abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87372871
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je het hebt over de rol van de vrouw in die cultuur....ja. En dat noemde je specifiek.
En terecht.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87372964
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:

Maar als je er beter van slaapt wil ik ook wel zeggen dat ik liever niet heb dat mijn dochter met een Marokkaan thuiskomt omdat ik daar geen goede ervaringen mee heb. Ik zal er geen minuut minder om slapen als je me daarom als racist betiteld.
Waarom zou ik daar beter van slapen?
Maar blijkbaar ga jij er van uit dat je dochter dan op foute jongens valt en dus met Marokkaans tuig zal thuiskomen ipv een leuke Marokkaanse jongen waar er ook genoeg van zijn. Zegt wat over jouw generaliserende houding of over het vertrouwen dat je hebt in je dochters jongenskeuze.

Ik kan alleen maar hopen dat niet te veel mensen zo denken.
Mij persoonlijk heb je er niet mee, maar slecht vind ik het wel.
pi_87372983
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:10 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

En terecht.
Oh zeker, maar dan gaat het om de persoon zelf en dan filter je niet enkel op afkomst of uiterlijk.
pi_87372985
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:55 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

En jij ook ^O^

Wil gewoon geen bontkraagje of rapper rond mijn dochter zien hangen. Bij de gedachte alleen al krijg ik braakneigingen :r
Ben een beetje klaar met jou

Bontkraagje of rapper.. grow up.

Je hebt nu al eerder gezegd dat je denkt dat een Nederlandse jongen het best zal zijn voor je dochter. En je hebt duidelijk negatieve vooroordelen over al het andere. Het feit dat je half Surinaams bent doet er verder niet toe. Het erge is nog dat je zegt dat je zoveel buitenlanders om je heen hebt waaronder goede geschoolde. Misschien moet je een nieuwe mensen leren kennen, want van die goede geschoolde leuke (niet criminele) 'negers', marrokanen en andere allochtonen zijn er nog veellll meer. Loop is een keer een willekeurige universiteit binnen en daar zie je er genoeg.

Maar goed jullie hebben nu eenmaal je vooroordelen, besef ook wel dat niks wat ik zeg dit gaat veranderen ;)
"the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
pi_87373080
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:13 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Ben een beetje klaar met jou

Bontkraagje of rapper.. grow up.

Je hebt nu al eerder gezegd dat je denkt dat een Nederlandse jongen het best zal zijn voor je dochter. En je hebt duidelijk negatieve vooroordelen over al het andere. Het feit dat je half Surinaams bent doet er verder niet toe. Het erge is nog dat je zegt dat je zoveel buitenlanders om je heen hebt waaronder goede geschoolde. Misschien moet je een nieuwe mensen leren kennen, want van die goede geschoolde leuke (niet criminele) 'negers', marrokanen en andere allochtonen zijn er nog veellll meer. Loop is een keer een willekeurige universiteit binnen en daar zie je er genoeg.

Maar goed jullie hebben nu eenmaal je vooroordelen, besef ook wel dat niks wat ik zeg dit gaat veranderen ;)
:O

:W

Heb jij kinderen?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87373115
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:08 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Mijn dochter heeft een uitstekende achterban, met allemaal mensen die zielsveel van haar houden. Maar hoe groot mijn invloed van mij en haar moeder ook is, sommige secundaire invloeden heb je simpelweg geen vat op, zoals het kiezen van verkeerde vriendjes.

Weet je hoe makkelijk sommige mensen verstrikt raken in het foute gedrag van haantjes? Allemaal stoer en spannend natuurlijk.
Maar waarom zo nodig die afkomst er bij noemen?
Niemand wil dat zijn/haar dochter thuis komt met een fout vriendje, maar dat is dus ongeacht de afkomst, want foute jongens heb je overal tussen zitten. Echt, een hoop Nederlanders die ik ken zou je ook niet graag met je dochter zien hoor.

Het is zo generaliserend om dan maar meteen te zeggen dat je geen neger of Marokkaan voor haar wil. Ik snap de slechte ervaringen en de vooroordelen, maar tegelijkertijd weet je dat ze niet allemaal zo zijn en dat je niet bij voorbaat kunt zeggen dat een Marokkaan of neger voor je dochter per definitie niet goed zou zijn.
pi_87373162
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:13 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Loop is een keer een willekeurige universiteit binnen en daar zie je er genoeg.
Slightly offtopic, maar ik zie ze niet op mijn universiteit. Dat is bijna een zeldzaamheid, helemaal als je de buitenlandse studenten niet meetelt.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 10 oktober 2010 @ 01:19:38 #208
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_87373187
Laat ik hier eens adverteren.
Zoekt u de ideale schoonzoon? Dan ben ik er voor u! Ik zorg dat uw dochter een fantastisch leven krijgt en tijdens familie bezoek kan ik ook nog meehelpen met verschillende zaken. Dus heeft u een dochter van 17 tot 19 jaar oud en wil je dat ze een onschuldige partner heeft? Neem contact op!
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
pi_87373216
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:16 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Dat is totaal niet relevant. Generalisatie is gewoon nooit goed te praten.
pi_87373249
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom zou ik daar beter van slapen?
Maar blijkbaar ga jij er van uit dat je dochter dan op foute jongens valt en dus met Marokkaans tuig zal thuiskomen ipv een leuke Marokkaanse jongen waar er ook genoeg van zijn. Zegt wat over jouw generaliserende houding of over het vertrouwen dat je hebt in je dochters jongenskeuze.
Nee, dat zeg ik niet. Het zou fijn zijn als je niet continu iedere poster in dit topic woorden in zijn of haar mond wil leggen. Dat je nog eens extra moet benadrukken dat er "genoeg leuke Marokkaanse jongens zijn" zegt me helaas al genoeg over je wereldbeeld, het spijt me.
quote:
Ik kan alleen maar hopen dat niet te veel mensen zo denken.
Mij persoonlijk heb je er niet mee, maar slecht vind ik het wel.
Insgelijks, ik hoop dat er niet teveel mensen zijn die een extreme iedereen-is-gelijk-drang hebben waardoor ze belangrijke punten uit het oog verliezen.
pi_87373262
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar waarom zo nodig die afkomst er bij noemen?
Niemand wil dat zijn/haar dochter thuis komt met een fout vriendje, maar dat is dus ongeacht de afkomst, want foute jongens heb je overal tussen zitten. Echt, een hoop Nederlanders die ik ken zou je ook niet graag met je dochter zien hoor.

Het is zo generaliserend om dan maar meteen te zeggen dat je geen neger of Marokkaan voor haar wil. Ik snap de slechte ervaringen en de vooroordelen, maar tegelijkertijd weet je dat ze niet allemaal zo zijn en dat je niet bij voorbaat kunt zeggen dat een Marokkaan of neger voor je dochter per definitie niet goed zou zijn.
Nogmaals, ik baseer mijn mening op eigen ervaringen.

Jullie 2 dames snappen het gewoon niet. Klaar.

Sowieso denken vaders anders dan moeders.
pi_87373322
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:21 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Het zou fijn zijn als je niet continu iedere poster in dit topic woorden in zijn of haar mond wil leggen. :)
Het is een conclusie die ik trek. En die te trekken valt als jij zegt dat je jouw dochter niet met een Marokkaan thuis wil zien komen. Dat komt óf door generaliseren van jouw kant, of omdat je geen vertrouwen hebt in haar jongenskeuze. Kan ook beide.
quote:
Insgelijks, ik hoop dat er niet teveel mensen zijn die een extreme iedereen-is-gelijk-drang hebben waardoor ze belangrijke punten uit het oog verliezen.
Niet iedereen is gelijk, maar gelijke kansen moeten er wel zijn. Mensen zouden anderen niet op voorhand moeten uitsluiten op basis van hun afkomst, that's all. Daar is niets extreems aan, eerlijk gezegd. Het staat zelfs in de grondwet als ik me niet vergis.
pi_87373340
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:22 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Nogmaals, ik baseer mijn mening op eigen ervaringen.

Jullie 2 dames snappen het gewoon niet. Klaar.

Sowieso denken vaders anders dan moeders.
Gelukkig denken niet alle vaders zo bekrompen.
pi_87373423
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gelukkig denken niet alle vaders zo bekrompen.
Maakt me geen fuck uit wat jij denkt :)
pi_87373475
Simpele afsluiter dan:

Als ik zeg dat ik geen Nederlandse jongen wil voor mijn zoon/dochter, is dat toch ook zwaar generaliserend en onterecht? Want je kan alle Nederlanders niet over één kam scheren, er zijn zo veel verschillende mensen die dezelfde afkomst delen.

Als het hiermee nog niet duidelijk is, dan komen we er gewoon niet uit. Laat maar zitten dan.
pi_87373537
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:16 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Nee? Wat is je punt?

FireFox je klinkt gewoon niet zo intelligent sorry. Van een man met kinderen mag ik verwachten dat die zich op een volwassen manier weet te uiten. Dat die weet dat je iemand allereerst op zijn/haar gedrag moet beoordelen en niet op afkomst (dit wil je ook aan je kinderen meegeven neem ik aan). Het feit dat jij dit niet vanzelfsprekend vindt geeft mij al aan dat deze discussie totaal zinloos is. Jammer.

Slaaplekker :W
pi_87373538
pi_87373545
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:27 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Maakt me geen fuck uit wat jij denkt :)
Goh.

Maar jij mag ook nooit meer zeuren dan als bedrijven je niet aannemen op basis van je afkomst of zo. Zekere voor het onzekere hè? Als ze slechte ervaringen hebben met buitenlanders, is het immers compleet gerechtvaardigd om te discrimineren en te generaliseren, blijkbaar.
pi_87373634
Ik zou echt geen Nederlandse jongen willen voor mijn dochter hoor. Zijn echt allemaal van die onbetrouwbare en botte lamballen, alleen maar bier drinken, hebben geen manieren en zijn echt zo gierig. Ik als Turk heb dan veel liever een allochtoon, maakt verder niet eens zoveel uit waar ze vandaan komen.
pi_87373689
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is een conclusie die ik trek. En die te trekken valt als jij zegt dat je jouw dochter niet met een Marokkaan thuis wil zien komen. Dat komt óf door generaliseren van jouw kant, of omdat je geen vertrouwen hebt in haar jongenskeuze. Kan ook beide.
Je doet het weer. Die conclusie valt niet te trekken, want er zijn méér mogelijkheden dan alleen die twee punten. Ik heb noch een gebrek aan vertrouwen in de partnerkeuze van mijn hypothetische dochter noch een generaliserende hekel aan Marokkanen.

En dat bedoelde ik dus met Dat je nog eens extra moet benadrukken dat er "genoeg leuke Marokkaanse jongens zijn" zegt me helaas al genoeg over je wereldbeeld, het spijt me.

Niemand kan slecht over Marokkanen denken in jouw ogen omdat het in jouw ogen vrijwel alleen maar aardige mensen zijn. Is het een eye-opener als ik zeg dat mensen (en dan zeg ik niet dat ik hieronder val) een hekel aan Marokkanen kunnen hebben omdat ze alléén maar slechte ervaringen met deze bevolkingsgroep hebben terwijl ze wel gezellig met de Turkse buurman een kopje thee kunnen drinken?

Ik zie een dochter van mij liever niet met een jongen uit een arabisch-islamitische cultuur thuiskomen omdat ik de culturele verschillen erg groot vindt en dat baseer ik op mijn eigen ervaringen. Ik kan er niet wakker van liggen als je me dáárom een bekrompen, generaliserende racist noemt. Soît. Ik hoop alleen maar dat er niet teveel mensen zijn die zo redeneren.
quote:
[..]

Niet iedereen is gelijk, maar gelijke kansen moeten er wel zijn. Mensen zouden anderen niet op voorhand moeten uitsluiten op basis van hun afkomst, that's all. Daar is niets extreems aan, eerlijk gezegd. Het staat zelfs in de grondwet als ik me niet vergis.
Als dit als argument tegen een standpunt van mij wordt gebruikt dan mis ik het even.
pi_87373694
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:18 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Slightly offtopic, maar ik zie ze niet op mijn universiteit. Dat is bijna een zeldzaamheid, helemaal als je de buitenlandse studenten niet meetelt.
Studeer je in Amsterdam?

Want hier lopen er genoeg rond!

UvA ben ik niet zo heel vaak maar daar ken ik er al een groot aantal en de VU waar ik zelf studeer zie je sowieso heel veel verschillene culturen (waaronder nog steeds meer Nederlanders uiteraard, maar dat is normaal), maja daar staat de VU ook wel een beetje om bekend. O+
pi_87373711
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:32 schreef Monco10 het volgende:
[ afbeelding ]
Meer valt er niet van te maken. :{
pi_87373764
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:37 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Studeer je in Amsterdam?

Want hier lopen er genoeg rond!

UvA ben ik niet zo heel vaak maar daar ken ik er al een groot aantal en de VU waar ik zelf studeer zie je sowieso heel veel verschillene culturen (waaronder nog steeds meer Nederlanders uiteraard, maar dat is normaal), maja daar staat de VU ook wel een beetje om bekend. O+
Nijmegen, maar op Maastricht en Enschede heb ik hetzelfde gemerkt, Duitsers niet meegeteld. De buitenlandse studenten (of negers als ik alle studenten met donkere huidskleur een neger moet noemen _O- ) zijn vaak de leukste om mee samen te werken, heel gemotiveerd. Maar een Nederlands-allochtone (jullie weten wel wat ik bedoel) student is een zeldzaamheid.
pi_87373797
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Goh.

Maar jij mag ook nooit meer zeuren dan als bedrijven je niet aannemen op basis van je afkomst of zo. Zekere voor het onzekere hè? Als ze slechte ervaringen hebben met buitenlanders, is het immers compleet gerechtvaardigd om te discrimineren en te generaliseren, blijkbaar.
Hahah ja dat dacht ik dus ook. Firefox doet bij andere wat een grote groep in NL waarschijnlijk heellll vaak bij hem heeft gedaan. Daarom vind ik zijn uitspraken ook zo raar, maar goed we weten niet wat hier achter schuilt.

Blijkbaar snappen wij het niet.. :')
pi_87373810
Je weet dat er allochtonen zijn die PVV stemmen he?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87373871
quote:
Niemand kan slecht over Marokkanen denken in jouw ogen omdat het in jouw ogen vrijwel alleen maar aardige mensen zijn
En dan zeg je tegen anderen dat ze jou woorden in de mond leggen. _O-

Wauw. Echt, wauw.
pi_87373892
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dan zeg je tegen anderen dat ze jou woorden in de mond leggen. _O-

Wauw. Echt, wauw.
Ik denk, ik pas je manier van conclusies trekken even toe op je posts. Nog inhoudelijk commentaar? Ik geloof dat je namelijk wel weet waar ik op doel.
pi_87373894
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:37 schreef Cerbie het volgende:

Als dit als argument tegen een standpunt van mij wordt gebruikt dan mis ik het even.
Ach, je mist wel meer dingen. :W
pi_87373904
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ach, je mist wel meer dingen. :W
Verstand? ;(
Multiculturele vlinders in mijn buik?
pi_87373965
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:45 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Verstand? ;(
Multiculturele vlinders in mijn buik?
Je denkt dat ik dol ben op onze huidige multiculti samenleving?
Integendeel.
pi_87373974
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:42 schreef Cerbie het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, net zoals er blijkbaar racisten als Firefox bestaan, terwijl Firefox zelf donker is.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 10-10-2010 01:58:36 ]
pi_87373979
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je denkt dat ik dol ben op onze huidige multiculti samenleving?
Integendeel.
Zijn we het toch ergens over eens. :)
pi_87374066
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:42 schreef Cerbie het volgende:

SPOILER
Een klein aantal rare figuren ja.. die het dus niet helemaal snappen..

Mensen met zelfhaat of die heellllllll graag, ten alle kosten door de Nederlandse bevolking omarmd willen worden en hier een misplaatst statement meemaken.

Wilders is niet de oplossing, hij is het probleem, creëert en stimuleerd haat, verdeling en wantrouwen. Jammer.
pi_87374092
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, net zoals er blijkbaar racisten als TS bestaan, terwijl TS zelf donker is.
Firefox was helemaal niet de TS, we zijn met een heel ander issue begonnen.
Maar hier stond een minuut geleden ook nog wat anders.

Ik vind het maar een vreemde uitspraak. terwijl TS zelf donker is. Waarom is het nog erger dat TS racistisch is, ómdat hij donker is?
pi_87374145
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:51 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Een klein aantal rare figuren ja.. die het dus niet helemaal snappen..
Snappen die mensen het niet helemaal, of snap jij het niet helemaal ..
quote:
Mensen met zelfhaat of die heellllllll graag, ten alle kosten door de Nederlandse bevolking omarmd willen worden en hier een misplaatst statement meemaken.

Wilders is niet de oplossing, hij is het probleem, creëert en stimuleerd haat, verdeling en wantrouwen. Jammer.
Wilders is niet het probleem, hij is een symptoom van het probleem.
pi_87374182
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:53 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ah ja klopt...komt omdat hij het ineens over zijn dochter had en dit topic niet meer gaat over het oorspronkelijke onderwerp. :D Mijn fout idd. Er stond eerst iets anders maar dat klopte toch niet helemaal.

quote:
Ik vind het maar een vreemde uitspraak. terwijl TS zelf donker is. Waarom is het nog erger dat TS racistisch is, ómdat hij donker is?
Niet erger, maar wel onbegrijpelijker.
En om aan te geven dat het feit dat hij Surinamer is echt niet betekent dat zijn uitspraken dan niet racistisch zijn.
pi_87374200
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:53 schreef Cerbie het volgende:

[..]

omdat hij beter zou moeten weten. JUIST door zijn achtergrond.

Maar goed we weten niet hoe en door wie hij is opgevoed. Er kunnen 100 verschillende redenen zijn waarom hij is zoals hij is
pi_87374244
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:55 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Zij snappen niet helemaal dat als het aan Wilders lag, zij hier niet eens zouden wonen.

Grenzen dicht and all. Slechts één van vele voorbeelden.

quote:
Klopt, maar hij is ook zeker geen oplossing. Hij versterkt het.
pi_87374300
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:55 schreef Cerbie het volgende:

[..]

[..]

Zucht.. wat denk je zelf? Of ben jij wel een Wilders aanhanger? (want daar ben ik niet van uitgegaan) Zo ja dan zullen wij elkaar sowieso nooit begrijpen.

Wat wilders ook is, hij is zeker niet de oplossing en draagt zijn steentje (stenen, keien, rotsen) gewillig bij aan het probleem.
pi_87374344
Sorry, onbegrijpelijker dan. Ik snap het oprecht niet. Waarom zou een Surinamer juist beter moeten weten door zijn achtergrond? Zoals ik op jullie overkom als een racist, komen jullie op mij over als een typisch gevalletje White Guilt Syndrome.

Hij is zoals hij is. Als hij zegt dat hij liever niet een schoonzoon van een bepaalde achtergrond langs ziet komen dan is er in mijn ogen geen steekje bij hem los danwel iets fout gegaan in de opvoeding.
pi_87374440
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:03 schreef Cerbie het volgende:

Hij is zoals hij is. Als hij zegt dat hij liever niet een schoonzoon van een bepaalde achtergrond langs ziet komen dan is er in mijn ogen geen steekje bij hem los danwel iets fout gegaan in de opvoeding.
En dan zijn we weer terug bij het begin inderdaad, zo zijn er ook mensen die hun dochter liever niet met een limburger, een timmerman, een duitser, een hardrocker of een gehandicapte thuis zien komen.
pi_87374452
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:01 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Zucht.. wat denk je zelf?
In die quote staat wat ik zelf denk.
quote:
Of ben jij wel een Wilders aanhanger? (want daar ben ik niet van uitgegaan) Zo ja dan zullen wij elkaar sowieso nooit begrijpen.
Nee hoor, maar is dat überhaupt relevant?
quote:
Wat wilders ook is, hij is zeker niet de oplossing en draagt zijn steentje (stenen, keien, rotsen) gewillig bij aan het probleem.
Maar waarom hebben allochtonen die op Wilders stemmen dan veel zelfhaat? Ik kan me een PVV stem prima voorstellen als goed geïntegreerde allochtoon in een probleemwijk, net als ik me die stem van een autochtoon in een probleemwijk goed kan voorstellen.
pi_87374464
Wat een users in dit topic, een moeder die dochter zover mogelijk weg houdt van wat er 'echt' in de wereld speelt? Iemand die vind dat als je op strafblad af mag keuren, je dat ook op huidskleur mag?

Uit iemands strafblad kun je afleiden wat voor vlees je in de kuip hebt, maar dat mag je toch niet op huidskleur doen? En al helemaal niet als je rolmodel bent (ouder dus). Ik begrijp de redenatie wel, buitenlanders 2x zovaak crimineel etc etc, maar dit is vooral een hele hoop gebagger die je via wilders en die fijne telegraaf die ook elke kans aangrjipt om allochtonen slecht in het nieuws te brengen. Dat is immers wat de gemiddelde telegraaf lezer graag wil lezen.

Maar, stel, het klopt - een allochtoon komt 2x zovaak in aanraking met criminaliteit als een blanke. (Heb even geen bron, maar heb Wilders dit horen zeggen laatst). Je zou dan kunnen zeggen dat je 2x zoveel kans hebt beroofd te worden door een buitenlander.

Er wonen in Nederland 16 miljoen mensen, waarvan 3 miljoen allochtonen. Per 16 mensen die je op straat tegenkomt zijn er dan 13 blank, en 3 gekleurd. Er zijn dus meer dan 2x zoveel autochtonen als allochtonen, waardoor je meer kans hebt om beroofd te worden door een autochtoon! b00m baby, vertel dat maar in je telegraaf.

Wat dit verhaal doet in dit topic is me overigens een raadsel.
edit; en overigens heeft dit ook niet zoveel te maken met het naar huis nemen van een buitenlander :')

edit #2 @ Cerbie \/ - het is ook een stom voorbeeld, maar je begrijpt de strekking.
pi_87374517
Bedankt voor je input, kun je nu weer weggaan? Je hebt duidelijk niet goed gelezen.

Oh en je statistiekje gaat ervanuit dat allochtonen hetzelfde percentage overvallen plegen als autochtonen. Dat gaat hem niet worden, sorry.
pi_87374568
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:03 schreef Cerbie het volgende:
Sorry, onbegrijpelijker dan. Ik snap het oprecht niet. Waarom zou een Surinamer juist beter moeten weten door zijn achtergrond? Zoals ik op jullie overkom als een racist, komen jullie op mij over als een typisch gevalletje White Guilt Syndrome.

Ligt eraan wat er met 'achtergrond' bedoeld wordt. Achtergrond als in; ghetto, hoeren, strafblad, ...,? Dan ja. Achtergrond als in ras (Marokkaan, Nederlander, Belg, spleetoog, neger of whatever) dan nee. De correcte manier om je uit te laten is dan:

"Ik heb liever niet dat mijn dochter met een Marokkaan thuiskomt, omdat Marokkanen vaker geneigd zijn [x] of [y] te doen (waar [x] en [y] = negatieve dingen die je liever niet hebt, bv. misdaden). Doet Marokkaan in kwestie niet [x] noch [y] en voldoet hij aan qua karakter aan mijn eisen, dan is het geen probleem."

Het enige goede argument dat je kunt geven is dat de huidskleur (of whatever) een lelijk contrast vormt met jullie interieur (qua kleuren).
pi_87374581
Je strekking is dat alle haat tegen allochtonen eigenlijk van Wilders en de Telegraaf afkomt en dat mensen met nare ervaringen met allochtonen niet zo moeten zeiken en wat vaker de Volkskrant moeten lezen?
pi_87374637
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:12 schreef RavvennaLatina het volgende:
"Ik heb liever niet dat mijn dochter met een Marokkaan thuiskomt, omdat Marokkanen vaker geneigd zijn [x] of [y] te doen (waar [x] en [y] = negatieve dingen die je liever niet hebt, bv. misdaden). Doet Marokkaan in kwestie niet [x] noch [y] en voldoet hij aan qua karakter aan mijn eisen, dan is het geen probleem."
Mocht ik ooit, in een vlaag van verstandsverbijstering tegen mijn dochter zeggen dat ze niet met een Marokkaan thuis hoeft te komen dan zal ik het op deze manier zeggen.

quote:
Het enige goede argument dat je kunt geven is dat de huidskleur (of whatever) een lelijk contrast vormt met jullie interieur (qua kleuren).
:D Nee sorry lieverd, dat kan écht niet op de kerstfoto's.
  zondag 10 oktober 2010 @ 03:29:15 #248
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_87375703
Hihi je klinkt net als de moeder van mijn jeugdvriendinnetje. Dat was ook zo'n vieze del waar het nooit goed bij was.

Kerel, laat 'r los, ze is 16. Je weet waarschijnlijk de helft niet van wat ze uitgespookt heeft en dat hoeft ook helemaal niet. Alsof jij niet naar konten en tieten zat te kijken toen je 16 was.
Misschien heeft ze al meer pikken in d'r mond gehad dan ik motorblokken in de auto(en dat zijn er wat)

Niet om je te beledigen ofzo, maar misschien dat het zo doordringt. Ze doet toch wel wat ze zelf wil. Openheid en vrijheid is voor jullie allebei veel beter.
'sup.
pi_87376662
Slaperig en uitgekookt! :P
pi_87376839
Geef haar gewoon dit cadeau en verder niet zo zeiken. Neuken dat ze straks toch, of je het nou wil of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2010 10:30:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')