quote:Mijn vriendin is na het weekend meteen naar de dierenarts geweest. Ze kreeg eerst een zalfje. Een klein beetje moest op haar mondje gesmeerd worden zodat ze het zelf oplikt. Dit was tegen diarree.Op donderdag 21 oktober 2010 08:48 schreef Lienekien het volgende:
Een kitten met erge diarree is groot alarm. Ik zou er onmiddellijk mee naar de dierenarts gaan.
Zulke kleine katjes drogen namelijk heel snel uit en dat kan vrij dramatische gevolgen hebben.
quote:Waterige oogjes zijn me niet opgevallen. Maar niezen doet ze wel eens. Soms een paar keer achter elkaar....Op donderdag 21 oktober 2010 09:25 schreef Oognip het volgende:
Bah wat vervelend voor Tara en jullieTegen de diarree zou je gekookte kip kunnen geven, dat is erg licht verteerbaar en werkt erg goed. Maar waarom ze het nu niet meer op de bak doet, geen idee
Zoals eerder is gezegd, drogen kittens met diarree erg snel uit dus ik zou sowieso even overleggen met de dierenarts. Heeft Tara voor de rest geen waterige oogjes en neusje of niest ze? Dan kan het een reactie op een inenting zijn.
quote:Nu de vorige actie is ondernomen door de DA. Kunnen we moeilijk aankloppen bij het asiel. Tara heeft blijkbaar echt professionele zorg nodig.Op donderdag 21 oktober 2010 12:01 schreef Boadicea het volgende:
Sowieso zou ik het asiel nog eens bellen. Als het goed is heb je daar gewoon recht op nazorg, zeker als je ze nog maar zo kort hebt.
quote:wat vervelend joh. Toch blijf ik erbij, bel het asiel even, en meld dit daar wel. Zo hoor je je kittens natuurlijk niet mee te krijgen, en ook al is jullie eigen dierenarts er nu mee bezig, breng ze wel op de hoogte.Op donderdag 21 oktober 2010 12:37 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Tara is opgenomen. Haar temperatuur is 35,3 en ze is 50 gram afgevallen. Ze wordt nu in een confuse gelegd met infuus en dwangvoer en dan gaan ze haar onderzoeken. Rond 4 uur krijgen we een update van de DA.
Dit is geen leuke dag
quote:Ik moet zeggen dat ik het raar vind om de kosten op een asiel te verhalen. Die leven natuurlijk ook op giften en donaties.Op donderdag 21 oktober 2010 12:52 schreef Sorella het volgende:
Net wat bodicea zegt, ik zou ook het asiel bellen alles uitlegen en inieder geval proberen om de kosten op hun te verhalen.
Verder heel veel sterkte met de kleine.
quote:Het gekke is ook dat we de katten ook zo niet mee gekregen hebben.Op donderdag 21 oktober 2010 13:04 schreef Boadicea het volgende:
[..]
wat vervelend joh. Toch blijf ik erbij, bel het asiel even, en meld dit daar wel. Zo hoor je je kittens natuurlijk niet mee te krijgen, en ook al is jullie eigen dierenarts er nu mee bezig, breng ze wel op de hoogte.
quote:Jeetje wat naar!!!Op donderdag 21 oktober 2010 12:37 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Tara is opgenomen. Haar temperatuur is 35,3 en ze is 50 gram afgevallen. Ze wordt nu in een confuse gelegd met infuus en dwangvoer en dan gaan ze haar onderzoeken. Rond 4 uur krijgen we een update van de DA.
Dit is geen leuke dag
quote:Wat raar je maakt toch zelf uit naar welke dierenarts je gaat.Op donderdag 21 oktober 2010 15:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat ze naar een andere dierenarts zijn gegaan, I suppose.
quote:Ja maar die asieldierenarts heeft de medische geschiedenis van de kittens en door naar een andere dierenarts te gaan tijdens het nazorgtraject (daarna kun je gewoon het dossier naar een andere dierenarts laten versturen, neem ik aan) breng je het kitten mogelijk onnodig in gevaar.Op donderdag 21 oktober 2010 15:53 schreef shomila het volgende:
[..]
Wat raar je maakt toch zelf uit naar welke dierenarts je gaat.
quote:en de dierenarts waar het asiel bij aangesloten is zal een ander tarief rekenen voor het asiel, die dan de kosten op zich zou nemen.Op donderdag 21 oktober 2010 15:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar die asieldierenarts heeft de medische geschiedenis van de kittens en door naar een andere dierenarts te gaan tijdens het nazorgtraject (daarna kun je gewoon het dossier naar een andere dierenarts laten versturen, neem ik aan) breng je het kitten mogelijk onnodig in gevaar.
quote:Nou we waren helemaal blij dat we Tara en Lennart zaterdag mee mochten nemen. We kregen natuurlijk een heleboel informatie over voeding en hoe we Lennart moesten verzorgen met zijn vochttekort. Ik kan me niet herinneren dat de dame van het asiel het geroepen heeft over een dierenarts waar ze op aangesloten zijn.Op donderdag 21 oktober 2010 15:50 schreef Viking84 het volgende:
Wat ontzettend rot! Ik hoop dat Tara er gauw weer bovenop komt!.
Het klinkt een beetje alsof het asiel informatie voor jullie heeft achtergehouden of begrijp ik dat verkeerd? Was ze helemaal gezond toen jullie haar kregen of had ze al een geschiedenis?
quote:Nou blijkbaar is het asiel bij een bepaalde dierenarts aangesloten. Dus als er kosten gemaakt worden, dan worden die vergoed door het asielOp donderdag 21 oktober 2010 15:53 schreef shomila het volgende:
[..]
Wat raar je maakt toch zelf uit naar welke dierenarts je gaat.
quote:Ja oke dat snap ik, maar dat ze daarom boos moet zijn vind ik een beetje overdreven.Op donderdag 21 oktober 2010 16:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Nou we waren helemaal blij dat we Tara en Lennart zaterdag mee mochten nemen. We kregen natuurlijk een heleboel informatie over voeding en hoe we Lennart moesten verzorgen met zijn vochttekort. Ik kan me niet herinneren dat de dame van het asiel het geroepen heeft over een dierenarts waar ze op aangesloten zijn.
Wel stond het op de informatie (enkel a-4tje) dat we meekregen. Maar je denkt er niet aan als de kleine Tara achteruit gaat. Je denkt: "Dierenarts, nu!"
Tara was op het moment dat we haar meenamen geheel gezond volgens het asiel Ze was ook erg actief en nieuwsgierig. Vasthouden kon niet, ze wou op dat moment gewoon graag ontdekken. Toen ze bij ons thuis was, werd ze steeds aanhankelijker.
Lennart was dus niet helemaal in orde, maar dat wisten we. We moesten alleen wat vocht toe dienen gemengd met wat melkpoeder.
[..]
Nou blijkbaar is het asiel bij een bepaalde dierenarts aangesloten. Dus als er kosten gemaakt worden, dan worden die vergoed door het asiel
quote:Ene kant snap ik haar. Ze geeft haar diertjes uit handen, met het vertrouwen dat ze goed verzorgt worden. (Wat ook echt wel gebeurd is)Op donderdag 21 oktober 2010 16:04 schreef shomila het volgende:
[..]
Ja oke dat snap ik, maar dat ze daarom boos moet zijn vind ik een beetje overdreven.
quote:Die had dus eigenlijk helemaal nog niet mee moeten gaan, stress van de verhuizing had voor hem een terugval kunnen betekenen.Op donderdag 21 oktober 2010 16:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Tara was op het moment dat we haar meenamen geheel gezond volgens het asiel Ze was ook erg actief en nieuwsgierig. Vasthouden kon niet, ze wou op dat moment gewoon graag ontdekken. Toen ze bij ons thuis was, werd ze steeds aanhankelijker.
Lennart was dus niet helemaal in orde, maar dat wisten we. We moesten alleen wat vocht toe dienen gemengd met wat melkpoeder.
quote:Lennart eet heel goed, zijn ontlasting is nog niet helemaal goed, maar er zit meer 'vorm' in. Hij krijgt in ieder geval de juiste brokken voor diarree, dus we houden dat ook nog in de gaten.Op donderdag 21 oktober 2010 16:27 schreef moussy het volgende:
[..]
Die had dus eigenlijk helemaal nog niet mee moeten gaan, stress van de verhuizing had voor hem een terugval kunnen betekenen.
Je gaf aan dat die nu ook diarree heeft, hij hem dus ook extra goed in de gaten!
quote:Tis natuurlijk zo'n heel contract wat je ondertekend. Maar we weten beide dat het niet gezegd terwijl de strenge vrouw telefonisch zei dat ze het wel gezegd heeft die zaterdag. Maar als ik kosten kan besparen, dan onthou ik dit echt wel. Maar wat ik al eerder vermeld had, ik heb er alles voor over om beide gezond te krijgen en te houden.Op donderdag 21 oktober 2010 20:12 schreef Cat22 het volgende:
He bah, wat een verhaal. Hopelijk voelen beiden kittens zich snel beter.
Het kan heel gauw gaan met die kleintjes, zowel bergopwaarts als bergafwaarts. Maar goed dat jullie snel naar de DA zijn geweest, alleen jammer dat jullie extra kosten hebben gemaakt doordat jullie de papieren niet goed hebben gelezen.
quote:Morgen dus ook mee naar de dierenarts, geen risico's lopen als het niet nodig isOp donderdag 21 oktober 2010 22:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Lennart is op dit moment erg rustig. Zelfs zijn 2 favoriete speeltjes (een laserlampje en een propje papier) doen 'm niks. Hij focust zich er wel op, maar rent er niet achteraan. Ook zijn ontlasting is ook weer gewoon diarree. Dus die moeten we maar ff in de gaten houden. Dat hij minder actief is kan misschien zijn om dat Tara er niet meer is.
quote:Na het lezen van bovenstaande reacties heb ik mijn vriendin even gesmst om aan te geven dat ze Lennart ook maar even mee moet nemen als ze Tara vandaag op mag halen.Op vrijdag 22 oktober 2010 08:13 schreef Sorella het volgende:
Voordat je met je andere kat naar de dierenarts gaat bel dan eerst weer het asiel om te overleggen, twee zieke katten gaat behoorlijk in de papieren lopen en met lennart ben je nog niet naar de dierenarts geweest dus daar kunnen ze nu dus niet over vallen.
quote:Doe maar hoor, je gaat het weekend weer in en die kleine katjes kunnen echt niet veel hebben. Sterkte er mee!Op vrijdag 22 oktober 2010 08:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Na het lezen van bovenstaande reacties heb ik mijn vriendin even gesmst om aan te geven dat ze Lennart ook maar even mee moet nemen als ze Tara vandaag op mag halen.
quote:Fijn dat het weer beter gaat met Lennart! Maar voor je hem meeneemt naar de dierenarts (wat heel verstandig is) zou ik eerst met het asiel bellen om te overleggen. Wie weet kun je zelf kiezen of je naar de DA gaat, maar misschien willen zij het juist van tevoren weten en zou je anders de kosten (weer) niet terug krijgen.Op vrijdag 22 oktober 2010 08:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Na het lezen van bovenstaande reacties heb ik mijn vriendin even gesmst om aan te geven dat ze Lennart ook maar even mee moet nemen als ze Tara vandaag op mag halen.
Vanmorgen was Lennart wel wat drukker en nieuwsgieriger. Bij het opstaan was hij al rond aan het lopen en kwam meteen naar de slaapkamerdeur. Liep meteen voor mijn voeten richting de keuken, miauwde als een dolle voor eten. Grappige is dat hij niet alle brokken eet, begint te miauwen, waarna ik dus het bakje op het aanrecht zet, een beetje schud, er niks bij doe, terug zet en hij dan meteen weer verder eet.![]()
Hij rende nog niet achter het laserlampje aan, maar hield wel zijn 'jachthouding' aan.
quote:Toevallig net mijn vriendin op msn gesproken en zij vroeg zich ook al af om het asiel eerst even te bellen en een update te geven. Dus dat gaan we ook meteen doen! Bedankt voor de tip!Op vrijdag 22 oktober 2010 10:07 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Fijn dat het weer beter gaat met Lennart! Maar voor je hem meeneemt naar de dierenarts (wat heel verstandig is) zou ik eerst met het asiel bellen om te overleggen. Wie weet kun je zelf kiezen of je naar de DA gaat, maar misschien willen zij het juist van tevoren weten en zou je anders de kosten (weer) niet terug krijgen.
Beter een keer extra gebeld en overlegd dan weer gedoe achteraf. Toch?
quote:Ben blij om te horen dat het 'goed' gaat met Tara. Krijgen jullie ook speciale instructies mee, ze is nog zo klein en weegt eigenlijk nog niks. Vanavond lekker met een kruikje in een mandje leggen.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:43 schreef Claire-l het volgende:
Net de DA gebeld en het gaat al wat beter met Tara ze is al wat levendiger en eet goed ze heeft alleen nog steeds diarree en houd haar temp. nog niet helemaal op pijl maar wat wil je met een katje dat 440 gram weegt. Ze krijgt nu antibiotica en mag eind van de middag weer mee naar huis.
Lennart nemen we mee naar de DA en hij word ook meteen gecontroleerd en waarschijnlijk dat hij ook antibiotica krijgt. Het asiel vergoedt alles dus dat is wel fijn anders werd het een dure grap.
quote:440 gram!?Op vrijdag 22 oktober 2010 11:43 schreef Claire-l het volgende:
Net de DA gebeld en het gaat al wat beter met Tara ze is al wat levendiger en eet goed ze heeft alleen nog steeds diarree en houd haar temp. nog niet helemaal op pijl maar wat wil je met een katje dat 440 gram weegt. Ze krijgt nu antibiotica en mag eind van de middag weer mee naar huis.
Lennart nemen we mee naar de DA en hij word ook meteen gecontroleerd en waarschijnlijk dat hij ook antibiotica krijgt. Het asiel vergoedt alles dus dat is wel fijn anders werd het een dure grap.
quote:Ja dat is echt heel weinig de andere dierenarts heeft haar leeftijd ook geschat op nog geen 8 weken..Op vrijdag 22 oktober 2010 11:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
440 gram!?![]()
![]()
![]()
![]()
Onbegrijpelijk dat het asiel haar heeft meegegeven.En op 10 weken heeft geschat.
![]()
Dat is echt veel te licht voor haar leeftijd. Ik heb hier kittens van 7 weken rondlopen die zo'n 700 gram wegen en eind volgende week pas weg mogen.
Het is niet meer dan logisch dat zij de kosten betalen.
Heb je een kruik of warmtekussen? Anders zou ik dat echt nog even aanschaffen (desnoods een fles warm water in een handdoek wikkelen). Dan kan ze daar tegenaan kruipen om te helpen haar temperatuur op peil te houden.
Als je een kruik of fles water gebruikt: wel regelmatig wisselen. Want als het water koud is koelt ze er alleen maar meer door af.
quote:Instructies lijkt me wel en anders vraag ik het voor de zekerheid nog even.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:46 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Ben blij om te horen dat het 'goed' gaat met Tara. Krijgen jullie ook speciale instructies mee, ze is nog zo klein en weegt eigenlijk nog niks. Vanavond lekker met een kruikje in een mandje leggen.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 16:22 schreef Claire-l het volgende:
Ik heb net Tara opgehaald en Lennart is ook even nagekeken de DA kon bij hem niks vinden hoe voelde in zijn darmen ook al keutels zitten .. Hij heeft net ook gepoept en het krijgt alweer iets meer vorm.
Ze krijgen nu allebei Synulox 2 keer per dag en Finidiar 3 keer per dag in combinatie bij Hill i/d dieetvoer.
Hopelijk knappen ze hier van op.
Ze liggen nu heerlijk met z'n tweeën in een mandje naast de kachel met een kruikje kan niet beter zal ik maar zeggen
quote:Even snel op de keukenweegschaal gezet, maar ze weegt, zover ik kon zien rond de 460 gram. Dus het gaat langzaam omhoog. Ze eet goed, en poept niet veel, dus dat kan een goed teken zijn....toch?Op zaterdag 23 oktober 2010 15:32 schreef Oognip het volgende:
Fijn dat het weer beter gaat! Komt Tara ook weer wat aan? Wat sis haar gewicht op dit moment?
quote:jaOp zaterdag 23 oktober 2010 17:17 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Even snel op de keukenweegschaal gezet, maar ze weegt, zover ik kon zien rond de 460 gram. Dus het gaat langzaam omhoog. Ze eet goed, en poept niet veel, dus dat kan een goed teken zijn....toch?
quote:Op de 2e foto waar ze samen bij elkaar liggen is het roze de kruik gewikkeld in onze zachtste handdoekenOp zaterdag 23 oktober 2010 18:13 schreef Cat22 het volgende:
Lennart heeft zijn zusje gemist.Fijn dat ze weer samen zijn.
Houd de gewichtjes nu maar even goed in de gaten. Als er eentje afvalt: meteen aan de bel trekken, want ze zijn nog steeds kwetsbaar.
En goed dat jullie kruiken hebben gekocht. Lekkere handdoek eromheen zodat het niet te heet is en zorgen dat er ook een stukje mand kruikvrij is, mochten ze het te warm vinden.
Dan komt het vast goed.
quote:Nou je weet dat er altijd wel een een complicatie kan optreden bij kittens omdat hun weerstand nog niet optimaal is, maar dit gaat steeds verder een dal in heb ik het gevoel.Op woensdag 27 oktober 2010 23:14 schreef Oognip het volgende:
Erg vervelend dat jullie zoveel problemen hebben met jullie nieuwe kittensDit is niet wat je he bedenkt als je nieuwe kittens krijgt.
Ik zou inderdaad morgen even bellen met het asiel. Hoe vaak moet Tara per dag medicijnen? Als ze bijvoorbeeld 3x moet, kun je het ook geven voor je naar je werk gaat, als je terug bent en als je gaat slapen toch? Of heb je anders niemand in de buurt die even medicijnen kan geven?
quote:Tara is nu ongeveer 9/10 weken en is tientallen grammen aangekomen in de afgelopen week, maar weegt nog 600 gram. Maar ook vanmorgen at ze weer matig. Een paar hapjes en ze had weer genoeg. Dus haar gewicht zal zeker niet hard omhoog gaan zo.Het lijkt me erg moeilijk om Tara op dit moment af te staan. Ik zou het ook niet kunnen, je hebt haar zo ziek meegemaakt en dan zou ik zoiets hebben van, nou gaan we er ook helemaal voor om haar beter te maken. Maar als jullie dat het beste vinden dan kunnen jullie dat overwegen.
Mijn kittens van 8.5 week zijn 1 kilo dus het gewicht van Tara klopt van geen kant. Komt ze wel goed aan?
quote:We doen ook ons best, maar zoals ik al zei, het is niet alleen vervelend voor Tara, maar ook voor Lennart. Die wordt steeds actiever en wil veel met Tara spelen. Hij springt vaak op haar en houdt haar in een houdgreep. Het is zielig om te zien dat Tara gewoon totaal geen kick geeft. Wij halen dan ook Lennart er maar vanaf voor het uit de hand loopt. Lennart zal wel steeds denken dat hij niet met zijn maatje mag spelen.......Op donderdag 28 oktober 2010 08:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou er toch alles aan doen om het nog een tijdje vol te houden met Tara. Als ze nog steeds zo lethargisch is, dan moeten jullie toch weer met haar naar de dierenarts? Als ze over de moeilijke hobbel heen is, zal het snel verbeteren, ook voor Lennart.
Tara terugbrengen naar het asiel is overigens ook geen oplossing voor Lennart.
quote:Ik hoop het dan maarOp donderdag 28 oktober 2010 08:41 schreef Lienekien het volgende:
Ja, het is vervelend. Dat snap ik wel. Maar de situatie dat Tara niet wil spelen is tijdelijk, daar moet je toch vanuit gaan.
quote:Nou hou het maar op 100 gram. Dat was volgens mij (door jou) aangegeven dat ze 100 gram per week meer moet wegen. Dus dat gaat goed. Tot nu dus mogelijk...Op donderdag 28 oktober 2010 08:46 schreef Oognip het volgende:
Hoe lang moet die antibiotica gegeven worden? En dat Tara niet veel aankomt is op zich niet erg, ALS ze maar aankomt
Een week geleden woog ze nog maar 440 gram, in een week tijd 160 gram groeien is veel voor een kitten hoor!
quote:Ik heb gisteren de dierenarts gebeld en het verhaal uitgelegd die zeiden tegen ons dat we het even moeten afwachten en zodra ze gaat niezen kijken of er groen snot uitkomt.. Maar ze niest nog niet maar ze heeft het wel benauwd.. Maar omdat ze nu aan de antibiotica zit mag ze niet een andere erbij en 2 kuren achter elkaar schijnt ook niet goed te zijn.Op donderdag 28 oktober 2010 11:18 schreef Oognip het volgende:
Zo 450 gram is zooo weinig voor een kitten van die leeftijd. In 2 dagen tijd 35 gram afvallen is ook echt niet goed. Er moet iets meer aan de hand zijn. Een volle neus kan ook duiden op niesziekte. Gaan jullie nog naar de dierenarts of iig even overleggen?
quote:Nog maar een keer die dierenarts bellen.Op donderdag 28 oktober 2010 11:22 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Ik heb gisteren de dierenarts gebeld en het verhaal uitgelegd die zeiden tegen ons dat we het even moeten afwachten en zodra ze gaat niezen kijken of er groen snot uitkomt.. Maar ze niest nog niet maar ze heeft het wel benauwd.. Maar omdat ze nu aan de antibiotica zit mag ze niet een andere erbij en 2 kuren achter elkaar schijnt ook niet goed te zijn.
We zijn een beetje het spoor bijster....
quote:Dat is erg lief maar idd wij wonen in Doorwerth zo'n beetje 110 km van je vandaan.. Ik wacht zo even het telefoontje van het asiel af en dan bel ik nog wel een keer de DA. Er moet gewoon iets gebeuren want zo schiet het niet op.Op donderdag 28 oktober 2010 11:30 schreef Oognip het volgende:
Voor niesziekte hoeven ze ook niet te gaan niezen. Ik heb hier ook een paar katten gehad met niesziekte, zonder te niezen.
Ik zou ook wel voor Tara willen zorgen aangezien ik toch kittens opvang, maar volgens mij wonen jullie niet echt in de buurt van Enschede of wel?
quote:Tis idd ver maar het is dan ook maar 1x wegbrengen en 1x ophalen maar ik begrijp wel als jullie haar dicht in de buurt willen houden. Kijk maar.Op donderdag 28 oktober 2010 11:36 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Dat is erg lief maar idd wij wonen in Doorwerth zo'n beetje 110 km van je vandaan.. Ik wacht zo even het telefoontje van het asiel af en dan bel ik nog wel een keer de DA. Er moet gewoon iets gebeuren want zo schiet het niet op.
quote:Ze ligt nu eigenlijk de hele dag in de krabpaal (het huisje) op een warme kruik ze komt er alleen uit om even haar behoeftes te doen en dan klimt ze er weer in..Op donderdag 28 oktober 2010 11:42 schreef moussy het volgende:
Ik zou het diertje niet op laten nemen in het asiel voor haar rust of wat ook, 'verhuizen' neemt ook weer stress met zich mee en ook daar is er meer kans op ziekte's, lijkt mij met veel katten. Hebben jullie niet eventueel een ruimte waar ze lekker rustig kan liggen? Al is het een warme badkamer..?
quote:Ach gosOp donderdag 28 oktober 2010 12:06 schreef Claire-l het volgende:
Daar ben ik dus ook bang voor Lennart gaat er vaak bijzitten alsof hij over haar wilt 'waken' ze ziet er ook niet uit het lijkt net een zwerfkatje ze likt zichzelf niet schoon en dan al die dingen erbij tja ik hoop niet dat het zover komt maar idd misschien er toch maar rekening mee gaan houden dat ze het niet gaat redden allemaal
quote:Ja dat wil ik ook gaan vragen dit duurt nu al bijna 2 weken maar het gaat alleen maar slechter met d'r als je d'r zou zien lijkt het net alsof we haar gisteren van de straat op geplukt waar ze al 9 weken rond loopt.Op donderdag 28 oktober 2010 12:10 schreef Lienekien het volgende:
Hè, bah. Wat ontzettend naar voor jullie en voor Tara.
Ik wil je nog aanraden om vanmiddag de dierenarts op de man af te vragen hoeveel kans hij haar nog geeft. Het is heel rot om het ter sprake te moeten brengen, maar je komt op een punt dat je geen onnodig lange lijdensweg wilt.
Sterkte.
quote:Steuntje voor jullie. Een van onze katten was er ook zo aan toe toen we haar net kregen. Bijna hetzelfde verhaal. Die is er met enorm veel zorgen, bijvoeren/ ook drinken via tutje, s'nachts in bed op een handdoekje er alsnog overheen gekomen (ze is 9 jaar geworden). Die heeft ook een maand lopen sukkelen voordat het beter ging. Was ook een klein prulletje.Op donderdag 28 oktober 2010 12:20 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Ja dat wil ik ook gaan vragen dit duurt nu al bijna 2 weken maar het gaat alleen maar slechter met d'r als je d'r zou zien lijkt het net alsof we haar gisteren van de straat op geplukt waar ze al 9 weken rond loopt.
quote:Dat idd. Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen. Wat erg!
quote:Ja zeker klote maar wel beter voor d'r het ging echt heel slecht.Op donderdag 28 oktober 2010 19:27 schreef Oognip het volgende:
Oh neeee!!! Ik zit hier echt met tranen in mijn ogenWat verschrikkelijk naar, je eerste katjes en dan dit
Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies![]()
Wat gaan jullie met Tara doen als ik vragen mag?
quote:Het is idd waarschijnlijk beter voor haar maar ze laat vast een enorme leegte achter. Ik vond het altijd het ergste om de eerste ochtend wakker te worden nadat er eentje overleden was. Dat is echt een klap, voor mij tenminste.Op donderdag 28 oktober 2010 20:01 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Ja zeker klote maar wel beter voor d'r het ging echt heel slecht.
We denken erover om haar te cremeren we hebben geen achtertuin waar we d'r kunnen begraven.
quote:Zoals je al zei is het de volgende dag een klap.. Het is zeker anders in huis en ik merk aan Lennart dat hij haar ook erg mist. De uiteindelijk ziekte wat ze had is coccidiose Lennart heeft dat waarschijnlijk dus ook dus hij word daar vanmiddag tegen behandeld.Op donderdag 28 oktober 2010 20:05 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het is idd waarschijnlijk beter voor haar maar ze laat vast een enorme leegte achter. Ik vond het altijd het ergste om de eerste ochtend wakker te worden nadat er eentje overleden was. Dat is echt een klap, voor mij tenminste.
Hebben jullie Tara nu mee naar huis genomen en aan Lennart laten zien? Je kan kiezen voor een crematie met meerdere dieren tegelijk maar ook voor haar eentje he, dan kan je haar in een urn doen en altijd bij je houden als je dat prettig vindt.
quote:Als Lennart ook coccidiose heeft, dan is hij wel op tijd om er nog tegen behandeld te worden?Op vrijdag 29 oktober 2010 09:52 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Zoals je al zei is het de volgende dag een klap.. Het is zeker anders in huis en ik merk aan Lennart dat hij haar ook erg mist. De uiteindelijk ziekte wat ze had is coccidiose Lennart heeft dat waarschijnlijk dus ook dus hij word daar vanmiddag tegen behandeld.
Eigenlijk wel raar dat een DA wel test op Giardia maar niet op andere parasieten in de toekomst maar verder erboven opzitten want als dit een weekje eerder was ontdekt had ze het misschien gehaald ..
Maar goed boos zijn helpt niet ik hoop dat lieve Tara nu eindelijk rust heeft gevonden. En bedankt voor al jullie lieve berichtjes!
Wij gaan dit weekend waarschijnlijk kijken voor een nieuw maatje voor Lennart (moet er eigenlijk niet aan denken) maar hij heeft dat gewoon echt nodig. Zodra we er eentje hebben uitgekozen zullen we wel een foto plaatsen van het nieuwe kleine monster
quote:Ja, het asiel is altijd de beste optie voor ons.Op vrijdag 29 oktober 2010 09:58 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als Lennart ook coccidiose heeft, dan is hij wel op tijd om er nog tegen behandeld te worden?
En begrijpelijk dat jullie een nieuw maatje uit gaan zoeken voor Lennart. Weer bij het asiel?
quote:Lennart heeft verder geen symptomen behalve diarree hij eet voor 2 drinkt voor 2 en speelt voor 2 dus die is nog wel te behandelen gelukkigOp vrijdag 29 oktober 2010 09:58 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als Lennart ook coccidiose heeft, dan is hij wel op tijd om er nog tegen behandeld te worden?
En begrijpelijk dat jullie een nieuw maatje uit gaan zoeken voor Lennart. Weer bij het asiel?
quote:Is ook wat wij dachten vandaag. Maar we gaan sowieso kijken of we iets kunnen vinden en reserveren. In ieder geval een poes die zo'n beetje even oud is al LennartOp vrijdag 29 oktober 2010 11:06 schreef KarinJ. het volgende:
Kan je niet beter wachten met een nieuwe kat halen tot dat Lennart weer helemaal beter is?
quote:Dat gaan we ook doen Lennart krijgt vandaag medicijnen en dan moet het met een paar dagen over zijn. We gaan morgen alvast even kijken je kan een kat toch meestal niet meteen mee krijgen en dan eind volgende week ophalen als Lennart weer helemaal gezond isOp vrijdag 29 oktober 2010 11:06 schreef KarinJ. het volgende:
Kan je niet beter wachten met een nieuwe kat halen tot dat Lennart weer helemaal beter is?
quote:Ah bah...Op donderdag 28 oktober 2010 18:12 schreef Claire-l het volgende:
Tara is net overleden. De DA belde me dat ze last had van stuiptrekkingen/uitslag en raakte in een zware coma ze hebben toen maar besloten om haar een spuitje te geven.
RIP lieve Tara
quote:Laten we wel eerlijk zijn. Het asiel had in feite Tara nog niet mee mogen geven. Ze was gewoon te jong. Dat is hun fout. Desondanks was Tara gewoon gezond en had Lennart gewoon wat vochttekort wat snel opgelost was door dagelijks vocht toe te dienen.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:05 schreef Cat22 het volgende:
En ik blijf het slecht vinden van het asiel dat ze jullie Tara (en Lennart) zo jong en ziek hebben meegegeven. Als jullie daar een nieuw kitten gaan uitzoeken zou ik zeker een hartig woordje met ze spreken. Eigenlijk vind ik dat het volgende kitten voor jullie gratis moet zijn.
quote:een zwakke kat, zoals Lennart mee is gegaan had gewoon niet mee gemogen voor hij he-le-maal beter was. Ik zou echt op mijn strepen gaan staan bij het asiel en zelfs misschien nóg een keer praten over de kosten die je zelf hebt gemaakt. Jullie valt niets te verwijten, het asiel wel.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:10 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Laten we wel eerlijk zijn. Het asiel had in feite Tara nog niet mee mogen geven. Ze was gewoon te jong. Dat is hun fout. Desondanks was Tara gewoon gezond en had Lennart gewoon wat vochttekort wat snel opgelost was door dagelijks vocht toe te dienen.
En ik vind dat wij ook van het asiel een gratis katje moeten krijgen
quote:Precies.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:54 schreef moussy het volgende:
[..]
een zwakke kat, zoals Lennart mee is gegaan had gewoon niet mee gemogen voor hij he-le-maal beter was. Ik zou echt op mijn strepen gaan staan bij het asiel en zelfs misschien nóg een keer praten over de kosten die je zelf hebt gemaakt. Jullie valt niets te verwijten, het asiel wel.
quote:Goed dat het asiel er zo alert op reageert. Toch nog netjes afgehandeld. Maar hopelijk scherpen ze hun plaatsingsbeleid aan zodat dit niet nog een keer voorkomt.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:35 schreef Claire-l het volgende:
Ik kom net van het asiel vandaan daar lagen de tabletjes die Lennart nodig heeft.
Ze kwamen meteen naar me toe hoe erg ze het vinden en boden een gratis kitten aan die we natuurlijk zelf mogen uitkiezen. Alle katten die daar nu ziek zijn/diarree hebben worden gecontroleerd op deze parasiet om dit allemaal uit te sluiten.
De gezonde katten en de katten die diarree hebben zitten ook niet in dezelfde kamer om dit soort dingen toch te voorkomen. Lijkt mij een prima oplossing van hun!
Ik zelf heb er al 1 uitgekozen nu hopen dat mn vriend deze natuurlijk ook leuk vind. Ze is vanmorgen helemaal gecheckt door de dierenarts heeft geen kwaaltjes en geen diarree oftewel gewoon een gezonde kitten
Het klinkt ook zo wel als een knullig verhaal. Maar ok, we hebben nu gekozen en we wachten af tot dinsdag. Dan is de dierenarts geweest en weten we meer over Tibby. En ja ik wil haar het liefst 100% in orde, maar aan de andere kant willen we toch zo snel mogelijk een poes die Lennart kan vergezellen, niet dat hij het slecht heeftquote:Op zondag 31 oktober 2010 15:08 schreef Cat22 het volgende:
Dus het asiel bedenkt van tevoren niet dat er voor jullie een uitzondering gemaakt zou moeten worden omdat zij fouten hebben gemaakt? Waardoor jullie het poesje wat jullie het liefste zouden willen, en wat nog niet verkocht was toen jullie gingen kijken (Ilvy en eignelijk ook Indy), niet kunnen adopteren?
En nu hebben jullie gekozen voor een poesje wat op dit moment een besmettelijke oogaandoening heeft?
Ik zou maar heel goed in de gaten houden dat zij echt 100% genezen is voordat je haar ophaalt. Als je zo'n dropje ziet dan wint het gevoel en wijkt het verstand, maar soms is het toch beter je verstand te laten spreken.
En als dit mijn verhaal was,had ik mijn geld voor Tara teruggevraagd en was ik nu naar een ander asiel vertrokken. Dan maar opnieuw betalen voor een kitten.
Echt... knulligheid ten top vind ik het!![]()
Vandaag zou bij mij een opvangkitten naar haar nieuwe baasjes verhuizen. Vanmorgen tref ik haar aan met een zeer pootje. Het lijkt een kleinigheid te zijn, waarschijnlijk onhandig geland, want ze loopt er nog gewoon op en is nog even speels en vrolijk, maar na overleg met Redcat was de boodschap duidelijk: NIET meegeven. Wij geven kittens 100% gezond af, zodat de baasjes er geen zorgen, werk en extra kosten mee hebben.
Gevaarlijke gedachte, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Het klinkt ook zo wel als een knullig verhaal. Maar ok, we hebben nu gekozen en we wachten af tot dinsdag. Dan is de dierenarts geweest en weten we meer over Tibby. En ja ik wil haar het liefst 100% in orde, maar aan de andere kant willen we toch zo snel mogelijk een poes die Lennart kan vergezellen, niet dat hij het slecht heeft
[ afbeelding ]
Eensch is...quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:08 schreef Cat22 het volgende:
Dus het asiel bedenkt van tevoren niet dat er voor jullie een uitzondering gemaakt zou moeten worden omdat zij fouten hebben gemaakt? Waardoor jullie het poesje wat jullie het liefste zouden willen, en wat nog niet verkocht was toen jullie gingen kijken (Ilvy en eignelijk ook Indy), niet kunnen adopteren?
En nu hebben jullie gekozen voor een poesje wat op dit moment een besmettelijke oogaandoening heeft?
Ik zou maar heel goed in de gaten houden dat zij echt 100% genezen is voordat je haar ophaalt. Als je zo'n dropje ziet dan wint het gevoel en wijkt het verstand, maar soms is het toch beter je verstand te laten spreken.
En als dit mijn verhaal was,had ik mijn geld voor Tara teruggevraagd en was ik nu naar een ander asiel vertrokken. Dan maar opnieuw betalen voor een kitten.
Echt... knulligheid ten top vind ik het!![]()
Vandaag zou bij mij een opvangkitten naar haar nieuwe baasjes verhuizen. Vanmorgen tref ik haar aan met een zeer pootje. Het lijkt een kleinigheid te zijn, waarschijnlijk onhandig geland, want ze loopt er nog gewoon op en is nog even speels en vrolijk, maar na overleg met Redcat was de boodschap duidelijk: NIET meegeven. Wij geven kittens 100% gezond af, zodat de baasjes er geen zorgen, werk en extra kosten mee hebben.
Gister hebben de dierenarts en het asiel onderling afgesproken dat wij Tibby maandag op mogen halen. Ondanks dat het asiel dicht is, mogen wij onze nieuwe huisgenoot ophalen. De oogontsteking is volledig weg, dus Lennart zal het niet krijgen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:22 schreef Oognip het volgende:
Ik ben even benieuwd hoe het met jullie is en of jullie al een nieuw kitten hebben en welke
We zijn dol op foto'squote:Op zaterdag 6 november 2010 12:10 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Gister hebben de dierenarts en het asiel onderling afgesproken dat wij Tibby maandag op mogen halen. Ondanks dat het asiel dicht is, mogen wij onze nieuwe huisgenoot ophalen. De oogontsteking is volledig weg, dus Lennart zal het niet krijgen.
Ook Lennart heeft geen last meer van de parasieten. Zijn ontlasting is gewoon weer in orde. Hij blijft enorm speels en nieuwsgierig. Krijgt van ons de aandacht die hij nodig heeft. Hij stoeit enorm veel, vooral met onze handen. Dus dat kan hij vanaf maandag botvieren op zijn nieuwe speelkameraadje
Foto's zullen zeker weten nog even geplaatst worden voor de geïnteresseerden
Heel stom, maar exact weten we niet. Zij is ongeveer even oud, maar ze zag er iets groter uit dan Lennart. Mogelijk kwam dit ook omdat Tibby een gebroken scheenbeen heeft gehad (wat weer helemaal in orde is) daardoor heeft ze een tijdje stil gezeten en natuurlijk wel blijven dooreten. Dus dat kan verklaren waarom ze groter is. Maar details zien we maandag.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:07 schreef Oognip het volgende:
Fijn dat het beter gaat met Lennart en veel plezier met Tibby! Ben erg benieuwd naar de foto's! Hoe oud is Tibby nu?
Dat geluid is vast grommenquote:Op maandag 8 november 2010 19:20 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Lennart wil maar spelen met haar. Maar zij duikt vaak schuw in een hoekje en moet soms (omdat ze in het nauw zit, flink blazen.
Tevens maakt ze een raar knorrend geluid als Lennart te dicht in de buurt komt (zo'n geluid dat net klinkt alsof je maag enorm rommelt omdat je honger hebt). Lennart moet daar niks van hebben.
Tibby waagt soms pogingen om mee te doen met de spelerij, maar ze geeft het toch na een tijdje op.
Ow nee doen we ook echt wel. Je kunt niet verwachten dat ze in een paar uur dikke vriendjes zijn.quote:Op maandag 8 november 2010 19:23 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat geluid is vast grommenklinkt inderdaad voor geen meter bij zo'n kleintje maar gaat vanzelf over. Ze woont nog geen dag bij jullie, het komt vanzelf wel goed. Geef het wat tijd.
quote:Op maandag 8 november 2010 20:38 schreef Lienekien het volgende:
Heet ze nou Tibby vanwege dat gebroken scheenbeen (tibia)?!
Carnibest (vers vlees) en brokken verteren beiden op complet andere wijze. Niet alle katten kunnen daar even goed tegen dus dat zou ik niet meteen gaan mixen. Wat kregen ze in het asiel? Want dat voer zou ik ze de komende tijd geven.quote:Op maandag 8 november 2010 23:06 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
dat meen je niet. Nee het is meer omdat mijn vriendin deze naam in haar hoofd had in de vroege ochtend. Maar dit is wel heel toevallig
Tibby is in ieder geval dol op het laserlampje en negeert Lennart compleet als ze dit ziet, ook al bespringt hij haar constant.
Vraag:
Omdat we de afgelopen weken Tara en Lennart 3 maal daags eten mochten geven, zijn we nu een beetje in de war welk eten nou gewoon altijd mag staan. We hebben nu nog brokken van Hills science plan kitten brokken. Afhankelijk van gewicht geef je hierbij het aantal brokken, maar kun je hiervan ook gewoon een schaaltje vol neerzetten?
En natvoer hebben we van Carnibest. In het asiel staat natuurlijk altijd zo'n duobakje met droog- en natvoer.
Dat voer heeft Lennart een tijdje gehad en is toen overgegaan naar Hills omdat hij en Tara nog steeds diarree hadden. Maar ik vroeg me dus af of we die brokken dus kunnen blijven geven.quote:Op maandag 8 november 2010 23:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Carnibest (vers vlees) en brokken verteren beiden op complet andere wijze. Niet alle katten kunnen daar even goed tegen dus dat zou ik niet meteen gaan mixen. Wat kregen ze in het asiel? Want dat voer zou ik ze de komende tijd geven.
Klopt ook. Deze hebben we nog niet permanent staan, deze krijgen ze alleen als avondeten. Maar het asiel had dus ook natvoer staan naast de normale brokkenquote:Brokken kun je dan de hele dag laten staan (als ze zo klein zijn worden ze niet dik) en van hetzelfde merk kun je natvoer als traktatie geven. Carnibest is trouwens géén natvoer naar mijn idee. Carnibest is rauw vlees terwijl natvoer gekookt vlees is met een sausje.
KVV, ok gaan we naar kijken. Thnxquote:Brokken en gekookt vlees met sausje (natvoer dus) verteren op dezelfde manier en kun je dus door elkaar geven.
Als alles gewend is en de poepjes vast blijven dan ben ik er persoonlijk voorstander van om over te gaan op KVV (Kompleet Vers Voer: Carnibest of een ander merk). KVV kun je niet de hele dag laten staan, is immers rauw vlees dus dat bederft. Ook daarom zijn brokjes nu handig: de hele dag door buffet waarmee ze hun kleine maagjes kunnen vullen.
Ok dus dan word het voor ons brokken en natvoer want wij kunnen ze niet 3 keer per dag voeren (vanwege werk etc.). Maar die brokken mogen ze dus de hele dag hebben en dan bijvoorbeeld 's avonds wat natvoer erbij?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:56 schreef Cwen het volgende:
Ik weet niet zeker of je het nu begrijpt:
- Of je geeft Carnibest, dat is een KVV en één van de betere op de markt. Dit geef je dan 2/3x per dag (al naar gelang hoe vaak je thuis bent) en je kittens wennen daar wel aan hoor.
- Of je geeft brokken en natvoer, liefst van een goed merk brokken (Orijen, Almo Nature, Appalaws en goedkoper maar nog wel redelijk goed is Hills, Royal Canin en Iams). Bij natvoer is het goed voor je kat om zo min mogelijk plantaardige spullen erin te hebben, Alexis van de Aldi is een goed en goedkoop natvoer. Het hoeft liever niet allemaal duur te zijn!
En dit is echt bedoeld om je iets op te leggen hoor - het is een idee. Ben er zelf heel erg mee bezig omdat ik m'n toekomstige katten ook graag het beste wil geven en ikheb heel veel goede ervaringen gehoord en gelezen van Carnibest, met name bij kittens met een moeilijke start zoals Lennart.
Maar, mocht je het nou te duur vinden (Carnibest 2x per dag ca. 60/80 gram) kost je zo'n 20-25 euro per maand voor beide beestjes. Als ze groter worden wordt het iets duurder, maar nog steeds op dagelijkse basis goedkoper dan goede brokken en natvoer, én gezonder.
Oh ja, en waarom Carnibest compleet is: het ebvat naast orgaanvlees, spiervlees, vet en bloed ook botten. Katten kunnen, in tegenstelling tot mensen, bot goed verteren omdat hun maagmilieu veel zuurder daarvan wordt. Brokken, daarentegen, werken de zuurtegraad van de maag juist tegen omdat er veel graan en andere plantaardige spullen in zitten (behalve bij vleesbrok, maar er zit altijd bindmiddel in). Als je je kat dus brok én Carnibest geeft, gaat de zuurtegraad heel erg schommelen, waardoor de kans sterk aanwezig dat je katjes misselijk worden. Daarom is het: óf Carnibest, óf brok en natvoer.
We zijn al een paar weken verder.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:41 schreef nuget het volgende:
rijstenpap werkt heel goed bij kittens met diaree, maar ga als eerste naar de dierenarts.
Ze eten elke keer een beetje hebben nog niet gekotst in huis. Als ik naar mn werk ga doe ik altijd wat extra brokken erin zodat ze geen honger lijden (is ook zo zielig anders). Maar ik denk dat wij weer helemaal terug gaan zoals het asiel dat deed.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We zijn al een paar weken verder.
OT: droge brokken en natvoer is prima. Let er wel op of ze een beetje maat weten te houden met de droge brokjes. Eten ze er telkens kleine beetjes van of blijft er een eten tot hij zo vol is dat hij het weer uitkotst?
Ik voer mijn volwassen katten KVV (rauw vlees dus) en doe dat twee keer per dag. Dit gaat prima. Bij kittens is dat inderdaad wat weinig. Brokjes kun je prima de hele dag laten staan, dus dat is wellicht handig om voor de eerste maanden aan te houden. Het natvoer kun je één keer per dag bij de brokjes geven. Kun je daarna nog kijken of je overstapt op KVV.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:39 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Ok dus dan word het voor ons brokken en natvoer want wij kunnen ze niet 3 keer per dag voeren (vanwege werk etc.). Maar die brokken mogen ze dus de hele dag hebben en dan bijvoorbeeld 's avonds wat natvoer erbij?
Het lijkt mij dat ze nu nog kittenvoer nodig hebben (b.v. whiskas junior) of heb je die ook in de versie van de aldi?
Ik ben wel erg tevreden over de hills brokken moet ik zeggen vooral omdat ze dit nu ook gewend zijn Tibby kreeg dit ook in het asiel en daarnaast kreeg ze ook geweekte hills brokken met een klein beetje whiskas erdoor als natvoer (dit stond daar ook de hele dag). Maar mij is weer verteld wanneer de katten teveel eten kunnen ze ook weer diarree krijgen.
Ok Royal Canin ga ik daar maar eens naar kijken. Ik heb gisteren weer een 2,5 kilo zak kitten brokken voor ze gehaald (van hills) die zijn prima zit alleen met dat natvoer in whiskas enzo zit vaak zoveel zout.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik voer mijn volwassen katten KVV (rauw vlees dus) en doe dat twee keer per dag. Dit gaat prima. Bij kittens is dat inderdaad wat weinig. Brokjes kun je prima de hele dag laten staan, dus dat is wellicht handig om voor de eerste maanden aan te houden. Het natvoer kun je één keer per dag bij de brokjes geven. Kun je daarna nog kijken of je overstapt op KVV.
Ik ben zelf niet zo kapot van supermarktmerken voer. En zeker als kittens klein zijn hebben ze een heel voedzaam dieet nodig, wat bij voorbeeld het kitten voer van Royal Canin is.
Het natvoer hoeft niet per se van hetzelfde merk te zijn, zolang je maar niet telkens van merk brokjes en merk natvoer gaat wisselen. Gewoon een poos hetzelfde voeren, dan hoeven de darmpjes niet telkens om te schakelen.
Ik heb m'n katten echt alles door elkaar gegeven (merkwise) zodat ze niet eenkennig werden. Nooit problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:48 schreef Cat22 het volgende:
zolang je maar niet telkens van merk brokjes en merk natvoer gaat wisselen. Gewoon een poos hetzelfde voeren, dan hoeven de darmpjes niet telkens om te schakelen.
Ik merk bij mijn opvangkittens dat ik echt niet moet gaan wisselen. Ze hebben gisteren hun tandjes gezet in wat volwassen kattenvoer, er heeft er nu alweer eentje breiïge ontlasting.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:30 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb m'n katten echt alles door elkaar gegeven (merkwise) zodat ze niet eenkennig werden. Nooit problemen mee gehad.
Als je een toilet in de buurt hebt is dat een prima oplossing. maar hoe doe je het dan met de plasjes? Je moet oppassen dat je riool niet verstopt raakt.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Even nog een domme vraag als beginnende kattenbezitter.
Maar wat doen jullie als jullie de poepjes opruimen uit de kattenbak. Wij gooien het in de wc en spoelen het door. In de prullenbak is niet zo fijn met de geur die krijgt als je die open doet.
Is dat de goede weg?
Ow en we gebruiken kattengrind van de lidl, maar ik las net in Kattenbakvulling probleem dat Biokat een beter is.
Idem voor de diepvrieszakjes (vaak daarvoor gebruikt voor andere zaken). Maar wij gooien ze weg in de vuilnisbak die buiten staat.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:03 schreef Oognip het volgende:
Ik schep de plasjes en de poepjes altijd in en diepvrieszak. Die knoop ik dicht en dan in de prullenbak en daar ruik je niks van. De prullenbak wordt ook sowieso om de dag verschoond.
DAt doe ik ermee: http://www.zooplus.nl/sho(...)/litter_locker/93662quote:Op woensdag 10 november 2010 15:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Maar wat doen jullie als jullie de poepjes opruimen uit de kattenbak. Wij gooien het in de wc en spoelen het door. In de prullenbak is niet zo fijn met de geur die krijgt als je die open doet.
Is dat de goede weg?
Ow en we gebruiken kattengrind van de lidl, maar ik las net in Kattenbakvulling probleem dat Biokat een beter is.
quote:Op woensdag 10 november 2010 16:29 schreef Cwen het volgende:
D'r bestaat zo'n speciaal ding voor: Litter Locker II, geloof ik. Schijnt luchtdicht te zijn en ideaal voor mensen in een appartement.
Ook is er grint dat door het toilet gespoeld mag worden... Cat's best Eko Plus in ieder geval, en er zijn er vast nog wel meer. Maar diepvrieszakjes e.d. werken ook prima, al zou ik toch wel bang zijn voor stankoverlast!
Ja! Die bedoelde ik.quote:Op woensdag 10 november 2010 17:00 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
DAt doe ik ermee: http://www.zooplus.nl/sho(...)/litter_locker/93662
Haha ik heb veel voor ze over maar 350 euro voor een kattenbak gaat me net iets te verquote:Op donderdag 11 november 2010 11:37 schreef KarinJ. het volgende:
Of je neemt een geautomatiseerde kattenbak voor zo'n 350 euro te koop....
Heb er ook meteen 3 van besteldquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:52 schreef Cat22 het volgende:
Dat stokje met die veertje heb ik ook!![]()
Veel plezier ermee, de komende 2 weken, daarna is hij gesloopt.
Ik heb deze ook, woon in een bovenwoning met 2 katten (Sjors & Sjimmie, bij de meeste inmiddels wel bekend denk ikquote:Op woensdag 10 november 2010 17:00 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
DAt doe ik ermee: http://www.zooplus.nl/sho(...)/litter_locker/93662
He shitquote:Op maandag 15 november 2010 16:27 schreef Claire-l het volgende:
De kittens hebben weer diarree
Ik ben bang dat het toch nog niet helemaal over was bij Lennart. Vanavond moeten we naar de DA voor hun 2e inenting en neem maar gelijk hun ontlasting mee om het voor de zekerheid even te controleren.
Gelukkig eten en drinken ze wel goed en spelen ze ook de hele dag met elkaar!
Ik ben benieuwd naar de uitslag. Een reactie op de inenting kan tot 10 dagen na de inenting komen dus juich niet te vroeg.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:01 schreef Claire-l het volgende:
Gister bij de DA geweest ze kennen ons nu onderhand wel
Ze zijn helemaal gecheckt en hebben hun inenting gekregen omdat ze wel heel gezond ogen, geen koorts etc.
Vanmiddag heb ik nog even hun ontlasting langs gebracht om te controleren op Coccidiose we horen morgen of overmorgen meer. Gelukkig reageren ze niet op de inenting en zijn ze nog steeds erg levendig en hongerig
Wat is tibby ontzettend mooiquote:Op woensdag 10 november 2010 15:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Is dat de goede weg?
Deze hebben we nu ook. Een zak van 20 kilo meteen gehaald. We hebben 2 open kattenbakken. Er ligt dan geen 7 cm in wat vaak op de verpakking staat. Ze willen nogal hard en lang graven dus dat ligt dan door de hele woonkamer en keuken. Dus we leggen er een cm of 3/4 in.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Wat is tibby ontzettend mooi
Biocats is idd echt super fijn kattengrit, ik ben er enorm tevreden over.
Plasjes en drolletjes schep ik in een boterhamzakje die ik dicht knoop en dan ind e prullenbak, dan stinkt het niet zo!
Mijn kittens zijn nu 10 maanden oud. In het begin hadden ze ook wat diaree en moest ik ook veel vaker scheppen dan nu. Mijn kattengrit vloog er toen doorheen, maar nu kan ik aardig lang met een zak doen.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:32 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Deze hebben we nu ook. Een zak van 20 kilo meteen gehaald. We hebben 2 open kattenbakken. Er ligt dan geen 7 cm in wat vaak op de verpakking staat. Ze willen nogal hard en lang graven dus dat ligt dan door de hele woonkamer en keuken. Dus we leggen er een cm of 3/4 in.
Plasjes worden inderdaad goed opgevangen, beter dan die van de lidl. Alleen ze zijn nog aan de diarree, dus het uitscheppen van poep gaat nog niet zoals het hoort. Het ligt soms verspreid in hele kleine stukjes die je eruit moet gaan vissen om de stank tegen te gaan.
Ik denk dat we volgende week alweer een nieuwe zak moeten gaan halen. Dus dat betekent nu dat we er 2 weken mee doen. Volgens mij moet het langer kunnen... maar dat terzijde.
Dat is lijkt me inderdaad ook erg naar! Denk je je kitten op te kunnen halen waar je zolang op moet wachten is die overledenquote:Op donderdag 18 november 2010 11:09 schreef Sharana_LV het volgende:
Ik heb trouwens het hele topic doorgelezen. Wat een ontzettend sneu verhaal van Tara zeg. Wel fijn dat jullie nu helemaal blij zijn met de 2 kittens. De dag dat ik mijn kitten op zou halen bleek hij ook overleden te zijn omdat hij ergens tussen was blijven klemmen waardoor zijn pootje 3 keer zo dik was en hij heel snel aan de ontsteking was overleden (raar verhaal, maargoed ...). Ik wou toen eigenlijk ook nog geen nieuwe kitten omdat ik het zooooo rot vond voor de kleine, maar uiteiondelijk toch wezen kijken. Ik zag toen een schattige kitten lopen die gelijk mee mocht, dus toch maar gedaan. Zijn broertje was er ook, die ook maar gelijk meegenomen![]()
Ben ontzettend verliefd op allebeiecht top kittens
Bij mij is er ook al een glazen vaas gesneuveld toen ze er wat onvoorzichtig langsliepen, ach, ik kan er ook niet kwaad om worden ook hoor. Alhoewel ik laatst wel ff flink schrok toen er één met een rotgang via de pc op mijn bureau sprong en de pc nogal stond te wiebelen...quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:01 schreef Claire-l het volgende:
Verder gaat het allemaal erg goed met ze! Helaas is Tibby gisteren van de krabpaal af gevallen en dacht zich daarbij vast te houden aan de stoffenlamp (stomeigenlijk dat je een stoffenlamp naast de krabpaal zet maar ach) resultaat lamp kapot .. Maar nu wel weer een excuses om van het weekend een nieuwe lampen set uit te zoeken.
Nouquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:58 schreef Claire-l het volgende:
Net weer bij de DA geweest blijkt dat Lennart giardia heeft![]()
Nu weer 5 dagen achter elkaar pillen geven aan beide 2 weken rust en dan weer 5 dagen pillen. Hoop dat het daarna over is en we ons geen zorgen meer hoeven te maken of diarree etc. voor een tijdje
Bedankt voor de tip! Heb het net even doorgelezen. Ga maar inderdaad even in de gaten houden of hij geen diarree aan z'n kont heeft als hij gepoept heeft, en maar meteen even alles schoonmaken/mandje wassen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:43 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Nou. Heeft de DA ook tips gegeven over de verzorging en hygiene tijdens de behandeling om herbesmetting te voorkomen? Hier staat in ieder geval eea.: http://www.dierenkliniekw(...)nfo/kat/giardia.html
Voor korrels gebruik ik Biokats Fresh. We hebben een dichte kattenbak alleen de 'voordeur' is helaas kapot. Met een zak van 20 kg doen we ruim 2 weken. (2 katten die volledig binnen zitten dus)quote:Op zondag 5 juni 2011 13:19 schreef 16meter het volgende:
Mooie exemplaren!Wij hebben sinds kort ook 2 katjes, erg leuke beestjes. Zijn nu zo'n 10 weken oud.
Vraagje: Ik gebruik als kattenbakgrind nu Foetsie-ba van Tom Poes (what's in a name), maar vind het niet zulk geweldig spul. Het geeft bruin af aan de pootjes van de katten (zijn klei-achtige korrels) en qua geur gaat het snel stinken.
Ze krijgen hier alleen brokken (goedkope shizzle van Action) met af en toe wat rauw vlees als traktatie. Al ervaring met dat Carnibest? Zal wel vrij prijzig zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |