En terecht.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je het hebt over de rol van de vrouw in die cultuur....ja. En dat noemde je specifiek.
Waarom zou ik daar beter van slapen?quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:
Maar als je er beter van slaapt wil ik ook wel zeggen dat ik liever niet heb dat mijn dochter met een Marokkaan thuiskomt omdat ik daar geen goede ervaringen mee heb. Ik zal er geen minuut minder om slapen als je me daarom als racist betiteld.
Oh zeker, maar dan gaat het om de persoon zelf en dan filter je niet enkel op afkomst of uiterlijk.quote:
Ben een beetje klaar met jouquote:Op zondag 10 oktober 2010 00:55 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
En jij ook![]()
Wil gewoon geen bontkraagje of rapper rond mijn dochter zien hangen. Bij de gedachte alleen al krijg ik braakneigingen
quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:13 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ben een beetje klaar met jou
Bontkraagje of rapper.. grow up.
Je hebt nu al eerder gezegd dat je denkt dat een Nederlandse jongen het best zal zijn voor je dochter. En je hebt duidelijk negatieve vooroordelen over al het andere. Het feit dat je half Surinaams bent doet er verder niet toe. Het erge is nog dat je zegt dat je zoveel buitenlanders om je heen hebt waaronder goede geschoolde. Misschien moet je een nieuwe mensen leren kennen, want van die goede geschoolde leuke (niet criminele) 'negers', marrokanen en andere allochtonen zijn er nog veellll meer. Loop is een keer een willekeurige universiteit binnen en daar zie je er genoeg.
Maar goed jullie hebben nu eenmaal je vooroordelen, besef ook wel dat niks wat ik zeg dit gaat veranderen
Maar waarom zo nodig die afkomst er bij noemen?quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:08 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Mijn dochter heeft een uitstekende achterban, met allemaal mensen die zielsveel van haar houden. Maar hoe groot mijn invloed van mij en haar moeder ook is, sommige secundaire invloeden heb je simpelweg geen vat op, zoals het kiezen van verkeerde vriendjes.
Weet je hoe makkelijk sommige mensen verstrikt raken in het foute gedrag van haantjes? Allemaal stoer en spannend natuurlijk.
Slightly offtopic, maar ik zie ze niet op mijn universiteit. Dat is bijna een zeldzaamheid, helemaal als je de buitenlandse studenten niet meetelt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:13 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Loop is een keer een willekeurige universiteit binnen en daar zie je er genoeg.
Nee, dat zeg ik niet. Het zou fijn zijn als je niet continu iedere poster in dit topic woorden in zijn of haar mond wil leggen. Dat je nog eens extra moet benadrukken dat er "genoeg leuke Marokkaanse jongens zijn" zegt me helaas al genoeg over je wereldbeeld, het spijt me.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar beter van slapen?
Maar blijkbaar ga jij er van uit dat je dochter dan op foute jongens valt en dus met Marokkaans tuig zal thuiskomen ipv een leuke Marokkaanse jongen waar er ook genoeg van zijn. Zegt wat over jouw generaliserende houding of over het vertrouwen dat je hebt in je dochters jongenskeuze.
Insgelijks, ik hoop dat er niet teveel mensen zijn die een extreme iedereen-is-gelijk-drang hebben waardoor ze belangrijke punten uit het oog verliezen.quote:Ik kan alleen maar hopen dat niet te veel mensen zo denken.
Mij persoonlijk heb je er niet mee, maar slecht vind ik het wel.
Nogmaals, ik baseer mijn mening op eigen ervaringen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar waarom zo nodig die afkomst er bij noemen?
Niemand wil dat zijn/haar dochter thuis komt met een fout vriendje, maar dat is dus ongeacht de afkomst, want foute jongens heb je overal tussen zitten. Echt, een hoop Nederlanders die ik ken zou je ook niet graag met je dochter zien hoor.
Het is zo generaliserend om dan maar meteen te zeggen dat je geen neger of Marokkaan voor haar wil. Ik snap de slechte ervaringen en de vooroordelen, maar tegelijkertijd weet je dat ze niet allemaal zo zijn en dat je niet bij voorbaat kunt zeggen dat een Marokkaan of neger voor je dochter per definitie niet goed zou zijn.
Het is een conclusie die ik trek. En die te trekken valt als jij zegt dat je jouw dochter niet met een Marokkaan thuis wil zien komen. Dat komt óf door generaliseren van jouw kant, of omdat je geen vertrouwen hebt in haar jongenskeuze. Kan ook beide.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:21 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Het zou fijn zijn als je niet continu iedere poster in dit topic woorden in zijn of haar mond wil leggen.![]()
Niet iedereen is gelijk, maar gelijke kansen moeten er wel zijn. Mensen zouden anderen niet op voorhand moeten uitsluiten op basis van hun afkomst, that's all. Daar is niets extreems aan, eerlijk gezegd. Het staat zelfs in de grondwet als ik me niet vergis.quote:Insgelijks, ik hoop dat er niet teveel mensen zijn die een extreme iedereen-is-gelijk-drang hebben waardoor ze belangrijke punten uit het oog verliezen.
Gelukkig denken niet alle vaders zo bekrompen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:22 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik baseer mijn mening op eigen ervaringen.
Jullie 2 dames snappen het gewoon niet. Klaar.
Sowieso denken vaders anders dan moeders.
Maakt me geen fuck uit wat jij denktquote:Op zondag 10 oktober 2010 01:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gelukkig denken niet alle vaders zo bekrompen.
Nee? Wat is je punt?quote:
Goh.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:27 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Maakt me geen fuck uit wat jij denkt
Je doet het weer. Die conclusie valt niet te trekken, want er zijn méér mogelijkheden dan alleen die twee punten. Ik heb noch een gebrek aan vertrouwen in de partnerkeuze van mijn hypothetische dochter noch een generaliserende hekel aan Marokkanen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is een conclusie die ik trek. En die te trekken valt als jij zegt dat je jouw dochter niet met een Marokkaan thuis wil zien komen. Dat komt óf door generaliseren van jouw kant, of omdat je geen vertrouwen hebt in haar jongenskeuze. Kan ook beide.
Als dit als argument tegen een standpunt van mij wordt gebruikt dan mis ik het even.quote:[..]
Niet iedereen is gelijk, maar gelijke kansen moeten er wel zijn. Mensen zouden anderen niet op voorhand moeten uitsluiten op basis van hun afkomst, that's all. Daar is niets extreems aan, eerlijk gezegd. Het staat zelfs in de grondwet als ik me niet vergis.
Studeer je in Amsterdam?quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:18 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Slightly offtopic, maar ik zie ze niet op mijn universiteit. Dat is bijna een zeldzaamheid, helemaal als je de buitenlandse studenten niet meetelt.
Meer valt er niet van te maken.quote:
Nijmegen, maar op Maastricht en Enschede heb ik hetzelfde gemerkt, Duitsers niet meegeteld. De buitenlandse studenten (of negers als ik alle studenten met donkere huidskleur een neger moet noemenquote:Op zondag 10 oktober 2010 01:37 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Studeer je in Amsterdam?
Want hier lopen er genoeg rond!
UvA ben ik niet zo heel vaak maar daar ken ik er al een groot aantal en de VU waar ik zelf studeer zie je sowieso heel veel verschillene culturen (waaronder nog steeds meer Nederlanders uiteraard, maar dat is normaal), maja daar staat de VU ook wel een beetje om bekend.
Hahah ja dat dacht ik dus ook. Firefox doet bij andere wat een grote groep in NL waarschijnlijk heellll vaak bij hem heeft gedaan. Daarom vind ik zijn uitspraken ook zo raar, maar goed we weten niet wat hier achter schuilt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Goh.
Maar jij mag ook nooit meer zeuren dan als bedrijven je niet aannemen op basis van je afkomst of zo. Zekere voor het onzekere hè? Als ze slechte ervaringen hebben met buitenlanders, is het immers compleet gerechtvaardigd om te discrimineren en te generaliseren, blijkbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
En dan zeg je tegen anderen dat ze jou woorden in de mond leggen.quote:Niemand kan slecht over Marokkanen denken in jouw ogen omdat het in jouw ogen vrijwel alleen maar aardige mensen zijn
Ik denk, ik pas je manier van conclusies trekken even toe op je posts. Nog inhoudelijk commentaar? Ik geloof dat je namelijk wel weet waar ik op doel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En dan zeg je tegen anderen dat ze jou woorden in de mond leggen.![]()
Wauw. Echt, wauw.
Ach, je mist wel meer dingen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:37 schreef Cerbie het volgende:
Als dit als argument tegen een standpunt van mij wordt gebruikt dan mis ik het even.
Verstand?quote:
Je denkt dat ik dol ben op onze huidige multiculti samenleving?quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:45 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Verstand?![]()
Multiculturele vlinders in mijn buik?
quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:42 schreef Cerbie het volgende:
Je weet dat er allochtonen zijn die PVV stemmen he?Ja, net zoals er blijkbaar racisten als Firefox bestaan, terwijl Firefox zelf donker is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 10-10-2010 01:58:36 ]
Zijn we het toch ergens over eens.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je denkt dat ik dol ben op onze huidige multiculti samenleving?
Integendeel.
quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:42 schreef Cerbie het volgende:
Je weet dat er allochtonen zijn die PVV stemmen he?Een klein aantal rare figuren ja.. die het dus niet helemaal snappen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen met zelfhaat of die heellllllll graag, ten alle kosten door de Nederlandse bevolking omarmd willen worden en hier een misplaatst statement meemaken.
Wilders is niet de oplossing, hij is het probleem, creëert en stimuleerd haat, verdeling en wantrouwen. Jammer."the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
Firefox was helemaal niet de TS, we zijn met een heel ander issue begonnen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, net zoals er blijkbaar racisten als TS bestaan, terwijl TS zelf donker is.
Snappen die mensen het niet helemaal, of snap jij het niet helemaal ..quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:51 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Een klein aantal rare figuren ja.. die het dus niet helemaal snappen..
Wilders is niet het probleem, hij is een symptoom van het probleem.quote:Mensen met zelfhaat of die heellllllll graag, ten alle kosten door de Nederlandse bevolking omarmd willen worden en hier een misplaatst statement meemaken.
Wilders is niet de oplossing, hij is het probleem, creëert en stimuleerd haat, verdeling en wantrouwen. Jammer.
Ah ja klopt...komt omdat hij het ineens over zijn dochter had en dit topic niet meer gaat over het oorspronkelijke onderwerp.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:53 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Firefox was helemaal niet de TS, we zijn met een heel ander issue begonnen.
Maar hier stond een minuut geleden ook nog wat anders.
Niet erger, maar wel onbegrijpelijker.quote:Ik vind het maar een vreemde uitspraak. terwijl TS zelf donker is. Waarom is het nog erger dat TS racistisch is, ómdat hij donker is?
omdat hij beter zou moeten weten. JUIST door zijn achtergrond.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:53 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Firefox was helemaal niet de TS, we zijn met een heel ander issue begonnen.
Maar hier stond een minuut geleden ook nog wat anders.
Ik vind het maar een vreemde uitspraak. terwijl TS zelf donker is. Waarom is het nog erger dat TS racistisch is, ómdat hij donker is?
Zij snappen niet helemaal dat als het aan Wilders lag, zij hier niet eens zouden wonen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Snappen die mensen het niet helemaal, of snap jij het niet helemaal ..
Klopt, maar hij is ook zeker geen oplossing. Hij versterkt het.quote:Wilders is niet het probleem, hij is een symptoom van het probleem.
Zucht.. wat denk je zelf? Of ben jij wel een Wilders aanhanger? (want daar ben ik niet van uitgegaan) Zo ja dan zullen wij elkaar sowieso nooit begrijpen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Snappen die mensen het niet helemaal, of snap jij het niet helemaal ..
[..]
Wilders is niet het probleem, hij is een symptoom van het probleem.
En dan zijn we weer terug bij het begin inderdaad, zo zijn er ook mensen die hun dochter liever niet met een limburger, een timmerman, een duitser, een hardrocker of een gehandicapte thuis zien komen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 02:03 schreef Cerbie het volgende:
Hij is zoals hij is. Als hij zegt dat hij liever niet een schoonzoon van een bepaalde achtergrond langs ziet komen dan is er in mijn ogen geen steekje bij hem los danwel iets fout gegaan in de opvoeding.
In die quote staat wat ik zelf denk.quote:Op zondag 10 oktober 2010 02:01 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Zucht.. wat denk je zelf?
Nee hoor, maar is dat überhaupt relevant?quote:Of ben jij wel een Wilders aanhanger? (want daar ben ik niet van uitgegaan) Zo ja dan zullen wij elkaar sowieso nooit begrijpen.
Maar waarom hebben allochtonen die op Wilders stemmen dan veel zelfhaat? Ik kan me een PVV stem prima voorstellen als goed geïntegreerde allochtoon in een probleemwijk, net als ik me die stem van een autochtoon in een probleemwijk goed kan voorstellen.quote:Wat wilders ook is, hij is zeker niet de oplossing en draagt zijn steentje (stenen, keien, rotsen) gewillig bij aan het probleem.
Ligt eraan wat er met 'achtergrond' bedoeld wordt. Achtergrond als in; ghetto, hoeren, strafblad, ...,? Dan ja. Achtergrond als in ras (Marokkaan, Nederlander, Belg, spleetoog, neger of whatever) dan nee. De correcte manier om je uit te laten is dan:quote:Op zondag 10 oktober 2010 02:03 schreef Cerbie het volgende:
Sorry, onbegrijpelijker dan. Ik snap het oprecht niet. Waarom zou een Surinamer juist beter moeten weten door zijn achtergrond? Zoals ik op jullie overkom als een racist, komen jullie op mij over als een typisch gevalletje White Guilt Syndrome.
Hij is zoals hij is. Als hij zegt dat hij liever niet een schoonzoon van een bepaalde achtergrond langs ziet komen dan is er in mijn ogen geen steekje bij hem los danwel iets fout gegaan in de opvoeding.
Mocht ik ooit, in een vlaag van verstandsverbijstering tegen mijn dochter zeggen dat ze niet met een Marokkaan thuis hoeft te komen dan zal ik het op deze manier zeggen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 02:12 schreef RavvennaLatina het volgende:
"Ik heb liever niet dat mijn dochter met een Marokkaan thuiskomt, omdat Marokkanen vaker geneigd zijn [x] of [y] te doen (waar [x] en [y] = negatieve dingen die je liever niet hebt, bv. misdaden). Doet Marokkaan in kwestie niet [x] noch [y] en voldoet hij aan qua karakter aan mijn eisen, dan is het geen probleem."
quote:Het enige goede argument dat je kunt geven is dat de huidskleur (of whatever) een lelijk contrast vormt met jullie interieur (qua kleuren).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |