Jaquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:54 schreef Poppejans het volgende:
Twinklyvoor de rotnacht, wat zielig dat het neus uit zuigen ZO'N strijd was, ik zou het dan niet eens meer doen en het laten bij een spray.
Nog een weekje, dan is je kleine man baby-afgaat nou wel heel hard
nee hoor. eigenlijk is het extra schepje ook helemaal niet nodig. probeer wel extra drinken aan te bieden, maar wat niet wil, dat wil gewoon niet. eten en drinken opdringen bij kindjes werkt enkel averechtsquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:10 schreef ymme het volgende:
Mart eet op het moment echt slecht.
Fruit 3 happen en mond gaat dicht en echt niet meer open. Brood 2 happen en met avondeten 4 of 5 happen.
Denk dat dit te maken heeft met zijn tanden ofzo. Ik doe hierdoor maar een extra schepje voeding in zijn laaste fles. Hij krijgt er overigens nog maar 3 op een dag. En zelfd die gaan meestal niet helemaal op.
Daarom nu maar begonnen 's ochtends met pap via een lepel.
Is dit allemaal niet te weinig?
Hmm, bij ons is dat makkelijker. Mijn man is namelijk eerder thuis en die begint met koken. Ik haal Harry op bij opa en oma als ik klaar ben met werken en ben dan rond 17:15u thuis. Soms is hij dan ook wel moe hoor (niet geslapen bij opa en oma). Dan leg ik hem eerst nog in bed. Dan eet hij dan een keertje wat later.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:04 schreef octopussy het volgende:
Asy, dat van het ontbijt heb ik niet zo omdat Hannah om 9 uur op het KDV eten krijgt en thuis ook rond die tijd ontbijt. Ik heb eerder problemen met het avondeten. We zijn om 18.00 uur allemaal thuis en dan is Hannah al best moe. Ik wil graag dat ze met ons aan tafel eet, maar voordat het eten op tafel staat is het meestal 19.00 uur en dan gaat ze dreinen omdat ze te moe is. Ze eet dan ook niet goed. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen.
Ik heb geen idee. Ons maakt het ook echt niks uit. Ik vroeg het me alleen af.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:02 schreef Groofsken3 het volgende:
Ach Asyniur, dat doen toch zoveel jongetjes? Ik weet niet beter dan dat de meeste jongetjes dat (gaan) doen. De mijne nog niet echt, soms een beetje per ongeluk.
Het zijn de druiven die het hem doen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is 76cm lang. Daarmee zit hij keurig net iets boven het gemiddelde. Eigenlijk is alleen zijn gewicht explosief toegenomen. Dat vind ik heel maf, want hij beweegt veel en krijgt volgens mij normale hoeveelheden binnen op een dag (hooguit 500 ml melk, 2 boterhammen, fruithap, avondeten en nog een tussendoortje zoals een soepstengel of soms een extra boterham). It's a mystery!
Haha, en de bananen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:27 schreef Groofsken3 het volgende:
[..]
Het zijn de druiven die het hem doen.
Ik moest lachen, sorry...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
Asyniur, Ivan heeft zijn piemeltje (nog) helemaal niet ontdekt. Vandaag heeft hij wel mijn navel ontdekt. En dat deed zéér.![]()
Zolang hij nog zoveel melk drinkt, is het niet echt een probleem denk ik (al begrijp ik heel goed dat je je zorgen maaktquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:10 schreef ymme het volgende:
Mart eet op het moment echt slecht.
Fruit 3 happen en mond gaat dicht en echt niet meer open. Brood 2 happen en met avondeten 4 of 5 happen.
Denk dat dit te maken heeft met zijn tanden ofzo. Ik doe hierdoor maar een extra schepje voeding in zijn laaste fles. Hij krijgt er overigens nog maar 3 op een dag. En zelfd die gaan meestal niet helemaal op.
Daarom nu maar begonnen 's ochtends met pap via een lepel.
Is dit allemaal niet te weinig?
Je hebt toch niks te doenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:45 schreef freecell het volgende:
Dokter gebeld, om 2 uur een afspraakWelja.
quote:
Oh, dat vind ik best een goede verklaring! Het klopt namelijk, er zitten minder onverteerde stukken in zijn voeding. Een ander punt is dat we hem tegenwoordig 's avonds structureel eten voeren in plaats van zelf te laten eten. Dat is een soort luiheid geworden. Ik denk dat hij daardoor meer naar binnen krijgt. We willen hem zo langzamerhand zelf met de pot mee laten eten, dus misschien eet hij dan wat minder zonder minder verzadigd te zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:04 schreef Twinkly het volgende:
Claudia, wat een beertje is Ivan!De enige verklaring voor de gewichtstoename die ik kan bedenken is dat hij, nu hij wat ouder is, zijn voeding beter kan verteren en verwerken. Merk je het ook aan zijn luiers dat er minder "hele" stukken inzitten? Zijn eetpatroon is gelijk aan dat van Niels. Ik ben benieuwd naar Niels' curve over twee weken
die heeft overigens erg smerige luiers de laatste tijd
![]()
Waar blijven de nieuwe foto's van Ivan?![]()
Ivan vindt het op zich prima. Ik heb zelfs het idee dat hij tandpasta lekker vindt. Wel is het poetsen de laatste tijd moeilijker geworden doordat hij inderdaad steeds zijn tong over zijn tanden schuift. Ik heb geen tips voor je, want ik merk dat ik Ivan de laatste tijd steeds vaker in een soort houdgreep neem en dat vind ik zelf eigenlijk ook niet prettig.quote:Over tanden gesproken. Is bij jullie tandenpoetsen ook zo'n moeilijke klus?
Even inbreken, maar vitamine D haal je toch niet uit voeding maar uit dag-/zonlicht?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een positief bericht over het consultatiebureau: de arts zei uit zichzelf dat we na 1 jaar op halfvolle melk over konden stappen. Mijn vriend vroeg of opvolgmelk ook oké was, en toen zei ze dat het niet nodig was, dat je vitamine D erbij kunt geven (maar dat dat ook niet echt nodig is als de voeding verder goed zit), dat opvolgmelk over het algemeen iets zoeter smaakt en dat er commerciële belangen mee gemoeid zijn. Ze is echt zoveel beter dan onze wijkverpleegkundige.
Ja, zo dus! Echt meer volwassen poep en het stinkt vaker echt "volwassen"quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:55 schreef Aoraki het volgende:
Smerige luiers, check!
Er is inderdaad een groot verschil van ontlasting nu, en toen we net met bijvoeding begonnen. Er zitten nu bijna geen stukjes meer in. Maar de luieremmer stinkt wel veel meer en eerder dan voorheen
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |