quote:Nou je weet dat er altijd wel een een complicatie kan optreden bij kittens omdat hun weerstand nog niet optimaal is, maar dit gaat steeds verder een dal in heb ik het gevoel.Op woensdag 27 oktober 2010 23:14 schreef Oognip het volgende:
Erg vervelend dat jullie zoveel problemen hebben met jullie nieuwe kittensDit is niet wat je he bedenkt als je nieuwe kittens krijgt.
Ik zou inderdaad morgen even bellen met het asiel. Hoe vaak moet Tara per dag medicijnen? Als ze bijvoorbeeld 3x moet, kun je het ook geven voor je naar je werk gaat, als je terug bent en als je gaat slapen toch? Of heb je anders niemand in de buurt die even medicijnen kan geven?
quote:Tara is nu ongeveer 9/10 weken en is tientallen grammen aangekomen in de afgelopen week, maar weegt nog 600 gram. Maar ook vanmorgen at ze weer matig. Een paar hapjes en ze had weer genoeg. Dus haar gewicht zal zeker niet hard omhoog gaan zo.Het lijkt me erg moeilijk om Tara op dit moment af te staan. Ik zou het ook niet kunnen, je hebt haar zo ziek meegemaakt en dan zou ik zoiets hebben van, nou gaan we er ook helemaal voor om haar beter te maken. Maar als jullie dat het beste vinden dan kunnen jullie dat overwegen.
Mijn kittens van 8.5 week zijn 1 kilo dus het gewicht van Tara klopt van geen kant. Komt ze wel goed aan?
quote:We doen ook ons best, maar zoals ik al zei, het is niet alleen vervelend voor Tara, maar ook voor Lennart. Die wordt steeds actiever en wil veel met Tara spelen. Hij springt vaak op haar en houdt haar in een houdgreep. Het is zielig om te zien dat Tara gewoon totaal geen kick geeft. Wij halen dan ook Lennart er maar vanaf voor het uit de hand loopt. Lennart zal wel steeds denken dat hij niet met zijn maatje mag spelen.......Op donderdag 28 oktober 2010 08:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou er toch alles aan doen om het nog een tijdje vol te houden met Tara. Als ze nog steeds zo lethargisch is, dan moeten jullie toch weer met haar naar de dierenarts? Als ze over de moeilijke hobbel heen is, zal het snel verbeteren, ook voor Lennart.
Tara terugbrengen naar het asiel is overigens ook geen oplossing voor Lennart.
quote:Ik hoop het dan maarOp donderdag 28 oktober 2010 08:41 schreef Lienekien het volgende:
Ja, het is vervelend. Dat snap ik wel. Maar de situatie dat Tara niet wil spelen is tijdelijk, daar moet je toch vanuit gaan.
quote:Nou hou het maar op 100 gram. Dat was volgens mij (door jou) aangegeven dat ze 100 gram per week meer moet wegen. Dus dat gaat goed. Tot nu dus mogelijk...Op donderdag 28 oktober 2010 08:46 schreef Oognip het volgende:
Hoe lang moet die antibiotica gegeven worden? En dat Tara niet veel aankomt is op zich niet erg, ALS ze maar aankomt
Een week geleden woog ze nog maar 440 gram, in een week tijd 160 gram groeien is veel voor een kitten hoor!
quote:Ik heb gisteren de dierenarts gebeld en het verhaal uitgelegd die zeiden tegen ons dat we het even moeten afwachten en zodra ze gaat niezen kijken of er groen snot uitkomt.. Maar ze niest nog niet maar ze heeft het wel benauwd.. Maar omdat ze nu aan de antibiotica zit mag ze niet een andere erbij en 2 kuren achter elkaar schijnt ook niet goed te zijn.Op donderdag 28 oktober 2010 11:18 schreef Oognip het volgende:
Zo 450 gram is zooo weinig voor een kitten van die leeftijd. In 2 dagen tijd 35 gram afvallen is ook echt niet goed. Er moet iets meer aan de hand zijn. Een volle neus kan ook duiden op niesziekte. Gaan jullie nog naar de dierenarts of iig even overleggen?
quote:Nog maar een keer die dierenarts bellen.Op donderdag 28 oktober 2010 11:22 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Ik heb gisteren de dierenarts gebeld en het verhaal uitgelegd die zeiden tegen ons dat we het even moeten afwachten en zodra ze gaat niezen kijken of er groen snot uitkomt.. Maar ze niest nog niet maar ze heeft het wel benauwd.. Maar omdat ze nu aan de antibiotica zit mag ze niet een andere erbij en 2 kuren achter elkaar schijnt ook niet goed te zijn.
We zijn een beetje het spoor bijster....
quote:Dat is erg lief maar idd wij wonen in Doorwerth zo'n beetje 110 km van je vandaan.. Ik wacht zo even het telefoontje van het asiel af en dan bel ik nog wel een keer de DA. Er moet gewoon iets gebeuren want zo schiet het niet op.Op donderdag 28 oktober 2010 11:30 schreef Oognip het volgende:
Voor niesziekte hoeven ze ook niet te gaan niezen. Ik heb hier ook een paar katten gehad met niesziekte, zonder te niezen.
Ik zou ook wel voor Tara willen zorgen aangezien ik toch kittens opvang, maar volgens mij wonen jullie niet echt in de buurt van Enschede of wel?
quote:Tis idd ver maar het is dan ook maar 1x wegbrengen en 1x ophalen maar ik begrijp wel als jullie haar dicht in de buurt willen houden. Kijk maar.Op donderdag 28 oktober 2010 11:36 schreef Claire-l het volgende:
[..]
Dat is erg lief maar idd wij wonen in Doorwerth zo'n beetje 110 km van je vandaan.. Ik wacht zo even het telefoontje van het asiel af en dan bel ik nog wel een keer de DA. Er moet gewoon iets gebeuren want zo schiet het niet op.
quote:Ze ligt nu eigenlijk de hele dag in de krabpaal (het huisje) op een warme kruik ze komt er alleen uit om even haar behoeftes te doen en dan klimt ze er weer in..Op donderdag 28 oktober 2010 11:42 schreef moussy het volgende:
Ik zou het diertje niet op laten nemen in het asiel voor haar rust of wat ook, 'verhuizen' neemt ook weer stress met zich mee en ook daar is er meer kans op ziekte's, lijkt mij met veel katten. Hebben jullie niet eventueel een ruimte waar ze lekker rustig kan liggen? Al is het een warme badkamer..?
quote:Ach gosOp donderdag 28 oktober 2010 12:06 schreef Claire-l het volgende:
Daar ben ik dus ook bang voor Lennart gaat er vaak bijzitten alsof hij over haar wilt 'waken' ze ziet er ook niet uit het lijkt net een zwerfkatje ze likt zichzelf niet schoon en dan al die dingen erbij tja ik hoop niet dat het zover komt maar idd misschien er toch maar rekening mee gaan houden dat ze het niet gaat redden allemaal
quote:Ja dat wil ik ook gaan vragen dit duurt nu al bijna 2 weken maar het gaat alleen maar slechter met d'r als je d'r zou zien lijkt het net alsof we haar gisteren van de straat op geplukt waar ze al 9 weken rond loopt.Op donderdag 28 oktober 2010 12:10 schreef Lienekien het volgende:
Hè, bah. Wat ontzettend naar voor jullie en voor Tara.
Ik wil je nog aanraden om vanmiddag de dierenarts op de man af te vragen hoeveel kans hij haar nog geeft. Het is heel rot om het ter sprake te moeten brengen, maar je komt op een punt dat je geen onnodig lange lijdensweg wilt.
Sterkte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |