Hier zijn Taylor Swift en Katy Perry alternatief.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:19 schreef Intxaurraga het volgende:
Grappig dat wat alternatief genoemd wordt, maar eigenlijk helemaal niet alternatief is, hier weer wel alternatief is.
Heb op nummer 40 ook nog eens Apollo staan zie ik. Zijn albums die meer de new-wave richting in gingen hebben mijn lijst net niet gehaald.quote:
quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hè, weer dat Volg-knopje misgeklikt
En je hebt er nu maar 9 albums in staan, plus dat je bij een top 10 maar één album per artiest erin mag hebben staan.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:48 schreef naatje_1 het volgende:
1. De Staat - Wait For Evolution
2. Muse - The Resistance
3. C-mon & Kypski - Where The Wild Things Are
4. Muse - Origin Of Symmetry
5. The National - Boxer
6. C-mon & Kypski - We Are Square
7. White Lies - To Lose My Life
8. Mando Diao - Give Me Fire
9. Mando Diao - Bring 'Em In
Owacht, high violet is van 2010 heh...
Edit: Dan maar boxer op 5 en Hot Chip mot eruit![]()
zucht, dan post ik hem zo wel overnieuw, tot over een uurtjequote:Op zondag 10 oktober 2010 15:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
En je hebt er nu maar 9 albums in staan, plus dat je bij een top 10 maar één album per artiest erin mag hebben staan.
Volgens mij is hij goed, maar ik ga er niet over. ; Ik zie geen problemen meer.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:06 schreef naatje_1 het volgende:
1. De Staat - Wait For Evolution
2. Muse - The Resistance
3. C-mon & Kypski - Where The Wild Things Are
4. The National - Boxer
5. White Lies - To Lose My Life
6. Mando Diao - Give Me Fire
7. Turn Up The Bass 01
8. Elbow - The Seldom Seen Kid
9. Jeff Buckley - Grace
10. Trentemøller - The Last Resort
Zo dan?
Dat laatste wel over het algemeen, tussen de nummer 34 en 37 zit weinig verschil. Sowieso wordt bij mij de lijst bepaald door het moment.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:08 schreef Modus het volgende:
Maar als je nou een top 100 maakt he, vind je dan echt nr 34 fractioneel beter dan nr 37? En nr 18 heel veel beter dan 76?
Ja, al kan dat een uur later weer andersom zijnquote:Op zondag 10 oktober 2010 16:08 schreef Modus het volgende:
Maar als je nou een top 100 maakt he, vind je dan echt nr 34 fractioneel beter dan nr 37? En nr 18 heel veel beter dan 76?
Dat. Maar als je hier een Top 10 plaatst, krijgt je nummer 10 net zoveel punten als je nummer 91 in een Top 100, dus qua telling ben je veel beter vertegenwoordigd met een lange lijst.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat laatste wel over het algemeen, tussen de nummer 34 en 37 zit weinig verschil. Sowieso wordt bij mij de lijst bepaald door het moment.
Je bent natuurlijk beter vertegenwoordigd met een langere lijst, want dan heb je meer titelsquote:Op zondag 10 oktober 2010 16:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat. Maar als je hier een Top 10 plaatst, krijgt je nummer 10 net zoveel punten als je nummer 91 in een Top 100, dus qua telling ben je veel beter vertegenwoordigd met een lange lijst.
Dankje.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:21 schreef Tweeks het volgende:
[..]
Eens, het is echt lastig. Achteraf heb je steeds van 'kut, die moest er ook in'
Toplijst trouwens! Veel herkenning!
sterker nog, dat heb je al gedaanquote:Op zondag 10 oktober 2010 16:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
het staat nu iig in de OP en als ik iets inlever zal het een Top 100 worden.
Ik bedoel wanneer er een toernooi is waar ik mijn steentje aan wil bijdragen.quote:
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:47 schreef krioro het volgende:
Ja, leuk! Hopen dat ik hier tijd voor kan maken.
Bedankt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:12 schreef Norrage het volgende:
yes! De jaarlijkse Os_ lijst
De jazz-inspiratielijst!En Koln concert hoog, ook nooit verkeerd
maaruh, die brad mehldau....is 2010...ik dacht al, ik ken hem niet...en Brad Mehldau is een held...maar komt dus omdat ie te nieuw is
Leuk, maar niet toegestaanquote:Op zondag 10 oktober 2010 16:51 schreef MofoF1 het volgende:
Lijstje!![]()
053. (064) Blondie – Parallel Lines (1978)
057. (064) Blondie – Parallel Lines (1978)
quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:02 schreef brother52 het volgende:
Binnenkort maar eens aan een shortlist beginnen.
Vervang gewoon 1 van beide door Plastic Lettersquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:56 schreef MofoF1 het volgende:
Oei... Gooi ik er vanavond een verbetering in!
Ja, mag als je dat het makkelijkst vindt. Ook wel ok album eigenlijk... Kan 'm op 57 ook gewoon schrappen, en dan alles door laten lopen tot 98 en daar Metallica – Metallica (The Black Album) (1991) er in gooien... (mijn shortlist ging tot 107, haha)quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Vervang gewoon 1 van beide door Plastic Letters
Het is jouw lijst... Plastic Letters vind ik zelf een geweldig albumquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:57 schreef MofoF1 het volgende:
Ja, mag als je dat het makkelijkst vindt. Ook wel ok album eigenlijk... Kan 'm op 57 ook gewoon schrappen, en dan alles door laten lopen tot 98 en daar Metallica – Metallica (The Black Album) (1991) er in gooien... (mijn shortlist ging tot 107, haha)
Ja, Metallica. Moet ik de nieuwe lijst opnieuw posten, of gaat dat zo wel goed?quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Het is jouw lijst... Plastic Letters vind ik zelf een geweldig album![]()
Metallica dus doen?
Waar is calexico in je lijst?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 07:19 schreef calexico27 het volgende:
Zo, dat was mijn top 100. Kostte me wat moeite om het er zo in te krijgen, maar ik hoop dat het goed is zo.
Vond ik ooit erg goed. Ik zou weer wat albums van ze moeten luisteren om het evt. een plaats kunnen geven in mijn top 100, heb het al een tijd niet beluisterd.quote:
Sex met Dannyquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:32 schreef ranja het volgende:
Wat moeten we doen om net als de boekenlijst ook in de forumindex te komen?
Ik gooi de vraag ff achter de schermen neer voor jequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:32 schreef ranja het volgende:
Wat moeten we doen om net als de boekenlijst ook in de forumindex te komen?
Veel onbekend voor mij in jouw lijst.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:29 schreef niesl2 het volgende:
In mijn enthousiasme had ik 3 platen uit 2010 in de lijst gezet (en ook 3 platen die ik eigenlijk toch wel erg goed vind vergeten, geluk bij een ongeluk), dus bij deze mijn aangepast lijst, nu (hopelijk) helemaal correct:
lijst
Dat is inderdaad een opvallende keuze. Zelf ben ik een groot liefhebber van de soundtrack van de eerste Lord of the Rings film. Maar ik heb nogal moeite om die soundtrack te plaatsen binnen mijn top 100. Want het is maar de vraag of die soundtrack mij net zo goed zou bevallen wanneer ik de film niet had gezien. Concerning Hobbits blijft voor mij in ieder geval een heerlijk stukje muziekquote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:00 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Waarom een soundtrack Jurrasic Park op nr2.
Film had indruk op je gemaakt.
Ik snap wel wat N00bie in dat andere topic bedoelde...... Interessante mix van muziekjes!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:12 schreef Modus het volgende:
Nah dat viel niet mee. Hoezo momentopname.. Alleen 1 en 2 staan wel redelijk vastgeroest denk ik.
8 Dead Can Dance - Within the realm of a dying sun
10 The Human League - Dare!
19 Queensrÿche - Operation mindcrime
23 Helloween - Keeper of the seven keys, Part 1
24 Talk Talk - Laughing stock
29 Pink Floyd - Wish you were here
33 Kraftwerk - The man-machine
35 Dream Theater - Train of thought
39 Henryk Górecki - Symphony No. 3
43 Het Goede Doel - België
45 Japan - Tin drum
47 UK - Danger money
48 Flotsam & Jetsam - Doomsday for the deceiver
Rachael Yamagataquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 04:57 schreef Norrage het volgende:
Ken alleen wel een paar titels niet zoals die van Rachael Yamagata, William Fitzsimmons en Scott Matthews..De moeite waard?
Ik herken ook dingenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 03:46 schreef TJLinden het volgende:
[..]
I know, I know. Je bent dan ook een man van goede smaak.
Daar noem je even drie hele gave artiesten die zeer zeker de moeite waard zijn!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 04:57 schreef Norrage het volgende:
Ken alleen wel een paar titels niet zoals die van Rachael Yamagata, William Fitzsimmons en Scott Matthews..De moeite waard?
Dat album (Autumn Fallin') is voor mij echte één van de perfecte 'herfst-albums' die ik rond deze tijd van het jaar helemaal stuk draai.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:18 schreef Beregd het volgende:
Ah, een lijst van TJLinden
En Jaymay staat er gewoon inIk wist zelfs niet dat ze een album had, veel van die nummers van dat album heb ik al gek gedraaid voor het uitkwam.
Ik heb ook wel opgelet dat het albums zijn waar ik dus liefst alle en anders bijna alle nummers erg goed van vind. Laatste tijd kom ik die niet zoveel meer tegen, alhoewel ik ook niet overdreven veel mij onbekende muziekjes beluister.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:15 schreef cafca het volgende:
Ik snap wel wat N00bie in dat andere topic bedoelde...... Interessante mix van muziekjes!
51 lijsten nu en ik mis nog wel wat vaste lijstjesmensen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:02 schreef Norrage het volgende:
Hoeveel lijstjes hebben we al?Volgens mij gaat het wel goed!
Ik zit al 2 weken op die van jou te wachten! schiet eens op!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:57 schreef Felagund het volgende:
Mijn lijstje is bijna af (al twee weken), dus hopelijk kan ik hem dit weekend posten.
Ik ben nog steeds aan het twijfelenquote:
Vrouwenquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:58 schreef friekin_ het volgende:
Ik wil die van mij alweer in de prullenbak gooien
Heerlijk, weegschaal zijn.
Ik schrok vorig jaar van m'n eigen lijst, volgens mij iets van 35 van 2000 of later.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mooie lijst! Dus Norrage zal wel weer beginnen dat het een beetje oud is allemaal.
Ja, onderschatte plaat. Matige productie, zeer sterke nummers.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:18 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst Houdini!
Debuut van the Waterboys erin, opvallende keuze.
Nou nou, begin ik al zo'n reputatie te hebben hier?quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mooie lijst! Dus Norrage zal wel weer beginnen dat het een beetje oud is allemaal.
Oeh een aantal best-ofsquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:23 schreef jrk1990 het volgende:
013 Bruce Springsteen - Greatest Hits
014 The Police – Every Breath You Take: The Singles
028 Bob Dylan – The Best Of
039 Toto – Past to Present 1977-1990
042 Zucchero – The best of Zucchero Sugar Fornaciari's greatest hits
044 Moby - Go - The very best of Moby
Ja ik weet het, veel best ofquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oeh een aantal best-ofsNiks mis mee hoor, maar vooral bij artiesten als Springsteen en Dylan vind ik die bestofs echt totaal niet tonen waar de artiest tot in staat is! Heb je hun andere albums niet of vind je de bestofs gewoon leuker om naar te luisteren? in het eerste geval raadt ik je aan om albums als Born to Run, the River, Highway 61 Revisited en Bringing it all back home eens uit te checken
Staan erg veel pareltjes op die ze nooit op de bestofs zetten
Ik noemde specifiek deze 4 omdat (naar mijn mening) de toegankelijkste (en/of belangrijkste) zijn...Mijn favoriete Bruce albums noemde ik daar niet eens.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:56 schreef cafca het volgende:
Je bent Blood on the Tracks en Darkness on the Edge of Town vergeten, Norrage
Er is maar 1 artiest waar ik een best of zou overwegen en dat is Kirsty MacColl, omdat dat echt een singles-artiest is en veel singles nooit op een album terecht zijn gekomen. Overigens geldt dat natuurlijk ook voor Joy Division, op Substance staan best veel non-albumtracks. Maar ook hier geldt dat ik nooit én een verzamelaar én een gewoon album zou opnemen dus dan valt Joy Division al af. En aangezien er straks natuurlijk weer een singleslijst allertijden komt komen dan de singles-artiesten wel weer aan de beurt.quote:
Ik heb Born to Run het afgelopen jaar vrij weinig geluisterd, dus vandaar dat ik ze even heb omgewisseld. Wish You Were Here luister ik nog veel vaker. Zelfde geld eigenlijk voor Funeral, die heb ik ook weinig geluisterd. Maar het is nog wel een beetje natte vinger werk, Ik had Funeral net zo goed in de top 20 kunnen zetten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:35 schreef Norrage het volgende:
Yay eindelijk jouw lijstje FelagundJe hebt even je top 2 omgedraaid om hem te laten lijken op mijn volgorde zeker?
Leuk ook dat er al wat jazz in is gekropen, en meteen lekker hoogWel een harde val voor Funeral. Bij mij was ie de omgekeerde richting opgegaan (van 40 naar 10)
En ik moet toch eens dat Sigur Ros album beter gaan luisteren. Heb het al sinds de release (dus al heel erg lang) op mijn computer staan, maar ik kom er nooit doorheen...terwijl ik wel al jaren fan ben van Godspeed, Silver Mt. Zion en zo...
Haha grappig van Born to Run en WYWH...Ik heb het namelijk zelf andersom. WYWH luister ik echt nooit, enkel 2 keer per jaar ofzo. Is juist een heel erg speciaal album voor mij. En Bruce luister ik gewoon teveel...Alhoewel dat de laatste tijd ook wel meevalt, staat niet eens bovenaan mijn artist lijst op last.fmquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb Born to Run het afgelopen jaar vrij weinig geluisterd, dus vandaar dat ik ze even heb omgewisseld. Wish You Were Here luister ik nog veel vaker. Zelfde geld eigenlijk voor Funeral, die heb ik ook weinig geluisterd. Maar het is nog wel een beetje natte vinger werk, Ik had Funeral net zo goed in de top 20 kunnen zetten.
Ik ben nu ook een beetje andere Postrock aan het luisteren (o.a. Godspeed, Mogwai enz.), dus misschien komen die er volgend jaar ook in.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:00 schreef ranja het volgende:
Ik luister eigenlijk m'n top 5 maar heel weinig, die ken ik al zo goed
Geldt wel voor veel meer in m'n lijst, zo bekend dat ik weet dat ik het gewedlig vind maar heb geen tijd of behoefte het steeds te draaien omdat er zoveel nieuws te draaien is
Ik niet, ik grijp altijd terug naar dezelfde albums om te beluisteren, ik moet me soms forceren om eens af en toe die albums op te leggen die ik gekocht heb maar nog niet genoeg ken.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:00 schreef ranja het volgende:
Ik luister eigenlijk m'n top 5 maar heel weinig, die ken ik al zo goed
Geldt wel voor veel meer in m'n lijst, zo bekend dat ik weet dat ik het gewedlig vind maar heb geen tijd of behoefte het steeds te draaien omdat er zoveel nieuws te draaien is
quote:he ik mis je avatar in de lijst
quote:Klopt, dat plaatje is van een ep met 6 nummers, 1 daarvan zet ik in de singles lijst.
quote:Ha, lastig, ik zie dat we nogal een verschillende smaak hebben.Op woensdag 20 oktober 2010 18:22 schreef Norrage het volgende:
Leuk lijstje. Veel onbekende zangeressen (voor mij dan)
Zou niet weten waar ik zou moeten beginnen met artiesten uit jouw lijstje luisteren. Zou je me wat tips kunnen geven uit je lijst, enigszins rekening houdend met mijn smaak ? (die je ondertussen een beetje zou kunnen kennen?)
quote:Haha, ja, onze smaak komt niet heel erg overeen. Vandaar eigenlijk ook wel de vraag of je wat aanraders had uit jouw originele lijstjeOp woensdag 20 oktober 2010 18:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Ha, lastig, ik zie dat we nogal een verschillende smaak hebben.
Als ik kijk naar jouw singer/songwriters in de lijst denk ik dat je in elk geval Julianan Hatfield - Beautiful Creature en Holly McNarland - Chin Up Buttercup wel moet kunnen waarderen.
Als ik dan zie dat je Cardigans en Pavement er in hebt staan zou misschien Cranes of Melys ook wel wat kunnen zijn. Veel bands en artiesten zitten toch in de "powerpop'n'roll" hoek die ik bij jou niet zo snel terug kan vinden
Oja, en LCD Soundsystem goed vinden betekent automatisch Talking Heads luisteren, en eventueel Bis al is dat wat puntiger.
quote:Onder andere, ja.Op woensdag 20 oktober 2010 22:20 schreef Norrage het volgende:
Ik mis nog lijstjes van peaceman en Grobbel
quote:Leuk, die statistieken:Op woensdag 20 oktober 2010 18:30 schreef ranja het volgende:
Paar statistiekjes over mijn lijstje...
60s: 3
70s: 5
80s: 21
90s: 36
00s: 35
dames zang: 62
heren zang: 28
beide zang: 10
waarbij opvallend is dat de enorme hoeveelheid dames-zang vooral door de jaren 90 albums komt, daar is het maar liefst 80% van alle jaren 90 albums in mijn lijst. In de jaren 00 komt er een hoop retro-rock'n'roll en al even retro stoner in de lijst waardoor het percentage zakt naar 68%.
Geeft toch aardig mijn smaak weer
De strijd USA - UK wordt glansrijk gewonnen door team USA, 42 - 35. Nederland staat op een nette 3e plaats met 13.
quote:Wat slecht van mayOp donderdag 21 oktober 2010 16:39 schreef methodmich het volgende:
Ik zou er wel Tom McRae van maken ipv McRay anders telt ranja hem verkeerd may.
quote:Ranja is niet helemaal gek, maar elke fout die niet gemaakt wordt is welkom. Ofzo.Op donderdag 21 oktober 2010 16:39 schreef methodmich het volgende:
Ik zou er wel Tom McRae van maken ipv McRay anders telt ranja hem verkeerd may.
quote:
quote:Leuk album maar ik vind die nieuwe van ze écht geweldig.Op donderdag 21 oktober 2010 15:40 schreef brother52 het volgende:
094 [090] The like - Are you thinking what I'm thinking?
quote:Die is wel een stuk beter inderdaad.Op donderdag 21 oktober 2010 18:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Leuk album maar ik vind die nieuwe van ze écht geweldig.
quote:Die heb ik nog niet gehoord.Op donderdag 21 oktober 2010 18:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Leuk album maar ik vind die nieuwe van ze écht geweldig.
quote:Leuk hoor, maar heeft het enig nut?Op donderdag 21 oktober 2010 18:29 schreef belsen het volgende:
Dit topic is nu ook officieel een Tof Topic!
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
quote:Ik wil best lief tegen je doen, maar dit soort opmerkingen maken het erg moeilijk.Op donderdag 21 oktober 2010 19:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar heeft het enig nut?![]()
Ik kijk bijvoorbeeld echt helemaal nooit bij die sticky topics...
quote:Je kan ook gewoon serieus op een vraag ingaan....(ik heb je even gePMedOp donderdag 21 oktober 2010 19:40 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik wil best lief tegen je doen, maar dit soort opmerkingen maken het erg moeilijk.
quote:Klinkt als The Pipettes toen die nog goed warenOp donderdag 21 oktober 2010 19:15 schreef brother52 het volgende:
Die heb ik nog niet gehoord.
En ik kwam er te laat achter dat ze vorige week in Rotown stonden.
quote:Ik had je er zelfs nog over gelastfm'ed!Op donderdag 21 oktober 2010 19:54 schreef peaceman het volgende:
Oei... bijna dit topic gemist
Gelukkig op geattendeerd door Ranja!
En gelukkig is er ook nog tijd zat! Lijst volgt dus!
quote:Ja wel gezien, maar niet opgevat als: je kunt nu je lijst inleveren...Op donderdag 21 oktober 2010 19:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had je er zelfs nog over gelastfm'ed!Maar
@ je komende lijst alvast
quote:Ik houd de titel aan die op RYM staat: Illinois. Zoals de staat dus.Op donderdag 21 oktober 2010 20:31 schreef menjo het volgende:
Op de hoes staat: 'Sufjan Stevens invites you to: Come on feel the Illinoise'. Vogens mij heb ik die niet langs zien komen...
quote:pstOp vrijdag 22 oktober 2010 12:08 schreef ErwinDikkie het volgende:
1. stone sour- come (what) ever may
2. paul simon - graceland
3. the doors - morrison hotel
4. the doors- the doors
5. metallica - black album
6. naildown - world domination
7. hail of bullets - ... of frost and war
8. slipknot - iowa
9. our lady peace - naveed
10. the doors - an american prayer
quote:Maak je een top 10 dan mag je maximaal 1 album per artiest, bij een top 20/25 2, bij een top 50 3 en bij een top 100 5 albums per artiest (als je wil mogen die 5 dus wel op 1 tot 5 staan, maar alleen als je een top 100 maakt). Enige uitzondering is 'diverse artiesten' maar dat is tot nu toe nog nooit een issue geweest
quote:graceland is gewoon een geniaal album. ik heb een vrij brede muziek smaak. ik heb metal, rock, heavy, nederpop, jazz enz in de kast staanOp vrijdag 22 oktober 2010 12:09 schreef chansadres het volgende:
Paul Simon is dan een aparte keuze! Zit hier een apart verhaal achter?
quote:sorry...
quote:Dit lijkt me niet echt goed?Op zondag 10 oktober 2010 16:51 schreef MofoF1 het volgende:
Lijstje!![]()
053. (064) Blondie – Parallel Lines (1978)
057. (064) Blondie – Parallel Lines (1978)
quote:Excuses danOp vrijdag 22 oktober 2010 12:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt, wordt een paar posts later opgelost
quote:kloons?Op vrijdag 22 oktober 2010 14:18 schreef cafca het volgende:
Twee lijsten met zowel Pink Flag als Entertainment! vlak achter elkaar
quote:Jaja, sorry hoorOp vrijdag 22 oktober 2010 12:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet echt goed?
quote:In plaats van diverse artiesten zou ik gewoon Jeff Wayne neerzetten. Hij heeft toch het grootste deel van de muziek geschreven en het is uitgebracht onder die naam. Geweldige cd trouwens.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
08 diverse artiesten - jeff wayne's musical version of war of the worlds
quote:Ik nietOp vrijdag 22 oktober 2010 21:45 schreef Norrage het volgende:
Ben benieuwd of Roosbeef de top 100 gaat halen
quote:Wat bedoel je?Op zaterdag 23 oktober 2010 17:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Fleetwood Mac weer gekopieerd, zeker?
quote:dat was in 2008.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:26 schreef cafca het volgende:
Had je vorig jaar niet Talk Talk op een staan, peaceman?
quote:Het nieuwe album ken ik nog niet zo heel goed...Op zaterdag 23 oktober 2010 17:39 schreef ranja het volgende:
Gaaf... ik heb bij mij Dead Weather bewust niet op de shortlist gezet omdat ik nu al weet dat volgend jaar het nieuwe album er in komt. Die vind ik toch weer wat beter.
quote:als jij denkt dat er niks veranderd is post je gewoon je oude lijst nog een keerOp zaterdag 23 oktober 2010 22:43 schreef wallofdolls het volgende:
Pfff, ik heb geen zin in weer zo veel gepiel. Kun je ook gewoon je oude lijst inleveren?
quote:Late reactie, maar ik luister de laatste jaren exponentieel meer naar muziek. Vandaar dat mijn muzieksmaak nogal veranderlijk is. Vorig jaar had ik voor mijn gevoel nog niet genoeg geluisterd om er een top 100 van te maken, toen had ik nog een top 50. Dus sowieso heb je dan 50 nieuwkomers.Op woensdag 20 oktober 2010 00:20 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst, Felagund! Wel een hele hoop nieuwe binnenkomers.
quote:Alle delen van FOK! waar jij niet kijkt hebben geen nut?Op donderdag 21 oktober 2010 19:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar heeft het enig nut?![]()
Ik kijk bijvoorbeeld echt helemaal nooit bij die sticky topics...
quote:Alleen die maar?Op zaterdag 23 oktober 2010 22:32 schreef Norrage het volgende:
Peace zijn lijst!! Jeej! Mooi hoortoch ook weer eens wat R. E. M. Uitchecken kennelijk
quote:I paint pictures viel net buiten de boot (net als vorig jaar), maar idd komt dat vooral door de aanwezigheid van Band in a box. En die staat hoog zat. ;-)Op zondag 24 oktober 2010 12:00 schreef methodmich het volgende:
Ik mis I Paint Pictures On A Wedding Dress peaceman, al vang je het wel aardig op door Big City te combineren met Band In A Box, waarop de eerste albums goed aan bod komen. Maar toch....
New Pornographers in de lijst is natuurlijk
Verrassend vind ik wederom de hoge notering voor The Good, The Bad & The Queen!
quote:Plaat met een handvol bloedmooie nummers inderdaad (ook nog Electrolite en Bittersweet Me), maar wel een vermoeiende luisterervaring. Een probleem dat ik ook had met Up.Op zondag 24 oktober 2010 13:35 schreef IAmKloot het volgende:
eindelijk wordt New Adventures In Hi-Fi eens genoemd, onderschatte plaat met misschien wel het mooiste REM liedje, Ebow The Letter
quote:Ik luister Leave ook graag. Heerlijk raar rauw.Op zondag 24 oktober 2010 13:35 schreef IAmKloot het volgende:
eindelijk wordt New Adventures In Hi-Fi eens genoemd, onderschatte plaat met misschien wel het mooiste REM liedje, Ebow The Letter
quote:Op zondag 24 oktober 2010 17:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik luister Leave ook graag. Heerlijk raar rauw.
quote:En Electrolite natuurlijk.Op zondag 24 oktober 2010 13:35 schreef IAmKloot het volgende:
quote:Het probleem daarmee is dat er ook weer eentje uit moet. En dat is soms ook niet te doen. Als je die dan weer hoort wil je die toch weer terugstoppenOp zondag 24 oktober 2010 19:08 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik denk om de haverklap "shit, die had er eigenlijk ook in gemoeten".
quote:Dat is ook de reden waarom ik altijd probeer zo snel mogelijk een lijst te posten. Dat is vaak toch de meest pure vorm, zonder invloed van al die andere lijstjes. Je vergeet toch altijd wel iets, en je hebt toch zo'n 150 albums die in je top 100 zouden kunnen staan. Daarnaast blijft het inderdaad altijd een momentopname, als ik hem nu weer zou maken zou in ieder geval de top 25-125 en waarschijnlijk best anders uit kunnen zien.Op zondag 24 oktober 2010 20:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Het probleem daarmee is dat er ook weer eentje uit moet. En dat is soms ook niet te doen. Als je die dan weer hoort wil je die toch weer terugstoppenDus kom je uiteindelijk misschien toch weer op ongeveer dezelfde uit. Maar het blijft natuurlijk altijd een momentopname.
quote:Ik had maar een top 25, omdat ik het idee had dat ik niet genoeg albums vaak genoeg luister voor een langere lijst. Er zijn nog zoveel mooie dingen die ik gewoon niet goed genoeg ken. Aan de andere kant, dan kun je volgend jaar wel mooi de ontwikkeling zien.Op zondag 24 oktober 2010 20:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Het probleem daarmee is dat er ook weer eentje uit moet. En dat is soms ook niet te doen. Als je die dan weer hoort wil je die toch weer terugstoppenDus kom je uiteindelijk misschien toch weer op ongeveer dezelfde uit. Maar het blijft natuurlijk altijd een momentopname.
quote:Ja, dat kan.Op maandag 25 oktober 2010 00:39 schreef ValHallen het volgende:
Kan ik mijn lijstje uitbreiden/veranderen? Ik vind een top 10 namelijk net iets te karig en door het 1 album per artiest principe is mijn top 10 ook niet echt compleet
quote:Is ook zo. Op gegeven moment is een verschil tussen pakweg nummer 77 en 81 ook niet meer te beredeneren, maar puur een gevoelskwestie en het moment.Op zondag 24 oktober 2010 20:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom ik altijd probeer zo snel mogelijk een lijst te posten. Dat is vaak toch de meest pure vorm, zonder invloed van al die andere lijstjes. Je vergeet toch altijd wel iets, en je hebt toch zo'n 150 albums die in je top 100 zouden kunnen staan. Daarnaast blijft het inderdaad altijd een momentopname, als ik hem nu weer zou maken zou in ieder geval de top 25-125 en waarschijnlijk best anders uit kunnen zien.
quote:Uiteraard niet...ik heb weer veel te doen..er komt echter een moment dat ik al jouw albums heb
quote:aangepastOp dinsdag 26 oktober 2010 07:30 schreef Norrage het volgende:
Mag ik mijn nummer 99 (godspeed met antennas to heaven) nog omwisselen met
Godspeed You! Black Emperor - F#A# (Infinity)?
quote:Dank jeOp dinsdag 26 oktober 2010 20:04 schreef Modus het volgende:
Het is Ride The Lightning, zonder 'tussen-e' en hij is uit '84..
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 21:23 schreef cafca het volgende:
Altijd gedacht dat Master of Puppies de eerste van Metallica was.
quote:Daar staat Am i Evil toch ook op? Gave 12" die ik altijd nog een keer moet hebben.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:44 schreef ranja het volgende:
Ik niet, ik leende in 1985 of 86 al de 12" Creeping Death van een klasgenoot. Die heb ik inmiddels zelf ook, vind ik nog steeds een van de beste nummers van ze.
quote:yepOp dinsdag 26 oktober 2010 22:11 schreef trebremmit het volgende:
Daar staat Am i Evil toch ook op? Gave 12" die ik altijd nog een keer moet hebben.
quote:Bij ons was het gewoon de alto's vs de gladde arrenbiejers. En dan was het leukste altijd het gevecht om de cd-speler in de kantine tijdens de tussenuren. Hoppa, Keith Sweat eruit, harde gitaren erin.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:52 schreef cafca het volgende:
Tja, de Metalboys was toch een iets andere subcultuur dan de new wavers en punkers indertijd. Ze stonden wel een beetje aan dezelfde kant van het schoolplein, ver weg van de disco- en hockeytiepjes, maar toch...
quote:Dank.Op donderdag 28 oktober 2010 11:19 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Gillingham! Eindelijk nog iemand die Randy Newman in z'n lijst heeft
quote:Kijkt naar de usernaamOp donderdag 28 oktober 2010 11:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
001. The Knife - Silent Shout
002. Black Sabbath - Black Sabbath
quote:Khe_Tnife was al bezet
quote:Heel veel overeenkomsten met mijn lijst.
quote:Dank.Op donderdag 28 oktober 2010 12:39 schreef peaceman het volgende:
mooie nr 1 gillingham! Sowieso mooie lijst!
quote:Steekt hand op.Op donderdag 28 oktober 2010 11:19 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Gillingham! Eindelijk nog iemand die Randy Newman in z'n lijst heeft
quote:Ik had bijna het gevoel dat ik naar een lijstje van jou zat te kijken hierOp donderdag 28 oktober 2010 11:10 schreef Felagund het volgende:
Leuk lijstje CoJackso! Wel veel albums uit de laatste paar jaar, maar de nr. 1 is natuurlijk fantastisch.
Op hoeveel lijsten zitten we inmiddels Ranja?
quote:Bedankt. De reden waarom er veel recente albums in staan komt voornamelijk door de festivals in het voorjaar. In die periode concentreer ik mij op de artiesten die langskomen (zoals dit jaar oa The Gaslight Anthem, Phoenix, Midlake, Muse en Arcade Fire). Nu probeer ik zoveel mogelijk nieuwe artiesten en albums te ontdekken. Al die lijsten die hier langskomen, zorgen in ieder geval voor genoeg inspiratieOp donderdag 28 oktober 2010 11:10 schreef Felagund het volgende:
Leuk lijstje CoJackso! Wel veel albums uit de laatste paar jaar, maar de nr. 1 is natuurlijk fantastisch.
quote:Wish you were Here van Pink Floyd waarschijnlijk lijkt me.
quote:Zeker omdat ik OK Computer echt veel minder zie dan vorige jaren. Worden mensen toch een beetje moe van geloof ik. Evenveel Radiohead in de lijstjes maar veel meer verspreid over alle albumsOp vrijdag 29 oktober 2010 19:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wish you were Here van Pink Floyd waarschijnlijk lijkt me.
quote:Blues Run The Game van Jackson C Frank. Ik moet nog even een paar kloons aanmaken, maar dan gaat het vast goed komen.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 19:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik interesseer me totaal niet voor de eindlijst. Persoonlijke lijstjes ftw.
quote:Nou wat ik al zei. Een tijd terug was het punk en new wave in de top. the Smiths, Joy Division, Pixies, the Cure...dat was alles in de top 10...toen werd het vooral heel veel alternative indie enzo, Radiohead, Neutral Milk Hotel, interpol...toen werd het ineens heel veel PF...en ik heb nu het gevoel dat er wat meer wat minder cliche albums de top 10 inkomen...Bijvoorbeeld een Kid A van Radiohead ipv van een OK Computer...alhoewel de grote lijn in de top 100 waarschijnlijk nog wel ongeveer hetzelfde zal zijn ja....Op vrijdag 29 oktober 2010 19:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
is dat zo? Ik zie altijd weer the usual suspects, alleen in een iets andere volgorde.
quote:Ik vind OK Computer op #1 meer cliche dan PF op #1, maar I know what you meanOp vrijdag 29 oktober 2010 20:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kom op, Pink Floyd op 1, clicheër kan het niet
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 20:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kom op, Pink Floyd op 1, clicheër kan het niet![]()
quote:Vaak echter met The Dark Side of the Moon en niet Wish You Were Here. Ik snap niet zo goed waarom die laatste zo mateloos populair is hier.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niet echt, voordat OK Computer uit was, stond Pink Floyd al altijd op 1 in de albumlijsten.
quote:Nou ja, als je naar RYM kijkt dan staan ze op 5 en 6 in de algemene alltime charts.Op zaterdag 30 oktober 2010 00:15 schreef Gillingham het volgende:
Vaak echter met The Dark Side of the Moon en niet Wish You Were Here.
quote:Verhip, jij luistert een stuk meer toffe muziek dan ik dacht.
quote:Waarschijnlijk zelfs nog meer dan die lijst doet vermoeden (uitgaande van wat ik denk dat jij tof vind). Metal is erg oververtegenwoordigd in m'n lijst in verhouding met wat ik normaal gesproken luister. Veel electronische en hiphop albums staan te vol met filler.Op zaterdag 30 oktober 2010 05:13 schreef krioro het volgende:
[..]
Verhip, jij luistert een stuk meer toffe muziek dan ik dacht.
quote:Dit mag je nog even aanpassenOp zaterdag 30 oktober 2010 02:18 schreef Xa1pt het volgende:
77. The Zutons – Who Killed the Zutons?
100. The Zutons – Who Killed the Zutons?
quote:Moet ik die bij de 'gewone' Seldom Seen Kid optellen of niet?Op zaterdag 30 oktober 2010 12:13 schreef Panic_A het volgende:
6. Elbow - The Seldom Seen Kid Live at Abbey Road (2009)
quote:Neen.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Moet ik die bij de 'gewone' Seldom Seen Kid optellen of niet?
quote:Ah, het gaat weer eens om gedoogsteun?Op zaterdag 30 oktober 2010 12:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vraag het aan panic_A, die mag beslissen
quote:Hm, vind ik anders. Al ken ik beide versies van Seldom Seen Kid nietOp zaterdag 30 oktober 2010 12:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind het wel bijna hetzelfde als vragen of Metallica's S&M opgeteld moet worden bij Metallica's Best Of..of zoiets dan.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 12:50 schreef picodealion het volgende:
Naar aanleiding van dit topic toch onder andere maar eens The Smiths, The Cure en The Proclaimers gecheckt. Ik snap niet wat die in toplijsten doen... Maargoed, persoonlijke smaak natuurlijk,.
quote:Ik ben The Cure vergeten.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:50 schreef picodealion het volgende:
Naar aanleiding van dit topic toch onder andere maar eens The Smiths, The Cure en The Proclaimers gecheckt. Ik snap niet wat die in toplijsten doen... Maargoed, persoonlijke smaak natuurlijk,.
quote:Cultuurbarbaar meldt zichOp zaterdag 30 oktober 2010 13:04 schreef friekin_ het volgende:
[..]
![]()
The Smiths zijn helden. Geef gewoon toe dat je een cultuurbarbaar bent.
quote:Ik vind The Smiths goed, maar vooral de (meeste) singles. Hun albums doen het bij mij niet zo.Op zaterdag 30 oktober 2010 13:31 schreef cafca het volgende:
Cultuurbarbaar meldt zich
Best OK, de Smiths, maar zo geweldig heb ik ze ook nooit gevonden...
quote:Als je het met mij zou luisteren zou het je allemaal bekoren.Op zaterdag 30 oktober 2010 13:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik trek het ook allemaal niet even goed. Still Ill, Headmasters Ritual, allemaal prima.
Maar zo'n nummer (en dan vooral het einde van) als Sheila Take a Bow, dat trek ik niet, Daarbij vergeleken is Sin with Sebastian nog macho.
kweet precies wat je bedoelt. Ik heb ook nog veel vooral hip-hop muziek die gewoon als album het niet halen, maar wel erg lekkere nr's op staan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 10:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zelfs nog meer dan die lijst doet vermoeden (uitgaande van wat ik denk dat jij tof vind). Metal is erg oververtegenwoordigd in m'n lijst in verhouding met wat ik normaal gesproken luister. Veel electronische en hiphop albums staan te vol met filler.
Is er niet een ongeschreven regel in de hiphopwereld dat elk album bijna 80 minuten moet zijn, met ongeveer 30% fatsoenlijk materiaal en verder vooral heel veel slechte skits?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:07 schreef AgeEll het volgende:
[..]
kweet precies wat je bedoelt. Ik heb ook nog veel vooral hip-hop muziek die gewoon als album het niet halen, maar wel erg lekkere nr's op staan.
Alhoewel deze versie mooier is ben ik bang dat het niet echt veel stemmen zal krijgen, dus van mij mag je hem optellen bij het studioalbum.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:04 schreef ranja het volgende:
Maar dit van Elbow vind ikeen twijfelgeval.anders, kan me alleen voorstellen dat panic_A z'n punten aan de studioversie gunt. Of juist niet. Vandaar de vraag.
Nu je het zegt, mijn UI stond bij mij pas op 13.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Panic_A, Modest Mouse pas op 4? Je zou toch anders verwachten met zo'n UI.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |