abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87796066
Hoezo was ze erg boos?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:52:21 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87796138
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:50 schreef shomila het volgende:
Hoezo was ze erg boos?
Omdat ze naar een andere dierenarts zijn gegaan, I suppose.
Niet meer actief op Fok!
pi_87796188
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Omdat ze naar een andere dierenarts zijn gegaan, I suppose.
Wat raar je maakt toch zelf uit naar welke dierenarts je gaat.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:57:38 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87796382
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:53 schreef shomila het volgende:

[..]

Ja maar die asieldierenarts heeft de medische geschiedenis van de kittens en door naar een andere dierenarts te gaan tijdens het nazorgtraject (daarna kun je gewoon het dossier naar een andere dierenarts laten versturen, neem ik aan) breng je het kitten mogelijk onnodig in gevaar.
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2010 @ 16:01:11 #30
7074 moussy
kuttekop
pi_87796542
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja maar die asieldierenarts heeft de medische geschiedenis van de kittens en door naar een andere dierenarts te gaan tijdens het nazorgtraject (daarna kun je gewoon het dossier naar een andere dierenarts laten versturen, neem ik aan) breng je het kitten mogelijk onnodig in gevaar.
en de dierenarts waar het asiel bij aangesloten is zal een ander tarief rekenen voor het asiel, die dan de kosten op zich zou nemen.

Dat is net zo met de castratie/sterilisatie en de vervolgenting.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_87796548
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:50 schreef Viking84 het volgende:
Wat ontzettend rot! Ik hoop dat Tara er gauw weer bovenop komt! :*.

Het klinkt een beetje alsof het asiel informatie voor jullie heeft achtergehouden of begrijp ik dat verkeerd? Was ze helemaal gezond toen jullie haar kregen of had ze al een geschiedenis?
Nou we waren helemaal blij dat we Tara en Lennart zaterdag mee mochten nemen. We kregen natuurlijk een heleboel informatie over voeding en hoe we Lennart moesten verzorgen met zijn vochttekort. Ik kan me niet herinneren dat de dame van het asiel het geroepen heeft over een dierenarts waar ze op aangesloten zijn.
Wel stond het op de informatie (enkel a-4tje) dat we meekregen. Maar je denkt er niet aan als de kleine Tara achteruit gaat. Je denkt: "Dierenarts, nu!"

Tara was op het moment dat we haar meenamen geheel gezond volgens het asiel Ze was ook erg actief en nieuwsgierig. Vasthouden kon niet, ze wou op dat moment gewoon graag ontdekken. Toen ze bij ons thuis was, werd ze steeds aanhankelijker.
Lennart was dus niet helemaal in orde, maar dat wisten we. We moesten alleen wat vocht toe dienen gemengd met wat melkpoeder.

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:53 schreef shomila het volgende:

[..]

Nou blijkbaar is het asiel bij een bepaalde dierenarts aangesloten. Dus als er kosten gemaakt worden, dan worden die vergoed door het asiel
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_87796674
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Nou we waren helemaal blij dat we Tara en Lennart zaterdag mee mochten nemen. We kregen natuurlijk een heleboel informatie over voeding en hoe we Lennart moesten verzorgen met zijn vochttekort. Ik kan me niet herinneren dat de dame van het asiel het geroepen heeft over een dierenarts waar ze op aangesloten zijn.
Wel stond het op de informatie (enkel a-4tje) dat we meekregen. Maar je denkt er niet aan als de kleine Tara achteruit gaat. Je denkt: "Dierenarts, nu!"

Tara was op het moment dat we haar meenamen geheel gezond volgens het asiel Ze was ook erg actief en nieuwsgierig. Vasthouden kon niet, ze wou op dat moment gewoon graag ontdekken. Toen ze bij ons thuis was, werd ze steeds aanhankelijker.
Lennart was dus niet helemaal in orde, maar dat wisten we. We moesten alleen wat vocht toe dienen gemengd met wat melkpoeder.
[..]

Nou blijkbaar is het asiel bij een bepaalde dierenarts aangesloten. Dus als er kosten gemaakt worden, dan worden die vergoed door het asiel
Ja oke dat snap ik, maar dat ze daarom boos moet zijn vind ik een beetje overdreven.
pi_87796989
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:04 schreef shomila het volgende:

[..]

Ja oke dat snap ik, maar dat ze daarom boos moet zijn vind ik een beetje overdreven.
Ene kant snap ik haar. Ze geeft haar diertjes uit handen, met het vertrouwen dat ze goed verzorgt worden. (Wat ook echt wel gebeurd is)

Maar ze is ook het type dat gewoon streng overkomt en uitziet. Net als een wat oudere lerares zeg maar. Ik neem het haar in ieder geval niet kwalijk dat ze zo reageert.
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2010 @ 16:27:43 #34
7074 moussy
kuttekop
pi_87797739
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Die had dus eigenlijk helemaal nog niet mee moeten gaan, stress van de verhuizing had voor hem een terugval kunnen betekenen.

Je gaf aan dat die nu ook diarree heeft, hij hem dus ook extra goed in de gaten!

Is e al een update van Tara?

klinkt een beetje als een virus wat beide poezels hebben
pi_87798020
Sterkte met je katten.
Als ik het zo lees hadden ze nooit mee gemogen waarschijnlijk hebben ze een "besmettelijke" ziekte.
Maar goed daar hebben jullie niets aan op dit moment jullie hebben juist gehandeld door naar de DA te gaan.
pi_87803014
Ach gosh arme kleine poes... Is er al een update?
Ik weet nog wel toen wij onze kitten ophaalden, wij later hoorden dat 2 van haar broertjes waren opgenomen bij de dierenarts, ook 1 moest in een couveuse en aan infuus. Toen het 3e kitten van dat nest ziek werd zijn we voor de zekerheid ook maar naar de DA gegaan, onze poezel kreeg toen een soort krachtvoer en antibiotica omdat zijn temperatuur ook laag was en uit voorzorg. Je zag hem bijna na elke maaltijd wat aankomen, gaat echt snel met dat voer want blijkbaar was ie veel te klein voor 13 weken. Bleek een of andere kittenziekte te zijn. Het hele nest is ziek geworden, hele nestje is overleden uiteindelijk, op onze na die denk ik toevallig het sterkst was.

Kan me alleen niet voorstellen, dit zullen ze toch wel checken in het asiel of zou dat niet kunnen zo jong ofzo? Sneu he, kleine zieke katjes :'(
pi_87805006
Hierbij de update. Tara is van de ene dierenarts naar de andere gebracht. Toch mochten we nog even 95 euro afrekenen, maar dat terzijde.
Tara is ook bij de nieuwe dierenarts in een confuse gelegd. Haar temperatuur is nu 38 graden en dus in orde. Ook heeft ze weer flink gegeten. Dus heel misschien kan ze morgenmiddag weer naar huis, maar we wachten even rustig af.

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:27 schreef moussy het volgende:

[..]

Die had dus eigenlijk helemaal nog niet mee moeten gaan, stress van de verhuizing had voor hem een terugval kunnen betekenen.

Je gaf aan dat die nu ook diarree heeft, hij hem dus ook extra goed in de gaten!
Lennart eet heel goed, zijn ontlasting is nog niet helemaal goed, maar er zit meer 'vorm' in. Hij krijgt in ieder geval de juiste brokken voor diarree, dus we houden dat ook nog in de gaten.
  Boks-Chick donderdag 21 oktober 2010 @ 19:54:38 #38
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_87806041
Klinkt als goed nieuws, Boy_snakeye, hopelijk gaat het alleen maar beter vanaf nu!
lolwut
pi_87806282
Wat naar zeg, hopelijk knappen ze allebei snel helemaal op
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:12:08 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87806756
Klinkt positief.

Ik blijf duimen. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_87806762
He bah, wat een verhaal. Hopelijk voelen beiden kittens zich snel beter.
Het kan heel gauw gaan met die kleintjes, zowel bergopwaarts als bergafwaarts. Maar goed dat jullie snel naar de DA zijn geweest, alleen jammer dat jullie extra kosten hebben gemaakt doordat jullie de papieren niet goed hebben gelezen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87807537
Fijn dat het weer beter gaat met Tara! Hopelijk mag ze snel weer naar huis!

Heeft de dierenarts enig idee wat er nu met haar aan de hand was?
pi_87813355
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:12 schreef Cat22 het volgende:
He bah, wat een verhaal. Hopelijk voelen beiden kittens zich snel beter.
Het kan heel gauw gaan met die kleintjes, zowel bergopwaarts als bergafwaarts. Maar goed dat jullie snel naar de DA zijn geweest, alleen jammer dat jullie extra kosten hebben gemaakt doordat jullie de papieren niet goed hebben gelezen.
Tis natuurlijk zo'n heel contract wat je ondertekend. Maar we weten beide dat het niet gezegd terwijl de strenge vrouw telefonisch zei dat ze het wel gezegd heeft die zaterdag. Maar als ik kosten kan besparen, dan onthou ik dit echt wel. Maar wat ik al eerder vermeld had, ik heb er alles voor over om beide gezond te krijgen en te houden.

Lennart is op dit moment erg rustig. Zelfs zijn 2 favoriete speeltjes (een laserlampje en een propje papier) doen 'm niks. Hij focust zich er wel op, maar rent er niet achteraan. Ook zijn ontlasting is ook weer gewoon diarree. Dus die moeten we maar ff in de gaten houden. Dat hij minder actief is kan misschien zijn om dat Tara er niet meer is.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 22:40:28 #44
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87813780
Ga alsjeblieft ook met dat andere katje naar de dierenarts voordat je te laat bent. Een nacht is heel lang voor zo'n beestje.

:@

Hopelijk knappen ze alletwee snel op!
A grand adventure has begun.
pi_87814650
Heb hè een thermometer? Je zou dam de temperatuur van Lennert kunnen meten. Kan gewoon met een mensen thermometer zeg maar en een beetje vaseline. Als hij ook zo koud is weet je wat je te doen staat.
pi_87814818
En ik zou hem lekker bij je houden of in ieder geval iets van een warmtekussen of kruikje geven. Want als hij zo rustig is, dan voelt hij zich waarschijnlijk ook niet lekker.
Kittens die 'normale'(stress) diarree hebben zijn meestal nog heel levendig en rennen vrolijk rond.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:46:42 #47
7074 moussy
kuttekop
pi_87817918
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:

Lennart is op dit moment erg rustig. Zelfs zijn 2 favoriete speeltjes (een laserlampje en een propje papier) doen 'm niks. Hij focust zich er wel op, maar rent er niet achteraan. Ook zijn ontlasting is ook weer gewoon diarree. Dus die moeten we maar ff in de gaten houden. Dat hij minder actief is kan misschien zijn om dat Tara er niet meer is.
Morgen dus ook mee naar de dierenarts, geen risico's lopen als het niet nodig is :)
pi_87819054
TVP'tje, wil morgen verder kunnen lezen... En heel veel sterkte met de twee katjes!
pi_87820324
Voordat je met je andere kat naar de dierenarts gaat bel dan eerst weer het asiel om te overleggen, twee zieke katten gaat behoorlijk in de papieren lopen en met lennart ben je nog niet naar de dierenarts geweest dus daar kunnen ze nu dus niet over vallen.
pi_87820405
Hoe is de nacht met Lennart gegaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')