quote:Steuntje voor jullie. Een van onze katten was er ook zo aan toe toen we haar net kregen. Bijna hetzelfde verhaal. Die is er met enorm veel zorgen, bijvoeren/ ook drinken via tutje, s'nachts in bed op een handdoekje er alsnog overheen gekomen (ze is 9 jaar geworden). Die heeft ook een maand lopen sukkelen voordat het beter ging. Was ook een klein prulletje.Op donderdag 28 oktober 2010 12:20 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Ja dat wil ik ook gaan vragen dit duurt nu al bijna 2 weken maar het gaat alleen maar slechter met d'r als je d'r zou zien lijkt het net alsof we haar gisteren van de straat op geplukt waar ze al 9 weken rond loopt.
quote:Dat idd. Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen. Wat erg!
quote:Ja zeker klote maar wel beter voor d'r het ging echt heel slecht.Op donderdag 28 oktober 2010 19:27 schreef Oognip het volgende:
Oh neeee!!! Ik zit hier echt met tranen in mijn ogenWat verschrikkelijk naar, je eerste katjes en dan dit
Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies![]()
Wat gaan jullie met Tara doen als ik vragen mag?
quote:Het is idd waarschijnlijk beter voor haar maar ze laat vast een enorme leegte achter. Ik vond het altijd het ergste om de eerste ochtend wakker te worden nadat er eentje overleden was. Dat is echt een klap, voor mij tenminste.Op donderdag 28 oktober 2010 20:01 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Ja zeker klote maar wel beter voor d'r het ging echt heel slecht.
We denken erover om haar te cremeren we hebben geen achtertuin waar we d'r kunnen begraven.
quote:Zoals je al zei is het de volgende dag een klap.. Het is zeker anders in huis en ik merk aan Lennart dat hij haar ook erg mist. De uiteindelijk ziekte wat ze had is coccidiose Lennart heeft dat waarschijnlijk dus ook dus hij word daar vanmiddag tegen behandeld.Op donderdag 28 oktober 2010 20:05 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het is idd waarschijnlijk beter voor haar maar ze laat vast een enorme leegte achter. Ik vond het altijd het ergste om de eerste ochtend wakker te worden nadat er eentje overleden was. Dat is echt een klap, voor mij tenminste.
Hebben jullie Tara nu mee naar huis genomen en aan Lennart laten zien? Je kan kiezen voor een crematie met meerdere dieren tegelijk maar ook voor haar eentje he, dan kan je haar in een urn doen en altijd bij je houden als je dat prettig vindt.
quote:Als Lennart ook coccidiose heeft, dan is hij wel op tijd om er nog tegen behandeld te worden?Op vrijdag 29 oktober 2010 09:52 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Zoals je al zei is het de volgende dag een klap.. Het is zeker anders in huis en ik merk aan Lennart dat hij haar ook erg mist. De uiteindelijk ziekte wat ze had is coccidiose Lennart heeft dat waarschijnlijk dus ook dus hij word daar vanmiddag tegen behandeld.
Eigenlijk wel raar dat een DA wel test op Giardia maar niet op andere parasieten in de toekomst maar verder erboven opzitten want als dit een weekje eerder was ontdekt had ze het misschien gehaald ..
Maar goed boos zijn helpt niet ik hoop dat lieve Tara nu eindelijk rust heeft gevonden. En bedankt voor al jullie lieve berichtjes!
Wij gaan dit weekend waarschijnlijk kijken voor een nieuw maatje voor Lennart (moet er eigenlijk niet aan denken) maar hij heeft dat gewoon echt nodig. Zodra we er eentje hebben uitgekozen zullen we wel een foto plaatsen van het nieuwe kleine monster
quote:Ja, het asiel is altijd de beste optie voor ons.Op vrijdag 29 oktober 2010 09:58 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als Lennart ook coccidiose heeft, dan is hij wel op tijd om er nog tegen behandeld te worden?
En begrijpelijk dat jullie een nieuw maatje uit gaan zoeken voor Lennart. Weer bij het asiel?
quote:Lennart heeft verder geen symptomen behalve diarree hij eet voor 2 drinkt voor 2 en speelt voor 2 dus die is nog wel te behandelen gelukkigOp vrijdag 29 oktober 2010 09:58 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als Lennart ook coccidiose heeft, dan is hij wel op tijd om er nog tegen behandeld te worden?
En begrijpelijk dat jullie een nieuw maatje uit gaan zoeken voor Lennart. Weer bij het asiel?
quote:Is ook wat wij dachten vandaag. Maar we gaan sowieso kijken of we iets kunnen vinden en reserveren. In ieder geval een poes die zo'n beetje even oud is al LennartOp vrijdag 29 oktober 2010 11:06 schreef KarinJ. het volgende:
Kan je niet beter wachten met een nieuwe kat halen tot dat Lennart weer helemaal beter is?
quote:Dat gaan we ook doen Lennart krijgt vandaag medicijnen en dan moet het met een paar dagen over zijn. We gaan morgen alvast even kijken je kan een kat toch meestal niet meteen mee krijgen en dan eind volgende week ophalen als Lennart weer helemaal gezond isOp vrijdag 29 oktober 2010 11:06 schreef KarinJ. het volgende:
Kan je niet beter wachten met een nieuwe kat halen tot dat Lennart weer helemaal beter is?
quote:Ah bah...Op donderdag 28 oktober 2010 18:12 schreef Claire-l het volgende:
Tara is net overleden. De DA belde me dat ze last had van stuiptrekkingen/uitslag en raakte in een zware coma ze hebben toen maar besloten om haar een spuitje te geven.
RIP lieve Tara
quote:Laten we wel eerlijk zijn. Het asiel had in feite Tara nog niet mee mogen geven. Ze was gewoon te jong. Dat is hun fout. Desondanks was Tara gewoon gezond en had Lennart gewoon wat vochttekort wat snel opgelost was door dagelijks vocht toe te dienen.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:05 schreef Cat22 het volgende:
En ik blijf het slecht vinden van het asiel dat ze jullie Tara (en Lennart) zo jong en ziek hebben meegegeven. Als jullie daar een nieuw kitten gaan uitzoeken zou ik zeker een hartig woordje met ze spreken. Eigenlijk vind ik dat het volgende kitten voor jullie gratis moet zijn.
quote:een zwakke kat, zoals Lennart mee is gegaan had gewoon niet mee gemogen voor hij he-le-maal beter was. Ik zou echt op mijn strepen gaan staan bij het asiel en zelfs misschien nóg een keer praten over de kosten die je zelf hebt gemaakt. Jullie valt niets te verwijten, het asiel wel.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:10 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Laten we wel eerlijk zijn. Het asiel had in feite Tara nog niet mee mogen geven. Ze was gewoon te jong. Dat is hun fout. Desondanks was Tara gewoon gezond en had Lennart gewoon wat vochttekort wat snel opgelost was door dagelijks vocht toe te dienen.
En ik vind dat wij ook van het asiel een gratis katje moeten krijgen
quote:Precies.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:54 schreef moussy het volgende:
[..]
een zwakke kat, zoals Lennart mee is gegaan had gewoon niet mee gemogen voor hij he-le-maal beter was. Ik zou echt op mijn strepen gaan staan bij het asiel en zelfs misschien nóg een keer praten over de kosten die je zelf hebt gemaakt. Jullie valt niets te verwijten, het asiel wel.
quote:Goed dat het asiel er zo alert op reageert. Toch nog netjes afgehandeld. Maar hopelijk scherpen ze hun plaatsingsbeleid aan zodat dit niet nog een keer voorkomt.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:35 schreef Claire-l het volgende:
Ik kom net van het asiel vandaan daar lagen de tabletjes die Lennart nodig heeft.
Ze kwamen meteen naar me toe hoe erg ze het vinden en boden een gratis kitten aan die we natuurlijk zelf mogen uitkiezen. Alle katten die daar nu ziek zijn/diarree hebben worden gecontroleerd op deze parasiet om dit allemaal uit te sluiten.
De gezonde katten en de katten die diarree hebben zitten ook niet in dezelfde kamer om dit soort dingen toch te voorkomen. Lijkt mij een prima oplossing van hun!
Ik zelf heb er al 1 uitgekozen nu hopen dat mn vriend deze natuurlijk ook leuk vind. Ze is vanmorgen helemaal gecheckt door de dierenarts heeft geen kwaaltjes en geen diarree oftewel gewoon een gezonde kitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |