We zijn weer een aantal dagen verder en met Lennart gaat het goed. Hij is speels, rebels en echt een knuffelbeest.
Gister hebben we in het asiel gekeken voor een nieuwe poes. Claire had vrijdag al iets gezien en had er foto's van genomen. Ik vond het ook een dotje, dus dat zou 'm wel eens kunnen worden.
Helaas liep zaterdag het werk enorm uit, zodat we te laat waren om Indy (zo heette ze) te claimen.
![2jrwqv.jpg]()
Helaas bleek ze net 10 minuten geleden al 'verkocht'. Indy had nog meer zusjes die dezelfde kleur hebben. 1 daarvan was erg knuffelig en gaf kopjes. Ondanks dat Claire haar niet mooi vond qua kop, vond ik het een geweldige poes die hele mooie tekens heeft. Maar ook die bleek na wat onderzoek al verkocht te zijn.
De enige die overbleef was Ilvy. We konden haar niet meenemen, omdat Lennart nog uit moet zieken met zijn parasieten.
Dus de dame (die hele boze aan de telefoon) liet ons een quarantine gedeelte zien waar nog meer zaten en die pas verkocht mochten worden als de lichting daarvoor verkocht was.
In de hokjes zaten een aantal leeftijdsgenootjes gelijk aan Lennart. Claire vond meteen 1 heel mooi. Het was dan ook toevallig de enige poes (van de 5) die er zat genaamd Sapje. (Dat wordt Tibby) Ze had helaas last van haar oog wat besmettelijk was, maar zou later in orde zijn. Wij twijfelde enorm omdat Lennart het ook zo krijgen. En Ilvy mochten we niet meenemen omdat ze liever de kittens direct meegeven.
Terwijl de strenge dame ons liet nadenken, hebben wij bij de balie overlegt. We moesten in feite wel kizen voor Tibby, omdat Ilvy geen optie was. Tot de baliemedewerkster zei dat we moesten overleggen met de bazin van het asiel. Omdat wij een uitzonderlijk geval waren met Tara hadden we misschien kans dat ze Ilvy voor ons vast konden houden. Maar die bazin was net met die strenge dame meegelopen naar andere mensen. Toen de bazin terug kwam had ze het bordje van Ilvy al in de handen dat ze verkocht was. Dus dubbel balen voor ons die dag.
Ondanks dat ongeluk dat we hebben met onze keuzes, hebben we het gevoel dat Tibby gewoon 'meant to be' wordt. Dus we krijgen dinsdag bericht als het oog probleem oplost. Als ik Tibby op ga halen, dan zal ik zeker extra medicijnen vragen voor Lennart als hij het oogprobleem ook krijgt. Anders kost het ons weer onnodig geld.
We wachten af......