Ivan heeft altijd al uit een beker gedronken en verslikt zich ook nog wel eens. Ik weet niet zo goed waardoor het komt. De ene keer klokt hij zo een beker water weg zonder te knoeien en de andere keer begint hij al met verslikken. Ik let erop dat hij zijn eten goed heeft doorgeslikt, maar toch komt het regelmatig voor. Wel heb ik het idee dat hij over het algemeen langzaamaan steeds beter is geworden erin.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:30 schreef freecell het volgende:
Asy: Harry drinkt toch ook water uit een glas? Want dat doen wij hier ook al een tijdje, maar dan wordt Florian na twee slokken helemaal blij, gaat er geluid bij maken, ademt water in en verslikt zich afschuwelijk![]()
hoe doen de anderen met uit-beker-drinkende baby's dat?
Ze hebben hetzelfde virus opgedaan zaterdag, Niels is er precies hetzelfde aan toe. Zo zielig, hij zit zichzelf ongelooflijk in de weg. Die neuspeertjes werken echt voor geen meter nee, ik heb het vannacht ook weer geprobeerd (moord en brand idd). Xenia (volgens mij) gebruikt er iets anders voor, een slangetje waar je zelf aan moet zuigen, weet het merk zo niet meer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:21 schreef Asyniur het volgende:
Heeft iemand nog een tip misschien om een verkouden kindje in slaap te krijgen?
Hij heeft het erg benauwd en is supermoe. Is sinds vanochtend 6:30u al wakker en heeft intussen 2x met veel moeite een half uur geslapen maar hij is keikapot. Krijg hem zelfs niet met de borst in slaap, omdat hij het benauwd krijgt van het drinken.
Zijn neus uitzuigen heb ik al gedaan maar dat helpt niet (buiten dat hij er helemaal van over de zeik gaat). Heb al zoutoplossing in zijn neusje gedaan (ook moord en brand) maar dat brengt ook geen verlichting. Bv krijg ik er echt niet ingemikt want hij wil nu niks meer in de buurt van zijn neus.
En nu ligt hij te huilen in bed van vermoeidheid...
Moet ik iets te smeren gaan halen? (Luuf ofzo?)
Weer naar boven gaat... *sucht*
Nou, dat is wel waarom ik dus toch vaker de tv aanzet voor hem als ik zou willen: hij is dan ENORM druk of zoals ik omschreef, hij heeft moeite met op gang komen en niks is dan goedquote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begrijp wel dat je geen bankhanger wilt, Icantrix, maar Stef klinkt eerder als het tegendeel. Als ik jou was zou ik blij zijn als hij eventjes rustig achter de tv zat.
Nee, ik begrijp je bezorgdheid wel, hoor. Ik zal bijvoorbeeld op een bepaald moment de omschakeling moeten maken naar niet meer zomaar vanalles kijken op televisie als Ivan erbij is. Nu krijgt hij er nog niet veel van mee, maar dat zal veranderen. En goede gewoontes kweken kun je natuurlijk het beste zo vroeg mogelijk doen. Het is dus helemaal niet raar dat je erover nadenkt!
Ik heb zelf denk ik alleen een iets andere insteek. Ik ben ervan overtuigd dat een kind de meeste (slechte) gewoontes impliciet en niet expliciet oppikt. Als de ouders gewend zijn het een te doen en het kind vertellen het andere te doen ('don't do as I do just do as I say'), dan werkt dat volgens mij niet. Bijvoorbeeld: de ouders vinden sporten heel belangrijk en doen hun kind op een club, maar zelf doen ze niets aan sporten en pakken voor elk wissewasje de auto. Als ik het belangrijk zou vinden om een goede balans te hebben tussen televisiekijken, sociale interactie, beweging en andere vormen van vermaak (bijvoorbeeld lezen) dan zou ik beginnen om te kijken of ik dat zelf doe. Kortom: als jij het idee hebt dat jij en je lief daar 'gezond' mee omgaan, dan zou ik me écht geen zorgen maken.
Nou ja, wat ik vooral wil zeggen is dat er vaak zoveel gewicht wordt gelegd bij 'wat leer ik mijn kind' en niet bij de gezinsdynamiek, terwijl die laatste volgens mij heel belangrijk is. Wat ik ook nog wilde zeggen is dat wij één televisie in huis hebben en dat ik niet van plan ben om de kinderen een televisie op de kamer te geven. Ik heb namelijk wel het idee dat dat een potentiële glijdende schaal is, veel tijd op de eigen kamer doorbrengen achter de tv/computer. Zo'n soort gezinsdynamiek wil ik niet. Ik heb gezien wat het met mijn broertje heeft gedaan en door mijn onderzoek bij pubers ben ik daar alleen maar meer op tegen geraakt.
Ik heb zo'n ding wat Xenia heeft. Werkt prima, alleen is het maarvan heel erg korte duur want dat neusje loopt meteen weer vol. Wat sneu dat Niels ook zo verkouden is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:41 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ze hebben hetzelfde virus opgedaan zaterdag, Niels is er precies hetzelfde aan toe. Zo zielig, hij zit zichzelf ongelooflijk in de weg. Die neuspeertjes werken echt voor geen meter nee, ik heb het vannacht ook weer geprobeerd (moord en brand idd). Xenia (volgens mij) gebruikt er iets anders voor, een slangetje waar je zelf aan moet zuigen, weet het merk zo niet meer.
Wij hebben het bed schuin omhoog gezet met boeken onder de poten, een schaaltje ui naast het bed, ik smeer hem in met baby Luuf, heb al zoutoplossing in zijn neus geprobeerd en moedermelk (beide moord en brand en hielp niets) en paracetamol want hij had ook koorts gisteravond en nu verhoging. Vannacht heb ik naast zijn bedje geslapen, dat hielp wel iets.
Beterschap voor Harry![]()
STEF LOOPT!!!
Snellerd! Maar ik had daar toch een week geleden ofzo al voor gejuigd?
Verder heb ik niet bijgelezen en nu stoot Niels zijn hoofd aan zijn bed zo te horendoei!
Wat lief! Ivan doet dat helemaal niet, maar nu ik dit zo schrijf besef ik pas dat hij geen autootjes heeft.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:14 schreef Aoraki het volgende:
Hij rijdt nu ook met de autootjes, zoals wij het hebben voorgedaan.
Tip: hele grote autootjes zijn niet leuk en als je een auto zoekt, let dan vooral op stevigheid en of de wielen na drie weken waarschijnlijk nog steeds kunnen draaienquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat lief! Ivan doet dat helemaal niet, maar nu ik dit zo schrijf besef ik pas dat hij geen autootjes heeft.
Ooo wat gaaf!!! Die is mooiquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:50 schreef Twinkly het volgende:
Nou zeg, zijn ze gewoon verhuisd. Gooi die indringers eruit Florian!!![]()
Ja, dat slapen is zo sneu he als ze ziekjes zijn ...
KijkNu is hij echt bijna jarig
![]()
[ afbeelding ]
even groot maar lichter dan mijn dikzakquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:05 schreef Meimeltje het volgende:
Dyon is nu 74 cm lang en weegt 8565 gram.
Leah lijkt juist een fijn poppetje!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:18 schreef lily het volgende:
[..]
even groot maar lichter dan mijn dikzak![]()
En ik zag hem staan in het foto-topic! Wat goehoed!!
Wauw, dan is hij echt dun! Wolf was bij 8 maanden al 8730 gram.Dyon is denk ik even groot of ietsje groter dan Wolf, wij moeten maandag weer CB dus zal het effe laten weten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:05 schreef Meimeltje het volgende:
Wat zijn er een hoop zieken hier!
Dyon is nu 74 cm lang en weegt 8565 gram.
Volgens mij zijn de babietjes hier over het algemeen vrij vlot.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:32 schreef Meimeltje het volgende:
Ja hij gaat nu overal staanDe CB arts zei dat hij erg vlot was daarmee, maar wat ik hier van andere kindjes lees is dat toch helemaal niet zo? Ik dacht dat het wel zo'n beetje gemiddeld was.
Haha nou dun is hij niet hoor, wel iets onder gemiddeld met zn gewicht maar hou het maar op 'slank'quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:34 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wauw, dan is hij echt dun! Wolf was bij 8 maanden al 8730 gram.Dyon is denk ik even groot of ietsje groter dan Wolf, wij moeten maandag weer CB dus zal het effe laten weten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |