abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87364667
Lastig, Groof. Kan me voorstellen dat je het vervelend vindt dat ze op deze manier niet zien hoe leuk ze is. Geen tips helaas, sluit me aan bij wat al gezegd is. Sterkte! :*
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:33:29 #252
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87364724
Thanks allemaal. Het moet even bezinken denk ik en dan maar eens rustig bekijken wat er gebeurt inderdaad de volgende keer. Kijken of ik er toch beter de vinger op kan leggen.
pi_87365457
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:30 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik doe het maar even klein, omdat het niet over mijn baby gaat maar over die ander. reactie op Meimel trouwens....

Nee, dan zou ze voortdurend lastig zijn en dat is nou juist helemaal niet. Ze is echt niet perfect hoor en ze heeft zeker haar lastige momenten, ook met vrienden erbij. Maar dan is het één keer toevallig een keer en weet ik dat ze haar gewoon kennen zoals ze is en hier wel doorhee kijken. De meeste van mijn vrienden hebben kinderen, maar bij de meesten is zij wel zelf de jongste (even R buiten beschouwing gelaten). Één ander paar heeft een dreumes, maar volgens mij doet ze daar niet zo elke keer moeilijk bij.
Ik bedoelde eigenlijk ook meer dat R dan ook bij die vrienden is. S heeft dan 2 kleintjes erbij die ook aandacht krijgen.
Ik zou het verder eigenlijk ook niet echt weten. Misschien dat ze de eerste keer zo was en dan een gedragspatroon daar vasthoudt?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:09:51 #254
313287 Groofsken3
pi_87365734
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:01 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk ook meer dat R dan ook bij die vrienden is. S heeft dan 2 kleintjes erbij die ook aandacht krijgen.
Ik zou het verder eigenlijk ook niet echt weten. Misschien dat ze de eerste keer zo was en dan een gedragspatroon daar vasthoudt?
Ja, alletwee die dingen zijn denk ik wel een optie. Ik realiseerde me door Simmu's opmerking net inderdaad dat S wellicht het gevoel heeft juist te weinig aandacht te krijgen. Nu zijn er twee kleintjes die rondscharrelen, veel aandacht krijgen en waar je ook nog eens niks mee kan. Misschien in combinatie met een soort verveling. Bij andere vrienden zijn vooral (ietsje) oudere kinderen en dat geeft haar instant uitdaging en voldoening. Voor nu hou ik het hier gewoon op. Nu moet ik nog voor mezelf zien te bepalen of ik het bespreekbaar wil hebben. Ik zou zo graag gewoon zeggen "ze is echt heel leuk, en ze gedraagt zich normaal niet zo", maar ja. Nu had ik wat dat betreft wel graag even een partner gehad met wijze woorden hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken3 op 09-10-2010 21:18:23 ]
pi_87365861
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:04 schreef sproet-je het volgende:
Ik ga jullie uitzwaaien!!! :W :W :W Mijn lieve kleine meisje is al weer 1 jaar :o :'( *O* . Gister heb ik zo ongeveer aan één stuk lopen huilen van blijdschap, trots en liefde. Gek dat het toch wel een hele mijpaal is zo'n eerste verjaardag. Op dit moment heb ik geen foto maar die houden jullie van me te goed.

:W :* dag lieve grote babies, tot snel *O*
:'( Ik weet precies wat je bedoelt! Ik had nooit verwacht dat ik er zo (positief) emotioneel van zou worden! We gingen net de woonkamer versieren en toen begon ik al --> :'(
pi_87365921
Groof: Ik zou dat toch wel gewoon bespreekbaar maken hoor, misschien dat zij ook mee kunnen denken :) Met S zou ik het verder niet bespreken. Als Kyllian zich ergens niet zou gedragen zonder dat er iets aan de hand is dan zou ik hem wel uitleggen dat dat niet kan. Ik heb weleens 'gedreigd' met dat er ergens anders ook een gang was ;)
pi_87365987
Agos Sorbo. Kun je straks wel rustig gaan slapen? ;)
pi_87366164
De mama's zijn ook voor het eerst jarig :Y

Groof: wat maf... Probeer eens met die vrienden af te spreken op een supervrolijke dag van je dochter? En dan goed in de gaten houden?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:01:21 #259
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87367107
Mart, wat goed vent! *O*

Box staat hier wel nog. Handig om kruipende jongetjes tegen te houden en ook ivm de honden. Wipstoel gebruiken we maar heel af en toe nog. Volgens mij zijn alle wipstoelen maar tot ongeveer 6 maanden maar goed, het hangt denk ik gewoon van je kind af (zoals iemand anders ook al zei).

free, je kon het toen ook niet weten :*

Sorbo, mooi hoor! O+

Minke weer een tand! *O*

Groof, ik weet het ook niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat je er verdrietig van wordt.
Al denk ik dat je zelf nu het antwoord wel hebt:
quote:
Groofsken3

[..]

Ja, alletwee die dingen zijn denk ik wel een optie. Ik realiseerde me door Simmu's opmerking net inderdaad dat S wellicht het gevoel heeft juist te weinig aandacht te krijgen. Nu zijn er twee kleintjes die rondscharrelen, veel aandacht krijgen en waar je ook nog eens niks mee kan. Misschien in combinatie met een soort verveling. Bij andere vrienden zijn vooral (ietsje) oudere kinderen en dat geeft haar instant uitdaging en voldoening. Voor nu hou ik het hier gewoon op. Nu moet ik nog voor mezelf zien te bepalen of ik het bespreekbaar wil hebben. Ik zou zo graag gewoon zeggen "ze is echt heel leuk, en ze gedraagt zich normaal niet zo", maar ja. Nu had ik wat dat betreft wel graag even een partner gehad met wijze woorden hoor.
Ravi, wat ga je goed joh! ^O^

sproetje, fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben! Tot in het volgende topic! :W

Hé, daar is Marlinde weer! :W

Wij zijn vandaag in het winkelcentrum geweest en hebben een ballon (gevuld met gas) gekregen. Die hangt nu aan de box en Harry vindt hem fantastisch. Hij trekt ook aan het touwtje zodat de ballon wiebelt. Heel leuk om te zien O+
Wat minder tof is, is dat hij al 2x omgekukeld is omdat hij denkt dat je met 2 handjes aan het touwtje van de ballon ook stevig kan staan ;)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:44:00 #260
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_87368365
Sorbo: Ik denk dat vrijwel elke mama emotioneel word bij de 1ste verjaardag. Het is zoiets speciaals en er word weer echt een fase afgerond. (Natuurlijk zijn de 2de, 3de etc verjaardagen ook bijzonder hoor, zo bedoel ik het niet ;) )

Asyniur: Wat leuk dat Harry de ballon zo leuk vind O+

@ Box: De box staat hier nog wel en ik denk dat ik hem nog een lange tijd zal laten staan :) Ik merk dat Tessa zich een stuk meer durft in de box wat ze op de grond niet durft en het is inderdaad fijn als ik bv aan het douchen ben om de kleine uk even te 'parkeren' in de box ;)

Btw: bij 8 maanden, hoeveel flesvoeding heeft een kindje dan minimaal nodig? Wat heeft een baby van die leeftijd zoiezo nodig per dag?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:52:46 #261
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87368626
Marlinde, bij mijn CB zeiden ze van de week: FV tot een jaar 500ml per dag. Tsja, en wat ze verder nodig hebben, weet ik niet precies, maar wij geven een papfles fijne granen 's ochtends, tussendoor wat ca. 50ml water met een halve liga, s middags een boterham met een fles en dan tussendoor fruit en 's avonds ca. 100-150gr. groente en 50gr. aardappel en wat yoghurt toe en nog een fles voor het slapengaan om een uur of 19uur.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:35:16 #262
300054 Marlinde
pi_87369853
Happy: Dankje :)
Nu Tessa een week of 4 geleden nog op 5 flessen van 165ml zat, wilt ze nog maar 1 fles in de ochtend van 180/6+3 scheppen rijstebloem en in de middag een fles van 180/6 (bij deze laatste fles doet ze zelfs vaak nog erg moeilijk en moet ik haar af en toe best een beetje dwingen)
08:00 180/6+ scheppen rijstebloem
11:00 1 boterham met boter en geprakt fruit erop en nog wat fruit toe (2 of 3 slokjes water uit een beker, flesje met sap/water/thee wilt ze niet)
13:00 180/6 (waar ze dus moeilijk over doet, dus meestal pas om 3 uur wilt..)
15:00 De fles die ze normaal dus om 13:00 moet krijgen
En anders zou ze hier een rijstewafel met paar slokjes water krijgen
18:00 groente + yoghurt en een paar slokjes water

Voor het slapen gaan deden we normaal nog een fles, maar Tessa was de afgelopen 2 weken minimaal elk uur wakker en die eraf gelaten slaapt ze beter en word ze nog maar 2 of 3 keer per nacht wakker :)

Ik denk dus echt dat ze te weinig binnen krijgt, alhoewel ze wel heel goed/veel fruit en groente eet!

Zijn hier nog tips of denken jullie dat het toch genoeg is, omdat ze heel goed haar fruit en groente eet?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 10 oktober 2010 @ 07:00:10 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87376692
hoi oi Marlinde; ik heb net een poosje geleden ook een eetschema geplaatst; maar zal het nog een keertje voor je doen ;)
ik denk dat Tessa ip genoeg binnenkrijgt? tenminste als ze voldoende groeit en voldoende plast..
Evie drinkt ook nog maar 3 keer per dag; en heel soms nog wat diksap tussendoor...

smorgens BV, brood (2x), fruit
smiddags BV, fruit, (heel soms liga oid)
savonds warme hap, yoghurt
Avondpapje.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_87376779
%&%$&^&#%%^*#%^

Gisteravond vergeten om brood te bakken en het is echt op... Moet 12 uur rijzen... :X

Vandaag dus maar even weer 4 flessen en een stapel soepstengels :@
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:32:43 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87377325
Balen freecell!

Marlinde, ik heb geen idee hoe of wat met flesvoeding.

Harry eet per dag erg wisselend. Nu hij zo snotterig is, 'knoeit' hij meer met bijv soepstengel.
Over het algemeen krijgt hij:
's ochtends vroeg bv
halverwege de ochtend soepstengel/rijstwafel/fruit
lunch boterham met roomboter (evt stroop) daarna fles bv (bij mij krijgt hij 40cc bv uit een beker en daarna borst)
halverwege de middag soepstengel/rijstwafel/fruit (afhankelijk van wat hij 's ochtends gehad heeft)
borst
warme hap (bestaande uit aardappel en groenten)
borst
(en 's nachts nog 2x borst dan)
pi_87377379
Sorboo, wat een super mooie taart!

Marlinde, welkom terug.
Mette kreeg tot 2 weken terug nog 4 flessen. Nu krijgt ze er nog 2 , meer wil ze niet.
Rond 7:30 krijgt ze 180/6 fles
rond 9:30/10:00 krijgt ze fruit. Daarna slaapt ze meestal
12:00 lunch, dus brood met diksap.
Voorheen kreeg ze rond 15:00 dan een fles, maar die wil ze niet meer, dus geef haar nu dan een rijstenwafel en weer wat diksap.
Tussen 17:00 en 18:00 avondeten en yoghurt.
Dan gaat ze rond 19:30/20:00 naar bed en dan geven we haar rond 21:00/22:00 nog een fles, rond die tijd begint ze meestal te zeuren. En die drinkt ze in sluimerstand op en slaapt dan lekker de hele nacht door :)

Het is wel even wennen op het moment omdat ze zo abrupt van 4 naar amper 2 flesjes is gegaan, we zijn nu weer wat zoekende naar een goed ritme, het avond eten wil ze nu al vrij vroeg, te vroeg om met ons mee te eten (soms voor vijven al) dat vind ik wel jammer, daar moet nog een balans inkomen.

Maar bied haar gewoon de hele dag door sap ofzo aan. Mette krijgt dat ook niet in de fles maar in een tuitbeker (dan drinkt ze zelf) of sinds deze week ook een rietjesbeker en aan tafel uit een gewone beker. Wat ik merk is dat ze ook graag zelf bepaald wanneer ze wil drinken, dus sinds ik gewoon een tuitbeker bij haar neer heb gezet tijdens het spelen, drinkt ze veel meer. Terwijl als ik haar iets aan zou bieden dat ze dan weigert te drinken.

Wij hadden dus eerst ook het probleem dat ze niks wilde drinken, maar kwam er dus achter dat ze fles met melk associeert, nu weet ze wat ze kan verwachten gaat het allemaal veel makkelijker. Als de fles ziet gaat ze ook gelijk 'nee nee' en nee schudden, wegkijken en de fles wegslaan.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87377389
dubbel :Y)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87377390
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 07:45 schreef freecell het volgende:
%&%$&^&#%%^*#%^

Gisteravond vergeten om brood te bakken en het is echt op... Moet 12 uur rijzen... :X

Vandaag dus maar even weer 4 flessen en een stapel soepstengels :@
Balen zeg -O-

Ik bak voor feestjes wel eens dit brood en Niels vindt het heerlijk, er zit ook heel weinig zout in. Als je gewoon alle extra's eruit laat en er wat volkorenmeel bij doet heb je een snel en gezond brood (vergeleken met soepstengels :P). In het recept zit wat teveel water, dus rustig aan erbij gieten, maar bij het gebruik van volkorenmeel heb je toch iets meer water nodig, je merkt het vanzelf.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:42:18 #269
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87377420
Balen Freecell, kun je niet een paar broden bakken en die invriezen voor het geval je even geen tijd hebt (of het vergeet)?

Hier weer een heerlijke nacht gehad. Daan heeft geslapen als een roosje van 19.30 tot 8.30 uur.
pi_87377931
Ik heb de uitnodigingen voor Ivans verjaardag af. Nu nog zijn cadeau bestellen!

Ik ben ook bezig om te kijken wat voor taart ik wil bakken. Ik zag hier eens leuke taartvormen voorbij komen, bijvoorbeeld van een trein. Heeft iemand misschien een link?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:22:05 #271
300054 Marlinde
pi_87377954
Bedankt voor jullie reacties :*

Free: Wat balen zeg!

Wickie: Bij jullie dus hetzelfde, dat is wel fijn om te lezen!
Tessa heeft de eerste 3 keer wel sap/water uit een tuitbeker gedronken, maar nu opeens als ze de tuitbeker ziet gaat ze ernaar slaan en huilen :? Water en sap uit een oefenbeker wilt ze wel, maar daar krijgt ze echt maar 2 of 3 minislokjes van en de rest gaat langs dr mondje..
Als ik de tuitbeker bij Tessa laat staan dan gaat ze ermee spelen en ik heb (nog) geen tuitbeker met zo'n antilek ding. Dus misschien is dat een optie alhoewel Tessa graag de makkelijke weg kiest van haar mondje open doen zodat wij het doen en anders niet (het geduld heeft ze er niet voor)

Happy: Wat fijn dat Daan zo goed heeft geslapen :)

Claudia: Spannend zeg! Al een idee wat je voor cadeau gaat kopen?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87378004
Freecell, lastig dat je daar aan moet denken. Wat Happy al zei, kun je het niet invriezen?

Dyon zit meestal nog op 4 flessen per dag. Altijd een slechte drinker geweest, maar nu lukt het niet om te minderen :P Volgens CB moest die fles van 19.00 uur er tussen nu en 1 jaar af zijn. Ik zie wel of het gaat lukken.
pi_87378123
Wauw, Sorbo, wat een geweldige taarten!

Groofsken, ik kan je geen tips geven want ik vind het van een afstandje heel lastig om de situatie met je dochter in te schatten. Het enige wat ik je aan kan raden is om het boek How2talk2kids eens te lezen. Ik heb het recentelijk gekocht. Als ik even niet meer zou weten wat te doen zou het boek me denk ik anders naar de situatie laten kijken en me ideeen geven om op een alternatieve manier met de situatie om te gaan. Maar misschien is dat laatste niet eens nodig en is een andere blik op de situatie al genoeg. Ik kan me wel een klein beetje je gevoel voorstellen. Dat wil zeggen, als ik met Ivan bij iemand op visite ga en hij is bijvoorbeeld heel timide dan vind ik het heel jammer dat mensen zo'n verkeerd beeld van hem krijgen. Hij is juist zo'n vrolijk en ondernemend mannetje en ik vind het fijn als hij dat niet alleen thuis is maar ook bij anderen.

Leuk dat je er weer bent, Marlinde!

Over de box: ik wilde hem een tijdje geleden weghalen maar ben blij dat ik hem heb laten staan. Ivan is over het algemeen heel lief en vermaakt zich prima, maar als ik op de bank wil doezelen buiten zijn slapenstijd om dan stop ik hem even in de box. Ook lijkt het me fijn om hem eraan gewend te houden gezien de komst van de baby.
pi_87378206
Wickie: lees ik nou goed dat Mette nog maar één dutje doet? :o

Over vochtinname: ik heb me er wel eens zorgen over gemaakt, maar het is vanzelf meer geworden. Ik zorg dat ik bij elk eetmoment water aanbied (ook tussen de hapjes door!) en dat gaat heel goed. Ivan heeft ook geleerd om te wijzen naar zijn beker water als hij een slokje wil.
pi_87378253
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:22 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Spannend zeg! Al een idee wat je voor cadeau gaat kopen?
Waarschijnlijk een wishbonebike. Ik vind het wel een erg duur ding, dus we twijfelen vandaag nog even (lees: als Ivans vader vandaag niet met een alternatief komt bestel ik de wishbonebike :7 ).
pi_87378270
Claudia, leuk die voorpret!

Freecell, dan maak je toch gewoon matzes ipv gerezen brood :Y) Extra fruit geven geen optie?

Marlinde, ik vind het ook heel lastig om te bepalen wat Hannah nodig heeft. Ze drinkt in ieder geval nog 4 (soms 5) flessen melk en daarnaast bied ik haar wel van alles aan, maar ze eet van het meeste maar een paar hapjes. Groentehap gaat zelfs helemaal niet.
Ik heb wel de tip voor je om een rietbeker te kopen (ik heb die van de hema). Hannah drinkt daar echt goed uit, en het is heel wat minder geknoei dan een gewoon bekertje. Melk mag van haar alleen maar in de fles trouwens.
pi_87378375
Oh wij zijn trouwens gisteren naar Artis geweest. Met de trein en de tram eerst mijn zusje en nichtje opgehaald en daarna naar de dierentuin gegaan. Was heerlijk *O*
Jammer alleen dat het 's avonds en 's nachts luierdrama was. Ze heeft er zo veel pijn aan dat ze van het kussen af kronkelt en schreeuwt als ik haar verschoon ;(
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:03:44 #278
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87378693
Claudia, die cakevorm voor die trein is bij Baby walz te bestellen in ieder geval http://www.baby-walz.nl/winkel/flessen_siliconen_kunststof.html

Octo, wat super tof dat Artis goed is bevallen, maar dat luierdrama is natuurlijk -O- Vlindur van Rienk had laatst toch zo'n superzalf gekregen van de ha, misschien eens informeren?
pi_87378758
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een wishbonebike. Ik vind het wel een erg duur ding, dus we twijfelen vandaag nog even (lees: als Ivans vader vandaag niet met een alternatief komt bestel ik de wishbonebike :7 ).
* Twinkly is jaloers!
WBB lijkt me zoooo geweldig!!
Dus papa van Ivan: doen!
pi_87378782
Marlinde, gewoon tijdens het eten uit een gewone beker aanbieden en voor tussendoor zou je een antilek tuitbeker kunnen halen, elke baby is anders natuurlijk, maar ik merk dat Mette veel beter drinkt als ze het zelf mag doen. Ze is en blijft een muts met drinken, op het KDV weigert ze gewoon helemaal met drinken, ze doen echt enorm hun best maar ze kregen er de afgelopen weken gewoon niks in, ook geen sap. Ze doen daar nu extra sap door de fruithap.

Claudia, ze neigt steeds meer naar 1 lange slaap ja. Vrijdag heeft ze maar 1 slaap gedaan wel 3 uur lang en een klein beetje een halfuurtje gedommeld in de auto. Gisteren heeft ze weer een lange slaap gedaan van 2 uur en dan nog een uurtje tussen 5 en 6.
Maar dat is dus nu het hele gestoei momenteel met eten en slapen, ineens gooit ze alles overhoop. Ik denk dat we binnen nu en een maandje we op 1 slaap zitten, ze is trouwens altijd al een wakkere baby geweest overdag.
Wat geweldig leuk een wishbonebike, die wilde ik stiekem ook. Maar werd echt te duur bevonden door R.. (we proberen te sparen.. anders zou ik 'm gewoon gekocht hebben hoor)
Dus wilde ik een wheelybug, maar mijn broer heeft ook al een loopfietsje voor haar gekocht. En nou weet ik het dus niet meer.
Onlangs had iemand een stoffenpop als cadeau, misschien is dat een idee (Sorbooo, was jij dat? zo ja, wat voor pop is dat?). Ze is nogal een knuffel/pop kindje. Ze is echte vriendjes met haar knuffels, tegen praten en knuffelen en intens gelukkig zijn als ze ze vind. Ik denk dat dat wel bij haar past.

En taart, ja dat moet ik ook nog bedenken. We houden zelf niet echt van taart, ik wilde misschien een lekkere appelcake maken en dan voor Mette eentje met versiersels.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87379440
Klinkt als een heel goed idee, die pop, wickie!

Voor ons is één slaapje onhaalbaar, maar Ivan slaapt wel vaak heel kort. Dan doet hij 2 dutjes op een dag van een uur per stuk en daar redt hij het prima op. Het is best even wennen dat hij nu over het algemeen zoveel langer wakker is.
  zondag 10 oktober 2010 @ 13:30:13 #282
300054 Marlinde
pi_87382401
Claudia: Wat een gaaf cadeau! :D O+

Octo: Is een rietbeker niet heel lastig als ze nog zo klein zijn? Dat ze het niet snappen? Ik heb hier een kleine meid die helemaal 0 geduld heeft en als iets niet lukt meteen keihard gaat gillen :P En is een rietbeker ook niet heel slecht? Dacht dat ik dat ooit eens op zo'n babysite gelezen had dat een tuitbeker en rietjesbeker niet goed zijn, maar dat ze gelijk aan de gewone beker moeten...
Geen idee trouwens hoor of dat echt zo is!
Wat leuk, naar Artis! Vervelend van de luierdrama :'(

Wickie: Ik denk dat ik inderdaad eens ga kijken naar zo'n anti lek tuitbeker. Toch wel handig als ze zelf wat kan drinken als ze dorst heeft, alhoewel ik erg mn twijfels heb of ze het daadwerkelijk zelf gaat doen. Ze zit liever met haar mond open te wachten dan dat ze zelf wat doet, want als het niet lukt zet ze het direct op een gillen :D
Leuk zo'n stoffen pop! Ik heb hier een pop van mij van vroeger nog O+ Tessa vind vooral dr oogjes leuk om in te prikken :P En ze heeft ook zo'n mini poppetje die ze heerlijk over de boxrand kan gooien :P

@slaapjes: Tessa gaat naar bed als ze moe is, we hebben daar geen vaste tijden voor. De ene dag slaapt ze een half uur en de andere dag 4 uur. Haar in bedje leggen terwijl ze niet moe is kunnen we beter niet doen, want drama enzo :P

Ik heb vandaag na een hele lange tijd weer eens sinasappeltjes geperst en Tessa dronk net zowaar een hele fles vol leeg! :D Dus ik denk dat ik dat er maar in ga houden of mogen ze daar ook maar een bepaald aantal ml van op een dag/week?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87386372
Eigenlijk worden citrusvruchten pas aangeraden vanaf 9 maanden (volgens het voedselintroductie schema van Stefan Kleintjes). Maar ik moet eerlijk zeggen dat Hannah's fruithapje ook wel eens mineola's of sinaasappel bevat. Denk wel dat je niet te veel fruit+vruchtensap moet geven omdat het dan aan fruitsuikers best aantikt.

Ik dacht ook dat een rietbeker te moeilijk zou zijn, maar Hannah dronk er na 2 pogingen erg goed uit! Ze kan nu zelfs uit gewone rietjes goed drinken :D Dat het niet goed zou zijn weet ik niet. Ik laat haar regelmatig uit een oefenbekertje drinken en ze krijgt sowieso nog de fles, dus ik maak me er geen zorgen over. Tuitbekers gaan hier trouwens niet zo goed. De anti-lek tuitbeker snapt ze niet :')
pi_87391476
Zo, brood is klaar met rijzen en gaat zo de oven in :)

En invriezen doe ik ook, ik dacht dus dat er nog één in de vriezer zat :@

Maargoed, het ventje is toch wat ziekig, du met vandaag een extra fles was het wel prima zo. :) En hij mag eigenlijk nog wel 4 flessen, dus het was ook geen probleem :)
pi_87391512
Wat knap van Hannah met die beker! Leander vond dat na zijn eerste verjaardag nóg moeilijk :D
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
Klinkt als een heel goed idee, die pop, wickie!

Voor ons is één slaapje onhaalbaar, maar Ivan slaapt wel vaak heel kort. Dan doet hij 2 dutjes op een dag van een uur per stuk en daar redt hij het prima op. Het is best even wennen dat hij nu over het algemeen zoveel langer wakker is.
ja, hier ook vaak 2x een uur :o Soms 1x 3 kwartier en 1x twee uur, maar wat is dat ineens weinig hè? :o
pi_87392576
Claudia, ik las over Ivan gewend houden aan de box i.v.m. de baby. Maar hoe ga je dat straks doen dan? Je hebt zowel de hoge als de lage stand nodig.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:33:02 #287
313287 Groofsken3
pi_87392767
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
Groofsken, ik kan je geen tips geven want ik vind het van een afstandje heel lastig om de situatie met je dochter in te schatten. Het enige wat ik je aan kan raden is om het boek How2talk2kids eens te lezen. Ik heb het recentelijk gekocht. Als ik even niet meer zou weten wat te doen zou het boek me denk ik anders naar de situatie laten kijken en me ideeen geven om op een alternatieve manier met de situatie om te gaan. Maar misschien is dat laatste niet eens nodig en is een andere blik op de situatie al genoeg. Ik kan me wel een klein beetje je gevoel voorstellen. Dat wil zeggen, als ik met Ivan bij iemand op visite ga en hij is bijvoorbeeld heel timide dan vind ik het heel jammer dat mensen zo'n verkeerd beeld van hem krijgen. Hij is juist zo'n vrolijk en ondernemend mannetje en ik vind het fijn als hij dat niet alleen thuis is maar ook bij anderen.

Die titel heb ik ondertussen al een aantal keer voorbij zien komen. Ik word steeds nieuwsgieriger naar dat boek. :Y Dus dank voor de tip, wie weet heb ik er wat aan. ^O^
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:32:21 #288
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87395257
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:57 schreef freecell het volgende:
Wat knap van Hannah met die beker! Leander vond dat na zijn eerste verjaardag nóg moeilijk :D
[..]

ja, hier ook vaak 2x een uur :o Soms 1x 3 kwartier en 1x twee uur, maar wat is dat ineens weinig hè? :o
Hier ook! Precies hetzelfde! En ik was al bang dat Harry te weinig sliep, dus ik hem maar steevast 3x ofzo in bed leggen. Maar dat schiet gewoon niet op.

Nu leg ik hem wel rond half 7/ 7 uur in bed en dan komt hij er niet meer uit (behoudens voedingen die hij halfslapend doet dus.

Dames die ook nog (volledig) bv geven (Twinkly en Wupwup?), hoe ziet jullie voedingsschema eruit? Wat geven jullie extra erbij te drinken? En wanneer?

Mijn voedingsschema staat een stukje hierboven. Ik wil als toetje een beetje yoghurt bij gaan geven en op mijn werkdagen in de middag ook een beetje zodat ik zelf de voeding rond 5 uur kan doen. Dat scheelt mij 1x kolven per dag wat ook wel fijn is.
pi_87395532
1 slaapje zou hier ook echt niet gaan. Als we 's ochtends weg moeten slaat hij weleens een slaapje thuis over, maar dan valt hij onderweg wel in slaap. Normaal gesproken slaapt hij 2x 2 uur, maar soms is dat ook weleens 2x een uur, ligt aan zn bui ;) Op het kdv sowieso meestal maar hazeslaapjes, ongeveer 3x per dag.
pi_87396140
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, ik las over Ivan gewend houden aan de box i.v.m. de baby. Maar hoe ga je dat straks doen dan? Je hebt zowel de hoge als de lage stand nodig.
De baby kan toch ook op de lage stand?
pi_87396219
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:50 schreef Jore het volgende:

[..]

De baby kan toch ook op de lage stand?
Ow zo ver had ik nog niet nagedacht, haha :P

Maar dat lijkt me best diep bukken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87396484
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ach ja, dat moet je ook als de baby op de grond ligt. Twee boxen lijkt me zo'n ruimtevretende oplossing :P
pi_87398321
Ik kom me hier melden met Lisa van 10-04-10.

Mijn kleine grote meid is gewoon alweer een half jaar. Wat gaat het toch snel. Ik ben hier nog totaal niet bijgelezen, maar wil iedereen toch alvast even gedag zeggen. :)
pi_87398441
De verjaardag van Isabeau was tof, de taart was heerlijk! En Isabeau is super verwend en ze heeft een geweldige familie O+

We zijn helaas niet lang gebleven, Rienk is 3 keer van de tafel gekletterd (En er maar weer terug op klimmen }:| ) en was heel erg moe en gestrest van alle indrukken. Maar we zien elkaar gauw weer *;

Bedankt Sorbo, je bent een topmama :Y :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:33:03 #295
300054 Marlinde
pi_87398449
Nikki: Welkom met je meisje :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:55:36 #296
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87399658
Welkom Nikki en Lisa! *O*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_87400728
tot een paar weken geleden had ik hier 2 boxxen staan hoor :) eentje hoog, eentje laag
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87403605
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Hij blijft gewoon op de lage stand. Bij onze box is dat trouwens niet superlaag:

Dat valt qua bukken wel mee. Misschien gaat 'ie nog lager, want het kan ook niet lang duren voor Ivan er een keer uitklimt. Ach, ik zie het allemaal wel. Ik sluit niet uit dat ik de box straks helemaal niet meer gebruik voor Ivan, want hij is heel zoet en speelt meestal lekker rustig.
pi_87408779
Sorbootje wat een prachtige taarten!!!!!!! _O_ O+ O+
Heb je ze ingevroren voor morgen of blijven ze wel zo lang goed? Waar heb je de materialen vandaan? Het is marsepein toch?
Wow, morgen is Isabeau gewoon alweer 1 jaar :o *O* Ik vraag me af of ik ook emo ga worden op zijn verjaardag, ik ben dat normaal niet zo snel. Maar ik heb af en toe wel een volschietmomentje als we knus saampjes zijn en Niels uit zichzelf gaat knuffelen of heel lief kijkt O+
Bedoel je met een stoffen pop een zonnekindpop? Die vind ik mooi O+ Ik was ook van plan er een voor Niels verjaardag te maken (een lijs), maar ik kom er niet aan toe.

Marlinde wat leuk dat je er weer bent :D

Welkom Nikki en Lisa! *O*

Ivan jij lief boekenwurmpie O+ Lijsters, brings back memories :D

Niels slaapt nog twee keer twee uur :o En hij is nog maar net overgegaan naar twee slaapjes. De Slaapkop! En dat terwijl Ivan, toen ze jonger waren, meer sliep dan Niels! Maar Niels wordt nog wel een aantal keer wakker 's nachts, alhoewel dat heel kort en maar half wakker is.

De box staat hier nog zodat we 's morgens even rustig wakker kunnen worden en zodat Niels erin kan als ik moet dweilen of koken ofzo. Omdat hij er maar af en toe in gaat vindt hij het wel interessant daar en is hij meestal wel een tijdje rustig :) Helaas werkt dat niet zo als ik achter de computer moet werken, dan gaat hij roepen en dat vind ik ook wel logisch.

Asyniur het schema van Niels lijkt heel erg op Harry's schema. 's Morgens krijgt hij eerst borstvoeding, dan een boterham met roomboter en appelstroop, na zijn eerste slaapje fruit en na zijn tweede slaapje brood met margarine en pindakaas. Maar dat betekend wel dat hij vaak pas om 4 uur weer brood krijgt, helaas wil hij na zijn eerste slaapje geen brood (alhoewel ik dat al een tijdje niet meer heb uitgeprobeerd, toch maar weer eens andersom aanbieden!). Dan blijft hij wakker en krijgt hij nog avondeten en volle yoghurt. Om 7 uur gaan we beginnen met in bad doen enzo en om half 8 ligt hij in bed. Het ligt er aan hoe lang hij wakker is, soms biedt ik hem tussendoor nog een keer fruit en een cracotte ofzo aan.
Ik bied normaal geen extra drinken aan en hij drinkt nog voor en na ieder slaapje (als hij dat wil tenminste, vaak ook niet). Af en toe geef ik wel water of sinaasappelsap als hij niet kan of wil drinken. Aangeraden wordt om geen extra drinken aan te bieden tot het eerste jaar als je nog geen afbouwplannen hebt, maar vanaf ongeveer 10 maanden stabiliseert je productie (per moeder verschillend) en dan hoef je niet zo bang te zijn dat je productie daalt als je wat extra drinken aanbiedt.
Als hij een jaar geweest is ga ik 's morgens en voor zijn slaapjes voeden (handig met in slaap vallen :)) en tussendoor water aanbieden.

Sinds zaterdag klapt Niels (voorzichtig) in zijn handjes bij het liedje "klap eens in je handjes" O+ Het gebaar bij "op je boze bolletje" doet hij al een tijdje en dat doet hij ook spontaan (hoera voor banaanhandjes :P )
Hij gaat bij muziek ook direct dansen en als je vraagt of hij gaat dansen gaat hij wiebelen O+
En hij is gek op manderijntjes! Vannacht had hij erg veel last van een verstopte neus en vastzittende hoest waardoor hij niet kon drinken en slapen, toen heb ik hem water en een manderijntje gegeven en dat manderijntje maakte hem gelukkig weer blij :D
pi_87408947
*Googled op wishbonebike* Leuk ding Claudia, doen! Daar hebben ze superlang vast heel veel plezier van

Wauw wat een mooie taarten Sorbootje, wat knap dat jij dat maken kan zeg

en ik zag dat Marlinde terug van weggeweest is :W

Ik heb Wolf nog nooit citrusvruchten gegeven, zal eens een mandarijnpartje geven, zal er vast ook wel ingaan.
Wat knap van Niels dat hij echt meerdere gebaren al kan, zo grappig lijkt me dat

Wij zo over 5 min naar CB b vooral benieuwd naar zn gewicht en lengte. Daarna lekker dagje Amsterdam *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')