abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 november 2010 @ 08:55:20 #201
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_88664086
Mooie beestjes idd :Y.

Ik hoop dat alles nu goed mag gaan :).
Niet meer actief op Fok!
pi_88665400
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:00 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

DAt doe ik ermee: http://www.zooplus.nl/sho(...)/litter_locker/93662
Ik heb deze ook, woon in een bovenwoning met 2 katten (Sjors & Sjimmie, bij de meeste inmiddels wel bekend denk ik ;) ), en het is echt heel handig. Ik vind alleen wel die cartridges voor de zakjes redelijk prijzig, ik ga binnenkort eens kijken of het misschien mogelijk is om er gewoon een klein vuilniszakje in te doen, anders gaat het wel heel snel met die cartridges.

Boy_Snakeye, toffe beestjes jongen! Jammer van Tara, heb het vanaf het begin meegelezen, en vond het echt heel jammer, maar misschien wel beter zo voor het beestje. Jullie hebben er in ieder geval alles aan gedaan. Veel plezier ermee, en veel foto's maken, leuk voor later om te zien hoe ze zijn gegroeid!
pi_88742273
De kittens hebben weer diarree :(
Ik ben bang dat het toch nog niet helemaal over was bij Lennart. Vanavond moeten we naar de DA voor hun 2e inenting en neem maar gelijk hun ontlasting mee om het voor de zekerheid even te controleren.

Gelukkig eten en drinken ze wel goed en spelen ze ook de hele dag met elkaar!
pi_88742624
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:27 schreef Claire-l het volgende:
De kittens hebben weer diarree :(
Ik ben bang dat het toch nog niet helemaal over was bij Lennart. Vanavond moeten we naar de DA voor hun 2e inenting en neem maar gelijk hun ontlasting mee om het voor de zekerheid even te controleren.

Gelukkig eten en drinken ze wel goed en spelen ze ook de hele dag met elkaar!
He shit :( Het zit jullie ook allemaal niet mee :N Van te voren ook even zeggen tegen de dierenarts want het kan zijn dat ze de inenting dan niet krijgen.
pi_88784994
Gister bij de DA geweest ze kennen ons nu onderhand wel :)

Ze zijn helemaal gecheckt en hebben hun inenting gekregen omdat ze wel heel gezond ogen, geen koorts etc.

Vanmiddag heb ik nog even hun ontlasting langs gebracht om te controleren op Coccidiose we horen morgen of overmorgen meer. Gelukkig reageren ze niet op de inenting en zijn ze nog steeds erg levendig en hongerig :)
pi_88786575
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:01 schreef Claire-l het volgende:
Gister bij de DA geweest ze kennen ons nu onderhand wel :)

Ze zijn helemaal gecheckt en hebben hun inenting gekregen omdat ze wel heel gezond ogen, geen koorts etc.

Vanmiddag heb ik nog even hun ontlasting langs gebracht om te controleren op Coccidiose we horen morgen of overmorgen meer. Gelukkig reageren ze niet op de inenting en zijn ze nog steeds erg levendig en hongerig :)
Ik ben benieuwd naar de uitslag. Een reactie op de inenting kan tot 10 dagen na de inenting komen dus juich niet te vroeg.
pi_88821658
Net bij de dierenarts geweest.

Tibby had in haar ontlasting 1 eitje van de parasiet Coccidiose Lennart niks. We hebben wel medicijnen voor allebei meegekregen vooral omdat het zo besmettelijk is.

Wel hebben ze allebei last van spoelwormen dus daar ook even medicijnen voor gekregen. Dus al met al valt het deze keer gelukkig mee!
pi_88853922
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Even nog een domme vraag als beginnende kattenbezitter.

Maar wat doen jullie als jullie de poepjes opruimen uit de kattenbak. Wij gooien het in de wc en spoelen het door. In de prullenbak is niet zo fijn met de geur die krijgt als je die open doet.

Is dat de goede weg?

Ow en we gebruiken kattengrind van de lidl, maar ik las net in Kattenbakvulling probleem dat Biokat een beter is.
Wat is tibby ontzettend mooi *O*

Biocats is idd echt super fijn kattengrit, ik ben er enorm tevreden over.

Plasjes en drolletjes schep ik in een boterhamzakje die ik dicht knoop en dan ind e prullenbak, dan stinkt het niet zo!
pi_88854534
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Wat is tibby ontzettend mooi *O*

Biocats is idd echt super fijn kattengrit, ik ben er enorm tevreden over.

Plasjes en drolletjes schep ik in een boterhamzakje die ik dicht knoop en dan ind e prullenbak, dan stinkt het niet zo!
Deze hebben we nu ook. Een zak van 20 kilo meteen gehaald. We hebben 2 open kattenbakken. Er ligt dan geen 7 cm in wat vaak op de verpakking staat. Ze willen nogal hard en lang graven dus dat ligt dan door de hele woonkamer en keuken. Dus we leggen er een cm of 3/4 in.

Plasjes worden inderdaad goed opgevangen, beter dan die van de lidl. Alleen ze zijn nog aan de diarree, dus het uitscheppen van poep gaat nog niet zoals het hoort. Het ligt soms verspreid in hele kleine stukjes die je eruit moet gaan vissen om de stank tegen te gaan.

Ik denk dat we volgende week alweer een nieuwe zak moeten gaan halen. Dus dat betekent nu dat we er 2 weken mee doen. Volgens mij moet het langer kunnen... maar dat terzijde.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_88855510
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:32 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Deze hebben we nu ook. Een zak van 20 kilo meteen gehaald. We hebben 2 open kattenbakken. Er ligt dan geen 7 cm in wat vaak op de verpakking staat. Ze willen nogal hard en lang graven dus dat ligt dan door de hele woonkamer en keuken. Dus we leggen er een cm of 3/4 in.

Plasjes worden inderdaad goed opgevangen, beter dan die van de lidl. Alleen ze zijn nog aan de diarree, dus het uitscheppen van poep gaat nog niet zoals het hoort. Het ligt soms verspreid in hele kleine stukjes die je eruit moet gaan vissen om de stank tegen te gaan.

Ik denk dat we volgende week alweer een nieuwe zak moeten gaan halen. Dus dat betekent nu dat we er 2 weken mee doen. Volgens mij moet het langer kunnen... maar dat terzijde.
Mijn kittens zijn nu 10 maanden oud. In het begin hadden ze ook wat diaree en moest ik ook veel vaker scheppen dan nu. Mijn kattengrit vloog er toen doorheen, maar nu kan ik aardig lang met een zak doen.

Wat tips nog .. je hoeft idd als ze zo klein zijn en je regelmatig de drolletjes eruit schept nog geen 7cm erin te doen want anders gooien ze er alles overheen, zo irritant! Ik heb alleen de eerste week de kap eraf gehad zodat ze even konden wennen. Al snel heb ik de kap erop gezet, maar dan zonder het klepje ervoor. Ze kunnen dan makkelijk instappen zonder dat ze een klepje hoeven te duwen (vinden ze meestal nog beetje eng) maar als ze de gritjes in de rondte gaan gooien heb jij er geen last van. Ik heb ook een uitloopmatje van zooplus ervoor liggen, die houd ook redelijk wat tegen! Ik heb deze http://www.zooplus.nl/sho(...)attenbakmatten/66158

Mocht je trouwens het idee hebben dat de kattenbak wat hoog is voor de kittens kun je een opgerold handdoekje ervoor leggen zodat ze een opstapje hebben, maar aangezien je ze al een tijdje hebt zal het nu wel goed gaan :)
pi_88855596
Ik heb trouwens het hele topic doorgelezen. Wat een ontzettend sneu verhaal van Tara zeg. Wel fijn dat jullie nu helemaal blij zijn met de 2 kittens. De dag dat ik mijn kitten op zou halen bleek hij ook overleden te zijn omdat hij ergens tussen was blijven klemmen waardoor zijn pootje 3 keer zo dik was en hij heel snel aan de ontsteking was overleden (raar verhaal, maargoed ...). Ik wou toen eigenlijk ook nog geen nieuwe kitten omdat ik het zooooo rot vond voor de kleine, maar uiteiondelijk toch wezen kijken. Ik zag toen een schattige kitten lopen die gelijk mee mocht, dus toch maar gedaan. Zijn broertje was er ook, die ook maar gelijk meegenomen :')

Ben ontzettend verliefd op allebei O+ echt top kittens *O*
pi_88909116
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:09 schreef Sharana_LV het volgende:
Ik heb trouwens het hele topic doorgelezen. Wat een ontzettend sneu verhaal van Tara zeg. Wel fijn dat jullie nu helemaal blij zijn met de 2 kittens. De dag dat ik mijn kitten op zou halen bleek hij ook overleden te zijn omdat hij ergens tussen was blijven klemmen waardoor zijn pootje 3 keer zo dik was en hij heel snel aan de ontsteking was overleden (raar verhaal, maargoed ...). Ik wou toen eigenlijk ook nog geen nieuwe kitten omdat ik het zooooo rot vond voor de kleine, maar uiteiondelijk toch wezen kijken. Ik zag toen een schattige kitten lopen die gelijk mee mocht, dus toch maar gedaan. Zijn broertje was er ook, die ook maar gelijk meegenomen :')

Ben ontzettend verliefd op allebei O+ echt top kittens *O*
Dat is lijkt me inderdaad ook erg naar! Denk je je kitten op te kunnen halen waar je zolang op moet wachten is die overleden :(

Maar ben blij dat de andere 2 leuk zijn! Eigenlijk zijn ze allemaal leuk en lief. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden als ze gaan puberen :D
pi_89013809
Puberen doen ze soms, maar soms zijn ze heel lief :)

pi_89014163
Wat zijn ze lief he O+
pi_89016908
Wat een schatjes O+
pi_89017463
Heeeel lief!
pi_89635641
We zijn al weer een tijdje verder en de 2 groeien als kool!

Lennart heeft wel een klein beetje achterstand in de groei maar weegt nu al 1,8 kilo (flinke vreter!) Tibby zal ook zoiets wegen of meer en is een klein stukje groter.

De diarree is helaas nog niet helemaal over. We hebben nu van 3 dagen ontlasting opgevangen en naar de dierenarts gebracht. Hun gaan dat nu in een laboratorium onderzoeken op alle mogelijke afwijkingen die er kunnen zijn/en zijn te onderzoeken met ontlasting. Vandaar dat daardoor ook zijn kleine groei achterstand is. :{

Verder gaat het allemaal erg goed met ze! Helaas is Tibby gisteren van de krabpaal af gevallen en dacht zich daarbij vast te houden aan de stoffenlamp (stom 8)7 eigenlijk dat je een stoffenlamp naast de krabpaal zet maar ach) resultaat lamp kapot .. Maar nu wel weer een excuses om van het weekend een nieuwe lampen set uit te zoeken. ^O^
pi_89635867
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:01 schreef Claire-l het volgende:
Verder gaat het allemaal erg goed met ze! Helaas is Tibby gisteren van de krabpaal af gevallen en dacht zich daarbij vast te houden aan de stoffenlamp (stom 8)7 eigenlijk dat je een stoffenlamp naast de krabpaal zet maar ach) resultaat lamp kapot .. Maar nu wel weer een excuses om van het weekend een nieuwe lampen set uit te zoeken. ^O^
Bij mij is er ook al een glazen vaas gesneuveld toen ze er wat onvoorzichtig langsliepen, ach, ik kan er ook niet kwaad om worden ook hoor. Alhoewel ik laatst wel ff flink schrok toen er één met een rotgang via de pc op mijn bureau sprong en de pc nogal stond te wiebelen... :X
  donderdag 9 december 2010 @ 10:49:53 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89710902
Hier zijn al drie stenen engeltjes gesneuveld. Jammer, maar het mooiste engeltje staat op een veilig plekje ;). Je weet dat er dingen kunnen sneuvelen met kittens in huis, dus dan moet je er ook niet boos om worden :).
Niet meer actief op Fok!
pi_89764456
Boos waren we ook niet het kan gebeuren ze gleed uit niet haar fout :)
pi_89766905
Net weer bij de DA geweest blijkt dat Lennart giardia heeft :{

Nu weer 5 dagen achter elkaar pillen geven aan beide 2 weken rust en dan weer 5 dagen pillen. Hoop dat het daarna over is en we ons geen zorgen meer hoeven te maken of diarree etc. voor een tijdje :N
pi_89768260
Jemig, het zit jullie niet echt mee hè, met die beestjes. Laten we idd hopen dat het nu het laatste is en ze dan allebei lekker gezond blijven.
  † In Memoriam † vrijdag 10 december 2010 @ 16:43:37 #223
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_89768847
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:58 schreef Claire-l het volgende:
Net weer bij de DA geweest blijkt dat Lennart giardia heeft :{

Nu weer 5 dagen achter elkaar pillen geven aan beide 2 weken rust en dan weer 5 dagen pillen. Hoop dat het daarna over is en we ons geen zorgen meer hoeven te maken of diarree etc. voor een tijdje :N
Nou -O- . Heeft de DA ook tips gegeven over de verzorging en hygiene tijdens de behandeling om herbesmetting te voorkomen? Hier staat in ieder geval eea.: http://www.dierenkliniekw(...)nfo/kat/giardia.html
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_89769329
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:43 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Nou -O- . Heeft de DA ook tips gegeven over de verzorging en hygiene tijdens de behandeling om herbesmetting te voorkomen? Hier staat in ieder geval eea.: http://www.dierenkliniekw(...)nfo/kat/giardia.html
Bedankt voor de tip! Heb het net even doorgelezen. Ga maar inderdaad even in de gaten houden of hij geen diarree aan z'n kont heeft als hij gepoept heeft, en maar meteen even alles schoonmaken/mandje wassen.
pi_89782127
Vanavond kwamen we er achter dat bij Tibby haar nek (tussen de schouders) een vreemd onderhuids knobbeltje zit.

Het is ongeveer 2 á 3 centimeter groot en ik kan het zo vast pakken. Kan dit wellicht de chip zijn die ze heeft? Het doet geen pijn als we er aan zitten.

Het buigt/vouwt mee we kunnen het alleen niet zien omdat er zoveel haar voor zit (en omdat het natuurlijk ook onderhuids zit) Van de week had ze op dat plekje ook een klein korstje zitten maar dat was ter grootte van een klein rondje :{ .

Hebben jullie misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn? :?
pi_89782597
De chip is nog geen centimeter dus het zal niet de chip zijn, maar wat een ellende met die kleintjes zeg :N Ik heb vorig jaar net zulke ellende meegemaakt met mijn eerste katten en dat is na een paar maanden gelukkig goed gekomen. Eerste 2 katten snel overleden en mijn vierde kat zat 3 maanden aan de diarree. Daarna ging het gelukkig alleen maar beter, dus het gaat goedkomen. Maar wat een narigheid :(
pi_90083796
Lennart heeft nog steeds diarree, maar volgende week gaat de 2e week van start van de kuur. :)
Beide zijn nog steeds heel erg speels en er is niks aan hun te merken dat ze ergens last van hebben. Ze eten allebei gewoon goed.

Lennart en Tibby zijn altijd nieuwsgierig als ik op de pc ga. Altijd de muis volgens op het scherm en na 15 minuten gaan ze altijd lief in het vest van mijn vriendin liggen die op het bureau ligt. Zo schattig O+

Bij tibby zitten er toch wel wondjes/korstjes in haar nek, maar het lijkt erop alsof dit ook onder de huid zit. Ook bij "oksel" zit iets geks. Maar we kijken het even aan of het nog weggaat.

Apart is wel weer dat Lennart (die ouder zou moeten zijn) toch iets kleiner is.... :Y)
pi_97733089
Mooie exemplaren! :P Wij hebben sinds kort ook 2 katjes, erg leuke beestjes. Zijn nu zo'n 10 weken oud.

Vraagje: Ik gebruik als kattenbakgrind nu Foetsie-ba van Tom Poes (what's in a name), maar vind het niet zulk geweldig spul. Het geeft bruin af aan de pootjes van de katten (zijn klei-achtige korrels) en qua geur gaat het snel stinken.

Ze krijgen hier alleen brokken (goedkope shizzle van Action) met af en toe wat rauw vlees als traktatie. Al ervaring met dat Carnibest? Zal wel vrij prijzig zijn?

[ Bericht 31% gewijzigd door 16meter op 05-06-2011 13:30:22 ]
  zondag 5 juni 2011 @ 14:41:08 #229
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_97736371
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:19 schreef 16meter het volgende:
Mooie exemplaren! :P Wij hebben sinds kort ook 2 katjes, erg leuke beestjes. Zijn nu zo'n 10 weken oud.

Vraagje: Ik gebruik als kattenbakgrind nu Foetsie-ba van Tom Poes (what's in a name), maar vind het niet zulk geweldig spul. Het geeft bruin af aan de pootjes van de katten (zijn klei-achtige korrels) en qua geur gaat het snel stinken.

Ze krijgen hier alleen brokken (goedkope shizzle van Action) met af en toe wat rauw vlees als traktatie. Al ervaring met dat Carnibest? Zal wel vrij prijzig zijn?
Voor korrels gebruik ik Biokats Fresh. We hebben een dichte kattenbak alleen de 'voordeur' is helaas kapot. Met een zak van 20 kg doen we ruim 2 weken. (2 katten die volledig binnen zitten dus)
Of dit lang is weet ik niet. Maar de plasbollen vallen niet zo snel uit elkaar als die goedkope troel (lidl) die ik eerst had.

Wat betreft voer wij hebben op het begin Hill's Science plan voor kittens gegeven. Nadat ze 'geholpen' waren zijn we overgestapt naar Royal canin indoor. Als je graag wat natvoer aan ze wilt geven zou ik zakjes kopen van hetzelfde merk voer waar je ook de brokken van hebt.

Als ze namelijk carnibest eten moeten de darmen een hele andere zuurgraad ontwikkelen dan met brokken. Het is dus het beste om of carnibest of brokken te geven aan ze. Zodat de darmen niet te overstuur raken ;)

Binnenkort moet je wel ff foto's posten :)

Voor de mensen die nu dit topic in 1 keer op zien komen.
Tibby en Lennart maken het helemaal top. Lennart heeft een groeispurt gemaakt en is nu 4 kilo schoon aan de haak. Tibby is een kieskeurige eter en is nu ruim 3 kilo.

Hier 2 foto's

pi_97736677
Zo.. ze zien er al heel anders uit zie ik, volwassen katten inmiddels. :)

Zal volgende keer kijken of de dierenzaak ook Biokats heeft liggen.

Wat de voeding betreft.. dan houden we het voorlopig bij de brokken. Wel erg opvallend hoeveel ontlasting ze voor zulke kleine katjes al hebben. Het zijn echt bergen. Kan dat met een ander merk/type brok beter (minder) worden? Las ergens dat het met granen in het voer te maken kan hebben?

Wat is jouw ervaring met de kosten van het inenten van kittens? Geloof dat we daar eigenlijk al te laat mee zijn... maar dat moet op de korte termijn wel gaan gebeuren. Ook omdat ze hun eerste stapjes buiten achter 't huis al aan het maken zijn. Tevens moeten ze nog ontwormd worden.

Een hoop vragen, ik weet. :P

Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')