quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:32 schreef Donovans het volgende:
Hallo.
Mijn dochter van zestien heb ik altijd al vrij opgevoedt, heb ook nooit echte problemen gehad etc. Alleen volgens mij heeft ze nu een vriendje waar ze mee aan het klooien is. Mede-vaders kennen het vast wel, heel je leven niks begrijpen van overbezorgdheid die sommige mensen hebben maar nu het zover is ben je dat zelf ook. Ik wil gewoon niet dat iemand met z'n poten aan haar zit, en zeker niet op de manier waar ik nu zeker van ben dat het gebeurd. De jongen in kwestie heb ik nog nooit gezien dus nog nooit kunnen aanspreken of zo, ze doen het heel slim qua tijden aangezien ik werk en m'n vrouw ook.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
quote:
Precies, 16 lijkt me ook een vrij normale leeftijd ervoor.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:50 schreef Paxcon het volgende:
Waarom mag het niet.. Op een gegeven moment moet je je dochter loslaten, ze is geen 9 meer.
Iets wat totaal begrijpelijk isquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Een vader die het niet kan handelen dat zijn dochter volwassen wordt en haar eigen pad gaat
Weet ik niet haar kamer is boven.quote:
Nee, raar hè? Die jongen is ook verlegen en heeft natuurlijk al lang vernomen van z'n vriendinnetje dat papa wat minder ruimdenkend is als hij denkt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:59 schreef Donovans het volgende:
Zo we hebben hem ontmoet hoor. Hij kwam binnen, kale kop (was geen verrassing) oorbel in. Enfin we gingen eten. En het gesprek kwam niet echt op gang. Dus ging me vrouw van die onzin vragen stellen als wat is je lievelingskleur etcToen begon hij zelf te praten dat hij Emilie (ja zo heet me dochter) heel bijzonder vond etc etc ik vond het maar onzin-slijmpraat maargoed kon wel waarderen dat hij probeerde het gesprek op gang te laten komen. Qua kleding zag ie er redelijk normaal uit. En qua praten ook hij heeft geen dialect of zo of een 'ordinair straatdialect' (omdat we in omg Den Haag wonen). Moeilijk om er echt een oordeel aan te geven na één avond.
Nu zitten ze samen boven op de kamer.
Heb jij pech dat het haar lichaam is en dat ze dat toch niet doen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:02 schreef Donovans het volgende:
[..]
Weet ik niet haar kamer is boven.
Maargoed dan nog ben ik van mening dat hij met zijn poten van d'r moet afblijven.
En nu ga je stampend en briesend naar boven?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:06 schreef Donovans het volgende:
Ik heb haar toen hij naar het toilet was gevraagd of ze sex hebben gehad. Ze zei dat ze de waarheid wou spreken als ik er daarna niet meer over zou beginnen. Het antwoord was ja.. ze is teminste wel eerlijk.
Dat dus. Je zult haar toch haar gang meoten alten gaan. Je kunt beter geen clonflicten opzoeken, maar er zijn voor als ze steun nodig heeft. Want het gaat vast wel weer een keertje uit.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Heb jij pech dat het haar lichaam is en dat ze dat toch niet doen.
Ruimdenkend en vrij opgevoed, yeah right
Dat kan ik niet maken.. ze is lid van dit gezin en heeft zodoende ook recht op privacy dus ga ik niet zomaar haar kamer binnen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:07 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En nu ga je stampend en briesend naar boven?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:06 schreef Donovans het volgende:
Ik heb haar toen hij naar het toilet was gevraagd of ze sex hebben gehad. Ze zei dat ze de waarheid wou spreken als ik er daarna niet meer over zou beginnen. Het antwoord was ja.. was op dat moment wel geschrokken maar ze is teminste wel eerlijk.
Buiten dat, het is een puber dus het is ook gewoon doodnormaal. Een beetje vader zorgt dat zijn dochter dan de pil gaat slikken en geeft haar geld voor condooms.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:08 schreef Donovans het volgende:
[..]
Dat kan ik niet maken.. ze is lid van dit gezin en heeft zodoende ook recht op privacy dus ga ik niet zomaar haar kamer binnen.
Condooms zijn er, ze weet ook waar die liggen. Heb twee jaar geleden gezegd van dat ik het liever niet heb maar mocht het je weet wel... dan liggen ze daar.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Buiten dat, het is een puber dus het is ook gewoon doodnormaal. Een beetje vader zorgt dat zijn dochter dan de pil gaat slikken en geeft haar geld voor condooms.
Hey, cut him some slack. Hij was ook nerveus blijkbaar. Al met al positief toch? So what dat hij een kalz kop heeft, dat zegt echt zo weinig over iemand.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:59 schreef Donovans het volgende:
Zo we hebben hem ontmoet hoor. Hij kwam binnen, kale kop (was geen verrassing) oorbel in. Enfin we gingen eten. En het gesprek kwam niet echt op gang. Dus ging me vrouw van die onzin vragen stellen als wat is je lievelingskleur etcToen begon hij zelf te praten dat hij Emilie (ja zo heet me dochter) heel bijzonder vond etc etc ik vond het maar onzin-slijmpraat maargoed kon wel waarderen dat hij probeerde het gesprek op gang te laten komen. Qua kleding zag ie er redelijk normaal uit. En qua praten ook hij heeft geen dialect of zo of een 'ordinair straatdialect' (omdat we in omg Den Haag wonen). Moeilijk om er echt een oordeel aan te geven na één avond.
Misschien iets om aan je vrouw over te laten, een gesprek over de pil...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:12 schreef Donovans het volgende:
[..]
Condooms zijn er, ze weet ook waar die liggen. Heb twee jaar geleden gezegd van dat ik het liever niet heb maar mocht het je weet wel... dan liggen ze daar.
Ik maak me alleen grote zorgen want ze weigert de pil te slikken.
Nou, al met al niet slecht. Goed dat je in ieder geval niet bent gaan klagen. En dit hele gedoe was een examen dat jij/jullie aan de koters hebben opgelegd, dus geef je dochter ook het respect dat ze het 'volgens het boekje' heeft gespeeld. En houd eventuele negatieve opmerkingen over het uiterlijk, school, hobby's van de boy liever voor jezelf, dat reflecteert slecht op jou en ze mag haar eigen meningen vormen. Met de volgende sta je er vast een stuk relaxter in.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:59 schreef Donovans het volgende:
Leuk he, vragen stellen waar je eigenlijk maar 1 antwoord op wilt horen, die je 9 van de 10 keer niet krijgtquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:06 schreef Donovans het volgende:
Ik heb haar toen hij naar het toilet was gevraagd of ze sex hebben gehad. Ze zei dat ze de waarheid wou spreken als ik er daarna niet meer over zou beginnen. Het antwoord was ja.. was op dat moment wel geschrokken maar ze is teminste wel eerlijk.
Ja gister had hij nog haar maar dat lag ineens in de badkamer omdat ze het grappig vonden om t bij hem af te scherenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hey, cut him some slack. Hij was ook nerveus blijkbaar. Al met al positief toch? So what dat hij een kalz kop heeft, dat zegt echt zo weinig over iemand.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:20 schreef Donovans het volgende:
[..]
Ja gister had hij nog haar maar dat lag ineens in de badkamer omdat ze het grappig vonden om t bij hem af te scheren
Ze weigert de pil te slikken?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:12 schreef Donovans het volgende:
[..]
Condooms zijn er, ze weet ook waar die liggen. Heb twee jaar geleden gezegd van dat ik het liever niet heb maar mocht het je weet wel... dan liggen ze daar.
Dat weet ik niet, me vrouw heeft het er al meerdere malen met haar over gehad maar ze blijf weigeren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ze weigert de pil te slikken?Waarom dat?
En daar heb jij het nooit over met je vrouw?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:25 schreef Donovans het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, me vrouw heeft het er al meerdere malen met haar over gehad maar ze blijf weigeren.
Dat is helemaal niet vreemd hoor. Mijn partner weigert ook de pil te slikken. Ze wil gewoon niet met haar hormonen rommelen. Er zijn vele andere mogelijkheden voor anticonceptie (condooms zijn daar 1 van).quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:25 schreef Donovans het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, me vrouw heeft het er al meerdere malen met haar over gehad maar ze blijf weigeren.
Jawel maar m'n vrouw kan er beter met haar praten dan ik zelf. Heb t er vaak genoeg over maar ze wil het gewoon niet en zegt dat ze bijverschijnselen krijgt. Zelfs al een gesprek met een expert er over gehad maar ze blijft nee zeggen. Kan haar amper vastbinden en die pil toedienen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En daar heb jij het nooit over met je vrouw?
Daar zou ik me meer zorgen over maken dan over dat vriendje.
Dan moet ze dus naar de huisarts en een andere pil.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:32 schreef Donovans het volgende:
[..]
Jawel maar m'n vrouw kan er beter met haar praten dan ik zelf. Heb t er vaak genoeg over maar ze wil het gewoon niet en zegt dat ze bijverschijnselen krijgt. Zelfs al een gesprek met een expert er over gehad maar ze blijft nee zeggen. Kan haar amper vastbinden en die pil toedienen.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:02 schreef Donovans het volgende:
[..]
Maargoed dan nog ben ik van mening dat hij met zijn poten van d'r moet afblijven.
Dat wil ze niet. Ze wil geen pillen etc slikken ervoor.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan moet ze dus naar de huisarts en een andere pil.
Denk eens wat ruimer man. De pil is een keuze (en lang niet altijd een gezonde), zolang ze een condoom gebruikt is dat toch in zijn geheel geen probleem? Als er dan nog iets mis gaat is er altijd nog een morning after pil die ze zonder dat jij er vanaf weet gewoon bij de apotheek kan halen (en ja dat weet je dochter ook wel). Dus ik zie geen probleem...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:36 schreef Donovans het volgende:
[..]
Dat wil ze niet. Ze wil geen pillen etc slikken ervoor.
Dan maak je haar duidelijk dat ze absoluut condooms moet gebruiken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:36 schreef Donovans het volgende:
[..]
Dat wil ze niet. Ze wil geen pillen etc slikken ervoor.
Hoezo? Nee echt, waarom? Omdat jij het onprettig vindt, het idee?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:02 schreef Donovans het volgende:
[..]
Ze is heel vrij opgevoed ivm haar vriendinnen en andere kinderen die ik ken. Dit is alleen een punt wat me als vader gevoelig ligt, daarom is ze niet opeens niet meer vrij opgevoed vind ik.. om een punt..quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Papa vindt zichzelf vooral ruimdenkend, ik heb de indruk dat dat best tegenvalt.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Misschien iets om aan je vrouw over te laten, een gesprek over de pil...
Wat is er mis met alleen condoom gebruiken en mocht het mis gaan de morning after pil?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:32 schreef Donovans het volgende:
[..]
Jawel maar m'n vrouw kan er beter met haar praten dan ik zelf. Heb t er vaak genoeg over maar ze wil het gewoon niet en zegt dat ze bijverschijnselen krijgt. Zelfs al een gesprek met een expert er over gehad maar ze blijft nee zeggen. Kan haar amper vastbinden en die pil toedienen.
Ik snap best dat het lastig is je dochter los te laten, maar helaas , kleine meisjes worden groot. Hoe erg je dat ook vindt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:40 schreef Donovans het volgende:
[..]
Ze is heel vrij opgevoed ivm haar vriendinnen en andere kinderen die ik ken. Dit is alleen een punt wat me als vader gevoelig ligt, daarom is ze niet opeens niet meer vrij opgevoed vind ik.. om een punt..
Maargoed dat is mijn mening jullie mogen je eigen hebben, jullie weten voor de rest niks over hoe ze opgevoed is dus lijkt me moeilijk oordelen.
Ik ben gewoon voorzichtig.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat is er mis met alleen condoom gebruiken en mocht het mis gaan de morning after pil?
Dat ze niet zo maar pillen wil slikken kan je ook positief noemen. Bovendien krijg je vaak gewichtstoename en worden je borsten groter.
Het gaat bij hem er niet om dat hij zijn dochter los moet laten, maar dat een jongen haar aanraakt, oh nee!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik snap best dat het lastig is je dochter los te laten, maar helaas , kleine meisjes worden groot. Hoe erg je dat ook vindt.
Ja, maar dat heeft ook met loslaten te maken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het gaat bij hem er niet om dat hij zijn dochter los moet maken, maar dat een jongen haar aanraakt, oh nee!
Die vader beeld zich gewoon in hoe zijn dochter seks heeft en zo.
Ja en?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:45 schreef Donovans het volgende:
Zojuist hebben ze 'even' besloten dat hij blijft slapen.
Vraagt ze niet even toestemming?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:45 schreef Donovans het volgende:
Nee, maar het is wel tekenend. Ze had namelijk ook zonder je ene fuck te vertellen het kunnen doen en daar heb je haar alle gelegenheid toe gegeven blijkbaar. Als je werkelijk ruimdenkend was geweest had ze namelijk iedere week minimaal 10 kansen gehad om het achter je rug om te doen. Nu is ze eerlijk en is het opeens een groot probleem. Heb jij nooit een meisje van een jaar of 16 geneukt? Die jongen is precies hetzelfde als jij toen. En wat verwacht je nu? Wat wil je dat er gebeurt etc?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:40 schreef Donovans het volgende:
[..]
Ze is heel vrij opgevoed ivm haar vriendinnen en andere kinderen die ik ken. Dit is alleen een punt wat me als vader gevoelig ligt, daarom is ze niet opeens niet meer vrij opgevoed vind ik.. om een punt..
Maargoed dat is mijn mening jullie mogen je eigen hebben, jullie weten voor de rest niks over hoe ze opgevoed is dus lijkt me moeilijk oordelen.
Aan mama waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vraagt ze niet even toestemming?
Hebben ze dat nog met goed fatsoen aan jullie gevraagd?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:45 schreef Donovans het volgende:
Misschien is het wel projectie en was hij zelf als 16 jarige jongen geen lievertje.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel tekenend. Ze had namelijk ook zonder je ene fuck te vertellen het kunnen doen en daar heb je haar alle gelegenheid toe gegeven blijkbaar. Als je werkelijk ruimdenkend was geweest had ze namelijk iedere week minimaal 10 kansen gehad om het achter je rug om te doen. Nu is ze eerlijk en is het opeens een groot probleem. Heb jij nooit een meisje van een jaar of 16 geneukt? Die jongen is precies hetzelfde als jij toen. En wat verwacht je nu? Wat wil je dat er gebeurt etc?
Nee, het is haar kamer vindt ze.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vraagt ze niet even toestemming?
Het is jullie huis.quote:
Dat dus...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is jullie huis.![]()
Dit vind ik dan wel weer iets waar zij niets over te zeggen heeft. Ze hoort het gewoon te vragen.
Denk je niet dat je wel ergens een grens moet trekken. Nu loopt je dochter namelijk gewoon keihard over je heen. En dat moet je niet blijvend laten gebeuren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:52 schreef Donovans het volgende:
Laat ik een goed gebaar maken en zeggen dat het oké is.
Dat is geen goed gebaar maken, dat is over je heen laten lopen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:52 schreef Donovans het volgende:
Zeg er wel meteen bij dat ze dat hoort te vragen en dat het jullie huis is, niet enkel haar kamer.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:52 schreef Donovans het volgende:
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:52 schreef Donovans het volgende:
Ja ik wil dat ze gelukkig is en schijnbaar is ze dat. Ze had het logeerbed al klaargezet in haar eigen kamer.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:53 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is geen goed gebaar maken, dat is over je heen laten lopen.
je dochter zou op zijn minst kunnen vragen of het goed is dat haar vriendje blijft slapen.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:54 schreef Donovans het volgende:
[..]
Ja ik wil dat ze gelukkig is en schijnbaar is ze dat. Ze had het logeerbed al klaargezet in haar eigen kamer.
Ik wil haar niet op d'r donder geven waar hij bij is dat vind ik sneu, we praten morgen wel als hij weg is met haar dat ze dat voortaan eerst moet vragen etc.
Wees niet bang, er komen echt wel momenten dat ze even jouw kleine meisje weer is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:02 schreef Donovans het volgende:
Ik ga afsluiten, de computer althans. Iedereen bedankt voor de adviezen en zo. Kom morgen nog wel terug.
Ben niet perfect maar ik probeer het gewoon zo goed mogelijk te doen, vroeger dacht ik ook altijd al die overbezorgde types... wat een overdrijvers... Maar sinds ik vader ben is het gevoel toch anders.. heel onbeschrijvelijk.
Dat is heel lief van je, maar het lijkt wel of je vanwege de lieve vrede je mond houdt en je dochter er nu niet op aan durft te spreken omdat je anders bang bent voor ruzie in de tent.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:54 schreef Donovans het volgende:
[..]
Ja ik wil dat ze gelukkig is en schijnbaar is ze dat. Ze had het logeerbed al klaargezet in haar eigen kamer.
Ik wil haar niet op d'r donder geven waar hij bij is dat vind ik sneu, we praten morgen wel als hij weg is met haar dat ze dat voortaan eerst moet vragen etc.
Hij gaat haar er morgen toch op aan spreken?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:05 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is heel lief van je, maar het lijkt wel of je vanwege de lieve vrede je mond houdt en je dochter er nu niet op aan durft te spreken omdat je anders bang bent voor ruzie in de tent.
En jouw dochter is een slimme meid want ze weet inmiddels dat als ze jou voor een voldongen feit zet jij die lieve vrede zal willen bewaren en zij haar zin krijgt.
Eens. En je kunt daarbij dus ook zeggen dat je je niet op die manier wilt laten chanteren. Denk dat het beter werkt bij een verliefde puber dan escaleren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hij gaat haar er morgen toch op aan spreken?
Vind het juist goed dat hij niet in nabijheid van haar nieuwe vriendje een preek wil ophangen.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:52 schreef Donovans het volgende:
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:24 schreef Underverse het volgende:
Wat een blablabla... Vrouwen kunnen ook zo lekker eigenwijs zijn... Laat ze zelf leren hoe hard het leven is, dat is de beste les die zij krijgen... Ik betreur de noodzaak van die lessen wel, want vrouwen die blootgestaan hebben aan dergelijk situaties mag ik al niet meer... Ze zien later iedereen voor hetzelfde aan na zo'n ervaring!
Right.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:24 schreef Underverse het volgende:
Wat een blablabla... Vrouwen kunnen ook zo lekker eigenwijs zijn... Laat ze zelf leren hoe hard het leven is, dat is de beste les die zij krijgen... Ik betreur de noodzaak van die lessen wel, want vrouwen die blootgestaan hebben aan dergelijk situaties mag ik al niet meer... Ze zien later iedereen voor hetzelfde aan na zo'n ervaring!
Dat logeerbed is natuurlijk gewoon voor de vormquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:54 schreef Donovans het volgende:
[..]
misschien slikt ze wel iets andersquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:12 schreef Donovans het volgende:
[..]
Ja nou en? Ze hebben het toch al gedaan, en ze gaan het vast nog vele keren doen. Tot het uit is en dan komt de volgende. Wat heeft het voor zin om symboolpolitiek te voeren? Alleen om te laten zien "wie er de baas is"? Als je een beperking/strafmaatregel oplegt, zorg dan dat die ook nut heeft. Het enige wat een puber er anders van oppikt, is dat je kennelijk onzin praat.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:55 schreef Ascendancy het volgende:
TS dochter heeft vannacht 2 maal de beste jongen zijn zaad geslikt en heeft het nog zeker 3 maal in andere gaten ontvangen, omdat TS de lieve vrede wil bewaren
-Lekkere piepers, mam!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:06 schreef Donovans het volgende:
Je komt niet aan door de pil, je krijgt meer honger door de pil, en het is dan aan jou de keus om te gaan vreten of niet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat is er mis met alleen condoom gebruiken en mocht het mis gaan de morning after pil?
Dat ze niet zo maar pillen wil slikken kan je ook positief noemen. Bovendien krijg je vaak gewichtstoename en worden je borsten groter.
Dat kan bij een meid ook hoor. Alleen ouders zijn zo "bezorgd" als hun schattig meisje opeens volgepompt wordt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:06 schreef Prenzlauer het volgende:
Kijk, daarom moet je zoons hebben, die kan je tenminste high fiven als ze sex hebben gehad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |