abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:03:59 #1
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_87408993
*O* 12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje *O*
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

[ Bericht 50% gewijzigd door Marlinde op 11-10-2010 21:26:02 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:08:31 #2
300054 Marlinde
pi_87409079
Laatste reactie van mij:

Claudia: Hoeveel standen heeft je box?
Hier 2 en hij staat nu nog op de hoogste stand, maar Tessa begint zich al op te trekken en hij moet dus nu wel lager, maar ik zou zo graag willen dat hij nog een standje ertussen had. :@ Toch maar eens kijken of er nog iets te koop is zodat hij nog een standje lager kan.

Niels wat lief, dat klappen in je handjes O+

Isabeau morgen alweer een jaar :D *O*

Poppejans veel succes op het CB met je kleine man!

[ Bericht 3% gewijzigd door Marlinde op 11-10-2010 09:18:59 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87409208
Mijn post :P
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 08:51 schreef Twinkly het volgende:
Sorbootje wat een prachtige taarten!!!!!!! _O_ O+ O+
Heb je ze ingevroren voor morgen of blijven ze wel zo lang goed? Waar heb je de materialen vandaan? Het is marsepein toch?
Wow, morgen is Isabeau gewoon alweer 1 jaar :o *O* Ik vraag me af of ik ook emo ga worden op zijn verjaardag, ik ben dat normaal niet zo snel. Maar ik heb af en toe wel een volschietmomentje als we knus saampjes zijn en Niels uit zichzelf gaat knuffelen of heel lief kijkt O+
Bedoel je met een stoffen pop een zonnekindpop? Die vind ik mooi O+ Ik was ook van plan er een voor Niels verjaardag te maken (een lijs), maar ik kom er niet aan toe.

Marlinde wat leuk dat je er weer bent :D

Welkom Nikki en Lisa! *O*

Ivan jij lief boekenwurmpie O+ Lijsters, brings back memories :D

Niels slaapt nog twee keer twee uur :o En hij is nog maar net overgegaan naar twee slaapjes. De Slaapkop! En dat terwijl Ivan, toen ze jonger waren, meer sliep dan Niels! Maar Niels wordt nog wel een aantal keer wakker 's nachts, alhoewel dat heel kort en maar half wakker is.

De box staat hier nog zodat we 's morgens even rustig wakker kunnen worden en zodat Niels erin kan als ik moet dweilen of koken ofzo. Omdat hij er maar af en toe in gaat vindt hij het wel interessant daar en is hij meestal wel een tijdje rustig :) Helaas werkt dat niet zo als ik achter de computer moet werken, dan gaat hij roepen en dat vind ik ook wel logisch.

Asyniur het schema van Niels lijkt heel erg op Harry's schema. 's Morgens krijgt hij eerst borstvoeding, dan een boterham met roomboter en appelstroop, na zijn eerste slaapje fruit en na zijn tweede slaapje brood met margarine en pindakaas. Maar dat betekend wel dat hij vaak pas om 4 uur weer brood krijgt, helaas wil hij na zijn eerste slaapje geen brood (alhoewel ik dat al een tijdje niet meer heb uitgeprobeerd, toch maar weer eens andersom aanbieden!). Dan blijft hij wakker en krijgt hij nog avondeten en volle yoghurt. Om 7 uur gaan we beginnen met in bad doen enzo en om half 8 ligt hij in bed. Het ligt er aan hoe lang hij wakker is, soms biedt ik hem tussendoor nog een keer fruit en een cracotte ofzo aan.
Ik bied normaal geen extra drinken aan en hij drinkt nog voor en na ieder slaapje (als hij dat wil tenminste, vaak ook niet). Af en toe geef ik wel water of sinaasappelsap als hij niet kan of wil drinken. Aangeraden wordt om geen extra drinken aan te bieden tot het eerste jaar als je nog geen afbouwplannen hebt, maar vanaf ongeveer 10 maanden stabiliseert je productie (per moeder verschillend) en dan hoef je niet zo bang te zijn dat je productie daalt als je wat extra drinken aanbiedt.
Als hij een jaar geweest is ga ik 's morgens en voor zijn slaapjes voeden (handig met in slaap vallen :)) en tussendoor water aanbieden.

Sinds zaterdag klapt Niels (voorzichtig) in zijn handjes bij het liedje "klap eens in je handjes" O+ Het gebaar bij "op je boze bolletje" doet hij al een tijdje en dat doet hij ook spontaan (hoera voor banaanhandjes :P )
Hij gaat bij muziek ook direct dansen en als je vraagt of hij gaat dansen gaat hij wiebelen O+
En hij is gek op manderijntjes! Vannacht had hij erg veel last van een verstopte neus en vastzittende hoest waardoor hij niet kon drinken en slapen, toen heb ik hem water en een manderijntje gegeven en dat manderijntje maakte hem gelukkig weer blij :D
Poppejans en Wolf veel succes op het CB, ik ben erg benieuwd naar zijn lengte en gewicht! Niels hoeft pas de week na zijn verjaardag weer (en dan ook prikjes :'()

Tessa ook al staan! *O* Het is ineens wel een erg groot verschil tussen de hoogste en de laagste stand van de box ja :Y

Hmm, ik vermoed dat Niels toch last heeft van iets anders dan van de verkoudheid. Tandjes? Ik zie niets en dentinox lijkt niet te werken. Hij wil nog steeds niet drinken.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:21:26 #4
300054 Marlinde
pi_87409307
Tessa trekt zich op tot haar knietjes, nog niet helemaal staand :D Dus ik hoop dat we snel wat vinden anders moet toch echt de box helemaal naar beneden!

Wat vervelend voor Niels zeg! Tessa was ook een tijdje erg huilerig en ik zag ook niks, maar het zat blijkbaar toch al te werken...even later een tandje :D Hoop dat Niels zich snel weer goed voelt :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87409496
Marlinde, bij ons zit de bodemplaat van de box met een soort pennen vast. Je kan gewoon zelf nieuwe gaatjes daarvoor boren op de gewenste hoogte. Dit hebben wij ook gedaan voor het ledikant toen we er een co-sleeper van maakten.
pi_87409629
Zo.... na een diepe, diepe slaap (mán wat was ik gesloopt), ben ik er weer!

Het verjaardagsfeestje van Isabeau was superleuk! En niet in de laatste plaats omdat ze er zélf zo van genoot! Wat is het toch een aandachtsmonstertje.

Dat Rienk van de tafel kukelde klinkt erger dan het is trouwens. De tafel is laag (daarom kon hij er ook op klimmen) en er ligt een zacht kleed onder. Maar goed, Rienk had het daarna wel een beetje gehad. Hij stal trouwens wel vreselijk de show met zijn mooie kijkers en glimlach. Volgens mij heeft mijn broer stiekem meer foto's van Rienk en Thijs gemaakt, dan van Isabeau :P

't Was gewoon helemaal goed. Fijne familie, lieve vriendinnen (thanks McLaura en Vlindur, ik vond het echt fijn dat jullie erbij waren O+ ) en een superblije Isabeau. Ik ben het hele weekend al vreselijk aan het mutsen en dat zal nog wel tot en met morgen duren. Morgen gaan we lekker met z'n drieën naar het strand en uit eten. O+

Twinkly, die taarten zijn bekleed met fondant. Ik koop mijn spullen bij deleukstetaarten.nl en in Den Haag, maar ben even vergeten hoe die winkel heet. Maar ik doe het niet zo vaak hoor.. alleen bij speciale gelegenheden. Vind het wel erg leuk om te doen, rustgevend!

Wicky, ik was het inderdaad, van die pop. Wij hebben een pop van nino&ideas voor Isabeau gekocht. Die is heerlijk zacht. Je ziet hem zo wel op de foto's.

Ik plaats zometeen een fotospammetje in het fototopic.
pi_87409675
Oh, wat klinkt de verjaardag van Isabeau super leuk en geslaagd! O+ Wat vond ze van de mooie taarten?
Sorry, ik had helemaal niet goed bijgelezen :@ beetje brak enzo.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87409888
Hihi kijk maar in het fototopic, dan kun je heel goed zien wat ze van haar taartje vond!
pi_87409914
Klinkt als een super verjaardag :)
pi_87409946
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:53 schreef Sorbootje het volgende:
Hihi kijk maar in het fototopic, dan kun je heel goed zien wat ze van haar taartje vond!
Wow, heeft ze dat helemaal opgegeten :o :o hihi :D (maar even hier, want ik wil op alle kindjes in het fototopic reageren ;))
Nou zeg, nu word ik gewoon emo van Isabeau's verjaardag :')
pi_87410291
Isabeau! Alsnog gefeliciteerd!
E tot in het volgende topic ;(
Maar volgens mij is Isabeau echt al aan het dreumestopic toe :D
pi_87410314
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:12 schreef freecell het volgende:
Isabeau! Alsnog gefeliciteerd!
E tot in het volgende topic ;(
Maar volgens mij is Isabeau echt al aan het dreumestopic toe :D
Hohoho ze is morgen pas jarig. Vandaag hebben we de hele dag nog een baby'tje :D :P
pi_87410323
Haha Twinkly... dat komt gewoon doordat Niels ook bijna aan de beurt is! :*
pi_87410399
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:14 schreef Sorbootje het volgende:
Haha Twinkly... dat komt gewoon doordat Niels ook bijna aan de beurt is! :*
:D
Maar het stomme is dat ik dat altijd bij andermans baby'tjes, waar ik me mee verbonden voel, heb en niet bij mijn eigen. Dan sluit ik me een beetje af. Toen mijn vriendin beviel van haar dochtertje moest ik helemaal huilen van geluk en bij Niels niet 8)7 Misschien omdat het zo overweldigend is dat het een soort van zelfbescherming is? :?
pi_87410588
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:14 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Hohoho ze is morgen pas jarig. Vandaag hebben we de hele dag nog een baby'tje :D :P
Hooooo :o
Sorry!

* freecell wiegt Isabeau als een pasgeborene
pi_87410818
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:19 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Maar het stomme is dat ik dat altijd bij andermans baby'tjes, waar ik me mee verbonden voel, heb en niet bij mijn eigen. Dan sluit ik me een beetje af. Toen mijn vriendin beviel van haar dochtertje moest ik helemaal huilen van geluk en bij Niels niet 8)7 Misschien omdat het zo overweldigend is dat het een soort van zelfbescherming is? :?
Grappig, Twink, dat had ik precies zo! Bij de geboorte van de dochter van een vriendin heb ik ook gehuild van geluk en bij Lente heb ik geen traan gelaten. Gek he?
pi_87413606
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 08:51 schreef Twinkly het volgende:

Niels slaapt nog twee keer twee uur :o En hij is nog maar net overgegaan naar twee slaapjes. De Slaapkop! En dat terwijl Ivan, toen ze jonger waren, meer sliep dan Niels! Maar Niels wordt nog wel een aantal keer wakker 's nachts, alhoewel dat heel kort en maar half wakker is.
Wat grappig dat Niels nu meer slaapt! Ivan slaapt soms wel ineens langer, vooral tijdens zijn eerste slaapje, maar aan de 4 uur per dag komt hij niet meer. Over het algemeen kan hij nog steeds niet langer dan 2-2,5 wakker blijven op de periode na zijn tweede slaapje na. Dan is hij gerust een uur of 5 wakker. Als we een dag vol indrukken hebben gehad doe ik hem nog wel een derde keer naar bed (althans, dat probeer ik dan even).

quote:
De box staat hier nog zodat we 's morgens even rustig wakker kunnen worden en zodat Niels erin kan als ik moet dweilen of koken ofzo. Omdat hij er maar af en toe in gaat vindt hij het wel interessant daar en is hij meestal wel een tijdje rustig :) Helaas werkt dat niet zo als ik achter de computer moet werken, dan gaat hij roepen en dat vind ik ook wel logisch.
Op dagen dat Ivan naar mijn schoonouders gaat ging hij altijd in de box omdat mijn lief alleen was en het druk had met andere dingen (douchen, ontbijten). Dat is Ivan nu gewend en ik probeer dat erin te houden. Hij gaat dus ook in de box nu ik er gewoon ben. Soms sputtert hij wel eens tegen en dan krijgt hij een ander speeltje of een speen.

Wat lief dat Niels kan klappen! Dat vraagt om een filmpje!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87413665
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:01 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Hoeveel standen heeft je box?
Hier 2 en hij staat nu nog op de hoogste stand, maar Tessa begint zich al op te trekken en hij moet dus nu wel lager, maar ik zou zo graag willen dat hij nog een standje ertussen had. :@ Toch maar eens kijken of er nog iets te koop is zodat hij nog een standje lager kan.
Onze box heeft ook 2 standen. Kun je er niet gewoon gaten bij boren?

Ik heb een stand ertussenin trouwens niet gemist. Het is heel even wennen, een lagere box, maar dat gaat gauw genoeg.
pi_87413721
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
Zo.... na een diepe, diepe slaap (mán wat was ik gesloopt), ben ik er weer!

Het verjaardagsfeestje van Isabeau was superleuk! En niet in de laatste plaats omdat ze er zélf zo van genoot! Wat is het toch een aandachtsmonstertje.
Wat heerlijk dat het zo'n leuke dag was! Ik heb de foto's gezien en het zag er ook heel leuk uit. Alvast veel plezier gewenst voor morgen. :*
pi_87413738
Ik heb het net geprobeerd, maar hij doet de gebaren niet op commando maar af en toe spontaan wanneer hij in de kinderstoel zit. Ik denk dat hij de gebaren meer met het zitten eten dan met het liedje associeert (en hij kan nog steeds geen "hieperdepiep hoera", hoe moet dat nou op zijn verjaardag! :o :P )
pi_87413767
Ola!
Isababy bijna isadreumes !!! *O* Klinkt als een geweldig feestje Sorbootje! Alvast van harte en een hele fijne dag morgen.
Niels aan het klappen, geniaal!
@boxxen... die van ons staat ook nog, op de laagste stand, op de vloer dus (er waren maar 2 standen, omhoog of omlaag)... Ik vond het ook wel effe wennen en soms onhandig dat er geen stand tussen zit, maar achteraf is het wel prima, ben bang dat Minke anders al pogingen zou ondernemen om er uit te klimmen... :+
pi_87413769
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:19 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat herken ik wel een beetje. Mijn theorie is dat ik op zulke momenten puur aan het beleven ben en niet aan het reflecteren. Het is vaak de reflectie die me geëmotioneerd of nostalgisch maakt (of bang, bijvoorbeeld).
pi_87413843
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:18 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vond het ook wel effe wennen en soms onhandig dat er geen stand tussen zit, maar achteraf is het wel prima, ben bang dat Minke anders al pogingen zou ondernemen om er uit te klimmen... :+
Weet je dat ik me daar niet eens meer zo druk om kan maken? Als Ivan uit zijn box zou vallen zou dat geen ramp zijn. Hij valt wel vaker en is het inmiddels gewend. Hij voelt nu zoveel robuuster dan een paar maanden geleden! Maar goed, kindjes kunnen natuurlijk wel raar vallen. Dat geldt trouwens niet alleen voor kinderen maar ook voor volwassenen. Aan zulke dingen probeer ik maar niet te denken. Voorkomen is nog altijd het beste.

Als Ivan aan de wandel zou gaan zonder dat ik erbij ben dan zou er ook niks erg gebeuren. Het huis is op zich veilig en hij doet geen rare dingen. Natuurlijk probeer ik hem nooit te lang uit het oog te verliezen - vooral als het stil is kan ik het niet verdragen om hem niet te zien - maar het eventjes alleen laten gaat steeds makkelijker en vanzelfsprekender.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:18:13 #24
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87415579
hoihoi

ik heb ook een werkweekend achter de rug en moet nu nog 3 nachten; dus ben ook ff niet bijgelezen..

maar wilde vast Isabeau feliciteren, maar ben nog een dag te vroeg haha! dus nog een hele dag een babietje Sorboo ;) geniet van jullie dagje strand, gezellig!!!

en jeempie het gaat echt zo snel he? vorig jaar rond deze tijd moest ik net minderen met werken; aangezien mijn bloeddruk te hoog was; en nu ligt dr boven in dr ledikantje een heerlijk meissie te slapen van alweer ruim 10 maanden... O+

en ik geniet enorm!
* gaat naar fototopic; Isaverjaardag kijken*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_87415902
Claudia, meen je dat nou? Ik moet er echt effe niet aan denken dat Minke uit de box zou vallen... als ze dan op haar hoofd beland van ruim een meter hoogte, lijkt me niet heel handig/prettig...
Gisteren wel enorm gelachen trouwens, ik moest hockeyen en manlief had besloten te komen kijken met Minke in de buggy(-inzet van de wagen). Hij lekker kijken, was de wagen met Minke erin achterover gekukeld... maar mevrouw vond het prima hoor, lekker op de kop hangen. Muppet!

BJ, snel gaat het he? In het kader van extra oplettend, weet ik nog wel dat ik bij jou toen deels wel jaloers was toen jij met sinterklaas al kwam melden dat Evie er was... en je was nog na mij uitgerekend (net als Vlindur, Lily... }:| ) Maar dat je toen moest stoppen met werken was wel effe minder ja. Ik zat inderdaad ook nu halve dagen te werken ivm bloeddruk. Nog 1 maandje en ik was gestopt ;) Ik merk dat ik meer naar dat soort dingen terugkijk/denk dan echt aan mijn eigen dingen... Ben nog geen emo-nster aan het worden, maar goed, mijn meissie is ook nog lang geen dreumes :@
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:33:31 #26
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87416120
yeps Evie kwam snel en onverwachts voordringen ;) haha, maar ik had achteraf liever gehad dat mijn meisje nog een paar weken was blijven zitten hoor... de eerste weken waren namelijk best moeilijk..
(vooral de 1ste 2 in het ziekenhuis waren geen pretje).
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:42:52 #27
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87416446
dn ooooo Sorboo die pop is leuk!!! die ga ik ook op Evie dr lijstje zetten! is dat er ook eentje met geluid?

en wat ziet Isabeau dr feestje er heerlijk gezellig uit!
mooie meid!
pi_87416463
Klinkt als een heerlijke verjaardag, Sorbootje :) alsnog en alvast gefeliciteerd met jullie 1 jarige meisje!

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:32 schreef Asyniur het volgende:
Dames die ook nog (volledig) bv geven (Twinkly en Wupwup?), hoe ziet jullie voedingsschema eruit? Wat geven jullie extra erbij te drinken? En wanneer?
Ik geef Leah niks extra's te drinken (alleen heel soms roosvicee laxo met water). Ze eet twee keer brood en 1 keer warm en krijgt daarbij borstvoeding ('s ochtends voor het eten en later op de dag na het eten).
pi_87416523
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
yeps Evie kwam snel en onverwachts voordringen ;) haha, maar ik had achteraf liever gehad dat mijn meisje nog een paar weken was blijven zitten hoor... de eerste weken waren namelijk best moeilijk..
(vooral de 1ste 2 in het ziekenhuis waren geen pretje).
Ja, dat was inderdaad niet leuk, jullie hebben het echt wel zwaar gehad en dat realiseerde ik me ook wel hoor, maar het voelde wel heel gek, zeker omdat we qua uitgerekende datum zo weinig scheelde. Maar die ieniminie die ze was is ze zeker niet meer, Evie is echt een leuk, lekker ding! :Y O+
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:50:37 #30
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87416683
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:45 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ja, dat was inderdaad niet leuk, jullie hebben het echt wel zwaar gehad en dat realiseerde ik me ook wel hoor, maar het voelde wel heel gek, zeker omdat we qua uitgerekende datum zo weinig scheelde. Maar die ieniminie die ze was is ze zeker niet meer, Evie is echt een leuk, lekker ding! :Y O+
aahhhhh lief van je O+
en ik snap wel wat je bedoelde hoor, ik was ook 'jaloers' toen ik hoorde dat Vlindur 14 dec (toch?) werd ingeleid... ik had nog nooit verwacht toen zelf al mama te zijn... :@
en Minke is ook zo'n leuk meisje, ook echt een herkenbaar meisje; mooie ogen en een spontaan bekkie O+
pi_87417784
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:16 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb het net geprobeerd, maar hij doet de gebaren niet op commando maar af en toe spontaan wanneer hij in de kinderstoel zit. Ik denk dat hij de gebaren meer met het zitten eten dan met het liedje associeert (en hij kan nog steeds geen "hieperdepiep hoera", hoe moet dat nou op zijn verjaardag! :o :P )
Gewoon overslaan :{w Onze kinderen blijven áltijd baby :Y
pi_87420161
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:21 schreef WupWup het volgende:

[..]

Gewoon overslaan :{w Onze kinderen blijven áltijd baby :Y
Goed plan. Houd ik die loopwagen lekker zelluf :Y)
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:55:11 #33
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87430641
Ik kan het niet vinden in de oei ik groei, maar mijn zoon kan een soort schijven door de mond van een giraf (knikkerbaanachtig ding) duwen, waarna ze naar beneden rollen *) . Keistoer vind ik het :P .

En dat van mijn dochter bij die vrienden... ik heb het even bespreekbaar gemaakt en ze vinden haar juist een hele lieve meid en ze hoopten dat hun dochter ook zo makkelijk zou zijn straks op die leeftijd :o . Damned, weer zo'n allesvernietigende onzekerheid om niks dus. Ik ben blij en opgelucht.
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:57:31 #34
300054 Marlinde
pi_87430744
Groof: Wat knap van je zoon! O+
Fijn de reactie van je vrienden :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87430893
Wow wat knap van R.! En wat een opluchting... druk gemaakt om niets.. :*

BJ, die pop is (gelukkig) zonder geluid. Het is een aankleedpop. Ik hoop nog eens de skills te bezitten om kleertjes voor die pop te maken. Vind ik zo oermoederig... O+

Zo, ik heb net voor 't laatst mijn baby naar bed gebracht. --> :'( ;( :'( ;( :'( ;(
pi_87430946
Marlinde ik ben echt heel benieuwd naar een foto-update van Tessa.. of heb ik die al gemist?
pi_87431233
Wat knap van R., die oefent dus nu al op zn motoriek!

Vanmorgen CB geweest, weer helemaal goedgekeurd. 9720 gram en 73 cm is hij nu.
Daarna dagje Amsterdam gedaan, meneer was weer superlief en heeft alles eens goed bekeken vanuit de wagen of op de arm.Gewoon een heerlijk dagje O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:09:04 #38
313287 Groofsken3
pi_87431270
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:08 schreef Poppejans het volgende:
Wat knap van R., die oefent dus nu al op zn motoriek!

Vanmorgen CB geweest, weer helemaal goedgekeurd. 9720 gram en 73 cm is hij nu.
Daarna dagje Amsterdam gedaan, meneer was weer superlief en heeft alles eens goed bekeken vanuit de wagen of op de arm.Gewoon een heerlijk dagje O+
Oh wat cool, hij is vergelijkbaar van postuur als R dus. Die was 73,5 cm en 9750 gram.
pi_87431593
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:09 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Oh wat cool, hij is vergelijkbaar van postuur als R dus. Die was 73,5 cm en 9750 gram.
Dat is echt vrijwel hetzelfde! O+ op wat ik op die buiten kruipfoto van R. in dat jumpsuitje zag hebben ze volgens mij inderdaad dezelfde beentjes en buikje.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87431874
Marlinde, ik ben ook erg benieuwd naar Tessa!

Isabeau heeft een heerlijk verjaardagsfeestje gehad zag ik! En morgen de echte dag, de kleine dreumes!

Wat een beertje is Wolf al! Naja een flink Wolfje dus eigenlijk ;)
En R dus ook, dat wist ik niet eens. Het klinkt ineens zo groot bijna 10 kilo :D
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:25:21 #41
313287 Groofsken3
pi_87432011
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:22 schreef Meimeltje het volgende:
Marlinde, ik ben ook erg benieuwd naar Tessa!

Isabeau heeft een heerlijk verjaardagsfeestje gehad zag ik! En morgen de echte dag, de kleine dreumes!

Wat een beertje is Wolf al! Naja een flink Wolfje dus eigenlijk ;)
En R dus ook, dat wist ik niet eens. Het klinkt ineens zo groot bijna 10 kilo :D
S was met 14 maanden 9,5 kilo :o . R dus nu met 10 mnd al zwaarder. :P

Ze zijn trouwens wel ongeveer evenlang.
pi_87432022
Isabeau heeft zelfs gedanst op haar verjaardagsfeestje!

maandag 11 oktober 2010 @ 20:27:45 #43
313287 Groofsken3
pi_87432109
Inderdaad, dat gezichtje ook O+ . Schattig Sorbo :Y .
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:32:06 #44
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87432314
oooohh Isabeau; leuke lieverd O+

en ik denk dat Evie deze krijgt van mama op dr verjaardag:
http://www.debabykraam.nl/brands/nino-ideas/top-1.html
O+
liefffff
pi_87432427
Ahhh wat lief Sorbo :D

Hier wordt nu sinds kort af en toe gezwaaid. Zo kwam er hier gisteren een auto aan rijden en Dyon die zwaaide meteen (die lag hier achter in het gras even te genieten van het zonnetje). Hij moest gelijk lachen toen ze terugzwaaiden hihi.
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:34:53 #46
300054 Marlinde
pi_87432451
Sorbo: Wat een geweldige foto's in het foto topic O+
Morgen heb je een echte dreumes! O+ Maar voor jullie blijft ze altijd jullie kleine meid O+
Foto-update zal ik binnenkort eens doen :D

Poppejans: Fijn dat Wolf goed is gekeurd :) Leuk zo'n dagje weg :)
Tessa was laatst gewogen en gemeten en ze was 71 cm en 7940 gram :D

BJ: Wat een leuke pop! O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:35:42 #47
313287 Groofsken3
pi_87432490
Wat is het toch bijzonder hè Meimel, al die eerste dingen weer. O+
pi_87432630
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:35 schreef Groofsken3 het volgende:
Wat is het toch bijzonder hè Meimel, al die eerste dingen weer. O+
Ja het blijft zeker bijzonder! Ik blijf toch versteld staan hoe snel sommige ontwikkelingen gaan, ondanks dat ik het al eerder meegemaakt heb.
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:39:33 #49
313287 Groofsken3
pi_87432684

[ Bericht 100% gewijzigd door Groofsken3 op 12-10-2010 19:42:04 ]
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:40:29 #50
300054 Marlinde
pi_87432738
R wat knap!!! O+ En wat ziet dat er geweldig uit :D
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87433003
Dat is echt superknap :D En ook nog eens zo heel geconcentreerd bezig!
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:49:33 #52
313287 Groofsken3
pi_87433208
Ik vind het ook echt heel knap. Maar ja, ik vind alles knap wat hij doet, uiteraard :7 .

Maar leuk dat jullie het ook knap vinden :Y :D .

:P ;)
pi_87433473
R, wat knap zeg!!! *O*

Marlinde, ik ben ook wel benieuwd naar 'n Tessa foto-update! Goed dat de kleine Tessa zo goed gegroeid is!

Sorbo, wat een mooie foto's van Isabeau! O+

Hier morgen naar het CB, ben beniewd of ze wat te zeuren hebben omdat Lisa niet rolt... ze is gewoon lui. En dat heeft ze van niemand vreemds :') Als ze een speeltje heeft dat buiten haar bereik ligt strekt ze zich even uit en lukt het dan nog niet dan vindt ze het best, gaat ze toch met wat anders spelen. :D Je zal maar moeite moeten doen... :O
pi_87433676
Nikki :W Welkom :)
En ah, wat dat lui betreft? Thomas is even lui als Lisa als ik dit hier lees. Waar hij niet bij kan, moet hij niet hebben :) (en verder raak ik niet terug gelezen want ik moet dringend nog wat werken :@ )
pi_87433958
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
oooohh Isabeau; leuke lieverd O+

O+
liefffff
BJ, die is ook leuk zeg O+

Ik vind die poppen echt heel leuk, maar ik maak me een beetje zorgen om het haar.. Mette stopt dat soort dingen in haar mond en dit niet even maar gewoon de hele tijd ook als alle losse draadjes in haar mond zitten.. En dan nog stopt ze er niet mee.

Dus een vraagje voor Sorboo: hoe eetbestandig is het haar?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87433970
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
O+
liefffff
die is leuk :)

Ik ben ook al een tijdje aan het rondneuzen voor lappenpoppen. Leah krijgt er ook eentje voor haar verjaardag :)
pi_87434163
Oja... iemand... mag mijn Lisa in de OP? 10-04-10.
Alvast bedankt! ;)
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:26:22 #58
300054 Marlinde
pi_87434965
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oja... iemand... mag mijn Lisa in de OP? 10-04-10.
Alvast bedankt! ;)
Done :*

Fotospam van Tessa in het fototopic :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Marlinde op 11-10-2010 21:38:28 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:00:09 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87436869
Twinkly en lily, dank voor jullie antwoorden. Laat ik voorlopig ook niks aan drinken bijgeven...

Groof, wat goed van je ventje zeg! En ook goed van jou dat je het bespreekbaar gemaakt hebt! ^O^

Ow en Lisa en mama, nog welkom hier!

Deze mama gaat naar bed. :O

Sorbo, morgen ben je mama van een heuse dreumes :*
pi_87437840
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:26 schreef Marlinde het volgende:

[..]

Done :*

Fotospam van Tessa in het fototopic :D
Oh, ik ren even naar het fototopic. Ben zo benieuwd hoe ze gegroeid is :)

En gekeken, wat heeft ze een lekker bol koppie gekregen O+

[ Bericht 10% gewijzigd door wickie op 11-10-2010 22:46:33 ]
pi_87439079
Ze is echt groot geworden Marlinde! Lief meisje! O+
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:48:38 #62
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87439810
Sorbootje, ik wil je alvast feliciteren met je (bijna) dreumes! *O*
Heel veel plezier morgen en geniet nu nog maar ff van je baby, die waarschijnlijk lekker ligt te slapen en morgen wakker wordt en gewoon een dreumes is!! O+
:*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 01:35:41 #63
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87445581
oooo ik ben dr ook een keertje op tijd bij!

Sorboo en mooie ISabeautje; heeeeeel hartelijk gefeliciteerd met deze speciale dag! Isabeau is een dreumes!!!
het is al uitgebreidt gevierd natuurlijk; maar ik hoop dat jullie ook vandaag nog lekker gaan genieten en samen er een leuke dag van maken!

tot snel in het andere topic!
pi_87446574
Sorboo gefeliciteerd met je kleine dreumesje! :*

Marlinde, Tessa is echt nog steeds een klein poppetje zeg! Maar wel een heel schattig poppetje! O+
wat heerlijk trouwens dat jullie verhuisd zijn!
pi_87446581
Lieve Sorbo ik ga je missen hiero!
Maar we houden contact en ik spreek je gauw, van harte met je mooie meid! *O* *O* *O*

Nikki en Lisa welkom O+

Marlinde welkom terug!

Rienk is gister weer voor de APK geweest, ze was weer helemaal blij verrast met wat hij allemaal kon en dat hij dus amper groeit is helemaal niet gek en vreemd. Gewoon zo doorgaan, hij geeft alles zelf wel aan.
Gister lag hij al om 18:00 in bed zonder een avond/bedfles. Niet te genieten. Hele nacht geslapen en nu is hij weer gezellig! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_87446587
gefeliciteerd Isabeau!

pi_87446762
Isabeau *O*

Van harte Sorbootje, maak er een mooie dag van met zijn 3-tjes en tot snel bij de dreumessen! *O*

Groof, fijn dat je met die vrienden hebben kunnen praten en dat zij er dus geen "last" van hadden dat S. zich zo gedroeg... gelukkig zien zijn ook alleen dat leuke meidje van je. En wat goed van R.! *O* Da's zeker knap!

Rienk ook weer goedgekeurd! en Wolf ook! *O* goed zo mannen...!

Marlinde en Tessa ook weer online! *O* gezellig en wat is Tessa gegroeid! Heel goed, en leuke meid hoor...
pi_87447009
gefelicisabeau!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:23:01 #69
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_87447064
Goodmornings!!

Lieve Isabeau en lieve Sorbo, nu is het dan echt zover! Ontzéttend gefeliciteerd dames *O* :* *O* :* Ik zag mooie foto's van een feestje (ik zit nu in een stiltecoloupé dus filmpjes kan ik nu niet kijken) en súpermooie taarten en een hele lieve pop O+ Ik hoop dat ook vandaag een geweldige dag zal zijn met een hoop gedreumes ;) Tot snel!! :*

Nikki en Marlinde, welkom hier! :*

Groofsken, ik ben bang dat je filmpje alweer weg is voor ik kan kijken, wil je 'm niet PM'en ofzo? Ik wil ook zien wat R. Zo mooi doet :) O+ En wat fijn dat je vrienden je dochter juist heel anders ervaren :)

BJ, dat is ook een lieve pop O+

Octopussy, hoe is het met Hannah? Ze had toch een infectie? :*

Bij ons is het allemaal wel ok, maar wel een boel aan de hand.. Stef heeft enórme luieruitslag en zijn billen liggen nu dus helemaal open, zó zielig.. :'( We denken dat dit wel eens zou kunnen komen door een doorkomend kiesje, maar hij kan zich evengoed 'gewoon' ziek voelen, want er is veel snot en gehoest.. Afgelopen nacht ging het goed, maar de nacht ervoor werd hij regelmatig brullend wakker :O We hebben dankzij mijn neef (zijn zoon heeft een aandoening waardoor hij geen pcm mag) wel een homeopatische pijnstiller gevonden die echt werkt, hallelujah! *O* Voel me altijd rot als ik pcm geef, dit vind ik veel fijner :)

verder ben ik het even kwijt.. :* aan jullie!
3!
pi_87447118
Sorbo, gefeliciteerd met je mooie, vrolijke dreumes! :*

pi_87447152
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:23 schreef Incantrix het volgende:

Bij ons is het allemaal wel ok, maar wel een boel aan de hand.. Stef heeft enórme luieruitslag en zijn billen liggen nu dus helemaal open, zó zielig.. :'( We denken dat dit wel eens zou kunnen komen door een doorkomend kiesje, maar hij kan zich evengoed 'gewoon' ziek voelen, want er is veel snot en gehoest.. Afgelopen nacht ging het goed, maar de nacht ervoor werd hij regelmatig brullend wakker :O We hebben dankzij mijn neef (zijn zoon heeft een aandoening waardoor hij geen pcm mag) wel een homeopatische pijnstiller gevonden die echt werkt, hallelujah! *O* Voel me altijd rot als ik pcm geef, dit vind ik veel fijner :)

Ach, wat sneu voor Stef! Ivan heeft één keer uitslag gehad toen hij nog geen 6 maanden oud was. De huid lag nog niet open en bloedde ook niet, maar ik vond het al vreselijk. Laten we maar hopen dat Stef er gauw vanaf is.
pi_87447156
En je haalde een echte dreumes uit bed!
*O* w/ *O* Van Harte Gefeliciteerd met je Allereerste Verjaardag lieve Isabeau!! *O* w/ *O*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87447205
*O* Hoera 1 jaar *O*
Isabeau van harte meid! En natuurlijk ook voor je ouders.
pi_87447253
Rienk en Wolf hebben de APK keuring doorstaan *O*
R wat ben je knap!! O+ *O* Wat een concentratie! Groofsken wat fijn dat bij jullie vrienden de situatie heel anders overkwam dan hoe jij het voelde :*
Arme ziekige Stef :* Wat is dat voor pijnstiller Icantrix? Wat zielig dat hij zo'n last van zijn billen heeft :'(
Wickie wat heb je een leuke nieuwe avatar O+
BJ wat een schattige pop! O+
Ohh wat is Tessa groot geworden! Wat een parmantig mooi meisje O+

Niels heeft overdag niet echt last van de verkoudheid, 's nachts des te meer. Vannacht heb ik een tijd met hem in de badkamer gezeten om te stomen, daarna heeft hij gelukkig nog wel weer even geslapen.
Zo'n neusuitzuiggeval kon ik bij de apotheken hier in de buurt niet vinden trouwens, waar heb jij de jouwe vandaan Asy? Gewoon bij de drogist? Daar zie ik alleen neuspeertjes :?

[ Bericht 4% gewijzigd door Twinkly op 12-10-2010 08:47:30 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87447296
Isabeau, van harte gefeliciteerd met je verjaardag kleine grote meid! ,Sorbootje, het jurkje staat haar geweldig. Ik zie nu echt dat Hannah er nog te klein voor is.

Marlinde, Tessa is Hannah echt voorbij gestevend qua groei! Hannah is nu 68 cm en zo'n 8 kilo. Grappig want Tessa was in het begin zo'n klein poppetje.

Incantrix, Hannah heeft inderdaad een schimmeltje waardoor ze flinke luieruitslag heeft. De HA heeft nu een superzalfje voorgeschreven volgens eigen ervaring, en dat komt vandaag of morgen binnen. Zo zielig als je kleine zo'n pijn heeft hè? Als de uitslag nou niet minder wordt moet je misschien ook even langs de HA gaan. Bij het KDV van Hannah zeiden ze dat het schimmeltje daar "heerst".
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:02:20 #76
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87447583
Isabeau van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heel veel plezier vandaag met je papa en mama (en broer en zussen?) op het strand! Geniet ervan allemaal!

Trix, huu, dat van Stefs billetjes klinkt niet echt fijn. Hopelijk is 't snel over!
Even een vraagje tussendoor, wat heb jij tegen op het geven van pcm? (Ben even nieuwsgierig, misschien weet jij iets wat ik over 't hoofd gezien heb.)
Enne, typ jij al die mega-posts vanuit de trein joh? :o

Welkom terug Marlinde!

Twinkly, ik heb die dingen laatst bij de Etos hier gezien. Mocht je er nou echt nergens 1 kunnen vinden dan kan ik 'm altijd nog voor je halen en opsturen? Dat lukt eventueel vandaag nog. ;) Past in een bubbeltjesenvelopje hoor! (Je hebt het toch over zo'n aspirator oid?)

Hannah ook al aan de zere billetjes. Hopelijk helpt het zalfje goed!

Emma heeft gisteren haar 1e prik tegen het RS-virus gehad, die krijgt ze de komende zes maanden 1 keer per maand. 1 prikje kost 1000 euro. Ik klaag voorlopig even niet meer over de premie van mijn zorgverzekering. (Dat deed ik al niet meer na Emma's 4 maanden ziekenhuis trouwens. :@)

Voor 't prikken moest ze ook weer even gewogen worden:

5100 gram! *)
Ze kruipt heeeel voorzichtig boven het onderste lijntje uit! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heeft Emma in de aanbieding:
* Groene poep. Veel & vaak
* Rode wangetjes
* Lichte verhoging
* Huilbuien vanuit het niks
* Met vlagen huilen tijdens het drinken
* Flinke bobbels en rode plekken in haar mond

Dit klinkt wel als tandjes toch? Gecorrigeerd is ze nu 5 maanden dus dat moet kunnen dacht ik?
A grand adventure has begun.
pi_87447594
Twinkly, dat zuigding kun je gewoon bij de drogist halen (etos, da, etc...). Zit in 2 verpakkingen, 1 met het zuigding en 1 verpakking met opzetstukjes... liggen bij de otrivin dingen (is ook van otrivin).
pi_87447626
Oh Emma, wat ga je toch supergoed!!! Alweer de 5 kilo-grens voorbij. Hoe cool is dat! *O*
En ja, dat klinkt erg als tandjes... sterker nog, ik denk het wel zeker...
pi_87447819
Klinkt als tandjes inderdaad! :D Pracht van een curve trouwens!

Meneertje hier is humeurig en nog steeds snotverkouden. Wij voelen ons ook allemaal beroerd, dus ik laat hem lekker humeurig zijn en geef hem af en toe een extra knuffel ;)
pi_87448872
Mart zit hier in de box. En constant (al een paar dagen hoor) drammen drammen en nog eens drammen.
Niets is goed. Op schoot niet. In de box niet. Op de grond niet. Wandelen niet. Slapen niet.
En dit zijn wij niet gewend. Hij eet ook slechter. Nog geen half potje fruit en groente. Beetje brood.
Terwijl hij vorige week nog een prullenbak leek :D

Vanochtend om 06u00 wakker. Om 08u00 nog een half uurtje geslapen. Maar het wil allemaal 'net' niet.
Best vermoeiend. En je zoekt overal een verklaring voor. Maar deze is nu niet te vinden.
pi_87449377
Je moet hem ook niet daaagen in de box laten zitten. Af en toe er even uithalen :P:P
pi_87449631
Kijk, dat is het dus! ;)
pi_87449688
Mooie curve Emma!! *O* En dat klinkt echt duidelijk als tandjes Keshet :Y

En Mart, krijg jij soms ook tandjes??
pi_87449715
Sprongetje :+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:41:15 #85
265732 Keshet
pi_87449789
D. is er trouwens van overtuigd dat Emma binnenkort wakker word met een ineens een compleet gebit, zó erg zijn de klachten volgens hem. :')

Hee Martje, wat is er dan met jou kereltje! Ymme, ik heb geen tips voor je helaas. Ik kan wel even een gouwe ouwe uit de kast trekken: 'Het is vast een faaaaase!' *O*

Florian + familie ook al niet lekker. Bluh.

Emma probeert trouwens een soort van haar knietjes er onder te krijgen. Dat lukt dan op zich ook wel maar vervolgens vergeet ze dat d'r voorkant ook de lucht in moet. Ach, het kwartje (haar Frank, speciaal voor Leonieke :+ ) zal binnenkort vast vallen.

Heeft iemand trouwens een filmpje voor me waar je duidelijk op kan zien hoe je kindje tijgert?
pi_87449896
Keshet, zoiets?
pi_87450015
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:36 schreef Twinkly het volgende:
Mooie curve Emma!! *O* En dat klinkt echt duidelijk als tandjes Keshet :Y

En Mart, krijg jij soms ook tandjes??
Hij heeft er al 2 onderin. Deze gingen best snel enzo.
Maar we mogen inderdaad niet in zijn mond kijken. Maar als hij huilt spiek in nog wel eens naar binnen ;)
En kan dan niets apparts zien. Maar kan natuurlijk best zijn dat het onder druk staat het tandvlees ofzo.

Tegen mijn gevoel in heb ik Mart zojuist 5 min laten huilen. Heb gewoon de babyfoon uitgezet. Toen ik deze vervolgens weer aan deed. Stil... Soms is het dus echt even nodig.
pi_87450138
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:38 schreef freecell het volgende:
Sprongetje :+
Of een FAAAAAASUUUUUUUUUUUUUHHH :Y)
pi_87450232
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:45 schreef Lijnloos het volgende:
Keshet, zoiets?
ach gos O+
Keshet,Wolf doet het net zoals Minke alleen dan nog meer met hoofd neaar beneden en armen helemaal op de grond zoals een militair sluipt

ah wat zielig voor Stef, zulke enorm kapotte billen.Doet natuurlijk nog meer pijn bij het verschonen..

Twinkly, die dingen staan volgens mij bij de medicijnen wat jij bedoelt. Wat weegt Niels momenteel eigenlijk, is Wolf hem voorbij denk je?

Gefeliciteeerd grote kleine Isabeau *O* *O* *O* hefe fijne dag gewenst vandaag en tot gauw

Ik zit net gewichten te kijken van Rienk en Dyon, wat een beer lijkt Wolf dan :o :D terwijl hij gewoon echt precies de middenlijn volgt.Ik wist niet dat Rienk een vrij klein manneke was O+

[ Bericht 40% gewijzigd door DustinHenderson op 12-10-2010 11:03:36 ]
pi_87450309
Sprongetje. Tja als ik het oei ik groei boek lees. Hebben ze van week tot week een sprong. :D
pi_87450318
Keshet: geldt voor tanden ook de gecorrigeerde leeftijd? Ik kan me er namelijk ook wel iets bij voorstellen dat je min of meer vanaf de geboorte kunt rekenen.

Wat groeit Emma toch fantastisch. Het is voor mij wel confronterend om te lezen dat ze nu 5100 gram is; zo zwaar was Ivan ongeveer bij geboorte. :o
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:15:16 #92
265732 Keshet
pi_87450718
Aww, Minke!
Emma moet nog even oefenen zo te zien. Ik upload straks even een filmpje van Emma's pogingen.:)
Moet nu een uitstrijkje laten maken. :X

Claudia, ik moet ook regelmatig aan Ivans geboortegewicht denken als ik Emma's gewicht hoor. Ik kan me ook serieus niet voorstellen hoe een volgroeide baby in een buik past en eruit moet, laat staan een die bovengemiddeld is qua gewicht.
De arts-assistent die Emma haalde moest ook echt zoeken naar haar in mijn baarmoeder. Ik kan me nog heel goed het stukje herinneren dat de gyn schreeuwde 'Ze moet er NU uit!' en dat de AA riep 'Maar ik kan haar niet vinden', inclusief het gegrabbel in m'n buik.

Offtopic maar, is de verwachting dat je meiske ook groot is? :*

Ow, en qua tanden moeten we de gecorrigeerde leeftijd aanhouden. Een lichaampje gaat niet harder groeien/ontwikkelen omdat het eerder geboren is. Het schijnt zelfs zo te zijn dat prematuurtjes vaak wat later zijn met het krijgen van tanden maar dat is nog niet voldoende onderzocht vanwege het niet echt belangrijk zijn van de uitkomst. Die tanden komen er toch wel een keer. :)
pi_87450892
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:15 schreef Keshet het volgende:
De arts-assistent die Emma haalde moest ook echt zoeken naar haar in mijn baarmoeder. Ik kan me nog heel goed het stukje herinneren dat de gyn schreeuwde 'Ze moet er NU uit!' en dat de AA riep 'Maar ik kan haar niet vinden', inclusief het gegrabbel in m'n buik.
ongelooflijk heh, hoe klein ze was
pi_87451571
Oeh Keshet, ik vind dat ook wel heel confronterend en bijna eng klinken... krijg er kippevel van. Wat ben ik blij dat ze nu is zo als ze is, een grote gezonde meid die zich heerlijk ontwikkeld. O+
pi_87452413
Isabeau gefeliciteerd met je verjaardag! w/

ymme, hier gingen de ondertandjes ook zonder problemen. De boventanden echter heeft Emma VEEL last van gehad.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:16:51 #96
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87452540
Ik kom alvast om het hoekje kijken. Noortje mag zondag over naar het grote babietjestopic!
Even een tandjesvraag aangezien Keshet het ook vroeg, Noortje heeft namelijk dezelfde dingen in de aanbieding, echt zie ik wel boven iets, bobbels en duidelijk tanden zitten zeg maar, maar beneden njente. Kunnen de boventanden ook eerder komen??

**note, nichtje is 14 maanden en die heeft nog geen tanden en daarom verwacht ik ze bij Noortje eigenlijk ook niet, ondanks groene poep, al weken een lichte verhoging, huilbuien etc etc.**
pi_87452649
Zelfs de hoektanden kunnen eerst komen :P
Dus het kan wel :)

Maar meestal komt onder eerst!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:57:42 #98
265732 Keshet
pi_87453709
De meest standaard volgorde is inderdaad onder > boven > hoek geloof ik, maar tandjes kunnen in compleet andere volgordes komen. Is Noortje ook al weer bijna 6 maanden joh! Gaat hard he?
pi_87454232
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:15 schreef Keshet het volgende:
Claudia, ik moet ook regelmatig aan Ivans geboortegewicht denken als ik Emma's gewicht hoor. Ik kan me ook serieus niet voorstellen hoe een volgroeide baby in een buik past en eruit moet, laat staan een die bovengemiddeld is qua gewicht.
Ongelooflijk, en daar lig je dan. Hoe voelde je je erbij? Had je toen uberhaupt tijd om erbij na te denken of er iets bij te voelen? Het is natuurlijk niet alleen ongelooflijk wat Emma heeft meegemaakt; jullie zijn degenen die het bewust hebben meegemaakt. Wat een ervaring.

Als ik het met mijn eigen bijzondere ervaring mag vergelijken (bijna doodgaan): het verbaast me hoe makkelijk ik verder ben gegaan met mijn leven en alles weer gewoon werd. Vooral als ik in het ziekenhuis ben word ik eraan herinnerd wat ik heb meegemaakt, namelijk door artsen of verpleegkundigen die mijn dossier ingluren, schrikken en iets uitstamelen als "dat je hier nog zit". Dat soort momenten maken me extra dankbaar. Ik stel me zo voor dat het ook ooit voor Emma zo gaat zijn, dat ze als doodnormaal meisje op controle komt voor iets niet gerelateerds, de verbaasde blikken van medisch personeel oogst en met een wat verwonderd maar dankbaar gevoel het ziekenhuis verlaat.

Jullie hebben haar in ieder geval véél te vertellen over haar wonderbaarlijke eerste tijd op de wereld.

quote:
Offtopic maar, is de verwachting dat je meiske ook groot is? :*
Ja, ze verwachten weer een reus! Ik moet het zelf allemaal nog maar zien. Volgende week heb ik geloof ik een groeiecho, daar ben ik wel benieuwd naar.
pi_87454549
Keshet, mag ik vragen waarom Emma ingeënt wordt tegen RS-virus? Is dat iets wat je gewoon "extra" kunt laten doen of heeft het te maken de vroeggeboorte van Emma? Als je geen antwoord wilt geven ook goed hoor, maar ik vroeg het me gewoon af, heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Wat een mooie curve voor Emma trouwens! *O*

Hier heeft Lisa trouwens ook alle klachten die Emma ook heeft, maar die tanden komen maar niet. Ja het zijn bobbels en dat blijven het nu al een paar weken. -O-
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:36:08 #101
265732 Keshet
pi_87455005
Claudia, op jouw vragen kom ik nog een keertje terug!

Ah Nikki, Lisa dus ook al aan de misschien-wel-tandjes! Sterkte! :D

Emma wordt ingeënt tegen het RS-virus vanwege haar prematuriteit en haar BPD.
In Nederland word je alleen ingeënt als je aan de volgende voorwaarden voldoet (copy-paste):
- Kinderen die geboren zijn na een zwangerschapsduur van 35 weken of minder en die bij het begin van het RSV-seizoen jonger zijn dan 6 maanden.
- Kinderen jonger dan 2 jaar met bronchopulmonale dysplasie die in de 6 maanden voorafgaand aan het RSV-seizoen zijn behandeld voor die aandoening.
- Kinderen jonger dan 2 jaar die een congenitale hartaandoening hebben die hemodynamisch significant is.

De vaccinatie voorkomt niet dat ze het RS virus eventueel krijgt, maar als ze het krijgt is het verloop minder heftig. De kans op een ziekenhuisopname of zelfs weer aan de beademing moeten is voor de risicogevallen vrij groot. Wat mij betreft heeft het voor Emma dus meer voordelen dan nadelen.
Ik las trouwens laatst in dit topic dat in België alle kindjes ingeënt worden tegen het RS virus!
pi_87456171
Aha, bedankt Keshet. Het klopt in ieder geval dat het niet iets is wat ik voor Lisa 'even' gemist heb. Ik hoop dat het voor Emma helpt, maar ik hoop nog meer dat ze het RS virus gewoon niet krijgt. :Y

Ook stom, ben ik een keer een middag vrij (nu dus) ligt mijn kleine aapje gewoon al meer dan een uur te pitten. :D
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:39:57 #103
265732 Keshet
pi_87457194
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:45 schreef Lijnloos het volgende:
Keshet, zoiets?
Emma is nog niet zover. _O-

pi_87457248
gefeliciteerd Isabeau en familie :)
hopelijk hebben jullie een hele fijne dag :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:46:15 #105
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87457434
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:39 schreef Keshet het volgende:

[..]

Emma is nog niet zover. _O-

ach, ze komt danwel niet vooruit, ze is keischattig! O+ O+ (en gecorrigeerd is ze nu 5 mnd of zo? dat zou wel erg vroeg zijn om vooruit te komen, hoor!)
en weet je waarom ze niet vooruit komt? anders komt ze te dichtbij de teigetje knuffel in de hoek ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_87458570
Wat Davinia zegt, gecorrigeerd is ze dan 5 mnd, dat filmpje van Minke was van toen ze al rond de 7 mnd was, dus Emma heeft nog effe tijd om te oefenen zeg maar :+ Maar schattig en leuk is ze zeker!
pi_87458752
Leah oefent nog steeds niet hoor O-)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:45:16 #108
265732 Keshet
pi_87461611
Echt? Ik dat dat kindjes van een maand of 5 al konden tijgeren. Oeps! Ik krijg ook gewoon een vertekend beeld van dit topic. :D

Lily, maar Leah staat wel heel mooi!

Enne, Daviania, die Teigetje was inderdaad haar doel.
Doel bereikt:
pi_87462261
Haha, 5 maanden is echt vroeg hor, om vooruit te komen! Florian is volgens mij vrij gemiddeld en die crosst nu pas het huis door! (op z'n billen dan :') )

En volgens mij vindt ze teigetje helemaal niet lief :o ze wil hem opeten!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:05:37 #110
265732 Keshet
pi_87462442
Ze moet 'm wel lief vinden, we hebben er 5 ofzo. Not to mention de Teigetje sloffen, tandenborstel, wcbrilverkleiner, pyjama's, slabbetjes, etc. etc.
Tip: Geef je ongeboren kind nooit, NOOIT!, als werktitel Teigetje. Als er dan een spannende periode aanbreekt weten mensen van gekkigheid niet wat ze moeten kopen. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe gaat het nu met Florian Freecell? Is het nog te doen met zijn allergieën?

[ Bericht 22% gewijzigd door Keshet op 12-10-2010 17:10:59 ]
pi_87462456
Mart kruipt/tijgert of wat dan, ook nog niet. 7maanden + ;)
Wel kan hij 'vlliegen' op de plek. Z'n grappig gezicht ook :)
pi_87464237
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:45 schreef Keshet het volgende:
Lily, maar Leah staat wel heel mooi!
echt niet :o

af en toe even op een foto maar dan leunt ze met haar kont tegen de bank voor 3 seconden
pi_87464266
haha, die teigetje foto :D
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:01:16 #114
300054 Marlinde
pi_87466422
Even een egopost, voorlopig zal ik weer even wat minder online zijn
Afgelopen nacht is onverwachts de Opa van Tessa/Vader van mijn man overleden :'(
Maandag de crematie, er komen chaotische dagen aan dus zal er even niet meer zijn
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87466746
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:54 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Of een FAAAAAASUUUUUUUUUUUUUHHH :Y)
_O-
Ik vind het toch best makkelijk dat Thomas daar allemaal niet aan meedoet :+
pi_87466807
Marlinde en fam :*
pi_87467183
Marlinde :*

Thomas komt ook nog niet vooruit hoor en is al 7+ Het is hier zelfs nog steeds wenen als hij op zijn buik ligt (waardoor hij ook nog niet rolt ;) ).
pi_87467246
Leah gaat ook vreselijk krijsen als ze op haar buik ligt (als wij haar op haar buik leggen dus).

gecondoleerd Marlinde!
pi_87467574
gecondoleerd marlinde
pi_87469655
Marlinde wat ontzettend naar, gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke periode die komen gaat.
pi_87469845
Gecondoleerd Marlinde, wat een verschrikkelijk nieuws. Veel sterkte komende tijd...

Sorbo, gefeliciteerd met je kleine/grote meid!

Keshet, het klinkt wel allemaal als tandjes, maar je weet het pas zeker als ze er zijn, achteraf dus.
Thomas had na 6 maanden zijn eerste 2, paar weken later 4 erbij. Maar nu al een hele tijd niks nieuws. Elke keer denk ik als hij dunne ontlasting en rode wangen heeft dat er meer aankomt, maar tot nu toe nog steeds niks.
pi_87469935
Marlinde wat erg! Ik snap dat je er even niet zult zijn. Heel veel sterkte! :*

Lisa is vanmiddag goedgekeurd door het CB. Lengte 65 cm en gewicht 7400 gram. *O*
En ze mag brood eten van de mevrouw van het CB. Ze heeft niet eens tanden en ze mag brood... :D Jeetje mijn kleine meisje wordt veel te snel groot.

En hier de curves:

pi_87470034
Vreselijk nieuws, Marlinde. Veel sterkte gewenst. :*
pi_87470068
Ivans verjaardagscadeautje is vandaag al binnengekomen! :o Mijn lief is het nu in elkaar aan het zetten.
pi_87470331
Isabeau, heel erg gefeliciteerd met je verjaardag *O* *O*
Sorboo, gefeliciteerd met je kleine dreumes! O+

Dan even een klein egopostje.
Mette drinkt al meer dan week heel erg moeilijk. Maar sinds het weekend is het helemaal dramatisch geworden. Haar melkflessen wil ze niet meer (soms krijg ik er de avondfles in, maar dan is dit wel gegeven als ze slaapt), en water/diksap/sap/thee krijg ik er ook maar met moeite in, af en toe een slokje. Ze is ook huileriger en onrustig als ze slaapt (dat zijn we niet van haar gewend). Maar ze heeft geen koorts en is opzich ook nog wel vrolijk en actief. En bizar genoeg eet ze wel erg goed (fruit, brood avondeten en yoghurt). Maar zodra ze een slokje vocht neemt gaat ze helemaal door het lint.
We zijn ook al bij de dokter geweest gisteren en oren en keeltje waren ok, hij zegt dat ze ons aan het uittesten is. Vandaag een goed gesprek gehad op het KDV waar ze zich ook zorgen om haar maken en die zijn er erg stellig van overtuigd dat dit geen uittesten is. Wij zijn ook van mening dat het geen uittesten is.
We zitten echt met ons handen in het haar. Haar luiers worden steeds droger en haar poep steeds harder.
Sorry, moest het even kwijt.. Ik ga maar weer eens verder googlen of ik nog wat handige info kan vinden.
pi_87470362
Ik heb eigenlijk een vraag bij de hoeveelheid melk dat Thomas nog drinkt. Thomas drinkt nu enkel nog 's ochtends en 's avonds een fles, maar drinkt dan in totaal maar een 400cc (7 scheppen, maar nooit volledig uit). Tussendoor bieden we hem regelmatig nog een fles aan, maar het enige wat hij doet is aan de speen sabbelen.

Drinken jullie kindjes echt veel meer? We hebben hem ook al minder eten aangeboden overdag, maar dan nog drinkt hij niet meer :N
pi_87470396
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ivans verjaardagscadeautje is vandaag al binnengekomen! :o Mijn lief is het nu in elkaar aan het zetten.
*O* Foto's! *O*
pi_87470472
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:30 schreef wickie het volgende:

Mette drinkt al meer dan week heel erg moeilijk. Maar sinds het weekend is het helemaal dramatisch geworden. Haar melkflessen wil ze niet meer (soms krijg ik er de avondfles in, maar dan is dit wel gegeven als ze slaapt), en water/diksap/sap/thee krijg ik er ook maar met moeite in, af en toe een slokje. Ze is ook huileriger en onrustig als ze slaapt (dat zijn we niet van haar gewend). Maar ze heeft geen koorts en is opzich ook nog wel vrolijk en actief. En bizar genoeg eet ze wel erg goed (fruit, brood avondeten en yoghurt). Maar zodra ze een slokje vocht neemt gaat ze helemaal door het lint.
We zijn ook al bij de dokter geweest gisteren en oren en keeltje waren ok, hij zegt dat ze ons aan het uittesten is. Vandaag een goed gesprek gehad op het KDV waar ze zich ook zorgen om haar maken en die zijn er erg stellig van overtuigd dat dit geen uittesten is. Wij zijn ook van mening dat het geen uittesten is.
We zitten echt met ons handen in het haar. Haar luiers worden steeds droger en haar poep steeds harder.
Sorry, moest het even kwijt.. Ik ga maar weer eens verder googlen of ik nog wat handige info kan vinden.
Een beetje hetzelfde probleem dus, behalve dan dat er geen gekrijs ofzo bij komt bij ons, maar dat hij gewoon niet drinkt :N (ook wel toevallig trouwens dat we dit op hetzelfde moment hebben gepost, of hebben jullie er net ook een fles op zitten die Mette niet heeft uitgedronken?)
pi_87470675
Leonieke, krijgt hij ook ander vocht binnen zoals sap of water? Misschien anders dat aanbieden?

Mette is al bijna 1, dus die hoeft ook niet echt veel melk meer. Dat vind ik dus ook niet erg. Ons probleem is dat ze met geluk 250ml aan vocht binnenkrijgt op een dag. Waar ze voorheen echt tussen de 500-700ml aan vocht zat.
pi_87470926
Af en toe wat water, maar echt niet veel. Vanaf dat hij doorheeft dat het water is, stopt hij eigenlijk met drinken.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:43:20 #131
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87470964
ooo Marlinda wat ontzettend sneu en naar; gecondoleerd.... :*

Wickie; ik kan me voorstellen dat je je er zorgen om maakt dat Mette zo slecht drinkt! Evie deed dat vorige week ook een paar dagen, maar dat bleek een tandjesprobleem te zijn...
heb je al geprobeerd om het vocht via een andere beker aan te bieden ipv fles??
andere ideeen heb ik jammer genoeg ook niet voor je....
hoop dat het snel weer beter gaat!

verder niet helemaal bij, ik zag nog wat mooie curves *O*
en een speciale dubbele *O* *O* voor die van Emma!!! wat goed gaat ze toch!!!
ongelofelijk blijft het; zo'n miniscuul muppie die zo goed groeit en zich ook nog eens heel goed ontwikkelt!!
(en idd dat kruipen mag nog wel even duren hoor Keshet! Evie was een snellerd, maar die kroop ook nog niet bij 5 maanden hoor :Y )
pi_87471058
Marlinde, wat afschuwelijk! Héél veel sterkte!
pi_87471535
Tijd om dag te zeggen :W

Een jaar geleden werd om 5.20u een meisje geboren dat mijn leven volledig op z'n kop zou zetten. Een meisje dat haar pittige karakter vanaf dag één liet gelden, maar dat ons vooral vreselijk veel geluk heeft gebracht.

Zo maakten we kennis

Ik kon uren naar haar staren als ze zo lief lag te slapen.

Al snel werd het een echt dametje

Ze pakte iedereen in met haar mooie ogen en mééstal vrolijke koppie :')

D'r haren werden steeds lichter en haar ogen steeds donkerder

Inmiddels bijna een blondine!

Geen baby meer te bespeuren

Maar sinds vandaag écht een dreumes!

Dag lieve meiden! Tot snel allemaal en ik denk dat ik hier vást nog wel eens mee kom beppen!

:* O+
pi_87471767
Sorbootje wat is ze zo mooi O+ Veel plezier en tot binnen een paar maand :W
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:02:51 #135
313287 Groofsken3
pi_87471862
Wat een prachtige fotoreeks Sorbo.

Die tweede foto, wat een plaatje was ze O+ , toen al!
pi_87471930
Wat een mooi overzicht, Sorbo!

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:30 schreef wickie het volgende:

Het klinkt mij in de oren alsof je het werk van je huisarts zit te doen. Ik zou teruggaan of iemand anders zoeken waar ik vertrouwen in had.

Ik kan wel meedenken hoe je meer vocht bij haar naar binnen kunt krijgen, maar dat is symptoombestrijding. Het zou fijner zijn als je zou weten wat er was.
pi_87472220
Wickie, ik heb dat probleem met Lars ook gehad, dat hij niet wilde drinken en harde keutels had.
Het CB adviseerde mij om vaker per dag fruit te gaan geven omdat daar vocht in zit, aanlengen met appelsap (laxerend, meer nog als sinaasappelsap) en door het warm eten een scheutje puur braadvet doen om de ontlasting zachter te maken.
Misschien kun je wat met deze tips.
Ik heb Lars wel steeds drinken aangeboden, hij lust echt geen appelsap of roosvicee oid, hij drinkt nu ranja. Wel waterig. Inmiddels drinkt hij zelf uit zijn flesje (met handvaten eraan) Inmiddels drinkt hij goed.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_87472369
Sorbo, wat een Isabeauty van een overzicht.
Tot snel in het dreumes topic!

Ik heb besloten het morgen overdag nog even aan te kijken, mocht het morgen weer zo slecht gaan dan ga ik donderdag maar weer gewoon bellen (ik ben normaal gezien heel blij met onze huisarts).

Claudia, zit het cadeau (de wishbonebike?) al in elkaar?? En en en?
pi_87472392
Sorbo. :'( Ik word er helemaal week van.

Maar ze is 1! *O* Eindelijk! *O* Gefeliciteerd! *O* Wat een prachtige foto's. Je hebt ook wel een erg bijzonder exemplaar gebakken, hoor! O+

Nu Ivan nog! Wij jij zegt, Claudia, het lijkt bij Ivan wel erg langzaam te gaan.

Wickie, hup, terug naar de huisarts jij! En je niet met een kluitje in het riet laten sturen! }:| Die vent is echt wel wat gewend, hoor!
pi_87472708
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wickie, ik heb dat probleem met Lars ook gehad, dat hij niet wilde drinken en harde keutels had.
Het CB adviseerde mij om vaker per dag fruit te gaan geven omdat daar vocht in zit, aanlengen met appelsap (laxerend, meer nog als sinaasappelsap) en door het warm eten een scheutje puur braadvet doen om de ontlasting zachter te maken.
Misschien kun je wat met deze tips.
Ik heb Lars wel steeds drinken aangeboden, hij lust echt geen appelsap of roosvicee oid, hij drinkt nu ranja. Wel waterig. Inmiddels drinkt hij zelf uit zijn flesje (met handvaten eraan) Inmiddels drinkt hij goed.
Karin, dank je voor je reactie, ik ga de fruit morgen een beetje aanlengen. Ze hadden dit vandaag ook op het KDV gedaan. Ook heeft ze daar nog een fruithap extra gehad. Ik ga morgenvroeg ook pap proberen ipv een fles.
Ze lust eigenlijk alle vocht dat we haar aanbieden, ze dronk echt heel goed. Ook kan ze goed zelfstandig uit een tuitbeker drinken.

Ik ga eens kijken of ik er een flesje in krijg, ze slaapt. Tot nu toe werkte dat nog wel.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:20:24 #141
265732 Keshet
pi_87472723
Gecondoleerd Marlinde! Heel veel sterkte. :*

Dag lieve Isabeau! Wat fijn dat ik via je moeders posts heb kunnen meegenieten van jouw eerste jaar. Tot over een tijdje in het volgende topic!

Wickie, ik herken je zorgen. Hier is het elke dag weer mililiters tellen. Emma drinkt gemiddeld tussen de 500 en 700 cc op een dag, niet bijster veel dus.
Ik vind het erg lastig om tips c.q. advies te geven in dit soort situaties. Elke situatie is anders en ik ken jullie natuurlijk ook niet persoonlijk. Desondanks ga ik toch een poging wagen, misschien zit er iets tussen waar je wat aan hebt. Mijn excuus voor de persoonlijke vragen; ik verwacht natuurlijk niet dat je de antwoorden netjes op een rijtje gaat zetten hier he. ;)

Je geeft aan dat het sinds een week slecht gaat met het drinken. Is er vorige week iets veranderd? Andere voeding, ander kinderdagverblijf, een grote verandering in huis qua meubilair of het kamertje waar Mette slaapt?
Waar maken ze zich op het KDV zorgen over? 'Alleen' over het drinken of ook over andere dingen?
Zijn jullie gestressed over iets, buiten het slechte drinken van Mette?
Ben je van fles gewisseld? Drinkt ze wel uit een tuitbeker/rietjesbeker/als spelletje in bad of juist als het iets is wat ze nog niet kent?
Werkt het als je haar 'uit de situatie haalt'? Dat je bijvoorbeeld een fles geeft in de badkamer, om maar iets geks te noemen, zodat Mette wellicht zo flabbergasted is dat ze wel drinkt?

Het onrustig en huilerig slapen kan natuurlijk helemaal los staan van het slechte drinken! Misschien ook niet, ze kan natuurlijk iets onder de leden hebben waardoor ze zich algeheel lamlendig voelt en het slapen en drinken slechter gaat.

Even voor de nuance, je geeft aan dat ze wel goed haar fruit en yoghurt naar binnen werkt. Daar zit ook een hoop vocht in he! Misschien kun je proberen die dingen nog vaker aan te bieden zodat ze wat meer vocht binnen krijgt?

Als laatste wil ik zeggen: Volg je gevoel/intuitie. Jullie zijn Mette's ouders, jullie kennen haar het beste. Als je je echt zorgen maakt zorg dan dat je zo snel mogelijk een afspraak maakt met een kinderarts. Een huisarts mag voor zover ik weet niet weigeren om een verwijzing te schrijven als jullie daar echt op staan.

dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:46:20 #142
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87474065
Evie drinkt overigens ook sowieso steeds minder; vandaag bijvoorbeeld; 2x BV, fles op kinderopvang wilde ze bijna niiets van, klein beetje sap op opvang, maar de avondpap ging wel helemaal op.
Ik denk dat ze inderdaad ook voldoende vocht uit dr fruit en dergelijke haalt.

en in het kader van niet zo leuk... mijn opa is terminaal, en gaat de laatste dagen hard achteruit, inmiddels morfinepleisters en tabletten en bedlegerig...
en ik zit in de nachtdienst, dus kan pas donderdag heen..
en denk dat dat de laatste keer gaat zijn dat we opa kunnen zien.. zo raar...
en nu twijfel ik nog op ik Evie wel of niet meeneem.. misschien dat het voor oma ook wel fijn is, om lekker even met ons meisje te knuffelen...
:@
(bah rotsituatie; paar weken geleden mijn tante en nu opa....)
en o ja, ik heb ook nog een oma die terminaal is..
(dit jaar ws 3 keer in hetzelfde crematorium... ;( )
pi_87474084
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:31 schreef wickie het volgende:

[..]

*O* Foto's! *O*
Ik ben blij dat je ernaar vraagt, want anders had ik er geen foto's van gemaakt!

Het in elkaar zetten ging gepaard met een hoop gezucht en gesteun. :+

Tadaa, met helm!

Nu nog een maand en een dag wachten. -O-
pi_87474266
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:13 schreef Ssserpente het volgende:

Nu Ivan nog! Wij jij zegt, Claudia, het lijkt bij Ivan wel erg langzaam te gaan.
Haha, ja, ik weet ook niet zo goed waar het door komt. Misschien komt het doordat ik al een behoorlijke tijd het gevoel heb geen baby meer te hebben. Hij is zo'n ontzettend dreumesje aan het worden.
pi_87474392
Keshet, wat een fijne post, dank je (iedereen trouwens bedankt, zo fijn dat we er zijn voor elkaar O+ )

Ik heb gisternacht er lang over nagedacht, over de zaken die jij nu opsomt. Er is eigenlijk geen verandering geweest de afgelopen weken. Ze gedraagt zich ook niet anders. Ze zit wel op een nieuw KDV (5 weekjes nu), maar we krijgen allemaal de indruk dat ze het daar heel erg naar haar zin heeft. We brengen haar lachend weg en ze is vrolijk als ik haar weer ophaal. Ze slaapt daar zelfs zonder speen (dat lukt mij thuis nog niet altijd).
Ze maken zich zorgen omdat ze er geen vocht inkrijgen. Ze waren vooral verbaast van haar weerstand die ze biedt, die vonden ze echt heel heftig. Voor de rest vinden ze dat het heel goed met haar gaat, daarom kunnen ze het ook niet plaatsen en vinden ze het geen testgedrag.

We zijn niet gewisseld van fles. Ze drinkt uit alles wat we haar aanbieden meestal 1 slok maar dan is het over en bij de fles gaat ze al over de zeik als ze die ziet.
Ook het uit de situatie halen hebben we al geprobeerd, hielp ook niet. Ook zijn wij zelf niet gestresst ergens over.

Vriendlief is nu oefenen met zijn band en smste dat hij morgen de dokter toch weer gaat bellen. (ik kreeg de fles van net er dus niet in, ze begon gewoon in haar slaap te huilen toen ze de fles rook en de speen voelde).
pi_87474416
BJ wat een naar bericht ivm je familie. Die momenten zijn echt zo aangrijpend, vind ik :{ De wetenschap dat je waarschijnlijk de laatste keer zult langsgaan. Zo moeilijk (ik was net te laat bij mijn grootmoeder en als ik dan een foto bekijk van een maand voor haar overlijden, het is zo snel gegaan :N )

Claudia, je zou denken dat je daarmee het vroegst bent, hé, maar hier staat er al meer dan twee maand een cadeau voor Thomas zijn verjaardag :') :D Maar toegegeven, ik ben zo blij dat het nog zo ver af is :Y Wel een leuke fiets (of mag ik dit geen fiets noemen en moet ik nu mijn mond gaan spoelen ;) )
pi_87474580
Wat ik je wel kan zeggen, wickie, is dat Ivan ook een paar dagen duidelijk niet zichzelf is geweest terwijl hij wel goed at en op zich ook wel lekker speelde. Toch was er iets anders, maar ik kon niet goed ontdekken wat, want hij sliep wel goed en had ook geen koorts of verhoging. Ik vermoed dat hij toch iets onder de leden had. Zoiets kan het natuurlijk ook zijn.

Ik moet ook een beetje denken aan mijn neefje. Hij heeft een tijdje geen dingen in zijn mond willen hebben en kreeg daarna vervelende blaren of blaasjes in zijn mond die hoorden bij een of andere ziekte. Maar hij wilde dan ook absoluut niet eten!

Het is dat je bang bent voor uitdrogingsverschijnselen, anders zou ik het ook aankijken. Maar voor nu lijkt het me wel heel fijn als de huisarts met je meedenkt.
pi_87474654
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je ernaar vraagt, want anders had ik er geen foto's van gemaakt!

[ afbeelding ]

Het in elkaar zetten ging gepaard met een hoop gezucht en gesteun. :+

[ afbeelding ]

Tadaa, met helm!

Nu nog een maand en een dag wachten. -O-
Wat is ie tof, te gek, gaaf, geweldig!!!!
Daar kan Ivan lekker op rondsjeesen.
(en over een tijdje kan hij er zo jullie tuintje mee inrijden en dan kruipt jullie dochtertje er gezellig achteraan O+ )
pi_87474694
Oh. mijn neefje zit momenteel trouwens in een fase dat hij absoluut geen avondeten wil. Hij is daar héél resoluut in terwijl hij de dingen die hij voorgeschoteld krijgt wel heel lekker vindt. Maar hij is dan ook 8 maanden ouder dan Ivan en Mette en bij hem is het heel duidelijk een kwestie van het ontwikkelen van een eigen wil.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:56:55 #150
95408 Incantrix
pi_87474736
Vlindur, wat goed dat Rienk zo lekker gaat, en ja, als hij zo beweeglijk is is het niet gek dat zijn lijf nog maar weinig energie heeft om in het groeien te steken he? Herkenbaar trouwens, dat Rienk aan het eind van de dag zo huilerig wa en dat je hem zo vroeg op bed hebt geknald. Maakte ik me een paar maanden geleden nog zorgen omdat ik dacht dat wij losgeslagen ouders waren die een kind eindeloos ophielden, ondertussen ligt hij zelden later in bed als half 7. Dan is hij gewoon afgepeigerd en is er geen land meer mee te bezeilen :P

Claudia, thnx :) Ik hoop het ook, dit is écht heel naar :'( Heeft Ivan lang last gehad van die uitslag? En oehoe! Is dat het cadeau dat je gisteren (geloof ik) liet zien? Die was HIP!! O+ En dat jij er bijna niet meer was vervult me met ontzag en ook wel een soort van angst. Zulke dingen zijn toch een soort van ver-van-je-bed-show, maar echt.. Het kán! Klinkt misschien suf coming from iemand die je nog nooit hebt gezien, maar het is fijn dat je er nog bent :*

Twinkly, dat is Viburcol van Heel. Het is verkrijgbaar als zetpil en als drankje (dan zit het in een plastic ampul waarmee het heel gemakkelijk is om het te geven, veel makkelijker als bijv. het lepeltje van de sinaspril). Wij zijn er blij mee! En dikke :* voor Niels en zijn verkoudheid, balen zeg.. Hoe gaat het er vanavond mee?

Octo, is het zalfje nog aangekomen? Ik hoop het zo voor jou en Hannah! Het is inderdaad echt héél rot om te zien.. Wij hebben ondertussen ook contact gehad met de HA en waarschijnlijk is ook dit een schimmel (volgens hem is dat bijna altijd het geval wanneer het echt opengaat). Morgen kunnen wij een ander zalfje ophalen. Fijn, want wat we nu hebben helpt ook niet :{

Keshet, ik heb op zich niks tegen pcm, maar ik voel me er niet prettig bij om het vaker te geven. De afgelopen tijd is Stef een paar keer verkouden geweest, heeft een paar tandjes kort achter elkaar gekregen en heeft nu dus weer een hoop om onrustig van te slapen en dan wil ik niet wéér meteen naar de pcm grijpen. Lastig ook, nu ik weet dat mijn neefje een nieraandoening heeft en daarom geen pcm mag: het schijnt dus heel moeilijk af te breken te zijn in zo'n klein lichaampje en dat heeft me wel aan het denken gezet. Nu we dit hebben gevonden zal ik dit denk ik meer gebruiken wanneer Stef last heeft van pijn en de pc alleen nog inzetten als koortsverlagend middel. En hoei, wat gaat Emma's curve mooi omhoog zeg!! *O* *O* En oh, misschien ook nog aan de tandjes :o Sterkte ;) En dat gegrabbel met bijbehorende conversatie klinkt enorm eng! :o :*

Free en Florian, beterschap :*

Ymme, dat is inderdaad lastig. Slaapt Mart wel goed? Soms kan onrustig slapen ook zorgen dat je kleine overdag niet te genieten is en dat je dan in een soort van vicieuze cirkel terechtkomt: hij is zo moe dat hij niet meer kan slapen, wordt bozig van het niet kunnen slapen, maakt zichzelf zo boos dat hij weer niet kan slapen etc. .. Zoń soort systeem hadden we met Stef ook een tijdje en dat was niet lollig :N

MINKE O+ O+

Becky, wat leuk, jij ook al bijna hier! *O*

Marlinde, jémig wat heftig! :o :o Heel veel sterkte, wat een vreselijk, ontzettend verdriet.. :* Om even stil van te zijn zeg..

Lisa, mooie curve! Ze volgt een mooi lijntje zo, Nikki! En brood :Y) Ik hoop dat ze het net zo lekker zal vinden als Stef ;)

Wickie en Leo, oef, ik heb geen tips, maar wel een :* en de hoop dat jullie er snel iets aan zullen kunnen veranderen! Ik vind het echt eng zoiets, je hoort toch altijd dat kindjes ok zijn áls ze maar drinken! :o Wickie, ik zou denk ik ook teruggaan naar de arts..

Oh, my darling Isabeau, ik vind jou toch zo'n vreselijk mooi en lief meisje.. O+ Sorbo, ik zal je hier missen :*

BJ, pfff, ook al zulke rotberichten :'( Ook jij enorm veel sterkte meis, hang in there! Is het niet mogelijk een dienst te ruilen, zodat je eerder naar je opa kan misschien? Zoiets zou ik persoonlijk niet graag uitstellen..

-> Oh, net voor het posten nog even refreshen levert briljante foto's van een supercadeau op! O+ Wat issie STOER Claudia! O+

(Ssserpente, het is erg offtopic en ik moet nog bijlezen bij jullie, maar is alles ok met jou en Lente? :))
3!
pi_87474841
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:51 schreef leonieke het volgende:
Maar toegegeven, ik ben zo blij dat het nog zo ver af is :Y Wel een leuke fiets (of mag ik dit geen fiets noemen en moet ik nu mijn mond gaan spoelen ;) )
Ik geloof dat ik de enige moeder ben die het helemaal niet erg vindt dat haar kind 1 jaar wordt. :D Wat hebben jullie gekocht.? (En je mag het een fiets noemen! Het is een loopfiets.)

BJ, nog zo'n naar bericht. :*
pi_87475056
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:56 schreef Incantrix het volgende:

Claudia, thnx :) Ik hoop het ook, dit is écht heel naar :'( Heeft Ivan lang last gehad van die uitslag?
Twee weken, en toen was het van het ene op het andere moment voorbij. Ik heb vanalles geprobeerd: flink smeren, helemaal niet smeren, geen doekjes meer gebruiken maar deppen met een washandje, maïzena, luchten. Dat hielp uiteindelijk allemaal niet echt.

Ik ben ook blij dat ik er nog ben. :*

Wickie, wat weet je het romantisch te brengen! :o Precies zo zie ik het voor me. En als ik het wat concreter voor me wil zien dan bekijk ik de foto's van Groofsken.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:04:51 #153
95408 Incantrix
pi_87475213
Ohja, en ik wilde nog even vertellen dat de billen van Stef nog niks beter zijn geworden. Sterker nog: op de wonden zitten nu rare witte korsten ofzoiets, we kunnen niet helemaal thuisbrengen wat dat nu is. We dachten eerst dat het zalf was, maar het zit helemaal vastgeplakt in de schaafwonden (sorry, vies verhaal) en we durven niet te wrijven of wat ook, dus we hebben het maar laten zitten. Het kan zijn dat ze op het kdv maizena hebben gebruikt en dat dat is blijven plakken (de wonden zijn immers nog open en 'oozen' wondvocht), of misschien is het van het bovenlaagje van de wegwerpluiers die hij daar aankrijgt?

Waar ik wel enorm van baal is dat we ons vanochtend enórm hebben zitten haasten om voor vandaag op het kdv wasbare luiertjes in elkaar te draaien omdat die milder zijn voor babybillen en veel worden gebruikt bij luieruitslag. Normaal draagt hij daar wegwerp sinds een tijdje (eerst gaven we altijd wasbaar mee, maar dat kostte erg veel moeite en ze hadden daar vaak dat Stef doorlekte, dus zijn we ermee gestopt), maar omdat hij nu zo afschuwelijk openligt vonden we dat voor vandaag wel handig. Toen lief hem echter op ging halen hadden ze ze niet eens aangeraakt: anders zou hij toch maar doorlekken :') Daar baal ik van: ik snap best dat ze niet altijd genoeg tijd hebben om achter een doorlekkend jochie aan te rennen, maar hij lekt véél minder door sinds we andere luiers gekocht hebben (en dat weten ze, want dat was nog voor we stopten met wasbaar op het kdv) én ik had eigenlijk wel verwacht dat ze zoiets voor hem over zouden hebben als ze zagen hoe zijn billen eraan toe waren.. Naïeve ik dus ;(

Nouja, verders gaat zijn verkoudheid wel wat beter, dus morgen zien we wel saampjes. Als het morgen mooi weer is wil ik met hem naar de kinderboerderij en de huisarts, als na het douchen die rare witte aanslag nog op zijn wonden zit :{
3!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:07:19 #154
95408 Incantrix
pi_87475341
Claudia, bizar is dat dan zeg! Misschien toch iets met de zuurgraad van de huid, de weerstand, of misschien de zuurgraad van de ontlasting.. Nouja, wij mogen morgen een zalfje halen dat de HA heeft voorgeschreven, we gaan het zien :) En jah, haha, jij bent vast ontelbare keren blijer daarmee dan ik.. Maar wilde het toch even zeggen enzo ;)

Ow, en ik vind het ook superleuk dat Stef bijna jarig is hoor! Het is alleen ook zo'n sentimenteel iets ofzo, en tegelijk ook weer niet. Nouja, ik ga lekker mijn bed in mensen! Ciao!
3!
pi_87475383
Ik zou absoluut even naar de huisarts gaan, Icantrix! En ik begrijp je gevoel over het kdv volkomen.

Mijn neefje heeft trouwens om de haverklap last van luieruitslag en ook bij hem is er niets wat echt helpt - ook niet het zalfje van de huisarts - en is het ineens van het ene op het andere moment over.

Welterusten!
pi_87475573
BJ ook al een naar bericht. Ook voor jou veel sterkte toegewenst. :*

Claudia, ik was 2 weekjes geleden bij goede vrienden van me en die hebben een dochtertje van 3 en een zoontje van 1. Die 2 waren zo leuk aan het rondscharrelen met elkaar.
Vooral de interactie tussen die 2 O+ , daar begon ik dus spontaan serieus van te rammelen. Het zijn de kleine dingen met die kleintjes waar je zo gelukkig door kan voelen.
pi_87475608
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik de enige moeder ben die het helemaal niet erg vindt dat haar kind 1 jaar wordt. :D
Nee hoor, los van een beetje weemoedige gevoelens vind ik het fantastisch!
pi_87475746
En het is nu al zo gezellig! Dan ben ik met Ivan aan het stoeien, schreeuwt hij heel hard in de buurt van mijn buik en voel ik een paar harde schoppen. O+ Ik vind het een bijzonder idee dat de baby al stemmen hoort en een van die stemmen van haar grote broer is.
pi_87475905
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
En het is nu al zo gezellig! Dan ben ik met Ivan aan het stoeien, schreeuwt hij heel hard in de buurt van mijn buik en voel ik een paar harde schoppen. O+ Ik vind het een bijzonder idee dat de baby al stemmen hoort en een van die stemmen van haar grote broer is.
Niet zulke vertederende dingen zeggen joh, ik voel weer een rammelgevoel opkomen...

Maar wat een mooie gedachte inderdaad dat ze al de stem van haar grote broer hoort. En dat er nu ook al een soort van interactie is.
pi_87476041
Dat is dan wel eenrichtingsverkeer, want Ivan is totally clueless. :Y)

De verpleegkundige liet laatst het hartje horen terwijl Ivan ergens op reageerde. Ze zei zoiets als: "Kijk, hij heeft het door! Het is zo'n slimmerd, hij weet meer dan wij denken!" En ik zag mijn lief nog net met zijn ogen rollen. :')
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:22:16 #161
313287 Groofsken3
pi_87476216
Ik dacht op een gegeven moment ook dat mijn dochter het snapte, de zwangerschap. Ik had haar een pop onder haar truitje gedaan en zoiets gezegd als 'kijk, net als mama een baby in de buik'... Prompt kreeg ik ook een pop onder mijn shirt, bovenop mijn 8,5mnd dikke buik :7 . Toen was ik dus zwanger van een soort tweeling :') .

En wat leuk Claudia, van die foto's. O+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:25:52 #162
313287 Groofsken3
pi_87476439
Ik dacht trouwens even dat jullie loopfiets voor Ivan één of ander fancy zadel had, maar het is een helm, denk ik nu te zien :7 .

Mooi fietsje. Inderdaad lekker in de tuin straks. O+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:28:09 #163
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87476576
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:23 schreef Incantrix het volgende:

Ben verder niet bijgelezen maar misschien eens PM-en naar evenstar? Want die had laatst een klein sneu meisje met pijn die ook geen gewone pijnstillers mag en misschien mag ze die dan wel...
pi_87476588
Die fiets is top, claudia :)
pi_87476667
Leah heeft ook een tijdje een fikse luieruitslag gehad. Het leken wel brandwonden, en ook bloeden. Was een schimmelinfectie. Zalf van de HA gekregen en toen heeft het nog wel een week of drie geduurd voordat het helemaal weg.

Het witte is volgens mij gewoon iets wat het kdv erop heeft gesmeerd, Incantrix.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:32:48 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87476813
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:40 schreef Twinkly het volgende:

Niels heeft overdag niet echt last van de verkoudheid, 's nachts des te meer. Vannacht heb ik een tijd met hem in de badkamer gezeten om te stomen, daarna heeft hij gelukkig nog wel weer even geslapen.
Zo'n neusuitzuiggeval kon ik bij de apotheken hier in de buurt niet vinden trouwens, waar heb jij de jouwe vandaan Asy? Gewoon bij de drogist? Daar zie ik alleen neuspeertjes :?
DA drogist, staan achter de toonbank. Dus gewoon even vragen
pi_87480820
Marlinde, wat een vreselijk nieuws ;( Heel veel sterkte :*

BJ, jij hebt het ook te verduren zeg! Ik zou misschien ook maar zo snel mogelijk langsgaan want wie weet hoe snel het afgelopen is.

Claudia_x, ik wist niet dat je in zo'n benarde situatie hebt gezeten. Is het lang geleden? Lijkt me wel een traumatisch iets om mee te maken. Ik merk dat ik al moeite heb om te verwerken wat er met mij gebeurd is de afgelopen tijd en dat was niet eens (acuut) levensbedreigend.
Wel een heel gaaf fietsje wat je hebt gekocht voor je zoon trouwens O+ Ik kan hem echt al voor me zien cruisen 8-)

Wickie, ik kan me echt goed voorstellen dat je je zorgen maakt over Mette -O- Ik zie dat er al goede tips zijn gegeven. Fijn dat ze in ieder geval nog wel goed eet. Kan je niet contact opnemen met een kinderarts ipv huisarts?

Incantrix, dus toch een schimmeltje? Ik kan morgenochtend het zogenaamde superzalfje ophalen, en dan laat ik wel even weten wat het precies is. De zinkzalf FNA die we hebben werkt maar een heel klein beetje. Vandaag waren de billetjes iets minder rood en pijnlijk, dus daar ben ik al heel blij mee.
Stom van het KDV dat ze niet Stefs wasbare luiers hebben gebruikt -O- Je verwacht toch wel dat ze je als ouder serieus nemen en je instructies opvolgen. Het is toch niet zo veel extra moeite?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 07:34:54 #168
95408 Incantrix
pi_87485007
Claudia, denk je dat we dat van ze zouden mogen verwachten? Ik weet het gewoon niet, ik snap best dat het meer moeite is, maar nu met die luieruitslag moet hij sowieso al vaker worden verschoond, dus het leek mij ;( persoonlijk niet echt veel spannender.. En och, je neefje ook ;( Bizar zeg, ik hoop dat bij Stef de zalf van de HA wel gaat helpen, maar anders zal ik dus niet meteen wanhopen!

Asy, dat wist ik niet, ik zal haar meteen even een berichtje sturen! Ik hoop dan maar dat ze er iets aan heeft :Y

Lily, je hebt inderdaad gelijk, vanmorgen was het een beetje opgedroogd (was gisterochtend ook, maar als hij dan gepoept heeft gaan de wonden weer open :')) en toen was het witte er echt afgekorreld. Maizena dus. Wel jammer dat ik daardoor ook heb kunnen zien dat het op het KDV toch nog wat verder open is gegaan :{

Octo, ja, daar ziet het wel naar uit. Dat is in die zin hoopvol dat ik dan toch wel vertrouwen heb in het zalfje dat ik strakjes kan gaan halen :) En ja, van het kdv voel ik me toch een beetje raar, eigenlijk. Ondanks dat ik ergens heel erg het gevoel heb dat ik niet mag zeuren ofzo, omdat ze in het verleden zo hard hun best hebben gedaan met die wasbare luiers. Nouja, misschien hebben we het er vrijdag nog wel even over met ze, dan staat zijn andere vaste leidster er ook en zij is wat meer van de alternatieve dingen, zoals wij (ook voorstander van Rapley enzo, terwijl de rest dat maar een smeerboel vind etc.). En wat fijn dat Hannah er gisteren wat beter aan toe was, hoe is het vanmorgen? Kun je het zalfje meteen in de ochtend ophalen? Wat duurt dat eigenlijk lang zeg! :o
3!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 07:35:36 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87485012
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:03 schreef Lijnloos het volgende:
Twinkly, dat zuigding kun je gewoon bij de drogist halen (etos, da, etc...). Zit in 2 verpakkingen, 1 met het zuigding en 1 verpakking met opzetstukjes... liggen bij de otrivin dingen (is ook van otrivin).
Er zitten al 2 dopjes bij het ding zelf. Ik heb nooit de aanvullende dopjes gekocht. Iemand hier (Sorbo/Ssserpente) gaf als tip: uitwassen en dat heb ik ook steeds gedaan eigenlijk :D
Gewoon met antibacteriële zeep van unicura :Y
  woensdag 13 oktober 2010 @ 07:47:30 #170
95408 Incantrix
pi_87485073
Asy, waar komt Evenstar vaak, naar jij weet? Haar inbox is vol..
3!
pi_87485140
Duurt inderdaad lang met dat zalfje van Hannah... Ze zouden toch eigenlijk gewoon iets op voorraad moeten hebben zou je zeggen -O-
pi_87485234
He Meiden...

Eerst even een dikke :* voor Marlinde en haar familie (of eigenlijk misschien juist haar mans familie). Wat een heftig nieuws, gecondoleerd!

BJ, ook een :* voor jou, het is inderdaad een heel naar idee als je naar iemand toe gaat wetende dat dit waarschijnlijk de laatste keer is (heb het helaas zelf ook meegemaakt met een oma die euthenasie heeft gehad)... je weet gewoon niet wat je moet zeggen of doen. Misschien ook wel fijn om Evie erbij te hebben, ook voor je oma, maar ook dat je weet dat zij ook opa nog even heeft gezien, dat zij een van de laatste dingen is geweest die hij heeft gezien zal vast een lieve gedachte zijn. Sterkte!

Och en ventjes en meidjes met schimmels en kapotte billen... hoop voor jullie allen dat het zalfje snel zijn werk doet en jullie weer blij, vrolijke, en vooral hele-billen-baby's hebben. :*

Trix, goed dat je het een beetje relativeerd met het kdv, maar ik denk dat het echt niet zo gek is om ze daar van de week nog eens naar te vragen. Vraag anders gewoon waarom zij nou niet even wilde proberen, terwijl jullie (juist nu!) speciaal die luiers hadden meegegeven.

Wickie, wat naar dat Mette zo weinig drinkt... ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de tips van Karin leken me wel heel handig... zoveel mogelijk dingen proberen aan te lengen zodat ze toch genoeg vocht binnen krijgt. En vwb de ha, ik zou inderdaad gewoon nog eens langs gaan en ook uitleggen dat jullie (en het kdv) niet het idee hebben dat ze aan het uitproberen is... Succes!

Asy, dat spoelen van die zuigdingetjes heb ik nog niet geprobeerd, we hebben er nog wat liggen maar ik vergeet het steeds... :@ Volgende keer echt doen dus...

Oh ja, Claudia... Wat een geweldige (loop)fiets is dat! Ik zou echt niet kunnen wachten om Ivan erop te zien rond crossen... wat een tof gezicht meot dat zijn... Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Ben nog beetje aan het orienteren voor een verlanglijstje voor Minke (Sinterklaas, verjaardag, kerst)...

Sorbootje... je kleine mini is een grote dreumes geworden... en wat een prachtmeid is het! *O* Veel plezier in het volgende topic en tot snel (hoewel? :@ )!
pi_87485293
Je geeft het zelf al aan, Icantrix: het is het beste om het er op het kinderdagverblijf nog even over te hebben. Dan wordt meteen duidelijk wat je kunt verwachten, wat ze proberen te doen en wat hun eventuele beperkingen zijn. Het is van een afstand zo lastig de situatie in te schatten. Ik kan wel zeggen dat het schandalig is dat ze niet zoiets willen doen wat Stef verlichting geeft, maar misschien zijn het heel lieve, zorgzame mensen die hun best doen en ook geen onwil tonen. Het is voor jezelf bovendien fijn om je hart even te luchten.

Voor wat het waard is: het enige dat ooit wel bij mijn neefje heeft geholpen is de zalf van de dokter. Zou ik ook absoluut proberen! En wist je al dat er ook een soort spray is? Ik ben vergeten of ik dat hier heb gelezen of in het dreumestopic (misschien heb jij het wel geschreven, vergeet dan maar dat ik het heb genoemd).
pi_87485351
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 08:12 schreef Lijnloos het volgende:

Oh ja, Claudia... Wat een geweldige (loop)fiets is dat! Ik zou echt niet kunnen wachten om Ivan erop te zien rond crossen... wat een tof gezicht meot dat zijn... Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Ben nog beetje aan het orienteren voor een verlanglijstje voor Minke (Sinterklaas, verjaardag, kerst)...
Ik had de fiets al een keer in een kinderwinkel bij ons in de buurt gezien, maar ik heb hem online besteld via Hoplakee. Daar was de fiets niet alleen het goedkoopst, maar ze rekenden ook geen verzendkosten en deden er gratis een helmpje bij. Zondag besteld, dinsdag in huis, keurig verpakt. Ik ben dus dik tevreden!
pi_87485594
Mijn schoonouders gaan trouwens de garage van Fisher Price voor zijn verjaardag kopen, en van mijn moeder wil ik een trommel vragen en duplo. Eigenlijk wilde ik voor Ivan een armbandje vragen, maar mijn vriend vindt dat gay en ik krijg hem maar niet van dat idee af.

[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 13-10-2010 08:53:11 ]
  woensdag 13 oktober 2010 @ 08:49:09 #176
95408 Incantrix
pi_87485767
Lijnloos, die leidster was er niet gisteren, maar misschien dat zij wel kan vertellen hoe dat voor hen is. Het is misschien ook per leidster verschillend :)

Claudia, ik ben inderdaad enorm tevreden over alle 'juffies' van Stef :) Ze zijn lief en zorgzaam, hij is dol op ze en wij kunnen het ook heel goed met ze vinden. Misschien juist daarom dat ik me nu een beetje :? voel ofzo. Nouja, het komt wel goed hoor, maar het was gewoon een beetje een domper..

En trouwens, mooi verhaal zeg! }:| We wisten al vóór Stef geboren werd dat zijn eerste verjaardagscadeau een Wheelybug zou worden omdat die zo leuk zijn.. En nu laat jij die wishbonebike zien en nu ga ik gewoon twijfelen :') Nu komt lief vast met het -terechte- argument van d'n klinkende euro, maar toch ;)
3!
pi_87485869
Wat mij ingenomen heeft voor de Wishbonebike is dat 'ie zo lang meegaat. Oh, en dit filmpje:

pi_87486443
Dat gaat echt hard op zo'n ding :D Tof!
pi_87486499
Marlinde wat verschrikkelijk.. gecondoleerd en sterkte :*

BJ wat verdrietig en wat zwaar dat je pas donderdag bij hem langs kunt gaan. Sterkte ook voor jou :*

Wickie ik kan me je zorgen goed voorstellen. Heeft ze een nare ervaring meegemaakt met drinken de laatste tijd? Hopelijk werkt de truuk van het water toevoegen aan fruit en wil ze wel pap van een lepeltje vanmorgen :* Gelukkig wil ze nog wel yoghurt, misschien kun je dat ook nog extra verdunnen?

Arme Stef met zijn open billen :X ;( Wat suf van het KDV dat ze hem geen wasbare luiers aan hebben gedaan ondanks dat jullie dat vroegen en dat het daardoor nu nog erger geworden is.
Ik bedenk me ineens, zou het kunnen zijn dat hij er een schimmelinfectie overheen gekregen heeft? Dan heeft hij dikke rode randen om de plekken heen.

Ik heb het zuigding gevonden, bij de Etos *O* En wel extra opzetstukjes gekocht en toen las ik net hier dat je ze kunt wassen. Ik vind het ook wel erg duur om telkens een nieuwe te gebruiken zeg :o

Claudia die WBB O+ O+ Dat filmpje heb ik voor Niels' geboorte al zo vaak bekeken en bij gezwijmeld, ik zag mijn kindje er al op rijden :') Ik vind het zo gaaf dat zulke kleintjes al zoveel controle hebben en zich zo goed voort kunnen bewegen met zo'n fietsje. Maar het is echt te duur :'(

Niels heeft 's nachts zo'n last van hoesten, hij gaat er zelfs van kokhalsen en kan niet meer slapen. Zo zielig. Heeft iemand nog tips? Hij krijgt al Bisolvon druppeltjes tegen vastzittende hoest (die hij verbazingwekkend genoeg gewoon van een lepeltje hapt, dat spul is echt vies!).

Daarnet was echt zo schattig. De kat zag een vogel buiten en ging zitten "hehehe"-en. Niels dacht dat hij aan het lachen was en ging mee zitten giechelen O+
pi_87486726
Hahaha :D Dat heet kekkeren toch? Maar het klinkt inderdaadals lachen :D

Florian kan inmiddels behoorlijk snel en onze kat voelt zich niet meer veilig :+ Dan hoor je ineens MAUAUAUAW!
Hangt Florian aan een staart :')
pi_87486852
Jullie kat kan lachen? :D Lief zijn zulke momenten, he? Ik ben zo benieuwd hoe Niels inmiddels is. Misschien is het een idee als we binnenkort een keertje bij jullie langskomen? Kun je de familie niet gezamenlijk een wishbonebike laten kopen?

Ivan is trouwens dol op schilderijen. Hebben jullie kindjes dat ook? Hij gaat de hele dag wijzend door het huis: "Die! Die! Die!". Vooral bij mijn schoonouders hangen veel schilderijen en daar is hij erg door gebiologeerd. Als zijn vader hem afzet en hij het snikken in begint te zetten, dan kijkt mijn schoonmoeder met hem naar een schilderij naast de voordeur en is alles weer oké. Hij heeft het ook meteen door als ergens een ander schilderij hangt.
pi_87487136
Ik heb een taart gevonden voor Wolf. 8-)

pi_87487385
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:37 schreef freecell het volgende:
Hahaha :D Dat heet kekkeren toch? Maar het klinkt inderdaadals lachen :D

Florian kan inmiddels behoorlijk snel en onze kat voelt zich niet meer veilig :+ Dan hoor je ineens MAUAUAUAW!
Hangt Florian aan een staart :')
Oh, heet dat zo! Klinkt wel logisch inderdaad :D
Erg herkenbaar, onze katten hebben Niels al een paar keer een klap verkocht omdat hij aan hun staart zat te trekken. Het is ook zo'n makkelijk te pakken ding he :D
Desondanks is hij gek op de katten. Als je vraagt "waar is de poes?" gaat hij zoeken en "mauwmauw" roepen O+

Die taart O+
Claudia welk recept voor kwarktaart ga jij gebruiken voor Ivan? Ik zoek nog een lekkere bodem ipv lange vingers. Er komen in ieder geval wel mandarijntjes op, die hebben de smaaktest doorstaan :9

quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie kat kan lachen? :D Lief zijn zulke momenten, he? Ik ben zo benieuwd hoe Niels inmiddels is. Misschien is het een idee als we binnenkort een keertje bij jullie langskomen? Kun je de familie niet gezamenlijk een wishbonebike laten kopen?
De familie koopt nu gezamenlijk het loopbakfietsje :Y De WBB vond iedereen leuk, tot ze de prijs hoorden. Helaas leverde mijn gezeur niets op :')
Ik vind het heel erg leuk wanneer jullie een keer langskomen O+

quote:
Ivan is trouwens dol op schilderijen. Hebben jullie kindjes dat ook? Hij gaat de hele dag wijzend door het huis: "Die! Die! Die!". Vooral bij mijn schoonouders hangen veel schilderijen en daar is hij erg door gebiologeerd. Als zijn vader hem afzet en hij het snikken in begint te zetten, dan kijkt mijn schoonmoeder met hem naar een schilderij naast de voordeur en is alles weer oké. Hij heeft het ook meteen door als ergens een ander schilderij hangt.
Ja! O+ En lampen, de knopjes van de thermostaat, de radio :D Hij wijst de hele dag vanaf dat hij wakker is tot hij gaat slapen, hij roept er alleen geen "die" bij.

Hebben jullie kindjes ook lievelingsliedjes? Niels wordt helemaal blij van "Alle eendjes zwemmen in het water" en "Met de vingertjes" die laatste doe ik net wat anders :D Als het liedje afgelopen is roept hij "eh!", wat nog een keer betekend. Als ik daar niet naar luister gaat hij net doen of hij heel zielig huilt :')
pi_87487558
Hier doet Mart 's avonds helpen met het rolluik naar beneden te doen. Dat vind hij toch wel zo leuk.
Een grote glimlach en papa en mama die weg smelten van dit moment.
Ook al we de woonkamer binnen komen lopen reikt hij meteen naar de thermotstaat knop. :)

Het is gewoon één grote ontdekkingstocht en dat is super om mee te mogen maken :)
pi_87487625
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:08 schreef Twinkly het volgende:

Claudia welk recept voor kwarktaart ga jij gebruiken voor Ivan? Ik zoek nog een lekkere bodem ipv lange vingers. Er komen in ieder geval wel mandarijntjes op, die hebben de smaaktest doorstaan :9
Ik ben nog naar taarten aan het zoeken. Ik heb voor mijn cheesecake een heel makkelijke en lekkere bodem: digestive biscuits heel fijn malen, opwarmen met een beetje boter, in een vorm drukken en heel even in de koelkast laten staan. Het zijn alleen geen volkoren koekjes.

quote:
Hebben jullie kindjes ook lievelingsliedjes? Niels wordt helemaal blij van "Alle eendjes zwemmen in het water" en "Met de vingertjes" die laatste doe ik net wat anders :D Als het liedje afgelopen is roept hij "eh!", wat nog een keer betekend. Als ik daar niet naar luister gaat hij net doen of hij heel zielig huilt :')
Ivan zegt dat "eh!" ook! Het betekent dat hij iets wil. Als ik bijvoorbeeld een spel met hem speel en hij zegt "eh!" dan wil hij nog een keer. Als hij naar zijn beker wijst en "eh!" zegt dan wil hij een slokje water. Hij doet me op die momenten erg aan Cartman denken, zo'n bol, bazig mannetje. :')

Ivan vindt al het zingen leuk, maar hij heeft ook een paar lievelingsliedjes. "Klap eens in je handjes" en " Op een grote paddenstoel" zijn favoriet. En hij is wild van dit YouTube-filmpje (vooral de baby in zon vindt hij geweldig):

pi_87487681
Even jullie mening:

Wat vinden jullie van lange vingers en kinderen onder de 1 jaar?
Overal waar we komen vragen ze of Mart een lange vinger mag. En ik heb zo iets van, uh nee liever niet want daar zit toch pure suiker op? Maar dan wordt ik wel zo gek aangekeken. Vroeger kregen ze niets anders.....
pi_87487830
Ymme, die reacties heb ik inmiddels ook al vaker gekregen maar ik blijf afwijzen... voor Minke nog effe geen lange vingers. Inderdaad vanwege de pure suiker die erop zit... gaat mij net iets te ver. Gewoon doorzetten, Mart is jouw kind, in deze tijd, niet vroegah!

Oh ik heb trouwens echt een vuilnisvat hier thuis... nu heeft mevrouw het bedelen ontdekt. Gisteravond tijdens het eten zat ze in de box en kwam er steeds een armpje met uitgestoken handje naar buiten vragen om ook een stukje. En dat houdt ook gewoon niet op tot je laat zien dat het bord leeg is :@ Zal es kijken of ik er vanavond een foto van kan maken.
pi_87487842
Ja! "Alle eendjes zwemmen in het water" is ook garantie om een lach op Hannah's gezicht te toveren! "Klap eens in je handjes" vindt ze ook erg leuk en de laatste paar keer deed ze zelfs haar handjes omhoog als ik het lied inzette :D En.... ze zwaait! Zomaar, ineens. Ze zwaaide zaterdag vanuit het niets naar mijn oom. En daarna naar mijn zus en later nog een keer naar mij toen ik om het hoekje van de keuken keek. Ik vind het zo grappig :D

Schilderijen hebben we hier niet in huis, maar wel de vissen van FInding Nemo op de muur geschilderd van de kinderkamer. Daar wil ze ook graag even naar kijken, net als de emmerlamp (met baddiertjes erin) en het sterlampje met de gaatjes erin. Verder kan ze geen genoeg krijgen van haar spiegelbeeld :') Ik heb nu ook het idee dat ze in de gaten heeft dat het een spiegeling van haarzelf is i.p.v. een ander kindje.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:35:09 #189
95408 Incantrix
pi_87489788
Octo, dat kun je testen door een stip met iets (bijv. creme) op haar neus of voorhoofd te zetten en dan voor de spiegel te gaan staan. Als ze het van haar eigen neus of voorhoofd probeert te pakken weet ze dat zij dat zelf is :) Ik heb alleen ook gelezen dat dat besef pas rond de 15 maanden komt..

Claudia, dat filmpje O+
3!
pi_87490344
Hier ook een kindje wat gek is op muziek.Ik zing vaak voor hem en dan doet hij zn hand in mn mond (of zou dat juist een teken zijn dat ik op moet houden :P ) en de tune van de Teletubbies is hier favoriet.
Hij krijgt dan ook een Laa-Laa knuffel voor zn verjaardag.
Grappig dat Teletubbies filmpje, ik ken hem niet in het Engels maar vind onze NL versie dan veel mooier ingezonden

Die taart is vet stoer :D en volgens mij ook nog lekker

Gecondoleerd Marlinde, wat verschrikkelijk zeg :* jullie zijn volgens mij nog jong, dus dan is zijn vader niet oud geworden he? heel veek sterkte gewenst
pi_87490966
Hier ook een muziek liefhebber. Vooral handje klap :)

:D Ik was zojuist Mart zijn bedje aan het verschonen en de kamers een beetje aan het opruimen.
Mart lag op de grond op een deken. Totdat ik ineens binnen kwam en meneer zat! Ja op z'n billen :D
Vind het zo knap. Even later heb ik ook mogen zien hoe hij dit deed. Vanaf zijn rug op de buik rollen. Dan in kruipstand, beentje onder de billen op een rare manier en zitten!

Ik meteen manlief bellen: 'Waar is onze baby' :) :D
pi_87498796
Heb straks in de mond van Mart mogen kijken :)
Boven in is het aardig 'wit'. Net of er nog maar een heel klein beetje tandvlees overheen zit. Bij toch wel z'n 4 tanden. Je kon altijd al wel de tanden erdoor heen zien. Maar dit nog nooit zo overduidelijk.
Is dit een teken dat z'n boven tanden doorkomen? Vind het wel sneu als er 4 ineens doorkomen.

Maar denk toch dat dit dan wel het geval is. Arm jong.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:14:59 #193
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87499302
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:59 schreef ymme het volgende:
Heb straks in de mond van Mart mogen kijken :)
Boven in is het aardig 'wit'. Net of er nog maar een heel klein beetje tandvlees overheen zit. Bij toch wel z'n 4 tanden. Je kon altijd al wel de tanden erdoor heen zien. Maar dit nog nooit zo overduidelijk.
Is dit een teken dat z'n boven tanden doorkomen? Vind het wel sneu als er 4 ineens doorkomen.

Maar denk toch dat dit dan wel het geval is. Arm jong.
\

Oh goed zeg, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?! ^O^ Heb je dan niet de neiging om dat laatste velletje wat er nog maar overheen zit 'er af' te vegen?
Tirza heeft ook 4 dikke knobbels bovenin al een hele tijd en ik mag echt niet kijken. Dan gooit ze haar hoofd achterover en begint te schreeuwen. Ik probeer af en toe te spieken als ze uitbundig aan het lachen is! Ik heb nu gezien dat de 2 buitenste van die 4 zo goed als door zijn! *O* Nu nog ff de kans krijgen om te voelen of dat ook daadwerkelijk zo is!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_87499667
Hier ook tandenfeest. Morris heeft al wekenlang twee ondertanden. Een paar dagen geleden piepte er bovenin een hoekje van een voortand door en de andere komt er ook aan. *) Ik vind het wel een beetje zielig, hij heeft er nu en dan echt best last van.
Hardloper.
IG @webkim
pi_87499680
Flink laten lachen op bed :D
pi_87501217
Ook heeft hij rode en wat dikkere wangen dan normaal.
(hij lijkt een beetje op een hamstertje ;) ).
pi_87505378
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik de enige moeder ben die het helemaal niet erg vindt dat haar kind 1 jaar wordt. :D Wat hebben jullie gekocht.? (En je mag het een fiets noemen! Het is een loopfiets.)

BJ, nog zo'n naar bericht. :*
Oh, maar ik zal er wel naar uitkijken, denk ik, eens het zover is, maar nu staat er nog zoveel te gebeuren qua veranderingen waardoor het nog lang mag duren zodat ik van alles lang kan genieten :)

We hebben zelf nog niets gekocht, maar op de geboortelijst had ik een speeltafel (met kleur, geluid, tellen, abc, verschillende materies voelen, ...) gezet en iemand heeft die, tot onze grote verbazing gezien de prijs ;) , gekocht. Op de doos staat er dat het voor kinderen vanaf 12maand is, dus dat wordt zijn eerste grote pak. We moeten nog zien wat we hem zelf zullen kopen :)
pi_87505615
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:21 schreef ymme het volgende:
Even jullie mening:

Overal waar we komen vragen ze of Mart een lange vinger mag. En ik heb zo iets van, uh nee liever niet want daar zit toch pure suiker op? Maar dan wordt ik wel zo gek aangekeken. Vroeger kregen ze niets anders.....
De kinderen van mijn schoonbroer kregen dit ook altijd. Ik zie ook niet in waarom Thomas dat zou moeten krijgen (omwille van de suiker). Een cracotte of een rijstkoek zal hij kunnen krijgen, maar lange vingers zijn volgens mij niet nodig (al sabbelen kinderen er blijkbaar wel graag op).

En wat de tanden betreft: mijn zus gebruikte daar blijkbaar een speciale tandenborstel voor om over het tandvlees te wrijven zodat ze er vlugger doorkwamen. Kan misschien handig zijn :)
Hier is nr 4 er zo goed als door, maar altijd zonder onze hulp.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:27:32 #199
300054 Marlinde
pi_87506103
Bedankt voor alle reacties :*
Hij is 67 geworden, veel te jong :'(

We werden om half 6 in de morgen gebeld met het nieuws, Tessa uit bed gehaald, jas aan en op de fiets! naar mijn ouders gebracht, daarna door naar mijn man zijn oudelijk huis....hoop geregel en in de middag Tessa weer opgehaald.
Tessa merkt onze verdriet heel erg, gisterenmiddag hele middag gehuild, enorm slecht geslapen afgelopen nacht en vandaag was ze ook niet te genieten, zo zielig!
Maandag is de crematie en ik heb geen oppas, dus Tessa moet mee....hoop dat dat allemaal goed gaat komen!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, doet me goed :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87506267
Jeetje Marlinde....
Gecondoleerd en natuurlijk heel veel sterkte :*
pi_87506272
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:21 schreef ymme het volgende:
Even jullie mening:

Tijden veranderen. *haalt schouders op*
Ik vind het volkomen normaal om een kind onder de 2 géén suiker (koekjes, snoepjes, frisdranken etc.) te geven. Ze kunnen later nog lang zat snoepen en snaaien, maar de basis leg jij.
Suiker is nu eenmaal niet goed.

Mijn schoonouders hadden er ook erge moeite mee dat ze Thomas nooit koek of chipjes of ijs mochten geven hoor. Maar ze hebben zich er tot nu toe altijd redelijk goed aan gehouden en ik heb hier nu een peuter die nooit bij het snoepschap in de winkel loopt te drenzen. Laatst vroeg de kapper of -ie een lolly wilde en hij deed :? Wist niet eens wat het ís. :D Fruit, rozijntjes, ontbijtkoekreepjes, dat soort dingen vindt -ie heerlijk.

Bij Morris ben ik nog net zo'n zemelaar qua eten denk ik. Geef ze graag een goede basis mee. Qua gewoonten, qua gebit, qua gewicht.

Vanmiddag zag ik in de supermarkt een meisje van een jaar of 3 aan zo'n meeneemflesje cola lopen lurken. Dat vind ik echt zó'n rotgezicht.
Hardloper.
IG @webkim
pi_87506338
Jeetje Marlinde... Gecondoleerd en heel veel sterkte!
Hardloper.
IG @webkim
pi_87506400
marlinde, gebruik je wel eens een draagdoek of mei tai? dat zou maandag wellicht een optie zijn
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:39:34 #204
300054 Marlinde
pi_87506523
Dankjullie :*
Ik gebruik inderdaad regelmatig een draagdoek, een hele goede Simmu, dankje! Zelf niet aan gedacht om die dan mee te nemen
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87506582
Dat is wel een goed idee idd van Simmu. Kindjes zijn over het algemeen lekker rustig als ze tegen je aan kunnen plakken. Misschien kan je een Bondolino lenen Marlinde? Heel gemakkelijk, zelfs als je nog nooit gedragen hebt.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:44:14 #206
313287 Groofsken3
pi_87506702
Oh wat verdrietig Marlinde. Veel sterkte met dit verlies. :*
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:45:15 #207
313287 Groofsken3
pi_87506737
Mijn zoon deed weer wat nieuws vandaag :o .

... en weg...

[ Bericht 49% gewijzigd door Groofsken3 op 14-10-2010 19:55:11 ]
pi_87506944
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:39 schreef Marlinde het volgende:
Dankjullie :*
Ik gebruik inderdaad regelmatig een draagdoek, een hele goede Simmu, dankje! Zelf niet aan gedacht om die dan mee te nemen
het is voor jullie allebei fijn :*
we hebben ravi in juni ook gewoon meegenomen en dat ging toen prima.
pi_87507198
Webkim, dat stukje over snoepen zou ik zo zelf geschreven kunnen hebben. Van begin tot eind mee eens. :Y

R. wat knap! En grappig! En wat is Stella een leuke meid, zeg. O+
pi_87507477
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:19 schreef Aoraki het volgende:
Keshet, het klinkt wel allemaal als tandjes, maar je weet het pas zeker als ze er zijn, achteraf dus.
Thomas had na 6 maanden zijn eerste 2, paar weken later 4 erbij. Maar nu al een hele tijd niks nieuws. Elke keer denk ik als hij dunne ontlasting en rode wangen heeft dat er meer aankomt, maar tot nu toe nog steeds niks.
Fok!wet: vandaag tandje 7 gesignaleerd! :D
pi_87507489
Wat knap van R! :o Ook met die knikkerdingbaan, jee wat knap zeg! ^O^

Marlinde, gecondoleerd! 67 is echt veels te jong zeg -O- Sterkte :*

Claudia wat krijgt Ivan een top cadeau! Die wil ik ook voor Rienk aanschaffen, al voor ik zwanger was ook :Y O+

Lieve Incantrix, is het nog gelukt met het zalfje? Heb je dezelfde of een andere gekregen? Ik hoop echt zo dat het gauw overgaat!

Rienk krijgt ook niet bewust suiker en lange vingers vind ik echt not done. Mn schoonmoeder was echt stom verbaasd dat Rienk niet een koekje mocht :') Ze snapte niet wat er slecht aan was.. :X (Ik heb een foto van J. als 3 jarige met een zak chips, niet een kleine, maar zo'n groot formaat, dat at ie zo alleen op :|W en een van zijn broers heeft een kunstgebit omdat ie alleen maar sinaasappelsap kreeg "hij wilde niks anders" )
Ik let er echt enorm op daar, dat ze Rienk niks voeren. En hij mag heus wel een hapje of een slokje, maar niet alles en helemaal. Hij heeft zijn eigen eten en drinken.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:08:42 #212
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87507746
Ik loop grandioos achter maar wil toch nog even jompelen voor Emma en haar prachtige curve! *O*
Petje af voor jullie en je sterke meisje!

En dan die arme Stef met zijn kapotte billen. En Hannah ook nog steeds :{

Marlinde, schrikken hoor! Veel sterkte met het verwerken van dit verlies. :*

Mooie curves van Lisa! :Y

wickie, dwingen heeft geen zin. Dus dat zou ik niet doen. Als ze wel goed eet, zou ik haar voeding 'natter' geven en gewoon meer yoghurt. Wil ze wel pap van een lepel happen? Dat is ook weer een goede manier om vocht binnen te krijgen. Zelfde kan ook gelden voor Thomas :Y

Isabeau, gefeliciteerd! *O*

BJ, wat naar joh! Knuffel voor jou. En als jij denkt dat Evie een mooie afleiding voor je oma, dan moet je haar gewoon meenemen hoor :Y

Claudia, wat een gaaf kado! O+

Inca, misschien kun je Stef op de dagen dat jullie thuis zijn in zijn blote bips laten slapen? Mijn moeder deed dat vroeger ook bij mij. Ik schijn ook zo mijn billen open gehad te hebben.
Ik zag het op facebook staan van haar sneue meisje. Ik zal het anders wel even daar posten...

Wat leuk die R! O+

En hier ook (nog) niks met suiker hoor! We zijn nu zelfs aan het oefenen met yoghurt zodat mijn schoonouders hem straks wat yoghurt kunnen geven, maar oma is zelf nogal een zoetekauw dus die begrijpt niet dat je yoghurt ook zonder suiker kan eten (laat staan dat we dat Harry geven) Dus nu laten we Harry vast wennen aan yoghurt zonder suiker zodat hij strakjes niet zo'n vieze snoetjes trekt :D
Verder is Harry nog steeds heel snotterig (met schattig rood neusje O+ ). Hij gaat overal aan staan en loopt heel voorzichtig langs dingen af. En inmiddels gebruikt hij de a-klanken dus nu hoor je regelmatig: mamamamama O+
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:09:54 #213
313287 Groofsken3
pi_87507809
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:55 schreef Ssserpente het volgende:
Webkim, dat stukje over snoepen zou ik zo zelf geschreven kunnen hebben. Van begin tot eind mee eens. :Y

R. wat knap! En grappig! En wat is Stella een leuke meid, zeg. O+
Ze is hartstikke leuk, maar het lachen wat ze hier doet is voor meer dan de helft nep :D . :')
pi_87507972
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 20:09 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Ze is hartstikke leuk, maar het lachen wat ze hier doet is voor meer dan de helft nep :D . :')
Superknap van R zeg! :D Zal het hier ook eens proberen, maar zal vast niets worden haha.
En dat neplachen is heel herkenbaar :P
pi_87508098
En over suiker enzo. Vind ik ook helemaal niet nodig. Dyon geniet van zn rijstewafeltjes en 's avonds volle yoghurt als toetje vindt hij ook echt heerlijk dus waarom zoetigheid geven.
Hij krijgt wel af en toe diksap.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:25:35 #216
313287 Groofsken3
pi_87508670
R krijgt rond drie uur een soepstengel/nijntjekoekje/rijstewafel en drinkt water, diksap en soms water met een scheut appelsap (als hij steeds S haar beker met appelsap afpakt en zijn eigen beker met water weggooit).

Ik ben met R wel makkelijker dan met S. S heeft voor haar eerste levensjaar geen suiker gehad, en pas sinds een paar maanden af en toe een snoepje. Wel koekjes/cakejes/rozijntjes/peperkoekreepjes/ijsjes en toetjes met suiker sinds ze 1 jaar oud is. Overigens heel erg met mate hoor. Maximaal één zoet ding per dag. R heeft bijvoorbeeld nu al likjes ijs gehad (van S :+ ).

Verder eten ze allebei heel gezond.

's Ochtends pap
9.30 uur fruit
12 uur twee boterhammen (voor S geldt altijd pas de tweede boterham met zoet, maar vaak kiest ze daar niet eens voor).
15 uur koekje met sap (S soms een snoepje ipv een koekje)
17 uur avondeten (R kijrgt yoghurt als toetje en S steeds wat anders)
1830 uur pap (meestal alleen R, soms S ook nog).

Zo stipt als ik lees bij Webkim en dus ook bij Serpente, ben ik niet. Als iemand R een lange vinger aanbiedt lig ik daar eerlijk gezegd niet wakker van. Hij heeft een hele goede en gezonde eetbasis hier thuis en af en toe wat zoets lijkt mij geen probleem.

Een driejarige met een zak chips en een colaflesje vind ik ook een naar idee.
pi_87508872
Zo, net ff de rest bijgelezen.

Arme Stef met zijn billen! Heeft hij dat al vaker gehad, Trix? Wij hebben het alleen bij de eerste tandjes gezien, maar toen was hij nog zo klein, dat is dan toch makkelijker... En ik zou het echt even met je kdv bespreken, misschien zat er geen opzet achter, maar gewoon vergeten ofzo. Je kan maar beter je hart luchten, niet?

Claudia, wat een leuke fiets! Kan je er nu ook een tweewieler van maken? (Ik schrok wel een beetje van de prijs :o )

Wickie, wat rot dat Mette zo slecht drinkt. Thomas had ook zo'n periode, toen hebben wij al zijn fruithappen met water verdund en zijn avondhap met water en wat opvolgmelk. Dat ging wel goed. Zo kreeg hij zeker 100 ml meer binnen.

Isabeau! Wat een schatje! Veel plezier als dreumes! :W
pi_87510642
Wat knap van R.! en ontzettend lief filmpje O+ Je hoort gewoon dat S. moet lachen omdat jij ook lacht hahaha wel lollig

Daaag lieve kleine grote Isabeau, ik zag de heerlijke dag aan zee in het fototopic, wat genieten O+
en wat leuk dat Rienk en Thijs op haar feest zijn geweest, vaak op deze leeftijd hebben ze nog geen kindjes om uit te nodigen terwijl het al best leuk kan zijn

Ik heb hetzelfde eetschema voor Wolf als Groofsken, ook hier dus wel eens iets waar suiker in zit, een Nijntje koekje is het enige wat ik trouwens zo kan bedenken.
Ook qua avondeten ben ik naarmate hij ouder wordt steeds makkelijker geworden; hij eet ook echt wel eens mee als we wat uit een pakje oid eten.

Hier gaat alles lekker zn gangetje.Meneer kan sinds vandaag met 1 handje los staan en ook voorzichtig wat rond de tafel stappen.
Zondag vier ik mn eerste verjaardag als moeder O+
pi_87520647
Goedennacht allemaal!!!
Ik ga ook maar eens proberen eindelijk te reageren om jullie allemaal; het komt er de laatste tijd maar matig van, en heb veel aan mijn hoofd... dus sorry.. maar ik lurk wel altijd hoor. En leef met jullie allemaal mee...
zo; nu eerst maar eens reageren:

@Ymme; Evie krijgt ook nog geen lange vingers hoor. Zou niet weten waarom, vind, net als vele anderen hier, dan onze kindjes ook genoeg gewoon eten kunnen krijgen. Dan eet ze maar wat meer brood, fruit oid. Ik geef dr, heel soms, in het weekend een halve liga of een rijstwafeltjes en daar kan ze dan echt enorm van genieten. (maar dat doe ik dus niet elke dag).
En ff jompelen voor Mart natuurlijk; zitten! wat goed zeg!! *O*

Marlinde; ik had je al gecondoleerd; maar wil je ook nog even heel veel sterkte toewensen (en je naasten natuurlijk ook). Draagdoek lijkt me wel een heel goed plan, lekker knus en dichtbij je... O+

aaahhhh Groofs; ik heb genoten van je filmpje! wat ontzettend leuk, Raf op de blokfluit; en trotse vrolijke zus ernaast... wat heb je toch een heerlijk genietend duo O+ O+ O+

Jeeeujjj Thomas heeft al 7 tanden!!! *O*

En Tirza is ook al flink tanden aan het kweken las ik *O*

@trix; ben je nog met je mannetje naar de kinderboerderij geweest? en hoe is het nu met Stef? wordt de luieruitslag al wat beter? Zo sneu als het zo ontzettend veel pijn doet, en je kan er zo weinig aan doen zelf.
Wel ontzettend balen dat ze op het KDV niet wat extra moeite voor hem hebben gedaan..lijkt mij een kleine moeite....

@Wickie; hoe gaat het nu met het drinken van Mette? gaat het al weer wat beter?

Claudia; wat een leuk verjaardagscadeau hebben jullie aangeschaft voor Ivan! stoer! en wat gaat het toch snel! Ivan ook al bijna weer jarig! ik ben ook al druk bezig met Evie dr lijstje; ik koop in elk geval zelf die pop die ik van de week heb gepost; Wheelybug heeft ze al... en verder is het lijstje gestaag aan het groeien ;) we hebben natuurlijk in 1 weekend zowel Sinterklaas als dr verjaardag!

@Poppejans; jeeujj Wolf staat al aan 1 hand! wat goed zeg! en ook al lekker rond de tafel. Leuk om te zien he? het wereldje wordt opeens zoveel groter voor ons kleintjes... Evie staat ook bijna de hele dag rechtop, overal tegenaan en bekijkt ineens staand alles vanaf een heel ander perspectief.... en heel soms staat ze per ongeluk, even een poosje los.. O+
en wat ook zo leuk is; ze weet inmiddels ook wat beter hoe ze weer moet gaan zitten; gaat ze heel voorzichtig door de knietjes of op haar hurkjes en dan het kontje laten zakken.. heeeeeel beheerst :Y

@Twinkly; wat vervelend dat Niels zo moet hoesten snachts... :9 Ik heb jammer genoeg geen tips; geen ervaring mee... maar wil jullie wel succes ermee wensen.
En over kinderliedjes; hier ook een aantal favorieten; ' op een grote paddestoel', ' alle eendjes zwemmen in het water' , ' poesje miauw" en ' klap eens in je handjes". De gebaren doet ze jammer genoeg nog niet.. maar ze moet altijd breeduit lachen als ik de liedjes zing..
(en schaterlacht als ik dr dan ook nog een beetje vreemd bij ga 'dansen' haha)

(tis soms maar goed dat andere mensen niet weten hoe 'bijzonder' je doet als je communiceert met je kleintje.. :@ )

Ik zit dus nog steeds in de nachtdienst; 3e nacht alweer en gelukkig ook de laatste. Ben moe...
morgen paar uurtjes slapen en dan gaan we dus naar mijn opa, afscheid nemen ;( (tenminste daar ga ik wel een beetje van uit...)
we gaan toch maar met ons 3en en zien dan wel even hoe het gaat, opa ligt op bed, dus kunnen afwisselen en kijken of de situatie zich wel of niet leent om ook Evie nog even bij opa te laten...
(gelukkig zijn we in de zomer ook nog geweest toen opa relatief goed ging, en heb ik toen nog mooie foto's gemaakt van hen samen...)
pi_87522250
Asyniur: er zitten grote verschillen in verschillende merken yoghurt. Ik heb gemerkt dat zelfs bij volle yoghurt de ene soort waterig en zurig kan zijn terwijl de andere soort vol en romig smaakt. Ivan vindt de minder zure varianten lekkerder, al eet hij de zure varianten ook wel (maar trekt er dan inderdaad gekke bekken bij).

Ik vind het van mezelf al heel wat dat ik Ivan druiven geef en niet moeilijk doe over hoe vaak hij banaan krijgt. Als het aan mij zou liggen zouden we nog strikter met zijn eten omgaan.
pi_87522335
Wat knap van R!! _O_ O+ Echt super!

BJ ik heb respect voor je, volgens mij zou ik nachtdiensten niet overleven :P
Heel veel sterkte vandaag bij je opa :*

Van de magere yoghurt vind ik de biologische van AH de lekkerste, die is heel mild en wat dikker :9 Van de volle yoghurt weet ik het niet, we geven gewoon de goedkoopste. Het eerste hapje kijkt hij altijd bedenkelijk, maar volgens mij houdt hij wel van zuur.

Pff, wat een nacht weer -O- Niels had zo'n last van hoesten dat we bijna niet geslapen hebben. Vanmorgen zat zijn neus ook weer helemaal vol snot en hebben we die twee man sterk uitgezogen, wat een drama! Hij was nog een half uur daarna helemaal overstuur :'( Ik weet niet wat erger is, een volle neus of het uitzuigen... ik heb de neiging het nooit meer te doen!
pi_87522646
Claudia, waarom banaan? Dat zit toch in de standaard fruitpap?

Hier krijgt Thomas nog geen yoghurt ofzo. Ik zou eens moeten zien vanaf wanneer dat kan volgens zijn schema :)

BJ zo'n zware dag :{ Sterkte :*

Twinkly dat uitzuigen is ook hier een drama :{ Soms gaat het gewoon beter als we er fysiologisch serum doorspuiten.

En nu wil Thomas niet meer gewoon op zijn poep blijven zitten, maar draait hij zich altijd half op zijn knieën :D
pi_87523011
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:20 schreef leonieke het volgende:
Claudia, waarom banaan? Dat zit toch in de standaard fruitpap?
Banaan staat van alle fruitsoorten vrij hoog op de glycemische index. Ik wil dat er een goede balans is met andere fruitsoorten en daarom zie ik liever niet dat Ivan elke dag banaan krijgt. Dat gebeurt namelijk wel vaak uit gemakzucht: een banaan is altijd verkrijgbaar, altijd lekker (mits rijp), goed houdbaar, makkelijk mee te nemen en makkelijk om op te eten.

Maar goed, ik kijk niet alleen naar de "overduidelijke suikers" zoals bijvoorbeeld in lange vingers. Ik let er ook op dat Ivan volkoren brood krijgt en geen liga's eet. Hij krijgt geen volkoren pasta omdat mijn vriend die niet te eten vindt en daar leg ik me bij neer.
pi_87523038
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 07:50 schreef Twinkly het volgende:

Pff, wat een nacht weer -O- Niels had zo'n last van hoesten dat we bijna niet geslapen hebben. Vanmorgen zat zijn neus ook weer helemaal vol snot en hebben we die twee man sterk uitgezogen, wat een drama! Hij was nog een half uur daarna helemaal overstuur :'( Ik weet niet wat erger is, een volle neus of het uitzuigen... ik heb de neiging het nooit meer te doen!
Wat zielig. ;( Als het zo'n drama voor hem is en als hij er weinig baat bij heeft dan zou ik er ook niet nog een keer mee aan de slag gaan.

Ik herken er een beetje het drama in dat we hebben gehad om onze oude, zieke kat pilletjes te geven. Uiteindelijk hebben we besloten hem die stress niet meer aan te willen doen.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 08:47:45 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87523056
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 07:37 schreef Claudia_x het volgende:
Asyniur: er zitten grote verschillen in verschillende merken yoghurt. Ik heb gemerkt dat zelfs bij volle yoghurt de ene soort waterig en zurig kan zijn terwijl de andere soort vol en romig smaakt. Ivan vindt de minder zure varianten lekkerder, al eet hij de zure varianten ook wel (maar trekt er dan inderdaad gekke bekken bij).

Ik vind het van mezelf al heel wat dat ik Ivan druiven geef en niet moeilijk doe over hoe vaak hij banaan krijgt. Als het aan mij zou liggen zouden we nog strikter met zijn eten omgaan.
Ik merk wel dat hij viezere bekkies blijft trekken bij de volle yoghurt van Campina, dan dat hij deed bij de magere biologische yoghurt.
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 07:50 schreef Twinkly het volgende:
Van de magere yoghurt vind ik de biologische van AH de lekkerste, die is heel mild en wat dikker :9 Van de volle yoghurt weet ik het niet, we geven gewoon de goedkoopste. Het eerste hapje kijkt hij altijd bedenkelijk, maar volgens mij houdt hij wel van zuur.

Ik dacht dat je baby's/kinderen het liefst volle produkten moet geven ivm de vitaminen die in vet bewaard worden?

Ik zuig Harry's neusje eigenlijk niet meer uit. Dat heb ik maar een paar keer gedaan. Ik heb zijn bedje een beetje omhoog gezet aan 1 kant, smeer 's morgens en 's avonds hem in met babyLuuf en zet minimaal 's nachts een verse gesneden ui naast zijn bed. Hij snottert nog steeds en hoewel ik afgelopen dagen 's morgens een heel vies (lees: vastgekoekte snot) neusje heb kunnen schoonmaken, zag zijn neusje er vanmorgen schoon uit! Ik hoor hem wel nog snotteren maar blijkbaar wordt het toch minder. Hoesten blijft maar dat zit allemaal los. Zijn neusje is wel een beetje stuk van het poetsen/nattigheid maar dat smeer ik nu met bepanthen in.
pi_87523137
Ik maakte uit de posting van Twinkly op dat ze gewoon de goedkoopste volle yoghurt geeft, maar ik kan ernaast zitten. Ik heb voor mezelf trouwens een heel zachte, vrij vol smakende magere yoghurt. Ik vind een zure smaak niet zo erg, maar ik gruwel van dunne yoghurt.
pi_87523208
Asy, klopt van die yoghurt, maar wie weet geef je liever magere ;) Ik geef Niels bijvoorbeeld 's middags halvarine (alhoewel dat ook niet zo gezond is...) ipv roomboter zoals 's morgens, omdat ik de verzadigde vetten toch niet zo'n prettig idee vind. Dan maar zoveel mogelijk afwisselen. 's Avonds krijgt hij olijfolie en soms zonnebloem olie. Van olie denk ik dat het nog de gezondste vorm van vet is.

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat zielig. ;( Als het zo'n drama voor hem is en als hij er weinig baat bij heeft dan zou ik er ook niet nog een keer mee aan de slag gaan.

Ik herken er een beetje het drama in dat we hebben gehad om onze oude, zieke kat pilletjes te geven. Uiteindelijk hebben we besloten hem die stress niet meer aan te willen doen.
Hij kon niet drinken door een volle neus, maar na het uitzuigen was hij zo overstuur (echt een half uur snikken en ons bang aankijken) dat hij nog niet wilde drinken. Dan had ik net zo goed even kunnen wachten tot na de neusspray het snot er vanzelf uitliep. Op youtube staat een filmpje van een ontspannen baby waarbij de neus uitgezogen wordt terwijl er een rustgevend liedje klinkt :')
Oh, wij hadden precies hetzelfde met een zieke kat :'( die had nierfalen en moest onder dwang gevoerd worden... te zielig gewoon
pi_87523226
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik maakte uit de posting van Twinkly op dat ze gewoon de goedkoopste volle yoghurt geeft, maar ik kan ernaast zitten. Ik heb voor mezelf trouwens een heel zachte, vrij vol smakende magere yoghurt. Ik vind een zure smaak niet zo erg, maar ik gruwel van dunne yoghurt.
klopt.
En same here met dunne yoghurt, brr. Voor mezelf koop ik die AH biologische magere yoghurt.
Wat een verschil kan een bacteriecultuur maken zeg!
lol, biologische bacteriën _O-
pi_87523719
De GI-index kende ik niet :N Al vrees ik dat Thomas niet altijd de beste dingen krijgt die erop staan :@ Hij eet zo graag pompoen bijvoorbeeld :Y

Maar als ik het goed begrijp, geven jullie allemaal gewone yoghurt aan kinderen? Tegen ons hadden ze gezegd dat we daar eigenlijk moesten mee wachten tot hij 12maand is.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 09:29:30 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87523873
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:58 schreef Twinkly het volgende:

[..]

klopt.
En same here met dunne yoghurt, brr. Voor mezelf koop ik die AH biologische magere yoghurt.
Wat een verschil kan een bacteriecultuur maken zeg!
lol, biologische bacteriën _O-
Ooh, dan had ik het verkeerd gelezen :D
Ik heb altijd dezelfde biologische (magere) yoghurt (bio+). Toch verschilt het heel erg van dikte per pak. Van de week was het dunner en nu het nieuwe pak is weer dik.

Harry krijgt wel roomboter. Ik geloof niet dat het zo'n kwaad kan bij die kleintjes omdat ze daarvoor teveel verbranden in tegenstelling tot ons volwassenen. Voor onszelf gebruiken we andere boter.

In het schema van Kleintjes staat trouwens dat hij jonge pitloze kaas mag. Betekent dat dat hij ook geitenkaas mag?
pi_87523899
Leonieke, het zal dan wel zo zijn dat in Nederland een ander advies gegeven wordt. Geldt dat advies in België voor alle koemelkproducten?

Ik vind net een GI-lijst waarin onder slecht snelkookrijst staat en onder goed basmati en kleefrijst. Ja ja :P Ik geloof er niets van.

Asy geitenkaas mag hoor :Y En geitensmeerkaas is ook heel lekker :9
pi_87524024
Ja :Y koemelkproducten pas vanaf 12 maanden. Ze hadden dit advies beter niet gegeven aangezien Thomas zijn melk niet meer drinkt. Anders kon ik eens met yoghurt proberen.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 09:40:06 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87524121
Jippie, dan ga ik Harry straks een boterham met geitenkaas geven :Y)
pi_87524162
Ik vind het soms maar lastig hoor, ik wil Minke uiteraard een goede basis meegeven maar merk dat ik zelf ook niet echt goed weet hoe het "moet"... Nu valt het nog wel mee, ik geloof niet dat ze echt veel "slechte" dingen binnen krijgt maar toch gaat het een beetje knagen soms.
Waar ik me wel een beetje zorgen om begin te maken is straks het gedeelte ontbijt... nu krijgt ze s ochtends rond 6.15 een fles van me, terwijl manlief nog even doorslaapt en leg ik Minke ook weer terug in bed daarna zodat man nog even tijd heeft om rustig te douchen, aan te kleden en de boel klaar te maken voor vertrek... Maar als ze straks met boterhammetjes en zo moet beginnen 's ochtends ipv flessen, dan zou ik nu nog niet echt zien hoe ik dat moet gaan inpassen... Ik moet echt rond 6.45 de deur uit (zijn) ivm werk maar kan haar moeilijk al om 6.15 aan de keukentafel planten voor een boterham, dat gaan wij denk ik allebei niet trekken... Nou ja, gelukkig hebben we nog effe om te kijken hoe en wat.

Twinkly, dat uitzuigen was hier ook altijd drama hoor, maar het werd wel minder naar mate ze ouder werd (of het meer gewend was denk ik)... maar Minke vind alles drama als ze verkouden is, je mag dan gewoon niet bij haar neus in de buurt komen... dus dan maar zo want dat geeft de minste na zorg en is het snelst gebeurd (bij ons dan). Maar leuk is anders, zeker als Niels zo overstuur raakt. :*
pi_87524260
Wat vervelend Leonieke. Wat voor alternatief zou je hem dan kunnen geven in plaats van de fles? Hij moet toch wel melk binnen krijgen?

Lijnloos misschien kun je dan in plaats van een boterham pap geven? Of gaat dat niet sneller bij Minke? Of desnoods in de auto een boterham uit het vuistje...

Herkenbaar dat alles drama is in de buurt van de neus. Neus afvegen mag ik ook niet, maar dat zal toch moeten :P
pi_87524284
Lijnloos, gaat Minke naar een onthaalmoeder/kdv? Hier is het zo dat we Thomas thuis zijn fles zullen blijven geven (zolang hij dat nodig heeft) en hij rond 8.30u bij de onthaalmoeder een boterham zal krijgen. Is dit bij jullie geen optie? Ik ben al heel blij dat we 's ochtends dit drama niet door moeten :@
pi_87524327
oh ja... dat kan natuurlijk ook bij het kdv misschien... :@ had ik nog niet echt over nagedacht. Ze krijgt tussen de middag daar ook altijd een boterham, dus misschien kan dat ook wel 's ochtends. Maar eens navragen. Tnx Leo!
pi_87524369
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:45 schreef Twinkly het volgende:
Wat vervelend Leonieke. Wat voor alternatief zou je hem dan kunnen geven in plaats van de fles? Hij moet toch wel melk binnen krijgen?
Geen idee dus :N
Hij heeft nu vanochtend nog maar 180cc melk binnen (zijn vorige fles was gisteravond rond 20u) en meer krijgen we er dus echt niet in (die 180cc is verspreid over anderhalf uur gegeven). De volgende fles krijgt hij dus pas vanavond en ook dat zal niet meer dan die hoeveelheid zijn.
quote:
Lijnloos misschien kun je dan in plaats van een boterham pap geven? Of gaat dat niet sneller bij Minke? Of desnoods in de auto een boterham uit het vuistje...

Herkenbaar dat alles drama is in de buurt van de neus. Neus afvegen mag ik ook niet, maar dat zal toch moeten :P
Of idd, een boterham in de auto :Y Had ik nog niet aan gedacht.
pi_87524432
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:47 schreef Lijnloos het volgende:
oh ja... dat kan natuurlijk ook bij het kdv misschien... :@ had ik nog niet echt over nagedacht. Ze krijgt tussen de middag daar ook altijd een boterham, dus misschien kan dat ook wel 's ochtends. Maar eens navragen. Tnx Leo!
Graag gedaan :)
Blijkbaar is het bij onze onthaalmoeder de gewoonte dat alle kindjes rond 8.30u aan de tafel zitten om hun boterhammetjes te eten.
Thomas mag zich nu bezig houden met sabbelen op een cracotte :)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:41:21 #240
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87525701
Lijnloos, ik zat ook met het ochtendritueelprobleem, geen tijd voor en zo. Diëtiste zei dat het heel makkelijk was als Noortje 's ochtends aanleert dat ze pap krijgt. Het kost even wat tijd het te leren eten van een lepel in de ochtend maar als ze het eenmaal doorheeft dan was het volgend de diëtiste de meest snelle manier van ontbijt geven. Binnen een kwartier had zij het ontbijt bij haar dochter naar binnen gewerkt. Boterham duurde zeker 3 kwartier. (nu zijn wij nog niet zo ver maar je kan je er maar druk om maken ;) )
pi_87525735
kijk uit met bammetje eten in de auto, want je kindje kan niet goed opkokken in een autostoeltje. en je kan niet makkelijk zelf ingrijpen/het in de gaten houden.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:14:45 #242
95408 Incantrix
pi_87526607
Ymme, lange vingers vind ik voorlópig nog een ontzettende no-go inderdaad. Daar zit zó veel suiker op, ik zie er het nut niet van. Ik herken het wel dat mensen (lees: mijn moeder) soms heel irritant aan kunnen dringen op het 'verwennen' van je kind met eten. Ik ben niet zo streng als bijv. Webkim, Stef mag bij mijn moeder best een pyamapapje of een keer een halve liga ofzo (op het KDV krijgen ze ook wel eens een volkorenkoekje als er een kindje jarig is en ik kan daar niet zo mee zitten), maar ik zie niet in waarom je per sé etenswaren nodig hebt om je affectie uit te drukken. Stef wordt ook heel blij van een rijstwafeltje of van een soepstengel, en ik hoop mijn moeder ooit nog eens aan het verstand te peuteren dat ze hem ook kan verwennen door hem aandacht te geven, of iets leuks met hem te gaan doen ofzo. Maarja, vaak praat je toch een beetje tegen een blinde muur he? -O-

Marlinde, jémig wat heftig allemaal zeg.. Meis, enorm veel sterkte voor jullie allemaal! :* Het lijkt me inderdaad een erg goed idee om Tessa mee te nemen in een doek, lijkt me ook voor jezelf niet geheel onprettig :* Heb je tenminste je kleine meid dicht tegen je aan.

Groofs, je filmpje doet het niet op de laptop -O-

Vlindur, het had gisteren nog flink wat voeten in de aarde om dat zalfje te krijgen: de huisarts had het recept al eergisteren naar de apotheek gestuurd, maar daar was klaarblijkelijk iets misgegaan. Ik kwam daar dus met 10,5 kilo kind op mijn arm na al onze trappen (had gisteren nogal last van mijn bekken :')) en toen werd ik gewoonweg afgebekt door één of ander dom wijf.. Ik kreeg mijn lief niet te pakken (die had contact gehad met de arts, maar zat in een vergadering op zijn werk), dus ben ik naar de huisarts gelopen, wéér trappen op, om erachter te komen dat er daar niemand aanwezig was :( :( Ik dus weer onverrichter zaken naar huis.. Uiteindelijk heeft lief het opgehaald na zijn werk, na eerst ook afgeblaft te zijn door hetzelfde wijf heeft hij het noodnummer van zijn arts gebeld en toen kon het ineens wel :')
Anyway, het zalfje is anders dan dat van jou, maar volgens mij komt het hoofdbestanddeel wel overeen. We hebben er nu twee keer mee gesmeerd en de wonden zijn nog hetzelfde, maar de rode bulten en plekken zijn nu voor een heel deel weg al. Bovendien is het witte spul dat erin geplakt zat nu ook weg en dat vind ik wel heel fijn.. :* voor jou en Rienk! Irritant dat jij ook zo op moet letten bij een oma, irritant is dat!

Asy, ik laat hem niet slapen in zijn blote billen omdat hij juist als hij slaapt vaak veel plast. Ik laat hem overdag vaak wel her en der even een tijdje in blote billen rondkruipen, dat vind hij ook wel fijn geloof ik :) En ondertussen heb ik haar al een PM kunnen sturen :)

Aoraki, wij hebben het nooit eerder zo gehad eigenlijk. En idd, ik ga het zeker nog wel even bespreken. Ik ben dolblij met die meiden hoor, echt, maar dit was gewoon ff zo'n momentje. Het komt verders wel goed, wij hebben natuurlijk ook altijd van die wazige dingen ;) Toen Stef net naar het KDV ging zijn zo ongeveer alle leidsters uitgelopen om te komen kijken naar zijn wasbare luiers, hij was een hele tijd de enige die gekolfde melk meekreeg en nu met het rapleyen is hij wederom de vreemde eend in de bijt :D

Wolf, wat goehoed!! *O* Stoere vent! En heuj, bijna jarig! *O*

Hi BJ! Wat lijken me die nachten toch lóódzwaar zeg.. Respect hoor, ik vind het echt knap dat je dat doet. Onregelmatige diensten, pfff! We zijn uiteindelijk niet meer naar de kinderboerderij gegaan, het was allemaal een beetje bluh ofzo ;) Na bovenstaand verhaal met de apotheek was ik er wel klaar mee weer, haha! De zalf helpt gelukkig wel, dus ik hoop dat het van hieruit telkens weer beter zal gaan :) Meis, ik wens je enórm veel sterkte vandaag, ook zo'n dubbel moment.. Aan de ene kant een moment dat je de rest van je leven enorm zult koesteren, maar ook een moment dat je heel veel energie zal kosten, omdat het zo beladen is. Neem je Evie uiteindelijk toch mee? Dikke :* !!

Claudia, ik ben echt een wicht hoor, maar wat is er mis met druiven? Zitten daar teveel suikers in ofzo? Stef eet niet zo vaak banaan, maar druiven hebben we regelmatig voor hem. Samen met peer is dat echt favoriet! -> Oh, even verdergelezen, en die index kende ik niet. Voel me nu een beetje -O-, omdat we daar totaal geen rekening mee hebben gehouden. Stef krijgt elke dag fruit, groente, volkorenbrood en yoghurt (volle schepyoghurt, dunne yoghurt uit pak is zowat niet te geven :P). Ik dacht dat dat al wel heel wat was eigenlijk -O-

Oh Twinkly -o- :* Wat naar zeg! Dat uitzuigen zijn wij ook mee gestopt (weliswaar niet met dat ding, maar met een normale neuspeer), omdat Stef dat ZO gruwelijk vind dat het niet fijn voelt. Dikke :* voor jou, wat een rottige verkoudheid zo..

Leonieke, poeh hee, ik zou het zo ook niet weten.. Wat supernaar zo, ik zou willen dat ik een goede tip voor je had! :*

Hiero gaat het prima, de zalf is dus uiteindelijk binnen en hoewel de billen nog steeds net zo openliggen lijkt de huid eromheen véél rustiger te zijn geworden. Strakjes ga ik maar eens maatje 5 luiers kopen, het kind lekt nu van de één op de andere nacht door 4+ heen :') Ik had gisteren trouwens een ongelooflijke eye-opener qua verschonen. Stef is altijd ENORM onrustig bij het verschonen, zo erg dat we merken dat als hij bij een oppas is (vriendin of mijn moeder, maakt niet uit) ze hem vaak niet of zo min mogelijk verschonen omdat het zo'n drama is. Ik heb daar een keer een invlajuf van het KDV over gesproken, want die zei het ook al. Zij kreeg hem zelfs alleen maar verschoond als ze hem op de grond legde :o Nu haalde lief Stef vandeweek wat eerder op als normaal, precies op het moment dat hij van bed gehaald werd na zijn middagslaapje. De vaste leidster gaf hem nog even een schone luier zodat hij fijn meekon.. En hij bleef gewoon líggen! :o :o Toen lief uiterst verbaasd vroeg hoe ze dát in vredesnaam voor elkaar kreeg zei ze "Nou gewoon, zeggen dat hij moet blijven liggen."

Maar dat deden wij dus ook altijd al.. Gisteren dacht ik dus, geïnspireerd door dit verhaal "je kúnt het wel, dus nu ga je dat ook bij mij doen" en ik heb maar een paar hele simpele dingen anders gedaan.. En het werkte gewoon :o Bij zijn vader is Stef nog steeds wriemel 1e klasse, maar bij mij lígt hij gewoon tijdens het verschonen!! :o *O* Wat ik anders heb gedaan is eigenlijk maar één ding: niet meer toegestaan dat hij ging staan tussen het verschonen/aankleden door.. Nu mag hij alleen nog maar liggen (ik leg hem nu terug als hij ook maar iets anders doet dan op zijn rug liggen) en eventjes zitten als hij een schone romper of shirt aankrijgt. Daarna meteen weer liggen dus. Ik ben verbaasd en eigenlijk ook wel een beetje beschaamd: ik heb al die tijd gedacht dat dit probleem voortkwam uit het feit dat Stef een druk, levendig mannetje is dat áltijd bezig is en wil spelen. Uiteindelijk bleek het probleem dus veel meer bij onszelf te liggen en dat vond ik best wel schokkend.. Dat dat zo in mijn blinde vlek zat! :o Ik hoop echt dat er niet meer dingen zijn die ik toeschrijf aan zijn karakter, terwijl ik daar eigenlijk zelf debet aan ben..
3!
pi_87530573
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:47 schreef Lijnloos het volgende:
Dat lijkt me een prima oplossing. Ivan werkt heel makkelijk een fles en boterham achter elkaar weg, maar niet alle kinderen zijn zo. Wat Twinkly zegt is ook een prima oplossing, namelijk om pap te geven. Dan krijgt ze melk en granen tegelijkertijd en dat kost minder tijd.

Wij geven Ivan eerst een boterham en daarna de fles. Op hectische dagen eet hij zijn boterham alleen. Dat kost ons geen tijd en hij heeft zijn boterham zo op.
pi_87530640
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:14 schreef Incantrix het volgende:

Claudia, ik ben echt een wicht hoor, maar wat is er mis met druiven? Zitten daar teveel suikers in ofzo?
Nu gaat iedereen zich ineens druk maken. :o Als je varieert met fruit zit het wel goed, hoor. Peer is ontzettend gezond!
pi_87530845
Ik herken dat van het verschonen wel, Icantrix. Ivan wil zich op zijn buik draaien en zitten en staan en probeert zich eronderuit te wurmen. Hij mag van mij alleen maar liggen, ik vertel hem wat ik van hem verwacht en wat ik ga doen, ik blijf vrolijk en ga zingen en geef hem eventueel iets om hem af te leiden. Ik merk dat dat wel aardig werkt. Als ikzelf gefrustreerd raak of hem met de verwachting ga verschonen dat hij lastig gaat doen, dan gaat hij dat ook doen. Een soort self-fulfilling prophecy.

Neem het jezelf niet te veel kwalijk, hoor. Het zal wel een combinatie zijn van temperament, leeftijd (Ivan zit duidelijk ook in zo'n fase) en hoe je er zelf mee omgaat. Het kan zo maar zijn dat jij een volgende keer hetzelfde doet en het effect toch anders is. Stef is natuurlijk ook geen robotje!

En zo leer je langzaamaan nog steeds allerlei dingen over je zoon. Mooi, toch? O+
pi_87531656
Ik heb toevallig ook gister peren gekocht, maar wanneer zijn die nou rijp? Waarom verkleuren die dingen niet gewoon zoals bananen? Ik laat ze vaak te lang liggen zodat het van die slijmerige draden krijgt :X

En ik moet echt minder potjes geven, Want hij had laatst een banaan en dat vond hij maar raar spul. :@
Vervolgens wel binnen 5 minuten het bakje leeg, maar ok :)
pi_87531939
Je weet of een peer rijp is door te voelen of hij heel hard of een beetje zacht is, Vlindur. Ik heb begrepen dat je dat het beste kunt doen op de plek naast het steeltje. Zo doe ik dat met meloen ook, trouwens. Ik voel bij de navel of de schil wat meegeeft. Ik zit er met peer wel eens naast en dan eet ik de peer gewoon zelf op terwijl ik Ivan alsnog een banaan geef.

Een lastigere vraag vind ik hoe je weet of een appel wel lekker is. Mijn lief scoort al 6 maanden lang smerige appels bij de supermarkt. Ik ben maar gestopt om ze te eten. :{
pi_87532286
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:59 schreef Claudia_x het volgende:
Je weet of een peer rijp is door te voelen of hij heel hard of een beetje zacht is, Vlindur. Ik heb begrepen dat je dat het beste kunt doen op de plek naast het steeltje. Zo doe ik dat met meloen ook, trouwens. Ik voel bij de navel of de schil wat meegeeft.
Zo doe ik het ook. Hij verkleurt ook een beetje richting geel en gaat iets zoeter ruiken, maar het drukken naast het steeltje is het duidelijkst.

Ik liep echt hopeloos achter met meelezen, ben ziek geweest en we zijn een paar dagen weg geweest naar Euro disney. Erg leuk! Jammer dat Claire bijna nergens in mocht, maar met de babyswitch had mijn oudste dochter weer geluk dat ze dan 2 keer mocht.

Met Claire gaat het goed. Ze staat steeds vaker en langer even helemaal los en heeft ook haar eerste losse stapjes gezet. Ze is ook bezig met leuk napraten, als wij haar vragen iets te zeggen luistert ze niet maar als haar grote zus wat vraagt doet ze het wel. Maar ik heb niet het idee dat ze het ook begrijpt hoor. Bovenin zitten er 2 kiezen te duwen, laat ze maar snel komen wat mij betreft. Het is gewoon een heerlijk meisje, een echte lachebek O+
Ohja, we zijn ook haar kamertje aan het opknappen, 2 muren opnieuw behangen nu. Het stinkt nu zo erg in haar kamer dat ze nu lekker bij ons op de kamer slaapt in het campingbed.
pi_87532363
Mart eet op het moment echt slecht.
Fruit 3 happen en mond gaat dicht en echt niet meer open. Brood 2 happen en met avondeten 4 of 5 happen.
Denk dat dit te maken heeft met zijn tanden ofzo. Ik doe hierdoor maar een extra schepje voeding in zijn laaste fles. Hij krijgt er overigens nog maar 3 op een dag. En zelfd die gaan meestal niet helemaal op.
Daarom nu maar begonnen 's ochtends met pap via een lepel.

Is dit allemaal niet te weinig?
pi_87533832
Wauw, Inca wat fijn dat deze tip van het KDV zo goed lijkt te werken! Ik heb hier exact hetzelfde en merk dus dat ik veelal gefrustreerd raak van het enorme gedraai e.d tijdens luierverschonen, ik vind het echt een ramp en moeilijk om kalm te blijven en mn stem niet te gaan verheffen.
Ik ga eens met de tip van jou aan de slag ^O^
en maat 5 luier alweer :o :o wauw wat een beertje

Twinkly :* voor de rotnacht, wat zielig dat het neus uit zuigen ZO'N strijd was, ik zou het dan niet eens meer doen en het laten bij een spray.
Nog een weekje, dan is je kleine man baby-af *O* gaat nou wel heel hard
pi_87535185
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:54 schreef Poppejans het volgende:
Twinkly :* voor de rotnacht, wat zielig dat het neus uit zuigen ZO'N strijd was, ik zou het dan niet eens meer doen en het laten bij een spray.
Nog een weekje, dan is je kleine man baby-af *O* gaat nou wel heel hard
Ja :o Het dringt nog niet echt door geloof ik :D Misschien omdat ik hem al maanden een dreumes vind.

Stef al in maat 5 luiers _O_ hier past 4 nog ruim!
Ik ben heel benieuwd hoeveel Niels gegroeid is de laatste tijd, ik heb het idee dat hij langere benen gekregen heeft.

Die verschoonperikelen zijn zeer bekend. Ik ben juist de laatste twee weken overgestapt op hem laten zitten tijdens het aankleden, afdrogen en verschonen, want van liggen werd hij enorm kwaad. Als hij nu tussendoor even moet liggen omdat ik de luier aan moet trekken is hij een stuk rustiger dan wanneer hij constant moet liggen van mij. Alleen wil hij nu sinds twee dagen niet meer zitten maar staan en gaat dan alles van het plankje aftrekken }:|
pi_87536059
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:10 schreef ymme het volgende:
Fruit 3 happen en mond gaat dicht en echt niet meer open. Brood 2 happen en met avondeten 4 of 5 happen.
Denk dat dit te maken heeft met zijn tanden ofzo. Ik doe hierdoor maar een extra schepje voeding in zijn laaste fles. Hij krijgt er overigens nog maar 3 op een dag. En zelfd die gaan meestal niet helemaal op.

nee hoor. eigenlijk is het extra schepje ook helemaal niet nodig. probeer wel extra drinken aan te bieden, maar wat niet wil, dat wil gewoon niet. eten en drinken opdringen bij kindjes werkt enkel averechts
pi_87537787
Hij wilt gewoon echt niet eten :) Maar heeft volgens mij wel honger!
Nou ja, zo maar wat diksap proberen!
Vind dit wel typisch. Nooit problemen met eten gehad. En nu ineens niets meer willen. Mond dicht en huilen.
pi_87538022
och, kan van alles zijn ymme. heeft hij koorts? poept en plast hij goed? als hij geen koorts heeft en goed poept en plast is het een kwestie van uitzitten tot de faaaaase voorbij is (of bakzeil halen en hem zelf laten eten ipv voeren :P )
pi_87538204
Tja die k*t faaaasseeeeeee ook altijd ;)
Haha. Hij heeft geen koorts. Dus óf fase :D of tandjes.
pi_87542216
ff egopost:

Wij zijn vanmiddag bij mijn opa geweest, opa was vanmorgen erg onrustig en een beetje opstandig geweest en sliep net toen wij kwamen. We hebben hem eerst flink laten slapen en uiteindelijk ben ik lekker bij hem gaan zitten en werd hij wakker.
Hij was gelukkig helder en wist wie we waren... ben blij dat ik nog echt even contact met hem heb gehad,
heb hem lekker geknuffeld, en in mijn hoofd afscheid van hem genomen, heb het niet naar opa zelf benoemd.
Maar heb hem wel gezegd dat hij heel sterk is geweest en nu lekker mag rusten en voor het eerst in zijn leven op bed mag liggen ;)
Evie is ook nog even bij opa geweest, en dat vond ie volgens mij wel even leuk.
Evie kroop naar het bed, ging bij het bed staan en pakte opa zijn hand ook vast.... O+ O+ O+ :'(
(wel even een breekmomentje hoor).
pi_87543033
Wat fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen, BJ. :*

Moeten jullie dit zien:

donderdag 14 oktober 2010 @ 19:51:02 #258
313287 Groofsken3
pi_87544940
Ivan gaat lekker claudia :Y)

BJ, dat klinkt als fijne (afscheids)momenten. :*
pi_87545167
Twinkly, hem laten zitten klinkt eigenlijk ook wel een heel goed idee! Dat ik daar dan zelf weer niet op kom...

Fijn dat je nog bij je opa hebt kunnen zijn BJ

Die Ivan zeg :o :o :o :D hoe lang is hij Claudia?
pi_87545209
Ymme, dat wat Mart nu eet is eigenlijk de hoeveelheid die Hannah ook eet (alleen krijgt zij meer flessen nog). Ik zou me ook geen zorgen maken zolang Mart nog goed plast en op gewicht blijft. Je kan hem vaak op de dag drinken aanbieden en wat tussendoortjes als soepstengels, rijstwafels of hem gewoon een droge boterham geven om op te knagen. Misschien eet hij graag uit het knuistje en wil niet gevoerd worden.

BJ, wat ontzettend waardevol dat je nog fatsoenlijk afscheid heb kunnen nemen van je opa. Kan me voorstellen dat je even brak toen Evie zijn hand pakte. : ;( Ik word al helemaal mushy als ik er aan denk.

Claudia, wat gaat Ivan goed! Wat een kerel! *O*
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:57:23 #261
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87545237
BJ :*

Ivan, wat ga je goed joh!

Ow en verschonen gaat hier ook met een draaiend jongetje, maar ik zeg net als Claudia wat ik wil en wat we gaan doen en leg hem steeds weer terug.

Ow en Twinkly, sinds een paar dagen werkt grote stukken (of veel tegelijk) geven hier ook niet meer want dan gaat het de grond op. Dus nu geven we alles 1 voor 1. Dan stopt hij het netjes in de mond en eet het op. Als het de grond op gaat, dan heeft hij genoeg gehad.
Ow en de geitenkaas was zeer geslaagd :Y)

En wat grappig dat hier al meer mensen zich 'druk' aan het maken zijn om dat ontbijt. Ik dacht al dat ik de enige was :D

Ik heb nog een vraag voor de jongetjesmoeders: als hier de luier uitgaat dan zit meneertje meteen met zijn handen aan zijn plasser. Hij vindt het heerlijk om er even mee te friemelen. Dit is al een hele tijd zo. Zijn er meer jongetjes die dat doen of heb ik de uitzondering?
Wij vinden het overigens geen probleem. Hij moet wel altijd even wachten totdat we de boel hebben schoongepoetst en daarna mag hij altijd even friemelen. Hij laat zich ook zonder problemen de luier weer om doen. Ik vroeg me alleen af of er meer jongetjes zijn die dat doen
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:02:59 #262
313287 Groofsken3
pi_87545520
Ach Asyniur, dat doen toch zoveel jongetjes? Ik weet niet beter dan dat de meeste jongetjes dat (gaan) doen. De mijne nog niet echt, soms een beetje per ongeluk.
pi_87545589
Asy, dat van het ontbijt heb ik niet zo omdat Hannah om 9 uur op het KDV eten krijgt en thuis ook rond die tijd ontbijt. Ik heb eerder problemen met het avondeten. We zijn om 18.00 uur allemaal thuis en dan is Hannah al best moe. Ik wil graag dat ze met ons aan tafel eet, maar voordat het eten op tafel staat is het meestal 19.00 uur en dan gaat ze dreinen omdat ze te moe is. Ze eet dan ook niet goed. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen.

Incantrix, ik heb sinds gisteren dus dat zalfje. Het is zinkzalf met verzachtende/pijnstillende werkzame stoffen en er zit ook miconazol in tegen de schimmel. Gelukkig zijn Hannah's billen al veel minder schraal dan eerst ^O^
pi_87545619
Asy, Thomas doet dat bijna nooit, behalve als er natuurlijk in alle plooien poep zit, dan is het wel leuk }:|

Claudia, Ivan gaat lekker. Hoe gaat het met zijn lengte?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:08:16 #265
313287 Groofsken3
pi_87545750
Ik sta zelf om 6.15uur op en ga rustig even douchen en aankleden, dan wek ik de kinderen (voor zover die dan nog niet wakker zijn) om 6.30 uur. Dan maak ik voor ons alledrie pap klaar. dat kost me wat 5 minuten? Voor 7.00uur heeft iedereen hier ontbeten (op mijn werkdagen, andere dagen is dat allemaal een uurtje later), dan zijn er nog 20 minuten voor een beetje spelen en een kopje koffie voor mij, en dan om 7.20uur vertrekken we hier. Dus al met al doe ik met de kinderen over douchen, aankleden, ontbijten en koffie met spelen een klein uurtje. ^O^

's Middags ben ik rond 15oouur weer thuis, dus alle tijd voor het avondeten en de bereiding daarvan.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:21:47 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87546376
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:04 schreef octopussy het volgende:
Asy, dat van het ontbijt heb ik niet zo omdat Hannah om 9 uur op het KDV eten krijgt en thuis ook rond die tijd ontbijt. Ik heb eerder problemen met het avondeten. We zijn om 18.00 uur allemaal thuis en dan is Hannah al best moe. Ik wil graag dat ze met ons aan tafel eet, maar voordat het eten op tafel staat is het meestal 19.00 uur en dan gaat ze dreinen omdat ze te moe is. Ze eet dan ook niet goed. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen.
Hmm, bij ons is dat makkelijker. Mijn man is namelijk eerder thuis en die begint met koken. Ik haal Harry op bij opa en oma als ik klaar ben met werken en ben dan rond 17:15u thuis. Soms is hij dan ook wel moe hoor (niet geslapen bij opa en oma). Dan leg ik hem eerst nog in bed. Dan eet hij dan een keertje wat later.
Is het niet een idee dat je al wat dingen voorbereid (bijv aardappels al geschild, boontjes afgehaald etc). Dan hoef je het alleen nog maar aan te zetten...
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:23:03 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87546449
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:02 schreef Groofsken3 het volgende:
Ach Asyniur, dat doen toch zoveel jongetjes? Ik weet niet beter dan dat de meeste jongetjes dat (gaan) doen. De mijne nog niet echt, soms een beetje per ongeluk.
Ik heb geen idee. Ons maakt het ook echt niks uit. Ik vroeg het me alleen af.
pi_87546588
Ivan is 76cm lang. Daarmee zit hij keurig net iets boven het gemiddelde. Eigenlijk is alleen zijn gewicht explosief toegenomen. Dat vind ik heel maf, want hij beweegt veel en krijgt volgens mij normale hoeveelheden binnen op een dag (hooguit 500 ml melk, 2 boterhammen, fruithap, avondeten en nog een tussendoortje zoals een soepstengel of soms een extra boterham). It's a mystery!

donderdag 14 oktober 2010 @ 20:27:14 #269
313287 Groofsken3
pi_87546663
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is 76cm lang. Daarmee zit hij keurig net iets boven het gemiddelde. Eigenlijk is alleen zijn gewicht explosief toegenomen. Dat vind ik heel maf, want hij beweegt veel en krijgt volgens mij normale hoeveelheden binnen op een dag (hooguit 500 ml melk, 2 boterhammen, fruithap, avondeten en nog een tussendoortje zoals een soepstengel of soms een extra boterham). It's a mystery!
Het zijn de druiven die het hem doen. :7
pi_87546706
Zo, wat hectische dagen en weinig slaap.

BJ, weet de smilie codes niet uit m'n hoofd (reageer vanaf foon) maar zo'n kus-smilie voor jou. Nogmaals veel sterkte gewenst. En dan ook nog eens nachtdiensten.. Erg pittig.

Claudia, lekker speklappie die Ivan. Hoelang is hij nou?

Hier alles een klein beetje rustiger, langzaam aan is ze weer meer aan het drinken. Nadat gisteren er allemaal ranzig gele drap uit haar neus kwam is ze weer begonnen met drinken. Er zat dus echt wat dwars, gelukkig lijkt het zich vanzelf op te lossen. Jammergenoeg is ze erg onrustig 's nachts dus slaapt ze slecht. Ik slaap al meer dan een week maar 4/5 uurtjes per nacht, dat begint me een beetje op te breken. Maarrr morgen kunnen Lief en ik uitslapen want ze is uit logeren :) En ik mag vanavond lekker uit! Vriendlief gaat zijn nieuwe cd presenteren met z'n bandje, ga me snel opdoffen ervoor.
pi_87546756
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:27 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Het zijn de druiven die het hem doen. :7
Haha, en de bananen.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:29:02 #272
265732 Keshet
pi_87546758
Dat klinkt relaxed Groofsken! ^O^ Dat beeld heb ik sowieso altijd van jullie drietjes. Een heel gezellig, vrolijk en relaxed gezinnetje! *O*

Op de dagen dat een van ons thuis is wordt Emma ergens tussen 07.00 en 09.00 wakker en dan krijgt ze haar 1e fles.
Op de dagen dat wij werken staan we om 6 uur op, zorgen dat we klaar zijn en maken Emma dan rond 06.30 wakker voor haar 1e fles. Dan wordt ze even gepoest en gaat ze richting het KDV. Wij hebben dus nog geen echte ontbijtperikelen. :')

Incantrix, ga je nou niet te veel zorgen maken joh! Het is toch juist goed dat je dit ontdekt hebt en er wat mee doet? ^O^ Misschien ontdek je nog meer dingen die je daarna verandert maar dat zie je dan wel weer! Stef is toch lekker vrolijk en levendig? Nou dan! Niet te druk maken hoor! :*

Ik moest altijd een beetje grinniken om alle verschoonperikelen die ik hier las. Emma bleef altijd lekker liggen en ligt hooguit een beetje te spartelen met haar benen en te lachen. Totdat Emma bedacht dat het echt supertof is om je supersnel op je buik te gooien als je luier net open is. Whoppakee, rondspattende poep. :7
Karma is a bitch enzo. :|W

Ik lees dat de verschillende billenprobleempjes minder aan het worden zijn! ^O^

Claudia, wat een mooie curve van Ivan! Leuk om te zien dat hij terug lijkt te keren naar het lijntje van zijn geboortegewicht! Hoe lang is hij nu?
Ik zag nog foto's van zijn WBB, wat een cool ding zeg! Ben heel benieuwd naar foto's van Ivan op zijn WBB straks! Enne, ik ben ook heel erg blij dat jij er nog bent! :*

BJ, dat klinkt als een moeilijke maar ook fijne dag! Fijn dat jullie in ieder geval nog afscheid hebben kunnen nemen. Sterkte. :*

Mag ik even de trotse mama uithangen? Ik ben vanmiddag met de mini naar de revalidatiearts geweest. Ze stelde een aantal vragen over hoe het nu gaat en d'r ontwikkeling. Op alles kon ik bevestigend antwoorden. *O*Het gaat gewoon zo ontzettend goed, op het drinken na maar daar kan die arts ook niks aan doen.
Emma's voet is ook nog goed beweeglijk en ze doet ermee wat ze ermee moet doen. De volgende afspraak is waarschijnlijk pas tegen de tijd dat ze gaat lopen en staan; dan wordt er gekeken of ze een maatwerkschoen nodig heeft of wellicht een maatwerkspalkje voor in een confectieschoen.

Ymme, ik heb weinig tips voor je behalve de volgende: Maak er geen strijd van. Als hij echt honger heeft gaat 'ie wel eten. Bied desnoods tussendoor een klein flesje aan maar ga niet lopen forceren met dat lepeltje. :*

Wickie, hoe gaat het nu met Mette?
EDIT: Niet snel posten als ik nog aan het typen ben he! }:| Fijn om te lezen dat het drinken weer beter gaat en dat het 'gewoon' een lichamelijke oorzaak lijkt te hebben. Hopelijk is ze er snel bovenop. Veel plezier vanavond! c_/
pi_87546933
Wickie, wat fijn dat ze weer drinkt en dat je een oorzaak lijkt te hebben gevonden! Veel plezier vanavond en vergeet niet om ook echt uit te slapen! :Y)

Asyniur, Ivan heeft zijn piemeltje (nog) helemaal niet ontdekt. Vandaag heeft hij wel mijn navel ontdekt. En dat deed zéér. }:|
pi_87551252
Claudia, je moet je buik ook niet zo uitsteken :{w

Keshet, ik ben plaatsvervangend trots op Emma *O*

Wickie, geniet van je avondje uit en je uitslaapochtend O+

Hannah zwaait echt! Vandaag zwaaide ze naar de juffies op het KDV en ze zwaaide naar de poes :W :W :W Ik vind het zo gaaf. Het kind is morgen 8 maanden.
pi_87553013
Jee wat een beer die Ivan! :o Ik heb echt een kabouter O+

Asy, Rienk heeft ook een poosje zn piemel gepakt, maar dat is nu weer over :Y

En hier ook altijd drama met verschonen. Ik zal hem morgen ook eens goed flink toe spreken }:|

BJ, heel veel sterkte :*

En die kleine Emma die alles zo goed doet ^O^

Wickie, fijn dat het wat beter van en geniet van je avond! *O*

Groof, wat klinkt jou leven toch heerlijk *;

En Hannah morgen 8 maanden! Wat gaaf dat ze zwaait zeg! :W Doet Rienk nog niet!

Rienk heeft het klimmen ontdekt :X Hij gaat overal opstaan en zitten. Vanmiddag stond de deur van de vaatwasser open en meneertje klom er zo op! :o Toen hij zn nieuwe schoenen aanhad ging hij demonstreren dat die prima zaten en klom zo de trap op :o En snel ook nog!
En op zn kamer staat een plasticbak waar zijn te kleine kleren in zitten en daar ging hij ook opzitten, maar helaas kletterde hij er ook even hard weer af :') En op de bank kruipt hij naar de box en gaat dan staan springen op de leuning _O- Gek kind *;
pi_87560578
Gek en heel ondernemend zo te lezen :) Leuk hoor.
pi_87560709
Asy, hij lóópt gewoon :o Langs dingen! Vlug manneke :D Maar dat wiste we al hè? ;) En dat friemelen gaan alle jongetjes vroeg of laat een tijdje doen :) Florian doet het heel af en toe. Ik zeg dat 'ja, dat is e piemeltje :Y ' en dan ook echt op dezelfde toon als 'ja, dat is je voet!' als hij zijn voet pakt :+

Met eten is het hier soms wel makkelijk :@ Weet je zéker dat er geen melk, ei, soja, aardappel ed inzit? Nou meestal weten mensen dat niet zeker en in lange vingers zit iig iets waar hij niet tegen kan :+

Leander kreeg ook pas zoet toen hij ouder was :Y

BJ: sterkte met afscheid emen wilde ik zeggen, maar dat was gisteren? Of niet? Hoe ging het?

Arme Stef zijn billen nog steeds open -O- Goede kant op is goed, maar helemaal dicht is beter ;)
Van dat verschonen ken ik wel hoor! Ook dat gewriemel. Het is ook gewoon even het besef dat je kind op een gegeven moment echt kan gaan luisteren. Dat is voor jou als ouder echt even wennen :D
(ik zei gisteren: 'nee Florian!' Toen hij op het kattenvoer afstevende en toen bleef hij stil zitten wachten tot ik hem op kwam tillen :o )

Ivan, mooi recht lijntje O+

Hannah, blijf van je mama's navel af :D

En Rienk aan het klimmen :o Vanaf nu is het écht opletten Vlindur ;)

Hier gaat het wel. Oudste is schor en overal snot en Florian zijn oortjes lijken eindelijk beter te gaan.
En nu heeft hij een ontstoken oogje. Dik en pus ;(
( en ik baaaaaal, want ik wil nieuw eten introduceren en dat magh pas als ze een helemaal gezonde dag hebben gehad de dag daarvoor.... Dat is gewoon bijna 4 weken geleden :X )
Moet je met een ontstoken oogje de huisarts bellen? Ik weet niet helemaal zéker of zijn oren over zijn en hij heeft een beetje koorts, maar iet dramatisch (38,1)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:04:32 #278
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87560745
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
Asyniur, Ivan heeft zijn piemeltje (nog) helemaal niet ontdekt. Vandaag heeft hij wel mijn navel ontdekt. En dat deed zéér. }:|
Ik moest lachen, sorry...
Harry heeft sinds een week ontdekt dat er tépels op mijn borsten zitten. Daar kun je dus ook je nagels inzetten, of draaien, knijpen, trekken...

wickie, fijn dat het weer beter gaat! En veel plezier vanavond!

Keshet, wat een goed nieuws! Maar volgens mij gaat Emma-teiger ook hartstikke goed :Y

Hannah, wat leuk dat je zwaait! :W

Klimgeitje Rienk

Kijk nou O+
pi_87560812
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:10 schreef ymme het volgende:

Zolang hij nog zoveel melk drinkt, is het niet echt een probleem denk ik (al begrijp ik heel goed dat je je zorgen maakt :* )
pi_87560875
Freecell, ik zou wel even de dokter bellen, want volgens mij kun je er ook druppels voor krijgen :Y
En hij heeft echt vaak iets zeg -O- Beterschap met je mannetje :*

Oh Asyniur, wat een plaatje heb je toch :Y Je hebt ook een kaboutertje he? O+

Rienk werd vanochtend om 6.45 wakker en na een speen hoorde ik hem pas weer om 8:45! :o
Mijn kind kan uitslapen! *O*
pi_87560922
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:04 schreef Asyniur het volgende:

Kijk nou O+

pi_87560975
Claudia :D

Hier een hanekam die we er niet meer uitkrijgen :') Ik zal even een foto maken....

En ja, Florian heeft inderdaad altijd wat -O- Echt balen zo af en toe. Ook voor hemzelf.. En het is zo'n vrolijk bolletje normaal O+ Zelfs nu is hij gewoon blij!
Oeh, en hij knuffelt op commando :o Als je 'aaaaaaah' tegen hem zegt plakt hij zijn koppie tegen je aan en gaat hij knuffelen O+ (liefst mond open en op je wang of neus :') )
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:27:17 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87561177
Rienk, wat heerlijk dat je uitslaapt! :Y

free, balen joh dat je mannetjes zo ziek zijn :{

En omdat iedereen zolief reageert nog even een filmpje dan (ook van zojuist)
pi_87561223
Hij staat ook echt al heel stabiel hè? :o Serieus, dat duurt hier nog wel even!
pi_87561238
Harry is te schattig!
pi_87561608
Dokter gebeld, om 2 uur een afspraak :') Welja.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:48:33 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87561691
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:45 schreef freecell het volgende:
Dokter gebeld, om 2 uur een afspraak :') Welja.
Je hebt toch niks te doen :P
pi_87561717
Het houdt je wel bezig, freecell. Jemig. Maar hopelijk kan de huisarts iets voorschrijven waardoor hij er snel vanaf is!
pi_87561812
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:48 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Je hebt toch niks te doen :P
_O-
De eerste de beste die zegt dat thuisblijfmoeders vereenzamen lach ik zó hard uit _O-

Hij blijft er wel vrolijk onder!

Oeh en ik heb meegedaan aan de nationale bijbelquiz. TARA alleen gelaten met de kinderen van 12 's middags tot half 2 's nachts :D Ging perfect overigens!
En jullie moeten echt kijken, want ik was heel hip :+ voor spoiler info kan je altijd PMmen :P
pi_87561898
Volgens mij wilt Mart van zijn ochtendslaapje af. Hij was moe, dus ik leg hem in bed.
Waar nu vollop gekreund, gepraat en geschommeld op de benen wordt :D
pi_87562120
Harry! O+ Hij is om op te vreten :Y)
Niels heeft zijn piemeltje nog niet ontdekt en zijn eigen navel ook nog niet. Die van mij wel en daar moet altijd even in gepord worden }:| dat voelt niet fijn!

Pff Freecell nu dat weer :'( Arm jochie. Beterschap Florian :* Het lijkt me erg frustrerend dat hij maar aan het kwakkelen blijft.
edit: die foto!!! O+ O+ blijheid :D

Ymme ik vind dat hij nog best wel wat binnenkrijgt eigenlijk :P Je schreef toch dat hij last van zijn mondje heeft, het zou goed kunnen dat hij daardoor wat minder eet. Of het komt doordat hij wat ouder is en meer beseft dat hij aan het eten is en kan kiezen om te stoppen met eten wanneer hij vol zit? Probeer je er niet druk om te maken, wanneer Mart doorheeft dat eten voor jou een punt van zorg is zal hij dat als "machtsmiddel" gaan gebruiken.

Claudia, wat een beertje is Ivan! :D De enige verklaring voor de gewichtstoename die ik kan bedenken is dat hij, nu hij wat ouder is, zijn voeding beter kan verteren en verwerken. Merk je het ook aan zijn luiers dat er minder "hele" stukken inzitten? Zijn eetpatroon is gelijk aan dat van Niels. Ik ben benieuwd naar Niels' curve over twee weken :Y die heeft overigens erg smerige luiers de laatste tijd :X
Waar blijven de nieuwe foto's van Ivan? O-)

BJ wat fijn dat je nog afscheid van je opa hebt kunnen nemen en dat hij nog zo helder was op dat moment :* Wat een emotioneel heftig moment dat Evie contact met hem zocht :'( O+

Rienk OMG wat ga je snel!! Klimgeit! :o :D FOTO!!

* Twinkly gaat op haar kop krijgen van Poppejans (pepernoten :@ :9)

Niels wilde de laatste week 's nachts toch niet goed drinken? Nou, aan zijn luiers, wangen en de werking van Dentinox te zien krijgt hij er tandjes bij. Ik voel bobbels bij zijn bovenhoektanden en ik denk ook wat te voelen bij zijn buitenste ondersnijtanden.
Over tanden gesproken. Is bij jullie tandenpoetsen ook zo'n moeilijke klus? Niels vindt het echt NIET leuk, probeert de tandenborstel weg te slaan en houdt zijn tong of lip over zijn ondertanden. Terwijl bij hem vaak wat troep tussen de ondertanden zit, dus het moet wel echt goed schoon gemaakt worden. Tandenpoetsen terwijl hij zit lukt me niet, dan draait hij zijn hoofd weg en ik zie niet wat ik doe, maar liggen vindt hij vreselijk. Ik weet niet goed hoe ik het op een leukere manier aan moet pakken dan liedjes zingen en vertellen wat ik doe terwijl ik zijn handjes vasthoud. Ik wil ook niet dat hij er een grotere hekel aan krijgt dan nodig. :{

[ Bericht 6% gewijzigd door Twinkly op 15-10-2010 10:10:44 ]
pi_87562849
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:04 schreef Twinkly het volgende:

Claudia, wat een beertje is Ivan! :D De enige verklaring voor de gewichtstoename die ik kan bedenken is dat hij, nu hij wat ouder is, zijn voeding beter kan verteren en verwerken. Merk je het ook aan zijn luiers dat er minder "hele" stukken inzitten? Zijn eetpatroon is gelijk aan dat van Niels. Ik ben benieuwd naar Niels' curve over twee weken :Y die heeft overigens erg smerige luiers de laatste tijd :X
Waar blijven de nieuwe foto's van Ivan? O-)
Oh, dat vind ik best een goede verklaring! Het klopt namelijk, er zitten minder onverteerde stukken in zijn voeding. Een ander punt is dat we hem tegenwoordig 's avonds structureel eten voeren in plaats van zelf te laten eten. Dat is een soort luiheid geworden. Ik denk dat hij daardoor meer naar binnen krijgt. We willen hem zo langzamerhand zelf met de pot mee laten eten, dus misschien eet hij dan wat minder zonder minder verzadigd te zijn.

Waar komen die smerige luiers vandaan, denk je? Ivan kan er de laatste maand ook wat van. Is dit gewoon 'volwassen' poep? :X Oh wacht, ik lees dat het volgens jou door tanden komt?

Ik ga zo foto's maken van Ivan en Ko! Dat wil zeggen, als Ko Ivan ziet staan. :+

quote:
Over tanden gesproken. Is bij jullie tandenpoetsen ook zo'n moeilijke klus?
Ivan vindt het op zich prima. Ik heb zelfs het idee dat hij tandpasta lekker vindt. Wel is het poetsen de laatste tijd moeilijker geworden doordat hij inderdaad steeds zijn tong over zijn tanden schuift. Ik heb geen tips voor je, want ik merk dat ik Ivan de laatste tijd steeds vaker in een soort houdgreep neem en dat vind ik zelf eigenlijk ook niet prettig.

Ik merk sowieso dat Ivan steeds minder gedoe aan zijn lijf accepteert. Als ik zijn tanden poets wil hij mijn handen telkens wegduwen en gister op het consultatiebureau vond hij het heel vervelend dat er een hand voor zijn oog werd gehouden. Ook de stethoscoop vond hij maar waardeloos. Daarna hoefde de arts maar in zijn buurt te komen of hij begon al te huilen.

Nog een positief bericht over het consultatiebureau: de arts zei uit zichzelf dat we na 1 jaar op halfvolle melk over konden stappen. Mijn vriend vroeg of opvolgmelk ook oké was, en toen zei ze dat het niet nodig was, dat je vitamine D erbij kunt geven (maar dat dat ook niet echt nodig is als de voeding verder goed zit), dat opvolgmelk over het algemeen iets zoeter smaakt en dat er commerciële belangen mee gemoeid zijn. Ze is echt zoveel beter dan onze wijkverpleegkundige.
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:39:18 #293
5428 crew  miss_sly
pi_87563041
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een positief bericht over het consultatiebureau: de arts zei uit zichzelf dat we na 1 jaar op halfvolle melk over konden stappen. Mijn vriend vroeg of opvolgmelk ook oké was, en toen zei ze dat het niet nodig was, dat je vitamine D erbij kunt geven (maar dat dat ook niet echt nodig is als de voeding verder goed zit), dat opvolgmelk over het algemeen iets zoeter smaakt en dat er commerciële belangen mee gemoeid zijn. Ze is echt zoveel beter dan onze wijkverpleegkundige.
Even inbreken, maar vitamine D haal je toch niet uit voeding maar uit dag-/zonlicht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87563610
Smerige luiers, check!

Er is inderdaad een groot verschil van ontlasting nu, en toen we net met bijvoeding begonnen. Er zitten nu bijna geen stukjes meer in :Y) . Maar de luieremmer stinkt wel veel meer en eerder dan voorheen :r

Wat fijn dat jullie een goede arts hebben, Claudia.

Tandjespoetsen is hier ook niet favoriet. We hebben het zelfs een tijdje 's ochtends gedaan ipv 'savonds, omdat hij zich zo hevig verzette dat hij weer heel wakker werd enzo. Maar 's ochtends was het probleem dat hij veel wakkerder was en daardoor het veel vervelender vond. Dus na een maandje toch weer naar 's avonds gedaan, en jawel, nu is het bijna geen probleem. Ik weet niet hoelang jullie tanden poetsen, maar ik vind het wel al vrij snel goed. Langer dan een minuut zal het niet duren. Daarna laat ik hem nog even knauwen op de tandenborstel en dan is het wel mooi geweest.
pi_87563743
jikes!

eenkennigheid en verlatingsangst: tsjek gespot :'(

maar ik heb ons ventje (en de peuter :') ) inmiddels wel zover dat ze eigengemaakte hapjes eten *O* courgetteprut en mangoprut zijn favoriet, banaantje gaat er ook wel in! (dus ik sta 's ochtends 3 bananen te pureren, want: 'hapje voor ravi, hapje voor selene, hapje voor mama' :s) )
verder is ons ventje nog steeds een lekker knuffelbeertje wat niet zo denderend veel doet qua grove motoriek. fijne motoriek gaat prima, hij pakt zelf zn speeltjes wel maar echt rollen ofzo vertiktie gewoon :6
pi_87563769
oh, en tandenpoetsen is ook nog niet aan de orde, want ook nog geen tand te bekennen hier ;)
pi_87564054
Miss, vit D. zit inderdaad in zonlicht, maar het kan zijn dat niet iedereen er evenveel van aanmaakt (ik zelf heb het tijdens de zwangerschap ook extra spul voor gekregen omdat ik niet genoeg aanmaakte, ondanks het vaak buiten zijn en lopen en zo)... ik meen me ook te herinneren er laatst iets over te hebben gelezen, maar ik weet niet meer precies wat of waar... ga effe graven...

Tandjespoetsen wordt hier echt als hoogtepunt voor het slapen gezien... Ik laat haar (sinds dat we ermee zijn begonnen) in de grote stoel zitten (feestje *O*) en dan altijd eerst even zelf klooien met de tandenborstel. Na een tijdje (soms wat korter, soms wat langer) ga ik helpen (llees: echt poging poetsen doen). Nou wordt dat niet altijd in dank afgenomen, maar ze houd haar handje zelf om de borstel heen, dus doet het ook zelf... en maar 'poetsen, poetsen, poetsen" erbij zeggen met brede glimlach... Het is hier meestal meer drama als ik bepaal dat het klaar is en de borstel wegleg. :@
pi_87564198
Als ik dit zo lees mogen die tanden nog even wegblijven :+
pi_87564261
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:55 schreef Aoraki het volgende:
Smerige luiers, check!
Er is inderdaad een groot verschil van ontlasting nu, en toen we net met bijvoeding begonnen. Er zitten nu bijna geen stukjes meer in :Y) . Maar de luieremmer stinkt wel veel meer en eerder dan voorheen :r
Ja, zo dus! Echt meer volwassen poep en het stinkt vaker echt "volwassen" :|W
De tandjes zorgen er nu voor dat het een stuk dunner is.
En volkorenbrood heeft een erg groot nadeel: het is zo lastig schoonmaken!

Over tandenpoetsen doe ik 15 seconden ofzo? _O- Ik heb een tijdje ook zijn tandvlees, waar nog tanden moeten komen, erbij gepoetst. Om hem daaraan te laten wennen. Maar het gaat nu zo onmogelijk dat ik voor snel kies.

Voeren is voor Ivan natuurlijk ook veel makkelijker :Y Ik geef Niels na het Rapley-en altijd nog wat met de lepel na of ik stop het zelf in zijn mond (als hij nog wil tenminste) want vaak heeft hij nog wel honger maar is hij gewoon moe.
pi_87564766
Ik eet tussen de middag ei op brood. Dit mag Mart toch ook gewoon hebben? Ei?
Denk dat hij straks dan gezamelijk met mij brood met ei gaat eten. Heerlijk standaard op vrijdag hier. :)
pi_87565533
Puur ei zou ik mee wachten tot een jaar :) Is vrij allergeen.

Stefan Kleintjes zegt vanaf 9 of 10 maanden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')