Je blonde God kijkt zo lief, dat zei ikquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:38 schreef amaranta het volgende:Waar amaranta dus vermoed dat haar man is vreemdgegaan met een blonde vrouw ofzoiets...
Nee, ik begreep niet waarom Keshet dacht dat haar man was vreemdgegaan met een blonde vrouw.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:41 schreef Groofsken3 het volgende:
Oftewel, Claudia is teleurgesteld dat ze jou aantrof Amaranta.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, ik begreep niet waarom Keshet dacht dat haar man was vreemdgegaan met een blonde vrouw.
Nee, das de mijne. Al had ik dan weer in mijn hoofd zitten dat ik ook een blonde God heb...quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:52 schreef Keshet het volgende:
Disclaimer: Post van KESHET!![]()
Hahaha, ik zal mijn avatar weer eens aanpassen.
Wat een mooi kereltje is Fabian! Ik had alleen nog in m'n hoofd zitten dat 'ie donker haar had?
Jij hebt een soort van Italiaantjequote:Op maandag 4 oktober 2010 21:54 schreef Groofsken3 het volgende:
[..]
Nee, das de mijne. Al had ik dan weer in mijn hoofd zitten dat ik ook een blonde God heb...
Even voor de duidelijkheid. Mijn man gaat voor zover ik weet niet vreemd.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, ik begreep niet waarom Keshet dacht dat haar man was vreemdgegaan met een blonde vrouw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, laatst wilde Eva bij opa en oma blijven. Nou, prima. Ik ben daar aan gewend. Mijn vader, haar opa dus. Staat helemaal bovenaan het topje van de liefste mensen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, het is meer eenkennigheid dan verlatingsangst, al is het niet heel envoudig om die twee van elkaar te scheiden. Hij heeft duidelijk een hiërarchie van mensen waar hij op gesteld is: papa en mama > oma > opa > jonge vrouwen > andere kindjes > de rest van de wereld.
Ik kan er trouwens niet echt mee zitten. Ik ben vooral huiverig voor het moment dat hij gaat huilen omdat hij bij opa en oma wil blijven en niet met ons mee naar huis wil.Wel kijk ik een beetje op tegen introductie op een kinderdagverblijf. Maar goed, we hebben nog steeds geen plek.
Dat is heel herkenbaar. Als Ivan bijvoorbeeld bij zijn oma op schoot zit dan strekt hij zijn armpjes naar me uit en doet hij precies wat jij zegt, zich aan me vastklampen en zijn gezichtje begraven. Mijn neefje heeft ook zo'n fase gehad en die ging vanzelf over. Ach, wat ik al zei, het is hier niet echt een probleem doordat het al vrij gauw heel goed gaat bij zijn opa en oma. Ook zorgt oma ervoor dat ze ruimte voor opa laat zodat Ivan wat meer aan hem gewend raakt (ze trok de zorg voor Ivan wel erg naar zich toe).quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:43 schreef Incantrix het volgende:
(...) maar hij klampte zich ook als een aapje aan me vast en als er dan iemand in de buurt kwam (incl. papa dus) begroef hij verlegen zijn gezichtje in mijn schouder..
Je begint nu ookal ziek te worden?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:11 schreef Sorbootje het volgende:
Ben van het kdv weer naar huis gelopen. Werd steeds misselijker en heb een berm opgeluisterd met wat half verteerde etensresten. Nu weer in bed met laptopje en zo lekker slapen.
toch bedankt voor het bakkie pleur
Ja, zo'n moment had ik ook van de week, toen ik hem een banaan gaf zoals ik die zelf zou eten!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:12 schreef Twinkly het volgende:
Oh en ik vind hem hier zo groot lijken, gewoon een ongeschilde peer verorberen![]()
Ja, ik trek zondag zn beste pak voor hem aan. Isabeau moet hem wel de knapste vinden natuurlijk hequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:02 schreef Sorbootje het volgende:
Rienk is stoer! Komt hij zondag hier ook lekker met zijn skills patsen?
Isabeau kan ook een wijs-trucje! Als je vraagt: Isabeau, waar is de klok? Dan wijst ze naar de klok.
Suf misschien, maar ik vind het schattig.
Claudia, dan moet je wel opgenomen afleveringen van the tudors hebben. Ach... House kan mij ook wel vermaken. (al was het maar omdat ik met hem wil trouwen)
Die van mij is heel erg mini hoor. Ze zit ook onder de onderste lijn. Dus niet echt een graadmeterquote:
Grappig, Happy, Lente maakt een vergelijkbare sprong in gewicht rond die leeftijd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:21 schreef happyme28 het volgende:
Hoi hoi, allemaal CB bezoekjesZo ook hier
Ons mannetje is echt een jerommeke. Klein, stevig en oersterkAlles was weer ok en hij was zowaar bijna 4cm gegroeid in 6 weken
(vorige keer 64,5cm en nu 68,3cm maar vorige keer naar boven afgerond en nu naar beneden voor de curve)
Het is duidelijk te zien dat hij gek is op etenmaar ik moet erbij zeggen dat hij net een papfles achter zijn kiezen had, dus dat scheelt toch wel een onsje of 2.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben er blij mee!
Sorbo, beterschap!
Free, succes met je eerste werkdag vanmiddag!
Heel herkenbaar!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:24 schreef happyme28 het volgende:
Harry ook al zo lekker aan het hupsen in de box. Daan ooktotdat hij zich loslaat, achterover of voorover valt en dan is het leiden in last .... hij snapt nog niet dat je moet gaan zitten i.p.v. gewoon jezelf laten vallen.
Florian nog steeds zo'n lastquote:Op donderdag 7 oktober 2010 07:28 schreef freecell het volgende:
Wat een nacht trouwensBen al vanaf 4:00 wakker en heb het om 6:30 maar opgegeven in bed
Misschien toch even weer naar de HA met zijn oortjes...
Hmm idd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:17 schreef freecell het volgende:
Nee, ik heb niet het idee dat hij echt nog pijn heeft. Wél dat hij er nog ongemak van heeft in bedMisschien voelt het raar ofzo?
Gisteren was hij volgens TARA wel weer hard aan zijn oor aan het trekken en aan het huilen. Misschien dan toch viraal... Dan doet AB niet zoveel
Dat is héél herkenbaar, Icantrix! Ivan heeft die ontwikkeling net achter de rug en is ineens weer zoveel sneller van begrip. Hij pikt nieuwe spelletjes meteen op, bootst klanken na, begrijpt wat we bedoelen als we wijzen, snapt grapjes nog iets beter en nog iets sneller.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:53 schreef Incantrix het volgende:
En hij pikt dingen retesnel op nu: mijn moeder deed hem twee keer voor hoe je een grappig geluid kunt maken door met je vinger aan je lip te zitten terwijl je een lange klinker maakt zeg maar, en dat doet stef nu dus ook de hele tijd.
Hij doet dingen meer bewust na dan dat hij spiegelt/imiteert. Bedoel je dat?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik het zo opschrijf dan kan ik ook talloze voorbeelden bedenken van dingen die Ivan als jongere baby al deed. Het met de handen op tafel slaan als ik dat doe doet hij ookal lange tijd, en het nabootsen van klanken ook. Maar het is nu iets slimmer geworden. Ik kan bijvoorbeeld een lang verhaal vertellen met het woord 'poes' erin en dan zegt hij aan het einde ineens 'poes'. Of ik zeg 'Waar is papa?' wijs naar zijn vader en daarna wijst hij ook meteen naar zijn vader als ik weer vraag 'Waar is papa?'. Het is minder 'primair' geworden, als je begrijpt wat ik bedoel. (Het is zo lastig uit te leggen!)
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook nog geen pm gehad met daarin De Jurk.
Ja, precies! Er zit dus meer betekenis in.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hij doet dingen meer bewust na dan dat hij spiegelt/imiteert. Bedoel je dat?
Dat is mijn kolfapparaat.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:42 schreef Vlindur het volgende:
En die Harry in de box(Wat is dat voor vreselijk geluid op de achtergrond?, werd er naar van
)
Idem.Wolf kijkt elke dag wel eventjes tv.Is er nog niet zo in geinteresseerd, blijft soms een paar minuutjes zitten lachen om de Teletubbies.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben daar helemaal niet mee bezig, hoeveel tv hij kijkt. Als het dagelijks zou zijn zou ik het best vinden. Hij slaapt goed, eet goed, speelt met ons samen, speel zelfstandig, kan zich goed op één ding concentreren, beweegt flink, komt genoeg buiten. Wat zou er zo erg zijn aan daarnaast televisiekijken?
hier denk ik hetzelfde overquote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zelf denk ik alleen een iets andere insteek. Ik ben ervan overtuigd dat een kind de meeste (slechte) gewoontes impliciet en niet expliciet oppikt. Als de ouders gewend zijn het een te doen en het kind vertellen het andere te doen ('don't do as I do just do as I say'), dan werkt dat volgens mij niet. Bijvoorbeeld: de ouders vinden sporten heel belangrijk en doen hun kind op een club, maar zelf doen ze niets aan sporten en pakken voor elk wissewasje de auto. Als ik het belangrijk zou vinden om een goede balans te hebben tussen televisiekijken, sociale interactie, beweging en andere vormen van vermaak (bijvoorbeeld lezen) dan zou ik beginnen om te kijken of ik dat zelf doe. Kortom: als jij het idee hebt dat jij en je lief daar 'gezond' mee omgaan, dan zou ik me écht geen zorgen maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten, haal ze straks weer weg
Verder geen tips en trucs, sorry. Ik ga nu beginnen aan die was
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Ivan heeft altijd al uit een beker gedronken en verslikt zich ook nog wel eens. Ik weet niet zo goed waardoor het komt. De ene keer klokt hij zo een beker water weg zonder te knoeien en de andere keer begint hij al met verslikken. Ik let erop dat hij zijn eten goed heeft doorgeslikt, maar toch komt het regelmatig voor. Wel heb ik het idee dat hij over het algemeen langzaamaan steeds beter is geworden erin.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:30 schreef freecell het volgende:
Asy: Harry drinkt toch ook water uit een glas? Want dat doen wij hier ook al een tijdje, maar dan wordt Florian na twee slokken helemaal blij, gaat er geluid bij maken, ademt water in en verslikt zich afschuwelijk![]()
hoe doen de anderen met uit-beker-drinkende baby's dat?
Ze hebben hetzelfde virus opgedaan zaterdag, Niels is er precies hetzelfde aan toe. Zo zielig, hij zit zichzelf ongelooflijk in de weg. Die neuspeertjes werken echt voor geen meter nee, ik heb het vannacht ook weer geprobeerd (moord en brand idd). Xenia (volgens mij) gebruikt er iets anders voor, een slangetje waar je zelf aan moet zuigen, weet het merk zo niet meer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:21 schreef Asyniur het volgende:
Heeft iemand nog een tip misschien om een verkouden kindje in slaap te krijgen?
Hij heeft het erg benauwd en is supermoe. Is sinds vanochtend 6:30u al wakker en heeft intussen 2x met veel moeite een half uur geslapen maar hij is keikapot. Krijg hem zelfs niet met de borst in slaap, omdat hij het benauwd krijgt van het drinken.
Zijn neus uitzuigen heb ik al gedaan maar dat helpt niet (buiten dat hij er helemaal van over de zeik gaat). Heb al zoutoplossing in zijn neusje gedaan (ook moord en brand) maar dat brengt ook geen verlichting. Bv krijg ik er echt niet ingemikt want hij wil nu niks meer in de buurt van zijn neus.
En nu ligt hij te huilen in bed van vermoeidheid...
Moet ik iets te smeren gaan halen? (Luuf ofzo?)
Weer naar boven gaat... *sucht*
Nou, dat is wel waarom ik dus toch vaker de tv aanzet voor hem als ik zou willen: hij is dan ENORM druk of zoals ik omschreef, hij heeft moeite met op gang komen en niks is dan goedquote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp wel dat je geen bankhanger wilt, Icantrix, maar Stef klinkt eerder als het tegendeel. Als ik jou was zou ik blij zijn als hij eventjes rustig achter de tv zat.
Nee, ik begrijp je bezorgdheid wel, hoor. Ik zal bijvoorbeeld op een bepaald moment de omschakeling moeten maken naar niet meer zomaar vanalles kijken op televisie als Ivan erbij is. Nu krijgt hij er nog niet veel van mee, maar dat zal veranderen. En goede gewoontes kweken kun je natuurlijk het beste zo vroeg mogelijk doen. Het is dus helemaal niet raar dat je erover nadenkt!
Ik heb zelf denk ik alleen een iets andere insteek. Ik ben ervan overtuigd dat een kind de meeste (slechte) gewoontes impliciet en niet expliciet oppikt. Als de ouders gewend zijn het een te doen en het kind vertellen het andere te doen ('don't do as I do just do as I say'), dan werkt dat volgens mij niet. Bijvoorbeeld: de ouders vinden sporten heel belangrijk en doen hun kind op een club, maar zelf doen ze niets aan sporten en pakken voor elk wissewasje de auto. Als ik het belangrijk zou vinden om een goede balans te hebben tussen televisiekijken, sociale interactie, beweging en andere vormen van vermaak (bijvoorbeeld lezen) dan zou ik beginnen om te kijken of ik dat zelf doe. Kortom: als jij het idee hebt dat jij en je lief daar 'gezond' mee omgaan, dan zou ik me écht geen zorgen maken.
Nou ja, wat ik vooral wil zeggen is dat er vaak zoveel gewicht wordt gelegd bij 'wat leer ik mijn kind' en niet bij de gezinsdynamiek, terwijl die laatste volgens mij heel belangrijk is. Wat ik ook nog wilde zeggen is dat wij één televisie in huis hebben en dat ik niet van plan ben om de kinderen een televisie op de kamer te geven. Ik heb namelijk wel het idee dat dat een potentiële glijdende schaal is, veel tijd op de eigen kamer doorbrengen achter de tv/computer. Zo'n soort gezinsdynamiek wil ik niet. Ik heb gezien wat het met mijn broertje heeft gedaan en door mijn onderzoek bij pubers ben ik daar alleen maar meer op tegen geraakt.
Ik heb zo'n ding wat Xenia heeft. Werkt prima, alleen is het maarvan heel erg korte duur want dat neusje loopt meteen weer vol. Wat sneu dat Niels ook zo verkouden is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:41 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ze hebben hetzelfde virus opgedaan zaterdag, Niels is er precies hetzelfde aan toe. Zo zielig, hij zit zichzelf ongelooflijk in de weg. Die neuspeertjes werken echt voor geen meter nee, ik heb het vannacht ook weer geprobeerd (moord en brand idd). Xenia (volgens mij) gebruikt er iets anders voor, een slangetje waar je zelf aan moet zuigen, weet het merk zo niet meer.
Wij hebben het bed schuin omhoog gezet met boeken onder de poten, een schaaltje ui naast het bed, ik smeer hem in met baby Luuf, heb al zoutoplossing in zijn neus geprobeerd en moedermelk (beide moord en brand en hielp niets) en paracetamol want hij had ook koorts gisteravond en nu verhoging. Vannacht heb ik naast zijn bedje geslapen, dat hielp wel iets.
Beterschap voor Harry![]()
STEF LOOPT!!!
Snellerd! Maar ik had daar toch een week geleden ofzo al voor gejuigd?
Verder heb ik niet bijgelezen en nu stoot Niels zijn hoofd aan zijn bed zo te horendoei!
Wat lief! Ivan doet dat helemaal niet, maar nu ik dit zo schrijf besef ik pas dat hij geen autootjes heeft.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:14 schreef Aoraki het volgende:
Hij rijdt nu ook met de autootjes, zoals wij het hebben voorgedaan.
Tip: hele grote autootjes zijn niet leuk en als je een auto zoekt, let dan vooral op stevigheid en of de wielen na drie weken waarschijnlijk nog steeds kunnen draaienquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat lief! Ivan doet dat helemaal niet, maar nu ik dit zo schrijf besef ik pas dat hij geen autootjes heeft.
Ooo wat gaaf!!! Die is mooiquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:50 schreef Twinkly het volgende:
Nou zeg, zijn ze gewoon verhuisd. Gooi die indringers eruit Florian!!![]()
Ja, dat slapen is zo sneu he als ze ziekjes zijn ...
KijkNu is hij echt bijna jarig
![]()
[ afbeelding ]
even groot maar lichter dan mijn dikzakquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:05 schreef Meimeltje het volgende:
Dyon is nu 74 cm lang en weegt 8565 gram.
Leah lijkt juist een fijn poppetje!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:18 schreef lily het volgende:
[..]
even groot maar lichter dan mijn dikzak![]()
En ik zag hem staan in het foto-topic! Wat goehoed!!
Wauw, dan is hij echt dun! Wolf was bij 8 maanden al 8730 gram.Dyon is denk ik even groot of ietsje groter dan Wolf, wij moeten maandag weer CB dus zal het effe laten weten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:05 schreef Meimeltje het volgende:
Wat zijn er een hoop zieken hier!
Dyon is nu 74 cm lang en weegt 8565 gram.
Volgens mij zijn de babietjes hier over het algemeen vrij vlot.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:32 schreef Meimeltje het volgende:
Ja hij gaat nu overal staanDe CB arts zei dat hij erg vlot was daarmee, maar wat ik hier van andere kindjes lees is dat toch helemaal niet zo? Ik dacht dat het wel zo'n beetje gemiddeld was.
Haha nou dun is hij niet hoor, wel iets onder gemiddeld met zn gewicht maar hou het maar op 'slank'quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:34 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wauw, dan is hij echt dun! Wolf was bij 8 maanden al 8730 gram.Dyon is denk ik even groot of ietsje groter dan Wolf, wij moeten maandag weer CB dus zal het effe laten weten.
Nou dat is toch heel netjes!! Heel gemiddeld kind die Leahquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:46 schreef lily het volgende:
Leah woog woensdagochtend 8900 (en ook 74 cm). Ze heeft een slank gezicht en bovenlichaam maar dikke kont en benen![]()
En ik ga nog even door met het offtopic-gepraat.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:58 schreef wickie het volgende:
Ik ben juist gewoon actief geweest in de kraamperiode, als ik ziek ben lig ik veel meer plat. Dus daar heeft het waarschijnlijk niet echt aan gelegen (kreeg het ook pas na 3 weken na de bevalling). Ik heb ook begrepen dat je bloedstolling hormonaal beinvloed wordt, dat kan ook een factor zijn.
Ik heb wel tijdens de bevalling 4 uur lang op mijn linkerzij moeten liggen vanwege dat in een andere houding Mette's hartslag terugliep. Volgens de internist heeft dat er waarschijnlijk wel aan bijgedragen. Maar zoiets bouw je meestal ook tijdens je zwangerschap op omdat de aderen aan de linkerkant in je buik meer afgekneld worden door de baby (99% van de vrouwen die trombose krijgen na de zwangerschap krijgen dit aan het linkerbeen).
Oftewel vervelende samenloop van omstandigheden. Ach ja, De één heeft een zware zwangerschap met vocht en hoge bloeddruk en al die narigheden (ik heb dus een heerlijke en makkelijke zwangerschap gehad) ik had daarna wat gezeik. (en nu stop ik met off-topic gepraat)
Ze slaapt nog steeds, dus ben doorgegaan met de Rijdende rechter.
Oh, wat gaaf!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:50 schreef Twinkly het volgende:
Nou zeg, zijn ze gewoon verhuisd. Gooi die indringers eruit Florian!!![]()
Ja, dat slapen is zo sneu he als ze ziekjes zijn ...
KijkNu is hij echt bijna jarig
![]()
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn de jongens hier vooral snel met het 'voortbewegen'. Onze meiden palmen iedereen zo snel in dat ze toch wel overal komenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:39 schreef Groofsken3 het volgende:
En als kindjes hier sneller zijn dan gemiddeld, wat betekent dat dan? Zijn we dan geen mooie afspiegeling van de maatschappij? Het is goed dat mijn zoon hier ook rondrupsten dat leah zo goed mooi kan wezen
.
Zeg, mijn zoon is ook een jongenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:44 schreef octopussy het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de jongens hier vooral snel met het 'voortbewegen'. Onze meiden palmen iedereen zo snel in dat ze toch wel overal komen
Misschien heeft jouw zoon ook wel de goede inpalmskillsquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:45 schreef Groofsken3 het volgende:
[..]
Zeg, mijn zoon is ook een jongen.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:48 schreef octopussy het volgende:
[..]
Misschien heeft jouw zoon ook wel de goede inpalmskills
Nou kijk dat bedoel ik, dat is pas snelquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:22 schreef happyme28 het volgende:
Oh, nog wel ff melden dat Daan sinds vandaag voorzichtig langs de bank loopt. Te schattig, maar ik vind het zoo stoer!
Dat wiegen doet Thomas nog helemaal nietquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:34 schreef ymme het volgende:
DaanWat ga je hard.
Mart kruipt nog niet eensWel wiegen in kruipstand maar hij komt geen cm voor of achteruit.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:54 schreef Groofsken3 het volgende:
Wat betreft inpalmskills... Mijn zoon heeft door dat hij met brullen wat kan bereiken. Als zijn zus wat afpakt en hij is het er echt niet mee eens, dan zet hij het accuut op een brullen. S weet dan niet hoe gauw ze het terug moet geven. Werkt als een tierelier.
Als S 'ruzie maakt' met de buurmeisjes dan roept ze altijd als ze iets afpakt "ik had die"quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:56 schreef Meimeltje het volgende:
[..]Go R!
Hier werkt dat echt niet. Kyllian zegt dan gewoon,'ja maar ik leen het alleen maar'.
Hihi.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:56 schreef Groofsken3 het volgende:
[..]
Als S 'ruzie maakt' met de buurmeisjes dan roept ze altijd als ze iets afpakt "ik had die".
Pas werd juist als theorie geopperd dat meisjes sneller zouden zijn met (grove) motorische ontwikkeling.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:44 schreef octopussy het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de jongens hier vooral snel met het 'voortbewegen'. Onze meiden palmen iedereen zo snel in dat ze toch wel overal komen
Jaaaaaaa, dat roept S ookquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:58 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Hihi.
Kyllian heeft ook een periode gehad waarop hij zei: 'samen spelen samen delen' en dan ondertussen dus iets afpakken
Meisjes schijnen idd wat sneller te zijn, zo ook met lopen bijv.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Pas werd juist als theorie geopperd dat meisjes sneller zouden zijn met (grove) motorische ontwikkeling.
Dat is misschen wel zo - ik zou het eigenlijk niet weten - maar op basis van dit topic kun je dat natuurlijk niet concluderen. Lente en Evie werden als voorbeelden aangehaald van snelle meiden, maar ik heb me bijvoorbeeld juist erg verbaasd over de razendsnelle ontwikkeling van Niels. Dat komt ook wel weer doordat Ivan en Niels ongeveer dezelfde uitgerekende datum deelden en ik me er dus erg bewust van was dat Niels heel snel was.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:07 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Meisjes schijnen idd wat sneller te zijn, zo ook met lopen bijv.
Ja, makkelijk zeggen als je zelf zo'n snelle hebtquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:05 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind het leuk dat alle kinders hier juist zo verschillend zijn. Sommige snel, anderen langzamer.
Boeit niks.
Ik heb voor Hannah babyluuf. Werkt best aardig.quote:Wat ik me nog afvroeg: mag ik (al) iets van Luuf/Dampo smeren bij Harry? Of is hij daar nog te klein voor?
Even off-topic reactie:quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik ga nog even door met het offtopic-gepraat.![]()
Ik vind niet dat je het moet relativeren en 'wat gezeik' moet noemen. Een trombosebeen is potentieel levensbedreigend en de nasleep die je in de kraamperiode hebt gehad liegt er ook niet om. En vooral als je jong bent is zo'n ouwemensenkwaal vervelend; wie wil er nu op deze leeftijd met een steunkous in de weer? Kortom: gewoon heel naar en gelukkig gaat het nu zo goed met jullie allemaal.![]()
Ik heb mijn trombose 4 weken (!) na een operatie gehad en die operatie wordt als de waarschijnlijke oorzaak gezien. Het schijnt dat de duur van zo'n operatie genoeg is om trombose op te lopen; je ligt dan immers héél onnatuurlijk stil. Zelfs in je slaap beweeg je nog. Het klinkt mij dus wel plausibel in de oren wat je internist zegt.
Ik moet nu de hele zwangerschap preventief bloedverdunners spuiten en na de bevalling nog 6 weken lang. Het kraambed wordt als de grootste risicoperiode gezien. Dat heeft niet alleen met immobliteit te maken, maar de precieze uitleg ben ik vergeten.
Haha, nou, het valt op zich wel mee, maar dit ging zó door merg een been dat ik denk dat de benedenburen van de benedenburen nog lagen te trillen in hun bed ;') En euhm, haha, dan zullen onze nieuwe buren blij met ons zijn: per december gaan we weg hierquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 08:10 schreef freecell het volgende:
hahaha Stef! Wonen jullie erg gehorig?
Nuja, kunnen de buren vast wennen. Speelgeluid neemt toe met leeftijd
Kennen jullie het motto: 'schone luiers poepen het lekkerst?'
Wij wel, al twee jaar, met twee kinderen
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:01 schreef freecell het volgende:
Oooo, je gaat toch weghLaat hem lekker dan!
Wat ben ik trouwens blij dat we uit ons oude huis weg zijnDaar kwam de onderbuurman klagen over oa de volgende zaken
- onze kat (2 KG, sprietje) liep 's nachts door de kamer en daar had hij last van
- We hadden soms schoenen aan in huis
- Mijn man bonkte zo met lopen (we hebben het over TARA hè? Die is ooit meer dan 50 KG geweest)
- We ontvingen bezoek na 7.30 's avonds, met het vriendelijke verzoek dat niet meer te doen
- ik hield een complete crèche, moeders met auto's voor de deur, klonk als 10 kinderen... (ik was gastouder van het buurjongetje)
Dyon heeft geen box meer, dus die was het nietquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:30 schreef ymme het volgende:En raad eens wie er net in de box besloot te gaan staan
Fabian heeft ook geen box meer dus die was het ook al niet.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:46 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Dyon heeft geen box meer, dus die was het niet![]()
Nee, maar knap hoor! En ook weer zo'n vlotte dus.
Dyon heeft het ook niet in de box geleerd hoor, die was vlak daarvoor wegquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:06 schreef lily het volgende:
Leah heeft ook geen box meer dus ook helaas![]()
Misschien moet ik hem weer opzetten...dat ze dan wel gaat staan![]()
Kyllian heeft de box nooit leuk gevonden en Dyon vermaakt zich ook veel beter door de hele woonkamer. Ik vind de box in het begin handig, maar als ze meer gaan bewegen staat hij hier alleen maar in de weg. Heb hm paar weken geleden op MP gezet en nog voor 110,- verkochtquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:29 schreef Poppejans het volgende:
Zo te lezen ben ik dus niet de enige die de box wil opruimen.Wat een onding! En hij is sowieso nooit enthousiast over de box geweest,heeft er zelfs als klein babytje nooit in geslapen.
Het was meer voor ons effe handig om hem erin te zetten als je even niet kon opletten.
Ik ga hem ook opruimen![]()
Ik stofzuig gewoon waar de kids bij zijnquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:46 schreef freecell het volgende:
Ik vind de box ideaalJuist als ze wat ouder zijn, als ze net beginnen met lopen zeg maar. hop, in de box en jij kan stofzuigen en andere nuttige dingen doen terwijl je kind een fantastische tijd heeft in een besloten ruimte!
![]()
Mag ik een stukje met een vlinder?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag haar altijd als ze lastig is waarom dan toch, maar ik heb nog nooit een duidelijk antwoord op die vraag gekregenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:58 schreef simmu het volgende:
groofsken: misschien toch eerst proberen erachter te komen wat het probleem precies is? vraag het je oudste eens gewoon, misschien kan ze het duidelijk maken. mijn ervaring is nl wel dat als draakje draakt, daar dan echt heus een oorzaak voor is!
Dag sproetjequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:04 schreef sproet-je het volgende:
Ik ga jullie uitzwaaien!!!![]()
![]()
Mijn lieve kleine meisje is al weer 1 jaar
![]()
![]()
. Gister heb ik zo ongeveer aan één stuk lopen huilen van blijdschap, trots en liefde. Gek dat het toch wel een hele mijpaal is zo'n eerste verjaardag. Op dit moment heb ik geen foto maar die houden jullie van me te goed.
![]()
dag lieve grote babies, tot snel
Daar ben je!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:24 schreef Marlinde het volgende:
Zo ik kom ook weer eens meekletsen, erg druk geweest laatste tijd met verhuizen dus geen tijd gehad om te reageren, maar heb wel meegelezen
Probeer vanaf nu weer mee te posten
Sorbo: Mooie taarten zeg!
Lijnloos: Minke haar 3de tandje is door
Simmu: Fijn dat het bij de kinderarts weer goed was
Sproetje: Gefeliciteerd! Veel plezier in het volgende topic!
Groof: Ik heb geen tips voor je, sorry
Verder las ik nog heel veel kindjes die kunnen lopen/kruipen/rollen/weer tandjes erbij hebben en nog veel meer leuke dingen
Ik bedoelde eigenlijk ook meer dat R dan ook bij die vrienden is. S heeft dan 2 kleintjes erbij die ook aandacht krijgen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:30 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik doe het maar even klein, omdat het niet over mijn baby gaat maar over die ander. reactie op Meimel trouwens....
Nee, dan zou ze voortdurend lastig zijn en dat is nou juist helemaal niet. Ze is echt niet perfect hoor en ze heeft zeker haar lastige momenten, ook met vrienden erbij. Maar dan is het één keer toevallig een keer en weet ik dat ze haar gewoon kennen zoals ze is en hier wel doorhee kijken. De meeste van mijn vrienden hebben kinderen, maar bij de meesten is zij wel zelf de jongste (even R buiten beschouwing gelaten). Één ander paar heeft een dreumes, maar volgens mij doet ze daar niet zo elke keer moeilijk bij.
Ja, alletwee die dingen zijn denk ik wel een optie. Ik realiseerde me door Simmu's opmerking net inderdaad dat S wellicht het gevoel heeft juist te weinig aandacht te krijgen. Nu zijn er twee kleintjes die rondscharrelen, veel aandacht krijgen en waar je ook nog eens niks mee kan. Misschien in combinatie met een soort verveling. Bij andere vrienden zijn vooral (ietsje) oudere kinderen en dat geeft haar instant uitdaging en voldoening. Voor nu hou ik het hier gewoon op. Nu moet ik nog voor mezelf zien te bepalen of ik het bespreekbaar wil hebben. Ik zou zo graag gewoon zeggen "ze is echt heel leuk, en ze gedraagt zich normaal niet zo", maar ja. Nu had ik wat dat betreft wel graag even een partner gehad met wijze woorden hoor.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:01 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk ook meer dat R dan ook bij die vrienden is. S heeft dan 2 kleintjes erbij die ook aandacht krijgen.
Ik zou het verder eigenlijk ook niet echt weten. Misschien dat ze de eerste keer zo was en dan een gedragspatroon daar vasthoudt?
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:04 schreef sproet-je het volgende:
Ik ga jullie uitzwaaien!!!![]()
![]()
Mijn lieve kleine meisje is al weer 1 jaar
![]()
![]()
. Gister heb ik zo ongeveer aan één stuk lopen huilen van blijdschap, trots en liefde. Gek dat het toch wel een hele mijpaal is zo'n eerste verjaardag. Op dit moment heb ik geen foto maar die houden jullie van me te goed.
![]()
dag lieve grote babies, tot snel
Ravi, wat ga je goed joh!quote:Groofsken3
[..]
Ja, alletwee die dingen zijn denk ik wel een optie. Ik realiseerde me door Simmu's opmerking net inderdaad dat S wellicht het gevoel heeft juist te weinig aandacht te krijgen. Nu zijn er twee kleintjes die rondscharrelen, veel aandacht krijgen en waar je ook nog eens niks mee kan. Misschien in combinatie met een soort verveling. Bij andere vrienden zijn vooral (ietsje) oudere kinderen en dat geeft haar instant uitdaging en voldoening. Voor nu hou ik het hier gewoon op. Nu moet ik nog voor mezelf zien te bepalen of ik het bespreekbaar wil hebben. Ik zou zo graag gewoon zeggen "ze is echt heel leuk, en ze gedraagt zich normaal niet zo", maar ja. Nu had ik wat dat betreft wel graag even een partner gehad met wijze woorden hoor.
Balen zegquote:Op zondag 10 oktober 2010 07:45 schreef freecell het volgende:
%&%$&^%%^*#%^
Gisteravond vergeten om brood te bakken en het is echt op... Moet 12 uur rijzen...
Vandaag dus maar even weer 4 flessen en een stapel soepstengels
Waarschijnlijk een wishbonebike. Ik vind het wel een erg duur ding, dus we twijfelen vandaag nog even (lees: als Ivans vader vandaag niet met een alternatief komt bestel ik de wishbonebikequote:Op zondag 10 oktober 2010 10:22 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Spannend zeg! Al een idee wat je voor cadeau gaat kopen?
* Twinkly is jaloers!quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een wishbonebike. Ik vind het wel een erg duur ding, dus we twijfelen vandaag nog even (lees: als Ivans vader vandaag niet met een alternatief komt bestel ik de wishbonebike).
ja, hier ook vaak 2x een uurquote:Op zondag 10 oktober 2010 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
Klinkt als een heel goed idee, die pop, wickie!
Voor ons is één slaapje onhaalbaar, maar Ivan slaapt wel vaak heel kort. Dan doet hij 2 dutjes op een dag van een uur per stuk en daar redt hij het prima op. Het is best even wennen dat hij nu over het algemeen zoveel langer wakker is.
Die titel heb ik ondertussen al een aantal keer voorbij zien komen. Ik word steeds nieuwsgieriger naar dat boek.quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
Groofsken, ik kan je geen tips geven want ik vind het van een afstandje heel lastig om de situatie met je dochter in te schatten. Het enige wat ik je aan kan raden is om het boek How2talk2kids eens te lezen. Ik heb het recentelijk gekocht. Als ik even niet meer zou weten wat te doen zou het boek me denk ik anders naar de situatie laten kijken en me ideeen geven om op een alternatieve manier met de situatie om te gaan. Maar misschien is dat laatste niet eens nodig en is een andere blik op de situatie al genoeg. Ik kan me wel een klein beetje je gevoel voorstellen. Dat wil zeggen, als ik met Ivan bij iemand op visite ga en hij is bijvoorbeeld heel timide dan vind ik het heel jammer dat mensen zo'n verkeerd beeld van hem krijgen. Hij is juist zo'n vrolijk en ondernemend mannetje en ik vind het fijn als hij dat niet alleen thuis is maar ook bij anderen.
Hier ook! Precies hetzelfde! En ik was al bang dat Harry te weinig sliep, dus ik hem maar steevast 3x ofzo in bed leggen. Maar dat schiet gewoon niet op.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:57 schreef freecell het volgende:
Wat knap van Hannah met die beker! Leander vond dat na zijn eerste verjaardag nóg moeilijk
[..]
ja, hier ook vaak 2x een uurSoms 1x 3 kwartier en 1x twee uur, maar wat is dat ineens weinig hè?
De baby kan toch ook op de lage stand?quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, ik las over Ivan gewend houden aan de box i.v.m. de baby. Maar hoe ga je dat straks doen dan? Je hebt zowel de hoge als de lage stand nodig.
Ow zo ver had ik nog niet nagedacht, hahaquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:50 schreef Jore het volgende:
[..]
De baby kan toch ook op de lage stand?
Ach ja, dat moet je ook als de baby op de grond ligt. Twee boxen lijkt me zo'n ruimtevretende oplossingquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ow zo ver had ik nog niet nagedacht, haha![]()
Maar dat lijkt me best diep bukken.
Hij blijft gewoon op de lage stand. Bij onze box is dat trouwens niet superlaag:quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ow zo ver had ik nog niet nagedacht, haha![]()
Maar dat lijkt me best diep bukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |