abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87372113
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Sorry vandaag te veel ervaringen gehad met racisten, het moest er even uit. :r

Al vind ik het ook wel terecht. Maar normaal reageer ik niet zo hatelijk.
Je praat gewoon flauwekul. Van iemand die uit Den Helder moet komen verwacht ik meer ervaring.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87372114
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Sorry vandaag te veel ervaringen gehad met racisten, het moest er even uit. :r

Al vind ik het ook wel terecht. Maar normaal reageer ik niet zo hatelijk.
Zoals Marc Marie zou zeggen: je bent niet door, maar je ziet er wel heel leuk uit, bedankt voor je deelname
pi_87372140
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:46 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Zoals Marc Marie zou zeggen: je bent niet door, maar je ziet er wel heel leuk uit, bedankt voor je deelname
^O^
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87372167
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:43 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ze begrijpt er niet veel van helaas, voor haar is een Vietnamees iemand die rijst eet en een Duitser iemand die een kuil graaft.
Nee, jij begrijpt mij niet ben ik bang.
Ik weet ook wel dat negers oorspronkelijk een bepaalde afkomst hebben, maar er zijn ook genoeg negers die helemaal geen cultuur behalve de nederlandse kennen. Daarom vind ik het zo fout dat je puur op basis van dat uiterlijk, het zijn van een neger, stelt dat je zo iemand niet voor je dochter wil.

Er zijn ook veel goeie Marokkanen en negers. Dan zou je dochter juist een van hen kiezen? Hoe je dan kan zeggen dat je nooit zo iemand wil voor haar, vind ik gewoon heel generaliserend en onbegrijpelijk ja.
pi_87372216
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat negers oorspronkelijk een bepaalde afkomst hebben, maar er zijn ook genoeg negers die helemaal geen cultuur behalve de nederlandse kennen. Daarom vind ik het zo fout dat je puur op basis van dat uiterlijk, het zijn van een neger, stelt dat je zo iemand niet voor je dochter wil.

Er zijn ook veel goeie Marokkanen en negers. Dan zou je dochter juist een van hen kiezen? Hoe je dan kan zeggen dat je nooit zo iemand wil voor haar, vind ik gewoon heel generaliserend en onbegrijpelijk ja.
Ik denk gewoon dat je mijn punt simpelweg niet snapt.
pi_87372219
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:36 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Precies ja?

En je maakt direct een foutieve aanname, misschien heeft hij het gewoon over cultuurverschillen? (post). Dat is niet hetzelfde als impliceren dat alle negers en Marokkanen kut zijn.

Ik zou het ook niet zo zien zitten als mijn dochtertje met iemand van een arabisch-islamitische cultuur thuis zou komen, zal wel het imago zijn dat er omheen hangt. Heb ik dan meteen wat tegen Marokkanen :?
Blijkbaar?

En als ze er wel mee thuiskomt? En het blijkt gewoon een goede jongen te zijn die van haar houd en haar respecteert, wat is het probleem dan? Waar ben je bang voor?
"the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
pi_87372223
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nogmaals, als hij zegt dat hij zijn dochter liever niet met een Belg ziet thuis komen, zegt hij dan iets over de huidskleur van die Belg? Dat is een associatie die alleen jij legt.
pi_87372309
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:50 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Blijkbaar?

En als ze er wel mee thuiskomt? En het blijkt gewoon een goede jongen te zijn die van haar houd en haar respecteert, wat is het probleem dan? Waar ben je bang voor?
Dan is er niks aan de hand :) Ongeacht kleur of afkomst.
pi_87372339
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:52 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

En jij snapt het. ^O^
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_87372361
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:50 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Nogmaals, als hij zegt dat hij zijn dochter liever niet met een Belg ziet thuis komen, zegt hij dan iets over de huidskleur van die Belg? Dat is een associatie die alleen jij legt.
Monco10 hou alsjeblieft op, het gaat nergens over wat je zegt

Een neger is iemand met een donkere huidskleur, punt. Wil je dit nu echt gaan ontkennen?
pi_87372387
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:53 schreef Cerbie het volgende:

[..]

En jij snapt het. ^O^
En jij ook ^O^

Wil gewoon geen bontkraagje of rapper rond mijn dochter zien hangen. Bij de gedachte alleen al krijg ik braakneigingen :r
pi_87372424
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:50 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Of jij denkt te zwart/wit dat neger alleen om afkomst zou gaan, namelijk mensen uit Afrika.Er zijn zelfs mensen die licht getinten al als negers bestempelen, dus ja. :') Zeg dan afrikaan of zo als het puur om afkomst gaat.

Overigens verandert dat he-le-maal niets. Dat hij bij voorbaat al geen Marokkaan wil voor zijn meisje vind ik net zo kwalijk. Nogmaals, je vertrouwt er toch op dat je dochter wel valt op leuke jongens? En er zijn leuke Marokkanen, dus...snap je? Waarom zoiets zeggen. Dat vind ik generaliserend en onterecht, ook al zullen er zeker heel veel klootzakken van Marokkanen rondlopen. Ik mag aannemen dat iemand zijn dochter dan wel zo opvoed dat zij niet met een badboy thuis gaat komen, van welke afkomst dan ook.

Daar gaat het mij een beetje om. En dan doet die hele 'neger is afkomst geen huidskleur' discussie er ook niet toe, maar als iemand iets zegt te hebben tegen negers denk ik meteen aan huidskleur en ik denk dat ik daar niet vreemd in ben.
pi_87372462
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:54 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Een neger is niet alleen maar iemand met een donkere huidskleur, punt. Wil je dit nu echt gaan ontkennen?
BCF, ik heb even je post gefixed. Snap je nu wel wat hij bedoelt?
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Daar gaat het mij een beetje om. En dan doet die hele 'neger is afkomst geen huidskleur' discussie er ook niet toe, maar als iemand iets zegt te hebben tegen negers denk ik meteen aan huidskleur en ik denk dat ik daar niet vreemd in ben.
Ik denk ook niet dat je daar de enige in bent, er lopen er genoeg van rond in VKZ.
pi_87372482
quote:

Een neger is iemand met een donkere huidskleur, punt. Wil je dit nu echt gaan ontkennen?
Volgens mij betekent het zowel iemand van Afrikaanse afkomst als donkere mensen ja.
Zo vatte ik het dan ook op. Maar het is een detail, want wat hij over Marokkanen zei vind ik net zo kwalijk.
pi_87372510
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:53 schreef Cerbie het volgende:

[..]

En jij snapt het. ^O^
Hou toch op

Zeg dan: ik wil liever niet dat me dochter met een brutale, ongeschoolde, criminele, respectloze, whatever thuiskomt. ONGEACHT wat iemands afkomst en/of huidskleur is.

Jullie hebben het eerst over afkomst en zeggen dan MAAR als het een goede jongen is heb ik er geen problemen mee, maw je gaat er al van uit dat het merendeel van die groep slecht is, maar als zij er die ene goede heeft uitgepikt is het prima.

Raar
pi_87372513
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:52 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Dan hoef je toch ook niet te zeggen dat je haar liever niet met een neger/marokkaan thuis ziet komen?

Want het is je dochter, natuurlijk komt ze met een leuke jongen thuis. ;) Vertrouw je daar niet op?

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 10-10-2010 01:08:48 ]
pi_87372533
quote:

[..]

Ontkennen? Huh?

Oh overigens...

Een Duitser graaft een kuil.
Een Vietnamees eet rijst.
Een Spanjaard doet aan stierenvechten.
Een Nederlander loopt op klompen.

Zijn punt is dat je iemand kunt afkeuren op tal van zaken, de assiociatie met huidskleur legt hij helemaal niet en dat zou jij ook niet moeten doen.

Ik heb niks met mensen die PVDA hebben gestemd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Monco10 op 10-10-2010 01:06:45 ]
pi_87372539
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:55 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

En jij ook ^O^

Wil gewoon geen bontkraagje of rapper rond mijn dochter zien hangen. Bij de gedachte alleen al krijg ik braakneigingen :r
Kijk, dat is al genuanceerder. ;)
pi_87372553
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:59 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Hou toch op

Zeg dan: ik wil liever niet dat me dochter met een brutale, ongeschoolde, criminele, respectloze, whatever thuiskomt. ONGEACHT wat iemands afkomst en/of huidskleur is.
_O_ Dat is dus precies mijn punt. En daarom kan ik niet tegen het soort generaliserende uitspraken.

Niets meer aan toe te voegen dit. ^O^
pi_87372586
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:59 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Hou toch op

Jullie hebben het eerst over afkomst en zeggen dan MAAR als het een goede jongen is heb ik er geen problemen mee, maw je gaat er al van uit dat het merendeel van die groep slecht is, maar als zij er die ene goede heeft uitgepikt is het prima.

Raar
Dat bekt niet zo lekker, net als ik zie liever niet dat mijn dochter met een jongen uit de arabisch-islamitische cultuur thuiskomt, gelet op de verschillen in de rol van de vrouw tussen die cultuur en onze cultuur.
pi_87372617
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:59 schreef Monco10 het volgende:

Ik heb niks met mensen die PVDA hebben gestemd.
Verklaart een hoop, ik heb namelijk PvdA gestemd. ;)
(Laat Sachertorte het niet lezen.)

Maar dat was meer een strategische stem, niet omdat ik het nou de beste partij vind.
pi_87372643
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:01 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat bekt niet zo lekker, net als ik zie liever niet dat mijn dochter met een jongen uit de arabisch-islamitische cultuur thuiskomt, gelet op de verschillen in de rol van de vrouw tussen die cultuur en onze cultuur.
Zeg dan dat je geen seksist als vriend voor je dochter wil.

Lijkt me ook nogal een open deur....dus waarom zeggen?

Makkelijk.
pi_87372666
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zeg dan dat je geen seksist als vriend voor je dochter wil.

Lijkt me ook nogal een open deur....dus waarom zeggen?

Makkelijk.
Alle islamitische mannen zijn seksisten :?
Een mens bestaat uit meer dan één onderdeel he.

Maar als je er beter van slaapt wil ik ook wel zeggen dat ik liever niet heb dat mijn dochter met een Marokkaan thuiskomt omdat ik daar geen goede ervaringen mee heb. Ik zal er geen minuut minder om slapen als je me daarom als racist betiteld.
pi_87372694
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:03 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Alle islamitische mannen zijn seksisten :?
Als je het hebt over de rol van de vrouw in die cultuur....ja. En dat noemde je specifiek.
pi_87372823
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan hoef je toch ook niet te zeggen dat je haar liever niet met een neger/marokaan thuis ziet komen?

Want het is je dochter, natuurlijk komt ze met een leuke jongen thuis. ;) Vertrouw je daar niet op?
Tuurlijk wel. Mijn dochter heeft een uitstekende achterban, met allemaal mensen die zielsveel van haar houden. Maar hoe groot mijn invloed van mij en haar moeder ook is, sommige secundaire invloeden heb je simpelweg geen vat op, zoals het kiezen van verkeerde vriendjes.

Weet je hoe makkelijk sommige mensen verstrikt raken in het foute gedrag van haantjes? Allemaal stoer en spannend natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')