abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88544217
Ik weet dat hier al veel topics en discussies over zijn: wat is de beste kattenbakvulling. Alleen heb ik een specifieker probleem en ik wil wel graag in één keer (als het even kan) een betere vulling kopen dan ik nu heb :)

Het probleem speelt nog niet zo lang. Ik heb 2 kittens van 2,5 maand die beide goed op de kattenbak met klep gaan :D We zijn begonnen met het kopen van de kattenbakgrint van de Lidl, kijken of dat beviel. Eerst vormde het grint zich nog prima tot een bal als de katten erin plasten. Maar nu ze groter zijn en meer plassen niet meer :{ Ik moet echt als een malle over de bodem van de bak schrapen om de natte brei die meteen uit elkaar valt eruit te krijgen. En doordat het uit elkaar valt, blijft het niet in de zeefschep zitten en is het ondoenlijk alles eruit te krijgen. Het viel me ook op dat de korrels allemaal donkerder lijken te zijn en enorm stinken: ze zijn dus wel 'beplast'.

Nu kwam ik de woonkamer binnen en ik rook een vieze walm, ik denk dat die van de kattenbak komt, want als ik de klep opzij doe stinkt het enorm :r Ik vind het nu wel mooi geweest en wil dus een beter grint kopen voor m'n monsters.

De vraag is nu: wie dit probleem herkent of niet heeft, vertel me alsjeblieft wat voor spul je gebruikt en hoe duur dit is. Het zou natuurlijk fijn zijn als er een merk uit de bus komt die niet 15 Euro per zak is, maar dit loopt zo de spuigaten uit :{
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  woensdag 10 november 2010 @ 08:37:15 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_88544256
Als het klonterend moet zijn (en dat is het fijnste, maar dat is mijn bescheiden mening) gewoon Biocats pakken *O*

Gebruik het hier al 15 jaar en nog steeds tevreden :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 10 november 2010 @ 08:38:33 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88544276
Klontvormend van het eigen merk van Jumbo bevalt hier erg goed. Dus als dat je supermarkt is, is dat wel het proberen waard.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 10 november 2010 @ 08:40:58 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_88544307
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:38 schreef Lienekien het volgende:
Klontvormend van het eigen merk van Jumbo bevalt hier erg goed. Dus als dat je supermarkt is, is dat wel het proberen waard.
wat grappig, was gisteren met een collega aan het praten en die gebruikte dat ook sinds kort en was ook tevreden, toch maar eens proberen dan?

scheelt het veel met biocats (geloof iets van 7-8 euro per zak toch?)
pi_88544366
Golden grey master gebruiken: http://www.zooplus.nl/sho(...)ng/golden_grey/29857

Klontert heel goed, en heeft ook sillicaatkorrels om de plassen nog sneller op te nemen. Neemt ook snel alle geur weg.
Ik bestel om de 5 maanden 2 zakken voor 2 katten. Gratis bezorging, dus hoef je niet eens zelf naar huis te sjouwen van de supermarkt :)
  woensdag 10 november 2010 @ 08:46:02 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88544391
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:40 schreef Klonk het volgende:

[..]

wat grappig, was gisteren met een collega aan het praten en die gebruikte dat ook sinds kort en was ook tevreden, toch maar eens proberen dan?

scheelt het veel met biocats (geloof iets van 7-8 euro per zak toch?)
't Zit in een doos. En nou ga je vragen hoeveel kilo erin zit, maar dat weet ik niet. :{
pi_88544405
Jumbo is niet echt in de buurt nee, wel een AH en Lidl, maar als dat het proberen waar is dan wil ik wel een eindje ervoor fietsen hoor :D
Cat_Tank is strong
  woensdag 10 november 2010 @ 08:47:18 #8
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88544412
Ik gebruik Catsan.
Eerst had ik een merk wat ook klonterde, maar dat vonden de heren niet lekker ( gingen ze naast de bak plassen.)
Met Catsan doen ze dat niet
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  woensdag 10 november 2010 @ 08:47:23 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_88544414
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:46 schreef Cat_Tank het volgende:
Jumbo is niet echt in de buurt nee, wel een AH en Lidl, maar als dat het proberen waar is dan wil ik wel een eindje ervoor fietsen hoor :D
en een dierenwinkel of een boerenbond / welkoop?
pi_88544427

Snap nog steeds niet dat mensen uberhaupt wat anders wíllen gebruiken. Ideaal spul.
pi_88544432
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:47 schreef Klonk het volgende:

[..]

en een dierenwinkel of een boerenbond / welkoop?
Wel een Jumper en een dierenspeciaalzaak, de Welkoop is aan de andere kant van de stad.

Ze doen het nog niet naast de bak, ondanks dat die stinkt, de stoere meiden. Maar ik vind het geen fijn idee meer zo, het stinkt er echt heel erg nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat_Tank op 10-11-2010 08:55:48 ]
Cat_Tank is strong
  woensdag 10 november 2010 @ 09:23:42 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_88545058
Ik vind die klonters smerig en idd aan het eind heb je een modderachtige brei. Ik koop niet van dat goedkope spul, ook catsan maar dan in die blauwe zak. Gelukkig komen mijn katten buiten dus ik hoef de bak maar weinig schoon te maken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:29:19 #13
304638 KarinJ.
pi_88545176
Mijn katten komen ook buiten ( behalve de 2 aanlopertjes, die weigeren dat :) )
Maar nu er sneeuw is gevallen en de temperaturen niet meer boven nul komen zitten ze toch meer binnen. Jaja hier hebben we nog echte winters
pi_88545210
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:48 schreef KingOfMars het volgende:
[ afbeelding ]

Snap nog steeds niet dat mensen uberhaupt wat anders wíllen gebruiken. Ideaal spul.
Ik vind het op zich fijn, maar neemt kattenpies niet goed op. Als je dus heel de bak leegt en verschoont zit je met een natte zooi te kijken.

Ik persoonlijk vind AH eigen merk (wel de 4-voudige hygiene variant) het fijnste. Ruikt goed en geen natte derrie bij de grote schoonmaak. ¤4 nogwat voor 5 kilo ofzo.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:31:43 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88545224
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:29 schreef KarinJ. het volgende:
Mijn katten komen ook buiten ( behalve de 2 aanlopertjes, die weigeren dat :) )
Maar nu er sneeuw is gevallen en de temperaturen niet meer boven nul komen zitten ze toch meer binnen. Jaja hier hebben we nog echte winters
Nou, de echte winter van 2009-2010 ligt mij anders nog vers in het geheugen.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:34:50 #16
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_88545307

kost ongeveer 10 euro voor 20 kilo en het ruikt nog lekker ook!
klontert goed.
I'm Back Again!
pi_88545347
Ik gebruik ook biokat's en vind het erg fijn spul, het klontert dus haalt de plasjes er goed uit. Als het ondanks dat blijft stinken, zou ik nog een extra kattenbak kopen.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:37:22 #18
304638 KarinJ.
pi_88545378
HAHA toen was het hier tussen de min 20 en min 28 en lag er meer dan een meter sneeuw....
Kijk, dát is pas een echte winter :)
  woensdag 10 november 2010 @ 09:38:18 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88545404
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:37 schreef KarinJ. het volgende:
HAHA toen was het hier tussen de min 20 en min 28 en lag er meer dan een meter sneeuw....
Kijk, dát is pas een echte winter :)
Gefeliciteerd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 november 2010 @ 09:43:24 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88545543
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:48 schreef KingOfMars het volgende:
[ afbeelding ]

Wij hebben ook zoiets (van de lokale - Duitse - dierenwinkel). Neemt heel goed geurtjes op. Het klontert niet maar neemt alle vocht gewoon op, de korrels worden gelig. Drollen drogen uit. Het kost een euro of 7 per zak en met een zak vullen we twee bakken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 november 2010 @ 10:03:40 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88546105
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:34 schreef AskBrad het volgende:
[ afbeelding ]

kost ongeveer 10 euro voor 20 kilo en het ruikt nog lekker ook!
klontert goed.
:Y Prima spul!

Dat witte, synthetische spul vonden onze katten maar niks en ik ook niet.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_88546944
Ik kom hier ook eens even kijken, heb in principe ook wel een beetje hetzelfde probleem als ts, gelukkig in mindere mate. Ik gebruik zelf Kittyfriend, van de Boerenbond, is op zich goed spul, maar klontert ook niet echt goed moet ik zeggen. Je moet het er heel voorzichtig uitscheppen, anders pleurt zo'n bal echt gelijk uit elkaar. Qua geur niks op aan te merken, maar ik wil toch eens kijken voor spul wat beter klontert, zodat de plasjes er makkelijker uit te halen zijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:44 schreef athlonkmf het volgende:
Golden grey master gebruiken: http://www.zooplus.nl/sho(...)ng/golden_grey/29857

Klontert heel goed, en heeft ook sillicaatkorrels om de plassen nog sneller op te nemen. Neemt ook snel alle geur weg.
Ik bestel om de 5 maanden 2 zakken voor 2 katten. Gratis bezorging, dus hoef je niet eens zelf naar huis te sjouwen van de supermarkt :)
Ik zie bij deze dat het een zak van 14 kilo is. De korrels die ik gebruik zitten in zakken van 30 kilo, en als ik de kattenbakken helemaal schoonmaak, heb ik al bijna driekwart zak nodig voor 1 bak. En ik heb dus 2 kattenbakken (ook 2 katten). Dan wordt het wel redelijk prijzig denk ik als ik deze gebruik, of is het heel zuinig in gebruik?
pi_88547113
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:29 schreef Kper_Norci het volgende:

Ik zie bij deze dat het een zak van 14 kilo is. De korrels die ik gebruik zitten in zakken van 30 kilo, en als ik de kattenbakken helemaal schoonmaak, heb ik al bijna driekwart zak nodig voor 1 bak. En ik heb dus 2 kattenbakken (ook 2 katten). Dan wordt het wel redelijk prijzig denk ik als ik deze gebruik, of is het heel zuinig in gebruik?
Ik zal zeggen, probeer het even uit. Ik heb zelf maar 1 bak die ik eenmaal per kwartaal compleet verschoond, dus doe ik 5 maanden met 2 zakken.

Het klontert heel erg goed en compact. De sillicaatkorrels drogen drollen extreem uit, dus alleen voor plasjes wordt er grit "verbruikt". Dus zuiniger zal het sowieso zijn omdat het minder vervuild wordt (er brokkelt niks af)
pi_88548301
Ik ben na alle reviews lezen op deze gekomen om eens uit te proberen:

Ik kan niet zo goed tegen korrels die lekker gaan walmen naar gras oid, en gezien ik best dichtbij de kattenbak zit (die staat hier in de woonkamer) ben ik voor een niet geurend variant gegaan.

Ik ben erg benieuwd :) We halen vandaag de hele bak leeg en maken hem schoon om vervolgens de laatste resten Lidl troep erin te gooien.

Het is wel de bedoeling dat ik een tijd door kan met die bak door kan door alleen behoeftes weg te scheppen en een beetje bij te vullen. Nu doen we dat om de dag. Eens in de 3 maand helemaal leeghalen en opnieuw vullen is geen probleem, maar om het elke maand te doen gaat me te ver. Daarom wil ik goed klonterend spul, de katten hebben daar geen problemen mee en dan blijft het hopelijk schoon en fris genoeg in die bak tot de gehele hervulling :s)
Cat_Tank is strong
  woensdag 10 november 2010 @ 12:23:46 #25
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_88550687

dan ging ik eerder voor deze Cat_Tank. werkt precies hetzelfde als die groene, maar dan zonder het babypoeder/gras/bloemetjes geurtje.
I'm Back Again!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')