abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87820533
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 08:13 schreef Sorella het volgende:
Voordat je met je andere kat naar de dierenarts gaat bel dan eerst weer het asiel om te overleggen, twee zieke katten gaat behoorlijk in de papieren lopen en met lennart ben je nog niet naar de dierenarts geweest dus daar kunnen ze nu dus niet over vallen.
Na het lezen van bovenstaande reacties heb ik mijn vriendin even gesmst om aan te geven dat ze Lennart ook maar even mee moet nemen als ze Tara vandaag op mag halen.

Vanmorgen was Lennart wel wat drukker en nieuwsgieriger. Bij het opstaan was hij al rond aan het lopen en kwam meteen naar de slaapkamerdeur. Liep meteen voor mijn voeten richting de keuken, miauwde als een dolle voor eten. Grappige is dat hij niet alle brokken eet, begint te miauwen, waarna ik dus het bakje op het aanrecht zet, een beetje schud, er niks bij doe, terug zet en hij dan meteen weer verder eet. :')

Hij rende nog niet achter het laserlampje aan, maar hield wel zijn 'jachthouding' aan.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:58:38 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_87820900
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 08:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Na het lezen van bovenstaande reacties heb ik mijn vriendin even gesmst om aan te geven dat ze Lennart ook maar even mee moet nemen als ze Tara vandaag op mag halen.

Doe maar hoor, je gaat het weekend weer in en die kleine katjes kunnen echt niet veel hebben. Sterkte er mee!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_87822492
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 08:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Vanmorgen was Lennart wel wat drukker en nieuwsgieriger. Bij het opstaan was hij al rond aan het lopen en kwam meteen naar de slaapkamerdeur. Liep meteen voor mijn voeten richting de keuken, miauwde als een dolle voor eten. Grappige is dat hij niet alle brokken eet, begint te miauwen, waarna ik dus het bakje op het aanrecht zet, een beetje schud, er niks bij doe, terug zet en hij dan meteen weer verder eet. :')

Hij rende nog niet achter het laserlampje aan, maar hield wel zijn 'jachthouding' aan.
Fijn dat het weer beter gaat met Lennart! Maar voor je hem meeneemt naar de dierenarts (wat heel verstandig is) zou ik eerst met het asiel bellen om te overleggen. Wie weet kun je zelf kiezen of je naar de DA gaat, maar misschien willen zij het juist van tevoren weten en zou je anders de kosten (weer) niet terug krijgen.
Beter een keer extra gebeld en overlegd dan weer gedoe achteraf. Toch?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87822718
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Fijn dat het weer beter gaat met Lennart! Maar voor je hem meeneemt naar de dierenarts (wat heel verstandig is) zou ik eerst met het asiel bellen om te overleggen. Wie weet kun je zelf kiezen of je naar de DA gaat, maar misschien willen zij het juist van tevoren weten en zou je anders de kosten (weer) niet terug krijgen.
Beter een keer extra gebeld en overlegd dan weer gedoe achteraf. Toch?
Toevallig net mijn vriendin op msn gesproken en zij vroeg zich ook al af om het asiel eerst even te bellen en een update te geven. Dus dat gaan we ook meteen doen! Bedankt voor de tip! ^O^
pi_87825433
(update van de vriendin van snakeye!) *O*

Net de DA gebeld en het gaat al wat beter met Tara ze is al wat levendiger en eet goed ze heeft alleen nog steeds diarree en houd haar temp. nog niet helemaal op pijl maar wat wil je met een katje dat 440 gram weegt. Ze krijgt nu antibiotica en mag eind van de middag weer mee naar huis.

Lennart nemen we mee naar de DA en hij word ook meteen gecontroleerd en waarschijnlijk dat hij ook antibiotica krijgt. Het asiel vergoedt alles dus dat is wel fijn anders werd het een dure grap.
pi_87825536
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:43 schreef Claire-l het volgende:
Net de DA gebeld en het gaat al wat beter met Tara ze is al wat levendiger en eet goed ze heeft alleen nog steeds diarree en houd haar temp. nog niet helemaal op pijl maar wat wil je met een katje dat 440 gram weegt. Ze krijgt nu antibiotica en mag eind van de middag weer mee naar huis.

Lennart nemen we mee naar de DA en hij word ook meteen gecontroleerd en waarschijnlijk dat hij ook antibiotica krijgt. Het asiel vergoedt alles dus dat is wel fijn anders werd het een dure grap.
Ben blij om te horen dat het 'goed' gaat met Tara. Krijgen jullie ook speciale instructies mee, ze is nog zo klein en weegt eigenlijk nog niks. Vanavond lekker met een kruikje in een mandje leggen.
pi_87825604
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 11:43 schreef Claire-l het volgende:

440 gram!? :o :o :o :o

Onbegrijpelijk dat het asiel haar heeft meegegeven. :( En op 10 weken heeft geschat. :N
Dat is echt veel te licht voor haar leeftijd. Ik heb hier kittens van 7 weken rondlopen die zo'n 700 gram wegen en eind volgende week pas weg mogen.

Het is niet meer dan logisch dat zij de kosten betalen.

Heb je een kruik of warmtekussen? Anders zou ik dat echt nog even aanschaffen (desnoods een fles warm water in een handdoek wikkelen). Dan kan ze daar tegenaan kruipen om te helpen haar temperatuur op peil te houden.
Als je een kruik of fles water gebruikt: wel regelmatig wisselen. Want als het water koud is koelt ze er alleen maar meer door af.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87825829
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:48 schreef Cat22 het volgende:

[..]

440 gram!? :o :o :o :o

Onbegrijpelijk dat het asiel haar heeft meegegeven. :( En op 10 weken heeft geschat. :N
Dat is echt veel te licht voor haar leeftijd. Ik heb hier kittens van 7 weken rondlopen die zo'n 700 gram wegen en eind volgende week pas weg mogen.

Het is niet meer dan logisch dat zij de kosten betalen.

Heb je een kruik of warmtekussen? Anders zou ik dat echt nog even aanschaffen (desnoods een fles warm water in een handdoek wikkelen). Dan kan ze daar tegenaan kruipen om te helpen haar temperatuur op peil te houden.
Als je een kruik of fles water gebruikt: wel regelmatig wisselen. Want als het water koud is koelt ze er alleen maar meer door af.
Ja dat is echt heel weinig de andere dierenarts heeft haar leeftijd ook geschat op nog geen 8 weken..
Ik heb net 2 kruiken voor ze gekocht waar we ze vanavond lekker tegen aan leggen hopelijk komen ze goed het weekend door en slaat de antibiotica aan.
pi_87825855
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:46 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ben blij om te horen dat het 'goed' gaat met Tara. Krijgen jullie ook speciale instructies mee, ze is nog zo klein en weegt eigenlijk nog niks. Vanavond lekker met een kruikje in een mandje leggen.
Instructies lijkt me wel en anders vraag ik het voor de zekerheid nog even.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:56:21 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87825943
Pas je toch wel een beetje op met die kruiken? Ik zou ze niet gloeiend heet maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_87828377
Jeetje mina 440 gram is een normaal gewicht van een kitten van 4 weken! :( Ongelovelijk van het asiel echt!

Fijn dat het weer iets beter gaat met Tara, ik hoop dat ze snel haar temperatuur weer op peil houdt en het alleen maar beter gaat, ook met Lennart.
pi_87835304
Ik heb net Tara opgehaald en Lennart is ook even nagekeken de DA kon bij hem niks vinden hoe voelde in zijn darmen ook al keutels zitten .. Hij heeft net ook gepoept en het krijgt alweer iets meer vorm.

De DA denkt dat ze een bacteriele infuctie hebben. Ze krijgen nu allebei Synulox 2 keer per dag en Finidiar 3 keer per dag in combinatie met Hill i/d dieetvoer.
Hopelijk knappen ze hier van op.

Ze liggen nu heerlijk met z'n tweeën in een mandje naast de kachel met een kruikje kan niet beter zal ik maar zeggen :)
pi_87835333

[ Bericht 100% gewijzigd door Claire-l op 22-10-2010 16:24:29 ]
pi_87835396
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:22 schreef Claire-l het volgende:
Ik heb net Tara opgehaald en Lennart is ook even nagekeken de DA kon bij hem niks vinden hoe voelde in zijn darmen ook al keutels zitten .. Hij heeft net ook gepoept en het krijgt alweer iets meer vorm.

Ze krijgen nu allebei Synulox 2 keer per dag en Finidiar 3 keer per dag in combinatie bij Hill i/d dieetvoer.
Hopelijk knappen ze hier van op.

Ze liggen nu heerlijk met z'n tweeën in een mandje naast de kachel met een kruikje kan niet beter zal ik maar zeggen :)
*;
ze mogen blij zijn met baasjes als jullie!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:31:50 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87835753
Topbaasjes idd. Hopelijk knappen ze allebei gauw weer op!
Niet meer actief op Fok!
pi_87864543
Ondanks dat Lennart zijn ontlasting nog aan de zachte kant is, gaat het uitstekend met hem. Hij is, sinds Tara weer terug is, gewoon weer helemaal zichzelf. Hij speelt weer met alle touwtjes die hij tegenkomt.

Tara eet weer goed, ze is nog wel heel rustig en kalm. Lennart wil regelmatig met haar stoeien, maar Tara lijkt nog te zwak om een beetje weerstand te bieden, dus ik trek Lennart er toch maar even af.

Het is mooi om te zien dat ze elkaar wel opzoeken in de rust momenten. Dus zit Tara rustig bij ons op schoot op de bank, dan moet Lennart er ook meteen bij.

zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:33:52 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87864563
Awww, die tweede foto, wat een droppies! O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_87864851
Wat een hummeltjes! O+ Goed om te horen dat het weer een beetje beter gaat! :)
pi_87867638
Fijn dat het weer beter gaat! Komt Tara ook weer wat aan? Wat sis haar gewicht op dit moment?
pi_87870803
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:32 schreef Oognip het volgende:
Fijn dat het weer beter gaat! Komt Tara ook weer wat aan? Wat sis haar gewicht op dit moment?
Even snel op de keukenweegschaal gezet, maar ze weegt, zover ik kon zien rond de 460 gram. Dus het gaat langzaam omhoog. Ze eet goed, en poept niet veel, dus dat kan een goed teken zijn....toch?
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:28:22 #71
7074 moussy
kuttekop
pi_87871227
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:17 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Even snel op de keukenweegschaal gezet, maar ze weegt, zover ik kon zien rond de 460 gram. Dus het gaat langzaam omhoog. Ze eet goed, en poept niet veel, dus dat kan een goed teken zijn....toch?
ja *O*

ze zal zo'n 100 gr per week aankomen als alles goed gaat :)
pi_87872692
Lennart heeft zijn zusje gemist. O+ Fijn dat ze weer samen zijn.
Houd de gewichtjes nu maar even goed in de gaten. Als er eentje afvalt: meteen aan de bel trekken, want ze zijn nog steeds kwetsbaar.

En goed dat jullie kruiken hebben gekocht. Lekkere handdoek eromheen zodat het niet te heet is en zorgen dat er ook een stukje mand kruikvrij is, mochten ze het te warm vinden.

Dan komt het vast goed. :Y
pi_87873817
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:13 schreef Cat22 het volgende:
Lennart heeft zijn zusje gemist. O+ Fijn dat ze weer samen zijn.
Houd de gewichtjes nu maar even goed in de gaten. Als er eentje afvalt: meteen aan de bel trekken, want ze zijn nog steeds kwetsbaar.

En goed dat jullie kruiken hebben gekocht. Lekkere handdoek eromheen zodat het niet te heet is en zorgen dat er ook een stukje mand kruikvrij is, mochten ze het te warm vinden.

Dan komt het vast goed. :Y
Op de 2e foto waar ze samen bij elkaar liggen is het roze de kruik gewikkeld in onze zachtste handdoeken :)

We leggen er ook altijd een neer in het huisje van de krabpaal. Dus ze hebben nog keus ook :)
pi_87939457
Het gaat alweer beter met de 2 kleintjes Tara haar ontlasting krijgt alweer vorm ze is alleen nog heel erg duf denk dat dat door de antibiotica komt.

Vanmorgen wel achtergekomen dat Tara nu ook een oogontsteking heeft nu dus ook weer oogdruppeltjes erbij het houd maar niet op...
Lennart daar in tegen word steeds brutaler en wil alles zien en ontdekken (zoals een kitten hoort te zijn) erg leuk dus!
pi_88046793
Toch maar weer even een update. :)

Met Lennart gaat het stukken beter. Hij heeft nog wel een zachte ontlasting, maar het krijgt steeds meer vorm. Hij is actief, speels, nieuwsgierig, rebels en ligt vaak te slapen in onze armen voor de tv. Een kat zoals een kat hoort te zijn dus. ^O^

Tara haar onlasting is in orde. De DA zei dat we dan moeten stoppen met de medicijnen, maar later zei een collega dat dit weer niet moet en dat we de kuur af moesten maken. Tara is duidelijk nog steeds niet zoals ze hoort te zijn. :( Ze at vandaag ook merkwaardig weinig. Misschien heeft dat ook weer te maken met het feit dat ze verkouden is en niet goed ruikt. Gelukkig hebben we haar net nog wat eten gegeven en at ze stukken beter.

Desondanks maken we ons steeds meer zorgen. Tara is totaal niet actief. Zit alleen maar te kijken, speelt niet en reageert ook gewoon op niks behalve als we naar de keuken lopen. Het probleem is dat Claire-L vanaf maandag moet gaan werken en ik sowieso werk. We zijn dan niet meer in staat om Tara de eventuele medicijnen te geven in de middag. Ook Lennart mist een speelkameraadje. Hij wil vaak stoeien met Tara, terwijl zij geen kik geeft tijdens zo'n stoeipartij. Het is zowel zielig voor Tara als voor Lennart.

Ik ben van plan morgen te bellen met het asiel om een oplossing te gaan verzinnen. Ik hoop dat we eruit komen dat zij eventueel Tara op kunnen vangen als dit nodig is. Of in het ergste geval, dat wij Tara terug kunnen brengen. Hoe moeilijk het ook is. Lennart zit straks vaker alleen en het laatste wat ik wil is dat Lennart zich gaat vervelen. Zoals al eerder gemeld. Tara is gewoon veel jonger geschat dan dat door het asiel werd aangegeven toen we haar meekregen. Het verschil qua grootte is ook zeer goed te zien. Lennart weegt bijna het dubbele van Tara.

Wat denken/ vinden jullie?
pi_88047309
Erg vervelend dat jullie zoveel problemen hebben met jullie nieuwe kittens :( Dit is niet wat je he bedenkt als je nieuwe kittens krijgt.
Ik zou inderdaad morgen even bellen met het asiel. Hoe vaak moet Tara per dag medicijnen? Als ze bijvoorbeeld 3x moet, kun je het ook geven voor je naar je werk gaat, als je terug bent en als je gaat slapen toch? Of heb je anders niemand in de buurt die even medicijnen kan geven?

Het lijkt me erg moeilijk om Tara op dit moment af te staan. Ik zou het ook niet kunnen, je hebt haar zo ziek meegemaakt en dan zou ik zoiets hebben van, nou gaan we er ook helemaal voor om haar beter te maken. Maar als jullie dat het beste vinden dan kunnen jullie dat overwegen.

Mijn kittens van 8.5 week zijn 1 kilo dus het gewicht van Tara klopt van geen kant. Komt ze wel goed aan?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 08:21:55 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88055690
Ik zou er toch alles aan doen om het nog een tijdje vol te houden met Tara. Als ze nog steeds zo lethargisch is, dan moeten jullie toch weer met haar naar de dierenarts? Als ze over de moeilijke hobbel heen is, zal het snel verbeteren, ook voor Lennart.

Tara terugbrengen naar het asiel is overigens ook geen oplossing voor Lennart.
pi_88055864
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:14 schreef Oognip het volgende:
Erg vervelend dat jullie zoveel problemen hebben met jullie nieuwe kittens :( Dit is niet wat je he bedenkt als je nieuwe kittens krijgt.
Ik zou inderdaad morgen even bellen met het asiel. Hoe vaak moet Tara per dag medicijnen? Als ze bijvoorbeeld 3x moet, kun je het ook geven voor je naar je werk gaat, als je terug bent en als je gaat slapen toch? Of heb je anders niemand in de buurt die even medicijnen kan geven?
Nou je weet dat er altijd wel een een complicatie kan optreden bij kittens omdat hun weerstand nog niet optimaal is, maar dit gaat steeds verder een dal in heb ik het gevoel.

3X per dag moeten wij antibiotica toedienen. De optie die jij aangeeft is mogelijk. En iemand vragen om het te doen vind en lijkt me lastig.

quote:
Het lijkt me erg moeilijk om Tara op dit moment af te staan. Ik zou het ook niet kunnen, je hebt haar zo ziek meegemaakt en dan zou ik zoiets hebben van, nou gaan we er ook helemaal voor om haar beter te maken. Maar als jullie dat het beste vinden dan kunnen jullie dat overwegen.

Mijn kittens van 8.5 week zijn 1 kilo dus het gewicht van Tara klopt van geen kant. Komt ze wel goed aan?
Tara is nu ongeveer 9/10 weken en is tientallen grammen aangekomen in de afgelopen week, maar weegt nog 600 gram. Maar ook vanmorgen at ze weer matig. Een paar hapjes en ze had weer genoeg. Dus haar gewicht zal zeker niet hard omhoog gaan zo.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou er toch alles aan doen om het nog een tijdje vol te houden met Tara. Als ze nog steeds zo lethargisch is, dan moeten jullie toch weer met haar naar de dierenarts? Als ze over de moeilijke hobbel heen is, zal het snel verbeteren, ook voor Lennart.

Tara terugbrengen naar het asiel is overigens ook geen oplossing voor Lennart.
We doen ook ons best, maar zoals ik al zei, het is niet alleen vervelend voor Tara, maar ook voor Lennart. Die wordt steeds actiever en wil veel met Tara spelen. Hij springt vaak op haar en houdt haar in een houdgreep. Het is zielig om te zien dat Tara gewoon totaal geen kick geeft. Wij halen dan ook Lennart er maar vanaf voor het uit de hand loopt. Lennart zal wel steeds denken dat hij niet met zijn maatje mag spelen.......
  donderdag 28 oktober 2010 @ 08:41:08 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88055905
Ja, het is vervelend. Dat snap ik wel. Maar de situatie dat Tara niet wil spelen is tijdelijk, daar moet je toch vanuit gaan.
pi_88055966
Hoe lang moet die antibiotica gegeven worden? En dat Tara niet veel aankomt is op zich niet erg, ALS ze maar aankomt
Een week geleden woog ze nog maar 440 gram, in een week tijd 160 gram groeien is veel voor een kitten hoor!
pi_88056032
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:41 schreef Lienekien het volgende:
Ja, het is vervelend. Dat snap ik wel. Maar de situatie dat Tara niet wil spelen is tijdelijk, daar moet je toch vanuit gaan.
Ik hoop het dan maar :)

quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:46 schreef Oognip het volgende:
Hoe lang moet die antibiotica gegeven worden? En dat Tara niet veel aankomt is op zich niet erg, ALS ze maar aankomt
Een week geleden woog ze nog maar 440 gram, in een week tijd 160 gram groeien is veel voor een kitten hoor!
Nou hou het maar op 100 gram. Dat was volgens mij (door jou) aangegeven dat ze 100 gram per week meer moet wegen. Dus dat gaat goed. Tot nu dus mogelijk...

Het asiel was druk met voeren e.d. Dus die bellen vanmiddag terug.
pi_88056236
100 gram is ook wat ze "moeten" aankomen dus qua aankomen lijkt het wel goed te gaan.

Ben benieuwd wat het asiel te zeggen heeft!
pi_88058916
Even een klein berichtje tussendoor .. Tara woog dinsdag 485 gram heb haar net op de weegschaal gezet en het is nu weer 450 gram oftewel ze begint weer af te vallen.

Antibiotica hoeft ze alleen vandaag nog maar ik kan nou niet zeggen dat ze erg opgeknapt is haar ontlasting is momenteel goed maar ze loopt met een volle neus rond en geeft nog steeds geen kick dus ik denk dat er nog iets aan de hand is.

Ik hoop dat het dierenasiel een beetje medelijden met Tara en ons heeft en haar willen opnemen voor zolang dat nog is zodat ze daar alle rust en aandacht/medicatie krijgt die ze nodig heeft en wanneer ze opgeknapt is dat ze dan gewoon weer terug komt.

We weten helaas niet veel van katten dus dan is het ook moeilijk in te schatten voor zo'n beessie wat hij nou nodig heeft. En vooral omdat ik zometeen ook ga werken kan ik niet op d'r letten en dat gevoel zit mij niet lekker want het kan snel bergafwaarts gaan...

Asiel heeft nog niet gebeld ben benieuwd..
pi_88059163
Zo 450 gram is zooo weinig voor een kitten van die leeftijd. In 2 dagen tijd 35 gram afvallen is ook echt niet goed. Er moet iets meer aan de hand zijn. Een volle neus kan ook duiden op niesziekte. Gaan jullie nog naar de dierenarts of iig even overleggen?
pi_88059269
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 11:18 schreef Oognip het volgende:
Zo 450 gram is zooo weinig voor een kitten van die leeftijd. In 2 dagen tijd 35 gram afvallen is ook echt niet goed. Er moet iets meer aan de hand zijn. Een volle neus kan ook duiden op niesziekte. Gaan jullie nog naar de dierenarts of iig even overleggen?
Ik heb gisteren de dierenarts gebeld en het verhaal uitgelegd die zeiden tegen ons dat we het even moeten afwachten en zodra ze gaat niezen kijken of er groen snot uitkomt.. Maar ze niest nog niet maar ze heeft het wel benauwd.. Maar omdat ze nu aan de antibiotica zit mag ze niet een andere erbij en 2 kuren achter elkaar schijnt ook niet goed te zijn.

We zijn een beetje het spoor bijster....
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:30:25 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88059516
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:22 schreef Claire-l het volgende:

[..]

Ik heb gisteren de dierenarts gebeld en het verhaal uitgelegd die zeiden tegen ons dat we het even moeten afwachten en zodra ze gaat niezen kijken of er groen snot uitkomt.. Maar ze niest nog niet maar ze heeft het wel benauwd.. Maar omdat ze nu aan de antibiotica zit mag ze niet een andere erbij en 2 kuren achter elkaar schijnt ook niet goed te zijn.

We zijn een beetje het spoor bijster....
Nog maar een keer die dierenarts bellen.
pi_88059537
Voor niesziekte hoeven ze ook niet te gaan niezen. Ik heb hier ook een paar katten gehad met niesziekte, zonder te niezen.

Ik zou ook wel voor Tara willen zorgen aangezien ik toch kittens opvang, maar volgens mij wonen jullie niet echt in de buurt van Enschede of wel?
pi_88059722
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 11:30 schreef Oognip het volgende:
Voor niesziekte hoeven ze ook niet te gaan niezen. Ik heb hier ook een paar katten gehad met niesziekte, zonder te niezen.

Ik zou ook wel voor Tara willen zorgen aangezien ik toch kittens opvang, maar volgens mij wonen jullie niet echt in de buurt van Enschede of wel?
Dat is erg lief maar idd wij wonen in Doorwerth zo'n beetje 110 km van je vandaan.. Ik wacht zo even het telefoontje van het asiel af en dan bel ik nog wel een keer de DA. Er moet gewoon iets gebeuren want zo schiet het niet op.
pi_88059889
even langs gaan bij een andere dierenarts dan je eigen DA
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 11:42:10 #90
7074 moussy
kuttekop
pi_88059895
Ik zou het diertje niet op laten nemen in het asiel voor haar rust of wat ook, 'verhuizen' neemt ook weer stress met zich mee en ook daar is er meer kans op ziekte's, lijkt mij met veel katten. Hebben jullie niet eventueel een ruimte waar ze lekker rustig kan liggen? Al is het een warme badkamer..?
pi_88060231
Het is i
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:36 schreef Claire-l het volgende:

[..]

Dat is erg lief maar idd wij wonen in Doorwerth zo'n beetje 110 km van je vandaan.. Ik wacht zo even het telefoontje van het asiel af en dan bel ik nog wel een keer de DA. Er moet gewoon iets gebeuren want zo schiet het niet op.
Tis idd ver maar het is dan ook maar 1x wegbrengen en 1x ophalen maar ik begrijp wel als jullie haar dicht in de buurt willen houden. Kijk maar.
pi_88060282
Net toch maar weer de DA gebeld want ze heeft nu ook weer diarree vanmiddag om 2 uur mag ik met d'r komen ga daar ook niet weg totdat ik een fatsoenlijk antwoord krijg van wat dat beestje nu heeft :(
pi_88060318
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 11:42 schreef moussy het volgende:
Ik zou het diertje niet op laten nemen in het asiel voor haar rust of wat ook, 'verhuizen' neemt ook weer stress met zich mee en ook daar is er meer kans op ziekte's, lijkt mij met veel katten. Hebben jullie niet eventueel een ruimte waar ze lekker rustig kan liggen? Al is het een warme badkamer..?
Ze ligt nu eigenlijk de hele dag in de krabpaal (het huisje) op een warme kruik ze komt er alleen uit om even haar behoeftes te doen en dan klimt ze er weer in..
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:54:33 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88060337
Klinkt alsof je er misschien al rekening mee moet gaan houden dat het ook niet goed kan aflopen.
pi_88060467
Die gaat ernstig downhill idd.
pi_88060716
Daar ben ik dus ook bang voor Lennart gaat er vaak bijzitten alsof hij over haar wilt 'waken' ze ziet er ook niet uit het lijkt net een zwerfkatje ze likt zichzelf niet schoon en dan al die dingen erbij tja ik hoop niet dat het zover komt maar idd misschien er toch maar rekening mee gaan houden dat ze het niet gaat redden allemaal
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:10:07 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88060824
Hè, bah. Wat ontzettend naar voor jullie en voor Tara.

Ik wil je nog aanraden om vanmiddag de dierenarts op de man af te vragen hoeveel kans hij haar nog geeft. Het is heel rot om het ter sprake te moeten brengen, maar je komt op een punt dat je geen onnodig lange lijdensweg wilt.

Sterkte.
pi_88060841
quote:
9s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:06 schreef Claire-l het volgende:
Daar ben ik dus ook bang voor Lennart gaat er vaak bijzitten alsof hij over haar wilt 'waken' ze ziet er ook niet uit het lijkt net een zwerfkatje ze likt zichzelf niet schoon en dan al die dingen erbij tja ik hoop niet dat het zover komt maar idd misschien er toch maar rekening mee gaan houden dat ze het niet gaat redden allemaal
Ach gos ;( Ik heb dit hele topic eigenlijk alleen maar meegelezen maar wil je even succes wensen bij de dierenarts, hopelijk komt het allemaal goed..
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 12:12:00 #99
7074 moussy
kuttekop
pi_88060886
Wat rot allemaal ;(
pi_88061201
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:10 schreef Lienekien het volgende:
Hè, bah. Wat ontzettend naar voor jullie en voor Tara.

Ik wil je nog aanraden om vanmiddag de dierenarts op de man af te vragen hoeveel kans hij haar nog geeft. Het is heel rot om het ter sprake te moeten brengen, maar je komt op een punt dat je geen onnodig lange lijdensweg wilt.

Sterkte.
Ja dat wil ik ook gaan vragen dit duurt nu al bijna 2 weken maar het gaat alleen maar slechter met d'r als je d'r zou zien lijkt het net alsof we haar gisteren van de straat op geplukt waar ze al 9 weken rond loopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')