abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88176219
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:08 schreef Cat22 het volgende:
Dus het asiel bedenkt van tevoren niet dat er voor jullie een uitzondering gemaakt zou moeten worden omdat zij fouten hebben gemaakt? Waardoor jullie het poesje wat jullie het liefste zouden willen, en wat nog niet verkocht was toen jullie gingen kijken (Ilvy en eignelijk ook Indy), niet kunnen adopteren?

En nu hebben jullie gekozen voor een poesje wat op dit moment een besmettelijke oogaandoening heeft?

Ik zou maar heel goed in de gaten houden dat zij echt 100% genezen is voordat je haar ophaalt. Als je zo'n dropje ziet dan wint het gevoel en wijkt het verstand, maar soms is het toch beter je verstand te laten spreken.

En als dit mijn verhaal was,had ik mijn geld voor Tara teruggevraagd en was ik nu naar een ander asiel vertrokken. Dan maar opnieuw betalen voor een kitten.

Echt... knulligheid ten top vind ik het! :|W

Vandaag zou bij mij een opvangkitten naar haar nieuwe baasjes verhuizen. Vanmorgen tref ik haar aan met een zeer pootje. Het lijkt een kleinigheid te zijn, waarschijnlijk onhandig geland, want ze loopt er nog gewoon op en is nog even speels en vrolijk, maar na overleg met Redcat was de boodschap duidelijk: NIET meegeven. Wij geven kittens 100% gezond af, zodat de baasjes er geen zorgen, werk en extra kosten mee hebben.
Het klinkt ook zo wel als een knullig verhaal. Maar ok, we hebben nu gekozen en we wachten af tot dinsdag. Dan is de dierenarts geweest en weten we meer over Tibby. En ja ik wil haar het liefst 100% in orde, maar aan de andere kant willen we toch zo snel mogelijk een poes die Lennart kan vergezellen, niet dat hij het slecht heeft :P
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_88176652
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 16:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Het klinkt ook zo wel als een knullig verhaal. Maar ok, we hebben nu gekozen en we wachten af tot dinsdag. Dan is de dierenarts geweest en weten we meer over Tibby. En ja ik wil haar het liefst 100% in orde, maar aan de andere kant willen we toch zo snel mogelijk een poes die Lennart kan vergezellen, niet dat hij het slecht heeft :P
[ afbeelding ]
Gevaarlijke gedachte, als je begrijpt wat ik bedoel.
Want help je Lennart door er te snel een ziek poesje bij te zetten of is het beter voor hem (en voor jullie! En voor het kitten!) als je een paar dagen geduld oefent en er een gezond kitten bijzet?

Aan de foto te zien heeft hij het duidelijk niet slecht. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † zondag 31 oktober 2010 @ 17:13:38 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_88177839
Lennart heeft juist nu ook de mogelijkheid om op te knappen, want een nieuw kitten brengt ook voor Lennart wel wat stress mee.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:13:06 #154
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88187693
Haha, owner op die foto :D
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:55:10 #155
30361 HaagseHarrie
Wat een wil is, ben ik weg...
pi_88194059
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 15:08 schreef Cat22 het volgende:
Dus het asiel bedenkt van tevoren niet dat er voor jullie een uitzondering gemaakt zou moeten worden omdat zij fouten hebben gemaakt? Waardoor jullie het poesje wat jullie het liefste zouden willen, en wat nog niet verkocht was toen jullie gingen kijken (Ilvy en eignelijk ook Indy), niet kunnen adopteren?

En nu hebben jullie gekozen voor een poesje wat op dit moment een besmettelijke oogaandoening heeft?

Ik zou maar heel goed in de gaten houden dat zij echt 100% genezen is voordat je haar ophaalt. Als je zo'n dropje ziet dan wint het gevoel en wijkt het verstand, maar soms is het toch beter je verstand te laten spreken.

En als dit mijn verhaal was,had ik mijn geld voor Tara teruggevraagd en was ik nu naar een ander asiel vertrokken. Dan maar opnieuw betalen voor een kitten.

Echt... knulligheid ten top vind ik het! :|W

Vandaag zou bij mij een opvangkitten naar haar nieuwe baasjes verhuizen. Vanmorgen tref ik haar aan met een zeer pootje. Het lijkt een kleinigheid te zijn, waarschijnlijk onhandig geland, want ze loopt er nog gewoon op en is nog even speels en vrolijk, maar na overleg met Redcat was de boodschap duidelijk: NIET meegeven. Wij geven kittens 100% gezond af, zodat de baasjes er geen zorgen, werk en extra kosten mee hebben.
Eensch is...

Overigens het hele stuk met Tara, en dan zeker het koosnaampje Taartje is echt hartverscheurend (daar onze poes Tara, dus Taartje heet).
Los van mijn charmes, hoge intelligentie, mooie lichaam en mijn gevoel voor humor.....denk ik dat bescheidenheid mijn sterkste punt is....
pi_88389174
Ik ben even benieuwd hoe het met jullie is en of jullie al een nieuw kitten hebben en welke :)
pi_88396973
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:22 schreef Oognip het volgende:
Ik ben even benieuwd hoe het met jullie is en of jullie al een nieuw kitten hebben en welke :)
Gister hebben de dierenarts en het asiel onderling afgesproken dat wij Tibby maandag op mogen halen. Ondanks dat het asiel dicht is, mogen wij onze nieuwe huisgenoot ophalen. De oogontsteking is volledig weg, dus Lennart zal het niet krijgen.
Ook Lennart heeft geen last meer van de parasieten. Zijn ontlasting is gewoon weer in orde. Hij blijft enorm speels en nieuwsgierig. Krijgt van ons de aandacht die hij nodig heeft. Hij stoeit enorm veel, vooral met onze handen. Dus dat kan hij vanaf maandag botvieren op zijn nieuwe speelkameraadje

Foto's zullen zeker weten nog even geplaatst worden voor de geïnteresseerden :)
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 14:18:29 #158
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_88400193
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:10 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Gister hebben de dierenarts en het asiel onderling afgesproken dat wij Tibby maandag op mogen halen. Ondanks dat het asiel dicht is, mogen wij onze nieuwe huisgenoot ophalen. De oogontsteking is volledig weg, dus Lennart zal het niet krijgen.
Ook Lennart heeft geen last meer van de parasieten. Zijn ontlasting is gewoon weer in orde. Hij blijft enorm speels en nieuwsgierig. Krijgt van ons de aandacht die hij nodig heeft. Hij stoeit enorm veel, vooral met onze handen. Dus dat kan hij vanaf maandag botvieren op zijn nieuwe speelkameraadje

Foto's zullen zeker weten nog even geplaatst worden voor de geïnteresseerden :)
We zijn dol op foto's :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_88401628
Phoe, wat een naar gebeuren allemaal.

Om je toch een hart onder de riem te steken over Lennart: kittens die last hebben gehad van wormen en/of parasieten, krijgen (na het herstel) vaak een heel breed darmflora. De kans op bv een voedselallergie oid wordt daardoor aanzienlijk kleiner.

En wat betreft Tibby: grote kans dat die ooginfectie veroorzaakt werd door een niesziekte virusje? Als dat wel zo is, dan speelt stress vaak een hele grote rol. Er is niets wat de weerstand zo hard verlaagt, als dat stress doet.
Hoeveel goede bedoelingen een asiel ook heeft, een dier heeft daar toch meer stress (nieuwe ruimtes, andere katten, wisselende mensen, ect). Bij jou heeft ze veel minder stress, wat weer supergoed is voor haar weerstand. :)
pi_88403278
Fijn dat het beter gaat met Lennart en veel plezier met Tibby! Ben erg benieuwd naar de foto's! Hoe oud is Tibby nu?
pi_88408471
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:07 schreef Oognip het volgende:
Fijn dat het beter gaat met Lennart en veel plezier met Tibby! Ben erg benieuwd naar de foto's! Hoe oud is Tibby nu?
Heel stom, maar exact weten we niet. Zij is ongeveer even oud, maar ze zag er iets groter uit dan Lennart. Mogelijk kwam dit ook omdat Tibby een gebroken scheenbeen heeft gehad (wat weer helemaal in orde is) daardoor heeft ze een tijdje stil gezeten en natuurlijk wel blijven dooreten. Dus dat kan verklaren waarom ze groter is. Maar details zien we maandag. :)
pi_88412759
Fotos zijn altijd welkom. :Y
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88478269
Hier is ze dan: Tibby *O*

Ze is nog redelijk schuw en is alles nog aan het ontdekken. Ze is wel heel knuffelig en wil graag op de bank bij ons.
Lennart is nieuwsgierig en rent elke keer achter haar aan. Soms als hij z'n gangetje gaat, dan volgt Tibby heel voorzichtig op een afstandje. Voor nu is het gewoon wennen en de boel langzaam aftasten.

Lennart ging ook net bij haar op het kussen op de bank zitten. Helaas ging Tibby weer liggen bij mijn vriendin. Ze is toch niet helemaal gewend aan de energie van Lenny.

Het leuke is wel dat ze heel veel spint, zoals Tara deed. :)
  maandag 8 november 2010 @ 17:03:45 #164
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88478381
Wat een schatje!
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88478868
Mooi poesje!
pi_88483799
Lennart wil maar spelen met haar. Maar zij duikt vaak schuw in een hoekje en moet soms (omdat ze in het nauw zit, flink blazen.
Tevens maakt ze een raar knorrend geluid als Lennart te dicht in de buurt komt (zo'n geluid dat net klinkt alsof je maag enorm rommelt omdat je honger hebt). Lennart moet daar niks van hebben.
Tibby waagt soms pogingen om mee te doen met de spelerij, maar ze geeft het toch na een tijdje op.
pi_88483956
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:20 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Lennart wil maar spelen met haar. Maar zij duikt vaak schuw in een hoekje en moet soms (omdat ze in het nauw zit, flink blazen.
Tevens maakt ze een raar knorrend geluid als Lennart te dicht in de buurt komt (zo'n geluid dat net klinkt alsof je maag enorm rommelt omdat je honger hebt). Lennart moet daar niks van hebben.
Tibby waagt soms pogingen om mee te doen met de spelerij, maar ze geeft het toch na een tijdje op.
Dat geluid is vast grommen :) klinkt inderdaad voor geen meter bij zo'n kleintje maar gaat vanzelf over. Ze woont nog geen dag bij jullie, het komt vanzelf wel goed. Geef het wat tijd.
pi_88484980
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:23 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dat geluid is vast grommen :) klinkt inderdaad voor geen meter bij zo'n kleintje maar gaat vanzelf over. Ze woont nog geen dag bij jullie, het komt vanzelf wel goed. Geef het wat tijd.
Ow nee doen we ook echt wel. Je kunt niet verwachten dat ze in een paar uur dikke vriendjes zijn. ;)
  maandag 8 november 2010 @ 20:38:45 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88488047
Heet ze nou Tibby vanwege dat gebroken scheenbeen (tibia)?!
The love you take is equal to the love you make.
pi_88496941
quote:
10s.gif Op maandag 8 november 2010 20:38 schreef Lienekien het volgende:
Heet ze nou Tibby vanwege dat gebroken scheenbeen (tibia)?!
_O- dat meen je niet. Nee het is meer omdat mijn vriendin deze naam in haar hoofd had in de vroege ochtend. Maar dit is wel heel toevallig :D

Tibby is in ieder geval dol op het laserlampje en negeert Lennart compleet als ze dit ziet, ook al bespringt hij haar constant.

Vraag:
Omdat we de afgelopen weken Tara en Lennart 3 maal daags eten mochten geven, zijn we nu een beetje in de war welk eten nou gewoon altijd mag staan. We hebben nu nog brokken van Hills science plan kitten brokken. Afhankelijk van gewicht geef je hierbij het aantal brokken, maar kun je hiervan ook gewoon een schaaltje vol neerzetten?
En natvoer hebben we van Carnibest. In het asiel staat natuurlijk altijd zo'n duobakje met droog- en natvoer.
pi_88497244
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:06 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

_O- dat meen je niet. Nee het is meer omdat mijn vriendin deze naam in haar hoofd had in de vroege ochtend. Maar dit is wel heel toevallig :D

Tibby is in ieder geval dol op het laserlampje en negeert Lennart compleet als ze dit ziet, ook al bespringt hij haar constant.

Vraag:
Omdat we de afgelopen weken Tara en Lennart 3 maal daags eten mochten geven, zijn we nu een beetje in de war welk eten nou gewoon altijd mag staan. We hebben nu nog brokken van Hills science plan kitten brokken. Afhankelijk van gewicht geef je hierbij het aantal brokken, maar kun je hiervan ook gewoon een schaaltje vol neerzetten?
En natvoer hebben we van Carnibest. In het asiel staat natuurlijk altijd zo'n duobakje met droog- en natvoer.
Carnibest (vers vlees) en brokken verteren beiden op complet andere wijze. Niet alle katten kunnen daar even goed tegen dus dat zou ik niet meteen gaan mixen. Wat kregen ze in het asiel? Want dat voer zou ik ze de komende tijd geven.
Brokken kun je dan de hele dag laten staan (als ze zo klein zijn worden ze niet dik) en van hetzelfde merk kun je natvoer als traktatie geven. Carnibest is trouwens géén natvoer naar mijn idee. Carnibest is rauw vlees terwijl natvoer gekookt vlees is met een sausje. Brokken en gekookt vlees met sausje (natvoer dus) verteren op dezelfde manier en kun je dus door elkaar geven.

Als alles gewend is en de poepjes vast blijven dan ben ik er persoonlijk voorstander van om over te gaan op KVV (Kompleet Vers Voer: Carnibest of een ander merk). KVV kun je niet de hele dag laten staan, is immers rauw vlees dus dat bederft. Ook daarom zijn brokjes nu handig: de hele dag door buffet waarmee ze hun kleine maagjes kunnen vullen. :)
pi_88507805
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:12 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Carnibest (vers vlees) en brokken verteren beiden op complet andere wijze. Niet alle katten kunnen daar even goed tegen dus dat zou ik niet meteen gaan mixen. Wat kregen ze in het asiel? Want dat voer zou ik ze de komende tijd geven.
Dat voer heeft Lennart een tijdje gehad en is toen overgegaan naar Hills omdat hij en Tara nog steeds diarree hadden. Maar ik vroeg me dus af of we die brokken dus kunnen blijven geven.

quote:
Brokken kun je dan de hele dag laten staan (als ze zo klein zijn worden ze niet dik) en van hetzelfde merk kun je natvoer als traktatie geven. Carnibest is trouwens géén natvoer naar mijn idee. Carnibest is rauw vlees terwijl natvoer gekookt vlees is met een sausje.
Klopt ook. Deze hebben we nog niet permanent staan, deze krijgen ze alleen als avondeten. Maar het asiel had dus ook natvoer staan naast de normale brokken

quote:
Brokken en gekookt vlees met sausje (natvoer dus) verteren op dezelfde manier en kun je dus door elkaar geven.

Als alles gewend is en de poepjes vast blijven dan ben ik er persoonlijk voorstander van om over te gaan op KVV (Kompleet Vers Voer: Carnibest of een ander merk). KVV kun je niet de hele dag laten staan, is immers rauw vlees dus dat bederft. Ook daarom zijn brokjes nu handig: de hele dag door buffet waarmee ze hun kleine maagjes kunnen vullen. :)
KVV, ok gaan we naar kijken. Thnx ^O^
pi_88509669
Ik weet niet zeker of je het nu begrijpt:
- Of je geeft Carnibest, dat is een KVV en één van de betere op de markt. Dit geef je dan 2/3x per dag (al naar gelang hoe vaak je thuis bent) en je kittens wennen daar wel aan hoor :).
- Of je geeft brokken en natvoer, liefst van een goed merk brokken (Orijen, Almo Nature, Appalaws en goedkoper maar nog wel redelijk goed is Hills, Royal Canin en Iams). Bij natvoer is het goed voor je kat om zo min mogelijk plantaardige spullen erin te hebben, Alexis van de Aldi is een goed en goedkoop natvoer :). Het hoeft liever niet allemaal duur te zijn!

En dit is echt bedoeld om je iets op te leggen hoor - het is een idee. Ben er zelf heel erg mee bezig omdat ik m'n toekomstige katten ook graag het beste wil geven en ikheb heel veel goede ervaringen gehoord en gelezen van Carnibest, met name bij kittens met een moeilijke start zoals Lennart.

Maar, mocht je het nou te duur vinden (Carnibest 2x per dag ca. 60/80 gram) kost je zo'n 20-25 euro per maand voor beide beestjes. Als ze groter worden wordt het iets duurder, maar nog steeds op dagelijkse basis goedkoper dan goede brokken en natvoer, én gezonder.

Oh ja, en waarom Carnibest compleet is: het ebvat naast orgaanvlees, spiervlees, vet en bloed ook botten. Katten kunnen, in tegenstelling tot mensen, bot goed verteren omdat hun maagmilieu veel zuurder daarvan wordt. Brokken, daarentegen, werken de zuurtegraad van de maag juist tegen omdat er veel graan en andere plantaardige spullen in zitten (behalve bij vleesbrok, maar er zit altijd bindmiddel in). Als je je kat dus brok én Carnibest geeft, gaat de zuurtegraad heel erg schommelen, waardoor de kans sterk aanwezig dat je katjes misselijk worden. Daarom is het: óf Carnibest, óf brok en natvoer :).
Home is where the O+ is...
pi_88513459
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:56 schreef Cwen het volgende:
Ik weet niet zeker of je het nu begrijpt:
- Of je geeft Carnibest, dat is een KVV en één van de betere op de markt. Dit geef je dan 2/3x per dag (al naar gelang hoe vaak je thuis bent) en je kittens wennen daar wel aan hoor :).
- Of je geeft brokken en natvoer, liefst van een goed merk brokken (Orijen, Almo Nature, Appalaws en goedkoper maar nog wel redelijk goed is Hills, Royal Canin en Iams). Bij natvoer is het goed voor je kat om zo min mogelijk plantaardige spullen erin te hebben, Alexis van de Aldi is een goed en goedkoop natvoer :). Het hoeft liever niet allemaal duur te zijn!

En dit is echt bedoeld om je iets op te leggen hoor - het is een idee. Ben er zelf heel erg mee bezig omdat ik m'n toekomstige katten ook graag het beste wil geven en ikheb heel veel goede ervaringen gehoord en gelezen van Carnibest, met name bij kittens met een moeilijke start zoals Lennart.

Maar, mocht je het nou te duur vinden (Carnibest 2x per dag ca. 60/80 gram) kost je zo'n 20-25 euro per maand voor beide beestjes. Als ze groter worden wordt het iets duurder, maar nog steeds op dagelijkse basis goedkoper dan goede brokken en natvoer, én gezonder.

Oh ja, en waarom Carnibest compleet is: het ebvat naast orgaanvlees, spiervlees, vet en bloed ook botten. Katten kunnen, in tegenstelling tot mensen, bot goed verteren omdat hun maagmilieu veel zuurder daarvan wordt. Brokken, daarentegen, werken de zuurtegraad van de maag juist tegen omdat er veel graan en andere plantaardige spullen in zitten (behalve bij vleesbrok, maar er zit altijd bindmiddel in). Als je je kat dus brok én Carnibest geeft, gaat de zuurtegraad heel erg schommelen, waardoor de kans sterk aanwezig dat je katjes misselijk worden. Daarom is het: óf Carnibest, óf brok en natvoer :).
Ok dus dan word het voor ons brokken en natvoer want wij kunnen ze niet 3 keer per dag voeren (vanwege werk etc.). Maar die brokken mogen ze dus de hele dag hebben en dan bijvoorbeeld 's avonds wat natvoer erbij?

Het lijkt mij dat ze nu nog kittenvoer nodig hebben (b.v. whiskas junior) of heb je die ook in de versie van de aldi?

Ik ben wel erg tevreden over de hills brokken moet ik zeggen vooral omdat ze dit nu ook gewend zijn Tibby kreeg dit ook in het asiel en daarnaast kreeg ze ook geweekte hills brokken met een klein beetje whiskas erdoor als natvoer (dit stond daar ook de hele dag). Maar mij is weer verteld wanneer de katten teveel eten kunnen ze ook weer diarree krijgen.
pi_88513562
rijstenpap werkt heel goed bij kittens met diaree, maar ga als eerste naar de dierenarts.
No Guts, No Glory
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')