Is op zich niet zo vreemd. Om de haverklap komt er weer een wielrennertje bij hier, dan vullen die topics aardig. Ik zelf probeer altijd zo veel mogelijk in 1 post te reageren. Dan maar 10 verschillende quotes erin, ipv 10 losse posts. Gaan de topics wat langer meequote:Op maandag 11 oktober 2010 21:41 schreef 045represent het volgende:
Pfff de topics vliegen er doorheen!
Mijn gemiddelde is eigenlijk nooit een doel. Op 1 of 2 ritten per jaar na dat ik weinig tijd heb en gewoon eens wil zien hoe hard het gaat in 1-1,5 uur rond omslagpunt. Heb je btw nog aan Tacx gevraag waarom hun bidons zulke kutdoppen hebben?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:07 schreef marcodej het volgende:
Mijn 'record' in mijn eentje is 32.5 over 65km... Over het algemeen ben ik tevreden als ik het boven de 30 gemiddeld kan houden.
Dat je ritten steeds korter worden?quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:04 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
En wat zou je dan uit een dergelijke grafiek concluderen?![]()
[ afbeelding ]
Ligt eraan wat je zomerbanden zijn. Als dat megasoepele 300+ tpi bandjes zijn, dan jaquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Ik gebruik dezelfde Rubino Pro's als in de zomer. Komende lente ga ik over op Continental GP4000S. Vind de Rubino Pro voor de winter een prima bandje. Heeft langs de zijkant nog een beetje profiel waardoor je nog wel enige wegligging hebt op nat wegdek. Mocht je nou ook in de sneeuw willen gaan fietsen is eigenlijk niets goed genoeg voor een racefiets. Dan kun je beter overstappen op een crosser of een mtb.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Gewoon de 23C's waar ik al bijna 2 jaar zonder problemen mee rijd. Alleen moet ik meer opletten op de slijtage anders heb ik over 2500+ km weer een week waarin ik 3 keer lek rijdquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:23 schreef eentwee het volgende:
@Freddeh: je hebt toch niet die megasmalle Rubino's uit de aanbieding besteld he?![]()
Lijkt me wel gaaf om zo een keer de Ardennen in te gaan in de sneeuw. Voor Nederland is het een beetje overkill alleen die bandjesquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 04:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb wel winterbanden besteld. Speciale van Schwalbe, 35mm met spikes. Dan kan ik in de winter tenminste de Ardennen in, sneeuw is dan geen probleem meer. Ik maak 1 fiets speciaal klaar voor sneeuw en ijs.
zal vanavond ook afgelegde afstand opnemen in een grafiek. helling heb ik helaas nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:23 schreef eentwee het volgende:
Dat je ritten steeds korter worden?Niets dus. Geef anders voor de gein even de helling en de foutmarge, dan kunnen we er misschien iets meer over zeggen.
Ja, een band met minder grip die minder snel lek gaat, met koude jatten en een gore fiets wil je geen lekke bandquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Dank jequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:58 schreef CyclingGirl het volgende:
@Freddeh: gefeliciteerd met je aankoop!
Volgens mij wel, maar Continental heeft speciaal voor de vochtigere seizoenen ook nog de GP4000 All Season. Kost alleen een aardige cent. Dat is in ieder geval voor mij de reden geweest dat ik nog maar even een wintertje op goedkopere bandjes rijd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:59 schreef CyclingGirl het volgende:
De GP 4000s zijn toch ook goede winterbanden of niet?
Al gestart met je "noname frame project"?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:41 schreef Wielracer het volgende:
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief
In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
Nee nog niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:34 schreef No-P het volgende:
[..]
Al gestart met je "noname frame project"?
Mooie mtb routes hier he, heb sinds anderhalve week ook een mtb. Vind het alleen jammer dat er buiten de voorgeschreven paden niet echt veel plekken zijn waar je heen kan. Op de racefiets kun je alle kanten op en dat is op de mtb minder. Moet het Reichswald nog wel verkennen en daar zullen ook nog wel wat leuke stukken zitten denk ik.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:40 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Nee nog niet.
Heb 1,5 maand geleden een mtb gekocht en ben daar nu druk mee. Er moet nog wel een 2de fiets komen voor wedstrijdjes en vies weer. Maar dat komt in januari wel.
In principe is voor een "beginner" de basis het belangrijkste. Eerst duurtrainingen om die basis te krijgen en daarna kun je vanuit die basis met specifiekere training beginnen, zoals die intervallen. Mocht je van plan zijn wedstrijden te gaan rijden moet je je eens verdiepen in welke periodes je de verschillende trainingen doet, zoals wielracer en cyclinggirl de winter op hebben gedeeld in verschillende periodes.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef nogeenmaarten het volgende:
Reageren op een eigen vraag, mag dat?
Awel, zo train je dus op een hoger vermogen en dus snelheid :http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=18074&page=2
Samengevat: het is niet effectief om lange stukken vlak (met gelijk vermogen) te rijden, voor de ontwikkeling van snelheid kan je beter in blokken van 5-10 min afwisselend hard / rustig rijden.
Ik ga vanmiddag een ritje maken met de mtb. Als je de route wilt hebben moet je vanavond maar kijken op mijn log en dan kan je de route eventueel downloaden of bekijken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:56 schreef No-P het volgende:
[..]
Mooie mtb routes hier he, heb sinds anderhalve week ook een mtb. Vind het alleen jammer dat er buiten de voorgeschreven paden niet echt veel plekken zijn waar je heen kan. Op de racefiets kun je alle kanten op en dat is op de mtb minder. Moet het Reichswald nog wel verkennen en daar zullen ook nog wel wat leuke stukken zitten denk ik.
[..]
Rode en groene route ken ik inderdaad, die ga ik dadelijk weer doen. Daar ben ik met heen en weer fietsen al snel een kleine 3 uur mee zoet. Ik ga je blog in de gaten houden want met nieuwe routes ben ik altijd blij.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:22 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag een ritje maken met de mtb. Als je de route wilt hebben moet je vanavond maar kijken op mijn log en dan kan je de route eventueel downloaden of bekijken.
Het Reichswald is mooi, maar wel erg zwaar. Heb een aantal keer +30 % op mijn display gezien. En dan is mtb-en niet leuk meer![]()
In Groesbeek is de groene + rode route wel aardig. Deze kan je combineren en dan kom je uit op 43 km.
Bij de Canadese oorlogsgraven heb je ook een mooi stuk bos. Daar mag je gewoon rijden over de paden, geen route.
Als je een route voor de mtt wilt plannen moet je maar eens de Openstreetmap gebruiken. Daar staan echt alle paden op in het bos.
Dan kan het fris en vochtig zijn.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik mag iets eerder aan de duurtraining. Ik heb eind februari al Omloop van het nieuwsblad wat ik mag gaan rijden.
Voor het geld van een 4Season (tenminste, als je ze niet bij velo-motion.com bestelt) heb je ook de Open Pave's. Dan rijd je tot en met april als een echte pimp-pro rondquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Dan ga ik eens rondkijken. Moet toch nieuwe banden dus dan gooi ik die erop denk ik.
Dat doe ik inderdaad ook, daar zie je allerlei onverharde paden staan. Maar je mag dus lang niet op al die paden (bruine streepjes) fietsen?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:22 schreef Wielracer het volgende:
[..]Als je een route voor de mtt wilt plannen moet je maar eens de Openstreetmap gebruiken. Daar staan echt alle paden op in het bos.
In de buurt van Delft vind ik wiellervereniging de Spartaan in Rijswijk. Dat lijkt mij een mooie club om eens te kijken wat er precies mogelijk is en wat goed bevalt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:56 schreef No-P het volgende:
In principe is voor een "beginner" de basis het belangrijkste. Eerst duurtrainingen om die basis te krijgen en daarna kun je vanuit die basis met specifiekere training beginnen, zoals die intervallen. Mocht je van plan zijn wedstrijden te gaan rijden moet je je eens verdiepen in welke periodes je de verschillende trainingen doet, zoals wielracer en cyclinggirl de winter op hebben gedeeld in verschillende periodes.
Er kan ook nog sneeuw zijn :Squote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan kan het fris en vochtig zijn.
Ik heb een week of twee later m'n 1e 200km brevet.
Ja zijn die zo goed? Ik heb altijd Open corsa EVO CX gehad maar die zijn te zacht voor de winter.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor het geld van een 4Season (tenminste, als je ze niet bij velo-motion.com bestelt) heb je ook de Open Pave's. Dan rijd je tot en met april als een echte pimp-pro rond
[ afbeelding ]
[..]
Dat doe ik inderdaad ook, daar zie je allerlei onverharde paden staan. Maar je mag dus lang niet op al die paden (bruine streepjes) fietsen?
Heb je met die bandjes een beetje grip dan? Ben totaal niet bekend met ze. Behalve dat... Zijn ze ook nog in andere kleuren leverbaar?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:53 schreef eentwee het volgende:
Voor het geld van een 4Season (tenminste, als je ze niet bij velo-motion.com bestelt) heb je ook de Open Pave's. Dan rijd je tot en met april als een echte pimp-pro rond
[ afbeelding ]
Bij mij ook ietsie eerder aan de duurtraining beginnen. Ik ben momenteel bezig met de planning te maken voor aankomend seizoen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:41 schreef Wielracer het volgende:
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief
In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
WV De Spartaan is wel oké, je kan ook naar RMDC de Coureur in Maassluis gaan. Ook wel een leuke wielrenverenigingquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:06 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
In de buurt van Delft vind ik wiellervereniging de Spartaan in Rijswijk. Dat lijkt mij een mooie club om eens te kijken wat er precies mogelijk is en wat goed bevalt.
Er elke wedstrijd kansloos worden afgereden lijkt mij geen geweldige ervaring. Vrijblijvende tourtochten zijn wel heel leuk om de omgeving te verkennen, maar dan mis ik toch de drang om hard te rijden.
Bij roeien kan je makkelijk de wedstrijden (of "roeiontmoetingen met wedstrijdkarakter") kiezen waar je de top van de veteranen en zelfs de nationale top zou tegenkomen of waar je als fanatieke veteraan kans had om op een goede dag te winnen. Ik mis bij het fietsen nog dat inzicht in niveau van wedstrijden.
Ja dat zijn zomerbanden, daar rijd je teveel lek mee en ze gaan niet heel lang mee, in de winter maakt snelheid wat minder uit natuurlijk. De open paves zijn degelijker en comfortabeler door de breedte. Ze worden veel gebruikt in de voorjaars(kasseien)klassiekers (ok, de tubes maar deze open tubulars zijn afgeleiden). Voordeel tov 4Season: comfortabeler/soepeler, minder rolweerstand, meer grip, slijten ronder ipv vierkant (komt eigenlijk allemaal door soepelheid rubber). Nadelen: iets minder lekbestendig, gaan wat minder lang mee (komt allebei door soepelheid rubberquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:08 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja zijn die zo goed? Ik heb altijd Open corsa EVO CX gehad maar die zijn te zacht voor de winter.
Is de gouden koets er in het zwart?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Oke mooi zijn ze ook in het blauw?
Dat waren allicht de "a-trimmers" van RCMD de Coureur uit Maassluis die een kruissnelheid hebben van 35-40 km/h voor ritten van 60-90 km (zojuist even bijgelezen http://decoureur-ftp.e-captain.nl/Trimmers.html)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:18 schreef FJD het volgende:
@Maarten, het is om ik al uitdagend genoeg om op zondagochtenden aan te haken bij de groep die een toertochtje doet. Ik sloot twee jaar terug op proef aan in Maassluis en viel toen in een groepje wat gemiddeld 37/38 int uur reed over 80km, daar heb ik wel een paar dagen spierpijn van gehadWas wel leuk, dat wel
Ziet er ook goed uit. Meer in de richting van mijn gangbare rondje in elk geval. Ik zie alleen op het eerste gezicht geen of weinig activiteit in de winter, terwijl het in Rijswijk, op een lager pitje, gewoon doorgaat. Maar allicht is dat ook alleen op het eerste (internetpag.) gezicht.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:23 schreef kaasplankje het volgende:
WV De Spartaan is wel oké, je kan ook naar RMDC de Coureur in Maassluis gaan. Ook wel een leuke wielrenvereniging
Mooie fiets, als ik 't goed begrijp alu frame, zo'n beetje volledig Ultegra afgemonteerd, Easton wielen & voorvork, Syntace stuurbocht, stuurnok en zadelpen?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:24 schreef SuperWeber het volgende:
Ik denk trouwens dat ik toch voor de zwarte Cube ga:
[ afbeelding ]
Deze zag er erg tof uit in de winkel...
Vinden jullie het wat?
Specs:
HPA 7005 Hydroformed Triple Butted, Advanced Inner Cable Routing
Easton EC70 SL CNT Carbon 1 1/8“ - 1 1/2“
FSA Orbit Z-T
Syntace Racelite 2014
Syntace F139
Syntace P6 Aluminium 31.6mm
RFR Natural Shape 0.1 R
Shimano Ultegra FC-6750 Hollowtech II 50x34
Shimano Press-Fit BB
Shimano Ultegra RD-6700GS
Shimano Ultegra FD-6703BL 3-speed, Clamp 34.9mm
Shimano Ultegra BR-6700
Shimano Ultegra ST-6703 10-speed
Shimano Ultegra ST-6703 10-speed
Shimano Ultegra CS-6700 12-25, 10-speed
Shimano Ultegra CN-6700
Easton Vista SL
Schwalbe Ultremo R Kevlar 23x622
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |