abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87335981
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:32 schreef Donovans het volgende:
Hallo.
Mijn dochter van zestien heb ik altijd al vrij opgevoedt, heb ook nooit echte problemen gehad etc. Alleen volgens mij heeft ze nu een vriendje waar ze mee aan het klooien is. Mede-vaders kennen het vast wel, heel je leven niks begrijpen van overbezorgdheid die sommige mensen hebben maar nu het zover is ben je dat zelf ook. Ik wil gewoon niet dat iemand met z'n poten aan haar zit, en zeker niet op de manier waar ik nu zeker van ben dat het gebeurd. De jongen in kwestie heb ik nog nooit gezien dus nog nooit kunnen aanspreken of zo, ze doen het heel slim qua tijden aangezien ik werk en m'n vrouw ook.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:37 schreef DuTank het volgende:
Hoe is het avondeten gegaan?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_87336051
Waarom mag het niet.. Op een gegeven moment moet je je dochter loslaten, ze is geen 9 meer.
pi_87336250
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:50 schreef Paxcon het volgende:
Waarom mag het niet.. Op een gegeven moment moet je je dochter loslaten, ze is geen 9 meer.
Precies, 16 lijkt me ook een vrij normale leeftijd ervoor.

Probleem is denk ik dat de jongen in kwestie nog niet bij de ouders langs is geweest?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:56:17 #4
320136 Minister_Magier
Ik ben de weg en de waarheid
pi_87336298
Dit is de liefde van een vader voor zijn dochter, dat is opzich heel positief. Een vader hoort en voor zijn dochter te zijn en voor haar op te komen, dit is dus volkomen normaal en begrijpelijk gedrag.
Hoewel 16 jaar wel de leeftijd is om je eigen keuzes te maken en op ontdekkingstocht te gaan.
De fase waarin iemand zijn eigen keuzes wil maken en zich meer los wil koppelen van zijn ouders gaat soms ook gepaard met onenigheid of ruzie, maar dit is een proces op weg naar volwassenheid.
De ene keer hebben ze zoiets van rot op, en de andere keer heeft ze zoiets van; houd me vast.

Ook dit proces moet je toestaan, en ze zal vroeg of laat weer bij je terugkomen als ze het moeilijk heeft of als ze gekwetst is, of als ze advies heeft hoe met deze jongen om te gaan. Zolang je hierin openlijk met haar kunt communiceren zal ze je ook meer vertellen en jou als vader meer in haar emotionele leefwereld betrekken.
we communiceren op meerdere niveaus
pi_87337696
Een vader die het niet kan handelen dat zijn dochter volwassen wordt en haar eigen pad gaat :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_87338372
Ik ben benieuwd hoe het gezellige familiediner verliep :') Oorspronkelijke TS, laat je horen!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:43:10 #7
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_87338646
Ze is 16 en heeft zich vast al laten penetreren door verschillende tongen, vingers en/of lullen, misschien dat laatste zelfs in haar mond en slikt ze ook nog. Op die leeftijd weet je het maar nooit.
pi_87338773
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Een vader die het niet kan handelen dat zijn dochter volwassen wordt en haar eigen pad gaat :')
Iets wat totaal begrijpelijk is :*

Alleen moet je wel los leren laten.
compact en kleverig.
pi_87339213
Lang avondeten zeg? Ik krijg een beetje het idee dat het allemaal nep is :P.
pi_87339422
Fuck it like Thomas did.
pi_87339510
Zo we hebben hem ontmoet hoor. Hij kwam binnen, kale kop (was geen verrassing) oorbel in. Enfin we gingen eten. En het gesprek kwam niet echt op gang. Dus ging me vrouw van die onzin vragen stellen als wat is je lievelingskleur etc :N Toen begon hij zelf te praten dat hij Emilie (ja zo heet me dochter) heel bijzonder vond etc etc ik vond het maar onzin-slijmpraat maargoed kon wel waarderen dat hij probeerde het gesprek op gang te laten komen. Qua kleding zag ie er redelijk normaal uit. En qua praten ook hij heeft geen dialect of zo of een 'ordinair straatdialect' (omdat we in omg Den Haag wonen). Moeilijk om er echt een oordeel aan te geven na één avond.

Nu zitten ze samen boven op de kamer.
pi_87339543
Beetje vreemd dat je zegt dat je dochter vrij is opgevoed en ze toch niet met die jongen thuis durft te komen. Je kan het beter toestaan, dan heb je meer invloed.
Whatever...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:01:41 #13
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_87339592
Toch wel met de deur open he? :P
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_87339642
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:01 schreef Catkiller het volgende:
Toch wel met de deur open he? :P
Weet ik niet haar kamer is boven.
Maargoed dan nog ben ik van mening dat hij met zijn poten van d'r moet afblijven.
pi_87339693
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:59 schreef Donovans het volgende:
Zo we hebben hem ontmoet hoor. Hij kwam binnen, kale kop (was geen verrassing) oorbel in. Enfin we gingen eten. En het gesprek kwam niet echt op gang. Dus ging me vrouw van die onzin vragen stellen als wat is je lievelingskleur etc :N Toen begon hij zelf te praten dat hij Emilie (ja zo heet me dochter) heel bijzonder vond etc etc ik vond het maar onzin-slijmpraat maargoed kon wel waarderen dat hij probeerde het gesprek op gang te laten komen. Qua kleding zag ie er redelijk normaal uit. En qua praten ook hij heeft geen dialect of zo of een 'ordinair straatdialect' (omdat we in omg Den Haag wonen). Moeilijk om er echt een oordeel aan te geven na één avond.

Nee, raar hè? Die jongen is ook verlegen en heeft natuurlijk al lang vernomen van z'n vriendinnetje dat papa wat minder ruimdenkend is als hij denkt.

Man, laat ze toch. Tenzij je graag ruzie met je dochter hebt.
pi_87339830
Ik heb haar toen hij naar het toilet was gevraagd of ze sex hebben gehad. Ze zei dat ze de waarheid wou spreken als ik er daarna niet meer over zou beginnen. Het antwoord was ja.. was op dat moment wel geschrokken maar ze is teminste wel eerlijk.
pi_87339866
_O-
pi_87339867
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:02 schreef Donovans het volgende:

[..]

Maargoed dan nog ben ik van mening dat hij met zijn poten van d'r moet afblijven.
Heb jij pech dat het haar lichaam is en dat ze dat toch niet doen.

Ruimdenkend en vrij opgevoed, yeah right :')
pi_87339883
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:06 schreef Donovans het volgende:
Ik heb haar toen hij naar het toilet was gevraagd of ze sex hebben gehad. Ze zei dat ze de waarheid wou spreken als ik er daarna niet meer over zou beginnen. Het antwoord was ja.. ze is teminste wel eerlijk.
En nu ga je stampend en briesend naar boven? :')
pi_87339939
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:06 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Heb jij pech dat het haar lichaam is en dat ze dat toch niet doen.

Ruimdenkend en vrij opgevoed, yeah right :')
Dat dus. Je zult haar toch haar gang meoten alten gaan. Je kunt beter geen clonflicten opzoeken, maar er zijn voor als ze steun nodig heeft. Want het gaat vast wel weer een keertje uit.
Whatever...
pi_87339949
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:07 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En nu ga je stampend en briesend naar boven? :')
Dat kan ik niet maken.. ze is lid van dit gezin en heeft zodoende ook recht op privacy dus ga ik niet zomaar haar kamer binnen.
pi_87339951
quote:
Ik heb haar toen hij naar het toilet was gevraagd of ze sex hebben gehad. Ze zei dat ze de waarheid wou spreken als ik er daarna niet meer over zou beginnen. Het antwoord was ja.. was op dat moment wel geschrokken maar ze is teminste wel eerlijk.
:')
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:08:52 #23
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_87339982
Lijkt goed te gaan, je moet het maar accepteren en verder gaan. Ik mag hopen dat mijn dochter ook tenminste tot haar 16e zich koest houdt! Nog 14 jaar te gaan :P
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_87340023
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:08 schreef Donovans het volgende:

[..]

Dat kan ik niet maken.. ze is lid van dit gezin en heeft zodoende ook recht op privacy dus ga ik niet zomaar haar kamer binnen.
Buiten dat, het is een puber dus het is ook gewoon doodnormaal. Een beetje vader zorgt dat zijn dochter dan de pil gaat slikken en geeft haar geld voor condooms. ^O^
pi_87340171
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:09 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Buiten dat, het is een puber dus het is ook gewoon doodnormaal. Een beetje vader zorgt dat zijn dochter dan de pil gaat slikken en geeft haar geld voor condooms. ^O^
Condooms zijn er, ze weet ook waar die liggen. Heb twee jaar geleden gezegd van dat ik het liever niet heb maar mocht het je weet wel... dan liggen ze daar.

Ik maak me alleen grote zorgen want ze weigert de pil te slikken.
pi_87340247
Probeer je even in haar te verplaatsen. Denk aan hoe je zelf was op die leeftijd?
Of was je er 1 die voor z'n vrouw nog nooit een meisje had aangeraakt? Als je werkelijk ruimdenkend bent, zal dat niet het geval zijn.

Daarnaast, wat heeft je opfucken erover voor zin? je kan er toch niet verbieden hem te zien. Probeer je dat, zal je dochter je NOOIT meer vertrouwen en achter je rug om dingen doen, met alle gevolgen van dien. Wat heb je liever, dat ze het ergens in een onveilige omgeving doet, of boven op haar kamer?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:15:05 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_87340317
quote:

Hey, cut him some slack. Hij was ook nerveus blijkbaar. Al met al positief toch? So what dat hij een kalz kop heeft, dat zegt echt zo weinig over iemand.
Resistance is futile.
pi_87340351
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:12 schreef Donovans het volgende:

[..]

Condooms zijn er, ze weet ook waar die liggen. Heb twee jaar geleden gezegd van dat ik het liever niet heb maar mocht het je weet wel... dan liggen ze daar.

Misschien iets om aan je vrouw over te laten, een gesprek over de pil...
Whatever...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:16:52 #29
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87340414
quote:

Nou, al met al niet slecht. Goed dat je in ieder geval niet bent gaan klagen. En dit hele gedoe was een examen dat jij/jullie aan de koters hebben opgelegd, dus geef je dochter ook het respect dat ze het 'volgens het boekje' heeft gespeeld. En houd eventuele negatieve opmerkingen over het uiterlijk, school, hobby's van de boy liever voor jezelf, dat reflecteert slecht op jou en ze mag haar eigen meningen vormen. Met de volgende sta je er vast een stuk relaxter in. :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:19:02 #30
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_87340523
quote:
Leuk he, vragen stellen waar je eigenlijk maar 1 antwoord op wilt horen, die je 9 van de 10 keer niet krijgt :D
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_87340580
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hey, cut him some slack. Hij was ook nerveus blijkbaar. Al met al positief toch? So what dat hij een kalz kop heeft, dat zegt echt zo weinig over iemand.
Ja gister had hij nog haar maar dat lag ineens in de badkamer omdat ze het grappig vonden om t bij hem af te scheren :?
pi_87340654
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:20 schreef Donovans het volgende:

[..]

Ja gister had hij nog haar maar dat lag ineens in de badkamer omdat ze het grappig vonden om t bij hem af te scheren :?
:') _!
Je hebt een monster van je dochter gemaakt. Respect. ^O^
pi_87340696
pi_87340699
quote:

[..]

Ze weigert de pil te slikken? :? Waarom dat?
pi_87340840
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:22 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ze weigert de pil te slikken? :? Waarom dat?
Dat weet ik niet, me vrouw heeft het er al meerdere malen met haar over gehad maar ze blijf weigeren.
pi_87341029
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:25 schreef Donovans het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, me vrouw heeft het er al meerdere malen met haar over gehad maar ze blijf weigeren.
En daar heb jij het nooit over met je vrouw?

Daar zou ik me meer zorgen over maken dan over dat vriendje.
pi_87341080
Binnenkort opa Donovans :')
life goes by...
pi_87341135
Wel apart dat je zegt dat je je dochter een vrije opvoeding geeft/hebt gegeven, maar ineens wel zo ontzettend moeilijk doet om iets doodnormaals is voor meisjes van haar leeftijd :?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:31:24 #39
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_87341146
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:25 schreef Donovans het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet vreemd hoor. Mijn partner weigert ook de pil te slikken. Ze wil gewoon niet met haar hormonen rommelen. Er zijn vele andere mogelijkheden voor anticonceptie (condooms zijn daar 1 van).
Aan de andere kant moet je misschien wel blij zijn als je dochter geen pil wil slikken. Weet je in ieder geval zeker (tenminste als ze een beetje verstand heeft), dat ze het veilig doet...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_87341203
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:29 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En daar heb jij het nooit over met je vrouw?

Daar zou ik me meer zorgen over maken dan over dat vriendje.
Jawel maar m'n vrouw kan er beter met haar praten dan ik zelf. Heb t er vaak genoeg over maar ze wil het gewoon niet en zegt dat ze bijverschijnselen krijgt. Zelfs al een gesprek met een expert er over gehad maar ze blijft nee zeggen. Kan haar amper vastbinden en die pil toedienen.
pi_87341245
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:32 schreef Donovans het volgende:

[..]

Jawel maar m'n vrouw kan er beter met haar praten dan ik zelf. Heb t er vaak genoeg over maar ze wil het gewoon niet en zegt dat ze bijverschijnselen krijgt. Zelfs al een gesprek met een expert er over gehad maar ze blijft nee zeggen. Kan haar amper vastbinden en die pil toedienen.
Dan moet ze dus naar de huisarts en een andere pil.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:34:11 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_87341289
quote:

[..]

:') . So much voor ruimdenkendheid.
Resistance is futile.
pi_87341350
Even slikken en weer doorgaan, dat doet zij ook vanavond
Whatever...
pi_87341376
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:33 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan moet ze dus naar de huisarts en een andere pil.
Dat wil ze niet. Ze wil geen pillen etc slikken ervoor.
pi_87341475
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

:') . So much voor ruimdenkendheid.
Papa vindt zichzelf vooral ruimdenkend, ik heb de indruk dat dat best tegenvalt.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:38:22 #46
27167 SuperWeber
pi_87341485
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:36 schreef Donovans het volgende:

[..]

Denk eens wat ruimer man. De pil is een keuze (en lang niet altijd een gezonde), zolang ze een condoom gebruikt is dat toch in zijn geheel geen probleem? Als er dan nog iets mis gaat is er altijd nog een morning after pil die ze zonder dat jij er vanaf weet gewoon bij de apotheek kan halen (en ja dat weet je dochter ook wel). Dus ik zie geen probleem...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_87341499
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:36 schreef Donovans het volgende:

[..]

Dan maak je haar duidelijk dat ze absoluut condooms moet gebruiken.
pi_87341555
quote:

[..]

Hoezo? Nee echt, waarom? Omdat jij het onprettig vindt, het idee? :')
pi_87341567
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:38 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Papa vindt zichzelf vooral ruimdenkend, ik heb de indruk dat dat best tegenvalt.
Ze is heel vrij opgevoed ivm haar vriendinnen en andere kinderen die ik ken. Dit is alleen een punt wat me als vader gevoelig ligt, daarom is ze niet opeens niet meer vrij opgevoed vind ik.. om een punt..
Maargoed dat is mijn mening jullie mogen je eigen hebben, jullie weten voor de rest niks over hoe ze opgevoed is dus lijkt me moeilijk oordelen.
pi_87341606
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:15 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Misschien iets om aan je vrouw over te laten, een gesprek over de pil...
Inderdaad.
pi_87341671
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:32 schreef Donovans het volgende:

[..]

Wat is er mis met alleen condoom gebruiken en mocht het mis gaan de morning after pil?

Dat ze niet zo maar pillen wil slikken kan je ook positief noemen. Bovendien krijg je vaak gewichtstoename en worden je borsten groter.
pi_87341684
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:40 schreef Donovans het volgende:

[..]

Ze is heel vrij opgevoed ivm haar vriendinnen en andere kinderen die ik ken. Dit is alleen een punt wat me als vader gevoelig ligt, daarom is ze niet opeens niet meer vrij opgevoed vind ik.. om een punt..
Maargoed dat is mijn mening jullie mogen je eigen hebben, jullie weten voor de rest niks over hoe ze opgevoed is dus lijkt me moeilijk oordelen.
Ik snap best dat het lastig is je dochter los te laten, maar helaas , kleine meisjes worden groot. Hoe erg je dat ook vindt.

pi_87341708
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat is er mis met alleen condoom gebruiken en mocht het mis gaan de morning after pil?

Dat ze niet zo maar pillen wil slikken kan je ook positief noemen. Bovendien krijg je vaak gewichtstoename en worden je borsten groter.
Ik ben gewoon voorzichtig.
pi_87341744
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:43 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik snap best dat het lastig is je dochter los te laten, maar helaas , kleine meisjes worden groot. Hoe erg je dat ook vindt.

Het gaat bij hem er niet om dat hij zijn dochter los moet laten, maar dat een jongen haar aanraakt, oh nee!

Die vader beeld zich gewoon in hoe zijn dochter seks heeft en zo. :r
pi_87341750
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:43 schreef Donovans het volgende:

[..]

En zij niet , denk je? :')

Of wil ze nu al moeder worden?
pi_87341762
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:43 schreef Donovans het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat zij graag zwanger raakt.
pi_87341766
Zojuist hebben ze 'even' besloten dat hij blijft slapen.
pi_87341778
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het gaat bij hem er niet om dat hij zijn dochter los moet maken, maar dat een jongen haar aanraakt, oh nee!

Die vader beeld zich gewoon in hoe zijn dochter seks heeft en zo. :r
Ja, maar dat heeft ook met loslaten te maken. :)
pi_87341794
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:45 schreef Donovans het volgende:
Ja en?
pi_87341804
quote:
Vraagt ze niet even toestemming?
pi_87341807
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:40 schreef Donovans het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel tekenend. Ze had namelijk ook zonder je ene fuck te vertellen het kunnen doen en daar heb je haar alle gelegenheid toe gegeven blijkbaar. Als je werkelijk ruimdenkend was geweest had ze namelijk iedere week minimaal 10 kansen gehad om het achter je rug om te doen. Nu is ze eerlijk en is het opeens een groot probleem. Heb jij nooit een meisje van een jaar of 16 geneukt? Die jongen is precies hetzelfde als jij toen. En wat verwacht je nu? Wat wil je dat er gebeurt etc?
pi_87341813
Dochter heeft papa wel mooi in d'r macht, ze is goed bezig. ^O^
pi_87341826
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Aan mama waarschijnlijk. :Y
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:46:35 #64
27167 SuperWeber
pi_87341830
quote:
Hebben ze dat nog met goed fatsoen aan jullie gevraagd?
pi_87341852
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel tekenend. Ze had namelijk ook zonder je ene fuck te vertellen het kunnen doen en daar heb je haar alle gelegenheid toe gegeven blijkbaar. Als je werkelijk ruimdenkend was geweest had ze namelijk iedere week minimaal 10 kansen gehad om het achter je rug om te doen. Nu is ze eerlijk en is het opeens een groot probleem. Heb jij nooit een meisje van een jaar of 16 geneukt? Die jongen is precies hetzelfde als jij toen. En wat verwacht je nu? Wat wil je dat er gebeurt etc?
Misschien is het wel projectie en was hij zelf als 16 jarige jongen geen lievertje.
pi_87341861
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, het is haar kamer vindt ze.
pi_87341889
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:47 schreef Donovans het volgende:

[..]

Nee, het is haar kamer vindt ze.
Het is jullie huis. :D

Dit vind ik dan wel weer iets waar zij niets over te zeggen heeft. Ze hoort het gewoon te vragen.
pi_87341943
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is jullie huis. :D

Dit vind ik dan wel weer iets waar zij niets over te zeggen heeft. Ze hoort het gewoon te vragen.
Dat dus...
pi_87342058
Laat ik een goed gebaar maken en zeggen dat het oké is.
pi_87342059
Hoelang hebben ze? Ik zou het niet per direct pikken dat die jongen blijft slapen.
Je moet het niet als het een serieuze relatie blijven verbieden, maar in het begin is het helemaal niet vreemd.

En ja, ik heb een relatie gehad waarin haar ouders heel bekrompen dachten en ik na 14 maanden nog steeds niet op dezelfde kamer als haar mocht slapen :') _!
pi_87342107
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:52 schreef Donovans het volgende:
Denk je niet dat je wel ergens een grens moet trekken. Nu loopt je dochter namelijk gewoon keihard over je heen. En dat moet je niet blijvend laten gebeuren.

Is die jongen trouwens een FOK!ker? Dat zou wel episch zijn :D
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:53:20 #72
184769 crew  Deisyy
pi_87342116
quote:
Dat is geen goed gebaar maken, dat is over je heen laten lopen.

je dochter zou op zijn minst kunnen vragen of het goed is dat haar vriendje blijft slapen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_87342125
quote:
Zeg er wel meteen bij dat ze dat hoort te vragen en dat het jullie huis is, niet enkel haar kamer. ;)
pi_87342176
quote:
:Y netjes van je
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_87342186
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:53 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dat is geen goed gebaar maken, dat is over je heen laten lopen.

je dochter zou op zijn minst kunnen vragen of het goed is dat haar vriendje blijft slapen.
Ja ik wil dat ze gelukkig is en schijnbaar is ze dat. Ze had het logeerbed al klaargezet in haar eigen kamer.

Ik wil haar niet op d'r donder geven waar hij bij is dat vind ik sneu, we praten morgen wel als hij weg is met haar dat ze dat voortaan eerst moet vragen etc.
pi_87342323
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:54 schreef Donovans het volgende:

[..]

Ja ik wil dat ze gelukkig is en schijnbaar is ze dat. Ze had het logeerbed al klaargezet in haar eigen kamer.

Ik wil haar niet op d'r donder geven waar hij bij is dat vind ik sneu, we praten morgen wel als hij weg is met haar dat ze dat voortaan eerst moet vragen etc.
^O^
pi_87342412
Die ruimdenkendheid, zit dat er niet in dat je als vader veel te veel toe hebt gelaten? :?

Ik heb zelf geen kinderen maar ik heb iets dergelijks wel vaker gezien, alles maar toelaten bij het kleine meisje omdat ze zijn kleine prinsesje is en als het kleine meisje dan een groot meisje is en dezelfde dingen als mama gaat doen gaat pa hyperen en stuiteren want dat kan toch allemaal niet zomaar? :D
pi_87342474
Ik ga afsluiten, de computer althans. Iedereen bedankt voor de adviezen en zo. Kom morgen nog wel terug.
Ben niet perfect maar ik probeer het gewoon zo goed mogelijk te doen, vroeger dacht ik ook altijd al die overbezorgde types... wat een overdrijvers... Maar sinds ik vader ben is het gevoel toch anders.. heel onbeschrijvelijk.
pi_87342560
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 23:02 schreef Donovans het volgende:
Ik ga afsluiten, de computer althans. Iedereen bedankt voor de adviezen en zo. Kom morgen nog wel terug.
Ben niet perfect maar ik probeer het gewoon zo goed mogelijk te doen, vroeger dacht ik ook altijd al die overbezorgde types... wat een overdrijvers... Maar sinds ik vader ben is het gevoel toch anders.. heel onbeschrijvelijk.
Wees niet bang, er komen echt wel momenten dat ze even jouw kleine meisje weer is. :Y
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:05:55 #80
184769 crew  Deisyy
pi_87342600
quote:

[..]

Dat is heel lief van je, maar het lijkt wel of je vanwege de lieve vrede je mond houdt en je dochter er nu niet op aan durft te spreken omdat je anders bang bent voor ruzie in de tent.

En jouw dochter is een slimme meid want ze weet inmiddels dat als ze jou voor een voldongen feit zet jij die lieve vrede zal willen bewaren en zij haar zin krijgt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_87342658
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 23:05 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dat is heel lief van je, maar het lijkt wel of je vanwege de lieve vrede je mond houdt en je dochter er nu niet op aan durft te spreken omdat je anders bang bent voor ruzie in de tent.

En jouw dochter is een slimme meid want ze weet inmiddels dat als ze jou voor een voldongen feit zet jij die lieve vrede zal willen bewaren en zij haar zin krijgt.
Hij gaat haar er morgen toch op aan spreken? :)
Vind het juist goed dat hij niet in nabijheid van haar nieuwe vriendje een preek wil ophangen.
pi_87342781
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 23:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hij gaat haar er morgen toch op aan spreken? :)
Vind het juist goed dat hij niet in nabijheid van haar nieuwe vriendje een preek wil ophangen.
Eens. En je kunt daarbij dus ook zeggen dat je je niet op die manier wilt laten chanteren. Denk dat het beter werkt bij een verliefde puber dan escaleren.
Whatever...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:22:22 #83
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87343252
quote:
^O^ Goed gedaan.

Doet me denken aan vroeger dit. Ik ben ook wel eens door een vader uit bed geplukt, ging ik bij mijn vriendinnetje slapen (andere stad, voor thuis had ik een smoes), moest ik in een andere kamer liggen! :') Na 5 minuten natuurlijk heel zachtjes bij elkaar liggen O+ maar haar pa hoorde het en haalde ons uit elkaar :') Extreme sadness en wat lost het op? :') Maar goed, later werd er om gelachen en kon 't met heel de familie goed vinden :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87343318
Wat een blablabla... Vrouwen kunnen ook zo lekker eigenwijs zijn... Laat ze zelf leren hoe hard het leven is, dat is de beste les die zij krijgen... Ik betreur de noodzaak van die lessen wel, want vrouwen die blootgestaan hebben aan dergelijk situaties mag ik al niet meer... Ze zien later iedereen voor hetzelfde aan na zo'n ervaring!
pi_87343368
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 23:24 schreef Underverse het volgende:
Wat een blablabla... Vrouwen kunnen ook zo lekker eigenwijs zijn... Laat ze zelf leren hoe hard het leven is, dat is de beste les die zij krijgen... Ik betreur de noodzaak van die lessen wel, want vrouwen die blootgestaan hebben aan dergelijk situaties mag ik al niet meer... Ze zien later iedereen voor hetzelfde aan na zo'n ervaring!
:?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:31:58 #86
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87343602
Ooookay :')
pi_87343680
Jee man, sorry, hoor, maar zoiets is een moeders-probleem!
Misschien ben ik hier ouderwets en (en mijn meiden met mij), maar zoiets wordt met vaders niet besproken.
Ik wist van de eerste keer van mijn oudste( nu 19), mijn man had geen benul en dat hoefde ook niet.
Inmiddels is de oudste sinds 2 weken mama van een wolk van een dochter, maar nog steeds wordt alles met mij besproken.
Papa blijft daar sowieso van buiten, wat nodig is mag hij weten en de rest is bijzaak.
De jongste (nu 13) heeft sinds een 5 weken een vriendje en mams mag alles weten en paps is maar een zeur.
this bitch bites
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:38:17 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_87343854
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 23:24 schreef Underverse het volgende:
Right. :') .

Gelukkig hoeven de betrokken jongens hier helemaal geen lessen uit te trekken.
Resistance is futile.
pi_87344532
quote:

[..]

Dat logeerbed is natuurlijk gewoon voor de vorm :P, om jullie rustig te houden. Gaat uiteraard niet gebruikt worden, tenzij het een 2persoons bed is.

Toch wel slim/brutaal van haar om zélf te beslissen dat hij blijft slapen, had ik niet hoeven proberen vroeger. Woon niet meer thuis maar er heeft nooit een vriendje mogen blijven slapen haha. Ik heb op me 19e zelf moeten forceren dat ik bij me vriend mocht blijven slapen (door de laatste trein te 'missen') :D Sindsdien mocht ik blijven slapen wanneer ik wilde maar hij nooit bij mij..

Ik denk dat het verder wel goed zit bij jullie hoor, het feit dat je er over kan praten is al heel wat! En zoals hier al meer is geschreven: de pil niet willen gebruiken is heel normaal! heeft veel nadelen. Zolang ze maar andere maatregelen neemt ^O^
"the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 08:45:51 #90
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_87349725
quote:

[..]

misschien slikt ze wel iets anders
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:53:46 #91
318739 Mulberry
Verziekt je taal.
pi_87351179
Ze is 16:') Maar die gozer klinkt best als een pauper.
pi_87351258
Wat een faaltopic :')

Dat meisje is 16, dit is gewoon normaal gedrag. En hoe meer jij je er tegen verzet, hoe langer ze met deze kerel door zal gaan. En misschien is het niet Mr. Right voor haar, maar dat gaat ze toch zelf moeten ervaren. Ik mag toch hopen dat jij zelf ooit ook vriendinnetjes hebt gehad? En hoe meer je ouders/vrienden/omgeving roepen dat het niks is, hoe langer je ermee doorgaat. Dat soort dingen moet iemand toch zelf ervaren. Ze is iig gewoon eerlijk over de seks en hij komt bij je thuis ipv dat hij haar in een tochtig steegje ergens even onveilig uitwoont.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2010 11:32:24 ]
pi_87351692
Je hebt geen andere keus dan je dochter vrij te laten. Ze is trouwens geen kind meer maar een jong volwassen persoon. Ze zal als ze die al maakt uit haar eigen fouten moeten leren. Daar moet je ze vrij in laten.
met vriendelijke groeten,
Robby
www.relatieforum.net
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:43:02 #94
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_87352378
Oeh, een dochter die even zomaar beslist dat net voorgestelde vriendje blijft slapen. Ik had hem vriendelijk verzocht morgenochtend vooral op de koffie te komen, maar dat logees toch echt overlegd moeten worden in een huis dat niet alleen van jou OF van dochterlief is.

Het lef. Ik moest flink moeite doen het voor mekaar te krijgen m'n vriendje te laten blijven op die leeftijd, en terecht! :N
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_87352625
TS dochter heeft vannacht 2 maal de beste jongen zijn zaad geslikt en heeft het nog zeker 3 maal in andere gaten ontvangen, omdat TS de lieve vrede wil bewaren
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:59:18 #96
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87352721
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:55 schreef Ascendancy het volgende:
TS dochter heeft vannacht 2 maal de beste jongen zijn zaad geslikt en heeft het nog zeker 3 maal in andere gaten ontvangen, omdat TS de lieve vrede wil bewaren
Ja nou en? Ze hebben het toch al gedaan, en ze gaan het vast nog vele keren doen. Tot het uit is en dan komt de volgende. Wat heeft het voor zin om symboolpolitiek te voeren? Alleen om te laten zien "wie er de baas is"? Als je een beperking/strafmaatregel oplegt, zorg dan dat die ook nut heeft. Het enige wat een puber er anders van oppikt, is dat je kennelijk onzin praat.
pi_87352763
quote:
-Lekkere piepers, mam!
-Het zijn extra blommige, van de Appie.
-Mag ik de jus even?
-Tuurlijk schatje. Heb je al sex met hem gehad?
- -O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87352878
Kijk, daarom moet je zoons hebben, die kan je tenminste high fiven als ze sex hebben gehad :D
Doe eens lief!
  Redactie Sport zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:28:56 #99
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_87353361
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je komt niet aan door de pil, je krijgt meer honger door de pil, en het is dan aan jou de keus om te gaan vreten of niet. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_87353451
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:06 schreef Prenzlauer het volgende:
Kijk, daarom moet je zoons hebben, die kan je tenminste high fiven als ze sex hebben gehad :D
Dat kan bij een meid ook hoor. Alleen ouders zijn zo "bezorgd" als hun schattig meisje opeens volgepompt wordt.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:35:29 #101
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87353499
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 23:34 schreef RedBitch het volgende:
Misschien ben ik hier ouderwets en (en mijn meiden met mij), maar zoiets wordt met vaders niet besproken.
Ik wist van de eerste keer van mijn oudste( nu 19), mijn man had geen benul en dat hoefde ook niet.
Inmiddels is de oudste sinds 2 weken mama van een wolk van een dochter, maar nog steeds wordt alles met mij besproken.
Papa blijft daar sowieso van buiten, wat nodig is mag hij weten en de rest is bijzaak.
De jongste (nu 13) heeft sinds een 5 weken een vriendje en mams mag alles weten en paps is maar een zeur.
Wtf? :')

Moeders weet het mooi te vertellen, maar heeft klaarblijkelijk een complete nobody als man en vader van haar kinderen. Apart verhaal dit :D
Intelligent, but fucked up.
pi_87353524
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wtf? :')

Moeders weet het mooi te vertellen, maar heeft klaarblijkelijk een complete nobody als man en vader van haar kinderen. Apart verhaal dit :D
Ja, en het werkt idd allemaal ook erg goed als die 'oudste' zich dus schijnbaar alsnog op haar 18e zwanger heeft laten ketsen en nu 2 weekjes mama is _O-
pi_87353986
quote:
OMG wat faal jij hard als moeder én echtgenote als dit waar is :') Lekker meeroddelen met je kinders en niet voorkomen dat ze op hun 19e volgeyoghurt worden en een dweil als echtgenoot en dat prima vinden.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:59:40 #104
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_87354081
Wat een heerlijk verhaal dit :9~
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:21:16 #105
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_87354615
quote:
Daar is niks ouderwets aan, het is gewoon volslagen debiel.
Blaft je man ook? Heeft ie heel misschien vier poten en een kwispelende staart?
Ik snap echt niet hoe je zo'n deerniswekkend beeld van je eigen echtgenoot kunt schetsen.

Je bent dus een intrigante die met een dumbass is getrouwd.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_87354692
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:21 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ik snap echt niet hoe je zo'n deerniswekkend beeld van je eigen echtgenoot kunt schetsen.

Idd, jezus zeg :') dat mensen trots zijn op het feit dat ze hun man (en evengoed ouder van die 2 kinderen) voor een groot deel overal buiten houden :N
pi_87354728
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:21 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Plus:

geboortedatum: 19-02-1978
32 - 19 = 13.

Zit in de familie blijkbaar.
Of gewoon een matige troll
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_87355149
Haha ik kan mij niet voorstellen dat dit topic serieus is maar als het wel serieus is, laat ze toch gaan jij was ook ooit 16 en haar kinderen zullen ook wel 16 worden.
pi_87355421
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:54 schreef Anne het volgende:
Lang avondeten zeg? Ik krijg een beetje het idee dat het allemaal nep is :P.
Dat was al duidelijk in het eerste topic
pi_87355682
Dus omdat het avondeten lang duurde, zal het wel nep zijn? :')
Niet iedereen rent meteen naar de comp om FOK! een update te geven.
pi_87355767
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Dus omdat het avondeten lang duurde, zal het wel nep zijn? :')
Niet iedereen rent meteen naar de comp om FOK! een update te geven.
Staat los van het eten.

Je kunt het vrij snel inschatten op de manier waarop hij reageert.

De naam van je dochter en vriend noem je al helemaal niet natuurlijk.
pi_87355888
"Emilie (zo heet mijn dochter)"

zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:55:53 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87356654
het stelletje kleuters, ga eens ergens anders spelen :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_87356771
Dit zou een goeie troll zijn ^O^
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_87356928
Ik vind dat TS het best goed opgelost heeft, ben benieuwd hoe het gesprek over grenzen in het huis gaat.
pi_87357635
Pics van je dochter graag!!
-weg, zie banmeldtopic-
pi_87357733
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:06 schreef Prenzlauer het volgende:
Ik kijk nu al uit van de verhalen van mijn zoontje *O*

Maar ik heb ook een dochter... :{
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87357828
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:51 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik kijk nu al uit van de verhalen van mijn zoontje *O*
Misschien heb ik iets gemist, maar is dat een normaal vader-zoon ding?
quote:
Maar ik heb ook een dochter... :{
Ik ook, en ik hoop dat ze een hoop geweldige, vrijwillige en veilige seks gaat hebben, binnen of buiten een huwelijk of relatie en het aantal partners mag ze ook fijn zelf uit gaan maken.

Als je op haar 14e pas gaat nagelbijten heb je de boot al gemist denk ik, goed voorlichten en veel openheid en hopen dat het kwartje valt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87357945
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]
Euh... weet ik niet. Als ik met een mooie meid thuiskom, geeft mijn vader me wel een compliment, en de vraag of ik haar al geneukt heb :D Zo ja, niceeeeee ^O^

quote:
Ik ook, en ik hoop dat ze een hoop geweldige, vrijwillige en veilige seks gaat hebben, binnen of buiten een huwelijk of relatie en het aantal partners mag ze ook fijn zelf uit gaan maken.

Als je op haar 14e pas gaat nagelbijten heb je de boot al gemist denk ik, goed voorlichten en veel openheid en hopen dat het kwartje valt.
Mijn dochter is 4. Hoef ik me voorlopig nog geen zorgen over te maken. Als het eenmaal zo ver is, hoop ik niet dat ze met een Mocro of Neger thuis komt. Ja sorry, dat zie ik niet zo zitten.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87358500
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:05 schreef FireFox1 het volgende:

Als het eenmaal zo ver is, hoop ik niet dat ze met een Mocro of Neger thuis komt. Ja sorry, dat zie ik niet zo zitten.
Echt alles wat je hiervoor gezegd hebt, haal je onderuit met deze opmerking. Damn man als die dude goed voor dr is wat is dan het probleem?

Huiskamer rascist. :')
pi_87358582
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:34 schreef Document1 het volgende:

[..]

Echt alles wat je hiervoor gezegd hebt, haal je onderuit met deze opmerking. Damn man als die dude goed voor dr is wat is dan het probleem?

Huiskamer rascist. :')
Wacht maar totdat jou dochter met z'n lekkere leipe Mocro flavour thuiskomt :')
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:39:10 #122
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87358586
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mjah, tot op zekere hoogte. Als ik terugkwam van een weekend met een nieuw vriendinnetje werd er ook breed grijnzend gevraagd of ik erg moe was :D
pi_87358709
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:38 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Wacht maar totdat jou dochter met z'n lekkere leipe Mocro flavour thuiskomt :')
Zolang hij beschaafd overkomt en gewoon werk heeft of op een opleiding zit dan zie ik echt het probleem niet.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:48:02 #124
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87358781
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:44 schreef Document1 het volgende:

[..]

Zolang hij beschaafd overkomt en gewoon werk heeft of op een opleiding zit dan zie ik echt het probleem niet.
Tsja... Maar daar kun je ook heel goed de fout mee in gaan. "Beschaafd overkomen" betekent eigenlijk niets. Je kunt er niets uit aflezen, het vertegenwoordigt geen waarde en zegt ook helemaal niets over de waarde die je aan de persoon kunt hechten, als schoonzoon zijnde of whatever.
pi_87358813
Fair enough. ^O^

OT hoe is het met TS en zn dochters grenzen gesprek verlopen? :P
pi_87358929
quote:
Bij mij had je allang een trap onder je dikke reet gekregen als je mijn 'vrouw' was geweest.
pi_87359023
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bij mij had je allang een trap onder je dikke reet gekregen als je mijn 'vrouw' was geweest.
Inderdaad, dat er dit soort mensen rondlopen. :')
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:57:48 #128
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87359031
Deze is speciaal voor de TS trouwens:

quote:
Op een mooie pinksterdag
Als het even kon
Liep ik met mijn dochter aan het handje
In het parrekie te kuieren in de zon
Gingen madeliefjes plukken
Eendjes voeren
Eindeloos
Kijk nou toch, je jurk wordt nat
Je handjes vuil
En papa boos

Vader was een mooie held
Vader was de baas
Vader was een duidelijke mengeling van
Onze Lieve Heer en Sinterklaas
Ben je bang voor 't hondje?
Hondje bijt niet
Papa zegt dat hij niet bijt
Op een mooie pinksterdag
Met de kleine meid

Als het kindje groter wordt
Rosie in de knop
Zou je tegen alle grote jongens willen zeggen
Handen thuis en lazer op
Hebbu dat nou ook meneer?
Jawel, meneer
Precies als iedereen
Op een mooie pinksterdag
Laat ze je alleen

Morgen kan ze zwanger zijn
't Kan ook nog vandaag
't Kan van de behanger zijn of van een Franse zanger zijn
Of iemand uit Den Haag
Vader kan gaan smeken
En gaan preken
Tot hij purper ziet
Vader zegt: pas op m'n kind
Dat hondje bijt
Ze luistert niet

Vader is een hypocriet
Vader is een nul
Vader is er enkel en alleen maar voor de centen
En de rest is flauwekul
Ik wou dat ik nog een keer met mijn dochter
Aan het handje lopen kon
Op een mooie pinksterdag
Samen in de zon
Op een mooie pinksterdag
Samen in de zon
Samen in de zon
Duidelijk de streetcreds passen naar de lekkere tanga Annie MG Schmidt

[ Bericht 31% gewijzigd door SpecialK op 09-10-2010 17:10:39 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_87359584
Die vriend is geen Marokkaan, dus valt je probleem erg mee als ik het zo lees.
pi_87361126
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tis redelijk normaal dat dochters meer met hun moeder delen.
pi_87363020
Er is een verschil tussen 'meer delen' en 'totaal afwezig zijn'.
pi_87369910
quote:
[b]Op zaterdag 9 oktober 2010 16:05 schreef FireFox1 het volgende:
Mijn dochter is 4. Hoef ik me voorlopig nog geen zorgen over te maken. Als het eenmaal zo ver is, hoop ik niet dat ze met een Mocro of Neger thuis komt. Ja sorry, dat zie ik niet zo zitten.
Hieruit blijkt maar weer dat sommige mensen gewoon geen kinderen zouden moeten hebben.. :N

Je dochtertje is nu pas 4, verpest haar alstjeblieft niet met je kromme Wilders ideeën ;) Je bent een rolmodel voor haar remember, grow up

Zucht... unbelievable
pi_87370247
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:37 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Hieruit blijkt maar weer dat sommige mensen gewoon geen kinderen zouden moeten hebben.. :N

Je dochtertje is nu pas 4, verpest haar alstjeblieft niet met je kromme Wilders ideeën ;) Je bent een rolmodel voor haar remember, grow up

Zucht... unbelievable
De gedachtenpolitie is ter plaatse! :') ___!
pi_87370817
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:50 schreef 16meter het volgende:

[..]

Gedachtenpolitie?

Oke
pi_87370866
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:08 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Gedachtenpolitie?

Oke
quote:
Hobbies/interesses: thee drinken
:X
pi_87370867
quote:

[..]

Zucht... unbelievable
Waarom mag je als vader geen voorkeur uitspreken over met wie je je kinderen wel of niet thuis zou willen zien komen?
pi_87371193
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:10 schreef 16meter het volgende:

[..]

[..]

:X
Als je dan per se iets uit me profiel wil quoten doe het dan goed ;)

Verder nog iets inhoudelijks te melden?
pi_87371388
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:10 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Waarom mag je als vader geen voorkeur uitspreken over met wie je je kinderen wel of niet thuis zou willen zien komen?
Op basis van afkomst? Is dit een serieuze vraag?
pi_87371452
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:25 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Heb ik er ook eentje voor je, mag ik denken dat mijn dochter liever niet met een moslim thuiskomt?
pi_87371454
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:05 schreef FireFox1 het volgende:
Gatverdamme, wat ben jij een vieze racist. Echt erg dat er mensen zoals jij bestaan. :r
Ik heb al medeleiden met je dochtertje en die bekrompen generaliserende houding.
pi_87371488
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:10 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Sorry, maar als je zegt iets tegen negers (en ook Marokkanen) te hebben, spoor je gewoon niet.

Je vertrouwt er toch wel op dat je dochter met een leuke neger thuiskomt dan, ja toch?
pi_87371494
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:25 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Serieuze vraag ja.

Hij mag toch zeker aangeven dat hij een afkeur heeft tegen iemand? Dat kan afkomst zijn, maar ook opleiding, leeftijd, woonafstand, strafblad etc.

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sorry, maar als je zegt iets tegen negers (en ook Marokkanen) te hebben, spoor je gewoon niet.

Je vertrouwt er toch wel op dat je dochter met een leuke neger thuiskomt dan, ja toch?
Dat zei hij helemaal niet.
pi_87371516
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:50 schreef 16meter het volgende:

[..]

Racisme mag ten alle tijden worden afgekeurd ja.
pi_87371528
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gatverdamme, wat ben jij een vieze racist. Echt erg dat er mensen zoals jij bestaan. :r
Ik heb al medeleiden met je dochtertje en die bekrompen generaliserende houding.
Goede post, dit gaat hem vast op andere gedachten brengen.
pi_87371546
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:28 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Serieuze vraag ja.

Hij mag toch zeker aangeven dat hij een afkeur heeft tegen iemand? Dat kan afkomst zijn, maar ook opleiding, leeftijd, woonafstand, strafblad etc.
Hoe kan je vooraf zeggen dat je niet wil dat je dochter thuis komt met een neger. :r
Alsof de huidskleur bepaalt hoe de persoon is.
pi_87371568
quote:

[..]

Zucht... unbelievable
Zeg muts, wie denk je wel niet wie je bent? Denk je serieus dat ik dít ter sprake breng bij mijn kinderen? Ze hebben nog totaal geen idee wat er in de wereld speelt, en dat wil ik (voorlopig) nog houden zo. Ik gun ze een heerlijk een fijne jeugd, dus het laatste wat ik wil is dat ik ze confronteer met wat er werkelijk speelt in de wereld. Althans, tot ze vragen gaan stellen. Dan geef ik ze eerlijk antwoord.

En nee, ben totaal geen Wilders aanhanger, verre van zelfs. Ben zelf van Surinaamse afkomst, dus weet heel goed hoe veel Surinamers denken. En Marokkanen zijn nergens geliefd. Ook niet door de Surinamers.

En mijn meisje is gewoon heilig. Alle clichés zijn waar wat dat betreft. Het is en zal altijd mijn kleine meisje blijven. Daarom heb ik begrip voor de TS. Moet er niet aan denken dat er later jongens voor haar staan. :X
pi_87371569
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:29 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Goede post, dit gaat hem vast op andere gedachten brengen.
Zulke figuren zijn niet van gedachte te veranderen, als je al zo'n kronkel hebt...

Dus daar kots ik liever op. :r
pi_87371627
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zulke figuren zijn niet van gedachte te veranderen, als je al zo'n kronkel hebt...

Dus daar kots ik liever op. :r
Waarom post je het überhaupt dan, om je momentje van morele superioriteit te hebben? De discussie schiet er niets mee op als er weer eens iemand in een racisme-[kotssmiey]-stuip schiet.
pi_87371649
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:28 schreef Monco10 het volgende:

Dat zei hij helemaal niet.
Hij wil niet dat zijn dochter thuiskomt met een neger of Marokkaan...

In plaats van die jongen gewoon te beoordelen op wie hij is, maar nee er wordt meteen op uiterlijk en afkomst afgegaan. Zulke mensen echt...ik begin er echt helemaal genoeg van te krijgen, fucking tyfus racisten.
pi_87371661
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe kan je vooraf zeggen dat je niet wil dat je dochter thuis komt met een neger. :r
Alsof de huidskleur bepaalt hoe de persoon is.
Misschien keurt hij het wel af op basis van cultuurverschillen.
pi_87371683
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:31 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Waarom post je het überhaupt dan, om je momentje van morele superioriteit te hebben? De discussie schiet er niets mee op als er weer eens iemand in een racisme-[kotssmiey]-stuip schiet.
Precies ja. :r
Hoe kun je nou zoiets zeggen. Daarmee impliceer je dat alle negers en Marokkanen kut zijn.
pi_87371731
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:32 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Misschien keurt hij het wel af op basis van cultuurverschillen.
Het zijn van een neger staat niet gelijk aan een cultuurverschil. Genoeg negers die gewoon Nederlands zijn. Marokkanen ook trouwens. En nu ben ik wel weer klaar hier, maar ik ben het echt zat om zulke verwerpelijke meningen te lezen en nu komt het er een keer uit ja.
pi_87371750
quote:

[..]

Een racist? Jammer hoor. Ik spreek alleen mijn voorkeur uit. Ik ben zelf een (halve) neger for fuck sake.

Ik ken genoeg Negers en Marokkanen in mijn omgeving. Heck, mijn halve familie heeft een kleurtje.

Dus ga nou niet zo verontwaardig reageren klein meisje. Zeker als je zelf geen kinderen heb. Ik durf te wedden dat 90% van alle vaders zo denkt....

ALLEEN IK ZEG HET HARDOP!
pi_87371782
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:35 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Een racist? Jammer hoor. Ik spreek alleen mijn voorkeur uit. Ik ben zelf een (halve) neger for fuck sake.
Racist ja. Op basis van huidskleur (neger) zeg je dat je die donkere mensen niet voor je dochter wilt.

:{w
pi_87371786
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe kun je nou zoiets zeggen. Daarmee impliceer je dat alle negers en Marokkanen kut zijn.
Precies ja?

En je maakt direct een foutieve aanname, misschien heeft hij het gewoon over cultuurverschillen? (post). Dat is niet hetzelfde als impliceren dat alle negers en Marokkanen kut zijn.

Ik zou het ook niet zo zien zitten als mijn dochtertje met iemand van een arabisch-islamitische cultuur thuis zou komen, zal wel het imago zijn dat er omheen hangt. Heb ik dan meteen wat tegen Marokkanen :?
pi_87371808
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het zijn van een neger staat niet gelijk aan een cultuurverschil. Genoeg negers die gewoon Nederlands zijn. Marokkanen ook trouwens. En nu ben ik wel weer klaar hier, maar ik ben het echt zat om zulke verwerpelijke meningen te lezen en nu komt het er een keer uit ja.
ok
pi_87371829
quote:

Dus ga nou niet zo verontwaardig reageren klein meisje. Zeker als je zelf geen kinderen heb. Ik durf te wedden dat 90% van alle vaders zo denkt....

Nee, niet alle vaders, alleen mensen die hun dochters vriendje beoordelen op vooroordelen.
pi_87371838
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kruipt weer terug in je veilige wereldje nadat je je morele superioriteit hebt bewezen tegenover al die enge racisten op Fok? :)
pi_87371847
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Racist ja. Op basis van huidskleur (neger) zeg je dat je die donkere mensen niet voor je dochter wilt.

Die beste man heeft het helemaal niet over huidskleur, dat maak jij ervan.

Zo ben ik tegen mensen die PVDA hebben gestemd.
pi_87371867
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:30 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Zeg muts, wie denk je wel niet wie je bent? Denk je serieus dat ik dít ter sprake breng bij mijn kinderen? Ze hebben nog totaal geen idee wat er in de wereld speelt, en dat wil ik (voorlopig) nog houden zo. Ik gun ze een heerlijk een fijne jeugd, dus het laatste wat ik wil is dat ik ze confronteer met wat er werkelijk speelt in de wereld. Althans, tot ze vragen gaan stellen. Dan geef ik ze eerlijk antwoord.

En nee, ben totaal geen Wilders aanhanger, verre van zelfs. Ben zelf van Surinaamse afkomst, dus weet heel goed hoe veel Surinamers denken. En Marokkanen zijn nergens geliefd. Ook niet door de Surinamers.

En mijn meisje is gewoon heilig. Alle clichés zijn waar wat dat betreft. Het is en zal altijd mijn kleine meisje blijven. Daarom heb ik begrip voor de TS. Moet er niet aan denken dat er later jongens voor haar staan. :X
Wacht ff..

Jij beweert van Surinaamse afkomst te zijn maar wil liever niet dat je dochter met een 'neger' thuiskomt? Of Marrokaan? Wat heb je dan liever wel als ik vragen mag? Nederlandse jongens (want je denkt dat die heilig zijn?) Wat voor man vind je jezelf dan?

Dat je uberhaupt niet wil dat er later jongens zjin die iets van je dochter gaan willen dat ik begrijp ik, dit hebben alle vaders, maar jij hebt het in je post over jongens met een bepaalde afkomst.

En dat je die uitspraak niet bij je dochter tersprake brengt mag ik hopen ja ;)
pi_87371902
Ik ben een vader, en mij maakt het niet uit waar ze mee thuiskomen, zolang het maar geen egoistisch asociaal volk is. Maar ja, ik heb zonen.... met dochters zou ik denk ik er toch iets anders erover denken, ...meer in de algemeen beschermende zin.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_87371908
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:37 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ehm wat versta jij onder een neger dan? :?
pi_87371912
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:37 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je kruipt weer terug in je veilige wereldje nadat je je morele superioriteit hebt bewezen tegenover al die enge racisten op Fok? :)
Veilige wereldje?
Ja, want het FOK! forum is zoooo eng natuurlijk. :')

Sinds wanneer is het vreemd dat iemand boos reageert op een racistische uitspraak? 't wordt steeds gekker hier, de wereld op z'n kop. Ik moet me nu verantwoorden en iemand die zegt dat hij geen neger (wat niets meer dan een huidskleur is) voor zijn meisje wil niet? Man man...je zou het in Amerika niet moeten zeggen.
pi_87371929
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Lieve schat, hij is zelf een surinamer.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_87371947
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:39 schreef -Strawberry- het volgende:

neger (wat niets meer dan een huidskleur is)
En een Belg, is dat een zak patat dan?
pi_87371954
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:37 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Uhm....hij heeft het over negers. Dat heeft alles met huidskleur te maken. Enkel met huidskleur zelfs.

:|W
pi_87371957
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Veilige wereldje?
Ja, want het FOK! forum is zoooo eng natuurlijk. :')

Sinds wanneer is het vreemd dat iemand boos reageert op een racistische uitspraak? 't wordt steeds gekker hier, de wereld op z'n kop. Ik moet me nu verantwoorden en iemand die zegt dat hij geen neger (wat niets meer dan een huidskleur is) voor zijn meisje wil niet? Man man...je zou het in Amerika niet moeten zeggen.
Je draaft door. Net als op de vorige pagina. Je bent een vieze vuile racist :r , nee daar hoor ik inderdaad niets van te zeggen. Man man man, ze zouden me voor de Supreme Court slepen in de VS.
pi_87371985
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:39 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Ehm wat versta jij onder een neger dan? :?
De oorspronkelijke bewoners van Afrika met een donkere huidskleur
pi_87371988
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:40 schreef PP. het volgende:

[..]

Lieve schat, hij is zelf een surinamer.
Dus dan is het niet racistisch als je roept dat je geen neger wil voor je dochter?

Dus als ik roep dat ik geen blanke wil voor mijn kind, is het dan minder racistisch? :{
pi_87372003
Oh en

neger (wat niets meer dan een huidskleur is).

Daar ben ik het uiteraard niet mee eens. Is het enige verschil tussen alle mensen ter wereld alléén maar hun huidskleur? Dan zou het een stuk vrediger op aarde zijn.
pi_87372017
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, op basis van hun gedrag. Mijn buurman is een fantastische kerel. En ook een Marokkaan. Hij heeft 2 geweldige kinderen van 17 en 15. Correct Nederlands, perfect geïntrigeerd, hoog opgeleid etc etc.

Die Marokkaan van 17 zal ik graag als schoonzoon willen. Begrijp me niet verkeerd. Alleen is het overgrote deel gewoon fout.

Iedereen krijgt een kans bij mij. Alleen merk ik op dat vooral Surinamers, Marokkanen en Antillianen vrouwen bekijken op een hele andere manier dan Nederlanders. Dáár is mijn mening op gebaseerd.

Ik ben zelf een straatschooier geweest, en weet veel meer dan de gemiddelde vinexwijk bewoner wat er op straat afspeelt. Ik praat uit voorkennis, dus kom me niet beschuldigen als racist.

Je weet poep meisje, serieus.
pi_87372035
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:42 schreef Cerbie het volgende:
Oh en

Daar ben ik het uiteraard niet mee eens. Is het enige verschil tussen alle mensen ter wereld alléén maar hun huidskleur? Dan zou het een stuk vrediger op aarde zijn.
Nogmaals, genoeg negers die gewoon op en top hollands zijn. Snap je het probleem nu?
pi_87372036
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:42 schreef Cerbie het volgende:
Oh en

Ze begrijpt er niet veel van helaas, voor haar is een Vietnamees iemand die rijst eet en een Duitser iemand die een kuil graaft.
pi_87372064
Sorry vandaag te veel ervaringen gehad met racisten, het moest er even uit. :r

Al vind ik het ook wel terecht. Maar normaal reageer ik niet zo hatelijk.
  zondag 10 oktober 2010 @ 00:45:14 #175
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_87372071
Lang leve de schoonouders die al bij een date vragen of je wilt blijven slapen. :D
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_87372113
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:44 schreef -Strawberry- het volgende:

Je praat gewoon flauwekul. Van iemand die uit Den Helder moet komen verwacht ik meer ervaring.
pi_87372114
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:44 schreef -Strawberry- het volgende:

Zoals Marc Marie zou zeggen: je bent niet door, maar je ziet er wel heel leuk uit, bedankt voor je deelname
pi_87372140
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:46 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Zoals Marc Marie zou zeggen: je bent niet door, maar je ziet er wel heel leuk uit, bedankt voor je deelname
^O^
pi_87372167
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:43 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ze begrijpt er niet veel van helaas, voor haar is een Vietnamees iemand die rijst eet en een Duitser iemand die een kuil graaft.
Nee, jij begrijpt mij niet ben ik bang.
Ik weet ook wel dat negers oorspronkelijk een bepaalde afkomst hebben, maar er zijn ook genoeg negers die helemaal geen cultuur behalve de nederlandse kennen. Daarom vind ik het zo fout dat je puur op basis van dat uiterlijk, het zijn van een neger, stelt dat je zo iemand niet voor je dochter wil.

Er zijn ook veel goeie Marokkanen en negers. Dan zou je dochter juist een van hen kiezen? Hoe je dan kan zeggen dat je nooit zo iemand wil voor haar, vind ik gewoon heel generaliserend en onbegrijpelijk ja.
pi_87372216
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat negers oorspronkelijk een bepaalde afkomst hebben, maar er zijn ook genoeg negers die helemaal geen cultuur behalve de nederlandse kennen. Daarom vind ik het zo fout dat je puur op basis van dat uiterlijk, het zijn van een neger, stelt dat je zo iemand niet voor je dochter wil.

Er zijn ook veel goeie Marokkanen en negers. Dan zou je dochter juist een van hen kiezen? Hoe je dan kan zeggen dat je nooit zo iemand wil voor haar, vind ik gewoon heel generaliserend en onbegrijpelijk ja.
Ik denk gewoon dat je mijn punt simpelweg niet snapt.
pi_87372219
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:36 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Precies ja?

En je maakt direct een foutieve aanname, misschien heeft hij het gewoon over cultuurverschillen? (post). Dat is niet hetzelfde als impliceren dat alle negers en Marokkanen kut zijn.

Ik zou het ook niet zo zien zitten als mijn dochtertje met iemand van een arabisch-islamitische cultuur thuis zou komen, zal wel het imago zijn dat er omheen hangt. Heb ik dan meteen wat tegen Marokkanen :?
Blijkbaar?

En als ze er wel mee thuiskomt? En het blijkt gewoon een goede jongen te zijn die van haar houd en haar respecteert, wat is het probleem dan? Waar ben je bang voor?
pi_87372223
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nogmaals, als hij zegt dat hij zijn dochter liever niet met een Belg ziet thuis komen, zegt hij dan iets over de huidskleur van die Belg? Dat is een associatie die alleen jij legt.
pi_87372309
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:50 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Blijkbaar?

En als ze er wel mee thuiskomt? En het blijkt gewoon een goede jongen te zijn die van haar houd en haar respecteert, wat is het probleem dan? Waar ben je bang voor?
Dan is er niks aan de hand :) Ongeacht kleur of afkomst.
pi_87372339
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:52 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

En jij snapt het. ^O^
pi_87372361
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:50 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Nogmaals, als hij zegt dat hij zijn dochter liever niet met een Belg ziet thuis komen, zegt hij dan iets over de huidskleur van die Belg? Dat is een associatie die alleen jij legt.
Monco10 hou alsjeblieft op, het gaat nergens over wat je zegt

Een neger is iemand met een donkere huidskleur, punt. Wil je dit nu echt gaan ontkennen?
pi_87372387
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:53 schreef Cerbie het volgende:

[..]

En jij snapt het. ^O^
En jij ook ^O^

Wil gewoon geen bontkraagje of rapper rond mijn dochter zien hangen. Bij de gedachte alleen al krijg ik braakneigingen :r
pi_87372424
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:50 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Of jij denkt te zwart/wit dat neger alleen om afkomst zou gaan, namelijk mensen uit Afrika.Er zijn zelfs mensen die licht getinten al als negers bestempelen, dus ja. :') Zeg dan afrikaan of zo als het puur om afkomst gaat.

Overigens verandert dat he-le-maal niets. Dat hij bij voorbaat al geen Marokkaan wil voor zijn meisje vind ik net zo kwalijk. Nogmaals, je vertrouwt er toch op dat je dochter wel valt op leuke jongens? En er zijn leuke Marokkanen, dus...snap je? Waarom zoiets zeggen. Dat vind ik generaliserend en onterecht, ook al zullen er zeker heel veel klootzakken van Marokkanen rondlopen. Ik mag aannemen dat iemand zijn dochter dan wel zo opvoed dat zij niet met een badboy thuis gaat komen, van welke afkomst dan ook.

Daar gaat het mij een beetje om. En dan doet die hele 'neger is afkomst geen huidskleur' discussie er ook niet toe, maar als iemand iets zegt te hebben tegen negers denk ik meteen aan huidskleur en ik denk dat ik daar niet vreemd in ben.
pi_87372462
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:54 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Een neger is niet alleen maar iemand met een donkere huidskleur, punt. Wil je dit nu echt gaan ontkennen?
BCF, ik heb even je post gefixed. Snap je nu wel wat hij bedoelt?
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Daar gaat het mij een beetje om. En dan doet die hele 'neger is afkomst geen huidskleur' discussie er ook niet toe, maar als iemand iets zegt te hebben tegen negers denk ik meteen aan huidskleur en ik denk dat ik daar niet vreemd in ben.
Ik denk ook niet dat je daar de enige in bent, er lopen er genoeg van rond in VKZ.
pi_87372482
quote:

Een neger is iemand met een donkere huidskleur, punt. Wil je dit nu echt gaan ontkennen?
Volgens mij betekent het zowel iemand van Afrikaanse afkomst als donkere mensen ja.
Zo vatte ik het dan ook op. Maar het is een detail, want wat hij over Marokkanen zei vind ik net zo kwalijk.
pi_87372510
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:53 schreef Cerbie het volgende:

[..]

En jij snapt het. ^O^
Hou toch op

Zeg dan: ik wil liever niet dat me dochter met een brutale, ongeschoolde, criminele, respectloze, whatever thuiskomt. ONGEACHT wat iemands afkomst en/of huidskleur is.

Jullie hebben het eerst over afkomst en zeggen dan MAAR als het een goede jongen is heb ik er geen problemen mee, maw je gaat er al van uit dat het merendeel van die groep slecht is, maar als zij er die ene goede heeft uitgepikt is het prima.

Raar
pi_87372513
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:52 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Dan hoef je toch ook niet te zeggen dat je haar liever niet met een neger/marokkaan thuis ziet komen?

Want het is je dochter, natuurlijk komt ze met een leuke jongen thuis. ;) Vertrouw je daar niet op?

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 10-10-2010 01:08:48 ]
pi_87372533
quote:

[..]

Ontkennen? Huh?

Oh overigens...

Een Duitser graaft een kuil.
Een Vietnamees eet rijst.
Een Spanjaard doet aan stierenvechten.
Een Nederlander loopt op klompen.

Zijn punt is dat je iemand kunt afkeuren op tal van zaken, de assiociatie met huidskleur legt hij helemaal niet en dat zou jij ook niet moeten doen.

Ik heb niks met mensen die PVDA hebben gestemd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Monco10 op 10-10-2010 01:06:45 ]
pi_87372539
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:55 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

En jij ook ^O^

Wil gewoon geen bontkraagje of rapper rond mijn dochter zien hangen. Bij de gedachte alleen al krijg ik braakneigingen :r
Kijk, dat is al genuanceerder. ;)
pi_87372553
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:59 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Hou toch op

Zeg dan: ik wil liever niet dat me dochter met een brutale, ongeschoolde, criminele, respectloze, whatever thuiskomt. ONGEACHT wat iemands afkomst en/of huidskleur is.
_O_ Dat is dus precies mijn punt. En daarom kan ik niet tegen het soort generaliserende uitspraken.

Niets meer aan toe te voegen dit. ^O^
pi_87372586
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:59 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Hou toch op

Jullie hebben het eerst over afkomst en zeggen dan MAAR als het een goede jongen is heb ik er geen problemen mee, maw je gaat er al van uit dat het merendeel van die groep slecht is, maar als zij er die ene goede heeft uitgepikt is het prima.

Raar
Dat bekt niet zo lekker, net als ik zie liever niet dat mijn dochter met een jongen uit de arabisch-islamitische cultuur thuiskomt, gelet op de verschillen in de rol van de vrouw tussen die cultuur en onze cultuur.
pi_87372617
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:59 schreef Monco10 het volgende:

Ik heb niks met mensen die PVDA hebben gestemd.
Verklaart een hoop, ik heb namelijk PvdA gestemd. ;)
(Laat Sachertorte het niet lezen.)

Maar dat was meer een strategische stem, niet omdat ik het nou de beste partij vind.
pi_87372643
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:01 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat bekt niet zo lekker, net als ik zie liever niet dat mijn dochter met een jongen uit de arabisch-islamitische cultuur thuiskomt, gelet op de verschillen in de rol van de vrouw tussen die cultuur en onze cultuur.
Zeg dan dat je geen seksist als vriend voor je dochter wil.

Lijkt me ook nogal een open deur....dus waarom zeggen?

Makkelijk.
pi_87372666
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zeg dan dat je geen seksist als vriend voor je dochter wil.

Lijkt me ook nogal een open deur....dus waarom zeggen?

Makkelijk.
Alle islamitische mannen zijn seksisten :?
Een mens bestaat uit meer dan één onderdeel he.

Maar als je er beter van slaapt wil ik ook wel zeggen dat ik liever niet heb dat mijn dochter met een Marokkaan thuiskomt omdat ik daar geen goede ervaringen mee heb. Ik zal er geen minuut minder om slapen als je me daarom als racist betiteld.
pi_87372694
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Alle islamitische mannen zijn seksisten :?
Als je het hebt over de rol van de vrouw in die cultuur....ja. En dat noemde je specifiek.
pi_87372823
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan hoef je toch ook niet te zeggen dat je haar liever niet met een neger/marokaan thuis ziet komen?

Want het is je dochter, natuurlijk komt ze met een leuke jongen thuis. ;) Vertrouw je daar niet op?
Tuurlijk wel. Mijn dochter heeft een uitstekende achterban, met allemaal mensen die zielsveel van haar houden. Maar hoe groot mijn invloed van mij en haar moeder ook is, sommige secundaire invloeden heb je simpelweg geen vat op, zoals het kiezen van verkeerde vriendjes.

Weet je hoe makkelijk sommige mensen verstrikt raken in het foute gedrag van haantjes? Allemaal stoer en spannend natuurlijk.
pi_87372871
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je het hebt over de rol van de vrouw in die cultuur....ja. En dat noemde je specifiek.
En terecht.
pi_87372964
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:

Maar als je er beter van slaapt wil ik ook wel zeggen dat ik liever niet heb dat mijn dochter met een Marokkaan thuiskomt omdat ik daar geen goede ervaringen mee heb. Ik zal er geen minuut minder om slapen als je me daarom als racist betiteld.
Waarom zou ik daar beter van slapen?
Maar blijkbaar ga jij er van uit dat je dochter dan op foute jongens valt en dus met Marokkaans tuig zal thuiskomen ipv een leuke Marokkaanse jongen waar er ook genoeg van zijn. Zegt wat over jouw generaliserende houding of over het vertrouwen dat je hebt in je dochters jongenskeuze.

Ik kan alleen maar hopen dat niet te veel mensen zo denken.
Mij persoonlijk heb je er niet mee, maar slecht vind ik het wel.
pi_87372983
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:10 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

En terecht.
Oh zeker, maar dan gaat het om de persoon zelf en dan filter je niet enkel op afkomst of uiterlijk.
pi_87372985
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:55 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

En jij ook ^O^

Ben een beetje klaar met jou

Bontkraagje of rapper.. grow up.

Je hebt nu al eerder gezegd dat je denkt dat een Nederlandse jongen het best zal zijn voor je dochter. En je hebt duidelijk negatieve vooroordelen over al het andere. Het feit dat je half Surinaams bent doet er verder niet toe. Het erge is nog dat je zegt dat je zoveel buitenlanders om je heen hebt waaronder goede geschoolde. Misschien moet je een nieuwe mensen leren kennen, want van die goede geschoolde leuke (niet criminele) 'negers', marrokanen en andere allochtonen zijn er nog veellll meer. Loop is een keer een willekeurige universiteit binnen en daar zie je er genoeg.

Maar goed jullie hebben nu eenmaal je vooroordelen, besef ook wel dat niks wat ik zeg dit gaat veranderen ;)
pi_87373080
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:13 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Ben een beetje klaar met jou

Bontkraagje of rapper.. grow up.

Je hebt nu al eerder gezegd dat je denkt dat een Nederlandse jongen het best zal zijn voor je dochter. En je hebt duidelijk negatieve vooroordelen over al het andere. Het feit dat je half Surinaams bent doet er verder niet toe. Het erge is nog dat je zegt dat je zoveel buitenlanders om je heen hebt waaronder goede geschoolde. Misschien moet je een nieuwe mensen leren kennen, want van die goede geschoolde leuke (niet criminele) 'negers', marrokanen en andere allochtonen zijn er nog veellll meer. Loop is een keer een willekeurige universiteit binnen en daar zie je er genoeg.

Maar goed jullie hebben nu eenmaal je vooroordelen, besef ook wel dat niks wat ik zeg dit gaat veranderen ;)
:O

:W

Heb jij kinderen?
pi_87373115
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:08 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Mijn dochter heeft een uitstekende achterban, met allemaal mensen die zielsveel van haar houden. Maar hoe groot mijn invloed van mij en haar moeder ook is, sommige secundaire invloeden heb je simpelweg geen vat op, zoals het kiezen van verkeerde vriendjes.

Weet je hoe makkelijk sommige mensen verstrikt raken in het foute gedrag van haantjes? Allemaal stoer en spannend natuurlijk.
Maar waarom zo nodig die afkomst er bij noemen?
Niemand wil dat zijn/haar dochter thuis komt met een fout vriendje, maar dat is dus ongeacht de afkomst, want foute jongens heb je overal tussen zitten. Echt, een hoop Nederlanders die ik ken zou je ook niet graag met je dochter zien hoor.

Het is zo generaliserend om dan maar meteen te zeggen dat je geen neger of Marokkaan voor haar wil. Ik snap de slechte ervaringen en de vooroordelen, maar tegelijkertijd weet je dat ze niet allemaal zo zijn en dat je niet bij voorbaat kunt zeggen dat een Marokkaan of neger voor je dochter per definitie niet goed zou zijn.
pi_87373162
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:13 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Loop is een keer een willekeurige universiteit binnen en daar zie je er genoeg.
Slightly offtopic, maar ik zie ze niet op mijn universiteit. Dat is bijna een zeldzaamheid, helemaal als je de buitenlandse studenten niet meetelt.
  zondag 10 oktober 2010 @ 01:19:38 #208
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_87373187
Laat ik hier eens adverteren.
Zoekt u de ideale schoonzoon? Dan ben ik er voor u! Ik zorg dat uw dochter een fantastisch leven krijgt en tijdens familie bezoek kan ik ook nog meehelpen met verschillende zaken. Dus heeft u een dochter van 17 tot 19 jaar oud en wil je dat ze een onschuldige partner heeft? Neem contact op!
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
pi_87373216
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:16 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Dat is totaal niet relevant. Generalisatie is gewoon nooit goed te praten.
pi_87373249
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom zou ik daar beter van slapen?
Maar blijkbaar ga jij er van uit dat je dochter dan op foute jongens valt en dus met Marokkaans tuig zal thuiskomen ipv een leuke Marokkaanse jongen waar er ook genoeg van zijn. Zegt wat over jouw generaliserende houding of over het vertrouwen dat je hebt in je dochters jongenskeuze.
Nee, dat zeg ik niet. Het zou fijn zijn als je niet continu iedere poster in dit topic woorden in zijn of haar mond wil leggen. Dat je nog eens extra moet benadrukken dat er "genoeg leuke Marokkaanse jongens zijn" zegt me helaas al genoeg over je wereldbeeld, het spijt me.
quote:
Ik kan alleen maar hopen dat niet te veel mensen zo denken.
Mij persoonlijk heb je er niet mee, maar slecht vind ik het wel.
Insgelijks, ik hoop dat er niet teveel mensen zijn die een extreme iedereen-is-gelijk-drang hebben waardoor ze belangrijke punten uit het oog verliezen.
pi_87373262
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar waarom zo nodig die afkomst er bij noemen?
Niemand wil dat zijn/haar dochter thuis komt met een fout vriendje, maar dat is dus ongeacht de afkomst, want foute jongens heb je overal tussen zitten. Echt, een hoop Nederlanders die ik ken zou je ook niet graag met je dochter zien hoor.

Het is zo generaliserend om dan maar meteen te zeggen dat je geen neger of Marokkaan voor haar wil. Ik snap de slechte ervaringen en de vooroordelen, maar tegelijkertijd weet je dat ze niet allemaal zo zijn en dat je niet bij voorbaat kunt zeggen dat een Marokkaan of neger voor je dochter per definitie niet goed zou zijn.
Nogmaals, ik baseer mijn mening op eigen ervaringen.

Jullie 2 dames snappen het gewoon niet. Klaar.

Sowieso denken vaders anders dan moeders.
pi_87373322
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:21 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Het zou fijn zijn als je niet continu iedere poster in dit topic woorden in zijn of haar mond wil leggen. :)
Het is een conclusie die ik trek. En die te trekken valt als jij zegt dat je jouw dochter niet met een Marokkaan thuis wil zien komen. Dat komt óf door generaliseren van jouw kant, of omdat je geen vertrouwen hebt in haar jongenskeuze. Kan ook beide.
quote:
Insgelijks, ik hoop dat er niet teveel mensen zijn die een extreme iedereen-is-gelijk-drang hebben waardoor ze belangrijke punten uit het oog verliezen.
Niet iedereen is gelijk, maar gelijke kansen moeten er wel zijn. Mensen zouden anderen niet op voorhand moeten uitsluiten op basis van hun afkomst, that's all. Daar is niets extreems aan, eerlijk gezegd. Het staat zelfs in de grondwet als ik me niet vergis.
pi_87373340
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:22 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Gelukkig denken niet alle vaders zo bekrompen.
pi_87373423
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gelukkig denken niet alle vaders zo bekrompen.
Maakt me geen fuck uit wat jij denkt :)
pi_87373475
Simpele afsluiter dan:

Als ik zeg dat ik geen Nederlandse jongen wil voor mijn zoon/dochter, is dat toch ook zwaar generaliserend en onterecht? Want je kan alle Nederlanders niet over één kam scheren, er zijn zo veel verschillende mensen die dezelfde afkomst delen.

Als het hiermee nog niet duidelijk is, dan komen we er gewoon niet uit. Laat maar zitten dan.
pi_87373537
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:16 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Nee? Wat is je punt?

FireFox je klinkt gewoon niet zo intelligent sorry. Van een man met kinderen mag ik verwachten dat die zich op een volwassen manier weet te uiten. Dat die weet dat je iemand allereerst op zijn/haar gedrag moet beoordelen en niet op afkomst (dit wil je ook aan je kinderen meegeven neem ik aan). Het feit dat jij dit niet vanzelfsprekend vindt geeft mij al aan dat deze discussie totaal zinloos is. Jammer.

Slaaplekker :W
pi_87373538
pi_87373545
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:27 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Maakt me geen fuck uit wat jij denkt :)
Goh.

Maar jij mag ook nooit meer zeuren dan als bedrijven je niet aannemen op basis van je afkomst of zo. Zekere voor het onzekere hè? Als ze slechte ervaringen hebben met buitenlanders, is het immers compleet gerechtvaardigd om te discrimineren en te generaliseren, blijkbaar.
pi_87373634
Ik zou echt geen Nederlandse jongen willen voor mijn dochter hoor. Zijn echt allemaal van die onbetrouwbare en botte lamballen, alleen maar bier drinken, hebben geen manieren en zijn echt zo gierig. Ik als Turk heb dan veel liever een allochtoon, maakt verder niet eens zoveel uit waar ze vandaan komen.
pi_87373689
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is een conclusie die ik trek. En die te trekken valt als jij zegt dat je jouw dochter niet met een Marokkaan thuis wil zien komen. Dat komt óf door generaliseren van jouw kant, of omdat je geen vertrouwen hebt in haar jongenskeuze. Kan ook beide.
Je doet het weer. Die conclusie valt niet te trekken, want er zijn méér mogelijkheden dan alleen die twee punten. Ik heb noch een gebrek aan vertrouwen in de partnerkeuze van mijn hypothetische dochter noch een generaliserende hekel aan Marokkanen.

En dat bedoelde ik dus met Dat je nog eens extra moet benadrukken dat er "genoeg leuke Marokkaanse jongens zijn" zegt me helaas al genoeg over je wereldbeeld, het spijt me.

Niemand kan slecht over Marokkanen denken in jouw ogen omdat het in jouw ogen vrijwel alleen maar aardige mensen zijn. Is het een eye-opener als ik zeg dat mensen (en dan zeg ik niet dat ik hieronder val) een hekel aan Marokkanen kunnen hebben omdat ze alléén maar slechte ervaringen met deze bevolkingsgroep hebben terwijl ze wel gezellig met de Turkse buurman een kopje thee kunnen drinken?

Ik zie een dochter van mij liever niet met een jongen uit een arabisch-islamitische cultuur thuiskomen omdat ik de culturele verschillen erg groot vindt en dat baseer ik op mijn eigen ervaringen. Ik kan er niet wakker van liggen als je me dáárom een bekrompen, generaliserende racist noemt. Soît. Ik hoop alleen maar dat er niet teveel mensen zijn die zo redeneren.
quote:
[..]

Niet iedereen is gelijk, maar gelijke kansen moeten er wel zijn. Mensen zouden anderen niet op voorhand moeten uitsluiten op basis van hun afkomst, that's all. Daar is niets extreems aan, eerlijk gezegd. Het staat zelfs in de grondwet als ik me niet vergis.
Als dit als argument tegen een standpunt van mij wordt gebruikt dan mis ik het even.
pi_87373694
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:18 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Slightly offtopic, maar ik zie ze niet op mijn universiteit. Dat is bijna een zeldzaamheid, helemaal als je de buitenlandse studenten niet meetelt.
Studeer je in Amsterdam?

Want hier lopen er genoeg rond!

UvA ben ik niet zo heel vaak maar daar ken ik er al een groot aantal en de VU waar ik zelf studeer zie je sowieso heel veel verschillene culturen (waaronder nog steeds meer Nederlanders uiteraard, maar dat is normaal), maja daar staat de VU ook wel een beetje om bekend. O+
pi_87373711
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:32 schreef Monco10 het volgende:
[ afbeelding ]
Meer valt er niet van te maken. :{
pi_87373764
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:37 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Studeer je in Amsterdam?

Want hier lopen er genoeg rond!

UvA ben ik niet zo heel vaak maar daar ken ik er al een groot aantal en de VU waar ik zelf studeer zie je sowieso heel veel verschillene culturen (waaronder nog steeds meer Nederlanders uiteraard, maar dat is normaal), maja daar staat de VU ook wel een beetje om bekend. O+
Nijmegen, maar op Maastricht en Enschede heb ik hetzelfde gemerkt, Duitsers niet meegeteld. De buitenlandse studenten (of negers als ik alle studenten met donkere huidskleur een neger moet noemen _O- ) zijn vaak de leukste om mee samen te werken, heel gemotiveerd. Maar een Nederlands-allochtone (jullie weten wel wat ik bedoel) student is een zeldzaamheid.
pi_87373797
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Goh.

Maar jij mag ook nooit meer zeuren dan als bedrijven je niet aannemen op basis van je afkomst of zo. Zekere voor het onzekere hè? Als ze slechte ervaringen hebben met buitenlanders, is het immers compleet gerechtvaardigd om te discrimineren en te generaliseren, blijkbaar.
Hahah ja dat dacht ik dus ook. Firefox doet bij andere wat een grote groep in NL waarschijnlijk heellll vaak bij hem heeft gedaan. Daarom vind ik zijn uitspraken ook zo raar, maar goed we weten niet wat hier achter schuilt.

Blijkbaar snappen wij het niet.. :')
pi_87373810
Je weet dat er allochtonen zijn die PVV stemmen he?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87373871
quote:
Niemand kan slecht over Marokkanen denken in jouw ogen omdat het in jouw ogen vrijwel alleen maar aardige mensen zijn
En dan zeg je tegen anderen dat ze jou woorden in de mond leggen. _O-

Wauw. Echt, wauw.
pi_87373892
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dan zeg je tegen anderen dat ze jou woorden in de mond leggen. _O-

Wauw. Echt, wauw.
Ik denk, ik pas je manier van conclusies trekken even toe op je posts. Nog inhoudelijk commentaar? Ik geloof dat je namelijk wel weet waar ik op doel.
pi_87373894
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:37 schreef Cerbie het volgende:

Als dit als argument tegen een standpunt van mij wordt gebruikt dan mis ik het even.
Ach, je mist wel meer dingen. :W
pi_87373904
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ach, je mist wel meer dingen. :W
Verstand? ;(
Multiculturele vlinders in mijn buik?
pi_87373965
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:45 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Verstand? ;(
Multiculturele vlinders in mijn buik?
Je denkt dat ik dol ben op onze huidige multiculti samenleving?
Integendeel.
pi_87373974
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:42 schreef Cerbie het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, net zoals er blijkbaar racisten als Firefox bestaan, terwijl Firefox zelf donker is.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 10-10-2010 01:58:36 ]
pi_87373979
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je denkt dat ik dol ben op onze huidige multiculti samenleving?
Integendeel.
Zijn we het toch ergens over eens. :)
pi_87374066
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:42 schreef Cerbie het volgende:

SPOILER
Een klein aantal rare figuren ja.. die het dus niet helemaal snappen..

Mensen met zelfhaat of die heellllllll graag, ten alle kosten door de Nederlandse bevolking omarmd willen worden en hier een misplaatst statement meemaken.

Wilders is niet de oplossing, hij is het probleem, creëert en stimuleerd haat, verdeling en wantrouwen. Jammer.
pi_87374092
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, net zoals er blijkbaar racisten als TS bestaan, terwijl TS zelf donker is.
Firefox was helemaal niet de TS, we zijn met een heel ander issue begonnen.
Maar hier stond een minuut geleden ook nog wat anders.

Ik vind het maar een vreemde uitspraak. terwijl TS zelf donker is. Waarom is het nog erger dat TS racistisch is, ómdat hij donker is?
pi_87374145
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:51 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Een klein aantal rare figuren ja.. die het dus niet helemaal snappen..
Snappen die mensen het niet helemaal, of snap jij het niet helemaal ..
quote:
Mensen met zelfhaat of die heellllllll graag, ten alle kosten door de Nederlandse bevolking omarmd willen worden en hier een misplaatst statement meemaken.

Wilders is niet de oplossing, hij is het probleem, creëert en stimuleerd haat, verdeling en wantrouwen. Jammer.
Wilders is niet het probleem, hij is een symptoom van het probleem.
pi_87374182
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:53 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ah ja klopt...komt omdat hij het ineens over zijn dochter had en dit topic niet meer gaat over het oorspronkelijke onderwerp. :D Mijn fout idd. Er stond eerst iets anders maar dat klopte toch niet helemaal.

quote:
Ik vind het maar een vreemde uitspraak. terwijl TS zelf donker is. Waarom is het nog erger dat TS racistisch is, ómdat hij donker is?
Niet erger, maar wel onbegrijpelijker.
En om aan te geven dat het feit dat hij Surinamer is echt niet betekent dat zijn uitspraken dan niet racistisch zijn.
pi_87374200
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:53 schreef Cerbie het volgende:

[..]

omdat hij beter zou moeten weten. JUIST door zijn achtergrond.

Maar goed we weten niet hoe en door wie hij is opgevoed. Er kunnen 100 verschillende redenen zijn waarom hij is zoals hij is
pi_87374244
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:55 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Zij snappen niet helemaal dat als het aan Wilders lag, zij hier niet eens zouden wonen.

Grenzen dicht and all. Slechts één van vele voorbeelden.

quote:
Klopt, maar hij is ook zeker geen oplossing. Hij versterkt het.
pi_87374300
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:55 schreef Cerbie het volgende:

[..]

[..]

Zucht.. wat denk je zelf? Of ben jij wel een Wilders aanhanger? (want daar ben ik niet van uitgegaan) Zo ja dan zullen wij elkaar sowieso nooit begrijpen.

Wat wilders ook is, hij is zeker niet de oplossing en draagt zijn steentje (stenen, keien, rotsen) gewillig bij aan het probleem.
pi_87374344
Sorry, onbegrijpelijker dan. Ik snap het oprecht niet. Waarom zou een Surinamer juist beter moeten weten door zijn achtergrond? Zoals ik op jullie overkom als een racist, komen jullie op mij over als een typisch gevalletje White Guilt Syndrome.

Hij is zoals hij is. Als hij zegt dat hij liever niet een schoonzoon van een bepaalde achtergrond langs ziet komen dan is er in mijn ogen geen steekje bij hem los danwel iets fout gegaan in de opvoeding.
pi_87374440
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:03 schreef Cerbie het volgende:

Hij is zoals hij is. Als hij zegt dat hij liever niet een schoonzoon van een bepaalde achtergrond langs ziet komen dan is er in mijn ogen geen steekje bij hem los danwel iets fout gegaan in de opvoeding.
En dan zijn we weer terug bij het begin inderdaad, zo zijn er ook mensen die hun dochter liever niet met een limburger, een timmerman, een duitser, een hardrocker of een gehandicapte thuis zien komen.
pi_87374452
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:01 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Zucht.. wat denk je zelf?
In die quote staat wat ik zelf denk.
quote:
Of ben jij wel een Wilders aanhanger? (want daar ben ik niet van uitgegaan) Zo ja dan zullen wij elkaar sowieso nooit begrijpen.
Nee hoor, maar is dat überhaupt relevant?
quote:
Wat wilders ook is, hij is zeker niet de oplossing en draagt zijn steentje (stenen, keien, rotsen) gewillig bij aan het probleem.
Maar waarom hebben allochtonen die op Wilders stemmen dan veel zelfhaat? Ik kan me een PVV stem prima voorstellen als goed geïntegreerde allochtoon in een probleemwijk, net als ik me die stem van een autochtoon in een probleemwijk goed kan voorstellen.
pi_87374464
Wat een users in dit topic, een moeder die dochter zover mogelijk weg houdt van wat er 'echt' in de wereld speelt? Iemand die vind dat als je op strafblad af mag keuren, je dat ook op huidskleur mag?

Uit iemands strafblad kun je afleiden wat voor vlees je in de kuip hebt, maar dat mag je toch niet op huidskleur doen? En al helemaal niet als je rolmodel bent (ouder dus). Ik begrijp de redenatie wel, buitenlanders 2x zovaak crimineel etc etc, maar dit is vooral een hele hoop gebagger die je via wilders en die fijne telegraaf die ook elke kans aangrjipt om allochtonen slecht in het nieuws te brengen. Dat is immers wat de gemiddelde telegraaf lezer graag wil lezen.

Maar, stel, het klopt - een allochtoon komt 2x zovaak in aanraking met criminaliteit als een blanke. (Heb even geen bron, maar heb Wilders dit horen zeggen laatst). Je zou dan kunnen zeggen dat je 2x zoveel kans hebt beroofd te worden door een buitenlander.

Er wonen in Nederland 16 miljoen mensen, waarvan 3 miljoen allochtonen. Per 16 mensen die je op straat tegenkomt zijn er dan 13 blank, en 3 gekleurd. Er zijn dus meer dan 2x zoveel autochtonen als allochtonen, waardoor je meer kans hebt om beroofd te worden door een autochtoon! b00m baby, vertel dat maar in je telegraaf.

Wat dit verhaal doet in dit topic is me overigens een raadsel.
edit; en overigens heeft dit ook niet zoveel te maken met het naar huis nemen van een buitenlander :')

edit #2 @ Cerbie \/ - het is ook een stom voorbeeld, maar je begrijpt de strekking.
pi_87374517
Bedankt voor je input, kun je nu weer weggaan? Je hebt duidelijk niet goed gelezen.

Oh en je statistiekje gaat ervanuit dat allochtonen hetzelfde percentage overvallen plegen als autochtonen. Dat gaat hem niet worden, sorry.
pi_87374568
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:03 schreef Cerbie het volgende:
Sorry, onbegrijpelijker dan. Ik snap het oprecht niet. Waarom zou een Surinamer juist beter moeten weten door zijn achtergrond? Zoals ik op jullie overkom als een racist, komen jullie op mij over als een typisch gevalletje White Guilt Syndrome.

Ligt eraan wat er met 'achtergrond' bedoeld wordt. Achtergrond als in; ghetto, hoeren, strafblad, ...,? Dan ja. Achtergrond als in ras (Marokkaan, Nederlander, Belg, spleetoog, neger of whatever) dan nee. De correcte manier om je uit te laten is dan:

"Ik heb liever niet dat mijn dochter met een Marokkaan thuiskomt, omdat Marokkanen vaker geneigd zijn [x] of [y] te doen (waar [x] en [y] = negatieve dingen die je liever niet hebt, bv. misdaden). Doet Marokkaan in kwestie niet [x] noch [y] en voldoet hij aan qua karakter aan mijn eisen, dan is het geen probleem."

Het enige goede argument dat je kunt geven is dat de huidskleur (of whatever) een lelijk contrast vormt met jullie interieur (qua kleuren).
pi_87374581
Je strekking is dat alle haat tegen allochtonen eigenlijk van Wilders en de Telegraaf afkomt en dat mensen met nare ervaringen met allochtonen niet zo moeten zeiken en wat vaker de Volkskrant moeten lezen?
pi_87374637
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:12 schreef RavvennaLatina het volgende:
"Ik heb liever niet dat mijn dochter met een Marokkaan thuiskomt, omdat Marokkanen vaker geneigd zijn [x] of [y] te doen (waar [x] en [y] = negatieve dingen die je liever niet hebt, bv. misdaden). Doet Marokkaan in kwestie niet [x] noch [y] en voldoet hij aan qua karakter aan mijn eisen, dan is het geen probleem."
Mocht ik ooit, in een vlaag van verstandsverbijstering tegen mijn dochter zeggen dat ze niet met een Marokkaan thuis hoeft te komen dan zal ik het op deze manier zeggen.

quote:
Het enige goede argument dat je kunt geven is dat de huidskleur (of whatever) een lelijk contrast vormt met jullie interieur (qua kleuren).
:D Nee sorry lieverd, dat kan écht niet op de kerstfoto's.
  zondag 10 oktober 2010 @ 03:29:15 #248
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_87375703
Hihi je klinkt net als de moeder van mijn jeugdvriendinnetje. Dat was ook zo'n vieze del waar het nooit goed bij was.

Kerel, laat 'r los, ze is 16. Je weet waarschijnlijk de helft niet van wat ze uitgespookt heeft en dat hoeft ook helemaal niet. Alsof jij niet naar konten en tieten zat te kijken toen je 16 was.
Misschien heeft ze al meer pikken in d'r mond gehad dan ik motorblokken in de auto(en dat zijn er wat)

Niet om je te beledigen ofzo, maar misschien dat het zo doordringt. Ze doet toch wel wat ze zelf wil. Openheid en vrijheid is voor jullie allebei veel beter.
'sup.
pi_87376662
Slaperig en uitgekookt! :P
pi_87376839
Geef haar gewoon dit cadeau en verder niet zo zeiken. Neuken dat ze straks toch, of je het nou wil of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2010 10:30:21 ]
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:26:48 #251
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_87378053
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:08 schreef Mankatans het volgende:

[...]

Er wonen in Nederland 16 miljoen mensen, waarvan 3 miljoen allochtonen. Per 16 mensen die je op straat tegenkomt zijn er dan 13 blank, en 3 gekleurd. Er zijn dus meer dan 2x zoveel autochtonen als allochtonen, waardoor je meer kans hebt om beroofd te worden door een autochtoon! b00m baby, vertel dat maar in je telegraaf.

[...]

Wat mij zorgen baart is dat mensen denken dat allochtonen altijd gekleurd zijn. Amerikanen, Zweden, Oostenrijkers etc. die hier wonen zijn vaak niet gekleurd, maar toch wel degelijk allochtoon. Alleen ziet men ze niet als allochtonen omdat ze niet van een 'bepaalde' afkomst zijn (of een bepaalde kleur? :X )

Neemt niet weg dat er wel degelijk problematiek is rond bepaalde allochtonen, maar toch: het beeld van een allochtoon is tegenwoordig gekleurd, crimineel en onaangepast.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_87378108
Ach mensen laten we eerlijk zijn.
Het doen is toch het lekkerste wat er is.
*O*
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:45:50 #253
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87378376
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:22 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Gaat ie de grote stoere pappa uithangen ook nog :D
pi_87378543
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Gaat ie de grote stoere pappa uithangen ook nog :D
pi_87378576
Als je dochter een Marokkaanse vriend heeft, kan je jezelf ook afvragen of de opvoeding wel goed verlopen is. (Mocht je met dit soort mensen een probleem hebben.)

Nederlandse meisjes worden als makkelijk prooi gezien door Marokkanen, ze weten dat de meisjes hun stoer en spannend vinden en daar maken ze gebruik van. De dochters veranderen binnen korte tijd in sletjes om hun vriendjes maar te blijven paaien.

U zult met haar vriendje niet snel kennis maken, en als u ze ziet zullen ze hun best doen om verlegen over te komen en als ze u de hand schudden denken ze "straks neuk ik jouw dochter" !

Een paar weken later, is men het meisje zat en zal er een poging gedaan worden om haar naar een ander vriendje door te schuiven. En het verhaal begint weer van vooraf aan.

Fijne dag nog!
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:59:14 #256
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87378598
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:55 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Tsjah, sorry... Maar ik denk dat je weinig indruk zal maken op wat je dochter ook meebrengt naar huis. In dat opzicht denk ik dat een gezonde Hollandse jongen met 23 allergieen en eczeemhandjes inderdaad de beste keuze zou zijn. Het is ook niet besmettelijk zoiets.

De vraag is alleen: vindt je dochter dat ook leuk? En daar kan idd enige frictie ontstaan. Maar uiteindelijk maakt ze die keuze toch wel zelf en dan is de keuze aan jou: wil je er bij zijn, of wil je er geheel buiten staan?
pi_87378620
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:57 schreef cumcumber het volgende:
Als je dochter een Marokkaanse vriend heeft, kan je jezelf ook afvragen of de opvoeding wel goed verlopen is. (Mocht je met dit soort mensen een probleem hebben.)

Nederlandse meisjes worden als makkelijk prooi gezien door Marokkanen, ze weten dat de meisjes hun stoer en spannend vinden en daar maken ze gebruik van. De dochters veranderen binnen korte tijd in sletjes om hun vriendjes maar te blijven paaien.

U zult met haar vriendje niet snel kennis maken, en als u ze ziet zullen ze hun best doen om verlegen over te komen en als ze u de hand schudden denken ze "straks neuk ik jouw dochter" !

Een paar weken later, is men het meisje zat en zal er een poging gedaan worden om haar naar een ander vriendje door te schuiven. En het verhaal begint weer van vooraf aan.

Fijne dag nog!
FOK! is niet bedoelt om zelfmoord te promoten... Hahahahahahahahahahahaha
pi_87380483
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:08 schreef Mankatans het volgende:

[ afbeelding ]

edit #2 @ Cerbie \/ - het is ook een stom voorbeeld, maar je begrijpt de strekking.
Goed plaatje wel. Men ziet van die acties vaak niet als racistisch, want 'de cijfers liegen niet'.
Maar dat is het natuurlijk wel.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:19:11 #259
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87380525
Maar er staat wel een doorgetrokken streep he?
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:20:39 #260
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87380578
Ik ben er nog niet echt uit wat storender is. Mensen die ongenuanceerd taalgebruik bezigen en daardoor het verkeerde signaal afgeven (aan kinderen en omstanders) of mensen die vervolgens de moraalridder gaan uithangen en nota bene mensen gaan vertellen hoe ze moeten denken.

Ja -Strawberry- jij mag je aangesproken voelen. Iedereen heeft de vrijheid te denken en te uiten wat ze zelf willen. Daar is niks 'fouts' aan. Als er 1 ding fout is in onze vrije maatschappij dan is het wel mensen die anderen opleggen wat ze moeten vinden en wat ze moeten zeggen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Boks-Chick zondag 10 oktober 2010 @ 12:20:48 #261
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_87380587
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Maar er staat wel een doorgetrokken streep he?
huh?
lolwut
pi_87380627
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:20 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben er nog niet echt uit wat storender is. Mensen die ongenuanceerd taalgebruik bezigen en daardoor het verkeerde signaal afgeven (aan kinderen en omstanders) of mensen die vervolgens de moraalridder gaan uithangen en nota bene mensen gaan vertellen hoe ze moeten denken.

Ja -Strawberry- jij mag je aangesproken voelen. Iedereen heeft de vrijheid te denken en te uiten wat ze zelf willen. Daar is niks 'fouts' aan. Als er 1 ding fout is in onze vrije maatschappij dan is het wel mensen die anderen opleggen wat ze moeten denken.
Racisten zijn fout en ik zal daar altijd tegenin gaan.

Ik heb toch ook de vrijheid om er van te walgen dan? Mooizo.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:22:47 #263
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87380650
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

In dat geval onderschrijf je niet de hoogste waarde van onze samenleving en verdien je moreel gezien niet dezelfde vrijheden waar je nu zo gretig gebruik van maakt en die je anderen zo graag wilt afnemen.

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
- Evelyn Beatrice Hall paraphrasing Voltaire
pi_87380750
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In dat geval onderschrijf je niet de hoogste waarde van onze samenleving en verdien je moreel gezien niet dezelfde vrijheden waar je nu zo gretig gebruik van maakt en die je anderen zo graag wilt afnemen.
Omdat ik racisten veroordeel, verdien ik niet dezelfde vrijheden? :') Ze mogen hun mening hebben hoor, maar ik vind het behoorlijk fout. Dus die quote die je er nu mooi bij hebt gezet, slaat ook zeker op mij. Mensen moeten het ook kunnen zeggen, maar dat is toch geen reden voor mij om er niet fel tegenin te gaan of wel soms? Ik verbied ze niet om het te zeggen. Ik heb duso ok geen idee waarom je me woorden in de mond legt en stelt dat ik ze vrijheden wil afnemen.

:N Ik ga me hier ook niet verdedigen gewoon. Negatief zijn over racisten zou de norm moeten zijn en als ik de grondwet zo bekijk is dat ook het geval, maar in de praktijk ben ik nu de persoon die zich moet verantwoorden?

Ja, dag. :W
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:27:09 #265
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87380774
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:20 schreef SpecialK het volgende:
Ja -Strawberry- jij mag je aangesproken voelen. Iedereen heeft de vrijheid te denken en te uiten wat ze zelf willen. Daar is niks 'fouts' aan. Als er 1 ding fout is in onze vrije maatschappij dan is het wel mensen die anderen opleggen wat ze moeten vinden en wat ze moeten zeggen.
Wat een onzin. Er bestaan wetten en fatsoensnormen en daar is helemaal niets fout aan. Dus nee, je mag niet alles uiten en dat heeft ook nooit gemogen. Wat je in de openbaarheid zegt, staat bovendien open voor reacties. Met kritiek moet je maar leren omgaan.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:28:34 #266
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87380823
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat ik racisten veroordeel, verdien ik niet dezelfde vrijheden? :')
\Ze mogen hun mening hebben hoor, maar ik vind het behoorlijk fout.
Dit is alweer een compleet ander toontje dan wat je hiervoor aansloeg. Dat snap je zelf ook wel. Ook jij mist de nuance om een volwassen gesprek te onderhouden.

quote:
:N Ik ga me hier ook niet verdedigen gewoon. Negatief zijn over racisten zou de norm moeten zijn en als ik de grondwet zo bekijk is dat ook het geval, maar in de praktijk ben ik nu de persoon die zich moet verantwoorden? Ja, dag. :W
Stel je eens voor dat je je niet hypokriet moet gedragen en andere mensen hun vrijheid moet gunnen. Kinderachtig.

Maar hey. Ik gun je de vrijheid dit te vinden. Ik wel.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:29:58 #267
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87380854
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:27 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wat een onzin. Er bestaan wetten en fatsoensnormen en daar is helemaal niets fout aan. Dus nee, je mag niet alles uiten en dat heeft ook nooit gemogen. Wat je in de openbaarheid zegt, staat bovendien open voor reacties. Met kritiek moet je maar leren omgaan.
Ah. Jij snapt mijn premisse niet. Wellicht tijd om je in te gaan lezen.
pi_87380871
quote:
Stel je eens voor dat je je niet hypokriet moet gedragen en andere mensen hun vrijheid moet gunnen. Kinderachtig.

Maar hey. Ik gun je de vrijheid dit te vinden. Ik wel.
Ik GUN ze toch ook de vrijheid? Ik zeg toch niet dat ik hoop dat dergelijke uitspraken verboden worden en dat je er voor de bak in kunt gaan? Maar ik heb zo ook weer mijn mening over racisme, maar als ik dát laat merken is het een probleem? :|W
pi_87380897
Wat denk je nou, dat ik mensen wil verbieden om racistische uitspraken te doen?

En dat baseer je dan op het feit dat ik boos wordt van racistische uitspraken. Nee, lekker is dat.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:37:24 #270
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87381057
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ah. Jij snapt mijn premisse niet. Wellicht tijd om je in te gaan lezen.
Ik heb wel betere dingen te doen dan te doorgronden waarom jij iemand wil verbieden iets te posten omdat zij volgens jou iemand wil verbieden iets te posten. :')
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:38:23 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87381095
aparte discussie geworden zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:39:57 #272
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87381143
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik GUN ze toch ook de vrijheid? Ik zeg toch niet dat ik hoop dat dergelijke uitspraken verboden worden en dat je er voor de bak in kunt gaan?
Mauah. In meerdere posts zie ik je zelfs iemands bestaansrecht in twijfel trekken

o.a.
quote:

[..]

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb toch ook de vrijheid om er van te walgen dan? Mooizo.
Je hebt duidelijk moeite met het verschil tussen het met iemand oneens zijn en iemand zijn vrijheid willen ontnemen.

quote:
Maar ik heb zo ook weer mijn mening over racisme, maar als ik dát laat merken is het een probleem? Terwijl je de racist verdedigd? :|W
Nee hoor. Ook jouw mening respecteer ik op dezelfde manier zoals een Volraire het zou onderschrijven. Het verschil is dat jij dat niet doet. En dat is hypokriet. Ik spreek je aan op het feit dat je hypokriet bent. Dat was toch wel duidelijk hoop ik. :)
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:40:21 #273
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87381158
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:37 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik heb wel betere dingen te doen dan te doorgronden waarom jij iemand wil verbieden iets te posten omdat zij volgens jou iemand wil verbieden iets te posten. :')
Waar verbied ik iemand iets te posten?
pi_87381233
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mauah. In meerdere posts zie ik je zelfs iemands bestaansrecht in twijfel trekken

o.a.
[..]

[..]

Je hebt duidelijk moeite met het verschil tussen het met iemand oneens zijn en iemand zijn vrijheid willen ontnemen.
[..]

Nee hoor. Ook jouw mening respecteer ik op dezelfde manier zoals een Volraire het zou onderschrijven. Het verschil is dat jij dat niet doet. En dat is hypokriet. Ik spreek je aan op het feit dat je hypokriet bent. Dat was toch wel duidelijk hoop ik. :)
Sorry SpecialK, maar in die posts staat niets meer dan een mening en zeker niet dat ik anderen vrijheid van meningsuiting wil ontnemen. Dus ik weet niet hoe jij het leest, maar als ik zeg dat ik racisten fout vind, dan is dat mijn mening. Als ik er van baal dat er zulke mensen bestaan, dan is dat ook mijn mening. Er zijn zoveel meningen waarvan ik baal dat mensen ze hebben, maar dat staat niet gelijk aan het willen verbieden er van.

Thought police, here we come....nee, echt niet.

De term racist is sowieso negatief, niet zo vreemd dat ik racisten dan als fout bestempel. Hoezo ben ik hypocriet? Ik laat anderen toch ook vrij om mij als fout te bestempelen? Moeten ze zelf weten, zo lang het bij woorden blijft.
pi_87381306
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Dus jij vindt racisten niet fout. Apart hoor.
Ik denk dat dit wel genoeg zegt.

edit; in before ninja
pi_87381360
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:45 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel genoeg zegt.

edit; in before ninja
Hoezo, dat roep ik toch al de hele tijd? :')

Nee joh, racisten....tof zijn die. Zo zou iedereen moeten denken, wordt de wereld beter van.
pi_87381391
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo, dat roep ik toch al de hele tijd? :')

Nee joh, racisten....tof zijn die. Zo zou iedereen moeten denken, wordt de wereld beter van.
Dat roep je inderdaad de hele tijd al, zie SpecialK's post.
pi_87381405
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat roep je inderdaad de hele tijd al, zie SpecialK's post.
Als ik racisten al niet eens meer fout mag vinden.....
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:48:42 #279
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87381410
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sorry SpecialK, maar in die posts staat niets meer dan een mening en zeker niet dat ik anderen vrijheid van meningsuiting wil ontnemen. Dus ik weet niet hoe jij het leest, maar als ik zeg dat ik racisten fout vind, dan is dat mijn mening. Als ik er van baal dat er zulke mensen bestaan, dan is dat ook mijn mening. Er zijn zoveel meningen waarvan ik baal dat mensen ze hebben, maar dat staat niet gelijk aan het willen verbieden er van.

Thought police, here we come....
Het komt niet zo over. Om eerlijk te zijn lees ik op eenofandere manier in jouw posts meer een soort morele suprioriteit in combinatie met een "de wereld moet zijn zoals ik zeg dat het moet zijn" dan bij de gemiddelde andere poster in dit topic. Je hebt ook zelf aangegeven dat je vond dat je zelf nogal hatelijk overkwam. Wellicht zijn het even de emoties maar ik spreek je er slechts op aan dat je wellicht denkt moreel superieur te zijn.

De wereld zit al vol met schreeuwlelijkers die dwingend overkomen. Voeg daar aub niks aan toe en je bereikt veel meer in een discussie.
pi_87381436
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als ik racisten al niet eens meer fout mag vinden.....
Ben je bekend met de straw man fallacy?
pi_87381450
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het komt niet zo over. Om eerlijk te zijn lees ik op eenofandere manier in jouw posts meer een soort morele suprioriteit in combinatie met een "de wereld moet zijn zoals ik zeg dat het moet zijn" dan bij de gemiddelde andere poster in dit topic. Je hebt ook zelf aangegeven dat je vond dat je zelf nogal hatelijk overkwam. Wellicht zijn het even de emoties maar ik spreek je er slechts op aan dat je wellicht denkt moreel superieur te zijn.

De wereld zit al vol met schreeuwlelijkers die dwingend overkomen. Voeg daar aub niks aan toe en je bereikt veel meer in een discussie.
Ik vind mij zelf moreel superieur aan racisten ja.

Maar dat betekent niet dat ik ze wil verbieden om een mening te hebben.
pi_87381473
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Perfect verwoord. Daar kreeg ik ook jeuk van bij het lezen van dit topic.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:51:26 #283
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87381494
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind mij zelf moreel superieur aan racisten ja.

Maar dat betekent niet dat ik ze wil verbieden om een mening te hebben.
De manier waarop je in dit topic reageert straalt die suprioriteit niet echt uit alleen.
pi_87381518
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:49 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ben je bekend met de straw man fallacy?
Firefox vindt Marokkanen fout (en jij ook), Ik vind racisten fout, en jullie vinden het weerfout dat ik racisten veroordeel. En toen was de cirkel rond.
pi_87381544
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De manier waarop je in dit topic reageert straalt die suprioriteit niet echt uit alleen.
Dat kan jij vinden. Ik vind iemand die kotst op racisten nog altijd begrijpelijker dan racisten zelf.
pi_87381593
De dag dat mensen racisten normaler gaan vinden dan de mensen die tegen racisten zijn, wil ik hier niet meer wonen.

Toedeloe.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:59:02 #287
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87381693
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat kan jij vinden. Ik vind iemand die kotst op racisten nog altijd begrijpelijker dan racisten zelf.
Wellicht bergrijpelijker voor jou omdat je het zelf bent.

Echte morele suprioriteit, echter, kan niet zonder een dialectische houding. Je staat zo te zien graag vooraan in de rij om andere mensen te vertellen hoe verwerpelijk ze zijn op basis van 1 of 2 geschreven zinnen. Maar je mist een stukje menselijk respect om ook echt te interesse te tonen om door te vragen waarom iemand denkt zoals hij/zij denkt.

Dit draagt op zijn beurt weer bij aan het idee dat je gewoon bezig bent met morele zelfbevrediging. Iets wat totaal 0,0 toevoegt aan de discussie en ook 0,0 zal veranderen aan iemand anders' mening.

Nogmaals; jouw vrijheid dit te doen maar ik zit hier werkelijk vol verbazing naar je posts te kijken. Ik vind ze nog vreemder op filosofisch vlak dan de meningen van een KKK-lid.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 10-10-2010 13:06:53 ]
pi_87382313
Gaan we nu allemaal vertellen hoe raar het is dat Strawberry neer kijkt op racisten..?

Echt?

SpecialK wat is jouw eigen mening over dit onderwerp, want die hebben we nog steeds niet gehoord.
  zondag 10 oktober 2010 @ 13:31:09 #289
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87382425
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:27 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Gaan we nu allemaal vertellen hoe raar het is dat Strawberry neer kijkt op racisten..?

Echt?

Nee hoor. Het gaat slechts om de vorm en de methode die ze gebruikt. Die is 'raar'.

quote:
SpecialK wat is jouw eigen mening over dit onderwerp, want die hebben we nog steeds niet gehoord.
Welk onderwerp. Er zijn er nogal wat voorbij gekomen. :)

- Een dochter hebben die jou niet op de hoogte houdt van vriendjes
- Een dochter hebben die zelf mensen uitnodigt om te blijven logeren zonder toestemming van de ouders
- Problemen hebben met negers als vriendjes
- Problemen hebben met Marokkanen als vriendjes
- Problemen hebben met mensen die vanalles en nog wat van meningen moreel verwerpelijk vinden :P
pi_87382486
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:
De dag dat mensen racisten normaler gaan vinden dan de mensen die tegen racisten zijn, wil ik hier niet meer wonen.

Toedeloe.
Ik denk dat wel in Nederland al bijna zover zijn..

Maar zeker weten doe ik natuurlijk niet..

Mensen hebben tegenwoordig tig vooroordelen over buitenlanders, wat ze naar buiten uiten is natuurlijk al heel anders wat ze binnenshuis uiten. Fok is hier een groot voorbeeld van, iedereen roept hier alitjd maar alles alsof het doodnormaal is. Want ja lekker anoniem, lekker makkelijk. Maar god forbid dat je iemand een racist noemt, want dat zijn ze natuurlijk absoluutttt niet
pi_87382622
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee hoor. Het gaat slechts om de vorm en de methode die ze gebruikt. Die is 'raar'.
[..]

Welk onderwerp. Er zijn er nogal wat voorbij gekomen. :)

- Een dochter hebben die jou niet op de hoogte houdt van vriendjes
- Een dochter hebben die zelf mensen uitnodigt om te blijven logeren zonder toestemming van de ouders
- Problemen hebben met negers als vriendjes
- Problemen hebben met Marokkanen als vriendjes

- Problemen hebben met mensen die vanalles en nog wat van meningen moreel verwerpelijk vinden :P
Dus het feit dat bepaalde ouders (vaders in dit geval) op voorbaat al problemen hebben met de kans dat er een mogelijkheid is dat dochter thuiskomt met een buitenlander/allochtoon/gekleurd iemand. Ipv iedereen gelijk te zien en iedereen dus het voordeel van de twijfel geven.
pi_87383093
Het probleem is niet dat er vaders met een bepaalde mening zijn (Marokkaans/negroïde straattuig vormt geen geschikte partner voor mijn dochter), maar dat er hier 'dames' zijn die menen te kunnen bepalen voor een ander wat ze wel en niet mogen denken.
pi_87383204
quote:

[..]

Ik ken genoeg Negers en Marokkanen in mijn omgeving. Heck, mijn halve familie heeft een kleurtje.

Grappig, bij mij speelt hetzelfde verhaal, alleen zou ik mijzelf nooit een halve neger noemen. :|W
pi_87383830
Weet een mooi voorbeeld uit de buurt hier. Meisje, 16 jaar... op-en-top Hollands met de naam Eline. Knap en intelligent meisje, spontaan ook...

Ze viel op een jongen, jaartje ouder, bezig op de HAVO (bij mij in de klas). Geweldig toch? Leuk voor haar! Nee, de halve buurt keek vol afgunst incl .haar directe familie (Pa: 'er komt geen zwarte hier in huis!!'. Waarom? Hij komt oorspronkelijk uit Somalië en zijn naam is Mohammed.

Nu zijn we 4 jaar verder en ze zijn nog steeds samen. Beide goede opleiding afgerond, prima leven... samen maken ze prachtige reizen en genieten van het leven. En met Mohammed is helemaal niets mis, die jongen heeft een goed stel hersens en een goed hart.

Maar goed, dat kan niet meer tegenwoordig volgens een Nederlander. Mohammed + Afrikaanse afkomst = crimineel.

Er zijn criminele Marokkanen, Somaliërs, Antillianen, etc. Net zo goed als criminele Hollanders (ik ken genoeg slechte honden). Kijken op individueel niveau mensen, je mag nooit hele rassen of bevolkingsgroepen over één kam scheren. Helaas gebeurt dat nu wel in Nederland. Jammer.
pi_87384139
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:23 schreef Alec690 het volgende:
Weet een mooi voorbeeld uit de buurt hier. Meisje, 16 jaar... op-en-top Hollands met de naam Eline. Knap en intelligent meisje, spontaan ook...

Ze viel op een jongen, jaartje ouder, bezig op de HAVO (bij mij in de klas). Geweldig toch? Leuk voor haar! Nee, de halve buurt keek vol afgunst incl .haar directe familie (Pa: 'er komt geen zwarte hier in huis!!'. Waarom? Hij komt oorspronkelijk uit Somalië en zijn naam is Mohammed.

Nu zijn we 4 jaar verder en ze zijn nog steeds samen. Beide goede opleiding afgerond, prima leven... samen maken ze prachtige reizen en genieten van het leven. En met Mohammed is helemaal niets mis, die jongen heeft een goed stel hersens en een goed hart.

Maar goed, dat kan niet meer tegenwoordig volgens een Nederlander. Mohammed + Afrikaanse afkomst = crimineel.

Er zijn criminele Marokkanen, Somaliërs, Antillianen, etc. Net zo goed als criminele Hollanders (ik ken genoeg slechte honden). Kijken op individueel niveau mensen, je mag nooit hele rassen of bevolkingsgroepen over één kam scheren. Helaas gebeurt dat nu wel in Nederland. Jammer.
Dit dus! Top post! ^O^

Dit zou gewoon vanzelfsprekend moeten zijn
pi_87384482
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:37 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Dit dus! Top post! ^O^

Dit zou gewoon vanzelfsprekend moeten zijn
Wat snap je niet aan het feit dat je iemand kunt afkeuren op basis van afkomst zonder dat factoren als criminaliteit of huidskleur daarmee geassocieerd worden? Die associatie die leg jij alleen (en je aardbeien vriendinnetje).
pi_87384540
Vader heeft iets tegen 'buitenlanders'

Verder met de lemming als deze vol zit? :s)
pi_87384755
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:

Toedeloe.
Racisme is menselijk en volkomen normaal.
pi_87385048
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:51 schreef Cerbie het volgende:
Vader heeft iets tegen 'buitenlanders'

Verder met de lemming als deze vol zit? :s)
Present.

Maar een deel 3 zou ook niet verkeerd zijn :')
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:14:22 #300
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_87385064
wat is dit een kuttopic geworden zeg. :')
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')