Sinds zaterdag hebben ik en mijn vriendin 2 kittens uit het asiel gehaald.
Lennart (Cyprus - Kater) en
Tara (Zwart - Poes)

![]()
![]()
![]()
Een paar dagen voordat we ze op zouden halen zouden ze ingeënt, gechipt en ontwormt worden. Tara had geen bijeffecten en was gewoon actief. Lennart daarentegen was rustig en kalm geworden en had wat vochttekort. Het asiel had ze daarom een aantal daagjes langer bij gehouden. Beide zouden rond 1-8-10 geboren zijn.
Zaterdag hebben we ze meegenomen, mede dankzij het feit dat mijn vriendin de 2 weken erna full-time thuis zat om ze in de gaten te houden. Eenmaal thuis was Lennart juist degene die het initiatief nam en duidelijk liet zien dat hij actief was. Tot op heden speelt hij met alles wat op snoertjes en touw lijkt. Dus precies zoals een kat hoort te zijn. En zijn vochttekort is volledig over.
Tara, de nieuwsgierige actieve kat in het asiel was minder enthousiast. Natuurlijk wel heel nieuwsgierig naar haar nieuwe omgeving, maar de dagen later tot en met nu ging het bergafwaarts. Ze had last van diarree, wat logisch is nadat katten een nieuwe omgeving hebben. Maar toen mijn vriendin naar de dierenarts ging voor een controle werd Tara ook nog eens geschat op 8 weken ipv 11.
Sinds gisteravond poept Tara niet meer in de kattenbak en verschuilt zij zich in hoekjes en plekjes om haar behoefte te doen, wat nog steeds waterig is. Ook is zij heel rustig en zit ze vanuit 1 plek zielig te kijken wat ik allemaal doe. Vanmorgen at ze haar special brokken van Dr Hill matig. Ze krijgt maar een beperkt aantal brokjes wat op advies van de dierenarts gegeven wordt. Gistermiddag at ze wel het natte voer als een malle.
Mijn vriendin en ik maken ons zo zorgen om haar. We hebben de katten maar vannacht in bed gelaten om sowieso Tara warm en in de gaten te houden. Helaas is het vannacht ook mis gegaan en heeft ze haar behoefte op het bed gedaan. Lennart onrustig, dus reden voor mij om met beide beestjes lekker op de bank te liggen zodat Lennart zijn ding kan doen en Tara in ieder geval een moeder gevoel heeft.
De reden van het topic is misschien wel geruststelling. Komt dit bij iemand bekend voor? Wij geven dus nu bepaald eten op advies van de dierenarts. Maar omdat Tara gewoon klein, iel en rustig is plus het feit dat ze nu plots haar behoefte niet meer in de kattenbak doet ben ik toch benieuwd of dit wel eens voor kan komen.