abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:34:28 #1
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87185903
}:|

Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 54

08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

:P

[ Bericht 45% gewijzigd door BE op 05-10-2010 08:26:33 ]
pi_87185970
O-)
pi_87186100
;) Waar amaranta dus vermoed dat haar man is vreemdgegaan met een blonde vrouw ofzoiets... ;)
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:39:47 #4
313287 Groofsken3
pi_87186172
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:38 schreef amaranta het volgende:
;) Waar amaranta dus vermoed dat haar man is vreemdgegaan met een blonde vrouw ofzoiets... ;)
Je blonde God kijkt zo lief, dat zei ik O+ .
pi_87186208
Jullie avatars lijken zoveel op elkaar, amaranta en Keshet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:41:26 #6
313287 Groofsken3
pi_87186256
Oftewel, Claudia is teleurgesteld dat ze jou aantrof Amaranta :'( .
pi_87186520
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:41 schreef Groofsken3 het volgende:
Oftewel, Claudia is teleurgesteld dat ze jou aantrof Amaranta :'( .
Nee, ik begreep niet waarom Keshet dacht dat haar man was vreemdgegaan met een blonde vrouw.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:50:19 #8
313287 Groofsken3
pi_87186734
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, ik begreep niet waarom Keshet dacht dat haar man was vreemdgegaan met een blonde vrouw.
:o :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:52:28 #9
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87186886
Disclaimer: Post van KESHET! :+

Hahaha, ik zal mijn avatar weer eens aanpassen. :D

Wat een mooi kereltje is Fabian! Ik had alleen nog in m'n hoofd zitten dat 'ie donker haar had? :?
A grand adventure has begun.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:54:03 #10
313287 Groofsken3
pi_87186982
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:52 schreef Keshet het volgende:
Disclaimer: Post van KESHET! :+

Hahaha, ik zal mijn avatar weer eens aanpassen. :D

Wat een mooi kereltje is Fabian! Ik had alleen nog in m'n hoofd zitten dat 'ie donker haar had? :?
Nee, das de mijne. Al had ik dan weer in mijn hoofd zitten dat ik ook een blonde God heb... :+
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:55:46 #11
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87187080
Dat heb ik ook steeds, dat ik 2 keer moet kijken of het nu Keshet of amaranta is :D

Leuk foto's trouwens van beiden. De blonde god en dat blije ei in haar kinderstoel!

Verder barstende koppijn dus tijd voor bed. (pfff... té druk op het werk!)
pi_87187125
Laat ik ook nog even iets ontopics posten: Ivan vertoont sindskort wat tekenen van eenkennigheid! Als zijn vader hem 's ochtends aflevert bij opa en oma dan gaat hij huilen. En bij opa en oma thuis gaat hij huilen als oma de kamer uitloopt. Thuis merk ik er verder niets van.
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:59:49 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87187355
Keshet is ook niet blond he.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:00:26 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87187397
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:54 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Nee, das de mijne. Al had ik dan weer in mijn hoofd zitten dat ik ook een blonde God heb... :+
Jij hebt een soort van Italiaantje :) O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:02:30 #15
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87187522
Psychisch wel, fysiek niet. :+

Claudia, is dat niet meer een verlatingsangst dan eenkennigheid? Lijkt me wel lastig om mee om te gaan. Weggaan als Ivan zo huilt lijkt me moeilijk en het als een blok aan je been hangen lijkt me ook lastig.

Emma heeft het een klein beetje, ze heeft het liefst een bekend iemand in het zicht of binnen gehoorsafstand.

Oh Groof, ik herken R. uit duizenden hoor. Met z'n mooie bos haar en z'n open gezichtje!
Fabian had ik alleen nog niet zo vaak op foto's gezien geloof ik!
A grand adventure has begun.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:02:32 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87187525
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid. Mijn man gaat voor zover ik weet niet vreemd.
Het is alleen zo grappig dat Fabian hoogblond is met blauwe ogen. En ik nog net geen negerin ben met bruine ogen.
Maargoed, ik weet vrijwel zeker dat ik degene ben geweest die Fabian gebaard heeft. Dus...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:03:03 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87187560
Ik dacht ook aan een soort van verlatingsangst Claudia.
pi_87188745
Nee, het is meer eenkennigheid dan verlatingsangst, al is het niet heel envoudig om die twee van elkaar te scheiden. Hij heeft duidelijk een hiërarchie van mensen waar hij op gesteld is: papa en mama > oma > opa > jonge vrouwen > andere kindjes > de rest van de wereld.

Ik kan er trouwens niet echt mee zitten. Ik ben vooral huiverig voor het moment dat hij gaat huilen omdat hij bij opa en oma wil blijven en niet met ons mee naar huis wil. :+ Wel kijk ik een beetje op tegen introductie op een kinderdagverblijf. Maar goed, we hebben nog steeds geen plek.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:25:09 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87188976
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, het is meer eenkennigheid dan verlatingsangst, al is het niet heel envoudig om die twee van elkaar te scheiden. Hij heeft duidelijk een hiërarchie van mensen waar hij op gesteld is: papa en mama > oma > opa > jonge vrouwen > andere kindjes > de rest van de wereld.

Ik kan er trouwens niet echt mee zitten. Ik ben vooral huiverig voor het moment dat hij gaat huilen omdat hij bij opa en oma wil blijven en niet met ons mee naar huis wil. :+ Wel kijk ik een beetje op tegen introductie op een kinderdagverblijf. Maar goed, we hebben nog steeds geen plek.
Oh, laatst wilde Eva bij opa en oma blijven. Nou, prima. Ik ben daar aan gewend. Mijn vader, haar opa dus. Staat helemaal bovenaan het topje van de liefste mensen.
Ik vind dat alleen maar mooi om te zien.

Oeps, bedenk me dat ik woensdag intake heb van Fabian op kdv. Meteen op de kalender zetten, anders vergeet ik dat.
Hoe makkelijk ik dat bij Eva vond, ik zie er nu wel tegenop. Eva was al anderhalf, en Fabian is nog geen geen als hij straks gaat.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:43:39 #20
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_87189860
Stef heeft dat ook nu, Claudia. Het is nu wel weer wat minder, maar vorige week wilde hij zelfs nauwelijks nog van zijn papa weten en dat vond ik eigenlijk wel heel erg, dat maakte me verdrietig.. Nu ben ik de afgelopen dagen veel de hort op geweest en nu is papa ook weer ok :) Stef uitte dit niet alleen door te gaan huilen als ik wegliep (zelfs een paar stappen opzij waren al een drama soms :')), maar hij klampte zich ook als een aapje aan me vast en als er dan iemand in de buurt kwam (incl. papa dus) begroef hij verlegen zijn gezichtje in mijn schouder..
3!
pi_87196414
Zucht......... ben al sinds 3 uur wakker. Heb nu al zin in mijn werkdag }:| Gelukkig slaapt Isabeau wel lekker.

Verlatingsangst en eenkennigheid zijn hier nog niet gesignaleerd. Niet écht tenminste. Isabeau vind het wel eens niet leuk als ik uit beeld loop, maar da's alleen als er dan echt niemand in haar blikveld achterblijft en het is dan nog geen groot drama. Maar goed, ik zal het wel weer over mezelf afroepen door dit hier te posten :')
pi_87197110
Ok, wat een blonde goden allemaal... Blonde godinnen zijn ook leuk hoor ;)
Oh en Amarante, ik ken je "twijfels"... Ik ben ook verre van blond en man lief heeft ook donker haar maar toch is Minke behoorlijk blond geworden in de zomer... gelukkig weet ik ook dat ik haar zelf op de wereld heb geperst en dat manlief vroeger ook hoogblond was. Dus eigenlijk ook wel weer leuk, heeft ie ook iets van zichzelf aan Minke gegeven :D

Och Claudia, wat rottig dat Ivan nu wat eenkennig wordt. Gelukkig dat ie er thuis niet al te veel last van heeft, maar wel naar als je hem dan zo huilend bij opa en oma moet achterlaten.
Minke heeft ook wel zo'n "verlanglijstje" van mensen... eerst komen wij, dan mijn vader (die misschien nog wel boven ons uitkomt) en dan de andere opa's en oma's (ze heeft er 6 in totaal) en daarna alle kindjes, alles wat kat of hond is en de rest van de wereld... Gelukkig is ze niet heel kieskeurig (nog)... Het schijnt dat ik vroeger alleen maar naar mannen lachtte, tot groot verdriet van mijn oma :@

Sorbootje, succes!!! :* Hopelijk kom je de dag een beetje door, *schuift bakkie pleur jouw kant op!
pi_87197222
Ben van het kdv weer naar huis gelopen. Werd steeds misselijker en heb een berm opgeluisterd met wat half verteerde etensresten. Nu weer in bed met laptopje en zo lekker slapen.

toch bedankt voor het bakkie pleur
pi_87197286
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:43 schreef Incantrix het volgende:
(...) maar hij klampte zich ook als een aapje aan me vast en als er dan iemand in de buurt kwam (incl. papa dus) begroef hij verlegen zijn gezichtje in mijn schouder..
Dat is heel herkenbaar. Als Ivan bijvoorbeeld bij zijn oma op schoot zit dan strekt hij zijn armpjes naar me uit en doet hij precies wat jij zegt, zich aan me vastklampen en zijn gezichtje begraven. Mijn neefje heeft ook zo'n fase gehad en die ging vanzelf over. Ach, wat ik al zei, het is hier niet echt een probleem doordat het al vrij gauw heel goed gaat bij zijn opa en oma. Ook zorgt oma ervoor dat ze ruimte voor opa laat zodat Ivan wat meer aan hem gewend raakt (ze trok de zorg voor Ivan wel erg naar zich toe).

Het klinkt wel heel vervelend voor je lief. Gelukkig helpt het als je Stef en zijn vader wat meer tijd samen geeft!
pi_87197290
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:11 schreef Sorbootje het volgende:
Ben van het kdv weer naar huis gelopen. Werd steeds misselijker en heb een berm opgeluisterd met wat half verteerde etensresten. Nu weer in bed met laptopje en zo lekker slapen.

toch bedankt voor het bakkie pleur
Je begint nu ookal ziek te worden? :{ Of hoort dit allemaal bij je mondzeer?

Voor wat het waard is: ik lig ook nachten achtereen wakker. }:|
pi_87197305
Ik denk niet dat het bij mijn mondzeer hoort, maar voel me wel knap ziek.
pi_87197319
Dan doe je wat ik vandaag ga doen: de hele dag op de bank liggen onder een dekentje, pot thee binnen handbereik neerzetten en opgenomen afleveringen van de Tudors kijken. c_/
pi_87197331
Goedemorgen!

Koffie Sorbo? c_/

Florian slaapt weer lekker ''s nachts!
Overdag is hij alleen door dit drama naar 2 slaapjes gegaan en dat houdt hij prima vol :o
En hij is nog steeds bang voor zijn bedje, dus over zijn rug aaien tot hij slaapt en dan is het nog 20 minuten vechten :X Ik ben zo bang dat dat blijft.... :{
pi_87197348
Oh dames... dikke :* dan maar voor jullie (en eentje voor mezelf, ik wil ook lekker bankhangen... maar moet werkenaanwezig zijn op werk)!
pi_87197354
Ow, scherm te lang open.... Beterschap Sorbo ...
pi_87197760
Sorbo beterschap!

Ik lees wel bij maar heb verder niet zo veel te melden. Het gaat gewoon goed en voorspoedig hier. Hij staat soms per ongeluk los en kan aan een hand stappen maar vind dat nog eng. Hij zit overal aan en trekt alles van tafels en stoelen. Heeft de knoppen van de stereo ontdekt en zet die nu steeds aan en uit. Hij eet goed, hij drinkt goed, hij wijst trouwens nu ook! Zit eindelijk in maatje 74 (al zijn de broeken hem nog te lang) en kan zichzelf prima vermaken.
Hij loopt ook zelf achter dingen die kunnen schuiven/rollen.

Topvent O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_87198022
Rienk is stoer! Komt hij zondag hier ook lekker met zijn skills patsen?

Isabeau kan ook een wijs-trucje! Als je vraagt: Isabeau, waar is de klok? Dan wijst ze naar de klok.
Suf misschien, maar ik vind het schattig.

Claudia, dan moet je wel opgenomen afleveringen van the tudors hebben. Ach... House kan mij ook wel vermaken. (al was het maar omdat ik met hem wil trouwen)
pi_87198094
Florian komt naar je toe deze zomer :D

KLIK
pi_87198097
Ik heb ook niet veel te melden. Leah is adorable ja maar dat wisten jullie al ;)

beterschap Sorbo!
pi_87198178
oh kijk, Florian. Goed man :D
pi_87198216
Beterschap Sorbootje :* Lag je vannacht wakker omdat je je al niet goed voelde of was Isabeau wakker?

Florian *O* Wat lijkt hij ineens groot!! Mooie vloer trouwens!

Niels heeft ineens een fascinatie voor lampen, hij wijst ze steeds aan, wacht dan tot we "lamp" zeggen en dan volgt een enorme glimlach :D
Oh en ik vind hem hier zo groot lijken, gewoon een ongeschilde peer verorberen :Y)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87198295
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:12 schreef Twinkly het volgende:

Oh en ik vind hem hier zo groot lijken, gewoon een ongeschilde peer verorberen :Y)
Ja, zo'n moment had ik ook van de week, toen ik hem een banaan gaf zoals ik die zelf zou eten!

En die Florian! Puike techniek. 8-) Ik vind hem vooral heel veel op zijn broer lijken. Dat viel me erg op toen ik pas die foto zag waarop ze samen in bad zaten. Ongelooflijk!
pi_87198629
Die peer :D

Florian op Leander? Mwah, soms wel inderdaad, maar Leander lijkt enorm op TARA en Florian op mijn broers :D

Kijk wat ik gewrocht heb!

Florian-proof brood O+ En het was misschien 5 minuten werk en helemaal zelf gemaakt!

En als het lekker is, ga ik vanaf nu elke avond een brood bakken, want het ruikt zo lekker en is goedkoper dan gewoon brood :D
pi_87198829
Niels met peer O+

en dat brood ziet er heerlijk uit zeg :Y)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:05:00 #40
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87200858
Zo, Niels werkt ff vakkundig een peer weg! _O_
En bilschuivende Florian! Goesso! ^O^
Dat brood ziet er errug lekker uit zeg! :9~

Stoere Rienk met alles wat 'ie intussen heeft geleerd! *O*

Tirza stond gisteren ineens een paar tellen los!! :o
Toen bedacht ze zich ineens: "Oh ja, ik ben nog een maar 8,5 maand en dus eigenlijk nog een baby!" en toen hield ze zich toch maar weer aan papa vast! O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_87202991
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:02 schreef Sorbootje het volgende:
Rienk is stoer! Komt hij zondag hier ook lekker met zijn skills patsen?

Isabeau kan ook een wijs-trucje! Als je vraagt: Isabeau, waar is de klok? Dan wijst ze naar de klok.
Suf misschien, maar ik vind het schattig.

Claudia, dan moet je wel opgenomen afleveringen van the tudors hebben. Ach... House kan mij ook wel vermaken. (al was het maar omdat ik met hem wil trouwen)
Ja, ik trek zondag zn beste pak voor hem aan. Isabeau moet hem wel de knapste vinden natuurlijk he ^)

Wat lief dat ze naar de klok kan wijzen! :Y Ik zei gister 'wer is heit' (Waar is papa) en hij keek toen naar Johan, of dat per ongeluk was weet ik niet, maar vond het wel stoer!

En House :9~ Die wil ik ook wel een paar uurtjes ja *) Maar Callie van Grey's vind ik ook zeer smakelijk en ik ben volslagen hetero, Dus dat is wat raar he :) Ach, ik hou het maar gewoon bij J. :+

Niels O+ Ik ben zo benieuwd naar hem!

En Florianproof brood! Wat super! ^O^ En wat hupst ie leuk! :Y

Ff eten, dan even doen alsof ik een ster in het huishouden ben en dan naar McLaura, want het is weer dinsdag-zwemdag! *O*

En oh ja! Ik heb DE jurk gevonden! *O* *O* ^)
pi_87203049
Tirza ook al zo'n held! *O*
pi_87209897
Vlindur oeh *O* wat voor één?
pi_87211713
*O* Vlindur ^) *O* Foto!! :+

Tirza en Evie wat gaan jullie hard :o Los staan?!??! *O*

Wat ziet dat brood voor Florian er heerlijk uit :9

Wat staat Niels hoog in het lijstje :o :o :o
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87221124
Zo, rustig hier...

Free, dat brood ziet er prima uit!

Vlindur, leuk dat je een jurk hebt gevonden

Voor de rest... vergeten :N

Hier alles prima. Thomas is echt zo leuk! Ik ben me steeds aan het verbazen hoe goed hij al dingen kan enzo. Hij lacht zoveel en is gewoon vrolijk. [zucht] niet veel nuttigs te vertellen....

Oh, Sorbo, Thomas heeft (denk ik) ook blonde haren... (nu moeten ze alleen nog gaan groeien -O- ) Het zou toch leuk zijn als hij op z'n eerste verjaardag wat haartjes had...
pi_87224498
Vlindur, mijn pm-box staat open voor foto's van DE jurk O-)

Aoraki, hier ook nog Toos Haarloos. Voorbijgangers vinden haar 'zo'n leuk knulletje' en dat terwijl ze een rood jasje met roze hartjes aanheeft. :')
Morgen gaan we bij de V&D foto's maken *O*
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:55:27 #47
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87229789
hoihoi! ik ben nog aan het werk; maar kom ff slaapzand strooien voor de kindjes ;)

en Evie liep vandaag alweer langs de tafel; kiek tan:
View My Video
View My Video
O+

[ Bericht 37% gewijzigd door Beessie-Jen op 06-10-2010 00:07:21 ]
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_87236412
Evie, knap zeg :o
pi_87236567
Evie! Stoer wijf! Zie d'r gaan! :D

Haha Vlindur, Callie ís ook een mooie vrouw. Dat zien zelfs hetero's. Ik heb zin in zondag trouwens!

En och, al die blonde goden hier.... Isabeau is niet zo monogaam, dus dat komt allemaal wel goed.

Isabeau heeft de afgelopen dagen, zoals gezegd, een paar keer los gestaan, maar dat was maar eventjes. Vanmorgen stond ze zo lang los dat ik 'Bubububububububuuuuuuub kijhijk nou!!"kon roepen.....vervolgens nog kon wacht op B's traaaaage reactie en toen stond ze nóg. ^O^

En ik ben nog steeds ziekjes :( En die blaren in mijn mond nemen wel af in omvang, maar gaan daardoor wel nog meer pijn doen. :(
pi_87236698
Wat knap van Evie! Dat teruglopen op het tweede filmpje ziet er echt heel schattig uit, een beetje wankel nog maar toch ook heel vastberaden.

En wat gaaf dat Isabeau zo lang los stond! Dan is het echt geen toeval meer, hè?

Ivan wandelt hier van de ene op de andere dag aan de hand flink de kamer door. Tot voor kort liep hij alleen zijwaarts, maar voorwaarts hoort nu dus ook bij zijn repertoire. Maandag heeft hij bij mijn schoonouders voor het eerst los gestaan, per ongeluk. Daar heb ik zelf nog niets van gezien, maar ik zie hem wel heel vaak van object naar object gaan (box -> stoel) waarbij ik het idee heb dat hij zich alleen voor de vorm vasthoudt. Hij staat inmiddels zo stabiel. Alleen achter de loopwagen moet ik nog goed opletten.
pi_87236878
Auw Sorbo... dingen in je mond zijn zo pijnlijk :X

Wat knap, al die staande en lopende kinderen! Isabeau helemaal los staan en Ivan zelfs compleet aan de wandel :o

Florian net in bedje gelegd en hij is gewoon in één keer en zonder schudden en aaien in slaap gevallen! Aai, speen 'schinneltje'(knuffellapje, naam afkomstig van uiterlijk en geur ondanks regelmatig wassen) en hij sliep :o

En nu is het hier héél rustig... De oudste naar de PSZ, Florian in diepe slaap... hmmmz.
Wat nu :+

Nuja, vanmiddag voor het eerst werken en ik merk nu dat ik echt nog even moet voorbereiden :+
pi_87236932
Oeh spannend Free... Heb ik even gemist! Nieuwe baan? (zul je zien dat ik weer major nieuws gemist heb)

Ik ga even met een boek in een eucalyptusbad liggen. Knap ik vast van op.
En idd, dingen in je mond zijn sowieso naar, maar dit is erger dan wat ik op dat vlak ooit heb gehad. Stel je een afte voor, maar dan keer 10 in formaat en dat op meerdere plekken. Wel onwijs goed voor de lijn. Dat dan weer wel.
pi_87238352
Leah en ik zijn net terug van het CB. Alles prima en de dame weegt 8900 alweer en is 74 cm.

Ik heb de baan van freecell ook gemist?

klote, Sorbo, die "aften" of wat het zijn. Lijkt me ellendig :{
pi_87238516
Jeumig Lily, wat is Leah een lange... (is gewoon 6cm langer dan Minke en ze schelen een dag! :o)...

:* Sorbootje... lijkt me erg pijnlijk.

Evie, wat kan ze al goed stappen BJ! :o geweldig om te zien!!! Maar ze wordt ook al een echte dreumes (sorry, :* ) zo groot en wijs...
pi_87239015
Free, heb ik iets gemist? Nieuw werk?
Sorboo, ik hoop dat het snel weggaat. Ik heb ooit weleens spruw gehad, dat was een hel. Dus hopelijk is het snel weg bij je!

Hier ook weer bij CB geweest, het was ook weer prikkentijd :'(
Maar ons meisje zit helemaal strak op haar lijntje.
7550 kilo en 69 centimetertjes lang. En dat met de leeftijd van bijna 1 jaar.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87239256
wat een reus heb ik dan _O-
pi_87240120
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:11 schreef lily het volgende:
wat een reus heb ik dan _O-
Die van mij is heel erg mini hoor. Ze zit ook onder de onderste lijn. Dus niet echt een graadmeter :')
pi_87241440
Hoi hoi, allemaal CB bezoekjes :) Zo ook hier

Ons mannetje is echt een jerommeke. Klein, stevig en oersterk :D Alles was weer ok en hij was zowaar bijna 4cm gegroeid in 6 weken 8-) (vorige keer 64,5cm en nu 68,3cm maar vorige keer naar boven afgerond en nu naar beneden voor de curve)

Het is duidelijk te zien dat hij gek is op eten :D maar ik moet erbij zeggen dat hij net een papfles achter zijn kiezen had, dus dat scheelt toch wel een onsje of 2.

Ik ben er blij mee!

Sorbo, beterschap!
Free, succes met je eerste werkdag vanmiddag!
pi_87242041
Daan :D Toffe curve!

Mijn baan is makkelijk te missen :+ 1x per maand een middag.
Als zelfstandig gezinsbegeleider, dus inclusief begeleidingsplan schrijven ed :) Leuk en lekker passend bij mijn opleiding (SPH)

Sorbo :X Ik vind aften al zo pijnlijk!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:36:34 #60
313287 Groofsken3
pi_87243867
Dat lopen van Evie O+ . Geweldig knap en zo heerlijk wiebelig :D .
pi_87251206
:) Ga zo bijlezen. Of zal dit morgen worden.... ;)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:41:21 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87260649
Sorbo, beterschap! :*

Free, hoe was je werk vanmiddag?

Oh, kijk Evie gaan! En Florian! Goed zeg! ^O^

En wat wou ik nog zeggen...
Oja Daantje wat doe je het goed! Krijg je pokon ofzo? ;)

En voor de rest ben ik het even kwijt...

Harry gaat goed. HIj kruipt inmiddels als een speer. Heel doelgericht. Komt je ook gewoon achterna of gaat naar iets toe wat hij interessant vindt.
Hij trekt zich inmiddels ook tot stand op. Dat deed hij al langer maar niet zo goed/netjes. Maar nu gaat het wel heel goed. En hij staat ook erg stabiel. Hij staat zelfs te hupsen/springen in de box :D

Ik ga nu even in de douche springen en dan ga ik even kijken of ik nog tijd vind om een filmpje te bewerken en te uploaden...
pi_87261650
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:21 schreef happyme28 het volgende:
Hoi hoi, allemaal CB bezoekjes :) Zo ook hier

Ons mannetje is echt een jerommeke. Klein, stevig en oersterk :D Alles was weer ok en hij was zowaar bijna 4cm gegroeid in 6 weken 8-) (vorige keer 64,5cm en nu 68,3cm maar vorige keer naar boven afgerond en nu naar beneden voor de curve)

Het is duidelijk te zien dat hij gek is op eten :D maar ik moet erbij zeggen dat hij net een papfles achter zijn kiezen had, dus dat scheelt toch wel een onsje of 2.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben er blij mee!

Sorbo, beterschap!
Free, succes met je eerste werkdag vanmiddag!
Grappig, Happy, Lente maakt een vergelijkbare sprong in gewicht rond die leeftijd. :D

pi_87262876
Pff... heel stuk getypt, alles weg :(

Anyway, wel grappig om te zien inderdaad. Toch denk ik dat die papfles vlak voor de meting niet heeft geholpen en daarnaast is Daan nog niet zo lang van 4 naar 3 flessen terug en eet toch al flink wat vast voedsel. Maar niets om ons zorgen over te maken hoor. Het is geloof ik nog niet eens de +1 lijn. Qua lengte zit ie nu tussen de 0 en -1 lijn dus da's ook keurig.

Nog wel een heel gedoe over de meting van zijn hoofd. Had vorige keer iemand de meting van 43cm ingetekend als 45cm en nu was de meting 43,5 cm. Z'n hoofd was dus ineens 1,5cm minder groot van omtrek. Dus nog een keer gemeten, doen werd het dus 44cm, maar dat was nog vreemd, dus alles nagekeken bleek het in mijn groeiboekje wel goed te staan en was het dus vorige keer 43cm en nu 44 cm.

Harry ook al zo lekker aan het hupsen in de box. Daan ook :D totdat hij zich loslaat, achterover of voorover valt en dan is het leiden in last .... hij snapt nog niet dat je moet gaan zitten i.p.v. gewoon jezelf laten vallen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:52:02 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87267136
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:24 schreef happyme28 het volgende:
Harry ook al zo lekker aan het hupsen in de box. Daan ook :D totdat hij zich loslaat, achterover of voorover valt en dan is het leiden in last .... hij snapt nog niet dat je moet gaan zitten i.p.v. gewoon jezelf laten vallen.
Heel herkenbaar! :Y
Het bewijs ;)
pi_87272860
Dat doet hij best behoedzaam nog :D Als ik dit zo zie weet ik waarom het Florian niet lukt ondanks pogingen :D

Hij pakt de spijlen, voeten eronder en gewoon heel hard trekken _O- En dat werkt dus niet :P

Wat een nacht trouwens :X Ben al vanaf 4:00 wakker en heb het om 6:30 maar opgegeven in bed :')
Misschien toch even weer naar de HA met zijn oortjes...
pi_87273209
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 07:28 schreef freecell het volgende:
Wat een nacht trouwens :X Ben al vanaf 4:00 wakker en heb het om 6:30 maar opgegeven in bed :')
Misschien toch even weer naar de HA met zijn oortjes...
Florian nog steeds zo'n last -O- Beterschap ventje :*
Hier was het ook erg gezellig :Y) :')

Wat een mooie groeicurves en wat een knappe Harry O+ Ik ben het met je papa eens, je bent veel te klein om te staan hoor.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87273229
Nee, ik heb niet het idee dat hij echt nog pijn heeft. Wél dat hij er nog ongemak van heeft in bed :) Misschien voelt het raar ofzo?
Gisteren was hij volgens TARA wel weer hard aan zijn oor aan het trekken en aan het huilen. Misschien dan toch viraal... Dan doet AB niet zoveel :{
pi_87273254
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:17 schreef freecell het volgende:
Nee, ik heb niet het idee dat hij echt nog pijn heeft. Wél dat hij er nog ongemak van heeft in bed :) Misschien voelt het raar ofzo?
Gisteren was hij volgens TARA wel weer hard aan zijn oor aan het trekken en aan het huilen. Misschien dan toch viraal... Dan doet AB niet zoveel :{
Hmm idd.
Of de buis van Eustachius zit verstopt, dat voelt heel naar als je ligt. Dan helpt spoelen, maar hoe doe je dat in vredesnaam bij een baby :')
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 7 oktober 2010 @ 08:53:26 #70
95408 Incantrix
pi_87273700
Zo hee, heb ik eindelijk ook weer eens tijd om uitgebreid te internetten! Hallo! :*

Ik heb even een stukje terug zitten lezen nog, ik heb zoveel gemist.. Flarden van gesprekken wel meegekregen hoor, maar verder..

Claudia, júist de momenten die op het oog niet heel bijzonder zijn kunnen vreselijk dierbaar zijn. Het besef dat zoiets normaals tegelijk juist heel bijzonder is, eenvoudigweg samen zijn, zonder opsmuk of poespas.. Zoiets? Ik had het laatst ook terwijl Stef bij mij op schoot zat op de bank, hij was heel moe en legde heel even, een paar seconden, zijn hoofd tegen mijn schouder en zo zaten we dan O+ Geweldig toch? Samen. Jóuw kind, gewoon, bijzonder :) En ja, ik ben erg blij dat we het tij wat hebben kunnen keren wat mijn lief betreft, ik vond dat niet fijn en hij uiteraard ook niet. Ben wel benieuwd hoe het van het weekend zal zijn, dan heb ik 2 dagen voor hem gezorgd en heeft hij er een dagje opvang opzitten. Hoe is het nu met de eenkennigheid van Ivan? Gaat idd vast wel weer over tot nu toe heb ik nog niemand met een 20-jarige aan het been gezien, maar ik twijfel of je dan nog wel buiten zou komen enzo ;)

BJ, oh! Heb je een prijs gewonnen met die foto? Wat gaaf! Ik was helemaal vergeten dat Evie in het begin zo geel was en dat ze zelfs nog onder die lamp moest enzo. En moet je nú eens zien! Terecht hoor, dat je foto is 'bekroond' :) En erg offtopic, ik weet het, maar hoe gaat het met je man en zijn banenzoektocht?

Wolf O+ En staan, whaaa! Goehoed! Poppejans, gaat het goed verders? Wacht maar, voor je het weet rent hij door het huis :D Ik word af en toe echt weemoedig als ik denk aan die kleine baby's zoals ze waren, en hoe ze in een paar maanden tijd veranderen in heuse, kleine mensjes O+ Zie die Wolf nou toch staan, alsof hij zich elk moment kan omdraaien en weg kan lopen..

Simmu, ik zag nog ergens een ongelooflijke groeicurve van een klein manneke dat stiekum héél niet zo klein meer is! Wat MOOI! :)

Emma in de Tripp Trapp O+ Keshet, wat een meidje is het zo al zeg :o En wat zit ze al netjes! Stef moest je in het begin echt stutten met een zitverkleiner en hem goed vasthouden en ondersteunen, haha!

Free, lekker aan het bakken voor je kleine man O+ Ik vind dat eigenlijk wel heel mooi, dat je gewoon zelf zijn eten helemaal maakt! (Het is vast heul niet zo leuk en liefdevol enzo als je er echt van afhankelijk bent, maar het is wel een beetje een soort van droombeeld ofzo.. Echt zo'n moeder de vrouw enzo ;) O+ ) Ennuhm, beterschap met je ventje joh! Succes bij de HA, vervelend zo :*

Wickie, gaat het al beter met je been? Heb even gemist wat je hebt/had? En ik besefte me trouwens vandeweek ineens dat ik nog een meisje ken met de naam van jouw dame, gek dat ik me dat nooit gerealiseerd heb.. Parel betekent dat, toch? En wat fijn dat ze lekker haar eigen lijntje volgt! Ze is misschien klein (toch? Of ben ik gewoon gewend aan mijn spekkie?), maar zolang ze haar lijntje volgt: prima toch? :)

Sorbo-lief, beterschap meid! :* En hoei, kun jij dat ook zo eng vinden? Alle mama's en papa's wel denk ik.. Ik hoorde laatst dat een meisje op wie ik als tiener veel gepast heb een relatie kreeg met een dealer en nu, op haar 17e, ook zwaar verslaafd is :'( Als ik dan naar Stef kijk vind ik dat zo eng.. Stel je toch voor.. Of als je leest dat er iemand voor de trein is gesprongen ofzo :'( Hoe moet zoiemand zich wel niet gevoeld hebben om tot zo'n wanhoopsdaad te komen? Hoe moet de moeder van die persoon zich wel niet voelen, wetende dat je kind met zo'n gevoel is gestorven? :'( Nouja, liever maar weer leuke dingen: stáán!! *O*

OMG, FABIAN! :o O+ Wat ben jíj een mooi manneke! Amaranta, verders alles ok? :)

Vlindur, jaaaaa! *O* Dé jurk! ^) Heb je niet een foto voor de PM? O-) Wat lief dat Rienk naar je verloofde keek, zelfs al was het misschien per ongeluk :)

Happy, waar zag ik Daan nou laatst voorbij komen? Kan het niet meer terugvinden, ik wilde nog even kijken :') Nouja, dan kijk ik maar naar zijn curve, haha! En daantje, wat doe je nú? Wat een spurt maakt 'ie, Happy! :o Netjes!

Twinkly, hahaha, wat cool! Wat is hij lekker aan het happen zo, en echt die halve peer al op ook :D Doet Stef ook trouwens, die eet 'm helemaal op, op het stokje na. Appels ook, maar die gaan wat minder ver op :P

Ow, ik zie nu pas dat ik bijna vergeet te *O* voor Ivan! Ventje, lópen, wat stoer!! *O*

Leah, wat wordt jij alweer groot! :o In mijn hoofd is het echt nog een heel mini-popje Lily.. Stom he? Wel een lang end ook zeg!

Oh, Harry! O+ Ik smelt helemaal van jou! O+ Hoe hij dan omkijkt en lacht, Asy! Wát een droppie! Waat koop je er zoëentje? (Alhoewel ik véél kindjes zou hebben als ik van alle leukerds van hier een exemplaar zou moeten aanschaffen :P) Ohja, en grappig, elke keer als de cam flitst blijft hij echt even netjes stilstaan lijkt, wel, haha!

Oh Twinks, als ik kon toveren toverde ik voor jou en Niels een briljante nachtrust hoor -O-

Ehm, ja, hiero gaat het wel goed :) Stef werd gisteravond wel twee keer gillend wakker, heel sneu. Wat er nu was weten we niet zeker. Tandje 8 is het in elk geval niet, want die was eergisterochtend door, maar hij heeft wel snot, dus misschien voelt hij zich gewoon rot. Mijn moeder paste op terwijl wij naar een film & lezing waren, en zij dacht dat het misschien wel een kiesje was omdat zij vond dat hij een rode, gezwollen wang had. Toen hij weer wakker werd hebben we samen gekeken, maar wij zagen het dus niet. Ah well, we hebben hem weer in slaap gekregen, niet meer gehoord vannacht en nu is hij supervrolijk. Het zal wel.

En hij gaat nu ook weer echt een ontwikkelingsfase door, hij heeft ineens weer zó veel nieuwe dingen! Hij kijkt ook op een hele andere manier naar dingen. Voorheen was hij vooral bezig met komen waar iets nieuws te ontdekken was, nu richt hij zich veel meer op één object en onderzoekt dat dan echt een soort van O+ Zó lief! En hij pikt dingen retesnel op nu: mijn moeder deed hem twee keer voor hoe je een grappig geluid kunt maken door met je vinger aan je lip te zitten terwijl je een lange klinker maakt zeg maar, en dat doet stef nu dus ook de hele tijd. Gisteren bij de helmpjesdokter wilde ik zijn aandacht trekken en tikte met twee houten blokjes tegen elkaar aan, en ja hoor: sindsdien maakt hij 'muziek' met blokjes :D Bij de helmpjesdokter was alles goed, zijn koppie is helemaal netjes en nu is het helmpje vooral nog bedoeld om het hoofdje in vorm te houden. Het grote aftellen is begonnen: nog maar één keer daar op controle (en als het helmpje nog makkelijk op- en afgaat mogen we die zelfs afbellen! *O* ) en de eindcontrole in het ziekenhuis en het is klaar :) Nog 6 weken en 5 dagen!

And I saved the best for last: Stef stond dus al los, eerst per ongeluk, maar sinds een aantal dagen echt heel gericht en expres, zette af en toe een stapje en donderde om.. Drie dagen geleden zette hij een stapje en viel niet en gisteren liep hij! :o *O* :o Hij deed 3 stapjes naar iets toe en greep zich toen snel vast. Omdat hij ergens heenliep en ondertussen ook met een blokje aan het frutten was had hij het volgens mij niet eens door, daarna deed hij het ook niet, meer maar :o :o

Zo, ben ik weer bijgekletst? Ik hoop het, want ik hoop nu wel weer meer tijd te hebben de komende dagen (tot aan de verhuizing, anyway :')) Nouja, ik heb een reputatie hoog te houden, dus het moest even enzo ;) :')
3!
pi_87274451
Incapost ^O^

Stef :o Lopen! *O* Goedzo vent!
En ook nog bijna van het helmpje af O+
Klinkt als een kudde goed nieuws ;)

En dat zelf brood bakken heeft wel iets 'oers' inderdaad :D
Ik riep ook door het huis heen! KIJK NOU! Dit heb ik gewrocht! 8-)

En het was echt te simpel :@
pi_87274729
Stef loopt! :o *O* Wat knap!

quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:53 schreef Incantrix het volgende:
En hij pikt dingen retesnel op nu: mijn moeder deed hem twee keer voor hoe je een grappig geluid kunt maken door met je vinger aan je lip te zitten terwijl je een lange klinker maakt zeg maar, en dat doet stef nu dus ook de hele tijd.
Dat is héél herkenbaar, Icantrix! Ivan heeft die ontwikkeling net achter de rug en is ineens weer zoveel sneller van begrip. Hij pikt nieuwe spelletjes meteen op, bootst klanken na, begrijpt wat we bedoelen als we wijzen, snapt grapjes nog iets beter en nog iets sneller.

Het zit vaak in heel suffe dingen. Hij staat bijvoorbeeld bij de rand van de bank, ik zeg 'kom maar bij mama' en strek mijn armen naar hem uit, hij laat zich dan voorover vallen en ligt in een deuk als ik hem vang en tegen me aandruk. Meteen daarna staat hij bij de bank en maakt hij zelf aanstalten om het te doen. En dan de voorpret die hij heeft!

Deze dingen vallen een buitenstaander misschien niet op, maar als je er middenin zit en het meemaakt dan voelt het als een heel grote mentale sprong. Hij kan duidelijk beter en sneller verbanden leggen en anticipatie is daarbij ook wat subtieler geworden. Ik heb niet alleen het idee dat het herkennen sneller gaat, maar ook dat het herinneren wat bestendiger is geworden.
pi_87274903
Stef, wat goed jongen ^O^ en wat fijn van zijn koppie :)

klanken nabootsen kan Leah ook heel goed, of handbewegingen (op tafel slaan in bepaald ritme, zwaaien en klappen)
pi_87275322
Als ik het zo opschrijf dan kan ik ook talloze voorbeelden bedenken van dingen die Ivan als jongere baby al deed. Het met de handen op tafel slaan als ik dat doe doet hij ookal lange tijd, en het nabootsen van klanken ook. Maar het is nu iets slimmer geworden. Ik kan bijvoorbeeld een lang verhaal vertellen met het woord 'poes' erin en dan zegt hij aan het einde ineens 'poes'. Of ik zeg 'Waar is papa?' wijs naar zijn vader en daarna wijst hij ook meteen naar zijn vader als ik weer vraag 'Waar is papa?'. Het is minder 'primair' geworden, als je begrijpt wat ik bedoel. (Het is zo lastig uit te leggen!)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:08:00 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87275414
Stef loopt! En dan dat goede helmpjesnieuws! Hoe gaaf! *O*

Claudia, wij lopen wat maanden achter maar ik vind het leuk om je posts te lezen. Zo voel ik me meestal ook. Kan me zo verbazen over zaken die Harry al doet of over na lijkt te denken.

free, vervelend dat zijn oor nog steeds een probleem lijkt te zijn. Mag Florian geen aangepaste versie van neusspray (xylometazoline)? Want daarmee krijg je verstopte buizen van Eustachias weer mee open...

Ja, zie je! Dát was ik vergeten in mijn vroige post: de jurk van Vlindur! :o
Ik ben heel benieuwd naar je jurk! O-)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:09:06 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87275442
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik het zo opschrijf dan kan ik ook talloze voorbeelden bedenken van dingen die Ivan als jongere baby al deed. Het met de handen op tafel slaan als ik dat doe doet hij ookal lange tijd, en het nabootsen van klanken ook. Maar het is nu iets slimmer geworden. Ik kan bijvoorbeeld een lang verhaal vertellen met het woord 'poes' erin en dan zegt hij aan het einde ineens 'poes'. Of ik zeg 'Waar is papa?' wijs naar zijn vader en daarna wijst hij ook meteen naar zijn vader als ik weer vraag 'Waar is papa?'. Het is minder 'primair' geworden, als je begrijpt wat ik bedoel. (Het is zo lastig uit te leggen!)
Hij doet dingen meer bewust na dan dat hij spiegelt/imiteert. Bedoel je dat?
pi_87275463
Ik heb ook nog geen pm gehad met daarin De Jurk.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:11:21 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87275495
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook nog geen pm gehad met daarin De Jurk.
:D
Als jij hem hebt, stuur je hem door hè? :Y
Ik zou omgekeerd hetzelfde doen ;)
pi_87275624
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hij doet dingen meer bewust na dan dat hij spiegelt/imiteert. Bedoel je dat?
Ja, precies! Er zit dus meer betekenis in.

Elk kind leert het natuurlijk en in die zin is het niks bijzonders, maar ik vind het zelf heel gaaf om te zien. Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend wat volwassenen of oudere kinderen kunnen, maar als je de ontwikkeling van binnenuit meemaakt zie je pas echt hoe ingenieus het is en hoeveel stappen eraan voorafgaan.

En ik vind het ook leuk dat je zo snel doorhebt dat er 'iets' veranderd is. Ik ben altijd een groot voorstander geweest van zoveel mogelijk blijven werken als ik een kind zou krijgen, maar ik prijs me nu rijk dat ik er met mijn neus bovenop zit. Daarvoor hoef ik echt niet 7 dagen in de week thuis te zijn, maar ik ben wel heel blij dat ik niet 4-5 volle, lange dagen van huis ben.
pi_87276646
Gaaf is dat hè? Dat je ze soms bijna per dag ziet leren!

Ik merk dat ik deze periode heel erg leuk vind, zo vanaf een maand of 7. Dan gaat het ineens zo hard!

Even met de HA gebeld, maar het schijnt normaal te zijn dat ze nog een tijd last houden van de oortjes.... Arm ventje, hij trekt er nu ook weer aan -O-
pi_87277997
Allereerst DIEP respect voor die mega-post van trix :D O+

Verder alleen even snel melden dat ik bijna vakantie heb *O* . Nog een paar uurtjes hard werken. Oh en dat ik dé jurk ook wil zien :D

:W
pi_87279052
Oh lieve schatten, niemand krijgt een PM met DE jurk :N Ik had het graag gedaan maar helaas heeft mijn zus in alle commotie maar 1 foto gemaakt en helaas is die bewogen de kleur komt niet overeen met de echte kleur. Op de foto lijkt het wel goud, maar het is veel lichter en zachter O+ Omdat het een model was die uit de collectie ging is hij ook niet meer te vinden op het internet -O- En bij de filmpjes had ze dr vinger op de microfoon :|W (Ding zit ook bovenop :') Stomme plaats)
Dus helaas. Jullie moeten ALLEMAAL wachten tot NA 18 november!

Incanpost! *O* *O*

Stef loopt! *O* *O*

Hier alles goed, ik lees mee en ben heel trots voor de moeders op ieders prachtige kroost O+
Ik vind ze zo speciaal allemaal, en echt zo fijn om te lezen! Ivan begon te wijzen een paar weken terug en Rienk doet dat nu ook! Zo schattig! O+

En die Harry in de box O+ (Wat is dat voor vreselijk geluid op de achtergrond?, werd er naar van :? )

En Niels met een peer! :o Lusten jullie dat met schil joh? Ik vind dat zo vies!

Rienk had ik vanochtend zonder slaapzak in bed, dan slaapt ie toch aanmerkelijk korter zeg! Dus nu ligt hij er weer in. Wel fijn ook, want ik moet om 13:00 voor mn trouwkapsel! ^) Ik zal mn fototoestel meenemen, misschien dat dat wel voor jullie online kan >:O

Ik zit al 3 dagen naar 2 wasmanden met schone was op de bank te kijken.. Maar het lost zichzelf niet op.. Moet nu echt maar eens vouwen -O-
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:49:39 #83
95408 Incantrix
pi_87279349
Dátte inderdaad, Claudia! Een bepaalde soort bewustzijn die er voorheen niet was, onderzoekender en meer.. Zich dingen echt éigen maken, ofzo. Ook zijn eigen draai aan dingen geven. Zo speel ik een uurtje voor Stef avondeten krijgt altijd samen met hem. Ik kruip achter hem aan en ga hem dan pakken en kietelen en we doen verstoppertje. Dan kruipt hij aan de ene kant achter de bank en ik aan de andere kant, en als hij dan weer terugkruipt roep ik "KIEKEBOE!" zodra hij me dan ziet. In anticipatie hoor je hem dan al giebelen als hij op weg is naar de plek waar ik altijd verstopt ben, maar een paar dagen geleden deed hij ineens iets nieuws: hij ging míj laten schrikken door langs de bank te lópen en mij van bovenaf op mijn hoofd te slaan O+ Sindsdien is het spel weer veranderd: nu gaat het verstoppen en kiekeboe doen veel meer om en om en laat hij mij dus ook 'schrikken' :) :D

Heel stoer om te zien inderdaad, deze ontwikkelingen ook weer. Oh, en nu probeert hij zelf de teletubbies aan te zetten :')

(Even de tv redden)

Oh, Sorbo, wat FIJN!! Lekker joh! Ga je nog iets doen? Of gewoon ff lekker bijtrekken?

Free, hahaha! Logisch dat je er trots op was, het is inderdaad heel back to basic, ik vind het stoer! *O*

Over tv gesproken trouwens, hoe doen jullie dat? Stef vind de teletubbies echt ZO de bom! Maar ik heb een beetje moeite met doseren: mogen jullie kinders elke dag wel even tv kijken, of is het iets bijzonderders? Ik zet het nu vaak op in de ochtend omdat Stef dan vaak een beetje moeite heeft om op gang te komen, dan wil hij eigenlijk helemaal niks, maar is ook nog te uitgerust om weer in bed te leggen. Van die blije filmpjes wordt hij dan heel vrolijk en gaat dan tussendoor ook zelf lekker spelen, maar eigenlijk baal ik ervan dat het min of meer ritme is geworden dat hij elke vrije dag met mij wel tv kijkt. Dat had ik me ooit (toen ik nog idealen had :')) toch wel wat anders voorgesteld..
3!
pi_87279590
We gaan een kamer die nu vol zooi staat omtoveren (toveren, was het maar waar :') ) tot studeer-/ logeerkamer. En verder relaxen en zondag vieren we de verjaardag van Isabeau. Op haar verjaardag zelf gaan we lekker met z'n drieën de hort op :)

En wat betreft tv.. Ik zet ook soms de teletubbies op. Eén keer per twee weken ofzo denk ik. Maar ik zou er geen moeite mee hebben als ik dat elke vrijdag zou doen. Het is maar één keertje per week.. Dat stelt toch helemaal niets voor?! Als je Stef nou 2 uur per dag voor dat ding zou parkeren...
pi_87279619
Oh er staat VRIJE DAG... ik las vrijdag :')
pi_87279661
Ik zet de tv ook wel eens aan voor Rienk, maar het boeit hem totaal (nog) niet. Prima :+ De radio staat hier altijd aan en als de tv aanstaat is het voor (speciaal) nieuws of dat ik een uitzending gemist wil zien ofzo. En Rienk kan niet bij de tv dus dat scheelt. Hij kan wel bij de stereo }:| *radio uit* *radio aan* *radio uit* *radio aan* *radio uit* *radio aan* *radio uit* *radio aan* :') Hij is blauw als hij aan staat en rood als hij uit staat, dus leuk joh, lampjes! w/

En spelletjes zijn leuk, kan niet wachten tot Rienk het kan :Y

Maar kun je niet alleen de tv dan in de ochtend aanzetten? En verder gewoon niet?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:07:02 #87
95408 Incantrix
pi_87279991
Hahaha, Sorbo, ik heb 2 dagen per week vrij en meestal zetten we 'm in het weekend ook nog wel een keertje op. Da's toch wel wat vaker per week :P

En Vlindus, had jouw post heul niet gezien, dan moeten we maar wachten ja, haha! Jammer hoor, je hebt vast een supermooie jurk! O+
Op dit moment is het zo dat er wel een vast kijkmoment is, en dat is 's-ochtends. Eén keer zo'n teletubbies-ding, en als die klaar is gaat 'ie ook niet meer aan. Maar toch is dat dan wel 3, soms wel 4x per week en dat vind ik eigenlijk gewoon veel. Anderszijds, tja, het is één vast moment en daarna gaat de tv uit. Ook wij kijken geen tv (alleen als Stef op bed ligt kijken we onze series O+), dus verders issie uit. Maar toch.. Best wel vaak enzo, dat vind ik dan toch storend ofzo. Maar vanochtend had ik me dus voorgenomen 'vandaag niet!' maar toen ik 'm weer niet aan de gang kreeg en hij zat te huilen bij zijn blokjes dacht "ah well, whatever" en tja.. :@
3!
pi_87280643
Ik ben daar helemaal niet mee bezig, hoeveel tv hij kijkt. Als het dagelijks zou zijn zou ik het best vinden. Hij slaapt goed, eet goed, speelt met ons samen, speel zelfstandig, kan zich goed op één ding concentreren, beweegt flink, komt genoeg buiten. Wat zou er zo erg zijn aan daarnaast televisiekijken?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:52:49 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87281486
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:42 schreef Vlindur het volgende:
En die Harry in de box O+ (Wat is dat voor vreselijk geluid op de achtergrond?, werd er naar van :? )
Dat is mijn kolfapparaat. :D
Ik was een beetje aan het kolven en daarna staat ie nog even aan om de slangen droog te kolven.

Ik vind dat je terug moet voor je jukr om betere foto's te maken voor ons! :P

free, wat sneu zeg! :{

Sorbo bijna vakantie! *O*
pi_87281584
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben daar helemaal niet mee bezig, hoeveel tv hij kijkt. Als het dagelijks zou zijn zou ik het best vinden. Hij slaapt goed, eet goed, speelt met ons samen, speel zelfstandig, kan zich goed op één ding concentreren, beweegt flink, komt genoeg buiten. Wat zou er zo erg zijn aan daarnaast televisiekijken?
Idem.Wolf kijkt elke dag wel eventjes tv.Is er nog niet zo in geinteresseerd, blijft soms een paar minuutjes zitten lachen om de Teletubbies.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:58:57 #91
95408 Incantrix
pi_87281670
Thnx voor dit inzicht, Claudia! :* Zo had ik het nog niet bekeken..

Ik ben qua tv-kijken misschien een beetje moeilijk aan het doen, ja :') Dat komt doordat ik bang ben een couch-potato te kweken zeg maar. Ik ben dan bang dat als ik Stef op deze leeftijd al aanleer dat tv kijken geweldig is, hij als hij ouder wordt niks anders meer wil ofzo. Ik heb een beetje een spookbeeld bij tv kijken, mijn lief heeft een tijd aan de telefoon gezeten bij een grote kabelmaatschappij en als er dan weer een ronde afsluitingen was geweest belden de hele dag en avond door allemaal wanbetalers die dan ontzet riepen "Maar ik heb kínderen!" of "Ja maar.. Wat moeten we dán in vredesnaam doen de hele avond?" (bloedserieus ook echt he? :')). Zo wil ik dat niet en daardoor denk ik dan nogal veel na over hoe we dat kunnen voorkomen. Maar jouw post doet me juist weer bedenken dat het ook andersom kan zijn: je kunt er té krampachtig mee bezig zijn en dan maak je er ook wel een heel ding van ofzo. Het is ook niet direct iets waar ik nachten van wakkerlig, maar als ik dan, zoals vanmorgen, tegen mijn voornemen in toch de teletubbies aanzet voel ik me wel een beetje suf, ofzo.

Ik vind reclame trouwens ook iets naars. Zeker bij kleine kindertjes, die zijn zo beïnvloedbaar! Anderszijds kun je het ook zien als 'zo kunnen ze zien wat er allemaal is en uitzoeken wat ze leuk vinden', want het is heus niet dat een kind alles dat op tv komt per defenitie de bom vind ofzo. Maar ik heb gewoon een beetje moeite met het concept soms, that's all :)
3!
pi_87283612
Ik parkeer Hannah best vaak eventjes voor de tv. :@ Als ze even ' uitgespeeld' is, en ik moet koken of dweilen oid dan kijkt ze naar Dora of Wonderteam op Nick JR. Vindt ze helemaal prachtig!
Uiteraard is ze dat na 15 minuten ook wel zat, of ze doet even een slaapje in haar wipstoel.
pi_87284079
Ik begrijp wel dat je geen bankhanger wilt, Icantrix, maar Stef klinkt eerder als het tegendeel. Als ik jou was zou ik blij zijn als hij eventjes rustig achter de tv zat. :P

Nee, ik begrijp je bezorgdheid wel, hoor. Ik zal bijvoorbeeld op een bepaald moment de omschakeling moeten maken naar niet meer zomaar vanalles kijken op televisie als Ivan erbij is. Nu krijgt hij er nog niet veel van mee, maar dat zal veranderen. En goede gewoontes kweken kun je natuurlijk het beste zo vroeg mogelijk doen. Het is dus helemaal niet raar dat je erover nadenkt!

Ik heb zelf denk ik alleen een iets andere insteek. Ik ben ervan overtuigd dat een kind de meeste (slechte) gewoontes impliciet en niet expliciet oppikt. Als de ouders gewend zijn het een te doen en het kind vertellen het andere te doen ('don't do as I do just do as I say'), dan werkt dat volgens mij niet. Bijvoorbeeld: de ouders vinden sporten heel belangrijk en doen hun kind op een club, maar zelf doen ze niets aan sporten en pakken voor elk wissewasje de auto. Als ik het belangrijk zou vinden om een goede balans te hebben tussen televisiekijken, sociale interactie, beweging en andere vormen van vermaak (bijvoorbeeld lezen) dan zou ik beginnen om te kijken of ik dat zelf doe. Kortom: als jij het idee hebt dat jij en je lief daar 'gezond' mee omgaan, dan zou ik me écht geen zorgen maken.

Nou ja, wat ik vooral wil zeggen is dat er vaak zoveel gewicht wordt gelegd bij 'wat leer ik mijn kind' en niet bij de gezinsdynamiek, terwijl die laatste volgens mij heel belangrijk is. Wat ik ook nog wilde zeggen is dat wij één televisie in huis hebben en dat ik niet van plan ben om de kinderen een televisie op de kamer te geven. Ik heb namelijk wel het idee dat dat een potentiële glijdende schaal is, veel tijd op de eigen kamer doorbrengen achter de tv/computer. Zo'n soort gezinsdynamiek wil ik niet. Ik heb gezien wat het met mijn broertje heeft gedaan en door mijn onderzoek bij pubers ben ik daar alleen maar meer op tegen geraakt.
pi_87284293
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zelf denk ik alleen een iets andere insteek. Ik ben ervan overtuigd dat een kind de meeste (slechte) gewoontes impliciet en niet expliciet oppikt. Als de ouders gewend zijn het een te doen en het kind vertellen het andere te doen ('don't do as I do just do as I say'), dan werkt dat volgens mij niet. Bijvoorbeeld: de ouders vinden sporten heel belangrijk en doen hun kind op een club, maar zelf doen ze niets aan sporten en pakken voor elk wissewasje de auto. Als ik het belangrijk zou vinden om een goede balans te hebben tussen televisiekijken, sociale interactie, beweging en andere vormen van vermaak (bijvoorbeeld lezen) dan zou ik beginnen om te kijken of ik dat zelf doe. Kortom: als jij het idee hebt dat jij en je lief daar 'gezond' mee omgaan, dan zou ik me écht geen zorgen maken.
hier denk ik hetzelfde over :Y

(net zoiets als tegen je kinderen schreeuwen dat ze niet moeten schreeuwen, wat ik dus wel eens doe :@ )
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:21:22 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87284357
Heeft iemand nog een tip misschien om een verkouden kindje in slaap te krijgen?
Hij heeft het erg benauwd en is supermoe. Is sinds vanochtend 6:30u al wakker en heeft intussen 2x met veel moeite een half uur geslapen maar hij is keikapot. Krijg hem zelfs niet met de borst in slaap, omdat hij het benauwd krijgt van het drinken.
Zijn neus uitzuigen heb ik al gedaan maar dat helpt niet (buiten dat hij er helemaal van over de zeik gaat). Heb al zoutoplossing in zijn neusje gedaan (ook moord en brand) maar dat brengt ook geen verlichting. Bv krijg ik er echt niet ingemikt want hij wil nu niks meer in de buurt van zijn neus.

En nu ligt hij te huilen in bed van vermoeidheid...

Moet ik iets te smeren gaan halen? (Luuf ofzo?)

Weer naar boven gaat... *sucht*
pi_87284595
Wat rot is dat heh, Asy.

misschien even de douche heet aanzetten en wat stoom kweken? (en er dan met hem even gaan zitten natuurlijk)
pi_87284701
Florian kijkt af en toe met Leander mee :) En dan bóós als de tafel tussen de box en de tv staat :')

Asy: Harry drinkt toch ook water uit een glas? Want dat doen wij hier ook al een tijdje, maar dan wordt Florian na twee slokken helemaal blij, gaat er geluid bij maken, ademt water in en verslikt zich afschuwelijk :X

hoe doen de anderen met uit-beker-drinkende baby's dat? :?

Inca: begrijp precies wat je bedoelt! Hier worden ook eigenlijk alleen DVD's gekeken. Ik bepaal wat hij kijkt, wanneer (ok, daar heeft Leander soms wel wat invloed op) en dus ook geen reclame.

En als peuter een dag hangerig is, mag hij bést een keer een dag voor de tv hangen, maar ik wil ook volledig tv-loze dagen :)
pi_87284788
Ow, te lang open... Asy, wat zielig ;( In de draagdoek? Buiten wandelen? Frisse lucht, rechtop, dus neus loopt niet vol....

Of inderdaad een lekker heet badje eerst :)
pi_87284796
en het ligt ook wel aan het kind

mijn oudste kijkt graag tv en de middelste helemaal niet (Leah heeft er ook nog geen interesse voor)
pi_87284959
Bruidskapsel O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quoten, haal ze straks weer weg ;)

Verder geen tips en trucs, sorry. Ik ga nu beginnen aan die was }:|
pi_87285043
mooi!
pi_87285045
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:30 schreef freecell het volgende:
Asy: Harry drinkt toch ook water uit een glas? Want dat doen wij hier ook al een tijdje, maar dan wordt Florian na twee slokken helemaal blij, gaat er geluid bij maken, ademt water in en verslikt zich afschuwelijk :X

hoe doen de anderen met uit-beker-drinkende baby's dat? :?
Ivan heeft altijd al uit een beker gedronken en verslikt zich ook nog wel eens. Ik weet niet zo goed waardoor het komt. De ene keer klokt hij zo een beker water weg zonder te knoeien en de andere keer begint hij al met verslikken. Ik let erop dat hij zijn eten goed heeft doorgeslikt, maar toch komt het regelmatig voor. Wel heb ik het idee dat hij over het algemeen langzaamaan steeds beter is geworden erin.

Mijn advies zou dus zijn om gewoon door te blijven gaan zodat hij het vanzelf leert. Misschien kun je het water drinken wat meer doseren, bijvoorbeeld tussen het eten door. Dat doe ik bij Ivan ook altijd en dan drinkt hij het beste en het meest.
pi_87285105
Oh ja, beker drinken..

Leah drinkt nog niet uit een beker want ze krijgt alleen nog BV. Maar ik wil wel meteen met een beker gaan beginnen.
Heb ik bij de jongens niet gedaan trouwens. Die hebben heel lang uit een fles of tuitbeker gedronken.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:58:44 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87285749
lopen met draagdoek had ik al geprobeerd. buiten dat hij wakker bleef, heb ik nu het idee dat mijn onderkant eruit valt.
hij ligt nu beneden op de bank bij mij aan de borst. slaapt niet maar drinkt wel en is rustig.
jouw truc zal ik straks eens proberen lily.

vlindur, mooi!

freecell, als harry te gulzig is, verslikt hij zich ook. dan wacht ik even en begin gewoon opnieuw. je zou het ook een beetje kunnen indikken. maak je wat melk aan met rijstebloem. het is ook voor florian een kwestie van oefenen. net wat claudia zegt: hier gaat het ook de ene keer beter dan de andere...
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:59:42 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87285797
ik zie dat er ook een tandje op doorkomen staat bovenin...
pi_87285944
Noh, Harry ;( Het zit dan ook allemaal niet mee...
  donderdag 7 oktober 2010 @ 15:05:12 #107
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87285973
Mooi kapsel Vlindur!! ^O^

Oh doorkomend tandje! Dat helpt niet echt mee he Asy! ;(
Tirza heeft al een tijdje vier dikke knobbels bovenin, waarvan er 2 nu echt bijna door zijn. Ze is ook flink snotterig en als ik haar gezichtje wil schoonvegen na het eten, dan mag ik niet bij haar bovenlip in de buurt komen, want dan begint ze te schreeuwen. :'( Au!
pi_87287254
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:21 schreef Asyniur het volgende:
Heeft iemand nog een tip misschien om een verkouden kindje in slaap te krijgen?
Hij heeft het erg benauwd en is supermoe. Is sinds vanochtend 6:30u al wakker en heeft intussen 2x met veel moeite een half uur geslapen maar hij is keikapot. Krijg hem zelfs niet met de borst in slaap, omdat hij het benauwd krijgt van het drinken.
Zijn neus uitzuigen heb ik al gedaan maar dat helpt niet (buiten dat hij er helemaal van over de zeik gaat). Heb al zoutoplossing in zijn neusje gedaan (ook moord en brand) maar dat brengt ook geen verlichting. Bv krijg ik er echt niet ingemikt want hij wil nu niks meer in de buurt van zijn neus.

En nu ligt hij te huilen in bed van vermoeidheid...

Moet ik iets te smeren gaan halen? (Luuf ofzo?)

Weer naar boven gaat... *sucht*
Ze hebben hetzelfde virus opgedaan zaterdag, Niels is er precies hetzelfde aan toe. Zo zielig, hij zit zichzelf ongelooflijk in de weg. Die neuspeertjes werken echt voor geen meter nee, ik heb het vannacht ook weer geprobeerd (moord en brand idd). Xenia (volgens mij) gebruikt er iets anders voor, een slangetje waar je zelf aan moet zuigen, weet het merk zo niet meer.
Wij hebben het bed schuin omhoog gezet met boeken onder de poten, een schaaltje ui naast het bed, ik smeer hem in met baby Luuf, heb al zoutoplossing in zijn neus geprobeerd en moedermelk (beide moord en brand en hielp niets) en paracetamol want hij had ook koorts gisteravond en nu verhoging. Vannacht heb ik naast zijn bedje geslapen, dat hielp wel iets.
Beterschap voor Harry :*

*O* STEF LOOPT!!! *O* Snellerd! Maar ik had daar toch een week geleden ofzo al voor gejuigd?

Verder heb ik niet bijgelezen en nu stoot Niels zijn hoofd aan zijn bed zo te horen :'( doei!
pi_87287847
Vlindur :) Mooi!
pi_87288429
Vlindur jij hebt ook van dat asociaal mooie haar! 't Kapsel is prachtig. Ik ben érg benieuwd hoe je eruit zal zien de 18e! :D O+
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:20:55 #111
95408 Incantrix
pi_87288974
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp wel dat je geen bankhanger wilt, Icantrix, maar Stef klinkt eerder als het tegendeel. Als ik jou was zou ik blij zijn als hij eventjes rustig achter de tv zat. :P

Nee, ik begrijp je bezorgdheid wel, hoor. Ik zal bijvoorbeeld op een bepaald moment de omschakeling moeten maken naar niet meer zomaar vanalles kijken op televisie als Ivan erbij is. Nu krijgt hij er nog niet veel van mee, maar dat zal veranderen. En goede gewoontes kweken kun je natuurlijk het beste zo vroeg mogelijk doen. Het is dus helemaal niet raar dat je erover nadenkt!

Nou ja, wat ik vooral wil zeggen is dat er vaak zoveel gewicht wordt gelegd bij 'wat leer ik mijn kind' en niet bij de gezinsdynamiek, terwijl die laatste volgens mij heel belangrijk is. Wat ik ook nog wilde zeggen is dat wij één televisie in huis hebben en dat ik niet van plan ben om de kinderen een televisie op de kamer te geven. Ik heb namelijk wel het idee dat dat een potentiële glijdende schaal is, veel tijd op de eigen kamer doorbrengen achter de tv/computer. Zo'n soort gezinsdynamiek wil ik niet. Ik heb gezien wat het met mijn broertje heeft gedaan en door mijn onderzoek bij pubers ben ik daar alleen maar meer op tegen geraakt.
Nou, dat is wel waarom ik dus toch vaker de tv aanzet voor hem als ik zou willen: hij is dan ENORM druk of zoals ik omschreef, hij heeft moeite met op gang komen en niks is dan goed :) Hij wordt wel echt rustiger van de tv ja :P Overigens onderschrijf ik dit ook heel erg: goed voorbeeld doet goed volgen. Qua eten vind ik dat dus een hele lastige, omdat ik zelf een moeilijke eter ben. Qua beweging en tv e.d. heeft hij denk ik wel een ok voorbeeld, wij doen erg veel met de fiets (weekboodschappen en afspraken buiten de stad met de auto, de meeste andere dingen gaan met de fiets of lopend), qua tv hoef ik me in dat opzicht ook geen zorgen te maken: de laatste keer dat ik een andere zender heb opgehad als babytv was toen we nog avondenlang opzaten met Stef toen hij last had van darmkrampjes en/of nog een late avondvoeding dronk :) Mínstens een half jaar geleden dus.. Wel kijken wij series, van dvd af zoals Free ook zegt. Dat doen we eigenlijk alleen als Stef al slaapt, en eigenlijk ook alleen in de herfst en de winter, als het met-je-dekentje-op-de-bank-weer is.

Nogmaals thnx dus, fijn om mezelf weer even een ander perspectief te kunnen geven :)

Twinkly, haha, klopt :D Maar dat was dus dat ene stapje een tijdje terug, daarna viel hij gelijk om. Evengoed vind ik het allemaal geweldig, drie stapjes vond ik toch ook wel heel knap :) Oh, hij heeft trouwens Niels' truukje afgekeken: hij gebruikt nu stoelen als een soort van loopwagentje :D Zijn loopwagentje probeert hij er ook telkens voor te gebruiken, maar da's wel zielig, die wielen kunnen niet stroever gezet worden, dus rolt het ding telkens sneller als hij bij kan benen en dan valt hij. Vervolgens vind hij het wagentje weer even heel eng :')

Vlindur, Whaaaa! Moooooii! O+ O+ Zoiets had ik ook, maar dan half opgestoken O+
3!
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:53:35 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87290440
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 15:41 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ze hebben hetzelfde virus opgedaan zaterdag, Niels is er precies hetzelfde aan toe. Zo zielig, hij zit zichzelf ongelooflijk in de weg. Die neuspeertjes werken echt voor geen meter nee, ik heb het vannacht ook weer geprobeerd (moord en brand idd). Xenia (volgens mij) gebruikt er iets anders voor, een slangetje waar je zelf aan moet zuigen, weet het merk zo niet meer.
Wij hebben het bed schuin omhoog gezet met boeken onder de poten, een schaaltje ui naast het bed, ik smeer hem in met baby Luuf, heb al zoutoplossing in zijn neus geprobeerd en moedermelk (beide moord en brand en hielp niets) en paracetamol want hij had ook koorts gisteravond en nu verhoging. Vannacht heb ik naast zijn bedje geslapen, dat hielp wel iets.
Beterschap voor Harry :*

*O* STEF LOOPT!!! *O* Snellerd! Maar ik had daar toch een week geleden ofzo al voor gejuigd?

Verder heb ik niet bijgelezen en nu stoot Niels zijn hoofd aan zijn bed zo te horen :'( doei!
Ik heb zo'n ding wat Xenia heeft. Werkt prima, alleen is het maarvan heel erg korte duur want dat neusje loopt meteen weer vol. Wat sneu dat Niels ook zo verkouden is.
Ben maar met Harry naar de winkel gegaan voor boodschappen. Hij liet zich bij terugkomst vrij makkelijk in bed leggen en slaapt nu al 3 kwartier, dus das mooi meegenomen...

Ik heb trouwens niet echt het idee dat hij last heeft van dat doorkomende tandje.
Wat sneu dat Tirza zo'n pijn heeft aan haar mondje door haar (niet)doorkomende tanden! :{
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:02:30 #113
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87290826
Stef!! jeetje joh! jij bent echt koploper hoor! letterlijk en figuurlijk! Zelfs Evie kan jouw tempo niet bijbenen! *O*

ahhh arme Tirza, tandjesleed... zo naaaaar! dikke :*

Harry en Niels beide ziek... wat ontzettend sneu zeg! heel veel beterschap en sterkte mama's O+ :*

jeetje Sorboo; bijna een verjaardag! van je mooie meid! bijzonder he?

Vlindur; mooooooooi je bruidskapspel! en k ben ook zoooo benieuwd naar je jurk; nog maar ff geduld hebben dan!
gaat Rienk de ringen dragen?

ben niet helemaal bijgelezen hoor; dus als ik iemand vergeet; sorrrrrrry!

en o ja lieve Trix; wat een superpost van je! en wat lief dat je vraagt naar de sollicitaties; vriendlief is nog steeds hard bezig; meerdere gesprekken verder, maar tnt nog zonder resultaat... echt niet leuk dus.
En het frustrerende is; dat we er helemaal niets aan kunnen doen... gewoon blijven schrijven.. :@

Evie is over dr 1e tandjesleed heen; boven komt er een tandje door; nu echt een streepje zichtbaar; en ik denk beneden ook; maar ik mag nooit onderin dr mondje kijken.. (ze gooit echt standaard dr tongetje dr dan overheen...).
maar ze slaapt gelukkig weer door inmiddels O+
verder niets te melden; heb een heerlijk meisje; die het perfect doet!
pi_87298364
Ik kan jullie niet meer bijhouden......
Dus even snel gescand. Mooi kapsel Vlindur!!
En Stef wat goed van je!!!!!
Verder sterkte met de zieke kindjes.

Hier is minisproetje vanochtend op de foto gegaan bij het kdv. Ouders mochten niet bij het fotomoment zelf zijn dus ik ben heel benieuwd of het een beetje gelukt is. En wij gaan zo de slingers maar eens ophangen :o
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  donderdag 7 oktober 2010 @ 20:43:09 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87299772
mama-sproet, alvast gefeliciteerd! w/

BJ, fijn dat het bij jullie allemaal lekker loopt :Y

Andijviestampot is lekker! :Y)

En nu ligt het te slapen, althans alweer... :{
pi_87299981
Ik heb een klein beetje meegelezen, maar kreeg vandaag niet echt de tijd van Minke... Ik doe gezellig mee met Asy en Twinkly en heb dus ook een strontverkouden meidje hier wat zichzelf de hele tijd wakker hoest en door al het snot geen adem meer kan krijgen. Gelukkig lijkt het ergste nu achter de rug maar heb voor de zekerheid vanmiddag ook maar even wat Luuf gehaald en fluimucil meegekregen, zou volgens de drogiste ook werken tegen het hoesten. Ben benieuwd.

Wel alvast een *O* voor mini-sproetje! Van harte gefeliciteerd alvast...
Oh en Vlindur, mooi kapsel heb je uitgezocht! O+
pi_87300133
O wat gaan jullie snel, poehee.

Inca, wat een monsterpost, respect!
Wat gaat Stef als een speer zeg. Fijn helmpjes nieuws. En tv kijken, ik sluit me aan bij wat Claudia zegt.
Inderdaad Mette betekend parel O+ (dat is niet de reden dat we de naam gekozen hebben, maar een mooie bjkomstigheid). En ja ze is klein maar groeit goed en ontwikkeld goed. Ik ben een happy en tevreden moeder :)
Lief dat je vraagt over mijn been. Ik heb na de geboorte van Mette een trombosebeen gekregen (kadootje van de zwangerschap). Nog steeds last, weer braaf de steunkous aangetrokken en thuis met been omhoog, dat helpt (krijg vocht in het been en dan wordt hij dik en stijf en daardoor pijnlijk). Ik moet er gewoon mee leren leven dat ik soms gewoon last van zal hebben...

Nou moet ik eerst weer even de rest gaan teruglezen, ben weer alles vergeten..
pi_87301395
Dat is heftig, Wickie. Hopelijk heb je er niet constant last van

Lopende Stef, wat ga je hard.

Ik herken ook wat jullie zeggen, claudia en trix. Opeens is hij zoveel wijzer geworden. Eerst was het rammen op het activity center, als er maar geluid uit kwam. Nu doet hij iets en wacht echt op het effect. Grappig is dat. Hij rijdt nu ook met de autootjes, zoals wij het hebben voorgedaan.
pi_87301665
Ik kom ook weer eens om de hoek kijken ;)

En wat viel me op, Stef die al loopt woeiiiiii :D Echt snel!

Harry wat heb je toch een lief snoetje :)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:26:00 #120
95408 Incantrix
pi_87305282
BJ, hè wat vervelend dat het niet lukt met die baan zeg -O- Wat voel je je dan machteloos inderdaad. Succes ermee! En hoei, Evie dus ook flink aan de tandjes, sneu he? Gelukkig kan ze nu weer slapen.. Dikke :* voor jou en je meisje!

Sproet-je, jaaahh! Slingers ophangen! *O* Alvast gefeliciteerd joh! :*

Asy O+ O+

Beterschap voor Minke, Lijnloos :*

Wickie, goezzo, lekker tevreden zijn inderdaad :) Ook qua naam dus, ik vind het erg mooi! En joh, een trombosebeen, wat naar! Ik ken nog iemand die dat overhield aan haar zwangerscha/bevalling en ik heb nooit geweten dat dat zo heftig is, maar jeumig zeg! Niet hip, op z'n zachtst gezegd.. Veel succes ermee! :*

Aoraki, ja! Met auto'tjes rijden! (Een soort van dan :')) En dan het bijbehorende geluid proberen te maken O+

*zwaait naar Meimel*
Alles ok?

Pfff, ik moet eigenlijk brood maken en mijn bed in, maar eigenlijk wil ik ook nog allemaal dingen voor mezelf doen. Hum :{
3!
pi_87306883
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:14 schreef Aoraki het volgende:
Hij rijdt nu ook met de autootjes, zoals wij het hebben voorgedaan.
Wat lief! Ivan doet dat helemaal niet, maar nu ik dit zo schrijf besef ik pas dat hij geen autootjes heeft. :D
pi_87312523
Goedemorgen :W

Incantrix: toch nog op tijd gaan slapen? ;)
Hier alles ok, gelukkig weer het oude nachtritme terug van 1x 's nachts wakker voor flesje ipv tig keer wakker. 1 tandje erbij die net doorgekomen is, nu nog 2 die er ook bijna doorheen zijn en dan staat de stand alweer op 8 :)
Vanmiddag naar CB, grote broer ook (voor de laatste keer).
pi_87313578
Meimel, nachten terug naar normaal is goed! *O*

Ik ga zo weer met Florian naar de huisarts :') Hij trekt weer harder aan zijn oor ;(

Hoe is het vandaag met Harry en Niels? Alweer wat beter?

Wij hebben een valse baby :D Had ik gisteren bij TARA geritseld dat het nu een eer zijn nacht en ochtend was. Gaat Florian slapen van 18:30 tot 6:45
Tsss, zo kan ik het ook :{w
pi_87313610
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat lief! Ivan doet dat helemaal niet, maar nu ik dit zo schrijf besef ik pas dat hij geen autootjes heeft. :D
Tip: hele grote autootjes zijn niet leuk en als je een auto zoekt, let dan vooral op stevigheid en of de wielen na drie weken waarschijnlijk nog steeds kunnen draaien :+

Florian speelt dus met Leanders auto's En nu sloopt hij de treinbaan en is het drama e ga ik Leander redden :+
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 09:26:45 #125
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87313673
wickie, wat naar van je been zeg! Het kan wel beter worden geloof ik, want mijn schoonvader heeft ook ooit een trombosebeen gehad maar die heeft nu niks meer. Ook geen steunkousen.

En met auto's rijden inclusief bijpassend geluid, wat leuk!

Nou Meimel, ben benieuwd naar jouw cijfers van het CB ;)

Nou na een slechte start van de avond waarbij ik vreesde voor de nacht, viel het uiteindelijk enigszins mee. Heb hem na lang gevecht toch maar uit bed gehaald en bij mij op de bank aan de borst gelegd. Na een behoorlijke worstelpartij was zijn neusje enigszins doorgankelijk en kon meneer drinken aan de borst. Uiteindelijk viel hij in slaap in een zeer onrustige slaap. Zweet dik op zijn koppie. Pas na een uur sliep hij rustiger en uiteindelijk na 1,5 uur sliep hij zo rustig dat ik het aandurfde hem terug in bed te leggen.

Heb hem er zojuist weer ingelegd en hoewel hij even geprotesteerd heeft, is hij dan toch in slaap gevallen...

De bovenverdieping ruikt inmiddels naar ui ;)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 09:28:14 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87313699
Wat sneu dat Florian nog steeds zo'n last heeft van zijn oren! :{
En wat gemeen dat hij zo vals speelt! :D
pi_87313711
Wat heeft hij lang geslapen :o Slaapt Florian dan ook nog veel overdag? Thomas slaapt normaal gezien 's ochtends, in de namiddag en rond 18u (dat is dan wel heel kort), maar 's avonds is hij dan wel wakker tot rond 21u. Vanochtend hebben we allemaal wat langer mogen slapen O+ Wel stom eigenlijk dat ik Thomas nu heb moeten wegbrengen naar de onthaalmoeder terwijl ik verlof heb -O-

Aan zijn oor trekt Thomas niet, maar hij wrijft wel vaak met zijn ene oor over zijn schouder. Gisteren eens naar de dokter geweest omdat hij ook blijft hoesten en een verstopte neus heeft, maar het is gewoon een hardnekkige verkoudheid.

En wat gaan jullie kindjes toch snel O+ Zo leuk om al die verhalen te lezen.
pi_87314170
Arme Florian met zijn pijnlijke oortje :'( :*
Gemeen hoor dat je je papa wel laat slapen!!

Sorbootje hoe is het met je mond nu? Het klinkt erg pijnlijk :X

Gelukkig heeft Harry uiteindelijk toch nog best goed geslapen, hopelijk knapt hij snel op :*

Wupwup hoe is het met Emma nu? :*

Het is een complot van de borstvoedingsmaffia. Ze hebben onze kinderen besmet! :+

Niels werd erg vaak wakker vannacht en hij heeft last van vastzittende hoest, maar het gaat nu wel een stuk beter met hem dan gisteren heb ik het idee. Gistermiddag heeft hij de hele middag gegild :'( Ik ga zo bij de apotheek druppels tegen vastzittende hoest halen, hij heeft de kracht niet om zo hard te hoesten dat het slijm omhoog komt lijkt wel.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:56:34 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87315843
Helemaal Minke vergeten beterschap te wensen! :*
En wat sneu dat Niels er zo slecht aan toe is.

Oja, dat hoestje zou ik bijna vergeten. Maar hij heeft het meeste last van zijn verstopte neus.
En ik zie dat linksboven de punt van de tand erdoor is.
pi_87316217
Free, hoe was het bij de dokter?
Andere babietjes ook heel erg beterschap, snipverkouden zijn is niet leuk.

Nog over m'n beentje (lief van jullie allemaal :* ) , Ik heb er vrijwel geen last van hoor, was juist begonnen de kous te minderen. Maar toen kreeg ik vorige week weer ineens last (voor het eerst weer eigenlijk). Je kan er zo af en toe last van hebben zei de dokter. Er wordt aangeraden de kous 2 jaar te dragen, ik heb hem aan als ik dus wat meer last heb en erg veel bezig ben op een dag.

Mette ligt lekker te slapen, het ochtenddutje fijn c_/ Spoorloos kijken op uitzending-gemist.
pi_87316581
Ik vergat Minke ook terwijl ik er vanmorgen in bed nog aan lag te denken :( Beterschap meis! :*

En Wickie :o Wat rot van je been zeg -O- Is dat gekomen door het liggen tijdens de kraamweek? :*

Niels' verjaardagscadeau is net gebracht :o !!
pi_87316908
Echt allemaal verkouden ook hè?

Goed nieuws en slecht nieuws. De oorontsteking in zijn rechteroor is helemaal weg *O*

Het zit nu links :')

En... ze gaan er niks aan doen... Hij heeft geen koorts, gilt niet echt alles bij elkaar en slaapt matig. Ze wachten af wat zijn lijf nu gaat doen. Daarbij: vandaag de laatste dag antibiotica, dus dat doet het hem blijkbaar ook niet :+

En slapen.
Uhm, ergens 's ochtends een kort slaapje, 45 minuten tot een uur.
Ergens 's middags een slaapje ergens tussen de anderhalf en twee uur.

in totaal dus gemiddeld twee tot drie uur op een hele dag :P
pi_87317337
Hannah's lange slaap varieert tussen de 45 minuten en de anderhalf uur. Meestal slaapt ze dan nog 2 keer een kwartiertje tot een halfuurtje. Rond 19 à 20 uur gaat ze naar bed en rond 7 uur staan we op.
pi_87317514
Nou zeg, zijn ze gewoon verhuisd. Gooi die indringers eruit Florian!! :(
Ja, dat slapen is zo sneu he als ze ziekjes zijn ...

Kijk O+ Nu is hij echt bijna jarig :o
pi_87317783
Jeetje Free, wat vervelend.. Hopelijk wordt het erger en gaat het toch uit zichzelf weg.

Twinkly, het cadeau! Wat gaan jullie geven? (ik heb werkelijk waar geen idee wat ik moet gaan geven)
Jeetje Niels bijna 1!
Ik ben juist gewoon actief geweest in de kraamperiode, als ik ziek ben lig ik veel meer plat. Dus daar heeft het waarschijnlijk niet echt aan gelegen (kreeg het ook pas na 3 weken na de bevalling). Ik heb ook begrepen dat je bloedstolling hormonaal beinvloed wordt, dat kan ook een factor zijn.
Ik heb wel tijdens de bevalling 4 uur lang op mijn linkerzij moeten liggen vanwege dat in een andere houding Mette's hartslag terugliep. Volgens de internist heeft dat er waarschijnlijk wel aan bijgedragen. Maar zoiets bouw je meestal ook tijdens je zwangerschap op omdat de aderen aan de linkerkant in je buik meer afgekneld worden door de baby (99% van de vrouwen die trombose krijgen na de zwangerschap krijgen dit aan het linkerbeen).
Oftewel vervelende samenloop van omstandigheden. Ach ja, De één heeft een zware zwangerschap met vocht en hoge bloeddruk en al die narigheden (ik heb dus een heerlijke en makkelijke zwangerschap gehad) ik had daarna wat gezeik. (en nu stop ik met off-topic gepraat :) )

Ze slaapt nog steeds, dus ben doorgegaan met de Rijdende rechter.
pi_87317815
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:50 schreef Twinkly het volgende:

[ afbeelding ]
Ooo wat gaaf!!! Die is mooi O+ O+
pi_87323547
*O* *O* *O* Sproetjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh!!! Gefeliciteerd met je meiske!! *O* *O* *O* *O* *O*
Geniet ervan!

Isabeau en ik hebben een heerlijk dagje. Ze is nu echt definitief over naar één slaapje per dag. Vandaag gaat dat echt supergoed. Tot twaalf uur vrolijk en toen 2,5 uur geslapen. 's Ochtends slapen ging prima, maar 's middags wilde ze dan niet meer. Dit is het dus. Mijn kleine meid wordt echt groot!

Morgen ga ik de taart voor Isabeau d'r verjaardag maken. Ik maak een boltaartje geinspireerd op haar geboortekaartje. Roze dus, met groen gras en lieveheersbeestjes (en ik knal er ook nog wat bloemetjes, bijtjes, vlindertjes etc... op.) Heerlijk, taarten maken is zo rustgevend!

Ons cadeau voor Isabeau (een grote, zachte pop met vlechten) is ook binnen. We zijn er helemaal klaar voor! :D Voelt wel gek hoor. Ik blijf maar flashbacks houden naar vorig jaar. Normaal ben ik helemaal niet zo van het achteruit kijken. Maar het gevoel is heel positief!
pi_87323823
Oeh Twinkly, mooi O+

(leander hier naast me! heeeee! baffiets!)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:04:41 #139
313287 Groofsken3
pi_87324015
Wat een prachtig cadeau Twinkly. Een bijzonder cadeau voor zo'n eerste verjaardag O+ .

Sorbo, dat klintk allemaal heerlijk, je hele post ^O^ .

Ik zit te wachten tot de kinders wakker worden, ik wil er op uit!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:20:43 #140
313287 Groofsken3
pi_87324659
Ik ben zelf geneigd om een garage met autootjes ofzo te kopen. Niet zozeer omdat hij een jongetje is (ja ook natuurijk oO< ), maar omdat we gewoon nog niks van dat soort spul hebben.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:26:20 #141
313287 Groofsken3
pi_87324896
Potverdikkie zeg, ik ga ze wakker maken }:| . Tis mooi geweest. Stelletje slaapkoppen.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:26:56 #142
313287 Groofsken3
pi_87324921
En gewoon nog even een vierde post. Toedeloe :W .
pi_87328269
Wat zijn er een hoop zieken hier!
Beterschap voor alle kindjes :*

Twinkly, wat een stoere bakfiets!

Isabeau ook al bijna 1 w/

Groof: en ben je er nog op uit geweest? ;)

Hier met de kids naar het CB geweest.
Dyon is nu 74 cm lang en weegt 8565 gram.
Verder was alles eigenlijk prima.
pi_87328648
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:05 schreef Meimeltje het volgende:
even groot maar lichter dan mijn dikzak :o

En ik zag hem staan in het foto-topic! Wat goehoed!!
pi_87328677
Twinkly, het cadeau is inderdaad erg leuk!

Leah krijgt in ieder geval een mooie pop (stoffen). En misschien een loopfietsje ofzo erbij? We'll see
pi_87329041
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:18 schreef lily het volgende:

[..]

even groot maar lichter dan mijn dikzak :o

En ik zag hem staan in het foto-topic! Wat goehoed!!
Leah lijkt juist een fijn poppetje! :D
Wat weegt zij dan?

Ja hij gaat nu overal staan :) De CB arts zei dat hij erg vlot was daarmee, maar wat ik hier van andere kindjes lees is dat toch helemaal niet zo? Ik dacht dat het wel zo'n beetje gemiddeld was.
pi_87329121
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:05 schreef Meimeltje het volgende:
Wat zijn er een hoop zieken hier!

Wauw, dan is hij echt dun! Wolf was bij 8 maanden al 8730 gram.Dyon is denk ik even groot of ietsje groter dan Wolf, wij moeten maandag weer CB dus zal het effe laten weten.

Beterschap voor alle kleine zieken :* Florian kwakkelt ook al een poos zeg, wat zielig

Twinkly, ooooh hebben die bakfiets O+ wat een geweldig kado! _O_
Na het zien van deze fiets en die leuke die Amelie kreeg wil ik eigenlijk ook een nieuw fietsje voor Wolf ipv het tweedehandsje wat we hebben opknappen :+
en Niels echt bijna 1! spannend hoor

Groofsken, doen die garage! Mijn collega kreeg na een zoon, een dochter en vroeg toen ook heel bewust als kraamkado een pop, omdat ze juist alleen maar jongensspeelgoed npg had.
je hebt garages met redelijk grote groffe auto's die dus nu al makkelijk in de hand liggen. Intertoys heeft een houten garage nu in het sinterklaaskrantje staan, wel met kleine autootjes.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87329204
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:32 schreef Meimeltje het volgende:

Ja hij gaat nu overal staan :) De CB arts zei dat hij erg vlot was daarmee, maar wat ik hier van andere kindjes lees is dat toch helemaal niet zo? Ik dacht dat het wel zo'n beetje gemiddeld was.
Volgens mij zijn de babietjes hier over het algemeen vrij vlot.
Hier zeiden ze de laatste 2 keren ook over Wolf dat hij vlot was, terwijl ik dat als ik het hier lees helemaal niet zo vind.
Dyon doet het iig hartstikke goed ^O^ dus
pi_87329443
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:34 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Wauw, dan is hij echt dun! Wolf was bij 8 maanden al 8730 gram.Dyon is denk ik even groot of ietsje groter dan Wolf, wij moeten maandag weer CB dus zal het effe laten weten.
Haha nou dun is hij niet hoor, wel iets onder gemiddeld met zn gewicht maar hou het maar op 'slank' :P
Ben benieuwd naar Wolf zn cijfertjes!
pi_87329845
Thomas is vooral vlot in het eten van laptops :D
pi_87331230
Leah woog woensdagochtend 8900 (en ook 74 cm). Ze heeft een slank gezicht en bovenlichaam maar dikke kont en benen :D

En ik heb dan wel hele trage kinderen maar de baby's hier zijn inderdaad vrij vlot over het algemeen :Y
pi_87332845
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:46 schreef lily het volgende:
Leah woog woensdagochtend 8900 (en ook 74 cm). Ze heeft een slank gezicht en bovenlichaam maar dikke kont en benen :D

Nou dat is toch heel netjes!! Heel gemiddeld kind die Leah :P
pi_87333063
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:58 schreef wickie het volgende:

Ik ben juist gewoon actief geweest in de kraamperiode, als ik ziek ben lig ik veel meer plat. Dus daar heeft het waarschijnlijk niet echt aan gelegen (kreeg het ook pas na 3 weken na de bevalling). Ik heb ook begrepen dat je bloedstolling hormonaal beinvloed wordt, dat kan ook een factor zijn.
Ik heb wel tijdens de bevalling 4 uur lang op mijn linkerzij moeten liggen vanwege dat in een andere houding Mette's hartslag terugliep. Volgens de internist heeft dat er waarschijnlijk wel aan bijgedragen. Maar zoiets bouw je meestal ook tijdens je zwangerschap op omdat de aderen aan de linkerkant in je buik meer afgekneld worden door de baby (99% van de vrouwen die trombose krijgen na de zwangerschap krijgen dit aan het linkerbeen).
Oftewel vervelende samenloop van omstandigheden. Ach ja, De één heeft een zware zwangerschap met vocht en hoge bloeddruk en al die narigheden (ik heb dus een heerlijke en makkelijke zwangerschap gehad) ik had daarna wat gezeik. (en nu stop ik met off-topic gepraat :) )

Ze slaapt nog steeds, dus ben doorgegaan met de Rijdende rechter.
En ik ga nog even door met het offtopic-gepraat. :Y)

Ik vind niet dat je het moet relativeren en 'wat gezeik' moet noemen. Een trombosebeen is potentieel levensbedreigend en de nasleep die je in de kraamperiode hebt gehad liegt er ook niet om. En vooral als je jong bent is zo'n ouwemensenkwaal vervelend; wie wil er nu op deze leeftijd met een steunkous in de weer? Kortom: gewoon heel naar en gelukkig gaat het nu zo goed met jullie allemaal. O+ :*

Ik heb mijn trombose 4 weken (!) na een operatie gehad en die operatie wordt als de waarschijnlijke oorzaak gezien. Het schijnt dat de duur van zo'n operatie genoeg is om trombose op te lopen; je ligt dan immers héél onnatuurlijk stil. Zelfs in je slaap beweeg je nog. Het klinkt mij dus wel plausibel in de oren wat je internist zegt.

Ik moet nu de hele zwangerschap preventief bloedverdunners spuiten en na de bevalling nog 6 weken lang. Het kraambed wordt als de grootste risicoperiode gezien. Dat heeft niet alleen met immobliteit te maken, maar de precieze uitleg ben ik vergeten.
pi_87333725
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:50 schreef Twinkly het volgende:

[ afbeelding ]
Oh, wat gaaf!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:09:39 #155
313287 Groofsken3
pi_87334189
Wickie en Claudia, het lijkt me echt naar om zoiets te hebben gehad. Inderdaad alleen het idee al van wat er zou kunnen gebeuren. Bah, inderdaad niet niks. :*
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:11:06 #156
313287 Groofsken3
pi_87334261
Echt een grietje die Leah :P . R heeft het omgekeerd, die heeft juist een smal kontje en smalle beentjes (vind ik dan hè) en een flinke borstpartij, armen en nek :Y) . Echt een vent. oO<
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:22:20 #157
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87334742
hallo hallo, hier even wat minder puf om mee te schrijven, zo druk gehad op het werk pfffff. Alles zijn gangetje hier, Daan is een model-baby en we genieten volop. Lekker sinds vandaag 10 dagen vakantie en vanaf maandag midweekje Center Parcs. Zin in!

Grappig toch eigenlijk al die verschillende maten en gewichten van toch ongeveer babies die even oud zijn.

Claudia en Wickie, wat vervelend dat jullie daar doorheen hebben moeten gaan. Niet niks inderdaad.

Oh, nog wel ff melden dat Daan sinds vandaag voorzichtig langs de bank loopt. Te schattig, maar ik vind het zoo stoer!
pi_87335286
Daan :D Wat ga je hard.
Mart kruipt nog niet eens :) Wel wiegen in kruipstand maar hij komt geen cm voor of achteruit. ;)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:39:53 #159
313287 Groofsken3
pi_87335552
En als kindjes hier sneller zijn dan gemiddeld, wat betekent dat dan? Zijn we dan geen mooie afspiegeling van de maatschappij? Het is goed dat mijn zoon hier ook rondrupst :7 en dat leah zo goed mooi kan wezen O+ .
pi_87335802
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:39 schreef Groofsken3 het volgende:
En als kindjes hier sneller zijn dan gemiddeld, wat betekent dat dan? Zijn we dan geen mooie afspiegeling van de maatschappij? Het is goed dat mijn zoon hier ook rondrupst :7 en dat leah zo goed mooi kan wezen O+ .
Volgens mij zijn de jongens hier vooral snel met het 'voortbewegen'. Onze meiden palmen iedereen zo snel in dat ze toch wel overal komen 8-)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:45:07 #161
313287 Groofsken3
pi_87335827
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:44 schreef octopussy het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de jongens hier vooral snel met het 'voortbewegen'. Onze meiden palmen iedereen zo snel in dat ze toch wel overal komen 8-)
Zeg, mijn zoon is ook een jongen :{w .
pi_87335985
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:45 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Zeg, mijn zoon is ook een jongen :{w .
Misschien heeft jouw zoon ook wel de goede inpalmskills :7
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:49:16 #163
313287 Groofsken3
pi_87335999
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:48 schreef octopussy het volgende:

[..]

Misschien heeft jouw zoon ook wel de goede inpalmskills :7
:P
pi_87336132
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:22 schreef happyme28 het volgende:
Oh, nog wel ff melden dat Daan sinds vandaag voorzichtig langs de bank loopt. Te schattig, maar ik vind het zoo stoer!
Nou kijk dat bedoel ik, dat is pas snel :D
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:54:04 #165
313287 Groofsken3
pi_87336196
Wat betreft inpalmskills... Mijn zoon heeft door dat hij met brullen wat kan bereiken. Als zijn zus wat afpakt en hij is het er echt niet mee eens, dan zet hij het accuut op een brullen. S weet dan niet hoe gauw ze het terug moet geven. Werkt als een tierelier ^O^ . :')
pi_87336207
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:34 schreef ymme het volgende:
Daan :D Wat ga je hard.
Mart kruipt nog niet eens :) Wel wiegen in kruipstand maar hij komt geen cm voor of achteruit. ;)
Dat wiegen doet Thomas nog helemaal niet :) Hij weigert eigenlijk nog steeds om op zijn buik te liggen :') Nieuwe truc is neerzitten en als iets te ver weg legt, zich zo proberen te draaien dat hij op z'n knietjes zit en dan met zijn ene hand het park vasthouden zodat hij niet omver valt.

Maar hij heeft verdomd mooie ogen *) ;)
pi_87336210
Vandaag trouwens voor het eerst met 2 kids op de fiets gezeten. Ging echt prima (zonder speciale moederfiets) en wat een heerlijk gevoel O+
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:56:00 #168
313287 Groofsken3
pi_87336277
Thomas is prachtig :Y O+ .

Fijn Meimel ^O^ . Ik ben vanmiddag ook nog even gaan fietsen met ze. Ze vinden het allebei heerlijk!
pi_87336280
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:54 schreef Groofsken3 het volgende:
Wat betreft inpalmskills... Mijn zoon heeft door dat hij met brullen wat kan bereiken. Als zijn zus wat afpakt en hij is het er echt niet mee eens, dan zet hij het accuut op een brullen. S weet dan niet hoe gauw ze het terug moet geven. Werkt als een tierelier ^O^ . :')
:D Go R! ;)
Hier werkt dat echt niet. Kyllian zegt dan gewoon,'ja maar ik leen het alleen maar'.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:56:51 #170
313287 Groofsken3
pi_87336320
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:56 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

:D Go R! ;)
Hier werkt dat echt niet. Kyllian zegt dan gewoon,'ja maar ik leen het alleen maar'.
Als S 'ruzie maakt' met de buurmeisjes dan roept ze altijd als ze iets afpakt "ik had die" :7 .
pi_87336412
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:56 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Als S 'ruzie maakt' met de buurmeisjes dan roept ze altijd als ze iets afpakt "ik had die" :7 .
Hihi.
Kyllian heeft ook een periode gehad waarop hij zei: 'samen spelen samen delen' en dan ondertussen dus iets afpakken :P
pi_87336468
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:44 schreef octopussy het volgende:

[..]

Pas werd juist als theorie geopperd dat meisjes sneller zouden zijn met (grove) motorische ontwikkeling. :+
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:01:08 #173
313287 Groofsken3
pi_87336542
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:58 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hihi.
Kyllian heeft ook een periode gehad waarop hij zei: 'samen spelen samen delen' en dan ondertussen dus iets afpakken :P
Jaaaaaaa, dat roept S ook :o _O- . Gelukkig ze zijn dus allemaal zo lief als mijn dochter.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:04:14 #174
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87336696
Kijk, dat doe ik met Daan nog niet dus, op de fiets meenemen. Daar vind ik 'm nog net effe niet stabiel genoeg voor zitten maar misschien ben ik wel te voorzichtig. Ik kijk er wel erg naar uit :Y
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:05:05 #175
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87336754
Ik vind het leuk dat alle kinders hier juist zo verschillend zijn. Sommige snel, anderen langzamer.
Boeit niks.

Wat ik me nog afvroeg: mag ik (al) iets van Luuf/Dampo smeren bij Harry? Of is hij daar nog te klein voor?
pi_87336884
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Pas werd juist als theorie geopperd dat meisjes sneller zouden zijn met (grove) motorische ontwikkeling. :+
Meisjes schijnen idd wat sneller te zijn, zo ook met lopen bijv.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:07:48 #177
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87336906
Volgens mij mag LUUF baby gewoon, alleen niet te lang achter elkaar geloof ik.
pi_87337256
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:07 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Meisjes schijnen idd wat sneller te zijn, zo ook met lopen bijv.
Dat is misschen wel zo - ik zou het eigenlijk niet weten - maar op basis van dit topic kun je dat natuurlijk niet concluderen. Lente en Evie werden als voorbeelden aangehaald van snelle meiden, maar ik heb me bijvoorbeeld juist erg verbaasd over de razendsnelle ontwikkeling van Niels. Dat komt ook wel weer doordat Ivan en Niels ongeveer dezelfde uitgerekende datum deelden en ik me er dus erg bewust van was dat Niels heel snel was.

Ik merk dat ik erg gauw vergeet wanneer een nieuwe ontwikkeling ongeveer plaats heeft gevonden. Ik weet nu bijvoorbeeld niet eens meer of bij 7 of 8 maanden zelfstandig kunnen zitten snel is of niet. En ik merk ook dat ik meer op de toekomst gericht ben: alles wat Ivan al kan is minder interessant dan alles wat hij nog moet leren. Ik lees dus met verwondering mee in het dreumestopic waarin de kindjes al rondbanjeren.
pi_87337521
Claudia: dat vergeet ik ook heel snel hoor. Ik moest echt weer van de oudste lezen wat hij wanneer kon om het te kunnen vergelijken met Dyon.
En hier op FOK zegt het vast niet alles over het landelijk gemiddelde :P

Ach ieder alles op zn tijd en alle ontwikkelingen zijn gewoon leuk wanneer dat ook is!!
pi_87337569
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:05 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind het leuk dat alle kinders hier juist zo verschillend zijn. Sommige snel, anderen langzamer.
Boeit niks.
Ja, makkelijk zeggen als je zelf zo'n snelle hebt :{w

quote:
Wat ik me nog afvroeg: mag ik (al) iets van Luuf/Dampo smeren bij Harry? Of is hij daar nog te klein voor?
Ik heb voor Hannah babyluuf. Werkt best aardig.

Alleen heeft mijn moppie vuurrode spikkelbillen op het moment :'( Ik heb vanochtend dus maar de HA gebeld voor iets wat beter werkt dan sucocreme/zinkzalf/maizena. Een paar uur later belde 1 van de juffies van het KDV dat ze denken dat Hannah een schimmeltje heeft. Heb nu met de HA afgesproken dat ik dit weekend eerst met zinkzalf FNA ga smeren en als het niet helpt maandag aan de miconazol oid ga beginnen. Vind het echt zo rot dat ze zo'n pijn ervan heeft -O- het verschonen is nu ook echt een akelige klus als ze zo schreeuwt en kronkelt -O-
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:21:35 #181
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87337652
Da's inderdaad herkenbaar Claudia. Je vergeet zo snel. Nu Daan staat ben ik eigenlijk al weer vergeten wanneer hij ging rollen en ging voortbewegen. En ik bedacht me vanmiddag toen hij die stapjes zette dat het zo snel gaat en dat hij pas 3 weken staat. Het is zo snel vanzelfsprekend dat hij iets kan als hij het eenmaal kan. Zolang hij iets nog niet kan, kijk je zo uit naar het moment dat hij weer iets nieuws gaat doen en geniet je van zijn ontwikkeling op dat moment.
pi_87338087
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En ik ga nog even door met het offtopic-gepraat. :Y)

Ik vind niet dat je het moet relativeren en 'wat gezeik' moet noemen. Een trombosebeen is potentieel levensbedreigend en de nasleep die je in de kraamperiode hebt gehad liegt er ook niet om. En vooral als je jong bent is zo'n ouwemensenkwaal vervelend; wie wil er nu op deze leeftijd met een steunkous in de weer? Kortom: gewoon heel naar en gelukkig gaat het nu zo goed met jullie allemaal. O+ :*

Ik heb mijn trombose 4 weken (!) na een operatie gehad en die operatie wordt als de waarschijnlijke oorzaak gezien. Het schijnt dat de duur van zo'n operatie genoeg is om trombose op te lopen; je ligt dan immers héél onnatuurlijk stil. Zelfs in je slaap beweeg je nog. Het klinkt mij dus wel plausibel in de oren wat je internist zegt.

Ik moet nu de hele zwangerschap preventief bloedverdunners spuiten en na de bevalling nog 6 weken lang. Het kraambed wordt als de grootste risicoperiode gezien. Dat heeft niet alleen met immobliteit te maken, maar de precieze uitleg ben ik vergeten.
Even off-topic reactie:
Je hebt gelijk, ik moet het niet relativeren, dat is een hardnekkige gewoonte van me alles dood te relativeren (dat heb ik van mijn moeder die is nog veel erger dan ik). Ik prijs me zeer gelukkig dat ik het er zo goed van af heb gebracht, ik hoop het nooit meer mee te hoeven maken.
Dank je voor je woorden en verduidelijking. Je kan dingen altijd zo goed verwoorden :*
Het is gewoon dat ik mezelf altijd een zeikerd voel als ik erover praat.

on-topic:
Ben vandaag lekker naar het strand geweest met vriendinnetje (handig dat ze een auto en een rijbewijs heeft) Mette heeft lekker in het zand gespeeld.
pi_87349450
Strand is altijd goed :)
Eet ze het zand niet op? Florian wel en stikt ook half in blaadjes enzo...

Ik weet ook niet zo goed wat snel is en wat niet... Ik weet wel dat lengte en gewicht van je kindjeook uitmaakt :D
Florian en Leander zijn ongeveer even snel (hoewel... Leander was iets sneller met de meeste dingen, maar kon bijvoorbeeld weer later zitten )
En toen leander met 6,5 maand kon zitten deed iedereen :o
Florian kon met 6 maand zitten, maar is veel groter e breder en dan krijg je dus geen reactie _O-

Het ziet er ook indrukwekkender uit bij zo'n kleintje :D Kennissen van ons hebben een héél klein, heel snel meisje. Die liep los met 7,5 maand, geen gezicht _O- (en zwaar onhandig, ze luisteren dan echt nog niet.... ze zijn heel blij dat de tweede meer van het type kwijlen en dweilen is!)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 08:08:46 #184
95408 Incantrix
pi_87349524
Goodmornings! :*

Eh, ja, ik ben lekker moei, Stef had gisteravond grote moeite met in slaap komen (hij huilde niet ofzo, maar hij was gewoon wakker.. Tot dik 1 uur :')) en hoewel hij vanmorgen wel wat later wakker was als normaal was het nog steeds heel erg half 7 :{ Hij is doodmoe, maar wil niet meer slapen en omdat hij weer daverend verkouden is durven we niet met hem te gaan zwemmen (daarna slaapt hij altijd héél lekker :)). Nouja, we moeten maar zien hoe het vandaag loopt. Ik hoop wel dat ik ergens nog een tukje kan doen hoor :O

Claudia :o Ik wist niet dat jij trombose hebt gehad! Wat een narigheid! Wickie, inderdaad, niet té hard wegrelativeren, je mag er best bij stilstaan dat dit een zware aandoening is met vaak blijvende gevolgen :* Ook een :* voor Claudia!

Free, dat zou best kunnen, dat als een kindje heel erg mini is, mensen het inderdaad nog veel meer :o vinden :)

Stef heeft net uitgevonden dat het hang-ding van metaal waar voorheen de pc in hing echt een súpermooi galmend geluid maakt als je er heel hard op slaat met een blokje :') Met enorme concentratie zit hij er dan op te timmeren, met zijn andere handje in de lucht a la een rodeorijder :D O+ Gek kind.. Vooral ook leuk voor de buren, om 8 uur 's-morgens :')
3!
pi_87349534
hahaha Stef! Wonen jullie erg gehorig?
Nuja, kunnen de buren vast wennen. Speelgeluid neemt toe met leeftijd ;)

Kennen jullie het motto: 'schone luiers poepen het lekkerst?'
Wij wel, al twee jaar, met twee kinderen _O-
pi_87349540
Dat motto kennen we hier ook heel goed, freecell ;)
pi_87349541
Mijn baby is lui ! :D
Ik geef hem een stukje brood in zijn hand, hij pakt mijn vinger, plakt het stukje brood aan mijn hand vast en gaat met zijn mond open zitten wachten _O-
pi_87349553
Ik ga hier maar eens in actie schieten: eten, wassen, naar de bakker om taart, auto naar de garage, strijken en poetsen, Thomas in bad, koken voor Thomas en tafel dekken. En DAN pas mag het bezoek komen :+
pi_87349578
Ik zou zeggen: een heleboel succes!
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 08:28:19 #190
95408 Incantrix
pi_87349611
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 08:10 schreef freecell het volgende:
hahaha Stef! Wonen jullie erg gehorig?
Nuja, kunnen de buren vast wennen. Speelgeluid neemt toe met leeftijd ;)

Kennen jullie het motto: 'schone luiers poepen het lekkerst?'
Wij wel, al twee jaar, met twee kinderen _O-
Haha, nou, het valt op zich wel mee, maar dit ging zó door merg een been dat ik denk dat de benedenburen van de benedenburen nog lagen te trillen in hun bed ;') En euhm, haha, dan zullen onze nieuwe buren blij met ons zijn: per december gaan we weg hier :P
3!
pi_87349851
Oooo, je gaat toch wegh :+ Laat hem lekker dan! O-)

Wat ben ik trouwens blij dat we uit ons oude huis weg zijn :D Daar kwam de onderbuurman klagen over oa de volgende zaken
- onze kat (2 KG, sprietje) liep 's nachts door de kamer en daar had hij last van
- We hadden soms schoenen aan in huis
- Mijn man bonkte zo met lopen (we hebben het over TARA hè? Die is ooit meer dan 50 KG geweest :') )
- We ontvingen bezoek na 7.30 's avonds, met het vriendelijke verzoek dat niet meer te doen
- ik hield een complete crèche, moeders met auto's voor de deur, klonk als 10 kinderen... (ik was gastouder van het buurjongetje _O- )
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 09:31:59 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87350147
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:01 schreef freecell het volgende:
Oooo, je gaat toch wegh :+ Laat hem lekker dan! O-)

Wat ben ik trouwens blij dat we uit ons oude huis weg zijn :D Daar kwam de onderbuurman klagen over oa de volgende zaken
- onze kat (2 KG, sprietje) liep 's nachts door de kamer en daar had hij last van
- We hadden soms schoenen aan in huis
- Mijn man bonkte zo met lopen (we hebben het over TARA hè? Die is ooit meer dan 50 KG geweest :') )
- We ontvingen bezoek na 7.30 's avonds, met het vriendelijke verzoek dat niet meer te doen
- ik hield een complete crèche, moeders met auto's voor de deur, klonk als 10 kinderen... (ik was gastouder van het buurjongetje _O- )
:')
pi_87350829
:o Zojuist zat alles onder de poep. Kind, kleding, kinderstoel en even later ook het keukenaanrecht. :r

Is dat nou een spuitluier? Heel dun, net water en overal zat het. :X

Gisteren was meneer ook al de hele dag huiliger en niet willen slapen, dus ik denk dat er weer een tand aan komt. Hoop ik stiekem dan is er een verklaring voor. ;)
pi_87352034
:D En raad eens wie er net in de box besloot te gaan staan :D
pi_87352443
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:30 schreef ymme het volgende:
:D En raad eens wie er net in de box besloot te gaan staan :D
Dyon heeft geen box meer, dus die was het niet O-)

Nee, maar knap hoor! En ook weer zo'n vlotte dus.
pi_87352477
En wat was ik blij dat we woensdag de box omlaag hebben gezet :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:55:49 #197
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87352634
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:46 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Dyon heeft geen box meer, dus die was het niet O-)

Nee, maar knap hoor! En ook weer zo'n vlotte dus.
Fabian heeft ook geen box meer dus die was het ook al niet.
Hmmm wie zou het dan toch zijn?
pi_87352884
Leah heeft ook geen box meer dus ook helaas ;( :P

Misschien moet ik hem weer opzetten...dat ze dan wel gaat staan ;)
pi_87353370
Zo te lezen ben ik dus niet de enige die de box wil opruimen.Wat een onding! En hij is sowieso nooit enthousiast over de box geweest,heeft er zelfs als klein babytje nooit in geslapen.
Het was meer voor ons effe handig om hem erin te zetten als je even niet kon opletten.
Ik ga hem ook opruimen ^O^

Freecell,dat waren dan wel erg trieste buren :') wat een flauwe mensen zeg.
Hier zijn de onderburen vast ook niet erg blij met ons, Wolf gebruikt zn trommelstokjes graag op het laminaat, sowieso alles waarmee hij lawaai kan maken op de grond vindt hij momenteel heel mooi.
Nou hebben de buren hier twee keffertjes die altijd in de vensterbank staan en letterlijk o-ver-al om blaffen in canon als die lui niet thuis zijn :X dus momenteel slaan we terug })

Wauw Daan, wat ga je snel! Knap hoor

Mart ook al aan het staan,super!
pi_87353759
Ik vind de box ideaal :D Juist als ze wat ouder zijn, als ze net beginnen met lopen zeg maar. hop, in de box en jij kan stofzuigen en andere nuttige dingen doen terwijl je kind een fantastische tijd heeft in een besloten ruimte! ^O^

En als ik Florian er in zet, klimt Leander er bij in en die kan er zelf niet meer uit :+ Samen lol en ik even de vloer vrij!
pi_87354522
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:06 schreef lily het volgende:
Leah heeft ook geen box meer dus ook helaas ;( :P

Misschien moet ik hem weer opzetten...dat ze dan wel gaat staan ;)
Dyon heeft het ook niet in de box geleerd hoor, die was vlak daarvoor weg :P
Jullie hebben vast wel een bank, tafeltje of wat dan ook hihi.
pi_87354525
Hij stond hier zo ontzettend in de weg. Eigenlijk zou er een stoel wegmoeten om plaats te maken voor de box maar we miste die zitplaats zo erg dat we hem weer terug hebben gezet. Maar daardoor stond het bomvol.
Leah zit altijd op de grond, op het vloerkleed dus we hebben hem een tijdje terug opgeruimd.

Ik heb de box nooit gebruikt om mijn handen vrij te hebben want ik had sowieso vreselijk late lopers en dat lijkt nu weer te gebeuren.

Opruimen en poetsen doe ik alleen als ze in bed ligt (en de rest op school)
pi_87354591
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:29 schreef Poppejans het volgende:
Zo te lezen ben ik dus niet de enige die de box wil opruimen.Wat een onding! En hij is sowieso nooit enthousiast over de box geweest,heeft er zelfs als klein babytje nooit in geslapen.
Het was meer voor ons effe handig om hem erin te zetten als je even niet kon opletten.
Ik ga hem ook opruimen ^O^
Kyllian heeft de box nooit leuk gevonden en Dyon vermaakt zich ook veel beter door de hele woonkamer. Ik vind de box in het begin handig, maar als ze meer gaan bewegen staat hij hier alleen maar in de weg. Heb hm paar weken geleden op MP gezet en nog voor 110,- verkocht :D (Gekregen van de opa's en oma's tijdens Kyllian's zwangerschap).
pi_87354620
Ik had hem geleend van een vriendin. Ik moet hem binnenkort maar ff terugbrengen.
pi_87354657
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:46 schreef freecell het volgende:
Ik vind de box ideaal :D Juist als ze wat ouder zijn, als ze net beginnen met lopen zeg maar. hop, in de box en jij kan stofzuigen en andere nuttige dingen doen terwijl je kind een fantastische tijd heeft in een besloten ruimte! ^O^
Ik stofzuig gewoon waar de kids bij zijn :) Die gaan hun gangetje wel. En natuurlijk hou ik een oogje in het zeil ;) Soms zitten ze dan bijv even samen tv te kijken en zet ik Dyon in de wipstoel.
pi_87355266
Hier een wipstoel dubio.
De geen die we hadden is kapot. (kindje van 4 jaar in gaan zitten, kon die niet tegen).
En nu, nieuwe kopen? Mart vind het heerlijk om erin te zitten. Maar zou het zonde vinden als hij er nog maar een maand of 2 in zit. Maar hij kan daarna natuurlijk wel naar de zolder en wachten op baby 2 (de wipstoel ;) )
pi_87355371
Ymme, en tweedehands misschien? Of even van iemand lenen?
pi_87355718
Wipstoelen zijn ook wel heel goedkoop, dat scheelt. Maar zodra ze echt goed los zitten gebruik ik die dingen nooit meer...
pi_87356001
Hier gebruiken we de wipstoel ook niet meer veel, maar meestal is hij eind van de middag wel moe en kan hij even relaxen in zn wipstoel als ik aan het koken ben :)
Die van ons was niet zo heel goedkoop, iets van 70,- geloof ik. Die gaat mooi op MP straks ;)
pi_87356141
Ik heb nooit een wipstoel gehad.

Deze keer eentje geleend (van dezelfde als de box) maar ze heeft er 2 keer ingezeten. Tis niet zo mijn ding geloof ik.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:28:49 #211
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87356149
:@ Nav deze discussie over wipstoelen dacht ik even te kijken op die van ons maar die is dus geschikt voor baby's van 0-6 maanden en tot 9 kilo :o Daan valt niet meer in beide categoriën :X

Maar toch zit hij er nog regelmatig even in om zijn eten te laten zakken of gewoon ff 'uit te rusten'. Hm.... als we 'm gewoon op zijn kont zetten op de vloer, gaat hij altijd meteen op zijn buik om te kruipen/schuiven wat geen goed plan is met volle buik.

Misschien maar eens kijken naar een wipstoel waar hij langer in mag/kan. Tips?
pi_87356250
Happy:ik dacht laat ik ook eens kijken, die van ons is dus ook tot 6 maanden of tot 9 kilo :D
Naja Dyon is wel bijna 10 maanden maar nog geen 9 kilo ;) Maar ik denk dat het dus ook aan de baby zelf ligt. Is hij druk aan het bewegen in de wipstoel dan lijkt me het niet meer veilig. Dyon ligt altijd erg stil, want hij ligt er eigenlijk alleen in als hij moe is. De wipstoel kan ook nog op niet wipstand, dan lijkt me er niets onveiligs aan. Denk eigenlijk ook niet dat we het meer heel lang gebruiken.
pi_87356441
Ik kom net deze tegen:

Uit de tijd: krijgt niet genoeg eten en is onder geboortegewicht... Was hier een maandje oud. Als ik dat koppie zo zie dan denk ik echt weer ;(
pi_87356475
Toevallig wilde ik die gaan kopen :D
Maandag gaan manlief en ik shoppen ;) Aangezien we toch nog wel een tweede willen.
En Mart er graag in ligt te relaxen. :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:51:18 #215
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87356570
Agossie, Free, ik kan het me nog goed herinneren. Hij lijkt daar in niets meer op die lekkere gezonde hollandse knuffelbeer die je nu hebt :)

Die ziet er degelijker uit dan die van ons Meimel, maar Daan zit er ook altijd redelijk rustig in hoor. Ik heb nog niet gedacht, dat het er eigenlijk te groot voor was ofzo.
pi_87357976
Kijk eens waar ik de halve dag op heb lopen zwoegen! O+ Ik ben helemaal blij :D

pi_87357998
Hmm op de foto lijkt ie bobbeliger dan in het echt! (heus! :P )

Geinspireerd door het geboortekaartje van Isabeau (roze ondergrond met groene grasspriet met lieveheersbeest erop)
pi_87358000
Sorbo, wat moooooi O+
Echt super!

Ik wil ook zo'n taart op mijn verjaardag :@
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:17:50 #219
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87358183
oooooo Sorboo wat heb je dat moooooi gemaakt! echt leuk en lief! en vast ook erg lekker ;)

Ik heb gewerkt en nu net thuis; maar het huis is leeg; vriendlief is met Evie aan de wandel (naar het voetbalveld..) Dus nu nog even met de beentjes omhoog op de bank, en dan zo lekker knuffelen met mijn meissie!
pi_87358572
Ja ik dénk dat ze best te eten zijn O+
pi_87358632
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:38 schreef Sorbootje het volgende:
Dan moet je hem stukmaken ;(
pi_87358966
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:38 schreef Sorbootje het volgende:
Mag ik een stukje met een vlinder? O-)

Kusjes aan allemaal, de visite komt net binnen, dus mn verhaal komt een andere keer wel :D

:W
pi_87361010
Tuurlijk Vlindur! :*
pi_87361046
jullie moeten hier even flink doorlullen, want ik wil ook nog even in een topic bovenaan staan met De Beau!
pi_87361740
Vooruit
pi_87361751
dan
pi_87361757
maar
pi_87361766
;)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:59:01 #229
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87362041
doe mij ook maar een stukkie ;)

en Vlindur; tot snel!!! fijne avond!

en ik heb nu al zin in de verjaardagsspam van Isabeau! ze heeft vast een hele mooie outfit aan.. (een verjaardagsjurk gok ik??).
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:05:24 #230
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87362218
Wow wat knap gemaakt Sorbo! En wat een poepig klein ramtaartje voor Isabeau!

Daan heeft net voor de 4e keer vandaag zijn luier volgeperst :o En dat voor een baby die aan de omneo zat omdat hij zo'n moeite had met zijn ontlasting :? Da's helemaal verdwenen in ieder geval. Maar ik vrees ook voor de bovenste tandjes, als lijkt het tandvlees nog wel hard.

Fijne avond allemaal! Ik ga mijn mannetje flesje geven, tandjes poetsen en naar bed brengen!
pi_87362611
Wat een mooie taarten :)
Echt super gewoon.

Daan, kleine kakdoos :D :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:40:42 #232
313287 Groofsken3
pi_87363240
Mooie taarten Sorbo ^O^ . Ik doe het je niet na.

En Free, dat kan ik me echt goed voorstellen dat zo'n foto je dan verdriet doet. :*
pi_87363389
Superlieve taartjes Sorbootje! Heb je mooi gedaan! *O*
Free, :* denk maar aan die kleine grote van je nu!
Mart *O* goed bezig kerel!
Daan... :o gij poeperd!

Minke heeft haar 3e tandje (linksboven) in zicht! Zover ik het kan zien en voelen denk ik niet dat ie al door is, maar het zal niet veel schelen... dat verklaard wel weer de onverwachte huilbuitjes van afgelopen week en de rooie billen en het eindeloze kwijlen :9~

Oh ja Twinkly, ik wilde je nog vragen waar je dat super kado voor Niels vandaan hebt... zo leuk!!
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:49:39 #234
313287 Groofsken3
pi_87363480
Ik heb zoeits sufs waar ik mee zit eigenlijk. Geheel offtopic, maar ik plaats het toch even hier omdat jullie nou eenmaal de mensen zijn waarnee ik oo fok vooral 'klets'...

SPOILER
pi_87363667
oef. helemaal niet bijgelezen dames, sorrie. ben zelf ziek ;(

wel met ravi weer naar de kinderarts geweest, die weer helemaal tevreden was. de wet van fok heeft gewerkt, meneer eet zelfgepureerd fruit (mango :9 ) en morgen proberen we weer eigenmaaksel groentes. knabbelen aan een rijstewafeltje wil trouwens ook wel :) na 2 weken proberen eet hij een hele portie fruit en een hele portie groenten (1 stuk fruit en een half potje voor 6 maanden aan groenten). hij begint wat weg te krijgen van een kliko :o

hij pakt zelf speeltjes en pakt over, soms rolt hij van buik naar rug. maar meneer is een tikkie een luilakje die het snel allemaal best vindt. hij wordt natuurlijk ook heel veel geamuseerd door het draakje :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87363738
groofsken: misschien toch eerst proberen erachter te komen wat het probleem precies is? vraag het je oudste eens gewoon, misschien kan ze het duidelijk maken. mijn ervaring is nl wel dat als draakje draakt, daar dan echt heus een oorzaak voor is!
pi_87363752
oh, en nog steeds geen tand te bekennen hier ~O>
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:02:14 #238
313287 Groofsken3
pi_87363861
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:58 schreef simmu het volgende:
groofsken: misschien toch eerst proberen erachter te komen wat het probleem precies is? vraag het je oudste eens gewoon, misschien kan ze het duidelijk maken. mijn ervaring is nl wel dat als draakje draakt, daar dan echt heus een oorzaak voor is!
Ik vraag haar altijd als ze lastig is waarom dan toch, maar ik heb nog nooit een duidelijk antwoord op die vraag gekregen :D .

Niet letterlijk waarom dan toch natuurlijk, maar wel 'wat is er moppie?', 'kom je even lekker bij mama zitten?', 'ben je moe?', 'waarmee wil jij graag spelen?', enz...

Meestal kan ik dat soort buien (zo noem ik het maar even, onterecht misschien in dit geval) wel wijten aan te kort middagdutje, te vroeg wakker, te druk geweest, enz... Maar nu al een paar keer op rij komt het gewoon opzetten als ze die specifieke mensen ziet en zie ik geen verdere redenen.
pi_87363913
Ik ga jullie uitzwaaien!!! :W :W :W Mijn lieve kleine meisje is al weer 1 jaar :o :'( *O* . Gister heb ik zo ongeveer aan één stuk lopen huilen van blijdschap, trots en liefde. Gek dat het toch wel een hele mijpaal is zo'n eerste verjaardag. Op dit moment heb ik geen foto maar die houden jullie van me te goed.

:W :* dag lieve grote babies, tot snel *O*
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:05:25 #240
313287 Groofsken3
pi_87363939
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:04 schreef sproet-je het volgende:
Ik ga jullie uitzwaaien!!! :W :W :W Mijn lieve kleine meisje is al weer 1 jaar :o :'( *O* . Gister heb ik zo ongeveer aan één stuk lopen huilen van blijdschap, trots en liefde. Gek dat het toch wel een hele mijpaal is zo'n eerste verjaardag. Op dit moment heb ik geen foto maar die houden jullie van me te goed.

Dag sproetje :W . En nog gefeliciteerd :* .
pi_87364035
wat zegt je eigen intuitie ervan?

ik merk dat ik zelf vaak heel intuitief ben in zulke dingen. ik bedoel dan dat ik bv aan mensen vraag om niet direct zelf op selene af te gaan, maar haar de tijd te geven om zelf naar hen te gaan. als ze dat dan niet doen gaat het 9 van de 10 x ook idd mis. het kost me de grootste moeite om aan te geven waarom ik dat dan vraag.
pi_87364067
gefelicteerd sproetje *O*

tot in het volgende topic, geniet nog ff van het verjaarsweekend
pi_87364128
groofsken: mischien toch iets wat die mensen doen wat haar niet bevalt dan. niet noodzakelijkerwijs iets wat zij verkeerd doen hoor, meer dat je oudste het niet snapt of niet fijn vindt.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:12:23 #244
313287 Groofsken3
pi_87364155
Goede vraag Simmu, pffff, mijn intuïtie laat me echt een beetje in de steek in dit geval. Ik ga er eens wat gerichter over nadenken en op letten.

Zij laten haar juist heel erg eigenlijk. Misschien vindt ze juist wel dat ze te weinig aandacht krijgt. Ze hebben zelf een kleine van ruim een jaar.
pi_87364482
Sorbo wat een mooie taarten!! Ik wou dat ik dat geduld had. Doe je ook opdrachten? :P
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:24:51 #246
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_87364529
Zo ik kom ook weer eens meekletsen, erg druk geweest laatste tijd met verhuizen dus geen tijd gehad om te reageren, maar heb wel meegelezen :)
Probeer vanaf nu weer mee te posten ;)

Sorbo: Mooie taarten zeg! O+

Lijnloos: Minke haar 3de tandje is door *O*

Simmu: Fijn dat het bij de kinderarts weer goed was :)

Sproetje: Gefeliciteerd! Veel plezier in het volgende topic! :*

Groof: Ik heb geen tips voor je, sorry :*

Verder las ik nog heel veel kindjes die kunnen lopen/kruipen/rollen/weer tandjes erbij hebben en nog veel meer leuke dingen O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87364573
Minke weer een tandje erbij! Joepie!

Groof: ik zit hard na te denken wat het dan zou kunnen zijn. Blijft natuurlijk apart dat ze dat bij dezelfde personen doet. Je zou haast welk denken dat het met die kleine van 1 jaar te maken heeft dan. Doet ze het ook als R erbij is?
pi_87364576
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:24 schreef Marlinde het volgende:
Zo ik kom ook weer eens meekletsen, erg druk geweest laatste tijd met verhuizen dus geen tijd gehad om te reageren, maar heb wel meegelezen :)
Probeer vanaf nu weer mee te posten ;)

Sorbo: Mooie taarten zeg! O+

Lijnloos: Minke haar 3de tandje is door *O*

Simmu: Fijn dat het bij de kinderarts weer goed was :)

Sproetje: Gefeliciteerd! Veel plezier in het volgende topic! :*

Groof: Ik heb geen tips voor je, sorry :*

Verder las ik nog heel veel kindjes die kunnen lopen/kruipen/rollen/weer tandjes erbij hebben en nog veel meer leuke dingen O+
Daar ben je!
pi_87364627
groofsken: wat meimeltje vraagt is een goede. probeer eerst eens te achterhalen precies wanneer ze het doet en wat de situatie dan is en wie erbij zijn enzo.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:30:38 #250
313287 Groofsken3
pi_87364652
Ik doe het maar even klein, omdat het niet over mijn baby gaat maar over die ander. reactie op Meimel trouwens....

Nee, dan zou ze voortdurend lastig zijn en dat is nou juist helemaal niet. Ze is echt niet perfect hoor en ze heeft zeker haar lastige momenten, ook met vrienden erbij. Maar dan is het één keer toevallig een keer en weet ik dat ze haar gewoon kennen zoals ze is en hier wel doorhee kijken. De meeste van mijn vrienden hebben kinderen, maar bij de meesten is zij wel zelf de jongste (even R buiten beschouwing gelaten). Één ander paar heeft een dreumes, maar volgens mij doet ze daar niet zo elke keer moeilijk bij.
pi_87364667
Lastig, Groof. Kan me voorstellen dat je het vervelend vindt dat ze op deze manier niet zien hoe leuk ze is. Geen tips helaas, sluit me aan bij wat al gezegd is. Sterkte! :*
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:33:29 #252
313287 Groofsken3
pi_87364724
Thanks allemaal. Het moet even bezinken denk ik en dan maar eens rustig bekijken wat er gebeurt inderdaad de volgende keer. Kijken of ik er toch beter de vinger op kan leggen.
pi_87365457
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:30 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik doe het maar even klein, omdat het niet over mijn baby gaat maar over die ander. reactie op Meimel trouwens....

Nee, dan zou ze voortdurend lastig zijn en dat is nou juist helemaal niet. Ze is echt niet perfect hoor en ze heeft zeker haar lastige momenten, ook met vrienden erbij. Maar dan is het één keer toevallig een keer en weet ik dat ze haar gewoon kennen zoals ze is en hier wel doorhee kijken. De meeste van mijn vrienden hebben kinderen, maar bij de meesten is zij wel zelf de jongste (even R buiten beschouwing gelaten). Één ander paar heeft een dreumes, maar volgens mij doet ze daar niet zo elke keer moeilijk bij.
Ik bedoelde eigenlijk ook meer dat R dan ook bij die vrienden is. S heeft dan 2 kleintjes erbij die ook aandacht krijgen.
Ik zou het verder eigenlijk ook niet echt weten. Misschien dat ze de eerste keer zo was en dan een gedragspatroon daar vasthoudt?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:09:51 #254
313287 Groofsken3
pi_87365734
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:01 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk ook meer dat R dan ook bij die vrienden is. S heeft dan 2 kleintjes erbij die ook aandacht krijgen.
Ik zou het verder eigenlijk ook niet echt weten. Misschien dat ze de eerste keer zo was en dan een gedragspatroon daar vasthoudt?
Ja, alletwee die dingen zijn denk ik wel een optie. Ik realiseerde me door Simmu's opmerking net inderdaad dat S wellicht het gevoel heeft juist te weinig aandacht te krijgen. Nu zijn er twee kleintjes die rondscharrelen, veel aandacht krijgen en waar je ook nog eens niks mee kan. Misschien in combinatie met een soort verveling. Bij andere vrienden zijn vooral (ietsje) oudere kinderen en dat geeft haar instant uitdaging en voldoening. Voor nu hou ik het hier gewoon op. Nu moet ik nog voor mezelf zien te bepalen of ik het bespreekbaar wil hebben. Ik zou zo graag gewoon zeggen "ze is echt heel leuk, en ze gedraagt zich normaal niet zo", maar ja. Nu had ik wat dat betreft wel graag even een partner gehad met wijze woorden hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken3 op 09-10-2010 21:18:23 ]
pi_87365861
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:04 schreef sproet-je het volgende:

:'( Ik weet precies wat je bedoelt! Ik had nooit verwacht dat ik er zo (positief) emotioneel van zou worden! We gingen net de woonkamer versieren en toen begon ik al --> :'(
pi_87365921
Groof: Ik zou dat toch wel gewoon bespreekbaar maken hoor, misschien dat zij ook mee kunnen denken :) Met S zou ik het verder niet bespreken. Als Kyllian zich ergens niet zou gedragen zonder dat er iets aan de hand is dan zou ik hem wel uitleggen dat dat niet kan. Ik heb weleens 'gedreigd' met dat er ergens anders ook een gang was ;)
pi_87365987
Agos Sorbo. Kun je straks wel rustig gaan slapen? ;)
pi_87366164
De mama's zijn ook voor het eerst jarig :Y

Groof: wat maf... Probeer eens met die vrienden af te spreken op een supervrolijke dag van je dochter? En dan goed in de gaten houden?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:01:21 #259
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87367107
Mart, wat goed vent! *O*

Box staat hier wel nog. Handig om kruipende jongetjes tegen te houden en ook ivm de honden. Wipstoel gebruiken we maar heel af en toe nog. Volgens mij zijn alle wipstoelen maar tot ongeveer 6 maanden maar goed, het hangt denk ik gewoon van je kind af (zoals iemand anders ook al zei).

free, je kon het toen ook niet weten :*

Sorbo, mooi hoor! O+

Minke weer een tand! *O*

Groof, ik weet het ook niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat je er verdrietig van wordt.
Al denk ik dat je zelf nu het antwoord wel hebt:
quote:
Groofsken3

[..]

Ja, alletwee die dingen zijn denk ik wel een optie. Ik realiseerde me door Simmu's opmerking net inderdaad dat S wellicht het gevoel heeft juist te weinig aandacht te krijgen. Nu zijn er twee kleintjes die rondscharrelen, veel aandacht krijgen en waar je ook nog eens niks mee kan. Misschien in combinatie met een soort verveling. Bij andere vrienden zijn vooral (ietsje) oudere kinderen en dat geeft haar instant uitdaging en voldoening. Voor nu hou ik het hier gewoon op. Nu moet ik nog voor mezelf zien te bepalen of ik het bespreekbaar wil hebben. Ik zou zo graag gewoon zeggen "ze is echt heel leuk, en ze gedraagt zich normaal niet zo", maar ja. Nu had ik wat dat betreft wel graag even een partner gehad met wijze woorden hoor.
Ravi, wat ga je goed joh! ^O^

sproetje, fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben! Tot in het volgende topic! :W

Hé, daar is Marlinde weer! :W

Wij zijn vandaag in het winkelcentrum geweest en hebben een ballon (gevuld met gas) gekregen. Die hangt nu aan de box en Harry vindt hem fantastisch. Hij trekt ook aan het touwtje zodat de ballon wiebelt. Heel leuk om te zien O+
Wat minder tof is, is dat hij al 2x omgekukeld is omdat hij denkt dat je met 2 handjes aan het touwtje van de ballon ook stevig kan staan ;)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:44:00 #260
300054 Marlinde
pi_87368365
Sorbo: Ik denk dat vrijwel elke mama emotioneel word bij de 1ste verjaardag. Het is zoiets speciaals en er word weer echt een fase afgerond. (Natuurlijk zijn de 2de, 3de etc verjaardagen ook bijzonder hoor, zo bedoel ik het niet ;) )

Asyniur: Wat leuk dat Harry de ballon zo leuk vind O+

@ Box: De box staat hier nog wel en ik denk dat ik hem nog een lange tijd zal laten staan :) Ik merk dat Tessa zich een stuk meer durft in de box wat ze op de grond niet durft en het is inderdaad fijn als ik bv aan het douchen ben om de kleine uk even te 'parkeren' in de box ;)

Btw: bij 8 maanden, hoeveel flesvoeding heeft een kindje dan minimaal nodig? Wat heeft een baby van die leeftijd zoiezo nodig per dag?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:52:46 #261
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87368626
Marlinde, bij mijn CB zeiden ze van de week: FV tot een jaar 500ml per dag. Tsja, en wat ze verder nodig hebben, weet ik niet precies, maar wij geven een papfles fijne granen 's ochtends, tussendoor wat ca. 50ml water met een halve liga, s middags een boterham met een fles en dan tussendoor fruit en 's avonds ca. 100-150gr. groente en 50gr. aardappel en wat yoghurt toe en nog een fles voor het slapengaan om een uur of 19uur.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:35:16 #262
300054 Marlinde
pi_87369853
Happy: Dankje :)
Nu Tessa een week of 4 geleden nog op 5 flessen van 165ml zat, wilt ze nog maar 1 fles in de ochtend van 180/6+3 scheppen rijstebloem en in de middag een fles van 180/6 (bij deze laatste fles doet ze zelfs vaak nog erg moeilijk en moet ik haar af en toe best een beetje dwingen)
08:00 180/6+ scheppen rijstebloem
11:00 1 boterham met boter en geprakt fruit erop en nog wat fruit toe (2 of 3 slokjes water uit een beker, flesje met sap/water/thee wilt ze niet)
13:00 180/6 (waar ze dus moeilijk over doet, dus meestal pas om 3 uur wilt..)
15:00 De fles die ze normaal dus om 13:00 moet krijgen
En anders zou ze hier een rijstewafel met paar slokjes water krijgen
18:00 groente + yoghurt en een paar slokjes water

Voor het slapen gaan deden we normaal nog een fles, maar Tessa was de afgelopen 2 weken minimaal elk uur wakker en die eraf gelaten slaapt ze beter en word ze nog maar 2 of 3 keer per nacht wakker :)

Ik denk dus echt dat ze te weinig binnen krijgt, alhoewel ze wel heel goed/veel fruit en groente eet!

Zijn hier nog tips of denken jullie dat het toch genoeg is, omdat ze heel goed haar fruit en groente eet?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 10 oktober 2010 @ 07:00:10 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87376692
hoi oi Marlinde; ik heb net een poosje geleden ook een eetschema geplaatst; maar zal het nog een keertje voor je doen ;)
ik denk dat Tessa ip genoeg binnenkrijgt? tenminste als ze voldoende groeit en voldoende plast..
Evie drinkt ook nog maar 3 keer per dag; en heel soms nog wat diksap tussendoor...

smorgens BV, brood (2x), fruit
smiddags BV, fruit, (heel soms liga oid)
savonds warme hap, yoghurt
Avondpapje.
pi_87376779
%&%$&^&#%%^*#%^

Gisteravond vergeten om brood te bakken en het is echt op... Moet 12 uur rijzen... :X

Vandaag dus maar even weer 4 flessen en een stapel soepstengels :@
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:32:43 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87377325
Balen freecell!

Marlinde, ik heb geen idee hoe of wat met flesvoeding.

Harry eet per dag erg wisselend. Nu hij zo snotterig is, 'knoeit' hij meer met bijv soepstengel.
Over het algemeen krijgt hij:
's ochtends vroeg bv
halverwege de ochtend soepstengel/rijstwafel/fruit
lunch boterham met roomboter (evt stroop) daarna fles bv (bij mij krijgt hij 40cc bv uit een beker en daarna borst)
halverwege de middag soepstengel/rijstwafel/fruit (afhankelijk van wat hij 's ochtends gehad heeft)
borst
warme hap (bestaande uit aardappel en groenten)
borst
(en 's nachts nog 2x borst dan)
pi_87377379
Sorboo, wat een super mooie taart!

Marlinde, welkom terug.
Mette kreeg tot 2 weken terug nog 4 flessen. Nu krijgt ze er nog 2 , meer wil ze niet.
Rond 7:30 krijgt ze 180/6 fles
rond 9:30/10:00 krijgt ze fruit. Daarna slaapt ze meestal
12:00 lunch, dus brood met diksap.
Voorheen kreeg ze rond 15:00 dan een fles, maar die wil ze niet meer, dus geef haar nu dan een rijstenwafel en weer wat diksap.
Tussen 17:00 en 18:00 avondeten en yoghurt.
Dan gaat ze rond 19:30/20:00 naar bed en dan geven we haar rond 21:00/22:00 nog een fles, rond die tijd begint ze meestal te zeuren. En die drinkt ze in sluimerstand op en slaapt dan lekker de hele nacht door :)

Het is wel even wennen op het moment omdat ze zo abrupt van 4 naar amper 2 flesjes is gegaan, we zijn nu weer wat zoekende naar een goed ritme, het avond eten wil ze nu al vrij vroeg, te vroeg om met ons mee te eten (soms voor vijven al) dat vind ik wel jammer, daar moet nog een balans inkomen.

Maar bied haar gewoon de hele dag door sap ofzo aan. Mette krijgt dat ook niet in de fles maar in een tuitbeker (dan drinkt ze zelf) of sinds deze week ook een rietjesbeker en aan tafel uit een gewone beker. Wat ik merk is dat ze ook graag zelf bepaald wanneer ze wil drinken, dus sinds ik gewoon een tuitbeker bij haar neer heb gezet tijdens het spelen, drinkt ze veel meer. Terwijl als ik haar iets aan zou bieden dat ze dan weigert te drinken.

Wij hadden dus eerst ook het probleem dat ze niks wilde drinken, maar kwam er dus achter dat ze fles met melk associeert, nu weet ze wat ze kan verwachten gaat het allemaal veel makkelijker. Als de fles ziet gaat ze ook gelijk 'nee nee' en nee schudden, wegkijken en de fles wegslaan.
pi_87377389
dubbel :Y)
pi_87377390
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 07:45 schreef freecell het volgende:
%&%$&^&#%%^*#%^

Gisteravond vergeten om brood te bakken en het is echt op... Moet 12 uur rijzen... :X

Vandaag dus maar even weer 4 flessen en een stapel soepstengels :@
Balen zeg -O-

Ik bak voor feestjes wel eens dit brood en Niels vindt het heerlijk, er zit ook heel weinig zout in. Als je gewoon alle extra's eruit laat en er wat volkorenmeel bij doet heb je een snel en gezond brood (vergeleken met soepstengels :P). In het recept zit wat teveel water, dus rustig aan erbij gieten, maar bij het gebruik van volkorenmeel heb je toch iets meer water nodig, je merkt het vanzelf.
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:42:18 #269
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87377420
Balen Freecell, kun je niet een paar broden bakken en die invriezen voor het geval je even geen tijd hebt (of het vergeet)?

Hier weer een heerlijke nacht gehad. Daan heeft geslapen als een roosje van 19.30 tot 8.30 uur.
pi_87377931
Ik heb de uitnodigingen voor Ivans verjaardag af. Nu nog zijn cadeau bestellen!

Ik ben ook bezig om te kijken wat voor taart ik wil bakken. Ik zag hier eens leuke taartvormen voorbij komen, bijvoorbeeld van een trein. Heeft iemand misschien een link?
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:22:05 #271
300054 Marlinde
pi_87377954
Bedankt voor jullie reacties :*

Free: Wat balen zeg!

Wickie: Bij jullie dus hetzelfde, dat is wel fijn om te lezen!
Tessa heeft de eerste 3 keer wel sap/water uit een tuitbeker gedronken, maar nu opeens als ze de tuitbeker ziet gaat ze ernaar slaan en huilen :? Water en sap uit een oefenbeker wilt ze wel, maar daar krijgt ze echt maar 2 of 3 minislokjes van en de rest gaat langs dr mondje..
Als ik de tuitbeker bij Tessa laat staan dan gaat ze ermee spelen en ik heb (nog) geen tuitbeker met zo'n antilek ding. Dus misschien is dat een optie alhoewel Tessa graag de makkelijke weg kiest van haar mondje open doen zodat wij het doen en anders niet (het geduld heeft ze er niet voor)

Happy: Wat fijn dat Daan zo goed heeft geslapen :)

Claudia: Spannend zeg! Al een idee wat je voor cadeau gaat kopen?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87378004
Freecell, lastig dat je daar aan moet denken. Wat Happy al zei, kun je het niet invriezen?

Dyon zit meestal nog op 4 flessen per dag. Altijd een slechte drinker geweest, maar nu lukt het niet om te minderen :P Volgens CB moest die fles van 19.00 uur er tussen nu en 1 jaar af zijn. Ik zie wel of het gaat lukken.
pi_87378123
Wauw, Sorbo, wat een geweldige taarten!

Groofsken, ik kan je geen tips geven want ik vind het van een afstandje heel lastig om de situatie met je dochter in te schatten. Het enige wat ik je aan kan raden is om het boek How2talk2kids eens te lezen. Ik heb het recentelijk gekocht. Als ik even niet meer zou weten wat te doen zou het boek me denk ik anders naar de situatie laten kijken en me ideeen geven om op een alternatieve manier met de situatie om te gaan. Maar misschien is dat laatste niet eens nodig en is een andere blik op de situatie al genoeg. Ik kan me wel een klein beetje je gevoel voorstellen. Dat wil zeggen, als ik met Ivan bij iemand op visite ga en hij is bijvoorbeeld heel timide dan vind ik het heel jammer dat mensen zo'n verkeerd beeld van hem krijgen. Hij is juist zo'n vrolijk en ondernemend mannetje en ik vind het fijn als hij dat niet alleen thuis is maar ook bij anderen.

Leuk dat je er weer bent, Marlinde!

Over de box: ik wilde hem een tijdje geleden weghalen maar ben blij dat ik hem heb laten staan. Ivan is over het algemeen heel lief en vermaakt zich prima, maar als ik op de bank wil doezelen buiten zijn slapenstijd om dan stop ik hem even in de box. Ook lijkt het me fijn om hem eraan gewend te houden gezien de komst van de baby.
pi_87378206
Wickie: lees ik nou goed dat Mette nog maar één dutje doet? :o

Over vochtinname: ik heb me er wel eens zorgen over gemaakt, maar het is vanzelf meer geworden. Ik zorg dat ik bij elk eetmoment water aanbied (ook tussen de hapjes door!) en dat gaat heel goed. Ivan heeft ook geleerd om te wijzen naar zijn beker water als hij een slokje wil.
pi_87378253
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:22 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Spannend zeg! Al een idee wat je voor cadeau gaat kopen?
Waarschijnlijk een wishbonebike. Ik vind het wel een erg duur ding, dus we twijfelen vandaag nog even (lees: als Ivans vader vandaag niet met een alternatief komt bestel ik de wishbonebike :7 ).
pi_87378270
Claudia, leuk die voorpret!

Freecell, dan maak je toch gewoon matzes ipv gerezen brood :Y) Extra fruit geven geen optie?

Marlinde, ik vind het ook heel lastig om te bepalen wat Hannah nodig heeft. Ze drinkt in ieder geval nog 4 (soms 5) flessen melk en daarnaast bied ik haar wel van alles aan, maar ze eet van het meeste maar een paar hapjes. Groentehap gaat zelfs helemaal niet.
Ik heb wel de tip voor je om een rietbeker te kopen (ik heb die van de hema). Hannah drinkt daar echt goed uit, en het is heel wat minder geknoei dan een gewoon bekertje. Melk mag van haar alleen maar in de fles trouwens.
pi_87378375
Oh wij zijn trouwens gisteren naar Artis geweest. Met de trein en de tram eerst mijn zusje en nichtje opgehaald en daarna naar de dierentuin gegaan. Was heerlijk *O*
Jammer alleen dat het 's avonds en 's nachts luierdrama was. Ze heeft er zo veel pijn aan dat ze van het kussen af kronkelt en schreeuwt als ik haar verschoon ;(
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:03:44 #278
57497 happyme28
I'm so happy
pi_87378693
Claudia, die cakevorm voor die trein is bij Baby walz te bestellen in ieder geval http://www.baby-walz.nl/winkel/flessen_siliconen_kunststof.html

Octo, wat super tof dat Artis goed is bevallen, maar dat luierdrama is natuurlijk -O- Vlindur van Rienk had laatst toch zo'n superzalf gekregen van de ha, misschien eens informeren?
pi_87378758
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een wishbonebike. Ik vind het wel een erg duur ding, dus we twijfelen vandaag nog even (lees: als Ivans vader vandaag niet met een alternatief komt bestel ik de wishbonebike :7 ).
* Twinkly is jaloers!
WBB lijkt me zoooo geweldig!!
Dus papa van Ivan: doen!
pi_87378782
Marlinde, gewoon tijdens het eten uit een gewone beker aanbieden en voor tussendoor zou je een antilek tuitbeker kunnen halen, elke baby is anders natuurlijk, maar ik merk dat Mette veel beter drinkt als ze het zelf mag doen. Ze is en blijft een muts met drinken, op het KDV weigert ze gewoon helemaal met drinken, ze doen echt enorm hun best maar ze kregen er de afgelopen weken gewoon niks in, ook geen sap. Ze doen daar nu extra sap door de fruithap.

Claudia, ze neigt steeds meer naar 1 lange slaap ja. Vrijdag heeft ze maar 1 slaap gedaan wel 3 uur lang en een klein beetje een halfuurtje gedommeld in de auto. Gisteren heeft ze weer een lange slaap gedaan van 2 uur en dan nog een uurtje tussen 5 en 6.
Maar dat is dus nu het hele gestoei momenteel met eten en slapen, ineens gooit ze alles overhoop. Ik denk dat we binnen nu en een maandje we op 1 slaap zitten, ze is trouwens altijd al een wakkere baby geweest overdag.
Wat geweldig leuk een wishbonebike, die wilde ik stiekem ook. Maar werd echt te duur bevonden door R.. (we proberen te sparen.. anders zou ik 'm gewoon gekocht hebben hoor)
Dus wilde ik een wheelybug, maar mijn broer heeft ook al een loopfietsje voor haar gekocht. En nou weet ik het dus niet meer.
Onlangs had iemand een stoffenpop als cadeau, misschien is dat een idee (Sorbooo, was jij dat? zo ja, wat voor pop is dat?). Ze is nogal een knuffel/pop kindje. Ze is echte vriendjes met haar knuffels, tegen praten en knuffelen en intens gelukkig zijn als ze ze vind. Ik denk dat dat wel bij haar past.

En taart, ja dat moet ik ook nog bedenken. We houden zelf niet echt van taart, ik wilde misschien een lekkere appelcake maken en dan voor Mette eentje met versiersels.
pi_87379440
Klinkt als een heel goed idee, die pop, wickie!

Voor ons is één slaapje onhaalbaar, maar Ivan slaapt wel vaak heel kort. Dan doet hij 2 dutjes op een dag van een uur per stuk en daar redt hij het prima op. Het is best even wennen dat hij nu over het algemeen zoveel langer wakker is.
  zondag 10 oktober 2010 @ 13:30:13 #282
300054 Marlinde
pi_87382401
Claudia: Wat een gaaf cadeau! :D O+

Octo: Is een rietbeker niet heel lastig als ze nog zo klein zijn? Dat ze het niet snappen? Ik heb hier een kleine meid die helemaal 0 geduld heeft en als iets niet lukt meteen keihard gaat gillen :P En is een rietbeker ook niet heel slecht? Dacht dat ik dat ooit eens op zo'n babysite gelezen had dat een tuitbeker en rietjesbeker niet goed zijn, maar dat ze gelijk aan de gewone beker moeten...
Geen idee trouwens hoor of dat echt zo is!
Wat leuk, naar Artis! Vervelend van de luierdrama :'(

Wickie: Ik denk dat ik inderdaad eens ga kijken naar zo'n anti lek tuitbeker. Toch wel handig als ze zelf wat kan drinken als ze dorst heeft, alhoewel ik erg mn twijfels heb of ze het daadwerkelijk zelf gaat doen. Ze zit liever met haar mond open te wachten dan dat ze zelf wat doet, want als het niet lukt zet ze het direct op een gillen :D
Leuk zo'n stoffen pop! Ik heb hier een pop van mij van vroeger nog O+ Tessa vind vooral dr oogjes leuk om in te prikken :P En ze heeft ook zo'n mini poppetje die ze heerlijk over de boxrand kan gooien :P

@slaapjes: Tessa gaat naar bed als ze moe is, we hebben daar geen vaste tijden voor. De ene dag slaapt ze een half uur en de andere dag 4 uur. Haar in bedje leggen terwijl ze niet moe is kunnen we beter niet doen, want drama enzo :P

Ik heb vandaag na een hele lange tijd weer eens sinasappeltjes geperst en Tessa dronk net zowaar een hele fles vol leeg! :D Dus ik denk dat ik dat er maar in ga houden of mogen ze daar ook maar een bepaald aantal ml van op een dag/week?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87386372
Eigenlijk worden citrusvruchten pas aangeraden vanaf 9 maanden (volgens het voedselintroductie schema van Stefan Kleintjes). Maar ik moet eerlijk zeggen dat Hannah's fruithapje ook wel eens mineola's of sinaasappel bevat. Denk wel dat je niet te veel fruit+vruchtensap moet geven omdat het dan aan fruitsuikers best aantikt.

Ik dacht ook dat een rietbeker te moeilijk zou zijn, maar Hannah dronk er na 2 pogingen erg goed uit! Ze kan nu zelfs uit gewone rietjes goed drinken :D Dat het niet goed zou zijn weet ik niet. Ik laat haar regelmatig uit een oefenbekertje drinken en ze krijgt sowieso nog de fles, dus ik maak me er geen zorgen over. Tuitbekers gaan hier trouwens niet zo goed. De anti-lek tuitbeker snapt ze niet :')
pi_87391476
Zo, brood is klaar met rijzen en gaat zo de oven in :)

En invriezen doe ik ook, ik dacht dus dat er nog één in de vriezer zat :@

Maargoed, het ventje is toch wat ziekig, du met vandaag een extra fles was het wel prima zo. :) En hij mag eigenlijk nog wel 4 flessen, dus het was ook geen probleem :)
pi_87391512
Wat knap van Hannah met die beker! Leander vond dat na zijn eerste verjaardag nóg moeilijk :D
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
Klinkt als een heel goed idee, die pop, wickie!

Voor ons is één slaapje onhaalbaar, maar Ivan slaapt wel vaak heel kort. Dan doet hij 2 dutjes op een dag van een uur per stuk en daar redt hij het prima op. Het is best even wennen dat hij nu over het algemeen zoveel langer wakker is.
ja, hier ook vaak 2x een uur :o Soms 1x 3 kwartier en 1x twee uur, maar wat is dat ineens weinig hè? :o
pi_87392576
Claudia, ik las over Ivan gewend houden aan de box i.v.m. de baby. Maar hoe ga je dat straks doen dan? Je hebt zowel de hoge als de lage stand nodig.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:33:02 #287
313287 Groofsken3
pi_87392767
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
Groofsken, ik kan je geen tips geven want ik vind het van een afstandje heel lastig om de situatie met je dochter in te schatten. Het enige wat ik je aan kan raden is om het boek How2talk2kids eens te lezen. Ik heb het recentelijk gekocht. Als ik even niet meer zou weten wat te doen zou het boek me denk ik anders naar de situatie laten kijken en me ideeen geven om op een alternatieve manier met de situatie om te gaan. Maar misschien is dat laatste niet eens nodig en is een andere blik op de situatie al genoeg. Ik kan me wel een klein beetje je gevoel voorstellen. Dat wil zeggen, als ik met Ivan bij iemand op visite ga en hij is bijvoorbeeld heel timide dan vind ik het heel jammer dat mensen zo'n verkeerd beeld van hem krijgen. Hij is juist zo'n vrolijk en ondernemend mannetje en ik vind het fijn als hij dat niet alleen thuis is maar ook bij anderen.

Die titel heb ik ondertussen al een aantal keer voorbij zien komen. Ik word steeds nieuwsgieriger naar dat boek. :Y Dus dank voor de tip, wie weet heb ik er wat aan. ^O^
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:32:21 #288
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87395257
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:57 schreef freecell het volgende:
Wat knap van Hannah met die beker! Leander vond dat na zijn eerste verjaardag nóg moeilijk :D
[..]

ja, hier ook vaak 2x een uur :o Soms 1x 3 kwartier en 1x twee uur, maar wat is dat ineens weinig hè? :o
Hier ook! Precies hetzelfde! En ik was al bang dat Harry te weinig sliep, dus ik hem maar steevast 3x ofzo in bed leggen. Maar dat schiet gewoon niet op.

Nu leg ik hem wel rond half 7/ 7 uur in bed en dan komt hij er niet meer uit (behoudens voedingen die hij halfslapend doet dus.

Dames die ook nog (volledig) bv geven (Twinkly en Wupwup?), hoe ziet jullie voedingsschema eruit? Wat geven jullie extra erbij te drinken? En wanneer?

Mijn voedingsschema staat een stukje hierboven. Ik wil als toetje een beetje yoghurt bij gaan geven en op mijn werkdagen in de middag ook een beetje zodat ik zelf de voeding rond 5 uur kan doen. Dat scheelt mij 1x kolven per dag wat ook wel fijn is.
pi_87395532
1 slaapje zou hier ook echt niet gaan. Als we 's ochtends weg moeten slaat hij weleens een slaapje thuis over, maar dan valt hij onderweg wel in slaap. Normaal gesproken slaapt hij 2x 2 uur, maar soms is dat ook weleens 2x een uur, ligt aan zn bui ;) Op het kdv sowieso meestal maar hazeslaapjes, ongeveer 3x per dag.
pi_87396140
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, ik las over Ivan gewend houden aan de box i.v.m. de baby. Maar hoe ga je dat straks doen dan? Je hebt zowel de hoge als de lage stand nodig.
De baby kan toch ook op de lage stand?
pi_87396219
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:50 schreef Jore het volgende:

[..]

De baby kan toch ook op de lage stand?
Ow zo ver had ik nog niet nagedacht, haha :P

Maar dat lijkt me best diep bukken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87396484
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ach ja, dat moet je ook als de baby op de grond ligt. Twee boxen lijkt me zo'n ruimtevretende oplossing :P
pi_87398321
Ik kom me hier melden met Lisa van 10-04-10.

Mijn kleine grote meid is gewoon alweer een half jaar. Wat gaat het toch snel. Ik ben hier nog totaal niet bijgelezen, maar wil iedereen toch alvast even gedag zeggen. :)
pi_87398441
De verjaardag van Isabeau was tof, de taart was heerlijk! En Isabeau is super verwend en ze heeft een geweldige familie O+

We zijn helaas niet lang gebleven, Rienk is 3 keer van de tafel gekletterd (En er maar weer terug op klimmen }:| ) en was heel erg moe en gestrest van alle indrukken. Maar we zien elkaar gauw weer *;

Bedankt Sorbo, je bent een topmama :Y :*
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:33:03 #295
300054 Marlinde
pi_87398449
Nikki: Welkom met je meisje :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:55:36 #296
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87399658
Welkom Nikki en Lisa! *O*
pi_87400728
tot een paar weken geleden had ik hier 2 boxxen staan hoor :) eentje hoog, eentje laag
pi_87403605
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Hij blijft gewoon op de lage stand. Bij onze box is dat trouwens niet superlaag:

Dat valt qua bukken wel mee. Misschien gaat 'ie nog lager, want het kan ook niet lang duren voor Ivan er een keer uitklimt. Ach, ik zie het allemaal wel. Ik sluit niet uit dat ik de box straks helemaal niet meer gebruik voor Ivan, want hij is heel zoet en speelt meestal lekker rustig.
pi_87408779
Sorbootje wat een prachtige taarten!!!!!!! _O_ O+ O+
Heb je ze ingevroren voor morgen of blijven ze wel zo lang goed? Waar heb je de materialen vandaan? Het is marsepein toch?
Wow, morgen is Isabeau gewoon alweer 1 jaar :o *O* Ik vraag me af of ik ook emo ga worden op zijn verjaardag, ik ben dat normaal niet zo snel. Maar ik heb af en toe wel een volschietmomentje als we knus saampjes zijn en Niels uit zichzelf gaat knuffelen of heel lief kijkt O+
Bedoel je met een stoffen pop een zonnekindpop? Die vind ik mooi O+ Ik was ook van plan er een voor Niels verjaardag te maken (een lijs), maar ik kom er niet aan toe.

Marlinde wat leuk dat je er weer bent :D

Welkom Nikki en Lisa! *O*

Ivan jij lief boekenwurmpie O+ Lijsters, brings back memories :D

Niels slaapt nog twee keer twee uur :o En hij is nog maar net overgegaan naar twee slaapjes. De Slaapkop! En dat terwijl Ivan, toen ze jonger waren, meer sliep dan Niels! Maar Niels wordt nog wel een aantal keer wakker 's nachts, alhoewel dat heel kort en maar half wakker is.

De box staat hier nog zodat we 's morgens even rustig wakker kunnen worden en zodat Niels erin kan als ik moet dweilen of koken ofzo. Omdat hij er maar af en toe in gaat vindt hij het wel interessant daar en is hij meestal wel een tijdje rustig :) Helaas werkt dat niet zo als ik achter de computer moet werken, dan gaat hij roepen en dat vind ik ook wel logisch.

Asyniur het schema van Niels lijkt heel erg op Harry's schema. 's Morgens krijgt hij eerst borstvoeding, dan een boterham met roomboter en appelstroop, na zijn eerste slaapje fruit en na zijn tweede slaapje brood met margarine en pindakaas. Maar dat betekend wel dat hij vaak pas om 4 uur weer brood krijgt, helaas wil hij na zijn eerste slaapje geen brood (alhoewel ik dat al een tijdje niet meer heb uitgeprobeerd, toch maar weer eens andersom aanbieden!). Dan blijft hij wakker en krijgt hij nog avondeten en volle yoghurt. Om 7 uur gaan we beginnen met in bad doen enzo en om half 8 ligt hij in bed. Het ligt er aan hoe lang hij wakker is, soms biedt ik hem tussendoor nog een keer fruit en een cracotte ofzo aan.
Ik bied normaal geen extra drinken aan en hij drinkt nog voor en na ieder slaapje (als hij dat wil tenminste, vaak ook niet). Af en toe geef ik wel water of sinaasappelsap als hij niet kan of wil drinken. Aangeraden wordt om geen extra drinken aan te bieden tot het eerste jaar als je nog geen afbouwplannen hebt, maar vanaf ongeveer 10 maanden stabiliseert je productie (per moeder verschillend) en dan hoef je niet zo bang te zijn dat je productie daalt als je wat extra drinken aanbiedt.
Als hij een jaar geweest is ga ik 's morgens en voor zijn slaapjes voeden (handig met in slaap vallen :)) en tussendoor water aanbieden.

Sinds zaterdag klapt Niels (voorzichtig) in zijn handjes bij het liedje "klap eens in je handjes" O+ Het gebaar bij "op je boze bolletje" doet hij al een tijdje en dat doet hij ook spontaan (hoera voor banaanhandjes :P )
Hij gaat bij muziek ook direct dansen en als je vraagt of hij gaat dansen gaat hij wiebelen O+
En hij is gek op manderijntjes! Vannacht had hij erg veel last van een verstopte neus en vastzittende hoest waardoor hij niet kon drinken en slapen, toen heb ik hem water en een manderijntje gegeven en dat manderijntje maakte hem gelukkig weer blij :D
pi_87408947
*Googled op wishbonebike* Leuk ding Claudia, doen! Daar hebben ze superlang vast heel veel plezier van

Wauw wat een mooie taarten Sorbootje, wat knap dat jij dat maken kan zeg

en ik zag dat Marlinde terug van weggeweest is :W

Ik heb Wolf nog nooit citrusvruchten gegeven, zal eens een mandarijnpartje geven, zal er vast ook wel ingaan.
Wat knap van Niels dat hij echt meerdere gebaren al kan, zo grappig lijkt me dat

Wij zo over 5 min naar CB b vooral benieuwd naar zn gewicht en lengte. Daarna lekker dagje Amsterdam *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')