Is op zich niet zo vreemd. Om de haverklap komt er weer een wielrennertje bij hier, dan vullen die topics aardig. Ik zelf probeer altijd zo veel mogelijk in 1 post te reageren. Dan maar 10 verschillende quotes erin, ipv 10 losse posts. Gaan de topics wat langer meequote:Op maandag 11 oktober 2010 21:41 schreef 045represent het volgende:
Pfff de topics vliegen er doorheen!
Mijn gemiddelde is eigenlijk nooit een doel. Op 1 of 2 ritten per jaar na dat ik weinig tijd heb en gewoon eens wil zien hoe hard het gaat in 1-1,5 uur rond omslagpunt. Heb je btw nog aan Tacx gevraag waarom hun bidons zulke kutdoppen hebben?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:07 schreef marcodej het volgende:
Mijn 'record' in mijn eentje is 32.5 over 65km... Over het algemeen ben ik tevreden als ik het boven de 30 gemiddeld kan houden.
Dat je ritten steeds korter worden?quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:04 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
En wat zou je dan uit een dergelijke grafiek concluderen?![]()
[ afbeelding ]
Ligt eraan wat je zomerbanden zijn. Als dat megasoepele 300+ tpi bandjes zijn, dan jaquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Ik gebruik dezelfde Rubino Pro's als in de zomer. Komende lente ga ik over op Continental GP4000S. Vind de Rubino Pro voor de winter een prima bandje. Heeft langs de zijkant nog een beetje profiel waardoor je nog wel enige wegligging hebt op nat wegdek. Mocht je nou ook in de sneeuw willen gaan fietsen is eigenlijk niets goed genoeg voor een racefiets. Dan kun je beter overstappen op een crosser of een mtb.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Gewoon de 23C's waar ik al bijna 2 jaar zonder problemen mee rijd. Alleen moet ik meer opletten op de slijtage anders heb ik over 2500+ km weer een week waarin ik 3 keer lek rijdquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:23 schreef eentwee het volgende:
@Freddeh: je hebt toch niet die megasmalle Rubino's uit de aanbieding besteld he?![]()
Lijkt me wel gaaf om zo een keer de Ardennen in te gaan in de sneeuw. Voor Nederland is het een beetje overkill alleen die bandjesquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 04:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb wel winterbanden besteld. Speciale van Schwalbe, 35mm met spikes. Dan kan ik in de winter tenminste de Ardennen in, sneeuw is dan geen probleem meer. Ik maak 1 fiets speciaal klaar voor sneeuw en ijs.
zal vanavond ook afgelegde afstand opnemen in een grafiek. helling heb ik helaas nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:23 schreef eentwee het volgende:
Dat je ritten steeds korter worden?Niets dus. Geef anders voor de gein even de helling en de foutmarge, dan kunnen we er misschien iets meer over zeggen.
Ja, een band met minder grip die minder snel lek gaat, met koude jatten en een gore fiets wil je geen lekke bandquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Dank jequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:58 schreef CyclingGirl het volgende:
@Freddeh: gefeliciteerd met je aankoop!
Volgens mij wel, maar Continental heeft speciaal voor de vochtigere seizoenen ook nog de GP4000 All Season. Kost alleen een aardige cent. Dat is in ieder geval voor mij de reden geweest dat ik nog maar even een wintertje op goedkopere bandjes rijd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:59 schreef CyclingGirl het volgende:
De GP 4000s zijn toch ook goede winterbanden of niet?
Al gestart met je "noname frame project"?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:41 schreef Wielracer het volgende:
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief
In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
Nee nog niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:34 schreef No-P het volgende:
[..]
Al gestart met je "noname frame project"?
Mooie mtb routes hier he, heb sinds anderhalve week ook een mtb. Vind het alleen jammer dat er buiten de voorgeschreven paden niet echt veel plekken zijn waar je heen kan. Op de racefiets kun je alle kanten op en dat is op de mtb minder. Moet het Reichswald nog wel verkennen en daar zullen ook nog wel wat leuke stukken zitten denk ik.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:40 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Nee nog niet.
Heb 1,5 maand geleden een mtb gekocht en ben daar nu druk mee. Er moet nog wel een 2de fiets komen voor wedstrijdjes en vies weer. Maar dat komt in januari wel.
In principe is voor een "beginner" de basis het belangrijkste. Eerst duurtrainingen om die basis te krijgen en daarna kun je vanuit die basis met specifiekere training beginnen, zoals die intervallen. Mocht je van plan zijn wedstrijden te gaan rijden moet je je eens verdiepen in welke periodes je de verschillende trainingen doet, zoals wielracer en cyclinggirl de winter op hebben gedeeld in verschillende periodes.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef nogeenmaarten het volgende:
Reageren op een eigen vraag, mag dat?
Awel, zo train je dus op een hoger vermogen en dus snelheid :http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=18074&page=2
Samengevat: het is niet effectief om lange stukken vlak (met gelijk vermogen) te rijden, voor de ontwikkeling van snelheid kan je beter in blokken van 5-10 min afwisselend hard / rustig rijden.
Ik ga vanmiddag een ritje maken met de mtb. Als je de route wilt hebben moet je vanavond maar kijken op mijn log en dan kan je de route eventueel downloaden of bekijken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:56 schreef No-P het volgende:
[..]
Mooie mtb routes hier he, heb sinds anderhalve week ook een mtb. Vind het alleen jammer dat er buiten de voorgeschreven paden niet echt veel plekken zijn waar je heen kan. Op de racefiets kun je alle kanten op en dat is op de mtb minder. Moet het Reichswald nog wel verkennen en daar zullen ook nog wel wat leuke stukken zitten denk ik.
[..]
Rode en groene route ken ik inderdaad, die ga ik dadelijk weer doen. Daar ben ik met heen en weer fietsen al snel een kleine 3 uur mee zoet. Ik ga je blog in de gaten houden want met nieuwe routes ben ik altijd blij.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:22 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag een ritje maken met de mtb. Als je de route wilt hebben moet je vanavond maar kijken op mijn log en dan kan je de route eventueel downloaden of bekijken.
Het Reichswald is mooi, maar wel erg zwaar. Heb een aantal keer +30 % op mijn display gezien. En dan is mtb-en niet leuk meer![]()
In Groesbeek is de groene + rode route wel aardig. Deze kan je combineren en dan kom je uit op 43 km.
Bij de Canadese oorlogsgraven heb je ook een mooi stuk bos. Daar mag je gewoon rijden over de paden, geen route.
Als je een route voor de mtt wilt plannen moet je maar eens de Openstreetmap gebruiken. Daar staan echt alle paden op in het bos.
Dan kan het fris en vochtig zijn.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik mag iets eerder aan de duurtraining. Ik heb eind februari al Omloop van het nieuwsblad wat ik mag gaan rijden.
Voor het geld van een 4Season (tenminste, als je ze niet bij velo-motion.com bestelt) heb je ook de Open Pave's. Dan rijd je tot en met april als een echte pimp-pro rondquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Dan ga ik eens rondkijken. Moet toch nieuwe banden dus dan gooi ik die erop denk ik.
Dat doe ik inderdaad ook, daar zie je allerlei onverharde paden staan. Maar je mag dus lang niet op al die paden (bruine streepjes) fietsen?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:22 schreef Wielracer het volgende:
[..]Als je een route voor de mtt wilt plannen moet je maar eens de Openstreetmap gebruiken. Daar staan echt alle paden op in het bos.
In de buurt van Delft vind ik wiellervereniging de Spartaan in Rijswijk. Dat lijkt mij een mooie club om eens te kijken wat er precies mogelijk is en wat goed bevalt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:56 schreef No-P het volgende:
In principe is voor een "beginner" de basis het belangrijkste. Eerst duurtrainingen om die basis te krijgen en daarna kun je vanuit die basis met specifiekere training beginnen, zoals die intervallen. Mocht je van plan zijn wedstrijden te gaan rijden moet je je eens verdiepen in welke periodes je de verschillende trainingen doet, zoals wielracer en cyclinggirl de winter op hebben gedeeld in verschillende periodes.
Er kan ook nog sneeuw zijn :Squote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan kan het fris en vochtig zijn.
Ik heb een week of twee later m'n 1e 200km brevet.
Ja zijn die zo goed? Ik heb altijd Open corsa EVO CX gehad maar die zijn te zacht voor de winter.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor het geld van een 4Season (tenminste, als je ze niet bij velo-motion.com bestelt) heb je ook de Open Pave's. Dan rijd je tot en met april als een echte pimp-pro rond
[ afbeelding ]
[..]
Dat doe ik inderdaad ook, daar zie je allerlei onverharde paden staan. Maar je mag dus lang niet op al die paden (bruine streepjes) fietsen?
Heb je met die bandjes een beetje grip dan? Ben totaal niet bekend met ze. Behalve dat... Zijn ze ook nog in andere kleuren leverbaar?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:53 schreef eentwee het volgende:
Voor het geld van een 4Season (tenminste, als je ze niet bij velo-motion.com bestelt) heb je ook de Open Pave's. Dan rijd je tot en met april als een echte pimp-pro rond
[ afbeelding ]
Bij mij ook ietsie eerder aan de duurtraining beginnen. Ik ben momenteel bezig met de planning te maken voor aankomend seizoen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:41 schreef Wielracer het volgende:
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief
In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
WV De Spartaan is wel oké, je kan ook naar RMDC de Coureur in Maassluis gaan. Ook wel een leuke wielrenverenigingquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:06 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
In de buurt van Delft vind ik wiellervereniging de Spartaan in Rijswijk. Dat lijkt mij een mooie club om eens te kijken wat er precies mogelijk is en wat goed bevalt.
Er elke wedstrijd kansloos worden afgereden lijkt mij geen geweldige ervaring. Vrijblijvende tourtochten zijn wel heel leuk om de omgeving te verkennen, maar dan mis ik toch de drang om hard te rijden.
Bij roeien kan je makkelijk de wedstrijden (of "roeiontmoetingen met wedstrijdkarakter") kiezen waar je de top van de veteranen en zelfs de nationale top zou tegenkomen of waar je als fanatieke veteraan kans had om op een goede dag te winnen. Ik mis bij het fietsen nog dat inzicht in niveau van wedstrijden.
Ja dat zijn zomerbanden, daar rijd je teveel lek mee en ze gaan niet heel lang mee, in de winter maakt snelheid wat minder uit natuurlijk. De open paves zijn degelijker en comfortabeler door de breedte. Ze worden veel gebruikt in de voorjaars(kasseien)klassiekers (ok, de tubes maar deze open tubulars zijn afgeleiden). Voordeel tov 4Season: comfortabeler/soepeler, minder rolweerstand, meer grip, slijten ronder ipv vierkant (komt eigenlijk allemaal door soepelheid rubber). Nadelen: iets minder lekbestendig, gaan wat minder lang mee (komt allebei door soepelheid rubberquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:08 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja zijn die zo goed? Ik heb altijd Open corsa EVO CX gehad maar die zijn te zacht voor de winter.
Is de gouden koets er in het zwart?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Oke mooi zijn ze ook in het blauw?
Dat waren allicht de "a-trimmers" van RCMD de Coureur uit Maassluis die een kruissnelheid hebben van 35-40 km/h voor ritten van 60-90 km (zojuist even bijgelezen http://decoureur-ftp.e-captain.nl/Trimmers.html)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:18 schreef FJD het volgende:
@Maarten, het is om ik al uitdagend genoeg om op zondagochtenden aan te haken bij de groep die een toertochtje doet. Ik sloot twee jaar terug op proef aan in Maassluis en viel toen in een groepje wat gemiddeld 37/38 int uur reed over 80km, daar heb ik wel een paar dagen spierpijn van gehadWas wel leuk, dat wel
Ziet er ook goed uit. Meer in de richting van mijn gangbare rondje in elk geval. Ik zie alleen op het eerste gezicht geen of weinig activiteit in de winter, terwijl het in Rijswijk, op een lager pitje, gewoon doorgaat. Maar allicht is dat ook alleen op het eerste (internetpag.) gezicht.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:23 schreef kaasplankje het volgende:
WV De Spartaan is wel oké, je kan ook naar RMDC de Coureur in Maassluis gaan. Ook wel een leuke wielrenvereniging
Mooie fiets, als ik 't goed begrijp alu frame, zo'n beetje volledig Ultegra afgemonteerd, Easton wielen & voorvork, Syntace stuurbocht, stuurnok en zadelpen?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:24 schreef SuperWeber het volgende:
Ik denk trouwens dat ik toch voor de zwarte Cube ga:
[ afbeelding ]
Deze zag er erg tof uit in de winkel...
Vinden jullie het wat?
Specs:
HPA 7005 Hydroformed Triple Butted, Advanced Inner Cable Routing
Easton EC70 SL CNT Carbon 1 1/8“ - 1 1/2“
FSA Orbit Z-T
Syntace Racelite 2014
Syntace F139
Syntace P6 Aluminium 31.6mm
RFR Natural Shape 0.1 R
Shimano Ultegra FC-6750 Hollowtech II 50x34
Shimano Press-Fit BB
Shimano Ultegra RD-6700GS
Shimano Ultegra FD-6703BL 3-speed, Clamp 34.9mm
Shimano Ultegra BR-6700
Shimano Ultegra ST-6703 10-speed
Shimano Ultegra ST-6703 10-speed
Shimano Ultegra CS-6700 12-25, 10-speed
Shimano Ultegra CN-6700
Easton Vista SL
Schwalbe Ultremo R Kevlar 23x622
Je was me voorquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:40 schreef Freddeh het volgende:
Ziet er gaaf uit! Zorg alleen wel dat je andere bandjes krijgt, want deze logo's lijnen niet goed uit met de logo's op de velgen
Dat is erg dicht bij mij in de buurt, ken de vereniging zelf niet maar was van plan tegen het voorjaar ook eens daar te gaan informeren hoe en wat. In een groep rijden is op z'n tijd toch ook wel leukquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:06 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
In de buurt van Delft vind ik wiellervereniging de Spartaan in Rijswijk. Dat lijkt mij een mooie club om eens te kijken wat er precies mogelijk is en wat goed bevalt.
Dat weet ik. Bij mijn 1e 200 dit jaar had ik er veel last an (die ging tot 600m hoogte). Ik reed een week voor de officiële datum voor, lag er in de buurt van het Vennkreuz nog een fors pak sneeuw en ijs op de weg. Gelukkig was dit op de dag zelf al een beetje weggesmolten. Een deel van de deelnemers heeft hier een omweg gepakt, de rest is er voorzichtig overheen gereden, gelukkig zonder ongelukken.quote:
Iets hoge BMI is echt geen nadeel als het gaat om vlak rijden en vooral in de wind, zo heb ik ondervonden. Het gaat dan vooral om te genereren vermogen (watts) en dat is al snel iets hoger bij een hogere BMI. Ter vergelijking, mijn concept 2 ergo scores waren goed, totdat er een gewichtscorrectie op werd losgelaten. Dan werd je van goed ineens (iets boven) gemiddeld ... Awel, toch ooit "NL kampioen" op de 2k HCl veld en meervoudig ergoheadkampioen HClquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:50 schreef Narcotical het volgende:
Dat is erg dicht bij mij in de buurt, ken de vereniging zelf niet maar was van plan tegen het voorjaar ook eens daar te gaan informeren hoe en wat. In een groep rijden is op z'n tijd toch ook wel leuk.
Edit: Als ik trouwens die gemiddeldes hier voorbij hoor vliegen dan denk ik dat ik toch eens flink snel moet zien wat kilootjes kwijt te raken zodat mijn gemiddelde ook wat stijgt
Je zal het inderdaad wel merken, vooral bij het versnellen. Tegen de wind in is wat extra massa volgens mij nog niet zo verkeerd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:01 schreef Narcotical het volgende:
Wat versta jij onder iets hoge BMI?. Waarschijnlijk minder dan het mijne helaas. Ben er bijna zeker van dat als ik wat kilo's kwijt raak ik wel harder zal gaan fietsen
Langere buizen zijn ook slapper dus een driehoek met een kleinere oppervlakte is ook stijverquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:53 schreef nogeenmaarten het volgende:
Mooi, maar de stijfheid (/ sterkte) van zo'n hellende bovenbuis lijkt mij niet optimaal. Perfecte driehoeken zijn goed voor sterkte en stijfheid, aldus mijn Delftse opleiding. Zo'n waggelende lange zadelbuis is daar een slecht aanhangsel van. Afwijken van de driehoeken is misschien mooi, maar op het eerste gezicht niet efficient kwa materiaalgebruik, daarmee gewicht en daarmee uiteindelijke efficientie (Watts - snelheid).
Nee bracketstijfheid heeft niets met sloping te maken. Wel of geen sloping is een puur optische (voor de klant) danwel marketingtechnische (voor de fabrikant) overweging. De fiets gaat niet anders sturen, is niet comfortabeler of stijver, je kunt niet met minder framematen toe, je komt niet automatisch minder diep te zitten etc.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:43 schreef kaasplankje het volgende:
Ik dacht ook dat een iets sloping frame een iets hogere bracketstijfheid opleverde en dat het voor de torsiestijfheid niet veel uitmaakte. Het is iig minder gewicht met een stukje zadelpen versus framemateriaal, maar waar heb je het in vredesnaam ook over![]()
Ik merk, vooral bij versnellen maar ook gewoon bij het fietsen op tempo, dat ik de power die ik bv bij het spinnen wel heb niet kan vertalen naar snelheid. Denk toch dat dit deels door m'n gewicht komt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:11 schreef No-P het volgende:
[..]
Je zal het inderdaad wel merken, vooral bij het versnellen. Tegen de wind in is wat extra massa volgens mij nog niet zo verkeerd.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:59 schreef FJD het volgende:
Zal ook eens zon grafiekje trekken, zag er wel grappig uitAfstand ga je er niet bij krijgen zonder een statistische analyse dus daar zou ik maar niet aan beginnen
![]()
Die rode lijn is een trendlijn? En wat is die zwarte dan?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:23 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad is de invloed van de stadkilometers op een lange tocht minder groot als bij een korte tocht.
Maar wat ik eigenlijk wil stellen is dat om je persoonlijke progressie te meten een fietscomputer ideaal is.
Vergelijkingen trekken tussen verschillende wielrenners op basis van gemiddelde wordt al snel hachelijk. Te veel variabelen.
Absoluut een steekhoudend verhaal, maar als je een kant-en-klare fiets uit het rek trekt, wat veruit de meeste mensen die voor een racefiets in de markt zijn uiteindelijk doen, heb je niet zoveel keus. Bijna alle fietsen van 800-2000 euro zijn meer dan voldoende stijf en de verschillen in bijv. comfort/demping komen dan vooral uit de contactpunten (banden, zadel, stuur, stuurlint). Wat je zeker wel kunt doen is goed kijken naar een geschikte geometrie voor de houding die bij het beoogde gebruik past.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:24 schreef ultra_ivo het volgende:
De vraag is natuurlijk wanneer een fiets stijf genoeg is en wanneer te stijf. Dat hangt van je gebruik af. Voor een criterium op goed asfalt is voor een sprinter een fiets nooit stijf genoeg. Voor een technisch goede fietser is het voor een kasseikoers weer helemaal naders. Daar wil je juist een stuk slapte in de juiste richting.
Ik heb zelf destijds bij m'n Bioracer er een oversized bovenbuis in laten plaatsen. Als randonneur zegt me bracketstijfheid niks, comfort des te meer. Wel weer wat stijfheid in de dwarsrichting vanwege de lichte bagage die mee moet. Je moet de fiets optimaliseren voor je gebruik, niet gewoon de 'beste' fiets voor een profkoers uit het rek trekken.
Waarom niet dan?quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb 1 keer een sloping frame gehad, daar kon ik echt niet mee overweg.
Mij wordt verteld dat dat juist andersom is. In de winter veel duur kweken. En dan richting het wedstrijdseizoen (vanaf januari ofzo) trainen op snelheid en explosiviteit. Zodat je de duurbasis al hebt (gedurende het seizoen heb je minder tijd daar op te trainen). Ik ga sowieso deze winter minimaal een keer per week spinnen en een keer crossen. En een keer duurtraining doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:41 schreef Wielracer het volgende:
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief
In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
Het belangrijkste probleem was dat dat frame voor teveel soorten mensen ontworpen was, niet specifiek genoeg voor mij. Door de sloping bovenbuis was m'n framedriehoek te klein geworden en kon ik te weinig spullen kwijt (oversized bidons enzo). Het was een vakantiefiets, een te lage bovenbuis levert dan weer problemen op om je fiets recht te houden als je ermee staat en tussen je benen klemt.quote:
die zwarte lijn is het gemiddelde van de 5 voorgaande waardes.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:12 schreef Marurk het volgende:
[..]
Die rode lijn is een trendlijn? En wat is die zwarte dan?
En op de x-as heb je gewoon training 1, training 2, enz. staan dus?
Ja ik weet wat je bedoel. Ik wil ook zo graag een nieuwe fiets maar er moet eerst nog getrouwd worden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:56 schreef Tommeke het volgende:
Als ik niet af en toe wordt tegengehouden door m'n rationele omgeving had ik een Cervelo S1 gekocht vandaag. Maar ik kan beter ff doorsparen en eerst nog 'n setje geile wielen kopen.
Je gaat je Renault toch niet inruilen voor zo'n gehyped fietsjequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:56 schreef Tommeke het volgende:
Als ik niet af en toe wordt tegengehouden door m'n rationele omgeving had ik een Cervelo S1 gekocht vandaag. Maar ik kan beter ff doorsparen en eerst nog 'n setje geile wielen kopen.
Dat klinkt idd allemaal wel vrij logischquote:Op woensdag 13 oktober 2010 04:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het belangrijkste probleem was dat dat frame voor teveel soorten mensen ontworpen was, niet specifiek genoeg voor mij. Door de sloping bovenbuis was m'n framedriehoek te klein geworden en kon ik te weinig spullen kwijt (oversized bidons enzo). Het was een vakantiefiets, een te lage bovenbuis levert dan weer problemen op om je fiets recht te houden als je ermee staat en tussen je benen klemt.
Neverquote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Je gaat je Renault toch niet inruilen voor zo'n gehyped fietsje
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:41 schreef Tommeke het volgende:
Never![]()
Ik koop wel 'n set goede (hoge) wielen
Dan kunnen de kosten nog behoorlijk oplopen, tenslotte moet hij dan ook nog een ander framequote:
Dat bespaart hij dan weer op het ontbreken van een groepquote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:18 schreef SuperWeber het volgende:
Dan kunnen de kosten nog behoorlijk oplopen, tenslotte moet hij dan ook nog een ander frame
Dat ding daar bovenop lijkt me dan wel weer een 'state of the art' remsysteemquote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:23 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat bespaart hij dan weer op het ontbreken van een groep
Geen tandwielen en dus wil je een groot wiel op je trapas om met een redelijke tred toch fatsoenlijk vooruit te komen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:28 schreef Tommeke het volgende:
Hoe hebben ze die fietsen ooit zo kunnen ontwerpen
Redelijke wandeltred, of je gebruikelijke racefietscadans?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Geen tandwielen en dus wil je een groot wiel op je trapas om met een redelijke tred toch fatsoenlijk vooruit te komen.
Ik denk niet dat je die cadans wil halen op dat apparaat...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Redelijke wandeltred, of je gebruikelijke racefietscadans?
Zo'n wiel is misschien wel 2 meter hoog, dus omtrek 6,3 m.
Bij een cadans van 90 omw/min zit je dan op 34 km/u, op zo'n onhandelbaar ding
Alweer 2,5 week aan het werk, ben die vakantie al vergetenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
terug van het kanoeen Gripper?
Jeps, alleen Red Bulls waren goedkoper met een vergelijkbare afmontage en wielen. Nu de Cube in de uitverkoop was gegooid, heb ik een mooie fiets voor een betaalbare prijs gekocht bij de LBS (wat naar mijn mening ook iets waard is). Bij een Red Bull had ik naar Bocholt moeten rijden (misschien wel meer dan 1 keer), wat toch ook weer centen en tijd kost (want zien wil je een fiets op zijn minst).quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:54 schreef Freddeh het volgende:
Balen Yankee... Ik weet hoe het voelt...![]()
SuperWeber, is het de Cube geworden?
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:37 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jeps, alleen Red Bulls waren goedkoper met een vergelijkbare afmontage en wielen. Nu de Cube in de uitverkoop was gegooid, heb ik een mooie fiets voor een betaalbare prijs gekocht bij de LBS (wat naar mijn mening ook iets waard is). Bij een Red Bull had ik naar Bocholt moeten rijden (misschien wel meer dan 1 keer), wat toch ook weer centen en tijd kost (want zien wil je een fiets op zijn minst).
Btw. Freddeh, ik heb nu een 8 speed wiel te leen
Bocholt is bij mijn ouders om de hoek, lekker dichtbij. Maar een LBS is inderdaad wel handig. Mooie fiets.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:37 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jeps, alleen Red Bulls waren goedkoper met een vergelijkbare afmontage en wielen. Nu de Cube in de uitverkoop was gegooid, heb ik een mooie fiets voor een betaalbare prijs gekocht bij de LBS (wat naar mijn mening ook iets waard is). Bij een Red Bull had ik naar Bocholt moeten rijden (misschien wel meer dan 1 keer), wat toch ook weer centen en tijd kost (want zien wil je een fiets op zijn minst).
Btw. Freddeh, ik heb nu een 8 speed wiel te leen
Nog niet binnen... Zit hier thuis te wachten tot ie er is, maar moet tegen 12 uur zelf ook richting werk helaasquote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb niks met Giant het is niet mijn ding. Ik heb er eens een gehad ooit maar ik vond mijn Coppi daarna beter fietsen maar dat is persoonlijk.
Hoe is het met je wiel Freddeh?
Die wielen komen wel goed, zou vandaag toch al op mijn gewone fiets gaan. Daarnaast heb ik wel prettige buren wat pakketpost betreft, dus ik kan ze morgenochtend bij de buren ophalen als m'n vrouw me niet voor is vanavond. Dus morgenochtend naar de bloedbank, daarna met beide achterwielen en dochterlief naar de fm om de cassette om te zetten, nieuwe wielen er onder en wachten tot zaterdag.... 'Helaas' zit ik morgen heel de dag alleen thuis met m'n dochtertje dus ik heb het sowieso druk. Maar toch wil ik die wielen zo graag proberenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:16 schreef CyclingGirl het volgende:
Jammer is dat zal je niet zien dat ze komen als je naar je werk bent.
Ik ben gisteren naar Spinning geweest, zou Cycling 2 zijn maar er werd Cycling 3 van gemaakt heftiger en langer en ik vond het al vaag dat er na 3 kwartier mensen zo weggingen
Vanavond weer een uurtje knallen. Morgenavond helaas niet dan moet ik thuis dingen doen en ga ik op die ubersaaie Tacx.
Ik wil ook een MTBquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:23 schreef FJD het volgende:
Heb je een MTB Freddeh? Ik ga zondag wss aansluiten bij een groepje in Barendrecht. Volgens berichten is dat flink wat offroad rammen. Ik zie geen heuvels in t verschiet maar ben wel benieuwd
Omdat ik de mogelijkheid wil hebben om door een bos (als voorbeeld) te rijden, maar geen zin heb om een tweede fiets te kopen.quote:
Ik heb inmiddels 4 fietsenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat ik de mogelijkheid wil hebben om door een bos te rijden, maar geen zin heb om een tweede fiets te kopen.
Ik sluit niet uit dat ik ooit die ambitie wél ga hebben, inderdaadquote:
Incl kroegfiets, dan welquote:
Toertochten zijn wel handig om nieuwe wegen te leren kennen zonder veel fout te rijden of te hoeven zoeken. Lange afstanden zijn ook leuker in toertochtverband en omdat er veel niveauverschil is kun je vaak wel iemand vinden die langzamer rijdt wat motiverend werktquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Whehehe...
Doen jullie weleens mee met toertochten of zetten jullie voornamelijk gewoon een route uit? (ik ga overigens gewoon fietsen en kom uiteindelijk weer eens thuis, maar ik ken de 'fijne' fietsroutes in de omgeving nog niet goed genoeg.
Ik ga nu 't seizoen daarvoor begint, regelmatig met 'n groep clubgenoten veldtoertochten af. Gewoon met z'n allen op de cyclocrosser en een paar op de mtb ongeveer 50 km door de bossen crossen. Erg leuk om te doen. Ik vind trouwens een cyclocrosser een stuk cooler dan 'n mtb.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Whehehe...
Doen jullie weleens mee met toertochten of zetten jullie voornamelijk gewoon een route uit? (ik ga overigens gewoon fietsen en kom uiteindelijk weer eens thuis, maar ik ken de 'fijne' fietsroutes in de omgeving nog niet goed genoeg.
Ik doe dat op dezelfde manier. Ik fiets van A naar B, dan naar C om vervolgens via H en K weer op A uit te komen. Met in sommige gevallen de meest onbeholpen weggetjes ertussen...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ga nu 't seizoen daarvoor begint, regelmatig met 'n groep clubgenoten veldtoertochten af. Gewoon met z'n allen op de cyclocrosser en een paar op de mtb ongeveer 50 km door de bossen crossen. Erg leuk om te doen. Ik vind trouwens een cyclocrosser een stuk cooler dan 'n mtb.
Als ik op de weg fiets klooi ik altijd maar wat aan en zie ik wel waar ik uitkom. Maar meestal is dat ook in groepsverband.
Klopt, dat was weer lachenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:11 schreef Tommeke het volgende:
Schrale troost. De 'training' van vandaag was wel super.
Uiteraard, die weggetjes zoek ik dan later nog weer een keer opquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:36 schreef Tommeke het volgende:
Soms kom je op de mooiste weggetjes uit
bij de alu velgquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is jouw Cosmic Carbon bij de alu velg gescheurd of die carbon kap die erover zit?
het is gelukkig oktober en geen juniquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan moeten ze m omvlechten, maar dat doen ze bij de fabriek geloof ik, kan wel even duren
idd Je kan in de pekel beter met je ouwe shit gaan rijden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:18 schreef Yankee het volgende:
het is gelukkig oktober en geen junimaar het blijft wel zwaar kut
Ik ben fietsforens, dus rijd eigenlijk 2x per dag een 25km route. Afgelopen weken helaas niet wegens omstandigheden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Whehehe...
Doen jullie weleens mee met toertochten of zetten jullie voornamelijk gewoon een route uit? (ik ga overigens gewoon fietsen en kom uiteindelijk weer eens thuis, maar ik ken de 'fijne' fietsroutes in de omgeving nog niet goed genoeg.
Als je er geen bezwaar tegen hebt naar Belgïe af te reizen zou ik een klassieker doen zoals de ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen of de Waalse Pijlquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:01 schreef Freddeh het volgende:
Ik ben fietsforens, dus rijd eigenlijk 2x per dag een 25km route. Afgelopen weken helaas niet wegens omstandigheden.
Komend jaar wil ik wat toertochten mee gaan rijden, maar weet nog niet welke. Iemand die ook zin heeft toertochten te gaan doen en/of ideeën heeft welke ik het best kan pakken als 'beginner'?
Ik doe regelmatig mee aan toertochten. Ik organiseer er ook 4 per jaar. De routes daarvan zet ik zelf uit.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Whehehe...
Doen jullie weleens mee met toertochten of zetten jullie voornamelijk gewoon een route uit? (ik ga overigens gewoon fietsen en kom uiteindelijk weer eens thuis, maar ik ken de 'fijne' fietsroutes in de omgeving nog niet goed genoeg.
Zit nu te kijken naar de Ronde van Vlaanderen. De 75km zou voor mij nog wel enigzins haalbaar zijn (uiteraard afgezien van heuvelsquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je er geen bezwaar tegen hebt naar Belgïe af te reizen zou ik een klassieker doen zoals de ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen of de Waalse Pijl![]()
Die 1e zou ik zelf ook wel willen doen lijkt me wel tof
Zeker routes van dik 300km steeds?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik doe regelmatig mee aan toertochten. Ik organiseer er ook 4 per jaar. De routes daarvan zet ik zelf uit.
Waarschijnlijk is het kortere rondje een stukje finale, met de kuitenbijters; muur van geraardsbergen, kapelmuur, bruine put, etc.. Ik heb m nooit gereden dus verder geen ideequote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:34 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zit nu te kijken naar de Ronde van Vlaanderen. De 75km zou voor mij nog wel enigzins haalbaar zijn (uiteraard afgezien van heuvels). Maar goed, gezien ik komend jaar ook heuveltraining erbij ga doen komt dat wel goed, hoewel de RvV al op 2 april is...
Ik zit nu dus te kijken naar de kaart van de 75km waar nog wel wat kuitenbijters in zouden zitten, maar tussen alle opties die er tussen staan (Google Earth, diverse Google maps opties, etc etc) zie ik géén hoogtekaartje daarvan. Kijk ik verkeerd?
Volgens mij niet. Als je de langere routes kijkt zitten ook veel van die piekjes in het hoogteverloop. Heb wel het idee dat de piekjes iets dichter bij elkaar liggen in de 75km t.o.v. de 150km. De 255km begint overigens een stuk softer, dat gaat eerst een goed stuk vlak voor je begint aan de verkeersdrempeltjesquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het kortere rondje een stukje finale, met de kuitenbijters; muur van geraardsbergen, kapelmuur, bruine put, etc.. Ik heb m nooit gereden dus verder geen idee
Is uiteraard best te doen op je eigen tempo. Ik neem aan dat je op het asfalt je vering ook gewoon in lockout kan zetten? Scheelt dat zompige gevoel in de voorkant en laat iets hogere snelheden toe.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat soort klassiekers zou ik best weleens willen rijden, maar dan gewoon in eigen tempo. Is dat wel te doen, dan? (een fiets zoals de mijne is natuurlijk niet bedoeld voor snelheid.)
Ik haalde laatst op de MTB 28km/h over 80 km in mijn eentje op de weg, zonder me kapot te fietsen. Met een hybride zal je nog net wat sneller kunnen omdat er wat minder wrijving is.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat soort klassiekers zou ik best weleens willen rijden, maar dan gewoon in eigen tempo. Is dat wel te doen, dan? (een fiets zoals de mijne is natuurlijk niet bedoeld voor snelheid.)
Center-center toch?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:19 schreef Yankee het volgende:
Misschien een domme vraag, maar hoe meet ik de lengte van mijn stuurpen?
Ik zou gewoon met 23 gaan rijdenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:33 schreef Freddeh het volgende:
Ik zit te lezen nog over de Ronde van Vlaanderen. Op de site staan een aantal klimmetjes, maar nergens welke klim in de 75km zit. Wel jammer, want wil me wel enigzins voorbereiden daarop dan. Wil weten of ik misschien met 25C bandjes moet gaan rijden ipv 23C.
Ben ritten van 25km gewend, go figurequote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou gewoon met 23 gaan rijdenmaarre, is 150 km te ver?
Ja reken maar, want je zal toch wel een keertje stoppen ook. Goed voor de conditie/vetverbrandingquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:40 schreef Freddeh het volgende:
Ben ritten van 25km gewend, go figureIk zou die 150km best willen doen, maar dan zit je als je pech hebt dus gewoon 6 uur in het zadel...
Word je hard vanquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:40 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ben ritten van 25km gewend, go figureIk zou die 150km best willen doen, maar dan zit je als je pech hebt dus gewoon 6 uur in het zadel...
Ik word liever niet meteen overmoedig. Denk dat ik eerst maar die van 75km pak dan hoor.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja reken maar, want je zal toch wel een keertje stoppen ook. Goed voor de conditie/vetverbranding
Dat gemiddelde is redelijk goed te doen, inderdaad. De komende maanden gewoon lekker trainen en dan kijken wat er allemaal te rijden is.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:01 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik haalde laatst op de MTB 28km/h over 80 km in mijn eentje op de weg, zonder me kapot te fietsen. Met een hybride zal je nog net wat sneller kunnen omdat er wat minder wrijving is.
Ik denk dat als je een beetje inhoud hebt je bij de meeste groepstochten wel mee komt als ze gemiddeld 28 rijden.
Ja en dat hoeft niet eens elke dag hoor. Gewoon een aantal keren gaan rijden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:04 schreef Freddeh het volgende:
Zal het wel gaan proberen. Misschien wordt het toch wel de 150. Ik zie het wel, moet eerst maar eens meer gaan trainen, dat sowieso
Afhankelijk van je lokatie heb ik hem voor je gevonden: Linkiequote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:19 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben van plan een zogenaamde fixed gear fiets te gaan samenstellen en in elkaar te zetten. Nu heb ik dus al allerlei mooie onderdelen gezien alleen mis ik nog een mooi frame.
Uiteindelijk moet de fiets er een beetje zo uit komen te zien:
http://www.bertellibici.com/product.php?works_id=119
Maar nu zoek ik dus een frame. Bij voorkeur al zwart. Weet iemand waar ik dan kan kopen voor een prijs wat binnen de 200 euro blijft?
Ik weet dat het niet echt in jullie straatje valt qua racefietsen, maar wie weet kan iemand me aan een aluminium zwart frame helpen maat 58. Alvast bedankt.
Dat wordt watquote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:36 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja en dat hoeft niet eens elke dag hoor. Gewoon een aantal keren gaan rijden.
En het gaat niet om de kilometers. Denk voor jezelf hoelang je over 150km gaat doen
en train dan die uren in 1 training.
Dat kan jij bestquote:
Jij wil dus een mooi klassiek frame gaan mollen? Fixed is prima, maar laat dan de originele lak en de historie van het frame ajb in takt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:19 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben van plan een zogenaamde fixed gear fiets te gaan samenstellen en in elkaar te zetten. Nu heb ik dus al allerlei mooie onderdelen gezien alleen mis ik nog een mooi frame.
Uiteindelijk moet de fiets er een beetje zo uit komen te zien:
http://www.bertellibici.com/product.php?works_id=119
Maar nu zoek ik dus een frame. Bij voorkeur al zwart. Weet iemand waar ik dan kan kopen voor een prijs wat binnen de 200 euro blijft?
Ik weet dat het niet echt in jullie straatje valt qua racefietsen, maar wie weet kan iemand me aan een aluminium zwart frame helpen maat 58. Alvast bedankt.
+1quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Jij wil dus een mooi klassiek frame gaan mollen? Fixed is prima, maar laat dan de originele lak en de historie van het frame ajb in takt.
Eigenlijk wel.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Jij wil dus een mooi klassiek frame gaan mollen? Fixed is prima, maar laat dan de originele lak en de historie van het frame ajb in takt.
He Ivo, weet jij waar je goedkoop (incl. verzendkosten) goede kwaliteit naafkogels kunt kopen (3/16 en 1/4 voor shimano naven)?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Precies. Als dat het doel is dan past zijn vraag beter in LIF.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:17 schreef No-P het volgende:
[..]Maar ik denk dat hij de fiets trendy wil maken (met dat korte stuur enzo) en hem de historie geen moer kan schelen.
Kijk eens bij de grote verzendhuizen. Voor zoiets zou ik als eerste bij St. John's Street kijken, www.sjscycles.co.ukquote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:28 schreef eentwee het volgende:
[..]
He Ivo, weet jij waar je goedkoop (incl. verzendkosten) goede kwaliteit naafkogels kunt kopen (3/16 en 1/4 voor shimano naven)?
Geen idee of ze verzenden, geen idee waar je woont maar ik haal ze hier:quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:28 schreef eentwee het volgende:
He Ivo, weet jij waar je goedkoop (incl. verzendkosten) goede kwaliteit naafkogels kunt kopen (3/16 en 1/4 voor shimano naven)?
Ach wat een onzin. Zoals de kenners weten, (een wat hoger) BMI is hooguit voordelig op het vlakke. Zolang je geen bergen tegenkomt levert het aantal watts wat je trapt de snelheid, of je nu wat zwaarder bent of niet. En als zwaarder persoon trap je nu eenmaal makkelijker meer watts dan een lichter persoon. Voor onderling vergelijk van ergoscores tijdens roeien is er dan ook een gewichtscorrectie.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:37 schreef Oksel het volgende:
Wat een mietje ben je. Moet je meer trainen, dat je benen wat harder worden, dan heb je dat probleem niet. Ook niet met een wat hoger BMI. En trouwens.. jij fietste toch met gemiddeldes van 33+ ? Dan zou je dat dus niet moeten hebben..
Zou vervelend zijn. Het waren de maximale maten van bbb, maar ben dan ook 2,00 m lang bij 100 kg. Ik ga toch voor een broek.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:11 schreef marcodej het volgende:
Dan heb je die beenstukken waarschijnlijk te klein gekocht. Ik vind ze ideaal.
Toch is er een sterke correlatie die is gebaseerd op gemeten concept2 ergoscores van (bijvoorbeeld) roeiers. Het kan natuurlijk zijn dat er een verschil is tussen het wattage dat roeiers en renners leveren, omdat roeiers een deel van het vermogen uit rug en armen halen, maar ....quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:04 schreef kaasplankje het volgende:
BMI enkel als waarde zegt weinig over het vermogen dat iemand kan leveren op een fiets
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:06 schreef SuperWeber het volgende:
Ik vind beenstukken echt ideaal... Ik heb er ook nog nooit echt last van gehad oid...
Dit dus. Als ze in je benen snijden, zitten ze echt te strak. Maar ze moeten ook niet afglijden natuurlijk. Heerlijke dingen voor in het najaar.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:11 schreef marcodej het volgende:
Dan heb je die beenstukken waarschijnlijk te klein gekocht. Ik vind ze ideaal.
Lijkt mij een mooi planquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 06:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb de tochten rond Hilversum zo langzamerhand wel gezien, dus volgende zomer wil ik ook eens in de regio Rotterdam een toertocht doen, dus Freddeh...wie weet gewoon samen? Als Brooksrijder kun je een paar uur in het zadel best aanen verder is het gewoon een kwestie van in het weekend tochten uitzetten, en telkens iets langer maken, dan ben je in het voorjaar echt wel klaar voor een 100 km!
Nou beenstukken moet je altijd een beetje inknippen of meer dragen. Ik zou toch in de winter voor een gevoerde lange broek gaan. Nu hoeft dat nog niet maar straks is het wel fijn om er zo een te hebben.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:35 schreef nogeenmaarten het volgende:
Het is redelijk koud geworden, voor het eerst met 'beenstukken' van bbb gereden. Een stuk voordeliger dan een volledige lange broek met zeem, aldus de fietsenmaker. Hij had ze zelf ook.
Awel, ik kan ze na een tochtje van harte afraden. Koop die broek, laat die beenstukken (soort sex-panty's voor wielrenners). Ze snijden in je liezen/ bovenbenen en ze zijn te goed te zien door je (korte) fietsbroek. Ziet er dus niet uit voor renners met wat spek/ hogere bmi.
Armstukken van craft overigens subliem, zeker aan te raden. Je voelt ze niet, met uitzondering van de warmte. Heerlijk.
Is wel apart. Ik ben na mijn verplichte 3 jaar niet fietsen na 1.5 jaar goed trainen en wedstrijden 12kg afgevallen en toch fiets ik nu op het vlakke harder als ooit en trap ik meer watts weg.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:59 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ach wat een onzin. Zoals de kenners weten, (een wat hoger) BMI is hooguit voordelig op het vlakke. Zolang je geen bergen tegenkomt levert het aantal watts wat je trapt de snelheid, of je nu wat zwaarder bent of niet. En als zwaarder persoon trap je nu eenmaal makkelijker meer watts dan een lichter persoon. Voor onderling vergelijk van ergoscores tijdens roeien is er dan ook een gewichtscorrectie.
Maar je bent van hate uitgenodigd om je een keer uit mijn wiel te laten rijden. Moet je wel een keer naar regio R'dam/Den Haag komen.
Ga je in het voorjaar een keer met ons mee. Rustige opbouwende duurtrainingen. Of je wordt lid van een Toervereniging, die bouwen ook op.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:04 schreef Freddeh het volgende:
Zal het wel gaan proberen. Misschien wordt het toch wel de 150. Ik zie het wel, moet eerst maar eens meer gaan trainen, dat sowieso
Springt dus uiteindelijk wel goed tijdens het rijden? Of misschien de bandjes eerst wat soepel rijden op dit setje wielen?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:13 schreef Oksel het volgende:
Talkpoeder in je band, zodat je binnenband zich beter kan zetten, en dan lekker 9 bar er in.
Ik zeg ook nuquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:07 schreef Oksel het volgende:
Talkpoeder! Dan kan het ten opzichte van elkaar bewegen en rij je ook minder snel lek![]()
Dan springt het goed tijdens het pompen, dan 'zet' de band zich.
foto!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:22 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb mijn Cube inmiddels opgehaald
Ga ik morgen of overmorgen regelen. Moet vandaag nog weer naar Utrecht, mijn tijd is dus beperktquote:
Thanksquote:
Ik heb stijve benen van het twee weken niet fietsen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 08:50 schreef kaasplankje het volgende:
Wat een prutweer gisteren, ik heb stijve benen van het in de regen fietsen
Mooi! Dat rijdt weer goed dus.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:06 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb stijve benen van het twee weken niet fietsen.
Lekker hoor, die Racing 7's. 't Is wel wennen, moet meer m'n best doen hem de bocht in te gooien nu, hij ligt echt strak op de weg. Alleen dat hobbeltje van die band is nog wel echt irritant, maar dat los ik nog wel ff op.
Echt snel ging het niet, gemiddeld rond de 26km/u, maar dat komt wel weerOok nog niet het lef gehad om bovenop de pedalen te gaan, vertrouwen is er nog niet helemaal, maar dat was ik ook wel kwijt met die Mavic's....
Kom je nu mee...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi! Dat rijdt weer goed dus.![]()
btw met die Mavics had je nog makkelijk een half jaar door kunnen fietsen hoor. Je velg breekt echt niet in 2 als er een scheurtje in zit bij de nippel
Ik weet niet wat het is, maar heb me altijd al afgevraagd wat voor naaf al die mensen nou hebben waarbij ik dat rateltje hoor. Is me eigenlijk alleen maar opgevallen dat het met name Campa uitgerustte fietsen zijn waarbij ik het hoor.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:15 schreef SuperWeber het volgende:
Dat jullie allemaal zo kicken op dat rateltje in je wiel. Ik vind dat echt ontzettend irritant. Gelukkig doen mijn nieuwe Easton wieltjes dat niet
Ken ook zo'n gast die dat heeft en als ie stopt met trappen begint dat ding echt een teringlawaai te maken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het is, maar heb me altijd al afgevraagd wat voor naaf al die mensen nou hebben waarbij ik dat rateltje hoor. Is me eigenlijk alleen maar opgevallen dat het met name Campa uitgerustte fietsen zijn waarbij ik het hoor.
En nu heb ik dus eindelijk zelf een setje hergestickerde () Campa wieltjes en ben ik ook helemaal blij
![]()
En kan eindelijk m'n fietsbel eraf halen. Hoef nu alleen maar even te stoppen met trappen en ze horen me al
Mag dan wel Shimano rijden, maar als dit is hoe Campa hoort te klinken zie ik het wel zitten om over te stappenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:50 schreef Oksel het volgende:
Campa ratelde wat meer, maar ook Shimano heeft het nu. Na-apers.
Ik ben volledig verrot gegaan vanochtend op de ATB, ben zelfs halverweg de weg op gegaan en naar huis gefietst. Ik kon niet meer. Koud, wind tegen, blubber, regen. M'n poten deden ECHT zeer.
Wel m'n GPS ding getest, zo eens kijken wat voor resultaat ik daar uit krijg.
Ik zie een vlinderstuur en hoor 20.000km in 2 en een kwart jaar. Klinkt als een mede fietsforens?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:55 schreef Klonk het volgende:
Ik ben dan wel geen echte wielrenner maar wel een veelfietser en aangezien er geen veelfietserstopic is op FOK! doe ik het lekker bij jullie
20.000 km in 2 jaar en 4 maanden
[ afbeelding ]
Respect hoor!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:14 schreef Klonk het volgende:
Medefietsforens + alles verder op de fiets, werk (3 x per week) en als ik niet naar mijn werk fiets dan fiets ik gewoon om het fietsen, even naar de supermarkt (een dorp verderop 5 km) kan ik niet rechtstreeks doen, altijd met een rondje van zeker 20 km
Zou eigenlijk gisteren compensatie hebben voor vandaag werken, maar moest op het laatste moment toch werken. Wel met m'n kleine meid naar de bibliotheek geweest, dat was lachenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:53 schreef Oksel het volgende:
Werken! Op zaterdag. Hm.
Ik heb 3 uur op de fiets gezeten vanochtend. Afzien.
Het is niet koud voor de racefiets man. Je moet gewoon een beetje doortrappenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:53 schreef FJD het volgende:
Vandaag niet geweest maar plusside is dat ik morgen kan gaan ATBen waar ik wil aangezien ik weer even een auto hebVoor de racefiets is t echt koud!
De nieuwe Chorus wordt een succes. Ik kan er weinig op aanmerken en met een prijs van 800 euro hoef je geen Superrecordgeld meer uit te geven voor een mooie zwarte groep. Als je toch meer budget hebt een lekker stel wielen erbij uitzoeken lijkt me ideaal.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zit even op de Campa site te kijken naar de 2011 spullen.
Aangezien ik nog met een groep uit 1998 rijd en er het nodige vervangen moet worden had ik maar besloten dit voorjaar wat nieuws er op te mikken.
Ik zit te kijken naar het verschil tussen Super Record, Record en Chorus
http://www.r11.campagnolo(...)rd-11s_groupid_1.jsp
Het is toch wel mooi, Super Record met al dat carbon en titanium maar de Chorus groep ziet er ook strak uit met zwarte remhoeven.
Prijzen voor 2011 zijn nog niet bekend.
Ik overweeg óf
Chorus 11 speed groep en Bora One
Record 11 speed groep en Bora One
Ik denk overigens dat 't de bovenste wordt budget technisch gezien
N.b. het heeft met het merk achternaaf/body te maken en niet met de groep. Het klopt dat Campa body's herrie maken en Shimano body's niet. Maar het is dus prima mogelijk om als luidruchtige Shimanorijder door het leven te gaanquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:12 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mag dan wel Shimano rijden, maar als dit is hoe Campa hoort te klinken zie ik het wel zitten om over te stappen
[..]
Ja, ik heb een wielset waarvan de achternaaf na een servicebeurt muisstil is; waarschijnlijk ben ik iets te scheutig geweest met de vetspuit. Als je die palletjes goed drooghoud maken ze veel meer herrie.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:21 schreef eentwee het volgende:
N.b. het heeft met het merk achternaaf/body te maken en niet met de groep. Het klopt dat Campa body's herrie maken en Shimano body's niet. Maar het is dus prima mogelijk om als luidruchtige Shimanorijder door het leven te gaanNeem bijv. Chris King of Hope naven
Maar ook Campa/Fulcrum, DT Swiss en nog andere merken zijn redelijk luid. Je kunt het geluid ook tweaken met vet.
Eigenlijk wel waar maar de Record achterderailleur en remhoeven zijn toch wel echt een stuk mooier dan de Chorus, mja dan ook ruim 300,- extra.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:18 schreef eentwee het volgende:
De nieuwe Chorus wordt een succes. Ik kan er weinig op aanmerken en met een prijs van 800 euro hoef je geen Superrecordgeld meer uit te geven voor een mooie zwarte groep. Als je toch meer budget hebt een lekker stel wielen erbij uitzoeken lijkt me ideaal.
Met dikker en dunner vet ofzo?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
N.b. het heeft met het merk achternaaf/body te maken en niet met de groep. Het klopt dat Campa body's herrie maken en Shimano body's niet. Maar het is dus prima mogelijk om als luidruchtige Shimanorijder door het leven te gaanNeem bijv. Chris King of Hope naven
Maar ook Campa/Fulcrum, DT Swiss en nog andere merken zijn redelijk luid. Je kunt het geluid ook tweaken met vet.
Naja ti's iets koud maar belangrijker is dat ik zonder kosten op een wildvreemde plek een beetje fatsoenlijk MTB parcours af kan leggenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:57 schreef Freddeh het volgende:
Het is niet koud voor de racefiets man. Je moet gewoon een beetje doortrappen
Komt echt sporadisch maar voor dat ik dát meemaak; welke kant ik ook op ga....quote:
Hopelijk een kijkoperatie, dag of 2 op bed en daarna met een week weer enigzins op de been. Anders duurt het ongeveer anderhalve week met een totaal van zo'n 6 weken revalidatie. We hopen het eerste...quote:
Ze zijn er wel, inderdaad: Shimano heeft er een aantal (MW02 zag ik als type voorbij komen), maar Specialized, Sidi en Northwave hebben ze ook.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:13 schreef marcodej het volgende:
Heb je ook speciale winterschoenen dan?
Ik ben ook een mooi weer fietser hoor, ga echt niet de weg op als het wegdek nat is of als het regent.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:05 schreef Holenbeer het volgende:
dankje,
ik ben tot nu toe nog een mooi-weer-fietser, zonder verlichting op de fiets. Houdt dus in dat ik als het uitkomt paar uurtjes laat in de middag of in het weekend fiets. Tochtjes van circa 50km.
Wat van afstanden fiets jij?
Morgen doe ik gewoon pakje aan met thermospul eronder + arm-/beenstukken + overschoenen. Hopelijk is het warm genoeg, heb nl. nog geen lang shirt/broek. Mijn windstopper krijg ik pas volgende maand (besteld via de club), dus voorlopig moet ik het met arm-/beenstukken en overschoenen weten op te lossen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:10 schreef marcodej het volgende:
Vanavond voor het eerst dit seizoen maar eens mijn wintergoed (winterhandschoenen, lange broek/shirt, overschoenen etc.) op gaan zoeken. Morgenochtend is het knap fris...
Sterker nog, een dunne strakke broek geeft zelfs meer warmte. Doordat jouw lange broek een beetje flappert blijft de lucht niet op dezelfde plek en moet je steeds weer verse lucht opwarmen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:53 schreef Klonk het volgende:
Toch is het grappig om te zien hoe wij allemaal met feitelijk hetzelfde bezig zijn, fietsen, bij voorkeur veel fietsen maar de kleding heel anders aanpakken. Ik fiets s'winters altijd met een warme broek van North Face (eigenlijk voor wandelaars en hikers). En ik kan me dus echt niet voorstellen dat zo'n dunne lange broek even veel warmte geeft tijdens de koude maanden...
Ik heb deze:quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:31 schreef Freddeh het volgende:
Daarnaast heb ik nu neopreen overschoenen en die houden maar erg weinig warmte binnen/kou buiten. Toch niet helemaal wat ik zoek voor in de winter dus.
Heb ongeveer dezelfde, alleen dan van BBB. Fijn spul en voeten blijven lekker warm.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:01 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik heb deze:
[ afbeelding ]
Niet van neopreen, maar van een folieachtige stof. Houdt goed de koude rijwind tegen, dus voeten blijven prima warm.
Dit is een maat 60, ik heb mezelf helemaal opnieuw op laten meten (ze doen er maar wat voor als ze een fiets willen verkopenquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:32 schreef marcodej het volgende:
Altijd mooi dat matzwarte.
Hoe lang ben je wel niet? Dit is een 62cm denk ik?
Mooie fietsquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:36 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dit is een maat 60, ik heb mezelf helemaal opnieuw op laten meten (ze doen er maar wat voor als ze een fiets willen verkopen). En ik ben 1.88 lang...
quote:De ruim 70 kilometer lange route op het landgoed is de afgelopen twee maanden aangelegd in opdracht van de Regio Twente. Een week voor de veldtoertocht, op vrijdag 22 oktober, vindt de officiële opening plaats.
De route, globaal in het landelijke gebied tussen Borne en Beckum, bevat onder andere ruim 12 kilometer speciaal voor het mountainbiken gebouwde technische singletracks. Verder is gebruik gemaakt van bestaande paden en zandwegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt nu ook nog op je dame zitten hoor.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:05 schreef Oksel het volgende:
Veel racefietsers gaan op dat logge ding met die lelijke dikke banden..Ik ook. Wat is het dan weer een verademing om op m'n slanke sexy dame te zitten..
quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:04 schreef Marurk het volgende:
Hey mensen, dit is een "recreatief wielrennen"-topic, geen "recreatief MTBen/ATBen"-topic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:04 schreef Marurk het volgende:
Hey mensen, dit is een "recreatief wielrennen"-topic, geen "recreatief MTBen/ATBen"-topic.
Trainen is trainen en t MTB topic is echt doodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Plus dat t toch echt een winterhobby is, net als schaatsen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
70km dát is de moeitequote:Op zondag 17 oktober 2010 19:55 schreef Oksel het volgende:
A.s. zaterdag wordt hier de Twickel route geopend..
Cube 'valt ook groot' volgens mij. Ik ben iets kleiner en heb een 57.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:36 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dit is een maat 60, ik heb mezelf helemaal opnieuw op laten meten (ze doen er maar wat voor als ze een fiets willen verkopen). En ik ben 1.88 lang...
Daarom heb ik ook 'n crosser!quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:05 schreef Oksel het volgende:
Veel racefietsers gaan op dat logge ding met die lelijke dikke banden..Ik ook. Wat is het dan weer een verademing om op m'n slanke sexy dame te zitten..
bestaat er geen regenpakvariant in strakke uitvoering?quote:Op maandag 18 oktober 2010 08:40 schreef Oksel het volgende:
Fred..! Kou is niet erg, maar regen! Hoe ga je dat doen?
Om 5 uur 's ochtends is kou heus heel erg hoorquote:Op maandag 18 oktober 2010 08:40 schreef Oksel het volgende:
Fred..! Kou is niet erg, maar regen! Hoe ga je dat doen?
quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:01 schreef Oksel het volgende:
Nadeel van kou is wel dat ik dan vaak geen helm meer op heb omdat ik muts moet dragen. En dan past m'n helm niet meer. Daar heb je toch speciale mutsen voor? Iemand?
hehequote:Op maandag 18 oktober 2010 09:38 schreef Freddeh het volgende:
Die zocht ik al inderdaad. Denk alleen niet dat Oksel die wil dragen
Op je ATB.quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:56 schreef Oksel het volgende:
5x per week, netjes. Ik ga wel gewoon lekker binnen uurtje hardlopen, of op de ATB.
Ik wil weer in Australie wonen..![]()
Daar kun je ALTIJD fietsen. Buiten.
Jazeker. Ik heb er eentje van goretex. Klein en strak gesneden. Zo strak dat ik 'm in de winter niet kan dragen (en in de zomer m'n zakken niet te vol kan stoppen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 08:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
bestaat er geen regenpakvariant in strakke uitvoering?
ik kan me voorstellen dat het regenpak wat ik aan heb niet zo fijn is op een racefiets
Ik zou ook breken als iemand me opeens Henk ging noemen, eerlijk gezegd...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:11 schreef Oksel het volgende:
Over een week zit er een nieuwe achterbrug in m'n Merida frame. Garantie! Meteen nieuwe tandwielen / ketting etc.. weer 170 euro, slik.
Ik heb XT op m'n ATBquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:06 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Op je ATB.
Met Campagnolo.
Zonder muts.
Een schande... Hoe bevalt dat nou? Shimano?quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb XT op m'n ATB
Er is geen Campa voor op de ATB
Dus ik moet maar een crosser gaan bouwen. Ik heb nog wielen, dat is een begin toch?
Kut. Maar dat kan ook komen omdat de ketting op breken stond..quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:26 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Een schande... Hoe bevalt dat nou? Shimano?
Kut is toch juist goed?quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Kut. Maar dat kan ook komen omdat de ketting op breken stond..Deze week nieuwe onderdelen er op, ben benieuwd. 't Is wel een goede groep (XT), dus het schakelen gaat wel erg strak moet ik zeggen.
Ik heb begrepen dat Campagnolo véél en véél beter isquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:26 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Een schande... Hoe bevalt dat nou? Shimano?
Een nieuwe fiets kopen met Shimano.......hoe domquote:Op maandag 18 oktober 2010 11:16 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat Campagnolo véél en véél beter is
Kut, dat was me nog helemaal niet opgevallen. Ik ga hem maar omruilen voor één met Campa...quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Een nieuwe fiets kopen met Shimano.......hoe dom![]()
Ik zou voor 'n Empella gaan. Een mooi, Nederlands topproduct.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:26 schreef Oksel het volgende:
Wat voor frame heb ik nodig voor een crosser?
Wielen heb ik al (met campa).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |