abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:03:59 #1
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_87408993
*O* 12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje *O*
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

[ Bericht 50% gewijzigd door Marlinde op 11-10-2010 21:26:02 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:08:31 #2
300054 Marlinde
pi_87409079
Laatste reactie van mij:

Claudia: Hoeveel standen heeft je box?
Hier 2 en hij staat nu nog op de hoogste stand, maar Tessa begint zich al op te trekken en hij moet dus nu wel lager, maar ik zou zo graag willen dat hij nog een standje ertussen had. :@ Toch maar eens kijken of er nog iets te koop is zodat hij nog een standje lager kan.

Niels wat lief, dat klappen in je handjes O+

Isabeau morgen alweer een jaar :D *O*

Poppejans veel succes op het CB met je kleine man!

[ Bericht 3% gewijzigd door Marlinde op 11-10-2010 09:18:59 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87409208
Mijn post :P
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 08:51 schreef Twinkly het volgende:
Sorbootje wat een prachtige taarten!!!!!!! _O_ O+ O+
Heb je ze ingevroren voor morgen of blijven ze wel zo lang goed? Waar heb je de materialen vandaan? Het is marsepein toch?
Wow, morgen is Isabeau gewoon alweer 1 jaar :o *O* Ik vraag me af of ik ook emo ga worden op zijn verjaardag, ik ben dat normaal niet zo snel. Maar ik heb af en toe wel een volschietmomentje als we knus saampjes zijn en Niels uit zichzelf gaat knuffelen of heel lief kijkt O+
Bedoel je met een stoffen pop een zonnekindpop? Die vind ik mooi O+ Ik was ook van plan er een voor Niels verjaardag te maken (een lijs), maar ik kom er niet aan toe.

Marlinde wat leuk dat je er weer bent :D

Welkom Nikki en Lisa! *O*

Ivan jij lief boekenwurmpie O+ Lijsters, brings back memories :D

Niels slaapt nog twee keer twee uur :o En hij is nog maar net overgegaan naar twee slaapjes. De Slaapkop! En dat terwijl Ivan, toen ze jonger waren, meer sliep dan Niels! Maar Niels wordt nog wel een aantal keer wakker 's nachts, alhoewel dat heel kort en maar half wakker is.

De box staat hier nog zodat we 's morgens even rustig wakker kunnen worden en zodat Niels erin kan als ik moet dweilen of koken ofzo. Omdat hij er maar af en toe in gaat vindt hij het wel interessant daar en is hij meestal wel een tijdje rustig :) Helaas werkt dat niet zo als ik achter de computer moet werken, dan gaat hij roepen en dat vind ik ook wel logisch.

Asyniur het schema van Niels lijkt heel erg op Harry's schema. 's Morgens krijgt hij eerst borstvoeding, dan een boterham met roomboter en appelstroop, na zijn eerste slaapje fruit en na zijn tweede slaapje brood met margarine en pindakaas. Maar dat betekend wel dat hij vaak pas om 4 uur weer brood krijgt, helaas wil hij na zijn eerste slaapje geen brood (alhoewel ik dat al een tijdje niet meer heb uitgeprobeerd, toch maar weer eens andersom aanbieden!). Dan blijft hij wakker en krijgt hij nog avondeten en volle yoghurt. Om 7 uur gaan we beginnen met in bad doen enzo en om half 8 ligt hij in bed. Het ligt er aan hoe lang hij wakker is, soms biedt ik hem tussendoor nog een keer fruit en een cracotte ofzo aan.
Ik bied normaal geen extra drinken aan en hij drinkt nog voor en na ieder slaapje (als hij dat wil tenminste, vaak ook niet). Af en toe geef ik wel water of sinaasappelsap als hij niet kan of wil drinken. Aangeraden wordt om geen extra drinken aan te bieden tot het eerste jaar als je nog geen afbouwplannen hebt, maar vanaf ongeveer 10 maanden stabiliseert je productie (per moeder verschillend) en dan hoef je niet zo bang te zijn dat je productie daalt als je wat extra drinken aanbiedt.
Als hij een jaar geweest is ga ik 's morgens en voor zijn slaapjes voeden (handig met in slaap vallen :)) en tussendoor water aanbieden.

Sinds zaterdag klapt Niels (voorzichtig) in zijn handjes bij het liedje "klap eens in je handjes" O+ Het gebaar bij "op je boze bolletje" doet hij al een tijdje en dat doet hij ook spontaan (hoera voor banaanhandjes :P )
Hij gaat bij muziek ook direct dansen en als je vraagt of hij gaat dansen gaat hij wiebelen O+
En hij is gek op manderijntjes! Vannacht had hij erg veel last van een verstopte neus en vastzittende hoest waardoor hij niet kon drinken en slapen, toen heb ik hem water en een manderijntje gegeven en dat manderijntje maakte hem gelukkig weer blij :D
Poppejans en Wolf veel succes op het CB, ik ben erg benieuwd naar zijn lengte en gewicht! Niels hoeft pas de week na zijn verjaardag weer (en dan ook prikjes :'()

Tessa ook al staan! *O* Het is ineens wel een erg groot verschil tussen de hoogste en de laagste stand van de box ja :Y

Hmm, ik vermoed dat Niels toch last heeft van iets anders dan van de verkoudheid. Tandjes? Ik zie niets en dentinox lijkt niet te werken. Hij wil nog steeds niet drinken.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:21:26 #4
300054 Marlinde
pi_87409307
Tessa trekt zich op tot haar knietjes, nog niet helemaal staand :D Dus ik hoop dat we snel wat vinden anders moet toch echt de box helemaal naar beneden!

Wat vervelend voor Niels zeg! Tessa was ook een tijdje erg huilerig en ik zag ook niks, maar het zat blijkbaar toch al te werken...even later een tandje :D Hoop dat Niels zich snel weer goed voelt :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87409496
Marlinde, bij ons zit de bodemplaat van de box met een soort pennen vast. Je kan gewoon zelf nieuwe gaatjes daarvoor boren op de gewenste hoogte. Dit hebben wij ook gedaan voor het ledikant toen we er een co-sleeper van maakten.
pi_87409629
Zo.... na een diepe, diepe slaap (mán wat was ik gesloopt), ben ik er weer!

Het verjaardagsfeestje van Isabeau was superleuk! En niet in de laatste plaats omdat ze er zélf zo van genoot! Wat is het toch een aandachtsmonstertje.

Dat Rienk van de tafel kukelde klinkt erger dan het is trouwens. De tafel is laag (daarom kon hij er ook op klimmen) en er ligt een zacht kleed onder. Maar goed, Rienk had het daarna wel een beetje gehad. Hij stal trouwens wel vreselijk de show met zijn mooie kijkers en glimlach. Volgens mij heeft mijn broer stiekem meer foto's van Rienk en Thijs gemaakt, dan van Isabeau :P

't Was gewoon helemaal goed. Fijne familie, lieve vriendinnen (thanks McLaura en Vlindur, ik vond het echt fijn dat jullie erbij waren O+ ) en een superblije Isabeau. Ik ben het hele weekend al vreselijk aan het mutsen en dat zal nog wel tot en met morgen duren. Morgen gaan we lekker met z'n drieën naar het strand en uit eten. O+

Twinkly, die taarten zijn bekleed met fondant. Ik koop mijn spullen bij deleukstetaarten.nl en in Den Haag, maar ben even vergeten hoe die winkel heet. Maar ik doe het niet zo vaak hoor.. alleen bij speciale gelegenheden. Vind het wel erg leuk om te doen, rustgevend!

Wicky, ik was het inderdaad, van die pop. Wij hebben een pop van nino&ideas voor Isabeau gekocht. Die is heerlijk zacht. Je ziet hem zo wel op de foto's.

Ik plaats zometeen een fotospammetje in het fototopic.
pi_87409675
Oh, wat klinkt de verjaardag van Isabeau super leuk en geslaagd! O+ Wat vond ze van de mooie taarten?
Sorry, ik had helemaal niet goed bijgelezen :@ beetje brak enzo.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87409888
Hihi kijk maar in het fototopic, dan kun je heel goed zien wat ze van haar taartje vond!
pi_87409914
Klinkt als een super verjaardag :)
pi_87409946
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:53 schreef Sorbootje het volgende:
Hihi kijk maar in het fototopic, dan kun je heel goed zien wat ze van haar taartje vond!
Wow, heeft ze dat helemaal opgegeten :o :o hihi :D (maar even hier, want ik wil op alle kindjes in het fototopic reageren ;))
Nou zeg, nu word ik gewoon emo van Isabeau's verjaardag :')
pi_87410291
Isabeau! Alsnog gefeliciteerd!
E tot in het volgende topic ;(
Maar volgens mij is Isabeau echt al aan het dreumestopic toe :D
pi_87410314
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:12 schreef freecell het volgende:
Isabeau! Alsnog gefeliciteerd!
E tot in het volgende topic ;(
Maar volgens mij is Isabeau echt al aan het dreumestopic toe :D
Hohoho ze is morgen pas jarig. Vandaag hebben we de hele dag nog een baby'tje :D :P
pi_87410323
Haha Twinkly... dat komt gewoon doordat Niels ook bijna aan de beurt is! :*
pi_87410399
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:14 schreef Sorbootje het volgende:
Haha Twinkly... dat komt gewoon doordat Niels ook bijna aan de beurt is! :*
:D
Maar het stomme is dat ik dat altijd bij andermans baby'tjes, waar ik me mee verbonden voel, heb en niet bij mijn eigen. Dan sluit ik me een beetje af. Toen mijn vriendin beviel van haar dochtertje moest ik helemaal huilen van geluk en bij Niels niet 8)7 Misschien omdat het zo overweldigend is dat het een soort van zelfbescherming is? :?
pi_87410588
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:14 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Hohoho ze is morgen pas jarig. Vandaag hebben we de hele dag nog een baby'tje :D :P
Hooooo :o
Sorry!

* freecell wiegt Isabeau als een pasgeborene
pi_87410818
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:19 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Maar het stomme is dat ik dat altijd bij andermans baby'tjes, waar ik me mee verbonden voel, heb en niet bij mijn eigen. Dan sluit ik me een beetje af. Toen mijn vriendin beviel van haar dochtertje moest ik helemaal huilen van geluk en bij Niels niet 8)7 Misschien omdat het zo overweldigend is dat het een soort van zelfbescherming is? :?
Grappig, Twink, dat had ik precies zo! Bij de geboorte van de dochter van een vriendin heb ik ook gehuild van geluk en bij Lente heb ik geen traan gelaten. Gek he?
pi_87413606
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 08:51 schreef Twinkly het volgende:

Niels slaapt nog twee keer twee uur :o En hij is nog maar net overgegaan naar twee slaapjes. De Slaapkop! En dat terwijl Ivan, toen ze jonger waren, meer sliep dan Niels! Maar Niels wordt nog wel een aantal keer wakker 's nachts, alhoewel dat heel kort en maar half wakker is.
Wat grappig dat Niels nu meer slaapt! Ivan slaapt soms wel ineens langer, vooral tijdens zijn eerste slaapje, maar aan de 4 uur per dag komt hij niet meer. Over het algemeen kan hij nog steeds niet langer dan 2-2,5 wakker blijven op de periode na zijn tweede slaapje na. Dan is hij gerust een uur of 5 wakker. Als we een dag vol indrukken hebben gehad doe ik hem nog wel een derde keer naar bed (althans, dat probeer ik dan even).

quote:
De box staat hier nog zodat we 's morgens even rustig wakker kunnen worden en zodat Niels erin kan als ik moet dweilen of koken ofzo. Omdat hij er maar af en toe in gaat vindt hij het wel interessant daar en is hij meestal wel een tijdje rustig :) Helaas werkt dat niet zo als ik achter de computer moet werken, dan gaat hij roepen en dat vind ik ook wel logisch.
Op dagen dat Ivan naar mijn schoonouders gaat ging hij altijd in de box omdat mijn lief alleen was en het druk had met andere dingen (douchen, ontbijten). Dat is Ivan nu gewend en ik probeer dat erin te houden. Hij gaat dus ook in de box nu ik er gewoon ben. Soms sputtert hij wel eens tegen en dan krijgt hij een ander speeltje of een speen.

Wat lief dat Niels kan klappen! Dat vraagt om een filmpje!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87413665
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:01 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Hoeveel standen heeft je box?
Hier 2 en hij staat nu nog op de hoogste stand, maar Tessa begint zich al op te trekken en hij moet dus nu wel lager, maar ik zou zo graag willen dat hij nog een standje ertussen had. :@ Toch maar eens kijken of er nog iets te koop is zodat hij nog een standje lager kan.
Onze box heeft ook 2 standen. Kun je er niet gewoon gaten bij boren?

Ik heb een stand ertussenin trouwens niet gemist. Het is heel even wennen, een lagere box, maar dat gaat gauw genoeg.
pi_87413721
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
Zo.... na een diepe, diepe slaap (mán wat was ik gesloopt), ben ik er weer!

Het verjaardagsfeestje van Isabeau was superleuk! En niet in de laatste plaats omdat ze er zélf zo van genoot! Wat is het toch een aandachtsmonstertje.
Wat heerlijk dat het zo'n leuke dag was! Ik heb de foto's gezien en het zag er ook heel leuk uit. Alvast veel plezier gewenst voor morgen. :*
pi_87413738
Ik heb het net geprobeerd, maar hij doet de gebaren niet op commando maar af en toe spontaan wanneer hij in de kinderstoel zit. Ik denk dat hij de gebaren meer met het zitten eten dan met het liedje associeert (en hij kan nog steeds geen "hieperdepiep hoera", hoe moet dat nou op zijn verjaardag! :o :P )
pi_87413767
Ola!
Isababy bijna isadreumes !!! *O* Klinkt als een geweldig feestje Sorbootje! Alvast van harte en een hele fijne dag morgen.
Niels aan het klappen, geniaal!
@boxxen... die van ons staat ook nog, op de laagste stand, op de vloer dus (er waren maar 2 standen, omhoog of omlaag)... Ik vond het ook wel effe wennen en soms onhandig dat er geen stand tussen zit, maar achteraf is het wel prima, ben bang dat Minke anders al pogingen zou ondernemen om er uit te klimmen... :+
pi_87413769
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:19 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat herken ik wel een beetje. Mijn theorie is dat ik op zulke momenten puur aan het beleven ben en niet aan het reflecteren. Het is vaak de reflectie die me geëmotioneerd of nostalgisch maakt (of bang, bijvoorbeeld).
pi_87413843
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:18 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vond het ook wel effe wennen en soms onhandig dat er geen stand tussen zit, maar achteraf is het wel prima, ben bang dat Minke anders al pogingen zou ondernemen om er uit te klimmen... :+
Weet je dat ik me daar niet eens meer zo druk om kan maken? Als Ivan uit zijn box zou vallen zou dat geen ramp zijn. Hij valt wel vaker en is het inmiddels gewend. Hij voelt nu zoveel robuuster dan een paar maanden geleden! Maar goed, kindjes kunnen natuurlijk wel raar vallen. Dat geldt trouwens niet alleen voor kinderen maar ook voor volwassenen. Aan zulke dingen probeer ik maar niet te denken. Voorkomen is nog altijd het beste.

Als Ivan aan de wandel zou gaan zonder dat ik erbij ben dan zou er ook niks erg gebeuren. Het huis is op zich veilig en hij doet geen rare dingen. Natuurlijk probeer ik hem nooit te lang uit het oog te verliezen - vooral als het stil is kan ik het niet verdragen om hem niet te zien - maar het eventjes alleen laten gaat steeds makkelijker en vanzelfsprekender.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:18:13 #24
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87415579
hoihoi

ik heb ook een werkweekend achter de rug en moet nu nog 3 nachten; dus ben ook ff niet bijgelezen..

maar wilde vast Isabeau feliciteren, maar ben nog een dag te vroeg haha! dus nog een hele dag een babietje Sorboo ;) geniet van jullie dagje strand, gezellig!!!

en jeempie het gaat echt zo snel he? vorig jaar rond deze tijd moest ik net minderen met werken; aangezien mijn bloeddruk te hoog was; en nu ligt dr boven in dr ledikantje een heerlijk meissie te slapen van alweer ruim 10 maanden... O+

en ik geniet enorm!
* gaat naar fototopic; Isaverjaardag kijken*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_87415902
Claudia, meen je dat nou? Ik moet er echt effe niet aan denken dat Minke uit de box zou vallen... als ze dan op haar hoofd beland van ruim een meter hoogte, lijkt me niet heel handig/prettig...
Gisteren wel enorm gelachen trouwens, ik moest hockeyen en manlief had besloten te komen kijken met Minke in de buggy(-inzet van de wagen). Hij lekker kijken, was de wagen met Minke erin achterover gekukeld... maar mevrouw vond het prima hoor, lekker op de kop hangen. Muppet!

BJ, snel gaat het he? In het kader van extra oplettend, weet ik nog wel dat ik bij jou toen deels wel jaloers was toen jij met sinterklaas al kwam melden dat Evie er was... en je was nog na mij uitgerekend (net als Vlindur, Lily... }:| ) Maar dat je toen moest stoppen met werken was wel effe minder ja. Ik zat inderdaad ook nu halve dagen te werken ivm bloeddruk. Nog 1 maandje en ik was gestopt ;) Ik merk dat ik meer naar dat soort dingen terugkijk/denk dan echt aan mijn eigen dingen... Ben nog geen emo-nster aan het worden, maar goed, mijn meissie is ook nog lang geen dreumes :@
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:33:31 #26
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87416120
yeps Evie kwam snel en onverwachts voordringen ;) haha, maar ik had achteraf liever gehad dat mijn meisje nog een paar weken was blijven zitten hoor... de eerste weken waren namelijk best moeilijk..
(vooral de 1ste 2 in het ziekenhuis waren geen pretje).
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:42:52 #27
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87416446
dn ooooo Sorboo die pop is leuk!!! die ga ik ook op Evie dr lijstje zetten! is dat er ook eentje met geluid?

en wat ziet Isabeau dr feestje er heerlijk gezellig uit!
mooie meid!
pi_87416463
Klinkt als een heerlijke verjaardag, Sorbootje :) alsnog en alvast gefeliciteerd met jullie 1 jarige meisje!

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:32 schreef Asyniur het volgende:
Dames die ook nog (volledig) bv geven (Twinkly en Wupwup?), hoe ziet jullie voedingsschema eruit? Wat geven jullie extra erbij te drinken? En wanneer?
Ik geef Leah niks extra's te drinken (alleen heel soms roosvicee laxo met water). Ze eet twee keer brood en 1 keer warm en krijgt daarbij borstvoeding ('s ochtends voor het eten en later op de dag na het eten).
pi_87416523
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
yeps Evie kwam snel en onverwachts voordringen ;) haha, maar ik had achteraf liever gehad dat mijn meisje nog een paar weken was blijven zitten hoor... de eerste weken waren namelijk best moeilijk..
(vooral de 1ste 2 in het ziekenhuis waren geen pretje).
Ja, dat was inderdaad niet leuk, jullie hebben het echt wel zwaar gehad en dat realiseerde ik me ook wel hoor, maar het voelde wel heel gek, zeker omdat we qua uitgerekende datum zo weinig scheelde. Maar die ieniminie die ze was is ze zeker niet meer, Evie is echt een leuk, lekker ding! :Y O+
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:50:37 #30
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87416683
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:45 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ja, dat was inderdaad niet leuk, jullie hebben het echt wel zwaar gehad en dat realiseerde ik me ook wel hoor, maar het voelde wel heel gek, zeker omdat we qua uitgerekende datum zo weinig scheelde. Maar die ieniminie die ze was is ze zeker niet meer, Evie is echt een leuk, lekker ding! :Y O+
aahhhhh lief van je O+
en ik snap wel wat je bedoelde hoor, ik was ook 'jaloers' toen ik hoorde dat Vlindur 14 dec (toch?) werd ingeleid... ik had nog nooit verwacht toen zelf al mama te zijn... :@
en Minke is ook zo'n leuk meisje, ook echt een herkenbaar meisje; mooie ogen en een spontaan bekkie O+
pi_87417784
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:16 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb het net geprobeerd, maar hij doet de gebaren niet op commando maar af en toe spontaan wanneer hij in de kinderstoel zit. Ik denk dat hij de gebaren meer met het zitten eten dan met het liedje associeert (en hij kan nog steeds geen "hieperdepiep hoera", hoe moet dat nou op zijn verjaardag! :o :P )
Gewoon overslaan :{w Onze kinderen blijven áltijd baby :Y
pi_87420161
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:21 schreef WupWup het volgende:

[..]

Gewoon overslaan :{w Onze kinderen blijven áltijd baby :Y
Goed plan. Houd ik die loopwagen lekker zelluf :Y)
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:55:11 #33
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87430641
Ik kan het niet vinden in de oei ik groei, maar mijn zoon kan een soort schijven door de mond van een giraf (knikkerbaanachtig ding) duwen, waarna ze naar beneden rollen *) . Keistoer vind ik het :P .

En dat van mijn dochter bij die vrienden... ik heb het even bespreekbaar gemaakt en ze vinden haar juist een hele lieve meid en ze hoopten dat hun dochter ook zo makkelijk zou zijn straks op die leeftijd :o . Damned, weer zo'n allesvernietigende onzekerheid om niks dus. Ik ben blij en opgelucht.
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:57:31 #34
300054 Marlinde
pi_87430744
Groof: Wat knap van je zoon! O+
Fijn de reactie van je vrienden :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87430893
Wow wat knap van R.! En wat een opluchting... druk gemaakt om niets.. :*

BJ, die pop is (gelukkig) zonder geluid. Het is een aankleedpop. Ik hoop nog eens de skills te bezitten om kleertjes voor die pop te maken. Vind ik zo oermoederig... O+

Zo, ik heb net voor 't laatst mijn baby naar bed gebracht. --> :'( ;( :'( ;( :'( ;(
pi_87430946
Marlinde ik ben echt heel benieuwd naar een foto-update van Tessa.. of heb ik die al gemist?
pi_87431233
Wat knap van R., die oefent dus nu al op zn motoriek!

Vanmorgen CB geweest, weer helemaal goedgekeurd. 9720 gram en 73 cm is hij nu.
Daarna dagje Amsterdam gedaan, meneer was weer superlief en heeft alles eens goed bekeken vanuit de wagen of op de arm.Gewoon een heerlijk dagje O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:09:04 #38
313287 Groofsken3
pi_87431270
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:08 schreef Poppejans het volgende:
Wat knap van R., die oefent dus nu al op zn motoriek!

Vanmorgen CB geweest, weer helemaal goedgekeurd. 9720 gram en 73 cm is hij nu.
Daarna dagje Amsterdam gedaan, meneer was weer superlief en heeft alles eens goed bekeken vanuit de wagen of op de arm.Gewoon een heerlijk dagje O+
Oh wat cool, hij is vergelijkbaar van postuur als R dus. Die was 73,5 cm en 9750 gram.
pi_87431593
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:09 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Oh wat cool, hij is vergelijkbaar van postuur als R dus. Die was 73,5 cm en 9750 gram.
Dat is echt vrijwel hetzelfde! O+ op wat ik op die buiten kruipfoto van R. in dat jumpsuitje zag hebben ze volgens mij inderdaad dezelfde beentjes en buikje.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87431874
Marlinde, ik ben ook erg benieuwd naar Tessa!

Isabeau heeft een heerlijk verjaardagsfeestje gehad zag ik! En morgen de echte dag, de kleine dreumes!

Wat een beertje is Wolf al! Naja een flink Wolfje dus eigenlijk ;)
En R dus ook, dat wist ik niet eens. Het klinkt ineens zo groot bijna 10 kilo :D
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:25:21 #41
313287 Groofsken3
pi_87432011
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:22 schreef Meimeltje het volgende:
Marlinde, ik ben ook erg benieuwd naar Tessa!

Isabeau heeft een heerlijk verjaardagsfeestje gehad zag ik! En morgen de echte dag, de kleine dreumes!

Wat een beertje is Wolf al! Naja een flink Wolfje dus eigenlijk ;)
En R dus ook, dat wist ik niet eens. Het klinkt ineens zo groot bijna 10 kilo :D
S was met 14 maanden 9,5 kilo :o . R dus nu met 10 mnd al zwaarder. :P

Ze zijn trouwens wel ongeveer evenlang.
pi_87432022
Isabeau heeft zelfs gedanst op haar verjaardagsfeestje!

maandag 11 oktober 2010 @ 20:27:45 #43
313287 Groofsken3
pi_87432109
Inderdaad, dat gezichtje ook O+ . Schattig Sorbo :Y .
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:32:06 #44
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87432314
oooohh Isabeau; leuke lieverd O+

en ik denk dat Evie deze krijgt van mama op dr verjaardag:
http://www.debabykraam.nl/brands/nino-ideas/top-1.html
O+
liefffff
pi_87432427
Ahhh wat lief Sorbo :D

Hier wordt nu sinds kort af en toe gezwaaid. Zo kwam er hier gisteren een auto aan rijden en Dyon die zwaaide meteen (die lag hier achter in het gras even te genieten van het zonnetje). Hij moest gelijk lachen toen ze terugzwaaiden hihi.
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:34:53 #46
300054 Marlinde
pi_87432451
Sorbo: Wat een geweldige foto's in het foto topic O+
Morgen heb je een echte dreumes! O+ Maar voor jullie blijft ze altijd jullie kleine meid O+
Foto-update zal ik binnenkort eens doen :D

Poppejans: Fijn dat Wolf goed is gekeurd :) Leuk zo'n dagje weg :)
Tessa was laatst gewogen en gemeten en ze was 71 cm en 7940 gram :D

BJ: Wat een leuke pop! O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:35:42 #47
313287 Groofsken3
pi_87432490
Wat is het toch bijzonder hè Meimel, al die eerste dingen weer. O+
pi_87432630
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:35 schreef Groofsken3 het volgende:
Wat is het toch bijzonder hè Meimel, al die eerste dingen weer. O+
Ja het blijft zeker bijzonder! Ik blijf toch versteld staan hoe snel sommige ontwikkelingen gaan, ondanks dat ik het al eerder meegemaakt heb.
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:39:33 #49
313287 Groofsken3
pi_87432684

[ Bericht 100% gewijzigd door Groofsken3 op 12-10-2010 19:42:04 ]
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:40:29 #50
300054 Marlinde
pi_87432738
R wat knap!!! O+ En wat ziet dat er geweldig uit :D
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87433003
Dat is echt superknap :D En ook nog eens zo heel geconcentreerd bezig!
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:49:33 #52
313287 Groofsken3
pi_87433208
Ik vind het ook echt heel knap. Maar ja, ik vind alles knap wat hij doet, uiteraard :7 .

Maar leuk dat jullie het ook knap vinden :Y :D .

:P ;)
pi_87433473
R, wat knap zeg!!! *O*

Marlinde, ik ben ook wel benieuwd naar 'n Tessa foto-update! Goed dat de kleine Tessa zo goed gegroeid is!

Sorbo, wat een mooie foto's van Isabeau! O+

Hier morgen naar het CB, ben beniewd of ze wat te zeuren hebben omdat Lisa niet rolt... ze is gewoon lui. En dat heeft ze van niemand vreemds :') Als ze een speeltje heeft dat buiten haar bereik ligt strekt ze zich even uit en lukt het dan nog niet dan vindt ze het best, gaat ze toch met wat anders spelen. :D Je zal maar moeite moeten doen... :O
pi_87433676
Nikki :W Welkom :)
En ah, wat dat lui betreft? Thomas is even lui als Lisa als ik dit hier lees. Waar hij niet bij kan, moet hij niet hebben :) (en verder raak ik niet terug gelezen want ik moet dringend nog wat werken :@ )
pi_87433958
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
oooohh Isabeau; leuke lieverd O+

O+
liefffff
BJ, die is ook leuk zeg O+

Ik vind die poppen echt heel leuk, maar ik maak me een beetje zorgen om het haar.. Mette stopt dat soort dingen in haar mond en dit niet even maar gewoon de hele tijd ook als alle losse draadjes in haar mond zitten.. En dan nog stopt ze er niet mee.

Dus een vraagje voor Sorboo: hoe eetbestandig is het haar?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87433970
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
O+
liefffff
die is leuk :)

Ik ben ook al een tijdje aan het rondneuzen voor lappenpoppen. Leah krijgt er ook eentje voor haar verjaardag :)
pi_87434163
Oja... iemand... mag mijn Lisa in de OP? 10-04-10.
Alvast bedankt! ;)
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:26:22 #58
300054 Marlinde
pi_87434965
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oja... iemand... mag mijn Lisa in de OP? 10-04-10.
Alvast bedankt! ;)
Done :*

Fotospam van Tessa in het fototopic :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Marlinde op 11-10-2010 21:38:28 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:00:09 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87436869
Twinkly en lily, dank voor jullie antwoorden. Laat ik voorlopig ook niks aan drinken bijgeven...

Groof, wat goed van je ventje zeg! En ook goed van jou dat je het bespreekbaar gemaakt hebt! ^O^

Ow en Lisa en mama, nog welkom hier!

Deze mama gaat naar bed. :O

Sorbo, morgen ben je mama van een heuse dreumes :*
pi_87437840
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:26 schreef Marlinde het volgende:

[..]

Done :*

Fotospam van Tessa in het fototopic :D
Oh, ik ren even naar het fototopic. Ben zo benieuwd hoe ze gegroeid is :)

En gekeken, wat heeft ze een lekker bol koppie gekregen O+

[ Bericht 10% gewijzigd door wickie op 11-10-2010 22:46:33 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87439079
Ze is echt groot geworden Marlinde! Lief meisje! O+
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:48:38 #62
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87439810
Sorbootje, ik wil je alvast feliciteren met je (bijna) dreumes! *O*
Heel veel plezier morgen en geniet nu nog maar ff van je baby, die waarschijnlijk lekker ligt te slapen en morgen wakker wordt en gewoon een dreumes is!! O+
:*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 01:35:41 #63
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87445581
oooo ik ben dr ook een keertje op tijd bij!

Sorboo en mooie ISabeautje; heeeeeel hartelijk gefeliciteerd met deze speciale dag! Isabeau is een dreumes!!!
het is al uitgebreidt gevierd natuurlijk; maar ik hoop dat jullie ook vandaag nog lekker gaan genieten en samen er een leuke dag van maken!

tot snel in het andere topic!
pi_87446574
Sorboo gefeliciteerd met je kleine dreumesje! :*

Marlinde, Tessa is echt nog steeds een klein poppetje zeg! Maar wel een heel schattig poppetje! O+
wat heerlijk trouwens dat jullie verhuisd zijn!
pi_87446581
Lieve Sorbo ik ga je missen hiero!
Maar we houden contact en ik spreek je gauw, van harte met je mooie meid! *O* *O* *O*

Nikki en Lisa welkom O+

Marlinde welkom terug!

Rienk is gister weer voor de APK geweest, ze was weer helemaal blij verrast met wat hij allemaal kon en dat hij dus amper groeit is helemaal niet gek en vreemd. Gewoon zo doorgaan, hij geeft alles zelf wel aan.
Gister lag hij al om 18:00 in bed zonder een avond/bedfles. Niet te genieten. Hele nacht geslapen en nu is hij weer gezellig! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_87446587
gefeliciteerd Isabeau!

pi_87446762
Isabeau *O*

Van harte Sorbootje, maak er een mooie dag van met zijn 3-tjes en tot snel bij de dreumessen! *O*

Groof, fijn dat je met die vrienden hebben kunnen praten en dat zij er dus geen "last" van hadden dat S. zich zo gedroeg... gelukkig zien zijn ook alleen dat leuke meidje van je. En wat goed van R.! *O* Da's zeker knap!

Rienk ook weer goedgekeurd! en Wolf ook! *O* goed zo mannen...!

Marlinde en Tessa ook weer online! *O* gezellig en wat is Tessa gegroeid! Heel goed, en leuke meid hoor...
pi_87447009
gefelicisabeau!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:23:01 #69
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_87447064
Goodmornings!!

Lieve Isabeau en lieve Sorbo, nu is het dan echt zover! Ontzéttend gefeliciteerd dames *O* :* *O* :* Ik zag mooie foto's van een feestje (ik zit nu in een stiltecoloupé dus filmpjes kan ik nu niet kijken) en súpermooie taarten en een hele lieve pop O+ Ik hoop dat ook vandaag een geweldige dag zal zijn met een hoop gedreumes ;) Tot snel!! :*

Nikki en Marlinde, welkom hier! :*

Groofsken, ik ben bang dat je filmpje alweer weg is voor ik kan kijken, wil je 'm niet PM'en ofzo? Ik wil ook zien wat R. Zo mooi doet :) O+ En wat fijn dat je vrienden je dochter juist heel anders ervaren :)

BJ, dat is ook een lieve pop O+

Octopussy, hoe is het met Hannah? Ze had toch een infectie? :*

Bij ons is het allemaal wel ok, maar wel een boel aan de hand.. Stef heeft enórme luieruitslag en zijn billen liggen nu dus helemaal open, zó zielig.. :'( We denken dat dit wel eens zou kunnen komen door een doorkomend kiesje, maar hij kan zich evengoed 'gewoon' ziek voelen, want er is veel snot en gehoest.. Afgelopen nacht ging het goed, maar de nacht ervoor werd hij regelmatig brullend wakker :O We hebben dankzij mijn neef (zijn zoon heeft een aandoening waardoor hij geen pcm mag) wel een homeopatische pijnstiller gevonden die echt werkt, hallelujah! *O* Voel me altijd rot als ik pcm geef, dit vind ik veel fijner :)

verder ben ik het even kwijt.. :* aan jullie!
3!
pi_87447118
Sorbo, gefeliciteerd met je mooie, vrolijke dreumes! :*

pi_87447152
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:23 schreef Incantrix het volgende:

Bij ons is het allemaal wel ok, maar wel een boel aan de hand.. Stef heeft enórme luieruitslag en zijn billen liggen nu dus helemaal open, zó zielig.. :'( We denken dat dit wel eens zou kunnen komen door een doorkomend kiesje, maar hij kan zich evengoed 'gewoon' ziek voelen, want er is veel snot en gehoest.. Afgelopen nacht ging het goed, maar de nacht ervoor werd hij regelmatig brullend wakker :O We hebben dankzij mijn neef (zijn zoon heeft een aandoening waardoor hij geen pcm mag) wel een homeopatische pijnstiller gevonden die echt werkt, hallelujah! *O* Voel me altijd rot als ik pcm geef, dit vind ik veel fijner :)

Ach, wat sneu voor Stef! Ivan heeft één keer uitslag gehad toen hij nog geen 6 maanden oud was. De huid lag nog niet open en bloedde ook niet, maar ik vond het al vreselijk. Laten we maar hopen dat Stef er gauw vanaf is.
pi_87447156
En je haalde een echte dreumes uit bed!
*O* w/ *O* Van Harte Gefeliciteerd met je Allereerste Verjaardag lieve Isabeau!! *O* w/ *O*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87447205
*O* Hoera 1 jaar *O*
Isabeau van harte meid! En natuurlijk ook voor je ouders.
pi_87447253
Rienk en Wolf hebben de APK keuring doorstaan *O*
R wat ben je knap!! O+ *O* Wat een concentratie! Groofsken wat fijn dat bij jullie vrienden de situatie heel anders overkwam dan hoe jij het voelde :*
Arme ziekige Stef :* Wat is dat voor pijnstiller Icantrix? Wat zielig dat hij zo'n last van zijn billen heeft :'(
Wickie wat heb je een leuke nieuwe avatar O+
BJ wat een schattige pop! O+
Ohh wat is Tessa groot geworden! Wat een parmantig mooi meisje O+

Niels heeft overdag niet echt last van de verkoudheid, 's nachts des te meer. Vannacht heb ik een tijd met hem in de badkamer gezeten om te stomen, daarna heeft hij gelukkig nog wel weer even geslapen.
Zo'n neusuitzuiggeval kon ik bij de apotheken hier in de buurt niet vinden trouwens, waar heb jij de jouwe vandaan Asy? Gewoon bij de drogist? Daar zie ik alleen neuspeertjes :?

[ Bericht 4% gewijzigd door Twinkly op 12-10-2010 08:47:30 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87447296
Isabeau, van harte gefeliciteerd met je verjaardag kleine grote meid! ,Sorbootje, het jurkje staat haar geweldig. Ik zie nu echt dat Hannah er nog te klein voor is.

Marlinde, Tessa is Hannah echt voorbij gestevend qua groei! Hannah is nu 68 cm en zo'n 8 kilo. Grappig want Tessa was in het begin zo'n klein poppetje.

Incantrix, Hannah heeft inderdaad een schimmeltje waardoor ze flinke luieruitslag heeft. De HA heeft nu een superzalfje voorgeschreven volgens eigen ervaring, en dat komt vandaag of morgen binnen. Zo zielig als je kleine zo'n pijn heeft hè? Als de uitslag nou niet minder wordt moet je misschien ook even langs de HA gaan. Bij het KDV van Hannah zeiden ze dat het schimmeltje daar "heerst".
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:02:20 #76
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87447583
Isabeau van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heel veel plezier vandaag met je papa en mama (en broer en zussen?) op het strand! Geniet ervan allemaal!

Trix, huu, dat van Stefs billetjes klinkt niet echt fijn. Hopelijk is 't snel over!
Even een vraagje tussendoor, wat heb jij tegen op het geven van pcm? (Ben even nieuwsgierig, misschien weet jij iets wat ik over 't hoofd gezien heb.)
Enne, typ jij al die mega-posts vanuit de trein joh? :o

Welkom terug Marlinde!

Twinkly, ik heb die dingen laatst bij de Etos hier gezien. Mocht je er nou echt nergens 1 kunnen vinden dan kan ik 'm altijd nog voor je halen en opsturen? Dat lukt eventueel vandaag nog. ;) Past in een bubbeltjesenvelopje hoor! (Je hebt het toch over zo'n aspirator oid?)

Hannah ook al aan de zere billetjes. Hopelijk helpt het zalfje goed!

Emma heeft gisteren haar 1e prik tegen het RS-virus gehad, die krijgt ze de komende zes maanden 1 keer per maand. 1 prikje kost 1000 euro. Ik klaag voorlopig even niet meer over de premie van mijn zorgverzekering. (Dat deed ik al niet meer na Emma's 4 maanden ziekenhuis trouwens. :@)

Voor 't prikken moest ze ook weer even gewogen worden:

5100 gram! *)
Ze kruipt heeeel voorzichtig boven het onderste lijntje uit! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heeft Emma in de aanbieding:
* Groene poep. Veel & vaak
* Rode wangetjes
* Lichte verhoging
* Huilbuien vanuit het niks
* Met vlagen huilen tijdens het drinken
* Flinke bobbels en rode plekken in haar mond

Dit klinkt wel als tandjes toch? Gecorrigeerd is ze nu 5 maanden dus dat moet kunnen dacht ik?
A grand adventure has begun.
pi_87447594
Twinkly, dat zuigding kun je gewoon bij de drogist halen (etos, da, etc...). Zit in 2 verpakkingen, 1 met het zuigding en 1 verpakking met opzetstukjes... liggen bij de otrivin dingen (is ook van otrivin).
pi_87447626
Oh Emma, wat ga je toch supergoed!!! Alweer de 5 kilo-grens voorbij. Hoe cool is dat! *O*
En ja, dat klinkt erg als tandjes... sterker nog, ik denk het wel zeker...
pi_87447819
Klinkt als tandjes inderdaad! :D Pracht van een curve trouwens!

Meneertje hier is humeurig en nog steeds snotverkouden. Wij voelen ons ook allemaal beroerd, dus ik laat hem lekker humeurig zijn en geef hem af en toe een extra knuffel ;)
pi_87448872
Mart zit hier in de box. En constant (al een paar dagen hoor) drammen drammen en nog eens drammen.
Niets is goed. Op schoot niet. In de box niet. Op de grond niet. Wandelen niet. Slapen niet.
En dit zijn wij niet gewend. Hij eet ook slechter. Nog geen half potje fruit en groente. Beetje brood.
Terwijl hij vorige week nog een prullenbak leek :D

Vanochtend om 06u00 wakker. Om 08u00 nog een half uurtje geslapen. Maar het wil allemaal 'net' niet.
Best vermoeiend. En je zoekt overal een verklaring voor. Maar deze is nu niet te vinden.
pi_87449377
Je moet hem ook niet daaagen in de box laten zitten. Af en toe er even uithalen :P:P
pi_87449631
Kijk, dat is het dus! ;)
pi_87449688
Mooie curve Emma!! *O* En dat klinkt echt duidelijk als tandjes Keshet :Y

En Mart, krijg jij soms ook tandjes??
pi_87449715
Sprongetje :+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:41:15 #85
265732 Keshet
pi_87449789
D. is er trouwens van overtuigd dat Emma binnenkort wakker word met een ineens een compleet gebit, zó erg zijn de klachten volgens hem. :')

Hee Martje, wat is er dan met jou kereltje! Ymme, ik heb geen tips voor je helaas. Ik kan wel even een gouwe ouwe uit de kast trekken: 'Het is vast een faaaaase!' *O*

Florian + familie ook al niet lekker. Bluh.

Emma probeert trouwens een soort van haar knietjes er onder te krijgen. Dat lukt dan op zich ook wel maar vervolgens vergeet ze dat d'r voorkant ook de lucht in moet. Ach, het kwartje (haar Frank, speciaal voor Leonieke :+ ) zal binnenkort vast vallen.

Heeft iemand trouwens een filmpje voor me waar je duidelijk op kan zien hoe je kindje tijgert?
pi_87449896
Keshet, zoiets?
pi_87450015
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:36 schreef Twinkly het volgende:
Mooie curve Emma!! *O* En dat klinkt echt duidelijk als tandjes Keshet :Y

En Mart, krijg jij soms ook tandjes??
Hij heeft er al 2 onderin. Deze gingen best snel enzo.
Maar we mogen inderdaad niet in zijn mond kijken. Maar als hij huilt spiek in nog wel eens naar binnen ;)
En kan dan niets apparts zien. Maar kan natuurlijk best zijn dat het onder druk staat het tandvlees ofzo.

Tegen mijn gevoel in heb ik Mart zojuist 5 min laten huilen. Heb gewoon de babyfoon uitgezet. Toen ik deze vervolgens weer aan deed. Stil... Soms is het dus echt even nodig.
pi_87450138
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:38 schreef freecell het volgende:
Sprongetje :+
Of een FAAAAAASUUUUUUUUUUUUUHHH :Y)
pi_87450232
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:45 schreef Lijnloos het volgende:
Keshet, zoiets?
ach gos O+
Keshet,Wolf doet het net zoals Minke alleen dan nog meer met hoofd neaar beneden en armen helemaal op de grond zoals een militair sluipt

ah wat zielig voor Stef, zulke enorm kapotte billen.Doet natuurlijk nog meer pijn bij het verschonen..

Twinkly, die dingen staan volgens mij bij de medicijnen wat jij bedoelt. Wat weegt Niels momenteel eigenlijk, is Wolf hem voorbij denk je?

Gefeliciteeerd grote kleine Isabeau *O* *O* *O* hefe fijne dag gewenst vandaag en tot gauw

Ik zit net gewichten te kijken van Rienk en Dyon, wat een beer lijkt Wolf dan :o :D terwijl hij gewoon echt precies de middenlijn volgt.Ik wist niet dat Rienk een vrij klein manneke was O+

[ Bericht 40% gewijzigd door DustinHenderson op 12-10-2010 11:03:36 ]
pi_87450309
Sprongetje. Tja als ik het oei ik groei boek lees. Hebben ze van week tot week een sprong. :D
pi_87450318
Keshet: geldt voor tanden ook de gecorrigeerde leeftijd? Ik kan me er namelijk ook wel iets bij voorstellen dat je min of meer vanaf de geboorte kunt rekenen.

Wat groeit Emma toch fantastisch. Het is voor mij wel confronterend om te lezen dat ze nu 5100 gram is; zo zwaar was Ivan ongeveer bij geboorte. :o
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:15:16 #92
265732 Keshet
pi_87450718
Aww, Minke!
Emma moet nog even oefenen zo te zien. Ik upload straks even een filmpje van Emma's pogingen.:)
Moet nu een uitstrijkje laten maken. :X

Claudia, ik moet ook regelmatig aan Ivans geboortegewicht denken als ik Emma's gewicht hoor. Ik kan me ook serieus niet voorstellen hoe een volgroeide baby in een buik past en eruit moet, laat staan een die bovengemiddeld is qua gewicht.
De arts-assistent die Emma haalde moest ook echt zoeken naar haar in mijn baarmoeder. Ik kan me nog heel goed het stukje herinneren dat de gyn schreeuwde 'Ze moet er NU uit!' en dat de AA riep 'Maar ik kan haar niet vinden', inclusief het gegrabbel in m'n buik.

Offtopic maar, is de verwachting dat je meiske ook groot is? :*

Ow, en qua tanden moeten we de gecorrigeerde leeftijd aanhouden. Een lichaampje gaat niet harder groeien/ontwikkelen omdat het eerder geboren is. Het schijnt zelfs zo te zijn dat prematuurtjes vaak wat later zijn met het krijgen van tanden maar dat is nog niet voldoende onderzocht vanwege het niet echt belangrijk zijn van de uitkomst. Die tanden komen er toch wel een keer. :)
pi_87450892
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:15 schreef Keshet het volgende:
De arts-assistent die Emma haalde moest ook echt zoeken naar haar in mijn baarmoeder. Ik kan me nog heel goed het stukje herinneren dat de gyn schreeuwde 'Ze moet er NU uit!' en dat de AA riep 'Maar ik kan haar niet vinden', inclusief het gegrabbel in m'n buik.
ongelooflijk heh, hoe klein ze was
pi_87451571
Oeh Keshet, ik vind dat ook wel heel confronterend en bijna eng klinken... krijg er kippevel van. Wat ben ik blij dat ze nu is zo als ze is, een grote gezonde meid die zich heerlijk ontwikkeld. O+
pi_87452413
Isabeau gefeliciteerd met je verjaardag! w/

ymme, hier gingen de ondertandjes ook zonder problemen. De boventanden echter heeft Emma VEEL last van gehad.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:16:51 #96
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87452540
Ik kom alvast om het hoekje kijken. Noortje mag zondag over naar het grote babietjestopic!
Even een tandjesvraag aangezien Keshet het ook vroeg, Noortje heeft namelijk dezelfde dingen in de aanbieding, echt zie ik wel boven iets, bobbels en duidelijk tanden zitten zeg maar, maar beneden njente. Kunnen de boventanden ook eerder komen??

**note, nichtje is 14 maanden en die heeft nog geen tanden en daarom verwacht ik ze bij Noortje eigenlijk ook niet, ondanks groene poep, al weken een lichte verhoging, huilbuien etc etc.**
pi_87452649
Zelfs de hoektanden kunnen eerst komen :P
Dus het kan wel :)

Maar meestal komt onder eerst!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:57:42 #98
265732 Keshet
pi_87453709
De meest standaard volgorde is inderdaad onder > boven > hoek geloof ik, maar tandjes kunnen in compleet andere volgordes komen. Is Noortje ook al weer bijna 6 maanden joh! Gaat hard he?
pi_87454232
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:15 schreef Keshet het volgende:
Claudia, ik moet ook regelmatig aan Ivans geboortegewicht denken als ik Emma's gewicht hoor. Ik kan me ook serieus niet voorstellen hoe een volgroeide baby in een buik past en eruit moet, laat staan een die bovengemiddeld is qua gewicht.
Ongelooflijk, en daar lig je dan. Hoe voelde je je erbij? Had je toen uberhaupt tijd om erbij na te denken of er iets bij te voelen? Het is natuurlijk niet alleen ongelooflijk wat Emma heeft meegemaakt; jullie zijn degenen die het bewust hebben meegemaakt. Wat een ervaring.

Als ik het met mijn eigen bijzondere ervaring mag vergelijken (bijna doodgaan): het verbaast me hoe makkelijk ik verder ben gegaan met mijn leven en alles weer gewoon werd. Vooral als ik in het ziekenhuis ben word ik eraan herinnerd wat ik heb meegemaakt, namelijk door artsen of verpleegkundigen die mijn dossier ingluren, schrikken en iets uitstamelen als "dat je hier nog zit". Dat soort momenten maken me extra dankbaar. Ik stel me zo voor dat het ook ooit voor Emma zo gaat zijn, dat ze als doodnormaal meisje op controle komt voor iets niet gerelateerds, de verbaasde blikken van medisch personeel oogst en met een wat verwonderd maar dankbaar gevoel het ziekenhuis verlaat.

Jullie hebben haar in ieder geval véél te vertellen over haar wonderbaarlijke eerste tijd op de wereld.

quote:
Offtopic maar, is de verwachting dat je meiske ook groot is? :*
Ja, ze verwachten weer een reus! Ik moet het zelf allemaal nog maar zien. Volgende week heb ik geloof ik een groeiecho, daar ben ik wel benieuwd naar.
pi_87454549
Keshet, mag ik vragen waarom Emma ingeënt wordt tegen RS-virus? Is dat iets wat je gewoon "extra" kunt laten doen of heeft het te maken de vroeggeboorte van Emma? Als je geen antwoord wilt geven ook goed hoor, maar ik vroeg het me gewoon af, heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Wat een mooie curve voor Emma trouwens! *O*

Hier heeft Lisa trouwens ook alle klachten die Emma ook heeft, maar die tanden komen maar niet. Ja het zijn bobbels en dat blijven het nu al een paar weken. -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')