quote:Mijn vriendin is na het weekend meteen naar de dierenarts geweest. Ze kreeg eerst een zalfje. Een klein beetje moest op haar mondje gesmeerd worden zodat ze het zelf oplikt. Dit was tegen diarree.Op donderdag 21 oktober 2010 08:48 schreef Lienekien het volgende:
Een kitten met erge diarree is groot alarm. Ik zou er onmiddellijk mee naar de dierenarts gaan.
Zulke kleine katjes drogen namelijk heel snel uit en dat kan vrij dramatische gevolgen hebben.
quote:Waterige oogjes zijn me niet opgevallen. Maar niezen doet ze wel eens. Soms een paar keer achter elkaar....Op donderdag 21 oktober 2010 09:25 schreef Oognip het volgende:
Bah wat vervelend voor Tara en jullieTegen de diarree zou je gekookte kip kunnen geven, dat is erg licht verteerbaar en werkt erg goed. Maar waarom ze het nu niet meer op de bak doet, geen idee
Zoals eerder is gezegd, drogen kittens met diarree erg snel uit dus ik zou sowieso even overleggen met de dierenarts. Heeft Tara voor de rest geen waterige oogjes en neusje of niest ze? Dan kan het een reactie op een inenting zijn.
quote:Nu de vorige actie is ondernomen door de DA. Kunnen we moeilijk aankloppen bij het asiel. Tara heeft blijkbaar echt professionele zorg nodig.Op donderdag 21 oktober 2010 12:01 schreef Boadicea het volgende:
Sowieso zou ik het asiel nog eens bellen. Als het goed is heb je daar gewoon recht op nazorg, zeker als je ze nog maar zo kort hebt.
quote:wat vervelend joh. Toch blijf ik erbij, bel het asiel even, en meld dit daar wel. Zo hoor je je kittens natuurlijk niet mee te krijgen, en ook al is jullie eigen dierenarts er nu mee bezig, breng ze wel op de hoogte.Op donderdag 21 oktober 2010 12:37 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Tara is opgenomen. Haar temperatuur is 35,3 en ze is 50 gram afgevallen. Ze wordt nu in een confuse gelegd met infuus en dwangvoer en dan gaan ze haar onderzoeken. Rond 4 uur krijgen we een update van de DA.
Dit is geen leuke dag
quote:Ik moet zeggen dat ik het raar vind om de kosten op een asiel te verhalen. Die leven natuurlijk ook op giften en donaties.Op donderdag 21 oktober 2010 12:52 schreef Sorella het volgende:
Net wat bodicea zegt, ik zou ook het asiel bellen alles uitlegen en inieder geval proberen om de kosten op hun te verhalen.
Verder heel veel sterkte met de kleine.
quote:Het gekke is ook dat we de katten ook zo niet mee gekregen hebben.Op donderdag 21 oktober 2010 13:04 schreef Boadicea het volgende:
[..]
wat vervelend joh. Toch blijf ik erbij, bel het asiel even, en meld dit daar wel. Zo hoor je je kittens natuurlijk niet mee te krijgen, en ook al is jullie eigen dierenarts er nu mee bezig, breng ze wel op de hoogte.
quote:Jeetje wat naar!!!Op donderdag 21 oktober 2010 12:37 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Tara is opgenomen. Haar temperatuur is 35,3 en ze is 50 gram afgevallen. Ze wordt nu in een confuse gelegd met infuus en dwangvoer en dan gaan ze haar onderzoeken. Rond 4 uur krijgen we een update van de DA.
Dit is geen leuke dag
quote:Wat raar je maakt toch zelf uit naar welke dierenarts je gaat.Op donderdag 21 oktober 2010 15:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat ze naar een andere dierenarts zijn gegaan, I suppose.
quote:Ja maar die asieldierenarts heeft de medische geschiedenis van de kittens en door naar een andere dierenarts te gaan tijdens het nazorgtraject (daarna kun je gewoon het dossier naar een andere dierenarts laten versturen, neem ik aan) breng je het kitten mogelijk onnodig in gevaar.Op donderdag 21 oktober 2010 15:53 schreef shomila het volgende:
[..]
Wat raar je maakt toch zelf uit naar welke dierenarts je gaat.
quote:en de dierenarts waar het asiel bij aangesloten is zal een ander tarief rekenen voor het asiel, die dan de kosten op zich zou nemen.Op donderdag 21 oktober 2010 15:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar die asieldierenarts heeft de medische geschiedenis van de kittens en door naar een andere dierenarts te gaan tijdens het nazorgtraject (daarna kun je gewoon het dossier naar een andere dierenarts laten versturen, neem ik aan) breng je het kitten mogelijk onnodig in gevaar.
quote:Nou we waren helemaal blij dat we Tara en Lennart zaterdag mee mochten nemen. We kregen natuurlijk een heleboel informatie over voeding en hoe we Lennart moesten verzorgen met zijn vochttekort. Ik kan me niet herinneren dat de dame van het asiel het geroepen heeft over een dierenarts waar ze op aangesloten zijn.Op donderdag 21 oktober 2010 15:50 schreef Viking84 het volgende:
Wat ontzettend rot! Ik hoop dat Tara er gauw weer bovenop komt!.
Het klinkt een beetje alsof het asiel informatie voor jullie heeft achtergehouden of begrijp ik dat verkeerd? Was ze helemaal gezond toen jullie haar kregen of had ze al een geschiedenis?
quote:Nou blijkbaar is het asiel bij een bepaalde dierenarts aangesloten. Dus als er kosten gemaakt worden, dan worden die vergoed door het asielOp donderdag 21 oktober 2010 15:53 schreef shomila het volgende:
[..]
Wat raar je maakt toch zelf uit naar welke dierenarts je gaat.
quote:Ja oke dat snap ik, maar dat ze daarom boos moet zijn vind ik een beetje overdreven.Op donderdag 21 oktober 2010 16:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Nou we waren helemaal blij dat we Tara en Lennart zaterdag mee mochten nemen. We kregen natuurlijk een heleboel informatie over voeding en hoe we Lennart moesten verzorgen met zijn vochttekort. Ik kan me niet herinneren dat de dame van het asiel het geroepen heeft over een dierenarts waar ze op aangesloten zijn.
Wel stond het op de informatie (enkel a-4tje) dat we meekregen. Maar je denkt er niet aan als de kleine Tara achteruit gaat. Je denkt: "Dierenarts, nu!"
Tara was op het moment dat we haar meenamen geheel gezond volgens het asiel Ze was ook erg actief en nieuwsgierig. Vasthouden kon niet, ze wou op dat moment gewoon graag ontdekken. Toen ze bij ons thuis was, werd ze steeds aanhankelijker.
Lennart was dus niet helemaal in orde, maar dat wisten we. We moesten alleen wat vocht toe dienen gemengd met wat melkpoeder.
[..]
Nou blijkbaar is het asiel bij een bepaalde dierenarts aangesloten. Dus als er kosten gemaakt worden, dan worden die vergoed door het asiel
quote:Ene kant snap ik haar. Ze geeft haar diertjes uit handen, met het vertrouwen dat ze goed verzorgt worden. (Wat ook echt wel gebeurd is)Op donderdag 21 oktober 2010 16:04 schreef shomila het volgende:
[..]
Ja oke dat snap ik, maar dat ze daarom boos moet zijn vind ik een beetje overdreven.
quote:Die had dus eigenlijk helemaal nog niet mee moeten gaan, stress van de verhuizing had voor hem een terugval kunnen betekenen.Op donderdag 21 oktober 2010 16:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Tara was op het moment dat we haar meenamen geheel gezond volgens het asiel Ze was ook erg actief en nieuwsgierig. Vasthouden kon niet, ze wou op dat moment gewoon graag ontdekken. Toen ze bij ons thuis was, werd ze steeds aanhankelijker.
Lennart was dus niet helemaal in orde, maar dat wisten we. We moesten alleen wat vocht toe dienen gemengd met wat melkpoeder.
quote:Lennart eet heel goed, zijn ontlasting is nog niet helemaal goed, maar er zit meer 'vorm' in. Hij krijgt in ieder geval de juiste brokken voor diarree, dus we houden dat ook nog in de gaten.Op donderdag 21 oktober 2010 16:27 schreef moussy het volgende:
[..]
Die had dus eigenlijk helemaal nog niet mee moeten gaan, stress van de verhuizing had voor hem een terugval kunnen betekenen.
Je gaf aan dat die nu ook diarree heeft, hij hem dus ook extra goed in de gaten!
quote:Tis natuurlijk zo'n heel contract wat je ondertekend. Maar we weten beide dat het niet gezegd terwijl de strenge vrouw telefonisch zei dat ze het wel gezegd heeft die zaterdag. Maar als ik kosten kan besparen, dan onthou ik dit echt wel. Maar wat ik al eerder vermeld had, ik heb er alles voor over om beide gezond te krijgen en te houden.Op donderdag 21 oktober 2010 20:12 schreef Cat22 het volgende:
He bah, wat een verhaal. Hopelijk voelen beiden kittens zich snel beter.
Het kan heel gauw gaan met die kleintjes, zowel bergopwaarts als bergafwaarts. Maar goed dat jullie snel naar de DA zijn geweest, alleen jammer dat jullie extra kosten hebben gemaakt doordat jullie de papieren niet goed hebben gelezen.
quote:Morgen dus ook mee naar de dierenarts, geen risico's lopen als het niet nodig isOp donderdag 21 oktober 2010 22:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Lennart is op dit moment erg rustig. Zelfs zijn 2 favoriete speeltjes (een laserlampje en een propje papier) doen 'm niks. Hij focust zich er wel op, maar rent er niet achteraan. Ook zijn ontlasting is ook weer gewoon diarree. Dus die moeten we maar ff in de gaten houden. Dat hij minder actief is kan misschien zijn om dat Tara er niet meer is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |