Hij doet dingen meer bewust na dan dat hij spiegelt/imiteert. Bedoel je dat?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik het zo opschrijf dan kan ik ook talloze voorbeelden bedenken van dingen die Ivan als jongere baby al deed. Het met de handen op tafel slaan als ik dat doe doet hij ookal lange tijd, en het nabootsen van klanken ook. Maar het is nu iets slimmer geworden. Ik kan bijvoorbeeld een lang verhaal vertellen met het woord 'poes' erin en dan zegt hij aan het einde ineens 'poes'. Of ik zeg 'Waar is papa?' wijs naar zijn vader en daarna wijst hij ook meteen naar zijn vader als ik weer vraag 'Waar is papa?'. Het is minder 'primair' geworden, als je begrijpt wat ik bedoel. (Het is zo lastig uit te leggen!)
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook nog geen pm gehad met daarin De Jurk.
Ja, precies! Er zit dus meer betekenis in.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hij doet dingen meer bewust na dan dat hij spiegelt/imiteert. Bedoel je dat?
Dat is mijn kolfapparaat.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:42 schreef Vlindur het volgende:
En die Harry in de box(Wat is dat voor vreselijk geluid op de achtergrond?, werd er naar van
)
Idem.Wolf kijkt elke dag wel eventjes tv.Is er nog niet zo in geinteresseerd, blijft soms een paar minuutjes zitten lachen om de Teletubbies.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben daar helemaal niet mee bezig, hoeveel tv hij kijkt. Als het dagelijks zou zijn zou ik het best vinden. Hij slaapt goed, eet goed, speelt met ons samen, speel zelfstandig, kan zich goed op één ding concentreren, beweegt flink, komt genoeg buiten. Wat zou er zo erg zijn aan daarnaast televisiekijken?
hier denk ik hetzelfde overquote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zelf denk ik alleen een iets andere insteek. Ik ben ervan overtuigd dat een kind de meeste (slechte) gewoontes impliciet en niet expliciet oppikt. Als de ouders gewend zijn het een te doen en het kind vertellen het andere te doen ('don't do as I do just do as I say'), dan werkt dat volgens mij niet. Bijvoorbeeld: de ouders vinden sporten heel belangrijk en doen hun kind op een club, maar zelf doen ze niets aan sporten en pakken voor elk wissewasje de auto. Als ik het belangrijk zou vinden om een goede balans te hebben tussen televisiekijken, sociale interactie, beweging en andere vormen van vermaak (bijvoorbeeld lezen) dan zou ik beginnen om te kijken of ik dat zelf doe. Kortom: als jij het idee hebt dat jij en je lief daar 'gezond' mee omgaan, dan zou ik me écht geen zorgen maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten, haal ze straks weer weg
Verder geen tips en trucs, sorry. Ik ga nu beginnen aan die was
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |