quote:Bedankt. De reden waarom er veel recente albums in staan komt voornamelijk door de festivals in het voorjaar. In die periode concentreer ik mij op de artiesten die langskomen (zoals dit jaar oa The Gaslight Anthem, Phoenix, Midlake, Muse en Arcade Fire). Nu probeer ik zoveel mogelijk nieuwe artiesten en albums te ontdekken. Al die lijsten die hier langskomen, zorgen in ieder geval voor genoeg inspiratieOp donderdag 28 oktober 2010 11:10 schreef Felagund het volgende:
Leuk lijstje CoJackso! Wel veel albums uit de laatste paar jaar, maar de nr. 1 is natuurlijk fantastisch.
quote:Wish you were Here van Pink Floyd waarschijnlijk lijkt me.
quote:Zeker omdat ik OK Computer echt veel minder zie dan vorige jaren. Worden mensen toch een beetje moe van geloof ik. Evenveel Radiohead in de lijstjes maar veel meer verspreid over alle albumsOp vrijdag 29 oktober 2010 19:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wish you were Here van Pink Floyd waarschijnlijk lijkt me.
quote:Blues Run The Game van Jackson C Frank. Ik moet nog even een paar kloons aanmaken, maar dan gaat het vast goed komen.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 19:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik interesseer me totaal niet voor de eindlijst. Persoonlijke lijstjes ftw.
quote:Nou wat ik al zei. Een tijd terug was het punk en new wave in de top. the Smiths, Joy Division, Pixies, the Cure...dat was alles in de top 10...toen werd het vooral heel veel alternative indie enzo, Radiohead, Neutral Milk Hotel, interpol...toen werd het ineens heel veel PF...en ik heb nu het gevoel dat er wat meer wat minder cliche albums de top 10 inkomen...Bijvoorbeeld een Kid A van Radiohead ipv van een OK Computer...alhoewel de grote lijn in de top 100 waarschijnlijk nog wel ongeveer hetzelfde zal zijn ja....Op vrijdag 29 oktober 2010 19:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
is dat zo? Ik zie altijd weer the usual suspects, alleen in een iets andere volgorde.
quote:Ik vind OK Computer op #1 meer cliche dan PF op #1, maar I know what you meanOp vrijdag 29 oktober 2010 20:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kom op, Pink Floyd op 1, clicheër kan het niet
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 20:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kom op, Pink Floyd op 1, clicheër kan het niet![]()
quote:Vaak echter met The Dark Side of the Moon en niet Wish You Were Here. Ik snap niet zo goed waarom die laatste zo mateloos populair is hier.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niet echt, voordat OK Computer uit was, stond Pink Floyd al altijd op 1 in de albumlijsten.
quote:Nou ja, als je naar RYM kijkt dan staan ze op 5 en 6 in de algemene alltime charts.Op zaterdag 30 oktober 2010 00:15 schreef Gillingham het volgende:
Vaak echter met The Dark Side of the Moon en niet Wish You Were Here.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |