Ik heb deze ook, woon in een bovenwoning met 2 katten (Sjors & Sjimmie, bij de meeste inmiddels wel bekend denk ikquote:Op woensdag 10 november 2010 17:00 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
DAt doe ik ermee: http://www.zooplus.nl/sho(...)/litter_locker/93662
He shitquote:Op maandag 15 november 2010 16:27 schreef Claire-l het volgende:
De kittens hebben weer diarree
Ik ben bang dat het toch nog niet helemaal over was bij Lennart. Vanavond moeten we naar de DA voor hun 2e inenting en neem maar gelijk hun ontlasting mee om het voor de zekerheid even te controleren.
Gelukkig eten en drinken ze wel goed en spelen ze ook de hele dag met elkaar!
Ik ben benieuwd naar de uitslag. Een reactie op de inenting kan tot 10 dagen na de inenting komen dus juich niet te vroeg.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:01 schreef Claire-l het volgende:
Gister bij de DA geweest ze kennen ons nu onderhand wel
Ze zijn helemaal gecheckt en hebben hun inenting gekregen omdat ze wel heel gezond ogen, geen koorts etc.
Vanmiddag heb ik nog even hun ontlasting langs gebracht om te controleren op Coccidiose we horen morgen of overmorgen meer. Gelukkig reageren ze niet op de inenting en zijn ze nog steeds erg levendig en hongerig
Wat is tibby ontzettend mooiquote:Op woensdag 10 november 2010 15:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Even nog een domme vraag als beginnende kattenbezitter.
Maar wat doen jullie als jullie de poepjes opruimen uit de kattenbak. Wij gooien het in de wc en spoelen het door. In de prullenbak is niet zo fijn met de geur die krijgt als je die open doet.
Is dat de goede weg?
Ow en we gebruiken kattengrind van de lidl, maar ik las net in Kattenbakvulling probleem dat Biokat een beter is.
Deze hebben we nu ook. Een zak van 20 kilo meteen gehaald. We hebben 2 open kattenbakken. Er ligt dan geen 7 cm in wat vaak op de verpakking staat. Ze willen nogal hard en lang graven dus dat ligt dan door de hele woonkamer en keuken. Dus we leggen er een cm of 3/4 in.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Wat is tibby ontzettend mooi
Biocats is idd echt super fijn kattengrit, ik ben er enorm tevreden over.
Plasjes en drolletjes schep ik in een boterhamzakje die ik dicht knoop en dan ind e prullenbak, dan stinkt het niet zo!
Mijn kittens zijn nu 10 maanden oud. In het begin hadden ze ook wat diaree en moest ik ook veel vaker scheppen dan nu. Mijn kattengrit vloog er toen doorheen, maar nu kan ik aardig lang met een zak doen.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:32 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Deze hebben we nu ook. Een zak van 20 kilo meteen gehaald. We hebben 2 open kattenbakken. Er ligt dan geen 7 cm in wat vaak op de verpakking staat. Ze willen nogal hard en lang graven dus dat ligt dan door de hele woonkamer en keuken. Dus we leggen er een cm of 3/4 in.
Plasjes worden inderdaad goed opgevangen, beter dan die van de lidl. Alleen ze zijn nog aan de diarree, dus het uitscheppen van poep gaat nog niet zoals het hoort. Het ligt soms verspreid in hele kleine stukjes die je eruit moet gaan vissen om de stank tegen te gaan.
Ik denk dat we volgende week alweer een nieuwe zak moeten gaan halen. Dus dat betekent nu dat we er 2 weken mee doen. Volgens mij moet het langer kunnen... maar dat terzijde.
Dat is lijkt me inderdaad ook erg naar! Denk je je kitten op te kunnen halen waar je zolang op moet wachten is die overledenquote:Op donderdag 18 november 2010 11:09 schreef Sharana_LV het volgende:
Ik heb trouwens het hele topic doorgelezen. Wat een ontzettend sneu verhaal van Tara zeg. Wel fijn dat jullie nu helemaal blij zijn met de 2 kittens. De dag dat ik mijn kitten op zou halen bleek hij ook overleden te zijn omdat hij ergens tussen was blijven klemmen waardoor zijn pootje 3 keer zo dik was en hij heel snel aan de ontsteking was overleden (raar verhaal, maargoed ...). Ik wou toen eigenlijk ook nog geen nieuwe kitten omdat ik het zooooo rot vond voor de kleine, maar uiteiondelijk toch wezen kijken. Ik zag toen een schattige kitten lopen die gelijk mee mocht, dus toch maar gedaan. Zijn broertje was er ook, die ook maar gelijk meegenomen![]()
Ben ontzettend verliefd op allebeiecht top kittens
Bij mij is er ook al een glazen vaas gesneuveld toen ze er wat onvoorzichtig langsliepen, ach, ik kan er ook niet kwaad om worden ook hoor. Alhoewel ik laatst wel ff flink schrok toen er één met een rotgang via de pc op mijn bureau sprong en de pc nogal stond te wiebelen...quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:01 schreef Claire-l het volgende:
Verder gaat het allemaal erg goed met ze! Helaas is Tibby gisteren van de krabpaal af gevallen en dacht zich daarbij vast te houden aan de stoffenlamp (stomeigenlijk dat je een stoffenlamp naast de krabpaal zet maar ach) resultaat lamp kapot .. Maar nu wel weer een excuses om van het weekend een nieuwe lampen set uit te zoeken.
Nouquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:58 schreef Claire-l het volgende:
Net weer bij de DA geweest blijkt dat Lennart giardia heeft![]()
Nu weer 5 dagen achter elkaar pillen geven aan beide 2 weken rust en dan weer 5 dagen pillen. Hoop dat het daarna over is en we ons geen zorgen meer hoeven te maken of diarree etc. voor een tijdje
Bedankt voor de tip! Heb het net even doorgelezen. Ga maar inderdaad even in de gaten houden of hij geen diarree aan z'n kont heeft als hij gepoept heeft, en maar meteen even alles schoonmaken/mandje wassen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:43 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Nou. Heeft de DA ook tips gegeven over de verzorging en hygiene tijdens de behandeling om herbesmetting te voorkomen? Hier staat in ieder geval eea.: http://www.dierenkliniekw(...)nfo/kat/giardia.html
Voor korrels gebruik ik Biokats Fresh. We hebben een dichte kattenbak alleen de 'voordeur' is helaas kapot. Met een zak van 20 kg doen we ruim 2 weken. (2 katten die volledig binnen zitten dus)quote:Op zondag 5 juni 2011 13:19 schreef 16meter het volgende:
Mooie exemplaren!Wij hebben sinds kort ook 2 katjes, erg leuke beestjes. Zijn nu zo'n 10 weken oud.
Vraagje: Ik gebruik als kattenbakgrind nu Foetsie-ba van Tom Poes (what's in a name), maar vind het niet zulk geweldig spul. Het geeft bruin af aan de pootjes van de katten (zijn klei-achtige korrels) en qua geur gaat het snel stinken.
Ze krijgen hier alleen brokken (goedkope shizzle van Action) met af en toe wat rauw vlees als traktatie. Al ervaring met dat Carnibest? Zal wel vrij prijzig zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |