abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:09:06 #76
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87275442
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik het zo opschrijf dan kan ik ook talloze voorbeelden bedenken van dingen die Ivan als jongere baby al deed. Het met de handen op tafel slaan als ik dat doe doet hij ookal lange tijd, en het nabootsen van klanken ook. Maar het is nu iets slimmer geworden. Ik kan bijvoorbeeld een lang verhaal vertellen met het woord 'poes' erin en dan zegt hij aan het einde ineens 'poes'. Of ik zeg 'Waar is papa?' wijs naar zijn vader en daarna wijst hij ook meteen naar zijn vader als ik weer vraag 'Waar is papa?'. Het is minder 'primair' geworden, als je begrijpt wat ik bedoel. (Het is zo lastig uit te leggen!)
Hij doet dingen meer bewust na dan dat hij spiegelt/imiteert. Bedoel je dat?
pi_87275463
Ik heb ook nog geen pm gehad met daarin De Jurk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:11:21 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87275495
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook nog geen pm gehad met daarin De Jurk.
:D
Als jij hem hebt, stuur je hem door hè? :Y
Ik zou omgekeerd hetzelfde doen ;)
pi_87275624
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hij doet dingen meer bewust na dan dat hij spiegelt/imiteert. Bedoel je dat?
Ja, precies! Er zit dus meer betekenis in.

Elk kind leert het natuurlijk en in die zin is het niks bijzonders, maar ik vind het zelf heel gaaf om te zien. Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend wat volwassenen of oudere kinderen kunnen, maar als je de ontwikkeling van binnenuit meemaakt zie je pas echt hoe ingenieus het is en hoeveel stappen eraan voorafgaan.

En ik vind het ook leuk dat je zo snel doorhebt dat er 'iets' veranderd is. Ik ben altijd een groot voorstander geweest van zoveel mogelijk blijven werken als ik een kind zou krijgen, maar ik prijs me nu rijk dat ik er met mijn neus bovenop zit. Daarvoor hoef ik echt niet 7 dagen in de week thuis te zijn, maar ik ben wel heel blij dat ik niet 4-5 volle, lange dagen van huis ben.
pi_87276646
Gaaf is dat hè? Dat je ze soms bijna per dag ziet leren!

Ik merk dat ik deze periode heel erg leuk vind, zo vanaf een maand of 7. Dan gaat het ineens zo hard!

Even met de HA gebeld, maar het schijnt normaal te zijn dat ze nog een tijd last houden van de oortjes.... Arm ventje, hij trekt er nu ook weer aan -O-
pi_87277997
Allereerst DIEP respect voor die mega-post van trix :D O+

Verder alleen even snel melden dat ik bijna vakantie heb *O* . Nog een paar uurtjes hard werken. Oh en dat ik dé jurk ook wil zien :D

:W
pi_87279052
Oh lieve schatten, niemand krijgt een PM met DE jurk :N Ik had het graag gedaan maar helaas heeft mijn zus in alle commotie maar 1 foto gemaakt en helaas is die bewogen de kleur komt niet overeen met de echte kleur. Op de foto lijkt het wel goud, maar het is veel lichter en zachter O+ Omdat het een model was die uit de collectie ging is hij ook niet meer te vinden op het internet -O- En bij de filmpjes had ze dr vinger op de microfoon :|W (Ding zit ook bovenop :') Stomme plaats)
Dus helaas. Jullie moeten ALLEMAAL wachten tot NA 18 november!

Incanpost! *O* *O*

Stef loopt! *O* *O*

Hier alles goed, ik lees mee en ben heel trots voor de moeders op ieders prachtige kroost O+
Ik vind ze zo speciaal allemaal, en echt zo fijn om te lezen! Ivan begon te wijzen een paar weken terug en Rienk doet dat nu ook! Zo schattig! O+

En die Harry in de box O+ (Wat is dat voor vreselijk geluid op de achtergrond?, werd er naar van :? )

En Niels met een peer! :o Lusten jullie dat met schil joh? Ik vind dat zo vies!

Rienk had ik vanochtend zonder slaapzak in bed, dan slaapt ie toch aanmerkelijk korter zeg! Dus nu ligt hij er weer in. Wel fijn ook, want ik moet om 13:00 voor mn trouwkapsel! ^) Ik zal mn fototoestel meenemen, misschien dat dat wel voor jullie online kan >:O

Ik zit al 3 dagen naar 2 wasmanden met schone was op de bank te kijken.. Maar het lost zichzelf niet op.. Moet nu echt maar eens vouwen -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:49:39 #83
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_87279349
Dátte inderdaad, Claudia! Een bepaalde soort bewustzijn die er voorheen niet was, onderzoekender en meer.. Zich dingen echt éigen maken, ofzo. Ook zijn eigen draai aan dingen geven. Zo speel ik een uurtje voor Stef avondeten krijgt altijd samen met hem. Ik kruip achter hem aan en ga hem dan pakken en kietelen en we doen verstoppertje. Dan kruipt hij aan de ene kant achter de bank en ik aan de andere kant, en als hij dan weer terugkruipt roep ik "KIEKEBOE!" zodra hij me dan ziet. In anticipatie hoor je hem dan al giebelen als hij op weg is naar de plek waar ik altijd verstopt ben, maar een paar dagen geleden deed hij ineens iets nieuws: hij ging míj laten schrikken door langs de bank te lópen en mij van bovenaf op mijn hoofd te slaan O+ Sindsdien is het spel weer veranderd: nu gaat het verstoppen en kiekeboe doen veel meer om en om en laat hij mij dus ook 'schrikken' :) :D

Heel stoer om te zien inderdaad, deze ontwikkelingen ook weer. Oh, en nu probeert hij zelf de teletubbies aan te zetten :')

(Even de tv redden)

Oh, Sorbo, wat FIJN!! Lekker joh! Ga je nog iets doen? Of gewoon ff lekker bijtrekken?

Free, hahaha! Logisch dat je er trots op was, het is inderdaad heel back to basic, ik vind het stoer! *O*

Over tv gesproken trouwens, hoe doen jullie dat? Stef vind de teletubbies echt ZO de bom! Maar ik heb een beetje moeite met doseren: mogen jullie kinders elke dag wel even tv kijken, of is het iets bijzonderders? Ik zet het nu vaak op in de ochtend omdat Stef dan vaak een beetje moeite heeft om op gang te komen, dan wil hij eigenlijk helemaal niks, maar is ook nog te uitgerust om weer in bed te leggen. Van die blije filmpjes wordt hij dan heel vrolijk en gaat dan tussendoor ook zelf lekker spelen, maar eigenlijk baal ik ervan dat het min of meer ritme is geworden dat hij elke vrije dag met mij wel tv kijkt. Dat had ik me ooit (toen ik nog idealen had :')) toch wel wat anders voorgesteld..
3!
pi_87279590
We gaan een kamer die nu vol zooi staat omtoveren (toveren, was het maar waar :') ) tot studeer-/ logeerkamer. En verder relaxen en zondag vieren we de verjaardag van Isabeau. Op haar verjaardag zelf gaan we lekker met z'n drieën de hort op :)

En wat betreft tv.. Ik zet ook soms de teletubbies op. Eén keer per twee weken ofzo denk ik. Maar ik zou er geen moeite mee hebben als ik dat elke vrijdag zou doen. Het is maar één keertje per week.. Dat stelt toch helemaal niets voor?! Als je Stef nou 2 uur per dag voor dat ding zou parkeren...
pi_87279619
Oh er staat VRIJE DAG... ik las vrijdag :')
pi_87279661
Ik zet de tv ook wel eens aan voor Rienk, maar het boeit hem totaal (nog) niet. Prima :+ De radio staat hier altijd aan en als de tv aanstaat is het voor (speciaal) nieuws of dat ik een uitzending gemist wil zien ofzo. En Rienk kan niet bij de tv dus dat scheelt. Hij kan wel bij de stereo }:| *radio uit* *radio aan* *radio uit* *radio aan* *radio uit* *radio aan* *radio uit* *radio aan* :') Hij is blauw als hij aan staat en rood als hij uit staat, dus leuk joh, lampjes! w/

En spelletjes zijn leuk, kan niet wachten tot Rienk het kan :Y

Maar kun je niet alleen de tv dan in de ochtend aanzetten? En verder gewoon niet?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:07:02 #87
95408 Incantrix
pi_87279991
Hahaha, Sorbo, ik heb 2 dagen per week vrij en meestal zetten we 'm in het weekend ook nog wel een keertje op. Da's toch wel wat vaker per week :P

En Vlindus, had jouw post heul niet gezien, dan moeten we maar wachten ja, haha! Jammer hoor, je hebt vast een supermooie jurk! O+
Op dit moment is het zo dat er wel een vast kijkmoment is, en dat is 's-ochtends. Eén keer zo'n teletubbies-ding, en als die klaar is gaat 'ie ook niet meer aan. Maar toch is dat dan wel 3, soms wel 4x per week en dat vind ik eigenlijk gewoon veel. Anderszijds, tja, het is één vast moment en daarna gaat de tv uit. Ook wij kijken geen tv (alleen als Stef op bed ligt kijken we onze series O+), dus verders issie uit. Maar toch.. Best wel vaak enzo, dat vind ik dan toch storend ofzo. Maar vanochtend had ik me dus voorgenomen 'vandaag niet!' maar toen ik 'm weer niet aan de gang kreeg en hij zat te huilen bij zijn blokjes dacht "ah well, whatever" en tja.. :@
3!
pi_87280643
Ik ben daar helemaal niet mee bezig, hoeveel tv hij kijkt. Als het dagelijks zou zijn zou ik het best vinden. Hij slaapt goed, eet goed, speelt met ons samen, speel zelfstandig, kan zich goed op één ding concentreren, beweegt flink, komt genoeg buiten. Wat zou er zo erg zijn aan daarnaast televisiekijken?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:52:49 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87281486
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:42 schreef Vlindur het volgende:
En die Harry in de box O+ (Wat is dat voor vreselijk geluid op de achtergrond?, werd er naar van :? )
Dat is mijn kolfapparaat. :D
Ik was een beetje aan het kolven en daarna staat ie nog even aan om de slangen droog te kolven.

Ik vind dat je terug moet voor je jukr om betere foto's te maken voor ons! :P

free, wat sneu zeg! :{

Sorbo bijna vakantie! *O*
pi_87281584
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben daar helemaal niet mee bezig, hoeveel tv hij kijkt. Als het dagelijks zou zijn zou ik het best vinden. Hij slaapt goed, eet goed, speelt met ons samen, speel zelfstandig, kan zich goed op één ding concentreren, beweegt flink, komt genoeg buiten. Wat zou er zo erg zijn aan daarnaast televisiekijken?
Idem.Wolf kijkt elke dag wel eventjes tv.Is er nog niet zo in geinteresseerd, blijft soms een paar minuutjes zitten lachen om de Teletubbies.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:58:57 #91
95408 Incantrix
pi_87281670
Thnx voor dit inzicht, Claudia! :* Zo had ik het nog niet bekeken..

Ik ben qua tv-kijken misschien een beetje moeilijk aan het doen, ja :') Dat komt doordat ik bang ben een couch-potato te kweken zeg maar. Ik ben dan bang dat als ik Stef op deze leeftijd al aanleer dat tv kijken geweldig is, hij als hij ouder wordt niks anders meer wil ofzo. Ik heb een beetje een spookbeeld bij tv kijken, mijn lief heeft een tijd aan de telefoon gezeten bij een grote kabelmaatschappij en als er dan weer een ronde afsluitingen was geweest belden de hele dag en avond door allemaal wanbetalers die dan ontzet riepen "Maar ik heb kínderen!" of "Ja maar.. Wat moeten we dán in vredesnaam doen de hele avond?" (bloedserieus ook echt he? :')). Zo wil ik dat niet en daardoor denk ik dan nogal veel na over hoe we dat kunnen voorkomen. Maar jouw post doet me juist weer bedenken dat het ook andersom kan zijn: je kunt er té krampachtig mee bezig zijn en dan maak je er ook wel een heel ding van ofzo. Het is ook niet direct iets waar ik nachten van wakkerlig, maar als ik dan, zoals vanmorgen, tegen mijn voornemen in toch de teletubbies aanzet voel ik me wel een beetje suf, ofzo.

Ik vind reclame trouwens ook iets naars. Zeker bij kleine kindertjes, die zijn zo beïnvloedbaar! Anderszijds kun je het ook zien als 'zo kunnen ze zien wat er allemaal is en uitzoeken wat ze leuk vinden', want het is heus niet dat een kind alles dat op tv komt per defenitie de bom vind ofzo. Maar ik heb gewoon een beetje moeite met het concept soms, that's all :)
3!
pi_87283612
Ik parkeer Hannah best vaak eventjes voor de tv. :@ Als ze even ' uitgespeeld' is, en ik moet koken of dweilen oid dan kijkt ze naar Dora of Wonderteam op Nick JR. Vindt ze helemaal prachtig!
Uiteraard is ze dat na 15 minuten ook wel zat, of ze doet even een slaapje in haar wipstoel.
pi_87284079
Ik begrijp wel dat je geen bankhanger wilt, Icantrix, maar Stef klinkt eerder als het tegendeel. Als ik jou was zou ik blij zijn als hij eventjes rustig achter de tv zat. :P

Nee, ik begrijp je bezorgdheid wel, hoor. Ik zal bijvoorbeeld op een bepaald moment de omschakeling moeten maken naar niet meer zomaar vanalles kijken op televisie als Ivan erbij is. Nu krijgt hij er nog niet veel van mee, maar dat zal veranderen. En goede gewoontes kweken kun je natuurlijk het beste zo vroeg mogelijk doen. Het is dus helemaal niet raar dat je erover nadenkt!

Ik heb zelf denk ik alleen een iets andere insteek. Ik ben ervan overtuigd dat een kind de meeste (slechte) gewoontes impliciet en niet expliciet oppikt. Als de ouders gewend zijn het een te doen en het kind vertellen het andere te doen ('don't do as I do just do as I say'), dan werkt dat volgens mij niet. Bijvoorbeeld: de ouders vinden sporten heel belangrijk en doen hun kind op een club, maar zelf doen ze niets aan sporten en pakken voor elk wissewasje de auto. Als ik het belangrijk zou vinden om een goede balans te hebben tussen televisiekijken, sociale interactie, beweging en andere vormen van vermaak (bijvoorbeeld lezen) dan zou ik beginnen om te kijken of ik dat zelf doe. Kortom: als jij het idee hebt dat jij en je lief daar 'gezond' mee omgaan, dan zou ik me écht geen zorgen maken.

Nou ja, wat ik vooral wil zeggen is dat er vaak zoveel gewicht wordt gelegd bij 'wat leer ik mijn kind' en niet bij de gezinsdynamiek, terwijl die laatste volgens mij heel belangrijk is. Wat ik ook nog wilde zeggen is dat wij één televisie in huis hebben en dat ik niet van plan ben om de kinderen een televisie op de kamer te geven. Ik heb namelijk wel het idee dat dat een potentiële glijdende schaal is, veel tijd op de eigen kamer doorbrengen achter de tv/computer. Zo'n soort gezinsdynamiek wil ik niet. Ik heb gezien wat het met mijn broertje heeft gedaan en door mijn onderzoek bij pubers ben ik daar alleen maar meer op tegen geraakt.
pi_87284293
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zelf denk ik alleen een iets andere insteek. Ik ben ervan overtuigd dat een kind de meeste (slechte) gewoontes impliciet en niet expliciet oppikt. Als de ouders gewend zijn het een te doen en het kind vertellen het andere te doen ('don't do as I do just do as I say'), dan werkt dat volgens mij niet. Bijvoorbeeld: de ouders vinden sporten heel belangrijk en doen hun kind op een club, maar zelf doen ze niets aan sporten en pakken voor elk wissewasje de auto. Als ik het belangrijk zou vinden om een goede balans te hebben tussen televisiekijken, sociale interactie, beweging en andere vormen van vermaak (bijvoorbeeld lezen) dan zou ik beginnen om te kijken of ik dat zelf doe. Kortom: als jij het idee hebt dat jij en je lief daar 'gezond' mee omgaan, dan zou ik me écht geen zorgen maken.
hier denk ik hetzelfde over :Y

(net zoiets als tegen je kinderen schreeuwen dat ze niet moeten schreeuwen, wat ik dus wel eens doe :@ )
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:21:22 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87284357
Heeft iemand nog een tip misschien om een verkouden kindje in slaap te krijgen?
Hij heeft het erg benauwd en is supermoe. Is sinds vanochtend 6:30u al wakker en heeft intussen 2x met veel moeite een half uur geslapen maar hij is keikapot. Krijg hem zelfs niet met de borst in slaap, omdat hij het benauwd krijgt van het drinken.
Zijn neus uitzuigen heb ik al gedaan maar dat helpt niet (buiten dat hij er helemaal van over de zeik gaat). Heb al zoutoplossing in zijn neusje gedaan (ook moord en brand) maar dat brengt ook geen verlichting. Bv krijg ik er echt niet ingemikt want hij wil nu niks meer in de buurt van zijn neus.

En nu ligt hij te huilen in bed van vermoeidheid...

Moet ik iets te smeren gaan halen? (Luuf ofzo?)

Weer naar boven gaat... *sucht*
pi_87284595
Wat rot is dat heh, Asy.

misschien even de douche heet aanzetten en wat stoom kweken? (en er dan met hem even gaan zitten natuurlijk)
pi_87284701
Florian kijkt af en toe met Leander mee :) En dan bóós als de tafel tussen de box en de tv staat :')

Asy: Harry drinkt toch ook water uit een glas? Want dat doen wij hier ook al een tijdje, maar dan wordt Florian na twee slokken helemaal blij, gaat er geluid bij maken, ademt water in en verslikt zich afschuwelijk :X

hoe doen de anderen met uit-beker-drinkende baby's dat? :?

Inca: begrijp precies wat je bedoelt! Hier worden ook eigenlijk alleen DVD's gekeken. Ik bepaal wat hij kijkt, wanneer (ok, daar heeft Leander soms wel wat invloed op) en dus ook geen reclame.

En als peuter een dag hangerig is, mag hij bést een keer een dag voor de tv hangen, maar ik wil ook volledig tv-loze dagen :)
pi_87284788
Ow, te lang open... Asy, wat zielig ;( In de draagdoek? Buiten wandelen? Frisse lucht, rechtop, dus neus loopt niet vol....

Of inderdaad een lekker heet badje eerst :)
pi_87284796
en het ligt ook wel aan het kind

mijn oudste kijkt graag tv en de middelste helemaal niet (Leah heeft er ook nog geen interesse voor)
pi_87284959
Bruidskapsel O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quoten, haal ze straks weer weg ;)

Verder geen tips en trucs, sorry. Ik ga nu beginnen aan die was }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')