd is ze dr nooit zo weg van geweest. Veel lekkerder is het om snachts lekker met tutje en je duim in de weer te zijn...
(en duimen doet Evie alleen snachts als ze in slaap gaat vallen, verder niet....en heel soms in de auto als ze dan een dutje doet, maar als ze slaapt gaat de duim er uit).

gisteren waren we pas om 22 uur thuis... Evie wilde smiddags niet slapen; maar heeft in de auto wel een dutje gedaan.. gevolg; van8 om 4 uur wakker en gedronken, en toen lekker weer naar bed, en as we speak wordt mijn lieverdje net rustig aan echt wakker.
ga dr zo maar eens ophalen.... O+
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:30:42 #112
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87888926
Opvallend om te lezen dat veel hun kindje in bed nemen als hij/zij zich niet lekker voelt c.q. slecht slaapt. Wij doen dat eigenlijk consequent niet. Het is nog niet voorgekomen maar ik zou wel bij hem op de kamer blijven indien nodig, maar niet uit zijn bedje halen om bij ons te nemen en daar te gaan slapen. Slapen doet hij in zijn eigen bedje. Daarnaast zou ik trouwens geen oog dicht doen omdat ik bang ben om in slaap te vallen en op hem te rollen ofzo.

Het is overigens nog nooit in mij op gekomen om een speen in Daan's mond te stoppen als hij huilt. Wij gebruiken 'm helemaal niet als troostmiddel maar alleen als hij moe is. Troosten doen we inderdaad 'gewoon' door knuffelen, wiegen etc.

Hier was hij trouwens snel al weer moe en hij slaapt al weer heerlijk sinds 9.15 uur.
pi_87889022
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 10:16 schreef Marlinde het volgende:
Ik ben zo bang voor koortsstuipen :@ Daarom heb ik haar gisteren mee naar mijn bed genomen, kan ik haar de hele nacht in de gaten houden en bij elk geluidje kan ik meteen kijken of het allemaal nog goed gaat :@
Idem hier... :Y
quote:
Leonieke: Het is niet zozeer dat ik haar anders niet kan troosten, want dat is gewoon een kwestie van wiegen/zingen/wandelen etc. Normaal lukte me dat overdag ook wel hoor, maar de laatste tijd wilde ze overdag ook steeds de speen, ze werd anders echt niet stil! Nu snap ik waarom, ze voelde zich gewoon echt helemaal niet lekker en dan is niks of niemand goed, maar een tut in en lekker tegen mama aanhangen is dan het liefste wat ze wilt. Ik had gewoon niet door dat ze zich niet lekker zou voelen, maar dat ze de tut gewoon wilde, omdat ze het wil... Snap je m nog :P
En ik ben helemaal mee ;)
pi_87889083
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:30 schreef happyme28 het volgende:
Opvallend om te lezen dat veel hun kindje in bed nemen als hij/zij zich niet lekker voelt c.q. slecht slaapt. Wij doen dat eigenlijk consequent niet. Het is nog niet voorgekomen maar ik zou wel bij hem op de kamer blijven indien nodig, maar niet uit zijn bedje halen om bij ons te nemen en daar te gaan slapen. Slapen doet hij in zijn eigen bedje. Daarnaast zou ik trouwens geen oog dicht doen omdat ik bang ben om in slaap te vallen en op hem te rollen ofzo.

Dat heb ik nu precies hetzelfde!
Wij nemen Thomas in het weekend 's ochtends bij ons in bed. Dan kunnen we lekker stoeien en spelen. Hij ziet ons bed ook als speelruimte, slapen doet hij er niet.
pi_87889118
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 09:58 schreef leonieke het volgende:
Ik snap niet waarom je de speen niet zou afbouwen omdat je dan anders een andere manier van troosten moet gaan zoeken.
Als er één ding is wat je al gauw leert doort hier mee te lezen dan is het wel dat ouders worstelen met manieren om hun kind te troosten. Een speen kan daaraan bijdragen en het is héél fijn als zoiets werkt.

Toen wij de Puckababy gingen afbouwen en geen speen meer hadden was dat heel lastig. Als Ivan eerder wakker werd dan goed voor hem was konden we niets meer doen om hem nog te laten slapen. Erbij blijven zitten, vasthouden, terugleggen - het werkte allemaal niet. Het enige wat erop zat was hem uit bed halen en de dag door zien te komen met een vermoeid kind. Als de speen toen een oplossing was geweest was ik er dolblij mee geweest. (We durfden toen geen speen te gebruiken omdat we dramatische nachten achter de rug hadden van elk uur speen ploppen.)

Hoe dan ook, ik begrijp eigenlijk niet waarom je je onbegrip zo sterk uit zou willen spreken. Sterker nog, je geeft mij met je posting het gevoel dat ik te beroerd zou zijn om mijn kind vast te houden, een liedje voor hem te zingen en hem heen en weer te wiegen. Het gaat niet om gemakzucht; het gaat erom dat je als ouder dolblij bent als je een manier hebt om je kind te troosten.
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:45:41 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87889201
Marlinde, als je denkt dat Tessa overdag vaker de speen wil omdat ze mogelijk last heeft van haar doorkomende tandjes, kun je haar misschien een bijtring geven. Kan ze dan ook lekker op knagen en sabbelen.

Hier zijn we gewoon nooit begonnen aan een speen. Hij heeft in het begin op onze pink gesabbeld en toen hij zijn eigen handjes kon vinden heeft hij heel even op zijn vingers gesabbeld, maar daar is hij snel meegestopt. Als hij moe is, stopt hij heel af en toe zijn duim of vingers in de mond, maar nu ik het 'opschrijf', bedenk ik me dat het meer iets is van de laatste tijd. Eigenlijk sinds hij tanden krijgt dus volgens mij 'kauwt' hij op zijn vingers/duim dan (draait ze dan ook rond).

Harry heeft nog nooit een paracetamol gehad en bij ons in bed slapen doen we ook niet. Dan slaap ik niet meer :N

Arme Rienk met zijn kapotte billen :{
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:46:05 #117
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87889209
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:39 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Wij nemen Thomas in het weekend 's ochtends bij ons in bed. Dan kunnen we lekker stoeien en spelen. Hij ziet ons bed ook als speelruimte, slapen doet hij er niet.
Precies, lekker even ravotten in ons bed.

Overigens, totaal geen veroordeling hoor. Wij hebben Daan wel tussen ons in laten slapen toen hij pas een paar weken was en hij ontzettende last van zijn verborgen reflux had, maar toen gingen we om-en-om waken zeg maar. Hij maakte toen zulke rare geluiden op zijn rug dus toen lag hij tussen ons in op zijn buik en hielden we 'm in de gaten.

Maar sinds hij 3 maanden is en in zijn ledikant slaapt, hebben we dat afgeschaft en is ons bed alleen nog speel- en knuffelruimte.
pi_87889270
quote:
3.gif Op zondag 24 oktober 2010 10:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als er één ding is wat je al gauw leert doort hier mee te lezen dan is het wel dat ouders worstelen met manieren om hun kind te troosten. Een speen kan daaraan bijdragen en het is héél fijn als zoiets werkt.

Toen wij de Puckababy gingen afbouwen en geen speen meer hadden was dat heel lastig. Als Ivan eerder wakker werd dan goed voor hem was konden we niets meer doen om hem nog te laten slapen. Erbij blijven zitten, vasthouden, terugleggen - het werkte allemaal niet. Het enige wat erop zat was hem uit bed halen en de dag door zien te komen met een vermoeid kind. Als de speen toen een oplossing was geweest was ik er dolblij mee geweest. (We durfden toen geen speen te gebruiken omdat we dramatische nachten achter de rug hadden van elk uur speen ploppen.)

Hoe dan ook, ik begrijp eigenlijk niet waarom je je onbegrip zo sterk uit zou willen spreken. Sterker nog, je geeft mij met je posting het gevoel dat ik te beroerd zou zijn om mijn kind vast te houden, een liedje voor hem te zingen en hem heen en weer te wiegen. Het gaat niet om gemakzucht; het gaat erom dat je als ouder dolblij bent als je een manier hebt om je kind te troosten.
Nee, dat heb ik helemaal niet geïnsinueerd (als je het zelf zo wenst te interpreteren, is dat jouw keuze).
Het ging er mij om om dat als reden te gebruiken om nu niet af te bouwen. Als je binnen een jaar afbouwt, zit je opnieuw met hetzelfde probleem. Het is in mijn ogen dus eerder uitstel ipv afstel.
pi_87889334
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 10:45 schreef Asyniur het volgende:
Marlinde, als je denkt dat Tessa overdag vaker de speen wil omdat ze mogelijk last heeft van haar doorkomende tandjes, kun je haar misschien een bijtring geven. Kan ze dan ook lekker op knagen en sabbelen.

Hier zijn we gewoon nooit begonnen aan een speen. Hij heeft in het begin op onze pink gesabbeld en toen hij zijn eigen handjes kon vinden heeft hij heel even op zijn vingers gesabbeld, maar daar is hij snel meegestopt. Als hij moe is, stopt hij heel af en toe zijn duim of vingers in de mond, maar nu ik het 'opschrijf', bedenk ik me dat het meer iets is van de laatste tijd. Eigenlijk sinds hij tanden krijgt dus volgens mij 'kauwt' hij op zijn vingers/duim dan (draait ze dan ook rond).
Hier merken we dat ook als er een tand zit aan te komen. Maar hij steekt eigenlijk maar een paar seconden een vinger in zijn mond en dan geven we hem een bijtring en is hij "tevreden".
quote:
Harry heeft nog nooit een paracetamol gehad en bij ons in bed slapen doen we ook niet. Dan slaap ik niet meer :N

Arme Rienk met zijn kapotte billen :{
Wat het in bed slapen betreft, is het wel zo dat Thomas dan meestal op de buik van P. ligt te slapen. Is ook de enige manier waarop we alledrie kunnen slapen. Tussen ons in werkt enkel voor Thomas (maar hij zou ook wel in zijn bed slapen, het is eerder ter geruststelling van mij :@ )
pi_87889341
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:30 schreef happyme28 het volgende:
Ivan slaapt ook nooit bij ons in bed. Wij zouden er niet door kunnen slapen, echt veilig is het niet en hij zou waarschijnlijk de tijd van z'n leven hebben met ons in de neuzen knijpen. Ik haal Ivan in de regel niet uit bed, maar als hij paniekerig is dan pieker ik er niet over om hem te laten liggen. Wat bij hem het beste werkt is om hem even uit de situatie te halen. Ik probeer dan in zijn kamer te blijven, maar omdat ikzelf nu gammel ben heb ik hem gister met mij mee naar bed genomen tot ik het idee had dat hij weer rustig genoeg was om het nog eens te proberen.

quote:
Het is overigens nog nooit in mij op gekomen om een speen in Daan's mond te stoppen als hij huilt. Wij gebruiken 'm helemaal niet als troostmiddel maar alleen als hij moe is. Troosten doen we inderdaad 'gewoon' door knuffelen, wiegen etc.
Zulke dingen werken heel basaal. Als Ivan bijvoorbeeld bijna zit te hyperventileren en tot rust komt als hij ergens op kan sabbelen dan weet ik wel wat ik de volgende keer doe. Zien hoeveel rust en tevredenheid even sabbelen hem brengt doet me erg goed.
pi_87889529
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:49 schreef leonieke het volgende:

Het ging er mij om om dat als reden te gebruiken om nu niet af te bouwen. Als je binnen een jaar afbouwt, zit je opnieuw met hetzelfde probleem. Het is in mijn ogen dus eerder uitstel ipv afstel.
Ik heb alle redenen al gegeven. Voeg er nog aan toe dat een kind op een bepaald moment gehecht raakt aan een speen (zou je een knuffel zomaar afpakken?), dat kinderen veranderen (bijvoorbeeld rustiger kunnen worden) en dat je een ouder kind iets uit kunt leggen.

Het is met een beetje inlevingsvermogen echt niet zo moeilijk te bedenken allemaal.
pi_87889630
quote:
3.gif Op zondag 24 oktober 2010 11:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb alle redenen al gegeven. Voeg er nog aan toe dat een kind op een bepaald moment gehecht raakt aan een speen (zou je een knuffel zomaar afpakken?), dat kinderen veranderen (bijvoorbeeld rustiger kunnen worden) en dat je een ouder kind iets uit kunt leggen.

Het is met een beetje inlevingsvermogen echt niet zo moeilijk te bedenken allemaal.
Ik heb de indruk dat je, ondanks het feit dat ik heb gezegd niets te willen insinueren, het toch als een persoonlijke aanval blijft zien. Vind ik wel jammer, want ik 'ken' je eigenlijk zo niet.

Het lijkt me trouwens niet zo raar dat mensen zich zorgen maken over hoe je de speen nog kunt 'afleren' eens een kind er zo aan gewend is. Ik ken namelijk nog mensen waarbij het echt niet lukt als hun kind al vrij oud is (ook mensen die elk excuus aangrijpen om het niet af te leren in zo'n situatie).
pi_87889769
Het is ook niet dat ik Thomas laat liggen als hij echt verdriet heeft. Soms toch een nachtmerrie, met gesnik en al. Dan moet ik hem toch echt uit zijn bedje halen om te troosten. Maar nu we ons bed als speelruimte hebben omgedoopt, piekert hij er ook niet meer over om in ons bed te gaan slapen.
pi_87890574
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 19:33 schreef Aoraki het volgende:
Ik vind het persoonlijk nu nog wat vroeg om de speen weg te houden.

Nou inderdaad! Een pratend kind met speen vind ik geen gezicht, sowieso een kind van een jaar of 2/3 met een speen hoeft van mij niet.
Maar ze zijn nu nog zo ontzettend klein! ''moet'' er nou al zoveel dan? wat mij betreft echt niet.
Hier is het zo dan de speen Wolf ontzettend veel troost biedt bij verdriet.Hij gebruikt een speen in de auto,bedje en in de kinderwagen hebben we hem ook mee aan een spenenkoord.
Wolf slaapt er ook echt mee in, eenmaal diep in slaap merkt hij vaak niet dat hij uitfloept, maar eenmaal iets wakker wil hij wel graag een speen om weer verder te slapen.

Oh, en hij is altijd een goede slaper geweest 's nachts maar na een paar keer heen en weer lopen naar zijn kamertje voor de speen, neem ik hem bij ons in bed.Hij slaapt dan direct heerlijk verder tot 's ochtends en wij slapen zelf ook prima.En het is gezellig knus O+
Geloof absoluut niet dat je een baby op deze manier leert dat hij niet meer in n bed wil hoor.
pi_87891205
Als toevoeging op de redenen die Claudia noemt: niet ieder kind heeft evenveel behoefte aan een speentje, duimpje of een tutteldoekje. Niels heeft nooit een speen gewild en heeft ook nooit op zijn duimpje gezogen, dan kan ik makkelijk roepen dat je het een kind gewoon niet aan moet leren :+
Gisteren op Niels' verjaardagsfeest was er een kindje van 1,5 dat een beetje angstig was van al die mensen en troost zocht bij zijn duimpje, ik kan me goed voorstellen dat je op zo'n moment bij een "speenzuigertje" toch overdag een speentje aanbiedt.

quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:47 schreef Poppejans het volgende:
Maar ze zijn nu nog zo ontzettend klein! ''moet'' er nou al zoveel dan? wat mij betreft echt niet.
Precies. Er is toch wel een groot verschil tussen een kind van nog geen jaar en een kind van 2 dat zelf zijn speen weggeeft.

[ Bericht 14% gewijzigd door Twinkly op 24-10-2010 12:28:43 ]
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:39:44 #126
300054 Marlinde
pi_87892075
Net voelde Tessa weer warm aan, dus temp opgenomen. 38,9. De fles van 12 uur wilt ze niet (vanmorgen om 9 uur voor het laatst gedronken) iets anders drinken wilt ze ook niet. Paracetamol geven of eerst aankijken?
Ze zit nu in een romper met lange mouwen + shirt en sloffen, verder geen broekje. Is dat goed?
Blegh ik word er gewoon een beetje bang van :@ :?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87892139
Met koorts inderdaad niet te warm aankleden. De warmte moet weg kunnen.
Geef haar een paracetamol en misschien wilt ze dan een half uurtje daarna wel wat drinken.
Want drinken is toch wel heel belangrijk. En vertrouw je het niet. Gewoon even de HAP bellen.

Beterschap voor je meisje.
pi_87892291
Claudia, ik ben vanochtend om 7.30 uur het bed uit gegaan. Niet echt uitgeslapen dus, maar we hebben het wel gezellig gehad met z'n tweetjes beneden.

Poppejans, ik ben het helemaal met je eens. Ze zijn nog zo klein! Ik vind het ook geen gezicht als een peuter met een speen rondloopt, maar aan de andere kant: lekker belangrijk wat ik er van vind. Ze worden er heus geen slecht mens van ofzo. Soms vind ik dat er hier zo stellig en principieel opgevoed wordt. Over zaken als speentjes ga ik me echt niet druk maken. Als mijn kind blij is ben ik blij, en soms dan maar op een wat minder pedagogisch verantwoorde manier.

Ik ga even boodschappen doen. Kind vindt het prachtig om in de kar te zitten en te flirten met jan en alleman. :Y)
pi_87892442
Mart heeft weer wat ontdekt. :)

Op het speelkleed kan hij eigenlijk geen kant op. Dit is zo glad.
Maar gewoon op de grond kun je vooruit komen door met je handen je lichaam te 'slepen' :)
Geweldig om te zien. En hondlief is er niet zo heel blij mee :D Die loopt nu steeds maar weer weg als Mart eraan komt ;)
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:05:58 #130
300054 Marlinde
pi_87892955
Inmiddels heeft ze 39,6! Paracetamol heeft ze net gekregen. Ze ligt nu lekker met dr tut in dr mondje tegen mn aan, arm meiske!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87893408
Mocht deze paracetamol niets doen, denk ik toch dat je even de HAP moet bellen. (boven de 40 meende ik :? )
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:43:22 #132
300054 Marlinde
pi_87894430
Het zakt al wat, nu heeft ze 38,9. Ze heeft een mini tukje gedaan op mn schoot en nu wilde ze zelf weer gaan spelen. Goed teken lijkt mij, helaas wilt ze nog steeds geen drinken, maar ik blijf het aanbieden!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:33:34 #133
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87896482
ik geloof dat ik Evie haar verjaardagscadeau heb gevonden!!!
http://www.deals2u.com.au/Mishi-Design-Grow-Up-P22039.aspx
O+
pi_87896502
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 12:46 schreef octopussy het volgende:
Poppejans, ik ben het helemaal met je eens. Ze zijn nog zo klein! Ik vind het ook geen gezicht als een peuter met een speen rondloopt, maar aan de andere kant: lekker belangrijk wat ik er van vind. Ze worden er heus geen slecht mens van ofzo. Soms vind ik dat er hier zo stellig en principieel opgevoed wordt. Over zaken als speentjes ga ik me echt niet druk maken. Als mijn kind blij is ben ik blij, en soms dan maar op een wat minder pedagogisch verantwoorde manier.

Ben ik helemaal met je eens.
Volgens mij ben ik een vrij relaxte/makkelijke moeder wat dit soort dingen betreft
pi_87896575
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
O+
Ooh wat een gaaf ding! Daar zal ze vast nog jaren plezier van hebben fietsje,poppenwagen,boodschappenkar,loopkar in 1. Wat een enorm leuk kado zeg
pi_87896645
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
O+
Die had ik ook gezien, erg leuk ding!!
Vond het iets meer voor meisjes, dus ik ging weer verder zoeken ;)
pi_87896720
Marlinde, beterschap voor je meisje :*
pi_87896728
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 12:10 schreef Twinkly het volgende:

Precies. Er is toch wel een groot verschil tussen een kind van nog geen jaar en een kind van 2 dat zelf zijn speen weggeeft.
Dat zou ik een geschikte tijd vinden om het speentje weg te doen, als hij zelf begrijpt waarom.
pi_87901027
Doordat BJ een verjaardagscadeau spamde heb ik ook maar het cadeau wat we al op het oog hadden besteld ;) Hij is op veel sites op het moment niet leverbaar, dus voordat hij nergens meer leverbaar is hebben we hm straks alvast klaar staan
pi_87901275
Wat zien al die spullen er zo schattig uit :Y Ik kan me echt nog niet voorstellen dat Thomas hier achter zo'n wagentje zal lopen :o
pi_87901439
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:31 schreef leonieke het volgende:
Wat zien al die spullen er zo schattig uit :Y Ik kan me echt nog niet voorstellen dat Thomas hier achter zo'n wagentje zal lopen :o
Dat zal toch echt niet heel lang meer gaan duren ;) Kan me voorstellen dat je het nog niet voor kunt stellen hoor, zelfs ik verbaas me er nog over hoe snel het gaat terwijl ik het allemaal al eens meegemaakt heb.
Dyon kan al achter een wagentje lopen, die van de ikea hebben we, maar echt heel stabiel is het nog niet.
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:52:12 #142
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87902187
oohhh Meimeltje! die is ook superleuk! die had ik ook gezien, wat een enorm leuk cadeau!

Ik heb met vriendlief overlegd en Evie krijgt inderdaad het gespamde cadeau; maar dan wel de roze/paars/witte versie ;)
zooo leuk! ben helemaal enthousiast...

en heel raar; maar ik kan ook opgelucht; omdat het verder lijden hem eindelijk bespaard wordt, melden dat mijn lieve lieve oude opa zojuist is overleden...
wat zullen we hem missen, maar het is goed zo...
O+
en wat ben ik blij dat mijn meisje opa nog heeft mogen ontmoeten O+

O+ ;(
pi_87902630
BJ, heel veel sterkte! :*
En wat een prachtige foto van opa en je meisje! O+
pi_87902676
BJ gecondoleerd en heel veel sterkte :* Een hele lieve foto :)
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:10:51 #145
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87902865
en deze raakt me ook zo...
mijn kleine lieve meisje en mijn oude oude opa, maar zo lief,
dat kleine handje en dat lieve kusje van opa...
O+

wat zullen we hem missen.... maar het is goed zo.
pi_87906270
BJ veel sterkte :* Mooie foto's, mooie aandenkens. Wij hebben ook nog een foto met Thomas en mijn oma, maar ze was al niet meer zo goed als jouw grootvader. Zelf kon ze hem niet meer vasthouden alleszins.
Heel mooi, ik word er zelf wat emotioneel van.

En Meimeltje, ik denk echt dat Thomas gewoon een kleine baby zal blijven ;) (en echt, het gaat allemaal zó vlug, al die clichés komen gewoon uit)
pi_87906542
Gecondoleerd BJ met het verlies van je lieve opa
wat fijn dat er zulke mooie foto's O+ zijn
pi_87906585
Wolf heeft een Woezel en Pip loopkar gekregen van opa en oma vandaag.
Zelf zou ik die niet hebben uitgekozen :P maar het is wel een geinig ding.
Hij vindt het nog maar gek en laat zich gauw op zn billen of knieeen zakken dus echt lopen zoals Rienk of Dyon doet hij er nog niet achter, maar dat zal wel gauw het geval zijn
pi_87906980
gecondoleerd BJ :*
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:29:50 #150
300054 Marlinde
pi_87907363
Poppejans: Wat leuk een loopkar :D Komt vanzelf wel voor je uk ook door het huis crost O+

Gecondoleerd BJ! :* Prachtige foto's! O+

Hier is Tessa echt flink ziek! Vind het echt eng :?
Vannacht 38,7 graden, om 1 uur vanmiddag 39,6, om half 5 had ze 38,1 en nu net weer gedaan....38,6 :'( ...dus maar weer een zetpil gegeven en ze ligt nu te slapen. Ik ga regelmatig kijken en voor ik ga slapen nog even dr temp opnemen en dan als ze nog koorts heeft gaat ze weer bij ons in bed!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87907484
Als ze drie dagen koorts hebben even bellen :)
Maar het is wel echt het seizoen hoor :Y Iedereen is ziekig!
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:02:28 #152
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_87908498
BJ, gecondoleerd.

Ik snap er niks meer van. Omdat mijn ene internet aan diggelen is (vraag me niet waarom of hoe, maar ik krigj hem niet meer geopend) was ik bezig met een nieuw email-adres enzo om Groofskendezoveelste te worden :') . En toen vond ik ineens deze terug :o :? _O- . Vraag me trouwens niet voor hoe lang, want als dit aan een IP gekoppeld zit (of zoiets) dan kan ik alsnog een nieuwe gaan aanmaken als ik er weer uitgeknikkerd word.

Nou ja, ik ben er, voor nu :W . :P
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:48:25 #153
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_87910890
Whehe, Groofs, lekker ding O+

BJ, wat een mooi en verdrietig bericht tegelijk.. Die fot is prachtig, uit alles is op te maken dat je er in elk geval vrede mee kunt hebben :* Evengoed blijft het een gemis en een groot verdriet, sterkte ermee meis :*

Ehm, ik weet niet meer wie het schreef (Marlinde toch?), maar ik ben het met Poppejans (dacht ik) eens, ik denk dat voor alles een tijd is en dat een speentje niet meteen altijd iets hoeft te zijn waar je zo snel mogelijk weer vanaf moet. Nu heeft Stef geen speen en hij duimt ook niet, dus ik heb wellicht makkelijk praten, maar ok.. Ik hoorde ook een keer van iemand die had haar kleine bij (ik meen) de tweede verjaardag vantevoren verteld dat als je eenmaal 2 jaar oud bent, je te oud bent voor je speentje en dat 'ie daarna héél vies smaakt als je de speen nog eens in je mond doet. De ochtend van haar verjaardag heeft zij stiekum terwijl papa de kleine onder de douche had ofzo alle speentjes in de azijn gedoopt, meisje wilde toch nog even proeven of het echt waar was wat mama zei.. En ja, dat klopte, dus de speentjes konden weg. Nooit meer naar gevraagd :D

Ik heb verder wel bijgelezen, maar ik ben kapot, dus even geen enorme post van mij, sorry.. Wij zijn vandaag naar ballorig geweest en Stef vond het GEWELDIG en ik dus ook :) Het was zo leuk om hem te zien spelen met al die mooie dingen en alle kindjes, en ik denk dat hij het echt te gek vond dat hij alles mocht wat hij leuk vond (thuis loop ik er dan altijd al "Nee, Stef!" roepend achteraan enzo, want de leukste speeldingen zijn ook de gevaarlijkste enzo ;)). Hij was wel echt ziek toen we thuiskwamen (er rommelde al een paar dagen iets, maar het kwam maar niet door) en nu ligt hij met sinaspril, hoestdrank, neusspray en een ui onder zijn bedje te slapen.

Ohja, en Stef had een hele tijd totaal geen interesse meer in knuffels, maar sinds een weekje heeft hij Hermie weer helemaal gevonden O+ Beetje jammer dat 'ie nu éindelijk weer op de site van de ikea staat, maar dat hij nergens op voorraad is.. Ik wil reserveHermies!
3!
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:51:10 #154
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_87911043
Leuk Incantrix :Y . Oh, ik had niet goed gelezen verder. helemaal niet leuk dat hij nu ziek is natuurlijk :@ . Beterschap :*

Mijn eigen Groofsken (kat) krijgt morgen waarschijnlijk een spuitje. De goeie ouwe zak is uitgeleefd. ;(

[ Bericht 31% gewijzigd door Groofsken op 24-10-2010 21:00:29 ]
pi_87911377
Marlinde: Koorts is goed, want die bacterieen moeten dr lichaampje uit ;) Een koortsstuip krijg je niet door hoge koorts, maar door snel stijgen van de temp. Bijv. in korte tijd van 37 naar 39 graden. Hoge koorts is bij een baby echt heel normaal. Hier hebben ze altijd als ze ziek waren afwisselend hoge koorts (40+) en weer lage koorts gehad. Ik probeer zelf niet te vaak paracetamol te geven. Als ze er te veel last van hebben en niet kunnen slapen geef ik het wel.
Maar als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd ha bellen.
pi_87911559
Stef in Ballorig, leuk!! Kunnen we hier ook wel eens gaan doen, heb het even ontweken omdat ik Dyon nog te klein vond, maar nu hij zo beweeglijk is zal hij het ook wel geweldig vinden. Het zit hier 5 minuten vandaan.
Ik ken Hermie niet, maar heeft dus ook geen zin als ik in Utrecht voor je ga kijken als er op de site staat dat hij niet leverbaar is.
pi_87911597
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:51 schreef Groofsken het volgende:
Leuk Incantrix :Y .

Mijn eigen Groofsken (kat) krijgt morgen waarschijnlijk een spuitje. De goeie ouwe zak is uitgeleefd.
Ah nee ;(
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:00:23 #158
95408 Incantrix
pi_87911618
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:51 schreef Groofsken het volgende:
Leuk Incantrix :Y .

Mijn eigen Groofsken (kat) krijgt morgen waarschijnlijk een spuitje. De goeie ouwe zak is uitgeleefd. ;(
Duidelijk wel! Het is dat het nog best een kostbare grap zou zijn om 2 feestjes te vieren, anders zou ik zo een soort van baby-kinderfeestje in Ballorig doen voor Stefś eerste verjaardag O+

En oh nee, wat verdrietig! Ik bedoel, tuurlijk, oud en helemaal klaar, dan is het ook gewoon tijd, maar toch.. :* meis, sterkte dan morgen :* :'(
3!
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:05:44 #159
95408 Incantrix
pi_87911980
Meimeltje, wat lief dat je dat zou willen doen O+ :* Ik heb nog even gekeken maar volgens mij is 'ie (nog) nergens op voorraad.. Ik hou het gewoon in de gaten en ga Delft wel onveilig maken zodra hij er is. Ik neem aan dat hij nog zal komen.. Dit is Hermie overigens:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90159731

Ik heb hem gekocht toch ik zwanger was omdat ik hem zelf zo leuk was, en toen bleek Stef hem ineens helemaal de bom te vinden. Het is echter een kerstproduct kwam ik achter, dus is slechts tijdelijk verkrijgbaar..
3!
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:06:26 #160
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_87912028
Tis zo stom. Ik vond het beest irritant sinds ik S kreeg. Hij wilde voortdurend aandacht, liet overal veel te veel haren achter enzo. Ik heb hem echt een tijd best wel verwaarloosd, kwa aandacht dan. En net nu ik sinds een paar maandjes weer de ruimte voel, ook voor de beestjes er echt te zijn, en S ineens heel lief wordt voor de poesjes, trekt hij het niet meer. En krijg ik toch een knoop in mijn maag als ik denk aan dat in laten slapen. Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt, maar ik denk dat zijn tijd is gekomen.

Nou ja, het is niet anders. het hoort er gewoon bij. En dan hebben we nog een jonger poesje over.
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:08:54 #161
95408 Incantrix
pi_87912170
Naar, Groofsken.. Ookal heb je een tijdlang niet de ruimte in je hoofd gehad om hem alle aandacht te geven, dat betekent niet dat je het niets kan schelen.. En juist nu dit, dat is gewoon verdrietig :*
3!
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:10:17 #162
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_87912262
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:08 schreef Incantrix het volgende:
Naar, Groofsken.. Ookal heb je een tijdlang niet de ruimte in je hoofd gehad om hem alle aandacht te geven, dat betekent niet dat je het niets kan schelen.. En juist nu dit, dat is gewoon verdrietig :*
Ja precies. Hij is gewoon 17 jaar bij me geweest. Dat is zo ongeveer de helft van mijn leven.
pi_87912593
In Barendrecht liggen er 11.
Misschien woont er iemand dichtbij.
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:22:06 #164
95408 Incantrix
pi_87913035
Groofsken :'( :* :'(

Sabine, hey, thnx! Ik hoop dat ze er woensdag nog zijn, dan rij ik anders zelf wel even.. Het is wel te doen vanaf hier :)
3!
pi_87913320
Dat is idd lang Groof, lijkt me er wennen als hij er niet meer is...
Mijn kat is vorig jaar vlak na onze verhuizing verdwennen. Ik denk er nog regelmatig aan. Ze was 14 jaar bij me geweest. Ik had eerlijk gezegd nog liever dat ze thuis was overleden. Geen idee wat er nu gebeurd is, alhoewel ik niet verwacht dat ze nog leeft.
pi_87913410
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:22 schreef Incantrix het volgende:
Groofsken :'( :* :'(

Sabine, hey, thnx! Ik hoop dat ze er woensdag nog zijn, dan rij ik anders zelf wel even.. Het is wel te doen vanaf hier :)
De voorspelling is dat er woensdag nog 1 over is. Kun je niet bellen of ze er 1 apart willen leggen? Of doen ze dat niet bij de Ikea...
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:28:11 #167
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_87913439
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:26 schreef Meimeltje het volgende:
Dat is idd lang Groof, lijkt me er wennen als hij er niet meer is...
Mijn kat is vorig jaar vlak na onze verhuizing verdwennen. Ik denk er nog regelmatig aan. Ze was 14 jaar bij me geweest. Ik had eerlijk gezegd nog liever dat ze thuis was overleden. Geen idee wat er nu gebeurd is, alhoewel ik niet verwacht dat ze nog leeft.
Oh verschrikkelijk, dat lijkt mij ook veel erger. Bah. Ik kan er goed mee leven hoor. Het is ook 'maar'een kat, en dat bedoel ik niet eens cru. Maar verdrietig is het wel, maar goed, eerst maar even afwachten wat de dierenarts zegt.
pi_87914073
BJ, gecondoleerd :* en sterkte met het verlies. Gafv foto's trouwens, die blijven je ongetwijfeld heel dierbaar.

Marlinde, baby's kunnen best gemakkelijk koorts hebben en dat van Tessa is gelukkig niet zo heel hoog. Paracetamol werkt volgens mij wel koortsverlagend. Morgen gaat het vast beter :* en als je je echt zorgen maakt, gewoon even de HAP bellen. Die mensen zitten er voor jou en begrijpen ook dat je het zekere voor het onzekere wilt nemen met een baby.

Groofsken, wat verdrietig dat je kat aan zijn einde is ;( Veel sterkte morgen. Je kan nu in ieder geval waardig afscheid nemen. :*

Incantrix, wat leuk dat jullie naar Ballorig zijn geweest! Ik dacht altijd dat het meer voor oudere kinderen was eigenlijk. Wat kan je er zoal doen met van die kleintjes zoals Stef? Wij hebben hier in Almere een Ballorig en sinds een maand is hier om de hoek een indoor speelpaleis geopend. Aan de parkeerplaats te zien was het er vandaag afgeladen.

Ik heb een vermoeden waarom Hannah de laatste paar dagen en nachten soms krijsend wakker wordt: er komt een tandje door :o Ik voelde vandaag een duidelijk scherp puntje. Hopelijk is hij snel helemaal door en keert de rust weer terug (tot de volgende tand :') ).
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:41:13 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87914275
BJ, fijn dat je opa langer lijden bespaard gebleven is. En inderdaad prachtige foto's :Y

Marlinde, hoe is het nu met Tessa?

Fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben Incantrix :Y
Wel jammer dat hij nou ziek is...

Ow Groof, wat naar nou van je kat! :{
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:01:30 #170
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87915534
BJ, gecondoleerd! Wat een mooie dierbare foto's van Evie met je opa.

Groofsken, wat vervelend van je kat. Hij is zo lang bij je geweest nosmile.gif

Beterschap voor alle zieke kindjes. Daan is ook strontverkouden en heeft een drukke dag achter de rug, maar hij was weer uberschattig op beide verjaardagen. Hij ligt nu te slapen, had wat moeite met in slaap komen, maar hopenlijk slaapt hij nu lekker door. Maar ik gok op nog wel een keertje Otrivin spuiten ergens vannacht.
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:02:32 #171
95408 Incantrix
pi_87915595
Meimeltje, voorspelling? Hoe weet je dat? Eén is wel erg weinig, ik wilde er eigenlijk een stuk of 4 hebben :') (Bij elke opa en oma 1 en 2 reserves voor thuis.. Voor die 4 euro per Hermie :P) Ik heb alleen geen idee of ze dat doen, ik ben bang van niet eigenlijk.. En eerder als woensdag kan ik écht niet :{

En als je 14 jaar oude poezemauw wegloopt is dat denk ik nog erger als wanneer ze doodgaat, boehoe ;'( Van zulke verhalen word ik altijd zo verdrietig..

Octo :o Als ik had geweten dat jij daar woont had ik je een seintje gegeven, dat is precies waar we waren! :o
Ze hebben er 2 ruimten, 1 voor kindjes onder de 5 en eentje voor grotere kindjes. In de ruimte voor de kleintjes is de hele vloer een grote zachte mat, in het midden zit een klein ballenbad, aan de zijkant een grotere met een baby-glijbaan, aan de achterkant is een heel groot springkussen (als het heel rustig is is dat echt supergrappig voor een iets grotere baby O+ Heb me rotgelachen om Stef ;)), dan is er nog een grotere glijbaan met een soort van speelvakken met netten eromheen, waar ze doorheen kunnen kruipen/lopen. Overal liggen natuurlijk ballen uit de ballenbak en hele grote blokken lego en nog wat van dat soort speeldingen. Ohja, en een piano-mat waar geluid uitkomt als er een kindje op loopt, kruipt of zit. Met name de ballenbakken waren erg leuk, het springkussen ook (maar dan moet het dus niet te druk zijn met springers), maar Stef vond het gewoon al de bom dat hij vrij rond mocht kruipen zonder dat ik constant achter hem aan liep te "Nee, Stef!"-en ;) Het enige dat een beetje jammer is, is dat ze zeggen dat je geen eigen consumpties mee mag brengen, terwijl ze alleen frituurmeuk, chocolade-spul en dat soort slechte dingen verkopen. Wij hadden echter gewoon eten voor de kleintjes mee en drinken ook, en we hebben er verder niets over gehoord (anders zou ik een bakje fruit en een boterham met smeerkaas zijn gaan bestellen ;)

Asy :* Alles ok?
3!
pi_87915646
He Trix, kom je nou al bijna naar het dreumestopic? Het lijkt eeeuwen te duren, net als bij Ivan! :P
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:05:38 #173
95408 Incantrix
pi_87915774
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:03 schreef Ssserpente het volgende:
He Trix, kom je nou al bijna naar het dreumestopic? Het lijkt eeeuwen te duren, net als bij Ivan! :P
O+ :*

Eerst Ivan nog! :D

Maar ik mis jou ook hoor :*
3!
pi_87915903
Haha, je bent een skatje. O+ :*
pi_87915950
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:02 schreef Incantrix het volgende:
Meimeltje, voorspelling? Hoe weet je dat?
Als je op 'controleer voorraad' klikt bij Vestiging Barendrecht zie je dit:
http://www.ikea.com/nl/nl(...)90159731/barendrecht
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:08:23 #176
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_87915955
Ja, hoe kan het eigenlijk dat jullie met vjf moeders en kinders meeten zonder dat 'wij' dat meekrijgen? Er is nog een heel leven via pm hè? :'(

Anyways, ik druip af. Bedtijd :z :W ;) .

Dag lieverds :P .
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:12:14 #177
95408 Incantrix
pi_87916166
Ssserpente, jij ook O+ :*

:o Meimeltje, dat zag ik helemaal niet, maar wel handig zeg :o Heb het meteen maar even getwitterd, je weet maar nooit enzo :P ;)

Groofs :* Wanneer gaan wij meeten dan? O+ Komt inderdaad voort uit een gesprekje per PM en is een beetje zo uitegekomen.. Maar Almere is denk ik ver weg voor jou? Zit er ook een Ballorig halverwege jou en Den haag? :D

Sweet dreams, Groofs :)
3!
pi_87916239
Komen jullie maar naar Ballorig Houten :P Heel centraal!! En voor mij 10 min fietsen of 5 min met auto :P
pi_87916399
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:12 schreef Incantrix het volgende:
Komt inderdaad voort uit een gesprekje per PM en is een beetje zo uitegekomen..
Nu willen we natuurlijk ook alle PM roddels weten!! *)
pi_87916506
Nee joh, jullie komen allemaal naar hier, hoef ik 'ns een keer de deur niet uit! :P En Zeeland is best centraal, toch? O-)
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 22:18:54 #181
5428 crew  miss_sly
pi_87916539
Als jij iets leuks regelt, Sserpente, kom ik naar Zeeland :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87916637
Het ligt eraan waar in Zeeland. Mn vader woont er dus als het in de buurt is heb ik iig een slaapplek als tussenstop :P ;)
pi_87916674
Hm, in de winter valt er hier weinig leuks te regelen. Maar 's zomers kunnen we best 'ns een dagje strand doen. 8-)
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 22:21:54 #184
5428 crew  miss_sly
pi_87916744
Ik ben voor *O*
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:22:23 #185
95408 Incantrix
pi_87916764
Haha, Meimel, Houten is voor mij wel ok hoor :) Hoe erg is het als ik, niet gehinderd door enige vorm van topografische kennis, eerst even moest google-mappen? :') Ennuhm, nou WHOE, maak je borst maar nat hoor!

Het ging over dat ik vaak kleding overnam van McLaura, dus dat het wel leuk zou zijn om Stef en Thijs eens bij elkaar te zetten, zeker sinds het allebei nogal grote meneertjes zijn enzo.. En toen zei Laura 'maar ik ben er gek genoeg voor, ik spring zo in de auto! Enneh, Vlindur he, die is er ook gek genoeg voor' En toen spraken mensen uit het hoge noorden allemaal weer mensen in het eggie enzo (echt hoor, één grote kliek daar :{w ) en toen deden er nog meer mensen mee en werd er nog een reeds afgesproken minimeet aan vastgeplakt wegens lekker in de buurt enzo..

Je hebt vast genoten, zulke sappige roddels kom je zelden tegen natuurlijk c_/
3!
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:23:27 #186
95408 Incantrix
pi_87916820
Hopla, meteen alweer een meet gemist in de tijd dat ik de notulen uittypte. En Zeeland, ook leuk :D

Jullie mogen ook best een keer komen housewarmen in januari ofzo hoor :)
3!
pi_87916874
Nounounou wat een roddels :D ;) Die Noorderlingen toch ook he!
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:31:03 #188
95408 Incantrix
pi_87917299
Bizar he? :P

Overigens, die bal in je ava, die heeft Stef ook. Enorm onding, maar het apparaat staat al sinds hij ermee kan spelen in zijn favo-speeltjes-top-3 ofzo :')
3!
pi_87917507
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:31 schreef Incantrix het volgende:
Bizar he? :P

Overigens, die bal in je ava, die heeft Stef ook. Enorm onding, maar het apparaat staat al sinds hij ermee kan spelen in zijn favo-speeltjes-top-3 ofzo :')
Ow ik vond het een geweldig ding :D Hij is van Kyllian geweest. Eigenlijk heeft Dyon er nog niet veel mee gespeeld. Die vindt het speelgoed van zn grote broer veel interessanter! Dyon is vooral veel aan het koken in het keukentje :D Naja ok de kastjes (de oven) aan het leeghalen en met alles aan het trommelen. Vooral de afwasborstel, pollepels en het afwasbakje zijn favoriet.
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:37:46 #190
95408 Incantrix
pi_87917698
Oh, dat is echt té cute :) Ennuhm, ja, wij hebben de bal gekregen als kraamcadeau en wij vonden ḿ nogal groot-achtig, en lawaaierig enzo. Het helpt trouwens ook niet mee dat 'ie wekelijks moet worden gemaakt, dan gaat er van binnen iets stuk en dan bromt 'ie zo hard dat het gebrom boven de muziekjes uitkomt :')

Ennuhm, ook alhier tijd voor bed enzo :) Morgen weer fijn aan den arbeid..

:*
3!
pi_87917869
Ow hier is hij nog nooit stuk geweest. En ondertussen ben ik al jaren gewend aan lawaai om me heen :D

Truste! Ik ga ook, dat was ik al 2 uur eerder van plan eigenlijk....
Morgen ook weer werken en vannacht zullen we er vast ook wel uit moeten zoals gewoonlijk.
pi_87926074
Goedemorgen!

Groof: succes bij de DA vandaag! Poezen zijn op een gegeven moment gewoon uitgeleefd, maar 't is wel jammer ;(

Hoe vertel ik mijn baby dat ik 7:00 echt een prima tijd vind om wakker te worden en dat ik dan ook vrolijk opsta, maar dat om 6:25 GILLEND wakker worden géén goed idee is, ochtend-humeur-van-mama-technisch? :@

ik weet dat iets voor half 7 ook wel prima is, maar eerst werd hij om 7:00of 7:15 wakker.... En Leander wordt normaal behoorlijk later wakker, maar nu dus wakker van zijn krijsende broertje... :{

En écht, een half uurtje later, dan is alles opgelost....

En wat ik stiekem het meest frustrerend vind? Dat hij dan rond 8:15 weer moe is en weer gaat slapen.... als de rest van de familie net wakker wordt }:|

Maar meneer hier is gefrustreerd :X Hij wil STAAN de hele dag. Maar hij weet niet hoe hij moet gaan staan.
Zijn methode: zodra ik iets van steun tegen mijn rug of hoofd voel, trek ik mezelf tot een plankje (is dan ook niet meer te 'vouwen' :o ) en dan sta ik vanzelf toch?
Met als resultaat dat hij dus steeds gaat liggen en dan helemaal woest wordt, want hij kan ook nog niet zelf gaan zitten _O-
Nuja, hij leert het vanzelf, maar tot die tijd heeft hij niet echt een schitterend humeur gok ik _O- Je merkt hem echt 'belemmerd' zijn....

[ Bericht 6% gewijzigd door freecell op 25-10-2010 08:48:18 ]
pi_87926081
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 22:24 schreef Meimeltje het volgende:
Nounounou wat een roddels :D ;) Die Noorderlingen toch ook he!
ik weet van niks ;(
  maandag 25 oktober 2010 @ 09:16:23 #194
300054 Marlinde
pi_87926852
Groof succes vandaag :*

Tessa lag gisteren rond 7 uur in bedje, maar om 8 uur wakker en wilde niet meer slapen... Ze mocht nog even bij mij zitten, viel ze in slaap. Dus hup, eigen bedje in, maar weer wakker en niet willen slapen ;( P heeft haar eruit gehaald en heeft Tessa rond half 10 bij ons in bed gelegd en is er zelf naast gaan liggen tot ze sliep. Daar heeft ze de hele nacht geslapen (wel met heel vaak wakker worden) máár geen koorts meer vanmorgen *O* 37,6. Ze ziet er nog wel ziekjes uit en is enorm verkouden, dus erg benauwd.
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87926854
Zo, einde ochtendhumeur O+ altijd heerlijk wanneer ik mijn hoofd weer voel opklaren. Ik heb soms het idee dat mijn ochtendhumeur bijna lichamelijk is :D

Misschien heeft Florian dat wel gewoon van me geërfd ;)
Die bal is toch die bal met hysterische muziekjes de zelf gaat rollen ed? Die vind ik wel lollig :D
pi_87926907
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 07:53 schreef freecell het volgende:
Maar meneer hier is gefrustreerd :X Hij wil STAAN de hele dag. Maar hij weet niet hoe hij moet gaan staan.
Zijn methode: zodra ik iets van steun tegen mijn rug of hoofd voel, trek ik mezelf tot een plankje (is dan ook niet meer te 'vouwen' :o ) en dan sta ik vanzelf toch?
Met als resultaat dat hij dus steeds gaat liggen en dan helemaal woest wordt, want hij kan ook nog niet zelf gaan zitten _O-
Nuja, hij leert het vanzelf, maar tot die tijd heeft hij niet echt een schitterend humeur gok ik _O- Je merkt hem echt 'belemmerd' zijn....
Hetzelfde probleem dus, behalve dat hij zichzelf probleemloos kan recht trekken en kan blijven staan van zodra zijn voeten goed staan, maar dat laatste snapt hij dus niet. Frustraties alom dus :{ Ik had gisteren al medelijden met de onthaalmoeder :@
pi_87926968
Hoi :') .

Ik heb de dierenarts gebeld. We gaan toch een soort klein basisonderzoekje doen om te kijken of het nog zin heeft hem ergens mee te helpen zeg maar. :)
pi_87926985
Groof, watskeburt?
pi_87927014
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:25 schreef Ssserpente het volgende:
Groof, watskeburt?
Ik word er steeds uitgeknikkerd of heb andersoortige probelem met mijn internet }:| . En aangezien ik zo'n doos ben die wachtwoorden niet noteert en zelfs niet kan onthouden welke e-mailadressen ik waar heb rondslingeren... Nou ja, deze ga ik echt echt echt onthouden :P .
pi_87927445
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Ik heb de dierenarts gebeld. We gaan toch een soort klein basisonderzoekje doen om te kijken of het nog zin heeft hem ergens mee te helpen zeg maar. :)
Herkenbaar. Je schrijft zo'n beestje ook niet af als je het nog een fijn jaar kunt geven bijvoorbeeld. Helaas heeft de ervaring mij geleerd dat het vaak toch nodeloos rekken is. Zo hebben wij onze oude kat nog opgekalefaterd met een infuus en antibicakuur waarop hij nog een half jaar gammel doorleefde. De keer daarop dat hij snel achteruitging was het wat ons betreft genoeg.

Sterkte voor de kat en voor jou gewenst! (En voor S. voor zover ze doorheeft wat er aan de hand is.)
pi_87927639
De uitslag van J's punctie is nog niet binnen }:| Nu moeten we nog een dag in spanning zitten.. Morgen om 15:00 is poging 2 voor een afspraak..

Ballorig was tof! En zo de herhaling waard :Y Daarna zijn we naar mn broer geweest en zijn vriendin en waren we lekker laat thuis :O

Groof, sterkte voor de kat :*

En Freecell met dr ochtendhumeur :+
pi_87928036
Naar aanleiding van het kinderfototopic:

quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:54 schreef Vlindur het volgende:
Waarom niet? Het was helemaal niet zo heel druk en het is heel overzichtelijk en er is geen mechanisch speelgoed ;) Duizenden ballen en zachte klimdingen :Y
Misschien als Ivan wat ouder is. Hij vermaakt zich nu toch nog overal, dus dan ga ik liever ergens heen waar ik het ook naar m'n zin heb. Hebben jullie ook dat andere ouders en hun kinderen helemaal niet zo leuk zijn als je je voorstelt op basis van het OUD-forum? :+

Oh, ik vroeg me onlangs trouwens af of je kleine kinderen een museum in mag nemen. Iemand een idee?
pi_87928161
Ik zie in de huisregels van het Stedelijk Museum bijvoorbeeld staan:

Rolstoelen en kinderwagens

het gebouw is toegankelijk voor minder validen. Op verzoek kan met rolstoelen en kinderwagens gebruik gemaakt worden van de lift.

Geluid

Houd svp. rekening met andere bezoekers en beperk harde of storende geluiden. Mobiel telefoneren op zaal is niet toegestaan.
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 10:20:46 #204
5428 crew  miss_sly
pi_87928225
Wij zijn met Senna in de draagdoek in Berlijn naar een paar musea geweest. Ging prima, omdat ze ook prima stil te krijgen was in de doek als ze er even klaar mee was. Volgens mij mag het dus wel, maar is het wel de bedoeling dat je je kind een beetje stil houdt. Hoewel er tegenwoordig steeds meer volwassen museumbezoekers ook neit zo netjes en rustig zijn.
pi_87928289
Ja, dat lijkt me ook, gewoon zorgen dat je geen overlast veroorzaakt. Je moet natuurlijk met kind ook niet 2 uur in een museum willen wandelen.

Ivan is zo gefascineerd door plaatjes dat het me wel een leuk uitje voor op zijn 1e verjaardag lijkt. Even wat kunst bekijken, gezellig lunchen en bij mooi weer eventueel nog wat door de stad banjeren of een speeltuin in duiken.
pi_87928526
Daar heb ik nooit over nagedacht dat er musea zijn waarbij dat niet zou mogen Claudia :D
Wij zijn 2 weken geleden nog in het Historisch Museum in Amsterdam met hem geweest, en het Tropenmuseum is hij ook wel eens geweest als mini baby.
Prima te doen :Y en wat je zelf ook al zegt, je moet geen uuuren gaan rondlopen en verwachten dat je kind muisstil zal zijn.
Ik heb geen vervelende blikken gehad geloof ik toen, wij nemen hem echt overal mee naar toe (nou ok, de bioscoop dan niet haha)

Ballorig lijkt me leuk vanaf een jaar of 3, lijkt me zo megadruk daarbinnen voor een heel kleintje.
Maar aan de andere kant.. Wolf is ook al 3x in de Efteling geweest en daar is het ook vaak druk al is dat dan gespreide drukte.
pi_87928870
Met S ben ik een aantal keer in een museum geweest, toen ze nog in de doek wilde. Dat ging prima. Met R zou nu ook nog heel goed kunnen denk ik.

S zou per direct gaan rennen en roepen "oh, deze is mooi mama!!!" Ze zou de ruimte en stilte denk ik voelen als een uitnodiging om lawaai te maken :Y) .
pi_87928885
Een musea voor Rienk lijkt ons voorlopig niks. Rienk is niet zo goed in stil zitten en plaatjes kijken vind hij niet boeiend :N De tv hoeft hier ook niet aan voor hem. Loopt er net zo hard weer vandaan om met zn speelgoed te spelen :)

Maar Ballorig was wel leuk, kon gewoon alles zien en kijken :Y En met de ballen spelen en gewoon lekker kruipen. En ik vond het dus helemaal niet zo druk :)
pi_87929324
met ravi (in de doek) zou ik prima naar een museum kunnen. ook een uur of 2 want hij gaat standaard na een klein half uurtje pitten in de doek ;) tijdje terug dat huwelijksfeest met ravi ging ook prima.

selene daarentegen :X
nee. dat zal niet gaan. ook niet in de doek. dan gaat ze "hophop mama" gillen en dan ofwel dreinen als ik niet mee doe ofwel kraaien van plazier als ik het wel doe :')
pi_87930925
Ik geloof dat het met onze kinderen wel zou lukken... Leander is in een draagdoek wel koest en Florian in een draagdoek wel en in een buggy ook wel :P

En ballorig vind ik ook leuk :Y Alleen een beetje lastig, want Florian gaat aan ballen likken enzo en is daarna dus weer een dag ziek, gillen eczeem -O-
pi_87936714
Grappig, die verschillen tussen kinderen. Aan de ene kant heb ik me voorgenomen om zoveel mogelijk te blijven doen wat ik altijd deed, maar aan de andere kant ben ik toch geneigd de weg van de minste weerstand te zoeken en merk ik dat ik juist het leuk vind om iets te doen wat Ivan ook leuk vindt.

Met die opmerking over andere ouders bedoelde ik trouwens niet de OUD-ouders! Het valt me in het algemeen op dat op plekken waar veel jonge ouders met hun kinderen komen ik me er niet op mijn gemak voel. Het forum trekt waarschijnlijk toch een bepaald type ouder aan (ookal lijken we allemaal zo verschillend te zijn). In bijvoorbeeld een dierentuin word ik ermee geconfronteerd dat ik nog jaren tegemoet ga van contacten met mensen waar ik helemaal niets mee heb alleen omdat onze kinderen wel iets met elkaar hebben.
pi_87936834
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig, die verschillen tussen kinderen. Aan de ene kant heb ik me voorgenomen om zoveel mogelijk te blijven doen wat ik altijd deed, maar aan de andere kant ben ik toch geneigd de weg van de minste weerstand te zoeken en merk ik dat ik juist het leuk vind om iets te doen wat Ivan ook leuk vindt.

Met die opmerking over andere ouders bedoelde ik trouwens niet de OUD-ouders! Het valt me in het algemeen op dat op plekken waar veel jonge ouders met hun kinderen komen ik me er niet op mijn gemak voel. Het forum trekt waarschijnlijk toch een bepaald type ouder aan (ookal lijken we allemaal zo verschillend te zijn). In bijvoorbeeld een dierentuin word ik ermee geconfronteerd dat ik nog jaren tegemoet ga van contacten met mensen waar ik helemaal niets mee heb alleen omdat onze kinderen wel iets met elkaar hebben.
Weet je wat grappig is, mijn dochter haar beste vriendjes in de groep zijn ook de kinderen (en de ouders) die ik zou uitzoeken O+ . Dus wie weet valt het je alles mee.
pi_87937096
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Weet je wat grappig is, mijn dochter haar beste vriendjes in de groep zijn ook de kinderen (en de ouders) die ik zou uitzoeken O+ . Dus wie weet valt het je alles mee.
Grappig dat je dat zegt! Mijn schoonzus zei bijvoorbeeld dat haar zoontje een lievelingsleidster heeft op de kinderopvang en dat het precies de vrouw is die ze zelf ook het leukst vindt. Het zal mij benieuwen. :Y)

En intussen moet ik maar dierentuinen en zo vermijden. :X
pi_87937177
Je gaat toch naar een dierentuin voor wat daar allemaal te zien is, toch niet voor wildvreemde ouders met hun kinderen. 8)7

;)

Hier is een leuke, mooie, knusse, kleine O+ . Dierenrijk Europa. We zijn nu twee keer geweest en het was twee keer een groot succes (voor S uiteraad).
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:18:17 #215
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87938038
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dat juist best wel moeilijk, hoe weet ik nou of Noortje de dingen die ik normaal ook altijd al deed, ook leuk vindt.
Wij zijn fervente wijnproeverij bezoekers en we nemen Noortje vaak mee, tot op dit moment gaat dat nog prima en waar mensen zijn, vermaakt zij zich ook wel. Noortje heeft nu nog geen mening maar ik denk wel dat we straks een mix moeten gaan vinden in wat wij leuk vinden en wat zij leuk vind.
pi_87938076
Wijnproeven gaat ze vast leuk vinden ;) (sorry flauwe modus).
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:31:25 #217
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87938585
dat weet ik wel zeker, over een jaar of 16.
pi_87943348
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je gaat toch naar een dierentuin voor wat daar allemaal te zien is, toch niet voor wildvreemde ouders met hun kinderen. 8)7

;)

Ik kijk juist ook altijd graag naar mensen als ik bij zoiets ben.Heeeerlijk mensen kijken!
Ik snap Claudia wel, ik ben bijvoorbeeld nu al benieuwd naar de ouders/moeders straks als Wolf naar de peuterspeelzaak gaat en daarna naar school :D

Wat een leuke hobby becky! en gaaf dat jullie Noortje gewoon meenemen naar jullie bezigheden.
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:36:23 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87946374
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 14:44 schreef Claudia_x het volgende:

Kinderen geven daar geen snars om.
Praktijkvoorbeeld. 3 jaar geleden had ik groep 3.
M (zoon van chirurg en psychologe ofzoeiets) wilde graag afspreken met J. (zoon bouwvakker en kamperige huisvrouw, best eng wijf).
Die kinderen wilden super graag afspreken maar de moeder van M. zag totaal niet zitten dat haar zoontje bij tokkie J. ging spelen. Terwijl die kinderen echt niet van elkaar doohadden dat de ene poeprijke ouders had en de ander niet.

Ik let niet zo op ouders bij de PSZ/KDV
Die van het KDV zie ik sowieso nooit. Schijnbaar breng en haal ik mijn kinderen op compleet andere tijdstippen.
En die van de PSZ, tja. De ene is mijn buurvrouw daar heb ik wel contact mee, en de rest is gewoon hallo en houdoe. Met een zo'n kindje heeft Eva nu afgesproken, maar dat was omdat moeder met mij wilde theeleuten. Niet zozeer omdat ze graag wilden afspreken.
Er zit wel een moeder waar ik me aan stoor, maar niet zozeer aan haar als persoon, maar aan het feit dat ze haar kind voor op de scooter naar de PSZ brengt, kind tussen haar benen. En rijden maar....
pi_87946811
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik ben er ondertussen helemaal aan gewend maar ik vond dat ook vaker een gedoe. Mijn zonen spreken af met de halve klas en dan moet je ze daar gaan ophalen en sta je weer ergens in een woonkamer een praatje te maken met iemand waar je (haast) niks gemeen mee hebt.

Ik moest er echt aan wennen.
maar dat zegt dan ook meer over mij natuurlijk

Mijn leven veranderde toen ik kinderen kreeg maar dit gebeurde weer toen ze naar school gingen. Alleen dan de wereld eromheen (en het effect dat het op mij had)
pi_87946856
Oeh Amaranta, dat is eng :X

Bij onze PSZ is wel vrij veel tokkie-volk, haha :D De namen van de kinderen geven ook al wel het één en ander weg :P De mijne heeft zeg maar de meest Hollandse naam en die is al niet heel Hollands :D
pi_87946934
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:46 schreef lily het volgende:

[..]

Ik ben er ondertussen helemaal aan gewend maar ik vond dat ook vaker een gedoe. Mijn zonen spreken af met de halve klas en dan moet je ze daar gaan ophalen en sta je weer ergens in een woonkamer een praatje te maken met iemand waar je (haast) niks gemeen mee hebt.

Ik moest er echt aan wennen.
maar dat zegt dan ook meer over mij natuurlijk
Dat heb ik ook, dat ik bij sommige mensen denk 'hmmmmm'

Wat dat betreft moet ik een voorbeeld nemen aan mijn moeder. Zelf ontzettend intelligent en heel veel levenservaring en die gaat serieus door het leven zónder 'aanziens des persoons' ik vind het soms zó knap! Iedereen is er welkom en voelt zich ook welkom. Bij mijn moeder is altijd wel een plekje voor je!
pi_87947005
Ik zou mn kinderen nooit tegen houden als ze met kinderen willen spelen waarvan de ouders op een andere lijn liggen...maar ik denk dat ik toch wel wat onopvallend iets anders zou stimuleren.
Zeker als ze dan met dingen thuiskomen die ik zelf absoluut niet zou accepteren. Dan denk ik eigenlijk als dingen zoals schelden/agressie e.d. en wat de ouders dan 'goedkeuren'. Tuurlijk is elk gezin anders en daar kunnen ze alleen maar van leren, maar sommige dingen zou ik dan toch niet acceptabel vinden.

Toch denk ik ook wel dat kinderen op een gegeven moment naar kinderen toetrekken die een beetje op hetzelfde niveau zitten (qua ontwikkeling/ opvoeding). Van mezelf kan ik me herinneren dat dat iig vanaf mn 10e ongeveer wel zo was. Bij Kyllian merk ik nu ook wel dat hij uitdaging van anderen nodig heeft. Hij is zelf een enorme kletskous en ligt ook wel wat voor op spraak en taalontwikkeling. Hij trekt daardoor denk ik vaak naar iets oudere kindjes toe, want daar kan hij meer mee kletsen (en ruzie maken ;)).
pi_87947095
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:49 schreef freecell het volgende:
Dat heb ik ook, dat ik bij sommige mensen denk 'hmmmmm'

Wat dat betreft moet ik een voorbeeld nemen aan mijn moeder. Zelf ontzettend intelligent en heel veel levenservaring en die gaat serieus door het leven zónder 'aanziens des persoons' ik vind het soms zó knap! Iedereen is er welkom en voelt zich ook welkom. Bij mijn moeder is altijd wel een plekje voor je!
O, wacht even. Begrijp me niet verkeerd. Ik denk niet hmmmm. Ik veroordeel verder niemand.
Ik heb het alleen maar over iets gemeen hebben samen of niet, verder niks hoor.
En ik heb het totaal niet over wel of geen geld hebben of wel of niet gestudeerd hebben of niet.
I couldn't care less
pi_87947243
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:52 schreef lily het volgende:

[..]

O, wacht even. Begrijp me niet verkeerd. Ik denk niet hmmmm. Ik veroordeel verder niemand.
Ik heb het alleen maar over iets gemeen hebben samen of niet, verder niks hoor.
En ik heb het totaal niet over wel of geen geld hebben of wel of niet gestudeerd hebben of niet.
I couldn't care less
Daar heb ik het ook niet over ;) Ik ken heel vervelende ontzettend intelligente mensen en héél geweldige mensen die misschien een lager opleidingsniveau hebben.
Maar als ik met ieand niks gemeen heb op welk vlak dan ook, dan denk ik af en toe echt wel van 'hmmmm' :@ Hoezeer ik daar ook wel van baal!

En als ik mensen leuk ging vinden om wel of geen geld zou het hilarisch worden _O-
pi_87948273
In Amsterdam is de segregatie op schoolniveau vrij groot. Wil je je kind op een goede school doen met weinig achterstandsleerlingen dan kom je bij vrijwel volledig blanke scholen uit met kinderen van hoogopgeleide ouders. Om eerlijk te zijn klinkt me dat ongezelliger in de oren dan het dorpsschooltje waar ikzelf op gezeten heb. Sta ik daar straks bij het hek te wachten tussen Wouter Bos en Susan Smit. :{ Nu ja, misschien is het ook wel valse romantiek van me als ik het over mijn dorpsschool heb. En waarschijnlijk is Wouter Bos een heel aardige man met leuke kinderen. Note to self: begin NIET over politiek.

Ik mocht vroeger vaak niet met mijn nichtje spelen omdat mijn moeder en haar moeder het niet met elkaar konden vinden. Ik weet nog goed hoe ik me daarbij voelde - dat wil ik mijn kind zeker niet aandoen! Het moet wel heel bont worden wil ik mijn kind ontmoedigen om met bepaalde kinderen af te spreken na schooltijd.
pi_87948438
Actief contact ontmoedigen zou ik niet zo snel doen. Hooguit als ik zie dat het vriendje/vriendinnetje en mijn kind op een manier met elkaar omgaan die voor één van beiden slecht is.

Actief aanmoedigen ook niet zo snel :D Ik had een kennisje vroeger en onze moeders vonden elkaar erg gezellig en die moedigden ons allebei aan 'om toch lekker met de ander te gaan spelen' mèn, wat heb ik vaak gebaald van dat kind en dat was absoluut wederzijds _O-
pi_87948476
och. wij wonen in drenthe. hier is het heel luxe. twee scholen: een christelijke en een openbare. we kiezen tzt wel, naar ik begrepen heb van een vriendin is het prima acceptabel om bij beide scholen een 'proefronde' te draaien :)

geld of geen geld maakt ons niet uit. we hebben zelf tenslotte ook geen zak te makken ;)
pi_87948609
Ok, ik haak hier gewoon maar weer in :)

Mette drinkt weer bijna niet, iniedergeval weer helemaal geen melk.. Hoop dat het wel bijtrekt de komende dagen, anders wordt het woensdag een lekkere drama verjaardag :')
Maarrr ik kreeg wel een lik op m'n wang, als begroeting, toen ik haar kwam ophalen op het KDV. Hoe grappig is dat!
pi_87949231
wickie -O- zo vervelend dat Mette weer zo weinig drinkt. Ik kan echt geen tips geven, vrees ik :N Hier is het weer verbeterd nu de tand is doorgekomen en drinkt Thomas momenteel weer zijn flessen zoals voorheen (2 flessen van 210cc/7 scheppen).

En mag ik ff apetrots wezen? Toen we vandaag bij de onthaalmoeder arriveerden, kregen we onmiddellijk te horen dat Thomas zich vandaag voor het eerst helemaal alleen heeft recht getrokken. Mijn kleine baby O+ En de andere kindjes hebben zo zitten discussiëren wie het mocht vertellen en dan kwamen we pas toe als alle andere kindjes al waren opgehaald. Zo sneu natuurlijk voor hen.
pi_87949909
Mijn ouders hebben ook nooit commentaar gehad op met wie ik omging. Ik ben ze daar nog dankbaar voor.

Ik heb voor S best wel een tijdje gepiekerd over welke basisschool het zou gaan worden. Ik hou van gewoon (dus geen vrije school enzo), en de twee scholen hier in de buurt waren een (van oorsprong) rijkeluisschool en een zwarte school. Ik had bij allebei geen prettig gevoel. Nu heb ik (hemelsbreed even ver, maar officieel in een andere wijk) een fijne basisschool gevonden. Ze zit daar in de buurt door toeval ook op het kdv en gaat dan straks met haar groepsgenootjes straks naar dezelfde school (en eventueel de bso). Het voelt helemaal goed zo. En het is een school voor de gewone middenklasse. Ik voel me er thuis als moeder en ik denk dat mijn dochter gewoon lekker door kan stromen zo, met de bups mee O+.
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:59:13 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87950188
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn ouders hebben ook nooit commentaar gehad op met wie ik omging. Ik ben ze daar nog dankbaar voor.

Ik heb voor S best wel een tijdje gepiekerd over welke basisschool het zou gaan worden. Ik hou van gewoon (dus geen vrije school enzo), en de twee scholen hier in de buurt waren een (van oorsprong) rijkeluisschool en een zwarte school. Ik had bij allebei geen prettig gevoel. Nu heb ik (hemelsbreed even ver, maar officieel in een andere wijk) een fijne basisschool gevonden. Ze zit daar in de buurt door toeval ook op het kdv en gaat dan straks met haar groepsgenootjes straks naar dezelfde school (en eventueel de bso). Het voelt helemaal goed zo. En het is een school voor de gewone middenklasse. Ik voel me er thuis als moeder en ik denk dat mijn dochter gewoon lekker door kan stromen zo, met de bups mee O+.
o|O
He!
pi_87950309
Behalve bij één docent op die tijkeluisschool *; , daar had ik zo'n verschrikkelijk goed gevoel bij O+ .

o|O :*
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:03:00 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87950378
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Behalve bij één docent op die tijkeluisschool *; , daar had ik zo'n verschrikkelijk goed gevoel bij O+ .

o|O :*
O+
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:03:45 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87950413
ze zei docent tegen mij O+
iedereen noemt me altijd juf
pi_87950493
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:03 schreef amaranta het volgende:
ze zei docent tegen mij O+
iedereen noemt me altijd juf

:D :') . Zie je trouwens hoe ik rijkeluissschool, nu het over jou gaat, langzaam verbaster naar tokkieschool :o .
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:08:25 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87950684
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:D :') . Zie je trouwens hoe ik rijkeluissschool, nu het over jou gaat, langzaam verbaster naar tokkieschool :o .
dat is het ook een beetje, een tokkieschool
we hadden jou nodig om het niveau weer een beetje op te krikken, maar helaas.
pi_87951149
Poeh, ik denk nog helemaal niet na over 'vriendjespolitiek'. Ik had wel hoop dat ik zelf wat meer mensen zou leren kennen als Hannah eenmaal naar het KDV zou gaan. Niet dus -O- Alle ouders komen op andere tijdstippen hun kinders halen en willen dan vaak snel naar huis (want dan is het meestal ook laat natuurlijk). Ik had bij het babyzwemmen op een gegeven moment wel gezellig contact met de andere mama's omdat we na het zwemmen koffie gingen drinken. Nu ik weer werk kan ik niet meer met Hannah gaan babyzwemmen -O-

Wickie, wat vervelend dat Mette weer niet goed drinkt :{ Heeft ze last van haar mondje misschien? Gaan pap en yoghurt er wel in?
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:25:11 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87951681
Thomas, wat goed van je! *O*

wickie, balen zeg dat ze zo slecht drinkt. :{

Hier ook eentje die slecht drinkt de laatste week. Vooral fles en borst belieft meneer niet meer. Uit een beker gaat het nog wel maar dat kost hem veel energie dus na zo'n 50cc haakt hij af. Dus nu zitten we zo'n beetje elk uur te proberen er wat in te laten lopen...
Vandaag voor de zekerheid maar even langs de huisarts geweest om lichamelijke oorzaken uit te sluiten maar niks aan de hand. Geen spruw, geen keelproblemen, geen oorproblemen, geen koorts, buik/hart/longen in orde. Het enige wat ze kon vinden, waren 2 tanden die op doorkomen staan...
pi_87951808
Asyniur, misschien is het dan hetzelfde als wat wij hadden met Thomas een tijdje terug. Eens de tanden erdoor waren, waren de problemen ook opgelost :Y

En van dat rechtstaan, heel leuk natuurlijk, alleen vind ik het zo jammer dat hij het nu de eerste keer helemaal alleen heeft gedaan bij de onthaalmoeder. Zielig van mij, I know, maar het was wel super geweest om hem opeens recht te zien staan :@
pi_87951877
Misschien is het de leeftijd? Hier gaan ook niet alle flessen op op het moment en aangezien we normaal een hongerlapje hebben is dat ook wel wat maf.

En vandaag liet hij zelfs wat broccoli liggen :o Normaal eet hij alles op, tot het laatste splintertje groen!
pi_87952247
:* voor alle slecht etende en drinkende kindjes.

Hier gisteren familiedag gehad. Ik ben later met Thomas gegaan, zodat hij zijn slaapje nog kon doen. Hij heeft zich echt keurig gedragen met al die drukte. Alleen dat kwam er vannacht dus uit. Hij was erg onrustig en werd om 4.00 wakker. Troosten hielp niet, toen maar een klein flesje gegeven. Dat had ik wel een uur eerder kunnen doen, want hij sliep direct weer verder.

Nu komende weken even flink behelpen, ze hebben er vandaag de badkamer uitgeramd.... Pffffffff, das echt niet leuk, geen badkamer :N
pi_87952367
Oh nee, geen badkamer is idd niet leuk. Afgelopen zomer hadden we opeens geen warm water meer en dat vond ik al zo vervelend, terwijl we ons nog een beetje met een waterkoker konden behelpen (al ben ik op dag 3 wel in de auto gestapt en ben ik naar mijn schoonouders gereden om met z'n allen in bad te gaan).
pi_87953976
Oh Aoroki, geen badkamer, dat wordt dus afzien voor jullie de komende weken. Maar ik neem aan dat er een hele mooie badkamer voor in de plaats komt?

Mette wil geen pap, ook geen pap met een smaakje. Wel yoghurt. Ze drinkt deze keer wer diksap enzo, wel minimaal. we houden het gewoon weer in de gaten, hopelijk draait ze weer snel bij :)
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:15:34 #245
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87954377
Arme Mette, zo weinig drinken.

En Thomas staan, wat goed, wel jammer dat het dan bij de onthaalmoeder moet ipv thuis. Maar hij zal het vast snel ook thuis doen denk ik zo.

Aoraki, geen badkamer, jeetje, das best lastig! En wanneer moet ie er weer in zitten?

Hier gaat Noortje wel naar een volgens mij kdv met welgestelde ouders. Het kdv zit in de binnenstad van Delft en wil je daar een huis kopen moet je wel veel centjes hebben en volgens mij hebben de meeste ouders dat ook wel. Ik ben ook 1 van de jongste moeders met mijn 31, de rest moest nog langer carriere maken.
Hier in Delfgauw kunnen we kiezen tussen een christelijke, een katholieke en een openbare meer vrij school. Ik neig naar de vrije school met meer zelfstandig onderwijs of de katholieke school. Het ligt er een beetje aan wat voor kindje Noortje is/wordt.
Verder is de wijk heeeel erg wit, de scholen dus ook. Ik ben niet anders gewend wat basisschool betreft maar ik ben dan ook opgegroeid in een gehucht met 900 inwoners en een basisschool met toentertijd 80 leerlingen in totaal. Ik zat met 4 andere kinderen in de klas. Moet er dus wel aan wennen dat de katholieke school nu 7 kleuterklassen heeft (!!).
Verder zal ik Noortje niet aanmoedigen of ontmoedigen om bepaalde vriendschappen te ontwikkelen hoop ik. Dat moet ze helemaal zelf weten, maar ik ben bang dat ik over 4 a 5 jaar toch anders over denk.
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:37:37 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87955526
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:27 schreef leonieke het volgende:
Asyniur, misschien is het dan hetzelfde als wat wij hadden met Thomas een tijdje terug. Eens de tanden erdoor waren, waren de problemen ook opgelost :Y

En van dat rechtstaan, heel leuk natuurlijk, alleen vind ik het zo jammer dat hij het nu de eerste keer helemaal alleen heeft gedaan bij de onthaalmoeder. Zielig van mij, I know, maar het was wel super geweest om hem opeens recht te zien staan :@
Jij krjigt ook een keerste keer.
De eerste keer dat jij hem recht ziet staan is toch ook heel bijzonder.
pi_87958184
Vlindur, wat vervelend voor jullie zeg.. nog een dag moeten wachten op de uitslag.
Heel succes morgen !! :*
pi_87967254
Pfoee.... jullie gaan me nu echt te snel. Heb eindelijk wat te doen op mijn werk en de avonden zijn wat meer voor gezin dus reageren is wat lastig soms. Heb een beetje het gevoel dat ik achter de feiten aanhobbel, maar doe toch een summiere poging.

Mette, meiske, je moet wel drinken hoor... anders wordt je geen grote sterke jarige meid... (nog een dagje *O* )

Thomas kan staan!!! *O* En Leo, de eerste keer dat ie het thuis doet wordt ook speciaal hoor... Minke heeft ook voor de eerste keren een weekend uitgezocht dat ze uit logeren was bij opa en oma. Wij hebben het dus ook gemist. :@

Vlindur, succes/sterkte vandaag! :*

@andere moeders/ouders/kdv/psz/school... Ik had er niet veel van verwacht om andere contacten op te doen nav mijn kindje nu ze ook naar het kdv gaat, en dat is ook wel zo uitgekomen eigenlijk. Soms zie ik wel ouders als ik Minke ophaal, maar meestal zijn die ook aan het haasten/graag naar huis willen en velen hebben ook meer dan 1 kindje daar rondlopen. Daarbij komt dat het kdv helemaal niet bij ons huis in de buurt is, dus echt handig is het ook niet om daar contacten op te doen. Wat ik wel merk is dat we steeds meer om gaan met de andere ouders bij de kerk van mijn man. De contacten daar zijn wel aangewakkerd zeg maar, da's wel heel leuk. Over scholen hebben wij nog niet nagedacht, maar vooral ook omdat we binnen een jaar of 2 willen verhuizen terug naar het oosten, waar mijn ouders ook wonen (niet vanwege hun, maar vanwege veel vrienden en bekenden daar en het idee van een iets kleiner dorp). Ik denk dat Minke daar naar de katholieke school zal gaan, puur vanwege goede ervaringen van vrienden en uitstraling zeg maar... niet vanwege het "katholieke". En in dat dorp is er weinig "zwart" te bekennen, zal dus hooguit lichtbruin worden ;)

Verder gaat het hier prima... Minke heeft nu echt lekker de vrijheid in huis nu we de boel wat meer baby-proof (lees: sloop-proof) hebben gemaakt. Ze kan nu heerlijk haar gang gaan in de woonkamer en dat doet ze dus ook graag.
pi_87967312
Mette en Harry wat is dat nou, gaan jullie eens lekker drinken joh! *strenge smiley* :*

Vlindur ik duim voor een goede uitslag :* ^O^ :* Hopelijk bellen ze snel zodat jullie uit de spanning zijn, sterkte!!
pi_87967494
Vlindur, heel veel sterkte vandaag...ik zal duimen op voor een goede uitslag.

Op het kdv hebben we ook nooit echt contacten opgedaan. Heb wel met 1 ouder van het vorige kdv van de oudste nog contact via Hyves.
De leukste contacten hebben we eigenlijk door de zwangerschapscursus tijdens zwangerschap van Kyllian opgedaan en dat ontstond eigenlijk pas na de cursus. Twee daarvan zijn goede vriendinnen geworden en onze kids worden nu alweer 4 :)

Harry en Mette, wel goed drinken he en niet ziek worden.

Ik ga de kids naar het kdv brengen. Kyllian heeft daar vandaag zijn afscheid, de traktaties zitten al in de auto.
pi_87967765
Vlindur, hier wordt ook geduimd :* .
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:12:55 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87968099
Ik duim ook vlindur.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:27:07 #253
265732 Keshet
pi_87969492
Ik ben me nog niet zo aan het verdiepen in de scholen. In de wijk waar we nu wonen zit een leuke, maar ik heb geen idee waar we over drie jaar wonen. Wij zijn niet zo honkvast! (Al willen we wel op 1 plek blijven tijdens de basisschool- en middelbareschoolperiode.)

Maarreh:
Emma heeft een tand! *O* (Miniscuul scherp randje telt als tand, toch?)

Vlindur, ik duim voor een goede uitslag!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:32:23 #254
95408 Incantrix
pi_87969633
Haai!

Keshet, haha, dat telt wel als tand hoor! *O* *O* En scholen zijn ook alleen spannend op deze leeftijd als je in Den Haag of Amsterdam woont ofzo. Ik weet niet meer precies waar jij woont, maar ik dacht niet in zó'n grote stad, toch? Ohja, en ze hebben Hermie tijdelijk weer bij de Ikea, lief gaat vanvond vanuit zijn werk kijken in Breda, daro en in Barendrecht hebben ze 'm nog.. Duim je mee? ;)

Hmm, reageren is lastig met een ziek hoopje wriemelend snotkoortskind op schoot, maar anders gaat hij per direct op standje kr...ijs :') Slapen is natuurlijk ook naar.. Pff!/
3!
pi_87969886
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 21:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jij krjigt ook een keerste keer.
De eerste keer dat jij hem recht ziet staan is toch ook heel bijzonder.
Ja, tuurlijk :Y Ik kijk er al helemaal naar uit :)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:51:18 #256
265732 Keshet
pi_87970192
Thomas staat! *O*
Sorry, had ik even gemist net!

Trix, ik woon in Rotterdam. Telt ook wel als grote stad toch? :D Beterschap voor Stef!
Ik ga waarschijnlijk deze week ook nog even naar m'n Zweedse vrienden in Barendrecht. Geef je even een gil als ik moet kijken naar een Hermie voor je?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:55:43 #257
95408 Incantrix
pi_87970343
Ooww, ik dacht dat je in een randgemeente woonde :o Sorry :* En oh, dat zou fijn zijn! Mochten ze niet meer te vinden zijn in Breda geef ik een gil, dank! :*

Pfff, het kind is écht ziek :{ Alles is huilen, ik denk dat ik zo maar even een douche met hem ga nemen, misschien stoomt zijn neus dan open en verzacht het zijn keelpijn wat..
3!
pi_87971735
Hier ook veel huilen.
Maar geen koorts of verkoudheid. Gewoon honger steeds. Heeft denk ik z'n dag niet :D

En of we nog niet genoeg pech hadden. Peettante van mijn man is gisteren met ambulance opgehaald. Hartinfart en meteen gedotterd. Pff weer schrikken geblazen. Vanavond even langs en knuffel geven.
pi_87973298
Emma met tand! *O*

Ik oriënteer me op de prijzen van kunstgebitjes :+
pi_87973622
En voor de tweede keer vandaag. Poep wat de luier uitloopt. En hé het is niet eens veel hè. Dat is nog het 'rare' ervan. :r Maar stinken.

En tand 3 is het aan het doorkomen. Puntje al voelbaar.

Wasmachine weer aan gaat slingeren
pi_87973636
Oh Emma. Niet langer tandloos meer. *O* *O*
pi_87973737
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 12:29 schreef freecell het volgende:
Emma met tand! *O*

Implantaten kan ook altijd nog :P
pi_87973779
Oh Emma, wat goed! *O* Die tellen zeker hoor... Het beginnetje is toch het moeillijkst in geval van tanden.

Ymme, :* sterkte maar weer... jullie krijgen het wel voor je kiezen zeg.

Trix, dikke :* ... hopelijk knapt Stef snel ene beetje op.
pi_87973945
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 12:42 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Emma, wat goed! *O* Die tellen zeker hoor... Het beginnetje is toch het moeillijkst in geval van tanden.

Ymme, :* sterkte maar weer... jullie krijgen het wel voor je kiezen zeg.

Trix, dikke :* ... hopelijk knapt Stef snel ene beetje op.
En het 'stomme' ervan is. Door al die gebeurtenissen ga je zelf het leven steeds meer waarderen. :{
Jammer dat het altijd door zulke dingen komt.
pi_87973985
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 12:29 schreef freecell het volgende:
Emma met tand! *O*

ja keshet, een puntje/streepje telt echt als tand *O*

free, hou je me op de hoogte wb die kunstgebitjes? *)
itt de peuter was de indoor speeldag bij ravi (in de doek) trouwens wel een doorslaand succes. ventje was blij rond aan het kijken afgewisseld met nu en dan een tukkie. en we hebben onze eerste foto met ons viertjes erop :) wel per mobiel, dus ik moet nog ff uitvogelen hoe ik dat op mijn compu krijg!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:19:42 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87975127
ymme :'( sterkte
pi_87975362
Florian is 'uit' :?
Hij wil op schoot, of liggen (hij wil NOOIT liggen) of knuffelen of hij zit stil op de grond. Ik kan wel contact met hem maken, hij lacht, maar hij doet gewoon niks :?

Gek kind.
pi_87975558
Free, heb je hem niet per ongeluk op standby gezet? Anders even de reset-knop ingedrukt houden...
pi_87976098
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:30 schreef Lijnloos het volgende:
Free, heb je hem niet per ongeluk op standby gezet? Anders even de reset-knop ingedrukt houden...
Misschien is dat het :D
Maar echt, zo rustig heb ik hem nog nooit meegemaakt? En hij wil ook héél veel knuffelen, anders huilen.

En 2 warme oortjes weer... Misschien is dat het?
pi_87976223
He bah, nee toch? :*
pi_87976265
Wat gek dat Florian zo rustig is zeg. Zou best kunnen dat hij last van de oren heeft dan. Mag je er wel aankomen?

Rienk ligt op bed. Om 15:00 de uitslag. Dat bellen ze niet door, we moeten naar het ziekenhuis. Ik denk niet meer dat het heel ernstig is, anders hadden we het toch al wel geweten? Bedankt voor het duimen jullie allemaal *; Ik hou jullie straks op de hoogte :Y

Ymme sterkte :{

Emma met tand! *)

Incantrix :*
pi_87976594
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 10:27 schreef Keshet het volgende:
Ik ben me nog niet zo aan het verdiepen in de scholen. In de wijk waar we nu wonen zit een leuke, maar ik heb geen idee waar we over drie jaar wonen. Wij zijn niet zo honkvast! (Al willen we wel op 1 plek blijven tijdens de basisschool- en middelbareschoolperiode.)

Maarreh:
Emma heeft een tand! *O* (Miniscuul scherp randje telt als tand, toch?)

Vlindur, ik duim voor een goede uitslag!
Emma wat goed *O* Je bent gewoon sneller dan Esmee! :o
pi_87977359
Succes straks Vlindur!

Ik mag wel aan zijn oren zitten, maar dat mocht ok toen hij echt flink oorontsteking had ;)
Maar ik knipte net zijn nageltje en ik knipte één een beetje te kort :@ En toen piepte hij niet eens, hij knuffelde alleen wat dichter tegen me aan...
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:21:59 #274
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87980983
Jeetje Emma, cool een tand! En keshet, snap wel dat je tijdens schoolperiodes honkvaster wil zijn.

Vlindur, succes, ik hoop dat het allemaal niets ernstigs is.

Freecell, heb begrepen dat grijpen naar oortjes en warme oortjes ook met tanden te maken kunnen hebben. (tanden vibes....)

Ik was zondag even mama af, ben naar Ellen ten Damme geweest, wat een onwijs gave show!

Noortje was vanochtend allemaal speelgoed van een ruim 1 jarig jongetje aan het afpakken, de draak. Hij liet het trouwens ook maar gebeuren.
pi_87982283
Er kwam niks engs uit de Punctie! Wat ijzerpigment wat kon duiden op een oude bloeduitstorting. Volgend jaar wordt de bult er uit gesneden. Dat zal gebeuren in een dagbehandeling en het herstel zal zo'n 2/3 weken duren.
Ik ben zo opgelucht! *O*
pi_87982486
Ik ben zo ontzettend ongelofelijk blij voor jullie Vlin O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:58:22 #277
265732 Keshet
pi_87982621
*O* voor de goede uitslag! *O* *O* *O*
Ik kneep 'm best even toen ik las dat jullie langs moesten komen voor de uitslag. :@
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:03:00 #278
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87982880
Vlindur, wat fijn!
pi_87984022
Oh wat fijn Vlindur! Wat een opluchting
pi_87984085
Vlindur wat een opluchting. Gelukkig goed nieuws :)
pi_87984273
Hoera! *O*
pi_87984390
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 15:58 schreef Keshet het volgende:
*O* voor de goede uitslag! *O* *O* *O*
Ik kneep 'm best even toen ik las dat jullie langs moesten komen voor de uitslag. :@
jeej voor de goede uitslag *O*
en idd ook angst omdat jullie moesten komen. onze ervaring is dat ze goed nieuws per telefoon doen en bij slecht nieuws moet je komen
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:51:32 #283
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87985373
Oh fijn Vlindur! *O* Wat een opluchting moet dat zijn!! *O*
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:16:11 #284
95408 Incantrix
pi_87986581
Dat had ik ookeen beetje Vlindur, met dat langskomen.. Maar echt, dikke hoera voor deze uitslag!! *O*

En ik zit nu met een heel ziek, slapend baby'tje op schoot O+ De laatste keer dat hij zo bij me heeft liggen slapen was hij een maand of 4 a 5, dus stiekum vind ik dit superlief O+ De reden is beduidend minder alleen, hij is nu écht zielig.. Zelfs met pcm erin is het net een dood vogeltje..
3!
pi_87987003
Oh, langskomen is vrij normaal hier :P
Bedankt iedereen! O+

We gaan hier zo eten en dan alleen naar babyzwemmen. Laura en Thijs gaan niet mee omdat Thijs de waterpokken heeft -O- Ik hoop dat ik het vinden kan _O-

Incantrix, lief is dat dan hè :Y Rienk ligt ook alleen maar bij me als hij ziek is. Beterschap met je ventje :* :*
pi_87988957
Stef O+ ;(
Wat sneu! Maar wel heel lekker inderdaad.

Florian is weer aan :P Maar wel erg knuffelig nog!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:31:58 #287
95408 Incantrix
pi_87989910
Nou, het arme kind ligt K.O. in zijn bedje, ik hoop voor een hele tijd (maar ik gok er niet op). Op een gegeven moment werd het nog wel een soort van eng-achtig hoor, ik ging hem eten geven en hij viel telkens weg, leek het wel. Maarja, hij slaapt natuurlijk ook baggerslecht nu, dus kan me wel voorstellen dat hij gewoon in slaapvalt tussen happen door. nota bene heeft hij wél gewoon een heel potje én wat yoghurt toe gegeten 8)7

Whehe, Free, fijn dat hij weer aan is gegaan :D
3!
pi_87991840
Inca: goed in de gaten houden dat ventje! Als het morgen nog zo is zou ik denk ik toch even de HA bellen...
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:17:33 #289
95408 Incantrix
pi_87992106
Free, dt had ik me ook al bedacht.. Eigenlijk had ik vandaag al willen gaan, maar de huisarts was vandaag niet bereikbaar op de momenten dat ik mijn handen vrij had en kon bellen -O-
3!
pi_87992937
Boh Incantrix :{ beterschap voor Stefje :*

Vlinder, wat een opluchting dat er geen enge dingen te vinden waren in de knie van je vent ^O^
Was het babyzwemmen nog leuk?

Hannah heeft weer enorm last van haar billen -O- en ik denk ook een beetje buikpijn. Ze trekt zich in haar bed telkens aan de spijlen op haar zij en komt dan op haar buik terecht en snapt niet dat je ook zo kan slapen. Ze ligt nu telkens te huilen terwijl ze doodmoe is.
pi_87994112
dames, even raad gevraagd voor ons luxeprobleempje hier :)

ravi is namelijk niet ernstig eenkennig zo dattie gaat huilen ofzo, maar subtieltjes wel heel erg eenkennig op een wat vreemde manier. zo mag bijvoorbeeld iedereen een fles geven. maar zn prakkies? oh nee. dat moet ik doen en anders eet hij gewoon niet. niks te mondje open, gewoon op slot, nee, doe ik niet en daarmee uit. zelfs sangdrax met selene krijgt het niet voor elkaar. ern dat vind ik toch wat sneu voor alle betrokkenen ;) iemand ideeen? oefenen oefenen oefenen werkt niet, doen we al weken.....
pi_87994688
Vlindur, wat fijn dat het nieuws goed was! Ik was te druk om het forum te checken vandaag, maar ik heb aan jullie gedacht en flink geduimd.
pi_87994912
Wat een fijn nieuws Vlindur!!! Ik schrok dat jullie moesten komen, maar ik begrijp het wel omdat ze het gaan verwijderen.

Ik ben de hele dag lekker afwezig, ben met m'n gedachte bij vorig jaar. Morgen wordt mijn mini meisje een dreumesje.
pi_87995128
Vlindur, wat een opluchting.

Wickie, alweer 1 morgen, dat gaat wel heeeeeel snel!
pi_87995675
Jaaa, nog één nachtje slapen! Heb je de slingers al, wickie?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:35:21 #296
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87995919
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 15:51 schreef Vlindur het volgende:
Er kwam niks engs uit de Punctie! Wat ijzerpigment wat kon duiden op een oude bloeduitstorting. Volgend jaar wordt de bult er uit gesneden. Dat zal gebeuren in een dagbehandeling en het herstel zal zo'n 2/3 weken duren.
Ik ben zo opgelucht! *O*
Fijn :)
pi_87996028
Ik heb dit weekend de slingervoorraad van de Hema leeggekocht :@
Nu nog een eerste verjaardagscadeau....
pi_87997998
Wij hebben het cadeau in huis, de uitnodigingen zijn verstuurd, een wensenlijstje is doorgegeven. Ik moet alleen nog slingers kopen - we hebben er al één met zijn naam erop - en bedenken welke taart ik wil maken.
pi_87998048
Vlindur, wat fijn!

Wickie, alvast van harte *O* .

Zal ik eens gewoon het bijltje erbij neergooien? Gewoon zeggen 'laat dat tentamen maar zitten dinsdag'. Gewoon eens niet zo verantwoordelijk zijn. Ik heb een te groot plichtsgevoel, te groot gevoel van verantwoordelijkheid, teveel overzicht, te veel discipline (in ieder geval op het laatste moment), ik heb altijd alles af (ook al ben ik een deadline werker), ik kom nooit te laat, ik ben nooit ziek, Ik haal altijd alles,... Ik word er niet goed van gewoon :r .

Maar ik weet te goed, dat wat ik nu niet doe, later alsnog moet -O- . Als er nog minder tijd is :{ . Godverdegodverdegodver.

Zo :Y) .
pi_87998358
Iedereen schrikt daarvan hè? Als ik me op deze manier uit :P .
pi_87999235
Oohh het slingerdrama :')
ik had al 2 slingers (met van die stoffen vlaggen) maar we heen een grote woon/eetkamer, dus daar moet wat bij.. Maar ik heb het niet gered om nog naar de Hema te gaan. Het duurde te lang bij de KDV. Maar we zijn ook niet thuis morgenvroeg. Zaterdag vieren we haar verjaardag echt, ook dan met taart. Dus dan ook met slingers...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')