abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87435248


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets) Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.

jpjedi Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie Fiets: Specialized allez tripple Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep Leeftijd: 20 Regio: Amsterdam en Gouda Fiets: Stevens Aspin genaamd V2 Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen. Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.

marcodej Leeftijd: 25 Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010. Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0 Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo) Regio: Utrecht, Amersfoort Licentie: B Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200 Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke Leeftijd: 23 Regio: 't Noorden Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.

ultra_ivo Leeftijd: 42 Regio: Zuid-Limburg Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200

Wombcat Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81 Regio: Utrecht Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

FJD Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg) Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105 Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg) Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod Licentie? Neen Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

Gripper Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg) Regio: Utrecht Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning) Licentie: Nee Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.

Oksel Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee Leeftijd: 26 BMI: 22.8 Regio: Groningen Fiets: Wilier Izoard Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt Leeftijd: 22 Bmi: 20 Regio: Amsterdam Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel


dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76) Regio: Nijmegen/achterhoek Fiets: Concorde camp. mirage Doel voor dit seizoen: lekker fietsen

Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent Leeftijd: 16 BMI: 18 (173 cm, 53 kg) Regio: Midden-Limburg Fiets: Trek 1.2 Licentie: Misschien volgend seizoen Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen

rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg ) Regio: Dordrecht Fiets: Trek Madone 4.5 WSD Licentie: Ja Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg ) Regio: Dordrecht Fiets: 2002 Giant OCR Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen

Mascleta Leeftijd: 21 BMI: 19 (176cm, 59kg ) Regio: Zeeland Fiets: Mardini instapfietsje. Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik Leeftijd: 26 BMI: 27 (184cm, 91kg ) Regio: Utrecht Fiets: Moser instapfietsje Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber Leeftijd: 29 BMI: 24 (190 cm, 88 kg) Regio: Groningen Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe) Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk Leeftijd: 21 BMI: 20 (183 cm, 66 kg) Regio: Zuid-Limburg Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra Licentie: - Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel Leeftijd: 24 BMI: 23 (186 cm, 81kg) Regio: Noord-Holland ('t Gooi) Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd Leeftijd: 31 BMI: 20.1 (184 cm, 68kg) Regio: Zuid-Holland Fiets: Ilson Dura-Ace Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)


Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
pi_87435293
@nodisch18: Zelf gemaakt dat grafiekje? :o
pi_87435794
Pfff de topics vliegen er doorheen!
pi_87436025
Nee excel! :D
pi_87436135
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:41 schreef 045represent het volgende:
Pfff de topics vliegen er doorheen!
Is op zich niet zo vreemd. Om de haverklap komt er weer een wielrennertje bij hier, dan vullen die topics aardig. Ik zelf probeer altijd zo veel mogelijk in 1 post te reageren. Dan maar 10 verschillende quotes erin, ipv 10 losse posts. Gaan de topics wat langer mee ;)

Maar goed, donderdag zouden mijn nieuwe wannabe-Campa-rijder-wielen er moeten zijn. Door al die Campa verhalen hier had ik ze al besteld met Campa body, waardoor ik nog geen 15min later met de klantenservice aan de telefoon zat om mijn bestelling te wijzigen. :')

Ben enorm benieuwd hoe ze staan onder m'n fietsje. Laat vrijdag m'n cassette even overzetten en dan gaan de wielen eronder. Denk dat ik meteen maar een rondje ga doen dan, ben toch vrij :) Misschien ook direct maar een nieuw stuurlintje erop. In ieder geval nieuwe bandjes, die heb ik direct even mee besteld zodat ik zeker weten daarmee de winter door kom. Komend voorjaar gaan er dan GP4000S op, nu nog een wintertje Rubino Pro's.
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:16:58 #6
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_87437905
Vandaag ook maar weer eens op en neer naar HvH gependeld :7
Was wel weer ff lekker. Je merkt alleen wel direct wanneer de zon weg begint te gaan zeg.
Gelukkig wel rekening mee gehouden, al was het in het begin volop in zon wel warm. Maar beter te warm dan te koud :7
pi_87443815
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
pi_87445382
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:07 schreef marcodej het volgende:
Mijn 'record' in mijn eentje is 32.5 over 65km... Over het algemeen ben ik tevreden als ik het boven de 30 gemiddeld kan houden.
Mijn gemiddelde is eigenlijk nooit een doel. Op 1 of 2 ritten per jaar na dat ik weinig tijd heb en gewoon eens wil zien hoe hard het gaat in 1-1,5 uur rond omslagpunt. Heb je btw nog aan Tacx gevraag waarom hun bidons zulke kutdoppen hebben? :P

quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:04 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

En wat zou je dan uit een dergelijke grafiek concluderen? :*

[ afbeelding ]
Dat je ritten steeds korter worden? ;) Niets dus. Geef anders voor de gein even de helling en de foutmarge, dan kunnen we er misschien iets meer over zeggen.

@Freddeh: je hebt toch niet die megasmalle Rubino's uit de aanbieding besteld he? }:|

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Ligt eraan wat je zomerbanden zijn. Als dat megasoepele 300+ tpi bandjes zijn, dan ja ;) Sommige mensen hechten in de winter meer waarde aan lekbestendigheid en comfort en kiezen voor een stugger en breder bandje. Daar zit wat in maar het is zeker niet noodzakelijk. N.b. deze banden hebben eerder minder dan meer grip.
pi_87446387
Ik heb wel winterbanden besteld. Speciale van Schwalbe, 35mm met spikes. Dan kan ik in de winter tenminste de Ardennen in, sneeuw is dan geen probleem meer. Ik maak 1 fiets speciaal klaar voor sneeuw en ijs.
pi_87446519
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Ik gebruik dezelfde Rubino Pro's als in de zomer. Komende lente ga ik over op Continental GP4000S. Vind de Rubino Pro voor de winter een prima bandje. Heeft langs de zijkant nog een beetje profiel waardoor je nog wel enige wegligging hebt op nat wegdek. Mocht je nou ook in de sneeuw willen gaan fietsen is eigenlijk niets goed genoeg voor een racefiets. Dan kun je beter overstappen op een crosser of een mtb.
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 01:23 schreef eentwee het volgende:
@Freddeh: je hebt toch niet die megasmalle Rubino's uit de aanbieding besteld he? }:|
Gewoon de 23C's waar ik al bijna 2 jaar zonder problemen mee rijd. Alleen moet ik meer opletten op de slijtage anders heb ik over 2500+ km weer een week waarin ik 3 keer lek rijd :+
Jij bedoelt die 20C set die in de aanbieding is zeker? Daar waag ik me al helemaal niet aan. Ik geloof er niets van dat dat voor de winter nog enig grip oplevert.
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 04:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb wel winterbanden besteld. Speciale van Schwalbe, 35mm met spikes. Dan kan ik in de winter tenminste de Ardennen in, sneeuw is dan geen probleem meer. Ik maak 1 fiets speciaal klaar voor sneeuw en ijs.
Lijkt me wel gaaf om zo een keer de Ardennen in te gaan in de sneeuw. Voor Nederland is het een beetje overkill alleen die bandjes ;)
pi_87446572
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 01:23 schreef eentwee het volgende:

Dat je ritten steeds korter worden? ;) Niets dus. Geef anders voor de gein even de helling en de foutmarge, dan kunnen we er misschien iets meer over zeggen.
zal vanavond ook afgelegde afstand opnemen in een grafiek. helling heb ik helaas niet :'( tenminste op basis van gps lijkt mij die niet genoeg nauwkeurig

[ Bericht 4% gewijzigd door nodisch18 op 12-10-2010 11:06:31 ]
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:09:38 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_87446933
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:29 schreef Marurk het volgende:
Voor diegenen die 's winters doorfietsen: Is het eigenlijk aan te raden winterbanden op de velgen te leggen?
Ja, een band met minder grip die minder snel lek gaat, met koude jatten en een gore fiets wil je geen lekke band
pi_87447508
@Freddeh: gefeliciteerd met je aankoop!
Haters gonna hate.
pi_87447514
Vanmiddag de MTB op en dan 's avonds in de kroeg de verbrandde calorieën er weer aandrinken :')
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_87447539
De GP 4000s zijn toch ook goede winterbanden of niet?
Haters gonna hate.
pi_87447590
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:58 schreef CyclingGirl het volgende:
@Freddeh: gefeliciteerd met je aankoop!
Dank je :)
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:59 schreef CyclingGirl het volgende:
De GP 4000s zijn toch ook goede winterbanden of niet?
Volgens mij wel, maar Continental heeft speciaal voor de vochtigere seizoenen ook nog de GP4000 All Season. Kost alleen een aardige cent. Dat is in ieder geval voor mij de reden geweest dat ik nog maar even een wintertje op goedkopere bandjes rijd.
pi_87448014
Dan ga ik eens rondkijken. Moet toch nieuwe banden dus dan gooi ik die erop denk ik.
Haters gonna hate.
pi_87448139
Reageren op een eigen vraag, mag dat?

Awel, zo train je dus op een hoger vermogen en dus snelheid :http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=18074&page=2
Samengevat: het is niet effectief om lange stukken vlak (met gelijk vermogen) te rijden, voor de ontwikkeling van snelheid kan je beter in blokken van 5-10 min afwisselend hard / rustig rijden.
pi_87448194
Dan zal ik me ook maar in de discussie mengen.

Sinds amper 7 weken aan het wielrennen. Inmiddels staat de Polar CS200 op 1150 kilometer.
Conditie gaat met sprongen vooruit, de kilo's gaan er nu wat minder snel af dan helemaal in het begin.
De benen worden nu veel zwaarder en 'voller'.
Op een cadans van tegen de 100 lukt het me een gemiddelde snelheid te halen van ± 28 km/uur.
Als ik samen met een goede vriend fiets -die 4 jaar voorsprong heeft- halen we gemiddeld 30 km/uur.
Zeker nu het toch erg hard waait.

Morgen gaat de fiets naar Math Salden. Lange rit vanaf hier... maar de fiets is daar gekocht en die 'gratis' 500 km beurt zie ik wel zitten. Daarbij kunnen zij mooi ook het nieuwe zadel en het nieuwe stuurlint er op zetten.
Dat laatste is beschadigd -samen met een trapper en een 'STI' de linker rem/schakelunit op het stuur- tijdens een aanrijding.
Zit te denken over winterbanden. Die Continental's zijn inderdaad erg goed begrijp ik.
pi_87448266
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief

In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
pi_87448345
Ik mag iets eerder aan de duurtraining. Ik heb eind februari al Omloop van het nieuwsblad wat ik mag gaan rijden.
Haters gonna hate.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:34:52 #22
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87451298
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:41 schreef Wielracer het volgende:
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief

In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
Al gestart met je "noname frame project"?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_87451494
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:34 schreef No-P het volgende:

[..]

Al gestart met je "noname frame project"?
Nee nog niet.
Heb 1,5 maand geleden een mtb gekocht en ben daar nu druk mee. Er moet nog wel een 2de fiets komen voor wedstrijdjes en vies weer. Maar dat komt in januari wel.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:56:25 #24
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87451949
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:40 schreef Wielracer het volgende:

[..]

Nee nog niet.
Heb 1,5 maand geleden een mtb gekocht en ben daar nu druk mee. Er moet nog wel een 2de fiets komen voor wedstrijdjes en vies weer. Maar dat komt in januari wel.
Mooie mtb routes hier he, heb sinds anderhalve week ook een mtb. Vind het alleen jammer dat er buiten de voorgeschreven paden niet echt veel plekken zijn waar je heen kan. Op de racefiets kun je alle kanten op en dat is op de mtb minder. Moet het Reichswald nog wel verkennen en daar zullen ook nog wel wat leuke stukken zitten denk ik.

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:34 schreef nogeenmaarten het volgende:
Reageren op een eigen vraag, mag dat?

Awel, zo train je dus op een hoger vermogen en dus snelheid :http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=18074&page=2
Samengevat: het is niet effectief om lange stukken vlak (met gelijk vermogen) te rijden, voor de ontwikkeling van snelheid kan je beter in blokken van 5-10 min afwisselend hard / rustig rijden.
In principe is voor een "beginner" de basis het belangrijkste. Eerst duurtrainingen om die basis te krijgen en daarna kun je vanuit die basis met specifiekere training beginnen, zoals die intervallen. Mocht je van plan zijn wedstrijden te gaan rijden moet je je eens verdiepen in welke periodes je de verschillende trainingen doet, zoals wielracer en cyclinggirl de winter op hebben gedeeld in verschillende periodes.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_87452670
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:56 schreef No-P het volgende:

[..]

Mooie mtb routes hier he, heb sinds anderhalve week ook een mtb. Vind het alleen jammer dat er buiten de voorgeschreven paden niet echt veel plekken zijn waar je heen kan. Op de racefiets kun je alle kanten op en dat is op de mtb minder. Moet het Reichswald nog wel verkennen en daar zullen ook nog wel wat leuke stukken zitten denk ik.
[..]

Ik ga vanmiddag een ritje maken met de mtb. Als je de route wilt hebben moet je vanavond maar kijken op mijn log en dan kan je de route eventueel downloaden of bekijken.
Het Reichswald is mooi, maar wel erg zwaar. Heb een aantal keer +30 % op mijn display gezien. En dan is mtb-en niet leuk meer :r

In Groesbeek is de groene + rode route wel aardig. Deze kan je combineren en dan kom je uit op 43 km.
Bij de Canadese oorlogsgraven heb je ook een mooi stuk bos. Daar mag je gewoon rijden over de paden, geen route.
Als je een route voor de mtt wilt plannen moet je maar eens de Openstreetmap gebruiken. Daar staan echt alle paden op in het bos.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:39:50 #26
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_87453184
Vandaag even naar de Cube gekeken. Maar dat is wel een toffe fiets :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:00:57 #27
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87453788
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:22 schreef Wielracer het volgende:

[..]

Ik ga vanmiddag een ritje maken met de mtb. Als je de route wilt hebben moet je vanavond maar kijken op mijn log en dan kan je de route eventueel downloaden of bekijken.
Het Reichswald is mooi, maar wel erg zwaar. Heb een aantal keer +30 % op mijn display gezien. En dan is mtb-en niet leuk meer :r

In Groesbeek is de groene + rode route wel aardig. Deze kan je combineren en dan kom je uit op 43 km.
Bij de Canadese oorlogsgraven heb je ook een mooi stuk bos. Daar mag je gewoon rijden over de paden, geen route.
Als je een route voor de mtt wilt plannen moet je maar eens de Openstreetmap gebruiken. Daar staan echt alle paden op in het bos.
Rode en groene route ken ik inderdaad, die ga ik dadelijk weer doen. Daar ben ik met heen en weer fietsen al snel een kleine 3 uur mee zoet. Ik ga je blog in de gaten houden want met nieuwe routes ben ik altijd blij.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:31:56 #28
73911 ultra_ivo
pi_87454827
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik mag iets eerder aan de duurtraining. Ik heb eind februari al Omloop van het nieuwsblad wat ik mag gaan rijden.
Dan kan het fris en vochtig zijn.
Ik heb een week of twee later m'n 1e 200km brevet.
pi_87455580
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Dan ga ik eens rondkijken. Moet toch nieuwe banden dus dan gooi ik die erop denk ik.
Voor het geld van een 4Season (tenminste, als je ze niet bij velo-motion.com bestelt) heb je ook de Open Pave's. Dan rijd je tot en met april als een echte pimp-pro rond :7


quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:22 schreef Wielracer het volgende:

[..]Als je een route voor de mtt wilt plannen moet je maar eens de Openstreetmap gebruiken. Daar staan echt alle paden op in het bos.
Dat doe ik inderdaad ook, daar zie je allerlei onverharde paden staan. Maar je mag dus lang niet op al die paden (bruine streepjes) fietsen?
pi_87456028
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:56 schreef No-P het volgende:
In principe is voor een "beginner" de basis het belangrijkste. Eerst duurtrainingen om die basis te krijgen en daarna kun je vanuit die basis met specifiekere training beginnen, zoals die intervallen. Mocht je van plan zijn wedstrijden te gaan rijden moet je je eens verdiepen in welke periodes je de verschillende trainingen doet, zoals wielracer en cyclinggirl de winter op hebben gedeeld in verschillende periodes.
In de buurt van Delft vind ik wiellervereniging de Spartaan in Rijswijk. Dat lijkt mij een mooie club om eens te kijken wat er precies mogelijk is en wat goed bevalt.
Er elke wedstrijd kansloos worden afgereden lijkt mij geen geweldige ervaring. Vrijblijvende tourtochten zijn wel heel leuk om de omgeving te verkennen, maar dan mis ik toch de drang om hard te rijden.

Bij roeien kan je makkelijk de wedstrijden (of "roeiontmoetingen met wedstrijdkarakter") kiezen waar je de top van de veteranen en zelfs de nationale top zou tegenkomen of waar je als fanatieke veteraan kans had om op een goede dag te winnen. Ik mis bij het fietsen nog dat inzicht in niveau van wedstrijden.
pi_87456035
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:31 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dan kan het fris en vochtig zijn.
Ik heb een week of twee later m'n 1e 200km brevet.
Er kan ook nog sneeuw zijn :S
Haters gonna hate.
pi_87456068
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:53 schreef eentwee het volgende:

[..]

Voor het geld van een 4Season (tenminste, als je ze niet bij velo-motion.com bestelt) heb je ook de Open Pave's. Dan rijd je tot en met april als een echte pimp-pro rond :7
[ afbeelding ]
[..]

Dat doe ik inderdaad ook, daar zie je allerlei onverharde paden staan. Maar je mag dus lang niet op al die paden (bruine streepjes) fietsen?
Ja zijn die zo goed? Ik heb altijd Open corsa EVO CX gehad maar die zijn te zacht voor de winter.
Haters gonna hate.
pi_87456292
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:53 schreef eentwee het volgende:
Voor het geld van een 4Season (tenminste, als je ze niet bij velo-motion.com bestelt) heb je ook de Open Pave's. Dan rijd je tot en met april als een echte pimp-pro rond :7
[ afbeelding ]
Heb je met die bandjes een beetje grip dan? Ben totaal niet bekend met ze. Behalve dat... Zijn ze ook nog in andere kleuren leverbaar? :X
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:14:40 #34
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_87456305
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:41 schreef Wielracer het volgende:
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief

In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
Bij mij ook ietsie eerder aan de duurtraining beginnen. Ik ben momenteel bezig met de planning te maken voor aankomend seizoen.

Eerst een programma krachttraining november t/m februari zowel benen als bovenlijf.
Duurtrainingen vanaf 1 december.
Intervallen vanaf Februari.
Wedstrijden vanaf 1 maart, warmrijden bij de Mol al in Februari.
pi_87456438
@Maarten, het is om ik al uitdagend genoeg om op zondagochtenden aan te haken bij de groep die een toertochtje doet. Ik sloot twee jaar terug op proef aan in Maassluis en viel toen in een groepje wat gemiddeld 37/38 int uur reed over 80km, daar heb ik wel een paar dagen spierpijn van gehad :') Was wel leuk, dat wel :+

[ Bericht 0% gewijzigd door FJD op 12-10-2010 14:24:31 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:23:07 #36
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_87456607
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:06 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

In de buurt van Delft vind ik wiellervereniging de Spartaan in Rijswijk. Dat lijkt mij een mooie club om eens te kijken wat er precies mogelijk is en wat goed bevalt.
Er elke wedstrijd kansloos worden afgereden lijkt mij geen geweldige ervaring. Vrijblijvende tourtochten zijn wel heel leuk om de omgeving te verkennen, maar dan mis ik toch de drang om hard te rijden.

Bij roeien kan je makkelijk de wedstrijden (of "roeiontmoetingen met wedstrijdkarakter") kiezen waar je de top van de veteranen en zelfs de nationale top zou tegenkomen of waar je als fanatieke veteraan kans had om op een goede dag te winnen. Ik mis bij het fietsen nog dat inzicht in niveau van wedstrijden.
WV De Spartaan is wel oké, je kan ook naar RMDC de Coureur in Maassluis gaan. Ook wel een leuke wielrenvereniging
pi_87456775
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:08 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ja zijn die zo goed? Ik heb altijd Open corsa EVO CX gehad maar die zijn te zacht voor de winter.
Ja dat zijn zomerbanden, daar rijd je teveel lek mee en ze gaan niet heel lang mee, in de winter maakt snelheid wat minder uit natuurlijk. De open paves zijn degelijker en comfortabeler door de breedte. Ze worden veel gebruikt in de voorjaars(kasseien)klassiekers (ok, de tubes maar deze open tubulars zijn afgeleiden). Voordeel tov 4Season: comfortabeler/soepeler, minder rolweerstand, meer grip, slijten ronder ipv vierkant (komt eigenlijk allemaal door soepelheid rubber). Nadelen: iets minder lekbestendig, gaan wat minder lang mee (komt allebei door soepelheid rubber ;) ).
De vorige versie was er ook in het zwart en in 27mm breedte maar bijna onmogelijk te vinden.
pi_87457424
Oke mooi zijn ze ook in het blauw?
Haters gonna hate.
pi_87457689
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Oke mooi zijn ze ook in het blauw?
Is de gouden koets er in het zwart? :P
pi_87457978
Zucht, die banden moeten wel bij mijn fiets passen natuurlijk!
Haters gonna hate.
pi_87458039
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:18 schreef FJD het volgende:
@Maarten, het is om ik al uitdagend genoeg om op zondagochtenden aan te haken bij de groep die een toertochtje doet. Ik sloot twee jaar terug op proef aan in Maassluis en viel toen in een groepje wat gemiddeld 37/38 int uur reed over 80km, daar heb ik wel een paar dagen spierpijn van gehad :') Was wel leuk, dat wel :+
Dat waren allicht de "a-trimmers" van RCMD de Coureur uit Maassluis die een kruissnelheid hebben van 35-40 km/h voor ritten van 60-90 km (zojuist even bijgelezen http://decoureur-ftp.e-captain.nl/Trimmers.html)

Overigens declasseerde ik het tourtochtfietsen als geheel, zonder ooit een tourrit te hebben gereden. Het is allicht meer het beeld dat ik erbij had. Awel, ik kom net kijken en steek nog eens iets op.
pi_87458189
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:23 schreef kaasplankje het volgende:
WV De Spartaan is wel oké, je kan ook naar RMDC de Coureur in Maassluis gaan. Ook wel een leuke wielrenvereniging
Ziet er ook goed uit. Meer in de richting van mijn gangbare rondje in elk geval. Ik zie alleen op het eerste gezicht geen of weinig activiteit in de winter, terwijl het in Rijswijk, op een lager pitje, gewoon doorgaat. Maar allicht is dat ook alleen op het eerste (internetpag.) gezicht.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:24:44 #43
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_87458843
Ik denk trouwens dat ik toch voor de zwarte Cube ga:



Deze zag er erg tof uit in de winkel...
Vinden jullie het wat?


Specs:
HPA 7005 Hydroformed Triple Butted, Advanced Inner Cable Routing
Easton EC70 SL CNT Carbon 1 1/8“ - 1 1/2“
FSA Orbit Z-T
Syntace Racelite 2014
Syntace F139
Syntace P6 Aluminium 31.6mm
RFR Natural Shape 0.1 R
Shimano Ultegra FC-6750 Hollowtech II 50x34
Shimano Press-Fit BB
Shimano Ultegra RD-6700GS
Shimano Ultegra FD-6703BL 3-speed, Clamp 34.9mm
Shimano Ultegra BR-6700
Shimano Ultegra ST-6703 10-speed
Shimano Ultegra ST-6703 10-speed
Shimano Ultegra CS-6700 12-25, 10-speed
Shimano Ultegra CN-6700
Easton Vista SL
Schwalbe Ultremo R Kevlar 23x622
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:27:55 #44
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_87458936
ja, prima keuze lijkt me!
.
pi_87459278
Mooie fiets hoor. Dat doen ze toch wel goed bij Cube.
pi_87459361
Ziet er gaaf uit! Zorg alleen wel dat je andere bandjes krijgt, want deze logo's lijnen niet goed uit met de logo's op de velgen :')
pi_87459824
Mooi, maar de stijfheid (/ sterkte) van zo'n hellende bovenbuis lijkt mij niet optimaal. Perfecte driehoeken zijn goed voor sterkte en stijfheid, aldus mijn Delftse opleiding. Zo'n waggelende lange zadelbuis is daar een slecht aanhangsel van. Afwijken van de driehoeken is misschien mooi, maar op het eerste gezicht niet efficient kwa materiaalgebruik, daarmee gewicht en daarmee uiteindelijke efficientie (Watts - snelheid).


(mooi ding wel!)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:02:00 #48
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_87460086
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:24 schreef SuperWeber het volgende:
Ik denk trouwens dat ik toch voor de zwarte Cube ga:

[ afbeelding ]

Deze zag er erg tof uit in de winkel...
Vinden jullie het wat?


Specs:
HPA 7005 Hydroformed Triple Butted, Advanced Inner Cable Routing
Easton EC70 SL CNT Carbon 1 1/8“ - 1 1/2“
FSA Orbit Z-T
Syntace Racelite 2014
Syntace F139
Syntace P6 Aluminium 31.6mm
RFR Natural Shape 0.1 R
Shimano Ultegra FC-6750 Hollowtech II 50x34
Shimano Press-Fit BB
Shimano Ultegra RD-6700GS
Shimano Ultegra FD-6703BL 3-speed, Clamp 34.9mm
Shimano Ultegra BR-6700
Shimano Ultegra ST-6703 10-speed
Shimano Ultegra ST-6703 10-speed
Shimano Ultegra CS-6700 12-25, 10-speed
Shimano Ultegra CN-6700
Easton Vista SL
Schwalbe Ultremo R Kevlar 23x622

Mooie fiets, als ik 't goed begrijp alu frame, zo'n beetje volledig Ultegra afgemonteerd, Easton wielen & voorvork, Syntace stuurbocht, stuurnok en zadelpen?

Wat kost ie? :P
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:09:01 #49
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_87460307
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld.
Doordat de achterste driehoek kleiner is bij een compact (sloping, of in mijn geval semi-sloping) frame zou het de stijfheid eigenlijk ten goede moeten komen...

Edit: Als ik het allemaal goed begrepen heb, heeft de langere zadelpen niet zo heel veel invloed...

Retailprijs:1699,-- Maar dat ga ik er niet voor betalen 8-)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:43:11 #50
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_87461517
Ik dacht ook dat een iets sloping frame een iets hogere bracketstijfheid opleverde en dat het voor de torsiestijfheid niet veel uitmaakte. Het is iig minder gewicht met een stukje zadelpen versus framemateriaal, maar waar heb je het in vredesnaam ook over :')

Mijn stalen frame loopt 6cm af.
Geen idee of het nieuwe frame ook slope wordt maar dat duurt nog wel even want deze is nog niet kapot :7
pi_87461604
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:40 schreef Freddeh het volgende:
Ziet er gaaf uit! Zorg alleen wel dat je andere bandjes krijgt, want deze logo's lijnen niet goed uit met de logo's op de velgen :')
Je was me voor :)
Haters gonna hate.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:50:20 #52
308981 Narcotical
Best in the World
pi_87461844
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:06 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

In de buurt van Delft vind ik wiellervereniging de Spartaan in Rijswijk. Dat lijkt mij een mooie club om eens te kijken wat er precies mogelijk is en wat goed bevalt.
Dat is erg dicht bij mij in de buurt, ken de vereniging zelf niet maar was van plan tegen het voorjaar ook eens daar te gaan informeren hoe en wat. In een groep rijden is op z'n tijd toch ook wel leuk ;).

Edit: Als ik trouwens die gemiddeldes hier voorbij hoor vliegen dan denk ik dat ik toch eens flink snel moet zien wat kilootjes kwijt te raken zodat mijn gemiddelde ook wat stijgt :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_87462139
Ze doen bij de spartaan ook vossenjachten enzo.
Kijk eens hier www.wielercafe.nl hier zitten er ook een paar van de Spartaan.
Haters gonna hate.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:09:23 #54
73911 ultra_ivo
pi_87462610
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:07 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Er kan ook nog sneeuw zijn :S
Dat weet ik. Bij mijn 1e 200 dit jaar had ik er veel last an (die ging tot 600m hoogte). Ik reed een week voor de officiële datum voor, lag er in de buurt van het Vennkreuz nog een fors pak sneeuw en ijs op de weg. Gelukkig was dit op de dag zelf al een beetje weggesmolten. Een deel van de deelnemers heeft hier een omweg gepakt, de rest is er voorzichtig overheen gereden, gelukkig zonder ongelukken.
pi_87463228
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:50 schreef Narcotical het volgende:
Dat is erg dicht bij mij in de buurt, ken de vereniging zelf niet maar was van plan tegen het voorjaar ook eens daar te gaan informeren hoe en wat. In een groep rijden is op z'n tijd toch ook wel leuk ;).

Edit: Als ik trouwens die gemiddeldes hier voorbij hoor vliegen dan denk ik dat ik toch eens flink snel moet zien wat kilootjes kwijt te raken zodat mijn gemiddelde ook wat stijgt :P
Iets hoge BMI is echt geen nadeel als het gaat om vlak rijden en vooral in de wind, zo heb ik ondervonden. Het gaat dan vooral om te genereren vermogen (watts) en dat is al snel iets hoger bij een hogere BMI. Ter vergelijking, mijn concept 2 ergo scores waren goed, totdat er een gewichtscorrectie op werd losgelaten. Dan werd je van goed ineens (iets boven) gemiddeld ... Awel, toch ooit "NL kampioen" op de 2k HCl veld en meervoudig ergoheadkampioen HCl :P

Zodra het asfalt gaat hellen dan wordt het drastisch anders helaas. Vanuit Porlezza aan het meer van Lugano lukte het bv met mijn vlakkelandstandwielen niet om zuidwaarts te ontsnappen vanaf het meer. Over de provinciale weg richting Lugano of comomeer was het niet fijn rijden ivm verkeer. Zuidwaarts was de enige ontsnappingsmogelijkheid zei het niet dat die vervloekte berg in de weg lag!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:01:36 #56
308981 Narcotical
Best in the World
pi_87464399
Wat versta jij onder iets hoge BMI? ;). Waarschijnlijk minder dan het mijne helaas. Ben er bijna zeker van dat als ik wat kilo's kwijt raak ik wel harder zal gaan fietsen
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:11:05 #57
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87464702
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:01 schreef Narcotical het volgende:
Wat versta jij onder iets hoge BMI? ;). Waarschijnlijk minder dan het mijne helaas. Ben er bijna zeker van dat als ik wat kilo's kwijt raak ik wel harder zal gaan fietsen
Je zal het inderdaad wel merken, vooral bij het versnellen. Tegen de wind in is wat extra massa volgens mij nog niet zo verkeerd.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_87464995
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:53 schreef nogeenmaarten het volgende:
Mooi, maar de stijfheid (/ sterkte) van zo'n hellende bovenbuis lijkt mij niet optimaal. Perfecte driehoeken zijn goed voor sterkte en stijfheid, aldus mijn Delftse opleiding. Zo'n waggelende lange zadelbuis is daar een slecht aanhangsel van. Afwijken van de driehoeken is misschien mooi, maar op het eerste gezicht niet efficient kwa materiaalgebruik, daarmee gewicht en daarmee uiteindelijke efficientie (Watts - snelheid).
Langere buizen zijn ook slapper dus een driehoek met een kleinere oppervlakte is ook stijver ;) Met fietsen heeft het allemaal niks te maken. Doe maar eens een ritje op zo'n Cube. Dat frame is hartstikke stijf en die zadelpen met die forse diameter idem dito. Is een prima fiets met een goede evenwichtige afmontage, niks mis mee.

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:43 schreef kaasplankje het volgende:
Ik dacht ook dat een iets sloping frame een iets hogere bracketstijfheid opleverde en dat het voor de torsiestijfheid niet veel uitmaakte. Het is iig minder gewicht met een stukje zadelpen versus framemateriaal, maar waar heb je het in vredesnaam ook over :')
Nee bracketstijfheid heeft niets met sloping te maken. Wel of geen sloping is een puur optische (voor de klant) danwel marketingtechnische (voor de fabrikant) overweging. De fiets gaat niet anders sturen, is niet comfortabeler of stijver, je kunt niet met minder framematen toe, je komt niet automatisch minder diep te zitten etc.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:24:34 #59
73911 ultra_ivo
pi_87465179
De vraag is natuurlijk wanneer een fiets stijf genoeg is en wanneer te stijf. Dat hangt van je gebruik af. Voor een criterium op goed asfalt is voor een sprinter een fiets nooit stijf genoeg. Voor een technisch goede fietser is het voor een kasseikoers weer helemaal naders. Daar wil je juist een stuk slapte in de juiste richting.
Ik heb zelf destijds bij m'n Bioracer er een oversized bovenbuis in laten plaatsen. Als randonneur zegt me bracketstijfheid niks, comfort des te meer. Wel weer wat stijfheid in de dwarsrichting vanwege de lichte bagage die mee moet. Je moet de fiets optimaliseren voor je gebruik, niet gewoon de 'beste' fiets voor een profkoers uit het rek trekken.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:27:40 #60
308981 Narcotical
Best in the World
pi_87465296
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:11 schreef No-P het volgende:

[..]

Je zal het inderdaad wel merken, vooral bij het versnellen. Tegen de wind in is wat extra massa volgens mij nog niet zo verkeerd.
Ik merk, vooral bij versnellen maar ook gewoon bij het fietsen op tempo, dat ik de power die ik bv bij het spinnen wel heb niet kan vertalen naar snelheid. Denk toch dat dit deels door m'n gewicht komt.

Overigens is enige massa tegen de wind in wel gewenst inderdaad, aangezien je dan wat beter op de weg ligt maar dat is denk ik ook maar tot op zekere hoogte toepasbaar :).
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_87468851
Zal ook eens zon grafiekje trekken, zag er wel grappig uit :D Afstand ga je er niet bij krijgen zonder een statistische analyse dus daar zou ik maar niet aan beginnen :') Of je moet er een losse afstandsgrafiek onderleggen maar ja of dat wat zegt met de winter voor de deur en dus kortere trainingen.

Daarnaast; ik zal op 80km vast minder hard rijden tov van 60km maar omdat het door de stad fietsen een kleiner aandeel heeft trekt het gemiddelde weer omhoog. Wat is dan waarheid?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_87470039
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:59 schreef FJD het volgende:
Zal ook eens zon grafiekje trekken, zag er wel grappig uit :D Afstand ga je er niet bij krijgen zonder een statistische analyse dus daar zou ik maar niet aan beginnen :')




Inderdaad is de invloed van de stadkilometers op een lange tocht minder groot als bij een korte tocht.

Maar wat ik eigenlijk wil stellen is dat om je persoonlijke progressie te meten een fietscomputer ideaal is.
Vergelijkingen trekken tussen verschillende wielrenners op basis van gemiddelde wordt al snel hachelijk. Te veel variabelen. :)
pi_87475639
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:23 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Inderdaad is de invloed van de stadkilometers op een lange tocht minder groot als bij een korte tocht.

Maar wat ik eigenlijk wil stellen is dat om je persoonlijke progressie te meten een fietscomputer ideaal is.
Vergelijkingen trekken tussen verschillende wielrenners op basis van gemiddelde wordt al snel hachelijk. Te veel variabelen. :)
Die rode lijn is een trendlijn? En wat is die zwarte dan?
En op de x-as heb je gewoon training 1, training 2, enz. staan dus?
pi_87479731
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:24 schreef ultra_ivo het volgende:
De vraag is natuurlijk wanneer een fiets stijf genoeg is en wanneer te stijf. Dat hangt van je gebruik af. Voor een criterium op goed asfalt is voor een sprinter een fiets nooit stijf genoeg. Voor een technisch goede fietser is het voor een kasseikoers weer helemaal naders. Daar wil je juist een stuk slapte in de juiste richting.
Ik heb zelf destijds bij m'n Bioracer er een oversized bovenbuis in laten plaatsen. Als randonneur zegt me bracketstijfheid niks, comfort des te meer. Wel weer wat stijfheid in de dwarsrichting vanwege de lichte bagage die mee moet. Je moet de fiets optimaliseren voor je gebruik, niet gewoon de 'beste' fiets voor een profkoers uit het rek trekken.
Absoluut een steekhoudend verhaal, maar als je een kant-en-klare fiets uit het rek trekt, wat veruit de meeste mensen die voor een racefiets in de markt zijn uiteindelijk doen, heb je niet zoveel keus. Bijna alle fietsen van 800-2000 euro zijn meer dan voldoende stijf en de verschillen in bijv. comfort/demping komen dan vooral uit de contactpunten (banden, zadel, stuur, stuurlint). Wat je zeker wel kunt doen is goed kijken naar een geschikte geometrie voor de houding die bij het beoogde gebruik past.
pi_87480577
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb 1 keer een sloping frame gehad, daar kon ik echt niet mee overweg.
Waarom niet dan?

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:41 schreef Wielracer het volgende:
Wintertraining
oktober t/m januari = veel intensief en weinig duur
februari en maart = veel duur en weinig intensief

In April beginnen de wedstrijden en de cyclo's weer en dan heb je een goede basis voor de rest van het seizoen.
Mij wordt verteld dat dat juist andersom is. In de winter veel duur kweken. En dan richting het wedstrijdseizoen (vanaf januari ofzo) trainen op snelheid en explosiviteit. Zodat je de duurbasis al hebt (gedurende het seizoen heb je minder tijd daar op te trainen). Ik ga sowieso deze winter minimaal een keer per week spinnen en een keer crossen. En een keer duurtraining doen.
pi_87480607
Als ik niet af en toe wordt tegengehouden door m'n rationele omgeving had ik een Cervelo S1 gekocht vandaag. Maar ik kan beter ff doorsparen en eerst nog 'n setje geile wielen kopen.
pi_87484541
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:55 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Waarom niet dan?
Het belangrijkste probleem was dat dat frame voor teveel soorten mensen ontworpen was, niet specifiek genoeg voor mij. Door de sloping bovenbuis was m'n framedriehoek te klein geworden en kon ik te weinig spullen kwijt (oversized bidons enzo). Het was een vakantiefiets, een te lage bovenbuis levert dan weer problemen op om je fiets recht te houden als je ermee staat en tussen je benen klemt.
pi_87484841
Gefeliciteerd Oksel! *O*
pi_87485085
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:12 schreef Marurk het volgende:

[..]

Die rode lijn is een trendlijn? En wat is die zwarte dan?
En op de x-as heb je gewoon training 1, training 2, enz. staan dus?
die zwarte lijn is het gemiddelde van de 5 voorgaande waardes.
pi_87486174
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:56 schreef Tommeke het volgende:
Als ik niet af en toe wordt tegengehouden door m'n rationele omgeving had ik een Cervelo S1 gekocht vandaag. Maar ik kan beter ff doorsparen en eerst nog 'n setje geile wielen kopen.
Ja ik weet wat je bedoel. Ik wil ook zo graag een nieuwe fiets maar er moet eerst nog getrouwd worden.
En wil nog wat nieuwe Craft ondershirts, een nieuwe winterjas en en en en en :)
Haters gonna hate.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:16:46 #71
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_87486250
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al maanden bezig ben/was met die nieuwe fiets. Ook ik moest eerst andere dingen doen enz...

Die S1 ziet er btw wel gaaf uit...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:05:34 #72
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_87487326
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:56 schreef Tommeke het volgende:
Als ik niet af en toe wordt tegengehouden door m'n rationele omgeving had ik een Cervelo S1 gekocht vandaag. Maar ik kan beter ff doorsparen en eerst nog 'n setje geile wielen kopen.
Je gaat je Renault toch niet inruilen voor zo'n gehyped fietsje :{w
.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:39:27 #73
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_87488126
Hopen dat ik de zadelpen weer goed krijg voor het weekend, en dan mooi fietsweer in het weekend...dat binnen trainen hangt me nu al de keel uit en de herfst is net begonnen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_87488172
Het gaat wel een beetje regenen geloof ik.
Haters gonna hate.
pi_87488185
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 04:51 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Het belangrijkste probleem was dat dat frame voor teveel soorten mensen ontworpen was, niet specifiek genoeg voor mij. Door de sloping bovenbuis was m'n framedriehoek te klein geworden en kon ik te weinig spullen kwijt (oversized bidons enzo). Het was een vakantiefiets, een te lage bovenbuis levert dan weer problemen op om je fiets recht te houden als je ermee staat en tussen je benen klemt.
Dat klinkt idd allemaal wel vrij logisch ;)
Ik ken iemand die maar een bidonhouder op haar fiets kan omdat 't zo'n klein en sloping frame is :D
Ik bedacht me laatst dat crossframes ook nooit sloping zijn. Nu til je zo'n fiets een stuk makkelijker op

quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:05 schreef Yankee het volgende:

[..]

Je gaat je Renault toch niet inruilen voor zo'n gehyped fietsje :{w
Never :{w
Ik koop wel 'n set goede (hoge) wielen :D
pi_87488807
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:41 schreef Tommeke het volgende:
Never :{w
Ik koop wel 'n set goede (hoge) wielen :D
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:18:54 #77
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_87489280
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:03 schreef Freddeh het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan kunnen de kosten nog behoorlijk oplopen, tenslotte moet hij dan ook nog een ander frame 8-)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_87489437
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:18 schreef SuperWeber het volgende:
Dan kunnen de kosten nog behoorlijk oplopen, tenslotte moet hij dan ook nog een ander frame 8-)
Dat bespaart hij dan weer op het ontbreken van een groep 8-)
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:25:47 #79
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_87489520
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:23 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat bespaart hij dan weer op het ontbreken van een groep 8-)
Dat ding daar bovenop lijkt me dan wel weer een 'state of the art' remsysteem :7
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_87489592
Wel bij uitstek een fiets waarbij je niet moet vergeten uit te klikken :')
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_87489610
Hoe hebben ze die fietsen ooit zo kunnen ontwerpen :D
pi_87489682
:)
pi_87489725
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:28 schreef Tommeke het volgende:
Hoe hebben ze die fietsen ooit zo kunnen ontwerpen :D
Geen tandwielen en dus wil je een groot wiel op je trapas om met een redelijke tred toch fatsoenlijk vooruit te komen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_87489988
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:32 schreef FJD het volgende:

[..]

Geen tandwielen en dus wil je een groot wiel op je trapas om met een redelijke tred toch fatsoenlijk vooruit te komen.
Redelijke wandeltred, of je gebruikelijke racefietscadans? :P
Zo'n wiel is misschien wel 2 meter hoog, dus omtrek 6,3 m.
Bij een cadans van 90 omw/min zit je dan op 34 km/u, op zo'n onhandelbaar ding :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:44:41 #85
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_87490080
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Redelijke wandeltred, of je gebruikelijke racefietscadans? :P
Zo'n wiel is misschien wel 2 meter hoog, dus omtrek 6,3 m.
Bij een cadans van 90 omw/min zit je dan op 34 km/u, op zo'n onhandelbaar ding :)
Ik denk niet dat je die cadans wil halen op dat apparaat...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_87490683
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:15:17 #87
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_87490992
terug van het kanoeen Gripper?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_87494416
Zucht... net te horen gekregen dat m'n wielen een dag later komen... }:|
pi_87494553
Dat is klote dan heb je jezelf er zo op ingesteld. Ik moet nog steeds naar de FM. Zou vorige week gaan maar het komt er maar niet van.
Haters gonna hate.
pi_87494661
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
terug van het kanoeen Gripper?
Alweer 2,5 week aan het werk, ben die vakantie al vergeten ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 13 oktober 2010 @ 17:01:32 #92
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_87501054
Leuk......er zit een scheur in de velg van het Cosmic Carbon achterwiel -O- Morgen maar eens even kijken of dat onder de garantie valt }:|
.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 18:16:21 #93
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_87503650
Fiets is besteld!!

Vrijdag kan ik hem ophalen :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_87505501
Echt zuur Yankee!

Schrale troost. De 'training' van vandaag was wel super.
pi_87510213
Balen Yankee... Ik weet hoe het voelt... :{

SuperWeber, is het de Cube geworden?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:37:19 #96
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_87512291
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 20:54 schreef Freddeh het volgende:
Balen Yankee... Ik weet hoe het voelt... :{

SuperWeber, is het de Cube geworden?
Jeps, alleen Red Bulls waren goedkoper met een vergelijkbare afmontage en wielen. Nu de Cube in de uitverkoop was gegooid, heb ik een mooie fiets voor een betaalbare prijs gekocht bij de LBS (wat naar mijn mening ook iets waard is). Bij een Red Bull had ik naar Bocholt moeten rijden (misschien wel meer dan 1 keer), wat toch ook weer centen en tijd kost (want zien wil je een fiets op zijn minst).

Btw. Freddeh, ik heb nu een 8 speed wiel te leen 8-)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_87512407
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:37 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jeps, alleen Red Bulls waren goedkoper met een vergelijkbare afmontage en wielen. Nu de Cube in de uitverkoop was gegooid, heb ik een mooie fiets voor een betaalbare prijs gekocht bij de LBS (wat naar mijn mening ook iets waard is). Bij een Red Bull had ik naar Bocholt moeten rijden (misschien wel meer dan 1 keer), wat toch ook weer centen en tijd kost (want zien wil je een fiets op zijn minst).

Btw. Freddeh, ik heb nu een 8 speed wiel te leen 8-)
:') Sorry, ik heb 9spd. Morgen zijn ze er trouwens :D
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:46:10 #98
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87512668
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:37 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jeps, alleen Red Bulls waren goedkoper met een vergelijkbare afmontage en wielen. Nu de Cube in de uitverkoop was gegooid, heb ik een mooie fiets voor een betaalbare prijs gekocht bij de LBS (wat naar mijn mening ook iets waard is). Bij een Red Bull had ik naar Bocholt moeten rijden (misschien wel meer dan 1 keer), wat toch ook weer centen en tijd kost (want zien wil je een fiets op zijn minst).

Btw. Freddeh, ik heb nu een 8 speed wiel te leen 8-)
Bocholt is bij mijn ouders om de hoek, lekker dichtbij. Maar een LBS is inderdaad wel handig. Mooie fiets.

Balen Yankee, hoop voor je dat het onder de garantie valt.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_87522918
Wel lekker als je zo dichtbij Bocholt zit wat dat betreft. Ik heb gekeken naar die Red Bull fietsen en ben qua looks en prijs wel onder de indruk. Kwam alleen laatst een Ultegra/105 Giant TCR 0 tegen (de 2011). De adviesprijs hiervan ligt toch lager dan de prijs van een Ultegra/105 Red Bull.
Daarnaast heb ik toch wel goede ervaringen met Giant (hoewel ik de laatste tijd zoveel dingetjes achter elkaar aan heb ;) ).
pi_87523302
Ik heb niks met Giant het is niet mijn ding. Ik heb er eens een gehad ooit maar ik vond mijn Coppi daarna beter fietsen maar dat is persoonlijk.

Hoe is het met je wiel Freddeh?
Haters gonna hate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')