abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87535185
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:54 schreef Poppejans het volgende:
Twinkly :* voor de rotnacht, wat zielig dat het neus uit zuigen ZO'N strijd was, ik zou het dan niet eens meer doen en het laten bij een spray.
Nog een weekje, dan is je kleine man baby-af *O* gaat nou wel heel hard
Ja :o Het dringt nog niet echt door geloof ik :D Misschien omdat ik hem al maanden een dreumes vind.

Stef al in maat 5 luiers _O_ hier past 4 nog ruim!
Ik ben heel benieuwd hoeveel Niels gegroeid is de laatste tijd, ik heb het idee dat hij langere benen gekregen heeft.

Die verschoonperikelen zijn zeer bekend. Ik ben juist de laatste twee weken overgestapt op hem laten zitten tijdens het aankleden, afdrogen en verschonen, want van liggen werd hij enorm kwaad. Als hij nu tussendoor even moet liggen omdat ik de luier aan moet trekken is hij een stuk rustiger dan wanneer hij constant moet liggen van mij. Alleen wil hij nu sinds twee dagen niet meer zitten maar staan en gaat dan alles van het plankje aftrekken }:|
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87536059
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:10 schreef ymme het volgende:
Mart eet op het moment echt slecht.
Fruit 3 happen en mond gaat dicht en echt niet meer open. Brood 2 happen en met avondeten 4 of 5 happen.
Denk dat dit te maken heeft met zijn tanden ofzo. Ik doe hierdoor maar een extra schepje voeding in zijn laaste fles. Hij krijgt er overigens nog maar 3 op een dag. En zelfd die gaan meestal niet helemaal op.
Daarom nu maar begonnen 's ochtends met pap via een lepel.

Is dit allemaal niet te weinig?
nee hoor. eigenlijk is het extra schepje ook helemaal niet nodig. probeer wel extra drinken aan te bieden, maar wat niet wil, dat wil gewoon niet. eten en drinken opdringen bij kindjes werkt enkel averechts
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87537787
Hij wilt gewoon echt niet eten :) Maar heeft volgens mij wel honger!
Nou ja, zo maar wat diksap proberen!
Vind dit wel typisch. Nooit problemen met eten gehad. En nu ineens niets meer willen. Mond dicht en huilen.
pi_87538022
och, kan van alles zijn ymme. heeft hij koorts? poept en plast hij goed? als hij geen koorts heeft en goed poept en plast is het een kwestie van uitzitten tot de faaaaase voorbij is (of bakzeil halen en hem zelf laten eten ipv voeren :P )
pi_87538204
Tja die k*t faaaasseeeeeee ook altijd ;)
Haha. Hij heeft geen koorts. Dus óf fase :D of tandjes.
pi_87542216
ff egopost:

Wij zijn vanmiddag bij mijn opa geweest, opa was vanmorgen erg onrustig en een beetje opstandig geweest en sliep net toen wij kwamen. We hebben hem eerst flink laten slapen en uiteindelijk ben ik lekker bij hem gaan zitten en werd hij wakker.
Hij was gelukkig helder en wist wie we waren... ben blij dat ik nog echt even contact met hem heb gehad,
heb hem lekker geknuffeld, en in mijn hoofd afscheid van hem genomen, heb het niet naar opa zelf benoemd.
Maar heb hem wel gezegd dat hij heel sterk is geweest en nu lekker mag rusten en voor het eerst in zijn leven op bed mag liggen ;)
Evie is ook nog even bij opa geweest, en dat vond ie volgens mij wel even leuk.
Evie kroop naar het bed, ging bij het bed staan en pakte opa zijn hand ook vast.... O+ O+ O+ :'(
(wel even een breekmomentje hoor).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_87543033
Wat fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen, BJ. :*

Moeten jullie dit zien:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:51:02 #258
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87544940
Ivan gaat lekker claudia :Y)

BJ, dat klinkt als fijne (afscheids)momenten. :*
pi_87545167
Twinkly, hem laten zitten klinkt eigenlijk ook wel een heel goed idee! Dat ik daar dan zelf weer niet op kom...

Fijn dat je nog bij je opa hebt kunnen zijn BJ

Die Ivan zeg :o :o :o :D hoe lang is hij Claudia?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87545209
Ymme, dat wat Mart nu eet is eigenlijk de hoeveelheid die Hannah ook eet (alleen krijgt zij meer flessen nog). Ik zou me ook geen zorgen maken zolang Mart nog goed plast en op gewicht blijft. Je kan hem vaak op de dag drinken aanbieden en wat tussendoortjes als soepstengels, rijstwafels of hem gewoon een droge boterham geven om op te knagen. Misschien eet hij graag uit het knuistje en wil niet gevoerd worden.

BJ, wat ontzettend waardevol dat je nog fatsoenlijk afscheid heb kunnen nemen van je opa. Kan me voorstellen dat je even brak toen Evie zijn hand pakte. : ;( Ik word al helemaal mushy als ik er aan denk.

Claudia, wat gaat Ivan goed! Wat een kerel! *O*
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:57:23 #261
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87545237
BJ :*

Ivan, wat ga je goed joh!

Ow en verschonen gaat hier ook met een draaiend jongetje, maar ik zeg net als Claudia wat ik wil en wat we gaan doen en leg hem steeds weer terug.

Ow en Twinkly, sinds een paar dagen werkt grote stukken (of veel tegelijk) geven hier ook niet meer want dan gaat het de grond op. Dus nu geven we alles 1 voor 1. Dan stopt hij het netjes in de mond en eet het op. Als het de grond op gaat, dan heeft hij genoeg gehad.
Ow en de geitenkaas was zeer geslaagd :Y)

En wat grappig dat hier al meer mensen zich 'druk' aan het maken zijn om dat ontbijt. Ik dacht al dat ik de enige was :D

Ik heb nog een vraag voor de jongetjesmoeders: als hier de luier uitgaat dan zit meneertje meteen met zijn handen aan zijn plasser. Hij vindt het heerlijk om er even mee te friemelen. Dit is al een hele tijd zo. Zijn er meer jongetjes die dat doen of heb ik de uitzondering?
Wij vinden het overigens geen probleem. Hij moet wel altijd even wachten totdat we de boel hebben schoongepoetst en daarna mag hij altijd even friemelen. Hij laat zich ook zonder problemen de luier weer om doen. Ik vroeg me alleen af of er meer jongetjes zijn die dat doen
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:02:59 #262
313287 Groofsken3
pi_87545520
Ach Asyniur, dat doen toch zoveel jongetjes? Ik weet niet beter dan dat de meeste jongetjes dat (gaan) doen. De mijne nog niet echt, soms een beetje per ongeluk.
pi_87545589
Asy, dat van het ontbijt heb ik niet zo omdat Hannah om 9 uur op het KDV eten krijgt en thuis ook rond die tijd ontbijt. Ik heb eerder problemen met het avondeten. We zijn om 18.00 uur allemaal thuis en dan is Hannah al best moe. Ik wil graag dat ze met ons aan tafel eet, maar voordat het eten op tafel staat is het meestal 19.00 uur en dan gaat ze dreinen omdat ze te moe is. Ze eet dan ook niet goed. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen.

Incantrix, ik heb sinds gisteren dus dat zalfje. Het is zinkzalf met verzachtende/pijnstillende werkzame stoffen en er zit ook miconazol in tegen de schimmel. Gelukkig zijn Hannah's billen al veel minder schraal dan eerst ^O^
pi_87545619
Asy, Thomas doet dat bijna nooit, behalve als er natuurlijk in alle plooien poep zit, dan is het wel leuk }:|

Claudia, Ivan gaat lekker. Hoe gaat het met zijn lengte?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:08:16 #265
313287 Groofsken3
pi_87545750
Ik sta zelf om 6.15uur op en ga rustig even douchen en aankleden, dan wek ik de kinderen (voor zover die dan nog niet wakker zijn) om 6.30 uur. Dan maak ik voor ons alledrie pap klaar. dat kost me wat 5 minuten? Voor 7.00uur heeft iedereen hier ontbeten (op mijn werkdagen, andere dagen is dat allemaal een uurtje later), dan zijn er nog 20 minuten voor een beetje spelen en een kopje koffie voor mij, en dan om 7.20uur vertrekken we hier. Dus al met al doe ik met de kinderen over douchen, aankleden, ontbijten en koffie met spelen een klein uurtje. ^O^

's Middags ben ik rond 15oouur weer thuis, dus alle tijd voor het avondeten en de bereiding daarvan.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:21:47 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87546376
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:04 schreef octopussy het volgende:
Asy, dat van het ontbijt heb ik niet zo omdat Hannah om 9 uur op het KDV eten krijgt en thuis ook rond die tijd ontbijt. Ik heb eerder problemen met het avondeten. We zijn om 18.00 uur allemaal thuis en dan is Hannah al best moe. Ik wil graag dat ze met ons aan tafel eet, maar voordat het eten op tafel staat is het meestal 19.00 uur en dan gaat ze dreinen omdat ze te moe is. Ze eet dan ook niet goed. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen.
Hmm, bij ons is dat makkelijker. Mijn man is namelijk eerder thuis en die begint met koken. Ik haal Harry op bij opa en oma als ik klaar ben met werken en ben dan rond 17:15u thuis. Soms is hij dan ook wel moe hoor (niet geslapen bij opa en oma). Dan leg ik hem eerst nog in bed. Dan eet hij dan een keertje wat later.
Is het niet een idee dat je al wat dingen voorbereid (bijv aardappels al geschild, boontjes afgehaald etc). Dan hoef je het alleen nog maar aan te zetten...
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:23:03 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87546449
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:02 schreef Groofsken3 het volgende:
Ach Asyniur, dat doen toch zoveel jongetjes? Ik weet niet beter dan dat de meeste jongetjes dat (gaan) doen. De mijne nog niet echt, soms een beetje per ongeluk.
Ik heb geen idee. Ons maakt het ook echt niks uit. Ik vroeg het me alleen af.
pi_87546588
Ivan is 76cm lang. Daarmee zit hij keurig net iets boven het gemiddelde. Eigenlijk is alleen zijn gewicht explosief toegenomen. Dat vind ik heel maf, want hij beweegt veel en krijgt volgens mij normale hoeveelheden binnen op een dag (hooguit 500 ml melk, 2 boterhammen, fruithap, avondeten en nog een tussendoortje zoals een soepstengel of soms een extra boterham). It's a mystery!

donderdag 14 oktober 2010 @ 20:27:14 #269
313287 Groofsken3
pi_87546663
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is 76cm lang. Daarmee zit hij keurig net iets boven het gemiddelde. Eigenlijk is alleen zijn gewicht explosief toegenomen. Dat vind ik heel maf, want hij beweegt veel en krijgt volgens mij normale hoeveelheden binnen op een dag (hooguit 500 ml melk, 2 boterhammen, fruithap, avondeten en nog een tussendoortje zoals een soepstengel of soms een extra boterham). It's a mystery!
Het zijn de druiven die het hem doen. :7
pi_87546706
Zo, wat hectische dagen en weinig slaap.

BJ, weet de smilie codes niet uit m'n hoofd (reageer vanaf foon) maar zo'n kus-smilie voor jou. Nogmaals veel sterkte gewenst. En dan ook nog eens nachtdiensten.. Erg pittig.

Claudia, lekker speklappie die Ivan. Hoelang is hij nou?

Hier alles een klein beetje rustiger, langzaam aan is ze weer meer aan het drinken. Nadat gisteren er allemaal ranzig gele drap uit haar neus kwam is ze weer begonnen met drinken. Er zat dus echt wat dwars, gelukkig lijkt het zich vanzelf op te lossen. Jammergenoeg is ze erg onrustig 's nachts dus slaapt ze slecht. Ik slaap al meer dan een week maar 4/5 uurtjes per nacht, dat begint me een beetje op te breken. Maarrr morgen kunnen Lief en ik uitslapen want ze is uit logeren :) En ik mag vanavond lekker uit! Vriendlief gaat zijn nieuwe cd presenteren met z'n bandje, ga me snel opdoffen ervoor.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87546756
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:27 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Het zijn de druiven die het hem doen. :7
Haha, en de bananen.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:29:02 #272
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87546758
Dat klinkt relaxed Groofsken! ^O^ Dat beeld heb ik sowieso altijd van jullie drietjes. Een heel gezellig, vrolijk en relaxed gezinnetje! *O*

Op de dagen dat een van ons thuis is wordt Emma ergens tussen 07.00 en 09.00 wakker en dan krijgt ze haar 1e fles.
Op de dagen dat wij werken staan we om 6 uur op, zorgen dat we klaar zijn en maken Emma dan rond 06.30 wakker voor haar 1e fles. Dan wordt ze even gepoest en gaat ze richting het KDV. Wij hebben dus nog geen echte ontbijtperikelen. :')

Incantrix, ga je nou niet te veel zorgen maken joh! Het is toch juist goed dat je dit ontdekt hebt en er wat mee doet? ^O^ Misschien ontdek je nog meer dingen die je daarna verandert maar dat zie je dan wel weer! Stef is toch lekker vrolijk en levendig? Nou dan! Niet te druk maken hoor! :*

Ik moest altijd een beetje grinniken om alle verschoonperikelen die ik hier las. Emma bleef altijd lekker liggen en ligt hooguit een beetje te spartelen met haar benen en te lachen. Totdat Emma bedacht dat het echt supertof is om je supersnel op je buik te gooien als je luier net open is. Whoppakee, rondspattende poep. :7
Karma is a bitch enzo. :|W

Ik lees dat de verschillende billenprobleempjes minder aan het worden zijn! ^O^

Claudia, wat een mooie curve van Ivan! Leuk om te zien dat hij terug lijkt te keren naar het lijntje van zijn geboortegewicht! Hoe lang is hij nu?
Ik zag nog foto's van zijn WBB, wat een cool ding zeg! Ben heel benieuwd naar foto's van Ivan op zijn WBB straks! Enne, ik ben ook heel erg blij dat jij er nog bent! :*

BJ, dat klinkt als een moeilijke maar ook fijne dag! Fijn dat jullie in ieder geval nog afscheid hebben kunnen nemen. Sterkte. :*

Mag ik even de trotse mama uithangen? Ik ben vanmiddag met de mini naar de revalidatiearts geweest. Ze stelde een aantal vragen over hoe het nu gaat en d'r ontwikkeling. Op alles kon ik bevestigend antwoorden. *O*Het gaat gewoon zo ontzettend goed, op het drinken na maar daar kan die arts ook niks aan doen.
Emma's voet is ook nog goed beweeglijk en ze doet ermee wat ze ermee moet doen. De volgende afspraak is waarschijnlijk pas tegen de tijd dat ze gaat lopen en staan; dan wordt er gekeken of ze een maatwerkschoen nodig heeft of wellicht een maatwerkspalkje voor in een confectieschoen.

Ymme, ik heb weinig tips voor je behalve de volgende: Maak er geen strijd van. Als hij echt honger heeft gaat 'ie wel eten. Bied desnoods tussendoor een klein flesje aan maar ga niet lopen forceren met dat lepeltje. :*

Wickie, hoe gaat het nu met Mette?
EDIT: Niet snel posten als ik nog aan het typen ben he! }:| Fijn om te lezen dat het drinken weer beter gaat en dat het 'gewoon' een lichamelijke oorzaak lijkt te hebben. Hopelijk is ze er snel bovenop. Veel plezier vanavond! c_/
A grand adventure has begun.
pi_87546933
Wickie, wat fijn dat ze weer drinkt en dat je een oorzaak lijkt te hebben gevonden! Veel plezier vanavond en vergeet niet om ook echt uit te slapen! :Y)

Asyniur, Ivan heeft zijn piemeltje (nog) helemaal niet ontdekt. Vandaag heeft hij wel mijn navel ontdekt. En dat deed zéér. }:|
pi_87551252
Claudia, je moet je buik ook niet zo uitsteken :{w

Keshet, ik ben plaatsvervangend trots op Emma *O*

Wickie, geniet van je avondje uit en je uitslaapochtend O+

Hannah zwaait echt! Vandaag zwaaide ze naar de juffies op het KDV en ze zwaaide naar de poes :W :W :W Ik vind het zo gaaf. Het kind is morgen 8 maanden.
pi_87553013
Jee wat een beer die Ivan! :o Ik heb echt een kabouter O+

Asy, Rienk heeft ook een poosje zn piemel gepakt, maar dat is nu weer over :Y

En hier ook altijd drama met verschonen. Ik zal hem morgen ook eens goed flink toe spreken }:|

BJ, heel veel sterkte :*

En die kleine Emma die alles zo goed doet ^O^

Wickie, fijn dat het wat beter van en geniet van je avond! *O*

Groof, wat klinkt jou leven toch heerlijk *;

En Hannah morgen 8 maanden! Wat gaaf dat ze zwaait zeg! :W Doet Rienk nog niet!

Rienk heeft het klimmen ontdekt :X Hij gaat overal opstaan en zitten. Vanmiddag stond de deur van de vaatwasser open en meneertje klom er zo op! :o Toen hij zn nieuwe schoenen aanhad ging hij demonstreren dat die prima zaten en klom zo de trap op :o En snel ook nog!
En op zn kamer staat een plasticbak waar zijn te kleine kleren in zitten en daar ging hij ook opzitten, maar helaas kletterde hij er ook even hard weer af :') En op de bank kruipt hij naar de box en gaat dan staan springen op de leuning _O- Gek kind *;
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_87560578
Gek en heel ondernemend zo te lezen :) Leuk hoor.
pi_87560709
Asy, hij lóópt gewoon :o Langs dingen! Vlug manneke :D Maar dat wiste we al hè? ;) En dat friemelen gaan alle jongetjes vroeg of laat een tijdje doen :) Florian doet het heel af en toe. Ik zeg dat 'ja, dat is e piemeltje :Y ' en dan ook echt op dezelfde toon als 'ja, dat is je voet!' als hij zijn voet pakt :+

Met eten is het hier soms wel makkelijk :@ Weet je zéker dat er geen melk, ei, soja, aardappel ed inzit? Nou meestal weten mensen dat niet zeker en in lange vingers zit iig iets waar hij niet tegen kan :+

Leander kreeg ook pas zoet toen hij ouder was :Y

BJ: sterkte met afscheid emen wilde ik zeggen, maar dat was gisteren? Of niet? Hoe ging het?

Arme Stef zijn billen nog steeds open -O- Goede kant op is goed, maar helemaal dicht is beter ;)
Van dat verschonen ken ik wel hoor! Ook dat gewriemel. Het is ook gewoon even het besef dat je kind op een gegeven moment echt kan gaan luisteren. Dat is voor jou als ouder echt even wennen :D
(ik zei gisteren: 'nee Florian!' Toen hij op het kattenvoer afstevende en toen bleef hij stil zitten wachten tot ik hem op kwam tillen :o )

Ivan, mooi recht lijntje O+

Hannah, blijf van je mama's navel af :D

En Rienk aan het klimmen :o Vanaf nu is het écht opletten Vlindur ;)

Hier gaat het wel. Oudste is schor en overal snot en Florian zijn oortjes lijken eindelijk beter te gaan.
En nu heeft hij een ontstoken oogje. Dik en pus ;(
( en ik baaaaaal, want ik wil nieuw eten introduceren en dat magh pas als ze een helemaal gezonde dag hebben gehad de dag daarvoor.... Dat is gewoon bijna 4 weken geleden :X )
Moet je met een ontstoken oogje de huisarts bellen? Ik weet niet helemaal zéker of zijn oren over zijn en hij heeft een beetje koorts, maar iet dramatisch (38,1)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:04:32 #278
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87560745
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
Asyniur, Ivan heeft zijn piemeltje (nog) helemaal niet ontdekt. Vandaag heeft hij wel mijn navel ontdekt. En dat deed zéér. }:|
Ik moest lachen, sorry...
Harry heeft sinds een week ontdekt dat er tépels op mijn borsten zitten. Daar kun je dus ook je nagels inzetten, of draaien, knijpen, trekken...

wickie, fijn dat het weer beter gaat! En veel plezier vanavond!

Keshet, wat een goed nieuws! Maar volgens mij gaat Emma-teiger ook hartstikke goed :Y

Hannah, wat leuk dat je zwaait! :W

Klimgeitje Rienk

Kijk nou O+
pi_87560812
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:10 schreef ymme het volgende:
Mart eet op het moment echt slecht.
Fruit 3 happen en mond gaat dicht en echt niet meer open. Brood 2 happen en met avondeten 4 of 5 happen.
Denk dat dit te maken heeft met zijn tanden ofzo. Ik doe hierdoor maar een extra schepje voeding in zijn laaste fles. Hij krijgt er overigens nog maar 3 op een dag. En zelfd die gaan meestal niet helemaal op.
Daarom nu maar begonnen 's ochtends met pap via een lepel.

Is dit allemaal niet te weinig?
Zolang hij nog zoveel melk drinkt, is het niet echt een probleem denk ik (al begrijp ik heel goed dat je je zorgen maakt :* )
pi_87560875
Freecell, ik zou wel even de dokter bellen, want volgens mij kun je er ook druppels voor krijgen :Y
En hij heeft echt vaak iets zeg -O- Beterschap met je mannetje :*

Oh Asyniur, wat een plaatje heb je toch :Y Je hebt ook een kaboutertje he? O+

Rienk werd vanochtend om 6.45 wakker en na een speen hoorde ik hem pas weer om 8:45! :o
Mijn kind kan uitslapen! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_87560922
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:04 schreef Asyniur het volgende:

Kijk nou O+

:D
pi_87560975
Claudia :D

Hier een hanekam die we er niet meer uitkrijgen :') Ik zal even een foto maken....

En ja, Florian heeft inderdaad altijd wat -O- Echt balen zo af en toe. Ook voor hemzelf.. En het is zo'n vrolijk bolletje normaal O+ Zelfs nu is hij gewoon blij!
Oeh, en hij knuffelt op commando :o Als je 'aaaaaaah' tegen hem zegt plakt hij zijn koppie tegen je aan en gaat hij knuffelen O+ (liefst mond open en op je wang of neus :') )
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:27:17 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87561177
Rienk, wat heerlijk dat je uitslaapt! :Y

free, balen joh dat je mannetjes zo ziek zijn :{

En omdat iedereen zolief reageert nog even een filmpje dan (ook van zojuist)
pi_87561223
Hij staat ook echt al heel stabiel hè? :o Serieus, dat duurt hier nog wel even!
pi_87561238
Harry is te schattig!
pi_87561608
Dokter gebeld, om 2 uur een afspraak :') Welja.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:48:33 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87561691
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:45 schreef freecell het volgende:
Dokter gebeld, om 2 uur een afspraak :') Welja.
Je hebt toch niks te doen :P
pi_87561717
Het houdt je wel bezig, freecell. Jemig. Maar hopelijk kan de huisarts iets voorschrijven waardoor hij er snel vanaf is!
pi_87561812
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:48 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Je hebt toch niks te doen :P
_O-
De eerste de beste die zegt dat thuisblijfmoeders vereenzamen lach ik zó hard uit _O-

Hij blijft er wel vrolijk onder!

Oeh en ik heb meegedaan aan de nationale bijbelquiz. TARA alleen gelaten met de kinderen van 12 's middags tot half 2 's nachts :D Ging perfect overigens!
En jullie moeten echt kijken, want ik was heel hip :+ voor spoiler info kan je altijd PMmen :P
pi_87561898
Volgens mij wilt Mart van zijn ochtendslaapje af. Hij was moe, dus ik leg hem in bed.
Waar nu vollop gekreund, gepraat en geschommeld op de benen wordt :D
pi_87562120
Harry! O+ Hij is om op te vreten :Y)
Niels heeft zijn piemeltje nog niet ontdekt en zijn eigen navel ook nog niet. Die van mij wel en daar moet altijd even in gepord worden }:| dat voelt niet fijn!

Pff Freecell nu dat weer :'( Arm jochie. Beterschap Florian :* Het lijkt me erg frustrerend dat hij maar aan het kwakkelen blijft.
edit: die foto!!! O+ O+ blijheid :D

Ymme ik vind dat hij nog best wel wat binnenkrijgt eigenlijk :P Je schreef toch dat hij last van zijn mondje heeft, het zou goed kunnen dat hij daardoor wat minder eet. Of het komt doordat hij wat ouder is en meer beseft dat hij aan het eten is en kan kiezen om te stoppen met eten wanneer hij vol zit? Probeer je er niet druk om te maken, wanneer Mart doorheeft dat eten voor jou een punt van zorg is zal hij dat als "machtsmiddel" gaan gebruiken.

Claudia, wat een beertje is Ivan! :D De enige verklaring voor de gewichtstoename die ik kan bedenken is dat hij, nu hij wat ouder is, zijn voeding beter kan verteren en verwerken. Merk je het ook aan zijn luiers dat er minder "hele" stukken inzitten? Zijn eetpatroon is gelijk aan dat van Niels. Ik ben benieuwd naar Niels' curve over twee weken :Y die heeft overigens erg smerige luiers de laatste tijd :X
Waar blijven de nieuwe foto's van Ivan? O-)

BJ wat fijn dat je nog afscheid van je opa hebt kunnen nemen en dat hij nog zo helder was op dat moment :* Wat een emotioneel heftig moment dat Evie contact met hem zocht :'( O+

Rienk OMG wat ga je snel!! Klimgeit! :o :D FOTO!!

* Twinkly gaat op haar kop krijgen van Poppejans (pepernoten :@ :9)

Niels wilde de laatste week 's nachts toch niet goed drinken? Nou, aan zijn luiers, wangen en de werking van Dentinox te zien krijgt hij er tandjes bij. Ik voel bobbels bij zijn bovenhoektanden en ik denk ook wat te voelen bij zijn buitenste ondersnijtanden.
Over tanden gesproken. Is bij jullie tandenpoetsen ook zo'n moeilijke klus? Niels vindt het echt NIET leuk, probeert de tandenborstel weg te slaan en houdt zijn tong of lip over zijn ondertanden. Terwijl bij hem vaak wat troep tussen de ondertanden zit, dus het moet wel echt goed schoon gemaakt worden. Tandenpoetsen terwijl hij zit lukt me niet, dan draait hij zijn hoofd weg en ik zie niet wat ik doe, maar liggen vindt hij vreselijk. Ik weet niet goed hoe ik het op een leukere manier aan moet pakken dan liedjes zingen en vertellen wat ik doe terwijl ik zijn handjes vasthoud. Ik wil ook niet dat hij er een grotere hekel aan krijgt dan nodig. :{

[ Bericht 6% gewijzigd door Twinkly op 15-10-2010 10:10:44 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87562849
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:04 schreef Twinkly het volgende:

Claudia, wat een beertje is Ivan! :D De enige verklaring voor de gewichtstoename die ik kan bedenken is dat hij, nu hij wat ouder is, zijn voeding beter kan verteren en verwerken. Merk je het ook aan zijn luiers dat er minder "hele" stukken inzitten? Zijn eetpatroon is gelijk aan dat van Niels. Ik ben benieuwd naar Niels' curve over twee weken :Y die heeft overigens erg smerige luiers de laatste tijd :X
Waar blijven de nieuwe foto's van Ivan? O-)
Oh, dat vind ik best een goede verklaring! Het klopt namelijk, er zitten minder onverteerde stukken in zijn voeding. Een ander punt is dat we hem tegenwoordig 's avonds structureel eten voeren in plaats van zelf te laten eten. Dat is een soort luiheid geworden. Ik denk dat hij daardoor meer naar binnen krijgt. We willen hem zo langzamerhand zelf met de pot mee laten eten, dus misschien eet hij dan wat minder zonder minder verzadigd te zijn.

Waar komen die smerige luiers vandaan, denk je? Ivan kan er de laatste maand ook wat van. Is dit gewoon 'volwassen' poep? :X Oh wacht, ik lees dat het volgens jou door tanden komt?

Ik ga zo foto's maken van Ivan en Ko! Dat wil zeggen, als Ko Ivan ziet staan. :+

quote:
Over tanden gesproken. Is bij jullie tandenpoetsen ook zo'n moeilijke klus?
Ivan vindt het op zich prima. Ik heb zelfs het idee dat hij tandpasta lekker vindt. Wel is het poetsen de laatste tijd moeilijker geworden doordat hij inderdaad steeds zijn tong over zijn tanden schuift. Ik heb geen tips voor je, want ik merk dat ik Ivan de laatste tijd steeds vaker in een soort houdgreep neem en dat vind ik zelf eigenlijk ook niet prettig.

Ik merk sowieso dat Ivan steeds minder gedoe aan zijn lijf accepteert. Als ik zijn tanden poets wil hij mijn handen telkens wegduwen en gister op het consultatiebureau vond hij het heel vervelend dat er een hand voor zijn oog werd gehouden. Ook de stethoscoop vond hij maar waardeloos. Daarna hoefde de arts maar in zijn buurt te komen of hij begon al te huilen.

Nog een positief bericht over het consultatiebureau: de arts zei uit zichzelf dat we na 1 jaar op halfvolle melk over konden stappen. Mijn vriend vroeg of opvolgmelk ook oké was, en toen zei ze dat het niet nodig was, dat je vitamine D erbij kunt geven (maar dat dat ook niet echt nodig is als de voeding verder goed zit), dat opvolgmelk over het algemeen iets zoeter smaakt en dat er commerciële belangen mee gemoeid zijn. Ze is echt zoveel beter dan onze wijkverpleegkundige.
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:39:18 #293
5428 crew  miss_sly
pi_87563041
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een positief bericht over het consultatiebureau: de arts zei uit zichzelf dat we na 1 jaar op halfvolle melk over konden stappen. Mijn vriend vroeg of opvolgmelk ook oké was, en toen zei ze dat het niet nodig was, dat je vitamine D erbij kunt geven (maar dat dat ook niet echt nodig is als de voeding verder goed zit), dat opvolgmelk over het algemeen iets zoeter smaakt en dat er commerciële belangen mee gemoeid zijn. Ze is echt zoveel beter dan onze wijkverpleegkundige.
Even inbreken, maar vitamine D haal je toch niet uit voeding maar uit dag-/zonlicht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87563610
Smerige luiers, check!

Er is inderdaad een groot verschil van ontlasting nu, en toen we net met bijvoeding begonnen. Er zitten nu bijna geen stukjes meer in :Y) . Maar de luieremmer stinkt wel veel meer en eerder dan voorheen :r

Wat fijn dat jullie een goede arts hebben, Claudia.

Tandjespoetsen is hier ook niet favoriet. We hebben het zelfs een tijdje 's ochtends gedaan ipv 'savonds, omdat hij zich zo hevig verzette dat hij weer heel wakker werd enzo. Maar 's ochtends was het probleem dat hij veel wakkerder was en daardoor het veel vervelender vond. Dus na een maandje toch weer naar 's avonds gedaan, en jawel, nu is het bijna geen probleem. Ik weet niet hoelang jullie tanden poetsen, maar ik vind het wel al vrij snel goed. Langer dan een minuut zal het niet duren. Daarna laat ik hem nog even knauwen op de tandenborstel en dan is het wel mooi geweest.
pi_87563743
jikes!

eenkennigheid en verlatingsangst: tsjek gespot :'(

maar ik heb ons ventje (en de peuter :') ) inmiddels wel zover dat ze eigengemaakte hapjes eten *O* courgetteprut en mangoprut zijn favoriet, banaantje gaat er ook wel in! (dus ik sta 's ochtends 3 bananen te pureren, want: 'hapje voor ravi, hapje voor selene, hapje voor mama' :s) )
verder is ons ventje nog steeds een lekker knuffelbeertje wat niet zo denderend veel doet qua grove motoriek. fijne motoriek gaat prima, hij pakt zelf zn speeltjes wel maar echt rollen ofzo vertiktie gewoon :6
pi_87563769
oh, en tandenpoetsen is ook nog niet aan de orde, want ook nog geen tand te bekennen hier ;)
pi_87564054
Miss, vit D. zit inderdaad in zonlicht, maar het kan zijn dat niet iedereen er evenveel van aanmaakt (ik zelf heb het tijdens de zwangerschap ook extra spul voor gekregen omdat ik niet genoeg aanmaakte, ondanks het vaak buiten zijn en lopen en zo)... ik meen me ook te herinneren er laatst iets over te hebben gelezen, maar ik weet niet meer precies wat of waar... ga effe graven...

Tandjespoetsen wordt hier echt als hoogtepunt voor het slapen gezien... Ik laat haar (sinds dat we ermee zijn begonnen) in de grote stoel zitten (feestje *O*) en dan altijd eerst even zelf klooien met de tandenborstel. Na een tijdje (soms wat korter, soms wat langer) ga ik helpen (llees: echt poging poetsen doen). Nou wordt dat niet altijd in dank afgenomen, maar ze houd haar handje zelf om de borstel heen, dus doet het ook zelf... en maar 'poetsen, poetsen, poetsen" erbij zeggen met brede glimlach... Het is hier meestal meer drama als ik bepaal dat het klaar is en de borstel wegleg. :@
pi_87564198
Als ik dit zo lees mogen die tanden nog even wegblijven :+
pi_87564261
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:55 schreef Aoraki het volgende:
Smerige luiers, check!
Er is inderdaad een groot verschil van ontlasting nu, en toen we net met bijvoeding begonnen. Er zitten nu bijna geen stukjes meer in :Y) . Maar de luieremmer stinkt wel veel meer en eerder dan voorheen :r
Ja, zo dus! Echt meer volwassen poep en het stinkt vaker echt "volwassen" :|W
De tandjes zorgen er nu voor dat het een stuk dunner is.
En volkorenbrood heeft een erg groot nadeel: het is zo lastig schoonmaken!

Over tandenpoetsen doe ik 15 seconden ofzo? _O- Ik heb een tijdje ook zijn tandvlees, waar nog tanden moeten komen, erbij gepoetst. Om hem daaraan te laten wennen. Maar het gaat nu zo onmogelijk dat ik voor snel kies.

Voeren is voor Ivan natuurlijk ook veel makkelijker :Y Ik geef Niels na het Rapley-en altijd nog wat met de lepel na of ik stop het zelf in zijn mond (als hij nog wil tenminste) want vaak heeft hij nog wel honger maar is hij gewoon moe.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87564766
Ik eet tussen de middag ei op brood. Dit mag Mart toch ook gewoon hebben? Ei?
Denk dat hij straks dan gezamelijk met mij brood met ei gaat eten. Heerlijk standaard op vrijdag hier. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')