quote:Misschien als Ivan wat ouder is. Hij vermaakt zich nu toch nog overal, dus dan ga ik liever ergens heen waar ik het ook naar m'n zin heb. Hebben jullie ook dat andere ouders en hun kinderen helemaal niet zo leuk zijn als je je voorstelt op basis van het OUD-forum?Op maandag 25 oktober 2010 09:54 schreef Vlindur het volgende:
Waarom niet? Het was helemaal niet zo heel druk en het is heel overzichtelijk en er is geen mechanisch speelgoedDuizenden ballen en zachte klimdingen
quote:Weet je wat grappig is, mijn dochter haar beste vriendjes in de groep zijn ook de kinderen (en de ouders) die ik zou uitzoekenOp maandag 25 oktober 2010 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig, die verschillen tussen kinderen. Aan de ene kant heb ik me voorgenomen om zoveel mogelijk te blijven doen wat ik altijd deed, maar aan de andere kant ben ik toch geneigd de weg van de minste weerstand te zoeken en merk ik dat ik juist het leuk vind om iets te doen wat Ivan ook leuk vindt.
Met die opmerking over andere ouders bedoelde ik trouwens niet de OUD-ouders! Het valt me in het algemeen op dat op plekken waar veel jonge ouders met hun kinderen komen ik me er niet op mijn gemak voel. Het forum trekt waarschijnlijk toch een bepaald type ouder aan (ookal lijken we allemaal zo verschillend te zijn). In bijvoorbeeld een dierentuin word ik ermee geconfronteerd dat ik nog jaren tegemoet ga van contacten met mensen waar ik helemaal niets mee heb alleen omdat onze kinderen wel iets met elkaar hebben.
quote:Grappig dat je dat zegt! Mijn schoonzus zei bijvoorbeeld dat haar zoontje een lievelingsleidster heeft op de kinderopvang en dat het precies de vrouw is die ze zelf ook het leukst vindt. Het zal mij benieuwen.Op maandag 25 oktober 2010 14:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Weet je wat grappig is, mijn dochter haar beste vriendjes in de groep zijn ook de kinderen (en de ouders) die ik zou uitzoeken. Dus wie weet valt het je alles mee.
quote:Ik vind dat juist best wel moeilijk, hoe weet ik nou of Noortje de dingen die ik normaal ook altijd al deed, ook leuk vindt.Op maandag 25 oktober 2010 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig, die verschillen tussen kinderen. Aan de ene kant heb ik me voorgenomen om zoveel mogelijk te blijven doen wat ik altijd deed, maar aan de andere kant ben ik toch geneigd de weg van de minste weerstand te zoeken en merk ik dat ik juist het leuk vind om iets te doen wat Ivan ook leuk vindt.
quote:Ik kijk juist ook altijd graag naar mensen als ik bij zoiets ben.Heeeerlijk mensen kijken!Op maandag 25 oktober 2010 14:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Je gaat toch naar een dierentuin voor wat daar allemaal te zien is, toch niet voor wildvreemde ouders met hun kinderen.![]()
quote:Kinderen geven daar geen snars om.Op maandag 25 oktober 2010 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Met die opmerking over andere ouders bedoelde ik trouwens niet de OUD-ouders! Het valt me in het algemeen op dat op plekken waar veel jonge ouders met hun kinderen komen ik me er niet op mijn gemak voel. Het forum trekt waarschijnlijk toch een bepaald type ouder aan (ookal lijken we allemaal zo verschillend te zijn). In bijvoorbeeld een dierentuin word ik ermee geconfronteerd dat ik nog jaren tegemoet ga van contacten met mensen waar ik helemaal niets mee heb alleen omdat onze kinderen wel iets met elkaar hebben.
quote:Ik ben er ondertussen helemaal aan gewend maar ik vond dat ook vaker een gedoe. Mijn zonen spreken af met de halve klas en dan moet je ze daar gaan ophalen en sta je weer ergens in een woonkamer een praatje te maken met iemand waar je (haast) niks gemeen mee hebt.Op maandag 25 oktober 2010 14:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Weet je wat grappig is, mijn dochter haar beste vriendjes in de groep zijn ook de kinderen (en de ouders) die ik zou uitzoeken. Dus wie weet valt het je alles mee.
quote:Dat heb ik ook, dat ik bij sommige mensen denk 'hmmmmm'Op maandag 25 oktober 2010 18:46 schreef lily het volgende:
[..]
Ik ben er ondertussen helemaal aan gewend maar ik vond dat ook vaker een gedoe. Mijn zonen spreken af met de halve klas en dan moet je ze daar gaan ophalen en sta je weer ergens in een woonkamer een praatje te maken met iemand waar je (haast) niks gemeen mee hebt.
Ik moest er echt aan wennen.
maar dat zegt dan ook meer over mij natuurlijk
quote:O, wacht even. Begrijp me niet verkeerd. Ik denk niet hmmmm. Ik veroordeel verder niemand.Op maandag 25 oktober 2010 18:49 schreef freecell het volgende:
Dat heb ik ook, dat ik bij sommige mensen denk 'hmmmmm'
Wat dat betreft moet ik een voorbeeld nemen aan mijn moeder. Zelf ontzettend intelligent en heel veel levenservaring en die gaat serieus door het leven zónder 'aanziens des persoons' ik vind het soms zó knap! Iedereen is er welkom en voelt zich ook welkom. Bij mijn moeder is altijd wel een plekje voor je!
quote:Daar heb ik het ook niet overOp maandag 25 oktober 2010 18:52 schreef lily het volgende:
[..]
O, wacht even. Begrijp me niet verkeerd. Ik denk niet hmmmm. Ik veroordeel verder niemand.
Ik heb het alleen maar over iets gemeen hebben samen of niet, verder niks hoor.
En ik heb het totaal niet over wel of geen geld hebben of wel of niet gestudeerd hebben of niet.
I couldn't care less
quote:Op maandag 25 oktober 2010 19:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn ouders hebben ook nooit commentaar gehad op met wie ik omging. Ik ben ze daar nog dankbaar voor.
Ik heb voor S best wel een tijdje gepiekerd over welke basisschool het zou gaan worden. Ik hou van gewoon (dus geen vrije school enzo), en de twee scholen hier in de buurt waren een (van oorsprong) rijkeluisschool en een zwarte school. Ik had bij allebei geen prettig gevoel. Nu heb ik (hemelsbreed even ver, maar officieel in een andere wijk) een fijne basisschool gevonden. Ze zit daar in de buurt door toeval ook op het kdv en gaat dan straks met haar groepsgenootjes straks naar dezelfde school (en eventueel de bso). Het voelt helemaal goed zo. En het is een school voor de gewone middenklasse. Ik voel me er thuis als moeder en ik denk dat mijn dochter gewoon lekker door kan stromen zo, met de bups mee.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 20:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Behalve bij één docent op die tijkeluisschool, daar had ik zo'n verschrikkelijk goed gevoel bij
.
![]()
quote:Op maandag 25 oktober 2010 20:03 schreef amaranta het volgende:
ze zei docent tegen mij
iedereen noemt me altijd juf
quote:dat is het ook een beetje, een tokkieschoolOp maandag 25 oktober 2010 20:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
![]()
. Zie je trouwens hoe ik rijkeluissschool, nu het over jou gaat, langzaam verbaster naar tokkieschool
.
quote:Jij krjigt ook een keerste keer.Op maandag 25 oktober 2010 20:27 schreef leonieke het volgende:
Asyniur, misschien is het dan hetzelfde als wat wij hadden met Thomas een tijdje terug. Eens de tanden erdoor waren, waren de problemen ook opgelost
En van dat rechtstaan, heel leuk natuurlijk, alleen vind ik het zo jammer dat hij het nu de eerste keer helemaal alleen heeft gedaan bij de onthaalmoeder. Zielig van mij, I know, maar het was wel super geweest om hem opeens recht te zien staan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |