abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87474841
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:51 schreef leonieke het volgende:
Maar toegegeven, ik ben zo blij dat het nog zo ver af is :Y Wel een leuke fiets (of mag ik dit geen fiets noemen en moet ik nu mijn mond gaan spoelen ;) )
Ik geloof dat ik de enige moeder ben die het helemaal niet erg vindt dat haar kind 1 jaar wordt. :D Wat hebben jullie gekocht.? (En je mag het een fiets noemen! Het is een loopfiets.)

BJ, nog zo'n naar bericht. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87475056
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:56 schreef Incantrix het volgende:

Claudia, thnx :) Ik hoop het ook, dit is écht heel naar :'( Heeft Ivan lang last gehad van die uitslag?
Twee weken, en toen was het van het ene op het andere moment voorbij. Ik heb vanalles geprobeerd: flink smeren, helemaal niet smeren, geen doekjes meer gebruiken maar deppen met een washandje, maïzena, luchten. Dat hielp uiteindelijk allemaal niet echt.

Ik ben ook blij dat ik er nog ben. :*

Wickie, wat weet je het romantisch te brengen! :o Precies zo zie ik het voor me. En als ik het wat concreter voor me wil zien dan bekijk ik de foto's van Groofsken.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:04:51 #153
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_87475213
Ohja, en ik wilde nog even vertellen dat de billen van Stef nog niks beter zijn geworden. Sterker nog: op de wonden zitten nu rare witte korsten ofzoiets, we kunnen niet helemaal thuisbrengen wat dat nu is. We dachten eerst dat het zalf was, maar het zit helemaal vastgeplakt in de schaafwonden (sorry, vies verhaal) en we durven niet te wrijven of wat ook, dus we hebben het maar laten zitten. Het kan zijn dat ze op het kdv maizena hebben gebruikt en dat dat is blijven plakken (de wonden zijn immers nog open en 'oozen' wondvocht), of misschien is het van het bovenlaagje van de wegwerpluiers die hij daar aankrijgt?

Waar ik wel enorm van baal is dat we ons vanochtend enórm hebben zitten haasten om voor vandaag op het kdv wasbare luiertjes in elkaar te draaien omdat die milder zijn voor babybillen en veel worden gebruikt bij luieruitslag. Normaal draagt hij daar wegwerp sinds een tijdje (eerst gaven we altijd wasbaar mee, maar dat kostte erg veel moeite en ze hadden daar vaak dat Stef doorlekte, dus zijn we ermee gestopt), maar omdat hij nu zo afschuwelijk openligt vonden we dat voor vandaag wel handig. Toen lief hem echter op ging halen hadden ze ze niet eens aangeraakt: anders zou hij toch maar doorlekken :') Daar baal ik van: ik snap best dat ze niet altijd genoeg tijd hebben om achter een doorlekkend jochie aan te rennen, maar hij lekt véél minder door sinds we andere luiers gekocht hebben (en dat weten ze, want dat was nog voor we stopten met wasbaar op het kdv) én ik had eigenlijk wel verwacht dat ze zoiets voor hem over zouden hebben als ze zagen hoe zijn billen eraan toe waren.. Naïeve ik dus ;(

Nouja, verders gaat zijn verkoudheid wel wat beter, dus morgen zien we wel saampjes. Als het morgen mooi weer is wil ik met hem naar de kinderboerderij en de huisarts, als na het douchen die rare witte aanslag nog op zijn wonden zit :{
3!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:07:19 #154
95408 Incantrix
pi_87475341
Claudia, bizar is dat dan zeg! Misschien toch iets met de zuurgraad van de huid, de weerstand, of misschien de zuurgraad van de ontlasting.. Nouja, wij mogen morgen een zalfje halen dat de HA heeft voorgeschreven, we gaan het zien :) En jah, haha, jij bent vast ontelbare keren blijer daarmee dan ik.. Maar wilde het toch even zeggen enzo ;)

Ow, en ik vind het ook superleuk dat Stef bijna jarig is hoor! Het is alleen ook zo'n sentimenteel iets ofzo, en tegelijk ook weer niet. Nouja, ik ga lekker mijn bed in mensen! Ciao!
3!
pi_87475383
Ik zou absoluut even naar de huisarts gaan, Icantrix! En ik begrijp je gevoel over het kdv volkomen.

Mijn neefje heeft trouwens om de haverklap last van luieruitslag en ook bij hem is er niets wat echt helpt - ook niet het zalfje van de huisarts - en is het ineens van het ene op het andere moment over.

Welterusten!
pi_87475573
BJ ook al een naar bericht. Ook voor jou veel sterkte toegewenst. :*

Claudia, ik was 2 weekjes geleden bij goede vrienden van me en die hebben een dochtertje van 3 en een zoontje van 1. Die 2 waren zo leuk aan het rondscharrelen met elkaar.
Vooral de interactie tussen die 2 O+ , daar begon ik dus spontaan serieus van te rammelen. Het zijn de kleine dingen met die kleintjes waar je zo gelukkig door kan voelen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87475608
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik de enige moeder ben die het helemaal niet erg vindt dat haar kind 1 jaar wordt. :D
Nee hoor, los van een beetje weemoedige gevoelens vind ik het fantastisch!
pi_87475746
En het is nu al zo gezellig! Dan ben ik met Ivan aan het stoeien, schreeuwt hij heel hard in de buurt van mijn buik en voel ik een paar harde schoppen. O+ Ik vind het een bijzonder idee dat de baby al stemmen hoort en een van die stemmen van haar grote broer is.
pi_87475905
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
En het is nu al zo gezellig! Dan ben ik met Ivan aan het stoeien, schreeuwt hij heel hard in de buurt van mijn buik en voel ik een paar harde schoppen. O+ Ik vind het een bijzonder idee dat de baby al stemmen hoort en een van die stemmen van haar grote broer is.
Niet zulke vertederende dingen zeggen joh, ik voel weer een rammelgevoel opkomen...

Maar wat een mooie gedachte inderdaad dat ze al de stem van haar grote broer hoort. En dat er nu ook al een soort van interactie is.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_87476041
Dat is dan wel eenrichtingsverkeer, want Ivan is totally clueless. :Y)

De verpleegkundige liet laatst het hartje horen terwijl Ivan ergens op reageerde. Ze zei zoiets als: "Kijk, hij heeft het door! Het is zo'n slimmerd, hij weet meer dan wij denken!" En ik zag mijn lief nog net met zijn ogen rollen. :')
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:22:16 #161
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87476216
Ik dacht op een gegeven moment ook dat mijn dochter het snapte, de zwangerschap. Ik had haar een pop onder haar truitje gedaan en zoiets gezegd als 'kijk, net als mama een baby in de buik'... Prompt kreeg ik ook een pop onder mijn shirt, bovenop mijn 8,5mnd dikke buik :7 . Toen was ik dus zwanger van een soort tweeling :') .

En wat leuk Claudia, van die foto's. O+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:25:52 #162
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87476439
Ik dacht trouwens even dat jullie loopfiets voor Ivan één of ander fancy zadel had, maar het is een helm, denk ik nu te zien :7 .

Mooi fietsje. Inderdaad lekker in de tuin straks. O+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:28:09 #163
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87476576
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:23 schreef Incantrix het volgende:
Bij ons is het allemaal wel ok, maar wel een boel aan de hand.. Stef heeft enórme luieruitslag en zijn billen liggen nu dus helemaal open, zó zielig.. :'( We denken dat dit wel eens zou kunnen komen door een doorkomend kiesje, maar hij kan zich evengoed 'gewoon' ziek voelen, want er is veel snot en gehoest.. Afgelopen nacht ging het goed, maar de nacht ervoor werd hij regelmatig brullend wakker :O We hebben dankzij mijn neef (zijn zoon heeft een aandoening waardoor hij geen pcm mag) wel een homeopatische pijnstiller gevonden die echt werkt, hallelujah! *O* Voel me altijd rot als ik pcm geef, dit vind ik veel fijner :)

Ben verder niet bijgelezen maar misschien eens PM-en naar evenstar? Want die had laatst een klein sneu meisje met pijn die ook geen gewone pijnstillers mag en misschien mag ze die dan wel...
pi_87476588
Die fiets is top, claudia :)
pi_87476667
Leah heeft ook een tijdje een fikse luieruitslag gehad. Het leken wel brandwonden, en ook bloeden. Was een schimmelinfectie. Zalf van de HA gekregen en toen heeft het nog wel een week of drie geduurd voordat het helemaal weg.

Het witte is volgens mij gewoon iets wat het kdv erop heeft gesmeerd, Incantrix.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:32:48 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87476813
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:40 schreef Twinkly het volgende:

Niels heeft overdag niet echt last van de verkoudheid, 's nachts des te meer. Vannacht heb ik een tijd met hem in de badkamer gezeten om te stomen, daarna heeft hij gelukkig nog wel weer even geslapen.
Zo'n neusuitzuiggeval kon ik bij de apotheken hier in de buurt niet vinden trouwens, waar heb jij de jouwe vandaan Asy? Gewoon bij de drogist? Daar zie ik alleen neuspeertjes :?
DA drogist, staan achter de toonbank. Dus gewoon even vragen
pi_87480820
Marlinde, wat een vreselijk nieuws ;( Heel veel sterkte :*

BJ, jij hebt het ook te verduren zeg! Ik zou misschien ook maar zo snel mogelijk langsgaan want wie weet hoe snel het afgelopen is.

Claudia_x, ik wist niet dat je in zo'n benarde situatie hebt gezeten. Is het lang geleden? Lijkt me wel een traumatisch iets om mee te maken. Ik merk dat ik al moeite heb om te verwerken wat er met mij gebeurd is de afgelopen tijd en dat was niet eens (acuut) levensbedreigend.
Wel een heel gaaf fietsje wat je hebt gekocht voor je zoon trouwens O+ Ik kan hem echt al voor me zien cruisen 8-)

Wickie, ik kan me echt goed voorstellen dat je je zorgen maakt over Mette -O- Ik zie dat er al goede tips zijn gegeven. Fijn dat ze in ieder geval nog wel goed eet. Kan je niet contact opnemen met een kinderarts ipv huisarts?

Incantrix, dus toch een schimmeltje? Ik kan morgenochtend het zogenaamde superzalfje ophalen, en dan laat ik wel even weten wat het precies is. De zinkzalf FNA die we hebben werkt maar een heel klein beetje. Vandaag waren de billetjes iets minder rood en pijnlijk, dus daar ben ik al heel blij mee.
Stom van het KDV dat ze niet Stefs wasbare luiers hebben gebruikt -O- Je verwacht toch wel dat ze je als ouder serieus nemen en je instructies opvolgen. Het is toch niet zo veel extra moeite?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 07:34:54 #168
95408 Incantrix
pi_87485007
Claudia, denk je dat we dat van ze zouden mogen verwachten? Ik weet het gewoon niet, ik snap best dat het meer moeite is, maar nu met die luieruitslag moet hij sowieso al vaker worden verschoond, dus het leek mij ;( persoonlijk niet echt veel spannender.. En och, je neefje ook ;( Bizar zeg, ik hoop dat bij Stef de zalf van de HA wel gaat helpen, maar anders zal ik dus niet meteen wanhopen!

Asy, dat wist ik niet, ik zal haar meteen even een berichtje sturen! Ik hoop dan maar dat ze er iets aan heeft :Y

Lily, je hebt inderdaad gelijk, vanmorgen was het een beetje opgedroogd (was gisterochtend ook, maar als hij dan gepoept heeft gaan de wonden weer open :')) en toen was het witte er echt afgekorreld. Maizena dus. Wel jammer dat ik daardoor ook heb kunnen zien dat het op het KDV toch nog wat verder open is gegaan :{

Octo, ja, daar ziet het wel naar uit. Dat is in die zin hoopvol dat ik dan toch wel vertrouwen heb in het zalfje dat ik strakjes kan gaan halen :) En ja, van het kdv voel ik me toch een beetje raar, eigenlijk. Ondanks dat ik ergens heel erg het gevoel heb dat ik niet mag zeuren ofzo, omdat ze in het verleden zo hard hun best hebben gedaan met die wasbare luiers. Nouja, misschien hebben we het er vrijdag nog wel even over met ze, dan staat zijn andere vaste leidster er ook en zij is wat meer van de alternatieve dingen, zoals wij (ook voorstander van Rapley enzo, terwijl de rest dat maar een smeerboel vind etc.). En wat fijn dat Hannah er gisteren wat beter aan toe was, hoe is het vanmorgen? Kun je het zalfje meteen in de ochtend ophalen? Wat duurt dat eigenlijk lang zeg! :o
3!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 07:35:36 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87485012
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:03 schreef Lijnloos het volgende:
Twinkly, dat zuigding kun je gewoon bij de drogist halen (etos, da, etc...). Zit in 2 verpakkingen, 1 met het zuigding en 1 verpakking met opzetstukjes... liggen bij de otrivin dingen (is ook van otrivin).
Er zitten al 2 dopjes bij het ding zelf. Ik heb nooit de aanvullende dopjes gekocht. Iemand hier (Sorbo/Ssserpente) gaf als tip: uitwassen en dat heb ik ook steeds gedaan eigenlijk :D
Gewoon met antibacteriële zeep van unicura :Y
  woensdag 13 oktober 2010 @ 07:47:30 #170
95408 Incantrix
pi_87485073
Asy, waar komt Evenstar vaak, naar jij weet? Haar inbox is vol..
3!
pi_87485140
Duurt inderdaad lang met dat zalfje van Hannah... Ze zouden toch eigenlijk gewoon iets op voorraad moeten hebben zou je zeggen -O-
pi_87485234
He Meiden...

Eerst even een dikke :* voor Marlinde en haar familie (of eigenlijk misschien juist haar mans familie). Wat een heftig nieuws, gecondoleerd!

BJ, ook een :* voor jou, het is inderdaad een heel naar idee als je naar iemand toe gaat wetende dat dit waarschijnlijk de laatste keer is (heb het helaas zelf ook meegemaakt met een oma die euthenasie heeft gehad)... je weet gewoon niet wat je moet zeggen of doen. Misschien ook wel fijn om Evie erbij te hebben, ook voor je oma, maar ook dat je weet dat zij ook opa nog even heeft gezien, dat zij een van de laatste dingen is geweest die hij heeft gezien zal vast een lieve gedachte zijn. Sterkte!

Och en ventjes en meidjes met schimmels en kapotte billen... hoop voor jullie allen dat het zalfje snel zijn werk doet en jullie weer blij, vrolijke, en vooral hele-billen-baby's hebben. :*

Trix, goed dat je het een beetje relativeerd met het kdv, maar ik denk dat het echt niet zo gek is om ze daar van de week nog eens naar te vragen. Vraag anders gewoon waarom zij nou niet even wilde proberen, terwijl jullie (juist nu!) speciaal die luiers hadden meegegeven.

Wickie, wat naar dat Mette zo weinig drinkt... ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de tips van Karin leken me wel heel handig... zoveel mogelijk dingen proberen aan te lengen zodat ze toch genoeg vocht binnen krijgt. En vwb de ha, ik zou inderdaad gewoon nog eens langs gaan en ook uitleggen dat jullie (en het kdv) niet het idee hebben dat ze aan het uitproberen is... Succes!

Asy, dat spoelen van die zuigdingetjes heb ik nog niet geprobeerd, we hebben er nog wat liggen maar ik vergeet het steeds... :@ Volgende keer echt doen dus...

Oh ja, Claudia... Wat een geweldige (loop)fiets is dat! Ik zou echt niet kunnen wachten om Ivan erop te zien rond crossen... wat een tof gezicht meot dat zijn... Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Ben nog beetje aan het orienteren voor een verlanglijstje voor Minke (Sinterklaas, verjaardag, kerst)...

Sorbootje... je kleine mini is een grote dreumes geworden... en wat een prachtmeid is het! *O* Veel plezier in het volgende topic en tot snel (hoewel? :@ )!
pi_87485293
Je geeft het zelf al aan, Icantrix: het is het beste om het er op het kinderdagverblijf nog even over te hebben. Dan wordt meteen duidelijk wat je kunt verwachten, wat ze proberen te doen en wat hun eventuele beperkingen zijn. Het is van een afstand zo lastig de situatie in te schatten. Ik kan wel zeggen dat het schandalig is dat ze niet zoiets willen doen wat Stef verlichting geeft, maar misschien zijn het heel lieve, zorgzame mensen die hun best doen en ook geen onwil tonen. Het is voor jezelf bovendien fijn om je hart even te luchten.

Voor wat het waard is: het enige dat ooit wel bij mijn neefje heeft geholpen is de zalf van de dokter. Zou ik ook absoluut proberen! En wist je al dat er ook een soort spray is? Ik ben vergeten of ik dat hier heb gelezen of in het dreumestopic (misschien heb jij het wel geschreven, vergeet dan maar dat ik het heb genoemd).
pi_87485351
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 08:12 schreef Lijnloos het volgende:

Oh ja, Claudia... Wat een geweldige (loop)fiets is dat! Ik zou echt niet kunnen wachten om Ivan erop te zien rond crossen... wat een tof gezicht meot dat zijn... Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Ben nog beetje aan het orienteren voor een verlanglijstje voor Minke (Sinterklaas, verjaardag, kerst)...
Ik had de fiets al een keer in een kinderwinkel bij ons in de buurt gezien, maar ik heb hem online besteld via Hoplakee. Daar was de fiets niet alleen het goedkoopst, maar ze rekenden ook geen verzendkosten en deden er gratis een helmpje bij. Zondag besteld, dinsdag in huis, keurig verpakt. Ik ben dus dik tevreden!
pi_87485594
Mijn schoonouders gaan trouwens de garage van Fisher Price voor zijn verjaardag kopen, en van mijn moeder wil ik een trommel vragen en duplo. Eigenlijk wilde ik voor Ivan een armbandje vragen, maar mijn vriend vindt dat gay en ik krijg hem maar niet van dat idee af.

[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 13-10-2010 08:53:11 ]
  woensdag 13 oktober 2010 @ 08:49:09 #176
95408 Incantrix
pi_87485767
Lijnloos, die leidster was er niet gisteren, maar misschien dat zij wel kan vertellen hoe dat voor hen is. Het is misschien ook per leidster verschillend :)

Claudia, ik ben inderdaad enorm tevreden over alle 'juffies' van Stef :) Ze zijn lief en zorgzaam, hij is dol op ze en wij kunnen het ook heel goed met ze vinden. Misschien juist daarom dat ik me nu een beetje :? voel ofzo. Nouja, het komt wel goed hoor, maar het was gewoon een beetje een domper..

En trouwens, mooi verhaal zeg! }:| We wisten al vóór Stef geboren werd dat zijn eerste verjaardagscadeau een Wheelybug zou worden omdat die zo leuk zijn.. En nu laat jij die wishbonebike zien en nu ga ik gewoon twijfelen :') Nu komt lief vast met het -terechte- argument van d'n klinkende euro, maar toch ;)
3!
pi_87485869
Wat mij ingenomen heeft voor de Wishbonebike is dat 'ie zo lang meegaat. Oh, en dit filmpje:

pi_87486443
Dat gaat echt hard op zo'n ding :D Tof!
pi_87486499
Marlinde wat verschrikkelijk.. gecondoleerd en sterkte :*

BJ wat verdrietig en wat zwaar dat je pas donderdag bij hem langs kunt gaan. Sterkte ook voor jou :*

Wickie ik kan me je zorgen goed voorstellen. Heeft ze een nare ervaring meegemaakt met drinken de laatste tijd? Hopelijk werkt de truuk van het water toevoegen aan fruit en wil ze wel pap van een lepeltje vanmorgen :* Gelukkig wil ze nog wel yoghurt, misschien kun je dat ook nog extra verdunnen?

Arme Stef met zijn open billen :X ;( Wat suf van het KDV dat ze hem geen wasbare luiers aan hebben gedaan ondanks dat jullie dat vroegen en dat het daardoor nu nog erger geworden is.
Ik bedenk me ineens, zou het kunnen zijn dat hij er een schimmelinfectie overheen gekregen heeft? Dan heeft hij dikke rode randen om de plekken heen.
:*

Ik heb het zuigding gevonden, bij de Etos *O* En wel extra opzetstukjes gekocht en toen las ik net hier dat je ze kunt wassen. Ik vind het ook wel erg duur om telkens een nieuwe te gebruiken zeg :o

Claudia die WBB O+ O+ Dat filmpje heb ik voor Niels' geboorte al zo vaak bekeken en bij gezwijmeld, ik zag mijn kindje er al op rijden :') Ik vind het zo gaaf dat zulke kleintjes al zoveel controle hebben en zich zo goed voort kunnen bewegen met zo'n fietsje. Maar het is echt te duur :'(

Niels heeft 's nachts zo'n last van hoesten, hij gaat er zelfs van kokhalsen en kan niet meer slapen. Zo zielig. Heeft iemand nog tips? Hij krijgt al Bisolvon druppeltjes tegen vastzittende hoest (die hij verbazingwekkend genoeg gewoon van een lepeltje hapt, dat spul is echt vies!).

Daarnet was echt zo schattig. De kat zag een vogel buiten en ging zitten "hehehe"-en. Niels dacht dat hij aan het lachen was en ging mee zitten giechelen O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87486726
Hahaha :D Dat heet kekkeren toch? Maar het klinkt inderdaadals lachen :D

Florian kan inmiddels behoorlijk snel en onze kat voelt zich niet meer veilig :+ Dan hoor je ineens MAUAUAUAW!
Hangt Florian aan een staart :')
pi_87486852
Jullie kat kan lachen? :D Lief zijn zulke momenten, he? Ik ben zo benieuwd hoe Niels inmiddels is. Misschien is het een idee als we binnenkort een keertje bij jullie langskomen? Kun je de familie niet gezamenlijk een wishbonebike laten kopen?

Ivan is trouwens dol op schilderijen. Hebben jullie kindjes dat ook? Hij gaat de hele dag wijzend door het huis: "Die! Die! Die!". Vooral bij mijn schoonouders hangen veel schilderijen en daar is hij erg door gebiologeerd. Als zijn vader hem afzet en hij het snikken in begint te zetten, dan kijkt mijn schoonmoeder met hem naar een schilderij naast de voordeur en is alles weer oké. Hij heeft het ook meteen door als ergens een ander schilderij hangt.
pi_87487136
Ik heb een taart gevonden voor Wolf. 8-)

pi_87487385
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:37 schreef freecell het volgende:
Hahaha :D Dat heet kekkeren toch? Maar het klinkt inderdaadals lachen :D

Florian kan inmiddels behoorlijk snel en onze kat voelt zich niet meer veilig :+ Dan hoor je ineens MAUAUAUAW!
Hangt Florian aan een staart :')
Oh, heet dat zo! Klinkt wel logisch inderdaad :D
Erg herkenbaar, onze katten hebben Niels al een paar keer een klap verkocht omdat hij aan hun staart zat te trekken. Het is ook zo'n makkelijk te pakken ding he :D
Desondanks is hij gek op de katten. Als je vraagt "waar is de poes?" gaat hij zoeken en "mauwmauw" roepen O+

Die taart O+
Claudia welk recept voor kwarktaart ga jij gebruiken voor Ivan? Ik zoek nog een lekkere bodem ipv lange vingers. Er komen in ieder geval wel mandarijntjes op, die hebben de smaaktest doorstaan :9

quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie kat kan lachen? :D Lief zijn zulke momenten, he? Ik ben zo benieuwd hoe Niels inmiddels is. Misschien is het een idee als we binnenkort een keertje bij jullie langskomen? Kun je de familie niet gezamenlijk een wishbonebike laten kopen?
De familie koopt nu gezamenlijk het loopbakfietsje :Y De WBB vond iedereen leuk, tot ze de prijs hoorden. Helaas leverde mijn gezeur niets op :')
Ik vind het heel erg leuk wanneer jullie een keer langskomen O+

quote:
Ivan is trouwens dol op schilderijen. Hebben jullie kindjes dat ook? Hij gaat de hele dag wijzend door het huis: "Die! Die! Die!". Vooral bij mijn schoonouders hangen veel schilderijen en daar is hij erg door gebiologeerd. Als zijn vader hem afzet en hij het snikken in begint te zetten, dan kijkt mijn schoonmoeder met hem naar een schilderij naast de voordeur en is alles weer oké. Hij heeft het ook meteen door als ergens een ander schilderij hangt.
Ja! O+ En lampen, de knopjes van de thermostaat, de radio :D Hij wijst de hele dag vanaf dat hij wakker is tot hij gaat slapen, hij roept er alleen geen "die" bij.

Hebben jullie kindjes ook lievelingsliedjes? Niels wordt helemaal blij van "Alle eendjes zwemmen in het water" en "Met de vingertjes" die laatste doe ik net wat anders :D Als het liedje afgelopen is roept hij "eh!", wat nog een keer betekend. Als ik daar niet naar luister gaat hij net doen of hij heel zielig huilt :')
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87487558
Hier doet Mart 's avonds helpen met het rolluik naar beneden te doen. Dat vind hij toch wel zo leuk.
Een grote glimlach en papa en mama die weg smelten van dit moment.
Ook al we de woonkamer binnen komen lopen reikt hij meteen naar de thermotstaat knop. :)

Het is gewoon één grote ontdekkingstocht en dat is super om mee te mogen maken :)
pi_87487625
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:08 schreef Twinkly het volgende:

Claudia welk recept voor kwarktaart ga jij gebruiken voor Ivan? Ik zoek nog een lekkere bodem ipv lange vingers. Er komen in ieder geval wel mandarijntjes op, die hebben de smaaktest doorstaan :9
Ik ben nog naar taarten aan het zoeken. Ik heb voor mijn cheesecake een heel makkelijke en lekkere bodem: digestive biscuits heel fijn malen, opwarmen met een beetje boter, in een vorm drukken en heel even in de koelkast laten staan. Het zijn alleen geen volkoren koekjes.

quote:
Hebben jullie kindjes ook lievelingsliedjes? Niels wordt helemaal blij van "Alle eendjes zwemmen in het water" en "Met de vingertjes" die laatste doe ik net wat anders :D Als het liedje afgelopen is roept hij "eh!", wat nog een keer betekend. Als ik daar niet naar luister gaat hij net doen of hij heel zielig huilt :')
Ivan zegt dat "eh!" ook! Het betekent dat hij iets wil. Als ik bijvoorbeeld een spel met hem speel en hij zegt "eh!" dan wil hij nog een keer. Als hij naar zijn beker wijst en "eh!" zegt dan wil hij een slokje water. Hij doet me op die momenten erg aan Cartman denken, zo'n bol, bazig mannetje. :')

Ivan vindt al het zingen leuk, maar hij heeft ook een paar lievelingsliedjes. "Klap eens in je handjes" en " Op een grote paddenstoel" zijn favoriet. En hij is wild van dit YouTube-filmpje (vooral de baby in zon vindt hij geweldig):

pi_87487681
Even jullie mening:

Wat vinden jullie van lange vingers en kinderen onder de 1 jaar?
Overal waar we komen vragen ze of Mart een lange vinger mag. En ik heb zo iets van, uh nee liever niet want daar zit toch pure suiker op? Maar dan wordt ik wel zo gek aangekeken. Vroeger kregen ze niets anders.....
pi_87487830
Ymme, die reacties heb ik inmiddels ook al vaker gekregen maar ik blijf afwijzen... voor Minke nog effe geen lange vingers. Inderdaad vanwege de pure suiker die erop zit... gaat mij net iets te ver. Gewoon doorzetten, Mart is jouw kind, in deze tijd, niet vroegah!

Oh ik heb trouwens echt een vuilnisvat hier thuis... nu heeft mevrouw het bedelen ontdekt. Gisteravond tijdens het eten zat ze in de box en kwam er steeds een armpje met uitgestoken handje naar buiten vragen om ook een stukje. En dat houdt ook gewoon niet op tot je laat zien dat het bord leeg is :@ Zal es kijken of ik er vanavond een foto van kan maken.
pi_87487842
Ja! "Alle eendjes zwemmen in het water" is ook garantie om een lach op Hannah's gezicht te toveren! "Klap eens in je handjes" vindt ze ook erg leuk en de laatste paar keer deed ze zelfs haar handjes omhoog als ik het lied inzette :D En.... ze zwaait! Zomaar, ineens. Ze zwaaide zaterdag vanuit het niets naar mijn oom. En daarna naar mijn zus en later nog een keer naar mij toen ik om het hoekje van de keuken keek. Ik vind het zo grappig :D

Schilderijen hebben we hier niet in huis, maar wel de vissen van FInding Nemo op de muur geschilderd van de kinderkamer. Daar wil ze ook graag even naar kijken, net als de emmerlamp (met baddiertjes erin) en het sterlampje met de gaatjes erin. Verder kan ze geen genoeg krijgen van haar spiegelbeeld :') Ik heb nu ook het idee dat ze in de gaten heeft dat het een spiegeling van haarzelf is i.p.v. een ander kindje.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:35:09 #189
95408 Incantrix
pi_87489788
Octo, dat kun je testen door een stip met iets (bijv. creme) op haar neus of voorhoofd te zetten en dan voor de spiegel te gaan staan. Als ze het van haar eigen neus of voorhoofd probeert te pakken weet ze dat zij dat zelf is :) Ik heb alleen ook gelezen dat dat besef pas rond de 15 maanden komt..

Claudia, dat filmpje O+
3!
pi_87490344
Hier ook een kindje wat gek is op muziek.Ik zing vaak voor hem en dan doet hij zn hand in mn mond (of zou dat juist een teken zijn dat ik op moet houden :P ) en de tune van de Teletubbies is hier favoriet.
Hij krijgt dan ook een Laa-Laa knuffel voor zn verjaardag.
Grappig dat Teletubbies filmpje, ik ken hem niet in het Engels maar vind onze NL versie dan veel mooier ingezonden

Die taart is vet stoer :D en volgens mij ook nog lekker

Gecondoleerd Marlinde, wat verschrikkelijk zeg :* jullie zijn volgens mij nog jong, dus dan is zijn vader niet oud geworden he? heel veek sterkte gewenst
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87490966
Hier ook een muziek liefhebber. Vooral handje klap :)

:D Ik was zojuist Mart zijn bedje aan het verschonen en de kamers een beetje aan het opruimen.
Mart lag op de grond op een deken. Totdat ik ineens binnen kwam en meneer zat! Ja op z'n billen :D
Vind het zo knap. Even later heb ik ook mogen zien hoe hij dit deed. Vanaf zijn rug op de buik rollen. Dan in kruipstand, beentje onder de billen op een rare manier en zitten!

Ik meteen manlief bellen: 'Waar is onze baby' :) :D
pi_87498796
Heb straks in de mond van Mart mogen kijken :)
Boven in is het aardig 'wit'. Net of er nog maar een heel klein beetje tandvlees overheen zit. Bij toch wel z'n 4 tanden. Je kon altijd al wel de tanden erdoor heen zien. Maar dit nog nooit zo overduidelijk.
Is dit een teken dat z'n boven tanden doorkomen? Vind het wel sneu als er 4 ineens doorkomen.

Maar denk toch dat dit dan wel het geval is. Arm jong.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:14:59 #193
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87499302
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 15:59 schreef ymme het volgende:
Heb straks in de mond van Mart mogen kijken :)
Boven in is het aardig 'wit'. Net of er nog maar een heel klein beetje tandvlees overheen zit. Bij toch wel z'n 4 tanden. Je kon altijd al wel de tanden erdoor heen zien. Maar dit nog nooit zo overduidelijk.
Is dit een teken dat z'n boven tanden doorkomen? Vind het wel sneu als er 4 ineens doorkomen.

Maar denk toch dat dit dan wel het geval is. Arm jong.
\

Oh goed zeg, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?! ^O^ Heb je dan niet de neiging om dat laatste velletje wat er nog maar overheen zit 'er af' te vegen?
Tirza heeft ook 4 dikke knobbels bovenin al een hele tijd en ik mag echt niet kijken. Dan gooit ze haar hoofd achterover en begint te schreeuwen. Ik probeer af en toe te spieken als ze uitbundig aan het lachen is! Ik heb nu gezien dat de 2 buitenste van die 4 zo goed als door zijn! *O* Nu nog ff de kans krijgen om te voelen of dat ook daadwerkelijk zo is!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_87499667
Hier ook tandenfeest. Morris heeft al wekenlang twee ondertanden. Een paar dagen geleden piepte er bovenin een hoekje van een voortand door en de andere komt er ook aan. *) Ik vind het wel een beetje zielig, hij heeft er nu en dan echt best last van.
Hardloper.
IG @webkim
pi_87499680
Flink laten lachen op bed :D
pi_87501217
Ook heeft hij rode en wat dikkere wangen dan normaal.
(hij lijkt een beetje op een hamstertje ;) ).
pi_87505378
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik de enige moeder ben die het helemaal niet erg vindt dat haar kind 1 jaar wordt. :D Wat hebben jullie gekocht.? (En je mag het een fiets noemen! Het is een loopfiets.)

BJ, nog zo'n naar bericht. :*
Oh, maar ik zal er wel naar uitkijken, denk ik, eens het zover is, maar nu staat er nog zoveel te gebeuren qua veranderingen waardoor het nog lang mag duren zodat ik van alles lang kan genieten :)

We hebben zelf nog niets gekocht, maar op de geboortelijst had ik een speeltafel (met kleur, geluid, tellen, abc, verschillende materies voelen, ...) gezet en iemand heeft die, tot onze grote verbazing gezien de prijs ;) , gekocht. Op de doos staat er dat het voor kinderen vanaf 12maand is, dus dat wordt zijn eerste grote pak. We moeten nog zien wat we hem zelf zullen kopen :)
pi_87505615
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:21 schreef ymme het volgende:
Even jullie mening:

Wat vinden jullie van lange vingers en kinderen onder de 1 jaar?
Overal waar we komen vragen ze of Mart een lange vinger mag. En ik heb zo iets van, uh nee liever niet want daar zit toch pure suiker op? Maar dan wordt ik wel zo gek aangekeken. Vroeger kregen ze niets anders.....
De kinderen van mijn schoonbroer kregen dit ook altijd. Ik zie ook niet in waarom Thomas dat zou moeten krijgen (omwille van de suiker). Een cracotte of een rijstkoek zal hij kunnen krijgen, maar lange vingers zijn volgens mij niet nodig (al sabbelen kinderen er blijkbaar wel graag op).

En wat de tanden betreft: mijn zus gebruikte daar blijkbaar een speciale tandenborstel voor om over het tandvlees te wrijven zodat ze er vlugger doorkwamen. Kan misschien handig zijn :)
Hier is nr 4 er zo goed als door, maar altijd zonder onze hulp.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:27:32 #199
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_87506103
Bedankt voor alle reacties :*
Hij is 67 geworden, veel te jong :'(

We werden om half 6 in de morgen gebeld met het nieuws, Tessa uit bed gehaald, jas aan en op de fiets! naar mijn ouders gebracht, daarna door naar mijn man zijn oudelijk huis....hoop geregel en in de middag Tessa weer opgehaald.
Tessa merkt onze verdriet heel erg, gisterenmiddag hele middag gehuild, enorm slecht geslapen afgelopen nacht en vandaag was ze ook niet te genieten, zo zielig!
Maandag is de crematie en ik heb geen oppas, dus Tessa moet mee....hoop dat dat allemaal goed gaat komen!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, doet me goed :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_87506267
Jeetje Marlinde....
Gecondoleerd en natuurlijk heel veel sterkte :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: