quote:Plaat met een handvol bloedmooie nummers inderdaad (ook nog Electrolite en Bittersweet Me), maar wel een vermoeiende luisterervaring. Een probleem dat ik ook had met Up.Op zondag 24 oktober 2010 13:35 schreef IAmKloot het volgende:
eindelijk wordt New Adventures In Hi-Fi eens genoemd, onderschatte plaat met misschien wel het mooiste REM liedje, Ebow The Letter
quote:Ik luister Leave ook graag. Heerlijk raar rauw.Op zondag 24 oktober 2010 13:35 schreef IAmKloot het volgende:
eindelijk wordt New Adventures In Hi-Fi eens genoemd, onderschatte plaat met misschien wel het mooiste REM liedje, Ebow The Letter
quote:Op zondag 24 oktober 2010 17:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik luister Leave ook graag. Heerlijk raar rauw.
quote:En Electrolite natuurlijk.Op zondag 24 oktober 2010 13:35 schreef IAmKloot het volgende:
quote:Het probleem daarmee is dat er ook weer eentje uit moet. En dat is soms ook niet te doen. Als je die dan weer hoort wil je die toch weer terugstoppenOp zondag 24 oktober 2010 19:08 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik denk om de haverklap "shit, die had er eigenlijk ook in gemoeten".
quote:Dat is ook de reden waarom ik altijd probeer zo snel mogelijk een lijst te posten. Dat is vaak toch de meest pure vorm, zonder invloed van al die andere lijstjes. Je vergeet toch altijd wel iets, en je hebt toch zo'n 150 albums die in je top 100 zouden kunnen staan. Daarnaast blijft het inderdaad altijd een momentopname, als ik hem nu weer zou maken zou in ieder geval de top 25-125 en waarschijnlijk best anders uit kunnen zien.Op zondag 24 oktober 2010 20:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Het probleem daarmee is dat er ook weer eentje uit moet. En dat is soms ook niet te doen. Als je die dan weer hoort wil je die toch weer terugstoppenDus kom je uiteindelijk misschien toch weer op ongeveer dezelfde uit. Maar het blijft natuurlijk altijd een momentopname.
quote:Ik had maar een top 25, omdat ik het idee had dat ik niet genoeg albums vaak genoeg luister voor een langere lijst. Er zijn nog zoveel mooie dingen die ik gewoon niet goed genoeg ken. Aan de andere kant, dan kun je volgend jaar wel mooi de ontwikkeling zien.Op zondag 24 oktober 2010 20:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Het probleem daarmee is dat er ook weer eentje uit moet. En dat is soms ook niet te doen. Als je die dan weer hoort wil je die toch weer terugstoppenDus kom je uiteindelijk misschien toch weer op ongeveer dezelfde uit. Maar het blijft natuurlijk altijd een momentopname.
quote:Ja, dat kan.Op maandag 25 oktober 2010 00:39 schreef ValHallen het volgende:
Kan ik mijn lijstje uitbreiden/veranderen? Ik vind een top 10 namelijk net iets te karig en door het 1 album per artiest principe is mijn top 10 ook niet echt compleet
quote:Is ook zo. Op gegeven moment is een verschil tussen pakweg nummer 77 en 81 ook niet meer te beredeneren, maar puur een gevoelskwestie en het moment.Op zondag 24 oktober 2010 20:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom ik altijd probeer zo snel mogelijk een lijst te posten. Dat is vaak toch de meest pure vorm, zonder invloed van al die andere lijstjes. Je vergeet toch altijd wel iets, en je hebt toch zo'n 150 albums die in je top 100 zouden kunnen staan. Daarnaast blijft het inderdaad altijd een momentopname, als ik hem nu weer zou maken zou in ieder geval de top 25-125 en waarschijnlijk best anders uit kunnen zien.
quote:Uiteraard niet...ik heb weer veel te doen..er komt echter een moment dat ik al jouw albums heb
quote:aangepastOp dinsdag 26 oktober 2010 07:30 schreef Norrage het volgende:
Mag ik mijn nummer 99 (godspeed met antennas to heaven) nog omwisselen met
Godspeed You! Black Emperor - F#A# (Infinity)?
quote:Dank jeOp dinsdag 26 oktober 2010 20:04 schreef Modus het volgende:
Het is Ride The Lightning, zonder 'tussen-e' en hij is uit '84..
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 21:23 schreef cafca het volgende:
Altijd gedacht dat Master of Puppies de eerste van Metallica was.
quote:Daar staat Am i Evil toch ook op? Gave 12" die ik altijd nog een keer moet hebben.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:44 schreef ranja het volgende:
Ik niet, ik leende in 1985 of 86 al de 12" Creeping Death van een klasgenoot. Die heb ik inmiddels zelf ook, vind ik nog steeds een van de beste nummers van ze.
quote:yepOp dinsdag 26 oktober 2010 22:11 schreef trebremmit het volgende:
Daar staat Am i Evil toch ook op? Gave 12" die ik altijd nog een keer moet hebben.
quote:Bij ons was het gewoon de alto's vs de gladde arrenbiejers. En dan was het leukste altijd het gevecht om de cd-speler in de kantine tijdens de tussenuren. Hoppa, Keith Sweat eruit, harde gitaren erin.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:52 schreef cafca het volgende:
Tja, de Metalboys was toch een iets andere subcultuur dan de new wavers en punkers indertijd. Ze stonden wel een beetje aan dezelfde kant van het schoolplein, ver weg van de disco- en hockeytiepjes, maar toch...
quote:Dank.Op donderdag 28 oktober 2010 11:19 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Gillingham! Eindelijk nog iemand die Randy Newman in z'n lijst heeft
quote:Kijkt naar de usernaamOp donderdag 28 oktober 2010 11:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
001. The Knife - Silent Shout
002. Black Sabbath - Black Sabbath
quote:Khe_Tnife was al bezet
quote:Heel veel overeenkomsten met mijn lijst.
quote:Dank.Op donderdag 28 oktober 2010 12:39 schreef peaceman het volgende:
mooie nr 1 gillingham! Sowieso mooie lijst!
quote:Steekt hand op.Op donderdag 28 oktober 2010 11:19 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Gillingham! Eindelijk nog iemand die Randy Newman in z'n lijst heeft
quote:Ik had bijna het gevoel dat ik naar een lijstje van jou zat te kijken hierOp donderdag 28 oktober 2010 11:10 schreef Felagund het volgende:
Leuk lijstje CoJackso! Wel veel albums uit de laatste paar jaar, maar de nr. 1 is natuurlijk fantastisch.
Op hoeveel lijsten zitten we inmiddels Ranja?
quote:Bedankt. De reden waarom er veel recente albums in staan komt voornamelijk door de festivals in het voorjaar. In die periode concentreer ik mij op de artiesten die langskomen (zoals dit jaar oa The Gaslight Anthem, Phoenix, Midlake, Muse en Arcade Fire). Nu probeer ik zoveel mogelijk nieuwe artiesten en albums te ontdekken. Al die lijsten die hier langskomen, zorgen in ieder geval voor genoeg inspiratieOp donderdag 28 oktober 2010 11:10 schreef Felagund het volgende:
Leuk lijstje CoJackso! Wel veel albums uit de laatste paar jaar, maar de nr. 1 is natuurlijk fantastisch.
quote:Wish you were Here van Pink Floyd waarschijnlijk lijkt me.
quote:Zeker omdat ik OK Computer echt veel minder zie dan vorige jaren. Worden mensen toch een beetje moe van geloof ik. Evenveel Radiohead in de lijstjes maar veel meer verspreid over alle albumsOp vrijdag 29 oktober 2010 19:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wish you were Here van Pink Floyd waarschijnlijk lijkt me.
quote:Blues Run The Game van Jackson C Frank. Ik moet nog even een paar kloons aanmaken, maar dan gaat het vast goed komen.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 19:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik interesseer me totaal niet voor de eindlijst. Persoonlijke lijstjes ftw.
quote:Nou wat ik al zei. Een tijd terug was het punk en new wave in de top. the Smiths, Joy Division, Pixies, the Cure...dat was alles in de top 10...toen werd het vooral heel veel alternative indie enzo, Radiohead, Neutral Milk Hotel, interpol...toen werd het ineens heel veel PF...en ik heb nu het gevoel dat er wat meer wat minder cliche albums de top 10 inkomen...Bijvoorbeeld een Kid A van Radiohead ipv van een OK Computer...alhoewel de grote lijn in de top 100 waarschijnlijk nog wel ongeveer hetzelfde zal zijn ja....Op vrijdag 29 oktober 2010 19:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
is dat zo? Ik zie altijd weer the usual suspects, alleen in een iets andere volgorde.
quote:Ik vind OK Computer op #1 meer cliche dan PF op #1, maar I know what you meanOp vrijdag 29 oktober 2010 20:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kom op, Pink Floyd op 1, clicheër kan het niet
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 20:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kom op, Pink Floyd op 1, clicheër kan het niet![]()
quote:Vaak echter met The Dark Side of the Moon en niet Wish You Were Here. Ik snap niet zo goed waarom die laatste zo mateloos populair is hier.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niet echt, voordat OK Computer uit was, stond Pink Floyd al altijd op 1 in de albumlijsten.
quote:Nou ja, als je naar RYM kijkt dan staan ze op 5 en 6 in de algemene alltime charts.Op zaterdag 30 oktober 2010 00:15 schreef Gillingham het volgende:
Vaak echter met The Dark Side of the Moon en niet Wish You Were Here.
quote:Verhip, jij luistert een stuk meer toffe muziek dan ik dacht.
quote:Waarschijnlijk zelfs nog meer dan die lijst doet vermoeden (uitgaande van wat ik denk dat jij tof vind). Metal is erg oververtegenwoordigd in m'n lijst in verhouding met wat ik normaal gesproken luister. Veel electronische en hiphop albums staan te vol met filler.Op zaterdag 30 oktober 2010 05:13 schreef krioro het volgende:
[..]
Verhip, jij luistert een stuk meer toffe muziek dan ik dacht.
quote:Dit mag je nog even aanpassenOp zaterdag 30 oktober 2010 02:18 schreef Xa1pt het volgende:
77. The Zutons – Who Killed the Zutons?
100. The Zutons – Who Killed the Zutons?
quote:Moet ik die bij de 'gewone' Seldom Seen Kid optellen of niet?Op zaterdag 30 oktober 2010 12:13 schreef Panic_A het volgende:
6. Elbow - The Seldom Seen Kid Live at Abbey Road (2009)
quote:Neen.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Moet ik die bij de 'gewone' Seldom Seen Kid optellen of niet?
quote:Ah, het gaat weer eens om gedoogsteun?Op zaterdag 30 oktober 2010 12:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vraag het aan panic_A, die mag beslissen
quote:Hm, vind ik anders. Al ken ik beide versies van Seldom Seen Kid nietOp zaterdag 30 oktober 2010 12:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind het wel bijna hetzelfde als vragen of Metallica's S&M opgeteld moet worden bij Metallica's Best Of..of zoiets dan.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 12:50 schreef picodealion het volgende:
Naar aanleiding van dit topic toch onder andere maar eens The Smiths, The Cure en The Proclaimers gecheckt. Ik snap niet wat die in toplijsten doen... Maargoed, persoonlijke smaak natuurlijk,.
quote:Ik ben The Cure vergeten.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:50 schreef picodealion het volgende:
Naar aanleiding van dit topic toch onder andere maar eens The Smiths, The Cure en The Proclaimers gecheckt. Ik snap niet wat die in toplijsten doen... Maargoed, persoonlijke smaak natuurlijk,.
quote:Cultuurbarbaar meldt zichOp zaterdag 30 oktober 2010 13:04 schreef friekin_ het volgende:
[..]
![]()
The Smiths zijn helden. Geef gewoon toe dat je een cultuurbarbaar bent.
quote:Ik vind The Smiths goed, maar vooral de (meeste) singles. Hun albums doen het bij mij niet zo.Op zaterdag 30 oktober 2010 13:31 schreef cafca het volgende:
Cultuurbarbaar meldt zich
Best OK, de Smiths, maar zo geweldig heb ik ze ook nooit gevonden...
quote:Als je het met mij zou luisteren zou het je allemaal bekoren.Op zaterdag 30 oktober 2010 13:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik trek het ook allemaal niet even goed. Still Ill, Headmasters Ritual, allemaal prima.
Maar zo'n nummer (en dan vooral het einde van) als Sheila Take a Bow, dat trek ik niet, Daarbij vergeleken is Sin with Sebastian nog macho.
kweet precies wat je bedoelt. Ik heb ook nog veel vooral hip-hop muziek die gewoon als album het niet halen, maar wel erg lekkere nr's op staan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 10:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zelfs nog meer dan die lijst doet vermoeden (uitgaande van wat ik denk dat jij tof vind). Metal is erg oververtegenwoordigd in m'n lijst in verhouding met wat ik normaal gesproken luister. Veel electronische en hiphop albums staan te vol met filler.
Is er niet een ongeschreven regel in de hiphopwereld dat elk album bijna 80 minuten moet zijn, met ongeveer 30% fatsoenlijk materiaal en verder vooral heel veel slechte skits?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:07 schreef AgeEll het volgende:
[..]
kweet precies wat je bedoelt. Ik heb ook nog veel vooral hip-hop muziek die gewoon als album het niet halen, maar wel erg lekkere nr's op staan.
Alhoewel deze versie mooier is ben ik bang dat het niet echt veel stemmen zal krijgen, dus van mij mag je hem optellen bij het studioalbum.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:04 schreef ranja het volgende:
Maar dit van Elbow vind ikeen twijfelgeval.anders, kan me alleen voorstellen dat panic_A z'n punten aan de studioversie gunt. Of juist niet. Vandaar de vraag.
Nu je het zegt, mijn UI stond bij mij pas op 13.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Panic_A, Modest Mouse pas op 4? Je zou toch anders verwachten met zo'n UI.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |