abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87820157
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 57

*O* 22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly *O*
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87820160
Niels wordt vandaag één! Gefeliciteerd, Twinkly!

pi_87820169
Oh Twinkly, van harte gefeliciteerd met je mooie grote knappe Niels. *O* Maak er een leuke dag van en tot snel bij de dreumessen... we gaan jullie missen hier!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:19:58 #4
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_87820396
Niels (en Twinkly & man), van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *O* O+ Een hele fijne dag!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87820504
Niels (en papa en mama) heel heel hartelijk gefeliciteerd :* En een hele fijne dag met maar veel cadeautjes! :)
pi_87820515
Niels van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Papa en mama natuurlijk ook van harte! *O*

pi_87820537
Kijk eens:
Nog meer verdrietig zijn dan we al waren. (vanaf hyves)

Zo even een blogje met het verhaal van onze kant. Voordat het domme gelul weer losbarst (zal toch wel want andere weten het toch altijd beter).

We hebben gisteren afstand van Bailey gedaan.
Met heel heel veel pijn in ons hart. Bailey is een fanatieke jonge boxer, met heel veel energie en die heel heel veel bewegining nodig heeft. Nu is het natuurlijk zo dat we wisten dat het na de komst van Mart een stukje minder zou worden, maar dat Bailey zich hierop wel zou aanpassen.
In het begin leek dit ook goed te gaan. Maar sinds een paar weken begon Bailey te veranderen. En als baas merk je dat meteen. Als hij in de woonkamer was, liep hij Mart niet meer voorbij. Nee er tegenop springen of met de voorpoten 'slaan' van hé ga jij eens met mijn spelen.

Mart wordt natuurlijk steeds bewegelijker en dit vond Bailey LEUK!!! En niets in hem was dan ook van kwade bedoelingen. Maar hij begreep gewoon niet dat Mart geen 'speeltje' is voor hem. Dus hierdoor hadden we Bailey veel in de garage. Want een ongeluk met je kind en hond wil je voorkomen. Voor beide partijen. Maar hierdoor werd Bailey ongelukkiger en ongelukkiger.

Nu is hij naar een gezin waar de kinderen groot zijn (13-15 jaar) die met hem kunnen gaan wandelen, stoeien en spelen. En wij worden elke dag op de hoogte gehouden door kids en mama. Ook lopen daar al 4! boxers rond, dus lekker hele dagen spelen spelen. Dat is wat Bailey wilt. Met al zijn energie. Ook elke dag lekkere verre wandelingen! Alles wat die lieve hond verdient! En hier niet meer kon krijgen.

Puk mist hem wel dat is te merken. Maar het gaat wel goed. Mart en puk zijn dikke maatjes. Puk komt naast hem liggen. Af en toe een aai en likje over Mart zijn handje. Geen wilde spelletjes en dergelijke. Dat is toch wel een fijn gevoel.

Nou, zo zit het dus in elkaar!!!

En kom maar op met alle vooroordelen en zie dan wel. Er komt een kind, hond weg dadelijk Mart ook weg??? Ik zit te wachten op deze opmerkingen. Maar wij hebben een goede beslissing genomen. Het beste voor ons allemaal. Soms moet je even niet egoistisch zijn.

En nu zit Mart op de grond te spelen met puk (onze jack russel) naast zich. Mart en hij zijn echt dikke vrienden. Af en toe een kusje en een aai. Mart begon vanochtend al te lachen toen hij puk zag lopen. Dit verzacht het allemaal wel een beetje.
pi_87820553

*O* Niels Gefeliciteerd!!!! *O*

Twinkly en Twinkly-man, heel veel plezier vandaag. We zullen jullie hier missen, tot over een klein weekje!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87820594
Ik begrijp je toon niet zo goed, ymme. Wij hebben ook afstand gedaan van onze hond en ik heb hier niets dan begripvolle reacties gehad. Het is heel jammer dat het niet ging, maar je hebt toch een fijn onderkomen gevonden? Dat is voor hem beter dan telkens maar in de garage gezet worden. Bovendien heb je je aan niemand te verantwoorden: jouw gezin, jouw keuzes.
pi_87820635
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 08:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp je toon niet zo goed, ymme. Wij hebben ook afstand gedaan van onze hond en ik heb hier niets dan begripvolle reacties gehad. Het is heel jammer dat het niet ging, maar je hebt toch een fijn onderkomen gevonden? Dat is voor hem beter dan telkens maar in de garage gezet worden. Bovendien heb je je aan niemand te verantwoorden: jouw gezin, jouw keuzes.
Ja maar ik weet gewoon hoe het bij ons in het dorp eraan toe gaat. Ben ze dus gewoon een 'stapje voor' zeg maar. Gaat vooral om een punt te maken tegen bepaalde personen in onze vriendenkring. Die hadden toen steeds van die opmerkingen over Bailey. Maar goed off-topic. Heb er heel veel verdriet van dat we afstand van onze lieve hond hebben gedaan. Gelukkig loopt er hier nog een kleine jackrussel rond :) Wat echt super gaat met Mart.
pi_87820741
Wat een moeilijke keuze hebben jullie moeten maken. En wat fijn dat jullie een gezin hebben gevonden die bij hem past. Ik snap heel goed waarom jullie tot deze beslissing zijn gekomen.
Het is een moeilijke periode voor jullie zo :*
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:53:51 #12
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87820804
Simmu,wat goed dat Ravi rolt, en 700 euro aan een auto kwijt zijn is niet fijn. Helemaal niet als je dan daar je vakantie voor moet opgeven.

Jeej Stef loopt!

Nikki, je meisje een tand! Zo eentje beneden in d’r kaak? Lijkt me zo grappig. Maar balen he, dat ze daar zo van slag kan zijn.

Niels, je bent geen baby meer! Gefeliciteerd! En jou papa en mama natuurlijk ook.

Keshet, wil nog even terug komen op jouw vraag. We zijn uiteindelijk niet meer bij een kinderpsycholoog terecht gekomen, wel op de huilpoli bij een kinderarts. Die heeft ons toen geadviseerd een compleet melkvrij dieet te houden en Noortje in te bakeren. Dat hebben we gedaan en we hadden binnen een dag een ander kind. Vervolgafspraken met kinderpsycholoog en kinderfysio waren niet meer nodig.

Ymme, balen zeg, van je hond, het is het beste maar niet leuk.

Het huishouden, wij werken alletwee vier/vijf dagen, vriend vaak gedeeltelijk overdag en gedeeltelijk ’s avonds en altijd op zaterdagochtend. Het was voor mij altijd strijd om het schoonmaken, ik deed alles en vriend alleen stofzuigen. Sinds kort hebben we eens per 2 weken een schoonmaakster. En dat bevalt wel. Zij doet vooral de eerste en tweede verdieping helemaal, beneden houden we het wel bij maar boven was een ramp.

Verjaardagen, ik vind ze leuk maar ik hou ook wel van een feestje. Dit jaar hebben we onze verjaardagen niet gevierd maar aankomende januari gaan we weer een feestje geven.
En als Noortje 1 wordt is het natuurlijk ook groot feest.
pi_87820823
Ik heb een hekel aan jack russels, die bijten me altijd in mijn broekspijpen :+ (serieus áltijd!)

Balen Ymme, maar als het niet anders kan, dan kan het nou eenmaal niet anders...

Ik legde net Florian in bed en was even weer verwonderd over hoe makkelijk dat gaat. Florian is moe, ik houd hem nog even blij. Dan is het echt over. Leg hem in bed met speentje en doekje (en vertel hem dat), aai over zijn wang, welterusten vent! gordijnen dicht en weglopen....

En dan hoor je hem een uur later pas weer :+

Het is een superkort ritueeltje, want overdag loopt er beneden een sloopkogel peuter rond en daar wil ik snel terug kunnen zijn én van meer ritueel wordt hij wakkerder. Maar het werkt zó goed!
pi_87820830
gefeliciteerd niels en familie *O*

ymme, jammer dat het echt niet ging met de hond. trek je toch niks aan van anderen. jullie hebben de moeite genomen om dingen netjes te regelen voor jullie allemaal (hond incluus) en daar zijn jullie allemaal tevreden mee. da's goed geregeld en een ander heeft dan maar zn toet te houden :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87821167
Hoera Niels is 1 *O* *O* *O*

Ik ga je missen met je mama hier! :Y

Ymme, als het niet anders kan is dat toch jouw keuze en bij voorbaat al je gaan lopen verdedigen is ook wel weer wat he.. :{

Rienk is niet meer achter zn walker weg te krijgen en als hij dan niet verder kan gaat hij huilen omdat hij weer verder lopen wil :P Goed voor mijn conditie ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_87821291
Gefeliciteerd Niels *O*

Ymme, let je wel op met jullie jackrussel? Vanuit het niets wou mijn ma haar jackrussel geen kinderen meer om zich heen, terwijl hij er jaren wel rond hem heeft gehad (wat dus ook onmiddellijk de reden is waarom het zo lastig is om bij mijn ma langs te gaan want dan moet de hond de hele dag in de garage en zit hij constant te blaffen. Fijn voor de buren...)
pi_87821326
Niels, gefeliciteerd kleine grote man! Tot in het volgende topic Twinkly.

Ymme, wat een moeilijk besluit hebben jullie genomen. Je hebt het in ieder geval geprobeerd en dat zegt heel wat. Toen Mart net geboren was leek het me ook niet zo'n goed idee om je honden weg te doen, maar nu heb je er goed over nagedacht. Het is ook fijn dat je al geschikte baasjes hebt gevonden voor hem.

Hier gaat het wel ok. Hannah heeft wel ontstoken oogjes en haar slaap patroon is veranderd. Misschien ook wel vanwege het willen kruipen, maar nog niet kunnen. We geven haar nu geen fles voor het slapen gaan, maar maken haar wakker wanneer we zelf naar bed gaan als ze dan niet al wakker geworden is.
Ik heb gisteren de Bellphoto foto's opgehaald. Ze zijn zo mooi geworden! Voorlopig mogen de opa's en oma's niet meer klagen dat ze geen foto's hebben om op te hangen.
Oh en mijn bestelde autostoeltje is binnen *O*
Het is de maxi cosi Opal geworden. Die kan je zowel achteruit als vooruit gebruiken, maar ze gaan hem niet op de Nederlandse markt brengen. Vanavond kijken hoe hannah er in zit.
pi_87821359
Klinkt goed Octo *O*

Voor die ontstoken oogjes: ik ben er even mee naar de HA geweest: oogcrème! Twee dagen en het was weg! :)
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:30:16 #19
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87821565
Niels, kereltje, van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag! Twinkly en man, van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie zoon! Maak er een superdag om nooit meer te vergeten van! *O* *O* *O*

Ymme, het lijkt me een moeilijk besluit om te nemen; het 'wegdoen' van je hond. Hopelijk heb je snel vrede met je keuze. :*

Trixie, veel plezier met het koken, de wijn en je vrije tijd! *O*

Fijn dat de huilpoli zo'n uitkomst voor jullie was Becky! ^O^

Hier alles ok! Emma komt nog steeds geen milimeter vooruit maar fladdert lekker in het rond. :')
Knisberboekjes zijn de bom. Ze heeft een knispersinterklaas (ja, je kan niet vroeg genoeg zijn he!) en als ze die ziet gaat ze helemaal los.
Woensdag zijn we op controle geweest bij de neonatoloog. Specs: 5180 gram & 60 centimeter. Helemaal goed! Qua ontwikkeling loopt ze netjes op schema, wel gecorrigeerd natuurlijk! O+

Freecell, lekker toch, dat het zo'n kort ritueel is? Als dat hetgene is wat werkt voor jullie allewee/drie/vrier dan moet je dan lekker zo doen! *O*

Octo, hopelijk zijn Hannahs oogjes snel weer ok! Lastig lijkt me dat, als ze wil kruipen maar het nog niet wil lukken. Weet je ook waarom die autostoel niet op de markt gebracht wordt hier? Enne, wanneer krijgen we weer eens foto's van je muppetje te zien? O+
Hoe gaat het eigenlijk met jou? Jij hebt ook heel wat voor je kiezen gekregen!

Rienk wandelt het hele huis door. Wat stoer! :D
A grand adventure has begun.
pi_87821655
Niels! Kleine grote jongen! Gefeliciteerd! *O* *O*

Ymme, ik kan me voorstellen dat je bang bent voor reacties, ik heb het een tijdje terug allemaal gadegeslagen in fauna. Maar toen kwam het er een beetje ongelukkig uit aan jouw kant, waardoor iedereen dacht daar even zijn mening over te geven.
Maar wat Claudia zegt: jouw gezin, jouw keuzes. Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk, maar je hebt toch een goed thuis voor hem gevonden?
pi_87822175
de mijnes loopt achter een loopwagen!! :o *O* *O*
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:09:24 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87822539
Niels, gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

De mijnes heeft 4 tanden, komt vooruit en is gewoon HEEL schattig. Kijk maar O+

Oke, en nu hou ik op met spammen :@
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_87822571
Oh ik sloot de vorige :@ gooi ik gewoon nog een keer felicitaties hier

Twinkly en R. gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Niels!!! *O* *O* *O*
alweer/pas 1 jaar geleden werden jullie mama en papa!
Fijne dag gewenst en tot vanmiddag. En tot gauw in het dreumestopic

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:15:40 #24
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87822693
Aviva! O+ O+ O+ O+ O+ Wat een prachtige foto Davinia! Ik vond die van Aviva laatst in de box al geweldig, maar deze! Wow!
Die ogen! Die blik! Dat gezicht! Die oortjes! Dat haar! Die mond! Die neus! O+ O+ O+
Echt, ik wil een Aviva. O+

PS: Ik zie geen tanden. }:| Pics or it didn't happen. :+
A grand adventure has begun.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:18:49 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87822786
Allereerst: Niels van harte gefeliciteerd met je verjaardag! w/
was het eerste waar ik aan moest denken vanmorgen toen ik wakker werd

Claudia, is je mooie hond weg? Ik dacht dat hij en Ivan zo goed met elkaar konden opschieten?
Jammer ymme dat je deze beslissing moest nemen. Fijn dat je een mooi plekkie voor hem gevonden hebt.
Zonder oordeel/kritiek te leveren: wij hebben het opgelost door deurhekken te plaatsen. Honden in de keuken als Harry rondkruipt in de kamer 'zonder toezicht' of honden in de kamer met strikt toezicht van ons. En ik verbaas me nog elke dag hoe lief onze herder voor Harry is, terwijl we dus overwogen hebben om haar in te laten slapen toen ik zwanger was omdat ze echt totaal niet kan met (vreemde) kinderen. Ik ben nog eerder bang dat onze ooit zo grote kindervriend (Jack Russell) Harry iets doet, dan de herder.

freecell, onze JRT doet dat niet hoor! Die komt alleen naast je liggen op de bank om geaaid te worden zolang als je er bent :D. En fijn dat je zo'n heerlijk ritueeltje hebt!
HIer ook: moe, naar boven, slaapzak aan (hij begint al te miemelen als hij de slaapzak aan moet), in bed, deken erover, muziekje aan en weg. Ik zeg niet eens zoveel.

fladderende Emma met haar Sinterklaas :D
Waar is de bijbehorende foto/film?

octo, dat klinkt goed joh! ^O^

Goed zo Thomas! *O*

Aviva O+

Even een vraag nog van mijn kant: ik wil pap gaan geven 's morgens van bv. Kan ik dan gewone bambix gebruiken of moet ik dan ook weer de biobim variant?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:22:32 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87822893
Keshet dit is de derde tand
Vierde tand is vanochtend doorgekomen, nog geen foto's van dus :)
pi_87823167
Oh Aviva, wat ben je toch een heerlijk popje O+

Keshet, wat lief dat je naar me vraagt. Het gaat met mij op een paar kleine dingetjes na heel goed. Ik ben nu weer aan het wennen om 4 dagen te werken en de boel een beetje op de rit te krijgen. Is best pittig, want we hebben nu dus nog wel gebroken nachten en het inpassen van het huishouden gaat ook nog niet helemaal soepel :') Maar dit ritme zullen we aan moeten gaan wennen. Ik ben zelfs al stiekem aan het rammelen voor een tweede kindje :@ Eerst maar eens wachten tot Hannah 1 is.

Foto's komen snel :)
pi_87824078
Dankjewel allemaal!!
Asyniur dankjewel voor de mooie en lieve kaart O+

Ok, zitten jullie allemaal? Zet je schrap voor De Spam! :P

Tot heel gauw in het dreumesjestopic lieve kindjes en mama's!! O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:12:27 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87824349
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:04 schreef Twinkly het volgende:
Dankjewel allemaal!!
Asyniur dankjewel voor de mooie en lieve kaart O+

Ok, zitten jullie allemaal? Zet je schrap voor De Spam! :P
Tot heel gauw in het dreumesjestopic lieve kindjes en mama's!! O+
Mooie spam hoor! O+
Graag gedaan hoor! en er is nog een kleinigheidje onderweg :@
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:14:36 #30
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87824416
*O* Hieperdepiep hoeraaaa, Niels 1 jaar!! *O*
Twinkly en Twinklyman ook van harte gefeliciteerd!!
Maak er een gezellige dag van en veel plezier als/met dreumes!!

Aviva!! O+ Cutie!!

Oh, ik wilde op van alles reageren, maar ben het weer vergeten! 8)7
Dan maar ff zo: een *O* voor alle lopers/staanders/tandjes enz!
En een: :* voor iedereen die er een kan gebruiken!

Dan nog ff een ego *O* want Tirza is vandaag 9 maanden!!

[ Bericht 75% gewijzigd door Elmo76 op 22-10-2010 11:29:31 ]
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:23:27 #31
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87824707
jaaaaaah we hebben vandaag een jarige!!! gefeliciteerd NIels en Twinkly!! een hele fijne dag gewenst!
en wat een ontzettend leuke spam!
O+ *O* *O* *O*

en aaaaaaaaaaaah Aviva O+ O+ O+ *smelt*
geloof dat ik ook maar eens met Evie naar de fotograaf moet....

en tatatataaaa; na het tandenleed van een week of 2-3 geleden heeft Evie niet 1, maar 2 (!!) tanden!!
juejjjjjj! het komt toch nog goed, gebitje hoeft nog niet besteld :+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_87824994
Wauww wat een leuke fotoserie zo Twinkly!! O+

Ymme wat jammer dat jullie die keus hebben moeten maken. Lijkt me erg moeilijk, maar als het niet gaat dan houdt het toch op, daar hebben vast al lang over nagedacht.

Aviva wat ben je cute O+

Rienk die zo actief is met zn loopkar hihi. Ik gha hm zo ook maar even van zolder halen, denk dat Dyon het ook wel geweldig gaat vinden. Het is alleen niet zo'n stevige (zo'n houten van de Ikea), dus hoop dat hij er wel achter kan lopen al. Voor zn verjaardag krijgt hij een andere, maar die hij dan ook kan gebruiken als loopfietsje.

Dyon die kruipt nu ook echt stukjes¤ op zn knietjes! Hij heeft heel lang getijgert, dus is wel erg snel daarmee geworden en gaat na een stukje kruipen dus al snel weer over in tijgeren.
pi_87825047
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:23 schreef Beessie-Jen het volgende:

en tatatataaaa; na het tandenleed van een week of 2-3 geleden heeft Evie niet 1, maar 2 (!!) tanden!!
juejjjjjj! het komt toch nog goed, gebitje hoeft nog niet besteld :+
Joepieeee :D
Hier nu 8 tandjes.
pi_87825205
oh, tandjes erbij! wat leuk :)

geen tand te bekennen hier. wel rode wangetjes (doorgaans aan een kant) en zure luiers ;)
pi_87825295
NIELS! Gave fotoserie!

Hier geen tanden en geen tekenen van bijna tanden :+ Behalve dan dat je ze op de voorkant van zijn tandvlees kan zien zitten. En zo te zien duurt het nog even ;)
pi_87825327
Ik ga jullie wel missen hoor, ik blijf gewoon net als Ssserpente lekker hier rondhangen :Y) Wat nou dreumes, hij is gewoon een heule grote baby :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87825397
DREUMES!

Zo :P
pi_87825601
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:42 schreef freecell het volgende:
DREUMES!

Zo :P
LIES!!!

pas om 21.51 uur hoorrrrrrrrr :P
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:52:26 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87825774
Niels is jarig, hoera! gefeliciteerd Twinkly! wat een leuke foto-reeks! O+ en dat dansje van 'm op de film! O+ O+
in de haak.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:14:09 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87826584
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:47 schreef Twinkly het volgende:

[..]

LIES!!!

pas om 21.51 uur hoorrrrrrrrr :P
Ik vind het gezellig als je hier blijft rondhangen, evenals Ssserpente. Laat freecell maar uit d'r nek kletsen :6

Hellup, mijn baby slaapt al 2 uur en een kwartier! :o
pi_87827354
ah dat dansje op Never ending Story O+ Die bakfiets is echt zo gaaf!
Wolf net in zn outfit gehezen, zo op weg naar Twinkly *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87827555
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:35 schreef Poppejans het volgende:
ah dat dansje op Never ending Story O+ Die bakfiets is echt zo gaaf!
Wolf net in zn outfit gehezen, zo op weg naar Twinkly *O*
Wah! We vieren het morgen :o :D
pi_87828393
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:41 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Wah! We vieren het morgen :o :D
Dan is ze in ieder geval op tijd :D
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:14:02 #44
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87828653
Twinkly, gefeliciteerd met je lieve leuke Niels *O* O+ :* .

Heerlijke fotoreeks en wat een lekker knus filmpje, zo'n fijn keuvelsfeertje O+ .

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken3 op 22-10-2010 13:44:53 ]
pi_87829646
Wauw, wat een mooie foto van Aviva!

Asyniur, Ivan en de hond konden ook prima met elkaar opschieten! De hond was echt een schatje. Tuurlijk, hij was wel ondeugend, maar hij was ook nog erg jong. De reden dat we hem weg hebben gedaan is dat het mijn lief te veel werd, zijn werk, de zorg voor Ivan en de hond en het idee van een kleine op komst. Hij zag niet voor zich hoe dat allemaal moest. Via de fokker hebben we meteen een nieuwe baas voor hem gevonden met oudere kinderen en een reeds aanwezige hond. Hij heeft er de tijd van zijn leven (we volgen hem via hun weblog). Het heeft vooral mij veel verdriet gedaan om de hond weg te doen, maar ik ben heel blij dat mijn lief tijdig aan de bel heeft getrokken. Vooral nu mijn zwangerschap moeizaam verloopt en ik gestopt ben met werken zou ik niet weten hoe we het allemaal hadden moeten rooien. Dat was lastig om toe te geven aan onszelf.

Wat een geweldig overzicht van Niels! O+ Hij ziet er op die laatste foto ineens zo lang uit. Dat vind ik nu van Ivan ook. Ik heb helemaal niet meer het gevoel een baby te verschonen als ik hem op de commode leg. Wij volgen jullie snel! :*

Wat fijn dat de tanden van Evie door zijn! Hoeveel heeft ze er nu? We vermoeden dat er bij Ivan weer iets op doorkomen staat; hij is een beetje hangerig. Ik weet ook niet wat me bezielde om erwtensoep te maken terwijl ik me toch al niet zo goed voelde. Net toen er vanalles moest gebeuren vond Ivan het helemaal niet leuk in de box en moest ik hem laten wachten. Hij was erg klagerig en ik voelde me maar rotter en rotter. Gelukkug ligt hij nu lekker te slapen.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:16:49 #46
313287 Groofsken3
pi_87830758
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Poppejans nu bij twinkly zit :o .
pi_87831165
Als ik Twinkly was geweest dan was ik nu waarschijnlijk als een gek onder de douche gesprongen en had nog snel een stofzuiger door het huis gehaald.
pi_87831569
quote:
10.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik Twinkly was geweest dan was ik nu waarschijnlijk als een gek onder de douche gesprongen en had nog snel een stofzuiger door het huis gehaald.
Ja, echt wel :D
pi_87832275
Hihi ach onverwachte visite, altijd gezellig toch...zeker als het Wolf is! ;)
pi_87839589
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:16 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Poppejans nu bij twinkly zit :o .
Het is maar goed dat we hier allebei zoveel lezen en posten want Twinkly belde me meteen op nadat ik had gepost dat ik er zo aankwam.Ik heb me echt een dag vergist! :@ en morgen moet ik helaas werken dus ik ga volgende week alsnog met Wolf kadootjes brengen bij Niels.
Kwam daarna vanmiddag Twinkly nog tegen in het centrum, lekker toevallig.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:53:22 #51
313287 Groofsken3
pi_87845451
Ooooooh jongens, ik heb de box, de mand met babyspeelgoed en de wipstoel opgeruimd. Ik hikte ertegenaan, en toen ik eraan begon moest ik echt een traantje wegpinken. Was dit het dan? Nooit meer die knusse box in mijn woonkamer? Nooit meer een klein friemelbabietje? Of mag ik van mezelf blijven hopen? Mag ik het als een mogelijkheid zien, de overweging blijven maken? Zodat ik in ieder geval nu geen periode hoef af te sluiten. De toekomst ligt altijd open toch?

Maar nu, nu hij opgeruimd is, wauw!!!! Ik heb weer ruimte in mijn kleine woonkamer *O*. Het voelt zo heerlijk opgeruimdtelijk :P . Bijna alsof ik het eerder had moeten doen. Ik voel me gewoon bijna opgelucht. :o

Sjongejonge :+ .

Poppejans, jij overwoog toch een zuiderlijke meet? heb je geen zin om hier langs te komen? Ik heb zo'n zin om jou en Wolf te meeten O+ en ik ben zuiderlijk :7 .

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken3 op 22-10-2010 21:06:20 ]
pi_87846148
Oh, die foto van Aviva O+ O+ Wat een mooi kind!

quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 15:04 schreef Meimeltje het volgende:
Hihi ach onverwachte visite, altijd gezellig toch...zeker als het Wolf is! ;)
jaaa O+ Alleen hadden ze nu echt voor een dichte deur gestaan

Wat fijn he die ruimte Groofsken! Wij hebben de box ook opgeruimd vandaag en het voelt ook wel heel maf. En ik zie jou nog wel met een ieniemieniefriemelbaby'tje O+
pi_87846302
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:53 schreef Groofsken3 het volgende:
Ooooooh jongens, ik heb de box, de mand met babyspeelgoed en de wipstoel opgeruimd. Ik hikte ertegenaan, en toen ik eraan begon moest ik echt een traantje wegpinken. Was dit het dan? Nooit meer die knusse box in mijn woonkamer? Nooit meer een klein friemelbabietje? Of mag ik van mezelf blijven hopen? Mag ik het als een mogelijkheid zien, de overweging blijven maken? Zodat ik in ieder geval nu geen periode hoef af te sluiten. De toekomst ligt altijd open toch?
:Y Tuurlijk. Je kunt nooit weten wat er in de toekomst gebeurd.

Maar ik snap dat je er tegenop zag!

Twinkly, hier spuit 11 om nog even te jompelen voor Niels. Niels, gefeliciteerd met je 1e verjaardag *O* *O* *O*

Ymme, ik denk dat als het voor jullie voelt als de juiste beslissing, dan is het gewoon de juiste beslissing ongeacht wat een ander daar van vindt. Maar ik snap dat je je :'( voelt.

Wat een mooie foto van Aviva trouwens (en de hele serie is overigens prachtig zag ik in het fototopic).

Ooohhhhh, nog helemaal niet *O* voor Stef die loopt, Ravi die rolt, Rienk die loopt achter de wagen en en en en ik vergeet weer van alles.
pi_87846303
Groofsken, waarom zou je niet nog een friemelbaby krijgen? Wat is een reden om het niet te doen?
pi_87846992
Groof: de optie gewoon open laten ;) Ik probeer het wel af te sluiten, maar hou nog altijd die 1% ofzo open :P Ik ga er met de spullen alleen geen rekening meer mee houden, alles gaat hier weg....
De box is hier al weg, maar toevallig dacht ik er vanmiddag ook over om de wipstoel op MP te zetten.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:41:19 #56
313287 Groofsken3
pi_87848130
Haha, jullie geven precies de goede reacties :* .

Stiekem maak ik de overweging wel, en durf ik het ook al een beetje als een mogelijkheid te zien omdat mijn broertje en mijn ouders zo fijn open reageren erop. Ik heb oprecht altijd gedacht 'in mijn eentje niet meer dan twee'. Maar ik heb nog even (ervanuitgaande dat het nog een derde keer mag lukken) en ik denk dat ik eventueel wel een mogelijkheid zie straks over een jaartje of 3 als S en R allebei naar school gaan. Maar er zijn wel heel basale dingen waar ik heel goed over na moet denken. Kan ik met mijn eenmansdeeltijdlerareninkomen drie kinderen dat geven wat ik belangrijk vind in het leven? Nou ja, dat soort dingen dus ;) .

Ik heb mezelf altijd gezien als moeder van een groot gezin :o. Het is gewoon onderdeel van mijn identiteit geloof ik :+ .
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:46:03 #57
313287 Groofsken3
pi_87848394
Wat grappig Twinkly, dat jullie ook net de box weggehaald hebben. En bij meimel is ie ook al weg. Ik ben er wat R betreft ook wel klaar mee hoor. Hij wilde er echt niet meer in, dus hup, weg ermee.

Oh, en haha meimel 1 % hè. Ik ben benieuwd dan :P ;) .
pi_87860761
goedemorgen allemaal!!

@groofs; de deur kan altijd op een kiertje blijven natuurlijk!
en jeetje de box de kamer uit; ik heb ook in de overweging gestaan deze week; want Evie zit noooooit in de box, en dient nu als opslagplaats voor al Evie dr speelgoed ;) maar moet eerst maar eens een kastje kopen voor het speelgoed, dan kan daarna ook onze box naar boven...
(de wipstoel is ook al een poos boven, evenals de maxicosi)

wat gaat het toch snel he?? mijn babietje; is al geen echt babietje meer.... ze gaat zo hard en wordt al echt zo'n minimensje O+
pi_87861309
whehe, ik heb selene's box pas vorige maand weggehaald ;)
was wel zo handig om der even in te stallen terwijl ik ravi haal of breng ofzo. zij vond het prima, want ze was niet anders gewend.

en groof: wat iedereen zegt: de toekomst is nooit in steen geschreven hoor! voor niemand :)
pi_87861495
Ik deed net wat Dentinox op Mart zijn boventandje. En ik voelde een puntje. Hij is nu echt aan het doorkomen.

Verder lekker aan het wassen. Vanochtend tot 2 keer toe, dunne poep. Alles onder incl slaapzak en bed. :(
pi_87861557
Vervelend van die dunne poep. Aan hoeveel tanden zitten jullie dan al, ymme?

Ik denk dat we hier weer een hangdagje tegemoet gaan. Rond 5u wou Thomas niet meer slapen. Na een half uur is hij dan maar bij ons in bed komen liggen. Tot 8u geslapen. Dan fles en weer moe en tot 10u in zijn bed. En sinds 11u ligt hij er weer in. Ik denk niet dat we ergens naartoe moeten vandaag ;)
pi_87861738
Leonieke, wel lekker cerplicht rustig dagje zo ;)

Ymme, succes met de wasjes ;) En dat het tandje maar snel door mag komen.

Hier probeerden we Dyon vanmorgen juist even wakker te houden, zodat hij nu (papa brengt hm nu naar bed) lekker lang gaat slapen want om half 3 moeten we naar een verjaardag. Normaal slaapt hij dus tussen 2 en 4. Soms wel lastig die verplichte dingen.

Niels, veel plezier op je feestje!!
pi_87862009
Mart heb ik ook weer op bed gelegd. Pfff heftig hoor die tandjes. Is niets aan. :(
Hij slaapt gelukkig wel.
pi_87862886
ahhhh arme mart; ook al tandjesleed... :*

Evie dr 2e is net door; maar van de 1ste had ze veeeeeel last, van deze veel minder gelukkig... :Y

En wij hebben ook een verjaardag vandaag; mijn zwager. Moeten dus zo richting Friesland; Evie doet nu dr dutje; en hoop dat ze einde van de middag bij mijn schoonouders ook nog ff wil slapen...
(zitten toch ook nog 2 kee rvijf kwartier in de auto)
pi_87862956
Oh het is alweer het 3de tandje. Van mij mag morgen ALLES door zijn. Vind het zo zielig. Voor Mart maar ook voor mezelf ;) Heb me dag gewoon niet. Manlief is werken (werkt 6 dagen per week) en morgen voetballen. En ik heb behoefte aan rust. Even tijd voor mezelf. Maar ja, moeder ben je 7 dagen 2 uur per week. En heb ik geen problemen mee alleen vandaag wel....
pi_87863021
Ymme, dat is wel herkenbaar hoor, soms kan ik even heel erg genieten van een uurtje op bed NIETS doen...
dus geniet van Mart zijn dutje en doe even alleen dingen voor jezelf... :Y
en kruip vanavond lekker op de bank met een koppie thee, plaidje en een lekkere film.. :*
pi_87863104
Hij is alweer wakker :)
pi_87863454
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:53 schreef Groofsken3 het volgende:

Poppejans, jij overwoog toch een zuiderlijke meet? heb je geen zin om hier langs te komen? Ik heb zo'n zin om jou en Wolf te meeten O+ en ik ben zuiderlijk :7 .
Meeten wil ik best maar zuiderlijk ben ik niet hoor :o ik woon in het midden van het land.

Wat grappig om te lezen, ik ben bezig met opruimen nu en ruim de box op.
Binnenkort maar eens een groot opbergding kopen wat er toonbaar uit ziet voor in de woonkamer, man wat heeft dat kind een speelgoed!

Groofsken, ik las je verhalen mee in het rammelaarstopic, gaaf om te lezen dat er misschien ooit een derde komt!
Hier willen we graag nog een tweede (nu nog niet)als het lukken mag en dan is ons gezin compleet.
Ik fantaseer er wel vaak over, ben benieuwd of het dan een meisje of jongetje zou zijn en hoe het zal zijn om mama te zijn van twee.
pi_87863606
ooo Poppejans ik ook; ik rammel soms echt al, maar eigenlijk wil ik ook nog wel ff wachten, maar een 2e lijkt me zoooooooo leuk!!!
en ook hier is het gezinnetje dan wel compleet; ik zie mezelf niet als mama van een groot gezin...
vind een gezellig knus gezinnetje prima... lekker van en met mekaar genieten... O+ O+ O+
pi_87863848
Een 2e is ook heel leuk!!! ;)
Ik vind 2 ook goed. Zou er best nog 1 bij willen, maar het is met 2 praktisch wat makkelijker lijkt me.
pi_87864295
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 12:25 schreef ymme het volgende:
Maar ja, moeder ben je 7 dagen 2 uur per week. En heb ik geen problemen mee alleen vandaag wel....
Bwa 2 uur vind ik nog redelijk meevallen ;)

En dat rammelen vind ik eigenlijk best moeilijk. Ik dacht echt dat het met Thomas compleet ging zijn, maar soms zit ik echt te fantaseren over hoe het zou zijn met Thomas als grote broer. En dan mag dat van mij nu al ;) Maar dan heb ik ook periodes dat het nog helemaal niet moet voor mij en dat het nu wel heerlijk genieten is en ik deze periode niet wil "belasten" met ziekenhuisbezoeken en hormonen spuiten en controles, ...

We zitten hier eigenlijk een beetje in de problemen wat Thomas zijn eten betreft. Hij kan wel blijven eten van zijn groenten :@ en eet nu al meer dan wat hij zou "mogen" eten. Maar hem te veel laten eten lijkt me ook geen goed idee, ook al zou hij wel nog bij willen.
pi_87864467
Hier gaan we zeker voor een 2de. En daar wachten we zeker niet te lang mee (mocht het voorspoedig gaan).
En heel misschien nog wel een 3de. Wie zal het zeggen. :)
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:12:40 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87865513
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:25 schreef ymme het volgende:
Oh het is alweer het 3de tandje. Van mij mag morgen ALLES door zijn. Vind het zo zielig. Voor Mart maar ook voor mezelf ;) Heb me dag gewoon niet. Manlief is werken (werkt 6 dagen per week) en morgen voetballen. En ik heb behoefte aan rust. Even tijd voor mezelf. Maar ja, moeder ben je 7 dagen 2 uur per week. En heb ik geen problemen mee alleen vandaag wel....
2 uur maar? Ontaarde moeder! :o o|O :+

Hier komt er hoogstwrs geen derde, al is het maar omdat het niet kan icm m'n medicatie.

Een kusje voor alle tandjesleedbaby's!
pi_87866350
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:09 schreef DaviniaHR het volgende:
Niels, gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

De mijnes heeft 4 tanden, komt vooruit en is gewoon HEEL schattig. Kijk maar O+
[ afbeelding ]

Oke, en nu hou ik op met spammen :@
Ohhh wat is ze groot :o en leuk O+ Wat een schatje en gewoon al 4 tanden!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:49:43 #75
300054 Marlinde
pi_87866502
Mama's van baby's met een speen/tut, ik heb een vraag aan jullie :D
Hebben jullie al nagedacht wanneer jullie de tut gaan afleren en hoe jullie dat gaan doen? Ik twijfel momenteel heel erg of ik het haar nu al zal afleren.
Zoekwerk via google leverde op dat het het 'beste' was tussen de 6 en 9 maanden aangezien ze dan minder zuigbehoefte hebben. Ik wil sowieso niet dat ze met 3 jaar nog aan de speen is, dus iig voor die tijd wil ik haar ervanaf hebben, maar ik ben benieuwd met welke leeftijd jullie gaan stoppen en hoe jullie dat gaan aanpakken en mocht ik nu stoppen, hoe ik dat het beste zou kunnen doen. Overdag eerst geen tut geven, maar 's nachts wel of in 1 keer gewoon geen tut meer......
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87868164
Daan krijgt alleen zijn speen als hij gaat slapen en dan gooit ie 'm gedurende de slaap zelf uit. Nu met de tandjespijn houdt hij 'm soms langer in in bed, maar buiten zijn bed vraagt hij er eigenlijk nooit om (en huilt ook eigenlijk zelden). In de auto geef ik 'm nog wel eens zodat hij wat kan slapen.

Ik zie nog niet echt noodzaak de speen in bed af te bouwen, maar verder heeft hij eigenlijk nooit een speen in (en ook geen duim overigens).

Marlinde, heb je al een geprobeerd wat er gebeurd als je haar gewoon geen speen geeft? Gaat ze dan huilen ofzo?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:07:22 #77
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87868553
Tirza krijgt eigenlijk alleen haar speen als ze overdag gaat slapen. Voor de avond/nacht geven we haar eigenlijk nooit de speen. Nu een enkele keer als ze last heeft van d'r doorkomende tandjes, krijgt ze 's avonds wel eens het speentje, maar meestal ligt het 5 minuten nadat ze in slaap is gevallen naast haar hoofd en anders pakken we 'm weg. Ik merk dat ze nu overdag niet meer zo'n behoefte heeft aan de speen, ze vindt het leuk om mee te spelen (lees: weggooien). :+ Zoals het nu gaat vind ik het prima, maar het is niet de bedoeling dat ze dat nog jaren gaat doen.

Ik zou, als ik jou was, overdag eens proberen zonder tut en kijken hoe dat gaat. ^O^ Succes! Ben wel benieuwd, laat je even weten als je wat geprobeerd hebt?!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:20:21 #78
300054 Marlinde
pi_87868944
Tessa is nogal een pittig meiske en dan bedoel ik eigenlijk echt super driftig! Als ze bv in de box zit en dr speelgoed is net iets buiten haar bereik, dan doet ze een poging om het te pakken, maar lukt het niet dan zet ze het echt direct op heel hard gillen/schreeuwen/huilen :D Ook met bv brood eten, als het even niet lukt om een stukje op te pakken dan word ze echt heel boos...
Zonder speen in bed leggen alleen al is een groot probleem, ook direct gillen. In principe heeft ze de speen alleen in bed in, maar ik merk dat ze de laatste tijd steeds meer de speen wilt en ook echt niet eerder stopt met gillen/huilen totdat ze m heeft en dat is dus niet hetgeen wat ik in gedachte had over een speen. Toch wil ik er wel rustig aan vanaf, maar hoe zal ze dan in slaap komen? Ik gok dat ze het niet kan/wil, maar ik denk dat dat over een paar maanden, een jaar en zelfs na 3 jaar ook het geval gaat zijn gezien haar karakter.
Zodra dr speen tijdens haar slaap uitvalt gaat ze huilen (altijd wanneer ik ga kijken heeft ze m nog in, zeker weet ik het niet, maar ik denk dat ze echt geen moment zonder speen in bedje ligt)

Ik ben benieuwd of iemand toch nog tips heeft of kan aangeven wat jij in die situatie zou doen, of juist niet doen :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87870050
Thomas heeft zijn speen echt nodig als hij gaat slapen. Ik ben niet van plan om hem dat binnenkort te ontnemen. Misschien regelen ze het zelf ook wel een beetje, want tot 7 maanden had hij hem overdag ook vaak in, en nu heeft hij dat niet meer nodig. Als hij hem ziet, wil hij hem wel hebben, maar zo niet, dan is het ook prima. Dus ik wacht nog maar even af. Misschien ga ik anders veel moeite doen en verdriet veroorzaken terwijl hij een half jaar later zelf niet meer omkijkt naar de speen.
pi_87872557
Grappig die spenendiscussie, kom net van een verjaardag terug waar we dus de opmerking kregen "he Dyon heeft nu pas zn speentje in'. Dat was dus toen we naar huis gingen uurtje geleden en hij moe was. Kindje van 3 wat daar zeer regelmatig komt heeft dus continu een speen in.
Hier probeer ik het overdag gewoon niet, behalve als hij moe is en we ergens onderweg zijn. Als hij thuis de behoefte heeft aan een speentje dan is het meestal gewoon bedtijd. Voor hier dus ip alleen in bed.
pi_87873864
Rienk heeft zijn speen nodig bij het in slaap vallen, zodra hij slaapt laat hij de speen los en heeft hem dan ook niet meer nodig. Hij snapt nog steeds niet dat hij hem zelf in zijn mond kan doen en dat laten we ook lekker zo.
Hij heeft er 2 in bed, voor als we 1 zo gauw niet kunnen vinden en er hangt één aan een spenenkoord en die gaat mee als we weggaan. Hij zit eigenlijk standaard aan zijn jas vast. Verder krijgt hij hem alleen als hij hangerig is of als ie even zijn mond moet houden. Ideale geluidsdemper is het :P

En over dat zelf in zijn mond doen; zijn spenenkoord trekt hij los en dan stopt hij de achterkant in zijn mond 8)7 Heel soms stopt hij de goeie kant in zijn mond, maar hij speelt er liever mee dan dat hij er op zuigt, hij gebruikt hem echt alleen voor het in slaap vallen of als troost als hij zich niet lekker voelt. En nee, ik ga het hem ook echt niet afpakken. Dat komt wel als het tijd is :Y

En ik snap het trouwens echt niet als ik soms zie dat kinderen de hele dag met die speen in lopen. Soms zelfs nog als ze ouder zijn! :X
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:00:51 #82
300054 Marlinde
pi_87874033
En dat is juist hetgeen wat ik wil voorkomen, de hele dag dr speen in... Maar Tessa heeft hem sowieso elk moment in bed in en de laatste dagen wilt ze de speen ook tussendoor en het maakt niet uit hoelang je haar laat huilen, maar ze stopt pas als ze dr speentje heeft... :?
Aan de ene kant wil ik hem nog niet wegpakken, maar aan de andere kant wil ik er toch ook wel weer vanaf...
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87874088
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 19:00 schreef Marlinde het volgende:
En dat is juist hetgeen wat ik wil voorkomen, de hele dag dr speen in... Maar Tessa heeft hem sowieso elk moment in bed in en de laatste dagen wilt ze de speen ook tussendoor en het maakt niet uit hoelang je haar laat huilen, maar ze stopt pas als ze dr speentje heeft... :?
Aan de ene kant wil ik hem nog niet wegpakken, maar aan de andere kant wil ik er toch ook wel weer vanaf...
Kun je haar niet afleiden? Door een kiekeboe spelletje te gaan doen of door te stoeien ofzo?
Ze speelt nu een machtsspelletje "ik blijf lekker schreeuwen want dan krijg ik mijn speen!" Lastige situatie hoor, succes!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:06:26 #84
300054 Marlinde
pi_87874176
Ik probeer van alles, maar mn meiske laat zich niet voor de gek houden :P
Maar als ik het echt afpak van dr, hoelang blijf ik dan met een baby zitten die enorm overstuur is....is dat het echt waard. Ik weet gewoon niet wanneer het een goed moment is om hem weg te nemen, nu, over een paar maanden, als ze 2 is... :?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87874841
Bij de onthaalmoeder zijn er 6 kinderen, 5 hebben er overdag heel vaak (ik durf niet zeggen: constant, omdat ik er niet constant ben ;) ) een speen in en dan heb je Thomas :')
Ik vraag me ook echt af hoe ouders van sommige kinderen het binnenkort gaan oplossen, want binnen 3 weken gaan er twee naar school en die lopen echt nog gigantisch vaak met de speen in hun mond (en het bijkomende drama als de speen weg is).
Ik kan er geen tips over geven, maar vind het eigenlijk ook geen zicht om oudere kinderen met een speen te zien rondlopen.

Wat betreft het afstaan van de speen. Ik hoor mijn ma altijd vertellen dat mijn zus en ik onze speen aan de Sint hebben gegeven toen we (ik denk) 2 jaar waren (we hadden ze alleszins niet meer toen we naar school gingen en dat is vanaf 2,5 jaar).
pi_87874876
Ik vind het persoonlijk nu nog wat vroeg om de speen weg te houden. Maar de vraag is natuurlijk of het Tessa echt alleen om de speen te doen is, of dat ze aan het testen is of mama toegeeft. Maar misschien voelt ze zich deze week ook wel niet lekker. Als Thomas niet lekker is, dan heeft hij er ook meer behoefte aan.
pi_87874910
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 19:32 schreef leonieke het volgende:

Wat betreft het afstaan van de speen. Ik hoor mijn ma altijd vertellen dat mijn zus en ik onze speen aan de Sint hebben gegeven toen we (ik denk) 2 jaar waren (we hadden ze alleszins niet meer toen we naar school gingen en dat is vanaf 2,5 jaar).
Ja, die heb ik ook al eerder gehoord! Vind ik persoonlijk een hele goede! Op de Sint kan je toch niet boos worden...
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:39:29 #88
300054 Marlinde
pi_87875049
Leonieke, dat vind ik een hele goede! :D Die onthou ik zeker! :)

Aoraki: ik bedenk me net dat ze sinds gisteren heerlijke luiers heeft :@ maar tandje nr 3 is toch echt nog niet te bekennen? Ze zal zich inderdaad niet lekker voelen, vandaag ook erg huilerig. Ik kijk het gewoon nog even aan met speen en over een maand of wat kijk ik wel hoe het dan gaat :)

Bedankt voor de reacties :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87875118
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 19:34 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Ja, die heb ik ook al eerder gehoord! Vind ik persoonlijk een hele goede! Op de Sint kan je toch niet boos worden...
Misschien wel nog even meegeven dat de sint de speen wel terug gaf aan mama of papa aan de deur ;) Kwestie dat grote drama's vermeden kunnen worden.

Mijn zus heeft ze nog een week terug gebruikt en vond zichzelf een week later dan veel te groot om een speen te gebruiken en heeft ze zelf in de vuilbak gegooid (en mijn ma achter haar rug in de vuilbak grabbelen _O- maar ze heeft ze toen nooit meer gevraagd). Ikzelf heb ze nooit meer terug gevraagd.
Ik vermoed dat mijn zus ze onder iets grotere dwang heeft afgegeven aan de sint in vergelijking met mezelf.

Wel grappig trouwens dat het bij ons echt ingeburgerd is om de speen aan de sint te geven en dat bij jullie blijkbaar niet zo is :D Zo leuk, die verschillen :)
pi_87875935
Hier vanaf een maand of speen alléén voor in bed. Dat gaat prima, hij speelt en sabbelt even en gaat dan slapen. Ook 's nachts kan je hem ermee troosten.

Bij Leander hebben we de speen op een gegeven moment gewoon niet meer vervangen toen hij anderhalf was oid. En met kinderen met tanden en kiezen gaan ze dan vanzelf stuk. Heel vervelend O-)
En dan moet je dreumes van nog geen twee zélf maar zijn speentje in de prullebak gooien, want mama kan hem niet meer maken. ;)

Is prima gegaan en mijn kinderen zijn overdag dus nóóit met speen te spotten geweest. Hooguit bij ziek en met dekentje op de bank ;)
pi_87878795
Ik begrijp alleen nog niet echt wat het probleem is, Marlinde? Kost het je te veel werk om haar elke keer de speen weer te geven, of twijfel je gewoon over het beste moment om af te bouwen? In het laatste geval zou ik er nog even mee wachten. Je kunt de strijd nu wel aangaan en dat is theoretisch bekeken misschien wel de beste oplossing, maar ik denk ook dat er nog veel momenten gaan komen waarop je blij bent dat de speen even de rol van troost van je over kan nemen.

Ivan heeft de speen alleen nodig bij het inslapen, overdag en 's nachts. Als hij 's nachts wakker wordt valt hij meestal zelf zonder speen weer in slaap. Soms is dat niet het geval en dan geven we hem de speen even aan (die is dan uit bed gevallen, want als de speen nog in bed ligt dan pakt hij hem zelf). Verder gaat de speen mee als we op pad gaan. Ik maak er geen gewoonte van om de speen aan zijn jas te hangen, maar houd de speen achter de hand tijdens lastige momenten. Vandaag duurde het afrekenen bij de Ikea bijvoorbeeld erg lang en bleek hij na een banaantje nog honger te hebben. Toen was een speen even heel fijn om bij de hand te hebben. Eens in de paar weken/maanden is hij wat hangerig en dan geef ik hem een speen als ik hem even in de box wil zetten om mijn handen vrij te hebben.

Kortom: hier gaan we voorlopig niet afbouwen. Het speengebruik vind ik acceptabel en hij ontleent er veel troost aan.
pi_87879240
Claudia, zo gaan wij er ook mee om inderdaad (alleen in bed en achter de hand houden als we onderweg zijn). Van de week pakte hij zomaar de speen van de salontafel (die lag daar toevallg nog) en stopte hem correct in zijn mond (itt andere keren dat hij 'm achterstevoren in zijn mond stopt). Maar als hij 'm niet ziet, taalt hij er niet naar.

Daan werd vandaag trouwens pas om 8.45 uur wakker dus hoefde hij geen ochtendslaapje en is hij pas na de lunch om 12.30 uur naar bed gegaan. Toen mooi 2 uur geslapen, maar toen was de periode tussen 14.30 en 19.00 uur toch wel lang voor 'm. Da's best lastig in het weekend, 1 of 2 slaapjes. Hij wil niet slapen om 10.30 of 11.00 uur en later kom ik in de knoop met de lunch. Na de lunch gaat hij heerlijk slapen (zo'n 2 uur) maar dan wordt het om 17.00/17.30 uur weer lastig maar dan kom ik weer in de knoop met het avondeten.
Door de week geen probleem want dan maak ik 'm al om 6.45 uur wakker (muv woensdag maar dan gaan we zwemmen om 9 uur dus dan wil ie daarna wel slapen). Toch los ik het maar op met 1 slaapje en dan het laatste uurtje/2 uur 'm flink bezighouden en dan trekt ie het wel, zeurt af en toe wat, maar huilt eigenlijk niet al zie je wel dat hij moe is. Hoe lossen anderen dit op of hoe zouden jullie dit oplossen in mijn geval?
pi_87881284
Happyme, ik ken het probleem (behalve dan dat we dit vaak ook doordeweeks hebben). Ik wilde eigenlijk Hannah betrekken bij het avondeten, maar dat is eigenlijk geen doen als ze dan moe is. Wanneer ik merk dat ze het niet gaat halen dan geef ik haar te eten en leg haar gewoon lekker in bed wanneer ze moe is. Ze krijgt dan laat op de avond een fles melk.
Wanneer ze niet zo moe is dan doet ze gewoon gezellig mee met het avondeten bij ons aan tafel. Als dat niet lukt, soit. Volgens mijn moeder komt dat vanzelf wel als ze wat ouder is.

Over het gebruik van een speen: het gaat hier een beetje zoals bij Claudia. speen is meestal nodig bij het slapengaan. Wanneer we onderweg zijn en Hannah vecht tegen haar slaap, dan helpt een speentje haar om de rust te vinden. Wanneer ze wakker is dan heeft ze hem niet nodig, dus ik vind het wel prima.
pi_87881399
Ik zou precies hetzelfde doen, Happy, namelijk de laatste uren wat actiever vermaken en op die manier rekken. Oké, het kost wat werk, maar als het lukt dan is dat toch geen ramp? Het alternatief is zelf vroeger opstaan en hem dan uit bed halen, dat kan natuurlijk ook.

Iemand (ik geloof freecell?) zei het pas al, maar het is vrij normaal dat het voor kinderen aan het einde van de dag lastiger is om vrolijk te blijven en zich zelfstandig te vermaken. Dat zal waarschijnlijk nog wel een tijd lastig blijven, want ze gaan steeds minder slapen. En ach, ik voel me zelf ook niet de hele dag door even fit.
pi_87881584
Ivan werd om 22:00 uur bij wijze van hoge uitzondering huilend wakker en wilde niet meer slapen. Ik heb hem maar uit bed gehaald, een schone luier en paracetamol gegeven, even bij me in bed genomen, weer in zijn eigen bed gelegd en ben een tijdje bij hem blijven zitten. Nu (1 à 1,5 uur later) lijkt hij weer lekker te slapen.

Ik vraag me dan toch af wat er nou toch zou zijn. Een nachtmerrie misschien?
pi_87881893
Claudia, dat hebben wij hier ook. Mette wordt delaatste weken soms zomaar wakker helemaal overstuur en er is niks van ziekte of tandjes te bespeuren. Even troosten en soms een halfuurtje bij ons en daarna slaapt ze dan weer rustig verder. Ze huilt ook in haar slaap soms. Dat stopt dan ook meestal weer vanzelf.
Ik vroeg me laatst dus ook af of het niet dromen of nachtmerries zijn.

Ik ben zo trots op m'n meisie, nou ja trots klinkt misschien stom. We zijn fijn bij vrienden geweest (kinderloze) en dat ging weer zo goed :) lekker spelen, goed gegeten, heel charmant en vertederend gesjanst en toen heel braaf zonder te mokken gaan slapen in haar tentje. Zelfs braaf zwaaien nadat ze ruw uit haar slaap werd gehaald toen we naar huis gingen. Ik hou zo veel van m'n meisie <3
pi_87881907
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 23:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan werd om 22:00 uur bij wijze van hoge uitzondering huilend wakker en wilde niet meer slapen. Ik heb hem maar uit bed gehaald, een schone luier en paracetamol gegeven, even bij me in bed genomen, weer in zijn eigen bed gelegd en ben een tijdje bij hem blijven zitten. Nu (1 à 1,5 uur later) lijkt hij weer lekker te slapen.

Ik vraag me dan toch af wat er nou toch zou zijn. Een nachtmerrie misschien?
Sneu voor Ivan. Maar een nachtmerrie zou kunnen :{

Hier het zelfde.. Maar Rienk heeft weer luieruitslag bleek -O- Hij was niet stil te krijgen en toen ik een schone luier gaf omdat ik een poepbroek rook was het weer knalrood :{ We hebben gelijk maar weer met het wonderzalfje van de dokter gesmeerd en een paracetamol gegeven.
Hij heeft beneden een pyjamapap gehad en nu ligt hij na wéér een poepbroek in bed.. Ik hoop dat hij niet weer elke paar uur wakker wordt met een poepbroek.. Arm kind..
pi_87881930
Mette O+ Wat heerlijk dat het zo liep :Y
pi_87882238
Arme Rienk ;( hopelijk is het weer snel over. We smeren hier nog steeds 2x per dag het zalfje want de uitslag is nog niet helemaal weg. Maar Hannah heeft er geen last meer van.

Ik was dus zojuist ook boven om haar te troosten want ze zette het ook spontaan op een krijsen :? Zit het in de lucht ofzo? Kwam geen boertje uit en madam sliep meteen weer in op mijn arm dus wat het nou was...geen idee. Volgens de kinderarts hebben kinderen pas echt nachtmerries zo rond anderhalf a 2 jaar. Maar eerlijk gezegd heb ik wel het idee dat Hannah soms wakker wordt uit een nare droom. Het kan toch bijna niet anders dan dat ze vreselijk veel indrukken van overdag moeten verwerken in hun slaap?

Nouja, ik duik er ook maar eens in. Vermoedelijk heb ik morgenochtend (vanaf een uur of 7) 'entertainmentdienst' :O
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:23:14 #100
300054 Marlinde
pi_87884739
Pfoeh, het lijkt erop dat Tessa niet meer verder wilt slapen, maar ik zou nog wel erg graag willen! :P Heb al een klein flesje gegeven.

Claudia: Ik ben bang dat ik dalijk de speen niet meer kan afbouwen/weglaten. Het terug'stoppen' in dr mondje vind ik niet zo'n ramp. Ook bang voor scheve tandjes (gezien dr neefjes)
Mag ik dan nog even zo brutaal zijn om te vragen waarom je Ivan een paracetamol gegeven hebt? Gewoon uit nieuwschierigheid hoor, maar mag je als je kindje zit te huilen/mopperen (in de nacht) en je hebt een flesje gegeven, speentje zit erin, en het kindje blijft mopperen/huilen een paracetamol geven of is dat echt alleen de bedoeling als ze verhoging hebben?
Ik bedoel zoals nu dan, Tessa huilt, flesje heeft ze gekregen, speentje in dr snoetje, maar ze ligt nog in bed te huilen en verder geen idee wat ik kan doen :?

Ivan en Hannah (en andere kindjes die wakker zijn/werden hoop dat jullie lekker doorslapen :*

Mette wat ben je toch een knappe meid O+

Arme Rienk :'(
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87887695
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 01:23 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Ik ben bang dat ik dalijk de speen niet meer kan afbouwen/weglaten. Het terug'stoppen' in dr mondje vind ik niet zo'n ramp. Ook bang voor scheve tandjes (gezien dr neefjes)
Ik heb geduimd en ik heb er zelfs een scheve vinger aan overgehouden. Het is lastig om die dingen te voorspellen. Maar ik begrijp je overwegingen wel, vooral als ze nu zo vaak de speen heeft. Dat is straks ook niet goed voor de spraakontwikkeling.

Het is alleen iets om in je hoofd te houden, dat je straks geen 'hulpmiddel' meer hebt en op andere manieren troost moet gaan bieden. Dat kan heel vermoeiend voor je zijn, vooral bij doorkomende tanden of algehele malaise. Als je bereid bent om die gevolgen te accepteren dan zou ik toch eerst proberen of afbouwen werkt. Je kunt haar bijvoorbeeld eerst in slaap laten vallen met speen en de speen dan na een tijdje (een kwartier of een half uur) uit haar mond halen. Ze zal wel gaan protesteren als ze wakker wordt en ontdekt dat ze geen speen meer heeft. Misschien is het zinvol om eerst met de slaapjes overdag te beginnen, want als ze dan een drama gaat maken kun je haar altijd nog gewoon uit bed halen. Als het overdag goed gaat kun je met de nachten beginnen.

Het zal een aardige test voor je zijn, of je haar ook kunt troosten zonder speen. Ik kan je niet vertellen hoe je dat moet doen, want wat bij Ivan werkt hoeft bij Tessa niet te werken. Misschien moet je haar even laten huilen, misschien moet je erbij blijven zitten. Als ze straks geen speen meer heeft zul je ook 'iets' moeten doen!

quote:
Mag ik dan nog even zo brutaal zijn om te vragen waarom je Ivan een paracetamol gegeven hebt? Gewoon uit nieuwschierigheid hoor, maar mag je als je kindje zit te huilen/mopperen (in de nacht) en je hebt een flesje gegeven, speentje zit erin, en het kindje blijft mopperen/huilen een paracetamol geven of is dat echt alleen de bedoeling als ze verhoging hebben?
Als ik wist dat het om een nachtmerrie zou gaan zou ik hem geen paracetamol geven. Ik heb het wel gedaan omdat hij ook wat andere symptomen vertoont: hij kwijlt wat meer de laatste dagen, hij heeft wat luieruitslag, hij is verkouden en wat hangerig. Bij hem kan dit duiden op een doorkomend tandje of iets onder de leden hebben. Ik heb hem een tijdje in bed geobserveerd en ik vond hem erg onrustig en vaak naar zijn hoofd grijpen: dat kan een teken zijn van vermoeidheid maar ook van oorpijn. Het blijft giswerk en dus heb ik hem maar een paracetamol gegeven. Hij krijgt bijna nooit pijnstilling en dus vind ik het niet zo erg om er op zulke momenten naar te grijpen. Bovendien krijgt hij een vrij lage dosering voor zijn gewicht en leeftijd.

Achteraf denk ik ook wel: was een paracetamol nodig geweest? Tja, ik weet het echt niet. Feit is wel dat hij na 1-1,5 uur lekker is gaan slapen en is blijven slapen. Ik geloof dat ik slaap belangrijker vind dan geen pijnstilling gebruiken.

quote:
Ik bedoel zoals nu dan, Tessa huilt, flesje heeft ze gekregen, speentje in dr snoetje, maar ze ligt nog in bed te huilen en verder geen idee wat ik kan doen :?
Hoe is het uiteindelijk gegaan vannacht?
pi_87887846
Goedemorgen! Hier lijken onze nachten na de oor- en oogontstekingen toch echt weer teruggekeerd :) relaxed!

Paracetamol bij algemeen ongemak doe ik ook wel eens. Als je niet over de dosering heengaat is het echt een heel onschuldig middel :) En vaak helpt het wel wat :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')