abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89782597
De chip is nog geen centimeter dus het zal niet de chip zijn, maar wat een ellende met die kleintjes zeg :N Ik heb vorig jaar net zulke ellende meegemaakt met mijn eerste katten en dat is na een paar maanden gelukkig goed gekomen. Eerste 2 katten snel overleden en mijn vierde kat zat 3 maanden aan de diarree. Daarna ging het gelukkig alleen maar beter, dus het gaat goedkomen. Maar wat een narigheid :(
pi_90083796
Lennart heeft nog steeds diarree, maar volgende week gaat de 2e week van start van de kuur. :)
Beide zijn nog steeds heel erg speels en er is niks aan hun te merken dat ze ergens last van hebben. Ze eten allebei gewoon goed.

Lennart en Tibby zijn altijd nieuwsgierig als ik op de pc ga. Altijd de muis volgens op het scherm en na 15 minuten gaan ze altijd lief in het vest van mijn vriendin liggen die op het bureau ligt. Zo schattig O+

Bij tibby zitten er toch wel wondjes/korstjes in haar nek, maar het lijkt erop alsof dit ook onder de huid zit. Ook bij "oksel" zit iets geks. Maar we kijken het even aan of het nog weggaat.

Apart is wel weer dat Lennart (die ouder zou moeten zijn) toch iets kleiner is.... :Y)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_97733089
Mooie exemplaren! :P Wij hebben sinds kort ook 2 katjes, erg leuke beestjes. Zijn nu zo'n 10 weken oud.

Vraagje: Ik gebruik als kattenbakgrind nu Foetsie-ba van Tom Poes (what's in a name), maar vind het niet zulk geweldig spul. Het geeft bruin af aan de pootjes van de katten (zijn klei-achtige korrels) en qua geur gaat het snel stinken.

Ze krijgen hier alleen brokken (goedkope shizzle van Action) met af en toe wat rauw vlees als traktatie. Al ervaring met dat Carnibest? Zal wel vrij prijzig zijn?

[ Bericht 31% gewijzigd door 16meter op 05-06-2011 13:30:22 ]
  zondag 5 juni 2011 @ 14:41:08 #229
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_97736371
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:19 schreef 16meter het volgende:
Mooie exemplaren! :P Wij hebben sinds kort ook 2 katjes, erg leuke beestjes. Zijn nu zo'n 10 weken oud.

Vraagje: Ik gebruik als kattenbakgrind nu Foetsie-ba van Tom Poes (what's in a name), maar vind het niet zulk geweldig spul. Het geeft bruin af aan de pootjes van de katten (zijn klei-achtige korrels) en qua geur gaat het snel stinken.

Ze krijgen hier alleen brokken (goedkope shizzle van Action) met af en toe wat rauw vlees als traktatie. Al ervaring met dat Carnibest? Zal wel vrij prijzig zijn?
Voor korrels gebruik ik Biokats Fresh. We hebben een dichte kattenbak alleen de 'voordeur' is helaas kapot. Met een zak van 20 kg doen we ruim 2 weken. (2 katten die volledig binnen zitten dus)
Of dit lang is weet ik niet. Maar de plasbollen vallen niet zo snel uit elkaar als die goedkope troel (lidl) die ik eerst had.

Wat betreft voer wij hebben op het begin Hill's Science plan voor kittens gegeven. Nadat ze 'geholpen' waren zijn we overgestapt naar Royal canin indoor. Als je graag wat natvoer aan ze wilt geven zou ik zakjes kopen van hetzelfde merk voer waar je ook de brokken van hebt.

Als ze namelijk carnibest eten moeten de darmen een hele andere zuurgraad ontwikkelen dan met brokken. Het is dus het beste om of carnibest of brokken te geven aan ze. Zodat de darmen niet te overstuur raken ;)

Binnenkort moet je wel ff foto's posten :)

Voor de mensen die nu dit topic in 1 keer op zien komen.
Tibby en Lennart maken het helemaal top. Lennart heeft een groeispurt gemaakt en is nu 4 kilo schoon aan de haak. Tibby is een kieskeurige eter en is nu ruim 3 kilo.

Hier 2 foto's

Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_97736677
Zo.. ze zien er al heel anders uit zie ik, volwassen katten inmiddels. :)

Zal volgende keer kijken of de dierenzaak ook Biokats heeft liggen.

Wat de voeding betreft.. dan houden we het voorlopig bij de brokken. Wel erg opvallend hoeveel ontlasting ze voor zulke kleine katjes al hebben. Het zijn echt bergen. Kan dat met een ander merk/type brok beter (minder) worden? Las ergens dat het met granen in het voer te maken kan hebben?

Wat is jouw ervaring met de kosten van het inenten van kittens? Geloof dat we daar eigenlijk al te laat mee zijn... maar dat moet op de korte termijn wel gaan gebeuren. Ook omdat ze hun eerste stapjes buiten achter 't huis al aan het maken zijn. Tevens moeten ze nog ontwormd worden.

Een hoop vragen, ik weet. :P

Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')