abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87782497
Sinds zaterdag hebben ik en mijn vriendin 2 kittens uit het asiel gehaald. Lennart (Cyprus - Kater) en Tara (Zwart - Poes) :)

Een paar dagen voordat we ze op zouden halen zouden ze ingeënt, gechipt en ontwormt worden. Tara had geen bijeffecten en was gewoon actief. Lennart daarentegen was rustig en kalm geworden en had wat vochttekort. Het asiel had ze daarom een aantal daagjes langer bij gehouden. Beide zouden rond 1-8-10 geboren zijn.
Zaterdag hebben we ze meegenomen, mede dankzij het feit dat mijn vriendin de 2 weken erna full-time thuis zat om ze in de gaten te houden. Eenmaal thuis was Lennart juist degene die het initiatief nam en duidelijk liet zien dat hij actief was. Tot op heden speelt hij met alles wat op snoertjes en touw lijkt. Dus precies zoals een kat hoort te zijn. En zijn vochttekort is volledig over.

Tara, de nieuwsgierige actieve kat in het asiel was minder enthousiast. Natuurlijk wel heel nieuwsgierig naar haar nieuwe omgeving, maar de dagen later tot en met nu ging het bergafwaarts. Ze had last van diarree, wat logisch is nadat katten een nieuwe omgeving hebben. Maar toen mijn vriendin naar de dierenarts ging voor een controle werd Tara ook nog eens geschat op 8 weken ipv 11.
Sinds gisteravond poept Tara niet meer in de kattenbak en verschuilt zij zich in hoekjes en plekjes om haar behoefte te doen, wat nog steeds waterig is. Ook is zij heel rustig en zit ze vanuit 1 plek zielig te kijken wat ik allemaal doe. Vanmorgen at ze haar special brokken van Dr Hill matig. Ze krijgt maar een beperkt aantal brokjes wat op advies van de dierenarts gegeven wordt. Gistermiddag at ze wel het natte voer als een malle. :{

Mijn vriendin en ik maken ons zo zorgen om haar. We hebben de katten maar vannacht in bed gelaten om sowieso Tara warm en in de gaten te houden. Helaas is het vannacht ook mis gegaan en heeft ze haar behoefte op het bed gedaan. Lennart onrustig, dus reden voor mij om met beide beestjes lekker op de bank te liggen zodat Lennart zijn ding kan doen en Tara in ieder geval een moeder gevoel heeft.

De reden van het topic is misschien wel geruststelling. Komt dit bij iemand bekend voor? Wij geven dus nu bepaald eten op advies van de dierenarts. Maar omdat Tara gewoon klein, iel en rustig is plus het feit dat ze nu plots haar behoefte niet meer in de kattenbak doet ben ik toch benieuwd of dit wel eens voor kan komen.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 08:48:38 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87782535
Een kitten met erge diarree is groot alarm. Ik zou er onmiddellijk mee naar de dierenarts gaan.

Zulke kleine katjes drogen namelijk heel snel uit en dat kan vrij dramatische gevolgen hebben.

[ Bericht 35% gewijzigd door Lienekien op 21-10-2010 08:56:53 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_87782650
Bijna alle kittens hebben dat wel eens hoor. Meestal krijgen ze dan een kuurtje en na een week gaat het al weer een stuk beter.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87783218
Bah wat vervelend voor Tara en jullie :( Tegen de diarree zou je gekookte kip kunnen geven, dat is erg licht verteerbaar en werkt erg goed. Maar waarom ze het nu niet meer op de bak doet, geen idee :?

Zoals eerder is gezegd, drogen kittens met diarree erg snel uit dus ik zou sowieso even overleggen met de dierenarts. Heeft Tara voor de rest geen waterige oogjes en neusje of niest ze? Dan kan het een reactie op een inenting zijn.

Hoeveel weegt Tara en is ze afgevallen?
pi_87783220
Ik zou er wel even mee naar de dierenarts gaan :Y
Juin uit Eigen Tuin!
pi_87783225
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 08:48 schreef Lienekien het volgende:
Een kitten met erge diarree is groot alarm. Ik zou er onmiddellijk mee naar de dierenarts gaan.

Zulke kleine katjes drogen namelijk heel snel uit en dat kan vrij dramatische gevolgen hebben.
Mijn vriendin is na het weekend meteen naar de dierenarts geweest. Ze kreeg eerst een zalfje. Een klein beetje moest op haar mondje gesmeerd worden zodat ze het zelf oplikt. Dit was tegen diarree.
Omdat ze daarna ook steeds rustiger werd, is mijn vriendin gister weer naar de dierenarts geweest. Ze heeft voer gekregen van Dr Hill en ook 2 blikjes met natvlees. Dat vlees dat at Tara gister heel goed. Ze schrokte het bijna op. Vanmorgen moesten we een heel klein beetje van de brokjes geven. Ten eerste kwam ze niet automatisch de keuken in en ze had ze niet allemaal op. Terwijl Lennart meer wou (ook hij is aan de diarree)
Dus middelen tegen diarree hebben en krijgen we wel.

Is je advies dan om toch weer naar de DA te gaan?

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 09:25 schreef Oognip het volgende:
Bah wat vervelend voor Tara en jullie :( Tegen de diarree zou je gekookte kip kunnen geven, dat is erg licht verteerbaar en werkt erg goed. Maar waarom ze het nu niet meer op de bak doet, geen idee :?

Zoals eerder is gezegd, drogen kittens met diarree erg snel uit dus ik zou sowieso even overleggen met de dierenarts. Heeft Tara voor de rest geen waterige oogjes en neusje of niest ze? Dan kan het een reactie op een inenting zijn.
Waterige oogjes zijn me niet opgevallen. Maar niezen doet ze wel eens. Soms een paar keer achter elkaar....
  donderdag 21 oktober 2010 @ 09:32:17 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87783362
Ik zou in ieder geval bellen, vertellen hoe het sinds gisteravond gaat en om advies vragen.
pi_87783778
Ik zou zeker de da bellen voor advies,het kan heel snel bergafwaarts gaan met kittens hoor,voor je het weet zijn ze er niet meer,mijn zus fokt bengalen en heeft het ook "bij de hand gehad: en zo 2 kittens verloren, zeker omdat de kleine zich gaat verschuilen,echt bellen en goed in de gaten houden!
pi_87787099
Mijn vriendin gaat weer naar de dierenarts. Als die niet met iets zinnigs komt gaat ze naar een andere....
pi_87787541
Sowieso zou ik het asiel nog eens bellen. Als het goed is heb je daar gewoon recht op nazorg, zeker als je ze nog maar zo kort hebt.
pi_87788635
Tara is opgenomen. Haar temperatuur is 35,3 en ze is 50 gram afgevallen. Ze wordt nu in een confuse gelegd met infuus en dwangvoer en dan gaan ze haar onderzoeken. Rond 4 uur krijgen we een update van de DA.
Dit is geen leuke dag :'(
pi_87788723
arme Tara, we gaan ervan uit dat ze nu in goede handen is en dat ze snel weer beter is.
pi_87788726
nee,kan me voorstellen. heel veel sterkte. ^O^
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87789157
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:01 schreef Boadicea het volgende:
Sowieso zou ik het asiel nog eens bellen. Als het goed is heb je daar gewoon recht op nazorg, zeker als je ze nog maar zo kort hebt.
Nu de vorige actie is ondernomen door de DA. Kunnen we moeilijk aankloppen bij het asiel. Tara heeft blijkbaar echt professionele zorg nodig.
Ook al kennen we Tara nog geen week. We zijn al helemaal aan haar gehecht. En hebben er ook alles over om haar gezond te krijgen.

Ik hoop echt dat alles met haar goedkomt. Zowel voor ons, als voor Lennart. Ik wil er niet eens aan denken om naar het asiel terug te gaan om een nieuw 'zusje' voor Lennart te kiezen :N
pi_87789208
Net wat bodicea zegt, ik zou ook het asiel bellen alles uitlegen en inieder geval proberen om de kosten op hun te verhalen.
Verder heel veel sterkte met de kleine.
pi_87789430
Ach Boy_snakeye wat erg :( gelukkig zijn jullie naar de dierenarts gegaan. 35 graden is echt weinig! Ik hoop echt van harte dat het goed komt met jullie kleine meid. Wees extra lief voor haar en heel veel sterkte :*
pi_87789645
agossie,wat zielig zeg !
maar heel erg goed dat jullie zo snel zijn gegaan hoor !
we duimen mee dat ze snel beter is !
pi_87789647
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:37 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Tara is opgenomen. Haar temperatuur is 35,3 en ze is 50 gram afgevallen. Ze wordt nu in een confuse gelegd met infuus en dwangvoer en dan gaan ze haar onderzoeken. Rond 4 uur krijgen we een update van de DA.
wat vervelend joh. Toch blijf ik erbij, bel het asiel even, en meld dit daar wel. Zo hoor je je kittens natuurlijk niet mee te krijgen, en ook al is jullie eigen dierenarts er nu mee bezig, breng ze wel op de hoogte.
pi_87790309
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:52 schreef Sorella het volgende:
Net wat bodicea zegt, ik zou ook het asiel bellen alles uitlegen en inieder geval proberen om de kosten op hun te verhalen.
Verder heel veel sterkte met de kleine.
Ik moet zeggen dat ik het raar vind om de kosten op een asiel te verhalen. Die leven natuurlijk ook op giften en donaties. :{

Als je even niet naar de emotionele waarde kijkt.. Dan is het natuurlijk qua kosten erg vervelend voor ons. Achteraf baal je stiekem dat je geen verzekering hebt genomen. Nu baal je dubbel. Zowel voor lieve Tara als voor je eigen bankrekening.

Maar het komt wel goed. Ik heb een reservepotje waar ik altijd aanspraak op kan doen. En dat heb ik zelfs voor Tara, die ik zo kort ken, over.

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:04 schreef Boadicea het volgende:

[..]

wat vervelend joh. Toch blijf ik erbij, bel het asiel even, en meld dit daar wel. Zo hoor je je kittens natuurlijk niet mee te krijgen, en ook al is jullie eigen dierenarts er nu mee bezig, breng ze wel op de hoogte.
Het gekke is ook dat we de katten ook zo niet mee gekregen hebben. :{ We hadden een gezonde Tara gekregen en een Lennart met wat vocht tekort. Dit is bij aankomst in hun nieuwe omgeving totaal omgeslagen. En zoiets heeft niemand natuurlijk kunnen voorspellen. Ook het asiel niet.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:24:53 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87790351
Wat sneu. Ik snap heel goed je zorgen en je verdriet.

Ik duim voor de goede afloop.
pi_87790953
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:37 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Jeetje wat naar!!!

Heel erg veel sterkte, ik hoop echt dat het goedkomt!!!
pi_87791075
Als je bij ons een kat uit het asiel haalt zijn de eerste maand de evt. medische kosten voor de rekeining van het asiel. Daar doen ze niet moeilijk over, dat is gewoon hun beleid. (ik heb er nog nooit gebruik van hoeven maken)
Als jij dat niet wil, of het kan bij jou asiel niet, ook prima. Maar ik zou wel het asiel even inlichten over de toestand van de beestjes. Dat vinden ze alleen maar prettig lijkt mij, misschien hebben zij nog nuttige tips voor je.

Sterkte, en het zijn wel lieve beestjes zeg...
pi_87791240
Och, ik lees nu pas dat ze is opgenomen.... Wat zielig, maar laten ze haar maar goed onderzoeken. Ik duim voor jullie...

Nogmaals heel veel sterkte...
pi_87792620
Even een update van de domme baasjes. :@

Ik heb het dierenasiel gebeld en uitgelegd hoe het zit. De vrouw die ons Tara en Lennart hebben meegegeven was niet blij met het feit dat wij naar een dierenarts in de buurt zijn gegaan. Ze is nogal medelevend en was ook erg boos....

Uit alle commotie en zorgen die wij hadden over Tara, hebben wij niet stilgestaan bij wat er tegen ons vertelt en meegegeven is qua informatie. Het blijkt dat het dierenasiel is aangesloten bij een dierenartspraktijk. Als wij daar Tara hadden gebracht dan zouden de kosten voor het dierenasiel zijn. Nu zijn de kosten volledig voor ons. :{
Ook is de geschiedenis is bekend bij deze dierenarts. Dit betekent dat hij/zij weet welke medicijnen Tara al gehad heeft. Dit voorkomt bijvoorbeeld een dubbele dosis.

Mijn vriendin, die op dit moment thuis is, gaat nu meteen bellen met de dierenarts die wij hebben gekozen en gaat het verhaal uitleggen. Hopelijk snappen ze de situatie en kunnen we Tara helpen en hopelijk blijven de kosten nog beperkt, want die blijken nogal uit te kunnen lopen.....

Stom, stom stom.....
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:50:16 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87796051
Wat ontzettend rot! Ik hoop dat Tara er gauw weer bovenop komt! :*.

Het klinkt een beetje alsof het asiel informatie voor jullie heeft achtergehouden of begrijp ik dat verkeerd? Was ze helemaal gezond toen jullie haar kregen of had ze al een geschiedenis?
Niet meer actief op Fok!
pi_87796066
Hoezo was ze erg boos?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:52:21 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87796138
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:50 schreef shomila het volgende:
Hoezo was ze erg boos?
Omdat ze naar een andere dierenarts zijn gegaan, I suppose.
Niet meer actief op Fok!
pi_87796188
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Omdat ze naar een andere dierenarts zijn gegaan, I suppose.
Wat raar je maakt toch zelf uit naar welke dierenarts je gaat.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:57:38 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87796382
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:53 schreef shomila het volgende:

[..]

Ja maar die asieldierenarts heeft de medische geschiedenis van de kittens en door naar een andere dierenarts te gaan tijdens het nazorgtraject (daarna kun je gewoon het dossier naar een andere dierenarts laten versturen, neem ik aan) breng je het kitten mogelijk onnodig in gevaar.
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2010 @ 16:01:11 #30
7074 moussy
kuttekop
pi_87796542
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja maar die asieldierenarts heeft de medische geschiedenis van de kittens en door naar een andere dierenarts te gaan tijdens het nazorgtraject (daarna kun je gewoon het dossier naar een andere dierenarts laten versturen, neem ik aan) breng je het kitten mogelijk onnodig in gevaar.
en de dierenarts waar het asiel bij aangesloten is zal een ander tarief rekenen voor het asiel, die dan de kosten op zich zou nemen.

Dat is net zo met de castratie/sterilisatie en de vervolgenting.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_87796548
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:50 schreef Viking84 het volgende:
Wat ontzettend rot! Ik hoop dat Tara er gauw weer bovenop komt! :*.

Het klinkt een beetje alsof het asiel informatie voor jullie heeft achtergehouden of begrijp ik dat verkeerd? Was ze helemaal gezond toen jullie haar kregen of had ze al een geschiedenis?
Nou we waren helemaal blij dat we Tara en Lennart zaterdag mee mochten nemen. We kregen natuurlijk een heleboel informatie over voeding en hoe we Lennart moesten verzorgen met zijn vochttekort. Ik kan me niet herinneren dat de dame van het asiel het geroepen heeft over een dierenarts waar ze op aangesloten zijn.
Wel stond het op de informatie (enkel a-4tje) dat we meekregen. Maar je denkt er niet aan als de kleine Tara achteruit gaat. Je denkt: "Dierenarts, nu!"

Tara was op het moment dat we haar meenamen geheel gezond volgens het asiel Ze was ook erg actief en nieuwsgierig. Vasthouden kon niet, ze wou op dat moment gewoon graag ontdekken. Toen ze bij ons thuis was, werd ze steeds aanhankelijker.
Lennart was dus niet helemaal in orde, maar dat wisten we. We moesten alleen wat vocht toe dienen gemengd met wat melkpoeder.

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:53 schreef shomila het volgende:

[..]

Nou blijkbaar is het asiel bij een bepaalde dierenarts aangesloten. Dus als er kosten gemaakt worden, dan worden die vergoed door het asiel
pi_87796674
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Nou we waren helemaal blij dat we Tara en Lennart zaterdag mee mochten nemen. We kregen natuurlijk een heleboel informatie over voeding en hoe we Lennart moesten verzorgen met zijn vochttekort. Ik kan me niet herinneren dat de dame van het asiel het geroepen heeft over een dierenarts waar ze op aangesloten zijn.
Wel stond het op de informatie (enkel a-4tje) dat we meekregen. Maar je denkt er niet aan als de kleine Tara achteruit gaat. Je denkt: "Dierenarts, nu!"

Tara was op het moment dat we haar meenamen geheel gezond volgens het asiel Ze was ook erg actief en nieuwsgierig. Vasthouden kon niet, ze wou op dat moment gewoon graag ontdekken. Toen ze bij ons thuis was, werd ze steeds aanhankelijker.
Lennart was dus niet helemaal in orde, maar dat wisten we. We moesten alleen wat vocht toe dienen gemengd met wat melkpoeder.
[..]

Nou blijkbaar is het asiel bij een bepaalde dierenarts aangesloten. Dus als er kosten gemaakt worden, dan worden die vergoed door het asiel
Ja oke dat snap ik, maar dat ze daarom boos moet zijn vind ik een beetje overdreven.
pi_87796989
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:04 schreef shomila het volgende:

[..]

Ja oke dat snap ik, maar dat ze daarom boos moet zijn vind ik een beetje overdreven.
Ene kant snap ik haar. Ze geeft haar diertjes uit handen, met het vertrouwen dat ze goed verzorgt worden. (Wat ook echt wel gebeurd is)

Maar ze is ook het type dat gewoon streng overkomt en uitziet. Net als een wat oudere lerares zeg maar. Ik neem het haar in ieder geval niet kwalijk dat ze zo reageert.
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2010 @ 16:27:43 #34
7074 moussy
kuttekop
pi_87797739
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Die had dus eigenlijk helemaal nog niet mee moeten gaan, stress van de verhuizing had voor hem een terugval kunnen betekenen.

Je gaf aan dat die nu ook diarree heeft, hij hem dus ook extra goed in de gaten!

Is e al een update van Tara?

klinkt een beetje als een virus wat beide poezels hebben
pi_87798020
Sterkte met je katten.
Als ik het zo lees hadden ze nooit mee gemogen waarschijnlijk hebben ze een "besmettelijke" ziekte.
Maar goed daar hebben jullie niets aan op dit moment jullie hebben juist gehandeld door naar de DA te gaan.
pi_87803014
Ach gosh arme kleine poes... Is er al een update?
Ik weet nog wel toen wij onze kitten ophaalden, wij later hoorden dat 2 van haar broertjes waren opgenomen bij de dierenarts, ook 1 moest in een couveuse en aan infuus. Toen het 3e kitten van dat nest ziek werd zijn we voor de zekerheid ook maar naar de DA gegaan, onze poezel kreeg toen een soort krachtvoer en antibiotica omdat zijn temperatuur ook laag was en uit voorzorg. Je zag hem bijna na elke maaltijd wat aankomen, gaat echt snel met dat voer want blijkbaar was ie veel te klein voor 13 weken. Bleek een of andere kittenziekte te zijn. Het hele nest is ziek geworden, hele nestje is overleden uiteindelijk, op onze na die denk ik toevallig het sterkst was.

Kan me alleen niet voorstellen, dit zullen ze toch wel checken in het asiel of zou dat niet kunnen zo jong ofzo? Sneu he, kleine zieke katjes :'(
pi_87805006
Hierbij de update. Tara is van de ene dierenarts naar de andere gebracht. Toch mochten we nog even 95 euro afrekenen, maar dat terzijde.
Tara is ook bij de nieuwe dierenarts in een confuse gelegd. Haar temperatuur is nu 38 graden en dus in orde. Ook heeft ze weer flink gegeten. Dus heel misschien kan ze morgenmiddag weer naar huis, maar we wachten even rustig af.

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:27 schreef moussy het volgende:

[..]

Die had dus eigenlijk helemaal nog niet mee moeten gaan, stress van de verhuizing had voor hem een terugval kunnen betekenen.

Je gaf aan dat die nu ook diarree heeft, hij hem dus ook extra goed in de gaten!
Lennart eet heel goed, zijn ontlasting is nog niet helemaal goed, maar er zit meer 'vorm' in. Hij krijgt in ieder geval de juiste brokken voor diarree, dus we houden dat ook nog in de gaten.
  Boks-Chick donderdag 21 oktober 2010 @ 19:54:38 #38
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_87806041
Klinkt als goed nieuws, Boy_snakeye, hopelijk gaat het alleen maar beter vanaf nu!
lolwut
pi_87806282
Wat naar zeg, hopelijk knappen ze allebei snel helemaal op
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:12:08 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87806756
Klinkt positief.

Ik blijf duimen. :)
pi_87806762
He bah, wat een verhaal. Hopelijk voelen beiden kittens zich snel beter.
Het kan heel gauw gaan met die kleintjes, zowel bergopwaarts als bergafwaarts. Maar goed dat jullie snel naar de DA zijn geweest, alleen jammer dat jullie extra kosten hebben gemaakt doordat jullie de papieren niet goed hebben gelezen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87807537
Fijn dat het weer beter gaat met Tara! Hopelijk mag ze snel weer naar huis!

Heeft de dierenarts enig idee wat er nu met haar aan de hand was?
pi_87813355
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:12 schreef Cat22 het volgende:
He bah, wat een verhaal. Hopelijk voelen beiden kittens zich snel beter.
Het kan heel gauw gaan met die kleintjes, zowel bergopwaarts als bergafwaarts. Maar goed dat jullie snel naar de DA zijn geweest, alleen jammer dat jullie extra kosten hebben gemaakt doordat jullie de papieren niet goed hebben gelezen.
Tis natuurlijk zo'n heel contract wat je ondertekend. Maar we weten beide dat het niet gezegd terwijl de strenge vrouw telefonisch zei dat ze het wel gezegd heeft die zaterdag. Maar als ik kosten kan besparen, dan onthou ik dit echt wel. Maar wat ik al eerder vermeld had, ik heb er alles voor over om beide gezond te krijgen en te houden.

Lennart is op dit moment erg rustig. Zelfs zijn 2 favoriete speeltjes (een laserlampje en een propje papier) doen 'm niks. Hij focust zich er wel op, maar rent er niet achteraan. Ook zijn ontlasting is ook weer gewoon diarree. Dus die moeten we maar ff in de gaten houden. Dat hij minder actief is kan misschien zijn om dat Tara er niet meer is.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 22:40:28 #44
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87813780
Ga alsjeblieft ook met dat andere katje naar de dierenarts voordat je te laat bent. Een nacht is heel lang voor zo'n beestje.

:@

Hopelijk knappen ze alletwee snel op!
A grand adventure has begun.
pi_87814650
Heb hè een thermometer? Je zou dam de temperatuur van Lennert kunnen meten. Kan gewoon met een mensen thermometer zeg maar en een beetje vaseline. Als hij ook zo koud is weet je wat je te doen staat.
pi_87814818
En ik zou hem lekker bij je houden of in ieder geval iets van een warmtekussen of kruikje geven. Want als hij zo rustig is, dan voelt hij zich waarschijnlijk ook niet lekker.
Kittens die 'normale'(stress) diarree hebben zijn meestal nog heel levendig en rennen vrolijk rond.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:46:42 #47
7074 moussy
kuttekop
pi_87817918
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:

Lennart is op dit moment erg rustig. Zelfs zijn 2 favoriete speeltjes (een laserlampje en een propje papier) doen 'm niks. Hij focust zich er wel op, maar rent er niet achteraan. Ook zijn ontlasting is ook weer gewoon diarree. Dus die moeten we maar ff in de gaten houden. Dat hij minder actief is kan misschien zijn om dat Tara er niet meer is.
Morgen dus ook mee naar de dierenarts, geen risico's lopen als het niet nodig is :)
pi_87819054
TVP'tje, wil morgen verder kunnen lezen... En heel veel sterkte met de twee katjes!
pi_87820324
Voordat je met je andere kat naar de dierenarts gaat bel dan eerst weer het asiel om te overleggen, twee zieke katten gaat behoorlijk in de papieren lopen en met lennart ben je nog niet naar de dierenarts geweest dus daar kunnen ze nu dus niet over vallen.
pi_87820405
Hoe is de nacht met Lennart gegaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')