Is op zich niet zo vreemd. Om de haverklap komt er weer een wielrennertje bij hier, dan vullen die topics aardig. Ik zelf probeer altijd zo veel mogelijk in 1 post te reageren. Dan maar 10 verschillende quotes erin, ipv 10 losse posts. Gaan de topics wat langer meequote:Op maandag 11 oktober 2010 21:41 schreef 045represent het volgende:
Pfff de topics vliegen er doorheen!
Mijn gemiddelde is eigenlijk nooit een doel. Op 1 of 2 ritten per jaar na dat ik weinig tijd heb en gewoon eens wil zien hoe hard het gaat in 1-1,5 uur rond omslagpunt. Heb je btw nog aan Tacx gevraag waarom hun bidons zulke kutdoppen hebben?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:07 schreef marcodej het volgende:
Mijn 'record' in mijn eentje is 32.5 over 65km... Over het algemeen ben ik tevreden als ik het boven de 30 gemiddeld kan houden.
Dat je ritten steeds korter worden?quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:04 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
En wat zou je dan uit een dergelijke grafiek concluderen?![]()
[ afbeelding ]
Ligt eraan wat je zomerbanden zijn. Als dat megasoepele 300+ tpi bandjes zijn, dan jaquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Ik gebruik dezelfde Rubino Pro's als in de zomer. Komende lente ga ik over op Continental GP4000S. Vind de Rubino Pro voor de winter een prima bandje. Heeft langs de zijkant nog een beetje profiel waardoor je nog wel enige wegligging hebt op nat wegdek. Mocht je nou ook in de sneeuw willen gaan fietsen is eigenlijk niets goed genoeg voor een racefiets. Dan kun je beter overstappen op een crosser of een mtb.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Gewoon de 23C's waar ik al bijna 2 jaar zonder problemen mee rijd. Alleen moet ik meer opletten op de slijtage anders heb ik over 2500+ km weer een week waarin ik 3 keer lek rijdquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:23 schreef eentwee het volgende:
@Freddeh: je hebt toch niet die megasmalle Rubino's uit de aanbieding besteld he?![]()
Lijkt me wel gaaf om zo een keer de Ardennen in te gaan in de sneeuw. Voor Nederland is het een beetje overkill alleen die bandjesquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 04:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb wel winterbanden besteld. Speciale van Schwalbe, 35mm met spikes. Dan kan ik in de winter tenminste de Ardennen in, sneeuw is dan geen probleem meer. Ik maak 1 fiets speciaal klaar voor sneeuw en ijs.
zal vanavond ook afgelegde afstand opnemen in een grafiek. helling heb ik helaas nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:23 schreef eentwee het volgende:
Dat je ritten steeds korter worden?Niets dus. Geef anders voor de gein even de helling en de foutmarge, dan kunnen we er misschien iets meer over zeggen.
Ja, een band met minder grip die minder snel lek gaat, met koude jatten en een gore fiets wil je geen lekke bandquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Dank jequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:58 schreef CyclingGirl het volgende:
@Freddeh: gefeliciteerd met je aankoop!
Volgens mij wel, maar Continental heeft speciaal voor de vochtigere seizoenen ook nog de GP4000 All Season. Kost alleen een aardige cent. Dat is in ieder geval voor mij de reden geweest dat ik nog maar even een wintertje op goedkopere bandjes rijd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:59 schreef CyclingGirl het volgende:
De GP 4000s zijn toch ook goede winterbanden of niet?
Al gestart met je "noname frame project"?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:41 schreef Wielracer het volgende:
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief
In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
Nee nog niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:34 schreef No-P het volgende:
[..]
Al gestart met je "noname frame project"?
Mooie mtb routes hier he, heb sinds anderhalve week ook een mtb. Vind het alleen jammer dat er buiten de voorgeschreven paden niet echt veel plekken zijn waar je heen kan. Op de racefiets kun je alle kanten op en dat is op de mtb minder. Moet het Reichswald nog wel verkennen en daar zullen ook nog wel wat leuke stukken zitten denk ik.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:40 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Nee nog niet.
Heb 1,5 maand geleden een mtb gekocht en ben daar nu druk mee. Er moet nog wel een 2de fiets komen voor wedstrijdjes en vies weer. Maar dat komt in januari wel.
In principe is voor een "beginner" de basis het belangrijkste. Eerst duurtrainingen om die basis te krijgen en daarna kun je vanuit die basis met specifiekere training beginnen, zoals die intervallen. Mocht je van plan zijn wedstrijden te gaan rijden moet je je eens verdiepen in welke periodes je de verschillende trainingen doet, zoals wielracer en cyclinggirl de winter op hebben gedeeld in verschillende periodes.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef nogeenmaarten het volgende:
Reageren op een eigen vraag, mag dat?
Awel, zo train je dus op een hoger vermogen en dus snelheid :http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=18074&page=2
Samengevat: het is niet effectief om lange stukken vlak (met gelijk vermogen) te rijden, voor de ontwikkeling van snelheid kan je beter in blokken van 5-10 min afwisselend hard / rustig rijden.
Ik ga vanmiddag een ritje maken met de mtb. Als je de route wilt hebben moet je vanavond maar kijken op mijn log en dan kan je de route eventueel downloaden of bekijken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:56 schreef No-P het volgende:
[..]
Mooie mtb routes hier he, heb sinds anderhalve week ook een mtb. Vind het alleen jammer dat er buiten de voorgeschreven paden niet echt veel plekken zijn waar je heen kan. Op de racefiets kun je alle kanten op en dat is op de mtb minder. Moet het Reichswald nog wel verkennen en daar zullen ook nog wel wat leuke stukken zitten denk ik.
[..]
Rode en groene route ken ik inderdaad, die ga ik dadelijk weer doen. Daar ben ik met heen en weer fietsen al snel een kleine 3 uur mee zoet. Ik ga je blog in de gaten houden want met nieuwe routes ben ik altijd blij.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:22 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag een ritje maken met de mtb. Als je de route wilt hebben moet je vanavond maar kijken op mijn log en dan kan je de route eventueel downloaden of bekijken.
Het Reichswald is mooi, maar wel erg zwaar. Heb een aantal keer +30 % op mijn display gezien. En dan is mtb-en niet leuk meer![]()
In Groesbeek is de groene + rode route wel aardig. Deze kan je combineren en dan kom je uit op 43 km.
Bij de Canadese oorlogsgraven heb je ook een mooi stuk bos. Daar mag je gewoon rijden over de paden, geen route.
Als je een route voor de mtt wilt plannen moet je maar eens de Openstreetmap gebruiken. Daar staan echt alle paden op in het bos.
Dan kan het fris en vochtig zijn.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik mag iets eerder aan de duurtraining. Ik heb eind februari al Omloop van het nieuwsblad wat ik mag gaan rijden.
Voor het geld van een 4Season (tenminste, als je ze niet bij velo-motion.com bestelt) heb je ook de Open Pave's. Dan rijd je tot en met april als een echte pimp-pro rondquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Dan ga ik eens rondkijken. Moet toch nieuwe banden dus dan gooi ik die erop denk ik.
Dat doe ik inderdaad ook, daar zie je allerlei onverharde paden staan. Maar je mag dus lang niet op al die paden (bruine streepjes) fietsen?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:22 schreef Wielracer het volgende:
[..]Als je een route voor de mtt wilt plannen moet je maar eens de Openstreetmap gebruiken. Daar staan echt alle paden op in het bos.
In de buurt van Delft vind ik wiellervereniging de Spartaan in Rijswijk. Dat lijkt mij een mooie club om eens te kijken wat er precies mogelijk is en wat goed bevalt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:56 schreef No-P het volgende:
In principe is voor een "beginner" de basis het belangrijkste. Eerst duurtrainingen om die basis te krijgen en daarna kun je vanuit die basis met specifiekere training beginnen, zoals die intervallen. Mocht je van plan zijn wedstrijden te gaan rijden moet je je eens verdiepen in welke periodes je de verschillende trainingen doet, zoals wielracer en cyclinggirl de winter op hebben gedeeld in verschillende periodes.
Er kan ook nog sneeuw zijn :Squote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan kan het fris en vochtig zijn.
Ik heb een week of twee later m'n 1e 200km brevet.
Ja zijn die zo goed? Ik heb altijd Open corsa EVO CX gehad maar die zijn te zacht voor de winter.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor het geld van een 4Season (tenminste, als je ze niet bij velo-motion.com bestelt) heb je ook de Open Pave's. Dan rijd je tot en met april als een echte pimp-pro rond
[ afbeelding ]
[..]
Dat doe ik inderdaad ook, daar zie je allerlei onverharde paden staan. Maar je mag dus lang niet op al die paden (bruine streepjes) fietsen?
Heb je met die bandjes een beetje grip dan? Ben totaal niet bekend met ze. Behalve dat... Zijn ze ook nog in andere kleuren leverbaar?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:53 schreef eentwee het volgende:
Voor het geld van een 4Season (tenminste, als je ze niet bij velo-motion.com bestelt) heb je ook de Open Pave's. Dan rijd je tot en met april als een echte pimp-pro rond
[ afbeelding ]
Bij mij ook ietsie eerder aan de duurtraining beginnen. Ik ben momenteel bezig met de planning te maken voor aankomend seizoen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:41 schreef Wielracer het volgende:
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief
In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
WV De Spartaan is wel oké, je kan ook naar RMDC de Coureur in Maassluis gaan. Ook wel een leuke wielrenverenigingquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:06 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
In de buurt van Delft vind ik wiellervereniging de Spartaan in Rijswijk. Dat lijkt mij een mooie club om eens te kijken wat er precies mogelijk is en wat goed bevalt.
Er elke wedstrijd kansloos worden afgereden lijkt mij geen geweldige ervaring. Vrijblijvende tourtochten zijn wel heel leuk om de omgeving te verkennen, maar dan mis ik toch de drang om hard te rijden.
Bij roeien kan je makkelijk de wedstrijden (of "roeiontmoetingen met wedstrijdkarakter") kiezen waar je de top van de veteranen en zelfs de nationale top zou tegenkomen of waar je als fanatieke veteraan kans had om op een goede dag te winnen. Ik mis bij het fietsen nog dat inzicht in niveau van wedstrijden.
Ja dat zijn zomerbanden, daar rijd je teveel lek mee en ze gaan niet heel lang mee, in de winter maakt snelheid wat minder uit natuurlijk. De open paves zijn degelijker en comfortabeler door de breedte. Ze worden veel gebruikt in de voorjaars(kasseien)klassiekers (ok, de tubes maar deze open tubulars zijn afgeleiden). Voordeel tov 4Season: comfortabeler/soepeler, minder rolweerstand, meer grip, slijten ronder ipv vierkant (komt eigenlijk allemaal door soepelheid rubber). Nadelen: iets minder lekbestendig, gaan wat minder lang mee (komt allebei door soepelheid rubberquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:08 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja zijn die zo goed? Ik heb altijd Open corsa EVO CX gehad maar die zijn te zacht voor de winter.
Is de gouden koets er in het zwart?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Oke mooi zijn ze ook in het blauw?
Dat waren allicht de "a-trimmers" van RCMD de Coureur uit Maassluis die een kruissnelheid hebben van 35-40 km/h voor ritten van 60-90 km (zojuist even bijgelezen http://decoureur-ftp.e-captain.nl/Trimmers.html)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:18 schreef FJD het volgende:
@Maarten, het is om ik al uitdagend genoeg om op zondagochtenden aan te haken bij de groep die een toertochtje doet. Ik sloot twee jaar terug op proef aan in Maassluis en viel toen in een groepje wat gemiddeld 37/38 int uur reed over 80km, daar heb ik wel een paar dagen spierpijn van gehadWas wel leuk, dat wel
Ziet er ook goed uit. Meer in de richting van mijn gangbare rondje in elk geval. Ik zie alleen op het eerste gezicht geen of weinig activiteit in de winter, terwijl het in Rijswijk, op een lager pitje, gewoon doorgaat. Maar allicht is dat ook alleen op het eerste (internetpag.) gezicht.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:23 schreef kaasplankje het volgende:
WV De Spartaan is wel oké, je kan ook naar RMDC de Coureur in Maassluis gaan. Ook wel een leuke wielrenvereniging
Mooie fiets, als ik 't goed begrijp alu frame, zo'n beetje volledig Ultegra afgemonteerd, Easton wielen & voorvork, Syntace stuurbocht, stuurnok en zadelpen?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:24 schreef SuperWeber het volgende:
Ik denk trouwens dat ik toch voor de zwarte Cube ga:
[ afbeelding ]
Deze zag er erg tof uit in de winkel...
Vinden jullie het wat?
Specs:
HPA 7005 Hydroformed Triple Butted, Advanced Inner Cable Routing
Easton EC70 SL CNT Carbon 1 1/8“ - 1 1/2“
FSA Orbit Z-T
Syntace Racelite 2014
Syntace F139
Syntace P6 Aluminium 31.6mm
RFR Natural Shape 0.1 R
Shimano Ultegra FC-6750 Hollowtech II 50x34
Shimano Press-Fit BB
Shimano Ultegra RD-6700GS
Shimano Ultegra FD-6703BL 3-speed, Clamp 34.9mm
Shimano Ultegra BR-6700
Shimano Ultegra ST-6703 10-speed
Shimano Ultegra ST-6703 10-speed
Shimano Ultegra CS-6700 12-25, 10-speed
Shimano Ultegra CN-6700
Easton Vista SL
Schwalbe Ultremo R Kevlar 23x622
Je was me voorquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:40 schreef Freddeh het volgende:
Ziet er gaaf uit! Zorg alleen wel dat je andere bandjes krijgt, want deze logo's lijnen niet goed uit met de logo's op de velgen
Dat is erg dicht bij mij in de buurt, ken de vereniging zelf niet maar was van plan tegen het voorjaar ook eens daar te gaan informeren hoe en wat. In een groep rijden is op z'n tijd toch ook wel leukquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:06 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
In de buurt van Delft vind ik wiellervereniging de Spartaan in Rijswijk. Dat lijkt mij een mooie club om eens te kijken wat er precies mogelijk is en wat goed bevalt.
Dat weet ik. Bij mijn 1e 200 dit jaar had ik er veel last an (die ging tot 600m hoogte). Ik reed een week voor de officiële datum voor, lag er in de buurt van het Vennkreuz nog een fors pak sneeuw en ijs op de weg. Gelukkig was dit op de dag zelf al een beetje weggesmolten. Een deel van de deelnemers heeft hier een omweg gepakt, de rest is er voorzichtig overheen gereden, gelukkig zonder ongelukken.quote:
Iets hoge BMI is echt geen nadeel als het gaat om vlak rijden en vooral in de wind, zo heb ik ondervonden. Het gaat dan vooral om te genereren vermogen (watts) en dat is al snel iets hoger bij een hogere BMI. Ter vergelijking, mijn concept 2 ergo scores waren goed, totdat er een gewichtscorrectie op werd losgelaten. Dan werd je van goed ineens (iets boven) gemiddeld ... Awel, toch ooit "NL kampioen" op de 2k HCl veld en meervoudig ergoheadkampioen HClquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:50 schreef Narcotical het volgende:
Dat is erg dicht bij mij in de buurt, ken de vereniging zelf niet maar was van plan tegen het voorjaar ook eens daar te gaan informeren hoe en wat. In een groep rijden is op z'n tijd toch ook wel leuk.
Edit: Als ik trouwens die gemiddeldes hier voorbij hoor vliegen dan denk ik dat ik toch eens flink snel moet zien wat kilootjes kwijt te raken zodat mijn gemiddelde ook wat stijgt
Je zal het inderdaad wel merken, vooral bij het versnellen. Tegen de wind in is wat extra massa volgens mij nog niet zo verkeerd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:01 schreef Narcotical het volgende:
Wat versta jij onder iets hoge BMI?. Waarschijnlijk minder dan het mijne helaas. Ben er bijna zeker van dat als ik wat kilo's kwijt raak ik wel harder zal gaan fietsen
Langere buizen zijn ook slapper dus een driehoek met een kleinere oppervlakte is ook stijverquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:53 schreef nogeenmaarten het volgende:
Mooi, maar de stijfheid (/ sterkte) van zo'n hellende bovenbuis lijkt mij niet optimaal. Perfecte driehoeken zijn goed voor sterkte en stijfheid, aldus mijn Delftse opleiding. Zo'n waggelende lange zadelbuis is daar een slecht aanhangsel van. Afwijken van de driehoeken is misschien mooi, maar op het eerste gezicht niet efficient kwa materiaalgebruik, daarmee gewicht en daarmee uiteindelijke efficientie (Watts - snelheid).
Nee bracketstijfheid heeft niets met sloping te maken. Wel of geen sloping is een puur optische (voor de klant) danwel marketingtechnische (voor de fabrikant) overweging. De fiets gaat niet anders sturen, is niet comfortabeler of stijver, je kunt niet met minder framematen toe, je komt niet automatisch minder diep te zitten etc.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:43 schreef kaasplankje het volgende:
Ik dacht ook dat een iets sloping frame een iets hogere bracketstijfheid opleverde en dat het voor de torsiestijfheid niet veel uitmaakte. Het is iig minder gewicht met een stukje zadelpen versus framemateriaal, maar waar heb je het in vredesnaam ook over![]()
Ik merk, vooral bij versnellen maar ook gewoon bij het fietsen op tempo, dat ik de power die ik bv bij het spinnen wel heb niet kan vertalen naar snelheid. Denk toch dat dit deels door m'n gewicht komt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:11 schreef No-P het volgende:
[..]
Je zal het inderdaad wel merken, vooral bij het versnellen. Tegen de wind in is wat extra massa volgens mij nog niet zo verkeerd.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:59 schreef FJD het volgende:
Zal ook eens zon grafiekje trekken, zag er wel grappig uitAfstand ga je er niet bij krijgen zonder een statistische analyse dus daar zou ik maar niet aan beginnen
![]()
Die rode lijn is een trendlijn? En wat is die zwarte dan?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:23 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad is de invloed van de stadkilometers op een lange tocht minder groot als bij een korte tocht.
Maar wat ik eigenlijk wil stellen is dat om je persoonlijke progressie te meten een fietscomputer ideaal is.
Vergelijkingen trekken tussen verschillende wielrenners op basis van gemiddelde wordt al snel hachelijk. Te veel variabelen.
Absoluut een steekhoudend verhaal, maar als je een kant-en-klare fiets uit het rek trekt, wat veruit de meeste mensen die voor een racefiets in de markt zijn uiteindelijk doen, heb je niet zoveel keus. Bijna alle fietsen van 800-2000 euro zijn meer dan voldoende stijf en de verschillen in bijv. comfort/demping komen dan vooral uit de contactpunten (banden, zadel, stuur, stuurlint). Wat je zeker wel kunt doen is goed kijken naar een geschikte geometrie voor de houding die bij het beoogde gebruik past.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:24 schreef ultra_ivo het volgende:
De vraag is natuurlijk wanneer een fiets stijf genoeg is en wanneer te stijf. Dat hangt van je gebruik af. Voor een criterium op goed asfalt is voor een sprinter een fiets nooit stijf genoeg. Voor een technisch goede fietser is het voor een kasseikoers weer helemaal naders. Daar wil je juist een stuk slapte in de juiste richting.
Ik heb zelf destijds bij m'n Bioracer er een oversized bovenbuis in laten plaatsen. Als randonneur zegt me bracketstijfheid niks, comfort des te meer. Wel weer wat stijfheid in de dwarsrichting vanwege de lichte bagage die mee moet. Je moet de fiets optimaliseren voor je gebruik, niet gewoon de 'beste' fiets voor een profkoers uit het rek trekken.
Waarom niet dan?quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb 1 keer een sloping frame gehad, daar kon ik echt niet mee overweg.
Mij wordt verteld dat dat juist andersom is. In de winter veel duur kweken. En dan richting het wedstrijdseizoen (vanaf januari ofzo) trainen op snelheid en explosiviteit. Zodat je de duurbasis al hebt (gedurende het seizoen heb je minder tijd daar op te trainen). Ik ga sowieso deze winter minimaal een keer per week spinnen en een keer crossen. En een keer duurtraining doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:41 schreef Wielracer het volgende:
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief
In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
Het belangrijkste probleem was dat dat frame voor teveel soorten mensen ontworpen was, niet specifiek genoeg voor mij. Door de sloping bovenbuis was m'n framedriehoek te klein geworden en kon ik te weinig spullen kwijt (oversized bidons enzo). Het was een vakantiefiets, een te lage bovenbuis levert dan weer problemen op om je fiets recht te houden als je ermee staat en tussen je benen klemt.quote:
die zwarte lijn is het gemiddelde van de 5 voorgaande waardes.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:12 schreef Marurk het volgende:
[..]
Die rode lijn is een trendlijn? En wat is die zwarte dan?
En op de x-as heb je gewoon training 1, training 2, enz. staan dus?
Ja ik weet wat je bedoel. Ik wil ook zo graag een nieuwe fiets maar er moet eerst nog getrouwd worden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:56 schreef Tommeke het volgende:
Als ik niet af en toe wordt tegengehouden door m'n rationele omgeving had ik een Cervelo S1 gekocht vandaag. Maar ik kan beter ff doorsparen en eerst nog 'n setje geile wielen kopen.
Je gaat je Renault toch niet inruilen voor zo'n gehyped fietsjequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:56 schreef Tommeke het volgende:
Als ik niet af en toe wordt tegengehouden door m'n rationele omgeving had ik een Cervelo S1 gekocht vandaag. Maar ik kan beter ff doorsparen en eerst nog 'n setje geile wielen kopen.
Dat klinkt idd allemaal wel vrij logischquote:Op woensdag 13 oktober 2010 04:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het belangrijkste probleem was dat dat frame voor teveel soorten mensen ontworpen was, niet specifiek genoeg voor mij. Door de sloping bovenbuis was m'n framedriehoek te klein geworden en kon ik te weinig spullen kwijt (oversized bidons enzo). Het was een vakantiefiets, een te lage bovenbuis levert dan weer problemen op om je fiets recht te houden als je ermee staat en tussen je benen klemt.
Neverquote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Je gaat je Renault toch niet inruilen voor zo'n gehyped fietsje
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:41 schreef Tommeke het volgende:
Never![]()
Ik koop wel 'n set goede (hoge) wielen
Dan kunnen de kosten nog behoorlijk oplopen, tenslotte moet hij dan ook nog een ander framequote:
Dat bespaart hij dan weer op het ontbreken van een groepquote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:18 schreef SuperWeber het volgende:
Dan kunnen de kosten nog behoorlijk oplopen, tenslotte moet hij dan ook nog een ander frame
Dat ding daar bovenop lijkt me dan wel weer een 'state of the art' remsysteemquote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:23 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat bespaart hij dan weer op het ontbreken van een groep
Geen tandwielen en dus wil je een groot wiel op je trapas om met een redelijke tred toch fatsoenlijk vooruit te komen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:28 schreef Tommeke het volgende:
Hoe hebben ze die fietsen ooit zo kunnen ontwerpen
Redelijke wandeltred, of je gebruikelijke racefietscadans?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Geen tandwielen en dus wil je een groot wiel op je trapas om met een redelijke tred toch fatsoenlijk vooruit te komen.
Ik denk niet dat je die cadans wil halen op dat apparaat...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Redelijke wandeltred, of je gebruikelijke racefietscadans?
Zo'n wiel is misschien wel 2 meter hoog, dus omtrek 6,3 m.
Bij een cadans van 90 omw/min zit je dan op 34 km/u, op zo'n onhandelbaar ding
Alweer 2,5 week aan het werk, ben die vakantie al vergetenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
terug van het kanoeen Gripper?
Jeps, alleen Red Bulls waren goedkoper met een vergelijkbare afmontage en wielen. Nu de Cube in de uitverkoop was gegooid, heb ik een mooie fiets voor een betaalbare prijs gekocht bij de LBS (wat naar mijn mening ook iets waard is). Bij een Red Bull had ik naar Bocholt moeten rijden (misschien wel meer dan 1 keer), wat toch ook weer centen en tijd kost (want zien wil je een fiets op zijn minst).quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:54 schreef Freddeh het volgende:
Balen Yankee... Ik weet hoe het voelt...![]()
SuperWeber, is het de Cube geworden?
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:37 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jeps, alleen Red Bulls waren goedkoper met een vergelijkbare afmontage en wielen. Nu de Cube in de uitverkoop was gegooid, heb ik een mooie fiets voor een betaalbare prijs gekocht bij de LBS (wat naar mijn mening ook iets waard is). Bij een Red Bull had ik naar Bocholt moeten rijden (misschien wel meer dan 1 keer), wat toch ook weer centen en tijd kost (want zien wil je een fiets op zijn minst).
Btw. Freddeh, ik heb nu een 8 speed wiel te leen
Bocholt is bij mijn ouders om de hoek, lekker dichtbij. Maar een LBS is inderdaad wel handig. Mooie fiets.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:37 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jeps, alleen Red Bulls waren goedkoper met een vergelijkbare afmontage en wielen. Nu de Cube in de uitverkoop was gegooid, heb ik een mooie fiets voor een betaalbare prijs gekocht bij de LBS (wat naar mijn mening ook iets waard is). Bij een Red Bull had ik naar Bocholt moeten rijden (misschien wel meer dan 1 keer), wat toch ook weer centen en tijd kost (want zien wil je een fiets op zijn minst).
Btw. Freddeh, ik heb nu een 8 speed wiel te leen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |