Poppejans en Wolf veel succes op het CB, ik ben erg benieuwd naar zijn lengte en gewicht! Niels hoeft pas de week na zijn verjaardag weer (en dan ook prikjesquote:Op maandag 11 oktober 2010 08:51 schreef Twinkly het volgende:
Sorbootje wat een prachtige taarten!!!!!!!![]()
![]()
Heb je ze ingevroren voor morgen of blijven ze wel zo lang goed? Waar heb je de materialen vandaan? Het is marsepein toch?
Wow, morgen is Isabeau gewoon alweer 1 jaar![]()
Ik vraag me af of ik ook emo ga worden op zijn verjaardag, ik ben dat normaal niet zo snel. Maar ik heb af en toe wel een volschietmomentje als we knus saampjes zijn en Niels uit zichzelf gaat knuffelen of heel lief kijkt
![]()
Bedoel je met een stoffen pop een zonnekindpop? Die vind ik mooiIk was ook van plan er een voor Niels verjaardag te maken (een lijs), maar ik kom er niet aan toe.
Marlinde wat leuk dat je er weer bent![]()
Welkom Nikki en Lisa!![]()
Ivan jij lief boekenwurmpieLijsters, brings back memories
![]()
Niels slaapt nog twee keer twee uurEn hij is nog maar net overgegaan naar twee slaapjes. De Slaapkop! En dat terwijl Ivan, toen ze jonger waren, meer sliep dan Niels! Maar Niels wordt nog wel een aantal keer wakker 's nachts, alhoewel dat heel kort en maar half wakker is.
De box staat hier nog zodat we 's morgens even rustig wakker kunnen worden en zodat Niels erin kan als ik moet dweilen of koken ofzo. Omdat hij er maar af en toe in gaat vindt hij het wel interessant daar en is hij meestal wel een tijdje rustigHelaas werkt dat niet zo als ik achter de computer moet werken, dan gaat hij roepen en dat vind ik ook wel logisch.
Asyniur het schema van Niels lijkt heel erg op Harry's schema. 's Morgens krijgt hij eerst borstvoeding, dan een boterham met roomboter en appelstroop, na zijn eerste slaapje fruit en na zijn tweede slaapje brood met margarine en pindakaas. Maar dat betekend wel dat hij vaak pas om 4 uur weer brood krijgt, helaas wil hij na zijn eerste slaapje geen brood (alhoewel ik dat al een tijdje niet meer heb uitgeprobeerd, toch maar weer eens andersom aanbieden!). Dan blijft hij wakker en krijgt hij nog avondeten en volle yoghurt. Om 7 uur gaan we beginnen met in bad doen enzo en om half 8 ligt hij in bed. Het ligt er aan hoe lang hij wakker is, soms biedt ik hem tussendoor nog een keer fruit en een cracotte ofzo aan.
Ik bied normaal geen extra drinken aan en hij drinkt nog voor en na ieder slaapje (als hij dat wil tenminste, vaak ook niet). Af en toe geef ik wel water of sinaasappelsap als hij niet kan of wil drinken. Aangeraden wordt om geen extra drinken aan te bieden tot het eerste jaar als je nog geen afbouwplannen hebt, maar vanaf ongeveer 10 maanden stabiliseert je productie (per moeder verschillend) en dan hoef je niet zo bang te zijn dat je productie daalt als je wat extra drinken aanbiedt.
Als hij een jaar geweest is ga ik 's morgens en voor zijn slaapjes voeden (handig met in slaap vallen) en tussendoor water aanbieden.
Sinds zaterdag klapt Niels (voorzichtig) in zijn handjes bij het liedje "klap eens in je handjes"Het gebaar bij "op je boze bolletje" doet hij al een tijdje en dat doet hij ook spontaan (hoera voor banaanhandjes
)
Hij gaat bij muziek ook direct dansen en als je vraagt of hij gaat dansen gaat hij wiebelen![]()
En hij is gek op manderijntjes! Vannacht had hij erg veel last van een verstopte neus en vastzittende hoest waardoor hij niet kon drinken en slapen, toen heb ik hem water en een manderijntje gegeven en dat manderijntje maakte hem gelukkig weer blij
Wow, heeft ze dat helemaal opgegetenquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:53 schreef Sorbootje het volgende:
Hihi kijk maar in het fototopic, dan kun je heel goed zien wat ze van haar taartje vond!
Hohoho ze is morgen pas jarig. Vandaag hebben we de hele dag nog een baby'tjequote:Op maandag 11 oktober 2010 10:12 schreef freecell het volgende:
Isabeau! Alsnog gefeliciteerd!
E tot in het volgende topic![]()
Maar volgens mij is Isabeau echt al aan het dreumestopic toe
quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:14 schreef Sorbootje het volgende:
Haha Twinkly... dat komt gewoon doordat Niels ook bijna aan de beurt is!
Hoooooquote:Op maandag 11 oktober 2010 10:14 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Hohoho ze is morgen pas jarig. Vandaag hebben we de hele dag nog een baby'tje![]()
Grappig, Twink, dat had ik precies zo! Bij de geboorte van de dochter van een vriendin heb ik ook gehuild van geluk en bij Lente heb ik geen traan gelaten. Gek he?quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:19 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Maar het stomme is dat ik dat altijd bij andermans baby'tjes, waar ik me mee verbonden voel, heb en niet bij mijn eigen. Dan sluit ik me een beetje af. Toen mijn vriendin beviel van haar dochtertje moest ik helemaal huilen van geluk en bij Niels nietMisschien omdat het zo overweldigend is dat het een soort van zelfbescherming is?
![]()
Wat grappig dat Niels nu meer slaapt! Ivan slaapt soms wel ineens langer, vooral tijdens zijn eerste slaapje, maar aan de 4 uur per dag komt hij niet meer. Over het algemeen kan hij nog steeds niet langer dan 2-2,5 wakker blijven op de periode na zijn tweede slaapje na. Dan is hij gerust een uur of 5 wakker. Als we een dag vol indrukken hebben gehad doe ik hem nog wel een derde keer naar bed (althans, dat probeer ik dan even).quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:51 schreef Twinkly het volgende:
Niels slaapt nog twee keer twee uurEn hij is nog maar net overgegaan naar twee slaapjes. De Slaapkop! En dat terwijl Ivan, toen ze jonger waren, meer sliep dan Niels! Maar Niels wordt nog wel een aantal keer wakker 's nachts, alhoewel dat heel kort en maar half wakker is.
Op dagen dat Ivan naar mijn schoonouders gaat ging hij altijd in de box omdat mijn lief alleen was en het druk had met andere dingen (douchen, ontbijten). Dat is Ivan nu gewend en ik probeer dat erin te houden. Hij gaat dus ook in de box nu ik er gewoon ben. Soms sputtert hij wel eens tegen en dan krijgt hij een ander speeltje of een speen.quote:De box staat hier nog zodat we 's morgens even rustig wakker kunnen worden en zodat Niels erin kan als ik moet dweilen of koken ofzo. Omdat hij er maar af en toe in gaat vindt hij het wel interessant daar en is hij meestal wel een tijdje rustigHelaas werkt dat niet zo als ik achter de computer moet werken, dan gaat hij roepen en dat vind ik ook wel logisch.
Onze box heeft ook 2 standen. Kun je er niet gewoon gaten bij boren?quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:01 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Hoeveel standen heeft je box?
Hier 2 en hij staat nu nog op de hoogste stand, maar Tessa begint zich al op te trekken en hij moet dus nu wel lager, maar ik zou zo graag willen dat hij nog een standje ertussen had.Toch maar eens kijken of er nog iets te koop is zodat hij nog een standje lager kan.
Wat heerlijk dat het zo'n leuke dag was! Ik heb de foto's gezien en het zag er ook heel leuk uit. Alvast veel plezier gewenst voor morgen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
Zo.... na een diepe, diepe slaap (mán wat was ik gesloopt), ben ik er weer!
Het verjaardagsfeestje van Isabeau was superleuk! En niet in de laatste plaats omdat ze er zélf zo van genoot! Wat is het toch een aandachtsmonstertje.
Dat herken ik wel een beetje. Mijn theorie is dat ik op zulke momenten puur aan het beleven ben en niet aan het reflecteren. Het is vaak de reflectie die me geëmotioneerd of nostalgisch maakt (of bang, bijvoorbeeld).quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:19 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Maar het stomme is dat ik dat altijd bij andermans baby'tjes, waar ik me mee verbonden voel, heb en niet bij mijn eigen. Dan sluit ik me een beetje af. Toen mijn vriendin beviel van haar dochtertje moest ik helemaal huilen van geluk en bij Niels nietMisschien omdat het zo overweldigend is dat het een soort van zelfbescherming is?
![]()
Weet je dat ik me daar niet eens meer zo druk om kan maken? Als Ivan uit zijn box zou vallen zou dat geen ramp zijn. Hij valt wel vaker en is het inmiddels gewend. Hij voelt nu zoveel robuuster dan een paar maanden geleden! Maar goed, kindjes kunnen natuurlijk wel raar vallen. Dat geldt trouwens niet alleen voor kinderen maar ook voor volwassenen. Aan zulke dingen probeer ik maar niet te denken. Voorkomen is nog altijd het beste.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:18 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vond het ook wel effe wennen en soms onhandig dat er geen stand tussen zit, maar achteraf is het wel prima, ben bang dat Minke anders al pogingen zou ondernemen om er uit te klimmen...
Ik geef Leah niks extra's te drinken (alleen heel soms roosvicee laxo met water). Ze eet twee keer brood en 1 keer warm en krijgt daarbij borstvoeding ('s ochtends voor het eten en later op de dag na het eten).quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:32 schreef Asyniur het volgende:
Dames die ook nog (volledig) bv geven (Twinkly en Wupwup?), hoe ziet jullie voedingsschema eruit? Wat geven jullie extra erbij te drinken? En wanneer?
Ja, dat was inderdaad niet leuk, jullie hebben het echt wel zwaar gehad en dat realiseerde ik me ook wel hoor, maar het voelde wel heel gek, zeker omdat we qua uitgerekende datum zo weinig scheelde. Maar die ieniminie die ze was is ze zeker niet meer, Evie is echt een leuk, lekker ding!quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
yeps Evie kwam snel en onverwachts voordringenhaha, maar ik had achteraf liever gehad dat mijn meisje nog een paar weken was blijven zitten hoor... de eerste weken waren namelijk best moeilijk..
(vooral de 1ste 2 in het ziekenhuis waren geen pretje).
aahhhhh lief van jequote:Op maandag 11 oktober 2010 13:45 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ja, dat was inderdaad niet leuk, jullie hebben het echt wel zwaar gehad en dat realiseerde ik me ook wel hoor, maar het voelde wel heel gek, zeker omdat we qua uitgerekende datum zo weinig scheelde. Maar die ieniminie die ze was is ze zeker niet meer, Evie is echt een leuk, lekker ding!![]()
Gewoon overslaanquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:16 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb het net geprobeerd, maar hij doet de gebaren niet op commando maar af en toe spontaan wanneer hij in de kinderstoel zit. Ik denk dat hij de gebaren meer met het zitten eten dan met het liedje associeert (en hij kan nog steeds geen "hieperdepiep hoera", hoe moet dat nou op zijn verjaardag!![]()
)
Goed plan. Houd ik die loopwagen lekker zellufquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:21 schreef WupWup het volgende:
[..]
Gewoon overslaanOnze kinderen blijven áltijd baby
Oh wat cool, hij is vergelijkbaar van postuur als R dus. Die was 73,5 cm en 9750 gram.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:08 schreef Poppejans het volgende:
Wat knap van R., die oefent dus nu al op zn motoriek!
Vanmorgen CB geweest, weer helemaal goedgekeurd. 9720 gram en 73 cm is hij nu.
Daarna dagje Amsterdam gedaan, meneer was weer superlief en heeft alles eens goed bekeken vanuit de wagen of op de arm.Gewoon een heerlijk dagje
Dat is echt vrijwel hetzelfde!quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:09 schreef Groofsken3 het volgende:
[..]
Oh wat cool, hij is vergelijkbaar van postuur als R dus. Die was 73,5 cm en 9750 gram.
S was met 14 maanden 9,5 kiloquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:22 schreef Meimeltje het volgende:
Marlinde, ik ben ook erg benieuwd naar Tessa!
Isabeau heeft een heerlijk verjaardagsfeestje gehad zag ik! En morgen de echte dag, de kleine dreumes!
Wat een beertje is Wolf al! Naja een flink Wolfje dus eigenlijk
En R dus ook, dat wist ik niet eens. Het klinkt ineens zo groot bijna 10 kilo
Ja het blijft zeker bijzonder! Ik blijf toch versteld staan hoe snel sommige ontwikkelingen gaan, ondanks dat ik het al eerder meegemaakt heb.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:35 schreef Groofsken3 het volgende:
Wat is het toch bijzonder hè Meimel, al die eerste dingen weer.
BJ, die is ook leuk zegquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
oooohh Isabeau; leuke lieverd![]()
en ik denk dat Evie deze krijgt van mama op dr verjaardag:
http://www.debabykraam.nl/brands/nino-ideas/top-1.html
![]()
liefffff
die is leukquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik denk dat Evie deze krijgt van mama op dr verjaardag:
http://www.debabykraam.nl/brands/nino-ideas/top-1.html
![]()
liefffff
Donequote:Op maandag 11 oktober 2010 21:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oja... iemand... mag mijn Lisa in de OP? 10-04-10.
Alvast bedankt!
Oh, ik ren even naar het fototopic. Ben zo benieuwd hoe ze gegroeid isquote:Op maandag 11 oktober 2010 21:26 schreef Marlinde het volgende:
[..]
Done
Fotospam van Tessa in het fototopic
Ach, wat sneu voor Stef! Ivan heeft één keer uitslag gehad toen hij nog geen 6 maanden oud was. De huid lag nog niet open en bloedde ook niet, maar ik vond het al vreselijk. Laten we maar hopen dat Stef er gauw vanaf is.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:23 schreef Incantrix het volgende:
Bij ons is het allemaal wel ok, maar wel een boel aan de hand.. Stef heeft enórme luieruitslag en zijn billen liggen nu dus helemaal open, zó zielig..We denken dat dit wel eens zou kunnen komen door een doorkomend kiesje, maar hij kan zich evengoed 'gewoon' ziek voelen, want er is veel snot en gehoest.. Afgelopen nacht ging het goed, maar de nacht ervoor werd hij regelmatig brullend wakker
We hebben dankzij mijn neef (zijn zoon heeft een aandoening waardoor hij geen pcm mag) wel een homeopatische pijnstiller gevonden die echt werkt, hallelujah!
Voel me altijd rot als ik pcm geef, dit vind ik veel fijner
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder heeft Emma in de aanbieding:
* Groene poep. Veel & vaak
* Rode wangetjes
* Lichte verhoging
* Huilbuien vanuit het niks
* Met vlagen huilen tijdens het drinken
* Flinke bobbels en rode plekken in haar mond
Dit klinkt wel als tandjes toch? Gecorrigeerd is ze nu 5 maanden dus dat moet kunnen dacht ik?A grand adventure has begun.
Hij heeft er al 2 onderin. Deze gingen best snel enzo.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:36 schreef Twinkly het volgende:
Mooie curve Emma!!En dat klinkt echt duidelijk als tandjes Keshet
En Mart, krijg jij soms ook tandjes??
Of een FAAAAAASUUUUUUUUUUUUUHHHquote:
ach gosquote:
ongelooflijk heh, hoe klein ze wasquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:15 schreef Keshet het volgende:
De arts-assistent die Emma haalde moest ook echt zoeken naar haar in mijn baarmoeder. Ik kan me nog heel goed het stukje herinneren dat de gyn schreeuwde 'Ze moet er NU uit!' en dat de AA riep 'Maar ik kan haar niet vinden', inclusief het gegrabbel in m'n buik.
Ongelooflijk, en daar lig je dan. Hoe voelde je je erbij? Had je toen uberhaupt tijd om erbij na te denken of er iets bij te voelen? Het is natuurlijk niet alleen ongelooflijk wat Emma heeft meegemaakt; jullie zijn degenen die het bewust hebben meegemaakt. Wat een ervaring.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:15 schreef Keshet het volgende:
Claudia, ik moet ook regelmatig aan Ivans geboortegewicht denken als ik Emma's gewicht hoor. Ik kan me ook serieus niet voorstellen hoe een volgroeide baby in een buik past en eruit moet, laat staan een die bovengemiddeld is qua gewicht.
De arts-assistent die Emma haalde moest ook echt zoeken naar haar in mijn baarmoeder. Ik kan me nog heel goed het stukje herinneren dat de gyn schreeuwde 'Ze moet er NU uit!' en dat de AA riep 'Maar ik kan haar niet vinden', inclusief het gegrabbel in m'n buik.
Ja, ze verwachten weer een reus! Ik moet het zelf allemaal nog maar zien. Volgende week heb ik geloof ik een groeiecho, daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Offtopic maar, is de verwachting dat je meiske ook groot is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |