Is op zich niet zo vreemd. Om de haverklap komt er weer een wielrennertje bij hier, dan vullen die topics aardig. Ik zelf probeer altijd zo veel mogelijk in 1 post te reageren. Dan maar 10 verschillende quotes erin, ipv 10 losse posts. Gaan de topics wat langer meequote:Op maandag 11 oktober 2010 21:41 schreef 045represent het volgende:
Pfff de topics vliegen er doorheen!
Mijn gemiddelde is eigenlijk nooit een doel. Op 1 of 2 ritten per jaar na dat ik weinig tijd heb en gewoon eens wil zien hoe hard het gaat in 1-1,5 uur rond omslagpunt. Heb je btw nog aan Tacx gevraag waarom hun bidons zulke kutdoppen hebben?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:07 schreef marcodej het volgende:
Mijn 'record' in mijn eentje is 32.5 over 65km... Over het algemeen ben ik tevreden als ik het boven de 30 gemiddeld kan houden.
Dat je ritten steeds korter worden?quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:04 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
En wat zou je dan uit een dergelijke grafiek concluderen?![]()
[ afbeelding ]
Ligt eraan wat je zomerbanden zijn. Als dat megasoepele 300+ tpi bandjes zijn, dan jaquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Ik gebruik dezelfde Rubino Pro's als in de zomer. Komende lente ga ik over op Continental GP4000S. Vind de Rubino Pro voor de winter een prima bandje. Heeft langs de zijkant nog een beetje profiel waardoor je nog wel enige wegligging hebt op nat wegdek. Mocht je nou ook in de sneeuw willen gaan fietsen is eigenlijk niets goed genoeg voor een racefiets. Dan kun je beter overstappen op een crosser of een mtb.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Gewoon de 23C's waar ik al bijna 2 jaar zonder problemen mee rijd. Alleen moet ik meer opletten op de slijtage anders heb ik over 2500+ km weer een week waarin ik 3 keer lek rijdquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:23 schreef eentwee het volgende:
@Freddeh: je hebt toch niet die megasmalle Rubino's uit de aanbieding besteld he?![]()
Lijkt me wel gaaf om zo een keer de Ardennen in te gaan in de sneeuw. Voor Nederland is het een beetje overkill alleen die bandjesquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 04:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb wel winterbanden besteld. Speciale van Schwalbe, 35mm met spikes. Dan kan ik in de winter tenminste de Ardennen in, sneeuw is dan geen probleem meer. Ik maak 1 fiets speciaal klaar voor sneeuw en ijs.
zal vanavond ook afgelegde afstand opnemen in een grafiek. helling heb ik helaas nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:23 schreef eentwee het volgende:
Dat je ritten steeds korter worden?Niets dus. Geef anders voor de gein even de helling en de foutmarge, dan kunnen we er misschien iets meer over zeggen.
Ja, een band met minder grip die minder snel lek gaat, met koude jatten en een gore fiets wil je geen lekke bandquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Dank jequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:58 schreef CyclingGirl het volgende:
@Freddeh: gefeliciteerd met je aankoop!
Volgens mij wel, maar Continental heeft speciaal voor de vochtigere seizoenen ook nog de GP4000 All Season. Kost alleen een aardige cent. Dat is in ieder geval voor mij de reden geweest dat ik nog maar even een wintertje op goedkopere bandjes rijd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:59 schreef CyclingGirl het volgende:
De GP 4000s zijn toch ook goede winterbanden of niet?
Al gestart met je "noname frame project"?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:41 schreef Wielracer het volgende:
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief
In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
Nee nog niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:34 schreef No-P het volgende:
[..]
Al gestart met je "noname frame project"?
Mooie mtb routes hier he, heb sinds anderhalve week ook een mtb. Vind het alleen jammer dat er buiten de voorgeschreven paden niet echt veel plekken zijn waar je heen kan. Op de racefiets kun je alle kanten op en dat is op de mtb minder. Moet het Reichswald nog wel verkennen en daar zullen ook nog wel wat leuke stukken zitten denk ik.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:40 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Nee nog niet.
Heb 1,5 maand geleden een mtb gekocht en ben daar nu druk mee. Er moet nog wel een 2de fiets komen voor wedstrijdjes en vies weer. Maar dat komt in januari wel.
In principe is voor een "beginner" de basis het belangrijkste. Eerst duurtrainingen om die basis te krijgen en daarna kun je vanuit die basis met specifiekere training beginnen, zoals die intervallen. Mocht je van plan zijn wedstrijden te gaan rijden moet je je eens verdiepen in welke periodes je de verschillende trainingen doet, zoals wielracer en cyclinggirl de winter op hebben gedeeld in verschillende periodes.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef nogeenmaarten het volgende:
Reageren op een eigen vraag, mag dat?
Awel, zo train je dus op een hoger vermogen en dus snelheid :http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=18074&page=2
Samengevat: het is niet effectief om lange stukken vlak (met gelijk vermogen) te rijden, voor de ontwikkeling van snelheid kan je beter in blokken van 5-10 min afwisselend hard / rustig rijden.
Ik ga vanmiddag een ritje maken met de mtb. Als je de route wilt hebben moet je vanavond maar kijken op mijn log en dan kan je de route eventueel downloaden of bekijken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:56 schreef No-P het volgende:
[..]
Mooie mtb routes hier he, heb sinds anderhalve week ook een mtb. Vind het alleen jammer dat er buiten de voorgeschreven paden niet echt veel plekken zijn waar je heen kan. Op de racefiets kun je alle kanten op en dat is op de mtb minder. Moet het Reichswald nog wel verkennen en daar zullen ook nog wel wat leuke stukken zitten denk ik.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |