abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87384504
Ik heb altijd al een voorkeur gehad voor 'buitenlandse' jongens, zoals zuid-europeanen en donkere jongens. Ik heb daar tot 3 maanden terug nooit een relatie mee gehad, tot ik een afrikaanse vriend kreeg, die ook nog eens moslim was (dubbel 'fout' volgens mijn vader). Dit leverde nogal wat drama thuis op, ik mocht hem thuis niet komen voorstellen, omdat mijn vader, zoals de titel al zegt,iets tegen buitenlanders heeft. En vooral iets tegen moslims. Mijn vader is zelf Spaans, dus als ik dan zeg dat hij zelf ook een buitenlander is, dan is het ineens: ja maar ik ben Europeaan.
Nu is het al uit met die jongen, maar sinds die jongen kijk ik alleen nog maar meer naar donkere jongens en trekt me dit heel erg. Niet perse vanwege hun uiterlijk, maar ook qua leefstijl, qua achtergrond, qua cultuur. Maar goed, daar gaat dit topic niet om.

ik probeer het zoveel mogelijk te negeren en als mijn vader half schreeuwend onzin begint te praten (want ik vind het onzin, komt hij nog eens met 'argumenten' aan die nog geen eens argumenten te noemen zijn), dan roep ik wat bijdehands terug, of vaak nogal een goed argument en loop ik weg, omdat dat nooit binnenkomt bij hem en hij verder gaat met dingen roepen. Gesprek aangaan met hem is geen optie, Hij is niet echt een rationeel iemand, staat niet open voor een gesprek en heeft ook niet dat in zich om een fatsoenlijk gesprek aan te gaan over gevoelens en dergelijke. Maar ondertussen hangt er thuis wel een nare sfeer als ik dus graag over, toen mijn vriend, wilde praten.

Ik wilde weten of iemand van jullie ervaring heeft met ouders die iets hebben tegen juist jouw voorkeur voor het andere geslacht, om het zo maar even te noemen. En wat jullie dan doen? En dan vooral bekeken in dat je eigenlijk niet echt een normaal gesprek met diegene kan voeren... En wat zeggen jullie dan tegen je partner?
-- When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence --
-- People do not resist change, they resist being changed --
pi_87384562
Je bent al 21 ofzo, ga lekker op jezelf wonen.
pi_87384585
Komt door de buurt waarin je woont. Ziet tie teveel volk van hoe ze ook kunnen zijn. :P
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:55:09 #4
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87384614
Ik zou het ook niet accepteren als mijn dochter als ze wat ouder is thuiskomt met een moslim , dan hebben we een probleem thuis. Je vader heeft groot gelijk.
I intend to be formidably armed
pi_87384624
Ik zou express een neger en een marokkaan meenemen naar huis!
pi_87384713
Tis trouwens niks een westerse icm een moslim...
Volgens mij gaat 98% fout en de rest moet zich bekeren...

Ik heb ook een marokkaan gehad hij was eerst super lief. En daarna begon hij met slaan, uitschelden ed. en hij heeft nooit gewerkt!

Anders neem je even een hollander.

Mijn halfmarokkaanse dochter hoeft ook niet met een moslim thuis te komen hoor strakkies! Nou als je je vader nu nog niet begrijpt spring dan maar in de maas
pi_87384732
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:59 schreef Lay-DC het volgende:

Ik heb ook een marokkaan gehad hij was eerst super lief. En daarna begon hij met slaan, uitschelden ed. en hij heeft nooit gewerkt!

Mijn halfmarokkaanse dochter hoeft ook niet met een moslim thuis te komen hoor strakkies! Nou als je je vader nu nog niet begrijpt spring dan maar in de maas
:')
pi_87384793
Mijn vader zou ook niet gelukkig worden als ik met een turk/marokkaan en/of strenggelovige thuis zou komen (moslim, maar ook christen is niet gewenst)

Maar sowieso, het is jouw vriendje, je vader heeft geen relatie met hem.
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
pi_87384800
quote:

Want alle marrokanen en moslims zijn eerst poeslief en slaan je daarna in elkaar

:)

En ik val niet op marrokanen en turken.. ik val op zuid-europeanen en donkere/zwarte jongens. Net als dat ik ook niet op chinezen val. Dus niet álle buitenlanders.

En een marrokaanse moslim is geen turkse moslim en ook geen zwarte moslim
-- When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence --
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:03:34 #10
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_87384806
Ach joh, mijn vader heeft een hekel aan alles wat niet blank, niet hetero, laagopgeleid, ambtenaar, ander millieu etc is.

Als ik daar allemaal rekening mee moet gaan houden.....:')

En je ouders verander je niet, kost je alleen maar onnodig energie omdat te proberen. Gewoon jezelf losmaken, op kamers gaan en je eigen leven gaan leiden.
pi_87384887
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:03 schreef Lady_1989 het volgende:

[..]

Want alle marrokanen en moslims zijn eerst poeslief en slaan je daarna in elkaar

98% wel ja

En ik val niet op marrokanen en turken.. ik val op zuid-europeanen en donkere/zwarte jongens. Net als dat ik ook niet op chinezen val. Dus niet álle buitenlanders.

omg! Als je niks wilt horen moet je geen topic openen anders ga je even met je vader praten hierover
pi_87384898
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:02 schreef 92Merel het volgende:
Mijn vader zou ook niet gelukkig worden als ik met een turk/marokkaan en/of strenggelovige thuis zou komen (moslim, maar ook christen is niet gewenst)

Maar sowieso, het is jouw vriendje, je vader heeft geen relatie met hem.
Je hebt strenggelovige mensen, maar ook minder streng gelovigen.
maar het gaat nu nie perse over dat moslim zijnde, want daar willen mensen nu elke keer op reageren. Het gaat ook gewoon om het feit dat het een donkere jongen kan zijn.

En idd het is mijn vriendje, maar hoe leuk is het als je die thuis kunt laten zien en er thuis over kunt praten
pi_87384914
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:06 schreef Lay-DC het volgende:

[..]

omg! Als je niks wilt horen moet je geen topic openen anders ga je even met je vader praten hierover
Ik wil het best horen hoor, maar dan moet je mn reactie ook aanhoren ;) :)
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:08:15 #14
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87384915
quote:
En ik val niet op marrokanen
Je Nederlands is helaas wel net zo belabberd als van veel Marokkanen...

Wat een topic ook.... verliefd op een Marokkaan :')
I intend to be formidably armed
pi_87384932
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:08 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Je Nederlands is helaas wel net zo belabberd als van veel Marokkanen...
Gelukkig maar dat daar het topic niet over gaat dan :)
pi_87384973
Als vader mag je ook iets hebben tegen werkelozen, laag opgeleiden, duitsers, lesbiennes en homo's, mensen met een strafblad of mensen die PVDA hebben gestemd.

Die kan hij ook allemaal afkeuren en dat is zijn goed recht.
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:10:56 #17
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_87384974
quote:
Nou als je je vader nu nog niet begrijpt spring dan maar in de maas
Wut?
Ik ga naar huis.
pi_87384975
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:03 schreef Vandaag... het volgende:
Ach joh, mijn vader heeft een hekel aan alles wat niet blank, niet hetero, laagopgeleid, ambtenaar, ander millieu etc is.

Als ik daar allemaal rekening mee moet gaan houden.....:')

En je ouders verander je niet, kost je alleen maar onnodig energie omdat te proberen. Gewoon jezelf losmaken, op kamers gaan en je eigen leven gaan leiden.
Ik vind het thuis prima, en een beetje jammer als ik op kamers zou moeten omdat ik graag een donkere vriend heb...
pi_87384985
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:07 schreef Lady_1989 het volgende:

[..]

Je hebt strenggelovige mensen, maar ook minder streng gelovigen.
maar het gaat nu nie perse over dat moslim zijnde, want daar willen mensen nu elke keer op reageren. Het gaat ook gewoon om het feit dat het een donkere jongen kan zijn.

En idd het is mijn vriendje, maar hoe leuk is het als je die thuis kunt laten zien en er thuis over kunt praten
Niks is ook goed he :')

Je vader is racist en/of moet eraan wennen dat je vriendjes hebt. Kan je moeilijk veranderen, geef hem wat tijd.
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
pi_87385016
Geen geloof + wel geloof is kut
Wel geloof + ander geloof is klote
Wit+zwart is duo penotti

Duhhhhh!!! Dat weet iedereen toch
pi_87385038
Heb meer dan genoeg gehoord uit betrouwbare bronnen (lees: vrienden en kennissen die bovenop dit soort shit zitten, dus geen borrelpraat) over vrouwen die mishandeld worden, ontvoerd worden, kinderen die ontvoerd worden en ga zo maar door door figuren uit Afrika en het Midden Oosten. Zeer betrouwbaar volk allemaal...

Maar goed, als jij je gezellige multiculti-experimentje wilt voortzetten: vooral doen! Je merkt het vanzelf wel; vooral de rest van je schoonfamilie en dan met name je schoonouders, zullen je bevallen. :)

Zolang je je zometeen maar niet gaat melden in het "Blijf van mijn lijf huis" of een berg bijstand aanvraagt voor kinderen van een vader die na een week weer vertrok vind ik het prima. Veel plezier! ^O^
pi_87385040
Je vader heeft hierin gewoon niet zoveel te vertellen. Het is jouw leven en het zijn jouw relaties. Het zou toch jammer zijn als je straks de liefde van je leven laat lopen omdat papa bekrompen en kortzichtig is en daar dus een probleem mee heeft :') . Het idee alleen al.

Ik zou hem ook enkel op rustige toon meedelen als je weer eens een vriendje hebt van hoe of wat en hem vragen jouw keuzes te respecteren. En daar verder ook geen woorden meer aan vuil te maken.
pi_87385043
quote:

[..]

Het verschil tussen Zuid-Europeanen en Turken is echt niet zo makkelijk te zien hoor. Zelfde geldt voor Marokkanen in mindere mate. Pas maar op, dadelijk wordt je verliefd op een Turk of Marokkaan. :D
pi_87385058
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:10 schreef Monco10 het volgende:
Als vader mag je ook iets hebben tegen werkelozen, laag opgeleiden, duitsers, lesbiennes en homo's, mensen met een strafblad of mensen die PVDA hebben gestemd.

Die kan hij ook allemaal afkeuren en dat is zijn goed recht.
Een vader wil inderdaad het beste voor z'n dochter, en een neger is dat nou eenmaal meestal niet.
pi_87385060
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:10 schreef nietzman het volgende:

[..]

Wut?
Rivier in rdam. Wij achterlijk volk uit rdam zien graag mensen in de maas als ze ons niet liggen....

Je hoeft het niet te berijpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')