We zijn al een paar weken verder.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:41 schreef nuget het volgende:
rijstenpap werkt heel goed bij kittens met diaree, maar ga als eerste naar de dierenarts.
Ze eten elke keer een beetje hebben nog niet gekotst in huis. Als ik naar mn werk ga doe ik altijd wat extra brokken erin zodat ze geen honger lijden (is ook zo zielig anders). Maar ik denk dat wij weer helemaal terug gaan zoals het asiel dat deed.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We zijn al een paar weken verder.
OT: droge brokken en natvoer is prima. Let er wel op of ze een beetje maat weten te houden met de droge brokjes. Eten ze er telkens kleine beetjes van of blijft er een eten tot hij zo vol is dat hij het weer uitkotst?
Ik voer mijn volwassen katten KVV (rauw vlees dus) en doe dat twee keer per dag. Dit gaat prima. Bij kittens is dat inderdaad wat weinig. Brokjes kun je prima de hele dag laten staan, dus dat is wellicht handig om voor de eerste maanden aan te houden. Het natvoer kun je één keer per dag bij de brokjes geven. Kun je daarna nog kijken of je overstapt op KVV.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:39 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Ok dus dan word het voor ons brokken en natvoer want wij kunnen ze niet 3 keer per dag voeren (vanwege werk etc.). Maar die brokken mogen ze dus de hele dag hebben en dan bijvoorbeeld 's avonds wat natvoer erbij?
Het lijkt mij dat ze nu nog kittenvoer nodig hebben (b.v. whiskas junior) of heb je die ook in de versie van de aldi?
Ik ben wel erg tevreden over de hills brokken moet ik zeggen vooral omdat ze dit nu ook gewend zijn Tibby kreeg dit ook in het asiel en daarnaast kreeg ze ook geweekte hills brokken met een klein beetje whiskas erdoor als natvoer (dit stond daar ook de hele dag). Maar mij is weer verteld wanneer de katten teveel eten kunnen ze ook weer diarree krijgen.
Ok Royal Canin ga ik daar maar eens naar kijken. Ik heb gisteren weer een 2,5 kilo zak kitten brokken voor ze gehaald (van hills) die zijn prima zit alleen met dat natvoer in whiskas enzo zit vaak zoveel zout.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik voer mijn volwassen katten KVV (rauw vlees dus) en doe dat twee keer per dag. Dit gaat prima. Bij kittens is dat inderdaad wat weinig. Brokjes kun je prima de hele dag laten staan, dus dat is wellicht handig om voor de eerste maanden aan te houden. Het natvoer kun je één keer per dag bij de brokjes geven. Kun je daarna nog kijken of je overstapt op KVV.
Ik ben zelf niet zo kapot van supermarktmerken voer. En zeker als kittens klein zijn hebben ze een heel voedzaam dieet nodig, wat bij voorbeeld het kitten voer van Royal Canin is.
Het natvoer hoeft niet per se van hetzelfde merk te zijn, zolang je maar niet telkens van merk brokjes en merk natvoer gaat wisselen. Gewoon een poos hetzelfde voeren, dan hoeven de darmpjes niet telkens om te schakelen.
Ik heb m'n katten echt alles door elkaar gegeven (merkwise) zodat ze niet eenkennig werden. Nooit problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:48 schreef Cat22 het volgende:
zolang je maar niet telkens van merk brokjes en merk natvoer gaat wisselen. Gewoon een poos hetzelfde voeren, dan hoeven de darmpjes niet telkens om te schakelen.
Ik merk bij mijn opvangkittens dat ik echt niet moet gaan wisselen. Ze hebben gisteren hun tandjes gezet in wat volwassen kattenvoer, er heeft er nu alweer eentje breiïge ontlasting.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:30 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb m'n katten echt alles door elkaar gegeven (merkwise) zodat ze niet eenkennig werden. Nooit problemen mee gehad.
Als je een toilet in de buurt hebt is dat een prima oplossing. maar hoe doe je het dan met de plasjes? Je moet oppassen dat je riool niet verstopt raakt.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Even nog een domme vraag als beginnende kattenbezitter.
Maar wat doen jullie als jullie de poepjes opruimen uit de kattenbak. Wij gooien het in de wc en spoelen het door. In de prullenbak is niet zo fijn met de geur die krijgt als je die open doet.
Is dat de goede weg?
Ow en we gebruiken kattengrind van de lidl, maar ik las net in Kattenbakvulling probleem dat Biokat een beter is.
Idem voor de diepvrieszakjes (vaak daarvoor gebruikt voor andere zaken). Maar wij gooien ze weg in de vuilnisbak die buiten staat.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:03 schreef Oognip het volgende:
Ik schep de plasjes en de poepjes altijd in en diepvrieszak. Die knoop ik dicht en dan in de prullenbak en daar ruik je niks van. De prullenbak wordt ook sowieso om de dag verschoond.
DAt doe ik ermee: http://www.zooplus.nl/sho(...)/litter_locker/93662quote:Op woensdag 10 november 2010 15:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Even nog een domme vraag als beginnende kattenbezitter.
Maar wat doen jullie als jullie de poepjes opruimen uit de kattenbak. Wij gooien het in de wc en spoelen het door. In de prullenbak is niet zo fijn met de geur die krijgt als je die open doet.
Is dat de goede weg?
Ow en we gebruiken kattengrind van de lidl, maar ik las net in Kattenbakvulling probleem dat Biokat een beter is.
quote:Op woensdag 10 november 2010 16:29 schreef Cwen het volgende:
D'r bestaat zo'n speciaal ding voor: Litter Locker II, geloof ik. Schijnt luchtdicht te zijn en ideaal voor mensen in een appartement.
Ook is er grint dat door het toilet gespoeld mag worden... Cat's best Eko Plus in ieder geval, en er zijn er vast nog wel meer. Maar diepvrieszakjes e.d. werken ook prima, al zou ik toch wel bang zijn voor stankoverlast!
Ja! Die bedoelde ik.quote:Op woensdag 10 november 2010 17:00 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
DAt doe ik ermee: http://www.zooplus.nl/sho(...)/litter_locker/93662
Haha ik heb veel voor ze over maar 350 euro voor een kattenbak gaat me net iets te verquote:Op donderdag 11 november 2010 11:37 schreef KarinJ. het volgende:
Of je neemt een geautomatiseerde kattenbak voor zo'n 350 euro te koop....
Heb er ook meteen 3 van besteldquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:52 schreef Cat22 het volgende:
Dat stokje met die veertje heb ik ook!![]()
Veel plezier ermee, de komende 2 weken, daarna is hij gesloopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |